• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:36:
[...]

Misschien domme opmerking, maar waarom zou je dat op het scherm van je navigatie ed willen doen? Het leidt ook nog af van het rijden als je een film plus geluid door de hele auto gooit.
Geef ze een tablet in hun hand/houder plus koptelefoon. Kun jij de navigatie tonen (handig ivm files, omleidingen en flitsers) en lekker muziekje opzetten.
Ik ga met vrienden, niet met kinderen of zo. Daarbij zet ik altijd een cabaret voorstelling op (enkel geluid) als we op wintersport gaan, maar voor de beleving is het wel leuk als er beeld bij is. Maar goed ik heb verder geen zin in een inhoudelijke discussie waarom men dit wel of niet zou willen, daar gaat het niet om. Daarbij heb ik VIM (video in motion) ingeschakeld, dus via USB kan het sowieso. Alleen screen mirror of streamen was nog handiger geweest.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Theratron schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:48:
[...]

Ah, klinkt logisch! Dank : )
Komt toch sneller dan verwacht ;) . Voorlopig nog niet in Nederland, maar lang zal het wel niet meer duren. Meestal volgt de update binnen twee weken wanneer die ergens al gereleased wordt (als er geen problemen optreden).

https://www.sammobile.com...security-update-released/

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@neeecht heb sindskort weer dat als ik bel niemand hoor en zij mij niet... heb jij dat ook? Een herstart werkt, maar blijft vervelend.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Gisteren een S21 FE besteld voor mijn vriendin. Had liever wat langer gewacht tot er wat nieuwe toestellen uit waren gekomen maar waterschade helaas.
Mooi dat ze blijkbaar in de S21 FE wel gewoon een SD888 gestopt hebben en en geen exynos

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
ArcticWolf schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:06:
@neeecht heb sindskort weer dat als ik bel niemand hoor en zij mij niet... heb jij dat ook? Een herstart werkt, maar blijft vervelend.
1x eerder gehad, inderdaad een reboot was de fix.
Daarna nooit meer, maar bel zeer weinig.

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-11 07:03
Gismo1979 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:39:
[...]

Ik verwacht de update Februari pas tegen het eind van de maand of misschien pas in Maart. Samsung is nu bezig met Android 12 naar meerdere series. Denk dat het daardoor wat uitloopt.
Er is al een update uit inmiddels, dus die komt vandaag of morgen naar nederland. Als je met odin wil flashen moet je de egypte versie downloaden.

Just here for the fun

• Gismo1979
  • Niet online
Brotuck schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:15:
[...]

Er is al een update uit inmiddels, dus die komt vandaag of morgen naar nederland. Als je met odin wil flashen moet je de egypte versie downloaden.
Klopt: Gismo1979 in "[Samsung Galaxy S21-serie] Ervaringen & Discussie"

• Brotuck

Just here for the fun

• Brotuck
Overigens zit er een flink drm probleem in deze firmware. Geen enkele streaming video (met drm) werkt.
Netflix, Prime, DiscoveryPlus werken niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Brotuck op 16-02-2022 19:48 ]

Just here for the fun

• Gismo1979
  • Niet online
Brotuck schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:42:
Overigens zit er een flink drm probleem in deze firmware. Geen enkele streaming video (met drm) werkt.
Netflix, Prime, DiscoveryPlus werken niet.
Welke firmware? Die van Februari uit Egypte?

• Brotuck
Gismo1979 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:53:
[...]

Welke firmware? Die van Februari uit Egypte?
Jep die dus

Just here for the fun

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:29

13art

Moderator Mobile
ikbenben schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:06:
[...]

Sneller dan je schaduw 8)

Misschien is dit de boosdoener?
Blijkbaar is het een probleem dat al veel langer bestaat. Zijn wel verdacht veel Samsung gebruikers die er last van hebben.

https://www.reddit.com/r/...n_i_click_on_an_app_nova/

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-11 19:49
Heeft iemand ervaring met het langsgaan bij een Samsung Service Center? Ik heb zojuist een afpraak gemaakt omdat mijn onderste speaker voor de tweede keer kapot is. Eerste keer opgestuurd (paar maanden geleden), maar deze keer kan ik m'n telefoon nu even niet 3 dagen missen dus hoop dat het daar ter plekke kan.

Ze raden aan om een factory reset te doen, en als het moet dan moet het, maar in welke situaties is dit ècht nodig? Hoe groot is de kans dat ze gewoon de reparatie kunnen uitvoeren zonder een reset? Zou het heel zonde vinden om het voor niets te doen..

[ Voor 8% gewijzigd door yinx84 op 18-02-2022 13:39 ]

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06:38
yinx84 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:35:
Heeft iemand ervaring met het langsgaan bij een Samsung Service Center? Ik heb zojuist een afpraak gemaakt omdat mijn onderste speaker voor de tweede keer kapot is. Eerste keer opgestuurd (paar maanden geleden), maar deze keer kan ik m'n telefoon nu even niet 3 dagen missen dus hoop dat het daar ter plekke kan.

Ze raden aan om een factory reset te doen, en als het moet dan moet het, maar in welke situaties is dit ècht nodig? Hoe groot is de kans dat ze gewoon de reparatie kunnen uitvoeren zonder een reset? Zou het heel zonde vinden om het voor niets te doen..
Als je daar bent en je moet resetten, heb je dat toch zo gedaan? Vergeet niet een backup van je gegevens te maken voor je er bent.

• yinx84
Glassertje schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:02:
[...]

Als je daar bent en je moet resetten, heb je dat toch zo gedaan? Vergeet niet een backup van je gegevens te maken voor je er bent.
Ja, denk dat ik het inderdaad daar ter plekke afwacht :)

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-11 12:50
Ik overweeg een S21FE als vervanging voor m'n oneplus 6. Na het succesvolle gebruik te zien van een S20Fe in m'n familie ben ik wel gecharmeerd.

Ik was aanvankelijk van plan om voor een pixel 6 te gaan. Vanwege de goede camera, maar ook vanwege de schone software. Echter kijk ik op tegen het gedoe om er aan eentje te komen. Nu de S21FE net zo lang wordt ondersteunt op software gebied (zelfs ietsje langer geloof ik), is deze eigenlijk een hele goede andere gegadigde. De prijzen zakken ook hard.

