Anteros schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:39:
Ik zit nog steeds te twijfelen maar neig toch meer naar een iPhone 12 pro max. Ik vind online teveel inconsistenties met betrekking tot de accu en de camera. Bij de een is de accu erg goed, bij de ander 'ok'. Zelfde voor de camera. Verder heb ik sterk mijn twijfels of de camera van een 2100 hetzelfde presteert als de 888. Die inconsistenties lijken deels te correleren met de 2100 vs 888 verschillen. Maw, ik denk dat de 2100 toch best wel eens tegen kan vallen. De tijd zal het leren.
Maar nu.... ik wilde dus bijna de i12 pro max gaan bestellen totdat ik het zogenaamde 'camera flare' opmerkte. De i12 (en pro, pro max) hebben overdreven veel flare bij heldere puntbronnen in foto's en video's. Erg storend en (veel) erger dan bij de S21 ultra.
Dan heb je >1000e te 'verbranden', kan je het bijna niet uitgeven omdat er altijd wel wat is.... Pfff, 1st world problems
Edit: Ik heb nu een i11 pro en schijnbaar heeft deze hetzelfde lens-flare probleem als de 12. Aangezien ik mij daar nooit aan gestoord heb....
De 12ProMax heeft extreem veel last van die flares door de camera lens setup. Daar is niks aan te doen maar is gewoon een ongunstige opstelling die dit normale fenomeen extra belicht en als storend kan worden ervaren.
Hier gaat geen update wat aan doen, het is een hardware issue.
De 2100 is op dit vrij duidelijk:
- Zuinig qua verbruik, zeker tov de 990
- Prima performance tov de 990
- De Mali GPU is beneden peil voor 2021 en dus jammer
- Warmte huishouding is best okay
Maar de vragen zijn, Hoe doet hij het qua verbruik tov de 888 ?
Hoe is het verschil in fotografie tussen de 888 en 2100 ?
Blijft gewoon klote dat we met Samsung steeds lopen te kloten met verschillende soc's en hardware alround (dual sim, single sim, mm wave antennes wel of niet, etc etc.)
Dat is echt een voordeel bij Apple, overal dezelfde hardware vanaf day 1 !
Camera reviews idd heel erg veel verschil, maar valt mij op dat de meest positievere reviews vaak de 888 versies zijn !
En ja de soc bepaald wel degelijk de kwaliteit van de photo's dus ook daar moeten we goede reviews zien die dat gaan vergelijken.
Op dit moment ben ik gematigd enthousiast:
- Performance maak ik me niet zo'n zorgen om, jammer van die waardeloze GPU
- Verbruik lijkt goed en hopelijk niet een te groot gat met de 888 of wellicht zelfs beter ?
- Camera setup valt nog wat tegen (had meer verwacht) maar de updates kunnen nuances veranderen.
- Baal nog steeds van het Msd slot
- Baal van die 2018 25W fast charging, weinig fast aan anno 2021
- Erg tespreken over het design
- Gelukkig een 512GB versie bij release
- Bluetooth 5.2 !
- 16GB RAM (512GB) en dat is altijd welkom
- Scherm is geweldig
- Speakers schijn goed te zijn, erg belangerijk voor mij
- Wifi6E en dus klaar voor de komende jaren
- Pre-order gifts zijn dit jaar erg goed
Gismo1979 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:30:
[...]
Hij had het erover dat leaks riepen dat de ecynos ca. 15% sneller zou zijn dan de SD888 waarbij ik aangeef dat de meeste geruchten die ik gelezen heb schreven dat de 2100 sneller en efficiënter zou zijn dan de 990 en de SD865.
Klopt maar ook de diverse leaks (twitter, vlogs) over 2100 hype met benchmarks die door het dak gingen.
2100 slachte de 888 af enzo, maar nu vind je daar heel weinig van en hoor je niemand daarover.
Dat is waarvoor ik waardschuwde want je kunt gewoon niet 50% groeien qua performance in 1 jaar tijd met een opvolger van dezelfde serie zeg maar.
[
Voor 10% gewijzigd door
Bomberman71 op 24-01-2021 14:41
]