Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 171 ... 251 Laatste
Acties:
  • 3.908.655 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:53
Voor de prijs van 1 volledig grachtenpand het liefst een "mini-dorp" kopen EN in de randstad blijven, het kan in Rockanje:

https://www.funda.nl/koop...2410589-vleerdamsedijk-9/

5 gebouwen, zwembad, prive-bar en alles vrijstaand van elkaar bij de prijs in begrepen.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:18
Dat zal dan ook waarschijnlijk de doelgroep zijn. Want 675k is voor Appingedam heel veel geld. Dus ik denk dat niet heel veel 'locals' interesse hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:44
Tja, het is 31/2 uur reizen (met de trein, 21/2 uur met de wagen) van mijn 'rijtjeshuis' in de randstad naar daar. Maar ik zou daar zeker willen wonen mocht ik ooit naar Groningen willen verhuizen (y)

[ Voor 5% gewijzigd door martyw op 10-04-2022 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dre-nl
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 21:50
Rubbergrover1 schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:12:
[...]

Dat zal dan ook waarschijnlijk de doelgroep zijn. Want 675k is voor Appingedam heel veel geld. Dus ik denk dat niet heel veel 'locals' interesse hebben.
Als je ziet wat de huisjes in Blauwe stad of Meerstad kosten...

Als ik dit kon betalen wou ik er best wonen...Woon nu in Assen, dus die overstap zou best meevallen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:47
D_Jeff schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:29:
[...]

Om een jaren 50/60 huis naar een C-label te krijgen, ben je verplicht om zo'n beetje de volledige muren te strippen en deze opnieuw te laten herbouwen naar moderne maatstaven.

Met die stookkosten op C-label valt dat enigzins nog mee (je zou een punt hebben bij F of G-label)
Weet ik ook wel, maar het is het zoveelste 'voor bedrag x heb je hier een giga-huis met grond waar je in de randstand een kippenhok voor hebt'-post.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Rubbergrover1 schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:12:
[...]

Ik ben wel eens wezen kijken in dit soort type huizen en uiteindelijk besloten daar nooit aan te beginnen. Zoals je op Funda kan lezen zijn ze al 4 jaar bezig met verbouwingen t.b.v. isolatie en verduurzaming. Er is zelfs al subsidie aangevraagd voor vloerverwarming.

Als ik even in mijn glazenbol kijk dan heb ik het idee dat hier al een goede ton tegenaan is gegooid en dat ze het maar uit ellende verkopen. Ik denk dat je hier echt nog een ton of 2 tegenaan moet gooien met de kans dat je eigenlijk altijd bezig blijft met 'dingetjes' en nooit dat "huiselijke gevoel" krijgt. Ik heb altijd het idee dat dit soort huizen het equivalent van een boot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
dre-nl schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:20:
[...]

Als je ziet wat de huisjes in Blauwe stad of Meerstad kosten...
Dat zijn een heel ander soort woningen, dat zij nieuwbouwwoningen (althans: van deze eeuw). Dit soort vooroorlogse woningen worden in de provincie Groningen behoorlijk veel aangeboden, maar in de regel tegen een veel lagere prijs (ook per m2).
Als ik dit kon betalen wou ik er best wonen...Woon nu in Assen, dus die overstap zou best meevallen...
Dat 'als ik het kon betalen...' zal dus voor veel mensen in die omgeving gelden. Vandaar dat ik ook de andere doelgroep suggereerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Om een jaren 50/60 huis naar een C-label te krijgen, ben je verplicht om zo'n beetje de volledige muren te strippen en deze opnieuw te laten herbouwen naar moderne maatstaven.

Met die stookkosten op C-label valt dat enigzins nog mee (je zou een punt hebben bij F of G-label)
Of 54 zonnepanelen neergooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 17:34
Douweegbertje schreef op zondag 10 april 2022 @ 23:01:
[...]

Ik ben wel eens wezen kijken in dit soort type huizen en uiteindelijk besloten daar nooit aan te beginnen. Zoals je op Funda kan lezen zijn ze al 4 jaar bezig met verbouwingen t.b.v. isolatie en verduurzaming. Er is zelfs al subsidie aangevraagd voor vloerverwarming.

Als ik even in mijn glazenbol kijk dan heb ik het idee dat hier al een goede ton tegenaan is gegooid en dat ze het maar uit ellende verkopen. Ik denk dat je hier echt nog een ton of 2 tegenaan moet gooien met de kans dat je eigenlijk altijd bezig blijft met 'dingetjes' en nooit dat "huiselijke gevoel" krijgt. Ik heb altijd het idee dat dit soort huizen het equivalent van een boot is.
Ik vraag me dan altijd af, hoe goed/grondig isolatie is gedaan. Bij dit huis zie ik ergens een elektrische radiator staan, veeg teken. En wat ik nog liever zou zien is hoeveel gas ze hebben gebruikt afgelopen 3 jaar. Niet alleen bij dit huis trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dre-nl
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 21:50
Rubbergrover1 schreef op zondag 10 april 2022 @ 23:02:
[...]

Dat zijn een heel ander soort woningen, dat zij nieuwbouwwoningen (althans: van deze eeuw). Dit soort vooroorlogse woningen worden in de provincie Groningen behoorlijk veel aangeboden, maar in de regel tegen een veel lagere prijs (ook per m2).

