Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
Voor de IOS mensen ...
Overstappen zou ik niet doen.
De camera vind ik tot nu toe in de tests tegenvallen. Sure, het zoomen is een groot verschil maar de rest is niet echt beter te noemen en video blijft nog steeds achter. Ik had next gen verwacht en zo ziet het er wel uit maar in de praktijk de resultaten dus niet.
Super goed dus maar niet beter op alle vlakken en onder alle omstandigheden.
Jammer.
En ja, updates enzo. Heb nog NOOIT gezien dat updates de camera dusdanig upgraden dat het echt een verschil is.

Vwb Airpods pro, die werken prima op Android en ze koppelen ook gewoon snel. Geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
YouTube: Kopen of wachten? Onze Galaxy S21 review!

29ste komt die dus uit. Ontvang je dan de telefoon al direct op vrijdag of op zaterdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecker3000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05:51
Heb een S21 besteld via Samsung, komende van een S9 zal het alsnog een mooie upgrade zijn, al lees ik hier meer en meer dat deze generatie niet meer top of the line is.. We gaan het meemaken komende week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-09 22:40
gsmarena heeft ook een review online geplaatst.
https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s21-review-2218.php

Valt beetje tegen... buiten de batterijduur dan, die is het hoogste van alle versies S1 tot nu.
Maar het moet wel gezegd worden dat dit nog een pre-retail versie is security-update: 1 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Tiduz schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:20:
YouTube: Samsung Galaxy S21 Ultra (Snapdragon 888) vs S21 Ultra (Exynos 2100)

Helaas, door de gpu wint snapdragon het weer. Gelukkig ben ik geen hardcore phone gamer maar toch jammer dat je voor dit bedrag lagere specs krijgt.
Dit voorspelde ik al helaas. Je kan niet in 1 jaar tijd op alle vlakken alles inhalen, onmogelijk en dat blijkt.
Benieuwd naar een echte accutest ivm die hogere clockspeed.
Ultra staat voor iets en dan moet het op alle vlakken geweldig zijn en niet achterblijven. Ben ook geen mobile gamer maar toch wil ik het beste wat er is als ik premium betaal.

Maar feit blijft, ook nu krijg je 2e keuze voor de hoofdprijs in de EU. Erg spijtig weer.
Tec7lol schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:17:
gsmarena heeft ook een review online geplaatst.
https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s21-review-2218.php

Valt beetje tegen... buiten de batterijduur dan, die is het hoogste van alle versies S1 tot nu.
Maar het moet wel gezegd worden dat dit nog een pre-retail versie is security-update: 1 december.
Een Accutest ook gezien en daar was een S20ultra de king dus schiet mij maar lek ... Maar S21U exy deed het niet slecht maar van die 2100 hype is nu weinig over.
Ik geloof niet in software updates mbt accuduur en performance. Het zijn vaak nuances die ze kunnen aanpassen maar zeker geen echte mega verschillen. Is bij Samsung nooit gebeurd en ook nu niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Bomberman71 op 22-01-2021 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 21:35
Bomberman71 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:04:
Voor de IOS mensen ...
Overstappen zou ik niet doen.
De camera vind ik tot nu toe in de tests tegenvallen. Sure, het zoomen is een groot verschil maar de rest is niet echt beter te noemen en video blijft nog steeds achter. Ik had next gen verwacht en zo ziet het er wel uit maar in de praktijk de resultaten dus niet.
Super goed dus maar niet beter op alle vlakken en onder alle omstandigheden.
Jammer.
En ja, updates enzo. Heb nog NOOIT gezien dat updates de camera dusdanig upgraden dat het echt een verschil is.

Vwb Airpods pro, die werken prima op Android en ze koppelen ook gewoon snel. Geen issues.
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Als je hem vergelijkt met de camera van de Iphone 12 Pro en OnePlus 8 Pro presteert hij inderdaad minder goed, maar dat maakt de camera op zich niet slecht. De foto's zien er imo nog steeds zeer goed uit.
Ondertussen al enkele verscheidene reviews bekeken en ik zie veel verschillende resultaten. Ik leid er gewoon uit af dat hij goed presteert, niet de beste maar ook niet de slechtste.
Ecker3000 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:34:
Heb een S21 besteld via Samsung, komende van een S9 zal het alsnog een mooie upgrade zijn, al lees ik hier meer en meer dat deze generatie niet meer top of the line is.. We gaan het meemaken komende week!
Ik kom van een S8. Dit zal sowieso een upgrade zijn voor mij!

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tec7lol
Wat batterijtests betreft heb ik ook al het een en ander gezien op youtube.
Het verschilt gewoon soms heel erg in welke test er wordt uitgevoerd, sommige zetten gewoon een video op en wachten 8uur tot de telefoon vanzelf uitvalt, dat is natuurlijk geen goede test.

Maar alle tests met gemengd gebruik, browsen, video, gaming, apps laten toch wel een spektakulaire verbetering zien. (tov vorig jaar en eigenlijk ook tov alle vorige jaren)
Vooral de test van gsmarena schat ik hoog in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5E9gvek8npCDo5jAb2clNgkmf1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BT5pr2qZ2qI8dFLBSd82d1VQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Ik denk dat ik te hoge verwachtingen had.
Als je dat camera eiland ziet dan zie je gewoon 'next gen' en ik verwachte ook dito foto resultaten en dus niet gewoon goed maar spectaculair over het gehele vlak.
Zeker gezien de top hardware die erin zit en de kosten die ermee gemoeid waren.
Samsung was jarenlang heer en meester op fotogebied en het lijkt erop dat ze dat al enige jaren niet meer zijn en ook niet meer worden.

Het zal wel aan mijn (te hoge) verwachtingen liggen ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Bomberman71 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:47:
Ik denk dat ik te hoge verwachtingen had.
Als je dat camera eiland ziet dan zie je gewoon 'next gen' en ik verwachte ook dito foto resultaten en dus niet gewoon goed maar spectaculair over het gehele vlak.
Zeker gezien de top hardware die erin zit en de kosten die ermee gemoeid waren.
Samsung was jarenlang heer en meester op fotogebied en het lijkt erop dat ze dat al enige jaren niet meer zijn en ook niet meer worden.

Het zal wel aan mijn (te hoge) verwachtingen liggen ......
Ik maak die bedenking al enkele generaties, vroeger stonden ze kwa fotografie aan de top samen met Apple.
Nu zijn ze ingehaald door heel wat andere merken, kijk maar eens naar https://www.dxomark.com/rankings/#smartphones 'net' in de top10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Tec7lol schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:55:
[...]

Ik maak die bedenking al enkele generaties, vroeger stonden ze kwa fotografie aan de top samen met Apple.
Nu zijn ze ingehaald door heel wat andere merken, kijk maar eens naar https://www.dxomark.com/rankings/#smartphones 'net' in de top10.
Sterker nog, ze waren zelfs Apple voorbij ten tijde van de S4/S5/S7.
Apple kakte toen en met weinig licht deden ze nauwelijks wat terwijl Samsung na Huawei vrij snel met nachtmodus kwamen.
Pas sinds de Iphone X is Apple echt met een inhaalslag begonnen, en ja de andere chinese merken ook.
Mischien sla ik wat door maar op basis van wat ik tot nu toe gezien heb in reviews is het qua fotografie weinig Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:56
Tec7lol schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:55:
[...]

Volgens mij is deze lijst ook niet up to date met de S21. Dus veel zegt dit (nog) niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Mind you dat DXOmark betaald is ! En met name de Chinezen verdacht snel een review hebben en hoge scores.
Terwijl het bij Apple en Samsung weken en soms maanden duurt voor een review (betalen schijnbaar niet voor exposure).

