Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:59
Aangezien er nog geen topic over prijzen aangemaakt is heb ik dat maar een keer gedaan:

[Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen

Hoop dat die verder goed is zo.

Kan die misschien in de TS erbij gezet worden?

[ Voor 7% gewijzigd door LordLynx op 16-01-2021 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 10:14
fanatic_david schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 02:52:[...]
Inderdaad, een prijsverlaging van 200 euro zal wel enige tijd in beslag nemen.
Bij deze is de "Samsung Galaxy S21 256 GB 5G Phantom White" besteld :*)
Ik heb net dezelfde besteld :)
nedius004 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 02:53:
[...]Ik heb de S21 Ultra 128 gb phantom Black besteld via Telenet .Nog op de dag zelf wanneer ze hem getoond hadden.Heb nu de Oneplus 7 Pro met 256 gb die is maar 40-60 gb vol .Dus ben ik maar voor de 128 gb gegaan.All mijn oude photoos ga ik op mijn pc zetten . Alleen maar een mail gekregen van Telenet met de bevestiging van mijn bestelling .Anders nog niets .
Een Ultra is gewoon veel te groot voor mij. De S21 is maar enkele millimeters groter dan mijn S8 dus dat is nog net te doen.
Mijn 64GB staat ook niet vol maar voor 50€ extra heb ik dubbel zoveel opslag. Wie weet ga ik het bij deze generatie wel gebruiken en aangezien er geen sd-card support is speel ik het liever zeker.
Matedeor schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 10:11:
[...]
Jaloers trouwens op de prijs bij Telenet, als ING-klant krijg je 10% korting, maar dat is nog steeds een 100 euro duurder.
Is er niemand in je familie of kennissenkring die bij Telenet is? Misschien kan je het daar eens vragen.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06 14:32
Ik zit zelf nog op een S10+ en kan wisselen dit jaar. De USB-C port van mijn S10+ is niet heel geweldig meer (kabel blijft er niet goed meer in zitten - ja, vuil is er uit). Mijn wens was dan dit jaar ook om te wisselen naar een S21 model. Helaas is sinds het vorige model de 3.5mm jack weg en hebben ze met deze iteratie ook nog is MST betalen weggelaten, het scherm naar een 1080p veranderd (ja de resolutie stond daar standaard al op, maar geeft meer pixels weer op dezelfde resolutie), geen uitbreidbaar geheugen, geen oplader meer standaard bijgeleverd en zou ik zelfs op de Ultra versie moeten overstappen als ik gebruik wil maken van alle camera's - beetje een hard sell - en raar ook nadat Samsung Apple belachelijk aan het maken was omdat Apple een trend heeft ingezet om meer dingen weg te laten onder het mom van "we geven zoveel om het milieu"

[ Voor 5% gewijzigd door batumulia op 16-01-2021 11:11 ]

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17:46
Ja, het is een hard sell, maar dat is al ettelijke jaren aan de gang en eerlijk gezegd vond ik dit verlede jaar gezien de introductieprijs van de S20, nog moeilijker.

Bij andere merken is het niet veel beter, kijk maar naar Huawei, xiaomi, one plus... daar gaat ook elk jaar er 100euro bij en ben benieuwd of er daar in de volgende versies ook nog power adapters gaan inzitten. Net zoals de headpone jack die verdwenen is, zal de power adapter ook verdwijnen (apple, Xiaomi, nu samsung,...) en de volgende die op de lijst staat te verdwijnen is de micro sd card.

Toen ik in 2010 men eerste Galaxy S1 kocht (500euro) dacht ik dat de volgende versies alléén maar goedkoper zouden worden... was ik ffe verkeerd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Toch blijkbaar al een demo model in een oosterse mediamarkt.
Dit is van een S21(plus)

YouTube: samsung galaxy s21 plus video foto sample dawnload oryginal sample

Kwaliteit is niet slecht voor een demo-exemplaar in de winkel.
Jammer dat er op de ultra wide lens geen autofocus zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Tec7lol schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:54:
Toen ik in 2010 men eerste Galaxy S1 kocht (500euro) dacht ik dat de volgende versies alléén maar goedkoper zouden worden... was ik ffe verkeerd. :+
Of OnePlus die met hun One een betaalbare "flagship killer" op de markt zette voor 300€. Dat heeft ook niet lang geduurd :P

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:14

Denko

|{ing Øf ßlitz

Iemand hier nog ervaringen met hoesjes die wat beter zijn dan de gewoonlijke 5 euro aliexpress meuk? Zit zelf te kijken naar het mous systeem, en dan draadloze lader voor de auto, een case en misschien een magnetische kaarthouder ervoor.

Zoek een non flip magere hoes. Liefst iets dat leder of hout aan de achtkant heeft.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-06 08:24
batumulia schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:08:
Ik zit zelf nog op een S10+ en kan wisselen dit jaar. De USB-C port van mijn S10+ is niet heel geweldig meer (kabel blijft er niet goed meer in zitten - ja, vuil is er uit). Mijn wens was dan dit jaar ook om te wisselen naar een S21 model. Helaas is sinds het vorige model de 3.5mm jack weg en hebben ze met deze iteratie ook nog is MST betalen weggelaten, het scherm naar een 1080p veranderd (ja de resolutie stond daar standaard al op, maar geeft meer pixels weer op dezelfde resolutie), geen uitbreidbaar geheugen, geen oplader meer standaard bijgeleverd en zou ik zelfs op de Ultra versie moeten overstappen als ik gebruik wil maken van alle camera's - beetje een hard sell - en raar ook nadat Samsung Apple belachelijk aan het maken was omdat Apple een trend heeft ingezet om meer dingen weg te laten onder het mom van "we geven zoveel om het milieu"
Het lijkt inderdaad minder te worden maar de vraag is hoe zich dat vertaald naar het echte gebruik.

De 3.5mm is een trend die zich al langer voor doet en Samsung wil liever dat je de Galaxy buds koopt. De laatste paar jaar kreeg je ze er bij de pre-order gratis bij.

MST is denk ik iets wat niet veel gebruikt wordt in Nederland. Maar ik kan het mis hebben. Ik gebruik in iedergeval alleen nfc en ben nog geen problemen tegen gekomen.

Dat de resolutie lager is geworden vind ik enerzijds wel jammer want ik vind dat een high end toestel de beste specs moet hebben maar anderzijds is 1080p 120hz ook heel goed want ik denk dat de meeste S20's daarop ingesteld staan.

Geen sd kaart slot en oplader is wel erg zuinig van Samsung. Ik kan zonder maar het is jammer dat ze deze weg inslaan.
Zoals het lijkt is de S21 geen volwaardige opvolger van de S20. Het is geen flagship met de beste specs.

Ik denk dat de Ultra de echte Galaxy S is.

Maar er zijn ook positieve punten namelijk,
-Betere Exynos soc. Dit leidt hopelijk tot betere prestaties, betere beeldverwerking dus foto's en betere accuduur.
- Zuiniger beeldscherm (variabele refresh rate) en hogere helderheid.
- Verbeterde vingerafdruk scanner. Groter en sneller
- S21 Plus heeft grotere accu.
- Goedkoper dan S20 serie bij release.