[...]

Dat 'als ik het kon betalen...' zal dus voor veel mensen in die omgeving gelden. Vandaar dat ik ook de andere doelgroep suggereerde.
Over algemeen zoeken mensen toch op prijs een woning, ongeacht de leeftijd.. deze woning vergelijken met nog niet opgeknapte huizen is natuurlijk niet helemaal eerlijk...

Dat ik het niet kan betalen zegt natuurlijk niets over anderen.. er worden genoeg woningen van €675k verkocht in het noorden.. tis niet dat dit een enorme uitzondering is ofzo... Er zullen ook in het westen genoeg mensen zijn die dit soort bedragen niet kunnen betalen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

pauldaytona schreef op zondag 10 april 2022 @ 23:16:
[...]

Ik vraag me dan altijd af, hoe goed/grondig isolatie is gedaan. Bij dit huis zie ik ergens een elektrische radiator staan, veeg teken. En wat ik nog liever zou zien is hoeveel gas ze hebben gebruikt afgelopen 3 jaar. Niet alleen bij dit huis trouwens.
Exact. Ik bedoel je ziet nu al op de foto's zoveel rode vlaggen.

"- 2019 Woonkamer geïsoleerd en hersteld in originele staat"

Right. Dus als je dat hersteld en gaat isoleren, waarom heb je dan nog steeds zo'n muur, een plint die niet af is, een extra kabel goot en die oude meuk aan elektra punten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SDrtO5UCbU9yUUZfHBOv8aanTNE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tVEvXOTNLn4wnp9R0e40lvLL.png?f=fotoalbum_large

No thank you!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:53
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2022 @ 23:08:
[...]

Of 54 zonnepanelen neergooien.
Het helpt, maar niet voldoende om aan een C-label te komen. (max 2 stappen, ookal produceert het systeem gigawatts)

En terug :)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
[...]

Het is jammer dat die labels op Funda helemaal niets zeggen.
Lijkt er in dit geval wel op dat het zou kunnen kloppen. Het dak/plafond is aangepakt, de zonnepanelen zijn te zien, muurisolatie lijkt niet veel voor te stellen.

Mijn huis heeft het hoogste A energielabel en dat zou die ook al hebben zonder warmtepomp, vloerisolatie en extra zonnepanelen mee te tellen. Kortom dat kan je vrij makkelijk halen, want ben nu pas soort van 0 op de meter.

wel een mooi huis, beetje te ver rijden naar het werk voor mij (en ik werk vlakbij in Groningen). Reizen is duur tegenwoordig.

Nukezone FTW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
dre-nl schreef op zondag 10 april 2022 @ 23:19:
[...]

Over algemeen zoeken mensen toch op prijs een woning, ongeacht de leeftijd.. deze woning vergelijken met nog niet opgeknapte huizen is natuurlijk niet helemaal eerlijk...

Dat ik het niet kan betalen zegt natuurlijk niets over anderen.. er worden genoeg woningen van €675k verkocht in het noorden.. tis niet dat dit een enorme uitzondering is ofzo... Er zullen ook in het westen genoeg mensen zijn die dit soort bedragen niet kunnen betalen...
Er worden inderdaad genoeg woningen van 675k verkocht, maar dat zou ik bij deze woning niet verwachten. Als ik naar een woning in deze stijl zou zoeken, dan zou mijn oog eerder vallen op bijvoorbeeld deze woning
https://www.funda.nl/koop...is-42761196-hoofdweg-243/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01xHbrPF1Hh2x9hrSDcyw8w-Dt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YzZApSV7sUUkZor4ZMrdXN3W.jpg?f=fotoalbum_large
Minder woonoppervlak (190 m2 en 2200 m2 grond), maar nog steeds ruim genoeg. En eventueel voldoende mogelijkheden om nog te vergroten. In label C, maar deze kost 415k. Dat vind ik een gebruikelijker prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:11
pauldaytona schreef op zondag 10 april 2022 @ 23:16:
[...]

ja dit, je kunt beter een huis kopen waar niets aan gedaan is. Dan is het iig niet slecht gedaan en moet het misschien weer opnieuw.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pauldaytona
No Hands schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:43:
[...]

ja dit, je kunt beter een huis kopen waar niets aan gedaan is. Dan is het iig niet slecht gedaan en moet het misschien weer opnieuw.
Maar veel mensen hebben geen zicht op hoe het echt moet en geen zin in het compleet strippen van een huis, en alle onzekerheden die dat met zich brengt. Ik heb het 33 jaar geleden gedaan, en het toen gebouwd naar de normen van 1990. Met de kennis van nu zou ik het isolatiedeel natuurlijk weer grondiger doen.
Wil je het echt goed hebben is nieuw bouwen simpeler. Maar waar vindt je het juiste stuk grond waar je mag bouwen zoals je het wil tegen een prijs die het mogelijk maakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
No Hands schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:43:
[...]

