Poll: Dit huis staat in provincie...
• Noord-Holland
• Zeeland
• Groningen
• Limburg
• Noord-Brabant
• Friesland
• Zuid-Holland
• Flevoland
• Gelderland
• Utrecht
• Drenthe
• Overijssel
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Het is natuurlijk gedateerd maar het heeft wel wat. Leuker dan zo'n geflipt huis in ieder geval.Blaze85 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:01:
https://www.funda.nl/koop...s-42613804-bergstraat-24/
Schijnt een vroege voorloper geweest te zijn van het kookeiland...
[Afbeelding]
Staat deze nu te koop? Vorig jaar namelijk ook al voorbij zien komen in dit topic. Kan dan ook van een van z'n buren zijn natuurlijk. Maar zelfs de wc ramen met luiken komt me bekend voor.Blaze85 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:10:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
• Noord-Holland
• Zeeland
• Groningen
• Limburg
• Noord-Brabant
• Friesland
• Zuid-Holland
• Flevoland
• Gelderland
• Utrecht
• Drenthe
• Overijssel
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door mathy_ op 26-02-2022 20:35 ]
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
[ Voor 12% gewijzigd door oscar82 op 26-02-2022 21:04 ]
Is wel heiligschennis, de pleeborstel in de lampetkan zetten
[ Voor 6% gewijzigd door martyw op 26-02-2022 21:06 ]
Kudos voor de makelaar die de complete beschrijving in vier woorden weet te formuleren:Blaze85 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:58:
https://www.funda.nl/koop...2613614-kasteelstraat-30/
Heerlijk aan de duinen wonen zo![]()
[Afbeelding]
Volledig te renoveren tussenwoning.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Succes met de keuringBlaze85 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:38:
https://www.funda.nl/koop...uis-42612974-wetering-11/
Je valt hier zo van de trap van al die draden...
[Afbeelding]
Dat blijft die ook, de trap houdt daar op omdat ie links door de muur aansluit.Jan-man schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:35:
[...]
Succes met de keuringmeterkast moet vrij toegankelijk zijn
Ziet er ook wel uit of dat de definitieve trap is.Jan-man schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:35:
[...]
Succes met de keuringmeterkast moet vrij toegankelijk zijn
Ik vind het eigenlijk wel meevallen. Alleen de tuin, die is wel een beetje verwaarloosd.vooghel schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:24:
Kudos voor de makelaar die de complete beschrijving in vier woorden weet te formuleren:
Meevallen?CVTTPD2DQ schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:18:
[...]
Ik vind het eigenlijk wel meevallen. Alleen de tuin, die is wel een beetje verwaarloosd.
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Jammer dat die waarschijnlijk gaat verdwijnen onder een laag stucwerk.Blaze85 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:06:
https://www.funda.nl/koop...s-88077559-irisstraat-39/
Toch wel een leuk detail die molen
[Afbeelding]
Ik vraag me altijd af als je zo’n goedkoop huis hebt, hoe je dat doet met de keuken en badkamer.Blaze85 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:56:
https://www.funda.nl/koop.../huis-88077400-nijewei-3/
Prima.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maarja, wat wil je ook voor € 50.000 k.k.
Daarom moet je zulke verbouwingen vooral voor jezelf doen. En niet voor een potentiële waardestijging.meermarco schreef op zondag 27 februari 2022 @ 07:58:
[...]
Ik vraag me altijd af als je zo’n goedkoop huis hebt, hoe je dat doet met de keuken en badkamer.
Dat is dan in verhouding zoooooo duur.
[ Voor 17% gewijzigd door Rubbergrover1 op 27-02-2022 08:04 ]
Mooi zo'n gedeeld familiegraf met de buren.Blaze85 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:10:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
• Noord-Holland
• Zeeland
• Groningen
• Limburg
• Noord-Brabant
• Friesland
• Zuid-Holland
• Flevoland
• Gelderland
• Utrecht
• Drenthe
• Overijssel
[Afbeelding]
Lijkt op de afvoer van de cv installatieknooppunt.oscar82 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:01:
Gevalletje van help mijn man is timmerman. Had eerst zijn hobbykamer op zolder. Daar alle systeemplafonds en lambrisering zelf aangelegd. na de cursus lambriseren kan je leren wilde hij van de garage zijn nieuwe timmerkamer maken en is zijn vrouw van het gescheiden. Rest alleen de vraag: waarom komt er een regenpijp uit het raam? En op welke verdieping is dat raam?
