AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Maar goed dat is blijkbaar niet mogelijk, dus vliegtuigstand / niet storen, is een alternatief.
Heb op mijn huidige telefoon 2 apps van garmin staan.
Mijn S21 Ultra werkt prima met mijn Garmin Fenix 6. Verwacht geen probleem met jouw Vivoactive 4.satshow schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:00:
Werk deze telefoon samen met garmin smartwatch? Ik heb de vivoactive 4.
Heb op mijn huidige telefoon 2 apps van garmin staan.
Op de normale S21 hier ook binnen, maar daar is ie maar een kleine 500mb.Don Giovanni schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:08:
Er is een flinke update beschikbaar voor de S21 FE
Voor de Ultra is de PHN firmware allang binnen.Hi-Sintar schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:21:
Op mijn S21 Ultra nog niet, ik ben benieuwd of het eindelijk de netwerkproblemen oplost.
Ik dacht dat dit weer een nieuwe was. Ik zit op BULF maar in de screenshot hierboven zie ik BUL5 staan. Zal wel niet gelijk lopen voor alle modellen dan.Garret1410 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:44:
[...]
Voor de Ultra is de PHN firmware allang binnen.
Tiepvaud, er staat 'deco pic'.
Ah, nu vind ik de verklaring:
https://www.thefocus.news/tech/samsung-deco-pic-app/
stom...
[ Voor 18% gewijzigd door HTT-Thalan op 26-01-2022 11:27 ]
Die heb ik ook, alleen bij mij heet het "versierde foto"HTT-Thalan schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:24:
eh, jongens? Vandaag verscheen plotseling een onbekende app op mijn telefoon genaamd 'demo pic' met een rozen icoon van een poes. Ik kan hem niet verwijderen (alleen disable). App store zegt 1 ster review van iemand die zegt 'cant remove, I dont want this app' maar google zegt er niks over? Wtf?
Tiepvaud, er staat 'deco pic'.
Ah, nu vind ik de verklaring:
https://www.thefocus.news/tech/samsung-deco-pic-app/
stom...
Hier ook ja. Is een app van Samsung.Hi-Sintar schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:30:
[...]
Die heb ik ook, alleen bij mij heet het "versierde foto"
:strip_exif()/f/image/HvDXzZ7JkYTVafjpde8ynom7.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 195% gewijzigd door dave1972 op 28-01-2022 15:58 ]
Pixel 9 Pro XL
Zo te zien heeft de T-Mobile (TNL) versie dus ook de januari patch ontvangen? Op de PHN is die er al sinds het begin van de maand.
Dit zijn de CSC codes voor Nederland:
Nederland: PHN
Nederland (Ben NL): DNL
Nederland (T-Mobile): TNL
Nederland (Vodafone): VDF
En voor Belgie via andere bron, weet dus niet wie de aanbieders zijn:
BAE = BELGIUM
BSE = BELGIUM
PRO = BELGIUM
XEB = BELGIUM
https://eu.community.sams...-code-region/td-p/2497939
Dit is sowieso een andere build. BVA9swhnld schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:07:
[...]
Zo te zien heeft de T-Mobile (TNL) versie dus ook de januari patch ontvangen? Op de PHN is die er al sinds het begin van de maand.
BAE = BELGIUM
BSE = BELGIUM
PRO = BELGIUM
XEB = BELGIUM
Pixel 9 Pro XL
Ik heb met Tele2 deze build nou net een week.swhnld schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:07:
[...]
BAE = BELGIUM
BSE = BELGIUM
PRO = BELGIUM
XEB = BELGIUM
Ik ben van plan om mijn oneplus 6 na 4 jaar te vervangen voor een nieuw toestel.
Het zal een samsung toestel worden, maar ik zoek een beetje advies.
De volgende modellen heb ik op het oog:
Samsung galaxy s21 FE
Samsung galaxy s21 ultra
Samsung galaxy s22 plus
Ik wil vooral een rappe telefoon met een mooi scherm, daarom ben ik aan het twijfelen tussen bovenstaande modellen.
De s21 FE is het goedkoopst en daarom neig ik naar dat model.
Iemand die ervaring heeft met de Galaxy s21 FE of die mij advies kan geven?
BVA9 is de nieuwste firmware die voor Italië is uitgebracht dus ik denk dat het met Odin is geflashed.swhnld schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:07:
[...]
BAE = BELGIUM
BSE = BELGIUM
PRO = BELGIUM
XEB = BELGIUM
Hoe ben je daar aangekomen want BVA9 is net vrijgegeven voor Italië.Galukon schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:45:
[...]
Ik heb met Tele2 deze build nou net een week.
Dus iedereen met een S21 kan weer updaten via Odin. Ben benieuwd.
[ Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 28-01-2022 18:13 ]
Ah dan had ik het verkeerd hahaGarret1410 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:09:
[...]
BVA9 is de nieuwste firmware die voor Italië is uitgebracht dus ik denk dat het met Odin is geflashed.
[...]
Hoe ben je daar aangekomen want BVA9 is net vrijgegeven voor Italië.
Dus iedereen met een S21 kan weer updaten via Odin. Ben benieuwd.
