Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:40
Je telefoon geeft wel aan wanneer er geen internet mogelijk is over de verbinding. In de ontwikkelaarsoptie staat een optie om 4G actief te houden tijdens een Wi-Fi verbinding.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

AvK

Ready Set Go

AvK schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:59:
Even een snelle vraag. Zojuist mijn nieuwe S21+ binnen gekregen.
Nu verwacht ik nogal wat updates voor de phone.
Wat is wijsheid?
Eerst de telefoon aanzetten, wifi activeren en dan de updates installeren en daarna pas middels Smart Switch mijn oude gegevens overzetten?
Gaat dat goed of is er een slimmere manier?
Lama, kom er net achter dat dat niet werkt. Dank u! |:(

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:27
AvK schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:59:
Even een snelle vraag. Zojuist mijn nieuwe S21+ binnen gekregen.
Nu verwacht ik nogal wat updates voor de phone.
Wat is wijsheid?
Eerst de telefoon aanzetten, wifi activeren en dan de updates installeren en daarna pas middels Smart Switch mijn oude gegevens overzetten?
Gaat dat goed of is er een slimmere manier?
Updates installeren, volledige reset en data overzetten.

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 23:00
Vraagje. Mijn nieuwe S21 fe wil de whatsapp backup vanuit google drive niet binnenhalen. Daarom wil ik gewoon lokaal de bestanden van de oude telefoon naar de pc kopieren en dan weer vanaf de pc naar de s21 fe. Echter als ik de S21 fe aan de pc koppel met een usb kabel, dan krijg ik alleen de mogelijkheid om te laden en zie ik nergens een optie om de usb te gebruiken voor bestandsoverdracht...

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Lastig om nu steeds met 2 telefoons te lopen, 1 voor whatsapp en 1 voor telefonie

Verwijderd

Spurlie schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:48:
Vraagje. Mijn nieuwe S21 fe wil de whatsapp backup vanuit google drive niet binnenhalen. Daarom wil ik gewoon lokaal de bestanden van de oude telefoon naar de pc kopieren en dan weer vanaf de pc naar de s21 fe. Echter als ik de S21 fe aan de pc koppel met een usb kabel, dan krijg ik alleen de mogelijkheid om te laden en zie ik nergens een optie om de usb te gebruiken voor bestandsoverdracht...

Lastig om nu steeds met 2 telefoons te lopen, 1 voor whatsapp en 1 voor telefonie
Ontwikkelaarsopties activeren en dan USB-foutopsporing aanzetten.

• Spurlie
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:56:
[...]

Ontwikkelaarsopties activeren en dan USB-foutopsporing aanzetten.
Nee helaas werkt dat ook niet...

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Spurlie schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:48:

Niet elke PC ondersteund het protocol waarmee de S21 werkt vreemd genoeg. Heb datzelfde probleem... Telefoon werkt niet op m'n PC (USB-C naar USB-A) maar wel op m'n laptop (USB-C naar USB-C)

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Verwijderd

Spurlie schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:03:
[...]

Nee helaas werkt dat ook niet...
Al een andere USB-C kabel geprobeerd?
Samsung USB drivers opnieuw installeren.

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-10 17:23
Quick menu naar beneden swipen, daarna heb je de keuze wat je wilt doen (opladen, bestanden overzetten,...).

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• Spurlie
Uiteindelijk een usb a naar c adapter ergens gescoord en de bijgeleverde kabel gebruikt, nu werkt het wel gelukkig :)
Ik heb net de 1 april update gekregen op de S21 Ultra, was een download van 267 MB OTA.

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:23

jerry_a

doei

swhnld schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:29:
Ik heb net de 1 april update gekregen op de S21 Ultra, was een download van 267 MB OTA.
S21+ ook.

hoi

• Spurlie
Ik had hier geloof ik gelezen over een app die het scherm van de s21 fe soort van adaptief de refresh rate kan aanpassen, maar kan dit niet meer vinden. Welke app(s) kun je hiervoor gebruiken?

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-11 11:27

CWH

Kom erachter dat van de camera de scene optimalisatie helemaal niet werkt in mijn S21 Ultra. Kan het in de camera app bij instellingen wel aanzetten maar ik zie het draaiende optimalisatie wieltje in de rechter onderhoek van de camera niet, (links de focus verbetering wel). Alles al geprobeerd tot wipe cache en repair apps toe (in recovery mode).
Iemand hier ook last van en/of een oplossing?

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-11 02:40
CWH schreef op woensdag 13 april 2022 @ 01:35:
Kom erachter dat van de camera de scene optimalisatie helemaal niet werkt in mijn S21 Ultra. Kan het in de camera app bij instellingen wel aanzetten maar ik zie het draaiende optimalisatie wieltje in de rechter onderhoek van de camera niet, (links de focus verbetering wel). Alles al geprobeerd tot wipe cache en repair apps toe (in recovery mode).
Bij mijn S21+ vindt de optimalisatie plaats na het nemen van de foto. Zodra je te snel na het nemen van de foto de preview opent, zie je midden onderin beeld een animatie met gekleurde bolletjes, waarna de opmaak van de foto verandert. Wacht je met het openen van de preview, dan zie je helemaal niks, omdat de optimalisatie op de achtergrond plaats lijkt te vinden.
CWH schreef op woensdag 13 april 2022 @ 01:35:
Heb je uit de Galaxy store de Expert RAW app al geprobeert te gebruiken als alternatief? Samsung heeft deze onlangs uitgebracht voor iedereen met een S21 Ultra.
https://galaxystore.samsung.com/prepost/000005977497

• CWH

CWH

swhnld schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:51:
[...]

Heb je uit de Galaxy store de Expert RAW app al geprobeert te gebruiken als alternatief? Samsung heeft deze onlangs uitgebracht voor iedereen met een S21 Ultra.
https://galaxystore.samsung.com/prepost/000005977497
Zal het eens installeren en uittesten, bedankt!!

• CWH

CWH

mac1987 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:13:
[...]

Bij mijn S21+ vindt de optimalisatie plaats na het nemen van de foto. Zodra je te snel na het nemen van de foto de preview opent, zie je midden onderin beeld een animatie met gekleurde bolletjes, waarna de opmaak van de foto verandert. Wacht je met het openen van de preview, dan zie je helemaal niks, omdat de optimalisatie op de achtergrond plaats lijkt te vinden.
Lees net op Reddit dat blijkbaar alleen de icons voor document scan en night mode nog zichtbaar zijn. Het schijnt allemaal wel te werken maar op de achtergrond. Als je naar het scherm kijkt, schijn je aan de kleuren te kunnen zien dat het werkt.
Ga nog eens goed kijken. Bedankt voor je reactie!

• tuuut
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:02
Ik heb net een S21 FE aangeschaft, tot dusver een leuk toestel, maaaaaar...

Is er een manier om apps te dupliceren / dual apps te gebruiken voor apps die niet door de Dual Messenger functie worden ondersteund?
Dual Messenger ondersteund voor zover ik zie enkel messaging apps zoals whatsapp, facebook, messenger, etc.
Ik wil graag banking apps (ING, etc.) met verschillende accounts gebruiken.

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-11 08:14
Ik zit al op de 1 april 2022 patch, maar krijg er nu nog 1. Hebben andere dit ook? Ik heb een S21+.

• Tweddy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-11 13:50
dehardstyler schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:52:
Ik zit al op de 1 april 2022 patch, maar krijg er nu nog 1. Hebben andere dit ook? Ik heb een S21+.
Ja, komt hier nu ook binnen op mijn S21.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

AvK

Ready Set Go

dehardstyler schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:52:
Voornamelijk 'eigen' Samsung Apps updates. Maar ook Calculator en nog wat dingen en stabiliteit.
Hier ook (sinds kort) een S21+ en zeer tevreden, vind het een perfect toestel. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• mac1987
Hier op een via de Vodafone zakelijke webwinkel gekochte S21+ nog geen april update.
CSC code geeft ook 'VDF' aan. Primaire SIM is echter T-Mobile.
Weet iemand of de Vodafone CSC code vanwege eventuele optimalisaties voor Vodafone gevolgen kan hebben voor gebruik i.c.m. andere providers? Kunnen zaken als bereik en accuduur negatief beïnvloed worden? Ik heb ook ergens gelezen dat zelfs ondersteunde frequentiebanden worden bepaald door deze code.
Zo ja, dan zou dat behoorlijk waardeloos zijn, aangezien Samsung het wisselen van CSC codes tegenwoordig blokkeert. Dit zou betekenen dat een via Vodafone gekochte telefoon voor eeuwig geoptimaliseerd zal blijven voor Vodafone en mogelijk zelfs geen of slechte ontvangst zal hebben bij providers met afwijkende frequenties.

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 19:50
mac1987 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:39:
Zo ja, dan zou dat behoorlijk waardeloos zijn, aangezien Samsung het wisselen van CSC codes tegenwoordig blokkeert. Dit zou betekenen dat een via Vodafone gekochte telefoon voor eeuwig geoptimaliseerd zal blijven voor Vodafone en mogelijk zelfs geen of slechte ontvangst zal hebben bij providers met afwijkende frequenties.
Ip niet, gezien telefoons simvrij / unlocked verkocht worden. Ook zonder simkaart krijg je updates.
Ik heb een in Nl gekochte telefoon met een simkaart van buiten de eu en vandaag ook de update ontvangen. De provider waar ik bij zit, heeft deze telefoon niet eens in voorraad (lopen nog vele jaren achter), dus dan zou ik deze telefoon überhaupt niet kunnen gebruiken met deze provider.

• mac1987
Too5 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:42:
[...]

Ip niet, gezien telefoons simvrij / unlocked verkocht worden. Ook zonder simkaart krijg je updates.
Ik heb een in Nl gekochte telefoon met een simkaart van buiten de eu en vandaag ook de update ontvangen. De provider waar ik bij zit, heeft deze telefoon niet eens in voorraad (lopen nog vele jaren achter), dus dan zou ik deze telefoon überhaupt niet kunnen gebruiken met deze provider.
De CSC code blokkeert geen providers (zoals een SIM lock), maar schijnt de software te 'optimaliseren' voor specifieke providers. Zo heb ik gelezen dat de door de ingestelde provider niet gebruikte frequenties niet gebruikt worden. Dat scheelt misschien accuduur. Mijn vraag is of dit omgekeerd ook tot problemen kan leiden als je een andere provider gebruikt. Gaat de accuduur dan achteruit of mis je gebruikte frequenties (waardoor je bijvoorbeeld onnodig terugvalt op 3G/4G)?

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:36
mac1987 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:39:
Hier op een via de Vodafone zakelijke webwinkel gekochte S21+ nog geen april update.
CSC code geeft ook 'VDF' aan.
Vandaag kon ik via OTA de april update downloaden op mijn S21 (VDF toestel)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• mac1987
Megapaul schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:38:
[...]

Hier met een S21+ nog steeds niks. Als ik geen korting kreeg via mijn werk zou ik nooit meer via Vodafone kopen. Belachelijk dat in 2022 providers zich nog met de software op telefoons bemoeien.

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:36
mac1987 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 23:04:
[...]

Hier met een S21+ nog steeds niks. Als ik geen korting kreeg via mijn werk zou ik nooit meer via Vodafone kopen. Belachelijk dat in 2022 providers zich nog met de software op telefoons bemoeien.
Branded toestellen lopen vaak wat achter soms zijn major updates wel weer eerder beschikbaar voor branded toestellen gek genoeg.
Wat betreft de bemoeienis van de provider heb ooit eens navraag gedaan bij Vodafone waarom men dat doet.
Antwoord: dan weten we zeker dat de toestellen goed werken op ons netwerk. |:( :+

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-11 13:04
Megapaul schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:38:
[...]

Hier nu ook met Tele2 (T Mobile)
mac1987 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 23:04:
[...]

Ben je wel zelf in controle over het toestel. In die zin dat je gewoon een fabrieksreset kunt doen?

Is het dan niet mogelijk om een multi CSC te downloaden van Samsung, en die te flashen waarbij je naar de PHN codebase overstapt en van de Vodafone crap af bent?
https://forum.xda-develop...ge-csc-s21-ultra.4230479/

• mac1987
Zolang de telefoon voor werk wordt gebruikt levert dit problemen met het werk account en de apparaat beheerder op. Zodra ik weer een nieuwe telefoon voor het werk heb ga ik hier wel naar kijken, bedankt!
Update is overigens ondertussen eindelijk binnen...

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23:18
Wat maakt het uit dat je een update een aantal dagen later ontvangt dan de rest? De telefoon is ondertussen al langer dan een jaar uit, dus grote verbeteringen zullen toch niet in de nieuwe update zitten. Het is soms zelfs zo dat een update bugs toevoegd waardoor je blij mag zijn dat je hem later ontvangt!

• Dartillus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-03-2023
Zijn er mensen die weten of je met de S21 ook gesprekken op kan nemen? Blijkbaar hangt dat van de fabrikant af en volgens Google resultaten hoort de S21 dat te kunnen, maar dit is een van die dingen waarvan het vaak niet klopt dus hoop dat iemand hier het weet. Blijkbaar is het een setting in de Phone app?

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Dartillus schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:33:
Zijn er mensen die weten of je met de S21 ook gesprekken op kan nemen? Blijkbaar hangt dat van de fabrikant af en volgens Google resultaten hoort de S21 dat te kunnen, maar dit is een van die dingen waarvan het vaak niet klopt dus hoop dat iemand hier het weet. Blijkbaar is het een setting in de Phone app?
Kan met cube acr. Evt ook met boldbeast meen ik.

• Dartillus
dragon2 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:35:
[...]

Kan met cube acr. Evt ook met boldbeast meen ik.
Dat werd ook gezegd over m'n Galaxy S4 toendertijd en nu Nokia 8.1, maar tenminste Cube ACR werkte voor geen meter helaas.

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De S21 serie kan dit inderdaad via de telefoon (https://www.sammobile.com...amsung-galaxy-smartphone/). Echter is dit in verschillende landen niet geactiveerd vanwege de wetgeving. Nederland valt hier ook onder, dus helaas ben je in Nederland afhankelijk van apps (en die gaat google weer blokkeren: nieuws: Google verbiedt apps voor gespreksopname op Android |:( ).

[ Voor 15% gewijzigd door Gismo1979 op 21-04-2022 22:35 ]

• Dartillus
Gismo1979 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 22:27:
[...]

De S21 serie kan dit inderdaad via de telefoon (https://www.sammobile.com...amsung-galaxy-smartphone/). Echter is dit in verschillende landen niet geactiveerd vanwege de wetgeving. Nederland valt hier ook onder, dus helaas ben je in Nederland afhankelijk van apps (en die gaat google weer blokkeren: nieuws: Google verbiedt apps voor gespreksopname op Android |:( ).
Dat artikel was de trigger om het te vragen. Ik zag in de comments dat de schrijver al aan iemand van Google om opheldering had gevraagd dus wellicht dat daar wat uit komt.

• mac1987
Skix_Aces schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:06:
Wat maakt het uit dat je een update een aantal dagen later ontvangt dan de rest? De telefoon is ondertussen al langer dan een jaar uit, dus grote verbeteringen zullen toch niet in de nieuwe update zitten. Het is soms zelfs zo dat een update bugs toevoegd waardoor je blij mag zijn dat je hem later ontvangt!
Bij beveiligingsupdates voor een zakelijke telefoon is het fijn als kritieke fixes niet weken na vrijgave beschikbaar komen.
Bovendien is het vooral een principekwestie. Ik bepaal zelf wel wanneer ik een update wil installeren en een provider moet gewoon de verbinding verzorgen en zich niet met hard- of software bemoeien (behalve eventuele optionele app van de provider en het al jaren ontbrekende visual voicemail).
mac1987 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 00:20:
[...]

Bij beveiligingsupdates voor een zakelijke telefoon is het fijn als kritieke fixes niet weken na vrijgave beschikbaar komen.
Bovendien is het vooral een principekwestie. Ik bepaal zelf wel wanneer ik een update wil installeren en een provider moet gewoon de verbinding verzorgen en zich niet met hard- of software bemoeien (behalve eventuele optionele app van de provider en het al jaren ontbrekende visual voicemail).
Niet helemaal correct, het is immers een zakelijk toestel, dus de werkgever bepaald wat hij wil/belangrijk vind. Anders was het een prive toestel geweest en had je die zelf gekocht waar je dat wilde.
Dus je moet je werkgever duidelijk maken wat het risico is wat ze nemen door bij Vodafone de telefoons in te kopen. Werkgever kan dan 3 dingen doen, dit probleem (en het risico, kosten, etc.) weer bij Vodafone leggen, of niet meer bij hun de toestellen kopen, of het risico accepteren na een risk impact assessment.

Een andere actie die je daarnaast nog kan ondernemen, is met goede argumenten op het Vodafone forum een discussie starten waarom er risico's zijn van hun trage uitlevering, vooral na een software update op de algemene toestellen gelijk vermelden welke lekken er nu in de Vodafone toestellen zitten, dus dat mensen een risico lopen waarvoor Vodafone aansprakelijk is. Op die manier zet je druk vanuit 2 kanten, via werkgever en vanuit de community.

• mac1987
Op zich ben ik het met je eens. De situatie ligt echter iets genuanceerder. Er geldt een BYOD beleid, waarbij de werknemer elke 2 jaar een voucher ontvangt ter besteding binnen de Vodafone webshop. De telefoon is echter eigendom van werknemer en werknemer mag ook zelf ergens anders een geschikt toestel aanschaffen en gebruiken (uiteraard na aanmelding en installatie van een apparaat beheerder, in dit geval Microsoft InTune).

Ik zal je tip echter ter harte nemen en dit melden bij zowel mijn werkgever als Vodafone. Verwacht echter weinig tot geen beweging.

[ Voor 13% gewijzigd door mac1987 op 22-04-2022 11:55 ]

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:09
Heb de laatste weken het probleem dat random contacten tegelijkertijd verdwijnen uit mijn contacten lijst. Deze zijn dan terug te vinden in de prullenbak en moet ze dan van daaruit weer herstellen. Ik gebruik mijn Samsung account als backup voor contacten. Iemand een idee waar ik de oorzaak van dit probleem moet zoeken. Alles is up to date en het gebeurt gemiddeld twee keer in de maand. Betreft ultra model.
ipje schreef op zondag 24 april 2022 @ 12:32:
Heb de laatste weken het probleem dat random contacten tegelijkertijd verdwijnen uit mijn contacten lijst. Deze zijn dan terug te vinden in de prullenbak en moet ze dan van daaruit weer herstellen. Ik gebruik mijn Samsung account als backup voor contacten. Iemand een idee waar ik de oorzaak van dit probleem moet zoeken. Alles is up to date en het gebeurt gemiddeld twee keer in de maand. Betreft ultra model.
Ik had ook zoiets, en realiseerde mij toen de telefoon met scherm aan in mijn broekzak gedaan te hebben. Let er nu op dat die uit staat, en weg probleem. Kan bij jou zoiets ook spelen?

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:09
swhnld schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:22:
[...]

Ik had ook zoiets, en realiseerde mij toen de telefoon met scherm aan in mijn broekzak gedaan te hebben. Let er nu op dat die uit staat, en weg probleem. Kan bij jou zoiets ook spelen?
Is mij inderdaad wel eens overkomen, vooral als ik een veilige zone gebruik waar geen toegangscode nodig is voor ontgrendeling en always on display geactiveerd. Ik ga er eens opletten, bedankt.

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:09

greatgonzo

schit-te-rend!

Iemand hier die van een Huawei Mate 20 pro/P30 komt naar de S21 FE?
Mijn mate 20 laad niet fatsoenlijk meer op, eigenlijk alleen nog langzaamladen of draadloos.

De S21FE cashback is interessant, dus ik twijfel of ik wil vervangen. Het gaat mij met name om de camerakwaliteit, dit moet echt wel beter zijn van de samsung wil ik overstappen

Verwijderd

greatgonzo schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:18:
Mijn mate 20 laad niet fatsoenlijk meer op, eigenlijk alleen nog langzaamladen of draadloos.

De S21FE cashback is interessant, dus ik twijfel of ik wil vervangen. Het gaat mij met name om de camerakwaliteit, dit moet echt wel beter zijn van de samsung wil ik overstappen
Kijk op Dxomark.com

• Holgersson
  • Niet online
Ja, dat kan. Zelfs native, via de standaard phone-app. Maar dan moet je wel eerste je CSC code wijzigen.

Video met uitleg: YouTube: Samsung Android 11 Phones - Change CSC Code / Call Recorder S21, S20...

Ik heb het zelf ook gedaan en heb nu een Indonesische CSC (XID). In mijn telefoon app kan ik daarna via 'instellingen' kiezen voor 'oproepen opnemen'. Daar kan aan/uitgevinkt worden: 'meldingen weergeven na opname' en 'oproepen automatisch opnemen'. De bestanden worden in M4A-formaat opgeslagen. Zowel de eigen stem als die van de ander zijn perfect en even luid opgenomen.

Wat voor zover ik weet helaas niet kan - ondanks claims van bepaalde apps - is het opnemen van voicecalls zoals in Whatsapp (in fatsoenlijke kwaliteit zonder gebruik te maken van de speaker functie).

• Dartillus
Holgersson schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:33:
[...]

Ja, dat kan. Zelfs native, via de standaard phone-app. Maar dan moet je wel eerste je CSC code wijzigen.

Video met uitleg: YouTube: Samsung Android 11 Phones - Change CSC Code / Call Recorder S21, S20...

Ik heb het zelf ook gedaan en heb nu een Indonesische CSC (XID). In mijn telefoon app kan ik daarna via 'instellingen' kiezen voor 'oproepen opnemen'. Daar kan aan/uitgevinkt worden: 'meldingen weergeven na opname' en 'oproepen automatisch opnemen'. De bestanden worden in M4A-formaat opgeslagen. Zowel de eigen stem als die van de ander zijn perfect en even luid opgenomen.

Wat voor zover ik weet helaas niet kan - ondanks claims van bepaalde apps - is het opnemen van voicecalls zoals in Whatsapp (in fatsoenlijke kwaliteit zonder gebruik te maken van de speaker functie).
Heeft het aanpassen van de CSC code nog andere gevolgen? Alvast bedankt voor het delen! _/-\o_

• Holgersson
  • Niet online
Dartillus schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:47:
[...]
Heeft het aanpassen van de CSC code nog andere gevolgen? Alvast bedankt voor het delen! _/-\o_
Je krijgt een paar extra apps die je weer kunt verwijderen, behalve de "Samsung Gift Indonesia" app, dus die heb ik 'uitgeschakeld'.

Het belangrijkste is dat je gewoon alle software updates (Samsung/Android/Google Play apps) blijft krijgen. Ik heb de laatste op 16 april 2022 binnengehaald, incl. de beveiligingspatch van 1 april 2022.

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 07:40

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Holgersson schreef op maandag 25 april 2022 @ 19:34:
[...]

Je krijgt een paar extra apps die je weer kunt verwijderen, behalve de "Samsung Gift Indonesia" app, dus die heb ik 'uitgeschakeld'.

Het belangrijkste is dat je gewoon alle software updates (Samsung/Android/Google Play apps) blijft krijgen. Ik heb de laatste op 16 april 2022 binnengehaald, incl. de beveiligingspatch van 1 april 2022.
En heb jij ook 5G in Nederland met die CSC?

Ik heb zelf de Thaise CSC draaien, maar ik krijg dus géén 5G in Nederland...
Ook merk ik sowieso dat het mobiele Internet bij mij nogal wisselvallig werkt, vaak moet ik rebooten en/of vliegtuig modus inschakelen om weer Internet werkend te krijgen.
Op mijn S10+ werkt de THL(Thaise CSC) eigenlijk altijd 100% perfect, maar met mijn S21 dus niet.

Nu ben ik dus benieuwd of die Indonesische CSC dé oplossing gaat zijn ;)

• ArcticWolf
  • Niet online
Vandaag ging m'n nieuwe KPN sim-only in (met nummer behoud vanaf Vodafone) en had een E-SIM besteld voor m'n S21... nou dat was geen succes :+
Gebeld met m'n werktelefoon naar de helpdesk, geen oplossing. Uiteindelijk naar een KPN winkel gereden hier in de buurt, die kregen de E-SIM ook niet werkend... toen hebben ze maar een normale SIM geïnstalleerd, die deed het wel meteen ;)

Tip: bestel voorlopig nog geen E-SIM, nog teveel bugs.

• Holgersson
  • Niet online
Priyantha Bleeker schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:48:
[...]
En heb jij ook 5G in Nederland met die CSC?
Ja, 5G (Vodafone) werkt gewoon.

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 07:40

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Holgersson schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:40:
[...]

Ja, 5G (Vodafone) werkt gewoon.
Thanks!
Hier ook zojuist even geflashed en lijkt te werken iig hier.
Nu even afwachten hoe het gaat met roamen in het buitenland, want dat was vooral écht drama hiervoor.

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-11 20:47

SaN

Ik heb het idee dat mijn accuduur na de laatste update achteruit is gegaan. Hebben meer mensen hier last van? Zo niet is het misschien iets wat ik heb geïnstalleerd of in de instellingen heb veranderd.

• Telesto
Ik had dat idee inderdaad ook! Even cache wissen bracht het weer terug naar normaal verbruik.

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:00

E-B

Ik irriteer mij al tijdje aan onderstaande. Komt iemand dit bekend voor en/of weet iemand toevallig hoe dit opgelost kan worden? Heb even kort gezocht maar kon zo snel niets te vinden. Heb gekeken naar de rechten van de Google App en naar die van Gboard. In mijn ogen zie ik daar geen bijzonderheden. Ik weet niet of ik het op andere apparaten op dit moment ook heb. Het is al een tijdje zo (misschien al wel sinds de aanschaf in oktober 2021). Op mijn Pixel 2 werkte het.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2K3BzkIk3nRFZxdrsTjlDV4NeAw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bMzGbQu8JPiQ6AXGTcVHI7r0.jpg?f=fotoalbum_large
E-B schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:26:
Ik irriteer mij al tijdje aan onderstaande. Komt iemand dit bekend voor en/of weet iemand toevallig hoe dit opgelost kan worden? Heb even kort gezocht maar kon zo snel niets te vinden. Heb gekeken naar de rechten van de Google App en naar die van Gboard. In mijn ogen zie ik daar geen bijzonderheden. Ik weet niet of ik het op andere apparaten op dit moment ook heb. Het is al een tijdje zo (misschien al wel sinds de aanschaf in oktober 2021). Op mijn Pixel 2 werkte het.

[Afbeelding]
Werkt het wel als je op Wifi zit?

• E-B

E-B

swhnld schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 21:27:
[...]

Werkt het wel als je op Wifi zit?
Goede vraag wel! Het antwoord hierop is; nee, dan werkt het (ook) niet. Ik heb overigens ook geprobeerd om cache van het toestel te wipen en de cache van de Google en Gboard apps. Wil op dit punt liever geen data verwijderen tenzij dat een (behoorlijke) garantie is dat dat het probleem oplost. :)

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:12

GreyGhost

Het is een spook

E-B schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:55:
[...]

Goede vraag wel! Het antwoord hierop is; nee, dan werkt het (ook) niet. Ik heb overigens ook geprobeerd om cache van het toestel te wipen en de cache van de Google en Gboard apps. Wil op dit punt liever geen data verwijderen tenzij dat een (behoorlijke) garantie is dat dat het probleem oplost. :)
Bekend probleem blijkbaar, had er ook last van, onderstaande oplossing werkte bij mij:

Oplossing

For I am grey, between the darkness and the light

• E-B

E-B

GreyGhost schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:29:
[...]

Bekend probleem blijkbaar, had er ook last van, onderstaande oplossing werkte bij mij:

Oplossing
Held! *O*

Dat lijkt inderdaad de/een oplossing te zijn. De foutmelding is weg en e.e.a. lijkt nu zelfs beter te werken dan voorheen (ik kon de getoonde resultaten linkjes nooit echt openen in mijn beleving).

• Marten Smook
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-11 08:55
SaN schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:38:
Ik heb het idee dat mijn accuduur na de laatste update achteruit is gegaan. Hebben meer mensen hier last van? Zo niet is het misschien iets wat ik heb geïnstalleerd of in de instellingen heb veranderd.
Ik moet zeggen, ik heb de telefoon (S21 FE) nog maar net, maar de batterij houd het bij mij moeilijk 1 dag vol.
Nieuwste update staat er op. Maar standaard 2 u 34 min screen on time en dan is savonds echt de telefoon nog maar 10 % vol.

Raar genoeg, als ik de batterij besparing aanzet kom ik savonds nog rond e 35-40% uit.

Tot zo ver, beetje teleurgesteld in het batterij verbruik van deze telefoon desontdanks ik hem niet veel gebruik.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:02

AndereKoekoek

Ping! Pong?

SaN schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:38:
Ik heb exact hetzelfde idee. Gisteren slechts 1,5 uur schermtijd, maar wel nog maar 10% accu over in mijn S21 Ultra. Als ik dan bij applicaties keek stond Google Chrome het hoogste met 5%.

Heb de afgelopen tijd ook geen apps geïnstalleerd en heb zelf het gevoel dat er iets op de achtergrond blijft draaien.
AndereKoekoek schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:57:
[...]

Ik heb exact hetzelfde idee. Gisteren slechts 1,5 uur schermtijd, maar wel nog maar 10% accu over in mijn S21 Ultra. Als ik dan bij applicaties keek stond Google Chrome het hoogste met 5%.

Heb de afgelopen tijd ook geen apps geïnstalleerd en heb zelf het gevoel dat er iets op de achtergrond blijft draaien.
Samsung browser is efficiënter dan Chrome, die eens proberen.

Plus, instellingen, dan batterij en apparaat onderhoud uitvoeren, die sluit achtergrond apps, plus kun je ook zien welke apps veel verbruiken.

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-11 20:47

SaN

AndereKoekoek schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:57:
[...]

Ik heb het, na lang zoeken, een paar dagen geleden opgelost, maar ik weet niet meer precies hoe en ik kan het ook niet meer vinden.

Volgens mij was het belangrijkste om in "apps" naar "Google play services"te gaan, de app te stoppen en vervolgens de cache en data te wissen. Bij mij lijkt de accuduur weer terug naar normaal te zijn gegaan.

• Coleman
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:42
greatgonzo schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:18:

Kijk voor de camera idd even op Dxomark.com.

Zelf heb ik ook voor deze keuze gestaan deze week (heb nu de Huawei Mate 20 Pro), toch besloten deze nog te houden. Vind de vooruitgang bij een overstap nog te klein, op de hogere verversingssnelheid na dan. Daarnaast vindt ik het 40W opladen en de face-unlock nog erg prettig aan de Huawei. Heb er wel een nieuwe batterij en display in laten zetten (gedeeltelijk betaald door de reisverzekering, was gebarsten op vakantie) |:( . Kan ik er in ieder geval weer 1 á 2 jaar tegenaan.

Tip: maak je USB-C poort zelf even goed schoon met een klein pinnetje, mogelijk dat het snelladen dan weer werkt. Daarnaast zal het vervangen van de batterij je misschien een keer 80 euro kosten, ook nog het overwegen waard.

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-11 14:52
Hebben jullie er ook last van dat het opzetten van een wifi hotspot nauwelijks werkt op een 21FE? Op de 2.4 ghz krijg ik helemaal wel verbinding maar geen internet. Het handmatig invoeren van een dns helpt ook niet. Op de 5 ghz krijg ik helemaal geen wifi netwerk zichtbaar.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11 00:19

Martinspire

Awesomeness

Lennyz schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:48:
Hebben jullie er ook last van dat het opzetten van een wifi hotspot nauwelijks werkt op een 21FE? Op de 2.4 ghz krijg ik helemaal wel verbinding maar geen internet. Het handmatig invoeren van een dns helpt ook niet. Op de 5 ghz krijg ik helemaal geen wifi netwerk zichtbaar.
Had ik ook last van. Erg irritant toen ik even geen bedraad netwerk had thuis

Martinspire - PC, PS5, XSX

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:25
SaN schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 02:03:
[...]
Volgens mij was het belangrijkste om in "apps" naar "Google play services"te gaan, de app te stoppen en vervolgens de cache en data te wissen. Bij mij lijkt de accuduur weer terug naar normaal te zijn gegaan.
Ik zou dit ook graag willen proberen. Zou je iets preciezer aan kunnen geven waar of hoe je in de app-instellingen van Google play services de cache en data hebt gewist?

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:20

ParaWM

Pro Prutser

Lennyz schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:48:
Even getest hier met mijn Flip3 en de S21FE van mijn vriendin. Tablet gebruikt om te connecten op de wifi-spots van de telefoons. Beide op 1m en 5m getest op 2.4ghz en 5ghz. Weinig verschil, beide op beide banden en beide afstanden volle wifi-sterkte. Wel leek de S21FE connectie iets minder stabiel op 5m afstand bij de 5ghz band. Wel 4 streepjes wifi sterkte, maar speedtest ene keer lage doorvoer, maar keer daarna weer 80-110 Mbps. Maar lijk dus niet de problemen te zien die jij beschrijft. Met welk apparaat probeer je te connecten richting je S21FE en/of misschien dik hoesje met metaal er in?

Sinterklaas wil bier !

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-11 20:42
Ik heb sinds een week of zo dat mijn S21 zeer traag oplaadt. In de wagen, met Android Auto, daalt de batterij zelfs zo'n 10% per uur. Wanneer ik de telefoon hier thuis in de lader stop, zie ik nu steevast een melding : "De verbinding van uw lader controleren ... Dorg dat de kabel en de oplader correct zijn aangelosten."
Ik heb al eens de USB-C poort uitgeblazen, maar dat lijkt niet te helpen.
Iemand andere ideeën ?

EDIT: lijkt aan het kabeltje te liggen. Wel vreemd dat ik nu tegelijk het probleem heb in de wagen als thuis, met 2 verschillende kabeltjes. Maar had er nog een andere liggen en daarmee laadt hij thuis aan de lader wel normaal.

[ Voor 21% gewijzigd door Twixie op 12-05-2022 17:12 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Twixie schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:03:
Ik heb sinds een week of zo dat mijn S21 zeer traag oplaadt. In de wagen, met Android Auto, daalt de batterij zelfs zo'n 10% per uur. Wanneer ik de telefoon hier thuis in de lader stop, zie ik nu steevast een melding : "De verbinding van uw lader controleren ... Dorg dat de kabel en de oplader correct zijn aangelosten."
Ik heb al eens de USB-C poort uitgeblazen, maar dat lijkt niet te helpen.
Iemand andere ideeën ?

EDIT: lijkt aan het kabeltje te liggen. Wel vreemd dat ik nu tegelijk het probleem heb in de wagen als thuis, met 2 verschillende kabeltjes. Maar had er nog een andere liggen en daarmee laadt hij thuis aan de lader wel normaal.
Ik zou eens met een naald/tandenstoker in de poort poeren. Zelfs uitblazen haalt het bij mij vaak niet weg, omdat het vuil/stof door de usb-c stekker dieper aangeduwd raakt en dus vast zit. Zeker als ik een dagje werkplaats heb gehad moet ik echt even wat pluisjes eruit frunniken.

• E-B

E-B

Een update met de patch van 1 mei 2022 komt zojuist op mijn S21 (SM-G991B/DS op KPN netwerk) binnenrollen. Naast de security patch ook een aantal andere verbeteringen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZeD26vB0ep0pNQevPEZhogapYjs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HAkwDa9CLVGcUKHM6I9lLDBB.jpg?f=fotoalbum_large
@E-B dank, ook op de S21 Ultra nu. 905 Mb is inderdaad meer dan alleen een security update, dan zit je eerder rond de 500 Mb.

[ Voor 55% gewijzigd door swhnld op 13-05-2022 15:56 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
Telesto schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 23:21:
Ik had dat idee inderdaad ook! Even cache wissen bracht het weer terug naar normaal verbruik.
Ik heb het nu ook met de mei update... zonder battery saving aan verbruikt hij zoveel dat m'n autolader de telefoon niet eens kan laden (blijft continu op hetzelfde percentage staan :+ ).

Hoe wis je het cache tegenwoordig?

• Telesto
ArcticWolf schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:59:
[...]

Ik heb het nu ook met de mei update... zonder battery saving aan verbruikt hij zoveel dat m'n autolader de telefoon niet eens kan laden (blijft continu op hetzelfde percentage staan :+ ).

Hoe wis je het cache tegenwoordig?
Belangrijkste is om een de telefoon aangesloten te hebben op een laptop/oplader, anders kom je niet in het menu. Dan bij opstarten vergrendelen knop en volume omhoog vasthouden, dan kom je in een menu waar de optie in staat om cache te wissen!

• Spurlie
Bij mijn s21 fe als ik een stukje tekst selecteer op een webpagina krijg je normaal onder in het scherm een zoekmogelijkheid van Google. Bij mij staat echter "geen toegang tot netwerk"
Iemand enig idee wat hier mis gaat?

• AudioHome
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:04
Hier was ik ook naar aan het zoeken.
Als ik in de post app de locatie zoek heb ik hetzelfde probleem met google maps.
Lijkt iets te zijn van de nieuwere android versies op samsung...

Ik heb helaas nog geen oplossing gevonden.

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23:18
@Spurlie @AudioHome
Dit probleem is op de vorige pagina in dit topic besproken en een oplossing is aangedragen.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71419540

• AudioHome
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:04
Ah klopt en werkt:
In chrome://flags enable: Contextual Search new settings.
Then go to - Chrome Settings
Open - Google services
Open - Touch to search
Disable - Include surrounding text in Google Searches

Wel krom dat je dit zelf op deze manier moet fiksen.

Nu alleen nog het probleem met maps in de post app.

• Spurlie
Thx!!! Sorry vorige pagina over het hoofd gezien

• Moineau
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-11 18:04
Ik heb een probleem met de camera van mijn S21FE, denk ik.

Bij veel foto's die gemaakt zijn met de normale lens is de foto vaag aan de rechterkant, waar de linkerkant van de foto wel scherp is. Ziehier een voorbeeld:
https://drive.google.com/...fee_kfrR/view?usp=sharing

Als ik het toestel 'ondersteboven' hou, is het onscherp aan de linkerkant: https://drive.google.com/...bSBwwyy1/view?usp=sharing

Het gebeurt ook in portretmode.
Met de groothoek- of macrolens heb ik het niet.
HDR, sceneoptimalisatie en focus tracking aan/uit maakt allemaal niks uit.
Alleen als ik rechts handmatig scherpstel wordt de rechterkant scherp (en links dan weer niet).

Het toestel is al onder garantie naar de reparateur geweest, maar daar constateerde men geen defect.
Maar dit kan toch niet normaal zijn? Alle vorige Samsungs die ik gehad heb maakten gewoon scherpe foto's, zonder onscherpe gedeeltes. Dit is echt een stuk slechter.
Moineau schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:12:
Ik heb een probleem met de camera van mijn S21FE, denk ik.

Bij veel foto's die gemaakt zijn met de normale lens is de foto vaag aan de rechterkant, waar de linkerkant van de foto wel scherp is. Ziehier een voorbeeld:
https://drive.google.com/...fee_kfrR/view?usp=sharing

Als ik het toestel 'ondersteboven' hou, is het onscherp aan de linkerkant: https://drive.google.com/...bSBwwyy1/view?usp=sharing

Het gebeurt ook in portretmode.
Met de groothoek- of macrolens heb ik het niet.
HDR, sceneoptimalisatie en focus tracking aan/uit maakt allemaal niks uit.
Alleen als ik rechts handmatig scherpstel wordt de rechterkant scherp (en links dan weer niet).

Het toestel is al onder garantie naar de reparateur geweest, maar daar constateerde men geen defect.
Maar dit kan toch niet normaal zijn? Alle vorige Samsungs die ik gehad heb maakten gewoon scherpe foto's, zonder onscherpe gedeeltes. Dit is echt een stuk slechter.
Ga naar een Samsung winkel of service center en laat het ze daar zien en door hun zelf testen. Dan moet het goed komen met reparatie en krijgt de reparateur er van langs het werk niet goed gedaan te hebben.

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:55
Zijn er meer mensen die sinds de laatste update problemen met het toestel hebben? Mijn toestel gaat dan niet meer aan, maar herstart uit zich zelf.
Ik heb net de cache even leeggehaald, wellicht is dat de oplossing.

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-10 22:19
Mijn S21 Ultra heeft een zeer slechte batterij. Zo slecht dat de laatste 15% binnen 10 minuten verdwenen zijn en de laatste 5% duurt soms zelfs korter dan een minuut.

Kan ik gewoon langs bij een service center en deze kosteloos (uiteraard nog geen 2 jaar oud) laten repareren ter plekke?
cliors schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 21:57:
Mijn S21 Ultra heeft een zeer slechte batterij. Zo slecht dat de laatste 15% binnen 10 minuten verdwenen zijn en de laatste 5% duurt soms zelfs korter dan een minuut.

Kan ik gewoon langs bij een service center en deze kosteloos (uiteraard nog geen 2 jaar oud) laten repareren ter plekke?
Batterij is een dingetje met garantie, dus verwacht niet dat dat kosteloos gaat lukken.

Wat je nog kunt proberen is toestel fabriek reset te geven, en dan helemaal leeg naar helemaal vol met een langzame oplader(of met snellader waarbij snel laden uit staat).
Doe dit paar keer zodat de batterij statistieken gereset zijn , en zie of dat het oplost voor jou?

• cliors
swhnld schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 23:18:
[...]

Batterij is een dingetje met garantie, dus verwacht niet dat dat kosteloos gaat lukken.

Wat je nog kunt proberen is toestel fabriek reset te geven, en dan helemaal leeg naar helemaal vol met een langzame oplader(of met snellader waarbij snel laden uit staat).
Doe dit paar keer zodat de batterij statistieken gereset zijn , en zie of dat het oplost voor jou?
Die heb ik nooit gehoord, maar zal het eens proberen. Alles resetten is alleen wel een dingetje vrees ik voor mij.
Valt batterij niet onder garantie trouwens? Dat wist ik niet.
cliors schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 23:58:
[...]

Die heb ik nooit gehoord, maar zal het eens proberen. Alles resetten is alleen wel een dingetje vrees ik voor mij.
Valt batterij niet onder garantie trouwens? Dat wist ik niet.
Batterij valt onder garantie, maar telefoon wordt opgestuurd, leeg gemaakt, uit elkaar gehaald, en stel scherm heeft schade wordt dat gereprd tegen kosten, lees dit:
https://eu.community.sams...20aan%20je%20toestel%20is.

• cliors
swhnld schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 08:59:
[...]

Batterij valt onder garantie, maar telefoon wordt opgestuurd, leeg gemaakt, uit elkaar gehaald, en stel scherm heeft schade wordt dat gereprd tegen kosten, lees dit:
https://eu.community.sams...20aan%20je%20toestel%20is.
Ik heb gelukkig geen schade.
Ik ben vandaag even lang geweest. Eerst gebeld met samsung om te vragen of ik perse moet backuppen bij een simpele batterij vervangen en dat hoefde niet volgens de meneer, maar aan de balie bij service center moest hij wel degelijk gewist worden.

De afspraak maar verplaatst, eerst even goed backuppen. :+

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:35
@cliors Ik zou altijd een backup maken, ook al is het niet nodig. Je geeft de telefoon toch uit handen. Ik zou hem persoonlijk misschien zelfs helemaal leeghalen.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:47

Quad

Doof

Sinds een week heb ik de S21+ 5G in gebruik, het toestel vervangt mijn OnePlus Nord.
Het valt mij op dat mobiel netwerk signaal wel vrij zwak is van dit toestel. Waar ik voorheen 5G had, zoals thuis, is het nu meestal 4G+ en soms 5G. Signaal lijkt ook zwak te zijn.
Herkenbaar en een feature van de S21+?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M79R0-K8bsGbyy8x1N5Tm1qMmaM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CwRANyQ8RaBc12pDStJpid9s.jpg?f=user_large

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• mac1987
Quad schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 23:44:
Sinds een week heb ik de S21+ 5G in gebruik, het toestel vervangt mijn OnePlus Nord.
Het valt mij op dat mobiel netwerk signaal wel vrij zwak is van dit toestel. Waar ik voorheen 5G had, zoals thuis, is het nu meestal 4G+ en soms 5G. Signaal lijkt ook zwak te zijn.
[Afbeelding]
Mijn OnePlus 6T was wat 'enthousiaster' in het aantal weergegeven streepjes. Bij vergelijkbare ontvangst gaf deze meer streepjes. Daarnaast heb ik ook het gevoel dat deze daadwerkelijk een ietwat betere ontvangst had dan de S21+, maar hard bewijs heb ik niet daarvoor.

• Telesto
Onder info en dan status simkaart kun je de harde signaalsterkte in dBm vinden, zie je daarin ook dat het signaal slechter is?
Quad schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 23:44:
[Afbeelding]
Als je terugzoekt op Tweakers kun je een artikel vinden over hoe de verschillende fabrikanten omgaan met 5g weergave in hun software. Sommigen roepen iets anders dan anderen voor dezelfde werkelijkheid.
Dus wat @Telesto aangeeft, kijk naar de werkelijke signaal waardes, of doe gewoon een snelheidstest.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:47

Quad

Doof

Zal van de week de Nord weer eens pakken.
De S21+ heeft signaalsterkte variërend van -100 tot -111 dBm 32 asu. Op 4G(+) en 5G.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

Quad schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:34:
Zal van de week de Nord weer eens pakken.
De S21+ heeft signaalsterkte variërend van -100 tot -111 dBm 32 asu. Op 4G(+) en 5G.
Hier op de Ultra -106 op KPN en -105 op T-Mobile (ik heb 2 sim kaarten er in). Beide 2 streepjes bereik van de 4 streepjes.

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23:48
hoi

ik ben van de a52s naar de samsung s21 fe gegaan omdat ik meer high-end wou

krijgt de s21 serie de updates eerder dan de A serie

zijn er goede ervaringen met de snapdragon 888 ?
Vincent91 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:31:
hoi

ik ben van de a52s naar de samsung s21 fe gegaan omdat ik meer high-end wou

krijgt de s21 serie de updates eerder dan de A serie

zijn er goede ervaringen met de snapdragon 888 ?
A52 en S21 krijgen beide maandelijks updates, moment in de maand varieerd.

SD888 is een heel topic over als je los wil gaan: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:45
Ik wil misschien de s21fe. Al verbaas ik me over de laadsnelheid. Ook battery life zie ik wel klachten. Is het zo erg? De skin van Samsung vind ik wel erg mooi. Heb nu de OnePlus Nord.
Dus of deze if de nord2t

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23:48
swhnld schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:36:
[...]

A52 en S21 krijgen beide maandelijks updates, moment in de maand varieerd.

SD888 is een heel topic over als je los wil gaan: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
Weet u toevallig wat dit betekent

En geld dit ook voor de s21 fe?

https://www.galaxyclub.nl...en-updates-per-land-meer/
Pagina: 1 ... 34 ... 44 Laatste

Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic

In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.