Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 153 ... 251 Laatste
Acties:
  • 3.908.834 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Rzaan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:53:
[...]

Ik vind German Smear dus helemaal niet mooi.
Zo zie je maar.

Ik ben bij Chip and Joanna's Silo's Magnolia Market in Waco, TX geweest.
Daar kan IKEA nog een puntje aanzuigen wat die daar binnenharken elke dag
Oh, dacht die lui allang uit elkaar waren.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 08:34

Part

Helemaal niets.....

PurpleBlue schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:22:
[...]

Wat is mij afvraag is, of dit echt rendabel is.
Vloer, keuken, badkamer, electra, muren, plafond, afwerking en oprit kosten ook al een flinke duit, dus wat zou het net netto nog opleveren? :?
Hjj is gekocht voor 237.500 (15 juni 2021). Vraagprijs is 211.500 hoger.
Voor 211.500 kun je best wel veel doen.
Sloopwerk is minimaal. Vloer is bv gewoon boven op de oude tegels geplempt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 12:19
Rubbergrover1 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:03:
[...]

Wat hebben mensen toch met een bad in de slaapkamer? Lijkt mij helemaal niks. Als je dan uit bad komt, dan kom je in een helemaal vochtige slaapkamer terecht. Sowieso wil ik het in de badkamer altijd lekker warm hebben, terwijl je het in de slaapkamer eerder juist wat koeler hebt. Als ze hier het bad een kwartslag hadden gedraaid, dan had je met een tussenwandje een mooie afsluitbare en suite badkamer kunnen hebben. (Maar ik denk dat ik liever een walk-in closet had ipv een extra badkamer.)

Verder vind ik het jammer dat de buitenkant zo dramatisch wit gemaakt is. Als je per se een witte buitenmuur wil (wat ik in dit geval niet echt een vooruitgang vind), doe het dan goed en pleister de muur netjes wit. In plaats van een laagje latex over de bakstenen.
Ik snap hem ook nooit. Vrienden van ons hebben ook een bad en douche in de slaapkamer. Maar kijk ik naar mijn eigen situatie, mijn wekker ging pre covid een uur eerder dan die van mijn vrouw. Dan wil mijn vrouw zich nog wel een keertje om draaien. Ga ik staan douchen in de slaapkamer dan is ze echt wel klaar wakker.
Persoonlijk zou ik ook liever voor ensuite gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 02:35
Rzaan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:43:
[...]

Wij gaan ons huis uit 1980 ook wit schilderen. Maar ook niet eerst pleisteren.
Ik vind niet dat het daardoor automatisch mooier wordt namelijk.
Maar ik zal er eens een beetje op gaan letten als ik door Nederland toer.
Ik woon in een straat waar een deel van de huizen wit is gekeimd. Een deel is met cremekleurige stenen gebouwd en een enkel huis is later wit geverfd. Ik vind het verschil enorm en kan je het keimwerk het meest aanraden. Zit er het langst op, geen enkele beschadiging te zien, itt geverfde huizen. Verschil is volgens mij dat de keim beter hecht aan de steen, waardoor structuur beter zichtbaar is, maar wel helemaal wit. Bij de geverfde variant is de structuur van de steen meer ‘dichtgeverfd’, maar je ziet toch hier en daar het steen erdoorheen komen. (Moet wel zeggen dat bij de gekeimde huizen een andere gevelsteen is gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:03

Rzaan

Altijd zoekende

Toke_gt schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:28:
[...]

Ik woon in een straat waar een deel van de huizen wit is gekeimd.
Ik had nog nooit van het woord 'gekeimd' gehoord!

Wel weet ik dat je niet zomaar elke witte verf erop moet smeren.
Werd in het verleden wel gedaan, en dat is inderdaad soms niet goed voor je huis.
Het zal een van de laatste klussen zijn als we klaar zijn met verbouwen.
Dus tot die tijd heb ik nog mooi de tijd om het goed uit te zoeken.

Maar dicht stucen (of hoe dat ook heet bij de buitenkant, lijkt me niet nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03:57
Rzaan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:44:
[...]

Ik had nog nooit van het woord 'gekeimd' gehoord!

Wel weet ik dat je niet zomaar elke witte verf erop moet smeren.
Werd in het verleden wel gedaan, en dat is inderdaad soms niet goed voor je huis.
Het zal een van de laatste klussen zijn als we klaar zijn met verbouwen.
Dus tot die tijd heb ik nog mooi de tijd om het goed uit te zoeken.

Maar dicht stucen (of hoe dat ook heet bij de buitenkant, lijkt me niet nodig.
Waarom wil je de gevel überhaupt verven?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:25
Rubbergrover1 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:47:
[...]

Goed punt ja.
De meeste mensen hebben al een hekel aan de kozijnen schilderen, dan ga je ook nog eens je gevel wit schilderen.
Nog meer werk.
Er is bijna geen huis wat er mooier van wordt als het wit geschilderd wordt.

Maar gelukkig, smaken verschillen. Anders deed iedereen het.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 21:51
Punkrocker schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:37:
[...]

