Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 251 Laatste
Acties:
  • 3.908.870 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:36

OMD

tommerd_ schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:21:
[...]

Aardig aan de gang gegaan met photoshop, TV heeft op 1 van de foto's wel een heel bijzonder formaat :P
Gewoon fisheye lens? Wordt denk ik zo een beetje bij elk huis gebruikt.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:12

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Sharky schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:27:
[...]

Hoe houd je dat schoon joh? :D
Van je huis een clean room maken waar ASML jaloers van wordt. En vooral niet, ik herhaal: niet gebruiken om er iets op neer te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:32

Sharky

Skamn Dippy!

_Eend_ schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:49:
[...]

Van je huis een clean room maken waar ASML jaloers van wordt. En vooral niet, ik herhaal: niet gebruiken om er iets op neer te zetten.
En geen kinderen krijgen.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dit schreeuwt expat. Waarom je als jongere/beginner op de woningmarkt (gezien het formaat van het huis) zoiets wil kopen zie ik niet.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

CaDje schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:25:
Penthouse waarbij de buitenruimte bijna groter is dan de binnenruimte. Uitzicht is natuurlijk wel mooi. Ik vind zelf alleen de ramen vrij klein, maar dat zal destijds wel de norm geweest zijn. Het dakterras ziet eruit alsof het niet helemaal binnen het originele plan zat.

https://www.funda.nl/koop...nt-88970171-boompjes-666/
Ik zou er wel willen wonen, alleen die spiegels even van de bar en daar een soort van computerdesk van maken ofzo. Verder wel erg klein, als het nou in Spanje was dat je 10 maanden per jaar buiten leeft, maar lijkt me vrij frisjes daar boven.

En een raar ondiep aanrechtje, maar als je daar woont ga je gewoon uiteten toch _/-\o_

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Die VVE van 118 euro valt me ook nog flink mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 11:31
JDx schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:59:
[...]

Ik zou er wel willen wonen, alleen die spiegels even van de bar en daar een soort van computerdesk van maken ofzo. Verder wel erg klein, als het nou in Spanje was dat je 10 maanden per jaar buiten leeft, maar lijkt me vrij frisjes daar boven.

En een raar ondiep aanrechtje, maar als je daar woont ga je gewoon uiteten toch _/-\o_
Die keuken is inderdaad meer voor kopje koffie zetten. Het feit dat de huidige bewoner geen echte eettafel heeft (die bar noem ik geen eettafel) zegt inderdaad genoeg. Genoeg restaurantjes daar in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Erik070 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:37:
[...]

Die keuken is inderdaad meer voor kopje koffie zetten. Het feit dat de huidige bewoner geen echte eettafel heeft (die bar noem ik geen eettafel) zegt inderdaad genoeg. Genoeg restaurantjes daar in de buurt.
Vriend van me had ook een penthouse in het buitenland, die hele keuken was zo clean, alleen een koelkast vol met van die halve liter flesjes fitnessprut en smoothies ofzo, kookte nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Erik070 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:37:
[...]

Het feit dat de huidige bewoner geen echte eettafel heeft (die bar noem ik geen eettafel) zegt inderdaad genoeg.
Ik heb overigens een enorme eettafel en kom net weer van de bank, dus op zich zegt dat ook niet zo veel :9

[ Voor 12% gewijzigd door JDx op 09-11-2021 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-09 15:44
Maasluip schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:53:
Dit schreeuwt expat. Waarom je als jongere/beginner op de woningmarkt (gezien het formaat van het huis) zoiets wil kopen zie ik niet.
Het straalt ook niet 'starter' uit, maar eerder jonge en succesvolle professional. Iemand die inderdaad weinig thuis zal zijn, maar vooral veel op het werk en daarnaast sportschool of andere buitenshuis bezigheden. En een hulp die een paar keer per week het huis schoon houdt...

Voor zo iemand lijkt het mij een ideale woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:36:
[...]

Het straalt ook niet 'starter' uit, maar eerder jonge en succesvolle professional. Iemand die inderdaad weinig thuis zal zijn, maar vooral veel op het werk en daarnaast sportschool of andere buitenshuis bezigheden. En een hulp die een paar keer per week het huis schoon houdt...

Voor zo iemand lijkt het mij een ideale woning.
En als je dan die achterlijke glanzende bartafel eruit gooit, hoeft die hulp ook nog maar één keer per week te komen. Ideaal. :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:06
RoosW schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:33:
[...]

Iets van 1 miljoen euro voor een huis dat gegarandeerd bij 20cm (laat staan meer) zeespiegel stijging richting horizon afdrijft. Wel mooi, maar wel met te voorzien risico, zelfs het meest optimistisch scenario voorziet problemen in de nabije toekomst van dit huis.
Net als de vuurtoren van Rubjerg Knude ietsje zuidelijker. Al is die inmiddels gered.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6X4Tpiz-jZ3Dp3EsI26Ce76r3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EyCEbZH5XhFLBn7e6q4lqJai.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 12:41
Die flat aan de boompjes (1 van 3) is een oude huurflat van het gemeentelijk woningbedrijf, een van de eerste 'hoogbouw' woonflats in het centrum. Hoewel het al weer 1988 was. De prijs per vierkante meter die daar wordt gevraagd is voor Rotterdam absurd. Nieuwbouw woontorens heb je daar voor € 5.000+ de meter (Maasbode), bestaande torens als de Red Apple vragen niet veel meer dan € 5.500. Deze jongen vraagt €10.000 de meter voor zijn ex-huurflat.