Uiteindelijk is de S21 niet wat ik verwacht had en zal daarom niet overstappen naar de 'gewone' S21. Dus dan blijft de Ultra over en ondanks dat ik geen groot toestel wil, heb hem toch maar besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Denko schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:22:
Iemand hier nog ervaringen met hoesjes die wat beter zijn dan de gewoonlijke 5 euro aliexpress meuk? Zit zelf te kijken naar het mous systeem, en dan draadloze lader voor de auto, een case en misschien een magnetische kaarthouder ervoor.

Zoek een non flip magere hoes. Liefst iets dat leder of hout aan de achtkant heeft.
Samsung heeft zelf een ruim aanbod van hoesjes waaronder eentje in het leder ;)
Garret1410 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:56:
[...]

Het lijkt inderdaad minder te worden maar de vraag is hoe zich dat vertaald naar het echte gebruik.

De 3.5mm is een trend die zich al langer voor doet en Samsung wil liever dat je de Galaxy buds koopt. De laatste paar jaar kreeg je ze er bij de pre-order gratis bij.

MST is denk ik iets wat niet veel gebruikt wordt in Nederland. Maar ik kan het mis hebben. Ik gebruik in iedergeval alleen nfc en ben nog geen problemen tegen gekomen.

Dat de resolutie lager is geworden vind ik enerzijds wel jammer want ik vind dat een high end toestel de beste specs moet hebben maar anderzijds is 1080p 120hz ook heel goed want ik denk dat de meeste S20's daarop ingesteld staan.

Geen sd kaart slot en oplader is wel erg zuinig van Samsung. Ik kan zonder maar het is jammer dat ze deze weg inslaan.
Zoals het lijkt is de S21 geen volwaardige opvolger van de S20. Het is geen flagship met de beste specs.

Ik denk dat de Ultra de echte Galaxy S is.

Maar er zijn ook positieve punten namelijk,
-Betere Exynos soc. Dit leidt hopelijk tot betere prestaties, betere beeldverwerking dus foto's en betere accuduur.
- Zuiniger beeldscherm (variabele refresh rate) en hogere helderheid.
- Verbeterde vingerafdruk scanner. Groter en sneller
- S21 Plus heeft grotere accu.
- Goedkoper dan S20 serie bij release.

Uiteindelijk is de S21 niet wat ik verwacht had en zal daarom niet overstappen naar de 'gewone' S21. Dus dan blijft de Ultra over en ondanks dat ik geen groot toestel wil, heb hem toch maar besteld.
Persoonlijk vind ik dat er veel geklaagd wordt voor dingen dat niet echt een probleem zijn. Begrijpelijk als het dingen zijn die men weglaat maar voor sommige zijn er oplossingen en andere zijn soms onbelangrijk.

De 3.5mm had ik op mijn TAB S6 ook al niet meer dus had ik een adaptor gekocht van Samsung zelf voor 3,5mm => USB-C.

MST, nooit gebruikt en ik kan mij zelfs niet inbeelden waar dit in België gebruikt wordt. Schijnt meer iets te zijn voor de Amerikaanse markt.

De lagere resolutie vind ik ook spijtig echter was dit bij de S20 ook al als je de 120Hz wilt gebruiken.
Bij mijn S8 zie ik zelfs geen verschil tussen 1080p en 1440p, enkel als ik de Gear VR gebruik (welke toch niet meer werkt op de nieuwere toestellen).

Geen sd-card is inderdaad spijtig. Nu ben je wel bijna verplicht om het duurste toestel telkens te kopen om zeker te zijn dat je toekomstgericht voldoende hebt. Met een sd-card was dit niet van belang.
De oplader weglaten vind ik ook stom maar ik heb er zelf nog 2 liggen van mijn S8 en TAB S6, enkel spijtig dat beide maar 15W zijn en geen 25W. Op zich geen probleem aangezien dit toch beter is voor de levensduur van de batterij.

De Ultra is gewoon véél te duur en veel te groot voor mij. De S21 is ideaal maar had inderdaad wat meer Ultra features mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

ikbenben schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:13:
[...]

Samsung heeft zelf een ruim aanbod van hoesjes waaronder eentje in het leder ;)

[...]
De meeste Samsung hoesjes die ik bij collega's heb gezien wordt ik niet warm van eigenlijk. De lederen voor de s21 ultra geldt eigenlijk hetzelfde voor. Niks mis mee, maar ook niet echt bijzonder. Wel de hoofdprijs gelijk helaas.

Ga het een weekje aankijken, maar ik denk tenzij er iets anders komt het de mous wordt met gelijk de draadloze autolader/houder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tec7lol
Ondertussen is er ook al een teardownvideo online:

YouTube: Samsung Galaxy S21 5G Disassembly Teardown Repair Video Review

Heeft blijkbaar niet 1 maar 2 van die speakers met foam balletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Denko schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 19:28:
[...]

De meeste Samsung hoesjes die ik bij collega's heb gezien wordt ik niet warm van eigenlijk. De lederen voor de s21 ultra geldt eigenlijk hetzelfde voor. Niks mis mee, maar ook niet echt bijzonder. Wel de hoofdprijs gelijk helaas.

Ga het een weekje aankijken, maar ik denk tenzij er iets anders komt het de mous wordt met gelijk de draadloze autolader/houder
Ik heb voor mijn S8 2 Samsung hoesjes en een stuk of 5 van AliExpress en ik gebruik die van Ali het meest eerlijk gezegd. Goedkoop en toch degelijk.

Voor mijn S21 voorlopig de Samsung clear cover besteld (zo zie je tenminste nog dat het een witte is) maar nadien zal ik waarschijnlijk ook wel enkele van AliExpress bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 13:20

RMX

Vandaag de Ultra gezien in het wild. Black en Silver. Ik had een zilver besteld maar die spiegelt heel erg. Dacht dat deze of meer mat was of meer zoals de S10+ wit. Voor mij een minpunt en ga hem proberen om te zetten naar zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
ikbenben schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:22:
[...]

Ik heb voor mijn S8 2 Samsung hoesjes en een stuk of 5 van AliExpress en ik gebruik die van Ali het meest eerlijk gezegd. Goedkoop en toch degelijk.

Voor mijn S21 voorlopig de Samsung clear cover besteld (zo zie je tenminste nog dat het een witte is) maar nadien zal ik waarschijnlijk ook wel enkele van AliExpress bestellen.
Waar heb je je hoesje besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

Ik heb deze besteld, voor nog geen 3euro,
https://a.aliexpress.com/_mLh5vKt
inclusief screen en cameraprotector.

Had deze met singles day ook al eens gekocht voor de S20 FE, en zag er wel deftig uit.
Maar ja, change of plans dus... en nu moet ik hem voor de S21 ook nog eens bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Wackmack schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:00:
[...]