Of nog beter: een plek waar nog helemaal geen huis staat, omdat je dan ook geen problemen hebt als de indeling en andere zaken niet naar je smaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:32
Noorden bedoel je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscar82
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 19:50

oscar82

De ondertitel

https://www.funda.nl/koop...acob-van-campenstraat-55/
Geheel pandje in de Pijp in Amsterdam. Vraagprijs 225k. Hoe dan? 32k erfpacht per jaar of eenmalig aftikken a 1,nogwat miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:08

timovd

Voorsprong door techniek

@oscar82 scetchy.
De verhuurde woningen zijn niet te bezichtigen
Reden verkoop:
Het pand is aangekocht in verband met de aanleg van de Noord Zuidlijn. Dit betrof een tijdelijke aankoop met de intentie om na afronding van de werkzaamheden het pand af te stoten.
Wellicht interessant voor een investeerder/huisjesmelker.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
oscar82 schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:52:
https://www.funda.nl/koop...acob-van-campenstraat-55/
Geheel pandje in de Pijp in Amsterdam. Vraagprijs 225k. Hoe dan? 32k erfpacht per jaar of eenmalig aftikken a 1,nogwat miljoen.
Even doorbijten en 1,6 op tafel leggen. De drie verhuurde verdiepingen zijn in Adam al snel 1500 per maand waard. Op termijn gaan de bewoners wel weg, Staat alleen niet bij wat de huuropbrengst nu is.

Deze kost 3 mil. https://www.funda.nl/koop...42615393-hemonystraat-49/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik weet sinds een paar dagen dat er in mijn straat ook een huis is van meer dan 1 miljoen euro: https://www.funda.nl/koop/arnhem/huis-88120243-turfstraat-7/

Meer dan tweemaal de WOZ van 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 12:43
DutchChelsea schreef op maandag 11 april 2022 @ 23:59:
Ik weet sinds een paar dagen dat er in mijn straat ook een huis is van meer dan 1 miljoen euro: https://www.funda.nl/koop/arnhem/huis-88120243-turfstraat-7/

Woz van 2020 is dan ook wel erg laag ingeschat.
Maar 1,2 miljoen is ook wel flink aan de prijs, waarschijnlijk gaat hij er wel voor weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Kijk niet heel erg van de prijs op, maar jeetje heel leuk pandje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben ze nu serieus twee woonkeukens en woonkamers op zowel de begane grond en 1e verdieping. En drie badkamers voor drie slaapkamers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:16
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:57:
Hebben ze nu serieus twee woonkeukens en woonkamers op zowel de begane grond en 1e verdieping. En drie badkamers voor drie slaapkamers?
Die dubbele keukens snap ik ook niet echt.. het huis is groot, maar ook niet zo groot, hier woon je misschien met 4 personen (2 ouders + 2 kinderen) dus waarom 2 keukens is inderdaad apart..

Die badkamers kan ik wel waarderen, elke bewoner eigen badkamer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Als je wonen en werken gescheiden wilt houden, dan lijkt het mij wel handig dat je ook op de werkverdieping een keuken hebt.

Drie badkamers voor drie slaapkamers lijkt mij wel prettig. Maar dan zou ik die wel aansluitend aan de slaapkamers willen hebben. Met een overloop tussen slaapkamer en badkamer schiet de privé badkamer een beetje zijn doel voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
TV in de keuken... wat een gruwel

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:22:
[...]

Als je wonen en werken gescheiden wilt houden, dan lijkt het mij wel handig dat je ook op de werkverdieping een keuken hebt.
Kook jij vaak tijdens het thuiswerken?

Ik heb een werkkamer waardoor ik wonen en werken goed gescheiden kan houden, maar ik heb er niet zo'n problemen mee dat mijn keuken overdag ook de plek is waar ik koffie pak onder werktijd. Met minder geouwehoer dan op kantoor, dat wel. Hell, ik wil juist even de trap af lopen voor de koffie, zodat ik nog een beetje beweging heb op thuiswerkdagen...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubbergrover1 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:22:
[...]

Ziet er niet echt uit als een werkverdieping ;)

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/156/787/481_1440.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
dreamscape schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:44:
[...]

Ik heb een werkkamer waardoor ik wonen en werken goed gescheiden kan houden, maar ik heb er niet zo'n problemen mee dat mijn keuken overdag ook de plek is waar ik koffie pak onder werktijd. Met minder geouwehoer dan op kantoor, dat wel. Hell, ik wil juist even de trap af lopen voor de koffie, zodat ik nog een beetje beweging heb op thuiswerkdagen...
Niet zozeer voor thuiswerken, maar juist als kantoor aan huis waar je met meerdere collega's werkt. En eventueel ook klanten ontmoet. Dan zou ik liever niet willen dat Jan en alleman in mijn privé vertrekken komt.

Bij mij op kantoor hebben we ook een pantry met haast alles wat je ook in een gewone keuken hebt (gootsteen -afwasmachine-oventje-koelkast-vriezer etc.), dus als ik een thuiskantoor zou hebben (dus echt een kantoor waar ook anderen komen), dan zou ik zeker ook een aparte keuken willen. Als de kopers zo'n kantoor aan huis voor ogen hadden, dan kan ik mij dus goed voorstellen dat ze een tweede keuken hebben laten installeren. (Even los van hoe het nu een paar jaar na oplevering en met corona misschien totaal anders is uitgepakt.)

[ Voor 10% gewijzigd door Rubbergrover1 op 12-04-2022 12:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• armageddon_2k1
dreamscape schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:44:
[...]

Elke dag :) Vers soepie maken. Focaccia in het oventje. Misschien een keer een mooie salade maken. oOo
Nu weer tijd voor een luxe tosti.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• No Hands
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:56:
[...]