Nu is mijn vraag: Kan je een Samsung toestel een beetje "google" achtig instellen? Ik heb geen behoefte aan samsung apps waarvan google er al eentje heeft aangezien ik van veel google services gebruik maak. Kalender en dergelijke. Google Keep. Bixby heb ik dan ook geen interesse in.

Ik zal niet ontkennen dat Samsung wel een hoop echt handige features heeft ook. Maar is er een trucje om niet alle "rommel" geinstalleerd te hebben bij opstart? Bijvoorbeeld bij eerste instelling niet de samsung apps downloaden of iets dergelijks.

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-10 17:23
Samsung apps zullen er standaard op staan maar een deel ervan kan je gewoon verwijderen. De andere kan je eventueel uitschakelen zodat je ze niet ziet in de app drawer.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• twowheeler
Heeft de S21(FE) iets als adaptive charging eigenlijk? Dat hij pas vlak voor opstaan tot 100% oplaadt
twowheeler schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:58:
Heeft de S21(FE) iets als adaptive charging eigenlijk? Dat hij pas vlak voor opstaan tot 100% oplaadt
Nee, maar wel een modus om max tot 85 procent te laden om de accu te besparen voor mensen die altijd maar opladen bij iedere gelegenheid.

• Brotuck
Inmiddels er er wel een goed werkende februari update te downloaden. Ook de DRM werkt daarin prima.

Model SM-G998B
Model name Galaxy S21 Ultra 5G
Country Multi-CSC OXM
Version Android 12
Changelist 23365054
Build date Thu, 03 Feb 2022 08:41:45 +0000
Security Patch Level 2022-02-01
Multi-CSC OXM
PDA G998BXXU4BVB1
CSC G998BOXM4BVB1

Downloaden met Frija met landcode ECT.

Ik heb hem erop staan en alles werkt prima, hij zal ook wel snel via OTA komen vermoed ik

Just here for the fun

• dave1972
  • Laatst online: 05-11 09:52
Brotuck schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 22:08:
Inmiddels er er wel een goed werkende februari update te downloaden. Ook de DRM werkt daarin prima.

Model SM-G998B
Country Multi-CSC OXM
Version Android 12
Changelist 23365054
Multi-CSC OXM
PDA G998BXXU4BVB1
CSC G998BOXM4BVB1

Ik heb hem erop staan en alles werkt prima, hij zal ook wel snel via OTA komen vermoed ik
Yep heb hem ook 👌🏻

Samsung Flip 7

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-10 22:19
Ik had een 22 ultra besteld omdat ik de accu van m'n 21u gewoon slecht vind, maar de accu verhalen over de 22u zijn ook niet best dus maar weer geannuleerd. Dit is toch gewoon niet goed of ligt het aan mij? 40% weg met 1 uur SOT.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4i8fWsv1oNf-OjdrZ7xde-UgHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2lfarcdo0dblayKBMyj8hYIc.jpg?f=fotoalbum_large

• dave1972
cliors schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:29:
Ik had een 22 ultra besteld omdat ik de accu van m'n 21u gewoon slecht vind, maar de accu verhalen over de 22u zijn ook niet best dus maar weer geannuleerd. Dit is toch gewoon niet goed of ligt het aan mij? 40% weg met 1 uur SOT.
[Afbeelding]
Dat is wel erg veel idd...ik ben nu 25 procent kwijt met 2 uur sot .... en refreshrate op continue max dmv een tweak.

Samsung Flip 7

• yinx84
yinx84 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:35:
Heeft iemand ervaring met het langsgaan bij een Samsung Service Center? Ik heb zojuist een afpraak gemaakt omdat mijn onderste speaker voor de tweede keer kapot is.
Quote mezelf even. Gisteren dus langsgeweest. Onderdelen waren op voorraad en de speaker en de onderste connector zijn netjes binnen de garantie vervangen. Kon hem dezelfde middag ophalen, helemaal schoongemaakt en wel :) top dus.

Het opsturen ter reparatie is echt een drempel, maar dit zou ik zo weer doen.

• KingSizeBas
  • Laatst online: 12-11 14:50
dave1972 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:49:
[...]

Dat is wel erg veel idd...ik ben nu 25 procent kwijt met 2 uur sot .... en refreshrate op continue max dmv een tweak.
Welke tweak als ik vragen mag? :-)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:14
twowheeler schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:58:
Het antwoord is al gegeven maar ik wil je op de Chargie wijzen, daarmee kan dat.
https://chargie.org

Ik heb 'm een paar maanden in gebruik en bevalt goed, al is het voor laden tot 85% wel achterhaald inderdaad.

• Brotuck
Bizar eigenlijk dat dit niet standaard ingebouwd zit in de software. Sony Xperia heeft een soortgelijk systeem wel standaard ingebouwd.

Overigens verlies ik nu 1% per uur als de telefoon naast me ligt op het kastje terwijl ik slaap.
Dus ik laad hem nooit meer op snachts.

[ Voor 34% gewijzigd door Brotuck op 21-02-2022 11:19 ]

Just here for the fun

• Gondrez
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-09 17:46
Ik heb al lange tijd het probleem met mijn S21 Ultra dat mijn mobiel netwerk regelmatig volledig wegvalt, de telefoon heb ik al volledig gereset, ik ben ook langs een samsung winkel geweest en daar zagen ze geen specifieke problemen. Ik vroeg me af of er nog zijn die het probleem hebben en hoe ze dit opgelost hebben.
Gondrez schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:25:
Ik heb al lange tijd het probleem met mijn S21 Ultra dat mijn mobiel netwerk regelmatig volledig wegvalt, de telefoon heb ik al volledig gereset, ik ben ook langs een samsung winkel geweest en daar zagen ze geen specifieke problemen. Ik vroeg me af of er nog zijn die het probleem hebben en hoe ze dit opgelost hebben.
Kan natuurlijk aan je mobiele netwerk provider of sim kaart liggen, heb je dat al bekeken?
Zo had ik ooit problemen met Vodafone, en na overstap op KPN was het weg. Bleek later een fout in een mast van Vodafone bij mij thuis te zijn die de verbinding hield als ik niet thuis was waardoor verkeer niet aankwam als ik op werk was.

