Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 158 ... 251 Laatste
Acties:
  • 3.908.880 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/162/785_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/162/790_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/162/788_2160.jpg

Poll: Dit huis staat in provincie...
Noord-Holland
Zeeland
Groningen
Limburg
Noord-Brabant
Friesland
Zuid-Holland
Flevoland
Gelderland
Utrecht
Drenthe
Overijssel
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404290&layout=2&sort=prc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Het is natuurlijk gedateerd maar het heeft wel wat. Leuker dan zo'n geflipt huis in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 10:55
Staat deze nu te koop? Vorig jaar namelijk ook al voorbij zien komen in dit topic. Kan dan ook van een van z'n buren zijn natuurlijk. Maar zelfs de wc ramen met luiken komt me bekend voor.

[ Voor 3% gewijzigd door mathy_ op 26-02-2022 20:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-09 12:12
Na de nodige huizen al gezien te hebben (inclusief wat "lauwe wtf-momentes"), scoort deze toch echt een luide WTF:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/148/658/068_1440.jpg

Daarom aan jullie, vul aan naar eigen inzicht:
Deze garage....

Huis linkje: https://www.funda.nl/koop...88893601-visserstraat-43/

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscar82
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:57

oscar82

De ondertitel

Gevalletje van help mijn man is timmerman. Had eerst zijn hobbykamer op zolder. Daar alle systeemplafonds en lambrisering zelf aangelegd. na de cursus lambriseren kan je leren wilde hij van de garage zijn nieuwe timmerkamer maken en is zijn vrouw van het gescheiden. Rest alleen de vraag: waarom komt er een regenpijp uit het raam? En op welke verdieping is dat raam?

[ Voor 12% gewijzigd door oscar82 op 26-02-2022 21:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:52
Is wel heiligschennis, de pleeborstel in de lampetkan zetten
Afbeeldingslocatie: https://assets.catawiki.nl/assets/2017/10/10/d/b/2/db280c56-5792-4028-ba0f-e00cb4c7ee18.jpg
offtopic:
@martyw heeft zo'n setje als op de foto hierboven geerfd van zijn oma..., is blijkbaar veel verkocht in de jaren dertig, ik ben het vaker tegengekomen

[ Voor 6% gewijzigd door martyw op 26-02-2022 21:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:34

vooghel

Cunning linguist

Kudos voor de makelaar die de complete beschrijving in vier woorden weet te formuleren:
Volledig te renoveren tussenwoning.
_/-\o_

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:10
Succes met de keuring :') meterkast moet vrij toegankelijk zijn >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 15:52
Jan-man schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:35:
[...]

Dat blijft die ook, de trap houdt daar op omdat ie links door de muur aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07:43
Jan-man schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:35:
[...]

Ziet er ook wel uit of dat de definitieve trap is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:14
vooghel schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:24:
Kudos voor de makelaar die de complete beschrijving in vier woorden weet te formuleren:

_/-\o_
Ik vind het eigenlijk wel meevallen. Alleen de tuin, die is wel een beetje verwaarloosd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 20:43
CVTTPD2DQ schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:18:
[...]

Ik vind het eigenlijk wel meevallen. Alleen de tuin, die is wel een beetje verwaarloosd.
Meevallen?
Overal vocht, gaten in de muren, plafond, niets is (netjes) afgewerkt. Alles moet minimaal geschilderd worden, maar daarvoor eerst schoongemaakt, en gerepareerd. En dan heb ik het nog over wat je ziet op de foto's

Leidingen, bedrading, afvoer, ventilatie is wellicht (eerder waarschijnlijk) ook aan vervanging toe...

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
Jammer dat die waarschijnlijk gaat verdwijnen onder een laag stucwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:04
Ik vraag me altijd af als je zo’n goedkoop huis hebt, hoe je dat doet met de keuken en badkamer.

Dat is dan in verhouding zoooooo duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
meermarco schreef op zondag 27 februari 2022 @ 07:58:
[...]

Ik vraag me altijd af als je zo’n goedkoop huis hebt, hoe je dat doet met de keuken en badkamer.

Dat is dan in verhouding zoooooo duur.
Daarom moet je zulke verbouwingen vooral voor jezelf doen. En niet voor een potentiële waardestijging.

(En verklaart ook waarom je vooral in de periferie nog best veel keukens en sanitair tegenkomt van een halve eeuw oud, in verder prima onderhouden woningen.)