Waar heb je je hoesje besteld?
Bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
YouTube: Galaxy Buds Pro vs Live vs Plus - Ultimate Comparison!

YouTube: Eerste indruk: Galaxy Buds Pro! Slimmer dan de AirPods Pro?

Gezien veel mensen deze oordopjes ontvangen, hier twee reviews van de oordopjes.

[ Voor 24% gewijzigd door Wackmack op 17-01-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:18
ikbenben schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:00:
[...]

Of OnePlus die met hun One een betaalbare "flagship killer" op de markt zette voor 300€. Dat heeft ook niet lang geduurd :P
Nou moet ik eerlijk zeggen dat de OnePlus Nord wel degelijk een flagship killer is hoor (oke op de camera na dan die is niet zo best) maar leg ik mijn Nord naast de S20 van mijn vrouw is mijn Nord toch aanzienlijk sneller sneller op alle aspecten (vingerprint scanner, apps opstarten scrollen door de menu's en pagina's)

En dat voor een telefoon die mij 300 heeft gekost van 900 van de S20.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenben
Inhumanous schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:48:
[...]
Nou moet ik eerlijk zeggen dat de OnePlus Nord wel degelijk een flagship killer is hoor (oke op de camera na dan die is niet zo best) maar leg ik mijn Nord naast de S20 van mijn vrouw is mijn Nord toch aanzienlijk sneller sneller op alle aspecten (vingerprint scanner, apps opstarten scrollen door de menu's en pagina's)

En dat voor een telefoon die mij 300 heeft gekost van 900 van de S20.
Volgens benchmarks zou de S20 toch een pak sneller moeten zijn.

OnePlus Nord :
  • AnTuTu: 315641 (v8)
  • GeekBench: 7844 (v4.4), 1953 (v5.1)
  • GFXBench: 19fps (ES 3.1 onscreen)
Galaxy S20 :
  • AnTuTu: 525029 (v8)
  • GeekBench: 12557 (v4.4), 2750 (v5.1)
  • GFXBench: 44fps (ES 3.1 onscreen)
Maar ik had het meer op het feit dat OnePlus hun strategie waarmee ze ooit gestart waren, nog weinig te maken heeft met een betaalbare flagship. Ze kosten ondertussen ongeveer even veel als de concurrentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:29

13art

Moderator Mobile
Modbreak:En bij deze nogmaals het verzoek aan éénieder om nog aparte topics aan te maken voor de prijzen en levertijden en eentje voor de accessoires. Dit om het ervaringen topic overzichtelijk te houden en er voor te zorgen dat dit topic niet tijdelijk dicht hoeft vanwege 'onderhoud'.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-06 18:46

Bozznl

GT: The Bozzz88

Weten jullie of er op het scherm van de s21 ultra standaard een screen protector zit vanuit de fabriek? Ik las dat dit bij de note serie van vorig jaar (volgens mij) wel het geval was.

Kan er online weinig over vinden, behalve dat gorilla glass Victus aanwezig is, zou dat al voldoende bescherming bieden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vellichor
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-12-2023
Bozznl schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:27:
Weten jullie of er op het scherm van de s21 ultra standaard een screen protector zit vanuit de fabriek? Ik las dat dit bij de note serie van vorig jaar (volgens mij) wel het geval was.

Kan er online weinig over vinden, behalve dat gorilla glass Victus aanwezig is, zou dat al voldoende bescherming bieden?
Er is een kunststof screenprotector bijgeleverd (staat op Coolblue site).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenben
13art schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:58:
[modbreak]En bij deze nogmaals het verzoek aan éénieder om nog aparte topics aan te maken voor de prijzen en levertijden en eentje voor de accessoires. Dit om het ervaringen topic overzichtelijk te houden en er voor te zorgen dat dit topic niet tijdelijk dicht hoeft vanwege 'onderhoud'. [/]
Bij deze eentje voor de accessoires ;)

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2047356

[ Voor 7% gewijzigd door ikbenben op 17-01-2021 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:18
ikbenben schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:55:
[...]

Volgens benchmarks zou de S20 toch een pak sneller moeten zijn.

OnePlus Nord :
  • AnTuTu: 315641 (v8)
  • GeekBench: 7844 (v4.4), 1953 (v5.1)
  • GFXBench: 19fps (ES 3.1 onscreen)
Galaxy S20 :
  • AnTuTu: 525029 (v8)
  • GeekBench: 12557 (v4.4), 2750 (v5.1)
  • GFXBench: 44fps (ES 3.1 onscreen)
Maar ik had het meer op het feit dat OnePlus hun strategie waarmee ze ooit gestart waren, nog weinig te maken heeft met een betaalbare flagship. Ze kosten ondertussen ongeveer even veel als de concurrentie.
Aahh ja dat zou kunnen, hebben er idd niet veel zware apps op draaien maar in het dagelijks gebruikt lijkt de goedkope OnePlus zelfs nog sneller dan de S20

Maar inderdaad de "flagship" telefoons van OP kosten tegenwoordig net zoveel als andere flagships

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:54
Niet zo positief over de camera's, helaas..
YouTube: Was ist los, Samsung? - Alle Galaxy S21 + Galaxy Buds Pro vanaf +/-6min (Duits)

Al neem ik het wel met korreltje zout, we zien nog wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tec7lol
Dit is nog steeds de pre retail versie.
Maar het geeft al een eerste indruk, ik zou graag eens een video zien van een drukke plaats/weg.

Hier wat nieuws over de benchmarks tussen snapdragon - exynos
https://droid.news/why-is...1-with-sd888-exynos-2100/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Fijn dat Exynos een keer de upperhand heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
"Jimmy is promo" heeft ook een review gemaakt over de camera van de S21(+)
YouTube: Samsung Galaxy S21 Plus | Pro-Grade Camera - WOW
Lijkt zeer enthousiast te zijn.

(Ik weet wel niet wat zijn relatie is met Samsung, dit was de gast die de S20 FE twee weken voor alle andere reviewers in zijn bezit had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:55
Aan de verscheidene Youtube video's te zien is het voorlopig toegelaten aan vele grotere tech sites en vloggers om al "hands on" te laten zien vlak na de officiële aankondiging. Waarschijnlijk hebben die het toestel met de pandemie al een aantal dagen in handen gekregen.

De foto's zien er wel gelikt uit maar vraag me af of daar veel van de Samsung bewerking bij komt kijken. Op reddit zag ik een portretfoto waar de blur wel heel agressief stond, de persoon stond net geplakt op een willekeurige background. Dat zag er niet uit.