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:11
Gondrez schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:25:
Ja, bekend probleem. Lees mijn posts van enkele weken terug, betreft een probleem waar meer mensen (wereldwijd) last van hebben, ik helaas ook. Schijnt een bug te zijn in de Samsung 5123b modem die bij sommige toestellen ofwel stuk is gegaan na de Android 12 update, ofwel last heeft van een softwarematige bug. Veel Pixel 6 gebruikers hebben / hadden er ook last van na de Android 12 update, in de Pixel 6 zit dezelfde Samsung modem. Ik hoop op een fix en wacht tot OneUI 4.1 om te zien of het is opgelost, anders gaat hij voor reparatie naar Samsung. De enige oplossing tot zover bij mensen die ermee te maken hebben bleek een nieuw moederbord te zijn.

• Gondrez
swhnld schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:00:
[...]

Kan natuurlijk aan je mobiele netwerk provider of sim kaart liggen, heb je dat al bekeken?
Zo had ik ooit problemen met Vodafone, en na overstap op KPN was het weg. Bleek later een fout in een mast van Vodafone bij mij thuis te zijn die de verbinding hield als ik niet thuis was waardoor verkeer niet aankwam als ik op werk was.
Ik krijg normaal gezien vandaag een nieuwe simkaart, dus ik hoop dat het daarbij opgelost is, al merk ik dat het wel bij beide netwerken (ik gebruik 2 simkaarten van verschillende providers) het netwerk uitvalt :/

• Gondrez
Hi-Sintar schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:32:
[...]

Ja, bekend probleem. Lees mijn posts van enkele weken terug, betreft een probleem waar meer mensen (wereldwijd) last van hebben, ik helaas ook. Schijnt een bug te zijn in de Samsung 5123b modem die bij sommige toestellen ofwel stuk is gegaan na de Android 12 update, ofwel last heeft van een softwarematige bug. Veel Pixel 6 gebruikers hebben / hadden er ook last van na de Android 12 update, in de Pixel 6 zit dezelfde Samsung modem. Ik hoop op een fix en wacht tot OneUI 4.1 om te zien of het is opgelost, anders gaat hij voor reparatie naar Samsung. De enige oplossing tot zover bij mensen die ermee te maken hebben bleek een nieuw moederbord te zijn.
Vreemd dat de Samsung winkel hiervan niets opgemerkt heeft bij het nakijken van mijn toestel

• Hi-Sintar
Gondrez schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:41:
[...]

Ik krijg normaal gezien vandaag een nieuwe simkaart, dus ik hoop dat het daarbij opgelost is, al merk ik dat het wel bij beide netwerken (ik gebruik 2 simkaarten van verschillende providers) het netwerk uitvalt :/
In mijn geval heeft een nieuwe simkaart en daarna ook een e-sim niet de oplossing geboden. Als Samsung in de service center weigert er iets aan te doen, zou je wellicht een videopname van je scherm kunnen maken zodra het probleem zich voordoet. Ik kan het bij mij thuis makkelijk reproduceren, zodra ik overschakel op 5G/4G/3G/2G valt mijn verbinding compleet weg. Op 4G/3G/2G heb ik thuis wel netwerk, maar als ik van buitenaf thuis aankom valt nagenoeg altijd het bereik weg. Soms na meerdere keren vliegtuigmodus aan/uitzetten lost het tijdelijk op, anders moet ik het toestel uitzetten en daarna weer aan, dan heb ik altijd direct weer 4G bereik. Zodra ik begin te reizen beginnen de problemen echter weer, schakelen tussen de verschillende zendmasten geeft kennelijk problemen waardoor het bereik vaak wegvalt en soms ook niet vanzelf terugkomt, totdat ik eerdergenoemd trucje opnieuw uithaal.
Gondrez schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:41:
[...]

Welke providers zijn dat?

• Batch
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-07 09:43
Heeft iemand met een S21 nu al de februari 2022 update OTA ontvangen? Hier nog steeds niets.
Batch schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:44:
Heeft iemand met een S21 nu al de februari 2022 update OTA ontvangen? Hier nog steeds niets.
Hij is er nog niet voor ons via OTA. Je kunt wel handmatig downloaden en zelf flashen als je er noodzaak toe hebt, zie een paar posts terug (pagina 125) de post van @Brotuck
Brotuck schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 22:08:

Model SM-G998B
Country Multi-CSC OXM
Version Android 12
Changelist 23365054
Multi-CSC OXM
PDA G998BXXU4BVB1
CSC G998BOXM4BVB1

Ik heb hem erop staan en alles werkt prima

[ Voor 41% gewijzigd door swhnld op 21-02-2022 16:55 ]

• Gondrez
Orange en Proximus (België)

• Brotuck
swhnld schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:54:
[...]

Hij is er nog niet voor ons via OTA. Je kunt wel handmatig downloaden en zelf flashen als je er noodzaak toe hebt, zie een paar posts terug (pagina 125) de post van @Brotuck

[...]
Alle landen die de vorige februari update hadden gehad hebben inmiddels deze versie ook binnen.

Just here for the fun

• sanre4l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-11 21:58
jelleeelco schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:00:
[...]

Blij te lezen dat ik niet de enige ben... Heb sinds de voorlaatste update ook dit gezeik. Kwam er pas relatief laat achter omdat ik bijna altijd thuis ben en dus altijd op WiFi zit. Maar ook hier: bereik wat helemaal wegvalt. Dan weer verbinding maakt, dan weer wegvalt. Waardeloos...

Ik heb dus WEL een volledige reset uitgevoerd en heeft NIETS geholpen. Bij het allereerste opstarten gebeurde het al gelijk...

UPDATE - na aanleiding van de message op dat Samsung forum heb ik reparatie aangevraagd bij Samsung. Toestel wordt morgen opgehaald en gegarandeerd binnen 3 werkdagen terug. Ben benieuwd, ik laat het hier wel weten.
Ik ben wel benieuwd wat hier uit is gekomen.
Ik heb de Samsung Galaxy S21 FE sinds een paar dagen en merk vandaag heel erg dat whatsapp video bellen over de wifi echt heel slecht gaat. Als ik mijn vrouw bel en ze zit in dezelfde ruimte heb ik soms dat mijn stem hapert en paar seconden vertraging heeft. Zij heeft op haar iPhone dan weer geen problemen terwijl ze op hetzelfde netwerk zit. Als ik wifi uitzet en bel is er ook geen probleem.
Vanochtend merkte ik ook dat als ik naar 1 specifieke website wou gaan hij helemaal niks laadde, leek alsof de browser gewoon niet reageerde, blanco scherm, maar als ik naar een andere wou gaan dan deed hij het weer wel.