Niet echt maar zit in dezelfde situatie komende van een OP7 Pro; heb vanavond de knoop doorgehakt en ga morgen een S21 Ultra kopen.CryRaven schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:41:
Hallo medetweakers,
Ik ben van plan om mijn oneplus 6 na 4 jaar te vervangen voor een nieuw toestel.
Het zal een samsung toestel worden, maar ik zoek een beetje advies.
De volgende modellen heb ik op het oog:
Samsung galaxy s21 FE
Samsung galaxy s21 ultra
Samsung galaxy s22 plus
Ik wil vooral een rappe telefoon met een mooi scherm, daarom ben ik aan het twijfelen tussen bovenstaande modellen.
De s21 FE is het goedkoopst en daarom neig ik naar dat model.
Iemand die ervaring heeft met de Galaxy s21 FE of die mij advies kan geven?
De FE doet me net niet genoeg qua "oomph" en eerlijk gezegd ben ik gecharmeerd van de power die de Ultra heeft (in reviews). En de S22 Plus wordt, op papier nu, niet heul veul beter terwijl de (advies)prijs wel goed hoog zit.
Andere overweging: ik ga over 3 maanden voor het eerst in jaren echt op vakantie (16 dagen Sicilie) en dan wil ik gewoon een mooi setje foto's kunnen produceren en voor mij persoonlijk was de afweging Ultra vs. Pixel 6 Pro; Samsung won op de accu-tests en die paar DXOMarks extra van de Pixel laat ik dan maar schieten.
Zal de komende tijd dus in dit topic moeten meelezen / bijlezen / reageren
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Verder eventueel de Expert RAW / Pro mode camera app side loaden als je nog iets meer wil:
https://9to5google.com/20...amera-via-expert-raw-app/
Nu zag ik bij de instellingen dat er een optie is om de batterij tot maximaal 85% te laden en dat dit beter zou zijn voor de levensduur van de batterij. Zijn er anderen die hier gebruik van maken? En is het ook beter voor je batterij?? Opzich red ik het een dag als ik vanaf 85% zou starten. Al voelt het wel onwennig aan omdat ik met de S8 2x per dag moest laden....😵 ( na 3,5 jaar gebruik).
Of het daadwerkelijk helpt weet ik niet.
Ik gebruik de 85% instelling ook. Samsung geeft zelf aan dat dit gekomen is in verband met het gedrag van mensen om vaak, en ook tussendoor op te laden om de batterij levensduur te beschermen.
Dus of het noodzaak is weet ik niet, maar met die 85% instelling red ik prima een dag in het weekend wanneer ik meer op de telefoon zit, en 2 dagen doordeweeks wanneer ik in verband met mijn werk toch al de hele dag achter een scherm zit. Daarbij, ga ik er verder van uit dat de fabrikant deze functie niet voor niets toegevoegd heeft.
Is de haptic feedback verbeterd en zijn de bezels wat smaller?
Ik heb zelf een s20 fe maar mijn vriendin zoekt een upgrade vanaf haar oneplus 7 pro vooral vanwege de camera.
Neem je vriendin mee middagje winkelen, kun je ze goed vergelijken, en is ze blij met de aandacht.Bassbounce schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:12:
Iemand al de S21 fe en die komt vanaf een s20 fe?
Is de haptic feedback verbeterd en zijn de bezels wat smaller?
Ik heb zelf een s20 fe maar mijn vriendin zoekt een upgrade vanaf haar oneplus 7 pro vooral vanwege de camera.
Succes ermee! Wat had je hiervoor als toestel?CryRaven schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:12:
Ook ik heb de knoop doorgehakt en heb een nieuwe Galaxy s21 FE 256GB kunnen scoren voor 580 euro. Lijkt mij geen slechte deal.
Thanks! Hij volgt mijn Oneplus 6 op.swhnld schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:51:
[...]
Succes ermee! Wat had je hiervoor als toestel?
Mocht je vragen krijgen, mijn vorige telefoon was ook een OP, en zo zijn er meer hier die eenzelfde keuze gemaakt hebben.
De Ultra is een goed allround toestel.MAX3400 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:21:
[...]
Niet echt maar zit in dezelfde situatie komende van een OP7 Pro; heb vanavond de knoop doorgehakt en ga morgen een S21 Ultra kopen.
De FE doet me net niet genoeg qua "oomph" en eerlijk gezegd ben ik gecharmeerd van de power die de Ultra heeft (in reviews). En de S22 Plus wordt, op papier nu, niet heul veul beter terwijl de (advies)prijs wel goed hoog zit.
Andere overweging: ik ga over 3 maanden voor het eerst in jaren echt op vakantie (16 dagen Sicilie) en dan wil ik gewoon een mooi setje foto's kunnen produceren en voor mij persoonlijk was de afweging Ultra vs. Pixel 6 Pro; Samsung won op de accu-tests en die paar DXOMarks extra van de Pixel laat ik dan maar schieten.
Zal de komende tijd dus in dit topic moeten meelezen / bijlezen / reageren
Ik heb geen ervaring met de gewone S21 maar heb een jaar terug ook voor de Ultra gekozen omdat die op elk gebied net iets beter was.
- WQHD ltpo beeldscherm
- hogere helderheid
- betere haptics doordat er een Z-axis tril motor gebruikt wordt.