[ Voor 17% gewijzigd door Rubbergrover1 op 27-02-2022 08:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Grand Slam
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-09 18:41
Mooi zo'n gedeeld familiegraf met de buren.
Heet het instapklare eenpersoonsgraf achter nou echt een rolluik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Grand Slam
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-09 18:41
oscar82 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:01:
Gevalletje van help mijn man is timmerman. Had eerst zijn hobbykamer op zolder. Daar alle systeemplafonds en lambrisering zelf aangelegd. na de cursus lambriseren kan je leren wilde hij van de garage zijn nieuwe timmerkamer maken en is zijn vrouw van het gescheiden. Rest alleen de vraag: waarom komt er een regenpijp uit het raam? En op welke verdieping is dat raam?
Lijkt op de afvoer van de cv installatieknooppunt.

Ik erger me dan aan het ene lampje wat het niet goed doet op 0:41 in het filmpje :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:28
D_Jeff schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:44:
Na de nodige huizen al gezien te hebben (inclusief wat "lauwe wtf-momentes"), scoort deze toch echt een luide WTF:

[Afbeelding]

Daarom aan jullie, vul aan naar eigen inzicht:
Deze garage....

Huis linkje: https://www.funda.nl/koop...88893601-visserstraat-43/
Manlief was begonnen met het slopen van de binnenwandjes en vrouwlief is weggerend voordat ze de hulp van John Williams in moest gaan roepen, nu is het huisje van opa weer op de markt.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
https://www.funda.nl/koop...480-zaagmuldersweg-688-a/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tTBi9P6ESUlMsyr9ddBcP7L1Lgg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JA7c41pwxJKDfI9NlH2vEyQl.jpg?f=user_large
Verbouwde kelderbox, ik bedoel 'studio'. Vraag me af of dit met toestemming van de VvE is gedaan. Ook opvallend:
"Het complex beschikt over blokverwarming echter, de studio is vanwege het vroegere gebruik hier niet op aangesloten. Over het plafond van de woonruimte lopen de verwarmingsbuizen van de blokverwarming, deze stralen dusdanig warmte af dat de ruimte hiermee wordt verwarmd."

En daarvoor een potentiële huuropbrengst van 10k per jaar noemen vind ik op zijn minst brutaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:14
Loft schreef op zondag 27 februari 2022 @ 00:28:
Meevallen?
Overal vocht, gaten in de muren, plafond, niets is (netjes) afgewerkt. Alles moet minimaal geschilderd worden, maar daarvoor eerst schoongemaakt, en gerepareerd. En dan heb ik het nog over wat je ziet op de foto's

Leidingen, bedrading, afvoer, ventilatie is wellicht (eerder waarschijnlijk) ook aan vervanging toe...
Ik vermoed dat (woning) ventilatie niet eens aanwezig is. Maar je ziet overal inbouw-wcds, met randaarde. Dat suggereert dat de woning ergens eind '90, begin 2000 (te oordelen aan de badkamer) al gerenoveerd is.

Die vochtplekken op het plafond beneden zijn wel zorgwekkend (zeker omdat daar de badkamer lijkt te zitten), maar verder denk ik dat het allemaal wel meevalt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:35
Rubbergrover1 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:52:
[Afbeelding]
Verbouwde kelderbox, ik bedoel 'studio'. Vraag me af of dit met toestemming van de VvE is gedaan. Ook opvallend:
"Het complex beschikt over blokverwarming echter, de studio is vanwege het vroegere gebruik hier niet op aangesloten. Over het plafond van de woonruimte lopen de verwarmingsbuizen van de blokverwarming, deze stralen dusdanig warmte af dat de ruimte hiermee wordt verwarmd."

En daarvoor een potentiële huuropbrengst van 10k per jaar noemen vind ik op zijn minst brutaal.
Zie het positief, je hebt helemaal gratis verwarming! Met de huidige gasprijzen tikt dat aardig aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:06
[Afbeelding]

Vooral gezien je voor minder dan die 10k een "echt" appartement huurt in die flat: https://www.funda.nl/huur...12551-zaagmuldersweg-686/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:41

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-09 12:12
Dit lijkt wel het goedkoopste huis van NL

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:28
D_Jeff schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:32:
[...]

Dit lijkt wel het goedkoopste huis van NL
Ik vraag mij werkelijk wanneer dit voor het laatst bewoond is geweest en wat voor trieste situatie dit geweest moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:09
D.deJong schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:38:
[...]

Ik vraag mij werkelijk wanneer dit voor het laatst bewoond is geweest en wat voor trieste situatie dit geweest moet zijn.
Lijkt me dat hier iemand een hele tijd geleden dood is gegaan en dat niemand het merkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:02

timovd

Voorsprong door techniek

Toke_gt schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:59:
[...]

Zonnecollectoren? Alle vergelijkbare huizen in de straat hebben het.
Dan had ik hier wel een opslagtank verwacht: https://www.funda.nl/koop...9964-keienberg-7/#foto-19
En in de beschrijving staat er ook niets over.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar82

oscar82

De ondertitel

indifined1 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:50:
[...]