Slim gedaan. Wat lichtere kleurtjes en de garagedeur open zetten. Oprij lijkt zo groter.
garagedeur is gewoon dicht maar zit wel een stukje verder dieper in de carport ;)
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/154/737/807_2160.jpg

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:40

Punkrocker

Mostly harmless

harley schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:04:
[...]

garagedeur is gewoon dicht maar zit wel een stukje verder dieper in de carport ;)
[Afbeelding]
Goed gezien.
I stand corrected.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

[...]

Omdat ons huis er rete-saai uitziet.
Met wit schilderen en andere delen donker, komt er meer dynamiek in het huis.
Denken wij :)
No Hands schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:52:
[...]

Goed punt ja.
De meeste mensen hebben al een hekel aan de kozijnen schilderen, dan ga je ook nog eens je gevel wit schilderen.
Nog meer werk.
Dit is echt een non-argument.
Waarom ga je op wintersport?
De meeste mensen hebben sowieso al een hekel aan kou, en dan zoek jij de kou op.
Nog meer kou en bovendien kost het een hoop inspanning.

Waarom koop je kunst? Kost alleen maar geld en je moet er vaak ook nog eens voor naar een galerie toe rijden, onderhandelen, schilderij naar je auto dragen, gat in de muur boren, ophangen.
Nog meer werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 09:35
Rzaan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:01:
[...]
Dit is echt een non-argument.
Waarom ga je op wintersport?
De meeste mensen hebben sowieso al een hekel aan kou, en dan zoek jij de kou op.
Nog meer kou en bovendien kost het een hoop inspanning.

Waarom koop je kunst? Kost alleen maar geld en je moet er vaak ook nog eens voor naar een galerie toe rijden, onderhandelen, schilderij naar je auto dragen, gat in de muur boren, ophangen.
Nog meer werk.
Denk dat er vooral gewezen werd op het feit dat je elke X jaar je huis opnieuw kan schilderen. Dat is best een klus en kostenpost. Ik hang hier ook weleens kunst op, maar over het algemeen maar 1 keer O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

leto001 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:15:
[...]

Denk dat er vooral gewezen werd op het feit dat je elke X jaar je huis opnieuw kan schilderen. Dat is best een klus en kostenpost. Ik hang hier ook weleens kunst op, maar over het algemeen maar 1 keer O-)
Nou, ik niet, maar dat doet er ook niet veel toe.

Ik wil alleen maar aangeven dat we wel meer dingen doen, die geld en moeite kosten.
Maar die we toch doen omdat het je op een ander vlak veel geeft.
Tevredenheid, plezier, trots, lol, voldoening, weet ik veel.
Als je alles langs de lat van geld of arbeid legt, zou het leven wel 's heel saai kunnen worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop...2601643-de-hoopstraat-11/

Hier schijn je al 6G te kunnen ontvangen... :+

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/154/754/743_2160.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop...2601574-korenbloemweg-89/

Leuk als de pakketbezorger wat bij je moet brengen...

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/154/748/795_2160.jpg

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop...-88061845-vogelzand-2264/

Prima.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/154/635/120_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/154/635/130_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/154/635/132_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/154/635/136_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/154/635/138_2160.jpg

Omschrijving:
Ook het dak zal veel aandacht vereisen, door te lang het tuinonderhoud te laten liggen groeit de klimop op verschillende plaatsen aardig naar binnen. Gesproken over de tuin kunnen we aangeven dat je de sportschool even links kan laten liggen want krachttraining en uithoudingsvermogen ga je hier zeker opdoen.
:D

[ Voor 26% gewijzigd door Blaze85 op 14-02-2022 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Pikoe schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:37:
[...]
Ook opeens 24m² extra, maar waar komt die vandaan? Kelder die nu wel wordt meegeteld?
Lijkt me inderdaad wel, dan kom ik ongeveer op die waardes uit als ik de kelder mee tel...
Part schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:26:
[...]
Hjj is gekocht voor 237.500 (15 juni 2021). Vraagprijs is 211.500 hoger.
Voor 211.500 kun je best wel veel doen.
Sloopwerk is minimaal. Vloer is bv gewoon boven op de oude tegels geplempt.
Onder vraagprijs? Had ik niet verwacht om eerlijk te zijn.

Alle, of tenminste grotendeels, zijn de aanpassingen trouwens gedaan door de flipper (een ZZP'er) zelf .. als je niemand hoeft in te huren "bespaar" je flink op manuren. En zo'n verbouwing kost geen 200k nee :z

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:13
Zou een prima huis voor een flipper zijn, maar:
De verkoper geeft er de voorkeur aan dat de woning wordt verkocht aan een kandidaat die hier een geweldige woning van gaat maken voor EIGEN bewoning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24

Vrijdag

De Zwarte

Punkrocker schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:37:
[...]

Slim gedaan. Wat lichtere kleurtjes en de garagedeur open zetten. Oprij lijkt zo groter.

Maar... twee ton meer vragen na de flip!? :X
Waarom niet. Als je dit appartement al voor bijna twee ton meer in de verkoop zet.

Voor:
https://www.funda.nl/koop...endrik-ravesteijnplein-4/

Na de flip:

Oh, ze staan niet meer op Funda zo te zien :{

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:16
deejeebv schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 07:44:
[...]

Zou een prima huis voor een flipper zijn, maar:

[...]
Dat is opzich wel een goede zaak.
Ik zie hier in de buurt tegenwoordig ook de huurwoningen bij voorkeur verkocht worden aan (ex) huurders, huizenflippers komen niet meer aan bod.

