[ Voor 3% gewijzigd door Blaze85 op 02-05-2022 22:54 ]
Waarom doet dit huis mij aan het oude logo van Blokker denken

Het is ehm... anders.Blaze85 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:45:
https://www.funda.nl/koop...70-koevordermeerstraat-1/
Wat vinden we hier van jongens
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Prima sauna

[ Voor 17% gewijzigd door Blaze85 op 02-05-2022 22:50 ]
Leuk, claimen dat er twee auto's passen bij een garagebreedte van 4,19mBitzer schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:15:
Dit appartement is behalve de foto van de garage totaal niet interessant:
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door fonsoy op 02-05-2022 23:00 ]
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

https://www.funda.nl/koop...9-merelstraat-m21/#foto-1

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat is een serieuze thuis bios zeg. Nu maar hopen dat die verwarmingsbuizen niet tikken
9 ton voor een huis met WOZ van 650k. Het is oude troep, en met 155m2 niet zo groot. Dat moet je groots aanpakken, als je het laat doen steek je er zo 2-3 ton in. Je moet wel heel erg kicken op zo'n parkachtige voortuin.
Ik heb zo'n hekel aan de namaak oude huizen. De lokatie is wel erg mooi.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dit is een garage ontworpen door de designer van de Mercedes A. Heeft de Elandtest ook niet doorstaanFiber schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:17:
Wie raadt wat dit is krijgt een virtueel koekje...![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En achtertuin. Een woning met meer dan 3000 m2 tuin in Rhenen voor 9 ton vind je niet zo snel. En dan ook nog meer dan 150 m2 woonoppervlak. Als je niet van die buitenruimte en de bijbehorende privacy houdt, dan moet je dit uiteraard niet kopen. Maar ik denk dat de woning snel verkocht zal worden. Ik zie de meerwaarde er in elk geval wel van.pauldaytona schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:28:
[...]
9 ton voor een huis met WOZ van 650k. Het is oude troep, en met 155m2 niet zo groot. Dat moet je groots aanpakken, als je het laat doen steek je er zo 2-3 ton in. Je moet wel heel erg kicken op zo'n parkachtige voortuin.
Dat komt vast omdat de Droomvijver een straat verderop ligt
:fill(white):strip_exif()/f/image/hlSZbUaRj2IMvkwXBQqq36nR.png?f=user_large)
Je moet ons eigenlijk genderneutraal aanspreken. Er komen niet alleen jongens hierBlaze85 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:45:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vind het wel grappig met die twee kleuren zonnepanelen zo. Wel jammer dat het uitbouwtje niet is voorzien van panelen (en de hele andere dakzijde).
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ik vind het een goede illustratie van de meerwaarde van all black PV panelen. Met deze "budget panelen" vind ik het er zeer rommelig, onrustig en goedkoop uitzien. Terwijl het er met panelen ook best een stuk rustiger uit kan zien, als je een iets duurdere variant panelen zou kiezen. Zoals in dit voorbeeld (los van de totaal andere soort woning)Blaze85 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:45:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4VeQKvSQS3mMBV0nr2vKGEE2.jpg?f=user_large)
Verder raar dat voor systeemplafonds is gekozen en je zult ook niet te veel schilderijen of kasten moeten hebben, met al die scheve muren. En de verbouwing van de zolder moet je als koper nog wel even afmaken, met een muurtje voor de badkamer en verdere afwerking van de badkamer. Lijkt er op dat de huidige bewoners wel veel oog hadden voor de energiezuinigheid van de woning, maar daarbij op andere fronten te veel bezuinigd hebben.
Ik ben wel erg gecharmeerd van de druiven boven het terras.
Ik heb een sterk vermoeden dat de donkere panelen, warmtecollectoren zijn, dus voor warm water en hoewel die inmiddels in dezelfde afmetingen te krijgen zijn als PV panelen, zien ze er altijd iets anders uit. Het valt mij al mee dat ze voor een symmetrische opstelling hebben gekozenRubbergrover1 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:37:
[...]
Ik vind het een goede illustratie van de meerwaarde van all black PV panelen. Met deze "budget panelen" vind ik het er zeer rommelig, onrustig en goedkoop uitzien. Terwijl het er met panelen ook best een stuk rustiger uit kan zien, als je een iets duurdere variant panelen zou kiezen. Zoals in dit voorbeeld (los van de totaal andere soort woning)