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Koop je het lekker niet. :Z Overigens heeft niet elk alternatief dat je nu noemt deze buitenruimte, die situatie is wel degelijk vrij schaars.

{signature}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

kees_1 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:22:
Leuk strandhuis in Denemarken te koop. Staat lettelijk op het strand:
https://www.edc.dk/alle-b...levej-34/?sagsnr=99904542

Er blijkt een heel verhaal achter te zitten:
https://ekstrabladet.dk/n...ave-koebt-det-hus/7177324
Sneu verhaal, flinke miskoop zo :( Zo zie je maar weer; nooit vertrouwen op dure plannen als de realiteit zonder onhoudbaar is. Maar ja, mooi achteraf praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-09 10:36
Wat dacht je hiervan voor als je vandaag de staatsloterij wint??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vteZDxT3D-eU38aTmS-wLuouFvc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DyJGStnsrdd0k22Rlblm5VvY.png?f=fotoalbum_large

https://www.funda.nl/koop...-87795743-veenakkerweg-5/

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Nou niet als ik de loterij win.. lekker die kassen naast je huis, hele nacht herrie en lichtvervuiling. :+ Mij niet gezien.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 14:19

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Herrie :? Van groeiende planten ofzo? Niet dat ik kassen als buren ambieer, maar ik denk dat herrie niet een van je grootste problemen zal zijn.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Yukkie schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:37:
Herrie :? Van groeiende planten ofzo? Niet dat ik kassen als buren ambieer, maar ik denk dat herrie niet een van je grootste problemen zal zijn.
Jij bent nog nooit bij kassen in de buurt geweest? :+ We hebben er hier nogal veel, en als ik op bezoek ben is d'r flink wat herrie van aggregaten, waterpompen en andere machines, gezoem van de verlichting, om de boel levend te houden. Ik ben vrij overgevoelig voor geluid dus daar zou IK echt niet tussen kunnen wonen. Andere mensen duidelijk prima, gezien ze naast hun kassen wonen.... maar als ik de loterij win kies ik echt wel wat prettigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:32

Sharky

Skamn Dippy!

SmurfLink schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:42:
[...]

Jij bent nog nooit bij kassen in de buurt geweest? :+ We hebben er hier nogal veel, en als ik op bezoek ben is d'r flink wat herrie van aggregaten, waterpompen en andere machines, gezoem van de verlichting, om de boel levend te houden. Ik ben vrij overgevoelig voor geluid dus daar zou IK echt niet tussen kunnen wonen. Andere mensen duidelijk prima, gezien ze naast hun kassen wonen.... maar als ik de loterij win kies ik echt wel wat prettigers.
Kassen maken inderdaad veel geluid en er is vaak veel bedrijvigheid, zou er ook niet naast willen wonen.

Wat is dit trouwens, een soort fauteuil?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/144/129/804_2160.jpg

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Volgens mij horen die kassen er bij....dus de herrie en licht vervuiling heb je dan zelf in de hand :)
Koop je geen huis maar een huis en twee bedrijven incl infrastructuur.
Moet je ook maar willen/kunnen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
CaDje schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:25:
Penthouse waarbij de buitenruimte bijna groter is dan de binnenruimte. Uitzicht is natuurlijk wel mooi. Ik vind zelf alleen de ramen vrij klein, maar dat zal destijds wel de norm geweest zijn. Het dakterras ziet eruit alsof het niet helemaal binnen het originele plan zat.

https://www.funda.nl/koop...nt-88970171-boompjes-666/
Dit een penthouse noemen is hetzelfde als de rijtjeswoning welke hier eerder voorbijkwam welke als tussenvilla werd aangeprezen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 11:31
Tuin/planten zijn echt super, maar zoveel vragen:

- Vrij recreatie gebied (dus onbekende door je tuin wandelen)?
- Wat is de huidige bestemming voor deze locatie? Het toilet (2 pispotten en 2 toilets) doet me denken aan een bestemming voor groepen.
- De kassen en fruitbomen doen toch vermoedden dat er een tuinder bezig is. Dit is niet iets wat je in je eentje even onderhoud
- Dat zwembad is leuk, maar ziet er eigenlijk niet uit met die houtenplanken eromheen gebonden

Al met al, ja als ik de staatloterij win lijkt me die tuin leuk. Kassen en woning meh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
ZpAz schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:27:
[...]

Dit een penthouse noemen is hetzelfde als de rijtjeswoning welke hier eerder voorbijkwam welke als tussenvilla werd aangeprezen.
Het is een tiny penthouse ;) .

Wat ik wel intrigerend vind is:
"Gelegen op erfpachtgrond tot 19-05-2085, waarvan de canon is afgekocht tot 19-05-2036"
Wat gebeurt er dan met die grond na 2085? Moet het dan weer leeg terug naar de gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:51
Erik070 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:59:
[...]

Tuin/planten zijn echt super, maar zoveel vragen:

- Vrij recreatie gebied (dus onbekende door je tuin wandelen)?
- Wat is de huidige bestemming voor deze locatie? Het toilet (2 pispotten en 2 toilets) doet me denken aan een bestemming voor groepen.
- De kassen en fruitbomen doen toch vermoedden dat er een tuinder bezig is. Dit is niet iets wat je in je eentje even onderhoud
- Dat zwembad is leuk, maar ziet er eigenlijk niet uit met die houtenplanken eromheen gebonden

Al met al, ja als ik de staatloterij win lijkt me die tuin leuk. Kassen en woning meh
Volgens mij staat het antwoord van al je vragen gewoon in de tekst. Behalve dan 'recreatie gebied', maar ik weet niet waar je dat nu vandaan haalt?