Hopelijk zet het door en komt er een zelfbewoningsplicht op huizen zoals bijvoorbeeld bij nieuwbouw zit. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:29
FabianGTI schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:10:
[...]

Dat is opzich wel een goede zaak.
Ik zie hier in de buurt tegenwoordig ook de huurwoningen bij voorkeur verkocht worden aan (ex) huurders, huizenflippers komen niet meer aan bod.

Hopelijk zet het door en komt er een zelfbewoningsplicht op huizen zoals bijvoorbeeld bij nieuwbouw zit. :)
Ik krijg hier vast een shitstorm over mij heen maar probeer het toch: wat is er precies mis met huizenflippers? Ze zorgen ervoor dat de algehele staat van de huizen in een wijk omhoog gaan, halen geen huizen 'van de markt' (diezelfde huizen gaan uiteindelijk immers alsnog in de verkoop), en verrichten eerlijk werk voor hun geld.

Ik zie niet helemaal wat het verschil zou zijn tussen:

- Situatie A: Koper 1 - de huizenflipper - koopt huis. Financiert/regelt verbouwing en make-over. Verkoopt huis. Probeert tussenliggende periode logischerwijs zo kort mogelijk te houden. Pakt flinke winst. Vervolgens koopt koper 2 het opgeknapte huis en gaat er met plezier wonen.

- Situatie B: Koper 2 koopt direct het huis. Financiert/regelt zelf een verbouwing en make-over. Blijft in het huis wonen met plezier. Pakt ook flinke winst maar die staat als overwaarde vast in de bakstenen tot 'ie er weer weg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitfreakie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 14:42
Onze woning (bungalow uit 1975) is ooit gebouwd met witte Gevo gevelstenen, die hebben een ruwe buitenkant. De vorige bewoners hebben nooit de gevel schoongehouden waardoor het geheel er grauw uitziet.

We hebben de gevel schoongemaakt met een hogedrukreiniger, dat scheelde al veel maar was nog verre van optimaal. Toen is er een gevelreiniger bij geweest, die zijn hele arsenaal erop heeft losgelaten: stoomcleanen, reinigen met bleek, tot zandstralen aan toe. Niets werkte afdoende, hij heeft het opgegeven.

Dus dit is een situatie waarin wij hebben overwogen om de gevel te verven, stucen, pleisteren etc. Stucbedrijf dat is langs geweest de kosten liepen aardig op. Bedrijf gaf ook aan dat de muur op zich nog prima was en dat het vanuit dat oogpunt zonde was. Qua kleur/uitstraling begreep hij het wel, de uitstraling zou ook veel moderner / strakker worden. We hebben besloten om eerst geld te steken in het energiezuiniger maken van de woning.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• No Hands
Valorian schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:38:
[...]

Ik krijg hier vast een shitstorm over mij heen maar probeer het toch: wat is er precies mis met huizenflippers? Ze zorgen ervoor dat de algehele staat van de huizen in een wijk omhoog gaan, halen geen huizen 'van de markt' (diezelfde huizen gaan uiteindelijk immers alsnog in de verkoop), en verrichten eerlijk werk voor hun geld.

Ik zie niet helemaal wat het verschil zou zijn tussen:

- Situatie A: Koper 1 - de huizenflipper - koopt huis. Financiert/regelt verbouwing en make-over. Verkoopt huis. Probeert tussenliggende periode logischerwijs zo kort mogelijk te houden. Pakt flinke winst. Vervolgens koopt koper 2 het opgeknapte huis en gaat er met plezier wonen.

- Situatie B: Koper 2 koopt direct het huis. Financiert/regelt zelf een verbouwing en make-over. Blijft in het huis wonen met plezier. Pakt ook flinke winst maar die staat als overwaarde vast in de bakstenen tot 'ie er weer weg gaat.
Huis te koop voor 3 ton, gezinnetje kan dat nog net betalen en koopt het. Werkt jarenlang hard en knapt het huis stukje bij beetje op met het geld wat ze verdienen.

Huis te koop 3 ton, flipper koopt het,, maakt er een dertien in dozijn VT wonen kloon van zonder ook maar iets aan verduurzaming te doen. Zet het daarna te koop voor 5 ton. Een hele bevolkingsgroep kan het nu niet meer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-09 12:22
Flippen op verzoek koper doet het ook goed. Jij wil een huis, het is een bouwval. Indien je zelf niet genoeg spaargeld hebt voor een bouwdepot bijdrage zoek je een flipper die het voor je koopt met de afspraak het na x maanden en x werkzaamheden voor bedrag y over te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:46
Rzaan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:43:
Wij gaan ons huis uit 1980 ook wit schilderen. Maar ook niet eerst pleisteren.
Vergeet niet rekening te houden met de dampdoorlatendheid van de verf. Schilderen kan (heel soms) vervelend uitpakken voor de gevel. Edit: is al genoemd, excuus.
JDx schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:46:
In zo'n flip programma van een stel in amerika, was ooit best populair (knappe vrouw ook), gebruikten ze iets van german schmear ofzo op een huis, dat werd erg tof.
Volgens mij noemen we dat kaleien in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:16
[...]