Als je kijkt naar de plaats van de Oneplus 7 Pro en wat daar onder staat dan neem je het direct niet meer serieus.
Derhalve hecht ik geen waarde meer aan DXOmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
geen idee hoe ik hier een tweet kan delen, maar @IceUniverse is zwaar onder de indruk wat betreft de fingerprint scanner van deze nieuwe S21.
Bizar snel en directe herkenning.

In tijden van mondkapjes erg prettig.

[ Voor 72% gewijzigd door _Bailey_ op 22-01-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Bij deze, voor degene die niet tevreden zijn van de camera prestaties :

https://www.tizenhelp.com...formance-in-first-update/

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Bomberman71 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:26:
Mind you dat DXOmark betaald is ! En met name de Chinezen verdacht snel een review hebben en hoge scores.
Terwijl het bij Apple en Samsung weken en soms maanden duurt voor een review (betalen schijnbaar niet voor exposure).

Als je kijkt naar de plaats van de Oneplus 7 Pro en wat daar onder staat dan neem je het direct niet meer serieus.
Derhalve hecht ik geen waarde meer aan DXOmark.
Doorgaans zou ik toch ook liever enkele software updates wachten eer ik een oordeel over een toestel kan vellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Tec7lol schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:48:
[...]

Doorgaans zou ik toch ook liever enkele software updates wachten eer ik een oordeel over een toestel kan vellen.
Wat hebben mensen eraan als die een nieuw toestel willen aanschaffen na de release, en dan vaak ook nog eens gepusht door Pre-order voordelen ?
Wat je dus doet als serieuze reviewer is direct een review en daarna een zgn 'revisit' na een grote update of grote verschillen.
Op die manier bedien je iedereen van informatie.
Na ruim 2 maanden, zoals destijds bij de Iphone 11 Pro, heeft voor velen geen meerwaarde meer.

Daarbij, het zijn nooit noemenswaardige verbeteringen, tenminste ik heb het nog nooit gezien.
We zagn dat ook bij de S20U waarbij de waardeloze focus wat werd verbloemt maar het is nooit opgelost omdat het simpelweg niet geheel mogelijk was dankzij hardware beperkingen.
Hetzelfde zagen we bij Oneplus die ook enorm veel kritiek kreeg met de Op7pro mbt de camera. Er kwamen updates maar veel mochten ze niet baten.
Laten we hopen dat ik het compleet mis heb.
_Bailey_ schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:54:
geen idee hoe ik hier een tweet kan delen, maar @IceUniverse is zwaar onder de indruk wat betreft de fingerprint scanner van deze nieuwe S21.
Bizar snel en directe herkenning.

In tijden van mondkapjes erg prettig.
Iceuniverse overdrijft wel vaker.
Wat ik in reviews gezien heb is een snelle fingerprint sensor maar niet meer dan dat. Zag zelfs dat sommigen moesten opnieuw scannen.
We gaan het wel merken, maar nogmaals het hemelse zoals Ice Universe dat beweert haal ik niet uit de Dozijn reviews die ik gezien heb.

[ Voor 48% gewijzigd door Bomberman71 op 22-01-2021 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:51
Bomberman71 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:20:
[...]

Dit voorspelde ik al helaas. Je kan niet in 1 jaar tijd op alle vlakken alles inhalen, onmogelijk en dat blijkt.
Benieuwd naar een echte accutest ivm die hogere clockspeed.
Ultra staat voor iets en dan moet het op alle vlakken geweldig zijn en niet achterblijven. Ben ook geen mobile gamer maar toch wil ik het beste wat er is als ik premium betaal.

Maar feit blijft, ook nu krijg je 2e keuze voor de hoofdprijs in de EU. Erg spijtig weer.

[...]

Een Accutest ook gezien en daar was een S20ultra de king dus schiet mij maar lek ... Maar S21U exy deed het niet slecht maar van die 2100 hype is nu weinig over.
Ik geloof niet in software updates mbt accuduur en performance. Het zijn vaak nuances die ze kunnen aanpassen maar zeker geen echte mega verschillen. Is bij Samsung nooit gebeurd en ook nu niet.
Alleen de Mali GPU is niet heel goed wat ook de verwachting was. Maar de CPU is gewoon dezelfde ARM setup als de SD888 zoals ik al eerder gezegd had dus dat verschil is zeker ingehaald. Als gamer heb je er weinig aan maar voor de meesten een grote stap voorwaarts.

Camera kan wel iets beter worden met updates. Natuurlijk geen giga verschil maar ik heb het met de S10 en S20 gezien dat de camera net even wat getweakt wordt. In de camera wereld gaat het vaak om nuances en het is allemaal erg subjectief.

De S21 Ultra heeft een veelzijdiger camerasysteem dan de iphone 12 en je kunt dan zeggen dat de camera dan beter is. Het is maar net hoe je het bekijkt. Persoonlijk vind ik de iphone 12 net even beter maar het verschil is minimaal.

Overall vind ik de Ultra echt een mooi toestel wat eigenlijk weinig fout doet dus in mijn ogen een goed toestel. Van elk toestel zijn er minpunten te bedenken en je moet voor jezelf bedenken welke je belangrijk vind. Ik heb ook de iphone 12 gehad en uiteindelijk was dat het voor mij ook niet helemaal. De OnePlus toestellen idem dito.

Accuduur King lijkt het te worden.
YouTube: Battery Test - Samsung Galaxy S21 Ultra vs Note 20 Ultra / S20 Ultra...

[ Voor 11% gewijzigd door Garret1410 op 22-01-2021 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 16:52
De camera app is wat verbeterd om minder agressief te zijn in portretmodus, de focus wordt ook softwarematig vastgezet en volgt objecten beter (de S20 had een zoekende focus die de mist in ging).

Een aantal gebruikers zijn overgeschakeld op GCam omdat de sensoren op zich goed zijn maar de Samsung app net niet flexibel genoeg is. In recensies wordt geopperd dat de HDR niet goed in elkaar zit, maar in principe valt te tweaken om de juiste contrasten te zetten.

De toestellen leunen ook meer en meer op computational photography voor bvb de nachtmodus, HDR, samengestelde zoom, focus op objecten, ...
Natuurlijk wordt het toestel met de voorgestelde app "out of the box" getest, de pro-modus behaalt soms betere resultaten maar dan moet je wel veel "prutsen". Dus het is allemaal wat zoeken voor het beste resultaat met de beschikbare hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBangVampa
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 19:42
Bomberman71 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:00:
[...]

Sterker nog, ze waren zelfs Apple voorbij ten tijde van de S4/S5/S7.
Apple kakte toen en met weinig licht deden ze nauwelijks wat terwijl Samsung na Huawei vrij snel met nachtmodus kwamen.
Pas sinds de Iphone X is Apple echt met een inhaalslag begonnen, en ja de andere chinese merken ook.
Mischien sla ik wat door maar op basis van wat ik tot nu toe gezien heb in reviews is het qua fotografie weinig Ultra.
Voor de mensen die een vergelijking willen tussen Samsung en Apple:

YouTube: Samsung Galaxy S21 Ultra vs iPhone 12 Pro Max Camera Test Comparison.

Al bij al een zeer goed resultaat ondanks de bedenkingen op de Ultra bij sommigen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 23:41
Wel met een SD888 dus er kan nog een verschil zitten in processing met de 2100 (net als de vorige generatie).

Ik ben echt aan het twijfelen om mijn i11 pro te vervangen voor een S21 Ultra. Vooral de grootte van de telefoon maar ook om de verschillen tussen 2100 en 888.