- 3x en 10x optische zoom.
- grotere accu en dus accuduur
- S-pen ondersteuning
- en ik vind de zwart matte achterkant mooier.
Maar persoonlijk had ik liever een iets kleiner formaat zonder gebogen glas.
Is het de telefoon die je uitlogt of de apps omdat je sessie verlopen is?realphoenikx schreef op maandag 31 januari 2022 @ 00:39:
Ik wordt regelmatig uitgelogd uit apps. Lastig wanneer je snel iets nodig hebt om dan op zoek te moeten gaan naar je wachtwoord. Ik heb gezocht, maar niet de instelling gevonden die dit kan voorkomen. Weet iemand waar ik kan uitzetten dat de S21 ultra mijn apps automatisch uitlogt?
Ik denk dat je vooral merkt dat appbouwers steeds meer naar veiligheid kijken en dus vaker en sneller je sessie laten verlopen.
Ik heb het gebogen glas nooit fijn gevonden, wat dat betreft is het fijn dat er nu ook weer keuze is in toestellen zonder ronding.Garret1410 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 23:54:
[...]
De Ultra is een goed allround toestel.
...
Maar persoonlijk had ik liever een iets kleiner formaat zonder gebogen glas.
Ik ga zo voor een S21 FE 8/256 kijken. Vorig jaar een paar dagen met een S21 Ultra gedaan maar die was toch echt te groot voor mij, aangezien ik mijn hand niet meer helemaal kan strekken na een operatie... Ik ben ontevreden over mijn toch wel trage A52 5G en mis het draadloze laden meer dan ik zou verwachten.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ik kan geen afbeeldingen meer uitvergroten of aanklikken als ik in de zoekmachine zoek. Dit is sinds een week uit het niets.
Cache geleegd, telefoon herstart etc. Zitten zoeken maar in het verleden hadden mensen dit probleem, ook maar geen duidelijke oplossingen, betrof ook andere merken. Moet nu Bing gebruiken als ik afbeeldingen zoek.......
[ Voor 3% gewijzigd door Disker op 31-01-2022 17:28 ]
Getest, en idd, werkt niet meer. Hij reageerd er niet op.Disker schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:27:
Iemand anders problemen met Google (chrome) op een s21 model?
Ik kan geen afbeeldingen meer uitvergroten of aanklikken als ik in de zoekmachine zoek. Dit is sinds een week uit het niets.
Cache geleegd, telefoon herstart etc. Zitten zoeken maar in het verleden hadden mensen dit probleem, ook maar geen duidelijke oplossingen, betrof ook andere merken. Moet nu Bing gebruiken als ik afbeeldingen zoek.......
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Zo wie zo heeft Chrome veel meer overhead op je toestel dan welk ander alternatief. Als je terugbladert naar het begin zie je veel mensen kiezen voor de ingebouwde Samsung browser.
[ Voor 72% gewijzigd door PaT op 31-01-2022 21:51 ]
[ Voor 88% gewijzigd door PaT op 31-01-2022 21:52 ]
S21 Ultra Enterprise is binnenMAX3400 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:21:
[...]
Niet echt maar zit in dezelfde situatie komende van een OP7 Pro; heb vanavond de knoop doorgehakt en ga morgen een S21 Ultra kopen.
Voorlopig:
+ mooi & snel scherm
+ relatief gewicht
- bloatware apps Samsung
Z.s.m. alles updaten naar Android 12 en dan fabrieksinstellingen reset, raak je een deel van de bloatware kwijt. Wel opletten tijdens nieuwe setup niet in de vraag trappen om wat extra software te installeren. Daarna pas data migreren of beter nog, schoon inrichten.MAX3400 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:32:
[...]
S21 Ultra Enterprise is binnenMet software-versie antiek dus heeft enige tijd niks in doos gedaan. Zometeen updaten en van de week eens rustig zaken migreren (MFA codes, etc).
Voorlopig:
+ mooi & snel scherm
+ relatief gewicht
- bloatware apps Samsung
Komt goed; ik neem zo min mogelijk meeswhnld schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:27:
[...]
...Daarna pas data migreren of beter nog, schoon inrichten.
Alleen nog even kijken hoe ik multi-apps kan draaien zoals 2x Whatsapp zonder "work profile" aan te maken.
Blij met dat ding. Beetje top-heavy door de camera's maar wat een scherm
Dat heet dual messenger.MAX3400 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:32:
[...]
Komt goed; ik neem zo min mogelijk mee![]()
Alleen nog even kijken hoe ik multi-apps kan draaien zoals 2x Whatsapp zonder "work profile" aan te maken.
Blij met dat ding. Beetje top-heavy door de camera's maar wat een scherm
:strip_exif()/f/image/QicFv3kjM2Kx0NUtRvhxpbux.jpg?f=fotoalbum_large)
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
Dank, die had ik gevonden inderdaad. Zit alleen maar naar het scherm en de snelheid te kijken; nog geen stap verder gekomen dan factory-reset en klaar
Morgen maar eens de WiFi-ax hier misbruiken en alle syncs naar *Drive weer opstarten.
@swhnld clean install was het fijnste. Wel stap voor stap elke app moeten installeren / configureren / notificaties omzetten maar ja, het is niet anders.