Het perceel heeft een agrarische bestemming (glastuinbouw) met gedeeltelijk de specifieke vorm van maatschappelijk (zorgkas) alsmede hovenier.

Ruimten staan ook beschreven, ook dat er een hovenier gebruik maakt van een garage. Verder een collegezaal, behandelruimte etc. etc. In ieder geval koop je niet alleen een huis, daar heb je wel gelijk in.

Overigens is de makelaar familie van me haha: Van Leerdam Makelaardij.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
evleerdam schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:02:
[...]

Volgens mij staat het antwoord van al je vragen gewoon in de tekst.
Meeste wel. En googlen op het adres geeft vaak nog extra informatie.

Maar bij deze woning heb ik wel dat hoe meer je van de advertentie leest, hoe sterker de vraag: waarom staat deze tussen de woningen? Het lijkt vooral om een bedrijfspand te gaan waar je eventueel ook kunt wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 11:01
Lijkt me duidelijk, ik vermoed zomaar dat iemand denkt dat ie meer kan verdienen aan dit object als "villa" dan als bedrijfspand. En als je de goeie gek weet te vinden is dat misschien zelfs wel waar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 22:08

vooghel

Cunning linguist

Rubbergrover1 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:24:
[...]

Het is een tiny penthouse ;) .

Wat ik wel intrigerend vind is:
"Gelegen op erfpachtgrond tot 19-05-2085, waarvan de canon is afgekocht tot 19-05-2036"
Wat gebeurt er dan met die grond na 2085? Moet het dan weer leeg terug naar de gemeente?
Twee mogelijkheden:
  1. De erfpacht wordt opnieuw uitgegeven
  2. De grond en wat daar op staat (de opstallen) worden weer eigendom van de gemeente, maar die moet wel een vergoeding betalen voor het verkrijgen van de opstallen.
Ga in de praktijk maar uit van optie 1.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Laatst online: 21-09 09:23

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-09 15:21
Prima plekje voor alleenstaande senioren. Dit is precies wat ze meer zouden moeten bouwen om voor wat doorstroming op de woningmarkt te zorgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VikeeVeekie
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21-09 14:24
Wat me vooral opviel was de PTT T65 in de woonkamer, ik ben benieuwd of die op de telefoonlijn werkend is gekregen zonder al te veel extreme aanpassingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Bao_mi1 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:36:
[...]

Prima plekje voor alleenstaande senioren. Dit is precies wat ze meer zouden moeten bouwen om voor wat doorstroming op de woningmarkt te zorgen.
Ik had ook meteen het idee: veel meer zou ik als ik alleenstaande was ook niet nodig hebben. Maar tegelijk ook: voor ongeveer het zelfde geld kun je ook een huis kopen dat twee keer zo groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
VikeeVeekie schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:52:
[...]

Wat me vooral opviel was de PTT T65 in de woonkamer, ik ben benieuwd of die op de telefoonlijn werkend is gekregen zonder al te veel extreme aanpassingen.
Voor een paar tientjes kun je een module kopen waarmee je iedere draaischijf kunt aansluiten op een toon aansluiting. Niet duurder dan een nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:51

Fiber

Beaches are for storming.

Erg leuk huisje, al vind ik hem wel veel te duur...

Maar zeker erg leuk. Ik mis alleen een kooktoestel, ik zie zelfs geen magnetron, alleen een waterkoker. En ik mis een wasmachine. Maar goed, eigenlijk is dat heel modern in deze tijd, met eten laten bezorgen en de was uitbesteden aan professionals. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• jaguarxj16
  • Laatst online: 21-09 09:23
Eens, bewoner was zijn/haar tijd ver vooruit. Wat betreft prijs: Oosterbeek is niet bepaald goedkoop (wel mooi)

• Rubbergrover1
Fiber schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:18:
[...]

Erg leuk huisje, al vind ik hem wel veel te duur...

Maar zeker erg leuk. Ik mis alleen een kooktoestel, ik zie zelfs geen magnetron, alleen een waterkoker. En ik mis een wasmachine. Maar goed, eigenlijk is dat heel modern in deze tijd, met eten laten bezorgen en de was uitbesteden aan professionals. :)
Op de plattegrond zie je in de keuken wel de plek voor de koelkast. Die hoek van de keuken staat niet op de foto's. Ik denk dat dat bovenop een kooktoestel staat. (Maar misschien komt tafeltje dekje ook wel elke dag langs.)

De wasmachine is denk ik al meegenomen. Zal misschien in de schuur hebben gestaan. Maar misschien dat het ook wel gedaan wordt.

• Bitfreakie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 14:42
VikeeVeekie schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:52:
Die viel mij ook gelijk op. Als de analoge lijn nooit is vervangen (wat ik me prima kan voorstellen) dan is hij gewoon blijven werken. Zelf had ik een W65 in de garage hangen die ik had aangesloten op de analoge poort van het modem van Ziggo. Werkte gewoon.

• sebastiaan89
Gaaf! prima plekje om lekker zelfstandig de laatste jaren uit te leven met een tuintje erbij, 100x beter dan zo'n depressief sterfhuis.

