Rubbergrover1 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:58:
[...]
Gezien het zeer beperkte aantal interieurfoto's vraag ik me af hoeveel mooie elementen er nog werkelijk over zijn. Grote kans dat het gros van de kamers een systeemplafond heeft of op andere wijze in de jaren '80 grondig onherstelbaar 'verbeterd' is.
Pand is gebruikt voor verhuur van 12 kamers. Ik zou ook maar niet teveel verwachten van de binnenkant.
En als dat verhuren zo goed liep, was het waarschijnlijk niet van de hand gedaan. Vraag me dan wel af wat voor types daar gehuurd hebben. Echt populaire universiteiten heb je niet in Venlo en Blerick. Mijn gok is seizoensarbeiders.
Die systeemplafonds in oude huizen blijven me verbazen. Hoe Haal Je Het In Je Hoofd? Why? Poosje geleden stond hier een mooi oud huis met praktijkruimte te koop. Wij waren aan het zoeken en het huis stond aan een straat waar we wel in geïnteresseerd waren. Te duur en maar weinig achtertuin door de praktijkruimte, maar toch maar even door de foto's bladeren.... ik spot systeemplafond en denk "ah, de praktijkruimte". Maar dat was dus niet alleen de praktijkruimte.... het héle huis vol systeemplafond. Keuken, hal, woonkamer, eetkamer, zelfs de slaapkamers boven.... Het geeft zo'n.... pauperuitstraling, vind ik.