Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11 00:19

Martinspire

Awesomeness

13art schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:02:
[...]

Al eens gezocht op YouTube naar 'S21 FE Long term review'?
Hij is er pas vanaf Januari toch? Dus zoveel long term reviews zullen er niet zijn ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:19

13art

Moderator Mobile
Martinspire schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:52:
[...]

Hij is er pas vanaf Januari toch? Dus zoveel long term reviews zullen er niet zijn ;)
Het is een rekbaar begrip ;)
Maar ja er staan in ieder geval reviews van mensen die hem al wat langer hebben. Precies wat @Ohmarinus zocht.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-11 12:10

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Martinspire schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:52:
[...]

Precies, ik had ook al gezocht naar reviews van mensen die de phone al even in hun bezit hadden, maar eigenlijk vond ik alleen een paar reviews uit India, en de review-style die daarbij gepaard gaat vind ik vaak erg onbetrouwbaar overkomen. Alsof ze betaald worden door de producent :9
Anyway, zou jij deze review uit kunnen kijken? YouTube: Galaxy S21 FE 30 Days Later [Long Term Review with All Cons]
;)

Plus dat de S21 FE die in India is uitgekomen een Exynos chip bevat, en die in NL een Snapdragon hebben. Daar schijnt kwa battery life ook nog een verschil in te zitten. Hoedanook, ik vond her en der ook conflicterende reviews. De een zegt er een dag mee te kunnen doen en nog 30 tot 40% battery life over te hebben, de ander zegt de telefoon halverwege de dag te moeten opladen. Welk model met welke chip ze hebben staat er dan eigenlijk nooit echt bij, en natuurlijk is het gebruikerspatroon vrij subjectief. De een zit er veel op de gamen, de ander appt alleen eventjes tijdens het poepen, en weer een ander checkt elke tien minuten even hoeveel likes er bij zijn op de Insta's.

[ Voor 7% gewijzigd door Ohmarinus op 19-03-2022 11:42 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mijn Play store doet het niet meer :? De search blijft maar zoeken maar geeft 0 resultaat. Als ik de Play Store open krijg ik wel apps te zien, maar installeren doen ze geen van allen. Ze blijven maar laden.

Gezien de rust in het topic, lijkt dit een ding van mijn telefoon te zijn en niet een generiek iets na de laatste update :p

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
PWM schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:53:
Mijn Play store doet het niet meer :? De search blijft maar zoeken maar geeft 0 resultaat. Als ik de Play Store open krijg ik wel apps te zien, maar installeren doen ze geen van allen. Ze blijven maar laden.

Gezien de rust in het topic, lijkt dit een ding van mijn telefoon te zijn en niet een generiek iets na de laatste update :p
Als je de cache van Play Store eens leeg maakt?

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:00

E-B

Goed nieuws (denk ik)! De OneUI 4.1 update komt net binnenrollen op mijn S21 5G (inclusief patch van maart 2022). :D
E-B schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:06:
Goed nieuws (denk ik)! De OneUI 4.1 update komt net binnenrollen op mijn S21 5G (inclusief patch van maart 2022). :D
Nu ook bij mij OTA op de S21 Ultra.

1,5 GB groot, OneUI4.1 en 1 Maart 2022 patch.

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-11 16:35
Ohmarinus schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:41:
Hi, even een vraagje, is het de bedoeling dat de S21 FE ook in dit topic besproken wordt?

Groetjes
Ik heb de S21 nu ongeveer een maand. Ben er zeer tevreden mee. Standby verbruik is prima met deze telefoon. Kan er makkelijk 2 dagen mee doen. Wel slechts met 3 tot 4 uur SOT (over die beide dagen), ben niet echt een poweruser.
Heb de app 'Galaxy Max Hz' geinstalleerd, hiermee kan je een soort van adaptieve refreshrate instellen (dus 120Hz bij scrollen, staat het beeldscherm stil dan wordt er naar 60 Hz geschakeld). Werkt erg goed.

Enige issue wat ik tot nu toe heb: heb in de auto een AAWireless adapter om android auto wireless te kunnen gebruiken. Ik merk dat de muziek soms een beetje stottert en eens in de zoveel tijd (zeg 1x per uur) valt de verbinding helemaal weg en lijkt het alsof android auto helemaal opnieuw opstart. Dit had ik niet met mijn vorige telefoon (Pixel 5).
Maar ik durf ook niet met zekerheid te zeggen dat het aan de 21FE ligt..

[ Voor 6% gewijzigd door canth op 21-03-2022 16:01 ]

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11 22:11
Heb zojuist de One UI 4.1 update uitgevoerd en ik heb ein-de-lijk weer 5G verbinding thuis! Voorheen had ik geheel geen netwerk als ik thuis (en vaak elders ook) 5G koos, nu gewoon 5G en hij schakelt netjes terug naar 4G(+) als er geen 5G netwerk beschikbaar is. Ik hoop zo dat de problemen met de modem nu verleden tijd zijn met deze update, eens kijken of het de komende dagen stabiel blijft maar dit belooft al veel goeds!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-11 02:40
Hier ook de OneUI 4.1 update binnen op de S21+. Tot nu toe loopt alles soepel en zonder problemen.
PWM schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:53:

Mijn vader had vandaag hetzelfde probleem op zijn Motorola Moto G6 Plus. Misschien iets aan de kant van de Play Store zelf? Cache en opslag wissen voor Play Store verhielp bij hem het probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door mac1987 op 21-03-2022 19:03 ]

Na de OneUI 4.1 update 1 puntje gevonden. De niet storen planning was uitgezet, en om 3 uur werd ik wakker gebeld...
Was 1 schuifje om en staat weer aan in de nacht.

• aaronito
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-10 14:28
iemand al de OneUi 4.1 update binnen in belgie?

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-11 19:49
In welke gevallen zou je baat hebben bij de nieuwe RAM Plus functie? Heb niet het idee dat de performance slecht is dus blijf er maar af.

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:21
aaronito schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:27:
iemand al de OneUi 4.1 update binnen in belgie?
Nope. :9

• aaronito
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-10 14:28
Ondertussen reeds de update binnen gehaald.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hi-Sintar schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:37:
Heb zojuist de One UI 4.1 update uitgevoerd en ik heb ein-de-lijk weer 5G verbinding thuis! Voorheen had ik geheel geen netwerk als ik thuis (en vaak elders ook) 5G koos, nu gewoon 5G en hij schakelt netjes terug naar 4G(+) als er geen 5G netwerk beschikbaar is. Ik hoop zo dat de problemen met de modem nu verleden tijd zijn met deze update, eens kijken of het de komende dagen stabiel blijft maar dit belooft al veel goeds!
Hopelijk is alles nu weer wat stabieler... m'n ontvangst was zo instabiel als de pest sinds de laatste update hiervoor. Web whatsapp werkte ook zelden.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

canth schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:00:
[...]

Ik heb de S21 nu ongeveer een maand. Ben er zeer tevreden mee. Standby verbruik is prima met deze telefoon. Kan er makkelijk 2 dagen mee doen. Wel slechts met 3 tot 4 uur SOT (over die beide dagen), ben niet echt een poweruser.
Heb de app 'Galaxy Max Hz' geinstalleerd, hiermee kan je een soort van adaptieve refreshrate instellen (dus 120Hz bij scrollen, staat het beeldscherm stil dan wordt er naar 60 Hz geschakeld). Werkt erg goed.

Enige issue wat ik tot nu toe heb: heb in de auto een AAWireless adapter om android auto wireless te kunnen gebruiken. Ik merk dat de muziek soms een beetje stottert en eens in de zoveel tijd (zeg 1x per uur) valt de verbinding helemaal weg en lijkt het alsof android auto helemaal opnieuw opstart. Dit had ik niet met mijn vorige telefoon (Pixel 5).
Maar ik durf ook niet met zekerheid te zeggen dat het aan de 21FE ligt..
Thanks voor de tip, heb de phone gisteren binnen gekregen en langzaamaan wat aan het testen. De telefoon liep wel al vier keer achter elkaar vast nadat ik hem voor de eerste keer aanzette (bij de installatie enzo). Verder zit er erg veel software op die ik niet wil, dus dat ga ik allemaal wissen.

Maar wat mij het allermeest opviel, is dat als ik de telefoon een beetje heen en weer schud, ik hoor dat er iets aan de binnenkant rammelt. Ik heb dit nog nooit gehad en heb mijn oude telefoons gepakt en getest en geen enkele telefoon heeft iets dat rammelt aan de binnenkant.

