timovd schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:14:
[...]
Inderdaad een schitterend huis, maar wat moet je met zoveel woonoppervlakte?
Ik zou best wat groter willen wonen en vooral wat meer ruimte rondom het huis, maar dit is echt absurd groot.
Nou, ik zou geen nee zeggen hoor

.
Grootte is sowieso vrij relatief. In eerste instantie voelt iets absurd groot, maar het gaat toch al snel wennen. Verder hangt het er natuurlijk ook wel een beetje af van hoezeer je een binnen mens bent of buiten mens.
In ons geval, de huidige woning is met 160 m2 voor Nederlandse begrippen niet klein. Maar ik mis toch eigenlijk wel flink wat ruimte. Sure, een woning kan in kleinere hokjes worden verdeeld. Maar zodra je eenmaal gewend bent aan ruime kamers is dat toch echt een stap terug. Wat mis ik momenteel? Op zijn minst een werkkamer, een tweede kinderkamer, een logeerkamer en een kamer voor de sportspullen.
Om een beetje mee te komen met de overige 2 slaapkamers, zouden die 2 extra slaapkamers eveneens zo'n 30 m2 moeten zijn. Een sportkamer mag idem dito wel ongeveer dit oppervlakte gebruiken, in plaats van momenteel deels opgezet binnen een hoek in de slaapkamer. En voor de werkkamer zou ik ook graag toch wel minstens 20 m2 zien.
Zou ik op bijna 300 m2 zitten. En zelfs dan echt nog wel stiekem vraag voor meer hebben. Idealiter wil ik bepaalde zaken namelijk ook de woonkamer uit kunnen verplaatsen, denk aan gaming PC's en consoles. Of de surround sound installatie, de vele bluray kasten, een groot scherm aan de wand.
Je woont toch al snel met zekere concessies. Bij 500 m2 of meer kun je veel van dit soort concessies toch al snel de deur uit doen.