@Garret1410 ik stoor me eigenlijk minder bij de Ultra aan de curve van het glas dan bij de OP7 Pro. Zal wel een gevoelsdingetje zijn.
Net snel paar foto's in huis gemaakt "out of the box"; niet optimaal en ook niet echt onder de indruk. Zal wel weer een automagische correctie of anderszins overheen zitten. Of binnen veel LED-licht en misschien dat de standaard 4:3 camera dat niet trekt ofzo. In ieder geval is de camera-app debiel snel met zoomen en opslaan dus helemaal tevreden.
Gboard ook maar erop gezet als keyboard maar die doet nu auto-correctie; alle bekende tips al doorlopen maar no dice. Vanavond eens rustig tegen schelden. Wat ik wel mis (of niet???); een mooiere / vloeiender Gallery-app? Ben niet kapot van de Samsung Gallery maar krijg het ook niet voor elkaar in de Default Apps om Google Photos te gebruiken. Ook hier vanavond maar eens voor gaan zitten.
Voor de foto's niet vergeten de Expert RAW / Pro mode camera app te side loaden als je nog iets meer wil:
https://9to5google.com/20...amera-via-expert-raw-app/
Of wacht rustig af tot die officieel vrijgegeven wordt buiten Zuid-Korea.
Ik heb een S21+
Ik heb sinds de laatste update dat het toestel sporadisch erg laggy is. Dit lost zichzelf op maar het is vervelend wanneer alles in slowmotion beweegt.
Hebben jullie er ook last van?
Herkenbaar!aidahmic schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:59:
Hi All,
Ik heb een S21+
Ik heb sinds de laatste update dat het toestel sporadisch erg laggy is. Dit lost zichzelf op maar het is vervelend wanneer alles in slowmotion beweegt.
Hebben jullie er ook last van?
Als ik het heb, telefoon locken en weer unlocken en dan is het opgelost.
Lijkt dus ofdat de telefoon niet full power uit de standby komt ofzo
Ben zeker bereid te betalen voor een 3rd-party app die dat vlekkeloos wel doet (ongemerkt in gebruik en/ook alleen toewijsbaar aan/voor bepaalde nummers) maar had eigenlijk gehoopt dat het in een Ultra wel zou zitten automatisch.
Nog steeds erg blij met de phone; accu buitengewoon. Niet heel veel optimalisaties uitgevoerd enzo maar haal ongeveer 8 tot 10 uur SoT op dit moment met Whatsapp / browsen / dingetjes instellen / etc.
Dat ligt aan Google. En verschilt per land.MAX3400 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:19:
Heeft Samsung de Phone-app of telefoon dichtgebouwd? Ik mis nu (weer) 1 ding: Call Recording. Ga je Googlen? Klik op je Phone-app, 3 puntjes, Call Recording. Nope. Ook de Google Phone app doet dat niet.
Ben zeker bereid te betalen voor een 3rd-party app die dat vlekkeloos wel doet (ongemerkt in gebruik en/ook alleen toewijsbaar aan/voor bepaalde nummers) maar had eigenlijk gehoopt dat het in een Ultra wel zou zitten automatisch.
Nog steeds erg blij met de phone; accu buitengewoon. Niet heel veel optimalisaties uitgevoerd enzo maar haal ongeveer 8 tot 10 uur SoT op dit moment met Whatsapp / browsen / dingetjes instellen / etc.
Voor mijn ultra doet boldbeast nu moeilijk, maar cube acr doet het prima.
Ik vind het geluid van de andere kant zeer slecht verstaanbaar met cube. Of heb je een andere versie dan uit de playstore?dragon2 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:28:
[...]
Dat ligt aan Google. En verschilt per land.
Voor mijn ultra doet boldbeast nu moeilijk, maar cube acr doet het prima.
I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.
Ik heb de gewone versie, maar ik zet elk belangrijk telefoontje wel altijd op speaker eigenlijk. Misschien is dat het.almere schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:21:
[...]
Ik vind het geluid van de andere kant zeer slecht verstaanbaar met cube. Of heb je een andere versie dan uit de playstore?
:strip_exif()/f/image/XJvPabFg2ENtYDJ1Ini1QR0C.jpg?f=fotoalbum_large)
@almere moet je hier niet eens wat mee spelen?
@dragon2 dank voor de suggestie; ik neem (voorlopig) mindere kwaliteit voor lief ipv gemiste opnames.
@MAX3400MAX3400 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:54:
[Afbeelding]
@almere moet je hier niet eens wat mee spelen?
@dragon2 dank voor de suggestie; ik neem (voorlopig) mindere kwaliteit voor lief ipv gemiste opnames.
Heb het geprobeerd maar vind de kwaliteit erg slecht. Ik wacht wel tot er een betere oplossing komt.
In iedergeval bedankt
I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.
nee geen protector, kosten besparen. Die snapdragon 888 wordt ook erg warm.Albert020 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:53:
Zit er op de S21 FE geen standaard screenprotector ?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
nice dit doet samsung echt goed! En ze zijn daarnaast ook best snel met updates en upgrades! Als de s22 echt klein is zou dit zomaar een vervanger voor mn iphone kunnen zijn. Of gewoon niet zeuren en voor een 'cheape' s21 gaan.Gismo1979 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:19:
https://www.galaxyclub.nl...-langer-software-updates/
Dit gerucht mag van mij waarheid worden.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Nee, maar je mag er zelf een beginnen?Anoniem: 1358524 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:54:
Is er nog geen S22 topic?