Lekker ook dat alles gewoon nog ouderwets geel gerookt is, heb zo maar een vermoeden wat de reden is dat dit huis op de markt komt. :o :X

• pagani
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Helemaal vol leggen met tegels en een trampoline erin natuurlijk.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-09 16:42

Rzaan

Altijd zoekende

sebastiaan89 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:32:
[...]

Gaaf! prima plekje om lekker zelfstandig de laatste jaren uit te leven met een tuintje erbij, 100x beter dan zo'n depressief sterfhuis.
In het dorp waar ik vandaan kom, stonden nog lange tijd woningen, gebouwd net na de oorlog. Bedoeld als noodwoningen, maar ze zijn lang blijven staan.
Ze waren gebouwd met traditionele betonnen schuttingplaten. Van die platen die je van bovenaf in de gleuf van een paal laat glijden.
Klein tuintje ervoor.
Klein, maar de toch plek zat voor een ouder stel. Mensen die daar woonden, wilden niet weg.

Zulke huizen (redelijk prefab, goedkoop gebouwd) zou men ook nu moeten bouwen.
Veel ouderen willen best verhuizen naar iets kleiners. Als het maar net genoeg plek heeft en een tuintje.
Dat zou zoveel huizen beschikbaar maken.
In een wijk achter ons staan huizen voor de helft leeg. Kinderen zijn al jaren de deur uit en de 2 van de 3 slaapkamers staan leeg. Soms zie je zelfs een bed in de woonkamer staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Rzaan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:00:
[...]

In het dorp waar ik vandaan kom, stonden nog lange tijd woningen, gebouwd net na de oorlog. Bedoeld als noodwoningen, maar ze zijn lang blijven staan.
Ze waren gebouwd met traditionele betonnen schuttingplaten. Van die platen die je van bovenaf in de gleuf van een paal laat glijden.
Klein tuintje ervoor.
Klein, maar de toch plek zat voor een ouder stel. Mensen die daar woonden, wilden niet weg.

Veel ouderen willen best verhuizen naar iets kleiners. Als het maar net genoeg plek heeft en een tuintje.
In een wijk achter ons staan huizen voor de helft leeg. Kinderen zijn al jaren de deur uit en de 2 van de 3 slaapkamers staan leeg. Soms zie je zelfs een bed in de woonkamer staan.
Het probleem zit hem in de eisen die worden gesteld aan de woningen. Een dergelijk project is niet meer van deze tijd, de technieken zijn noodgedwongen aangepakt en de isolatie-eisen zijn aangescherpt. De kosten van het plaatsen van een dergelijk huisje ligt dan ook velen malen hoger waardoor het niet meer rendabel is om deze voor een klein prijsje de markt op te gooien....

Wabbawabbawabbawabba

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

KatirZan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:03:
Het probleem zit hem in de eisen die worden gesteld aan de woningen. Een dergelijk project is niet meer van deze tijd, de technieken zijn noodgedwongen aangepakt en de isolatie-eisen zijn aangescherpt. De kosten van het plaatsen van een dergelijk huisje ligt dan ook velen malen hoger waardoor het niet meer rendabel is om deze voor een klein prijsje de markt op te gooien....
Nood breekt wetten.
Je kan ook een tijdelijke versoepeling geven, totdat de babyboomer groep op natuurlijke wijze verdwenen is.
Het zou voor een enorme doorstroming zorgen.
Er zijn zoveel tiny houses die wel aan de eisen voldoen en die kosten ook niet de wereld.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-09 13:40
Voor de verkoop misschien niet heel handig, maar persoonlijk zie ik dit liever dan het zoveelste "industriΓ«le" loft-interieur met Scandinavische kleuren en een nutteloos laddertje in de badkamer :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebastiaan89

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 12:08

eagle00789

Est. November 2005

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/151/719/798_1440.jpg

Super handig. Iedere keer als je kinderen op de muren/plafonds hebben gekliederd, nieuw laagje schuim er overheen (=extra laagje isolatie :P)

• Rubbergrover1
armageddon_2k1 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:39:
[...]

Helemaal vol leggen met tegels en een trampoline erin natuurlijk.
En een verbanddoos, voor al dat glas in je hoofd als je bij het trampolinespringen door je glazen plafond gaat.

• Rubbergrover1
Rzaan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:00:
[...]

Klein tuintje ervoor.

Hoeveel extra ruimte zouden zulke huizen nu werkelijk beschikbaar maken? Je bent evenveel kavelruimte kwijt als met een gewone eengezinswoning (eigenlijk zelfs meer). Waarom zou je dan iemand uit zijn vertrouwde woning schoppen als je net zo goed voor de 'gedachte toekomstige bewoners' een vergelijkbare nieuwe woning kunt bouwen.

Wat is het voordeel van zo'n uitgeleefde woning met energielabel F, die weinig goedkoper is dan een nette woning die ongeveer twee keer zo groot is en label C heeft? ( bv https://www.funda.nl/koop...cornelis-koningstraat-22/ )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Rubbergrover1 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:38:
[...]