[ Voor 4% gewijzigd door Anteros op 22-01-2021 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Anteros schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:01:
[...]

Wel met een SD888 dus er kan nog een verschil zitten in processing met de 2100 (net als de vorige generatie).

Ik ben echt aan het twijfelen om mijn i11 pro te vervangen voor een S21 Ultra. Vooral de grootte van de telefoon maar ook om de verschillen tussen 2100 en 888.
Je hebt gelijk. De meeste mensen weten dat niet eens maar de SOC bepaalde ook fotografie en dat zagen we ook bij de S20 ultra met zowel een SD als een Exynos soc.
Dat is deels waarom de Iphone zo goed is met eigenlijk bejaarde camera hardware, omdat de SOC zo vreselijk snel is en co-processoren heeft voor bepaalde beeld bewerking zodat je zaken zoals deep fusion kan doen.
Dit wordt in de toekomst alleen maar belangerijker.

Als je de kans hebt, ALTIJD voor een 888 gaan, is altijd een betere keuze.
Opvallend trouwens dat we niemand meer horen over de leaks van weken geleden
'de 2100 is 1.4x zo snel als de 888' 'de 2100 veegt de vloer aan met de 888'
Opeens is het stil geworden ....
Ja, de 2100 is veel beter als e 990 maar dat mag ook wel na een jaar en de vreselijke achterstand. We zien nu nette accu stamina en snelle scores in single en multi core. De GPU blijft ook dit keer matig en dat doet hem met name de das om tov de 888.
We zullen straks zien dat de 888 nog beter om gaat met de accu en dan plaatst dat de 2100 toch weer in een ander daglicht.
1 ding is zeker, de benchmark leaks waren fake ..

Als het je om fotografie gaat zou ik mijn 11pro houden en kijken wat de Iphone 13 straks doet. Ze zullen qua display weer bij de tijd zijn en de A15 zal wederom rulen.
De S21Ultra is echt voor de mensen met een S9/Note9 of minder (Iphone 10S of minder) die een sprong willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bomberman71 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:17:
[...]

Als je de kans hebt, ALTIJD voor een 888 gaan, is altijd een betere keuze.
Opvallend trouwens dat we niemand meer horen over de leaks van weken geleden
'de 2100 is 1.4x zo snel als de 888' 'de 2100 veegt de vloer aan met de 888'
Opeens is het stil geworden ....
Ja, de 2100 is veel beter als e 990 maar dat mag ook wel na een jaar en de vreselijke achterstand. We zien nu nette accu stamina en snelle scores in single en multi core. De GPU blijft ook dit keer matig en dat doet hem met name de das om tov de 888.
Ik vraag me af waar je dit gelezen hebt. De meeste leaks die ik gezien heb hiervan is dat de 2100 sneller en efficiënter is dan de 990 en eerder en dat deze in de buurt zou komen van de sd888.

Qualcom is altijd wel sterk geweest met de gpu en daar had ik persoonlijk ook wel verwacht de 2100 het onderspit zou delven.

Ik hoop dat de 2100 qua batterijverbruik een stap vooruit is. Ben het wel met je eens dat de s21 serie pas interessant is als je van een s9 en wellicht s10 komt. Heb je nu een S20 dan is het in mijn ogen niet interessant.

[ Voor 7% gewijzigd door Gismo1979 op 22-01-2021 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:22

13art

Moderator Mobile

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Hij had het erover dat leaks riepen dat de ecynos ca. 15% sneller zou zijn dan de SD888 waarbij ik aangeef dat de meeste geruchten die ik gelezen heb schreven dat de 2100 sneller en efficiënter zou zijn dan de 990 en de SD865.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ikbenben
De Exynos doet het imo toch helemaal zo slecht niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Nzv4FNU.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EFZ1Fdn.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oD0WGUl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aHEffMk.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jQboTDO.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zIiD76H.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Hier ( YouTube: S21 Ultra VS iPhone 12 Pro Max Ultimate Camera Comparison 🔥 ) komt de 2100 iets minder uit de bus. Ik heb ook het idee dat de foto's hier slechter zijn in dezelfde omstandigheden dan waar jij naartoe linked.

Zou dit het verschil kunnen zijn tussen de ISP van de 2100 en de 888.... Zou graag een direct verschil willen zien.

@ikbenben Thanks voor het delen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenben
Anteros schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:17:
[...]

Hier ( YouTube: S21 Ultra VS iPhone 12 Pro Max Ultimate Camera Comparison 🔥 ) komt de 2100 iets minder uit de bus. Ik heb ook het idee dat de foto's hier slechter zijn in dezelfde omstandigheden dan waar jij naartoe linked.

Zou dit het verschil kunnen zijn tussen de ISP van de 2100 en de 888.... Zou graag een direct verschil willen zien.

Er zou een update moeten zijn die de camera prestaties verbeterd :
Galaxy S21 Enhances Camera Performance in First Update

Np.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anteros
Ik zit nog steeds te twijfelen maar neig toch meer naar een iPhone 12 pro max. Ik vind online teveel inconsistenties met betrekking tot de accu en de camera. Bij de een is de accu erg goed, bij de ander 'ok'. Zelfde voor de camera. Verder heb ik sterk mijn twijfels of de camera van een 2100 hetzelfde presteert als de 888. Die inconsistenties lijken deels te correleren met de 2100 vs 888 verschillen. Maw, ik denk dat de 2100 toch best wel eens tegen kan vallen. De tijd zal het leren.

Maar nu.... ik wilde dus bijna de i12 pro max gaan bestellen totdat ik het zogenaamde 'camera flare' opmerkte. De i12 (en pro, pro max) hebben overdreven veel flare bij heldere puntbronnen in foto's en video's. Erg storend en (veel) erger dan bij de S21 ultra.

Dan heb je >1000e te 'verbranden', kan je het bijna niet uitgeven omdat er altijd wel wat is.... Pfff, 1st world problems :)

Edit: Ik heb nu een i11 pro en schijnbaar heeft deze hetzelfde lens-flare probleem als de 12. Aangezien ik mij daar nooit aan gestoord heb....

[ Voor 7% gewijzigd door Anteros op 23-01-2021 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

Op gsmarena https://m.gsmarena.com/samsung_galaxy_s21-review-2218p5.php hebben ze hun camerareview nog eens geüpdate, er staat nu een vergelijkingstool om de camerakwaliteit te vergelijken met andere toestellen. Valt toch wel heel erg tegen moet ik zeggen. ivg met de S20 zie ik fletse kleuren en veel te veel ruis, zelf in goede belichting.
Update: blijkbaar zat ik bij video samples te kijken.. bij photo samples zie ik net minder ruis.

Maar bij de ultra wide-camera zie ik toch veel wazige vlekken. Deze zouden volgens de reviewer moeten kunnen verholpen worden bij een volgende softwareupdate.

[ Voor 28% gewijzigd door Gray|IA op 23-01-2021 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
For those concerned with S21 Ultra Exynos 2100 overheating, it appears to run cooler than the Note 20 Ultra Exynos 990 and performance drop is also less.

I checked if the Samsung Galaxy S21 Ultra with the Exynos 2100 was overheating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semi70
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17-09 13:52
Ik ben aan het twijfelen tussen de s21 en de s21 ultra. ik heb mijn telefoon altijd in mijn broekzak en denk dat de ultra dan te groot is. iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Anteros schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:39:
Ik zit nog steeds te twijfelen maar neig toch meer naar een iPhone 12 pro max. Ik vind online teveel inconsistenties met betrekking tot de accu en de camera. Bij de een is de accu erg goed, bij de ander 'ok'. Zelfde voor de camera. Verder heb ik sterk mijn twijfels of de camera van een 2100 hetzelfde presteert als de 888. Die inconsistenties lijken deels te correleren met de 2100 vs 888 verschillen. Maw, ik denk dat de 2100 toch best wel eens tegen kan vallen. De tijd zal het leren.