Vooral gezien je voor minder dan die 10k een "echt" appartement huurt in die flat: https://www.funda.nl/huur...12551-zaagmuldersweg-686/
Toevallig …

Never mind rekenfoutje

[ Voor 25% gewijzigd door oscar82 op 27-02-2022 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:39
@Toke_gt
@timovd

https://www.funda.nl/koop...ttenburgseberg-4/#foto-21

Bij dit huis (om de hoek van die andere) zie je het beter door de lichtinval.

Zie ook:
https://goo.gl/maps/sTrRzdCR4LaywcL8A

Het zal toch íets met energiebesparing te maken hebben denk ik? Misschien creeert het een soort luchtspouw die door zon-op-glas/plastic een extra vorm van natuurlijke verwarming verzorgt ofzo? Het betreft de zuid-west zijde dus qua ligging goed op zon…. Betreft verder label-A woningen qua energie.

[ Voor 3% gewijzigd door Valorian op 27-02-2022 13:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[Afbeelding]

Ben benieuwd hoe warm het daar wordt in de zomer. En hoeveel lawaai je krijgt door die verwarmings- en rioleringsbuizen door je slaapkamer.

Vraag me ook echt af of dit aan alle wettelijke ventilatienormen voldoet. Je zou toch verwachten dat het aan de laatste eisen moet voldoen als de bestemming recent is gewijzigd naar wonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Pikoe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:28:
[...]

Je zou toch verwachten dat het aan de laatste eisen moet voldoen als de bestemming recent is gewijzigd naar wonen.
Was het maar zo. Dit valt onder verbouwen en dan heb je echt heel weinig eisen. Een halve vierkante meter daglicht, een te openen klepraampje en je bent er eigenlijk al...
Treurige ambitieloze wetgeving.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Pikoe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:28:
[...]

Ben benieuwd hoe warm het daar wordt in de zomer. En hoeveel lawaai je krijgt door die verwarmings- en rioleringsbuizen door je slaapkamer.

Vraag me ook echt af of dit aan alle wettelijke ventilatienormen voldoet. Je zou toch verwachten dat het aan de laatste eisen moet voldoen als de bestemming recent is gewijzigd naar wonen.
Zou iemand dan een woning hebben gemaakt van zijn berging? Of zou dit een oude ruimte zijn geweest voor een concierge?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar82

oscar82

De ondertitel

PaT schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:28:
[...]

Was het maar zo. Dit valt onder verbouwen en dan heb je echt heel weinig eisen. Een halve vierkante meter daglicht, een te openen klepraampje en je bent er eigenlijk al...
Treurige ambitieloze wetgeving.
Dat was eigenlijk precies mijn vraag: kunnen die ramen wel open? Lijkt me in een kelder/box niet per se nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:04
oscar82 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:05:
[...]

Dat was eigenlijk precies mijn vraag: kunnen die ramen wel open? Lijkt me in een kelder/box niet per se nodig.
Het middelste kozijn heeft en veel breder profiel dan dan buitenste twee, dat suggereert wellicht dat er een draaiend deel in zit. Maar zet je dat dan open? Wat komt daar allemaal naar binnen dan zo net boven het maaiveld...
En koken zonder afzuigkap in een ruimte die amper twee meter hoog is?
Allerlei vreemde dingen dit.

[ Voor 9% gewijzigd door No Hands op 27-02-2022 17:19 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• martyw
Dat is weer eens wat anders, een strandtuin in een bloemkoolwijk
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/165/718_2160.jpg
https://www.funda.nl/koop...2173-marga-klompelaan-23/

[ Voor 4% gewijzigd door martyw op 27-02-2022 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Marzman schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:25:
[...]

Zou iemand dan een woning hebben gemaakt van zijn berging? Of zou dit een oude ruimte zijn geweest voor een concierge?
Met zulke buizen die door de ruime lopen kun je er wel vanuit gaan dat het gewoon een berging was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Rubbergrover1 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:19:
[...]

Met zulke buizen die door de ruime lopen kun je er wel vanuit gaan dat het gewoon een berging was.
Maar bergingen hebben niet zulke ramen, bergingen hebben geen huisnummer, je kunt in een flat toch niet zomaar je berging bouwen naar studio? Hoe ga je water aanvoer en rioolafvoer etc in een berging aanleggen? Dit moet altijd al iets anders geweest zijn dan 'gewoon' berging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Ik vind deze eigenlijk best wel geslaagd. Het thema is goed consequent doorgevoerd. Niet mijn smaak, maar wel goed uitgevoerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Mijn God, en dan elk jaar wat napalm er overheen zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
Dit is toch prachtig? Prima huis, prima erf, parkeren in je eigen garage en oprit. Prima prijs.
Je kan alleen nergens lekker buitenzitten behalve in de voortuin. Dat zal niet iedereen willen :)

En wie wil er in Zeeland wonen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 13:49
No Hands schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:42:
[...]