Zijn dat dan niet extreem veel warmtecollectoren? Zoveel heb ik er nog nooit op één dak gezien.Jozzle schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:24:
[...]
Ik heb een sterk vermoeden dat de donkere panelen, warmtecollectoren zijn, dus voor warm water en hoewel die inmiddels in dezelfde afmetingen te krijgen zijn als PV panelen, zien ze er altijd iets anders uit. Het valt mij al mee dat ze voor een symmetrische opstelling hebben gekozen
This too shall pass
Het is een bijna volledig energie neutrale gasloze woning. Onafhankelijk dus van de onder druk staande gasleveringen, wat nu speelt. Uw woning beschikt over een duurzaam en zuinig energiesysteem, energielabel A, WTW systeem voor de ventilatie, een water/water warmtepomp Wolf BWS-1-8, welke een buffervat voedt in de woning van 1000 liter, voor de vloerverwarming BG en 1e verdieping en warm water in het huis. De tweede verdieping wordt zowel gekoeld als verwarmd door een LG lucht/lucht warmtepomp.
De bron voor de Wolf warmtepomp is een warmtewisselaar in de haven. Naast het buffervat van 1000 liter is er een ondergrondse warmteopslag van 30.000 liter, die tevens fungeert als bron voor de warmtepomp. Zowel het buffervat als de ondergrondse warmteopslag worden opgewarmd door 12 stuks Wolf Topson 3 zonnecollectoren. Deze installatie levert zoveel energie dat van begin juni tot einde oktober de warmtepomp helemaal niet bij hoeft te springen.
Uw woning is dus all electric, gasloos. Er zijn 20 stuks CSUN 240-60 zonnepanelen, goed voor 4000 kWh per jaar. Het totale energieverbruik is gemiddeld 5000 kWh per jaar; dit is inclusief het opladen van de electrische auto waarmee ongeveer 20.000 km per jaar wordt gereden. Het verbruik van de auto is circa 3800 kWh, energie huis 5000 – 3800 = 1200 kWh.
Alles bij elkaar geeft dit een maandlast aan energie van euro 50,00 bij een huidige kilowattuurprijs van €0,50. Dit bedrag kan tot nul worden teruggebracht door een paar extra zonnepanelen te plaatsen aan de linkerzijde van de woning. (Zuid-Oost)
Bedoel de woning in Lemmer of de woning die ik noemde? Bij de woning die ik noemde zijn het PV panelen.Jozzle schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:24:
[...]
Ik heb een sterk vermoeden dat de donkere panelen, warmtecollectoren zijn, dus voor warm water en hoewel die inmiddels in dezelfde afmetingen te krijgen zijn als PV panelen, zien ze er altijd iets anders uit. Het valt mij al mee dat ze voor een symmetrische opstelling hebben gekozen
Bij de woning in Lemmer zijn die donkere panelen inderdaad warmtecollectoren. Die zien er ook prima uit, vind ik. Ik stoor met alleen aan die lichtblauwe PV panelen waar je al die 'wafeltjes' in ziet. Dat maakt het zo druk en het blauw contrasteert zo met de zwarte warmtepanelen.
Als die strontbuis maar niet te veel klettert...leto001 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:20:
[...]
Dat is een serieuze thuis bios zeg. Nu maar hopen dat die verwarmingsbuizen niet tikken
Denk ook wel oude panelen, tijd voor een upgrade van 120 Wp naar 450 WpRubbergrover1 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:39:
[...]
Bedoel de woning in Lemmer of de woning die ik noemde? Bij de woning die ik noemde zijn het PV panelen.
Bij de woning in Lemmer zijn die donkere panelen inderdaad warmtecollectoren. Die zien er ook prima uit, vind ik. Ik stoor met alleen aan die lichtblauwe PV panelen waar je al die 'wafeltjes' in ziet. Dat maakt het zo druk en het blauw contrasteert zo met de zwarte warmtepanelen.
Mannenhuis waar de vrouw ook iets te zeggen heeft?
Privehuis?
Of gewoon fan van de kleur paars?

https://www.funda.nl/koop/geleen/huis-88152256-gansbeek-60/
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Een ruim rijtjesvilla in Amsterdam?Fiber schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:17:
Wie raadt wat dit is krijgt een virtueel koekje...![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ik vroeg me laatst nog af waarom al die privéhuizen altijd zo kitscherig zijn, maar hier woont dus iemand die dat oprecht mooi vindt! En nog in de, naar mijn mening, allerlelijkste kleur ooit. PaarsBTFD schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:24:
Weet gewoon niet wat ik hiervan moet vinden..
Privehuis?

