batumulia schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:08:
Ik zit zelf nog op een S10+ en kan wisselen dit jaar. De USB-C port van mijn S10+ is niet heel geweldig meer (kabel blijft er niet goed meer in zitten - ja, vuil is er uit). Mijn wens was dan dit jaar ook om te wisselen naar een S21 model. Helaas is sinds het vorige model de 3.5mm jack weg en hebben ze met deze iteratie ook nog is
MST betalen weggelaten, het scherm naar een 1080p veranderd (ja de resolutie stond daar standaard al op, maar geeft meer pixels weer op dezelfde resolutie), geen uitbreidbaar geheugen, geen oplader meer standaard bijgeleverd en zou ik zelfs op de Ultra versie moeten overstappen als ik gebruik wil maken van alle camera's - beetje een hard sell - en raar ook nadat Samsung Apple belachelijk aan het maken was omdat Apple een trend heeft ingezet om meer dingen weg te laten onder het mom van "we geven zoveel om het milieu"
Het lijkt inderdaad minder te worden maar de vraag is hoe zich dat vertaald naar het echte gebruik.
De 3.5mm is een trend die zich al langer voor doet en Samsung wil liever dat je de Galaxy buds koopt. De laatste paar jaar kreeg je ze er bij de pre-order gratis bij.
MST is denk ik iets wat niet veel gebruikt wordt in Nederland. Maar ik kan het mis hebben. Ik gebruik in iedergeval alleen nfc en ben nog geen problemen tegen gekomen.
Dat de resolutie lager is geworden vind ik enerzijds wel jammer want ik vind dat een high end toestel de beste specs moet hebben maar anderzijds is 1080p 120hz ook heel goed want ik denk dat de meeste S20's daarop ingesteld staan.
Geen sd kaart slot en oplader is wel erg zuinig van Samsung. Ik kan zonder maar het is jammer dat ze deze weg inslaan.
Zoals het lijkt is de S21 geen volwaardige opvolger van de S20. Het is geen flagship met de beste specs.
Ik denk dat de Ultra de echte Galaxy S is.
Maar er zijn ook positieve punten namelijk,
-Betere Exynos soc. Dit leidt hopelijk tot betere prestaties, betere beeldverwerking dus foto's en betere accuduur.
- Zuiniger beeldscherm (variabele refresh rate) en hogere helderheid.
- Verbeterde vingerafdruk scanner. Groter en sneller
- S21 Plus heeft grotere accu.
- Goedkoper dan S20 serie bij release.
Uiteindelijk is de S21 niet wat ik verwacht had en zal daarom niet overstappen naar de 'gewone' S21. Dus dan blijft de Ultra over en ondanks dat ik geen groot toestel wil, heb hem toch maar besteld.