Ik!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• No Hands
Dan staat er een mooi huis te koop voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 16:51
@Eusebius Zou dat van een alarminstallatie zijn? Gezien de luidspreker in de garage, sensoren op de ramen en bedieningspaneel in de slaapkamer. De rookgasafvoer van de CV-ketel is ook wat bijzonder, lijkt wel van kunststof. Dat mag blijkbaar gewoon :).

[ Voor 5% gewijzigd door Puch-Maxi op 27-02-2022 18:58 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakHm
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-09 14:56
Lijkt me eerder het paneel van het weerstation op het dak. Paneel heeft zo te zien ook een windroos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Puch-Maxi schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:51:
@Eusebius Zou dat van een alarminstallatie zijn? Gezien de luidspreker in de garage, sensoren op de ramen en bedieningspaneel in de slaapkamer. De rookgasafvoer van de CV-ketel is ook wat bijzonder, lijkt wel van kunststof. Dat mag blijkbaar gewoon :).
Veel rolluiken, alarm in de nok .. persoon voelde zich vast niet veilig.
TweakHm schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:05:
Lijkt me eerder het paneel van het weerstation op het dak. Paneel heeft zo te zien ook een windroos.
Ah, KNMI dependance Krabbendijke :) Zou kunnen.

==
hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:57
Hier bijna om de hoek en werkelijk compleet uitgeleefd en niet bepaald aan een rustige straat. Wanneer je hier in de omgeving wilt wonen zou ik er dan toch 4 ton bij regelen en hier gaan kijken:

https://www.funda.nl/koop/deurze/huis-42618410-deurze-9/

Overigens snap ik werkelijk niet hoe ze aan die prijs komen. Gevoelsmatig is daar ergens een 1 vergeten.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

No Hands schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:22:
[...]

Maar bergingen hebben niet zulke ramen, bergingen hebben geen huisnummer, je kunt in een flat toch niet zomaar je berging bouwen naar studio? Hoe ga je water aanvoer en rioolafvoer etc in een berging aanleggen? Dit moet altijd al iets anders geweest zijn dan 'gewoon' berging.
Waarschijnlijk een inpandige garage. Woon zelf in een appartementencomplex en de garageboxen die onder het gebouw zitten hebben gewoon een eigen kadasterregistratie met splitsingakte. Deze kunnen apart verkocht worden en hebben dus officieel ook een eigen "huisnummer". Ik heb zelf een paar jaar geleden een garage van iemand over genomen en wil er nog wel 1 bij hebben. Hier zijn ze nog best goed te betalen, rond de 10-15k afhankelijk van de grootte.

Maar inderdaad, dit lijkt mij toch niet zomaar te mogen, want het is een garage, geen woonruimte. Ben benieuwd of de VVE van dit pand het goedgekeurd heeft of niet.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
thunder8 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:58:
[...]

Waarschijnlijk een inpandige garage. Woon zelf in een appartementencomplex en de garageboxen die onder het gebouw zitten hebben gewoon een eigen kadasterregistratie met splitsingakte. Deze kunnen apart verkocht worden en hebben dus officieel ook een eigen "huisnummer". Ik heb zelf een paar jaar geleden een garage van iemand over genomen en wil er nog wel 1 bij hebben. Hier zijn ze nog best goed te betalen, rond de 10-15k afhankelijk van de grootte.
Dit gebouw heeft (en had) geen garageboxen.

Wellicht dat het in het verleden gebruikt is als een soort collectieve klusruimte of fietsenkelder, of misschien zelfs als het 'ketelhuis' van de blokverwarming. Want het lijkt inderdaad anders dan de standaard (kleine) kelderboxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:02

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Aziraphale schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:01:
[...]

Hier bijna om de hoek en werkelijk compleet uitgeleefd en niet bepaald aan een rustige straat. Wanneer je hier in de omgeving wilt wonen zou ik er dan toch 4 ton bij regelen en hier gaan kijken:

https://www.funda.nl/koop/deurze/huis-42618410-deurze-9/

Overigens snap ik werkelijk niet hoe ze aan die prijs komen. Gevoelsmatig is daar ergens een 1 vergeten.
Omdat er nog redelijk wat aan gedaan moet worden.. Isolatie etc. En omdat Drenthe :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Rubbergrover1 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:13:
[...]