Een volledige review volgt dan op vrijdag 29 januari na verloop van het embargo. Grappig is ook dat sommige van die video's van eerdere smartphones beweren van "volgens de geruchten zal morgen X en Y uitkomen" en dan de dag nadien zeggen "ik heb dit dus 3 weken getest en..." Het is allemaal deel van de show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Tec7lol schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:23:
"Jimmy is promo" heeft ook een review gemaakt
Doet quasi enkel Samsung videos. Heel interessant om dingen te weten te komen, maar dus sowieso pro Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
algalid schreef op maandag 18 januari 2021 @ 00:52:

De foto's zien er wel gelikt uit maar vraag me af of daar veel van de Samsung bewerking bij komt kijken. Op reddit zag ik een portretfoto waar de blur wel heel agressief stond, de persoon stond net geplakt op een willekeurige background. Dat zag er niet uit.
Dat is gewoon bokeh effect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-06 13:15
algalid schreef op maandag 18 januari 2021 @ 00:52:
Aan de verscheidene Youtube video's te zien is het voorlopig toegelaten aan vele grotere tech sites en vloggers om al "hands on" te laten zien vlak na de officiële aankondiging. Waarschijnlijk hebben die het toestel met de pandemie al een aantal dagen in handen gekregen.

Een volledige review volgt dan op vrijdag 29 januari na verloop van het embargo. Grappig is ook dat sommige van die video's van eerdere smartphones beweren van "volgens de geruchten zal morgen X en Y uitkomen" en dan de dag nadien zeggen "ik heb dit dus 3 weken getest en..." Het is allemaal deel van de show.
Volgens mij heeft Samsung er dit jaar in Nederland voor gekozen om 14 januari met een busje langs de verschillende nieuwsmedia te rijden voor een mini persconferentie en wat hands-on tijd, waar ze normaal de Nederlandse pers centraal uitnodigen om een (mid)dag aan de slag te kunnen met het toestel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2hNDK2XrhXfPqEd47KkxkXVs5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IhXhwb5wMiT9cI0qB60ST4jH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 11:00

robhof

Lembongan view

robcoenen schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:32:
[...]

Volgens mij heeft Samsung er dit jaar in Nederland voor gekozen om 14 januari met een busje langs de verschillende nieuwsmedia te rijden voor een mini persconferentie en wat hands-on tijd, waar ze normaal de Nederlandse pers centraal uitnodigen om een (mid)dag aan de slag te kunnen met het toestel.

[Afbeelding]
Klopt. :) Zie ook de (p)review van Bright: YouTube: Eerste indruk Samsung Galaxy S21: mooier en goedkoper!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tec7lol
Nog een review tov de S20 FE : YouTube: Samsung Galaxy S21 vs Galaxy S20 FE - Surprising Truth

Verder nog info gevonden dat hij na benchmarks toch enkele graden warmer wordt dan andere flagships, vooral de cameramodule dan (omdat die in aluminium is en dat zowieso beter warmte geleid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Tec7lol schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:35:
Verder nog info gevonden dat hij na benchmarks toch enkele graden warmer wordt dan andere flagships, vooral de cameramodule dan (omdat die in aluminium is en dat zowieso beter warmte geleid)
Benchmarks vragen dan ook max performance en is dus niet abnormaal dat die warm(er) wordt. Zo lang het niet heet wordt zie er geen probleem in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Klein aandachtspuntje als je een simkaart wilt plaatsen in de S21:
https://www.sammobile.com...t-of-room-for-user-error/

Pak het juiste gaatje... :P :+

Anders prik je in de microfoon.

[ Voor 7% gewijzigd door Gismo1979 op 18-01-2021 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
In de previews zag ik een aantal toestellen met single sim, krijgt de Benelux de dual sim versie? De Samsung site geeft enkel een vage "kan verschillen per land". In de FAQ is er ook sprake van eSIM, daar kan je mss wel een dual SIM functionaliteit op nabootsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:12
Gismo1979 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:40:

met e-sim geen probleem... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Wel uit US, dus Snapdragon..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tec7lol
De batterijduur valt ook èrg goed mee. :o

YouTube: Galaxy S21 Ultra vs Galaxy S20 Ultra / S21 / S21 Plus / S20 Plus / S... (resultaat op 12:20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 25-06 07:52
Gismo1979 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:40:

Datzelfde 'probleem' is niet nieuw. Heel veel telefoons, vooral die de SIM bovenin hebben, hebben een gaatje voor een microfoon of speakertje in de buurt van het gaatje voor de SIM ejector. Het risico wordt meestal ondervangen door de speaker niet recht onder het gaatje te plaatsen, maar onder een hoek, waardoor je nooit iets kapot kunt prikken. De teardowns zullen leren of Samsung dat hier ook doet, maar ik ga daar wel van uit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-06 18:07
algalid schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:50:
In de previews zag ik een aantal toestellen met single sim, krijgt de Benelux de dual sim versie? De Samsung site geeft enkel een vage "kan verschillen per land". In de FAQ is er ook sprake van eSIM, daar kan je mss wel een dual SIM functionaliteit op nabootsen.
Nederland heeft de Dual SIM versie (2 x nano SIM en 1x eSIM)

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-06 10:29
Vind je? Ligt er naar mijn mening toch echt aan waar je het mee vergelijkt. Met de S20? Eens, al moet je niet vergeten dat de resolutie is afgenomen en de batterijgrote toegenomen waardoor dat al impact heeft. Maar...

Mijn Russisch is nou niet echt om naar huis te schrijven, maar als ik naar die sheet kijk op 2:39 dan staat daar de iPhone 12 Pro Max met een tijd van 9 uur en 54 minuten. De normale iPhone 12 staat er met 8 uur 37 minuten. Er vanuit gaande dat dit ongeveer op dezelfde 'load' is als de S21 tests dan vind ik de S21 het toch karig doen.

Naar mijn mening kan je de 12 Pro Max vergelijken met de S21 Ultra qua 'premium-heid'. Ze hebben ook dezelfde prijsklasse. De 12 Pro Max heeft een minder scherm (2778x1284 tegen 3200x1440) maar ook een veel minder grote accu (3.687mAh tegen 5.000mAh). Ondanks bovenstaande zit er ruim 1 uur en 3 kwartier 'batterij verschil' tussen die twee. Vergelijk je de iPhone 12 met de S21 dan zit er alsnog bijna 3 kwartier verschil tussen.

Dat is toch aanzienlijk en laat in mijn ogen toch blijken dat Samsung dit een stuk minder onder de knie heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door AlxRoelofs op 19-01-2021 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03 09:22
Lees even de topicwaarschuwing voor je post.

[ Voor 68% gewijzigd door RoD op 19-01-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
AlxRoelofs schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:53:
[...]

Vind je? Ligt er naar mijn mening toch echt aan waar je het mee vergelijkt. Met de S20? Eens, al moet je niet vergeten dat de resolutie is afgenomen en de batterijgrote toegenomen waardoor dat al impact heeft. Maar...
De S20 kon ervoor ook niet ingesteld worden op 120Hz WQHD+, het was 60Hz WQHD+ of 120Hz 1080.
de resolutie is dus gelijk gebleven maar nu heeft de S21 een adaptive verversingssnelheid.

En inderdaad, nog steeds geen match voor de Apple chip, niet qua snelheid en niet qua batterij, maar we gaan de goede weg op. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakki
Ultra (5000 Mah) opladen met 25W charger: 41min geeft 0=>77%
Indicatie resterende oplaadtijd "full": 31min.