Maar nu.... ik wilde dus bijna de i12 pro max gaan bestellen totdat ik het zogenaamde 'camera flare' opmerkte. De i12 (en pro, pro max) hebben overdreven veel flare bij heldere puntbronnen in foto's en video's. Erg storend en (veel) erger dan bij de S21 ultra.

Dan heb je >1000e te 'verbranden', kan je het bijna niet uitgeven omdat er altijd wel wat is.... Pfff, 1st world problems :)

Edit: Ik heb nu een i11 pro en schijnbaar heeft deze hetzelfde lens-flare probleem als de 12. Aangezien ik mij daar nooit aan gestoord heb....
Ik twijfel ook nog, ik mag mijn abonnement verlengen en twijfel ook tussen de Iphone 12 pro max of de S21 ultra.. heb nu de Fold 2 en die houd ik sowieso.

Moeilijke keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Anteros schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:17:
[...]

Is ook persoonlijk want als je de review bekeken hebt zijn zij erg positief over de S21 Ultra. Zelfs zeggen ze dat de kleuren realistischer zijn dan bij de iphone 12. In het algemeen is de witbalans van de iphone vaak wat warmer en daar moet je van houden.

Als ik de S21 Ultra heb dan kan ik deze mooi vergelijken met iphone 12. Persoonlijk denk ik dat de iphone 12 iets beter is, vooral met portaits, maar de vraag is of de camera het belangrijkst is van een telefoon.
Als de Ultra in de buurt van de iphone 12 zit dan hou ik de Ultra want Android ligt mij gewoon beter.

Over de iphone 12 kom je ook inconsistente reviews tegen. Vooral accuduur is erg verschillend en volgens sommigen is de skin tone te oranje bruin. Ook heeft de iphone 12 last van exposure flickering tijdens filmen.

[ Voor 50% gewijzigd door Garret1410 op 24-01-2021 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71

De 12ProMax heeft extreem veel last van die flares door de camera lens setup. Daar is niks aan te doen maar is gewoon een ongunstige opstelling die dit normale fenomeen extra belicht en als storend kan worden ervaren.
Hier gaat geen update wat aan doen, het is een hardware issue.

De 2100 is op dit vrij duidelijk:

- Zuinig qua verbruik, zeker tov de 990
- Prima performance tov de 990
- De Mali GPU is beneden peil voor 2021 en dus jammer
- Warmte huishouding is best okay

Maar de vragen zijn, Hoe doet hij het qua verbruik tov de 888 ?
Hoe is het verschil in fotografie tussen de 888 en 2100 ?
Blijft gewoon klote dat we met Samsung steeds lopen te kloten met verschillende soc's en hardware alround (dual sim, single sim, mm wave antennes wel of niet, etc etc.)
Dat is echt een voordeel bij Apple, overal dezelfde hardware vanaf day 1 !

Camera reviews idd heel erg veel verschil, maar valt mij op dat de meest positievere reviews vaak de 888 versies zijn !
En ja de soc bepaald wel degelijk de kwaliteit van de photo's dus ook daar moeten we goede reviews zien die dat gaan vergelijken.

Op dit moment ben ik gematigd enthousiast:
- Performance maak ik me niet zo'n zorgen om, jammer van die waardeloze GPU
- Verbruik lijkt goed en hopelijk niet een te groot gat met de 888 of wellicht zelfs beter ?
- Camera setup valt nog wat tegen (had meer verwacht) maar de updates kunnen nuances veranderen.
- Baal nog steeds van het Msd slot
- Baal van die 2018 25W fast charging, weinig fast aan anno 2021

- Erg tespreken over het design
- Gelukkig een 512GB versie bij release
- Bluetooth 5.2 !
- 16GB RAM (512GB) en dat is altijd welkom
- Scherm is geweldig
- Speakers schijn goed te zijn, erg belangerijk voor mij
- Wifi6E en dus klaar voor de komende jaren
- Pre-order gifts zijn dit jaar erg goed
Gismo1979 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:30:
[...]

Hij had het erover dat leaks riepen dat de ecynos ca. 15% sneller zou zijn dan de SD888 waarbij ik aangeef dat de meeste geruchten die ik gelezen heb schreven dat de 2100 sneller en efficiënter zou zijn dan de 990 en de SD865.
Klopt maar ook de diverse leaks (twitter, vlogs) over 2100 hype met benchmarks die door het dak gingen.
2100 slachte de 888 af enzo, maar nu vind je daar heel weinig van en hoor je niemand daarover.
Dat is waarvoor ik waardschuwde want je kunt gewoon niet 50% groeien qua performance in 1 jaar tijd met een opvolger van dezelfde serie zeg maar.

[ Voor 10% gewijzigd door Bomberman71 op 24-01-2021 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:25
888 zal wel weer stukje beter zijn in batterij, foto's en prestaties. Maar kunnen we daar niet de hele topic aan vervuilen? Gamen vind ik nutteloos, dus in dagdagelijkse apps zal het wel meevallen.

Ben je het niet mee eens met Samsung, koop dan het product niet en spreek zo met je portefeuille. Elk toestel heeft voor en nadelen, perfectie bestaat niet. Zoiets is altijd een compromis.. wees blij dat er keuze is, je kan simpelweg niet alles willen.

Als de vergelijkende video's er zijn, kunnen we ze hier plaatsen.

Zou ik liever een 888 hebben? Ja.
Kan dat hier momenteel? Knip, Laten we het vriendelijk houden allemaal, discussies zijn prima ook over de verschillen in processoren. Geef en gun elkaar hiervoor de ruimte.

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 24-01-2021 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Hakki schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:45:
888 zal wel weer stukje beter zijn in batterij, foto's en prestaties. Maar kunnen we daar niet de hele topic aan vervuilen? Gamen vind ik nutteloos, dus in dagdagelijkse apps zal het wel meevallen.

Ben je het niet mee eens met Samsung, koop dan het product niet en spreek zo met je portefeuille. Elk toestel heeft voor en nadelen, perfectie bestaat niet. Zoiets is altijd een compromis.. wees blij dat er keuze is, je kan simpelweg niet alles willen.

Als de vergelijkende video's er zijn, kunnen we ze hier plaatsen.

Zou ik liever een 888 hebben? Ja.
Kan dat hier momenteel? Nee, case closed.
Volgens mij is dit een DISCUSSIE topic en aangezien nog niemand hem heeft ontvangen kan niemand daadwerkelijk over Ervaringen praten.
We hebben zelfs een apart Topic voor prijzen en dergelijke dus wat is er mis ?
Knip, hiervoor hebben we een TR knop.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 24-01-2021 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiSpeed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07-2021
Zijn er nog mensen die twijfelen tussen de ultra en de nog komende oneplus 9 pro?

Ik ben zelf altijd wel oneplus fan. Maar de 8 heeft naar mijn weten bijv. Nog steeds geen 5g bij KPN. Ik vind het wel leuk om te spelen met custom roms en dergelijke, dit is volgens mij weer beperkt bij Samsung?

Design van de ultra vind ik wel mooi maar de exynos 2100 blijkt volgens reviews tot nu toe wel minder dan de snapdragon versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:48

Bozznl

GT: The Bozzz88

YouTube: Samsung Galaxy S21 Ultra Review - The New King Of Phones

Review van de s21 ultra exynos. Gewoon van iemand die niet te veel vergelijkt met andere phones/processors of andere mierenneukerij.