Dit gebouw heeft (en had) geen garageboxen.

Wellicht dat het in het verleden gebruikt is als een soort collectieve klusruimte of fietsenkelder, of misschien zelfs als het 'ketelhuis' van de blokverwarming. Want het lijkt inderdaad anders dan de standaard (kleine) kelderboxen.
In dit geval zal het waarschijnlijk een technische ruimte zijn geweest die verbouwd is tot studio. Maar dan ga ik ervan uit dat dit ook bij de VVE bekend is, anders kan je hier geen huisnummer op plakken of een eigendomsrecht.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanF
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
thunder8 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:50:
[...]

In dit geval zal het waarschijnlijk een technische ruimte zijn geweest die verbouwd is tot studio. Maar dan ga ik ervan uit dat dit ook bij de VVE bekend is, anders kan je hier geen huisnummer op plakken of een eigendomsrecht.
Het appartement moet bekend staan in het kadaster, anders geen lening van de bank. Veder is er ook onduidelijkheid van vluchtwegen; er kan geen raam open.
Veder nog problemen met de andere leden van het gebouw; de splitsingsakte. Dit voorkomt dat mensen gaan wonen in fietskelders & garageboxen.

Welk soort gebruik van een appartementsrecht binnen een VvE is toegestaan, is niet altijd duidelijk voor eigenaars van appartementsrechten. In de splitsingsakte kan het appartementsrecht bestemd zijn tot woonruimte, bedrijfsruimte of meer specifiek, zoals bijvoorbeeld horeca, kinderdagverblijf, etc.

Regelmatig vragen leden zich af of in een appartementsrecht met de bestemming wonen ook een bedrijf mag worden uitgeoefend. Dit is afhankelijk van de rechten en plichten die volgen uit de akte van splitsing. Voorkom problemen met de eigenaar of VvE. Voorkom dat er strijdig gebruik is met de splitsingsakte en win tijdig advies in bij de in appartementsrech

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:57
SideSwipe schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:15:
[...]

Omdat er nog redelijk wat aan gedaan moet worden.. Isolatie etc. En omdat Drenthe :P
Nou, het is nu D en zoveel valt er qua muren niet te isoleren door het rieten dak. En het mag dan Drenthe zijn, maar wel een forse boerderij met een aardige lap grond, vlak tegen Assen aan en in het nationaal park Drentse Aa.

Even ter vergelijking: Centrum Assen, opknapper en net zo min geïsoleerd: https://www.funda.nl/koop...42618389-beilerstraat-43/. Wel een mooi pand, dat wel.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07:43

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
No Hands schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:42:
[...]
Net een jaar geleden vanuit dorp in de Randstad naar een dorp niet heel ver van Krabbendijke gegaan en ik had het 10 jaar eerder moeten doen, heerlijk! Zal niet voor iedereen zijn...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martyw
Beetje treurige mancave....
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/114/764_2160.jpg
https://www.funda.nl/koop...75243-haarlemmerstraat-9/
ook is de foto wat ruim gemarkeerd...
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/114/725_1440x960.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door martyw op 28-02-2022 22:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Dit huis staat bol van improvisatie door de installateur
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7i182quRMQDgTsGRGrohc9IV2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0lX9d3JnZrfEdnhOoTo3f3Am.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJlZO4jwayDZf792SYzz1uF5L-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ywe5BjJQah0vud9dzW15INS3.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.funda.nl/koop...2-van-der-kooijstraat-18/

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop...8329-drienerbrakenweg-55/

Ik heb 'm eindelijk gevonden: de ultieme zitkuil *O*

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/228/161_2160.jpg

Sowieso een verborgen parel :Y

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/228/251_2160.jpg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop...s-88078654-wijngaard-228/

Zou Lelystad zo deprimerend zijn dat je tal van leuzen nodig hebt om je op de been te houden :? :P

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/240/941_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/240/936_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/240/950_2160.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop/zwaag/huis-42611227-ossenweide-67/

Prima plafond.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/136/927_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/136/934_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/136/942_2160.jpg

Doet me denken aan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8cdxFvy.jpg

:')

[ Voor 10% gewijzigd door Blaze85 op 28-02-2022 23:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:40
Net een soort mini Kröller-Müller museum qua stijl, of ben ik de enige met die associatie?

Afbeeldingslocatie: https://divisare-res.cloudinary.com/images/c_limit,f_auto,h_2000,q_auto,w_3000/v1623917957/kejdmsi1uhvyy4o73gm1/giovanni-nardi-kroller-muller-museum.jpg

Edit:

Vond de prijs zo meevallen, tot dat ik dit las:
Landgoed ‘’De Tol” gaat de grond in erfpacht uitgeven. Dat betekent dat de opstallen kunnen worden gekocht en dat u daarnaast een jaarlijkse canon betaalt voor het gebruik van de grond. De aanvangscanon bedraagt € 15.000,- per jaar en is fiscaal aftrekbaar.