Ik krijg hier vast een shitstorm over mij heen maar probeer het toch: wat is er precies mis met huizenflippers?
De reactie van @No Hands legt het eigenlijk perfect uit.
Veelal starters kunnen geen huizen kopen omdat die voor hun neus opgekocht worden door flippers, die het uiteraard zo kunnen aftikken en geen hypotheek geneuzel hoeven aan te vragen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rubbergrover1
[...]

Het probleem is dat bij de meeste flippers de staat van het huis fundamenteel helemaal niet zo sterk omhoog gaat. De meeste flippers zorgen vooral voor een gelikte uitstraling, met vloeren/keuken/sanitair etc. die er op het moment van aankoop leuk uitzien. Maar met nog steeds energielabel D omdat ze niets aan de jaren '80 isolatie, verouderd dubbelglas en de 10 jaar oude CV ketel hebben gedaan.

En die gelikte uitstraling zag er leuk uit, maar blijkt in de praktijk vaak ook helemaal niet zo praktisch te zijn. Dus 5 jaar later gaan de kopers alsnog verhuizen of verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:46
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:06:
Het probleem is dat bij de meeste flippers de staat van het huis fundamenteel helemaal niet zo sterk omhoog gaat. De meeste flippers zorgen vooral voor een gelikte uitstraling, met vloeren/keuken/sanitair etc. die er op het moment van aankoop leuk uitzien. Maar met nog steeds energielabel D omdat ze niets aan de jaren '80 isolatie, verouderd dubbelglas en de 10 jaar oude CV ketel hebben gedaan.
Om even advocaat van de duivel te spelen: dat is wat de meeste kopers ook willen. Als ik in mijn omgeving kijk worden alleen heel oude huizen (denk jaren '30) grondig aangepakt. De rest gooit hooguit een paar zonnepanelen op het dak, want dat is fiscaal (en ook qua energielabel) het meest voordelig, en verder wordt zo min mogelijk geld uitgegeven aan dingen waar je niet tegenaan kijkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• No Hands
CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:11:
[...]

Om even advocaat van de duivel te spelen: dat is wat de meeste kopers ook willen. Als ik in mijn omgeving kijk worden alleen heel oude huizen (denk jaren '30) grondig aangepakt. De rest gooit hooguit een paar zonnepanelen op het dak, want dat is fiscaal (en ook qua energielabel) het meest voordelig, en verder wordt zo min mogelijk geld uitgegeven aan dingen waar je niet tegenaan kijkt.
Dat ben ik wel gedeeltelijk met je eens, veel mensen steken inderdaad liever 17000 euro in een nieuwe keuken om mee te showen als er vrienden en familie komen dan dat ze 17000 euro besteden aan het isoleren van het dak.

Het ding is denk ik, als je dat geflipte VT wonen huis koopt dan is alles nieuw en netjes en dan gaan mensen niet nog eens dat net gestucte plafond eruit trekken om het te isoleren. Dus dat huis blijft een energetische draak terwijl het er prachtig uitziet. Als mensen zelf een woning kopen en ze gaan zelf de zolder netjes maken dan stoppen ze er vaak wel isolatie in.
Als die vt wonen flipper een visgraatpvc vloer legt dan willen ze dat zo strak mogelijk leggen dus gaan ze over het kruipluik heen. Dan kun je nooit meer bij de kruipruimte.
Als mensen zelf een pvc vloer laten leggen dan doen ze dat niet over het kruipluik, dan kan je er namelijk nooit meer in.

Mensen willen wel een vt wonen huis maar als het door een flipper gedaan wordt dan worden zaken zo gedan dat het echt alleen om het uiterlijk gaan. Hun net aangekochte huis even een hoek van de vloer eruit trekken om de vloer te kunnen isoleren, dat wil niemand. En dus gebeurt het niet. En dat is dus verkeerd.
Ik kom dit soort situaties bijna wekelijks tegen in mijn werk en mensen worden nooit blij als ik ze vertel dat die energierekening niet naar beneden gaat als ze niet het plafond slopen om te isoleren of de vloer moeten openbreken om te isoleren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

Totaal niet mijn smaak maar op zich ziet het er wel netjes uit, ik snap alleen die trap niet... Is dat nieuw, dat je een wandmeubel (zou eigenlijk zeggen, tv kast) als 1e treden van een trap gebruikt? Vindt het heel vreemd staan iig.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/154/772/171_1440.jpg

https://www.funda.nl/koop...r-van-der-heijdenlaan-12/

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-09 08:34
Crazy D schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:55:
Totaal niet mijn smaak maar op zich ziet het er wel netjes uit, ik snap alleen die trap niet... Is dat nieuw, dat je een wandmeubel (zou eigenlijk zeggen, tv kast) als 1e treden van een trap gebruikt? Vindt het heel vreemd staan iig.

[Afbeelding]

Beetje een soort Iphone huis. Maar die trap lijkt me erg oncomfortabel. En er was ruimte voor een minder steile trap. Zonder railing ook terwijl het best hoog is. Kan je jezelf makkelijk aan bezeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Grotbewoner op 15-02-2022 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:47
MK_ schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:03:
Flipper de flip!