Pure S22 zaken worden hier door de mods weggegooid want horen hier niet thuis, dus leef je vooral uit
Hierbij:Anoniem: 1358524 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:54:
Is er nog geen S22 topic?
[Samsung Galaxy S22-serie] Ervaringen & Discussie
[Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
[Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
[ Voor 9% gewijzigd door g0tanks op 08-02-2022 22:39 ]
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Shelter ken ik niet, maar ik gebruik de 'veilige map' functie. Dit creëert een aparte folder waar je bijvoorbeeld je werk gerelateerde apps los kan installeren. Werk ook prima i.c.m. dual simtwowheeler schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:51:
Werkt een app als shelter ook op een Samsung? Dit is een app waarmee je een werkprofiel kan aanmaken op je telefoon. Handig als je dual sim gebruikt.
Ik heb pas een S21+ gekocht omdat ik niet warm werd van de S22 rumors. Als de S21+ ook nog eens een jaar langer updates krijgt zit ik voorlopig prima.Gismo1979 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:19:
Ik zit er ook aan te denken de s21 Ultra te nemen ipv de S22 Ultra.Linkje3 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:21:
[...]
Ik heb pas een S21+ gekocht omdat ik niet warm werd van de S22 rumors. Als de S21+ ook nog eens een jaar langer updates krijgt zit ik voorlopig prima.
Scheelt denk ik toch een paar honder euro.
Ik zou voor nu eigenlijk even de reviews afwachten. Dan kun je in mijn ogen een beter besluit nemen, omdat er over de prestaties van de S22 serie nog niets definitiefs te zeggen is.xandoortje schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:23:
[...]
Ik zit er ook aan te denken de s21 Ultra te nemen ipv de S22 Ultra.
Bij de Ultra dit jaar zijn de verschillen groter dan bij de gewone en + versie. Vooral de terugkeer van de S pen is natuurlijk voor veel mensen een welkome toevoeging (heb zelf nooit een S Pen gebruikt, dus kan er verder niets over zeggen).xandoortje schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:23:
[...]
Ik zit er ook aan te denken de s21 Ultra te nemen ipv de S22 Ultra.
Ik heb eerder een Note gehad en maakte vrij weinig gebruik van de S pen 😅Linkje3 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:28:
[...]
Bij de Ultra dit jaar zijn de verschillen groter dan bij de gewone en + versie. Vooral de terugkeer van de S pen is natuurlijk voor veel mensen een welkome toevoeging (heb zelf nooit een S Pen gebruikt, dus kan er verder niets over zeggen).
Ik zou dan echt een Ultra nemen voor de betere Camera en opslag.
Met de S21 Ultra kun je ook een S pen nemen,die kleine extra uitsparing maakt mij niet zoveel uit.
Ik heb tot nu toe het idee dat de s22 Ultra niet enorm verschilt van zn voorganger en dus ook de extra 2 a 300 bijbetaling bij verlengen van mn Abonnement in beter in mn zak kan houden en dr S21 Ultra nemen.
Vanzelfsprekend hoort de inhoudelijke discussie over dit artikel in [Samsung Galaxy S22-serie] Ervaringen & Discussie maar puur op de woordkeuze van Tweakers, lijkt er uitermate weinig "verschil" tussen de Ultra's te zijn.
Mijn collega heeft de S21 Ultra in een hoesje met uitsparing waar de S-Pen in kan.Linkje3 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:28:
[...]
Bij de Ultra dit jaar zijn de verschillen groter dan bij de gewone en + versie. Vooral de terugkeer van de S pen is natuurlijk voor veel mensen een welkome toevoeging (heb zelf nooit een S Pen gebruikt, dus kan er verder niets over zeggen).
Verschil is voor een belangrijk deel het formaat, de S22 Ultra is korter en breder (in verband met de extra ruimte voor de S-Pen), en of dat nog lekker in de hand ligt.....MAX3400 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:07:
Voor degenen die (nog) voor mooi geld een S21-achtige willen aanschaffen: reviews: Samsung Galaxy S22-serie - Tussen verfijning en consolidatie
Vanzelfsprekend hoort de inhoudelijke discussie over dit artikel in [Samsung Galaxy S22-serie] Ervaringen & Discussie maar puur op de woordkeuze van Tweakers, lijkt er uitermate weinig "verschil" tussen de Ultra's te zijn.
Belangrijkste wat dan nog over blijft is dat de S-Pen in het toestel meegeleverd wordt bij de S22 Ultra, en je die los moet kopen bij de S21 Ultra en dan ook een hoesje om hem weer in te stoppen.
Gezien de prijs zou ik de keuze leggen voor een Galaxy Note gebruiker om de S22 Ultra te nemen als logische opvolger. Maar iemand die de Pen niet gebruikt en max 4 jaar met een toestel doet, kan prima met de S21 Ultra vooruit, ook ivm de camera features die vergelijkbaar zijn.
Ik heb mijn S21 de 31ste maar verzonden naar Samsung.CRpt3r55 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:38:
[...]