Ziet er gewoon goed uit, ook de camera performance/kwaliteit prima voor mij. Gaming performance ook goed genoeg (hoewel ik dat zelf niet doe op mijn phone). Geen spijt van mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:47
Is er een praktische manier om toch aan een Snapdragon versie te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• destorized
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-08 14:18
Tuttel schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:39:
Is er een praktische manier om toch aan een Snapdragon versie te komen?
wondamobile of t-dimension

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

EiSpeed schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:01:
Zijn er nog mensen die twijfelen tussen de ultra en de nog komende oneplus 9 pro?

Ik ben zelf altijd wel oneplus fan. Maar de 8 heeft naar mijn weten bijv. Nog steeds geen 5g bij KPN. Ik vind het wel leuk om te spelen met custom roms en dergelijke, dit is volgens mij weer beperkt bij Samsung?

Design van de ultra vind ik wel mooi maar de exynos 2100 blijkt volgens reviews tot nu toe wel minder dan de snapdragon versie.
Als je erop kan wachten zou ik het persoonlijk doen. Ik zit via werk vast aan Samsung. Maar als ik de s10+ vergelijk met mijn privé op6 ervoor doet de 6 het voor mij toch wat beter. Al is de bloat wel beter heb ik het idee sinds de s2-s6 dagen.

Ach, als de keuze een gratis ultra is of 900ish voor een privé telefoon erbij ben ik wel krent genoeg dat ik de ultra neem.

Overigens even de s20 FE van een andere collega even in handen gehad, de ui en bloat lijkt me redelijk mee te vallen. Volgens mij hebben ze dat de afgelopen 2 jaar aardig verbeterd.

[ Voor 9% gewijzigd door Denko op 24-01-2021 18:28 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
In een van de reviews werd vermeld dat je de bloatware gewoon kon verwijderen als het je stoort. Uiteraard is het jammer dat het al "in the box" zit, maar vroeger waren die apps helemaal niet weg te krijgen of gedwongen in updates, die tijd is gelukkig voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Ik was vroeger ook niet te vinden voor Samsung, tot ik de S8 gekocht had. Komende van een Oneplus One was dit toch een verbetering op vele vlakken. Persoonlijk vind ik de bloat meevallen, Samsung heeft zelf trouwens ook zeer goede apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anteros
FYI: Deze (YouTube: TheTechChap) gaat binnenkort een Ultra 2100 vs 888 full comparison doen. Hier ben ik erg benieuwd naar en aan de hand daarvan hoop ik een keuze te kunnen maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bomberman71
EiSpeed schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:01:

Kijk, het probleem is dat er altijd wat anders uitkomt. Als je kan wachten tot the OP9 release dan zit je alweer 3 a 4 maanden voor de Fold3 en mischien de Note21 ... Tegen die tijd heb je dan dezelfde vraag en is het minstens zo interessant.
Je moet dus een keer een keuze maken want er blijft wat nieuws komen en iets dat altijd beter is.
Verschil Oxygen OS en de meest moderne One UI 3.1 is steeds kleiner en Oxy is zelfs de afgelopen jaren wat schraal gebleven terwijl Samsung stappen heeft gezet.
Mooi voorbeeld, ze hebben pas sinds een paar maanden een Always On Display ! Hebben ze na een extreem korte presentie op de OP6 ruim 2 jaar moeten ontberen.
Sorry, maar dat soort zaken zijn voor mij erg belangrijk en Samsung heeft de allerbeste AOD.
Tevens weet je dat de camera hardware en vooral software beter is als die van OP. Was altijd al zo en zal altijd zo blijven.
De build in Dex is ook erg mooi bij Samsung en de integratie met Microsoft vind ik persoonlijk ook erg wenselijk.
En tenslotte vind ik het design bij Samsung altijd mooier daar waar OP altijd minstens een jaar oud lijkt.
Alleen de OP7pro was modern met zijn pop-up camera en echte full display.
Enne en voor de centen hoef je het tegenwoordig ook niet direct meer te doen, die zijn flink gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:56
semi70 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:33:
Ik ben aan het twijfelen tussen de s21 en de s21 ultra. ik heb mijn telefoon altijd in mijn broekzak en denk dat de ultra dan te groot is. iemand ervaring mee?
Denk dat je over een paar weken meer succes zult hebben aangezien nog maar erg weinig mensen deze telefoon hebben. Laat staan beide om te vergelijken. En verder denk ik dat ook niemand hier kan beoordelen hoe groot jouw broekzakken zijn en wat jij te groot vind.

Zou kijken op 1 van de vele websites waar je het formaat van een telefoon kunt vergelijken met een andere telefoon dat je bijvoorbeeld al in je bezit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:47
Ricktachtig schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:34:
[...]

Denk dat je over een paar weken meer succes zult hebben aangezien nog maar erg weinig mensen deze telefoon hebben. Laat staan beide om te vergelijken. En verder denk ik dat ook niemand hier kan beoordelen hoe groot jouw broekzakken zijn en wat jij te groot vind.

Zou kijken op 1 van de vele websites waar je het formaat van een telefoon kunt vergelijken met een andere telefoon dat je bijvoorbeeld al in je bezit hebt.
Verleidelijke is nu natuurlijk de pre-order met de buds (en tag) kado.

Voor mij is het een vrij ferme upgrade vanaf een S7 waarbij ik ook meteen de overstap naar draadloze oortjes moet maken, dus die er gratis bij is mooi meegenomen. (Al zou het voor mij een S21 zijn en dus de Buds Live, terwijl die mij het minst interessant lijken qua pasvorm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goyb
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-09 08:08
Graag zou ik een S21 willen bestellen alleen heb ik geen behoefte aan zowel de Tags als de Buds live. Is er een mogelijkheid om dat achterwege te laten en een korting te bedingen? Of word het een kwestie van op marktplaats zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:56
goyb schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:05:
Graag zou ik een S21 willen bestellen alleen heb ik geen behoefte aan zowel de Tags als de Buds live. Is er een mogelijkheid om dat achterwege te laten en een korting te bedingen? Of word het een kwestie van op marktplaats zetten?
Nee dit kan niet. De huidige actie loopt tm 28-01, je kan daar gebruik van maken en zoals je zelf al aangeeft de niet benodigde accessoires op mp oid aanbieden.
Na de 28e komt er wellicht een nieuwe actie maar daar hebben we geen inzicht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Bij de s21 ultra is het ook mogelijk een pennetje extra te bestellen. Werkt dit dan precies hetzelfde als bij de Note.
Dit kan ik niet echt terugvinden. Of ik kijk niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Teletekst schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:44:
Bij de s21 ultra is het ook mogelijk een pennetje extra te bestellen. Werkt dit dan precies hetzelfde als bij de Note.
Het pennetje wordt geleverd met een hoesje. En het is een gewone sylus volgens mij. Dus niet een BT pen ofzo.
https://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-s21-ultra-5g/ Hier kan je hem volgens mij ook los bestellen

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Denko schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:52:
[...]

Het pennetje wordt geleverd met een hoesje. En het is een gewone sylus volgens mij. Dus niet een BT pen ofzo.
https://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-s21-ultra-5g/ Hier kan je hem volgens mij ook los bestellen
Er komt ook een S pen pro aan, deze is wel met Bluetooth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
Teletekst schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:44:
Het pennetje met de S21 is niet op hetzelfde niveau als bij de Note series. Bv dingen als air actions werken niet met de S21. In hoeverre je daarvan wakker ligt moet je natuurlijk zelf bepalen, voor mij zou het voldoende zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Airbuds Pro en die tags kan je gewoon verkopen.
Zeker als je ze scherp prijst dan zijn ze zo weg, maar je zal niet de enige zijn op MP.
Als je een S7 hebt is dit een No Brainer mijn inziens, het verschil is mega en je zult nooit meer terug denken aan de S7.