[ Voor 25% gewijzigd door big bang op 28-02-2022 23:00 ]

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop...-42614615-vlondertuin-10/

Ik zie een thema terugkomen (kleur) B)

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/225/461_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/225/462_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/225/416_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/225/449_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/225/454_2160.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
Op een hink-stap-sprong van Ome Ko, en bij de sluis - altijd plezier op mooie dagen. Nog even een miljoen of anderhalf doorsparen vrees ik :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Geen Funda, maar meest ranzige badkamer van Nederland in Help mijn man is klusser deze week?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EvICsLg.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/677oTPy.jpg

:r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:33

Fiber

Beaches are for storming.

Blaze85 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:49:
https://www.funda.nl/koop...8329-drienerbrakenweg-55/

Ik heb 'm eindelijk gevonden: de ultieme zitkuil *O*

[Afbeelding]

Sowieso een verborgen parel :Y

[Afbeelding]
Gaaf huis en mijns inziens een koopje. _/-\o_

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
Een huis waar achteraf CV is ingebouwd, en niet gelijk met een grote verbouwing waardoor eea wegewerkt had kunnen worden. De tweede foto is niks aan mis. Er had voor de onderaansluiting van de radiator ook een rechte koppeling en een bocht in de buis gemaakt kunnen worden, maar nu loopt ie mooi strak langs de radiator.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pauldaytona
Fiber schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:51:
[...]

Gaaf huis en mijns inziens een koopje. _/-\o_
Ook als je 15K per jaar erfpacht moet betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

pauldaytona schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 00:12:
[...]

Ook als je 15K per jaar erfpacht moet betalen?
Wat je 1/3 tot de helft kan aftrekken bij de belastingdienst. Maakt het al wat minder pijnlijk, maar blijft veel geld.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:51

breinonline

Are you afraid to be known?

Net niet ruim genoeg. Aan de rechterkant loopt het vak keurig op de erfgrens van het perceel, links net niet. Dat alle makelaars altijd het huis markeren klopt meestal niet, je koopt meestal ook het perceel mee.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
PaT schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 03:14:
[...]

Wat je 1/3 tot de helft kan aftrekken bij de belastingdienst. Maakt het al wat minder pijnlijk, maar blijft veel geld.
Bij de huidige rentetarieven worden de lasten vergelijkbaar met de rentelasten van een huis van meer dan een miljoen. En dan zal de erfpacht ook nog jaarlijks geïndexeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaT schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 03:14:
[...]

Die 15k per jaar is bij aanvang. Reken er maar op dat die periodiek flink geïndexeerd gaat worden. Canon wordt periodiek vastgesteld en als ik de tekst zo lees is de eigenaar van de grond nogal van het veeleisende type. Maargoed, dit is een van de weinige advertenties waar het woord "erfpacht" in voorkomt die ik daadwerkelijk gelezen heb. Ben bij voorbaat niet geïnteresseerd. In dit geval nog eens extra niet geïnteresseerd, omdat gedetailleerde informatie over de erfpacht bewust achtergehouden wordt. Ik reken op de nodige haken en ogen.

Ik ben bijvoorbeeld heel erg benieuwd wat je nou met die ruim 3 hectare zou mogen. Ik vermoed voor het overgrote deel: naar kijken en niet veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 07:07:
[...]

Ik ben bijvoorbeeld heel erg benieuwd wat je nou met die ruim 3 hectare zou mogen. Ik vermoed voor het overgrote deel: naar kijken en niet veel meer.
Je 'krijgt' ook helemaal geen 3 hectare grond. Het hele landgoed is ruim 3 hectare, maar het stukje wat jij ervan 'krijgt' is maar 3250 m2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reneetjuhh1991
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 11:18
Blaze85 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:08:
Geen Funda, maar meest ranzige badkamer van Nederland in Help mijn man is klusser deze week?
:r
Ik heb dit met walging zitten kijken. Al met al gingen er best wat alarmbellen af bij de beste klusman (die zijn werk wel degelijk goed doet en daarna ook echt heeft doorgepakt).