Ik kwam juist van OP naar Samsung omdat ik geen bugs meer wil, nou is dit een best belangrijke, wifi moet gewoon goed werken.

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06:47
sanre4l schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:39:
[...]

Ik heb de Samsung Galaxy S21 FE sinds een paar dagen en merk vandaag heel erg dat whatsapp video bellen over de wifi echt heel slecht gaat. Als ik mijn vrouw bel en ze zit in dezelfde ruimte heb ik soms dat mijn stem hapert en paar seconden vertraging heeft. Zij heeft op haar iPhone dan weer geen problemen terwijl ze op hetzelfde netwerk zit. Als ik wifi uitzet en bel is er ook geen probleem.
Vanochtend merkte ik ook dat als ik naar 1 specifieke website wou gaan hij helemaal niks laadde, leek alsof de browser gewoon niet reageerde, blanco scherm, maar als ik naar een andere wou gaan dan deed hij het weer wel.

Ik kwam juist van OP naar Samsung omdat ik geen bugs meer wil, nou is dit een best belangrijke, wifi moet gewoon goed werken.
Mijn telefoon werd onherstelbaar verklaard. Maar ik had geen wifi probleem, maar een probleem met het mobiele netwerk. Kreeg een voorstel voor een nieuwe S21 Ultra, maar 256GB en ik had 512GB. Ook zou het minimaal 3 weken duren..dus ik heb gekozen voor het aanschaf bedrag terug (1200) en daarvan een preorder bij Belsimpel gedaan voor een S22 Ultra 512GB met nieuw abbo, voor 844.

Nog niet binnen (veel preorders zijn vertraagd) maar uiteindelijk goede deal.

• twowheeler
sanre4l schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:39:
[...]

Hoe bevalt het toestel verder? Ik twijfel ook over een S21Fe als vervanging voor m'n oneplus 6. Zeker gezien de goede updates die Samsung uitrolt.

Begrijp ik het nu ook goed dat de s21 4 OS updates krijgt en 5 security?
De pixel krijgt naar mijn weten 3 OS updates en 5 security.
S20Fe krijgt 3OS en 4 security/

• sanre4l
twowheeler schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:29:
[...]

Hoe bevalt het toestel verder? Ik twijfel ook over een S21Fe als vervanging voor m'n oneplus 6. Zeker gezien de goede updates die Samsung uitrolt.
Ik vind het wel een goede telefoon, veel opties, snel, maar hij heeft wel meer bugs tot nu toe dan mijn Oneplus 7T had. Als ik ze zo snel heb gevonden dan vrees ik het ergste want bij Oneplus waren het dingen die 1x in de zoveel tijd voorkwamen.
Netwerk connectiviteit problemen zijn dealbreakers voor mij. Het feit dat bijvoorbeeld het scherm niet activeert als iemand belt, dat zijn dan maar kleine dingetjes..

Ik zit serieus te overwegen om hem terug te sturen en maar voor een iPhone te gaan.
twowheeler schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:29:
[...]
Begrijp ik het nu ook goed dat de s21 4 OS updates krijgt en 5 security?
De pixel krijgt naar mijn weten 3 OS updates en 5 security.
S20Fe krijgt 3OS en 4 security/
Klopt.
S21 kwam uit met Android 11 en heeft nu de Android 12 upgrade gehad, Android 13, 14 en 15 volgen dus nog gegarandeerd.
S21 FE kwam uit met Android 12, en gaat nog Android 16 krijgen.
S20 FE kwam met Android 10, net als de normale S20, en stoppen na Android 13 met versie upgrades.
sanre4l schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:35:
[...]

Ik vind het wel een goede telefoon, veel opties, snel, maar hij heeft wel meer bugs tot nu toe dan mijn Oneplus 7T had. Als ik ze zo snel heb gevonden dan vrees ik het ergste want bij Oneplus waren het dingen die 1x in de zoveel tijd voorkwamen.
Netwerk connectiviteit problemen zijn dealbreakers voor mij. Het feit dat bijvoorbeeld het scherm niet activeert als iemand belt, dat zijn dan maar kleine dingetjes..

Ik zit serieus te overwegen om hem terug te sturen en maar voor een iPhone te gaan.
Met de Android 12 upgrade is er inderdaad veel kapot gegaan wat voorheen werkte. Bij alle Android telefoon fabrikanten trouwens. Oorzaak zit in verbeterde beveiliging in Android 12 met veranderingen diep in de architectuur t.o.v. vorige versies waardoor allerlei programma's die niet helemaal lekker geprogrammeerd zijn, niet goed getest zijn, of niet goed onderhouden worden, ineens gaan crashen, waar ze onder Android 10 nog vlekkeloos werkten. Onder Android 11 waren er al wat wijzigingen van dit niveau merkbaar, maar met 12 heeft Google de verbeteringen doorgezet. je ziet en hoort nu veel meer app crashes en andere problemen dan de afgelopen Android versie upgrades.
Overigens zie je dat bij andere besturingssystemen ook gebeuren bij dit soort ingrijpende wijzigingen die het besturingssysteem naar de toekomst veiliger en beter beheersbaar maken. Daardoor kan bijvoorbeeld een Samsung nu 4 versie upgrades garanderen plus minimaal 5 jaar beveileigingsupdates.

Voor ons als gebruikers is het vervelend dat we door deze zure appel heen moeten, maar daar staat tegenover, we willen wel weer heel graag de laatste versie als eerste hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door swhnld op 25-02-2022 15:00 ]

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-11 02:40
swhnld schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:49:
[...]

Klopt.
S21 kwam uit met Android 11 en heeft nu de Android 12 upgrade gehad, Android 13 en 14 volgen dus nog gegarandeerd.
S21 FE kwam uit met Android 12, en gaat nog Android 15 krijgen.
S20 FE kwam met Android 10, net als de normale S20, en stoppen na Android 13 met versie upgrades.
Zou 4 updates niet betekenen dat de S21 ook nog Android 15 krijgt? (11>12=1, 12>13=2, 13>14=3 en 14>15=4)

• Brotuck
Wp

[ Voor 97% gewijzigd door Brotuck op 26-02-2022 15:23 ]

Just here for the fun

• Glassertje
mac1987 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:44:
[...]