Wat zou dat kunnen zijn? 8)7

Ah, het is de OIS :+

Verder:
Mijn oude telefoon (Pocophone F1) werkte met de Nova Launcher, alles op de Samsung zit op een andere plek en de settings lijken minder uitgebreid terwijl ik had gelezen dat de settings juist veel uitgebreider zouden zijn op de Samsung. Ik moet nog even uitvinden waar alles zit denk ik, dat zal de meeste tijd in beslag gaan nemen de komende dagen. Zo mis ik de Google search bar in het homescreen en nog heel wat andere zaken. En de knopjes onderaan het scherm zitten op een andere plek, dat is ook even wennen. Wellicht dat ik die ga omwisselen als dat kan. Tijd om te Googelen dus!

Edit:
Hier vond ik info over het verwijderen van bloatware:
https://www.naldotech.com/samsung-galaxy-s21-fe-bloatware/

Echter, de lijst waar naar wordt verwezen lijkt 'alles' te bevatten dat op de telefoon draait. Nu is er veel dat ik niet nodig heb, maar ik denk dat:
pm uninstall -k --user 0 com.android.chrome
in mijn geval niet nodig is omdat ik chrome wel wil gebruiken. Nu is het zo dat er geen beschrijving bij staat van wat je exact verwijdert met deze commando's. Alles met Spotify, Skype, etc ga ik gewoon verwijderen, dus alleen de dingen die ik ten eerste herken, en ten tweede niet wil. Maar is er ergens een plek waar duidelijker is wat je allemaal wel en niet kunt verwijderen zonder je systeem te slopen?

De telefoon werd zonder screen protector geleverd, dit zou volgens de webwinkel echter wel bij de telefoon moeten zitten, stond ook in de advertentie. Dus ik gemaild en ze hebben heel netjes direct een screen protector nagestuurd. Dus goeie service van Belsimpel.

[ Voor 31% gewijzigd door Ohmarinus op 23-03-2022 10:21 ]

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:58
Ohmarinus schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:59:
[...]
Zo mis ik de Google search bar in het homescreen en nog heel wat andere zaken. En de knopjes onderaan het scherm zitten op een andere plek, dat is ook even wennen. Wellicht dat ik die ga omwisselen als dat kan. Tijd om te Googelen dus!
Die Google search bar is gewoon een widget. Klik op een lege plek op je homescherm en houd vast. Vervolgens klik je onderaan op widgets en scroll je naar Google. Daar vind je de search bar.

Verder kan ik je aanraden om gestures te gebruiken in plaats van de knoppen om te navigeren. Het is een paar dagen wennen maar zodra je er aan gewend bent wekt het zoveel fijner en sneller. Je hoeft je duim niet de hele tijd naar onder te verplaatsen, en je kan ook nooit fout klikken. Ik zou zeggen probeer het eens uit. Deze setting is te vinden onder: Display -> navigatiebalk.

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:04
Ik krijg One UI 4.1 nu op de S21+ T-Mobile-versie.

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-11 16:35
Ik vind de standaard home screens van One-UI echt om te huilen, heb meteen Nova weer geinstalleerd. Met een minimum icoon thema ziet het er nu weer strak uit. Ik denk dat een groot deel van mijn ergenis kwam door de vreselijke background die ze hebben gezet in de standaard launcher. Natuurlijk eenvoudig aan te passen, maar ik vind Nova sowieso een veel betere launcher.

• mac1987
canth schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:49:
Ik vind de standaard home screens van One-UI echt om te huilen, heb meteen Nova weer geinstalleerd. Met een minimum icoon thema ziet het er nu weer strak uit. Ik denk dat een groot deel van mijn ergenis kwam door de vreselijke background die ze hebben gezet in de standaard launcher. Natuurlijk eenvoudig aan te passen, maar ik vind Nova sowies een veel betere launcher.
Eens. Ik mis ook de optie voor een verticale app drawer.

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Yep, mooiste is nog dat de Nova launcher settings blijkbaar in mijn backup stonden. Dus ik kan meteen weer uit de voeten!

Heb trouwens weer een issue, bijbehorend twee videos, sorry dat het in het Engels is. Video's waren oorspronkelijk voor de Samsung Discord maar daar kwam ik eigenlijk niet echt verder.

Het komt erop neer dat met de 3x optical zoom, de telefoon soms de ene lens, en soms de andere lens wordt geselecteerd. Wat resulteert in niet kunnen focusen op een onderwerp.

Zie hier:
YouTube: Samsung S21 FE focus issues

En als ik verder dan 10x inzoom, dan focust de camera wel goed, maar dan heb je natuurlijk weer lelijke digital zoom artifacts:
YouTube: Additional focus discovery

Daarnaast heb ik een usb-C naar audio jack kabeltje, maar deze werkt met geen enkele koptelefoon die ik in huis heb. De ene oortjes doen het amper (zachtjes en ene oor harder dan de andere), en als ik mijn stereo met 3.5mm jack aansluit, dan zet de telefoon het geluid automatisch zachter, en zachter, en zachter... Tot het geluid uit staat. Het lijkt erop dat de telefoon denkt dat iemand op een button op een headset drukt. Alle andere headphones geven ruis, zacht geluid en ongebalanceerd geluid. Het is een converternmet ingebouwde DAC dus het zou moeten werken...

Edit:
Hier nog een video waarin de issue pijnlijk duidelijk wordt. Ik kan hier niet mee werken. De telefoon is aangeschaft om de camera :')
YouTube: More on the S21 FE camera selection issue

[ Voor 8% gewijzigd door Ohmarinus op 23-03-2022 16:09 ]

@Ohmarinus heb je de OneUI 4.1 update al? Daar zitten wat verbeteringen in voor de pro modus van de camera's.

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:58
Ohmarinus schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:53:
Heb trouwens weer een issue, bijbehorend twee videos, sorry dat het in het Engels is. Video's waren oorspronkelijk voor de Samsung Discord maar daar kwam ik eigenlijk niet echt verder.

Het komt erop neer dat met de 3x optical zoom, de telefoon soms de ene lens, en soms de andere lens wordt geselecteerd. Wat resulteert in niet kunnen focusen op een onderwerp.

Zie hier:
YouTube: Samsung S21 FE focus issues

En als ik verder dan 10x inzoom, dan focust de camera wel goed, maar dan heb je natuurlijk weer lelijke digital zoom artifacts:
YouTube: Additional focus discovery
Je telefoon kiest automatisch een lens uit gebasseerd op de lichtcondities. Meestal pakt hij voor 3x zoom de main camera met een crop, omdat dit een betere sensor is waardoor de foto er mooier uit komt. Als de condities volgens de software niet goed genoeg zijn dan switched hij naar de zoomlens, die uiteraard een slechtere kwaliteit heeft dan de main camera. Wat je ziet is geen bug, maar gewoon zoals het hoort. Verder vind ik het in je video's wel mee vallen met focus issues hoor.

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11 22:11
ArcticWolf schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:17:
[...]

Hopelijk is alles nu weer wat stabieler... m'n ontvangst was zo instabiel als de pest sinds de laatste update hiervoor. Web whatsapp werkte ook zelden.
Bij mij werkt alles perfect, geen een keer verbinding kwijtgeraakt met het mobiele netwerk sinds One UI 4.1 update, ook op de plekken waar hij voorheen standaard wegviel. Is weer net zo stabiel als voor Android 12, ik ben er blij mee :)

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Skix_Aces schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:35:
[...]

Je telefoon kiest automatisch een lens uit gebasseerd op de lichtcondities. Meestal pakt hij voor 3x zoom de main camera met een crop, omdat dit een betere sensor is waardoor de foto er mooier uit komt. Als de condities volgens de software niet goed genoeg zijn dan switched hij naar de zoomlens, die uiteraard een slechtere kwaliteit heeft dan de main camera. Wat je ziet is geen bug, maar gewoon zoals het hoort. Verder vind ik het in je video's wel mee vallen met focus issues hoor.
Ik heb even een vergelijking gemaakt, het verschil is in mijn ogen vrij groot. Zegmaar night & day:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X97JzjJTfJtfZu65xC_CZW0AUDQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MysGdm27omWJ3bDungqY9eKp.png?f=fotoalbum_large

Ik ga eens kijken of ik de laatste update heb, ik denk het wel. Als het inderdaad niet gefixt is met de laatste update dan gaat de telefoon lekker terug naar de winkel want vrijwel al het fotografiewerk waar ik de telefoon speciaal op heb uitgezocht gebeurt precies op de afstanden waar de focus dus niet lekker werkt en je gewoon onbruikbare foto's krijgt. Het nare is dat de camera aanvankelijk wel de 3x lens gebruikt en in de preview duidelijk laat zien hoe scherp de foto had kunnen zijn. Maar dat de software zelf dus kiest. Dit is in de pro settings ook niet aan te forceren helaas. Mijn Pocophone F1 maakt gek genoeg veel scherpere foto's op deze afstand terwijl zowel het optiek als de software en de rekenkracht van de Poco een stuk lager liggen.