Voor: https://www.funda.nl/koop...-87746563-schoolstraat-1/ (249k)
Na: https://www.funda.nl/koop...-88064773-schoolstraat-1/ (449k)

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Aardig wat aan gedaan, was ook wel nodig. Keuken en woonkamer zijn van locatie omgewisseld, radiatoren aangelegd (had voorheen heteluchtverwarming), schuifpui naar de achtertui, bestaande kozijnen voorzien van HR++ glas...

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik had andere keuzes gemaakt, maar zal wel zo weg zijn vermoed ik :)
Dit is een flip die het echt beter maakt. Ja prijs is flink hoger, maar het ziet er gelikt uit.
Genoeg flips gezien waar ze alleen 2 deuren vervangen en dan 50-100k meer vragen. Dan liever dit.

Mooi uit, jammer dat het limburg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Laatst online: 22:42
Grotbewoner schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:59:
[...]

Beetje een soort Iphone huis. Maar die trap lijkt me erg oncomfortabel. En er was ruimte voor een minder stijle trap. Zonder railing ook terwijl het best hoog is. Kan je jezelf makkelijk aan bezeren.
zitten hier geen glazen panelen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
https://www.funda.nl/koop...mreesche-spoor-8/#foto-29

Even dak schoonmaken voor verkoop mag ook wel...
Of maak er geen foto van.

Lijkt net of de makelaar zijn best heeft gedaan om alle lelijke plekjes te laten zien.

[ Voor 31% gewijzigd door kx22 op 15-02-2022 10:07 ]

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:36
Gast, dat is gewoon een groen dak, dat spul hoort erop te staan :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Laatst online: 22:42
kx22 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:06:

Lijkt net of de makelaar zijn best heeft gedaan om alle lelijke plekjes te laten zien.
lijkt me meer een sedum dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
oh ziet er niet fris uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:39

_Eend_

🌻🇺🇦

Crazy D schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:55:

[Afbeelding]

Huize RAL 9010.. Maargoed, dat is beter dan foeilelijk marmer overal :P Zo'n traptredetvmeubel heb ik wel eens vaker gezien, al heb ik zo 1-2-3 geen voorbeeld ervan. Ik hoop alleen dat het een stevige kast is. Het is zo lastig als je met je nieuwe wasmachine door je kast heen zakt :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:29

vooghel

Cunning linguist

Te koop: ENORME KLIMOP! Volgens de overlevering bevindt zich hierachter een woning, dit hebben wij niet kunnen bevestigen. Deze informatie is door ons met de nodige zorgvuldigheid samengesteld. Onzerzijds wordt echter geen enkele aansprakelijkheid aanvaard voor enige onvolledigheid, onjuistheid of anderszins, dan wel de gevolgen daarvan. Alle opgegeven maten en oppervlakten zijn indicatief.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Het is februari... Heb je wel eens gezien hoe de gemiddelde tuin er nu bij staat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:11:
[...]

Dat mag dan wel zijn wat de meeste kopers aantrekkelijk vinden, maar daarmee verbetert je dus niet de algehele staat van de huizen in de wijk. Je gooit er alleen een cosmetisch laagje overheen om de verkoopprijs op te stuwen. Met als bijeffect dat de werkelijke verbetering van de woning uitgesteld wordt. Want zo zonde om er nu meteen weer uit te slopen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:02
Sedum is juist top, isoleert ook goed en goed voor de lokale flora en fauna

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:57
Blik1984 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:39:
[...]

Sedum is juist top, isoleert ook goed en goed voor de lokale flora en fauna
Flora en fauna is natuurlijk het belangrijkste, maar er zijn nog meer voordelen zoals dakleer wat niet uitdroogt/scheurt en het schijnt zelfs dat zonnepanelen meer opleveren omdat er minder warmte ontstaat rondom de panelen.

Heb het zelf thuis ook, maar het is vooral(zolang je een hor hebt) mooi om te zien wat voor insecten er allemaal op af komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:57
Achteraf hadden wij ook graag een combi sedumdak/zonnepanelen gewenst ipv enkel zonnepanelen zoals we nu hebben, maar onze directe buren hadden er geen oren naar, en een enkele strook sedum zonder 'gesloten' zijkanten werkt volgens mij niet zo jofel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
RoosW schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:57:
Achteraf hadden wij ook graag een combi sedumdak/zonnepanelen gewenst ipv enkel zonnepanelen zoals we nu hebben, maar onze directe buren hadden er geen oren naar, en een enkele strook sedum zonder 'gesloten' zijkanten werkt volgens mij niet zo jofel.
Je kan het nog steeds laten leggen om de panelen heen. Bij het leggen houden ze rekening met de schaduwval en dergelijke. Wil ik ook nog laten doen als m'n panelen er eindelijk een keer zijn.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
SmurfLink schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:59:
[...]

Je kan het nog steeds laten leggen om de panelen heen. Bij het leggen houden ze rekening met de schaduwval en dergelijke. Wil ik ook nog laten doen als m'n panelen er eindelijk een keer zijn.
Is dat erg duur?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:39

_Eend_

🌻🇺🇦

vooghel schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:58:
[...]

Te koop: ENORME KLIMOP! Volgens de overlevering bevindt zich hierachter een woning, dit hebben wij niet kunnen bevestigen. Deze informatie is door ons met de nodige zorgvuldigheid samengesteld. Onzerzijds wordt echter geen enkele aansprakelijkheid aanvaard voor enige onvolledigheid, onjuistheid of anderszins, dan wel de gevolgen daarvan. Alle opgegeven maten en oppervlakten zijn indicatief.
Na de huizenmarkt is nu ook de klimopmarkt ontploft :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
https://groendakcoach.nl/...roendak-met-zonnepanelen/ ff offerte vragen.