Hoeveel extra ruimte zouden zulke huizen nu werkelijk beschikbaar maken? Je bent evenveel kavelruimte kwijt als met een gewone eengezinswoning (eigenlijk zelfs meer). Waarom zou je dan iemand uit zijn vertrouwde woning schoppen als je net zo goed voor de 'gedachte toekomstige bewoners' een vergelijkbare nieuwe woning kunt bouwen.
Ik denk veel.
Veel oudere mensen die ik via mijn moeder spreek, willen maar wat graag verhuizen, maar ze weten niet waar naar toe.
Mijn moeder is inmiddels wel verhuist. Van 300 M2 + en flinke tuin naar een kleiner appartement. Dolgelukkig. Het enige wat ze mist, is een tuintje waar ze kan zitten met bezoek.
Zo'n soort huis was voor mijn moeder ideaal geweest, zegt ze.
Hoeveel babyboomers (alleenstaand of stellen) wonen niet in gezinswoningen?
Babyboomers hebben nog steeds een mega-aandeel in onze bevolkingsopbouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Rzaan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:52:
[...]

Ik denk veel.
Veel oudere mensen die ik via mijn moeder spreek, willen maar wat graag verhuizen, maar ze weten niet waar naar toe.
Mijn moeder is inmiddels wel verhuist. Van 300 M2 + en flinke tuin naar een kleiner appartement. Dolgelukkig. Het enige wat ze mist, is een tuintje waar ze kan zitten met bezoek.
Zo'n soort huis was voor mijn moeder ideaal geweest, zegt ze.
Hoeveel babyboomers (alleenstaand of stellen) wonen niet in gezinswoningen?
Babyboomers hebben nog steeds een mega-aandeel in onze bevolkingsopbouw.
Punt blijft dat een vrijstaand tiny house qua kadastrale footprint niet veel minder ruimte inneemt dan een rijtjeswoning met tuin en vele malen meer dan een seniorenflat. Met de beperkte ruimte in Nederland is het simpelweg niet haalbaar om zo onze vergrijsde bevolking te huisvesten.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

pagani schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:53:
[...]

Punt blijft dat een vrijstaand tiny house qua kadastrale footprint niet veel minder ruimte inneemt dan een rijtjeswoning met tuin en vele malen meer dan een seniorenflat. Met de beperkte ruimte in Nederland is het simpelweg niet haalbaar om zo onze vergrijsde bevolking te huisvesten.
Je kunt tijdelijke bestemmingsplannen aanpassen bijvoorbeeld.
Tiny houses+ zet je in no time neer. Zeker als ze geen 25 jaar hoeven te blijven staan.

Zoals eerder gezegd: Nood breekt wetten.
Men zal wat meer out-of-the-box moeten denken.
Dit is waarschijnlijk de grootste huizencrisis die we ooit hebben gehad (met uitzondering van WO2 en de nasleep hiervan)
Om die op te lossen zul je nu met nog niet voor mogelijk gehouden oplossingen moeten komen.
Deed de regering ook met de oliecrisis (olie op de bon en autoloze zondag) bankencrisis (nationaliseren) en nu ook met de Coronacrisis (avondklok)

• pagani
  • Niet online
Rzaan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:59:
[...]

Je kunt tijdelijke bestemmingsplannen aanpassen bijvoorbeeld.
Tiny houses+ zet je in no time neer. Zeker als ze geen 25 jaar hoeven te blijven staan.

Zoals eerder gezegd: Nood breekt wetten.
Men zal wat meer out-of-the-box moeten denken.
Dit is waarschijnlijk de grootste huizencrisis die we ooit hebben gehad (met uitzondering van WO2 en de nasleep hiervan)
Om die op te lossen zul je nu met nog niet voor mogelijk gehouden oplossingen moeten komen.
Deed de regering ook met de oliecrisis (olie op de bon en autoloze zondag) bankencrisis (nationaliseren) en nu ook met de Coronacrisis (avondklok)
Het gaat niet om het neerzetten an sich (een complete gezinswoning kan prefab in een dag worden geplaatst)

WÑÑr ga je die huizen neerzetten. Het is zonde om een kavel van zeg 200m2 of groter te gebruiken voor een tiny house en kavels zijn extréém schaars. Natuur opofferen is een no-go. Vanwege de nieuwe bouwbesluiten is bouwen in de buurt van wegen lastig, heb je last van alle Natura-2000 zones, stikstofproblemen en ga zo maar door. Dan moet je de afweging gaan maken of het klimaat, gezondheid of huisvesting het grootste probleem is.

Zet op het kavel dan een gezinswoning neer die opdeelbaar is in kamers met een klein keukentje en eigen douche ofzo, daar zullen we (net als bijvoorbeeld in Japan en veel Aziatische steden) heen moeten als we met zijn alleen willen kunnen wonen.

[ Voor 20% gewijzigd door pagani op 11-11-2021 11:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:39
Silent7 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:03:
[...]

ooh echt wel heel nice inderdaad
dit vind ik een superleuk detail
[Afbeelding]
Wilde net precies die foto gaan posten...

brrrrr, niks voor mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 11:26
https://www.funda.nl/koop...7263-oude-molenstraat-13/

"De woning verkeert in redelijke staat van onderhoud".

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

*scrollt door foto 1 t/m 20*

"Is toch redelijk?"

*scrollt verder naar foto 21 en verder*

"Oh..."

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Bitfreakie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 14:42

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Misschien Omdat deze een doorzichtige wand heeft en je zo reclame maakt?

Of al het eten is verrot en beschimmeld 🀑

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:37

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

tilburgs82 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:17:
[...]

Schoonmoeders zit er nog in >:) en gezien de staat van het huis is het nog geeneens zo gek als er nog ergens een lijk uit de kast komt.