Ik! Behoorlijk vaak zelfs! bloedirritant!
Het oneindige rebooten was niet meer te doen.
Ze hebben de telefoon inmiddels onherstelbaar verklaard en komen nog met een voorstel.
Ben benieuwd!
Etuuuuuh!
Ik ging En minder betalen voor mn Abonnement En hoefte maar 50 euro bij te betalen,ipv 144 voor bij de S21 Ultra.
Keuze is dan niet moeilijk he
Ik wens iedereen evengoed nog heel veel plezier met hun S21 serie 👍
Valt wel mee hoor, alleen met de software update werd ie even een beetje warmAmaze86 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:05:
[...]
nee geen protector, kosten besparen. Die snapdragon 888 wordt ook erg warm.
[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 09-02-2022 18:44 ]
Al hebben de S9 en S10 bij ons al eerder de geest qua batterijduur gegeven dan qua software updates.. Hopelijk is dat nu eens anders..Gismo1979 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:19:
Mijn S9+ was 30% kwijt na 3 jaar, ik hoop dat het nu anders gaat met mijn S21+ door te laden naar maximaal 85%. Dat is het enige wat kan helpen lijkt mij, andere merken hebben deze degradatie natuurlijk ook. Niet snelladen en niet tot 100% is het enige wat je kan doen om de degradatie te beperken.Flipswix schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:37:
[...]
Al hebben de S9 en S10 bij ons al eerder de geest qua batterijduur gegeven dan qua software updates.. Hopelijk is dat nu eens anders..
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
Voor 69 Euro heb je via Samsung een nieuwe officiële batterij.Flipswix schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:37:
[...]
Al hebben de S9 en S10 bij ons al eerder de geest qua batterijduur gegeven dan qua software updates.. Hopelijk is dat nu eens anders..
Dus na 3 jaar heb je mogelijk die investering en je doet er nog weer 3 jaar mee.
En het gaat er ook om hoe je het gebruikt en of je het nodig hebt. Mijn Note 8 heb ik na 3 jaar verkocht en de accu zat qua gezondheid toen nog op 86 procent.
Nu vraag ik mij af of ik bij de S21 ga merken dat deze telefoon 9mm langer is. De S22 is maar 3mm langer, maar heeft ook een kleinere accu, ondanks de betere soc denk ik dat de accuduur bij de S21 wel beter ga zijn.
Wat zijn julie ervaringen?
S7: 143mm
S21: 152mm
S22: 146mm
BlaBlaBla
Mijn ervaring, het grotere formaat wen je snel aan. Ook is de verhouding lengte en breedte aangepast waardoor het anders in de hand ligt.Strider schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:47:
Twijfel een beetje tussen de Samsung S22 en de S21. Ik heb nu een S7 en ik vind het formaat heerlijk, omdat ik deze telefoon perfect kan bedienen met 1 hand.
Nu vraag ik mij af of ik bij de S21 ga merken dat deze telefoon 9mm langer is. De S22 is maar 3mm langer, maar heeft ook een kleinere accu, ondanks de betere soc denk ik dat de accuduur bij de S21 wel beter ga zijn.
Wat zijn julie ervaringen?
S7: 143mm
S21: 152mm
S22: 146mm
Hier de toestellen naast elkaar ter vergelijk en formaat accu's:
https://tweakers.net/pric...;1648316;1781742;1786300/
Wanneer ik in een app zit, laten we zeggen reddit en ik middels gestures naar het thuisscherm ga (omhoog swipen) en dan op het icoontje van een andere app druk, bijvoorbeeld Smasung internet, dan opent meteen reddit weer. Doe ik hetzelfde nog eens kan dit nog een keer gebeuren en dan bij een derde keer opent wel gewoon de app die ik wil openen.
Best irritant en iets wat ik met andere telefoons (allen met nova launcher) niet heb gehad. Maar ik zou ook niet goed weten waar het door komt. Het gebeurt ook niet altijd.
[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 12-02-2022 07:52 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
De tweede vraag, is het probleem altijd met internet gebaseerde apps? Jou voorbeeld Reddit zal verwacht ik ingesteld staan om Reddit links in de app te openen, niet in de browser.
En staat je browser ingesteld de pagina's open te houden, dus stel je zit op Tweakers, en klikt een link naar Reddit aan, waarna je uit Reddit weer naar de browser wil, kan het zijn dat de Browser gelijk die redirect weer opent naar de Reddit app?
Ja het is Android 12 en een schone installatie.swhnld schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:15:
@13art Allereerst, na de Android 12 upgrade zijn er allemaal issues voorbij gekomen die met een fabrieksinstellingen reset opgelost werden, dus de eerste vraag, zit je op Android 12, en is het een schone installatie?
De tweede vraag, is het probleem altijd met internet gebaseerde apps? Jou voorbeeld Reddit zal verwacht ik ingesteld staan om Reddit links in de app te openen, niet in de browser.
En staat je browser ingesteld de pagina's open te houden, dus stel je zit op Tweakers, en klikt een link naar Reddit aan, waarna je uit Reddit weer naar de browser wil, kan het zijn dat de Browser gelijk die redirect weer opent naar de Reddit app?
Maar gaat niet om de linkjes. Het gaat om het openen van apps via de icoontjes op het homescreen van de launcher.