Edit:
Moet blijkbaar nog verder updaten naar One UI 4.1, eens kijken of dat iets doet.

Na een de laatste update even gekeken wat het doet, maar het blijft onbruikbaar.
Links met de 3x lens van een afstand ingezoomd, rechts dezelfde foto nadat de telefoon uit zichzelf ineens randomly naar de mindere lens schakelt (dit is niet nodig, want als ik verder inzoom schakelt de telefoon weer naar de 3x lens):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLt4cYKMD15m2SIO7oKplcjhWqA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O29GezH9OLxFW5cwmWPtayOQ.png?f=fotoalbum_large

Hier de bronfoto's, zodat je kunt zien dat ze nagenoeg vanaf dezelfde afstand zijn geschoten. Dit is voor mij onacceptabel, vooral omdat ik tijdens het maken van de foto niet de hele tijd terug wil gaan om te checken of de telefoon niet uit zichzelf naar de slechte lens is geswitched. Dat is niet werkbaar. Wat ik zo jammer vind is dat ik een maand lang reviews heb zitten lezen over allerlei telefoons, en dat dit nergens vermeld is. Ik heb alle camera reviews bekeken, etc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oc7VuejTCCmiBzhjVvd9W1RDJ9o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vQsCmqEcxBbRHTBIjytj7Qf3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KslV2W39r--0kfob6sm0tyJ9bvA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GgujwClcXeYyQyJQOHUh6z3b.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 66% gewijzigd door Ohmarinus op 23-03-2022 19:55 ]

• mac1987
Skix_Aces schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:35:
[...]

Goed punt, al is het denk ik net andersom: de hoofdsensor + lens zijn lichtsterker. Bij veel licht zal de zoomlens + sensor ingezoomd scherper zijn. Valt de kwaliteit door weinig belichting te ver terug, dan zal de telefoon omschakelen naar de hoofdsensor + lens, die dan digitaal ingezoomd op een beter belichte foto een scherper plaatje zal geven dan een slechter belichte, maar niet digitaal ingezoomde foto op de zoomlens + sensor.

• Stefan077
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10-11-2023
Vrij recentelijk (gisteren) tegen een black screen of death (BSOD) aangelopen.
Ik liet een collega een foto zien van een display waar ik mee bezig was, enkele minuten later moest ik even iets opzoeken alleen kreeg ik geen display meer te zien op mijn scherm.

Telefoon is overigens nog geen jaar oud (deze heb ik in bezit sinds 23-04-2021), nou heb ik zelf ook al de nodige 'research' gedaan en geprobeerd om de herstart te forceren (dit werkt) alleen krijg ik totaal geen output in beeld. Overigens werkt de telefoon nog wél want hij trilt als er iets binnenkomt. Mogelijkheid tot koppelen aan mijn PC heb ik niet (bestanden) omdat ik "handmatige" toestemming moet geven op het scherm wil ik deze functie gaan gebruiken.

Morgen heb ik overigens een afspraak staan bij de telefoonwinkel, even aanhoren wat zij mij kunnen vertellen hierover.

(Betreft; Samsung Galaxy S21+ 5G 128GB G996)

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:44
@Stefan077 Check.paar youtube filmpjes, me vrouw had het ook met haar S21+ heb hem uiteindelijk aam de praat gekregen, was een jaar geleden. En sindsdien nooog problemen gehad :) nu maakt ze wel vaker back-ups van de foto's

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Stefan077
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10-11-2023
Amaze86 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:23:
@Stefan077 Check.paar youtube filmpjes, me vrouw had het ook met haar S21+ heb hem uiteindelijk aam de praat gekregen, was een jaar geleden. En sindsdien nooog problemen gehad :) nu maakt ze wel vaker back-ups van de foto's
Kijk an! Goed om te horen, weetje nog wat je hebt gedaan? Altijd wel handig (mogen er mensen in de nabije toekomst ook dit probleem krijgen) Ik heb zelf ook al een aantal filmpjes bekeken alleen heb ik mijn oplossing nog niet gevonden. Zodra ik deze heb (als het nog te redden is) zal ik ook mijn oplossing hier plaatsen.

Zal zelf ook nog even verder gaan speuren op het internet, zal jullie op de hoogte houden :)

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:44
@Stefan077 Je zal het niet geloven, 5 min in de vriezer en daarna met vinger over het scherm heen en weer, uurtje laten rusten en opeens deed die het weer.

Je hebt nog garantie, gewoon naar Samsung gaan als je het niet aandurft.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:57
Morgen wordt m'n s21fe geleverd. Meteen een draadloze lader en een Samsung fast charger bij besteld (wel de oude USB a variant, heb amper USB c naar USB c kabels, dat komt later wel)

Ik ga er weer shelter op installeren zodat ik hem ook voor werk kan gebruiken (en kan afschermen).

Toch nog een vraag: ik ben van plan gewoon te herstellen vanaf m'n google account. Dit heeft altijd gewerkt, laatste ervaring met smart switch was totaal niet positief. Veel apps waren niet overgenomen, en foto's hoef ik sowieso niet verplaatst te hebben (alles staat in Google Photos) Hebben jullie daar nog tips over? Ik kom van een oneplus 6.

[ Voor 13% gewijzigd door twowheeler op 23-03-2022 23:09 ]

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 23:00
Ik ben een aantal mid/high range telefoons aan het overwegen. Van mijn selectie is de S21 FE het gunstigste geprijsd. Het enige waar ik nog een beetje over twijfel is de camera. Op het moment heb ik nog een Huawei P30 pro. Weet toevallig iemand hoe goed de camera van de S21 FE is vergeleken met de P30 pro? En dan met name bij wat minder licht en bewegende objecten (zoals kinderen)?

Omdat de P30 pro alweer een wat oudere telefoon is kan ik geen direct camera vergelijk tussen deze 2 vinden (op de gebruikelijke spec sheets na die natuurlijk niet veel zeggen).

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Spurlie schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:26:
Ik ben een aantal mid/high range telefoons aan het overwegen. Van mijn selectie is de S21 FE het gunstigste geprijsd. Het enige waar ik nog een beetje over twijfel is de camera. Op het moment heb ik nog een Huawei P30 pro. Weet toevallig iemand hoe goed de camera van de S21 FE is vergeleken met de P30 pro? En dan met name bij wat minder licht en bewegende objecten (zoals kinderen)?

Omdat de P30 pro alweer een wat oudere telefoon is kan ik geen direct camera vergelijk tussen deze 2 vinden (op de gebruikelijke spec sheets na die natuurlijk niet veel zeggen).
Misschien heb je hier wat aan:
https://www.dxomark.com/huawei-p30-pro-camera-review/
https://www.dxomark.com/s...ra-review-the-better-s21/

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 23:00
Die had ik idd ook al gezien. Maar kan er moeilijk een conclusie aan verbinden als ik die 2 testen vergelijk, uitslagen worden op een net wat andere manier gepresenteerd/samengevat.

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Spurlie schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:51:
[...]

Die had ik idd ook al gezien. Maar kan er moeilijk een conclusie aan verbinden als ik die 2 testen vergelijk, uitslagen worden op een net wat andere manier gepresenteerd/samengevat.
Snap ik! Was voor mij ook lastig ivm oudere telefoon. De S21 FE camera prestaties vallen mij echter zo hard tegen dat ik aan het kijken ben of ik de telefoon kan ruilen/retourneren. Ik heb er niks aan.

Hier nog een vergelijking tussen mijn oude telefoon en de S21 FE:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28EZVkyQDxuNZAgbOe_990X7Lw4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vbewjd5LON6DcYhpxpbO5nO6.png?f=fotoalbum_large

En dan heb ik de S21 FE meerdere foto's gemaakt en de beste gekozen, tegenover bij de Poco F1 slechts de eerste foto gepakt.

Iemand tips hoe ik een telefoon weer helemaal factory reset zodat mijn data er niet meer op terug te vinden is voordat ik hem retour stuur?