Vwb de Spen, NIKS kopen mensen ! Even wachten op de Pro. Zal je zien dat ze daar wat leuks mee gaan doen en kan je weer betalen, en zit je met die 'net niet' Spen die je dan nauwelijks verkocht gaat krijgen.
Als je al een Spen hebt (Galaxy Tab/Note) dan die gewoon tijdelijk gebruiken en anders volhouden en wachten op de Pro.
Ik heb nu een Asus, na 2 jaar een Note gebruikt te hebben, en ik moet zeggen dat ik de Spen niet echt mis.

Als die Spen belangrijk voor je was dan had je nu al lang en breed een Note, en zeker met een N20Ultra upgrade je nu zeer waarschijnlijk niet naar een S21U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 21:56

RMX

Bomberman71 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:41:
Airbuds Pro en die tags kan je gewoon verkopen.
Zeker als je ze scherp prijst dan zijn ze zo weg, maar je zal niet de enige zijn op MP.
Als je een S7 hebt is dit een No Brainer mijn inziens, het verschil is mega en je zult nooit meer terug denken aan de S7.

Vwb de Spen, NIKS kopen mensen ! Even wachten op de Pro. Zal je zien dat ze daar wat leuks mee gaan doen en kan je weer betalen, en zit je met die 'net niet' Spen die je dan nauwelijks verkocht gaat krijgen.
Als je al een Spen hebt (Galaxy Tab/Note) dan die gewoon tijdelijk gebruiken en anders volhouden en wachten op de Pro.
Ik heb nu een Asus, na 2 jaar een Note gebruikt te hebben, en ik moet zeggen dat ik de Spen niet echt mis.

Als die Spen belangrijk voor je was dan had je nu al lang en breed een Note, en zeker met een N20Ultra upgrade je nu zeer waarschijnlijk niet naar een S21U.
Bedankt voor de tip. Zojuist mijn cover van 70 euro geannuleerd. Ik ging er namelijk vanuit door de prijs dat dit de S Pen Pro was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
RMX schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:44:
[...]

Bedankt voor de tip. Zojuist mijn cover van 70 euro geannuleerd. Ik ging er namelijk vanuit door de prijs dat dit de S Pen Pro was.
Mooi zo, graag gedaan !
Scheelt je geld en vooral evt. frustratie.
Je ziet wel dat Samsung steeds meer Apple na doet door nu ook al tijdens een release te komen met zaken diennog uit komen komen, maanden later....
Apple heeft dat tot een kunst verheven en nu begint Samsung daar ook aan.
Ze willen met die Pro Pen ook de huidige Spen eigenaren overhalen teneinde meer te verkopen dus ze zullen wel wat extra's ermee gaan doen vermoed ik.
Zeker mensen met een tabS7 serie device zullen die aanschaf wellicht overwegen als het hun workflow kan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan1234
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-09 15:32
Ik heb de S21 Ultra besteld bij Belsimpel.nl, alleen lees ik nu, op verschillende website, dat Belsimpel soms Samsungs flagships import (grijze import), waardoor het dus kan zijn dat je buiten de actie valt van gratis oortjes en smarttag.

Als ik wacht totdat ik de telefoon binnen heb, is de actie van Samsung voorbij.

Wat zal ik doen? Cancellen en bijvoorbeeld bij Samsung rechtstreeks bestellen of erop gokken? Jullie ervaringen hierin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
Stephan1234 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:38:
Ik heb de S21 Ultra besteld bij Belsimpel.nl, alleen lees ik nu, op verschillende website, dat Belsimpel soms Samsungs flagships import (grijze import), waardoor het dus kan zijn dat je buiten de actie valt van gratis oortjes en smarttag.

Wat zal ik doen? Cancellen en bijvoorbeeld bij Samsung rechtstreeks bestellen of erop gokken? Jullie ervaringen hierin?
Lijkt me onwaarschijnlijk dat je hier tegen problemen aan loopt, ze adverteren nota bene zelf met de actie op de website..
Het gaat er om dat je je pre order binnen termijn plaatst, wat je hebt gedaan, lijkt me dus absoluut geen issue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bomberman71

Op de Samsung website staat een hele lange lijst van alle bedrijven die mee doen aan die actie, dan weet je het zeker !
Recht hebben en recht krijgen zijn 2 hele verschillende dingen namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• atlantis0983
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 17:24
https://youtu.be/C0Q0kB-2TFQ

Vergelijking tussen de 888 en 2100, 888 is sneller en stabieler, de 2100 houdt het langer vol...

[ Voor 4% gewijzigd door atlantis0983 op 25-01-2021 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-04-2023
Zojuist verzend bevestiging binnen gekregen van mijn S21 ultra. Word morgen uitgeleverd. Mooi berichten 😀 dat scheelt weer 3 dagen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Compo schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:50:
Zojuist verzend bevestiging binnen gekregen van mijn S21 ultra. Word morgen uitgeleverd. Mooi berichten 😀 dat scheelt weer 3 dagen wachten.
Dat mag niet!!!!!! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Compo schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:50:
Waar besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakki
atlantis0983 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:36:
https://youtu.be/C0Q0kB-2TFQ

Vergelijking tussen de 888 en 2100, 888 is sneller en stabieler, de 2100 houdt het langer vol...
Samengevat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/feyh8oQ2Q66PgGgnNhoiUvP8UCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bOF1133BDkJz6nbpJsHoA86X.jpg?f=fotoalbum_large

Exynos 2100 gaat iets langer mee voor de test, maar kan over de gehele duurtijd wel minder taken uitvoeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yeWBURBCEh9OTEZ9_DK9cSq77EI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dKBQcVi748RGw7Q0ot1JFAVg.jpg?f=fotoalbum_large
Exynos 2100 krijgt sneller een dipje (na 27min) en zelfs het dipje van de 888 (na 38min en meerdere uitgevoerde taken) ligt boven de maximale prestatiewaarde van de Exynos 2100.

Rekening mee houden dat het een gecombineerde test is, CPU & GPU.
Alle eer gaat naar: YouTube: Gary Explains
De test (1run) is te bekijken op: YouTube: Samsung Galaxy S21 Ultra (Snapdragon 888) vs S21 Ultra (Exynos 2100)

[ Voor 9% gewijzigd door Hakki op 25-01-2021 16:10 . Reden: Bronvermelding met oorspronkelijke testvideo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anteros
Ja, was te verwachten. Jammer maar helaas. Ik wacht nog eventjes de camera 2100 vs 888 test af voordat ik mijn keuze maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-04-2023
KPN, als die binnen is zou ik een update geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigF25
Leuk de cpu tests en ja als de sd beschikbaar zou zijn hier zou ik er ook voor gaan maar laten we niet doen alsof de exynos slecht is.
Lijkt alsof we net de eindtoets hebben afgerond met een 8,5 maar alsnog moeten huilen haha :+ 8)7
Ja de tegenpartij krijgt een 9 boehoehoe

Overigens;
https://www.youtube.com/watch?v=5WyhfKSZ-w4

Let's not worry

[ Voor 13% gewijzigd door BigF25 op 25-01-2021 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 21:15

ja3

Kunnen we hier niet beter de Exynos variant met andere in Nederland beschikbare telefoons vergelijken? In plaats van met een apparaat wat toch niet bestaat voor de Nederlandse markt? We hebben wel meer Europese reviewers nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-09 12:51
Ik heb op de website van Samsung de S21+ besteld, die staat nu op "voorbereiden verzending". Kan het dan nog dagen duren voordat hij komt (de ETA was eerst namelijk vrijdag de 29e) of ziet het ernaar uit dat hij sneller komt? Ik hoop het laatste : )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 16:18