Dus als ik bijvoorbeeld in Reddit zit met de gesture omhoog swipen maar mijn homescreen ga van nova launcher met daar op icoontjes van verschillende apps en dan op het icoontje klik van bijvoorbeeld Samsung Internet, niet Samsung Internet opent maar ik weer terug ga naar de reddit app.
Hopelijk is het zo iets duidelijker wat ik bedoel.
Ok, en heb je het ook als je uit Reddit bijvoorbeeld naar je internetbankier app gaat, of naar een spelletje?
Of wanneer je vanuit een spelletje naar de browser gaat?
Waar ik aan denk, is dat je telefoon zo snel is, dat er dingen gebeuren die je niet ziet. Bijvoorbeeld, start ik internetbankieren op, krijg ik soms tot wel 3 keer de melding, "er is iets fout gegaan" in de app. Zet ik de ingebouwde virus scanner van McAfee aan in de apparaat beveiliging, komt die hele melding niet meer voor. Mijn conclusie, de app laad sneller dan dat de backend van de bank beantwoord, de virus scanner vertraagd dat genoeg dat het goed gaat.
Reddit en de browser zit een link tussen, maar er zijn ook apps waar geen enkele link tussen zit. Dus dat is uit te sluiten of te verifieren.
Het kan echter ook iets zijn rondom geheugen management, of een andere bug, maar daarvoor zijn meer voorbeelden nodig.
Je kunt ook nog tijdelijk wisselen naar de standaard launcher om te kijken of het dan ook fout gaat, dit om de geïnstalleerde versie van Nova launcher uit te sluiten als bron van het probleem, zou immers een bug in hun software kunnen zijn die ze dan op moeten lossen bij de volgende versie.
Het maakt niet uit tussen welke apps ik switch, kan ip tussen elke app gebeuren. Had zelf het idee dat ik misschien te snel was, dus dat de animatie nog bezig is van het sluiten van de app (animaties staan overigens als op 0,5x) en dan al op het icoontje van de andere app druk maar doordat de animatie misschien nog niet helemaal klaar is dat daardoor de net gesloten app weer opnieuw opent.swhnld schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 10:12:
@13art Mooi dat het een schone installatie is, dat scheelt weer veel
Ok, en heb je het ook als je uit Reddit bijvoorbeeld naar je internetbankier app gaat, of naar een spelletje?
Of wanneer je vanuit een spelletje naar de browser gaat?
Waar ik aan denk, is dat je telefoon zo snel is, dat er dingen gebeuren die je niet ziet. Bijvoorbeeld, start ik internetbankieren op, krijg ik soms tot wel 3 keer de melding, "er is iets fout gegaan" in de app. Zet ik de ingebouwde virus scanner van McAfee aan in de apparaat beveiliging, komt die hele melding niet meer voor. Mijn conclusie, de app laad sneller dan dat de backend van de bank beantwoord, de virus scanner vertraagd dat genoeg dat het goed gaat.
Reddit en de browser zit een link tussen, maar er zijn ook apps waar geen enkele link tussen zit. Dus dat is uit te sluiten of te verifieren.
Het kan echter ook iets zijn rondom geheugen management, of een andere bug, maar daarvoor zijn meer voorbeelden nodig.
Je kunt ook nog tijdelijk wisselen naar de standaard launcher om te kijken of het dan ook fout gaat, dit om de geïnstalleerde versie van Nova launcher uit te sluiten als bron van het probleem, zou immers een bug in hun software kunnen zijn die ze dan op moeten lossen bij de volgende versie.
Denk inderdaad dat ik er niet aan ontkom om een tijdje de standaard launcher te gebruiken. Al had ik dit niet op mijn 7T Pro. Maar goed dat was weer Android 11 ipv 12. To be continued.
Hier precies hetzelfde. Wacht ik even na het terugkeren naar het startscherm, dan gaat het wel goed. S21+ op Android 12 met Nova Launcher.13art schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 07:31:
Zijn er mensen die het volgende herkennen?
Wanneer ik in een app zit, laten we zeggen reddit en ik middels gestures naar het thuisscherm ga (omhoog swipen) en dan op het icoontje van een andere app druk, bijvoorbeeld Smasung internet, dan opent meteen reddit weer. Doe ik hetzelfde nog eens kan dit nog een keer gebeuren en dan bij een derde keer opent wel gewoon de app die ik wil openen.
Best irritant en iets wat ik met andere telefoons (allen met nova launcher) niet heb gehad. Maar ik zou ook niet goed weten waar het door komt. Het gebeurt ook niet altijd.
Zal wel aan Nova liggen. Draai nu een paar dagen Microsoft Launcher maar daar ben ik er nog niet tegenaan gelopen.mac1987 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:23:
[...]
Hier precies hetzelfde. Wacht ik even na het terugkeren naar het startscherm, dan gaat het wel goed. S21+ op Android 12 met Nova Launcher.
Ik vermoed hetzelfde. Dat is wel jammer, want persoonlijk vind ik Nova een heel stuk prettiger dan de standaard en meeste andere launchers. Vooral qua aanpasbaarheid, nog naast zaken als verticale app drawers.13art schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 07:14:
[...]
