Outlook, settings, en dan in de email account is een schuifje ervoor om agenda sync aan te zetten.DarkAllMan schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:56:
[...]
Waar vind ik die instelling voor de sync?
bij mij werkt dit al jaren niet goed. afspraken worden op een of andere manier niet goed gesynchroniseerd.swhnld schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:27:
[...]
In de native Outlook app, in de instellingen van de account kun je agenda synchroniseren aanzetten zodat het ook beschikbaar is voor andere apps op je telefoon.
Hiermee omzeil je protocol gedoe tussen exchange en andere merken apps.
Oplossing voor mij is om de accounts toe te voegen in de Samsung email app als Exchange Activesync account en dan alleen de agendasynchronisatie aan te zetten
13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp
Sinds deze week, kraken en knetteren de speakers van mijn s21 ultra ineens, uit het niets. Tot nog toe, geen oplossing kunnen vinden. Het vreemde is, dat ze beide tegelijkertijd zijn begonnen. Sim tray verwijderd, veilige modus geprobeerd, factory reset, *#0*#. De achterklep los gehad en ze fysiek gecontroleerd, maar heb niks kunnen vinden. Ik heb nu beide speakers besteld. Mocht dit niet helpen, dan maar (voortijdig) over naar de s24.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Zijn er mensen die nog steeds een battery drain ervaren op de nieuwste update(s) op een 21FE?
Ik heb de updates nu langer dan een maand uitgesteld maar ben nu toch maar aan het updaten. Zal hier nog even posten of ik problemen ervaar
Ik heb de updates nu langer dan een maand uitgesteld maar ben nu toch maar aan het updaten. Zal hier nog even posten of ik problemen ervaar
Yippie kayak, other buckets!
Heb je misschien Bubbleupnp draaien? Die trok bij mijn 21FE de batterij steeds leeg. Nu ik cloud uit heb gezet geen problemen meer, betekent wel dat ik geen Tidal meer heb in Bubbleupnp.jmk schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:36:
Zijn er mensen die nog steeds een battery drain ervaren op de nieuwste update(s) op een 21FE?
Ja, maar draai ook dual sim nu. Ik weet niet of die verantwoordelijk is...jmk schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:36:
En gebruik nu ook android auto, welke voor mijn gevoel ook slurpt.
Dus ik weet nog niet zo goed wie de schuldige is....
Mijn batterijverbruik is normaal(na 1 dag). Ik was bang dat het heel erg tegen zou vallen vanwege de verhalen die ik had gelezen maar tot nu gewoon prima.
Ik heb wel mijn cache geleegd in de recovery mode (stock versie) meteen na de update
Ik heb wel mijn cache geleegd in de recovery mode (stock versie) meteen na de update
Yippie kayak, other buckets!
Dat is heel keurig! Misschien moet ik toch de great reset overwegen....Too5 schreef op maandag 8 april 2024 @ 23:36:
Over de nacht de s21 fe gecheckt:
Met duo sim aan en data aan, drain van 5% (van 23u tot 7u).
Ook de S21 serie krijgt een update naar UI 6.1 met een vleugje AI:
https://www.sammobile.com...d-2021-samsung-flagships/
https://www.sammobile.com...d-2021-samsung-flagships/
Nieuwe speakers hebben het probleem opgelost. Ik werk in de metaal, dus vooral de bovenste speaker zat helemaal vol met slijpsel/metaaldeeltjes.kendo schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 22:03:
Sinds deze week, kraken en knetteren de speakers van mijn s21 ultra ineens, uit het niets. Tot nog toe, geen oplossing kunnen vinden. Het vreemde is, dat ze beide tegelijkertijd zijn begonnen. Sim tray verwijderd, veilige modus geprobeerd, factory reset, *#0*#. De achterklep los gehad en ze fysiek gecontroleerd, maar heb niks kunnen vinden. Ik heb nu beide speakers besteld. Mocht dit niet helpen, dan maar (voortijdig) over naar de s24.
Meteen even een nieuwe achterkant geplaatst (vooraf voorzien van tape) en weer klaar. Hij kan weer 3 jaar mee
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Eens een totaal andere vraagje.
Ik ben een fervent Firefox gebruiker - zowel op PC als op smartphone - en heb Firefox op mijn S21FE zo ingesteld dat links worden geopend in een apart privé scherm. Zo kan ik bijv. cookies aanvaarden en toch niet definitief opslaan.
Android wil me echter absuluut Chrome opdringen en zet achter mijn rug Chrome als standaard browser terug. En dan openene links dus in Chrome, wat ik niet wil. Echt erg vind ik dat Android me niet de mogelijkheid wil geven om Firefox als standaard browser voor te stellen. Om de een of andere reden krijg ik bijna altijd enkel Chrome of "geen" voorgesteld en is "geen" zelfs niet eens selecteerbaar.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Ik ben een fervent Firefox gebruiker - zowel op PC als op smartphone - en heb Firefox op mijn S21FE zo ingesteld dat links worden geopend in een apart privé scherm. Zo kan ik bijv. cookies aanvaarden en toch niet definitief opslaan.
Android wil me echter absuluut Chrome opdringen en zet achter mijn rug Chrome als standaard browser terug. En dan openene links dus in Chrome, wat ik niet wil. Echt erg vind ik dat Android me niet de mogelijkheid wil geven om Firefox als standaard browser voor te stellen. Om de een of andere reden krijg ik bijna altijd enkel Chrome of "geen" voorgesteld en is "geen" zelfs niet eens selecteerbaar.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
@sjokoboj Dat kan wel. Ik gebruik Brave als mijn standaard browser.
Ga naar Instellingen > Apps > Standaard apps kiezen > Browser-app en daar kun je vervolgens Firefox kiezen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/nmzsDXHhCOTegL2lHHFhuJdQ.png?f=user_large)
Je kunt Chrome zelfs volledig uitschakelen. Als je naar Chrome gaat op jouw startscherm of appslade en lang inhoudt, dan op het ℹ klikt (rechtsboven), dan kun je onderin Chrome volledig uitschakelen.
Ga naar Instellingen > Apps > Standaard apps kiezen > Browser-app en daar kun je vervolgens Firefox kiezen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/nmzsDXHhCOTegL2lHHFhuJdQ.png?f=user_large)
Je kunt Chrome zelfs volledig uitschakelen. Als je naar Chrome gaat op jouw startscherm of appslade en lang inhoudt, dan op het ℹ klikt (rechtsboven), dan kun je onderin Chrome volledig uitschakelen.
@alex3305 Heb je niet goed gelezen of was ik zo onduidelijk ?
Die keuzes tussen verschillende browsers krijg ik gewoon niet ! Zou het kunnen dat ik een 3e browser app moet installeren, gewoon om de keuze van Firefox mogelijk te maken?
Dank je voor de tip, waarom ben ik daar zelf niet op gekomen ?
Dank je voor de tip, waarom ben ik daar zelf niet op gekomen ?
@sjokoboj Je hebt het niet benoemd en mijn glazen bol app is al een tijdje stuk
. Bij mij werkt het anders prima. Ook met twee browsers. Wellicht even een factory reset doen
.

Vind ik wat zware maatregel, niet nu.
Even terug komen op het uitschakelen van chrome, chrome was al eerder uitgeschakeld, dat was ik vergeten.
Eigenlijk vreemd, waarom wordt chrome dan zomaar standaard browser???
Even terug komen op het uitschakelen van chrome, chrome was al eerder uitgeschakeld, dat was ik vergeten.
Eigenlijk vreemd, waarom wordt chrome dan zomaar standaard browser???
[ Voor 2% gewijzigd door sjokoboj op 15-04-2024 13:48 . Reden: beetje duidelijker ]
Ik heb Chrome niet eens in mijn lijst met standaard browsers staan. Samsung browser staat bij mij op standaard, met als 2e, firefox. En dat is ook altijd zo geweest. Chrome staat echter wel op mijn app scherm.
Nu gebruik ik Chrome ook totaal niet. Niet op mobiel en ook niet op de desktop. Dus waarschijnlijk zijn alle rechten al ingetrokken, net als andere apps die lang niet worden gebruikt.
Nu gebruik ik Chrome ook totaal niet. Niet op mobiel en ook niet op de desktop. Dus waarschijnlijk zijn alle rechten al ingetrokken, net als andere apps die lang niet worden gebruikt.
Samsung browser heb ik verwijderd, maar met Chrome lukt dat niet.
In de lijst van standaard browsers krijg ik sowieso altijd chrome (nochtans uitgeschakeld) voorgesteld en soms (!) ook Firefox, maar meestal niet. De andere keuze (niet selecteerbaar!) is "geen". Dus is dat geen keuze, toch?
Als Firefox er wel eens bij staat is Chrome vooraf geselecteerd en kan ik Firefox ook selecteren, anders niet. Firefox blijft dan even de standaard en dan krijg ik plots weer de situatie dat Chrome opstart bij een link en Firefox niet meer in de lijst van standaard browsers staat, enkel Chrome en "geen".
Vreemd.
In de lijst van standaard browsers krijg ik sowieso altijd chrome (nochtans uitgeschakeld) voorgesteld en soms (!) ook Firefox, maar meestal niet. De andere keuze (niet selecteerbaar!) is "geen". Dus is dat geen keuze, toch?
Als Firefox er wel eens bij staat is Chrome vooraf geselecteerd en kan ik Firefox ook selecteren, anders niet. Firefox blijft dan even de standaard en dan krijg ik plots weer de situatie dat Chrome opstart bij een link en Firefox niet meer in de lijst van standaard browsers staat, enkel Chrome en "geen".
Vreemd.
Nul reacties in het topic hierop - het zal dus niet zo'n groot probleem zijn blijkbaar.
Ik heb net een S21 5G in gebruik genomen als backup telefoon voor situaties waar mn S23U te groot/zwaar is zoals festivals enzo, en ik ben er best tevreden over.
Nee, ik herken het probleem niet. Maar N=1XelaRetak schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:32:
[...]
Nul reacties in het topic hierop - het zal dus niet zo'n groot probleem zijn blijkbaar.
Ik heb net een S21 5G in gebruik genomen als backup telefoon voor situaties waar mn S23U te groot/zwaar is zoals festivals enzo, en ik ben er best tevreden over.
@HTT-Thalan oude post maar dankjewel! Ik heb met het pinnetje van de simkaart verwijderaar, waar je normaal je simkaart sleuf mee opendrukt met lichte druk de randen en bodem van de usb-c poort op de telefoon geschraapt, zat een hoop vuil wat, zoals je zei vastgedrukt zit. Daardoor kan het kabeltje er ook niet lekker in en krijg je de melding "De verbinding van uw lader controleren....". Na schoonmaken werkte alle kabels weer ! Dank!
De S23U die ik erna in gebruik nam had precies hetzelfde probleem, maar die gaat er ook uit en de vervanger zal hetzelfde hebben, gewoon een dingetje als je veel in stoffige omgevingen komt.Undersound3 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:01:
@HTT-Thalan oude post maar dankjewel! Ik heb met het pinnetje van de simkaart verwijderaar, waar je normaal je simkaart sleuf mee opendrukt met lichte druk de randen en bodem van de usb-c poort op de telefoon geschraapt, zat een hoop vuil wat, zoals je zei vastgedrukt zit. Daardoor kan het kabeltje er ook niet lekker in en krijg je de melding "De verbinding van uw lader controleren....". Na schoonmaken werkte alle kabels weer ! Dank!
Tip: Beter gebruik je een houten tandenstoker ipv iets van metaal, minder kans dat je je usb-poort per ongeluk sloopt.Undersound3 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:01:
Ik heb de update nog afgehouden in afwachting hoe groot het probleem is, heb al een S9 gehad die allemaal verlepte kleuren en grijswaardes kreeg vanuit het niets. Ga hem nu toch maar eens updaten.
Net de laatste update met one ui 6.1 geïnstalleerd op mijn 21 ultra, maar nu zijn mijn swipe up functies aan de onderkant niet meer aanwezig.
Ik had rechtsonder swipe up als vorige, linksonder swipe up, de openstaande apps. En vanuit het midden omhoog, terug naar homescreen.
Ze zijn vervangen door een nieuw, zwaar irritant systeem.
Even gekeken op verschillende fora, maar dat schijnt wel een probleem te zijn voor velen.
Je moet nu kennelijk vanuit de zijkanten swipen voor, vorige en bottom bar swipen en tegelijk beethouden, om de lijst met openstaande apps te bekijken.
Jammer weer
Ik had rechtsonder swipe up als vorige, linksonder swipe up, de openstaande apps. En vanuit het midden omhoog, terug naar homescreen.
Ze zijn vervangen door een nieuw, zwaar irritant systeem.
Even gekeken op verschillende fora, maar dat schijnt wel een probleem te zijn voor velen.
Je moet nu kennelijk vanuit de zijkanten swipen voor, vorige en bottom bar swipen en tegelijk beethouden, om de lijst met openstaande apps te bekijken.
Jammer weer
@kendo Daar is wel een fix voor
https://www.sammobile.com...tures-back-on-one-ui-6-1/
Ik blijf het belachelijk vinden dat je gedwongen wordt om door zoveel hoepels te springen om weer een normaal werkend systeem te krijgen. Ik had dit enkele maanden geleden al op mijn S9 tab, nu binnenkort dus ook op mijn S21fe? Edit: ja dus, update staat gereed om te installeren.
Ik blijf het belachelijk vinden dat je gedwongen wordt om door zoveel hoepels te springen om weer een normaal werkend systeem te krijgen. Ik had dit enkele maanden geleden al op mijn S9 tab, nu binnenkort dus ook op mijn S21fe? Edit: ja dus, update staat gereed om te installeren.
[ Voor 6% gewijzigd door guido66 op 14-05-2024 22:02 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Die had ik idd voorbij zien komen, maar had me er nog niet in verdiept. Net even toegepast, en het werkt weer als vanouds.guido66 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:57:
@kendo Daar is wel een fix voor
Maar idd weer een extra app + modules + extra submenus nodig om de meest simpele functies te kunnen gebruiken.
@kendo @guido66 Ik gebruikte de Google-style gestures al een flinke poos en ben er dus enorm aan gewend. Maar ik vind het wel goed dat Samsung hun eigen implementatie laat varen voor een generiekere aanpak, hoe vervelend voor gebruikers ook. Daarnaast heb je nog steeds de keuze voor knopjes. Dat is volgens mij op zoiets als een Pixel wel anders
.
Maar de gestures zijn wat mij betreft vrij eenvoudig:
Er was ook nog rechts van het scherm omhoog swipen voor Assistant, maar die is er uit gehaald zonder vervanger
. Dat moet met OneUI 6.1 Circle to Search worden, geïntroduceerd op de S24.

Maar de gestures zijn wat mij betreft vrij eenvoudig:
- Links of rechts van het scherm swipen voor terug
- Kort omhoog voor home
- Lang omhoog voor app wisselaar
Er was ook nog rechts van het scherm omhoog swipen voor Assistant, maar die is er uit gehaald zonder vervanger
Zojuist geüpdatet naar OneUI 6.1. Eerste indruk is dat de telefoon veel soepeler aanvoelt, met name door de animaties. Bijvoorbeeld teruggaan naar het hoofdscherm geeft een mooie animatie. Circle to search zit erin en werkt prima. De letters in het notificatie- en quick settings-gedeelte zijn nu eindelijk ook correct mee geschaald. Dat is voor mij enorm fijn, want ik kan ze eindelijk fatsoenlijk lezen
. Ook leuk dat de klok meekleurt met Material Design colors.
Tot dusver tevreden.
Tot dusver tevreden.
Ik heb een probleem met mijn S21 dat notificaties gewoon zeer laat toekomen.
2 voorbeelden waar dit zeer goed bij opvalt:
* Mijn Eufy deurbel. Er wordt gebeld en op mijn iPad krijg ik direct notificatie. Meer dan een minuut later krijg ik ineens het belgeluid te horen op mijn S21.
* Facebook Messenger. Ik hoor op mijn iPad en PC dat ik een berichtje krijg... Minuten later ineens een notificatie op mijn S21 voor hetzelfde berichtje.
Zijn er nog mensen met dit probleem, of heb ik een of andere setting niet goed staan ?
2 voorbeelden waar dit zeer goed bij opvalt:
* Mijn Eufy deurbel. Er wordt gebeld en op mijn iPad krijg ik direct notificatie. Meer dan een minuut later krijg ik ineens het belgeluid te horen op mijn S21.
* Facebook Messenger. Ik hoor op mijn iPad en PC dat ik een berichtje krijg... Minuten later ineens een notificatie op mijn S21 voor hetzelfde berichtje.
Zijn er nog mensen met dit probleem, of heb ik een of andere setting niet goed staan ?
@Twixie Misschien dat Google Play Services of Google Messaging Service (heet dat zo?) per ongeluk in diepe slaap beland? Dit zou je kunnen controleren onder batterij.
In principe gaan 'alle' meldingen op Android via Google. Dus ik zou daar ook het probleem zoeken.
In principe gaan 'alle' meldingen op Android via Google. Dus ik zou daar ook het probleem zoeken.
Ik had online als tip gevonden om eens alle app instellingen te resetten : Settings > Apps > ... > App-voorkeuren resetten.
Nou.. dat heeft het dus helemaal om zeep geholpen en nu krijg ik gewoon niets meer van push notificaties, ook niet van andere apps
.
EDIT: eens naar de individuele rechten gekeken. En bij Meldingen stond inderdaad de helft van de apps uit, uitgerekend die waarvan je juist wél meldingen wil krijgen (Mail, Whatsapp, Messenger, enz...).
EDIT2: het waren eigenlijk alle rechten die ik mocht gaan reviewen. Absurd veel rechten weggenomen van apps, bvb Whatsapp, Voice Recorder, Shazam etc geen rechten voor microfoon.
Nou.. dat heeft het dus helemaal om zeep geholpen en nu krijg ik gewoon niets meer van push notificaties, ook niet van andere apps
EDIT: eens naar de individuele rechten gekeken. En bij Meldingen stond inderdaad de helft van de apps uit, uitgerekend die waarvan je juist wél meldingen wil krijgen (Mail, Whatsapp, Messenger, enz...).
EDIT2: het waren eigenlijk alle rechten die ik mocht gaan reviewen. Absurd veel rechten weggenomen van apps, bvb Whatsapp, Voice Recorder, Shazam etc geen rechten voor microfoon.
[ Voor 44% gewijzigd door Twixie op 31-05-2024 10:44 ]
even een vraagje - ik heb mijn S21fe gegeven aan mijn vrouw. haar s7edge naar fabrieksinstellingen gereset. Ik dacht dat alle gegevens dan weg waren, maar de fotogalerij staat er nog op hoe kan dat?
Zit er een geheugenkaart in toevallig?smeijers schreef op zondag 2 juni 2024 @ 08:31:
even een vraagje - ik heb mijn S21fe gegeven aan mijn vrouw. haar s7edge naar fabrieksinstellingen gereset. Ik dacht dat alle gegevens dan weg waren, maar de fotogalerij staat er nog op hoe kan dat?
daar zeg je wat... ga het controleren. bedankt voor de tip
Ik heb er nu, afkloppen, na de update naar OneUI 6.1 geen last meer van gehad.Ikkuh84 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 22:02:
[...]
Dit heb ik ook, alleen al sinds ik het toestel heb (denk 2 jaar). En inderdaad, ook geen notificatie ofzo. Maar het is echt heel sporadisch (of meestal valt het me niet op omdat ie in mijn broekzak zit)
Vriend van mij heeft een S21 FE, na een software update werkt z'n wifi niet meer. Hij ziet geen netwerken meer. Iemand een idee hoe je dit kan oplossen? Wifi gaat aan maar ziet geen netwerken.
Gedaan zonder resultaat:
-Veilige modus
-Reddit post tips
Verkopende partij bied de optie het toestel op te sturen naar Samsung, gaat geld kosten. (buiten garantie)
Heb al even gezocht in dit topic, maar kon geen oplossing vinden.....

Gedaan zonder resultaat:
-Veilige modus
-Reddit post tips
Verkopende partij bied de optie het toestel op te sturen naar Samsung, gaat geld kosten. (buiten garantie)
Heb al even gezocht in dit topic, maar kon geen oplossing vinden.....
[ Voor 7% gewijzigd door Harmen op 24-06-2024 08:40 ]
Whatever.
Sinds de laatste update loopt m'n batterij opvallend snel leeg. Hebben meer mensen hier last van? S21fe
Niet met FE, qel met de gewone. Viel mij namelijk gisteren erg op.Too5 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 00:53:
Sinds de laatste update loopt m'n batterij opvallend snel leeg. Hebben meer mensen hier last van? S21fe
Ben je weekend weg en houd het geen dag meer vol
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Ik lijk er ook last van te hebben inderdaad, ook op een s21 FE.Too5 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 00:53:
@Too5 @Archioak
Hebben jullie het alleen als alleen bv 4/5G gebruikt, en niet bij wifi?
Nu ik vanmiddag weer thuis was en weer op wifi thuis, heb ik het idee dat hij nu minder verbruikt. Maar kan ook toeval zijn.
Hebben jullie het alleen als alleen bv 4/5G gebruikt, en niet bij wifi?
Nu ik vanmiddag weer thuis was en weer op wifi thuis, heb ik het idee dat hij nu minder verbruikt. Maar kan ook toeval zijn.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Aanvullend op de vraag accu die snel leeg loopt.
Is er ook een mogelijkheid om te controleren hoeveel % van je accu nog over is ten opzichte van een nieuwe telefoon?
De samsung accu check zegt helemaal in orde. Maar ik krijg geen feitelijke nummers te zien....
Is er ook een mogelijkheid om te controleren hoeveel % van je accu nog over is ten opzichte van een nieuwe telefoon?
De samsung accu check zegt helemaal in orde. Maar ik krijg geen feitelijke nummers te zien....
Ik heb een gewone S21, maar ook bij mij is het al vele maanden dat de batterij zeer snel leeg loopt. Dan spreek ik over 40% gewoon 's nachts zonder dat het toestel gebruikt wordt. In de stats zie ook geen enkele app die effectief veel batterij verbruikt, dus het lijkt het systeem zelf dat op een of andere manier batterij blijft slurpen. Het verbruik is ook mooi lineair, want de batterij-curve is dus gewoon een rechte lijn naar beneden.Too5 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 00:53:
Dat is dus overigens ook gewoon op wifi, niet 4G/5G. Dat laatste nog niet getest (zal ik eens op letten als ik enkele uren buitenshuis ben zonder dat ik de telefoon gebruik).
Ik heb de 5G uitgeschakeld. Sinds dan gaat het beter. Kan ook gewoon aan de batterij zelf liggen. Hier 1034 cycles.Twixie schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:07:
[...]
Ik heb een gewone S21, maar ook bij mij is het al vele maanden dat de batterij zeer snel leeg loopt. Dan spreek ik over 40% gewoon 's nachts zonder dat het toestel gebruikt wordt. In de stats zie ook geen enkele app die effectief veel batterij verbruikt, dus het lijkt het systeem zelf dat op een of andere manier batterij blijft slurpen. Het verbruik is ook mooi lineair, want de batterij-curve is dus gewoon een rechte lijn naar beneden.
Dat is dus overigens ook gewoon op wifi, niet 4G/5G. Dat laatste nog niet getest (zal ik eens op letten als ik enkele uren buitenshuis ben zonder dat ik de telefoon gebruik).
Kan je makkelijk hier zien:
Open phone app, key in *#9900#.
Tap on “Run dumpstate/logcat” and wait for it (it may take several minutes).
Tap the OK button when the Dump Result window pops up.
Tap “Copy to sdcard(include CP Ramdump)”.
Open My Files app, go to Internal Storage >> log >> Search for “dumpState_xxxxx.zip”. Share this zip file to your PC.
Unzip the file and look for a text file “dumpstate.txt”, open it. You may also unzip it on the phone if you are on OneUI 5/6.I suggest you open it on a PC, it will be easier to search for the information you need.
After opening the file, search for “mSavedBatteryAsoc”.
mSavedBatteryAsoc is the Absolute State of Charge (ASOC). The ASOC is a calculated reference value based on the designed fixed capacity value when the battery is manufactured. The ASOC of a fully charged brand new battery is 100% while an aging battery cannot reach 100% even in different charging and discharging conditions while fully charged. TLDR; ASOC can be considered as the battery health of a Samsung phone in percentage.
Then, search for “battery_cycle”.
mSavedBatteryAsoc > 93
battery_cycle > 1093
Hier nu ook even 5G uitgezet, kijken als dit effect heeft.
battery_cycle > 1093
Hier nu ook even 5G uitgezet, kijken als dit effect heeft.
Bij mij helaas geen verschil tussen wel of geen WiFi. Ik red nu het einde vd dag niet meer, terwijl ik tot aan de update daar geen enkel probleem mee had.
Inmiddels gaat het laden ook steeds trager. Hij begint met aangeven dat opladen bijv 50 min duurt en 5 minuten later zijn daar 20 min bijgekomen.
Is je batterij aan het sterven?Too5 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 00:50:
Inmiddels gaat het laden ook steeds trager. Hij begint met aangeven dat opladen bijv 50 min duurt en 5 minuten later zijn daar 20 min bijgekomen.
Al eens AccuBattery geprobeerd? Handige app.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Zie hier een paar berichten terug hoe je de batterij goed kunt uitlezen. Is vrij simpel te doen. Apps werken niet, dit is de enige manier om exact te zien hoe het met je batterij is.Too5 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 00:50:
De batterij laten vervangen door dynafix. Ophaling door Samsung. Kostprijs 124 euro. Gaat langer mee maar, 124 euro is wel aan de hoge kant. Mogelijks dat een samsung service center goedkoper is.
Totaal 1 week en 1 dag weg geweest.
Totaal 1 week en 1 dag weg geweest.
Misschien een tip voor anderen die vervanging van de accu overwegen, bij Coolblue kan je de accu voor 79 laten vervangen en is dan binnen 1 dag klaar in de winkel na afspraak of binnen 4 dagen met opsturen.
Verwijderd
Is dit dan wel een orginele accu of?Archioak schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 07:42:
Misschien een tip voor anderen die vervanging van de accu overwegen, bij Coolblue kan je de accu voor 79 laten vervangen en is dan binnen 1 dag klaar in de winkel na afspraak of binnen 4 dagen met opsturen.
Ja, het zijn de originele onderdelen volgens de Coolblue website
Heyyhoo!
Weet iemand hoe je Gemini als assisstent-app kan openen met een veeg naar binnen vanuit 1 van de onderste hoeken? Gemini staat bij mij ingesteld als de default assisstant maar hij blijft de oude Google Assisstant openen.
Weet iemand hoe je Gemini als assisstent-app kan openen met een veeg naar binnen vanuit 1 van de onderste hoeken? Gemini staat bij mij ingesteld als de default assisstant maar hij blijft de oude Google Assisstant openen.
One ui7 is hier net binnengekomen. S21 5g dual sim België.
Hier ook😁
Dark mode is te donker geworden.. de mappen op het start scherm worden nu ook zwart van achtergrond.. dat trekt op niets op een lichte achtergrond zelf.. precies overal zwarte bolletjes..
Weet nog niet zo goed wat ik er van vindt.... tot nu toe vind ik hem erg traag draaien op de S21
Misschien even het thema resetten naar een officiële samenstelling en opnieuw gaan aanpassen? Je hebt immers wat jaren geschiedenis meegesleept en mogelijk iets aangepast ergens in de loop der tijd?ShaneV schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 07:12:
Dark mode is te donker geworden.. de mappen op het start scherm worden nu ook zwart van achtergrond.. dat trekt op niets op een lichte achtergrond zelf.. precies overal zwarte bolletjes..
Nu hier aan het installeren op mijn S21FE (5G). Ben benieuwd...ShaneV schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 22:00:
One ui7 is hier net binnengekomen. S21 5g dual sim België.
Merk eigenlijk niet dat hij trager ofzo is geworden. Vind hem nog steeds vlot.DarkAllMan schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:34:
Weet nog niet zo goed wat ik er van vindt.... tot nu toe vind ik hem erg traag draaien op de S21
Er was iig nog geen reden om een nieuwe via het werk aan te vragen na 4 jaar.
Ik gebruik de mijne ook nog altijd; nog altijd oke
Cat linux.txt
Inderdaad, ook hier volgens mij nauwelijks verschil met de vorige versie.
Ziet er goed uit, kleine ergernissen die wel weer wennen (notificaties linksboven en piepklein) en die lange lijst met apps. Vond de 'bladzij indeling' handiger.
Ziet er goed uit, kleine ergernissen die wel weer wennen (notificaties linksboven en piepklein) en die lange lijst met apps. Vond de 'bladzij indeling' handiger.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Idd, na een uurtje vond ik hem ook weer normaal reageren. Soms ietsje tragen, maar niet enorm merkbaar.Renegade666 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:33:
[...]
Merk eigenlijk niet dat hij trager ofzo is geworden. Vind hem nog steeds vlot.
Er was iig nog geen reden om een nieuwe via het werk aan te vragen na 4 jaar.
Zal waarschijnlijk nog bezig zijn geweest met wat update taken op de achtergrond.
Ik zit wel bijna op het kantelpunt om een nieuwe aan te vragen, maar dat heeft meer met de accuduur te maken.
meer mensen last van het feit dat de volume knoppen soms stoppen met werken?
Mijn vrouw neemt nooit haar telefoon op omdat ze haar Samsung S21 op stil heeft staan en ook met trillen voelt ze hem niet vanwege dat hij in een tas zit. Het geluid staat nooit aan, maar bestaat er een optie dat alleen als ik bel geluid wel afspeelt?
Iemand de gouden tip?
Iemand de gouden tip?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Verwijderd
Ik vermoed, niet uitgeprobeerd (gevonden via https://www.reddit.com/r/...hone_rings_when_only_one/ - zie user "HighLengthiness"):Oekol schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:53:
Mijn vrouw neemt nooit haar telefoon op omdat ze haar Samsung S21 op stil heeft staan en ook met trillen voelt ze hem niet vanwege dat hij in een tas zit. Het geluid staat nooit aan, maar bestaat er een optie dat alleen als ik bel geluid wel afspeelt?
Iemand de gouden tip?
- open contacten app
- klik op contact
- klik op i (info)
- klik onder op drie puntjes (Meer)
- klik op Beltoon/trillen wijzigen
Ja, je kan bepaalde notificaties uitsluiten van do not disturb. Dit kan ook voor bepaalde contacten. Bijvoorbeeld de groep 'favorieten'. Dat is hoe ik het heb gedaan.Oekol schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:53:
Iemand de gouden tip?
Dit is 'm inderdaad! Hier is dan deze optie te vinden en dat werkt.Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:03:
[...]
Ik vermoed, niet uitgeprobeerd (gevonden via https://www.reddit.com/r/...hone_rings_when_only_one/ - zie user "HighLengthiness"):
- open contacten app
- klik op contact
- klik op i (info)
- klik onder op drie puntjes (Meer)
- klik op Beltoon/trillen wijzigen
:strip_exif()/f/image/dcR0bUb3aRhOGm4z3B2F8Z2t.jpg?f=fotoalbum_large)
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
VAnmorgen weer een nieuwe update.
Had het idee dat mijn tel wat trager is geworden met AA.
Hij had wat moeite om nummers te skippen met plexamp. gisteren was dat niet.
Voor de zekerheid toestel nog even geherstart, straks wel weer even kijken als ik onderweg ben.
Had het idee dat mijn tel wat trager is geworden met AA.
Hij had wat moeite om nummers te skippen met plexamp. gisteren was dat niet.
Voor de zekerheid toestel nog even geherstart, straks wel weer even kijken als ik onderweg ben.
Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic
In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic
In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.