Bron: YouTube: How Galaxy S21 Ultra Downgraded Fast Charging- VS. OnePlus 8T (WARP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Ultra snel laden verkort ook de levensduur van de batterij. 25W is de gulden middenweg imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 13:34
[...]

Mijn Russisch is nou niet echt om naar huis te schrijven, maar als ik naar die sheet kijk op 2:39 dan staat daar de iPhone 12 Pro Max met een tijd van 9 uur en 54 minuten. De normale iPhone 12 staat er met 8 uur 37 minuten. Er vanuit gaande dat dit ongeveer op dezelfde 'load' is als de S21 tests dan vind ik de S21 het toch karig doen.

Naar mijn mening kan je de 12 Pro Max vergelijken met de S21 Ultra qua 'premium-heid'. Ze hebben ook dezelfde prijsklasse. De 12 Pro Max heeft een minder scherm (2778x1284 tegen 3200x1440) maar ook een veel minder grote accu (3.687mAh tegen 5.000mAh). Ondanks bovenstaande zit er ruim 1 uur en 3 kwartier 'batterij verschil' tussen die twee. Vergelijk je de iPhone 12 met de S21 dan zit er alsnog bijna 3 kwartier verschil tussen.

Dat is toch aanzienlijk en laat in mijn ogen toch blijken dat Samsung dit een stuk minder onder de knie heeft.
Het bijzondere is dan weer wel dat in de test van tweakers de Iphone 12 en Samsung s20 vrij dicht bij elkaar liggen wat betreft accuduur. Dus vind het lastig om dit goed te duiden, ook omdat het weer een onbekend kanaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:44
Nu ik na lang twijfelen tussen een Note 20 ultra, Fold 2 en uiteindelijk de S21 ultra toch voor een Fold2 ben gegaan mis ik helaas wel de 'gratis' buds pro. Hopelijk gaan er veel op v&a/mp belanden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
[...]

Ik heb nu een aantal hands on reviews gezien en wat ik tot nu toe gehoord heb is dat de accuduur beter is dan de S20 serie. Batterij is trouwens alleen bij de S21+ toegenomen.

In de buurt van de iphone 12 komen ze niet maar je moet het vergelijken met de serie ervoor. En als he goed wilt vergelijken zou je de S21 op 60hz moeten zetten maar ook dan denk ik dat de iphone wint als je de accucapaciteit in de vergelijking meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 22:03
ikbenben schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:18:
Ultra snel laden verkort ook de levensduur van de batterij. 25W is de gulden middenweg imo.
Is op niks gebaseerd. Hebben al jaren nu echt snelle oplaad technieken en nog nergens is te zien (overtuigend) dat het de accu benadeeld.
Als je goed kijkt zie je ook dat er een hele techniek achter zit en hij hem niet direct max vol duwt maar het gaat in fases.
Zeker als je werkt met 2 accu's is het helemaal niet schadelijk.

Let wel, De 21 lijkt niet traag te laden hoor maar een Ultra van 0 - 100 in een dik uur is niet snel te noemen anno 2021 maar is meer 2019 style.
Ansich boeit het niet zo, zolang je maar de gehele dag doorkomt met die accu en dan tijdens het slapen bijlaad en dan is snelheid minder een factor.

Persoonlijk zou ik toch graag 65+W charging zien voor die momenten dat je nog even de tijd hebt en je snel bij wilt toppen. Toch fijn als je dan in 10 mins dan even 30% ofzo erbij kan drukken.

Vwb Performance en batterijduur wil ik eerst de echte verschillende reviews zien.
Ik persoonlijk geloof niet in een achterstand van zo'n 25% tov de SD 865+ goedmaken (tov de 990) en dan ook nog eens het verschil tussen die 865+ en de 888 inlopen en zelfs voorbij gaan !
Nee, sorry ik geloof niet in 40-50% meer power in een jaar tijd ... <+:)
Ik hoop dat ik het fout heb maar ik denk dat er een hoop hype is en foutieve info.
Hetzelfde denk ik voor accu stamina.
Nogmaals, ik hoop dat ik gecorrigeerd wordt met daadwerkelijke tests na het embargo maar het is te mooi om waar te zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door Bomberman71 op 20-01-2021 00:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
Tec7lol schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:45:
[...]

De S20 kon ervoor ook niet ingesteld worden op 120Hz WQHD+, het was 60Hz WQHD+ of 120Hz 1080.
de resolutie is dus gelijk gebleven maar nu heeft de S21 een adaptive verversingssnelheid.

En inderdaad, nog steeds geen match voor de Apple chip, niet qua snelheid en niet qua batterij, maar we gaan de goede weg op. :)
Apple zit echter ook niet stil en elke generatie maakt enorme sprongen. Dus Samsung haalt Apple wellicht nooit in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Volkan1984 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 07:47:
[...]

Apple zit echter ook niet stil en elke generatie maakt enorme sprongen. Dus Samsung haalt Apple wellicht nooit in.
Ik moet ook eerlijk zijn dat bij mij accutijden alleen belangrijk zijn in de vorm van "haalt hij 1 zware dag" als het antwoord ja is vind ik het best. Of die nou 1.3 of 1.4 zware dagen haalt zal me een worst wezen, ik hoor het wel als die 2 zware dagen haalt. En dat doet eigenlijk nog geen 1 high end telefoon op het moment.

Ik ben nu een maandje over van de oneplus 6 naar de S10+ (prive naar werktelefoon) Daarmee ook voor het eerst weer een samsung sinds de S2. En ik ben wel teleurgesteld eigenlijk in het geheel. De bloat is nog steeds niet weg te krijgen. Ze blijven bixby en samsung accounts pushen etc. Ik hoop dat dat in ieder geval bij de S21 ultra beter is. Zou zonde zijn als die de 2 jaar in een la doorbrengt terwijl ik mijn oneplus weer uit zijn pensioen trek.
Is het nog steeds zo dat de exynos chipsets minder/geen custom roms krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
Volkan1984 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 07:47:
[...]

Deze generatie heeft de nieuwe iphone toch weer een slechtere accuduur gekregen.
Iphone's zijn efficiënt, in verhouding tot de accucapaciteit, maar dat komt ook omdat ze op één smartphone kunnen richten.
Zoals ik al zei het verschil tussen samsung s20 en iphone 12 is minimaal wat betreft accuduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
schumi1986 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:35:
Nu ik na lang twijfelen tussen een Note 20 ultra, Fold 2 en uiteindelijk de S21 ultra toch voor een Fold2 ben gegaan mis ik helaas wel de 'gratis' buds pro. Hopelijk gaan er veel op v&a/mp belanden :p
Oei: heb je hem al besteld? Deze promotie is namelijk sinds vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfgLX0oareZ-Bayl47UrjqVyXHk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/molvZa8zeX7e0O2PFKNcGhFm.jpg?f=user_large

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Matedeor schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:36:
[...]