Lijkt mij dat het dak van die woning echt prima is. Ja in de winter is het minder fris maar oke.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:01
Ik moest even zoeken, maar heb een artikel teruggevonden over vegetatiedaken:

https://www.duurzaamgebou...-isolerende-eigenschappen
...
Vegetatiedaken hebben voordelen genoeg, maar ze leveren geen extra bijdrage aan energiezuinigheid; dat fabeltje moet de wereld maar eens uit. Net als alle andere daken moet een vegetatiedak gewoon van voldoende isolatiemateriaal worden voorzien.
....
Dus zeker doen als je het mooi vindt en je dak beter wilt beschermen, maar voor de isolerende werking hoef je het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
BernardV schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:24:
Ik moest even zoeken, maar heb een artikel teruggevonden over vegetatiedaken:

https://www.duurzaamgebou...-isolerende-eigenschappen

[...]

Dus zeker doen als je het mooi vindt en je dak beter wilt beschermen, maar voor de isolerende werking hoef je het niet te doen.
Tja, in de zomer, heb ik van een collega van mijn echtgenote, scheelt het bij haar een paar graden C op haar bovenverdieping sinds ze dit heeft vergeleken met de voorgaande jaren, qua winter stoken weinig tot geen voordeel inderdaad, dat had ze teleurgesteld ook al opgemerkt, maar zij slapen op de eerste verdieping, en dan maken die paar graden C het verschil tussen een nacht liggen woelen en zweten en een comfortabele nachtrust ;)

Voor ons (we willen het ook op het lagere dak waar we over uitkijken) speelt dan ook het verschil tussen een grindvlakte en een bloeide sedum laag een rol, het is mooier, trekt insecten en vogels, altijd prima in een betonvallei als Almere :P

[ Voor 12% gewijzigd door RoosW op 15-02-2022 13:36 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:01
@RoosW Dat staat inderdaad ook in het artikel. In de zomer kun je het iets koeler houden doordat het dak water verdampt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Grotbewoner schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:59:
[...]

Beetje een soort Iphone huis. Maar die trap lijkt me erg oncomfortabel. En er was ruimte voor een minder steile trap. Zonder railing ook terwijl het best hoog is. Kan je jezelf makkelijk aan bezeren.
Een ladder heeft meestal geen railing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Op de plattegrond staat trouwens slaapkamer, is dit technisch wel gezien een slaapkamer zonder dichte deur?

Als ik er alleen woonde zou ik er wel slapen wellicht.

[ Voor 21% gewijzigd door JDx op 15-02-2022 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

JDx schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:04:
Op de plattegrond staat trouwens slaapkamer, is dit technisch wel gezien een slaapkamer zonder dichte deur?

Als ik er alleen woonde zou ik er wel slapen wellicht.
Yup, slaapkamers hoeven niet afgesloten te kunnen worden.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop...s-42602918-nieuwe-erf-22/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/154/810/026_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qr131dg.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Blaze85 op 15-02-2022 20:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kx22
Mest silo verbouwen en 1,1 miljoen voor vragen. Dat is pas een flipper de flip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Ziet eruit als een hotelletje. Prima zwembad. Woonkamer ook prima. Kamerindeling beetje raar.
Maar van buiten.....lijkt het wel een afgelegen drugsdorpje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

WTF, gezien de prijs dacht ik dit zal wel in een dorpje tussen Amsterdam en Den Haag zijn ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
kx22 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:46:
[...]

Ziet eruit als een hotelletje. Prima zwembad. Woonkamer ook prima. Kamerindeling beetje raar.
Maar van buiten.....lijkt het wel een afgelegen drugsdorpje
Misschien toch een LSD-sfeertje dan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Is dat een buitenboordmotor van de boot buiten om golven in het zwembad te maken? :/

Het hele huis komt echt super Duits over.

[ Voor 5% gewijzigd door JDx op 15-02-2022 20:55 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Geen Funda, maar wel prima kabelmanagement in Help mijn is klusser gisteren _O_

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aEQ2TP9.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Blaze85 op 15-02-2022 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 09:35
JDx schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:49:
[...]
WTF, gezien de prijs dacht ik dit zal wel in een dorpje tussen Amsterdam en Den Haag zijn ofzo.
Ook in Drenthe zit de gekte erin… ik postte er laatst 1 hier in de buurt. 160 vierkante meter voor 935k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
leto001 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:28:
[...]

Ook in Drenthe zit de gekte erin… ik postte er laatst 1 hier in de buurt. 160 vierkante meter voor 935k.
Tsja de mensen daar denken ook, waarom zou ik me huis voor de helft verkopen tov de randstad. Genoeg mensen uit de randstad die hun appartement hebben verkocht voor 7-8 ton en nu denken, hey lekker grote huis en thuis werken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwondoo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 06:53
kx22 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:06:

Wat is die laatste dronefoto van de wijk een potje deprimerend zeg :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Niet als je het zelf doet :p

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Dat vind ik echt wel een fraai huis. Gesloten naar de straat en de buren en open naar de landerijen zou ook mijn grote voorkeur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 21:03
kwondoo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 23:30:
[...]