[Afbeelding]
Lampenwinkel.
Thuiswerken.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• The Grand Slam
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-09 18:41

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Voor degene die even over zijn nek wil gaan, bij een 2-onder-1 kap van 120m2
Slechts 20 minuten rijden van Amsterdam), op een schitterende locatie, aan de rand van het bos, op loopafstand van het centrum van Blaricum en de tafelbergheide, ligt deze prachtige gerenoveerde rietgedekte helft van een dubbele villa.

Deze unieke twee-onder-een-kapwoning heeft een tuin rondom het huis (altijd zon), hockey-/tennisveld en een rietgedekte garage.

Komt u thuis na een dag hard werken? Dan is het tijd om te relaxen!

Lekker hockeyen, tennissen, zwemmen, barbecuen of borrelen met de ondernemers, ceo’s, cfo’s, miljonairs, of zogenaamde andere hoogvliegers uit de villawijk.

Sporten is belangrijk in ‘t Gooi! Ga hockeyen op Laren, tennissen bij BLTC, borrelen bij Moeke (is ook een sport) skiën bij de Wolfskamer of hardlopen op de hei met uw personal trainer.

Op deze locatie bevind u zich in het meest luxueuze resort van Nederland; de verwarmde zwembaden, hei, schapen, Bugatties, Ferrari’s, wijnkelders, rietgedekte villa’s, bn’ers en de buurtpreventie…Dit resort is werkelijk een genot.

Heeft u kinderen? Geen probleem, dan zijn er twee basisscholen op loopafstand van de woning, waarvan een met Engelstalig onderwijs.
Zelden komt u zo’n bijzondere object tegen op zo’n unieke locatie. Aan de bosrand met werkelijk alles op loopafstand.

Wilt u toch liever een avondje Amsterdam doen? Neem dan de snelbus en sta binnen 25 minuten in het centrum van Amsterdam.

Heerlijk toch! Goed, genoeg Gooisch gepeupel!

Tijd voor wat verdieping!

https://www.funda.nl/koop...139794-oude-huizerweg-22/
Ik loop overigens nu wel naar Moeke :+

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 12-04-2022 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:49

_Eend_

🌻🇺🇦

PWM schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:06:
Voor degene die even over zijn nek wil gaan, bij een 2-onder-1 kap van 120m2

[...]

Ik loop overigens nu wel naar Moeke :+
Ze zijn alleen de A.C. Tion en Lidel vergeten, voor de rest is het aardig accuraat :+
[...] Bugatties [...]
Bugatti's. Bugatties zijn insectenvriendjes :+

[ Voor 12% gewijzigd door _Eend_ op 12-04-2022 17:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:56:
[...]

[Afbeelding]
OK boomer ;) .
Een beetje hip kantoor ziet er tegenwoordig juist wél zo uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhZcOUVorTwO6e4u2PpQQIbL4DA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EDsDzwtNyLEhmAsm5ni07Mik.jpg?f=fotoalbum_large
Zo zag het er vijf jaar geleden bijvoorbeeld bij een gemeente in Noord Holland uit. Vind ik toch best wel de zelfde sfeer hebben.
https://www.intermediair....n-gemeente-hollands-kroon

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01:04

jurroen

Security en privacy geek

Leuk pandje! Hiervan gaan mijn haren wel overeind (maar dat is persoonlijk):
Er is een buurt BBQ en een groepsapp
Contact met de buren, een BBQ met de buurt een keer per jaar: leuk. Maar geen groepsapp, pleeeaaassseee.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:16
jurroen schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:51:
[...]

Leuk pandje! Hiervan gaan mijn haren wel overeind (maar dat is persoonlijk):

[...]

Contact met de buren, een BBQ met de buurt een keer per jaar: leuk. Maar geen groepsapp, pleeeaaassseee.
Groepsapp is aan te raden als het niet gaat over of de groene of grijze container aan de weg moet. Hier hebben ze al het nodige gespuis flink te pakken te pakken gehad met hulp van de groepsapp. :Y)

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:49

_Eend_

🌻🇺🇦

Morpheusk schreef op woensdag 13 april 2022 @ 00:00:
[...]

Groepsapp is aan te raden als het niet gaat over of de groene of grijze container aan de weg moet. Hier hebben ze al het nodige gespuis flink te pakken te pakken gehad met hulp van de groepsapp. :Y)
Dat ligt ook aan de bewoners, waar ik nu woon hebben ze een echte app die alleen voor meldingen wordt gebruikt, geen WhatsApp groep. In de wijk waar ik voorheen woonde hadden ze een gewone WA groep, en daar zaten veel mensen in die lollige plaatjes deelden of reclame voor hun pedicuresalon maakten. Dan ontstond er weer een discussie dat dat niet thuishoort in de app waarop weer een aantal mensen reageerden dat ze dat maar nazipraktijken vonden. Ik heb het twee dagen uitgehouden in die app, toen heb ik hem maar weer verlaten. Het leukste was nog die mevrouw die het nodig vond haar afkeer tegen plastic flessen te ventileren. EN ALLES IN HOOFDLETTERS, en die tikte hele alinea's vol onsamenhangende onzin. En niemand die haar uit die groep knikkerde.