Zou 4 updates niet betekenen dat de S21 ook nog Android 15 krijgt? (11>12=1, 12>13=2, 13>14=3 en 14>15=4)
De S21 serie krijgt 5 Jaar updates, waarvan 4 android upgrades.

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:27

WhateverSuitsU

PSN: WhateverSuitsU

S21 Ultra kreeg net een update binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-fMDHP5vkwvmAc4kn06DDY53TE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yrDxDQOuZqBqmXxj743IC7J4.jpg?f=fotoalbum_large

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-11 17:30
Hier ook op de gewone S21.

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:11

jerry_a

doei

r_buren schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:03:
[...]

Hier ook op de gewone S21.
En de plus ook.

hoi

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-11 16:34

E-B

Komt hier nu ook binnenrollen op de reguliere S21 5G (128 GB).

Ben in november vorig jaar overgestapt naar een S21 en was Pixel gewend. Vond het wel grappig dat toestel soms sneller de maandelijkse patch ontving dan de Pixels van Google. :)

Was alweer enigszins teleurgesteld dat die snelheid er uit leek/lijkt te zijn met de release van de S22. Nu maar hopen dat dit een uitzondering is geweest en dat volgende updates / maandelijkse patches sneller binnen komen rollen. Gezien feit dat sommige budget toestellen de februari patch eerder hebben ontvangen heb ik nu nog goede hoop.

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:23
Even een vreemde vraag.
Normaal rij ik een Kia Ceed (2020). Daar gebruik ik dus ook AA. Echter vind ik AA traag en dus niet lekker werkend.
Nu is die voor een beurt en heb ik een Citroen C3 mee.. Waardeloze auto, maar daar werkt AA wel gewoon vlot..
Hoe kan dat AA vanaf het zelfde toestel zoveel verschillend zijn?

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-10 17:23
CPU van de multimedia in de wagen.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• Glassertje
Renegade666 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:51:
Even een vreemde vraag.
Normaal rij ik een Kia Ceed (2020). Daar gebruik ik dus ook AA. Echter vind ik AA traag en dus niet lekker werkend.
Nu is die voor een beurt en heb ik een Citroen C3 mee.. Waardeloze auto, maar daar werkt AA wel gewoon vlot..
Hoe kan dat AA vanaf het zelfde toestel zoveel verschillend zijn?
Ik heb een Kia Picanto uit 2020 en de S21+ maar AA werkt hier prima. Merk geen verschil met bv Oneplus. AA in de oude is wel een paar keer geupdate, omdat bij aanschaf ik veel problemen had met oa AA. Misschien ligt het daar wel aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Glassertje op 03-03-2022 14:34 ]

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:23
Mijn S8 was toen ook wel goed, ik zal dit nog even keer testen.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• MeanDz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-11 00:40
E-B schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:32:
[...]

Komt hier nu ook binnenrollen op de reguliere S21 5G (128 GB).

Ben in november vorig jaar overgestapt naar een S21 en was Pixel gewend. Vond het wel grappig dat toestel soms sneller de maandelijkse patch ontving dan de Pixels van Google. :)

Was alweer enigszins teleurgesteld dat die snelheid er uit leek/lijkt te zijn met de release van de S22. Nu maar hopen dat dit een uitzondering is geweest en dat volgende updates / maandelijkse patches sneller binnen komen rollen. Gezien feit dat sommige budget toestellen de februari patch eerder hebben ontvangen heb ik nu nog goede hoop.
Hij is ook wel extreem laat deze keer hoor, heb dit nog niet meegemaakt in de afgelopen tijd.
Sinds Samsung iedere maand zijn telefoons update heb ik nooit pas een maand later een patch ontvangen. Ben ook benieuwd wanneer we die van maart ontvangen want het is ondertussen alweer de derde. 8)

• MeanDz
jelleeelco schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:41:
[...]

Mijn telefoon werd onherstelbaar verklaard. Maar ik had geen wifi probleem, maar een probleem met het mobiele netwerk. Kreeg een voorstel voor een nieuwe S21 Ultra, maar 256GB en ik had 512GB. Ook zou het minimaal 3 weken duren..dus ik heb gekozen voor het aanschaf bedrag terug (1200) en daarvan een preorder bij Belsimpel gedaan voor een S22 Ultra 512GB met nieuw abbo, voor 844.

Nog niet binnen (veel preorders zijn vertraagd) maar uiteindelijk goede deal.
Zeker een mooie deal, zit ook te wachten op een groene S22U 512GB maar moet vervolgens nog mijn S21 Ultra zien te verkopen dus dat heb jij beter geregeld hahaha :*)

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-11 16:35
En ook een update binnen voor de S21 FE..

• Glassertje
Op het Samsung forum was tevens te lezen, dat waarschijnlijk deze week ook de update van OneUI 4.1 komt.

• MeanDz
Ok, thanks goed om te weten.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:46
Ik had de laatste week (oid) een paar dat de telefoon heel sluggish liep, echt in 4fps leek het. Na de update nog niet weer gehad

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:01
418O2 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:52:
Ik had de laatste week (oid) een paar dat de telefoon heel sluggish liep, echt in 4fps leek het. Na de update nog niet weer gehad
Ik heb het net nog gemerkt.
Mss toch eens cache moeten wissen

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 15:40
Ik zoek een screenprotector (liefst glas of anders folie) die goed gaat passen in combinatie met mijn s21+ en mijn otterbox backcase
Ik wil voorkomen dat het niet gaat passen

Heeft iemand ervaring hiemee en een tip welke screenprotector het beste gaat passen?

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23:28
kuwerti schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 08:15:
Ik zoek een screenprotector (liefst glas of anders folie) die goed gaat passen in combinatie met mijn s21+ en mijn otterbox backcase
Ik wil voorkomen dat het niet gaat passen

Heeft iemand ervaring hiemee en een tip welke screenprotector het beste gaat passen?
Dit soort vragen kunnen beter in het Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic gesteld worden: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2047356.

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:01
En de issue van geen geluid bij bellen heb ik ook nog gehad deze ochtend.
Was 2weken goed gegaan.. geen idee hoe te reproduceren!