Doe dan even de juiste buitenfoto('s) erbij:Fiber schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 00:00:
Je verwacht het niet:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...3-grote-veldweg-2/#foto-1

[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 03-05-2022 14:29 ]
Vrouwen die van paars houden zoals Prince of Snoop Dogg?BTFD schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:24:
Privehuis?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
De tuin is er in ieder geval niet beter op gewordenbleik008 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:29:
Flipje: 2020 voor 485.000
2022 voor 745.000
[Afbeelding]

Ik vind hem erg geslaagd!bleik008 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:29:
2022 voor 745.000
[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...1708-sjuksmawei-5/#foto-1
Wel een koopje trouwens...

[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 03-05-2022 20:26 ]
Mee eens. Ik vond het een leuk huis, met een fijne tuin. Enige reden voor een verbouwing zou voor mij zijn om de boel te kunnen isoleren etc. Maar daar hebben ze blijkbaar niets aan gedaan, gezien het energielabel D.fx500 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:14:
[...]
De tuin is er in ieder geval niet beter op geworden. Over de rest valt te twisten.

https://www.funda.nl/koop...westerhofstraat-5/#foto-1
Als een Child in timeBTFD schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:24:
Privehuis?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop/geleen/huis-88152256-gansbeek-60/
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Die zag ik laatst in een kringloop winkel voor 2,50 liggenFiber schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:24:
Alleen al voor die telefoon zou ik dit huis wel willen kopen. En vanwege de grote tuin...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoewel zonder die grote knop links onderaan, geen idee waar die voor is
[ Voor 6% gewijzigd door RoosW op 03-05-2022 22:42 . Reden: toevoeging Info ]
Dan is er eens een keer een huis war VT wonen niet gekend is, en mensen het gewoon maken zoals ze het zelf mooi vinden. Kwa stijl zou er zo een Within Temptation fan kunnen wonen. Gewoon leuk.
Ben eigenlijk wel benieuwd of die het nog zomaar doet, neem aan dat zo'n telefoon geen DECT of SIP ondersteunt?Fiber schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:24:
Alleen al voor die telefoon zou ik dit huis wel willen kopen. En vanwege de grote tuin...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oh ik vind er ook niks mis mee hoor, juist leuk om te zien hoe mensen helemaal hun eigen stijl hebben. Beter dan die standaard VT Wonen en hotel chique zut. Er zijn al genoeg grijze muizen hokken in Nederlandpauldaytona schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:43:
[...]
Dan is er eens een keer een huis war VT wonen niet gekend is, en mensen het gewoon maken zoals ze het zelf mooi vinden. Kwa stijl zou er zo een Within Temptation fan kunnen wonen. Gewoon leuk.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
DECT is het protocol dat (draadloze) handsets babbelen met het basisstation, dus dat zal deze telefoon inderdaad niet ondersteunen, immers zijn de handset en het basisstation met een snoertje met elkaar verbonden.Oon schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:45:
[...]
Ben eigenlijk wel benieuwd of die het nog zomaar doet, neem aan dat zo'n telefoon geen DECT of SIP ondersteunt?
SIP is een van de protocollen binnen wat VOIP wordt genoemd, dus waar kun je het antwoord wel op raden.
En of dit toestel het nog doet op een analoge (PSTN?) aansluiting. Dat is in dit topic wel eens langs gekomen, mogelijk wel, maar er bestaan blijkbaar ook adapters tussen het oude en nieuwe signaal (denk dat dat voornamelijk met de tonen te maken heeft. Ouderwets "een nummer draaien" zal een ander signaal/ tonen geven dan een toestel met druk knoppen).
Is dat een Indian op de voorgrond?Fiber schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:54:
Renders of foto's...?![]()
https://www.funda.nl/koop...5-spieringweg-969/#foto-1
[Afbeelding]
Gha, veel zoomen, moeilijk zichtbaar (voor mij) door de weinig contrasterende kleuren, staat idd Harley Davidson.
Wel een heel oudje, mooi hoor
[ Voor 22% gewijzigd door RoosW op 03-05-2022 23:10 ]
Dan zou er toch geen Harley op de tank staan? Mooie plaats om te wonen, beetje vliegtuiggeluid hoort erbij daar.
T was even zoeken, het is een 1927 Harley-Davidson JD
https://www.mecum.com/lot.../1927-harley-davidson-jd/
[ Voor 19% gewijzigd door pauldaytona op 03-05-2022 23:29 ]
Nog wel steeds de isolatie van een vergiet.. Of kom je niet meer van dat label af als je die eenmaal hebt?bleik008 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:29:
2022 voor 745.000
[Afbeelding]
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Is dit nu uitgedroogd voorstrijk van de stukadoor of gewoon lelijk?