Deze generatie heeft de nieuwe iphone toch weer een slechtere accuduur gekregen.
Iphone's zijn efficiënt, in verhouding tot de accucapaciteit, maar dat komt ook omdat ze op één smartphone kunnen richten.
Zoals ik al zei het verschil tussen samsung s20 en iphone 12 is minimaal wat betreft accuduur.
Ik vermoed dat de S20 vs Iphone waar de batterijduur ongeveer hetzelfde is ook op 60Hz is gedownscaled.
reviews: Apple iPhone 12 en 12 Pro - De meerwaarde van 'Pro'

Want in de originele test waar hij op 120Hz staat is het verschil een stuk groter (wel met de iphone 11)

reviews: Samsung Galaxy S20-serie - Nog altijd de allemansvriendjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Volgens een artikel op sammobile haalt die 4,5 uur van 100 tot 24% charge op de Ultra. Dat lijken me meer reële waarden dan 8 uur.
https://www.sammobile.com...ery-life-seems-promising/

Veel hangt af van initiële learning, is de phone nog helemaal leeg van apps, staat bluetooth aan, 5G opgezet of niet, ... Iedereen zal zo andere resultaten bekomen. En een aantal apps zijn echt slecht geoptimaliseerd zodat ze batterij zuigen alsof het niets is, kan ook een nare verrassing zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberJohn
algalid schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:11:
Volgens een artikel op sammobile haalt die 4,5 uur van 100 tot 24% charge op de Ultra. Dat lijken me meer reële waarden dan 8 uur.
https://www.sammobile.com...ery-life-seems-promising/

Veel hangt af van initiële learning, is de phone nog helemaal leeg van apps, staat bluetooth aan, 5G opgezet of niet, ... Iedereen zal zo andere resultaten bekomen. En een aantal apps zijn echt slecht geoptimaliseerd zodat ze batterij zuigen alsof het niets is, kan ook een nare verrassing zijn.
Momenteel haal ik ongeveer 7u aan SoT uit de Ultra op WQHD+ en 120Hz.

[ Voor 21% gewijzigd door CyberJohn op 20-01-2021 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Deel gerust verdere statistieken of info..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
CyberJohn schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:18:
[...]

[Afbeelding]

Momenteel haal ik ongeveer 7u aan SoT uit de Ultra op WQHD+ en 120Hz.
Instellingen? BT en WiFi aan/ uit? Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Matedeor schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:36:
[...]

Wel bijzonder dan dat ik langer doe met mijn 12 Pro Max dan met mijn 11 Pro Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
Volkan1984 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:23:
[...]

Instellingen? BT en WiFi aan/ uit? Etc.
BT, WiFi, 5G, Eye comfort shield aan
Brightness op 60-70%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
Volkan1984 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:25:
[...]

Wel bijzonder dan dat ik langer doe met mijn 12 Pro Max dan met mijn 11 Pro Max.
Kan ook komen doordat bij de 11 Pro Max de accucapaciteit al iets was afgenomen.
Volgens de meeste reviews is de accuduur afgenomen bij de Iphone 12 (door minder capaciteit).
Ten gunste van een lager gewicht en dunner design.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakki
Ultra battery test
YouTube: Galaxy S21 Ultra vs Xiaomi Mi 11 / iPhone 12 Pro Max / OnePlus 8 / S...
120Hz FullHD+ : 8u34min (1u extra tov S20 ultra)

[ Voor 4% gewijzigd door Hakki op 20-01-2021 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Bomberman71 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 00:35:
[...]

Vwb Performance en batterijduur wil ik eerst de echte verschillende reviews zien.
Ik persoonlijk geloof niet in een achterstand van zo'n 25% tov de SD 865+ goedmaken (tov de 990) en dan ook nog eens het verschil tussen die 865+ en de 888 inlopen en zelfs voorbij gaan !
Nee, sorry ik geloof niet in 40-50% meer power in een jaar tijd ... <+:)
Ik hoop dat ik het fout heb maar ik denk dat er een hoop hype is en foutieve info.
Hetzelfde denk ik voor accu stamina.
Nogmaals, ik hoop dat ik gecorrigeerd wordt met daadwerkelijke tests na het embargo maar het is te mooi om waar te zijn.
Op zich is het verschil geen 25% maar eerder 15% als je verschillende testen naast elkaar legt.

Wat betreft de performance is het makkelijk te verklaren omdat de Exynos 990 een custom soc was met twee custom mongoose cores.
De Exynos 2100 is gewoon een standaard ARM setup vrijwel gelijk aan de 888. Alleen de GPU is anders en natuurlijk komt er een stukje besturing om de hoek kijken welke Samsung de AMIGO governor noemt.

Verder bestaat een soc natuurlijk uit meer onderdelen zoals de modem, de ISP (image processor) en NPU.

Dus ik geloof wel dat de prestaties een stuk verbeterd zijn tov Exynos 990 maar op welk nivo is nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Garret1410 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:49:
[...]

Op zich is het verschil geen 25% maar eerder 15% als je verschillende testen naast elkaar legt.

Wat betreft de performance is het makkelijk te verklaren omdat de Exynos 990 een custom soc was met twee custom mongoose cores.
De Exynos 2100 is gewoon een standaard ARM setup vrijwel gelijk aan de 888. Alleen de GPU is anders en natuurlijk komt er een stukje besturing om de hoek kijken welke Samsung de AMIGO governor noemt.

Verder bestaat een soc natuurlijk uit meer onderdelen zoals de modem, de ISP (image processor) en NPU.

Dus ik geloof wel dat de prestaties een stuk verbeterd zijn tov Exynos 990 maar op welk nivo is nog even afwachten.
Nou het verschil met de 865 was misschien over het geheel 15% maar daarna kwam de 865+ en dat was ook weer een verschil.
Op batterij gebied scheelde het toen rustig tot wel 20% en dat verschil is groot.
De eerste benchmark test gaf dat gisteren ook al aan, sneller dan de 990 maar de verschillen waren niet dusdanig dat je spreekt over tot wel 40 a 50% en dat ga je echt nodig hebben wil je sneller zijn dan een 888 vergeleken met de 990.

We zullen het zien ....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
henklbr schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:38:
[...]

Oei: heb je hem al besteld? Deze promotie is namelijk sinds vandaag:

[Afbeelding]
Totaal offtopic maar bedankt voor het melden, toestel is nu retour naar belsimpel en besteld in een andere shop. Besparing is 200,-!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
schumi1986 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:30:
[...]

Totaal offtopic maar bedankt voor het melden, toestel is nu retour naar belsimpel en besteld in een andere shop. Besparing is 200,-!
Ik antwoordde alleen op jouw "off-topic" vraag dan... ;)

Ik begrijp overigens nog steeds niet, dat mensen bestellen bij "Belsimpel", met hun "grijze import"... 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door henklbr op 20-01-2021 14:41 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
henklbr schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:40:
[...]

Ik begrijp overigens nog steeds niet, dat mensen bestellen bij "Belsimpel", met hun "grijze import"... 8)7
Ja haha neem jou niets kwalijk, sterker nog ben jou erg dankbaar samen met nog een tweaker die mij tipte. Maar door mijn offtopic reactie is het steeds verder offtopic gegaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
CyberJohn schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:36:
[...]