De EAN codes moeten overeenkomen! Samsung en Belsimpel(en andere winkels) hebben dit duidelijk besproken. Alleen NL modellen krijgen recht op promoties. Dus als Belsimpel ze een oostblok model levert hoeft Samsung jou echt niet de promoties te geven want Belsimpel voldoet niet aan de voorwaarden dan! Dus let hier maar goed op.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 09:20
Theratron schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:14:
Ik heb op de website van Samsung de S21+ besteld, die staat nu op "voorbereiden verzending". Kan het dan nog dagen duren voordat hij komt (de ETA was eerst namelijk vrijdag de 29e) of ziet het ernaar uit dat hij sneller komt? Ik hoop het laatste : )
Mijn bestelling (s21 ultra) heeft die status al sinds vrijdagochtend, lijkt erop dat het wel even kan duren dus helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
BigF25 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:19:
Leuk de cpu tests en ja als de sd beschikbaar zou zijn hier zou ik er ook voor gaan maar laten we niet doen alsof de exynos slecht is.
Lijkt alsof we net de eindtoets hebben afgerond met een 8,5 maar alsnog moeten huilen haha :+ 8)7
Ja de tegenpartij krijgt een 9 boehoehoe

Overigens;
https://www.youtube.com/watch?v=5WyhfKSZ-w4

Let's not worry
Ik ben ook van die mening. Leuk om het verschil te weten maar op zich totaal niet relevant omdat je de sd hier toch niet kan kopen (tenzij import).

De Exynos is niet slecht, slechts een beetje minder goed dan de sd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:48

Bozznl

Zoals ik reeds had gepost in levertijden en prijzen topic. Onderstaande reactie gehad via de chat van het weekend:

"Het klopt inderdaad dat we er voor kiezen om onze toestellen in te kopen binnen Europa. Bij dit soort acties kopen we onze toestellen echter in binnen Nederland, zodat ze wel kunnen meedoen voor de actie. We gaan er dus vanuit dat het in dit geval gewoon goed gaat komen. Zo niet, laat het ons dan weten, dan gaan we zorgen voor een oplossing."

Gewoon opletten dus voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
pimjai schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:00:
[...]

Mijn bestelling (s21 ultra) heeft die status al sinds vrijdagochtend, lijkt erop dat het wel even kan duren dus helaas.
Ah dank je. Zou het wel zuur vinden als de mensen die via de providers kopen het toestel eerder zouden ontvangen (ik las dat KPN morgen al levert?) dan de mensen die rechtstreeks bij Samsung hebben besteld, maar goed. Je verwacht toch dat de fabrikant zelf als eerste levert... : P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:48

oCe

aka Dookie.

Zojuist bevestiging dat morgenavond mijn S21 vanuit Belsimpel wordt bezorgd, bijzonder maar blij mee!

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theratron
oCe schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:33:
Zojuist bevestiging dat morgenavond mijn S21 vanuit Belsimpel wordt bezorgd, bijzonder maar blij mee!
Ook eerder dan Samsung zelf dus.... Echt weird! Maar wel tof voor jou, enjoy! ; )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stephan1234
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-09 15:32
Bozznl schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:32:
[...]

Zoals ik reeds had gepost in levertijden en prijzen topic. Onderstaande reactie gehad via de chat van het weekend:

"Het klopt inderdaad dat we er voor kiezen om onze toestellen in te kopen binnen Europa. Bij dit soort acties kopen we onze toestellen echter in binnen Nederland, zodat ze wel kunnen meedoen voor de actie. We gaan er dus vanuit dat het in dit geval gewoon goed gaat komen. Zo niet, laat het ons dan weten, dan gaan we zorgen voor een oplossing."

Gewoon opletten dus voor de zekerheid.
Bedankt.

Ik heb voor de zekerheid mijn order bij Belsimpel afgezegd en een nieuwe besteld bij Samsung zelf.

Belsimpel stond wel op de lijst van officiële aanbieders, maar nu krijg ik de Galaxy buds pro en smarttag gelijk meegestuurd vrijdag. Anders moet ik de telefoon apart registreren en vervolgens 6 weken wachten op de accessoires.

Tevens kon ik mijn vriendin's oude galaxy s9 inruilen voor 180 euro korting. Samen met mijn werkbudget heb ik een mooie deal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hakki

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Ik heb mijn Galaxy S21 zojuist aangepakt van de bezorger! 😍

[ Voor 12% gewijzigd door Tom.Gerritse op 26-01-2021 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-08 11:58
Tom.Gerritse schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:00:
Ik heb mijn Galaxy S21 zojuist aangepakt van de bezorger! 😍
Gefeliciteerd en geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Cheers !
Hele keurige review en erg uitgebreid.
Ik maak vandaag de balans op en mischien annuleer ik mijn bestelling.
Ik heb nog niet geheel het gevoel dat ik een echte Ultra experience ga krijgen en met name het gevoel van een B keuze soc speelt mij parten.
Ik zie wel ...

EDIT: Zojuist mijn bestelling geannuleerd.
Zit me niet echt lekker na wat ik ondertussen heb gezien. Kijk ondertussen wel verder bij de Chineze merken en anders proberen we Samsung over 6 maanden wel weer een keer.

[ Voor 18% gewijzigd door Bomberman71 op 26-01-2021 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:50
Ik zie dat de S21s aan het arriveren zijn, mooi!
Zijn er mensen die een screenshot (pijltje naar beneden in screenshot menu na screenshot, voor volledige tekst screenshot) kunnen maken van: Bellen naar: *#0011# ServiceMode Menu, met het liefst een 5G connectie. 4G+ met alle banden op de site mag ook.

En een data sessie moet actief zijn, het gaat om alle banden die gekoppeld worden.
Vermeld graag of je KPN, T-Mobile of Vodafone hebt. Of een andere provider buiten Nederland.

Check hier hoeveel banden je site heeft: https://antennekaart.nl/kaart/

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

neeecht schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:09:
Ik zie dat de S21s aan het arriveren zijn, mooi!
Zijn er mensen die een screenshot (pijltje naar beneden in screenshot menu na screenshot, voor volledige tekst screenshot) kunnen maken van: Bellen naar: *#0011# ServiceMode Menu, met het liefst een 5G connectie. 4G+ met alle banden op de site mag ook.

En een data sessie moet actief zijn, het gaat om alle banden die gekoppeld worden.
Vermeld graag of je KPN, T-Mobile of Vodafone hebt. Of een andere provider buiten Nederland.

Check hier hoeveel banden je site heeft: https://antennekaart.nl/kaart/

Dank!
Zojuist gedaan: https://imgur.com/X7yr8uk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RMX

RMX

S21 Ultra Phantom Silver 512 GB is binnen!
Snelle levering via KPN.

Vanavond er goed voor zitten, maar eerste indruk is top!
Zilver is echt mooie kleur! En dat scherm. wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@RMX thanks. Echter tijdens het maken van je screenshot was de data sessie alweer klaar.
Je ziet bovenin dat je met Band 3 bent verbonden, onderin moet je meer banden zien.
Band 20, 1, 7 32, 38 en met 5G Band 28 en hopelijk zoveel mogelijk tegelijkertijd. Kun je er nog één maken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BigF25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wHvdFYH_zPLhgLvb_LCXXk1pP5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pr0OYPzwrNPJ8PAnxJi6eR1I.jpg?f=fotoalbum_large

Binnen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:08

robhof

Lembongan view

Hier zojuist de zwarte S21 Ultra 256 GB ontvangen (Belsimpel i.c.m. Vodafone-verlenging).