Manlief was begonnen met het slopen van de binnenwandjes en vrouwlief is weggerend voordat ze de hulp van John Williams in moest gaan roepen, nu is het huisje van opa weer op de markt.D_Jeff schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:44:
Na de nodige huizen al gezien te hebben (inclusief wat "lauwe wtf-momentes"), scoort deze toch echt een luide WTF:
[Afbeelding]
Daarom aan jullie, vul aan naar eigen inzicht:
Deze garage....
Huis linkje: https://www.funda.nl/koop...88893601-visserstraat-43/
Ik vermoed dat (woning) ventilatie niet eens aanwezig is. Maar je ziet overal inbouw-wcds, met randaarde. Dat suggereert dat de woning ergens eind '90, begin 2000 (te oordelen aan de badkamer) al gerenoveerd is.Loft schreef op zondag 27 februari 2022 @ 00:28:
Meevallen?
Overal vocht, gaten in de muren, plafond, niets is (netjes) afgewerkt. Alles moet minimaal geschilderd worden, maar daarvoor eerst schoongemaakt, en gerepareerd. En dan heb ik het nog over wat je ziet op de foto's
Leidingen, bedrading, afvoer, ventilatie is wellicht (eerder waarschijnlijk) ook aan vervanging toe...
Zie het positief, je hebt helemaal gratis verwarming! Met de huidige gasprijzen tikt dat aardig aanRubbergrover1 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:52:
https://www.funda.nl/koop...480-zaagmuldersweg-688-a/
[Afbeelding]
Verbouwde kelderbox, ik bedoel 'studio'. Vraag me af of dit met toestemming van de VvE is gedaan. Ook opvallend:
"Het complex beschikt over blokverwarming echter, de studio is vanwege het vroegere gebruik hier niet op aangesloten. Over het plafond van de woonruimte lopen de verwarmingsbuizen van de blokverwarming, deze stralen dusdanig warmte af dat de ruimte hiermee wordt verwarmd."
En daarvoor een potentiële huuropbrengst van 10k per jaar noemen vind ik op zijn minst brutaal.
Vooral gezien je voor minder dan die 10k een "echt" appartement huurt in die flat: https://www.funda.nl/huur...12551-zaagmuldersweg-686/Rubbergrover1 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:52:
[Afbeelding]
Verbouwde kelderbox, ik bedoel 'studio'. Vraag me af of dit met toestemming van de VvE is gedaan. Ook opvallend:
"Het complex beschikt over blokverwarming echter, de studio is vanwege het vroegere gebruik hier niet op aangesloten. Over het plafond van de woonruimte lopen de verwarmingsbuizen van de blokverwarming, deze stralen dusdanig warmte af dat de ruimte hiermee wordt verwarmd."
En daarvoor een potentiële huuropbrengst van 10k per jaar noemen vind ik op zijn minst brutaal.
Dit lijkt wel het goedkoopste huis van NLBlaze85 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:56:
https://www.funda.nl/koop.../huis-88077400-nijewei-3/
Prima.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maarja, wat wil je ook voor € 50.000 k.k.
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Ik vraag mij werkelijk wanneer dit voor het laatst bewoond is geweest en wat voor trieste situatie dit geweest moet zijn.
Lijkt me dat hier iemand een hele tijd geleden dood is gegaan en dat niemand het merkte.D.deJong schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:38:
[...]
Ik vraag mij werkelijk wanneer dit voor het laatst bewoond is geweest en wat voor trieste situatie dit geweest moet zijn.
Dan had ik hier wel een opslagtank verwacht: https://www.funda.nl/koop...9964-keienberg-7/#foto-19Toke_gt schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:59:
[...]
Zonnecollectoren? Alle vergelijkbare huizen in de straat hebben het.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Toevallig …indifined1 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:50:
[...]
Vooral gezien je voor minder dan die 10k een "echt" appartement huurt in die flat: https://www.funda.nl/huur...12551-zaagmuldersweg-686/
[ Voor 25% gewijzigd door oscar82 op 27-02-2022 11:50 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Valorian op 27-02-2022 13:46 ]
Ben benieuwd hoe warm het daar wordt in de zomer. En hoeveel lawaai je krijgt door die verwarmings- en rioleringsbuizen door je slaapkamer.Rubbergrover1 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:52:
[Afbeelding]
Was het maar zo. Dit valt onder verbouwen en dan heb je echt heel weinig eisen. Een halve vierkante meter daglicht, een te openen klepraampje en je bent er eigenlijk al...Pikoe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:28:
[...]