[ Voor 40% gewijzigd door Ohmarinus op 24-03-2022 12:27 ]

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:58
Serieuze cameralag terug met oneui 4.1 op de Ultra (toch zeker main lens).
Foto nemen, foto bekijken en beeld zien verspringen naar fractie later. Erg storend bij bewegende situaties.
Dat ze dit nu nog niet kunnen voorkomen is toch triestig. Voor de rest wel tevreden na dik jaar gebruik.

• twowheeler
Ohmarinus schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:57:
[...]

Snap ik! Was voor mij ook lastig ivm oudere telefoon. De S21 FE camera prestaties vallen mij echter zo hard tegen dat ik aan het kijken ben of ik de telefoon kan ruilen/retourneren. Ik heb er niks aan.

[Afbeelding]

En dan heb ik de S21 FE meerdere foto's gemaakt en de beste gekozen, tegenover bij de Poco F1 slechts de eerste foto gepakt.

Iemand tips hoe ik een telefoon weer helemaal factory reset zodat mijn data er niet meer op terug te vinden is voordat ik hem retour stuur?
Dat had ik niet verwacht! Ik hoorde juist enorm goede berichten over de camera van de S21Fe. Sommige stellen zelfs dat hij beter is dan de normale S21

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

twowheeler schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:07:
[...]

Dat had ik niet verwacht! Ik hoorde juist enorm goede berichten over de camera van de S21Fe. Sommige stellen zelfs dat hij beter is dan de normale S21
In een aantal gevallen klopt dat zeker hoor. Maar als je de camera vooral gebruikt voor objecten die dichterbij dan een meter zijn, en objecten die scherp moeten zijn (ook wanneer ingezoomd tot 3x) dan niet.

Ten eerste is de corner sharpness erg laag op het moment dat de telefoon naar de lagere kwaliteit cameramodule schakelt. Ten tweede kun je de telefoon niet dwingen alleen de betere cameramodule te gebruiken. En als laatste werkt de focus niet goed als je 3x ingezoomd bent, en de telefoon ervoor kiest om de lagere kwaliteit module te gebruiken (wat voor objecten dichterbij dan een meter eigenlijk altijd het geval lijkt te zijn). In geen enkel geval kon ik iets scherp in beeld krijgen en moest altijd na de autofocus nog de camera handmatig dichterbij of verder weg bewegen om de focus zo scherp mogelijk te krijgen (wat alsnog teleurstellend onscherp was).

Dit had niet gehoeven, want de betere module heeft een kortere minimal focus distance. Ergo: de telefoon kiest voor suboptimale situaties in deze specifieke gevallen. Tevens zit in de pro modus wel een focus assist die met een groene overlay op de hoog-contrast zones aangeeft wat er scherp is. Echter is dit alleen praktisch als je een statief gebruikt, en blijft de telefoon nog steeds zelf voor de mindere module kiezen.

De Poco F1 die ik nu maar weer in gebruik heb genomen heeft een gelijkwaardig scherpe lens op deze afstanden, en heeft minder last van een wazig gebied langs de randen van de foto. Ik ben dus specifiek voor mijn toepassing minder tevreden, maar verder lijkt de S21 FE mij een prima telefoon. De accu gaat trouwens wel rap leeg, zelf met alle battery-saving opties aan. En dan helemaal als je bijvoorbeeld filmt. Ohja, en de usb-C naar 3.5mm jack converter met ingebouwde DAC werkte ook erg slecht met dit model, dus hou er rekening mee dat je bluetooth oortjes moet hebben. Ik ga zelf sowieso mijn versterker ombouwen en er een bluetooth module inbouwen met een extra buck converter voor 5v zodat ik helemaal geen 3.5mm jack meer nodig heb om muziek te kunnen afspelen vanaf de telefoon :*) Een tip voor iedereen die een telefoon heeft waar geen 3.5mm jack meer op zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Ohmarinus op 24-03-2022 16:28 ]

@Ohmarinus je zou nog Gcam kunnen proberen of die je verder helpt.
Anders een telefoon met specifieke macro camera uitzoeken.

• twowheeler
Inmiddels is de S21FE binnen en bevalt prima.

Enige Bug is dat ik niet in de niet storen instellingen kan komen.

Nu las ik dat sommige een "alle instellingen resetten" doen om dat op te lossen. Begrijp ik het goed dat ik daarmee enkel de instellingen reset (wifi wachtwoorden weg enzo) maar dat m'n account gewoon op het toestel blijft staan?

Edit: gefixt. Eerst een samsung backup gemaatk van de instellingen, vervolgens alle instellingen gereset en daarna weer hersteld. Nu werkt alles naar behoren.

[ Voor 18% gewijzigd door twowheeler op 25-03-2022 13:56 ]

• twowheeler
swhnld schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:17:
@twowheeler had je Samsung smart switch gebruikt met instellingen overzetten?
Nee, dat heeft bij mijn vader toen heel veel niet over gezet. Ik heb gewoon m'n google account gebruikt, dat vindt ik een veel "schonere" manier. Het settings gedeelte is met die reset teniet gedaan en vervolgens op samsung wijze weer hersteld. Naar mijn idee zijn alle mogelijke drempels er qua software dan wel uit.

Moet zeggen, ik was altijd wat wars van Samsung en al haar extra ingebouwde dingen, maar dit doen ze wel echt super goed.

[ Voor 10% gewijzigd door twowheeler op 25-03-2022 15:27 ]

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-11 20:42
Ik heb nu al ettelijke maanden mijn S21, maar ik erger me nog altijd mateloos aan het unlocken met fingerprint. De helft van de keren doet dit gewoon niets. Maar in dat geval moet ik ook heel vaak 2 keer op het scherm tikken om het überhaupt wakker te krijgen. De helft van de keren blijkt dan dat ik mijn PIN code moest ingeven (wat je dus om de 48u of zo moet doen) maar de andere helft komt dan toch gewoon het icoontje van de fingerprint reader tevoorschijn.

Het is in elk geval niet dat de fingerprint niet deftig gelezen wordt, want waar ik fingerprint in apps gebruik om te authenticeren werkt dat altijd goed. Het is dus echt vanuit screen-off lockscherm dat het gewoon heel onbetrouwbaar is. Soms denk ik dat het te maken heeft met het niet exact op de juiste plaats leggen van de duim is, maar dat is zeker ook niet altijd het geval.

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:52
In mijn ervaring moet je wat ervaring opbouwen met het op de juiste plek plaatsen van je vinger, maar daarna werkt het vlekkeloos. Als ik mijn duim erop leg terwijl ik hem uit m'n broekzak haal is hij ontgrendeld voor ik hem kan bekijken.

Als je AOD gebruikt zie je standaard de plaats waar je je vinger moet houden, misschien dat dat helpt?

• E-B

E-B

Twixie schreef op zondag 27 maart 2022 @ 14:09:
Ik heb nu al ettelijke maanden mijn S21, maar ik erger me nog altijd mateloos aan het unlocken met fingerprint. De helft van de keren doet dit gewoon niets. Maar in dat geval moet ik ook heel vaak 2 keer op het scherm tikken om het überhaupt wakker te krijgen. De helft van de keren blijkt dan dat ik mijn PIN code moest ingeven (wat je dus om de 48u of zo moet doen) maar de andere helft komt dan toch gewoon het icoontje van de fingerprint reader tevoorschijn.

Het is in elk geval niet dat de fingerprint niet deftig gelezen wordt, want waar ik fingerprint in apps gebruik om te authenticeren werkt dat altijd goed. Het is dus echt vanuit screen-off lockscherm dat het gewoon heel onbetrouwbaar is. Soms denk ik dat het te maken heeft met het niet exact op de juiste plaats leggen van de duim is, maar dat is zeker ook niet altijd het geval.
Ik herken mijzelf ook in dit verhaal (maandje of 4-5 in het bezit). Ik ben IT'er en heb vrij nette en verzorgde handen, al zeg ik het zelf. Als ik een weekend (letterlijk) aan het bouwvakkeren ben geweest dan merk ik dat aan de vingerafdrukscanner; werkt vaker niet dan wel. Na een aantal dagen trekt dat wel weer bij.

Misschien logisch maar in ieder geval niet een probleem welke ik had bij m'n optische scanners. Ook zou de ultrasoon scanner in de S21 het goed/beter moeten doen bij vochtige handen maar die ervaring heb ik (ook) niet.