Zal wel aan Nova liggen. Draai nu een paar dagen Microsoft Launcher maar daar ben ik er nog niet tegenaan gelopen.
Helemaal mee eens. Heb me aangebeld voor de bèta van nova, binnenkort maar eens kijken of dat verbetering geeft. Ook maar even een report aanmaken (als dit niet al gedaan is).mac1987 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:43:
[...]
Ik vermoed hetzelfde. Dat is wel jammer, want persoonlijk vind ik Nova een heel stuk prettiger dan de standaard en meeste andere launchers. Vooral qua aanpasbaarheid, nog naast zaken als verticale app drawers.
Andere issue met de S21 is icm Flitsmeister. Zodra 'forceer telefoonspeaker' aan staat gaan de meldingen niet meer over Bluetooth (dus niet over de auto speakers of headset van de motor). Pas als 'forceer telefoonspeaker' uit staat gaat het geluid weer over de Bluetooth verbinding.
Flitsmeister gaat dit onderzoeken. Ze hebben in het verleden al vaker uitzonderingen voor oa Samsung in moeten programmeren omdat die dan net weer andere dingen doen met geluid. Hopelijk weten ze snel een oplossing te vinden.
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Iemand hier ook last van?
Hier de S21+ en Nova Launcher (Prime) en ik heb ook nergens last van. Moet ik wel aan toevoegen dat ik de gestures van Samsung gebruik (dus swypen op de plek waar de knoppen normaal gesproken zaten, anders dan bij de Android navigatie).ikbenben schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:21:
Ik ervaar niets van de problemen die je opsomt. Ik heb de gewone S21 op android 12 en gebruik ook Nova Launcher (Prime).
Nope... hier loopt alles als een trein...aidahmic schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:44:
Ik heb een S21+ met Android 12. Ik merk sinds de update dat af en toe de overgang tussen apps hapert. Dit is sporadisch maar wel vervelend. Even unlocken en locken en alles is weer normaal. Het lijkt erop dat het laggy is. Ik heb geen launchers of wat dan ook geïnstalleerd de phone is helemaal standaard.
Iemand hier ook last van?
Overigens, ligt het aan mij of zouden we niet allang een update met de security patch voor februari moeten hebben ontvangen? Normaal is Samsung tegenwoordig zeer snel met het uitbrengen van de updates maar nu is het al de 15e en er is nog niets...?
Ik verwacht de update Februari pas tegen het eind van de maand of misschien pas in Maart. Samsung is nu bezig met Android 12 naar meerdere series. Denk dat het daardoor wat uitloopt.Theratron schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:50:
Overigens, ligt het aan mij of zouden we niet allang een update met de security patch voor februari moeten hebben ontvangen? Normaal is Samsung tegenwoordig zeer snel met het uitbrengen van de updates maar nu is het al de 15e en er is nog niets...?
Ah, klinkt logisch! Dank : )Gismo1979 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:39:
[...]
Ik verwacht de update Februari pas tegen het eind van de maand of misschien pas in Maart. Samsung is nu bezig met Android 12 naar meerdere series. Denk dat het daardoor wat uitloopt.
Ja, ik gebruik ook de Samsung gestures.Theratron schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:50:
[...]
Hier de S21+ en Nova Launcher (Prime) en ik heb ook nergens last van. Moet ik wel aan toevoegen dat ik de gestures van Samsung gebruik (dus swypen op de plek waar de knoppen normaal gesproken zaten, anders dan bij de Android navigatie).
Ik vermoed dat @mac1987 en ik gewoon te vingervlug zijn voor Nova waardoor dit probleem optreedtikbenben schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:21:
Ik ervaar niets van de problemen die je opsomt. Ik heb de gewone S21 op android 12 en gebruik ook Nova Launcher (Prime).

Overigens gebruik ik de Android gestures en niet die van Samsung.
Sneller dan je schaduw13art schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:18:
[...]
Ik vermoed dat @mac1987 en ik gewoon te vingervlug zijn voor Nova waardoor dit probleem optreedt
Overigens gebruik ik de Android gestures en niet die van Samsung.
Misschien is dit de boosdoener?
Ik gebruik ook de Android gesturesikbenben schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:06:
[...]
Sneller dan je schaduw![]()
Misschien is dit de boosdoener?
Deze zou moeten werken zonder root, ook in diverse YouTube videos wordt getoond hoe je dit doet, maar op mijn S21 Ultra loopt de app vast zodra ik een willekeurige app probeer binnen te halen via AAAD.
Reden dat ik dit graag wil is omdat ik binnenkort op wintersport ga. Ik zou dan graag voor de bijrijders via Android Auto een filmpje o.i.d. opzetten.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Misschien domme opmerking, maar waarom zou je dat op het scherm van je navigatie ed willen doen? Het leidt ook nog af van het rijden als je een film plus geluid door de hele auto gooit.miicker schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:11:
Reden dat ik dit graag wil is omdat ik binnenkort op wintersport ga. Ik zou dan graag voor de bijrijders via Android Auto een filmpje o.i.d. opzetten.
Geef ze een tablet in hun hand/houder plus koptelefoon. Kun jij de navigatie tonen (handig ivm files, omleidingen en flitsers) en lekker muziekje opzetten.
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic
In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.