Je zou toch verwachten dat het aan de laatste eisen moet voldoen als de bestemming recent is gewijzigd naar wonen.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Zou iemand dan een woning hebben gemaakt van zijn berging? Of zou dit een oude ruimte zijn geweest voor een concierge?Pikoe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:28:
[...]
Ben benieuwd hoe warm het daar wordt in de zomer. En hoeveel lawaai je krijgt door die verwarmings- en rioleringsbuizen door je slaapkamer.
Vraag me ook echt af of dit aan alle wettelijke ventilatienormen voldoet. Je zou toch verwachten dat het aan de laatste eisen moet voldoen als de bestemming recent is gewijzigd naar wonen.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dat was eigenlijk precies mijn vraag: kunnen die ramen wel open? Lijkt me in een kelder/box niet per se nodig.PaT schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:28:
[...]
Was het maar zo. Dit valt onder verbouwen en dan heb je echt heel weinig eisen. Een halve vierkante meter daglicht, een te openen klepraampje en je bent er eigenlijk al...
Treurige ambitieloze wetgeving.
Het middelste kozijn heeft en veel breder profiel dan dan buitenste twee, dat suggereert wellicht dat er een draaiend deel in zit. Maar zet je dat dan open? Wat komt daar allemaal naar binnen dan zo net boven het maaiveld...oscar82 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:05:
[...]
Dat was eigenlijk precies mijn vraag: kunnen die ramen wel open? Lijkt me in een kelder/box niet per se nodig.
[ Voor 9% gewijzigd door No Hands op 27-02-2022 17:19 ]
Veroordeel niet, verwonder u slechts
[ Voor 4% gewijzigd door martyw op 27-02-2022 17:20 ]
Met zulke buizen die door de ruime lopen kun je er wel vanuit gaan dat het gewoon een berging was.Marzman schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:25:
[...]
Zou iemand dan een woning hebben gemaakt van zijn berging? Of zou dit een oude ruimte zijn geweest voor een concierge?
Maar bergingen hebben niet zulke ramen, bergingen hebben geen huisnummer, je kunt in een flat toch niet zomaar je berging bouwen naar studio? Hoe ga je water aanvoer en rioolafvoer etc in een berging aanleggen? Dit moet altijd al iets anders geweest zijn dan 'gewoon' berging.Rubbergrover1 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:19:
[...]
Met zulke buizen die door de ruime lopen kun je er wel vanuit gaan dat het gewoon een berging was.
Ik vind deze eigenlijk best wel geslaagd. Het thema is goed consequent doorgevoerd. Niet mijn smaak, maar wel goed uitgevoerd.martyw schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:19:
Dat is weer eens wat anders, een strandtuin in een bloemkoolwijk
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...2173-marga-klompelaan-23/
Mijn God, en dan elk jaar wat napalm er overheen zeker.Blaze85 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:28:
https://www.funda.nl/koop...42603055-maaikensveld-15/
+1 onderhoudsvriendelijk![]()
[Afbeelding]
Misschien een idee voor de makelaar om dit huis als de brandweer te verkopen:
Dit is toch prachtig? Prima huis, prima erf, parkeren in je eigen garage en oprit. Prima prijs.
Dan staat er een mooi huis te koop voor je!
Wat hangt hier nou voor installatie links aan de muur?
==
hoi
[ Voor 5% gewijzigd door Puch-Maxi op 27-02-2022 18:58 ]
My favorite programming language is solder.
Veel rolluiken, alarm in de nok .. persoon voelde zich vast niet veilig.Puch-Maxi schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:51:
@Eusebius Zou dat van een alarminstallatie zijn? Gezien de luidspreker in de garage, sensoren op de ramen en bedieningspaneel in de slaapkamer. De rookgasafvoer van de CV-ketel is ook wat bijzonder, lijkt wel van kunststof. Dat mag blijkbaar gewoon.
Ah, KNMI dependance KrabbendijkeTweakHm schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:05:
Lijkt me eerder het paneel van het weerstation op het dak. Paneel heeft zo te zien ook een windroos.