Wat een drama.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:19
Dat niet eens zozeer, maar ik vind huizen direct aan de straat echt verschrikkelijk. De stoep loopt letterlijk door je woonkamer heen. Die gigantische ramen tot de grond lijkt net een winkelpand. Iedereen kan naar binnen kijken. Totaal geen privacy! Elke keer die mensen en herrie voor je neus. Vreselijk!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 12:26
chim0 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 05:50:
[...]

Dat niet eens zozeer, maar ik vind huizen direct aan de straat echt verschrikkelijk. De stoep loopt letterlijk door je woonkamer heen. Die gigantische ramen tot de grond lijkt net een winkelpand. Iedereen kan naar binnen kijken. Totaal geen privacy! Elke keer die mensen en herrie voor je neus. Vreselijk!
Vrouwlief voor het raam incl. rode lamp is ook een soort thuiswerken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
R20141016 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 06:13:
[...]

Vrouwlief voor de raam incl. rode lamp is ook een soort thuiswerken. :+
Daar zit je idd meteen aan te denken met dergelijke ramen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:16
chim0 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 05:50:
[...]

Misschien kwamen ze daar ook achteraf achter en hebben ze daarom een 2e keuken en woonkamer op de 1e gemaakt.. :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Iemand interesse in een wigwam in hun huis?

https://www.funda.nl/koop...6477-van-eeghenstraat-76/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/156/778/868_1440.jpg

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Niet alleen de wigwam, de rest van het huis kan mij ook wel bekoren. Wel zielig tuintje voor €8.750.000 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 15:13

Fiets

A.K.A. Bambi

Uzuhl schreef op woensdag 13 april 2022 @ 08:04:
[...]

Niet alleen de wigwam, de rest van het huis kan mij ook wel bekoren. Wel zielig tuintje voor €8.750.000 :+
Wel een stukje grond zonder pacht.

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Dat tafeltje ook.

Wat zal ik eens gaan doen. Ik ga maar eens aan mijn tafeltje tegen de grote muur zitten en in VT Wonen bladeren. Ja, dat ga ik doen. Wat een levensgenot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

armageddon_2k1 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 08:36:
[...]

Dat tafeltje ook.

Wat zal ik eens gaan doen. Ik ga maar eens aan mijn tafeltje tegen de grote muur zitten en in VT Wonen bladeren. Ja, dat ga ik doen. Wat een levensgenot.
Met dit soort vraagprijzen denk ik dat er gewoon een stylist is gekomen die 't allemaal heeft ingericht voor de Funda fotos.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• armageddon_2k1
https://www.funda.nl/koop...-eeghenstraat-76/#foto-20

Deze foto heeft me overtuigt. Ik ga een bod uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

armageddon_2k1 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 08:36:
[...]

Dat tafeltje ook.

Dat tafeltje is denk ik om veel plek over te hebben. Ik heb er ook een tijdje naar gezocht naar een hoog smal tafeltje waar ik twee barkrukken onder kon zetten (gewoon puur voor als mensen in de keuken willen praten met iemand die aan het koken is, het is een gesloten keuken). Maar nooit gevonden en nu is de ruimte opgevuld met andere dingen :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 11:47
25.000 EUR/M2!!! :o Voor een twee-onder-een-kapper |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pauldaytona
Dit pand is in 2016 in een set van 9 panden verkocht, ze waren eigendom van de postcode loterij.
De verkoop brochure van toen:
http://docplayer.nl/26684...nstraat-portefeuille.html

Ik zag ook dat het eens in 6 appartementen was verdeeld, en bestemming kantoor had, dus een rijke historie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
https://www.liebherr-webs...672-22-vinidor-34-flessen
Maar ik zou gewoon de daar vermelde vraagprijs betalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
pauldaytona schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:30:
[...]

Dit pand is in 2016 in een set van 9 panden verkocht, ze waren eigendom van de postcode loterij.

Ik zag ook dat het eens in 6 appartementen was verdeeld, en bestemming kantoor had, dus een rijke historie.
Je ziet op luchtfoto's nog dat het ook gedeeld terrein was. De tuin van dat pand was toen nog niet afgescheiden. Volgens mij zijn de luchfoto's op Google Maps uit de tijd dat men dit pand (of een paar van deze panden) aan het opknappen was. Er staat een container op de oprit en op het achterterrein staan wel heel veel bouwvakkersbusjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martyw
[...]

Ach, het Vondelpark is je achtertuin, dat mag wel wat kosten ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22

Vrijdag

De Zwarte

jurroen schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:51:
[...]

Een groepsapp is zo 1996. Voor écht goed contact met de buren zijn er sleutelfeesten 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bergdwerg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:51
DJGizbo schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:11:
[...]

25.000 EUR/M2!!! :o Voor een twee-onder-een-kapper |:(
Hoho, geen twee-onder-een-kap maar een half vrijstaande villa, aldus de makelaar :+

Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer is ook weer. ~ H.F.V.M. Finkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:55
Slavy schreef op woensdag 13 april 2022 @ 07:59:
Iemand interesse in een wigwam in hun huis?
Die staat hier ook in de kinderkamer.....alleen niet in een huis van ruim 8 miljoen :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 11:08

Len

Leeg

Highfive95 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:55:
[...]