Ideaal huis als je onverhoopt in een scheiding komt te liggen?

Man: "Schat, welk behang wil je?"
Vrouw: "Ja"

Jammer dat het niet echt op de Funda-foto's te zien is, maar hier woont een echte heggenbaas:

Dat balkon

Zou wel super realistisch zijn als je bij een render van een Harley ook een bakje (frisbee?) tekent om de lekkende virtuele olie op te vangen.Fiber schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:54:
Renders of foto's...?![]()
https://www.funda.nl/koop...5-spieringweg-969/#foto-1
[Afbeelding]
I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass
Zou dat zijn om water tegen te houden?Blaze85 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 23:58:
https://www.funda.nl/koop/someren/huis-42797662-walstraat-2/
Apartig zullen we maar zeggen...
[Afbeelding]
/▌
Uit eigen ervaring (ik heb in de garage ook nog een W65 hangen) kan ik je vertellen dat hij het inderdaad doet op de analoge telefoniepoort van m'n Ziggo modemRobertMe schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:49:
En of dit toestel het nog doet op een analoge (PSTN?) aansluiting. Dat is in dit topic wel eens langs gekomen, mogelijk wel, maar er bestaan blijkbaar ook adapters tussen het oude en nieuwe signaal (denk dat dat voornamelijk met de tonen te maken heeft. Ouderwets "een nummer draaien" zal een ander signaal/ tonen geven dan een toestel met druk knoppen).
Dit moet of een huurder zijn of wat rommel die ze geplaatst hebben in een lege woning toch?JeroenV_ schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:01:
Dikke thuisbioscoop setup![]()
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...uis-42799931-noordweg-31/
Mijn vorige buurman in een huurappartement had tuinmeubels in zijn huiskamer staan, iedere keer als ik iets nieuws kocht gaf ik het oude aan hem (oude tv, oude bankstel etc
/▌
Ik vind dat er weinig mis is met de spullen die er staan. Het komt wel behoorlijk kaal over, maar dat zal wellicht zijn omdat de kamer normaal vol zal liggen met spullen van de kleine kinderen. En ze dat voor de foto's hebben moeten opruimen. Daardoor ziet het er nu uit alsof er niet echt geleefd wordt.Marzman schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:33:
[...]
Dit moet of een huurder zijn of wat rommel die ze geplaatst hebben in een lege woning toch?
Nee. Pulskiezen (met een draaischijf) doet het al lang niet meer.Oon schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:45:
[...]
Ben eigenlijk wel benieuwd of die het nog zomaar doet, neem aan dat zo'n telefoon geen DECT of SIP ondersteunt?
Signatures zijn voor boomers.
Geen salontafel, die oude tv en stereo. Dat kleine eettafeltje met twee stoelen (edit: oh, het zijn er 4, misschien 6, dan is die tafel misschien groter dan ik dacht ) voor een gezin met kinderen?Rubbergrover1 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:39:
[...]
Ik vind dat er weinig mis is met de spullen die er staan. Het komt wel behoorlijk kaal over, maar dat zal wellicht zijn omdat de kamer normaal vol zal liggen met spullen van de kleine kinderen. En ze dat voor de foto's hebben moeten opruimen. Daardoor ziet het er nu uit alsof er niet echt geleefd wordt.
[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 04-05-2022 08:52 ]
/▌
Busje komt zoMarzman schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:33:
[...]
Dit moet of een huurder zijn of wat rommel die ze geplaatst hebben in een lege woning toch?
Mijn vorige buurman in een huurappartement had tuinmeubels in zijn huiskamer staan, iedere keer als ik iets nieuws kocht gaf ik het oude aan hem (oude tv, oude bankstel etc). Het was een alcoholist, maar niet onaardig. Hij is overleden in een bushokje vlakbij wachtend op de bus.
Ha, die TV heb ik ook gehad. Superfijn TVeetjeJeroenV_ schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:01:
Dikke thuisbioscoop setup![]()
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...uis-42799931-noordweg-31/
Alleen zou ik binnen 10 seconden pijn in mijn nek krijgen van deze setup.
TV op het tafeltje zetten en stereo er onder_Eend_ schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:15:
[...]
Ha, die TV heb ik ook gehad. Superfijn TVeetje
Alleen zou ik binnen 10 seconden pijn in mijn nek krijgen van deze setup.
/▌
Een van de stoelen lijkt mij een soort van 'Trip-Trap' stoel, die zijn toch echt voor kinderen bedoeldMarzman schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:50:
[...]
Geen salontafel, die oude tv en stereo. Dat kleine eettafeltje met twee stoelen (edit: oh, het zijn er 4, misschien 6, dan is die tafel misschien groter dan ik dacht ) voor een gezin met kinderen?
Nou, als dat de criteria zijn, dan zul je mij waarschijnlijk ook maar een veredelde bijstandstrekker vinden. Wij hebben al jaren geleden de salontafel de deur uit gedaan. Want ik vind het ondingen waar je om de haverklap je schenen tegen stoot en waar kleine kinderen zich een gat in het hoofd door vallen. Zodra ons oudste kind enigszins mobiel werd, is de salontafel eruit gegaan en die missen we als kiespijn. Mijn stereo is inmiddels ook al wel x-jaar oud, ik heb liever een goede oude stereo dan een homecinemaset die bagger vervormd geluid geeft. (Waarbij goed geluid iets anders is dan een x-aantal dB of extra grote boxen.) Zo te zien hebben ze trouwens wel de boel uitgebreid met dvd/bluray etc.Marzman schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:50:
[...]
Geen salontafel, die oude tv en stereo. Dat kleine eettafeltje met twee stoelen (edit: oh, het zijn er 4, misschien 6, dan is die tafel misschien groter dan ik dacht ) voor een gezin met kinderen?
En bij de verkoop van mijn woning raadde de makelaar ook aan om de eettafel in te schuiven omdat het huis er dan een stuk ruimtelijker uit ziet. Dat er nu een relatief kleine eettafel staat vind ik dus niet zo veel zeggen. Ik vind het meer zeggen dat de bank en stoelen er in mijn ogen netjes en fris (en niet heel oud) uitzien en dat er bv een tripp-trapp kinderstoel staat. Niet bepaald de goedkoopste kinderstoel. Ook de Lego technic setjes in de vensterbank op een van de kinderkamers zijn niet echt dingen die je in de kringloop vindt.
Mijn indruk is meer dat het een huis is dat na de gezinsuitbreiding gewoon veel te klein wordt voor de bewoners, wat een goede reden is om te verhuizen. En wat ook een goede reden is om redelijk 'streng' te zijn op het opruimen van je speelgoed als je klaar bent.
De jaren negentig willen hun behang terug! Dit doet me erg denken aan tekenfilms uit die tijd, vooral Duckman op één of andere manier...Blaze85 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 23:52:
https://www.funda.nl/koop...88152698-kempenaar-15-17/
Is dit nu uitgedroogd voorstrijk van de stukadoor of gewoon lelijk?
[Afbeelding]
"wat heb jij zoal in de tuin?"Blaze85 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 00:01:
https://www.funda.nl/koop/leek/huis-42797359-de-klap-4/
Jammer dat het niet echt op de Funda-foto's te zien is, maar hier woont een echte heggenbaas:
[Afbeelding]
- gewoon... 14 kuub heg
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Wat een merkwaardige situatie. Iemand heeft een compleet uitgeleefd huis vol schimmel, schrootjes etc. en besluit daar ogenschijnlijk ook echt geen cent of uurtje in te willen investeren. Maar maakt wel een compleet levenswerkt van de heg. En pakt meteen ook de heg van de buren mee? "Heggenbaas" is wel het goede woord inderdaad.Blaze85 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 00:01:
https://www.funda.nl/koop/leek/huis-42797359-de-klap-4/
[Afbeelding]