==
hoi
Hier bijna om de hoek en werkelijk compleet uitgeleefd en niet bepaald aan een rustige straat. Wanneer je hier in de omgeving wilt wonen zou ik er dan toch 4 ton bij regelen en hier gaan kijken:
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
Waarschijnlijk een inpandige garage. Woon zelf in een appartementencomplex en de garageboxen die onder het gebouw zitten hebben gewoon een eigen kadasterregistratie met splitsingakte. Deze kunnen apart verkocht worden en hebben dus officieel ook een eigen "huisnummer". Ik heb zelf een paar jaar geleden een garage van iemand over genomen en wil er nog wel 1 bij hebben. Hier zijn ze nog best goed te betalen, rond de 10-15k afhankelijk van de grootte.No Hands schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:22:
[...]
Maar bergingen hebben niet zulke ramen, bergingen hebben geen huisnummer, je kunt in een flat toch niet zomaar je berging bouwen naar studio? Hoe ga je water aanvoer en rioolafvoer etc in een berging aanleggen? Dit moet altijd al iets anders geweest zijn dan 'gewoon' berging.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Dit gebouw heeft (en had) geen garageboxen.thunder8 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:58:
[...]
Waarschijnlijk een inpandige garage. Woon zelf in een appartementencomplex en de garageboxen die onder het gebouw zitten hebben gewoon een eigen kadasterregistratie met splitsingakte. Deze kunnen apart verkocht worden en hebben dus officieel ook een eigen "huisnummer". Ik heb zelf een paar jaar geleden een garage van iemand over genomen en wil er nog wel 1 bij hebben. Hier zijn ze nog best goed te betalen, rond de 10-15k afhankelijk van de grootte.
Omdat er nog redelijk wat aan gedaan moet worden.. Isolatie etc. En omdat DrentheAziraphale schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:01:
[...]
Hier bijna om de hoek en werkelijk compleet uitgeleefd en niet bepaald aan een rustige straat. Wanneer je hier in de omgeving wilt wonen zou ik er dan toch 4 ton bij regelen en hier gaan kijken:
https://www.funda.nl/koop/deurze/huis-42618410-deurze-9/
Overigens snap ik werkelijk niet hoe ze aan die prijs komen. Gevoelsmatig is daar ergens een 1 vergeten.
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
In dit geval zal het waarschijnlijk een technische ruimte zijn geweest die verbouwd is tot studio. Maar dan ga ik ervan uit dat dit ook bij de VVE bekend is, anders kan je hier geen huisnummer op plakken of een eigendomsrecht.Rubbergrover1 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:13:
[...]
Dit gebouw heeft (en had) geen garageboxen.
Wellicht dat het in het verleden gebruikt is als een soort collectieve klusruimte of fietsenkelder, of misschien zelfs als het 'ketelhuis' van de blokverwarming. Want het lijkt inderdaad anders dan de standaard (kleine) kelderboxen.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Het appartement moet bekend staan in het kadaster, anders geen lening van de bank. Veder is er ook onduidelijkheid van vluchtwegen; er kan geen raam open.thunder8 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:50:
[...]
In dit geval zal het waarschijnlijk een technische ruimte zijn geweest die verbouwd is tot studio. Maar dan ga ik ervan uit dat dit ook bij de VVE bekend is, anders kan je hier geen huisnummer op plakken of een eigendomsrecht.
Nou, het is nu D en zoveel valt er qua muren niet te isoleren door het rieten dak. En het mag dan Drenthe zijn, maar wel een forse boerderij met een aardige lap grond, vlak tegen Assen aan en in het nationaal park Drentse Aa.SideSwipe schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:15:
[...]
Omdat er nog redelijk wat aan gedaan moet worden.. Isolatie etc. En omdat Drenthe
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
Mooi inbrekerstrapje erbijBlaze85 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:28:
https://www.funda.nl/koop...42603055-maaikensveld-15/
+1 onderhoudsvriendelijk![]()
[Afbeelding]
Net een jaar geleden vanuit dorp in de Randstad naar een dorp niet heel ver van Krabbendijke gegaan en ik had het 10 jaar eerder moeten doen, heerlijk! Zal niet voor iedereen zijn...
[ Voor 24% gewijzigd door martyw op 28-02-2022 22:27 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Blaze85 op 28-02-2022 23:04 ]
Net een soort mini Kröller-Müller museum qua stijl, of ben ik de enige met die associatie?