Iemand was me voor

[ Voor 32% gewijzigd door newtastyland op 16-02-2022 08:31 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
kwondoo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 23:30:
[...]

Het zijn op zich allemaal prachtige huizen. Alleen zo dicht tegen elkaar verdwijnt het villa gevoel.
Denk dat de gemiddelde tussenwoning meer perceel heeft dan hier de villa's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

kx22 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:55:
[...]

Tsja de mensen daar denken ook, waarom zou ik me huis voor de helft verkopen tov de randstad. Genoeg mensen uit de randstad die hun appartement hebben verkocht voor 7-8 ton en nu denken, hey lekker grote huis en thuis werken
Het enige wat de prijs bepaalt is vraag en aanbod.
Voor de rest niets.
Je kunt wel denken dat je het voor meer kunt verkopen, maar als er geen kopers komen, heb je nog niks.
Nu zal er af en toe wel een verdwaalde koper rondlopen die het eerste het beste huis koopt.
Er zullen veel mensen komen die huizen gaan kopen in hoeken waar eerst vooral locals kochten.
Die kopers hebben vaak meer geld en zetten de locals bij de mooiere huizen buiten spel.
Sneu voor de locals, maar niks mis mee.
Behalve natuurlijk als de nieuwe bewoners er alleen sporadisch zijn en niets bijdragen aan de gemeenschap, behalve belastingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
Tehh schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:01:
[...]

Ik snap niet dat mensen een spotje direct boven de douchekop hangen, zo sta je alsnog in het donker te douchen...
https://www.funda.nl/koop/koekange/huis-42602918-nieuwe-erf-22/#foto-19
Ik denk dat er niks mis is plaatsing van zo een spotje, alleen vervolgens kiezen zo een douchekop van a4 formaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Tehh schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:01:
[...]

Ik snap niet dat mensen een spotje direct boven de douchekop hangen, zo sta je alsnog in het donker te douchen...
https://www.funda.nl/koop/koekange/huis-42602918-nieuwe-erf-22/#foto-19
Mogelijk hing er eerst een kleine douche aan de muur en is er later een regendouche geplaatst. Hebben wij ook. We gaan dat oplossen door een kantelbare spot te plaatsen en die van de douche af te richten (er is genoeg licht van de overige spots) Mochten we ooit het plafond moeten vernieuwen (kleine kans) dan zullen we de spots op andere plekken plaatsen. Even de spot in een ander gat stoppen is best te doen, maar het bestaande gat ga je altijd blijven zien, dat krijg je nooit strak genoeg afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Rzaan schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:07:
[...]

Het enige wat de prijs bepaalt is vraag en aanbod.
Voor de rest niets.
Je kunt wel denken dat je het voor meer kunt verkopen, maar als er geen kopers komen, heb je nog niks.
Nu zal er af en toe wel een verdwaalde koper rondlopen die het eerste het beste huis koopt.
Er zullen veel mensen komen die huizen gaan kopen in hoeken waar eerst vooral locals kochten.
Die kopers hebben vaak meer geld en zetten de locals bij de mooiere huizen buiten spel.
Sneu voor de locals, maar niks mis mee.
Behalve natuurlijk als de nieuwe bewoners er alleen sporadisch zijn en niets bijdragen aan de gemeenschap, behalve belastingen.
Ja als die verdwaalde koper net even wat teveel betaald voor pand A in de achterhoek, zullen de overige verkopers denken: Hey dan kan ik ook krijgen. De overige kopers denken dan: Oh dat zijn gewoon de prijzen hier.

Mooi voorbeeld:
Ik had eens iets op marktplaats verkocht voor veel te veel geld. Had er 2 van, dus de 2e ga ik ook niet aanbieden voor 2/3e van het bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
kx22 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:55:
[...]

Het heeft ook wel behoorlijk wat punten waarin het afwijkt van de gemiddelde woning. Ook in deze omgeving. De combinatie van ruim en redelijk nieuw en een modern uiterlijk en vrij uitzicht en 'alles wat je hartje begeert' allemaal in één woning, dat zie je toch niet heel veel. En is ook wel wat extra euro's per m2 waard.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 11:09
Woont hier nou een tovernaar of wat zijn die dingen aan de muur?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/154/050/413_2160.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

alki schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:04:

[Afbeelding]
Excentrieke dirigent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 11:09
Rubbergrover1 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:19:
[...]

Dat vind ik echt wel een fraai huis. Gesloten naar de straat en de buren en open naar de landerijen zou ook mijn grote voorkeur hebben.
Gruwelijk mooi huis maar das mijn smaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Voor €215.000:

Na flip voor €374.500 (wel mooi aangepakt trouwens, en zo te zien ook wat meer gedaan aan verduurzaming):

Nadeel, nu is het buiten mijn budget :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:54

mayhem

Vrijdag schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:23:
Voor €215.000:

Na flip voor €374.500 (wel mooi aangepakt trouwens, en zo te zien ook wat meer gedaan aan verduurzaming):

Nadeel, boven een snackbar. Nomnomnomnomnom :X

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• H12
  • Laatst online: 23:20

H12

https://www.funda.nl/koop...63332-rijksstraatweg-117/

Statig pand: Ja
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/154/686/206_1440.jpg
Voldoende ruimte: Ja
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/154/686/266_1440.jpg
Authentieke details:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/154/686/247_1440.jpg
Jazeker
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/154/686/215_1440.jpg

Lijkt me heerlijk om te wonen als je het kan laten onderhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

kx22 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:05:
[...]