Die staat hier ook in de kinderkamer.....alleen niet in een huis van ruim 8 miljoen :'(
En het is een Tipi, geen Wigwam ;) De makelaars verzinnen van allerlei alternatieve namen, laten wij dat nou proberen niet te doen ... ;) >:)

Free Tibet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 10:17
Marzman schreef op woensdag 13 april 2022 @ 08:59:
[...]

Dat tafeltje is denk ik om veel plek over te hebben. Ik heb er ook een tijdje naar gezocht naar een hoog smal tafeltje waar ik twee barkrukken onder kon zetten (gewoon puur voor als mensen in de keuken willen praten met iemand die aan het koken is, het is een gesloten keuken). Maar nooit gevonden en nu is de ruimte opgevuld met andere dingen :p
Want je komt ruimte tekort in een monumentaal pand van 350m2? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

dubbeldekkert schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:14:
[...]

Als je een wigwam midden in de kamer zet schijnbaar wel :p

/▌

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Marzman schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:28:
[...]

Als je een wigwam midden in de kamer zet schijnbaar wel :p
Is dat niet gewoon de overtreffende trap van glamperen? Je tipi in een pand van 8 miljoen zetten? :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
[...]

En weinig zon schat ik zo. Maar ja als je dit huis kan betalen heb je ergens in een zonnig oord ook nog wel een huis.

Ook geen zonepanelen, maar wel overal airco's in de kamers. Wat zou ik een hekel hebben aan de herrie die dat geeft, doet me weer denken aan goedkope vakantieappartementen in zuid Europa. Met de metamorfose is er natuurlijk op uiterlijk gelet, niet aan technische verbeteringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:37
martyw schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:52:
[...]

Ach, het Vondelpark is je achtertuin, dat mag wel wat kosten ;)
Dat betekend dat je je achtertuin nooit kan benutten, bij mooi weer is het Vondelpark teringdruk, lawaaierig etc. Nooit een rustig moment in je achtertuin dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:21
dubbeldekkert schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:14:
[...]

Met maar 8 slaapkamers is het toch wat krap voor de master bedroom, walk in closet, 2 kinderkamers, werkkamer, fitness kamer, cinema room en logeerkamer. Ik kom volgens mij al een kamer tekort voor de provisiekamer :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
We hoeven ons over dat huis geen zorgen te maken, het is onder bod. Ik denk ook wel dat er in Adam EO mensen zijn voor wie de kooprijs geen beletsel is, en die graag op die plek willen wonen, anders kochten ze wel wat in Wassenaar of het Gooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 16:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:41

mwa

Gevalletje anti-kraak? Of relatie uit en moeders heeft alle meubels meegenomen en werd het een ritje kringloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Grand Slam
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-09 18:41
Zitten daar nou zoveel vlekken op dat glas, of is dat mijn telefoon?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 13:46
Bergdwerg schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:37:
[...]

Hoho, geen twee-onder-een-kap maar een half vrijstaande villa, aldus de makelaar :+
Ik was zelf ook altijd benieuwd naar het verschil tussen die twee type woningen. Het lijkt er soms op dat ze 2-onder-1-kap woningen in het hogere segment gewoon qua presentatie liever aanmelden als halfvrijstaande villa, maar ik heb nu gewoon even de formele definities opgezocht. Ergo (bron):
2-ONDER-1-KAPWONING
Een 2-onder-1-kapwoning is een eengezinswoning waarvan het hoofdgebouw is verbonden met het hoofdgebouw van één andere gelijksoortige en gelijkvormige woning (niet zijnde een tussenwoning). Ook wanneer de woningen elk een afzonderlijke dakconstructie hebben, vallen deze onder de definitie van de 2-onder-1-kapwoning. 2-onder-1-kapwoningen worden ook wel aangeduid als “helft van een dubbel”, welk begrip als synoniem gebruikt mag worden.

HALFVRIJSTAANDE WONING
Een halfvrijstaande woning is een eengezinswoning waarvan:
- het hoofdgebouw verbonden is met het hoofdgebouw van één ander object dat geen woning is; óf
- het hoofdgebouw verbonden is met het hoofdgebouw van één andere niet gelijksoortige en -vormige woning (niet zijnde tussenwoning en niet zijnde een 2-onder-1-kapwoning).
Strikt genomen voldoet deze woning dus meer aan de tweede definitie, omdat ze niet volledig gelijk zijn aan vorm en ontwerp (en misschien is het andere deel nog gebruik als kantoor?).

Desalniettemin vind ik de term 'halfvrijstaand' altijd nog verwarrend, want ja, strikt genomen zit je maar voor de helft aan het andere gebouw vast en is de andere zijde 'vrij', maar de term voelt alsof het 'bijna' vrijstaand is, wat natuurlijk niet het geval is...

There can be only fun

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

"...en wonen in betonnen dozen.
Met flink veel glas, dan kan je zien,
Hoe of het bankstel staat bij Mien..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

secret17 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:41:
[...]