Landgoed ‘’De Tol” gaat de grond in erfpacht uitgeven. Dat betekent dat de opstallen kunnen worden gekocht en dat u daarnaast een jaarlijkse canon betaalt voor het gebruik van de grond. De aanvangscanon bedraagt € 15.000,- per jaar en is fiscaal aftrekbaar.
[ Voor 25% gewijzigd door big bang op 28-02-2022 23:00 ]
It's time to play the music, it's time to light the lights
Op een hink-stap-sprong van Ome Ko, en bij de sluis - altijd plezier op mooie dagen. Nog even een miljoen of anderhalf doorsparen vrees ik
Gaaf huis en mijns inziens een koopje.Blaze85 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:49:
https://www.funda.nl/koop...8329-drienerbrakenweg-55/
Ik heb 'm eindelijk gevonden: de ultieme zitkuil![]()
[Afbeelding]
Sowieso een verborgen parel
[Afbeelding]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Een huis waar achteraf CV is ingebouwd, en niet gelijk met een grote verbouwing waardoor eea wegewerkt had kunnen worden. De tweede foto is niks aan mis. Er had voor de onderaansluiting van de radiator ook een rechte koppeling en een bocht in de buis gemaakt kunnen worden, maar nu loopt ie mooi strak langs de radiator.nokiaan958GB schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:39:
Dit huis staat bol van improvisatie door de installateur
https://www.funda.nl/koop...2-van-der-kooijstraat-18/
Ook als je 15K per jaar erfpacht moet betalen?
Wat je 1/3 tot de helft kan aftrekken bij de belastingdienst. Maakt het al wat minder pijnlijk, maar blijft veel geld.pauldaytona schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 00:12:
[...]
Ook als je 15K per jaar erfpacht moet betalen?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Net niet ruim genoeg. Aan de rechterkant loopt het vak keurig op de erfgrens van het perceel, links net niet. Dat alle makelaars altijd het huis markeren klopt meestal niet, je koopt meestal ook het perceel mee.martyw schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:25:
Beetje treurige mancave....
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...75243-haarlemmerstraat-9/
ook is de foto wat ruim gemarkeerd...
[Afbeelding]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Bij de huidige rentetarieven worden de lasten vergelijkbaar met de rentelasten van een huis van meer dan een miljoen. En dan zal de erfpacht ook nog jaarlijks geïndexeerd worden.PaT schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 03:14:
[...]
Wat je 1/3 tot de helft kan aftrekken bij de belastingdienst. Maakt het al wat minder pijnlijk, maar blijft veel geld.
Verwijderd
Die 15k per jaar is bij aanvang. Reken er maar op dat die periodiek flink geïndexeerd gaat worden. Canon wordt periodiek vastgesteld en als ik de tekst zo lees is de eigenaar van de grond nogal van het veeleisende type. Maargoed, dit is een van de weinige advertenties waar het woord "erfpacht" in voorkomt die ik daadwerkelijk gelezen heb. Ben bij voorbaat niet geïnteresseerd. In dit geval nog eens extra niet geïnteresseerd, omdat gedetailleerde informatie over de erfpacht bewust achtergehouden wordt. Ik reken op de nodige haken en ogen.PaT schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 03:14:
[...]
Wat je 1/3 tot de helft kan aftrekken bij de belastingdienst. Maakt het al wat minder pijnlijk, maar blijft veel geld.
Je 'krijgt' ook helemaal geen 3 hectare grond. Het hele landgoed is ruim 3 hectare, maar het stukje wat jij ervan 'krijgt' is maar 3250 m2Verwijderd schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 07:07:
[...]
Ik ben bijvoorbeeld heel erg benieuwd wat je nou met die ruim 3 hectare zou mogen. Ik vermoed voor het overgrote deel: naar kijken en niet veel meer.
Ik heb dit met walging zitten kijken. Al met al gingen er best wat alarmbellen af bij de beste klusman (die zijn werk wel degelijk goed doet en daarna ook echt heeft doorgepakt).Blaze85 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:08:
Geen Funda, maar meest ranzige badkamer van Nederland in Help mijn man is klusser deze week?
Absoluut, mocht je ooit in de buurt zijn, maak maar eens simpel een ritje door de 'binnenstad' dat is voor de meeste mensen al genoeg om antidepressiva nodig te hebbenBlaze85 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:52:
https://www.funda.nl/koop...s-88078654-wijngaard-228/
Zou Lelystad zo deprimerend zijn dat je tal van leuzen nodig hebt om je op de been te houden![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De vraag is natuurlijk wel hoeveel hiervan echt is, het is en blijft een tv programma...reneetjuhh1991 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:54:
[...]