Het zijn op zich allemaal prachtige huizen. Alleen zo dicht tegen elkaar verdwijnt het villa gevoel.
En nergens een grasveldje of ontmoetingsplek voor mensen (of doe eens gek, een vijver oid). Gewoon rechtoe, rechtaan, volstampen met huizen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:34

timovd

Voorsprong door techniek

Vrijdag schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:23:
Voor €215.000:

In de oude situatie zat - voor zover ik kan zien - alleen op de bovenste etage een badkamer. Waarom twee badkamers in een appartement?
boven:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/154/779/455_2160.jpg

beneden:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/154/779/438_2160.jpg
Waarom hebben ze daar geen geëtst glas in gezet?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:56
H12 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:50:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Authentieke details:
[Afbeelding]
Jazeker
[Afbeelding]

Mooi huis zeg, mooie combinatie van oud en modern.
En een hele goede fotograaf ook, vind de foto's erg mooi!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eefje91
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-04 13:42
alki schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:04:

[Afbeelding]
Iemand die alle toverstokken uit Harry Potter heeft verzameld? Die witte met het haakje bovenaan is volgens mij die van Voldemort, 2 links daarvan is of die van Harry of de elder wand, die kromme linksonder is volgens mij van Lucius...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
timovd schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:55:
[...]
beneden:
[Afbeelding]
Waarom hebben ze daar geen geëtst glas in gezet?
De verkoper heeft een appartement aan de overkant })

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Sjonnie: "Zeg Anita, vuile trut, als je de badkamer nog een uur langer bezet houdt dan beuk ik de deur in!!!"
Sjonnie enige tijd later: "Verdomme, die opdekdeuren zijn steviger dan ik dacht..." *pakt lasapparaat*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
H12 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:50:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Authentieke details:
[Afbeelding]
Jazeker
[Afbeelding]

Keukentegels zijn wel heel sjiek gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/154/686/226_1440.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Van binnen best aardig, maar ik zou toch wel iets met die buitenkant doen. Wat weet ik niet, maar blauw en geel schilderen zou een optie zijn.

Afbeeldingslocatie: https://img.pixers.pics/pho(s3:700/PI/59/7/700_PI597_cfd93291dc78dea3b667f98e1fd6cb80_5b7ab88adf8e9_.,621,700,jpg)/fotobehang-minion.jpg.jpg

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:13
kx22 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:05:
[...]

Lijkt me wat overdreven, kavel is 500 m2, in de huidige nieuwbouw zijn de meeste kavels van rijtjeshuizen niet groter dan 150 m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

kx22 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:10:
[...]

Ja als die verdwaalde koper net even wat teveel betaald voor pand A in de achterhoek, zullen de overige verkopers denken: Hey dan kan ik ook krijgen. De overige kopers denken dan: Oh dat zijn gewoon de prijzen hier.

Mooi voorbeeld:
Ik had eens iets op marktplaats verkocht voor veel te veel geld. Had er 2 van, dus de 2e ga ik ook niet aanbieden voor 2/3e van het bedrag.
Bij huizen kijken de meeste kopers wel iets verder.
Een huis kopen is toch iets anders als een airfryer op Marktplaats.
Het evenwicht tussen vraag en aanbod herstelt zich snel op de huizenmarkt.

Kijk maar bij elke gemeente op Funda.
Er staan altijd wel een paar huizen die al erg lang te koop staan.
En daar is altijd een reden voor.
Wij hebben ons huis onder de vraagprijs gekocht.
Voor ons was het 't huis waard, maar voor de meeste mensen niet.
Veel slaapkamers bijvoorbeeld, maar voor kinderen is dit een drukke weg.
Veel verbouwingsskosten ook, waar mensen tegenaan hikken.
Als je dan lange tijd dubbele hypotheek hebt, haken ook veel mensen af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
timovd schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:55:
[...]

In de oude situatie zat - voor zover ik kan zien - alleen op de bovenste etage een badkamer. Waarom twee badkamers in een appartement?
Omdat beneden ook een slaapkamer is. Ik zou niet meer anders willen dan op iedere verdieping met slaapkamers ook een badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
deejeebv schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:18:
[...]

Lijkt me wat overdreven, kavel is 500 m2, in de huidige nieuwbouw zijn de meeste kavels van rijtjeshuizen niet groter dan 150 m2.
Het lijkt op deze foto inderdaad erger dan het is. Maar wat ook genoemd is, je zit alleen maar tussen de huizen. Geen parkjes, speeltuinen of wat dan ook. Als je kinderen buiten willen spreken, dan moet dat dus of in de eigen tuin of een eind verder aan de rand van de wijk. Lijkt mij op termijn toch vervelend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:20
Als je aan het photoshoppen (waarom?) bent, shop dan nog een trekhaak op de Lexus...

https://www.funda.nl/koop/lathum/huis-42601373-watervogel-1/
Pagina: 1 ... 153 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.