Ik was zelf ook altijd benieuwd naar het verschil tussen die twee type woningen. Het lijkt er soms op dat ze 2-onder-1-kap woningen in het hogere segment gewoon qua presentatie liever aanmelden als halfvrijstaande villa, maar ik heb nu gewoon even de formele definities opgezocht.
En een rijtjeshuis/doorzonwoning/Vinexhuis is een "geschakelde villa" 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Kinky keuken, met haken aan het plafond:
Afbeeldingslocatie: https://media01.ogonline.nl/import/5c3efef115bfec036138eff8/objectconsumer/62551831b060c0499b8999cc/tiara-api/MmMzYzBhZGUtMWM1Mi00YTIyLWFmMDYtN2IzZDg4M2Q3OTE4/W3sibW9kaWZpZXIiOiJyZXNpemUiLCJ3aWR0aCI6MTI4MCwiaGVpZ2h0Ijo3MjAsImZpdCI6Imluc2lkZSIsInBvc2l0aW9uIjoiY2VudGVyIiwiZ3Jhdml0eSI6IiIsInN0cmF0ZWd5IjoiIiwia2VybmVsIjoiIn1d.jpg

Oude boerderij, dus zal een stal geweest zijn. Hier valt denk ik echt wel wat van te maken. 2 huizen voor de prijs van 1 (heeft al 2 huisnummers). Je moet wat investeren, maar ik zie wel mogelijkheden.
https://www.goessens-make.../62551831b060c0499b8999cc

Huis staat zo te zien (nog) niet op Funda.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Van welke tweaker is dit huis? Ik zie een groot scherm met domoticz aan de muur hangen

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
The Grand Slam schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:36:
[...]

Zitten daar nou zoveel vlekken op dat glas, of is dat mijn telefoon?
Dat is het merk Liebherr, letters geen vlekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-09 23:56
miicker schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:39:
[Afbeelding]

Oude boerderij, dus zal een stal geweest zijn. Hier valt denk ik echt wel wat van te maken. 2 huizen voor de prijs van 1 (heeft al 2 huisnummers). Je moet wat investeren, maar ik zie wel mogelijkheden.
https://www.goessens-make.../62551831b060c0499b8999cc

Huis staat zo te zien (nog) niet op Funda.
Dat zijn geen haken, maar ogen, of ringen. Je kan er een schommel aan hangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bitzer
pauldaytona schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:30:
[...]

Waarom moeten dat soort goede doelen organisaties altijd in zulke kapitale panden zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kathia
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 28-08 12:53
Bitzer schreef op woensdag 13 april 2022 @ 20:28:
[...]

Waarom moeten dat soort goede doelen organisaties altijd in zulke kapitale panden zitten?
Omdat het investeringsmaatschappijen zijn. Niets mis mee, maar heel transparant is het niet voor de goegemeente.
https://mtsprout.nl/start...s-een-beetje-op-herhaling

Twintig jaar geleden huurde ik naast dat pand een aftands appartementje. Daar moest ik uit want was ook opgekocht door de PC loterij. Niemand begreep dat. Want de PC loterij, dat is toch een goed doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchChelsea
Volgens mij wel, als ik de beschrijving mag geloven. Kan net alles zien als ik erlangs loop :) Denk dat pand idd snel weggaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchChelsea
Vrijdag schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:07:
[...]

Een groepsapp is zo 1996. Voor écht goed contact met de buren zijn er sleutelfeesten 8)
Oneens, want in mijn appartementencomplex zijn wij het jongste stel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
psychodude schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:17:
[...]

Met maar 8 slaapkamers is het toch wat krap voor de master bedroom, walk in closet, 2 kinderkamers, werkkamer, fitness kamer, cinema room en logeerkamer. Ik kom volgens mij al een kamer tekort voor de provisiekamer :+.
En de nanny mag in de tipi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
[...]

Ik denk dat het in de jaren '80 nog niet zo'n kapitaal pand was. Volgens mij waren er halverwege jaren 80 in deze buurt regelmatig krakersrellen, bijvoorbeeld bij de beruchte Lucky Luijk, maar ook bij andere kraakpanden in de buurt. Het pand van Lucky Luijk is bijvoorbeeld na ontruiming omgebouwd naar sociale huur appartementen. En dat was niet als een soort Flodder avant la lettre beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
mwa schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:34:
[...]

Gevalletje anti-kraak? Of relatie uit en moeders heeft alle meubels meegenomen en werd het een ritje kringloop?
Ziet er inderdaad uit alsof er een en ander uit de woning verdwenen is. Ook nergens persoonlijke spullen en nauwelijks kasten etc. Nergens iets van 'leven' te bekennen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:21
miicker schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:39:
Nope. Dat zijn ringen waar een stok door kan met worsten er aan om te laten drogen. Hadden mijn opa en oma vroeger in de woonkamer.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
[...]

Wel zielig tuintje voor €8.750.000 :+
Even doorscrollen naar de laatste foto's incl. aardig zwembad! :+

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/156/778/908_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/156/778/882_2160.jpg

Zou hier eerder een hotel van maken dan een huis. 8)7
Oh mijn God die ramen! Inkijk! Krijg spontaan zuurstoftekort. :+

Serieus, lijkt net een showroom van een klein, lokaal autobedrijfje.

[ Voor 32% gewijzigd door chim0 op 14-04-2022 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:10

Crazy D

I think we should take a look.

secret17 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:41:
Strikt genomen voldoet deze woning dus meer aan de tweede definitie, omdat ze niet volledig gelijk zijn aan vorm en ontwerp (en misschien is het andere deel nog gebruik als kantoor?).