Nederland heeft de Dual SIM versie (2 x nano SIM en 1x eSIM)
Hm, weet dat nog niet zo zeker.
Meestal hebben wij hier de International version en als ik naar deze Teardown kijk van een International Exynos 2100 dan zie ik helaas slechts 1x Nanosim -O-

YouTube: Samsung Galaxy S21 Ultra 5G Disassembly Teardown Repair Video Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
@CyberJohn kan het wellicht wel doorgeven? (dualsim fysiek?)
Wat zijn je ervaringen met de vingerafdruksensor trouwens?
Sinds Android 11 op de S10 vind ik hem daar al supergoed werken.. Bij launch was dat helemaal het geval niet. Regelmatig verbeteringen gehad.
Voor S21 zie ik online soms 'gewoon' (=zoals s10) en soms supersnel, dus weinig verandering lijkt me? Enfin, groter oppervlak kan enkel maar helpen.. nieuw toestel is ook altijd even wennen waar hij exact zit tov nieuwe houding (kom van kleiner toestel)

[ Voor 4% gewijzigd door Hakki op 20-01-2021 17:05 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberJohn
Bomberman71 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:33:
[...]

Hm, weet dat nog niet zo zeker.
Meestal hebben wij hier de International version en als ik naar deze Teardown kijk van een International Exynos 2100 dan zie ik helaas slechts 1x Nanosim -O-

YouTube: Samsung Galaxy S21 Ultra 5G Disassembly Teardown Repair Video Review
2x Nano SIM + eSIM, heel zeker.
Hakki schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:04:
@CyberJohn kan het wellicht wel doorgeven? (dualsim fysiek?)
Wat zijn je ervaringen met de vingerafdruksensor trouwens?
Sinds Android 11 op de S10 vind ik hem daar al goed werken.. Bij launch was dat helemaal het geval niet.
Voor S21 zie ik online soms 'gewoon' (=zoals s10) en soms supersnel, dus weinig verandering lijkt me? Enfin, groter oppervlak kan enkel maar helpen.. nieuw toestel is ook altijd even wennen waar hij exact zit tov nieuwe houding (kom van kleiner toestel)
De vingerafdruk sensor voelt aanzienlijk sneller. 9 van de 10x ontgrendelt mijn toestel alleen door de double tap om het scherm wakker te maken. Dit kan door de grotere Sensor komen, maar het voelt ook een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
CyberJohn schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:06:
[...]

2x Nano SIM + eSIM, heel zeker.

[...]

De vingerafdruk sensor voelt aanzienlijk sneller. 9 van de 10x ontgrendelt mijn toestel alleen door de double tap om het scherm wakker te maken. Dit kan door de grotere Sensor komen, maar het voelt ook een stuk sneller.
Ok, ik begrijp dat jij het toestel daadwerkelijk fysiek gezien hebt en ermee gespeeld hebt ??
Ik neem dat dan van je aan en ben bij met het Dual sim + 1x E-sim verhaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestrotweaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-05 21:56
@CyberJohn hoe ervaar je de curved edge ? ik twijfel namelijk heel erg tussen de S21+ en de Ultra ... de S21+ heeft een flat panel en de Ultra een curved screen....alvast bedankt voor je reactie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
maestrotweaker schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:10:
@CyberJohn hoe ervaar je de curved edge ? ik twijfel namelijk heel erg tussen de S21+ en de Ultra ... de S21+ heeft een flat panel en de Ultra een curved screen....alvast bedankt voor je reactie !
Met een hoes eromheen voelt het als een flat panel. Het is niet zo curved als de S10 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
De ultra neem je voor de extra's ivm foto en schermtechnologie.. niet voor de edge lijkt me.
Als je kan leven met 'minder' laatste technologie, dan pas kan je S21+ gaan overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
@CyberJohn en je eerlijke mening over de camera?
Vooral low-light situaties interesseren me dan.. Rest zal wel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
Hakki schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:15:
@CyberJohn en je eerlijke mening over de camera?
Vooral low-light situaties interesseren me dan.. Rest zal wel goed zijn.
Helaas door de Lock-down niet echt een vergelijking kunnen doen, maar een paar foto's kunnen schieten met mijn Z Fold2 en kunnen vergelijken; Het is een stuk helderder, maar om een goede mening te kunnen vormen zou ik meer naar buiten moeten (iets wat buiten werktijden nu nogal lastig is 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
CyberJohn schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:16:
[...]

Helaas door de Lock-down niet echt een vergelijking kunnen doen, maar een paar foto's kunnen schieten met mijn Z Fold2 en kunnen vergelijken; Het is een stuk helderder, maar om een goede mening te kunnen vormen zou ik meer naar buiten moeten (iets wat buiten werktijden nu nogal lastig is 8)7 )
Wat is daar lastig aan dan ? Er is nog geen avondklok O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maestrotweaker
@Hakki idd de ultra kies je voor de camera en niet curved. Maar het scherm de ram geheugen de spen etc etc zijn ook elementen die meespelen.
Mbt scherm van s21+ ik weet niet of de resolutie scherp genoeg is op een 6,7 inch panel....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberJohn
Bomberman71 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:18:
[...]

Wat is daar lastig aan dan ? Er is nog geen avondklok O-)
Haha, dat klopt. Echter nogal wat verplichtingen buiten werk gehad deze week en plaats liever geen foto's van mijn wijk op t wereld wijde web :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaarEnSappig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-06 23:24
Huidig heb ik een iPhone XS Max, Apple Watch en Airpods Pro.

Ik ben redelijk geinteresseert om een Samsung Galaxy S21 Ultra aan te schaffen. Uiteraard verlies ik hierdoor toegang tot mijn Apple Watch en Apple Pay.

Denken jullie dat het waard is om de overstap te maken. Ene kant vind ik het wel vervelend dat je een soort van "vast" zit aan een ecosysteem gezien je anders functies mist, maar de functies zijn wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
GaarEnSappig schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:29:

Ik ben redelijk geinteresseert om een Samsung Galaxy S21 Ultra aan te schaffen. Uiteraard verlies ik hierdoor toegang tot mijn Apple Watch en Apple Pay.

Denken jullie dat het waard is om de overstap te maken. Ene kant vind ik het wel vervelend dat je een soort van "vast" zit aan een ecosysteem gezien je anders functies mist, maar de functies zijn wel fijn.
Dat zou ik ook graag willen weten.
Heb zelf de iphone 11 pro en apple watch.
Wat mij steeds meer tegen staat is dat je overal abonnementen voor moet afsluiten. Ook steeds vaker bij apps.