[ Voor 15% gewijzigd door ohno_nl op 11-11-2021 12:34 ]

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

ToolkiT schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:09:
[...]

https://www.funda.nl/koop...ude-holterweg-17/#foto-13
Cool idee!
Wij hebben internationale kranten als behang in het toilet, maar dit is cooler :)
Maar is dit behang of heeft iemand een oude bosatlas opgeofferd?

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 11:26
tilburgs82 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:17:
[...]

Heel de kap is waarschijnlijk verrot en beschimmeld. Heb je wel je 'karakteristieke jaren 30 wonen' in hartje oss :+.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MeltedForest schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:54:
[...]

Maar is dit behang of heeft iemand een oude bosatlas opgeofferd?
Ik denk het laatste.. de kaart van scandinavie laat ook een beetje los..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

bronce schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:04:
[...]

Heel de kap is waarschijnlijk verrot en beschimmeld. Heb je wel je 'karakteristieke jaren 30 wonen' in hartje oss :+.
Maar je hebt wel de Action voor de deur waar iedereen blij mee is.
Het huis zelf is wel rijp voor de kringloop.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 18:44
Maasluip schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:18:
[...]

Maar je hebt wel de Action voor de deur waar iedereen blij mee is.
Het huis zelf is wel rijp voor de kringloop.
Al die pilonnen op streetview >:)
Maar eerlijk, die gemeente is niet goed wijs, de vakken voor de uitritten zien er op het eerste gezicht juist uit als parkeervakken.
BIJZONDERHEDEN
- De woning verkeert in redelijke staat van onderhoud;
...

[ Voor 6% gewijzigd door Makkelijk op 11-11-2021 14:58 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Makkelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-09 13:47
https://www.funda.nl/koop...7-brinkgreverweg-114-116/
Hier wonen mensen met smaak, wel heel erg hun eigen smaak.

(wat overigens best wel fijn is, beetje verschil in hoe mensen iets inrichten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Slaut schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:54:

Wat ontzettend onhandig, zo'n ongelijke keukenvloer. Ook net te klein om op te staan. Zou er echt constant struikelen.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/151/661/882_1440.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 19-09 15:08
sOid schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:57:
[...]

Wat ontzettend onhandig, zo'n ongelijke keukenvloer. Ook net te klein om op te staan. Zou er echt constant struikelen.
Of gewoon keihard op je achterhoofd vallen omdat je net verkeerd achteruit stapt. En als je niet echt valt, krijg je wel gewoon een pan met kokend water over je heen terwijl je je evenwicht probeert te bewaren. 8)7

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
dreamscape schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:12:
[...]

Of gewoon keihard op je achterhoofd vallen omdat je net verkeerd achteruit stapt. En als je niet echt valt, krijg je wel gewoon een pan met kokend water over je heen terwijl je je evenwicht probeert te bewaren. 8)7
Haha precies. Ik heb al een keer bij het afgieten van een eitje een pan kokend water over m'n (blote) voet gekregen. Niet echt een aanrader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:15

Creesch

bla bla!

sOid schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:57:
[...]

[Afbeelding]
Ook een aardig detail, open keuken naar de woonkamer maar geen afzuiging in zicht. Sowieso niet gezond en op termijn je hele woonkamer onder de plakkerige bende en permanente kooklucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscar82
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 15:47

oscar82

De ondertitel

Creesch schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:40:
[...]

Ook een aardig detail, open keuken naar de woonkamer maar geen afzuiging in zicht. Sowieso niet gezond en op termijn je hele woonkamer onder de plakkerige bende en permanente kooklucht.
Je bedoelt: natuurlijk ventilatie? :+

Dit is niet het eerste pand in Deventer dat hier langskomt met (de mogelijkheid tot een) BnB. Serieuze vraag: heeft de gemeente de regels aangescherpt, komen er gewoon veel minder toeristen of iets anders?

[ Voor 22% gewijzigd door oscar82 op 11-11-2021 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
Creesch schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:40:
[...]

10 jaar zo geleefd, nooit echt last van gehad. Vind het een leuk huis, paar missers zoals de vloer boven en een baksteenmotiefbehang. Iets te retro met de meubeltjes soms ook en die opstap in de keuken is vreemd. Maar in de basis gezellig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:15

Creesch

bla bla!

Makkelijk schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:51:
[...]

10 jaar zo geleefd, nooit echt last van gehad. Vind het een leuk huis, paar missers zoals de vloer boven en een baksteenmotiefbehang. Iets te retro met de meubeltjes soms ook en die opstap in de keuken is vreemd. Maar in de basis gezellig.
Ik zeg niets over hoe het er uit ziet, ik zeg alleen dat er afzuiging ontbreekt voor tijdens het koken. Tijdens het koken komt er echt niet alleen waterdamp vrij maar zitten er allemaal vetdeeltjes in die neerdalen op alle oppervlaktes. Hierdoor worden die vet en blijft stof lekker overal aan plakken ipv dat je het kan afstoffen.

Daarnaast is het simpelweg niet gezond, zeker niet met een gasfornuis wil je gewoon goede afzuiging hebben tenzij je een raam wagenwijd wil openzetten tijdens en na het koken ter compensatie (ook in de winter).

Ik heb sterk het idee dat die keuken een hele recente toevoeging is waar niet goed over is nagedacht.

• Silent7
Slaut schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:54:

vind het meeste best ok maar dit detail hmm
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/151/661/881_2160.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makkelijk
Creesch schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:16:
[...]