Maar dat je 10+ jaar in zoveel schimmel leeft en je bewust je 6-jarige dochter hier in laat leven, dat snap ik van beide ouders niet. Om nog maar niet te spreken over de andere issues met die woning.

spoiler: voor de late kijker
- Huis doorgezakt, 1 aarbeving boven schaal 4 en de boel stort in mekaar met alle gevolgen van dien
- Dusdanig veel schimmel dat ze per direct de woning uit moeten en naar de huisarts moeten voor bloedonderzoek
- Een gat in de vloer naast het 'speelhoekje' van dochter
- Die mooise aardgas buis die zo los over het plafond loopt naar een kachel uit 19xx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:43
Blaze85 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:52:
https://www.funda.nl/koop...s-88078654-wijngaard-228/

Zou Lelystad zo deprimerend zijn dat je tal van leuzen nodig hebt om je op de been te houden :? :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Absoluut, mocht je ooit in de buurt zijn, maak maar eens simpel een ritje door de 'binnenstad' dat is voor de meeste mensen al genoeg om antidepressiva nodig te hebben :(
Het is een diep trieste showkamer van het allerslechtste wat architectuur en stads planning in korte tijd bij elkaar kon schrapen. Zelfs de voetgangers oversteek plaatsen in het centrum zijn levens gevaarlijk en stompzinnig aangelegd, met stoplicht systemen die al jaren kapot zijn en een fabrikant die failliet is (meende ik ergens gelezen te hebben) waardoor niemand er meer wat aan doet. En dat is een enkel voorbeeldje, grauw en groezelig, rommelig en onoverzichtelijk vat het wel zo een beetje samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
reneetjuhh1991 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:54:
[...]

Ik heb dit met walging zitten kijken. Al met al gingen er best wat alarmbellen af bij de beste klusman (die zijn werk wel degelijk goed doet en daarna ook echt heeft doorgepakt).

Maar dat je 10+ jaar in zoveel schimmel leeft en je bewust je 6-jarige dochter hier in laat leven, dat snap ik van beide ouders niet. Om nog maar niet te spreken over de andere issues met die woning.

spoiler: voor de late kijker
- Huis doorgezakt, 1 aarbeving boven schaal 4 en de boel stort in mekaar met alle gevolgen van dien
- Dusdanig veel schimmel dat ze per direct de woning uit moeten en naar de huisarts moeten voor bloedonderzoek
- Een gat in de vloer naast het 'speelhoekje' van dochter
- Die mooise aardgas buis die zo los over het plafond loopt naar een kachel uit 19xx
De vraag is natuurlijk wel hoeveel hiervan echt is, het is en blijft een tv programma...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
RoosW schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:01:
[...]
Het is een diep trieste showkamer van het allerslechtste wat architectuur en stads planning in korte tijd bij elkaar kon schrapen.
offtopic:
Naar ik heb begrepen is een van de basisoorzaken van hoe Lelystad is geworden dat er juist geen sprake was van goede stadsplanning. Grootse plannen met een mooi toekomstbeeld van tafel geveegd omdat je een 'grote' stad moeilijk vanuit het niets opbouwt en dat eerder stapsgewijs moet evolueren. Maar er kwam dus geen goed ontwikkelplan voor in de plaats. Dat combineren met economische crisis geeft geen goed vooruitzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubbergrover1 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:50:
[...]

Je 'krijgt' ook helemaal geen 3 hectare grond. Het hele landgoed is ruim 3 hectare, maar het stukje wat jij ervan 'krijgt' is maar 3250 m2
Ah, nulletje teveel. 0,3 ha dus. Maar zelfs daarvan vraag ik me af welke voorwaarden eraan hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:07:
[...]

offtopic:
Naar ik heb begrepen is een van de basisoorzaken van hoe Lelystad is geworden dat er juist geen sprake was van goede stadsplanning. Grootse plannen met een mooi toekomstbeeld van tafel geveegd omdat je een 'grote' stad moeilijk vanuit het niets opbouwt en dat eerder stapsgewijs moet evolueren. Maar er kwam dus geen goed ontwikkelplan voor in de plaats. Dat combineren met economische crisis geeft geen goed vooruitzicht.
Een paar km verder ligt Almere, en dat is toch beter gelukt. Maar er zullen vast redenen voor zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:43
pauldaytona schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:53:
[...]