Belegger: "Graag dit huis flippen, gewoon standaard pakketje Visgraat & Taats, en alles in wit/grijs/zwart-tinten."
Aannemer: "En wat wil je met de tuin?"
Belegger: "Onderhoudsvrij, dus gewoon helemaal vol tegelen. O ja, en vergeet niet een opstaand randje rondom zodat het water niet wegloopt."
(zou er ook ergens een doucheputje in een hoekje verstopt zitten?)
https://www.funda.nl/koop...amsterdamsestraatweg-519/
rechts bij de regenpijp van schuurtje zo te zien..Valorian schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:35:
[Afbeelding]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
It's not a bug, it's a feature.Valorian schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:35:
"Onderhoudsvrij, dus gewoon helemaal vol tegelen. O ja, en vergeet niet een opstaand randje rondom zodat het water niet wegloopt."
Die tegels worden 's winters toch al spekglad maak het dan maar nuttig met zo'n rand; vol laten lopen met water en je hebt een ijsbaan. En als het gaat dooien kan water via doucheputje weer weg.
Of zoiets

Ik ben van leef en laat leven, maar al die vol betegelde tuinen zou je bijna boos over worden...
ToolkiT schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:38:
[...]
rechts bij de regenpijp van schuurtje zo te zien..
/f/image/THCwRCResbsaKybHgVHv6Fu3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1hXCStSrSYk9D2pOUYGq2HB9.png?f=fotoalbum_large)
Maar komt het water daar wel of stroomt het allemaal die badkuip in voor de schuurdeur? Vooraan zit nog een extra trede trouwens.
[ Voor 21% gewijzigd door DUX op 04-05-2022 12:00 ]
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
met 1200 KWh voor energie in huis houd je nauwelijks / geen elektra over voor warmepomp in de wintermaanden, en ik begrijp dat dat wel nodig is in periode november tot juni.
Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....
Voor die schuurdeuren zit zo te zien een afvoergoot.DUX schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:59:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar komt het water daar wel of stroomt het allemaal die badkuip in voor de schuurdeur? Vooraan zit nog een extra trede trouwens.
De tegels zijn nat, maar er liggen toch geen grote plassen?DUX schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:59:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/▌
Afschuwelijk!Valorian schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:35:
[Afbeelding]
Belegger: "Graag dit huis flippen, gewoon standaard pakketje Visgraat & Taats, en alles in wit/grijs/zwart-tinten."
Belegger: "Onderhoudsvrij, dus gewoon helemaal vol tegelen. O ja, en vergeet niet een opstaand randje rondom zodat het water niet wegloopt."
De zwarte spotjes vind ik ook spuuglelijk
https://www.funda.nl/koop...amsestraatweg-519/#foto-4
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Voor de geïnteresseerden de situatie voor de flipValorian schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:35:
[Afbeelding]
Van 499k naar 695k. Zo te zien nagenoeg alleen cosmetische zaken gedaan, want het energielabel is nog steeds bagger. Ik vraag me ook af of ze die tegels gewoon over de bestaande bestrating hebben gelegd?
Dat is bewust, om het allemaal wat meer de sfeer van een jaren 50 achterstandswijk de geven._Eend_ schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:40:
Oh wat zonde van die witte gevels. En die steengrill tuin is ook al zo'n verschrikking. Die airco gaat overuren draaien..
Ik ben zeker niet links, maar dit is heel slecht voor de biodiversiteit, temperatuur, klimaat, drainage van de regen.
Niet alleen zonde qua looks, maar als het tegenzit ook nog eens heel stompzinnig. Vaak wordt er niet nagedacht over het soort verf, en als er geen ademende verf op zit dan kan je in praktijk de spouwmuren niet meer isoleren omdat dat vochtproblematiek met zich meebrengt. En eenmaal witte verf op de muren is het peperduur om dat er weer af te krijgen._Eend_ schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:40:
Oh wat zonde van die witte gevels.
Offtopic: Ik heb juist een huis gekocht waar de tuin ook volledig betegeld/gebetonneerd is. Daar gaat ook een heel deel uit als ik aan de verbouwingen begin. Stukje terras en de rest struiken en grastimovd schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:42:
Sommigen zullen het betutteling noemen, maar wat mij betreft mag er strenge regelgeving komen voor het betegelen van je tuin.
Ik ben zeker niet links, maar dit is heel slecht voor de biodiversiteit, temperatuur, klimaat, drainage van de regen.
Er loopt een goot over de breedte voor de deuren langs. Dat putje bij de regenpijp gaat niet werken, want dat ligt hoger dan de rest van de 'tuin'Valorian schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:35:
[Afbeelding]
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together
Putje?mvh schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:59:
[...]
Er loopt een goot over de breedte voor de deuren langs. Dat putje bij de regenpijp gaat niet werken, want dat ligt hoger dan de rest van de 'tuin'
Volgens mij gaat die hwa gewoon de grond in, aangesloten op het riool, daar zal die goot ook wel op aangesloten zitten. Alleen die tegel bij de hwa is nog niet geplaatst.
Gemeentes sturen op dat je het hemelwater zoveel mogelijk in je eigen grond laat zinken, Om verdroging en te volle rioleringen tegen te gaan. Dit soort hermetisch betegelde tuinen is precies wat ze niet willen.Aardappel schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:25:
[...]
Putje?
Volgens mij gaat die hwa gewoon de grond in, aangesloten op het riool, daar zal die goot ook wel op aangesloten zitten. Alleen die tegel bij de hwa is nog niet geplaatst.
Trouwens je zal niet blij worden van de zwarte tegels, ze zien er nooit schoon uit, je ziet nu ook al de voetstappen. En in de zomer met blote voeten door de tuin lopen zal er niet bij zijn.
Laat in de avond water spuiten en lekker schaatsen in de vroege ochtend in de winter 😊Aannemer: "En wat wil je met de tuin?"
Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady
Dat is een waterkering. Waarschijnlijk een slechte ervaring gehad met een plensbui en ondergrondse garage.Blaze85 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 23:58:
https://www.funda.nl/koop/someren/huis-42797662-walstraat-2/
Apartig zullen we maar zeggen...
[Afbeelding]
Een gemiste kans voor de makelaar om de mini-Maeslantkering te noemenkarel-jacobse schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:44:
[...]
Dat is een waterkering. Waarschijnlijk een slechte ervaring gehad met een plensbui en ondergrondse garage.
Tenzij je deur naar buiten open gaattilburgs82 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:43:
[...]
Laat in de avond water spuiten en lekker schaatsen in de vroege ochtend in de winter 😊
/▌
Ik blijf me er toch wel over verbazen zeg. Wat een prijzen voor 132m2 aan een drukke weg in een rijtje. Ook weer typisch energie label E en wel airco's opgehangen. Dan inderdaad een hele mooie designtuin. Wauw.
Uit de makelaarstekst:leto001 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:11:
[...]
Ik blijf me er toch wel over verbazen zeg. Wat een prijzen voor 132m2 aan een drukke weg in een rijtje. Ook weer typisch energie label E en wel airco's opgehangen. Dan inderdaad een hele mooie designtuin. Wauw.
Maar ja, wat het dan wel is.De woning is dan ook na geïsoleerd (het energielabel is niet up-to-date).
Tuin is een vreselijk gedrocht. Over de afwatering, volgens mij zit voor de schuur een gootje:

Net over de grens in Hoogstede (DLD) gelegen aan de Schulstrasse 10, deze in 2003 gebouwde, VRIJSTAANDE woning met aangebouwde, dubbele garage! De woning komt in de verkoop voor €350.000,-, staat op een kavel van 696 m² eigen grond, heeft vier slaapkamers, een bijkeuken én een fraai aangelegde tuin met royale overkapping. De woning is uiteraard geheel van deze tijd, beschikt ook nog eens over 25 zonnnepanelen en staat in een rustige woonomgeving op een kwartier rijden van de Nederlandse grens.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Als die na-isolatie alleen bestaat dakisolatie en dubbel glas (wat de isolatiemaatregelen zijn volgens de specificaties), dan ben ik niet onder de indruk van die na-isolatie. Die maatregelen had de woning namelijk ook al voor de flip.smeaggie schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:44:
[...]
Uit de makelaarstekst:
[...]
Maar ja, wat het dan wel is.
https://www.funda.nl/koop...42787446-schulstrasse-10/Ruben279 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:59:
Ik kan geen Facebookpost delen, dus dan maar even zo, maar kwam deze zonet dit pareltje tegen bij Venhorst Makelaardij.
Net over de grens in Hoogstede (DLD) gelegen aan de Schulstrasse 10, deze in 2003 gebouwde, VRIJSTAANDE woning met aangebouwde, dubbele garage! De woning komt in de verkoop voor €350.000,-, staat op een kavel van 696 m² eigen grond, heeft vier slaapkamers, een bijkeuken én een fraai aangelegde tuin met royale overkapping. De woning is uiteraard geheel van deze tijd, beschikt ook nog eens over 25 zonnnepanelen en staat in een rustige woonomgeving op een kwartier rijden van de Nederlandse grens.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.