En accuduur is ook wel een serieus dingetje. Ik heb wel wat zaken uitgezonderd van het energiemanagement omdat ik anders notificaties later binnen krijg. Maar ben toch met mijn gedrag zo'n 1,5 tot 2 keer per dag aan het laden. Dit is nooit echt anders geweest met dit toestel. Kon met m'n A52 (met weliswaar een veel grotere accu) een stuk langer doen. Wel enigszins jammer voor een premium toestel.

Moet wel zeggen dat ik al op de hoogte was van de accuduur voordat ik het toestel kocht. Wilde/ga het desondanks een kans geven want met de snellader zit het ding best snel vol (dus is niet een heel groot probleem).

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik heb sinds een week een S21 Ultra en mijn eerste ervaringen zijn gematigd positief.
De software en camera's bevallen goed en het toestel is lekker snel.

Een minpunt is voor mij de accuduur, deze valt tot nu toe tegen. Ik haal max. 4,5 uur SOT en meestal rond de 3,5 uur (gisteren zelfs slechts 2 uur).

Ik heb de resolutie al lager gezet naar 1080p, maar dit maakt vrijwel geen verschil.
De verversingssnelheid staat op 120Hz.

Ik zie geen apps welke een bovenmatig hoog verbruik hebben.

Op een gemiddelde dag maak ik gebruik van de volgende apps:
WhatsApp, Snapchat, Instagram, Twitter, Facebook (vrijwel niet), Samsung internet en Spark

Ik weet dat social media apps redelijk veel energie gebruiken, maar dit valt toch wel erg tegen.

Ik heb daarnaast de health app actief voor de koppeling met mijn watch 4 en heb een werkprofiel voor mijn zakelijke apps (deze gebruik ik niet heel veel).

Verder heb ik alles van mijn oude telefoon overgezet via de smartswitch app.

Komende van een Xiaomi Mi 11 valt dit toch wel tegen, zeker gezien de accuduur beter zou zijn volgens de reviews.

Ervaren jullie hetzelfde en heeft er misschien iemand tips om de accuduur te verbeteren?

Zou het gebruiken van smart switch i.p.v. een kale installatie nog invloed hebben kunnen gehad?

[ Voor 4% gewijzigd door mb1234 op 28-03-2022 14:49 ]

• E-B

E-B

Ervaren jullie hetzelfde?
Nou precies dit dus. Mijn ervaringen zijn dus nagenoeg gelijk met een standaard S21 5G (als aanvulling op mijn batterijverhaal hierboven). :)

Ik heb ook verschillende dingen geprobeerd om te kijken of het iets uitmaakt (zaken als vernieuwingssnelheid op 60Hz ipv 120Hz, 5G uitzetten en 4G forceren). Verschil tussen alles gewoon aan of verschillende zaken uit is nihil. Het is het voor mij niet waard om e.e.a. terug te schroeven in ieder geval. Dan maar wat vaker opladen...

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-10 15:14
Ongevraagd advies voor mensen die het niet lukt om bestanden (video's) over te zetten van Samsung S21 naar PC:

- Gebruik een andere kabel, bij voorkeur het korte zwarte kabeltje dat in het doosje zit (en dus niet de charge kabel die je gebruikt, ook al past het in het gaatje).

Daarna dus connecten via het USB popup, Dit Apparaat, Afbeeldingen Overzetten en tadaaaa het apparaat verschijnt in je Windows explorer.

Waarom typ ik dit: ik gun andere mensen anderhalf uur van hun leven, die ik nooit meer terugkrijg terwijl ik allemaal vieze bloatware installeer om in godsnaam die filmpjes van het afgelopen jaar maar op mijn PC te krijgen. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Risce op 28-03-2022 17:37 ]

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:53
mb1234 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:18:
Ik heb sinds een week een S21 Ultra en mijn eerste ervaringen zijn gematigd positief.
De software en camera's bevallen goed en het toestel is lekker snel.

Een minpunt is voor mij de accuduur, deze valt tot nu toe tegen. Ik haal max. 4,5 uur SOT en meestal rond de 3,5 uur (gisteren zelfs slechts 2 uur).

Ik heb de resolutie al lager gezet naar 1080p, maar dit maakt vrijwel geen verschil.
De verversingssnelheid staat op 120Hz.

Ik zie geen apps welke een bovenmatig hoog verbruik hebben.

Op een gemiddelde dag maak ik gebruik van de volgende apps:
WhatsApp, Snapchat, Instagram, Twitter, Facebook (vrijwel niet), Samsung internet en Spark

Ik weet dat social media apps redelijk veel energie gebruiken, maar dit valt toch wel erg tegen.

Ik heb daarnaast de health app actief voor de koppeling met mijn watch 4 en heb een werkprofiel voor mijn zakelijke apps (deze gebruik ik niet heel veel).

Verder heb ik alles van mijn oude telefoon overgezet via de smartswitch app.

Komende van een Xiaomi Mi 11 valt dit toch wel tegen, zeker gezien de accuduur beter zou zijn volgens de reviews.

Ervaren jullie hetzelfde en heeft er misschien iemand tips om de accuduur te verbeteren?

Zou het gebruiken van smart switch i.p.v. een kale installatie nog invloed hebben kunnen gehad?
Batterijduur wordt als het goed is steeds beter over tijd omdat apps die op de achtergrond draaien in sluimerstand worden gezet.

Verder zijn er genoeg tips te vinden maar ik heb alles gewoon standaard aan staan en onder mijn omstandigheden haal ik ongeveer 6-7uur sot. Wordt alleen korter als mij buiten begeef met als gevolg hogere helderheid van het scherm en 4G want dan ga ik snel richting 4-5uur.
Ohmarinus schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:57:
[...]

[Afbeelding]

Wat betreft de camera is het in jouw geval wel heel specifiek. Normaal wordt 3x gebruikt om iets van ver weg te fotograferen. Vandaar dat je dit niet in reviews tegenkom. Maar wel vreemd dat de software zo snel naar 3x schakelt terwijl de kwaliteit dan minder wordt. Voordeel van de hoofd lens is het ‘bokeh’ effect wat veel mensen juist mooi vinden.

Wat betreft het wissen. Alle accounts verwijderen en dan gewoon naar fabrieksinstellingen terug zetten.

[ Voor 26% gewijzigd door Garret1410 op 29-03-2022 13:45 ]

• iexip66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-10 14:33
Iemand een idee waar het icoontje links bovenaan voor staat? Ik heb geen Nespresso in huis ;) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PFYoYwXZKqcmuiqsEI8nX8pno2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BG4fe5CIKLWr0HVXwOeg9JUC.jpg?f=fotoalbum_large

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:31

avotar

P0werd by Black Coffee

iexip66 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:14:
Iemand een idee waar het icoontje links bovenaan voor staat? Ik heb geen Nespresso in huis ;) [Afbeelding]
NFC

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
iexip66 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:14:
Iemand een idee waar het icoontje links bovenaan voor staat? Ik heb geen Nespresso in huis ;) [Afbeelding]
NFC

• twowheeler
+1 voor de nespresso opmerking.

Vraag: Ik heb een keer iets van een automodus gezien toen ik maps opstarte, anders dan ik gewend was op m'n oneplus. Het zag er wel handig uit, maar is nooit teruggekomen. Waar schakel ik zoiets in? Het was een extra schermpje onder Maps.

Nog een vraag: Samsung health vroeg om een toestemming tot gegevens, waar kan ik een overzicht van deze toestemmingen zien? Het leek iets anders dan de standaard google toestemming.

Verder ben ik tot nog toe erg tevreden over de S21FE. Hij doet wat hij moet doen en doet dit snel en soepel. De 888 is erg krachtig, en kan ook hongerig worden. Bij normaal gebruik merk je daar echter weinig van. Het scherm is prettig en de paar foto's die ik heb gemaakt volstaan. Geen top niveau, maar gewoon best goede foto's! Ook de Samsung software verrast me positief met wat handige kleine slimmigheden.
@twowheeler permissies van apps zie je in instellingen - apps, en dan onder de betreffende app.

Een automodus buiten Android Auto ben ik nog niet tegengekomen.

• mb1234
Garret1410 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:39:
[...]

Batterijduur wordt als het goed is steeds beter over tijd omdat apps die op de achtergrond draaien in sluimerstand worden gezet.

Verder zijn er genoeg tips te vinden maar ik heb alles gewoon standaard aan staan en onder mijn omstandigheden haal ik ongeveer 6-7uur sot. Wordt alleen korter als mij buiten begeef met als gevolg hogere helderheid van het scherm en 4G want dan ga ik snel richting 4-5uur.
Dat hoop ik dan maar, ik heb namelijk de meeste instellingen al op laag/uitgezet en filmpjes gevolgd om de batterijduur beter te krijgen.