Desalniettemin vind ik de term 'halfvrijstaand' altijd nog verwarrend, want ja, strikt genomen zit je maar voor de helft aan het andere gebouw vast en is de andere zijde 'vrij', maar de term voelt alsof het 'bijna' vrijstaand is, wat natuurlijk niet het geval is...
De hoekwoning van een rijtjeshuis is dan ook halfvrijstaand :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

chim0 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 03:25:

Mooie plek voor een overkapping in de tuin en dan is de inkijk weg. Grote ramen in de huiskamer heb je toch vaker wel dan niet? (al snap ik de showroom assosiatie met de rest van de indeling :p )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 13:46
Crazy D schreef op donderdag 14 april 2022 @ 06:33:
[...]

De hoekwoning van een rijtjeshuis is dan ook halfvrijstaand :P
Dat is idd ook precies wat zo verwarrend is aan die term: zowel een hoekwoning, 2-onder-1-kap als (formeel) halfvrijstaande huizen zijn allemaal, ruimtelijk gezien, aan één zijde vrij, dus halfvrijstaand. Maar goed, ze willen daar qua type woning toch een onderscheid in maken, dus wat voor term kies je dan voor die laatste... Helft van dubbele villa? Dat is kennelijk synoniem voor 2-onder-1-kap. Had dit eigenlijk passender gevonden dan 'halfvrijstaande villa', maar goed, als de definities maar helder zijn. :)

There can be only fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bitfreakie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 12:02
fenrir schreef op woensdag 13 april 2022 @ 17:46:
Van welke tweaker is dit huis? Ik zie een groot scherm met domoticz aan de muur hangen
Kantoor aan huis van bedrijf dat zich bezighoudt met CO2-meters: https://www.aurair.eu/nl/
Op het bureau tegen het raam ligt ook zo'n apparaat: https://www.funda.nl/koop...es-tatistraat-13/#foto-41

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bitzer schreef op woensdag 13 april 2022 @ 20:25:
[...]

Dat zijn geen haken, maar ogen, of ringen. Je kan er een schommel aan hangen.
Een "schommel" hè? ;) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 16:22
[...]

Ja dat dacht ik eerst ook, het lijkt wel een bedrijfspand omgebouwd naar woning. Vreemde omheining ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1

Volgens mij hebben ze juist allemaal boompjes geplaatst als middel tegen de inkijk. Maar dat zijn nu nog wel erg kleine bomen en daardoor niet zo functioneel. Bij een huis van 1,2 miljoen had ik zelf toch iets meer geïnvesteerd in (lei-)bomen die al wat meer body hebben. Daarmee kun je namelijk goed een hoop inkijk voorkomen. En dan heb je wel een lekker lichte woning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitzer
Richh schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:31:
Toegegeven, het is ook wel een rotplek om een lamp op te hangen.

Toch, wel een beetje jammer voor deze foto. Doet imho toch een beetje afbreuk aan het prijskaartje van 1.7 miljoen :P
Daar had toch wel een peertje af gekund, toch? :+

[Afbeelding]
Het huis staat nu in De Stentor. Ik wilde het posten maar de carport kwam me bekend voor. De zoekfunctie vond het niet toen ben ik maar gaan terugbladeren. Ik weet nu dat
Uniek aan deze villa zijn de aangekapte dakkapellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loft
  • Laatst online: 14-09 20:48
[...]

De eigenaar van de PC loterij staat in de quote 500.
Ja, ze geven aan goede doelen, maar het is geen goede doelen organisatie. Het is een loterij, die wel veel geld geeft aan goede doelen. Maar de jaarlijk kosten om het bedrijf te runnen zijn ook al 200 mln+
Een loterij, gelegaliseerd ver voor de laatste online wedkantoren dat werden.

Meer info
Wikipedia: Nationale Postcode Loterij

Ontopic, het zijn wel mooie panden trouwens. Ben er een paar keer binnen geweest.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Laatst online: 14-09 20:48
Rubbergrover1 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:43:
[...]

Ik denk dat het in de jaren '80 nog niet zo'n kapitaal pand was. Volgens mij waren er halverwege jaren 80 in deze buurt regelmatig krakersrellen, bijvoorbeeld bij de beruchte Lucky Luijk, maar ook bij andere kraakpanden in de buurt. Het pand van Lucky Luijk is bijvoorbeeld na ontruiming omgebouwd naar sociale huur appartementen. En dat was niet als een soort Flodder avant la lettre beleid.
Het is centrum Amsterdam, naast het vondelpark. Dat is altijd duur geweest.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
Loft schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:31:
[...]

Het is centrum Amsterdam, naast het vondelpark. Dat is altijd duur geweest.
En als grootse plus, een garage en oprijlaan. Parkeren in die buurt is geen pret.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• martyw
Voor wie in een vrijstaand huis in de Randstad op een aardig perceel wil wonen en minder dan een miljoen wil betalen is er https://www.funda.nl/koop...2777843-noorderhoutpad-4/
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/157/198/511_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/157/198/507_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/157/198/477_2160.jpg

Het ligt wel aan een sportveld, nabij een kamp, en midden in een park, naast het hondenuitlaatveld (daar ken ik de plek van 8) ) en met hangplek voor jeugd om de hoek. Ook moet je hopen dat de gasprijs binnenkort weer zakt, energie label is G

[ Voor 16% gewijzigd door martyw op 15-04-2022 00:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chim0
@martyw Altijd al een ballenvanger als schutting gewild. :+
Pagina: 1 ... 171 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.