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-11 17:44
Heb gisteren de laatste update gedaan op men ultra en heb denk ik een rare bug die te reproduceren is maar ik weet niet of ik de enige ben:

1 Open een app uit een folder op het home scherm.
2: Doe iets in de app.
3: Stop de app. ( Dus niet gewoon naar home gaan maar vanuit de app recent apps openen en dan de app weg swipen).
4: Je home scherm opent dan automatisch en de folder is dan weg.

Ga je naar een ander home scherm links of rechts: de folder blijft weg.

Open je de app drawer door omhoog te swipen: dan is die er plots terug...

Ben ik de enige of zijn er anderen met die probleem? Want dan ga ik in de members app een busje reporten :)
@gangsta_playa al een wipe van de cache geprobeerd?
En gebruik je de Samsung launcher of een alternatief?
Hoeveel apps zitten er in de folder?
Geld dit ook voor andere folders als je een app sluit?
Gaat het ook mis bij meerdere apps, of alleen specifieke apps?

• Skix_Aces
@gangsta_playa op mijn S21 kan ik dit probleem niet herproduceren. Heb je de telefoon al een keer opnieuw opgestart toevallig? En is het alleen dat mapje of speelt het probleem bij alle mapjes? Probeer anders een nieuw mapje te maken met andere apps om te kijken of het probleem er dan nog steeds is.

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-11 17:44
Skix_Aces schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:07:
@gangsta_playa op mijn S21 kan ik dit probleem niet herproduceren. Heb je de telefoon al een keer opnieuw opgestart toevallig? En is het alleen dat mapje of speelt het probleem bij alle mapjes? Probeer anders een nieuw mapje te maken met andere apps om te kijken of het probleem er dan nog steeds is.
swhnld schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:34:
@gangsta_playa al een wipe van de cache geprobeerd?
En gebruik je de Samsung launcher of een alternatief?
Hoeveel apps zitten er in de folder?
Geld dit ook voor andere folders als je een app sluit?
Gaat het ook mis bij meerdere apps, of alleen specifieke apps?
Thanks voor de tips beide!
Ik gebruik de standaard OneUI launcher. Het gebeurde met elke folder en elke app. Ook met nieuwe folders, hernoemde folders, andere home screens,...
Herstarten hielp niet.
Wat wel werkte: cache verwijderen via de recovery mode. Thanks Thanks Swhnld! _/-\o_
Raar dat dat hielp... Misschien dat er bij de update iets mis was? :9

• Hi-Sintar
Hi-Sintar schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 02:27:
Helaas heb ik sinds 2 maanden ongeveer last van random verbindingsproblemen, waarbij mijn S21 Ultra regelmatig het netwerk verliest (Vodafone). 5G uitschakelen en alleen 4G/3G/2G inschakelen helpt in sommige gebieden, maar in andere gebieden verlies ik iedere halve minuut zo'n 15 seconden netwerkverbinding en komt daarna weer 4G tevoorschijn. Zelfde issues als hier door veel mensen wereldwijd wordt aangegeven: https://eu.community.sams...-last-update/td-p/3844729

Hebben meer mensen hier dit probleem en zo ja, hoe hebben jullie dit aangepakt? Vindt het ontzettend irritant, sommige gebieden totaal geen bereik meer (ook niet bellen) en de batterij slurpt door continue zoeken naar netwerk binnen enkele uren leeg als dit probleem optreedt.
Om even hierop terug te komen, de verbinding met het mobiele netwerk lijkt sinds de laatste update een stuk stabieler. Nog steeds niet 100% probleemloos maar de verbinding valt een stuk minder vaak weg en als het wegvalt herstelt het toestel deze vaak ook weer vanzelf (waar ik voorheen mijn telefoon minimaal 1x per dag helemaal uit- en weer aan moest zetten). Ik heb er vertrouwen in dat het met de komende updates hopelijk alleen maar beter wordt.

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:11

jerry_a

doei

https://androidworld.nl/n...zijn-de-gevolgen-voor-jou

Klinkt gevaarlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door jerry_a op 09-03-2022 15:25 ]

hoi

• 13art

13art

Moderator Mobile
Is alweer oud nieuws joh ;)
nieuws: Samsung bevestigt dat 'Galaxy-broncode' is gestolen bij hack

Wat ik zo her en der aan reacties heb gelezen is het nog niet duidelijk in hoeverre dit nu echt gevaar oplevert voor de Samsung telefoons, al heb ik te weinig kennis om de complete technische achtergrond te begrijpen.

13art schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:47:
[...]

Is alweer oud nieuws joh ;)
nieuws: Samsung bevestigt dat 'Galaxy-broncode' is gestolen bij hack

Wat ik zo her en der aan reacties heb gelezen is het nog niet duidelijk in hoeverre dit nu echt gevaar oplevert voor de Samsung telefoons, al heb ik te weinig kennis om de complete technische achtergrond te begrijpen.
Het risico bestaat uit het feit dat de Samsung saus op Android geen open source is (waar Android zelf dat wel is). Broncode kan inzicht geven in hoe het werkt, maar ook dat er fouten gemaakt zijn die je kunt misbruiken.
Bij Open Source wordt die broncode vaak door vrijwilligers gecontroleerd op fouten.
Bij Closed Source hangt het van de eigenaar af wat die ermee doet qua controles. Het kan zijn dat je iemand inhuurt, geautomatiseerd test, of niet eens vier ogen toepast in je ontwikkel proces.

Kortom, het enge is dat een kwaadwillend iemand fouten vind en die actief gaat proberen te misbruiken.
Het goede nieuws, het is bekent, dus er kan iets aan gedaan worden.

• sanre4l
Heeft hier iemand mss ook dat het scherm niet aangaat als je gebeld wordt via de Phone app?
Ik heb call display while in app ingesteld op full screen maar ik krijg nog steeds niet eens een popup, ik moet mijn notification balk omlaag trekken en via daar op de regel drukken.

Notifications voor de Phone app zijn ook toegestaan.

Na een paar weken gebruik moet ik zeggen dat ik erg teleurgesteld ben in deze telefoon, ik kwam van de OP7T zodat ik juist minder bugs zou hebben maar ik heb er nu gewoon meer.
Sommige apps zoals Coinbase en Coinlist werken gewoon niet (kan niet inloggen). Dat is toch eigenlijk te bizar voor woorden.