Wi-Fi scanning uit, bijna alle apps in ultieme sluimerstand gezet enz.

Ik ga het toestel maar eens een factory reset geven en volledig kaal opnieuw instellen ipv. uit een backup.

• iexip66
Dank. Wel vreemd dan dat het icoontje soms kort verschijnt en dan weer verdwijnt. NFC staat hier standaard aan.

• E-B

E-B

Bewaar je toevallig (bank)pasjes met een NFC chip nabij je telefoon? Mijn telefoon probeert bijvoorbeeld onze afvalpas uit te lezen. Wellicht dat dit de oorzaak is van het tonen van het icoontje?

• Gondrez
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-09 17:46
Heeft er iemand hier ervaring met de omruilservice van Samsung? Mijn S21 ultra heb ik begin deze maand binnengebracht voor reparatie, kon dan niet gerepareerd worden en kreeg dan paar weken geleden een voorstel voor een nieuw toestel, vorige week donderdag dan bevestiging gekregen dat ze het gaan verwerken. Ik heb gelezen op fora dat dit tot 15 werkdagen zou kunnen duren, klopt dit?

• iexip66
E-B schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:11:
Bewaar je toevallig (bank)pasjes met een NFC chip nabij je telefoon? Mijn telefoon probeert bijvoorbeeld onze afvalpas uit te lezen. Wellicht dat dit de oorzaak is van het tonen van het icoontje?
Die liggen circa 1,5 tot 2 meter van elkaar vandaan. Dat is niet nabij genoeg toch?

• iexip66
Nog een ander dingetje. Heb mijn S21 FE nu een aantal dagen. Als ik kijk naar de opslagruimte dan wordt bijna 20GB ingenomen door 'Overig". Dat is bijna evenveel als het besturingssysteem.

Iemand enig idee wat dat is en hoe ik die ruimte terug kan winnen? Met een opslagcapaciteit van 128GB is het wel wat veel als een derde daarvan wordt gebruikt door het besturingssysteem en overig.

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
iexip66 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:33:
Nog een ander dingetje. Heb mijn S21 FE nu een aantal dagen. Als ik kijk naar de opslagruimte dan wordt bijna 20GB ingenomen door 'Overig". Dat is bijna evenveel als het besturingssysteem.

Iemand enig idee wat dat is en hoe ik die ruimte terug kan winnen? Met een opslagcapaciteit van 128GB is het wel wat veel als een derde daarvan wordt gebruikt door het besturingssysteem en overig.
Ik had ca 49GB onder overige en bij apps stond een !. Na het toestaan van toegang tot bestanden door Samsung bestanden is deze 49GB geslonken naar ca. 10GB en de overige GB's naar apps verhuist.
Als dit bij jou het geval is kun je zo verder kijken waar de GB's heen gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Gismo1979 op 30-03-2022 13:22 ]

• iexip66
Gismo1979 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:21:
[...]

Ik had ca 49GB onder overige en bij apps stond een !. Na het toestaan van toegang tot bestanden door Samsung bestanden is deze 49GB geslonken naar ca. 10GB en de overige GB's naar apps verhuist.
Als dit bij jou het geval is kun je zo verder kijken waar de GB's heen gaan.
That did the trick. Geslonken naar circa 4GB :)

• E-B

E-B

iexip66 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:18:
[...]

Die liggen circa 1,5 tot 2 meter van elkaar vandaan. Dat is niet nabij genoeg toch?
Dat lijkt mij niet, inderdaad. :) Dan heb ik er verder geen verklaring voor helaas.
mb1234 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:22:
[...]

Dat hoop ik dan maar, ik heb namelijk de meeste instellingen al op laag/uitgezet en filmpjes gevolgd om de batterijduur beter te krijgen.

Wi-Fi scanning uit, bijna alle apps in ultieme sluimerstand gezet enz.

Ik ga het toestel maar eens een factory reset geven en volledig kaal opnieuw instellen ipv. uit een backup.
Kijk ook naar mobiele netwerk instellingen. Ben op vakantie nu, en ineens gaat de accu langer mee, terwijl mobiele dekking hier meestal 2g en soms 3g is op beide sim kaarten. Thuis is 4g/5g dekking altijd en beide sims zijn T-Mobile NL. Net of netwerk in NL niet geoptimaliseerd ingesteld is op dit toestel. Nu zie ik in het T-Mobile topic ook constant meldingen dat T-Mobile met de frequenties bezig is, dus er kan idd. correlatie zijn.

• mb1234
swhnld schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:49:
[...]

Kijk ook naar mobiele netwerk instellingen. Ben op vakantie nu, en ineens gaat de accu langer mee, terwijl mobiele dekking hier meestal 2g en soms 3g is op beide sim kaarten. Thuis is 4g/5g dekking altijd en beide sims zijn T-Mobile NL. Net of netwerk in NL niet geoptimaliseerd ingesteld is op dit toestel. Nu zie ik in het T-Mobile topic ook constant meldingen dat T-Mobile met de frequenties bezig is, dus er kan idd. correlatie zijn.
Bedankt voor de tip!

Ik had beide sims al op LTE/3G/2G gezet en nu ook mijn tweede sim op alleen 3G, omdat ik daar toch alleen maar mee bel.

Weet iemand of het gebruik van VoWIFI / VoLTE ook nog veel van je batterij gebruikt?

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 19:50
Inmiddels ook eigenaresse van een Samsung galaxy s21 fe.
Over het algemeen ben ik er tevreden mee, maar waar ik wel een beetje de balen van heb, is dat geen enkel usb C naar 3,5mm jack werkt, het opladen tergend langzaam gaat en het niet lukt om de opgeslagen wifi netwerken mee te nemen. Zowel via het google account als via smart switch.
Ik kom van de Huawei p30. Prima telefoon en als de updates nog uitgevoerd werden en het scherm niet gebarsten, was ik er nog even bij gebleven. Die laadde razendsnel op en na 3 jaar ging de batterij nog steeds bijna 2 dagen mee.
Toch ben ik er nog van overtuigd dat ik de goede keuze heb gemaakt :)
Heeft iemand een idee welk usb naar jack kabeltje wel werkt?

[ Voor 2% gewijzigd door Too5 op 30-03-2022 23:28 . Reden: typo ]

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:12

GreyGhost

Het is een spook

Too5 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 23:26:
Over het algemeen ben ik er tevreden mee, maar waar ik wel een beetje de balen van heb, is dat geen enkel usb C naar 3,5mm jack werkt, het opladen tergend langzaam gaat en het niet lukt om de opgeslagen wifi netwerken mee te nemen. Zowel via het google account als via smart switch.
Ik kom van de Huawei p30. Prima telefoon en als de updates nog uitgevoerd werden en het scherm niet gebarsten, was ik er nog even bij gebleven. Die laadde razendsnel op en na 3 jaar ging de batterij nog steeds bijna 2 dagen mee.
Je hebt er 1 nodig waar al een DAC in zit, zoals de originele van Samsung zelf.

For I am grey, between the darkness and the light

• twowheeler
Too5 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 23:26:
Heb hier niks van je problemen. Snelladen werkt met een snellader. Ik gebruik hiervoor die oude stijl Samsung adaptive fast charger omdat ik nog weinig USB C aansluitingen in huis heb. Wifi netwerken zijn keurig meegekomen met de Google backup.

Ik heb https://www.amazon.nl/gp/...tle_o02_s01?ie=UTF8&psc=1 deze als jack adapter. Maar heb ook een stel goede BT dopjes gekocht (Soundcore Liberty 3 Pro).

• iexip66
twowheeler schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:49:
[...]

Snelladen werkt met een snellader. Ik gebruik hiervoor die oude stijl Samsung adaptive fast charger omdat ik nog weinig USB C aansluitingen in huis heb.
Zelfs met de bijbehorende 25W lader laadt de Samsung S21 FE veel langzamer (circa 50%) op dan mijn 3 jaar oude Xiaomi MI9. Het is dus maar wat je gewend bent.

Batterijduur en laadtijd zijn wat mij betreft vooralsnog de veruit zwakste punten van deze telefoon.

[ Voor 10% gewijzigd door iexip66 op 31-03-2022 12:30 ]

• twowheeler
iexip66 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:28:
[...]

Zelfs met de bijbehorende 25W lader laadt de Samsung S21 FE veel langzamer (circa 50%) op dan mijn 3 jaar oude Xiaomi MI9. Het is dus maar wat je gewend bent.

Batterijduur en laadtijd zijn wat mij betreft vooralsnog de veruit zwakste punten van deze telefoon.
Apart inderdaad. Ik heb hiervoor een oneplus 6 gehad, en deze deed met dash charging grofweg hetzelfde naar mijn idee. Ik moet wel zeggen dat ik snelladen standaard uit heb staan. Snachts gaat hij op de draadloze lader

• iexip66
twowheeler schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:52:
[...]

Apart inderdaad. Ik heb hiervoor een oneplus 6 gehad, en deze deed met dash charging grofweg hetzelfde naar mijn idee. Ik moet wel zeggen dat ik snelladen standaard uit heb staan. Snachts gaat hij op de draadloze lader
Ik heb 'm ook bijna altijd op de (langzame) draadloze oplader liggen om te laden. Dat is een stuk beter voor je batterij.

Op bepaalde momenten en bij veel gebruik (vakanties, e.d. als Google maps mijn batterij leeg slurpt) is het wel heel handig als je in een dik kwartier 50% kunt bijladen. In zoverre is de super fast charger echt niet zo super fast, zeker niet nu er ook nog eens voor moet bijbetalen.

• Too5
@GreyGhost, die had ik. Eerst van Samsung zelf en daarna van Huawei. Geen idee waarom het niet werkt. Heb ook BT, maar voor sommige momenten vind ik de bedrade overear fijner.

@twowheeler, ook gebruikt :) Maar over 40% doet ie meer dan een uur. Op de draadloze snellader zelfs 2,5uur. Mijn oude telefoon doet er minder dan 25 min over.
Misschien staat snelladen uit💡, even opzoeken.

@iexip66, ik heb begrepen dat het een fabeltje is dat snelladen slecht zou zij met de huidige batterijen. Die ervaring heb ik (gelukkig) ook niet met mijn oude telefoon.

• iexip66
Too5 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:55:
@twowheeler, ook gebruikt :) Maar over 40% doet ie meer dan een uur. Op de draadloze snellader zelfs 2,5uur.
Met de 25W lader doet de S21 FE bij mij er circa 75 minuten over om volledig op te laden vanaf bijna leeg.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Too5 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:55:
@GreyGhost, die had ik. Eerst van Samsung zelf en daarna van Huawei. Geen idee waarom het niet werkt. Heb ook BT, maar voor sommige momenten vind ik de bedrade overear fijner.

@twowheeler, ook gebruikt :) Maar over 40% doet ie meer dan een uur. Op de draadloze snellader zelfs 2,5uur. Mijn oude telefoon doet er minder dan 25 min over.
Misschien staat snelladen uit💡, even opzoeken.

@iexip66, ik heb begrepen dat het een fabeltje is dat snelladen slecht zou zij met de huidige batterijen. Die ervaring heb ik (gelukkig) ook niet met mijn oude telefoon.
Ik ben ook van Huawei overgestapt op Samsung (van een Mate 10 Pro naar de S21), vind het nog steeds jammer en zonde van m'n geld... De Mate 10 Pro was in verhouding alles gewoon netter/beter afgewerkt, ook qua software. Ja de S21 heeft een betere camera en is sneller etc. maar vind de ervaring niet goed.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• 13art

13art

Moderator Mobile
iexip66 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:31:
[...]

Ik heb 'm ook bijna altijd op de (langzame) draadloze oplader liggen om te laden. Dat is een stuk beter voor je batterij.

Op bepaalde momenten en bij veel gebruik (vakanties, e.d. als Google maps mijn batterij leeg slurpt) is het wel heel handig als je in een dik kwartier 50% kunt bijladen. In zoverre is de super fast charger echt niet zo super fast, zeker niet nu er ook nog eens voor moet bijbetalen.
Zelf nog niet gekeken dus kan je niet de conclusie vertellen

@Too5 snel laden heeft een negatief effect op de accu, dit heeft te maken met de warmte die gegenereerd wordt.
Sommige merken lossen dit op door 2 kleine accu's te gebruiken en gezamenlijk gelijktijdig op te laden. Andere gebruiken een eigen oplaad standaard waarbij de hitte voornamelijk in de oplader ontstaat.
Na het Note 7 debakel 8s Samsung wel extra voorzichtig geworden met accu's en opladers.

• 13art

13art

Moderator Mobile
swhnld schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 18:08:
......
Na het Note 7 debakel 8s Samsung wel extra voorzichtig geworden met accu's en opladers.
Wat alleen weer niks te maken had met snelladen (zie einde van het filmpje wat ik net geplaatst heb).

[ Voor 34% gewijzigd door 13art op 31-03-2022 18:21 ]

• Too5
@Too5 snel laden heeft een negatief effect op de accu, dit heeft te maken met de warmte die gegenereerd wordt.
Sommige merken lossen dit op door 2 kleine accu's te gebruiken en gezamenlijk gelijktijdig op te laden. Andere gebruiken een eigen oplaad standaard waarbij de hitte voornamelijk in de oplader ontstaat.
Volgens het filmpje en volgens vele andere sites is dat dus achterhaald...

Snelladen staat overigens aan op mijn telefoon.
Links op de draadloze snellader, rechts via de kabel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7kLYyL2ixNYFel5bsQO5HZb8r0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sx9yWNHt3WBjtVI2lStJUkoU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvWubu7GtxpL7KMdzJ1RMEuQXyM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VyyIhP2XFffQMr6tDT8iYkWi.jpg?f=fotoalbum_tile

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@Too5 Andere gebruiken een eigen oplaad standaard waarbij de hitte voornamelijk in de oplader ontstaat.
Dit is wat Samsung ook doet sinds de S21. Hun "Super fast" laders gebruiken USB-PD met PPS (Programmable Power Supply). PPS kan fijn-afstemming van de spanning doen en deze continu aanpassen aan wat op dat moment optimaal is voor de accu.

Bij oudere telefoons gebeurde dit in de telefoon zelf met een DC-DC omzetter. Die veel warmte genereert bij het omzetten. Samsung doet dit ook nog maar alleen bij langzaam en "gewoon" snelladen, niet bij het supersnelladen voor hun maximale 25/45W opties.

Dit is eigenlijk hetzelfde als de VOOC/Warp laadstandaard van o.a. OnePlus / OPPO, alleen nu op een gestandaardiseerde manier. Wat wel een beetje anders is is dat VOOC/Warp ook speciale kabels gebruikt omdat die over de 3A maximum stroom van standaard USB kabels heen gaat. Samsung houdt zich wel netjes aan de 3 Ampere.

Dit is ook de reden dat je niet kan supersnelladen met de meeste 65W laptop laders. Want die hebben wel USB-PD maar geen PPS. Is voor een laptop ook niet nodig. Dus die doen alleen de gebruikelijke spanningen: 5, 9, 15 en 20.

Dat van dat splitsen in twee accu's wordt vaak gecombineerd met deze techniek bij de toestellen die echt idioot snel laden :) Op zichzelf (dus zonder lader met fijnafstemming van de spanning) heb ik het nog niet gezien.

[ Voor 22% gewijzigd door GekkePrutser op 31-03-2022 22:07 ]

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ook wel logisch. Vorige week weigerde mijn telefoon op te laden omdat hij te warm was, aldus de melding op mijn telefoon.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• twowheeler
Gisteren kreeg ik een melding dat Whatsapp weigerde omdat het WIFI netwerk de app mogelijk tegenhield. Daar stond ook de mogelijkheid om vervolgens die app altijd via Mobiel te laten verbinden.

Ik had nergens problemen mee, dus heb de melding weg geveegd. Maar ik ben nu toch wel geboeid en zie er wel nut voor, alleen kan ik die instelling nu nergens meer vinden! Iemand enig idee waar dat te vinden is?

• Too5
@twowheeler, was het een openbaar netwerk? Daar kunnen de meta-sites worden geblokkeerd.

Ik kom er zojuist achter dat wanneer ik snelladen uitzet, hij sneller laadt dan wanneer het aanstaat! Het scheelt nauwelijks (paar minuten), maar toch.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

twowheeler schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:21:
Gisteren kreeg ik een melding dat Whatsapp weigerde omdat het WIFI netwerk de app mogelijk tegenhield. Daar stond ook de mogelijkheid om vervolgens die app altijd via Mobiel te laten verbinden.

Ik had nergens problemen mee, dus heb de melding weg geveegd. Maar ik ben nu toch wel geboeid en zie er wel nut voor, alleen kan ik die instelling nu nergens meer vinden! Iemand enig idee waar dat te vinden is?
Instellingen / verbindingen / gegevensgebruik / apps alleen met mobiele gegevens

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:42

ParaWM

Pro Prutser

GreyGhost schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:01:

Over het algemeen ben ik er tevreden mee, maar waar ik wel een beetje de balen van heb, is dat geen enkel usb C naar 3,5mm jack werkt,

Je hebt er 1 nodig waar al een DAC in zit, zoals de originele van Samsung zelf.
Werkt elk USB-C naar 3.5mm verloopje, zolang er een DAC in zit, bij de S21 FE? De nieuwe phone van mijn vriendin doet het niet met de Samsung USB-C naar 3.5mm adapter die bij onze Tab S5E zat namelijk.... Maar dat lijkt wel een hele lichte/goedkope. (Waarschijnlijk zonder DAC dan... Als het antwoord op de eerste vraag "Ja" is.)

Sinterklaas wil bier !

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Mijn Oneplus kabel werkte niet met mijn S21. Vice-versa ook niet trouwens.

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:42

ParaWM

Pro Prutser

ParaWM schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:48:
[...]

Werkt elk USB-C naar 3.5mm verloopje, zolang er een DAC in zit, bij de S21 FE? De nieuwe phone van mijn vriendin doet het niet met de Samsung USB-C naar 3.5mm adapter die bij onze Tab S5E zat namelijk.... Maar dat lijkt wel een hele lichte/goedkope. (Waarschijnlijk zonder DAC dan... Als het antwoord op de eerste vraag "Ja" is.)
Even terugkoppeling. Random bol.com verloopje met DAC voor 12 euro werkt inderdaad. Weten we ook weer.

Sinterklaas wil bier !

• Too5
Voel me zo'n nitwit met deze telefoon...
Ik heb een WiFi versterker in huis, maar de telefoon springt niet automatisch over naar het sterkste netwerk. Mijn oude telefoon doet dit wel. Nu zie ik op samsung community dat meerderen dit probleem hebben en Samsung oplossingen aandraagt die geen oplossing zijn. Iemand een idee wat wel werkt?

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35

AvK

Ready Set Go

Heb zojuist een S21 plus 256 besteld....
Moet ik nog ergens op letten?

:+

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:34

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

ArcticWolf schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 18:04:
[...]

Ik ben ook van Huawei overgestapt op Samsung (van een Mate 10 Pro naar de S21), vind het nog steeds jammer en zonde van m'n geld... De Mate 10 Pro was in verhouding alles gewoon netter/beter afgewerkt, ook qua software. Ja de S21 heeft een betere camera en is sneller etc. maar vind de ervaring niet goed.
Maar met de Samsung leest de Chinese overheid niet mee. Ook leuk :+.
Too5 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:59:
[...]

Volgens het filmpje en volgens vele andere sites is dat dus achterhaald...

Snelladen staat overigens aan op mijn telefoon.
Links op de draadloze snellader, rechts via de kabel.

[Afbeelding][Afbeelding]
Nou heb ik de battery saver (85% cap) aan staan, maar met een Anker snellader via de kabel heb ik 21min nodig zegt het display vanaf 44% tot 85%. Ga jij tot 100%? En met welke lader is dit?

[ Voor 51% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-04-2022 19:49 ]

AvK schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:18:
Heb zojuist een S21 plus 256 besteld....
Moet ik nog ergens op letten?
Jazeker, gelijk alles updaten. 🙂
Too5 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 17:23:
Voel me zo'n nitwit met deze telefoon...
Ik heb een WiFi versterker in huis, maar de telefoon springt niet automatisch over naar het sterkste netwerk. Mijn oude telefoon doet dit wel. Nu zie ik op samsung community dat meerderen dit probleem hebben en Samsung oplossingen aandraagt die geen oplossing zijn. Iemand een idee wat wel werkt?
Heb je problemen dan?

• AvK

AvK

Ready Set Go

Wellicht het verkeerde topic, maar in mij S5 zat FM radio. Nu snap ik wel dat FM een aflopende zaak is. Maar waarom is er nog geen smartphone met DAB radio? Das toch een gat in de markt?

Borrelde zomaar op deze gedachte.... :)

[ Voor 10% gewijzigd door AvK op 06-04-2022 20:24 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:20
AvK schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:23:
Wellicht het verkeerde topic, maar in mij S5 zat FM radio. Nu snap ik wel dat FM een aflopende zaak is. Maar waarom is er nog geen smartphone met DAB radio? Das toch een gat in de markt?

Misschien omdat vaak de telefoons die FM hadden, de bedrade oortelefoon als antenne gebruikten en ja de huidige telefoons hebben allemaal geen bedrade oortelefoon aansluiting meer. En volgens mij heeft DAB nog steeds een antenne nodig. Tenminste dat zie ik op die kleine DAB keukenradiootjes.
Zo maar (ook) een gedachte :)
Het gros van de mensen is altijd wel online, of gebruikt een gedownloade playlist in onze regio. Om dan nog weer geld te investeren om de radio functie in de telefoon te stoppen, met een 3.5mm poort waar de antenne/koptelefoon in kan benodigd voor het radio signaal, gaat ten koste van de winst.

En in de telefoon is gewoon te weinig ruimte met alle Wifi en mobiele netwerk antennes om de enorme snelheden te kunnen halen die tegenwoordig mogelijk zijn om daar nog een FM/DAB+ antenne bij te voegen.

Als het echt iets is wat je zoekt kun je oplossingen vinden die USB-OTG gebruiken.
Bijvoorbeeld hier omschreven: https://www.sat4all.com/f...tablet-een-dab-ontvanger/

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ik denk omdat streaming net zo goed een optie is. Met de huidige databundels ook geen bezwaar meer, en je hebt betere ontvangst over het algemeen.

Ik vind het ook wel jammer opzich hoor, ik heb ook graag FM op mijn telefoon. En DAB+ zou helemaal lekker zijn. Maar ik zie het ook niet gebeuren, zelfs niet op midrangetoestellen waar nog wel FM op zit. Ik denk dat gewoon niet genoeg mensen het er speciaal voor gaan kopen om het de ontwikkeling waard te maken.

Wat ik op zich wel heel tof zou vinden is een uittrek antenne zoals vroeger. Dat maakte je ontvangst een stuk beter en dat zou in afgelegen gebieden erg helpen zelfs met moderne telefoons.

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 06-04-2022 23:56 ]

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:01
Is er bij een update van de S21 serie soms wat gewijzigd in de wifi/4G instellingen? Voorheen was het namelijk zo dat je 4G en wifi standaard naast elkaar kon gebruiken maar ik krijg dat nu niet meer voor elkaar. Mobiele gegevens staat gewoon aan en ik heb daar ook niks aan veranderd.

Het internet van Ziggo ligt er hier uit dus ik zou het wel nodig hebben nu.

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
D-e-n schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:39:
Is er bij een update van de S21 serie soms wat gewijzigd in de wifi/4G instellingen? Voorheen was het namelijk zo dat je 4G en wifi standaard naast elkaar kon gebruiken maar ik krijg dat nu niet meer voor elkaar. Mobiele gegevens staat gewoon aan en ik heb daar ook niks aan veranderd.

Het internet van Ziggo ligt er hier uit dus ik zou het wel nodig hebben nu.
Wat werkt er niet dan?
Als WiFi uitvalt zou de telefoon op 4G verder moeten gaan.
Of werkt de WiFi verbinding wel, maar gaat er geen data overheen?

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:01
neeecht schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:14:
[...]

Wat werkt er niet dan?
Als WiFi uitvalt zou de telefoon op 4G verder moeten gaan.
Of werkt de WiFi verbinding wel, maar gaat er geen data overheen?
Dat laatste. Dan ging hij voorheen verder op 4G maar nu dus niet.

(modem van Ziggo is stuk)

• AvK

AvK

Ready Set Go

Even een snelle vraag. Zojuist mijn nieuwe S21+ binnen gekregen.
Nu verwacht ik nogal wat updates voor de phone.
Wat is wijsheid?
Eerst de telefoon aanzetten, wifi activeren en dan de updates installeren en daarna pas middels Smart Switch mijn oude gegevens overzetten?
Gaat dat goed of is er een slimmere manier?

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
D-e-n schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:50:
[...]

Dat laatste. Dan ging hij voorheen verder op 4G maar nu dus niet.

(modem van Ziggo is stuk)
Ja dat weet de telefoon niet.
Goed wifi signaal, verder kijktde telefoon niet
Pagina: 1 ... 33 ... 44 Laatste

Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic

In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.