Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
BigF25 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:03:
Wilt iemand testen aub?
De S21 ultra maakt een ratelend geluid als je het wat schud..
Lijkt me iets van de camera, not sure
robhof schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:09:
[...]

Rammelt hier ook wat bij de camera. De 10x-zoomlens misschien? En als er meerderen zijn, is het hopelijk 'normaal'? :)
Dit is geloof ik jaarlijks een van de eerste vragen die voorbij komt :+

Het is de OIS van de camera's, dit is normaal en is in ieder geval al aanwezig sinds de S8 d:)b

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:30
robhof schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:09:
[...]

Rammelt hier ook wat bij de camera. De 10x-zoomlens misschien? En als er meerderen zijn, is het hopelijk 'normaal'? :)
Idd, dat zou ik graag willen weten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
BigF25 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:18:
[...]

Idd, dat zou ik graag willen weten :)
Lees jij de voorgaande berichten niet:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65864842

Is net beantwoord door @CyberJohn 8)7

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
CyberJohn schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:12:
[...]

[...]

Dit is geloof ik jaarlijks een van de eerste vragen die voorbij komt :+

Het is de OIS van de camera's, dit is normaal en is in ieder geval al aanwezig sinds de S8 d:)b
Had al zo'n vermoeden. Is wel wat meer aanwezig als voorheen heb ik het idee..
Achja zal de grote lens wel zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Nounounou, zag het te laat srry hoor
Jij hebt je s21 nog niet binnen waarschijnlijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-07 23:28

Ad-

Ondertussen uur met de S21 ultra gespeeld, een eerste indruk:

Geluid
Echt stereo, is mooier voller geluid (dan steeds Huawei P30 pro) die "slechts" mono is
Geen speaker in het scherm zelf zoals bij Huawei

Camera's
Inzoomen 10x geeft erg goede foto's (bij voldoende licht)
Voorbij 10x zoomen wordt beeld gestabiliseerd (itt Huawei), daarmee tot (ongeveer, pak 'm beet, min of meer) tot 30-40x goed uit de hand foto's te maken. Erg indrukwekkend dat. Foto's voorbij 30x worden steeds minder. 100x is een gimmick: fotokwaliteit niet zo geweldig.
Macro! Geweldig. Niet eens een macro stand specifiek, wanneer je héél dicht bij komt pakt hij die "gewoon" zelf.
De selfie camera is gewoon té goed… dan zie je mij scherp en daar wordt het niet beter van.
De director's view (álle camera's aan en in beeld) is geinig. Kan ik niks mee, vind het toch erg leuk.

Scherm
Ook as-advertised. Knetterscherp (van dichtbij zie ik het juist goed). En in volle zon goed leesbaar.

Achterkant
Heb de silver genomen. Valt tegen… in de zin van: minder mijn smaak. Had toch liever die mat-zwarte gekozen.
Het materiaal is wel erg gevoelig, vegen en zo zijn er goed op te zien

[ Voor 16% gewijzigd door Ad- op 26-01-2021 17:31 ]

Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nb016AcEjxnki_oE0crhLFjTrWI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jI7MXsDUaHx44OSDagXLUbiU.jpg?f=fotoalbum_large

This ROM is the latest ROM for Multi-CSC OXM released 26 Jan 21, and can be used for ALL CSC's mentioned in Multi-CSC OXM!

This is an official Samsung ROM, so KNOX won't be triggered!

What's new:
* January security patches (Samsung Android Security Updates)
* The performance of Camera has been improved
* The security of your device has been improved

Model SM-G998B
Model name Galaxy S21 Ultra
Country Multi-CSC OXM
Version Android 11
Changelist 20701476
Build date Sun, 24 Jan 2021 12:30:27 +0000
Security Patch Level 2021-01-01
Multi-CSC OXM
PDA G998BXXU1AUAC
CSC G998BOXM1AUAC

Details for download with Frija:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqWSAKcz5NzesSltSnQfUWjrYcc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ecn8NIGRwehKZmarE4UfjreW.png?f=fotoalbum_large

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.14.4

HOME_CSC_OXM -> data will stay intact
CSC_OXM -> device will reset

[ Voor 11% gewijzigd door henklbr op 26-01-2021 21:27 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
BigF25 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:03:
Wilt iemand testen aub?
De S21 ultra maakt een ratelend geluid als je het wat schud..
Lijkt me iets van de camera, not sure
Het zou juist niet goed zijn als ie niet zou rammelen want dan zou je lens systeem vast zitten.
Geen zorgen dus, de camera hoort wat te rammelen ;)

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Laatst online: 04-10 15:32
Ad- schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:27:
Ondertussen uur met de S21 ultra gespeeld, een eerste indruk:

Geluid
Echt stereo, is mooier voller geluid (dan steeds Huawei P30 pro) die "slechts" mono is
Geen speaker in het scherm zelf zoals bij Huawei

Camera's
Inzoomen 10x geeft erg goede foto's (bij voldoende licht)
Voorbij 10x zoomen wordt beeld gestabiliseerd (itt Huawei), daarmee tot (ongeveer, pak 'm beet, min of meer) tot 30-40x goed uit de hand foto's te maken. Erg indrukwekkend dat. Foto's voorbij 30x worden steeds minder. 100x is een gimmick: fotokwaliteit niet zo geweldig.
Macro! Geweldig. Niet eens een macro stand specifiek, wanneer je héél dicht bij komt pakt hij die "gewoon" zelf.
De selfie camera is gewoon té goed… dan zie je mij scherp en daar wordt het niet beter van.
De director's view (álle camera's aan en in beeld) is geinig. Kan ik niks mee, vind het toch erg leuk.

Scherm
Ook as-advertised. Knetterscherp (van dichtbij zie ik het juist goed). En in volle zon goed leesbaar.

Achterkant
Heb de silver genomen. Valt tegen… in de zin van: minder mijn smaak. Had toch liever die mat-zwarte gekozen.
Het materiaal is wel erg gevoelig, vegen en zo zijn er goed op te zien
Nou beter dan de 30 pro? Gezien ik vind dat de s20+ een stuk minder was. Die heb ik zelfs weer verkocht na een aantal weken en mijn 30 pro gehouden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker1987
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:42
Heb hem net mede op jullie aanraden omgezet naar de S21 Ultra 256GB versie. Hoop dat het een goede keuze is vaag de S21+ naar de S21U in pre order.

Coolblue gaf aan dat hij vrijdag zou moeten worden bezorgd. Hoop op eerder uiteraard. Ondertussen hier alles bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-09 15:18
Wat betreft de Ultra, ik ben daar zelf niet voor gegaan omdat ik na de Galaxy S8+, de Note 9 en de Note 10+ wel echt helemaal klaar ben met gekromde schermen. De S21+ heeft een vlak scherm en dat was voor mij doorslaggevend : )
Gismo1979 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:55:
[...]

Als je hem binnen hebt zou je me dan kunnen laten weten hoe ver het cameraeiland uitsteekt t.o.v. de achterzijde?
Ik zal het proberen te meten zodra ik hem heb (ziet ernaar uit dat het toch gewoon vrijdag wordt), in millimeters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Voor de gelukkigen onder ons hoe is de camera? Ik heb de ultra ook in de bestelling staan alleen gaat die direct weer terug als t geen verbetering is op mn huidige s20+ (tevreden mee). En met camera bedoel ik bewegende objecten, ouders weten precies wat ik bedoel. De s20 laat hier echt steken vallen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43

robhof

Lembongan view

SYQ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:49:
Voor de gelukkigen onder ons hoe is de camera? Ik heb de ultra ook in de bestelling staan alleen gaat die direct weer terug als t geen verbetering is op mn huidige s20+ (tevreden mee). En met camera bedoel ik bewegende objecten, ouders weten precies wat ik bedoel. De s20 laat hier echt steken vallen
Eerste paar foto's die ik net heb gemaakt zien er wat mij betreft erg goed uit. Ik heb helaas geen tijd om uitgebreid te testen, maar hierbij een paar snapshots van mijn 'uitzicht'. :)

Van links naar rechts: Night, Portrait wide & Portrait.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzTUw3BjCF6kJYkjgvd6Z7iTzrw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qbI8rd9DlfFJq38S6MAb3hb9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YoEP1o9PAsPETO79Al_jWpxNon0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hCse2y5ecYGviCETpuWG477Y.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qE3Jiru_Kdc0-Vy9-vfjKioivPM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fGl858V8a6XSmJaasCwYFiVB.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Theratron schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:32:
Wat betreft de Ultra, ik ben daar zelf niet voor gegaan omdat ik na de Galaxy S8+, de Note 9 en de Note 10+ wel echt helemaal klaar ben met gekromde schermen. De S21+ heeft een vlak scherm en dat was voor mij doorslaggevend : )

[...]

Ik zal het proberen te meten zodra ik hem heb (ziet ernaar uit dat het toch gewoon vrijdag wordt), in millimeters?
Graag. Super d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyluc100
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-08 16:10
SYQ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:49:
Ik trap hier ook elke keer weer in en kan dan teleurgesteld de telefoon weer retour sturen. Jammer dat Huawei geen GMS heeft want daar is dat piekfijn voor elkaar bij bewegende objecten (kids).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:32
Pff ik blijf maar twijfelen of ik een S21(+) zou aanschaffen.

Mijn huidige S9+ begint wat te haperen, slijtage batterij, geen grote updates meer, issue met schermrespons,...
Ik zou de aankoop graag uitstellen, maar ik vrees dat ik het geen jaar meer ga rekken.

Momenteel 200euro korting via Telenet + earbuds die ik wss ga verkopen zorgt ervoor dat ik dit jaar vermoedelijk geen zo'n scherpe prijs meer ga kunnen krijgen.

Keerzijde is dat ik eigenlijk meer had verwacht van de S21(+) en dan mss liever zou wachten op een S22.

En dan nog de twijfel tussen de S21 en S21+.
Ik vrees dat de S21 wat te klein zal zijn en ook de kleinere batterij doet me naar de plus versie kijken. Langs de andere kant vind ik de plus versie eigenlijk wel duur voor deze extra's tov de S21.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:05
sandpatt schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:21:
Pff ik blijf maar twijfelen of ik een S21(+) zou aanschaffen.

Mijn huidige S9+ begint wat te haperen, slijtage batterij, geen grote updates meer, issue met schermrespons,...
Ik zou de aankoop graag uitstellen, maar ik vrees dat ik het geen jaar meer ga rekken.

Momenteel 200euro korting via Telenet + earbuds die ik wss ga verkopen zorgt ervoor dat ik dit jaar vermoedelijk geen zo'n scherpe prijs meer ga kunnen krijgen.

Keerzijde is dat ik eigenlijk meer had verwacht van de S21(+) en dan mss liever zou wachten op een S22.

En dan nog de twijfel tussen de S21 en S21+.
Ik vrees dat de S21 wat te klein zal zijn en ook de kleinere batterij doet me naar de plus versie kijken. Langs de andere kant vind ik de plus versie eigenlijk wel duur voor deze extra's tov de S21.
Die promo van 200€ bij Telenet heeft mij over de streep getrokken om hem nu al te bestellen. Zo'n promo zal je niet meer tegen komen de eerste maanden.

Tja, zo kan je altijd blijven wachten natuurlijk. Ik kom van een S8 en dan is het sowieso een upgrade. Het enige dat ik een beetje spijtig vindt is dat het een 1080p scherm is ipv 1440p, met al de rest van de dingen die eruit gelaten zijn heb ik geen problemen.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandpatt
ikbenben schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:37:
[...]

Die promo van 200€ bij Telenet heeft mij over de streep getrokken om hem nu al te bestellen. Zo'n promo zal je niet meer tegen komen de eerste maanden.

Tja, zo kan je altijd blijven wachten natuurlijk. Ik kom van een S8 en dan is het sowieso een upgrade. Het enige dat ik een beetje spijtig vindt is dat het een 1080p scherm is ipv 1440p, met al de rest van de dingen die eruit gelaten zijn heb ik geen problemen.
Je hebt gelijk. De uitgave moet er een keer van komen en de aanbieding is erg mooi.
Een S21+ Phantom Black 256GB besteld.
Er stond wel 'reserveren' ipv 'kopen' (wat bij enkele modellen wel stond) dus kan nog even duren vooraleer hij geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 16:35
Lijkt wel of de Ultra totaal andere telefoon is dan de S21. Vooral de prestaties vind ik vreemd aangezien ze dezelfde soc hebben. Misschien dat de gewone S21 toch wat lager geklokt is ivm accuduur en warmte.

https://m.gsmarena.com/sa...s21_ultra-review-2219.php

Edit: sorry, ik zie net dat de review al eerder is geplaatst.

[ Voor 30% gewijzigd door Garret1410 op 26-01-2021 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:05
sandpatt schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:51:
[...]

Je hebt gelijk. De uitgave moet er een keer van komen en de aanbieding is erg mooi.
Een S21+ Phantom Black 256GB besteld.
Er stond wel 'reserveren' ipv 'kopen' (wat bij enkele modellen wel stond) dus kan nog even duren vooraleer hij geleverd wordt.
Voila, inderdaad :)
Dat is omdat het een pre order is, normaal gezien komt die maar officieel uit de 29ste ook al zijn er enkele die hem al hebben.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
Garret1410 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:12:
Lijkt wel of de Ultra totaal andere telefoon is dan de S21. Vooral de prestaties vind ik vreemd aangezien ze dezelfde soc hebben. Misschien dat de gewone S21 toch wat lager geklokt is ivm accuduur en warmte.

https://m.gsmarena.com/sa...s21_ultra-review-2219.php

Edit: sorry, ik zie net dat de review al eerder is geplaatst.
Ze hebben zojuist ook hun review voor de S21 Ultra gepubliceerd. De camera valt een beetje tegen vreemd genoeg. Die van de reguliere S21 was op een punt zelfs beter. Zit hem voornamelijk in "oversharpening" dus het kan nog rechtgezet worden met een software update.
Maar vooralsnog geen spijt van de beslissing de S21+ te nemen. Voornamelijk vanwege het platte scherm ; P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destorized
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-08 14:18
Kan iemand met de s21 eens kijken of hij ook dit probleem heeft
https://www.reddit.com/r/samsung/comments/l5lyiz/_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-10 20:30
Dat is eigen aan oleds in meer of mindere maten, ik heb dit met mijn S7 ook.
Bij gewoon gebruik valt dit zelden op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Firmware-update beschikbaar in Nederland & België (OTA):

AUAB voor S21 & S21+
AUAC voor S21 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 14:00
Hoe zijn de eerste ervaringen van de Tweakers? Misschien een kleine recap :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Practics
  • Laatst online: 04-10 15:32
Ja ervaringen over de s21 ultra hoe die het doet met bewegende objecten (lees kinderen, huisdieren) fotograveren. Daar was de s20 echt gigantisch slecht in. Zeker bij normaal kamer licht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:27

Bozznl

GT: The Bozzz88

Wackmack schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:36:
Sinds gisterenavond de S21 Ultra 256 GB (NL variant) in gebruik. Ik kom van de Note 8 dus heb een aardig sprong in performance en kwaliteit voor mijn beleving. Hierbij mijn eerste indruk:

Scherm+framerate
Geweldig scherm. QHD icm adaptive 120 hz is een verademing. Helderheid is ook erg hoog.

Performance
Ik heb nog geen enkele hapering gevoeld. De beleving is heerlijk. Games doe ik niet echt op mijn tel. Binnenkort wel xCloud (cloudbased) gebruiken op dit toestel, maar dat is meer afhankelijk van de verbinding dan de kwaliteit van GPU volgens mij. Verwacht geen problemen. Dus zeer tevreden!

Performance van bijvoorbeeld verplaatsen van bestanden is ook uitstekend.

Batterij
Denk ik wel goed. Ik heb inmiddels alles geïnstalleerd en ingesteld voor thuis en werk zoals ik het wil hebben (waaronder een aantal apps die op de achtergrond door draaien). Over paar dagen kan ik hier meer over vertellen. Eerste indruk is dat in vergelijking met de Note 8 het een flinke vooruitgang is.

Formaat
Eigenlijk zo goed als even groot als mijn Note 8, maar dan meer scherm!
Het is een groot apparaat, maar hij voelt niet zo groot op één of andere manier. Dit komt denk ik door de afgeronde hoeken.

Vingerafdrukscanner
Vingerafdrukscanner lijkt iets groter dan voorheen en lijkt ook mijn vingers vaker te herkennen.

Updates
Inmiddels al 2 OTA's ontvangen.

Camera
Moet ik nog even goed testen buiten, eerste indruk is positief. Ik zal voor de test wat bewegende objecten fotograferen later (mijn kat wil wel helpen).

Heb je specifieke vragen? Laat het mij weten.

[ Voor 3% gewijzigd door Bozznl op 27-01-2021 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:50
Wackmack schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:36:
reviews: Samsung Galaxy S21 & S21 Ultra - Op de rem voor onderscheid en beter...

Nog niet gelezen, behalve batterij teleurstellend gedeelte :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
S21 Utlra, eerste indrukken na een dag;

Bouw/afwerking
Zeer goed. Solide feel, had hem groter verwacht, prima formaat (kom van een 7 pro af)

Performance
Niets op aan te merken, smooth as butter

Scherm
Zeer goed. Niet heel groot verschil tov 90hz, toch wel weer een tikje vloeiender.
Is iets wat je zelf moet ervaren.

Camera's
Nog niet veel kunnen testen maar zo op het eerste gezicht prima! zonet ook alweer een 2de update ontvangen waar het weer stuk verbeterd zou moeten zijn

Verbindingen
Hier ben ik nog niet heel erg over te spreken. Dit komt mede door 2 dingetje in mijn geval;
-Wifi viel weg in de badkamer waar de 7pro dat niet had
-Whatsapp web verbinding is dramatisch tot nu toe, valt continu weg, weet echt niet waarom :?
Eventuele app beperkingen staan niet aan, reeds gecontroleerd.

Fingerprint
Zeer goed. Was al onder indruk van fp op de 7pro maar deze doet weer een stuk sneller en met een lichte touch.

Advies; gebruik een hoes, toestel is glad! Heb reeds de Otterbox React case besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Zeer bizar, de S21 zou het qua batterij nog slechter doen dan de S20.
Persoonlijk vind ik dat moeilijk te geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:40
Quote uit het artikel over de batterijtest:
De resultaten zijn teleurstellend, als we naar de browsetests kijken. We zijn er echter achter gekomen dat dit een wat vertekend beeld is. De praktijk wees al anders uit en ook de videotest geeft in verhouding betere resultaten. Het probleem zit hem waarschijnlijk in de adaptieve verversingsfrequentie van het scherm. In onze browsetest scrollen we bijna alleen maar. De webpagina staat bijna niet stil, waardoor de S21-toestellen op hoge verversingsfrequenties draaien en de accu dus relatief snel leegtrekken. In je dagelijks gebruik zul je natuurlijk niet continu scrollen en gaat de accu - zoals we ook al leken te merken bij ons praktijkgebruik - veel langer mee.
Die accuduur test van Tweakers geeft dus wel een vertekend beeld, tenzij je de hele tijd aan het scrollen bent. Bij de videotest presteert de S21 wel beter dan de S20. Ik maak me er dus niet al te veel zorgen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:58
Hoe ervaren jullie de gesprekskwaliteit zelf? Bij mijn S21 lijkt het alsof de speaker ratelt tegen iets.
Het is zeer storend tot niet mee te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Laatst online: 21:06
aap1 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:43:
[...]

Quote uit het artikel over de batterijtest:

[...]

Die accuduur test van Tweakers geeft dus wel een vertekend beeld, tenzij je de hele tijd aan het scrollen bent. Bij de videotest presteert de S21 wel beter dan de S20. Ik maak me er dus niet al te veel zorgen over
Ik vind het wel jammer dat ze de test niet nog een keer hebben gedaan maar dan met de refreshrate vast gezet op bijv 60hz om dan te kijken of de accuduur dan ineens significant langer is. Nu laten ze het een beetje in het midden hangen of dat het hier nu aan ligt in combinatie met hun test methode. En geven ook geen inzicht of dat hier nog wat in te vinden is. Dit terwijl de s20 er wel twee keer in staat met 120hz en met 60hz.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:02
Edgenumber schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:01:
[...]

Ik vind het wel jammer dat ze de test niet nog een keer hebben gedaan maar dan met de refreshrate vast gezet op bijv 60hz om dan te kijken of de accuduur dan ineens significant langer is. Nu laten ze het een beetje in het midden hangen of dat het hier nu aan ligt in combinatie met hun test methode. En geven ook geen inzicht of dat hier nog wat in te vinden is. Dit terwijl de s20 er wel twee keer in staat met 120hz en met 60hz.
Ja, dat verbaast mij ook, de samsung s20 scoort met 120hz nog steeds beter.
En betekent dit dat in veel andere reviews scrollen helemaal niet is meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:23
Weet iemand of picture in picture verbeterd is in one ui 3.1? Het schermpje was eerst erg klein en het zou fijn zijn als je deze zou kunnen resizen zoals in IOS14. Ik dacht zoiets op youtube te hebben gezien alleen kan ik het niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 20:04

RMX

BigF25 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:03:
Verbindingen
Hier ben ik nog niet heel erg over te spreken. Dit komt mede door 2 dingetje in mijn geval;
-Wifi viel weg in de badkamer waar de 7pro dat niet had
-Whatsapp web verbinding is dramatisch tot nu toe, valt continu weg, weet echt niet waarom :?
Eventuele app beperkingen staan niet aan, reeds gecontroleerd.
Hier heb ik ook last van. Achtergrond besparing staat uit. Dus geen idee hoe en wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Theratron schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:55:
[...]

Ze hebben zojuist ook hun review voor de S21 Ultra gepubliceerd. De camera valt een beetje tegen vreemd genoeg. Die van de reguliere S21 was op een punt zelfs beter. Zit hem voornamelijk in "oversharpening" dus het kan nog rechtgezet worden met een software update.
Maar vooralsnog geen spijt van de beslissing de S21+ te nemen. Voornamelijk vanwege het platte scherm ; P
Ik vind dat ze juist enorm enthousiast zijn over de Ultra. Van de camera vinden ze voornamelijk de 3x en 10x teveel "oversharpening" maar dat is ook persoonlijke voorkeur natuurlijk.
Accuduur lijkt enorm verbeterd te zijn, net als de prestaties, en natuurlijk het display.

Ik kan weinig min punten vinden en dat zie je ook in de score terug. Vandaar dat het lijkt alsof de Ultra veel beter is dan de S21 maar in de praktijk zal dat wat genuanceerder liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:10
robhof schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:18:
[...]

Eerste paar foto's die ik net heb gemaakt zien er wat mij betreft erg goed uit. Ik heb helaas geen tijd om uitgebreid te testen, maar hierbij een paar snapshots van mijn 'uitzicht'. :)

Van links naar rechts: Night, Portrait wide & Portrait.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Dat ziet er erg goed uit! En de kwaliteit van de foto's ook... :)

Dry January hier dus moet het even met deze foto doen waarvoor dank _/-\o_

Verder was dit een nutteloze bijdrage, excuses aan allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
RMX schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:35:
[...]

Hier heb ik ook last van. Achtergrond besparing staat uit. Dus geen idee hoe en wat..
Heb je toevallig een mesh router?
Sinds ik dit heb, heb ik hier namelijk met sommige apparaten last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
RMX schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:35:
[...]

Hoop dat ze dit oplossen.. Vandaag wel de nieuwe update toegepast maar geen verschil helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 09:48
Zit er trouwens standaard al een screenprotector op de S21?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bozznl schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:29:
[...]
Vingerafdrukscanner
Vingerafdrukscanner lijkt iets groter dan voorheen en lijkt ook mijn vingers vaker te herkennen.
Ja logisch want die is ook bijna 2x zo groot ;)

Wel jammer van dat accuduur verhaal trouwens :-( Hoopte op een flinke vooruitgang.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hakki
2screenprotectors.
De geplakte (zoals sinds de S10 standaard is) en dan nog één extra (met extern lipje) om de screenprotector te beschermen.
Bedoeling is dus de bovenste af te halen en de onderste te laten hangen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 21:31
Edgenumber schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:01:
[...]

Volgens mij kan je door de Variabele Refresh nu de Frequentie niet vast zetten.
Hier was iets mee ... Weet zeker dat je hem sowieso niet vast op 120 kon zetten als je dat zou willen en wellicht geld dat ook voor 60.
Dat zijn juist software opties die er altijd wel in moeten zitten mijn inziens. Mischien komt dat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Exynos 2100 vs SD888 benchmarks, maar nog veel belangerijker, wat betekent dat nou in Reallife met daadwerkelijk gebruik en dus bijv. Gameplay ?

Een verassende en positieve uitkomst voor de Exynos2100 en dus erg prettig voor onze markt !

YouTube: Mi 11 vs Samsung Galaxy S21 Ultra - Snapdragon 888 vs Exynos 2100 | ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:55
@henklbr heb jij nog mooie *#0011# screenshots? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BattlerRoyaleNL
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-07 16:14
Al mensen die via vodafone al een s21 binnen hebben? ( dus rechtstrees via voda )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Laatst online: 21:23
Mijn S21 256GB versie heb ik ondertussen ook sinds gisteren.
Alles werkt heel vloeiend, mooie telefoon, snelle fingerprint reader.
Bluetooth werkt goed, android auto ook.

Weinig op aan te merken, enkel de batterij valt mij wat tegen, ik heb hem een uurtje gebruikt vandaag en ik was 50% kwijt. nuja op zich kan je er weinig over zeggen op zo'n korte termijn. (met alle toeters en bellen aan, maar zo wil ik hem ook gebruiken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakki
Batterij vergelijking tussen de verschillende S21 versies ( alsook basis iPhone 12 & pixel 5): YouTube: Is S21 Plus Battery as good as S21 Ultra? (S21 Ultra vs Plus vs S21 ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
Bomberman71 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:38:
[...]

Volgens mij kan je door de Variabele Refresh nu de Frequentie niet vast zetten.
Hier was iets mee ... Weet zeker dat je hem sowieso niet vast op 120 kon zetten als je dat zou willen en wellicht geld dat ook voor 60.
Dat zijn juist software opties die er altijd wel in moeten zitten mijn inziens. Mischien komt dat nog.
Ik heb er nog geen een (ik zit er wel over na te denken). Maar volgens internet:

"But that doesn’t mean you can’t change it yourself. Here’s how to manually change your S21 Ultra’s refresh rate:

Step 1: Open the Settings app.

Step 2: Select the Display option.

Step 3: Scroll down and click on Motion Smoothness.

Step 4: Select the refresh rate you wish to use.

Step 5: Click the Apply button"

Maar goed. In de basis zou je mogen verwachten dat de accuduur out of the box goed is. En daar is het ook een beetje wachten of echte gebruikerservaringen tov scroll testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 20:04

RMX

beOnt schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:15:
Mijn S21 256GB versie heb ik ondertussen ook sinds gisteren.
Alles werkt heel vloeiend, mooie telefoon, snelle fingerprint reader.
Bluetooth werkt goed, android auto ook.

Weinig op aan te merken, enkel de batterij valt mij wat tegen, ik heb hem een uurtje gebruikt vandaag en ik was 50% kwijt. nuja op zich kan je er weinig over zeggen op zo'n korte termijn. (met alle toeters en bellen aan, maar zo wil ik hem ook gebruiken)
Batterij hier ook slecht, maar eerst maar eens een weekje gebruiken.
Tot op nu geen klachten!

Top device!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
Hakki schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:38:
Batterij vergelijking tussen de verschillende S21 versies ( alsook basis iPhone 12 & pixel 5): YouTube: Is S21 Plus Battery as good as S21 Ultra? (S21 Ultra vs Plus vs S21 ...
Zat deze net ook te kijken. De batterij van de S21+ (die heeft toch maar liefst een 4.800 mAh batterij ...) valt mij onwijs tegen. Ik had echt verwacht dat die behoorlijk in de buurt zou komen van de Ultra. Zelfde processor, allebei adaptive refresh rate, maar de Ultra heeft een iets groter scherm met een veel hogere resolutie. Dat de S21+ dan zo ver achterblijft vind ik eigenlijk onverklaarbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:31
Na diverse YouTube video's gezien te hebben, valt op dat de Violet kleurige versie van de S21 (dus niet de plus versie) er soms als paars uitziet, maar soms ook blauw. Heeft iemand al praktijkervaring met deze kleur, en zou je dan wat foto's willen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Theratron schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:01:
[...]

Zat deze net ook te kijken. De batterij van de S21+ (die heeft toch maar liefst een 4.800 mAh batterij ...) valt mij onwijs tegen. Ik had echt verwacht dat die behoorlijk in de buurt zou komen van de Ultra. Zelfde processor, allebei adaptive refresh rate, maar de Ultra heeft een iets groter scherm met een veel hogere resolutie. Dat de S21+ dan zo ver achterblijft vind ik eigenlijk onverklaarbaar.
Resolutie staat op standaard waarde, FHD+. Idem aan S21+ dus.
Schermtechniek verschilt wel.

Dit is geen vergelijking tussen FHD+ en full res, ik las eerder al dat er weinig verschil zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Laatst online: 08:47
Met 1080 heeft het verlagen van je resolutie om accu te sparen ook weinig zin.
Rare fratsen hebben ze uitgehaald dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzerelli
Zit echt te dubben om last minute de S21 te pre orderen.. Het enige wat mij nu nog tegenhoud is die tegenvallende batterijduur. Heb nu een S10+ en wil niet nog meer concessies doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Heb vandaag de S21+ binnengekregen, en kom van een S9+ af. Mooie vooruitgang.
Ik mis alleen een optie op de S21. Op de S9 had ik in Navigatiebalk opties de optie 'Druk hard op startknop'
Hiermee kon je altijd terug naar homescherm door hard midden onderin te drukken op het scherm.
Iemand idee of deze optie verplaatst is of gewoon verdwenen? Dit was veel fijner voor home dan de swipe omhoog.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Zit echt te dubben om last minute de S21 te pre orderen.. Het enige wat mij nu nog tegenhoud is die tegenvallende batterijduur. Heb nu een S10+ en wil niet nog meer concessies doen.
Ja zo zit ik te twijfelen tussen de s21 en de s20 fe.

Groter wil ik wel maar ik verwacht dat ik dat in de praktijk onhandig ga vinden.

[ Voor 42% gewijzigd door Edgenumber op 27-01-2021 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Xanion schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:39:
'Druk hard op startknop'
Hiermee kon je altijd terug naar homescherm door hard midden onderin te drukken op het scherm.
Iemand idee of deze optie verplaatst is of gewoon verdwenen? Dit was veel fijner voor home dan de swipe omhoog.
Bestaat al enkele jaren niet meer. Denk dat s9 reeks dan de laatste was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fonzerelli
Edgenumber schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:40:
[...]

Ja zo zit ik te twijfelen tussen de s21 en de s20 fe.

Groter wil ik wel maar ik verwacht dat ik dat in de praktijk onhandig ga vinden.
Als de ultra er was in S21 formaat was het voor mij een nobrainer. Heb nu de S10+ en dat vind ik toch echt wel de max qua grootte. Wil eigenlijk iets kleiner dat alles ook normaal in je broekzak past en met een hand bedienen ook wat makkelijker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Zijn er hier mensen die bij Samsung zelf de S21 ultra besteld hebben, maar een speciale kleur hebben gekozen met een langere levertijd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 18:54
Ik ben vandaag voor het eerst met mijn S21 op pad geweest.

Vanochtend 7:30uur van de lader gehaald.
2uur in de auto met Bluetooth, Spotify en flitsmeister aan.
4uur en 15min screen time, waarvan 3uur browsen.
Wel bijna de hele dag met WiFi verbonden dus weinig 4G gebruik.

Ik zit nu op 4% dus zal zo de lader pakken.
Toch niet slecht vind ik!
Met mijn S10 haalde ik meestal hetzelfde met ongeveer 3uur screen on time.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Mnq4QlDLtg4upQAcsHtdBkiKyg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CD3aIomDn9MB1F45KLGsLRol.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Meestal hebben ze een half dozijn volledige recharges en dus een klein weekje nodig om tot een gebruiks gemiddelde te komen en dan optimaal te gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Ik merk toch heel veel verschil tussen de verschillende tests.
Voor browsing haald gsmarena bijna 11h, tweakers 08:15 en bovenstaande video amper 07:47

Ik vraag mij af of in de laatste 2 tests er niet gebruikt wordt gemaakt van dezelfde testsoftware en dat het scherm dit herkend als software waar de 120Hz continu behouden blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
neeecht schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:59:
@henklbr heb jij nog mooie *#0011# screenshots? :)
Heb, helaas, mijn S21 Ultra 512 GB nog niet mogen ontvangen

Zodra ik deze heb, zal ik die posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Tec7lol schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 06:21:
Voor browsing haald gsmarena bijna 11h, tweakers 08:15 en bovenstaande video amper 07:47

Ik vraag mij af of in de laatste 2 tests er niet gebruikt wordt gemaakt van dezelfde testsoftware en dat het scherm dit herkend als software waar de 120Hz continu behouden blijft?
Denk toch echt dat we moeten wachten op de real-life ervaringen van de mensen want de verschillende testen laten behoorlijk veel verschil zien ...
Je kan er dus weinig mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ad-

Ad-

Gister de Ultra behoorlijk intensief gebruikt (want nieuw), en tegen middernacht naar bed, na een lánge dag nog 20% batterij. Is voor mij een aardige indicatie dat een gemiddelde dag qua accuduur goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 02-10 09:48
Hakki schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:41:
2screenprotectors.
De geplakte (zoals sinds de S10 standaard is) en dan nog één extra (met extern lipje) om de screenprotector te beschermen.
Bedoeling is dus de bovenste af te halen en de onderste te laten hangen :)
Dankjewel, dat scheelt weer eentje bestellen. Zit te denken om wanneer de winkels weer open zijn bij de Samsungstore in Utrecht een coating over het scherm aan te laten brengen maar durf hem niet 3 maanden zonder protector te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tec7lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Tec7lol schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 06:21:

Als de software dit herkent zou ik juist verwachten dat hij naar een lagere refreshrate schakelt om zo een betere battery life te faken.

Maar het kan best zijn dat de soort test er voor zorgt dat hij onbedoeld in 120hz blijft hangen.

Ik weet niet meer waar ik het tegen kwam, maar had te maken met de youtube app. Heel kort samengevat uit mijn geheugen. De youtube app schijnt bij bepaalde videos de refresh rate op 120hz vast te zetten terwijl de video zelf maar 24pfs is. Terwijl de samsung video speler bij offline videos de refreshrate schaalt naar hoeveel fps de video bron is.

Zo iets kan dus na een update van de app een totaal ander test resultaat geven op het accu verbruik.

Maar goed, ik ga nog even wachten. Ik zit niet echt te wachten op een smart tag en buds live (ik wil buds pro). Dus wat je er aan extras bij krijg zie ik niet echt als korting omdat dit weer ergens in een lade verdwijnt. Daarnaast blijkt dat ik te lang heb gewacht voor mijn 100 euro "persoonlijke" korting bij coollbue.

Dus nog effe wachten tot er andere aanbiedingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:37
Heb nog steeds een Adaptive Fast Charger (blokje + USB C kabelte) van m'n Galaxy S8. Heb ik er baat bij om een nieuwe oplader te kopen, of is de throughput nog steeds hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:37
yinx84 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:19:
Heb nog steeds een Adaptive Fast Charger (blokje + USB C kabelte) van m'n Galaxy S8. Heb ik er baat bij om een nieuwe oplader te kopen, of is de throughput nog steeds hetzelfde?
Om m'n eigen vraag te beantwoorden. S8 lader is 15W, nieuwe 'Super Fast Charge' is 25W, dus toch sneller laden met een nieuwere lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Zou er geen andere lader bij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzerelli
Alleen daarom is het al triest dat er geen nieuwe lader bij geleverd wordt. Iedereen wil toch gewoon de max snelheid capaciteit kunnen benutten? is tenslotte een nieuwe 'feature' van deze telefoon.
Nee hoor je krijgt gewoon een middelvinger van Apple en Samsung (milieu excuus mij ass :r )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad-

Ad-

Fonzerelli schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:56:
[...]

Alleen daarom is het al triest dat er geen nieuwe lader bij geleverd wordt. Iedereen wil toch gewoon de max snelheid capaciteit kunnen benutten? is tenslotte een nieuwe 'feature' van deze telefoon.
Nee hoor je krijgt gewoon een middelvinger van Apple en Samsung (milieu excuus mij ass :r )
Neuh... da's niet zo triest toch? Ik gebruik 's nachts de oude draadloze oplader van de Nokia (bij wijze van spreken uit de vorige eeuw)... juist omdat die niet zo snel laadt. Héél snel laden schijnt ook weer niet goed te zijn en 's nachts mag hij van mij op zijn gemak opaden, dat doe ikzelf ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:40
Fonzerelli schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:56:
[...]

Ik laad bijna nooit met fast charging op omdat de batterijduur voor mij genoeg is (1 volle dag). Dus ik gebruik mijn oude laders en laad alleen op met fast charging als ik dat nodig vind.

Daarbij zijn de S21 Series toch goedkoper dan vorig jaar? Kan je van de besparing een fast charger kopen..

[ Voor 8% gewijzigd door Volkan1984 op 28-01-2021 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
Zonet mijn S21+ mogen ontvangen. Ik moet hem nog opstarten en installeren, maar wat me meteen al opvalt is dat hij erg elegant lijkt in vergelijking met mijn S9+.

Hij voelt heel wat lichter, dunner en slanker. Ookal is hij groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzerelli
Volkan1984 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:05:
[...]

Ik laad bijna nooit met fast charging op omdat de batterijduur voor mij genoeg is (1 volle dag). Dus ik gebruik mijn oude laders en laad alleen op met fast charging als ik dat nodig vind.

Daarbij zijn de S21 Series toch goedkoper dan vorig jaar? Kan je van de besparing een fast charger kopen..
Ik ben geen fan van deze zogenaamde strategie. Ik ben van mening dat er een oplader bijgeleverd zou moeten worden die geschikt is voor het apparaat (en dus ook de max snelheid). Het fastchargen kun je bovendien ook softwarematig uitzetten.
Geef dan iniedergeval de keuze of je er een wilt of niet! Dat het toestel bovendien goedkoper is is ook omdat er al aardig wat concessies aan het toestel zelf zijn gedaan..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:25
Bozznl schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:27:
Weten jullie of er op het scherm van de s21 ultra standaard een screen protector zit vanuit de fabriek? Ik las dat dit bij de note serie van vorig jaar (volgens mij) wel het geval was.

Kan er online weinig over vinden, behalve dat gorilla glass Victus aanwezig is, zou dat al voldoende bescherming bieden?
vellichor schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:21:
[...]

Er is een kunststof screenprotector bijgeleverd (staat op Coolblue site).
En die zit er al op bevestigd neem ik aan, onder de fabriekssticker?

We kwamen hier achter doordat mijn vrouw op haar toestel een krasje leek te zien op midden van het scherm net boven de fingerprint sensor (welke overigens niet altijd direct werkt) toen we een iCall glass screen protector wilde plakken. (Helaas past deze net niet icm een Spigen Slim Armor CS hoesje en had een lelijke zwarte rand rondom)
Het viel ons dus op dat er een verhoging zat rond de front camera en dus al een protector erop heeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5RPpNrYRJdXc1BcLCbuCc4r_aM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HMCju8VaT16f0394N9QvCNZN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:10
Ik vind het tot nu toe een heerlijke telefoon, maar die thermals hebben ze nog steeds niet echt op orde...
Geen idee of het Exynos specifiek is maar na een half uur video-bellen moet ik 'mn S21 écht even af laten koelen voordat ik 'm terugstop in mijn broekzak. Gloedheet!

[ Voor 4% gewijzigd door pimsaint op 28-01-2021 15:18 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
Mijn bestelling staat op de website van Samsung nog steeds op "voorbereiden verzending"... zijn er anderen die via Samsung zelf kopen waarbij de status al is gewijzigd? Ik mag toch hopen dat ze ze wel echt morgen leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:27

Bozznl

schumi2004 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:22:
[...]

[...]

En die zit er al op bevestigd neem ik aan, onder de fabriekssticker?

We kwamen hier achter doordat mijn vrouw op haar toestel een krasje leek te zien op midden van het scherm net boven de fingerprint sensor (welke overigens niet altijd direct werkt) toen we een iCall glass screen protector wilde plakken. (Helaas past deze net niet icm een Spigen Slim Armor CS hoesje en had een lelijke zwarte rand rondom)
Het viel ons dus op dat er een verhoging zat rond de front camera.
[Afbeelding]
Dat is inderdaad de screenprotector af fabriek (tenzij ik het zelf bij mijn telefoon ook niet goed zie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Hangt af van je laad gedrag.
Als je dag altijd wel door komt en nu dus waarschijnlijk ook dan laad je zoals de meesten gedurende de nacht en dan maakt het helemaal NIETS uit.
Heb je weleens dat je tussendoor moet laden dan is een snellere lader een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
Iemand de de s21 ultra heeft en weet offie werkt met de dji mobile 3 gimbal? Met me s10+ werkt die wel maar 21ultra is denk ik wel wat zwaarder hmm

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Tiduz schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:48:
Iemand de de s21 ultra heeft en weet offie werkt met de dji mobile 3 gimbal? Met me s10+ werkt die wel maar 21ultra is denk ik wel wat zwaarder hmm
kan me niet voorstellen dat die paar gram het verschil gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascendance
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-06 09:00

ascendance

Ascended

Bomberman71 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:49:
[...]

kan me niet voorstellen dat die paar gram het verschil gaan maken.
175 gram VS 227 gram is nog best een verschil.

Ryzen 5800x3D | NZXT Kraken Z73 | ASUS TUF RTX 4080 OCOC | 32GB Corsair RGB Vengeance Pro 3600mhz | 42'' LG C2 OLED | Samsung S21 Ultra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-10 15:30
Ik heb afgelopen dinsdag al de S21 Ultra 512GB versie mogen ontvangen via de KPN. Het viel me op dat er onmiddelijk een update op kwam, maar vandaag dus weer net.

Samsung is lekker bezig.

Gebruikerservaring is erg goed, vond wel dat hij na een paar uur intensief gebruik wat heet werd. Maar dit was op de vorige firmware, wellicht nu gefixed

[ Voor 29% gewijzigd door Brotuck op 28-01-2021 16:06 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
ascendance schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:00:
[...]

175 gram VS 227 gram is nog best een verschil.
Een S10+ is geen kleine jongen en weegt gewoon 186 gram.
het verschil is dus 41 gram. Dat lijkt wel wat maar dat is het niet echt.
Kan me niet voorstellen dat dat het make or break punt is voor een Gimbal.
Maar goed, de Gimbal heeft hij en de Ultra is besteld dus hij zal het wel zien, er is nu niks wat hij eraan kan doen.
Brotuck schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:05:
vond wel dat hij na een paar uur intensief gebruik wat heet werd. Maar dit was op de vorige firmware, wellicht nu gefixed
Dat is iets wat ik overal lees, het heet worden, met name met gebruik van de camera notabene en helemaal met de Nightmode. Schijnbaar dus flink heet als de Soc zijn werk moet doen. Zal ook de accu sneller leegtrekken.

https://www.reddit.com/r/...erheating_really_quickly/

https://eu.community.sams...heating-issue/m-p/2719737

[ Voor 39% gewijzigd door Bomberman71 op 28-01-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Fonzerelli schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:22:
[...]

Ik ben geen fan van deze zogenaamde strategie. Ik ben van mening dat er een oplader bijgeleverd zou moeten worden die geschikt is voor het apparaat (en dus ook de max snelheid). Het fastchargen kun je bovendien ook softwarematig uitzetten.
Geef dan iniedergeval de keuze of je er een wilt of niet! Dat het toestel bovendien goedkoper is is ook omdat er al aardig wat concessies aan het toestel zelf zijn gedaan..
Het is geen zogenaamde strategie. Het is echt een strategie. Dit zal zo blijven en er zullen meer bedrijven volgen.

Ik ben van mening dat fastchargen een luxe is die lang niet iedereen nodig heeft en het laat de batterij veel sneller slijten.

Daarnaast zul je zien dat als je de keuze geeft om er een oplader bij te krijgen, iedereen dat erbij wil. Puur “omdat je er toch voor betaalt”. En dan is het milieu-aspect (volgens jou onzin maar ik denk wel dat het hout snijdt) verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Volkan1984 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:42:
[...]

Het is geen zogenaamde strategie. Het is echt een strategie. Dit zal zo blijven en er zullen meer bedrijven volgen.

Ik ben van mening dat fastchargen een luxe is die lang niet iedereen nodig heeft en het laat de batterij veel sneller slijten.

Daarnaast zul je zien dat als je de keuze geeft om er een oplader bij te krijgen, iedereen dat erbij wil. Puur “omdat je er toch voor betaalt”. En dan is het milieu-aspect (volgens jou onzin maar ik denk wel dat het hout snijdt) verloren.
Kom eens met Feiten dat het de batterij schaad.
25W is allang niet echt snel meer en is niet eens Fast charging meer anno 2021.
Ik laad al jaren met snelheden boven de 25W en heb niets gemerkt mbt extreme accu degradatie en ik ben een echte poweruser dus ik zou het snel moeten merken.
Kijk, met 120W en het opladen van 0 - 100% in 25 minuten heb ik wel beeld mbt extra degradatie en zeer veel warmte maar alles we hebben nu al jaren 30+W fastcharging en nergens zien we schandalen mbt defecte accu's en dergelijke.