• 13art

13art

Moderator Mobile
swhnld schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:38:
https://forums.fido.ca/t5...rade-Schedule/ta-p/185669
https://forum.telus.com/t...date-Schedule/ta-p/53566#

Lijkt er op dat vanaf 15 maart de OneUI 4.1 update naar de S21 serie komt. Welke datum dat dan hier zal zijn is nog even afwachten.
Lol, heb net eergisteren een update binnen gehad. Maar prima hoor, kom maar door met OneUI 4.1 al zal die dan ook wel weer een stukje later dan 15 maart binnen komen rollen.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 11-03-2022 09:03 ]

• Gismo1979
  • Niet online
sanre4l schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:18:
Heeft hier iemand mss ook dat het scherm niet aangaat als je gebeld wordt via de Phone app?
Ik heb call display while in app ingesteld op full screen maar ik krijg nog steeds niet eens een popup, ik moet mijn notification balk omlaag trekken en via daar op de regel drukken.

Notifications voor de Phone app zijn ook toegestaan.

Na een paar weken gebruik moet ik zeggen dat ik erg teleurgesteld ben in deze telefoon, ik kwam van de OP7T zodat ik juist minder bugs zou hebben maar ik heb er nu gewoon meer.
Sommige apps zoals Coinbase en Coinlist werken gewoon niet (kan niet inloggen). Dat is toch eigenlijk te bizar voor woorden.
Bij mij licht het scherm gewoon op als ik gebeld wordt. Als ik in een applicatie zit dan komt er bij mij een pop up over het scherm heen. Misschien eens de catch legen van de phone app?

De telefoon app is bij mij alsvolgt ingesteld (misschien heb je er iets aan):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cD0FT1ICRXDZ9WPdH5loHDr2dSU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SK3PnWK1gQSi3m6Uedjut79H.jpg?f=fotoalbum_large

Coinbase en Coinlist gebruik ik niet, dus kan daar niets over zeggen.

[ Voor 18% gewijzigd door Gismo1979 op 11-03-2022 09:24 ]

13art schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:02:
[...]

Lol, heb net eergisteren een update binnen gehad. Maar prima hoor, kom maar door met OneUI 4.1 al zal die dan ook wel weer een stukje later dan 15 maart binnen komen rollen.
Ja, focus lag duidelijk even bij de S22 serie, en mogelijk ook wel de hack waarbij de broncode was buitgemaakt. Daarnaast had de eerste update in februari problemen, dus die werd uitgesteld. Maar de S22 heeft OneUI 4.1 dus logisch om dat gelijk te trekken met waarschijnlijk gelijktijdig de maart update.

• sanre4l
Gismo1979 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:22:
[...]

Bij mij licht het scherm gewoon op als ik gebeld wordt. Als ik in een applicatie zit dan komt er bij mij een pop up over het scherm heen. Misschien eens de catch legen van de phone app?

De telefoon app is bij mij alsvolgt ingesteld (misschien heb je er iets aan):

[Afbeelding]

Coinbase en Coinlist gebruik ik niet, dus kan daar niets over zeggen.
Thanks voor je hulp, ik heb de cache geleegd + de speciale call backgrounds van samsung zelf uitgezet en nu lijkt hij het wel te doen.

• sanre4l
Ik heb nog een rare, hebben jullie ook problemen met geedite video's delen via WhatsApp?
Als ik een video maak met geluid, ik deze Trim via de editor en dan het origineel overschrijf, dan heeft de video op mijn telefoon nog geluid maar zodra ik hem deel op whatsapp heeft hij geen geluid meer.
Ik snap er niks meer van :(

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
sanre4l schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:51:
Ik heb nog een rare, hebben jullie ook problemen met geedite video's delen via WhatsApp?
Als ik een video maak met geluid, ik deze Trim via de editor en dan het origineel overschrijf, dan heeft de video op mijn telefoon nog geluid maar zodra ik hem deel op whatsapp heeft hij geen geluid meer.
Ik snap er niks meer van :(
Yup. Same.

• sanre4l
Ok na 2 weken gebruik dan toch bij deze besloten om hem terug te sturen. Dan kan Samsung fluiten naar mijn centen.

Mss toch maar Apple dan.

Overigens is mijn bereik op de helft van alle plekken maar 1 streepje op mijn beide simkaarten, terwijl als ik swap naar mijn oude telefoon ze wel vol zijn. Zit me toch niet lekker deze slechte kwaliteit.

• 13art

13art

Moderator Mobile
sanre4l schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:20:
Overigens is mijn bereik op de helft van alle plekken maar 1 streepje op mijn beide simkaarten, terwijl als ik swap naar mijn oude telefoon ze wel vol zijn. Zit me toch niet lekker deze slechte kwaliteit.
Je weet dat streepjes niet echt wat zegt over bereik?

https://webwereld.nl/how-...kte-op-de-iphone-3774836/

• sanre4l
Goede info, dat geeft mij iets om objectief te vergelijken! Ik zie nu dat ik hier -120 dbm heb, dat wordt blijkbaar gezien als zeer slecht.
Helaas heb ik mijn oude telefoon niet bijdehand dus kan zo even niet vergelijken. (Ben bij mijn schoonouders).

Ik zal de thuissituatie wel eens vergelijken en terugkoppelen

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:01
sanre4l schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:13:
[...]

Goede info, dat geeft mij iets om objectief te vergelijken! Ik zie nu dat ik hier -120 dbm heb, dat wordt blijkbaar gezien als zeer slecht.
Helaas heb ik mijn oude telefoon niet bijdehand dus kan zo even niet vergelijken. (Ben bij mijn schoonouders).

Ik zal de thuissituatie wel eens vergelijken en terugkoppelen
Hier 112...

• sanre4l
Oef, is toch bizar hoor. Ik moet zeggen dat ik het moeilijk vind om te bepalen wat nu precies Samsung's probleem is of Android 12's.

Het andere toestel welke ik overwoog om te kopen was de Pixel 6 maar daar is juist het verhaal dat daar teveel bugs zijn terwijl ik dat niet hoorde bij de s21 (fe) en ik dit toch echt zo ervaar.

Ik begin mij te bedenken dat ik wellicht helemaal niet zoveel te klagen had met mijn 3 bugjes op de OP. Of dat nou was omdat het een oudere versie van Android was weet ik dus ook niet.