Bij Android had je vroeger vaker de mogelijkheid om de app te gebruiken en dan reclame op de koop toe te nemen. Is dat nog steeds zo? Dat prefereer ik boven verplichte abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
GaarEnSappig schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:29:

Ik ga ook overstappen van iOS naar Android (S21 Ultra). Doe ik wel vaker. Als Apple Pay de enige reden is wat je weerhoudt om over te stappen, Android heeft bij bepaalde banken (ING / Bunq / Rabo) ook gewoon de mogelijkheid om mobiel te betalen. Betalen via de Watch van Samsung werkt vooralsnog niet, dus je zou daarmee niet je Apple Watch kunnen vervangen. Daarvoor heb je andere watches, van Garmin bijvoorbeeld. Persoonlijk kunnen die zich niet meten met de Watch, maar dat is mijn mening. De AirPods zullen ook gewoon werken met Android, maar niet zoals op iOS (automatisch koppelen om maar een voorbeeld te geven).
Teletekst schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:47:
[...]

Wat mij steeds meer tegen staat is dat je overal abonnementen voor moet afsluiten. Ook steeds vaker bij apps.

Bij Android had je vroeger vaker de mogelijkheid om de app te gebruiken en dan reclame op de koop toe te nemen. Is dat nog steeds zo? Dat prefereer ik boven verplichte abonnementen.
Over welke abonnementen gaat het hier om?

[ Voor 8% gewijzigd door MysticX op 21-01-2021 11:09 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Teletekst schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:47:
[...]

Precies... dit is één van de reden waarom ik niet naar ios ben over gestapt.
Een beetje offtopick dit, maar bij Android heb je inderdaad - volgens mij bij alle apps - een "light" versie waar je reclames voor lief moet nemen, of anders je koopt de app. All moet ik zeggen dat de laatste tijd steeds meer een abonnement wordt gevraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Embargo gedaan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl

Bozznl

henklbr schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:40:
[...]

Wat is hier precies 'erg' aan? Behalve dat je een update misschien maandje eerder of later krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
MysticX schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:04:
[...]

Over welke abonnementen gaat het hier om?
Als je een app wilt downloaden uit de app store. Echt heel vaak zit daar een abonnementsvorm aan vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Bozznl schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:13:
[...]

Wat is hier precies 'erg' aan? Behalve dat je een update misschien maandje eerder of later krijgt?
Wat dacht je van netwerkinstellingen? Wel/Niet functioneren 5G/VoLTE/VoWiFi etc...

En nee: je kan de CSC niet veranderen met Odin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl

Bozznl

henklbr schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:31:
[...]

Wat dacht je van netwerkinstellingen? Wel/Niet functioneren 5G/VoLTE/VoWiFi etc...

En nee: je kan de CSC niet veranderen met Odin...
Oké thanks. Heb zelf als vrij basic gebruiker nooit (bewust) last gehad van verkeerde of missende netwerkinstellingen (vooral Duitse telefoons gehad via Belsimpel). Maargoed zal nu wel twee keer nadenken als ik het zo hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
MysticX schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:04:
[...]

Ik ga ook overstappen van iOS naar Android (S21 Ultra). Doe ik wel vaker. Als Apple Pay de enige reden is wat je weerhoudt om over te stappen, Android heeft bij bepaalde banken (ING / Bunq / Rabo) ook gewoon de mogelijkheid om mobiel te betalen. Betalen via de Watch van Samsung werkt vooralsnog niet, dus je zou daarmee niet je Apple Watch kunnen vervangen. Daarvoor heb je andere watches, van Garmin bijvoorbeeld. Persoonlijk kunnen die zich niet meten met de Watch, maar dat is mijn mening.De AirPods zullen ook gewoon werken met Android, maar niet zoals op iOS (automatisch koppelen om maar een voorbeeld te geven)
Tsja het is maar net wat je met je horloge doet, een Apple watch koop je als je een horloge wilt die goed samen werkt met je IPhone en als je het leuk vindt om om de dag je horloge op te laden >:)

Ik heb een Garmin Fenix 6X pro en dat is toch wel een ander niveau als een Apple watch. Maar je koopt een garmin als je graag sport en niet als fashion artikel op kantoor. Alleen al de batterij duur van 3-4 weken van de garmin is echt een pluspunt.

[ Voor 3% gewijzigd door schumi1986 op 21-01-2021 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-05 07:29
YouTube: Samsung Galaxy S21 Ultra (Snapdragon 888) vs S21 Ultra (Exynos 2100)

Helaas, door de gpu wint snapdragon het weer. Gelukkig ben ik geen hardcore phone gamer maar toch jammer dat je voor dit bedrag lagere specs krijgt.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Tiduz schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:20:
YouTube: Samsung Galaxy S21 Ultra (Snapdragon 888) vs S21 Ultra (Exynos 2100)

Helaas, door de gpu wint snapdragon het weer. Gelukkig ben ik geen hardcore phone gamer maar toch jammer dat je voor dit bedrag lagere specs krijgt.
Och ja, op zich is net nu ook weer niet zo'n héél slecht resultaat. Cpu gebruik vind ik iets belangrijker aangezien ik niet echt veel games speel op de smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-06 22:54
Gisteren met de demomodellen heel kort gespeeld. Die S21 ultra in 't zwart is bloody smoking. Echt een super mooie achterkant. Scherm zag er vanzelfsprekend erg geweldig uit.

De S21 leek meer dan snel genoeg. Vloog lekker door de menu's heen, terwijl een hoop bloatware aanwezig was wat altijd op de demo's zit. Dit zit niet op de normale retail versie. De glasstic back voelt hetzelfde als het glas van de plus en ultra. Je gaat 't verschil nagenoeg niet merken.

Verbaasde mij toch dat de S21 plus zo groot is ondanks dat ik het al gelezen had. Hij lijkt groter dan de ultra. Is gezichtsbedrog hoor. Komt omdat je bij die ultra zo'n grote camera module achter hebt zitten. Ja, je kan de pixels zeker wel zien als je goed kijkt op de plus, maar het is zeker niet storend. 120 hz is veel fijner en de meesten hebben 'm gewoon op 1080p staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RMX

RMX

Draicon schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:35:
Gisteren met de demomodellen heel kort gespeeld. Die S21 ultra in 't zwart is bloody smoking. Echt een super mooie achterkant. Scherm zag er vanzelfsprekend erg geweldig uit.
Wat vind je van de zilveren in het echt?
Ik moest even wennen. Spiegelde heel erg naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-06 22:54
RMX schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:39:
[...]

Wat vind je van de zilveren in het echt?
Ik moest even wennen. Spiegelde heel erg naar mijn idee.
Qua kleuren helaas weinig gezien. Enkel de zwarte voor de ultra, de donkergrijze voor de S21 (kan je wel een zwarte tint noemen) en die paarse voor de S21 plus. Paars was ik geen fan van. Vond ik lelijk. Wilde die zilveren ook zien, maar die was er niet. Kan me goed voorstellen dat ie goed spiegelt. Deed de S7 ook in 't zilver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestrotweaker
@Draicon welke ligt goed in de hand? S21+ of ultra? Wat vond je van de curved screen?
Pagina: 1 2 ... 44 Laatste

Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic

In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.