Daarbij, je kunt die fastcharging optie altijd uitzetten in de software, het is een feature namelijk, geen must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Bomberman71 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:54:
[...]

Kom eens met Feiten dat het de batterij schaad.
25W is allang niet echt snel meer en is niet eens Fast charging meer anno 2021.
Ik laad al jaren met snelheden boven de 25W en heb niets gemerkt mbt extreme accu degradatie en ik ben een echte poweruser dus ik zou het snel moeten merken.
Kijk, met 120W en het opladen van 0 - 100% in 25 minuten heb ik wel beeld mbt extra degradatie en zeer veel warmte maar alles we hebben nu al jaren 30+W fastcharging en nergens zien we schandalen mbt defecte accu's en dergelijke.

Daarbij, je kunt die fastcharging optie altijd uitzetten in de software, het is een feature namelijk, geen must.
Ik ben ook een poweruser en heb wel gemerkt dat m’n batterij in veel slechtere conditie is met fast charging. Ik zeg niet dat je door fast charging extreme accu-degradatie zal ervaren. Ook zeg ik niets over “schandalen”. Ik zeg alleen dat fast charging wel degelijk je batterij sneller laat degraderen. Overal wordt gesproken over hitte met fast charging en dat de hitte vooral slecht voor je batterij is. Dit is wat ik bedoel.

Als je fast charging dan uitzet, wat heb je dan aan die fast charger? Ik zie het nut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:02
Is het eigenlijk mogelijk om de s21 gewoon op 60hz te zetten en de 'adaptive' funtie uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Volkan1984 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:29:
[...]

Ik ben ook een poweruser en heb wel gemerkt dat m’n batterij in veel slechtere conditie is met fast charging. Ik zeg niet dat je door fast charging extreme accu-degradatie zal ervaren. Ook zeg ik niets over “schandalen”. Ik zeg alleen dat fast charging wel degelijk je batterij sneller laat degraderen. Overal wordt gesproken over hitte met fast charging en dat de hitte vooral slecht voor je batterij is. Dit is wat ik bedoel.

Als je fast charging dan uitzet, wat heb je dan aan die fast charger? Ik zie het nut niet.
Het gaat om de optie te hebben. Jou boeit dat dus je zet het uit. Mij boeit het niks (geen angst voor schade aan accu) en wil snelheid dus zet het aan.
Net zoals met bijna alles, QHD/HD, brightness, AOD, NFC, en ga zo maar door. Allemaal zaken die je aan/uit kan zetten naar gelang jij daar behoefte aan hebt.
Fastcharge is een optie en geen must maar wel iets dat aanwezig moet zijn op een echte flagship.
Wireless charge boeit ook niet iedereen maar het is wel een must op een flagship voor de meesten, en dan wordt hij vanwege het inductie principe ook warmer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandpatt
Matedeor schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:39:
Is het eigenlijk mogelijk om de s21 gewoon op 60hz te zetten en de 'adaptive' funtie uit te schakelen?
Ja je hebt de keuze tussen adaptief en standaard 60hz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
Fonzerelli schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:41:
[...]

Als de ultra er was in S21 formaat was het voor mij een nobrainer. Heb nu de S10+ en dat vind ik toch echt wel de max qua grootte. Wil eigenlijk iets kleiner dat alles ook normaal in je broekzak past en met een hand bedienen ook wat makkelijker gaat.
Vind ik ook jammer maar heb hem toch maar besteld. Is hij echt te groot dan gaat hij terug.
Maar de S10+ is ook een grote jongen en het scheelt maar een millimeter in breedte. Lengte scheelt wat meer maar persoonlijk vind ik breedte het belangrijkst. Vond de S20+ ook handzamer dan de S10+.

Je had het ook over accuduur van de S21 maar zo slecht is de accuduur toch niet. Volgens GSMArena hebben ze gelijkwaardige accuduur behalve bij webbrowsen is de S21 wat minder.

Ligt er ook aan welke review je leest want accuduur hangt heel erg af van persoonlijke factoren.
Theratron schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:21:
Mijn bestelling staat op de website van Samsung nog steeds op "voorbereiden verzending"... zijn er anderen die via Samsung zelf kopen waarbij de status al is gewijzigd? Ik mag toch hopen dat ze ze wel echt morgen leveren...
Hier ook. Ga er wel vanuit dat het morgen geleverd wordt.
Bomberman71 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 07:22:
[...]

Denk toch echt dat we moeten wachten op de real-life ervaringen van de mensen want de verschillende testen laten behoorlijk veel verschil zien ...
Je kan er dus weinig mee.
Ook real life ervaringen zal helaas weinig zeggen. Teveel factoren spelen een rol dus het zegt alleen iets als je het met iets vergelijkt. Kijk maar eens in andere topics van S10 of S20 en zie hoeveel verschil er tussen accuduur zit.

Ik zie het nu al gebeuren dat de één 4uur sot haalt en de ander 8uur sot en dan zich afvragen hoe dat kan.

[ Voor 36% gewijzigd door Garret1410 op 28-01-2021 19:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hakki
Denk rond 0u30 krijg je verzendbevestiging voor je Samsung bestelling (Coolblue ook). Ligt aan de transporteur dynalogic die dan alles gaat verwerken.
En dan ettelijke uren later in de ochtend ook nog eens een mail van transporteur als het ingescand wordt voor transport denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theratron
Hakki schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:24:
Denk rond 0u30 krijg je verzendbevestiging voor je Samsung bestelling (Coolblue ook). Ligt aan de transporteur dynalogic die dan alles gaat verwerken.
En dan ettelijke uren later in de ochtend ook nog eens een mail van transporteur als het ingescand wordt voor transport denk ik.
Ah dank je, ik begon me serieus zorgen te maken dat ze hem niet op tijd zouden leveren. Mijn ervaring is dan dat het echt veel langer gaat duren en ik vind dat ik lang genoeg heb gewacht, haha. Ik wil lekker aan de slag met mijn nieuwe mobiel ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascendance
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-06 09:00

ascendance

Ascended

Heb op verschillende plekken dingen gelezen m.b.t. overheating. Maak me toch wel wat zorgen; maarja, ik ga het vanaf morgen ervaren. Mocht het echt een serieus issue zijn bij mij gaat het hele zootje weer terug naar Samsung.

Ryzen 5800x3D | NZXT Kraken Z73 | ASUS TUF RTX 4080 OCOC | 32GB Corsair RGB Vengeance Pro 3600mhz | 42'' LG C2 OLED | Samsung S21 Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Gisteren besteld en morgen wordt hij bezorgd.
Laat de ervaringen hier weten

Be Stronger Than Your Excuses

Pagina: 1 ... 4 ... 44 Laatste

Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic

In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.