Ik heb dit met walging zitten kijken. Al met al gingen er best wat alarmbellen af bij de beste klusman (die zijn werk wel degelijk goed doet en daarna ook echt heeft doorgepakt).
Maar dat je 10+ jaar in zoveel schimmel leeft en je bewust je 6-jarige dochter hier in laat leven, dat snap ik van beide ouders niet. Om nog maar niet te spreken over de andere issues met die woning.
spoiler: voor de late kijker- Huis doorgezakt, 1 aarbeving boven schaal 4 en de boel stort in mekaar met alle gevolgen van dien
- Dusdanig veel schimmel dat ze per direct de woning uit moeten en naar de huisarts moeten voor bloedonderzoek
- Een gat in de vloer naast het 'speelhoekje' van dochter
- Die mooise aardgas buis die zo los over het plafond loopt naar een kachel uit 19xx
RoosW schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:01:
[...]
Het is een diep trieste showkamer van het allerslechtste wat architectuur en stads planning in korte tijd bij elkaar kon schrapen.
Verwijderd
Ah, nulletje teveel. 0,3 ha dus. Maar zelfs daarvan vraag ik me af welke voorwaarden eraan hangen.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:50:
[...]
Je 'krijgt' ook helemaal geen 3 hectare grond. Het hele landgoed is ruim 3 hectare, maar het stukje wat jij ervan 'krijgt' is maar 3250 m2
Een paar km verder ligt Almere, en dat is toch beter gelukt. Maar er zullen vast redenen voor zijn.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:07:
[...]
offtopic:
Naar ik heb begrepen is een van de basisoorzaken van hoe Lelystad is geworden dat er juist geen sprake was van goede stadsplanning. Grootse plannen met een mooi toekomstbeeld van tafel geveegd omdat je een 'grote' stad moeilijk vanuit het niets opbouwt en dat eerder stapsgewijs moet evolueren. Maar er kwam dus geen goed ontwikkelplan voor in de plaats. Dat combineren met economische crisis geeft geen goed vooruitzicht.
Almere is ook niet ideaal, met her en der vreemde verschijnselen, en met sommige groezelige wijken, maar overall niet mislukt, en levendiger & gezelliger (als je dat van een 'moderne' stad überhaupt kunt zeggen) als Lelystad.pauldaytona schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:53:
[...]
Een paar km verder ligt Almere, en dat is toch beter gelukt. Maar er zullen vast redenen voor zijn.
pauldaytona schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:53:
[...]
Een paar km verder ligt Almere, en dat is toch beter gelukt. Maar er zullen vast redenen voor zijn.
Beide vallen in een bepaalde ideologie, die achteraf niet helemaal bleek aan te sluiten met wat men (de samenleving) ervan vindt op langere termijn.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:09:
[...]
offtopic:
Precies, Almere is ook op een heel andere manier opgezet dan Lelystad. Veel meer vanuit het denken vanuit verschillende kernen met elk ook enigszins een eigen identiteit, die in de loop van de tijd 'vanzelf' (gestuurd) uitgroeien tot stadswijken. Het probleem ligt niet zozeer aan het vanaf nul beginnen, maar aan het vanaf nul beginnen zonder plan. Of beter gezegd, met een plan dat al snel van tafel gaat. Gecombineerd met een hoop 'tegenslagen'. Niet alleen economische tegenslagen, maar ook het uitblijven (of veel te traag opleveren) van spoor en snelwegen, het afblazen van de Markerwaard en ga zo maar door.
If I agreed with you, we'd both be wrong.
https://www.funda.nl/koop...42614197-buffelstraat-40/RoosW schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:09:
[...]
Almere is ook niet ideaal, met her en der vreemde verschijnselen, en met sommige groezelige wijken, maar overall niet mislukt, en levendiger & gezelliger (als je dat van een 'moderne' stad überhaupt kunt zeggen) als Lelystad.
Om Lelystad althans de binnenstad recht te breien zul je een kwart gewoon moeten slopen en de infrastructuur grondig aanpakken. En aangezien er al geen eens geld is om een paar foeking stoplichten te vervangen..
Didn't see that one comingVoorzieningen
Glasvezelkabel
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq