Acties:
  • +9 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mE4An6MOngRYIXLYGXNRYp4HWFM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KAsF0cGyWRphTO0yzLqtb9ig.png?f=user_large

Inleiding

Samsung heeft de Galaxy S21 en S21+ uitgebracht. De telefoons hebben 5G en drie camera's die zijn weggewerkt in een apart eiland dat opgaat in de behuizing. Ook brengt het bedrijf de S21 Ultra uit met twee telecamera's. Het goedkoopste model, de reguliere S21, kost 849 euro.

De Samsung S21 heeft, net als de andere smartphones uit de serie, een nieuw ontwerp. Het camera eiland gaat op in de zijkant van het toestel en Samsung introduceert opvallende kleuren. Met de nieuwe, krachtige Samsung Exynos 2100 processor is het instapmodel uit deze serie geschikt voor de zwaarste taken. Je bedient het handzame 6,2 inch full hd scherm gemakkelijk met één hand. Met de 3 camera's achter op het toestel maak je in verschillende situaties scherpe foto's.

De Samsung S21 Plus heeft een groot 6,7 inch full hd scherm. Dit is prettig wanneer je vaak onderweg films kijkt, maar je bedient het toestel moeilijk met één hand. Dankzij de grote 4.800 mAh batterij maak je je geen zorgen over tussentijds opladen; de S21 Plus gaat bij normaal gebruik de hele dag mee. Net als de S21 heeft de Plus variant over een telelens waarmee je 3 keer inzoomt zonder dat je foto's daar minder scherp van worden.

Met een 6,8 inch quad hd scherm is de Samsung S21 Ultra zowel qua formaat als prestaties het grootste toestel uit de serie. Het haarscherpe scherm past de verversingssnelheid automatisch aan. Je krijgt hierdoor vloeiende beelden bij games, maar bij minder intensieve taken bespaart het toestel batterij. Met de dubbele telelens zoom je 10 keer in zonder kwaliteitsverlies. De krachtige S21 Ultra is geschikt voor nauwkeurige bediening met een S Pen stylus. Deze schaf je los aan.

Prijzen

Galaxy S21
€849,- 8GB RAM / 128GB
€899,- 8GB RAM / 256GB
Galaxy S21+
€1049,- 8GB RAM / 128GB
€1099,- 8GB RAM / 256GB
Galaxy S21 Ultra
€1249,- 12GB RAM / 128GB
€1299,- 12GB RAM / 256GB
€1429,- 16GB RAM / 512GB

Specificaties

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wAojW6YT6j4aBQIShqsFrwqI6M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EoegAGrWluoksVYr8fvGapde.png?f=fotoalbum_large

Levertijd en prijzen

Zie het Tweakers topic

Samsung Galaxy S21 by CLB
Samsung Galaxy S21Samsung Galaxy S21Samsung Galaxy S21

[ Voor 150% gewijzigd door robcoenen op 16-01-2021 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:37
Hier staan al enkele videos over de S21

https://twitter.com/We_The_Techies

Ziet er wel een knap toestel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
Introductie om 4 uur vanmiddag live te volgen via de website van Samsung of bv op Youtube... leuk!!

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:35
De eerste samsung filmpjes met de product highlights zijn ook al gelekt:
https://wccftech.com/gala...eal-life-official-photos/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 20:13

Flipm0de

geen

Gaan ze dit jaar voor alle toestellen hun eigen chip gebruiken? Geen snapdragon meer? Misschien wel beter voor de support.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:14
Flipm0de schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:15:
Gaan ze dit jaar voor alle toestellen hun eigen chip gebruiken? Geen snapdragon meer? Misschien wel beter voor de support.
Amerika word nog steeds snapdragon 888 en europa de exynos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Samsung is voor de exynos 2100 wel overgestapt van eigen CPU naar de CPU van ARM. Volgens de geruchtenmolen is er niet veel verschil meer tussen de SD888 en de exynos 2100. Ik wacht de reviews wel even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:02
Ergens wel jammer dat de S-lijn (lees niet de Ultra) niet meer het vlaggenschip wordt.
1080P opzich niet erg, want dat draai ik nu ook op mijn S10.

Maar ergens krijg ik toch een beetje een Note 20 onderbuik gevoel. Waar je vroeger met de S en Note serie altijd top of the line kocht, gaan ze nu beknibbelen op zaken.

Super gaaf z'n Ultra, maar wat gaat ie kosten en ik wil helemaal geen 6,8'' scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:25
Volgens de laatste berichten zou het slot voor de SD-kaart in alle varianten verdwenen zijn. Het zal wss niet met grote trom aangekondigd worden maar afwezig zijn van de spec sheet.

Voor wie pre-ordert is de juiste opslagcapaciteit kiezen iets belangrijker dan het vroeger was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asprine
Plus preorder 21/21+ komen met Buds live en Tags, 21 ultra met buds pro en Tags met UWB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:24
Dubrillion schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:35:
Ergens wel jammer dat de S-lijn (lees niet de Ultra) niet meer het vlaggenschip wordt.
1080P opzich niet erg, want dat draai ik nu ook op mijn S10.

Maar ergens krijg ik toch een beetje een Note 20 onderbuik gevoel. Waar je vroeger met de S en Note serie altijd top of the line kocht, gaan ze nu beknibbelen op zaken.

Super gaaf z'n Ultra, maar wat gaat ie kosten en ik wil helemaal geen 6,8'' scherm!
Ja, echt jammer. De laatste keer dat je echt een redelijk compact topmodel van Samsung kon kopen was met de Note 10 (die maar een paar dingen miste tov de Note 10+). Maar nu... plastic achterkant van de S21, blegh. Met meh camera en meh batterij...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-04 09:41
Wat betreft die plastic achterkant: toen fabrikanten over gingen van plastic naar glas riep iedereen boe en ahh omdat dit veel breekbaarder was en gevoelig voor vingerafdrukken en zwaarder etc.

Nu gaan we van glas terug naar plastic en is het ineens goedkoop en ook boe en ahh. Misschien moeten we eerst de reviews eens afwachten of het wel echt zo erg is. Misschien heeft Samsung het wel gewoon luxe afgewerkt.

En v.w.b. die resolutie: minder pixels is minder energieverbruik door het scherm en door de aansturing. Zou het kunnen dat Samsung naar de community heeft geluisterd en kritisch heeft gekeken naar het stroomverbruik en de focus op het beperken ervan op de juiste plekken heeft gelegd?

[ Voor 25% gewijzigd door PatrickPR op 14-01-2021 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 26-04 20:13

Flipm0de

geen

PatrickPR schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:31:
Wat betreft die plastic achterkant: toen fabrikanten over gingen van plastic naar glas riep iedereen boe en ahh omdat dit veel breekbaarder was en gevoelig voor vingerafdrukken en zwaarder etc.

Nu gaan we van glas terug naar plastic en is het ineens goedkoop en ook boe en ahh. Misschien moeten we eerst de reviews eens afwachten of het wel echt zo erg is. Misschien heeft Samsung het wel gewoon luxe afgewerkt.

En v.w.b. die resolutie: minder pixels is minder energieverbruik door het scherm en door de aansturing. Zou het kunnen dat Samsung naar de community heeft geluisterd en kritisch heeft gekeken naar het stroomverbruik en de focus op het beperken ervan op de juiste plekken heeft gelegd?
idd, meeste mensen doen er toch een hoesje om.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-06-2024
Het gaat er toch meer om dat dit toestel bijna een downgrade is t.o.v een S20. Ik vind het wel een bizarre koers die ze nu varen. Lagere resolutie scherm, plastic achterkant, zelfde camera's, accu etc.
Ik keek eerst erg uit naar dit toestel maar waarom zou ik deze aanschaffen ipv (de straks) veel goedkopere S20? Ik heb nu een S10+ maar zelfs daarvan vind ik het een magere upgrade? Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Fonzerelli schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:27:
Het gaat er toch meer om dat dit toestel bijna een downgrade is t.o.v een S20. Ik vind het wel een bizarre koers die ze nu varen. Lagere resolutie scherm, plastic achterkant, zelfde camera's, accu etc.
Ik keek eerst erg uit naar dit toestel maar waarom zou ik deze aanschaffen ipv (de straks) veel goedkopere S20? Ik heb nu een S10+ maar zelfs daarvan vind ik het een magere upgrade? Of mis ik iets?
De galaxy-S reeks gaat nu naar de hogere middenklasse segment en Samsung wilt de Fold nu gaan aanprijzen als het premium model.
(Ik werk zelf bij een provider en daar is de S20 nu eol, de stock wordt niet meer aangevuld, terwijl de S10 nog wel in stock was tot nu)

Maar zelf met hier en daar lagere specs zou het toch een beter toestel kunnen zijn als de S20, laten we dus eerst de reviews afwachten.
- mooier toestel
- betere fingerprint sensor
- betere en zuinigere processor
- 120Hz adaptive display
...

Wat betreft de cameras heeft Samsung veel "eigen" sensors dus het zou me verbazen mocht het echt dezelfde sensors zijn als vorig jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-04 09:41
Qua hardware inderdaad (misschien) wel, op sommige punten.

Maar Samsung kennende zullen ze wel weer tig "nuttige" features in de software hebben ingebouwd die de meeste mensen toch niet gebruiken maar waardoor Samsung wel vind dat de S21 vernieuwend is en een vooruitgang t.o.v. de S20.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:49
PatrickPR schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:51:
Qua hardware inderdaad (misschien) wel, op sommige punten.

Maar Samsung kennende zullen ze wel weer tig "nuttige" features in de software hebben ingebouwd die de meeste mensen toch niet gebruiken maar waardoor Samsung wel vind dat de S21 vernieuwend is en een vooruitgang t.o.v. de S20.
Helemaal waar !
Allemaal gimmicks die niemand gebruikt en je na 1 week (na release) niks meer van hoort.

Het oude Samsung is al een tijdje dood. De Flagships zonder consessies zijn er niet echt meer en deze S21 serie maakt dat pijnlijk duidelijk.

- Geen lader, toch wel een dingetje als je het maximale eruit wilt halen vwb fastchargen. Met een andere lader weet je nooit of die wel 100% geschikt is. En ja, ook de BaseUS en Anker laders doen dat niet altijd even optimaal.
Als de fabrikant een lader mee levert weet je zeker dat die optimaal is.

- Fast charging waarde (25W) is niet meer van deze tijd

- Geen SD slot is een groot gemis op de S21 en de + versie. Iets wat toch altijd wel een Samsung ding was.
Dit is niet een ding als base storage royaal was maar zelfs op een Ultra begin je met een schamele 128GB en heb je dus al snel een Price bump te pakken.
Ja, ik weet dat de Ultra wel SD storage schijnt te hebben maar in een 1300+ euro toestel hoort niet de helft van vorig jaar te zitten, gaat nergens over.
128GB is alleen Ultra te noemen als het RAM zou zijn. Op een Ultra toestel heeft 128GB storage niks te zoeken. Het is een hoeveelheid die we standaard tegen komen op 299 euro toestellen.

- HD schermen op de S21 en S21+

- LTPO en de dus besparende aanpasbare refreshrate modus zit alleen op de Ultra !

- De Ultra komt weer met een Edge scherm, terwijl steeds meer mensen graag flat willen

- 8GB Ram op de S21 en + Kan alleen maar een beperking zijn voor de toekomst met OS updates en toekomstige apps. Wederom een stepback.

- Glasback alleen met de Ultra, de rest plastic. Voor sommigen is dat een dingetje

We gaan het zien.
Gismo1979 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:35:
Samsung is voor de exynos 2100 wel overgestapt van eigen CPU naar de CPU van ARM. Volgens de geruchtenmolen is er niet veel verschil meer tussen de SD888 en de exynos 2100. Ik wacht de reviews wel even af.
Slim !! Mij maak je niet wijs dat Samsung na jaren van achteraan lopen nu in 1x een koppositie kan pakken zonder dedicated AMD hardware (later pas in 2021, nu dus nog niet).
Ze zullen mischien in een categorie gelijk of iets beter scoren maar zowel Single als Multicore en batterylife zullen ze mijn inziens nooit de 888 verslaan.
Ze hadden de afgelopen jaren overal achterstand met als dieptepunt de achterstand op de 865+ onlangs met de N20Ultra.

Vergeet ook niet dat Qualcomm niet heeft stil gestaan, en dus ook echt wel zijn best heeft gedaan om op kop te blijven.
Ik wacht wel op de daadwerkelijke user reviews, benchmarks en batterytests ....

[ Voor 24% gewijzigd door Bomberman71 op 14-01-2021 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Bomberman71 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:29:
[...]

- 8GB Ram op de S21 en + Kan alleen maar een beperking zijn voor de toekomst met OS updates en toekomstige apps. Wederom een stepback.

- Glasback alleen met de Ultra, de rest plastic. Voor sommigen is dat een dingetje

We gaan het zien.
Qua ram voor de S21+ verschillen de geruchten nog wel. 12 GB ram voor de S21+ wordt op verschillende sites genoemd, maar ook 8 GB. Niet echt duidelijk, maar ik vermoed dat het helaas 8 GB gaat worden.

Voor de achterkant van de S21+ schrijven de meeste dat deze van glas zal zijn.

Nog een paar uurtjes wachten en dan weten we het zeker.

Ik heb momenteel de S9 en de S21+ staat op het verlanglijstje van mij. Ik heb de voorkeur voor een plat scherm en qua camera is de S serie nog altijd beter dan de A serie, vandaar dat ik de S20 links laat liggen.
Indien de S21+ toch een plastic achterkant krijgt dan ben ik benieuwd wat het prijsverschil zou kunnen rechtvaardigen. De S20FE is wellicht nog een optie, maar ik wacht ook nog even af hoeveel de camera uitsteekt (al vind ik het camerahuis van de S21(+) mooier).
Qua resolutie is het inderdaad jammer dat deze een stap terug doet t.o.v. de S20 serie, maar momenteel heb de resolutie op de S9 ook op FHD+ staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
volgens de laatste gegevens :

- heeft enkel de S21 een glastic achterkant.
- de ultra heeft ook geen micro-sd slot
- adaptive 120 Hz is er op alle versies

(zie ook post nr 2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Tec7lol schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:58:
volgens de laatste gegevens :

- heeft enkel de S21 een glastic achterkant.
- de ultra heeft ook geen micro-sd slot
- adaptive 120 Hz is er op alle versies

(zie ook post nr 2)
Geen SD slot op de Ultra zou helemaal zot zijn. Sure, je hebt grotere storage opties maar als je naar Samsung gekeken hebt de laatste jaren dan weet je dat (tot nu toe !) de grotere versies pas maanden later volgden en soms helemaal niet naar NL kwamen.
Zeker de providers hebben zelden de top storage varianten in hun arsenaal, en zeker niet direct bij launch.
Daarbij moet je je afvragen wat die base 128GB versie voor nut heeft met die dikke camera setup en alles.
In weze een Ferrari V12 met een 20 liter tankje ....

We gaan het zien want ik heb al zoveel tegenstrijdige dingen gehoord de afgelopen weken.

Ik ben tot nu toe eigenlijk nog helemaal niet hyped. Tijd geleden dat ik dat niet had ... -O- -O-

[ Voor 5% gewijzigd door Bomberman71 op 14-01-2021 15:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Asprine
Bomberman71 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:05:
[...]

Geen SD slot op de Ultra zou helemaal zot zijn
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ersmo3OW4AQB_ZL?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Ok, je hebt mijn dag verpest ..... Dank u !
Maar ik heb nog nooit een spec opsomming op een Samsung phone gezien in het OS, dus ik wil het officieel horen.

[ Voor 56% gewijzigd door Bomberman71 op 14-01-2021 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Laatst online: 12:25
Oeps bij Coolblue hebben ze hun NDA al geschonden maar het is nauwelijks luttele minuten voor de release:
https://www.coolblue.nl/a...e-samsung-galaxy-s20.html

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AZqXIEX.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:48
nog niet veel goede aanbiedingen gezien inclusief abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-04 07:45
Michel242186 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:20:
nog niet veel goede aanbiedingen gezien inclusief abo.
Nee beetje prijs instelling van Apple, misschien proberen ze dat tot aan de release kijken of ze het kunnen vragen? Prijs laten zakken en korting geven met abo kan natuurlijk altijd nog. Maar valt wel op inderdaad max 200 korting op de aankoop prijs icm abo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:14
Beetje teleurstellende event imo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:04

W84

Nou... da's een behoorlijke tegenvaller en vooral downgrade. Ik dacht m'n S10 te vervangen met een S21, maar no way. Alles is er zo wat uitgesloopt voor nog steeds een premium prijs en een verotte Exynos. Jammer. Misschien maar overstappen naar een ander merk. Ik haal met m'n S10 soms maar 3 tot 4 uur en zonder al te gek verbruik, dus ik gok voornamelijk door die fijne Exynos. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-04 11:18
Ik heb interesse in de S21, ook al is het "maar" een 1080p scherm, heeft die een plastic achterkant en geen sd kaart slot. Ik heb nu nog een S8 en dan is het sowieso een upgrade.
Ik ga alleen nog wat uitgebreide tests en vergelijkingen afwachten want ik wil eerst weten hoe de Exynos presteert tov de Snapdragon.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeVeeBee
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-04 12:36
Heb op het moment de S9 en ben aan het overwegen om voor de S21+ te gaan. Ik maak me alleen wat zorgen over de 'slechts' 394 ppi door 1080p op een 6,7" scherm. Ik draai mijn S9 momenteel ook op 1080p en dat is al ik het goed heb berekend 426 ppi. Is dat onderlinge verschil verwaarloosbaar of iets waar ik me aan ga storen?

Heb daarnaast ook gelezen dat het type scherm wat is veranderd, waardoor er effectief een lagere resolutie dan het Full HD+ te zien is (Pentile?). Zijn al deze dingen verwaarloosbaar voor het blote oog?

[ Voor 11% gewijzigd door BeeVeeBee op 14-01-2021 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

Ik ben ook verkocht, volgens tweakers hier zou de camera ook beter zijn. Misschien vooral door de betere AI postprocessing en CPU.

Heb nu een S7 met een kapot scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:04

W84

MrBryanF1 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:06:
Heb op het moment de S9 en ben aan het overwegen om voor de S21+ te gaan. Ik maak me alleen wat zorgen over de 'slechts' 394 ppi door 1080p op een 6,7" scherm. Ik draai mijn S9 momenteel ook op 1080p en dat is al ik het goed heb berekend 426 ppi. Is dat onderlinge verschil verwaarloosbaar of iets waar ik me aan ga storen?

Heb daarnaast ook gelezen dat het type scherm wat is veranderd, waardoor er effectief een lagere resolutie dan het Full HD+ te zien is (Pentile?). Zijn al deze dingen verwaarloosbaar voor het blote oog?
Ligt eraan of je er gevoelig voor bent ofwel ziet. Ik wel. Ik zie zeer scherp van dichtbij en merk pentile op, en ik kan zelfs als ik heel goed kijk de pixels op m'n S10 zien (geen grap). Dus als dat zo is op de S21 merk ik dat wel meteen en is echt een no go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online

Ik zit met dezelfde overstap. Mijn vriendin heeft de a71. Deze heeft dezelfde grootte en zit op een ppi van 393. Ik moet zeggen dat ik die qua scherpte niet tegen valt. Op normale afstand zie ikzelf geen verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:26
Kreeg nu al een persoonlijk mail van Coolblue met 100 euro. :F Wel vreemd, aangezien ik alleen maar iPhones en iPads bij ze heb gekocht.

[ Voor 37% gewijzigd door NotSoSteady op 14-01-2021 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeeVeeBee
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-04 12:36
Gismo1979 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:28:
[...]

Ik zit met dezelfde overstap. Mijn vriendin heeft de a71. Deze heeft dezelfde grootte en zit op een ppi van 393. Ik moet zeggen dat ik die qua scherpte niet tegen valt. Op normale afstand zie ikzelf geen verschil.
Thanks voor het delen van je bevindingen! Normaal gesproken zou ik ook geen verschil moeten zien verwacht ik, maar het zou zonde zijn als een telefoon van drie generaties terug (op Full HD) een beter beeld geeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Samsung Galaxy S21 by CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:02
Waarom nou weer een grijze S21 en een zwarte S21+ en Ultra? Waarom nou weer 2 verschillende kleuren?

We weten allemaal dat we mat zwart willen ;)

Mijn vriendin heeft een S8 en voor haar is het sowieso wel een upgrade. Die gaat het verschil niet zien tussen 1080p en 1440p.

Ik kan pas over 6 maanden vervangen, dus ga tegen die tijd wel kijken wat er voor aanbod is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Dubrillion schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:36:
Waarom nou weer een grijze S21 en een zwarte S21+ en Ultra? Waarom nou weer 2 verschillende kleuren?

We weten allemaal dat we mat zwart willen ;)

Mijn vriendin heeft een S8 en voor haar is het sowieso wel een upgrade. Die gaat het verschil niet zien tussen 1080p en 1440p.

Ik kan pas over 6 maanden vervangen, dus ga tegen die tijd wel kijken wat er voor aanbod is.
Tegen die tijd zijn de prijzen naar beneden en gaan we wellicht de laatste Note zien met als eerste een Samsung/AMD soc en wordt het pas echt interessant.
Ik denk dat de 2100 niet heel bijzonder zal uitpakken en op zijn best mee kan komen met de 888 op sommige vlakken maar overall verwacht ik dat de 888 nu nog superieur zal zijn.
Wederom dan een domper vanwege de extreem hoge prijs met bruikbare storage (128GB is een grap) en 0,0 Msdcard slot.

Ziet er naar uit dat pappa het nog een half jaar uit moet zingen .... -O-
(of was het voor het zingen de Kerk uit ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1245788

Momenteel nog redelijk tevreden met mijn S9+. Naast een iets betere camera zie ik eigenlijk geen reden om minimaal 849 uit te geven voor de upgrade naar de de s21 reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-04 13:07

R2L

Helaas... Hier dit jaar geen upgrade downgrade van de S20 Ultra naar de S21 Ultra. Alleen de camera is iets verbeterd, maar dit weegt absoluut niet op tegen alle (voor mij) verslechteringen. Jammer... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben

Als je de S20+ in 120Hz modus wilt gebruiken schakelt die ook over op FHD+.
Ik denk persoonlijk dat het verschil in resolutie bijna niet te zien zal zijn.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02 20:59

RMX

'Heb direct de S21 Ultra 256 GB besteld.
Om 2 jaar een nieuwe Samsung houd de vernieuwing wel in.
Alleen die adapter kan echt niet hoor.
Het is een USB c kabel, dus niemand kan zijn telefoon opladen, want iedereen heeft een adapter thuis waar de oude USB in kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:51
de s21 ultra heeft een curved scherm? de rest gewoon plat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Aggressor schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:55:
de s21 ultra heeft een curved scherm? de rest gewoon plat?
Yes, waarbij de afronding niet heel groots is bij de Ultra naar mijn mening.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:51
CLB schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:17:
[...]

Yes, waarbij de afronding niet heel groots is bij de Ultra naar mijn mening.
als je een glazen screenprotector wilt, dan kan je beter de s21 plus nemen :)
veel beter...

heb jij hem al besteld? ik twijfel nog..exynos...
ik hoop dat de batterij wel goed is ...

wanneer komen er revieuws?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:12
Bomberman71 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:43:
[...]

..
Ziet er naar uit dat pappa het nog een half jaar uit moet zingen .... -O-
(of was het voor het zingen de Kerk uit ?)
Daar ben je als 'papa' dan wel rijkelijk laat mee..

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
DonJunior schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:55:
[...]

Daar ben je als 'papa' dan wel rijkelijk laat mee..
Touche !! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:18

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Let op, prijzen en levertijden horen in een apart topic bij de populaire toestellen. Graag hier een apart topic voor aanmaken. Dank u!

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03 09:22
Ik heb de Ultra besteld. Ben zeer tevreden met wat ik al op youtube heb gezien met de hands on videos. Dat je snapshots van 8K videos kan nemen met goede kwaliteit kan geweldig zijn!
Ik ga van S10 plus naar S21 Ultra 512GB. Vraag me alleen af of die 16GB RAM geen overkill is, weet iemand dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bomberman71
Mangafan2 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:59:
Ik heb de Ultra besteld. Ben zeer tevreden met wat ik al op youtube heb gezien met de hands on videos. Dat je snapshots van 8K videos kan nemen met goede kwaliteit kan geweldig zijn!
Ik ga van S10 plus naar S21 Ultra 512GB. Vraag me alleen af of die 16GB RAM geen overkill is, weet iemand dat?
Nee, die is nooit overkill ! Er is niet zoiets als overkill qua RAM.
Dat je niet alles zal gebruiken is wat anders maar als je je verdiept dan zie je dat je met Samsung ook apps kan 'pinnen', dat zijn apps die dan altijd open blijven, ongeacht de rest van de apps. Android zal die dan niet automatisch sluiten en het kan alleen gesloten worden als je het manueel doet of de 'lock' (pinnen) verbreekt.

Ik heb 12GB en heb 1 app gepinned en gebruik een gemiddeld van 9.x GB. Beduidend meer dan 8GB dus.
Als je meer RAM hebt zal het systeem ook meer open houden en zal je nog makkelijker tussen apps kunnen blijven switchen.
Nee, nogmaals ... 16GB is geen overkill, zeker niet als je een Poweruser bent met veel apps, enorm veel op je phone zit en het beste van het beste wilt.
Als je alleen wat appt, 3 mailtjes per dag, even tweakers kijkt en belt met moeder dan heb je sowieso geen Ultra nodig.
de 512GB versie zou ook mijn keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:25
Aangezien mijn S9+ wat van zijn pluimen begint te verliezen (wordt wat trager, batterij gaat niet zo lang meer mee,...) had ik gehoopt om een S21(+) aan te kopen.
Jammergenoeg valt het voor mij wat tegen en ga ik het nog een jaartje proberen te rekken.

Hopelijk volgend jaar een grotere upgrade. AMD cpu? camera onder het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45

Zie je het verschil als je je S9 op 1080p zet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-03-2024
Ik ben wel blij met de keuzes die Samsung heeft gemaakt. Niet meer op papier de beste willen zijn, maar gewoon een functionele goede telefoon uitbrengen. En daardoor iets minder duur hoeven zijn (alleen nog steeds aan de hoge kant vind ik).

Mindere resolutie, plastic achterkant en iets minder ram zijn voor mij echt geen minpunten. Accuduur, camera en gebruikservaring zijn veel belangrijker. En vind het ontwerp ook geslaagd, mooier dan de s20.

Voor mij is dit zeker een kanshebber om mijn s7 te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
sandpatt schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:18:
Aangezien mijn S9+ wat van zijn pluimen begint te verliezen (wordt wat trager, batterij gaat niet zo lang meer mee,...) had ik gehoopt om een S21(+) aan te kopen.
Jammergenoeg valt het voor mij wat tegen en ga ik het nog een jaartje proberen te rekken.

Hopelijk volgend jaar een grotere upgrade. AMD cpu? camera onder het scherm?
Dit jaar komt de AMD soc al maar waarschijnlijk zien we die in de Fold3 en/of de Note21.
Wat na de zomer ook een aanrader kan zijn is de S21 Fan edition, dan krijg je met afstand de meeste waar voor je geld en hoeft je maar iets langer als een halfjaar uit te zingen.
Matedeor schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:12:
Ik ben wel blij met de keuzes die Samsung heeft gemaakt. Niet meer op papier de beste willen zijn, maar gewoon een functionele goede telefoon uitbrengen. En daardoor iets minder duur hoeven zijn (alleen nog steeds aan de hoge kant vind ik).

Mindere resolutie, plastic achterkant en iets minder ram zijn voor mij echt geen minpunten. Accuduur, camera en gebruikservaring zijn veel belangrijker. En vind het ontwerp ook geslaagd, mooier dan de s20.

Voor mij is dit zeker een kanshebber om mijn s7 te vervangen.
Wacht dan even op de echte reviews ! De 4000mah accu op de S21 is echt niks bijzonders en we weten niet wat die 2100 doet. Ja, de presentaties zijn altijd mooi en Fomo maakt ook alles mooier maar kijk eerst even de kat uit de boom.
De Exynos moet zich eerst bewijzen in de praktijk en vooral mbt de accu.

[ Voor 39% gewijzigd door Bomberman71 op 14-01-2021 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-04 16:11
Iemand die deze toestel wilt hebben.

Kijk eens bij mediamarkt, abbonementen dan bij tele2 met 1 maand abbo.
De S21 Ultra met 512GB en 16Gb ram komt dan uit op 1234 euro ( met galaxy buds pro & samsung tag )

De s21 met 256gb opslag komt uit op 732 euro met galaxy buds live & samsung tag.

De rest moeten jullie even zelf maar kijken, maar dat lijkt me stuk goedkoper dan elke andere vorm.

Misschien een tip.

[ Voor 28% gewijzigd door Fordius op 14-01-2021 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
@Fordius Krijg je dan misschien een simlock of branded toestel? Beetje raar, zo goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
realphoenikx schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:56:
@Fordius Krijg je dan misschien een simlock of branded toestel? Beetje raar, zo goedkoop.
Hallo,

Nee gewoon zelfde. Ik had dit bv ook met black friday met de S20 FE editie.
Gewoon zelfde toestel en met 1 maand abbo.

Ik weet ook niet waarom de prijzen, bij die tele2 abbo zo erg goedkoop zijn, maar was iig bij mij geen addertje onder de gras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Fordius schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:14:
Iemand die deze toestel wilt hebben.

Kijk eens bij mediamarkt, abbonementen dan bij tele2 met 1 maand abbo.
De S21 Ultra met 512GB en 16Gb ram komt dan uit op 1234 euro ( met galaxy buds pro & samsung tag )

De s21 met 256gb opslag komt uit op 732 euro met galaxy buds live & samsung tag.

De rest moeten jullie even zelf maar kijken, maar dat lijkt me stuk goedkoper dan elke andere vorm.

Misschien een tip.
Ik kom bij tele2 op 768 bijbetalen wat doe ik fout?...s21 256gb maandelijks opzegbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
Michel242186 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 00:04:
[...]

Ik kom bij tele2 op 768 bijbetalen wat doe ik fout?...s21 256gb maandelijks opzegbaar
Nu bij mij ook waarschijnlijk aangepast ofzo.
Net was het nog 732 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Fordius schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 00:06:
[...]

Nu bij mij ook waarschijnlijk aangepast ofzo.
Net was het nog 732 namelijk.
Je had volgens mij 128gb versie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordius
Michel242186 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 00:11:
[...]

Je had volgens mij 128gb versie
Nee ik weet 100% zeker het was de 256 want ik heb diezelfde pagina nog open staan.
Wou bestellen, maar twijfelde over kleur dus was ff reviews kijken. Nu ik het las en het gerefreshed had dezelfde pagina was de prijs aangepast naar 768.

Natuurlijk is dit optie nog steeds stuk goedkoper dan zelfs een losse toestel of elke andere abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHABEK
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-12-2021
Volgens mij is er nog geen prijzen en levertijden topic, dus even hier; Is het te verwachten dat Samsung kort na de launch nog een cashback actie doet, of is dat ongebruikelijk voor ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vellichor
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik vind de S21 niet zo mooi in vergelijking met S20, maar goed ik heb toch altijd een hoesje om dus dat plastic zie je toch niet, maar de camera's vind ik ook niet erg mooi. De enige reden dat ik voor een S21 zou gaan (ik heb nu een S8) is dat je langer updates krijgt en ik wel van plan ben om lang over mijn telefoon te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:30
S21 Ultra eerste indrukken na 3dagen gebruik
YouTube: Samsung Galaxy S21 Ultra Review: Exynos is back?

(ik heb de S21 Ultra 512GB besteld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:24
Bomberman71 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:13:
[...]

Dit jaar komt de AMD soc al maar waarschijnlijk zien we die in de Fold3 en/of de Note21.
Wat na de zomer ook een aanrader kan zijn is de S21 Fan edition, dan krijg je met afstand de meeste waar voor je geld en hoeft je maar iets langer als een halfjaar uit te zingen.
[...]
Ik twijfel of er wel een S21 Fan Edition komt. Want in feite is nu de S21 al de goedkopere FE met mindere specs dan de S21+, en een lagere introductieprijs dan de S20. Met lagere specs dan de S21 zou een S21FE niet veel anders zijn dan een Samsung A-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:16
Wel een gemiste kans dat Samsung niet net als Apple ook met een S20 Mini variant komt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
evdakker schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:21:
[...]

Ik twijfel of er wel een S21 Fan Edition komt. Want in feite is nu de S21 al de goedkopere FE met mindere specs dan de S21+, en een lagere introductieprijs dan de S20. Met lagere specs dan de S21 zou een S21FE niet veel anders zijn dan een Samsung A-serie.
De S20FE is mega goed verkocht, dat soort dingen herhalen ze graag.
Het publiek was ook erg positief en het is inmiddels een begrip geworden.
Ik voorzie dat er gewoon een FE met wat leuke kleurtjes en 149 euro eraf om nog even de jaarcijfers te boosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Ik heb de S21 256GB wit besteld bij Telenet. Door de ledenkorting gaat er 200€ van de 899€ af en heb ik hem mee voor 699€ incl de preorder bonus van de Buds en SmartTag.
Door deze mooie deal heb ik toch besloten van hem nu al te bestellen ipv eerst de reviews af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
Ik vind het argument 'goedkoper' ook maar flauw.
Voor mijn S9+ betaalde ik 999 euro en had hiervoor het absolute topmodel van Samsung.

Nu betaal je 1049 euro en heb je:
- een goedkoper scherm (plat en lagere resolutie)
- plastic
- geen lader
- geen sd slot
- ...

En dan heb je nog niet eens het topmodel hiervoor.

Ze hebben misschien veel kosten bespaard bij productie ja, maar dat zie je niet terug in de retailprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik loop al een tijdje rond met de gedachte om de S20 FE 5G te kopen, maar ik had eerst de bekendmaking van de S21 afgewacht.

Ik ben niet echt overtuigd, dus ik neig nu naar de FE. Of zie ik grote pluspunten van de S21 over het hoofd (voor zover ik kan zien met name een snellere processor en meer RAM. De FE heeft daarentegen een grotere accu en uitbreidbaar geheugen) die het prijsverschil rechtvaardigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
Alleen jammer dat DX0mark de camera van de FE onder de S10 plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobys
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-03 10:31

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
sandpatt schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:30:
Ik vind het argument 'goedkoper' ook maar flauw.
Voor mijn S9+ betaalde ik 999 euro en had hiervoor het absolute topmodel van Samsung.

Nu betaal je 1049 euro en heb je:
- een goedkoper scherm (plat en lagere resolutie)
- plastic
- geen lader
- geen sd slot
- ...

En dan heb je nog niet eens het topmodel hiervoor.

Ze hebben misschien veel kosten bespaard bij productie ja, maar dat zie je niet terug in de retailprijs.
De S21+ 128GB kost €1049,- en deze heeft een glazen achterzijde en geen plastic. De normale S21 heeft wel een plastic achterzijde en deze kost €849,-.
Snap je punt echter wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Ik vind die glazen achterkant een flauw argument. Mijn S8 is ook glas maar het had bij wijze van spreken zelfs in karton mogen zijn, je ziet het toch niet want het zit weggestopt in een hoesje. Integendeel, een plastic achterkant heeft net meer voordelen, het is minder breekbaar en het is iets lichter. Het enigste tegen argument is dat het minder "premium" is.
Ik heb een S21 in Phantom Wit besteld maar ga er denk ik wel een transparante cover over doen zodat bik tenminste nog kan zien dat het een witte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:28
Mangafan2 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:59:
Dacht ook van de S10+ naar ultra te gaan 256GB of wellicht toch S21+. Waarom ben je uiteindelijk voor de ultra gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
ikbenben schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:09:
Ik vind die glazen achterkant een flauw argument. Mijn S8 is ook glas maar het had bij wijze van spreken zelfs in karton mogen zijn, je ziet het toch niet want het zit weggestopt in een hoesje. Integendeel, een plastic achterkant heeft net meer voordelen, het is minder breekbaar en het is iets lichter. Het enigste tegen argument is dat het minder "premium" is.
Ik heb een S21 in Phantom Wit besteld maar ga er denk ik wel een transparante cover over doen zodat bik tenminste nog kan zien dat het een witte is.
Het gaat mij ook niet echt over de downgrade op zich.
Natuurlijk is plastic ook ok. Natuurlijk merk je amper verschil tussen 1440 vs 1080p, enz...

Deze downgrades verlagen de productiekost aanzienlijk vermoed ik. Maar we zien dit als consument niet in de retailprijs. Integendeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vellichor
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-12-2023
Misschien een stomme vraag, maar zijn die acties met Galaxy Buds en Smart Tracker alleen omdat het pre-order is? Of zullen er daarna nog acties zijn (bijv. cashback of iets anders), ik weet niet wat gebruikelijk is bij Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-04 11:02
JHABEK schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:09:
Volgens mij is er nog geen prijzen en levertijden topic, dus even hier; Is het te verwachten dat Samsung kort na de launch nog een cashback actie doet, of is dat ongebruikelijk voor ze?
Dat is zeker ongebruikelijk. Mogelijk net na de zomer of anders aan 't einde van de rit. Er is geen patroon meer te herkennen in de cashback acties van Samsung.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:52
Ik twijfel tussen de 256GB/12GB en de 512GB/16GB Ultra versie.

Is die 512GB de meerprijs waard want waar zit het kantelpunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
sandpatt schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:48:[...]
Het gaat mij ook niet echt over de downgrade op zich.
Natuurlijk is plastic ook ok. Natuurlijk merk je amper verschil tussen 1440 vs 1080p, enz...

Deze downgrades verlagen de productiekost aanzienlijk vermoed ik. Maar we zien dit als consument niet in de retailprijs. Integendeel...
Ik sprak eigenlijk enkel en alleen over de kritiek op de plastic achterkant. De rest ben ik akkoord mee maar daar kan ik persoonlijk nog mee leven, 1080p vs 1440p merk je zo goed als niet in de praktijk op zo'n klein scherm (ik merk het toch niet op mijn S8) en de audio jack heb je niet nodig omdat je er wireless buds bij krijgt.
Maar ik ben akkoord dat de prijs nog niet evenredig is met de zogezegde kostenbesparingen die ze er hebben op uitgevoerd. De S21 256GB kost 899€ en dat is écht véél geld vind ik, moest ik de promo van 200€ extra korting niet gekregen hebben zou ik hem nog niet gepreordered hebben denk ik.
vellichor schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:12:
Misschien een stomme vraag, maar zijn die acties met Galaxy Buds en Smart Tracker alleen omdat het pre-order is? Of zullen er daarna nog acties zijn (bijv. cashback of iets anders), ik weet niet wat gebruikelijk is bij Samsung.
Deze zijn preorder acties maar Samsung doet meestal nog acties na enkele maanden, zo heb ik mijn S8 in 2017 in augustus gekocht met een cashback en een Gear VR incl 50€ aan games erbij.
Maar je kan nooit zeker zijn wat deze acties worden en of ze een even goede deal gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:33

Denko

|{ing Øf ßlitz

Vandaag te horen gekregen dat er een s21 ultra van de zaak komt. Ben eigenlijk fan van oneplus, maar die was helaas niet op het menu. Wordt de eerste Samsung sinds de s2. We gaan het zien

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tec7lol
Voila, uiteindelijk besteld, (via het werk dus keuze is beperkt)
Ik heb vertrouwen dat het een goede keuze is.
Waarom een S21? en geen S20 (FE)

- Persoonlijk vind ik het een prachtig toestel
- Ik heb vertrouwen in de nieuwe Exynos (:+ )
- Dus (ik gok) op een betere algemene gebruikservaring, met betere foto-video opnames
- gorilla victus glas (laat toch spectaculaire verbetering zien. YouTube: Galaxy Note 20 Ultra vs. iPhone 11 Pro Max Drop Test
- een snelere/grotere fingerprint sensor
- een langere batterijduur (gok ik...maar met een adaptive 120Hz en een zuinigere processor kan het (bijna) niet anders)
- In principe een jaar langer updates

Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of dat het geld waard is, Samsung is inderdaad duur geworden maar de software is ook gewoon goed. (good lock...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 27-04 18:15
Vind het jammer dat ze niet gewoon de Buds Pro geven bij een preorder voor de gewone S21, voelt toch aan alsof je een uitgerangeerd product cadeau krijgt bij een telefoon van 900 euro.... Had dan die tag weggelaten.

Gebrek aan een SD kaart zit ik ook een beetje mee, ik heb nu op mijn S10e al bijna 250GB staan, dan moet ik dus voor het duurdere model gaan en dan nog gaan kiezen wat ik wel en niet opsla. De Ultra is voor mij geen optie omdat ik die veel te groot vind, eigenlijk vind ik de gewone al te groot maar ik zie geen kleinere high-end modellen meer verschijnen helaas.

Twijfel ook nog of ik hem in de preorder gooi of dat ik een paar maanden wacht tot die wat goedkoper wordt. Ik moet voor 6 april verlengen maar ik die in die tijd veel goedkoper zal worden.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:28
LordLynx schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:12:

Gebrek aan een SD kaart zit ik ook een beetje mee, ik heb nu op mijn S10e al bijna 250GB staan, dan moet ik dus voor het duurdere model gaan en dan nog gaan kiezen wat ik wel en niet opsla. De Ultra is voor mij geen optie omdat ik die veel te groot vind, eigenlijk vind ik de gewone al te groot maar ik zie geen kleinere high-end modellen meer verschijnen helaas.
Wat heb je er wel niet allemaal op staan? Ik heb 60/128GB en bijna alles daarvan is foto's/screenshots etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08
Ik heb gemixte gevoelens over de S21.

De gewone S21 lijkt niet echt spectaculair op papier dus even reviews afwachten of het scherm beter is mbt helderheid, accuduur en camera camera.
Daarentegen is de S21 wel goedkoper dan de S20 vorig jaar en het lijkt meer op de FE edition oftewel een goedkopere versie.

Ik had liever een 'kleine' S21 gezien met Ultra specificaties

De Ultra daarentegen is wel een mooie upgrade waarbij in mijn ogen alles verbeterd is tov de S20 Ultra.
De S20 Ultra viel toch wel tegen maar de S21 lijkt wat de S20 had moeten zijn.

Ik hoop ook echt dat de camera beter is geworden dan de S20 of Note20. De nieuwe soc zou daarbij kunnen helpen.
Persoonlijk vind ik de Ultra wel iets te groot maar helaas kun je niet alles hebben in het leven. iPhone 12 Pro stond ook op mijn lijstje maar ben bang dat ik daar spijt van ga krijgen gezien de ervaringen met eerdere iPhones.

En eindelijk lijkt het erop dat we een goede soc krijgen aangezien de Exynos geen custom cores gebruikt maar dezelfde ARM cores als de SD888. Wel afwachten wat de nieuwe Mali GPU doet want de GPU in de 990 was niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Hakki schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:10:
S21 Ultra eerste indrukken na 3dagen gebruik
YouTube: Samsung Galaxy S21 Ultra Review: Exynos is back?

(ik heb de S21 Ultra 512GB besteld)
Video is terug privé geworden, wss iets teveel gedeeld van benchmarks en foto's voordat embargo afgelopen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 23-04 07:23
Astratuner schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:38:
Ik twijfel tussen de 256GB/12GB en de 512GB/16GB Ultra versie.

Is die 512GB de meerprijs waard want waar zit het kantelpunt...
Zelfde hier! Twijfel ook precies over deze twee opties. Kan sinds vorige week verlengen. Oortjes komen goed uit, weeer veel aan het hardlopen. Tag ook erg handig, sleutels altijd kwijt.

Toch maar de 512gb versie besteld. Die 100e extra tov de 256gb ga je toch niet missen. Wel misschien later de extra's RAM 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Hakki schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:49:
[...]

Video is terug privé geworden, wss iets teveel gedeeld van benchmarks en foto's voordat embargo afgelopen is.
Iemand enig idee wat hier uit kwam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-04 16:48

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

ikbenben schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:57:
Ik heb de S21 256GB wit besteld bij Telenet. Door de ledenkorting gaat er 200€ van de 899€ af en heb ik hem mee voor 699€ incl de preorder bonus van de Buds en SmartTag.
Door deze mooie deal heb ik toch besloten van hem nu al te bestellen ipv eerst de reviews af te wachten.
Ik weet niet of ik je moet bedanken of vervloeken voor deze tip :P

Ik heb momenteel nog een Galaxy S9 (gekocht in september 2018 aan 629 euro). Die doet het op zich prima, al is de batterij niet geweldig meer onder de 15%. Ik ging een paar maanden wachten totdat de S21 in prijs zou zakken maar 'em nu al kopen aan 649/699 euro, inclusief de pre-order buds en tag, is erg verleidelijk! En ik denk niet dat ik de verleiding ga weerstaan :9

Ik snap de pijnpunten die velen aanhalen maar ik kan ermee leven:
  • kunststof achterkant: de glazen achterkant van mijn S9 is prachtig maar met een case eromheen zie ik die nooit, dus een kunststof achterkant stoort mij niet
  • 1080P display: het 1440P display van mijn S9 gebruik ik in 1080P dus ik denk dat ik de "lage" resolutie niet ga merken, zeker niet op zo'n klein display
  • geen uitbreidbare opslag: ik gebruik een microSD kaartje van 64GB in m'n S9, bovenop de interne 64GB, maar geen van beide zijn vol dus in principe kan ik zelfs uit de voeten met het 128GB model
  • 8GB ram: dit is nog steeds een verdubbeling tov de 4GB in mijn S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
fanatic_david schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 01:17:
[...]

Ik weet niet of ik je moet bedanken of vervloeken voor deze tip :P

Ik ging een paar maanden wachten totdat de S21 in prijs zou zakken maar 'em nu al kopen aan 649/699 euro, inclusief de pre-order buds en tag, is erg verleidelijk! En ik denk niet dat ik de verleiding ga weerstaan :9
Lol, ik ging ook eerst wat reviews en vergelijkende tests afwachten maar om 1 of andere reden was ik eens gaan kijken op de Telenet shop en toen ik deze deal zag heb ik hem ook maar direct besteld :P
De deal is gewoon te goed om voorbij te laten schieten. Tegen dat die zo ver in prijs zakt kan je nog een hele tijd wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-04 16:48

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

ikbenben schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 01:23:
[...]

Lol, ik ging ook eerst wat reviews en vergelijkende tests afwachten maar om 1 of andere reden was ik eens gaan kijken op de Telenet shop en toen ik deze deal zag heb ik hem ook maar direct besteld :P
De deal is gewoon te goed om voorbij te laten schieten. Tegen dat die zo ver in prijs zakt kan je nog een hele tijd wachten.
Inderdaad, een prijsverlaging van 200 euro zal wel enige tijd in beslag nemen.
Bij deze is de "Samsung Galaxy S21 256 GB 5G Phantom White" besteld :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nedius004
  • Laatst online: 23-02 19:44
ikbenben schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 01:23:
[...]

Ik heb de S21 Ultra 128 gb phantom Black besteld via Telenet .Nog op de dag zelf wanneer ze hem getoond hadden.Heb nu de Oneplus 7 Pro met 256 gb die is maar 40-60 gb vol .Dus ben ik maar voor de 128 gb gegaan.All mijn oude photoos ga ik op mijn pc zetten . Alleen maar een mail gekregen van Telenet met de bevestiging van mijn bestelling .Anders nog niets .

[ Voor 6% gewijzigd door nedius004 op 16-01-2021 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Bomberman71 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:06:
[...]

Iemand enig idee wat hier uit kwam ?
Was vergelijking met S20 ultra ook, mooie vooruitgang.
Dacht geekbench single core 1050 en multi core net boven 3500.

Andere benchmarks weet ik niet meer, ben daar ook niet zo mee bezig:)
Wss nog niet op de finale software, dus nog wijzigingen mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Als ik enkele reviewers hoor versta ik dat er een review embargo loopt tot de preorders stoppen, reviewers mogen geen benchmarks draaien of foto/video exporteren, enz.. (ook al doen sommige dat wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:18

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Bij deze nog een keer het verzoek aan iemand (@robcoenen jij wellicht?) om een prijzen en levertijden topic aan te maken voor dit toestel.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:27
Het is voor mij voor het eerst dat de nieuwe S serie zwaar tegenvalt, daarnaast is het gemis van een micro sd slot toch wel een (grote) dealbreaker. Aangezien ik nu in het bezit ben van een S20.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Tec7lol schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 08:44:
Als ik enkele reviewers hoor versta ik dat er een review embargo loopt tot de preorders stoppen, reviewers mogen geen benchmarks draaien of foto/video exporteren, enz.. (ook al doen sommige dat wel)
Lijkt me een rare zet. Als je overtuigd bent van je product dan laat je het toch reviewen om meer mensen te laten preorderen?

@Megapaul als je nu al een S20 hebt lijkt me de S21 geen goede update. Net als toen bij de S8 en S9.

[ Voor 10% gewijzigd door Gismo1979 op 16-01-2021 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Zo gaat het meestal wel, ik herinner me bij de S20 FE dat het ook een hele tijd geduurd heeft voor de eerste "echte" review.

Maar andere merken doen dit ook, zoals google https://www.reddit.com/r/...se_of_the_review_embargo/
Ik denk dat het eerder wat te maken heeft met "controle".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 23-04 07:23
Bestellen jullie een hoesje erbij? Heb nu een doorzichtig hoesje en glasplaatje erop.

Schijnt dat de ultra een val van twee meter moet overleven. Gezien de mooie achterkant is een hoesje zonde. Maar een toestel van 1450e laten vallen en krassen krijgen is misschien nog wel erger, lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-03-2024
Bomberman71 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:13:
Wacht dan even op de echte reviews ! De 4000mah accu op de S21 is echt niks bijzonders en we weten niet wat die 2100 doet. Ja, de presentaties zijn altijd mooi en Fomo maakt ook alles mooier maar kijk eerst even de kat uit de boom.
De Exynos moet zich eerst bewijzen in de praktijk en vooral mbt de accu.
Ga ik ook zeker doen, al zijn de reviews over s-serie de laatste jaren altijd wel redelijk positief geweest.
Accuduur heb ik wel vertrouwen in dat die iets beter is dan de s20. Door het 1080p/adaptief scherm, kleinere processor en de geïntegreerde modem.

Jaloers trouwens op de prijs bij Telenet, als ING-klant krijg je 10% korting, maar dat is nog steeds een 100 euro duurder.
Pagina: 1 2 ... 44 Laatste

Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic

In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.