Ik zeg niets over hoe het er uit ziet, ik zeg alleen dat er afzuiging ontbreekt voor tijdens het koken. Tijdens het koken komt er echt niet alleen waterdamp vrij maar zitten er allemaal vetdeeltjes in die neerdalen op alle oppervlaktes. Hierdoor worden die vet en blijft stof lekker overal aan plakken ipv dat je het kan afstoffen.

Daarnaast is het simpelweg niet gezond, zeker niet met een gasfornuis wil je gewoon goede afzuiging hebben tenzij je een raam wagenwijd wil openzetten tijdens en na het koken ter compensatie (ook in de winter).

Ik heb sterk het idee dat die keuken een hele recente toevoeging is waar niet goed over is nagedacht.
Mja, ik heb 10 jaar zo geleefd, en het vet in de keuken was irritant maar in de woonkamer merkte ik er eigelijk niks van (deur er tussen was nooit dicht). En dat was gewoon een huis uit de tijd dat keukens geen afzuiging hadden.

[ Voor 3% gewijzigd door Makkelijk op 11-11-2021 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 13:49
Makkelijk schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:52:
[...]

Al die pilonnen op streetview >:)
Maar eerlijk, die gemeente is niet goed wijs, de vakken voor de uitritten zien er op het eerste gezicht juist uit als parkeervakken.

[...]

...
Ff snel gekeken, staan slechts 2 pilonnen, maar als je het verschil niet ziet tussen een inrit en een parkeervak.... De parkeervakken zijn in een andere steen uitgevoerd en bij de inritten is er geen verhoging (stoep) of hoe dat ook mag heten. Gemeente valt hier weinig te verwijten, maar de foutparkeerders des te meer.

[ Voor 14% gewijzigd door newtastyland op 12-11-2021 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
Bij mij om de hoek staat een pand te koop wat wel heel summier is qua wat je nu precies krijgt:

https://www.funda.nl/koop...t-42514569-marnixlaan-46/

Betreft een tweekamer-appartement:
- deels verhuurd (maar niet bekendgemaakt welk deel of aan wie)
- mag niet worden bezichtigd
- alleen foto van voorgevel beschikbaar
- geen vraagprijs (gaat via veilingsysteem)
- veilingkosten van 6K zijn voor de koper

πŸ˜΅β€πŸ’«

Maar goed, dit soort objecten zullen denk ik 1:1 en nagenoeg ongezien een beetje heen en weer schuiven tussen vastgoedbaasjes?

Zelf geen interesse overigens, maar verwonderde mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 21-09 17:35

Bezulba

Formerly known as Eendje

Valorian schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:48:
Bij mij om de hoek staat een pand te koop wat wel heel summier is qua wat je nu precies krijgt:

πŸ˜΅β€πŸ’«

Maar goed, dit soort objecten zullen denk ik 1:1 en nagenoeg ongezien een beetje heen en weer schuiven tussen vastgoedbaasjes?

Geen vraagprijs, geen foto's, geen bezichtiging.
Maar er zit geheid een minimumprijs op voor de veiling...
Als ik zin had zou ik gewoon 10k bieden en kijken wat er gebeurt want dit is toch te debiel voor woorden..

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Valorian schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:48:

πŸ˜΅β€πŸ’«

Een bushalte voor de deur (herrie) en ook nog eens een racebaan voor de deur. Ik vermoed dat er ook nog "kerstbomen" in het huis aanwezig zijn, dan hoef je die in december niet meer op te zetten.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eefje91
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-04 13:42
Silent7 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:26:
[...]

vind het meeste best ok maar dit detail hmm
[Afbeelding]
een bedstee :D Als je het alleen als logeerbed hebt, lijkt me dat echt wel gezellig, en neemt een stuk minder ruimte in dan een hele logeerkamer. Dat koperen geval is volgens mij een ding waar ze vroeger kooltjes in deden, dat doe je dan tussen de lakens als een soort kruik. (ik dacht eerst ook, is dat nou een bedpan... dan zou ik je verbazing over het detail delen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:23
Eefje91 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:37:
[...]

een bedstee :D Als je het alleen als logeerbed hebt, lijkt me dat echt wel gezellig, en neemt een stuk minder ruimte in dan een hele logeerkamer. Dat koperen geval is volgens mij een ding waar ze vroeger kooltjes in deden, dat doe je dan tussen de lakens als een soort kruik. (ik dacht eerst ook, is dat nou een bedpan... dan zou ik je verbazing over het detail delen).
Het is een beddepan Wikipedia: Beddenpan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
@Valorian , @Bezulba : Een executieveiling is wel vaker summier, hypotheekverstrekker is er klaar mee en hakt met het bijltje. Hier is alleen de huurder een spannend detail. Misschien is Funda ook niet het beste medium hier voor.

In mijn hypotheekgesprekken waarschuwde de adviseur dat in zo'n veiling er misschien niet het maximale uit gehaald wordt omdat het grof gebeurt. Dat gaat op de stapel van problemen van de hypotheeknemer hier. Mogelijk/hopelijk verzacht huidige huizenmarkt het leed.

{signature}

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Als je per se een zonnescherm wil hebben:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/151/686/480_1440.jpg
https://www.funda.nl/koop...huis-88975033-de-gouwe-9/

Wellicht een kwestie van wennen, maar het oogt wat gek :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
Voutloos schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:49:
@Valorian , @Bezulba : Een executieveiling is wel vaker summier, hypotheekverstrekker is er klaar mee en hakt met het bijltje. Hier is alleen de huurder een spannend detail. Misschien is Funda ook niet het beste medium hier voor.