Eerste indruk: poeh, toch nog wel een stukkie groter en vooral zwaarder dan mijn S20+. Dat was van tevoren uiteraard al bekend, nu kijken of dat ook went. ;)

Het scherm is prachtig en hij ligt wel goed in de hand, ook al is hij iets meer topzwaar dan de S20+.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OSDE4ZX2c-FzjJJHEDNn7PPIsOY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iGSYtA33Ls60AyPHAi5D3mGx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3wAB32I7tNljagi-nECeeXIhaYA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n6MHsKXG2Z6C2tsHN4DvQ6nq.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
De achterkant is niet bestand tegen sleutels, dat valt wel tegen. Mat glas heeft wel een "ideale" structuur om krassen te krijgen. De shell rond de camera is nog delicater maar die is eigenlijk van hetzelfde materiaal als de zijkant dus een ongelukkige val kan krassen opleveren.

De meeste mensen zullen wss een case errond hebben en niet veel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Theratron schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:14:
Als je hem binnen hebt zou je me dan kunnen laten weten hoe ver het cameraeiland uitsteekt t.o.v. de achterzijde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:02
Ik heb momenteel een S21+ 256GB in pre order staan bij Coolblue. Omdat ik van kerstcadeau van werk daar cadeaubonnen voor had.

Nu lees ik veel positieve verhalen over de S21Ultra (256GB). Nu doet het me enorm twijfelen om hem om te zetten naar een Ultra variant.

Foto's maak ik geregeld, niet van die close-ups over dergelijke, maar je pakt hem er snel even bij.
Qua batterij scheelt het niet heel veel, maar 200mAh. En qua schermgrootte maar 0,1 inch. Je krijgt er wel een WQHD resolutie voor terug met 10 tot 120 Hz. Ipv een FHD+ met 48 tot 120hz.

De extra kosten (als het wijzigen kan bij Coolblue) zouden neerkomen op (momenteel betaald voor de S21+ met hoesje 1115 (variant met hoesje) (waarvan 300 kerstcadeau was en 100 extra korting). En de S21 Ultra (met hoesje en draadloze lader) staat er voor 1335.

Ik kom nu van een normale S10 (128GB variant).

Wat zouden jullie doen? En welke hebben jullie in bestelling gedaan. Een normale S21 valt voor mij af i.v.m. plastic achterkant en ik toch meer van de grotere telefoons ben (vriendin heeft een A71)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Welk leuk om te lezen waarom mensen een telefoon kopen.
Ik koop de Samsung S21 puur en alleen voor de 2-5G modem en mogelijk wat andere leuke connectie dingen zoals WiFi6(E? software update moet kunnen) en GPS.

Dus een plastic behuizing klinkt voor mij dan beter. Ik ga er dan ook vanuit dat de S21 net iets beter de signalen kan opvangen dan de glas versies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Tweaker1987 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:09:
Een normale S21 valt voor mij af i.v.m. plastic achterkant en ik toch meer van de grotere telefoons ben (vriendin heeft een A71)
Dat op zich zou geen reden mogen zijn. Uit reviews blijkt dat het net hetzelfde aanvoelt als het glas, zelfs ook als je er met je nagels op tikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascendance
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-06 09:00

ascendance

Ascended

Ik heb de S21 Ultra 256GB besteld bij Samsung. Normaal zou ik dit soort dingen bij Boi.com ofzo halen maar ik vond het nu wel makkelijk dat de pre-order bonussen er direct bij zaten.

Wat ook wel handig is, is dat ik er voor 75 euro meteen 2 jaar Samsung care + bij kon doen, leek me ook niet verkeerd. (was 50% korting)

Als het goed is komt vrijdag de telefoon + Buds Pro + Tag + een zelf bijbestelde wireless charger.

De verschillen met de 888 versie zijn aanwezig, maar ik heb een PC met een 3080 en een switch, dus voor gaming koop ik hem niet.

Het lijkt mij in ieder geval een sicke upgrade t.o.v. mijn Oneplus 6T. (zeker op display en camera gebied)

Ryzen 5800x3D | NZXT Kraken Z73 | ASUS TUF RTX 4080 OCOC | 32GB Corsair RGB Vengeance Pro 3600mhz | 42'' LG C2 OLED | Samsung S21 Ultra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
Tweaker1987 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:09:
Ik heb momenteel een S21+ 256GB in pre order staan bij Coolblue. Omdat ik van kerstcadeau van werk daar cadeaubonnen voor had.

Nu lees ik veel positieve verhalen over de S21Ultra (256GB). Nu doet het me enorm twijfelen om hem om te zetten naar een Ultra variant.

Foto's maak ik geregeld, niet van die close-ups over dergelijke, maar je pakt hem er snel even bij.
Qua batterij scheelt het niet heel veel, maar 200mAh. En qua schermgrootte maar 0,1 inch. Je krijgt er wel een WQHD resolutie voor terug met 10 tot 120 Hz. Ipv een FHD+ met 48 tot 120hz.

De extra kosten (als het wijzigen kan bij Coolblue) zouden neerkomen op (momenteel betaald voor de S21+ met hoesje 1115 (variant met hoesje) (waarvan 300 kerstcadeau was en 100 extra korting). En de S21 Ultra (met hoesje en draadloze lader) staat er voor 1335.

Ik kom nu van een normale S10 (128GB variant).

Wat zouden jullie doen? En welke hebben jullie in bestelling gedaan. Een normale S21 valt voor mij af i.v.m. plastic achterkant en ik toch meer van de grotere telefoons ben (vriendin heeft een A71)
1) als geld geen rol speelt
2) als een grotere telefoon geen issue is
3) als een zwaardere telefoon geen probleem is

Doen!! Omruilen die handel en voor de Ultra gaan... beter dan de Ultra gaat het niet meer worden namelijk (dwz, tot er weer een ander flagship komt)

[ Voor 17% gewijzigd door dust419 op 26-01-2021 16:17 ]

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
ikbenben schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:16:
[...]

Dat op zich zou geen reden mogen zijn. Uit reviews blijkt dat het net hetzelfde aanvoelt als het glas, zelfs ook als je er met je nagels op tikt.
Aaah, oke dat wist ik niet. Lastige is, nu alles dicht is je nergens ff hem kan bekijken in real life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
dust419 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:17:
[...]

1) als geld geen rol speelt
2) als een grotere telefoon geen issue is
3) als een zwaardere telefoon geen probleem is

Doen!! Omruilen die handel en voor de Ultra gaan... beter dan de Ultra gaat het niet meer worden namelijk (dwz, tot er weer een ander flagship komt)
1. Ben alleen gebonden aan Coolblue in dit geval, vanwege de kortingsbonnen die ik heb gehad als kerstcadeau.
2. Geen probleem
3. Ook geen probleem

Dan moet ik kijken wat er nog mogelijk is bij Coolblue om hem te wijzigen. Weet niet of ze moeilijk doen, voordele is hij is nog niet verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Wilt iemand testen aub?
De S21 ultra maakt een ratelend geluid als je het wat schud..
Lijkt me iets van de camera, not sure

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:08

robhof

Lembongan view

BigF25 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:03:
Wilt iemand testen aub?
De S21 ultra maakt een ratelend geluid als je het wat schud..
Lijkt me iets van de camera, not sure
Rammelt hier ook wat bij de camera. De 10x-zoomlens misschien? En als er meerderen zijn, is het hopelijk 'normaal'? :)
Pagina: 1 ... 3 ... 44 Laatste

Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic

In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.