Een paar km verder ligt Almere, en dat is toch beter gelukt. Maar er zullen vast redenen voor zijn.
Almere is ook niet ideaal, met her en der vreemde verschijnselen, en met sommige groezelige wijken, maar overall niet mislukt, en levendiger & gezelliger (als je dat van een 'moderne' stad überhaupt kunt zeggen) als Lelystad.
Om Lelystad althans de binnenstad recht te breien zul je een kwart gewoon moeten slopen en de infrastructuur grondig aanpakken. En aangezien er al geen eens geld is om een paar foeking stoplichten te vervangen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
pauldaytona schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:53:
[...]

offtopic:
Precies, Almere is ook op een heel andere manier opgezet dan Lelystad. Veel meer vanuit het denken vanuit verschillende kernen met elk ook enigszins een eigen identiteit, die in de loop van de tijd 'vanzelf' (gestuurd) uitgroeien tot stadswijken. Het probleem ligt niet zozeer aan het vanaf nul beginnen, maar aan het vanaf nul beginnen zonder plan. Of beter gezegd, met een plan dat al snel van tafel gaat. Gecombineerd met een hoop 'tegenslagen'. Niet alleen economische tegenslagen, maar ook het uitblijven (of veel te traag opleveren) van spoor en snelwegen, het afblazen van de Markerwaard en ga zo maar door.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 20:43
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:09:
[...]

offtopic:
Precies, Almere is ook op een heel andere manier opgezet dan Lelystad. Veel meer vanuit het denken vanuit verschillende kernen met elk ook enigszins een eigen identiteit, die in de loop van de tijd 'vanzelf' (gestuurd) uitgroeien tot stadswijken. Het probleem ligt niet zozeer aan het vanaf nul beginnen, maar aan het vanaf nul beginnen zonder plan. Of beter gezegd, met een plan dat al snel van tafel gaat. Gecombineerd met een hoop 'tegenslagen'. Niet alleen economische tegenslagen, maar ook het uitblijven (of veel te traag opleveren) van spoor en snelwegen, het afblazen van de Markerwaard en ga zo maar door.
Beide vallen in een bepaalde ideologie, die achteraf niet helemaal bleek aan te sluiten met wat men (de samenleving) ervan vindt op langere termijn.

Zowel Lelystad, Almere, maar ook Houten en Zoetermeer, meerdere jaren 80 wijken met al die hofjes en wegen die elk 5 meter een kleine hoek naar links of recht maken, meerdere jaren 60 wijken waarin flats snel de grond uit gestampd werden wegens woningnood, meerdere jaren 00 wijken met bakstenen huizen met veel horizontale elementen erin....
Allemaal ideologiën met goede bedoelingen die achteraf minder tot slecht bleken te werken. Bijna alle geplande steden/wijken, delen van steden blijken in de praktijk minder goed te werken.

De mens in het algemeen wil gematigde variatie binnen bepaalde stijlen. Te veel afwijking wordt als vreemd en gek ervaren. Alles hetzelfde is een eenheidsworst en wordt als te weinig individueel ervaren.
Die jaren 70-80 wijken waar de woningen net verspringen werden toen als goed ervaren, nu zijn het nette/matige woningen, maar zeker niet mid of top-end.
De bijlmer was met een ideologie gebouwd om o.a. langzaam en snel verkeer te scheiden. Dat zou veiliger moeten zijn voor voetganger en fietser; was het idee. (je wordt niet omver gereden).. Het nadeel bleek dat voetgangers te vaak in het donker liepen met bepaalde gevolgen.
Veel goede bedoelingen vooraf.

Een oudere binnenstad, met al zijn gebreken wordt nog steeds veel gewaardeerd.
Een straat, niet al te recht, beetje slingerend met bomen aan weerszijde met voldoende variatie en onderhouden woningen, wordt nog steeds gewaardeerd boven de kaarsrechte wegen in Almere.

Kennelijk is geplande stads- en woningbouw best lastig.

Althans, dat werd bij de studie bouwkunde zo beschreven :)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
RoosW schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:09:
[...]

Almere is ook niet ideaal, met her en der vreemde verschijnselen, en met sommige groezelige wijken, maar overall niet mislukt, en levendiger & gezelliger (als je dat van een 'moderne' stad überhaupt kunt zeggen) als Lelystad.
Om Lelystad althans de binnenstad recht te breien zul je een kwart gewoon moeten slopen en de infrastructuur grondig aanpakken. En aangezien er al geen eens geld is om een paar foeking stoplichten te vervangen..
https://www.funda.nl/koop...42614197-buffelstraat-40/

Mooi plafond in Almere _O_

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/243/940_2160.jpg

En prima tegelwerk :*) |:(

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/243/943_2160.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop...31-john-raedeckerhof-199/

Dijk met een bunker erin of toch niet...

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/285/081_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/285/203_2160.jpg

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/285/189_2160.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop...huis-42625983-postkade-1/

Statig fysio-pandje, inclusief inhoud...

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/270/075_2160.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop...s-42613391-midscheeps-42/

Zou je nou last hebben van al die windmolens als de wind verkeerd staat?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/213/911_2160.jpg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop/ospel/huis-42625920-kreijel-1-b/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/155/271/919_2160.jpg
Voorzieningen
Glasvezelkabel
Didn't see that one coming :D
Pagina: 1 ... 158 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.