• Skix_Aces
sanre4l schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:20:
Ervaar je dan ook werkelijk performance problemen? Ik heb nu bijvoorbeeld ook 1 streepje met een signaal sterkte van -114dBm en ik haal gewoon een snelheid van 100 Mb/s als ik een speedtest doe. Zolang de ervaring goed is zou ik niet te veel naar de cijfertjes kijken.

• sanre4l
Skix_Aces schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:31:
[...]

Ervaar je dan ook werkelijk performance problemen? Ik heb nu bijvoorbeeld ook 1 streepje met een signaal sterkte van -114dBm en ik haal gewoon een snelheid van 100 Mb/s als ik een speedtest doe. Zolang de ervaring goed is zou ik niet te veel naar de cijfertjes kijken.
Los van de problemen met videobellen via WhatsApp via wifi, geeft hij vaak maar paar streepjes wifi aan of schakelt zichzelf over naar de 4g terwijl ik thuis naast de AP zit. Onderweg heb ik nog geen last gehad van slecht signaal, los van een enkele keer dat ik gebeld werd en me tel rechtstreeks doorzette naar VM. Maar daar heb ik op mijn OP veel vaker last van gehad en ligt volgens mij gewoon aan KPN.

Maar ik snap je punt goed, los van dat er bugs zijn, hoeveel impact het de ervaring nu echt negatief en is dat genoeg om te besluiten over te stappen. Daar ga ik nog over na denken. Ik heb zelf nog een Galaxy Watch 4 Classic welke helemaal niet compatibel zou zijn met Apple dus overstappen zou weer complex worden.
Echt betere toestellen zullen er qua Android ook weer niet zijn want ik geloof dat alle s21 en wellicht s22 modellen dezelfde of soortgelijke problematieken hebben.
Telefoon aanschaffen anno 2022, welke heeft de minste bugs? Ra ra. |:(
@sanre4l je probleem met videobellen op dit wifi, heb je dat ook op het werk?
Ik had thuis probleem ook toen ik klant was van T-Mobile glasvezel, na overstap naar KPN was het probleem weg. Maar boodschap is, kijk even verder of het probleem niet een combinatie van factoren is. Kan ook een driver probleem met jou wifi zijn. Of iets anders.

• sanre4l
swhnld schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:48:
@sanre4l je probleem met videobellen op dit wifi, heb je dat ook op het werk?
Ik had thuis probleem ook toen ik klant was van T-Mobile glasvezel, na overstap naar KPN was het probleem weg. Maar boodschap is, kijk even verder of het probleem niet een combinatie van factoren is. Kan ook een driver probleem met jou wifi zijn. Of iets anders.
Nee helaas op mijn vrouws mobiel en mijn oude OP totaal geen last van.
Ik zie op inet meer verhalen van mensen waarbij videobellen via WhatsApp op de wifi tot slechte verbindingen leidt. Een gesprek is gewoon bijna ondoenlijk. Maar daar kan ik wel mee leven, gewoon mobiel data gebruiken als je wilt videobellen. Het wordt dan wel een hele handleiding voor alle workarounds.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11 00:19

Martinspire

Awesomeness

sanre4l schreef op zondag 13 maart 2022 @ 07:45:
[...]

Nee helaas op mijn vrouws mobiel en mijn oude OP totaal geen last van.
Ik zie op inet meer verhalen van mensen waarbij videobellen via WhatsApp op de wifi tot slechte verbindingen leidt. Een gesprek is gewoon bijna ondoenlijk. Maar daar kan ik wel mee leven, gewoon mobiel data gebruiken als je wilt videobellen. Het wordt dan wel een hele handleiding voor alle workarounds.
Het gaat erom of jouw toestel het op een ander netwerk wel goed doet. Dat je met andere devices geen last hebt is nog daaraan toe. De vraag is of je toestel niet een issue heeft waar ie voor terug moet

Martinspire - PC, PS5, XSX

• twowheeler
Ik overweeg de Buds Pro te kopen vooral vanwege de integratie met Samsung toestellen (lage latency).
M'n huidige Soundcore Liberty 3 Pro klinken fantastisch maar hebben bij het spelen van games wel aardig wat vertraging.

Maar nu lees ik wel veel over mensen die allergische reacties vertonen bij de Buds Pro (en 2). Dit schrikt me toch wel af moet ik zeggen. Is dit een kleine luide meerderheid of is het daadwerkelijk een groot probleem en kan ik beter her risico helemaal niet opzoeken?

Dit hoort niet in het S21 topic thuis. Graag de vraag elders op het forum stellen.

[ Voor 9% gewijzigd door PaT op 18-03-2022 18:54 ]

• dave1972
Nieuwe 4.1 update is te downloaden met frija ... super soepel nu 👌

Samsung Flip 7

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-11 12:10

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Hi, even een vraagje, is het de bedoeling dat de S21 FE ook in dit topic besproken wordt?

Groetjes

• Skix_Aces
Ohmarinus schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:41:
Hi, even een vraagje, is het de bedoeling dat de S21 FE ook in dit topic besproken wordt?

Groetjes
Ja, dit is het verzameltopic voor alle S21 toestellen:

S21
S21+
S21 Ultra
S21 FE

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-11 12:10

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Skix_Aces schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:06:
[...]

Ja, dit is het verzameltopic voor alle S21 toestellen:

S21
S21+
S21 Ultra
S21 FE
Mooi, ik ben namelijk op zoek naar ervaringen van mensen die de S21 FE al een tijdje hebben. Heb al bijna alle reviews gezien, maar geen reviews van mensen die hem al een tijdje hebben.

Dus, wie heeft hem al een tijdje? En ben je er nog steeds tevreden mee? :)
Ik had de ExpertRAW app gesideload op mijn S21 Ultra, en kreeg hem nu automatisch geüpdate via de Galaxy Store. Dus lijkt er op dat de app nu ook buiten Korea is vrijgegeven voor de S21Ultra.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ohmarinus schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 21:12:
[...]

Mooi, ik ben namelijk op zoek naar ervaringen van mensen die de S21 FE al een tijdje hebben. Heb al bijna alle reviews gezien, maar geen reviews van mensen die hem al een tijdje hebben.

Dus, wie heeft hem al een tijdje? En ben je er nog steeds tevreden mee? :)
Al eens gezocht op YouTube naar 'S21 FE Long term review'?

Pagina: 1 ... 32 ... 44 Laatste

Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic

In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.