In mijn hypotheekgesprekken waarschuwde de adviseur dat in zo'n veiling er misschien niet het maximale uit gehaald wordt omdat het grof gebeurt. Dat gaat op de stapel van problemen van de hypotheeknemer hier. Mogelijk/hopelijk verzacht huidige huizenmarkt het leed.
Klopt. Denk overigens dat de mensen die wat meer in zo’n makelaarswereldje zitten vrij rap de juiste lijntjes weten te vinden om meer info te achterhalen.

De locatie gaat mΓ³gelijk een stuk verbeteren: de marnixlaan (nu een van de meest vervuilende verkeersaders vd stad) wordt omgebouwd tot β€œstadsboulevard” met enkele rijstroken en groene middenberm etc. Moet mensen motiveren om via de snelwegringen te gaan ipv door de stad. Maar er zijn veel twijfels of niet alleen al het bestemmingsverkeer zodanig groot is dat dit straks tot structurele stilstaande auto’s gaat leiden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 13:31
XWB schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:06:

[Afbeelding]

Het huis waar het om gaat is juist degene die nog in de zonneschermen en rolluiken moet investeren ;)

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
ach ja natuurlijk een bedstee, das eigenlijk wel erg cool detail dan :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
XWB schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:06:

[Afbeelding]

Hier kan ik dan weer niet tegen. Koop dan voor links ook een standaard... -O-

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/151/686/497_2160.jpg

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Flipperdeflip:

https://www.funda.nl/koop...t-41111763-rijnstraat-10/

https://www.funda.nl/koop...t-42590605-rijnstraat-10/

Die keuken is echt te klein en onhandig ingedeeld. En de kastenwand is te groot.

Van 215 naar 325.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tsjilp schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:45:
Flipperdeflip:

https://www.funda.nl/koop...t-41111763-rijnstraat-10/

https://www.funda.nl/koop...t-42590605-rijnstraat-10/

Die keuken is echt te klein en onhandig ingedeeld. En de kastenwand is te groot.

Van 215 naar 325.
Die is verkocht voor 240.800,- aan de flipper..

Best netjes een jaar later voor 325k incl keuken, badkamer, etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 12-11-2021 17:38 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 18:34
Ik spendeer als Belg een weekendje in Amsterdam, en natuurlijk stop ik dan wel eens bij de vitrine van een vastgoedkantoor.

Een paar observaties waarmee ik op mijn onorthodoxe manier de vastgoedmarkt probeer te verklaren.

Vanaf de middag zowat ruik je overal wiet, en in sommige wijken liggen de coffeeshops en plantershops zo dicht bij elkaar dat het echt niet lang duurt eer je hier half stoned door de straten loopt.
Dus… je gaat eens een 50 m2 flat bekijken waarvoor de vraagprijs 6 ton is. Met je compleet stoned brein doe je dan maar een bod van 7 ton waarna je naar de bankt trekt om een hypotheek. De bankier had waarschijnlijk wat paddo’s bij zijn tosti, en keurt je krediet goed.

Natuurlijk kon je die hypotheek niet betalen, maar eer de bankier dat ziet, en je via gerechterlijk bevel de hypotheek doet uitvoeren zijn we 6 maand verder.
Het pand wordt voor 7 ton op de markt gezet en een compleet stoned koppel koopt het voor 8 ton. Na aftrek van kosten blijft er nog 75k over waarmee je zelf ook opnieuw een pand van 8 ton lan kopen omdat je nu eenmaal de overwaarde terug aan het werk kan zetten.

Repeat… repeat…

Na een paar jaar heb je genoeg voor dat grachtenpand. :o :o

Korrel zout is op zijn plaats. 8)7 8)7

Als belg is het wietgebruik hier echt β€˜in your face’. Ik ruik het echt o v e r a l.

Verder wel een mooie stad.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Tommie12 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:26:
Als belg is het wietgebruik hier echt β€˜in your face’. Ik ruik het echt o v e r a l.

Verder wel een mooie stad.
Dan kom je volgens mij niet o v e r a l in de stad. Want er zijn een hoop plekken waar je dat niet ruikt.

(Overigens kun je een vergelijkbaar clichΓ© verhaal ophouden over hoeveel cafΓ©s en biersoorten je in Antwerpen treft en dat iedereen daar met een zatte kop een huis koopt.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

[b]Tommie12 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:26:
Wellicht is een bezoek aan de KNO-arts een goed plan.
Er is namelijk iets mis met je reukorgaan.

En wellicht de volgende keer niet alleen op de Wallen blijven hangen, maar eens gewoon door de Plantage- of Vogelbuurt of Oud-Zuid wandelen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05:59
Haha, weten gelijk wie de Amsterdammers zijn ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
SpeedyDH schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:52:
Ik denk eigenlijk vooral dat @Tommie12 nog behoorlijk onder invloed was terwijl hij dit schreef :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Zo'n zelfde lulverhaal kun je ook over Rotterdam schrijven als je in een heel klein gebiedje blijft hangen.

En als je in Brussel naar bepaalde wijken gaat, schrik je je ook de tering.
Idem voor Antwerpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

En de Belgen (2 thumps up)

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 12-11-2021 20:26 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Pagina: 1 ... 113 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic en De Duurzame Kroeg deel 4
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.