Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:25
Wat ik me nog afvraag: die Snapdragon 888 lijkt me toch beter als ik alles zo wat lees.

Stel, ik bestel er eentje uit de VS, werkt dat dan hier qua 4G/5G? In het verleden bleek dat nog wel eens een probleem (met iPhones in ieder geval), dat er CDMA op zat ipv GSM. Ik kan alleen nergens vinden of dat nog steeds vershchil maakt. Hier zie ik bijvoorbeeld dat alles erop zit: https://www.gsmarena.com/...xy_s21_ultra_5g-10596.php

Enig idee?

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:54
ascendance schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:48:
Heb op verschillende plekken dingen gelezen m.b.t. overheating. Maak me toch wel wat zorgen; maarja, ik ga het vanaf morgen ervaren. Mocht het echt een serieus issue zijn bij mij gaat het hele zootje weer terug naar Samsung.
Ik zou vooral een paar dagen of week afwachten.. in het begin moet je alles instellen, speel je meer met speciale dingen dan gewoon dagelijks gebruik etc etc

Maar helemaal gerust ben ik ook niet.. wel vreemd dat de YouTube tests niet echt issues melden, heb er genoeg gezien moet Exynos ook..
Warm aanvoelen wss ook minder merkbaar met case,maar apps niet willen laden is no-go. Komt wel goed, positief denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-09 12:51
Hakki schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:05:
[...]

Ik zou vooral een paar dagen of week afwachten.. in het begin moet je alles instellen, speel je meer met speciale dingen dan gewoon dagelijks gebruik etc etc

Maar helemaal gerust ben ik ook niet.. wel vreemd dat de YouTube tests niet echt issues melden, heb er genoeg gezien moet Exynos ook..
Warm aanvoelen wss ook minder merkbaar met case,maar apps niet willen laden is no-go. Komt wel goed, positief denken
Ze zullen ook nog wel sleutelen met de software om de issues (voor zover mogelijk) op te lossen, lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakki
Theratron schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:16:
[...]

Ze zullen ook nog wel sleutelen met de software om de issues (voor zover mogelijk) op te lossen, lijkt me.
Mss heeft de laatste update van deze week net alles slechter gemaakt tov ervoor en tov reviewers.. enfin, we zien wel.
Als die ineens beginnen te klagen zal het dat zijn en anders maar fingers crossed!
1x slapen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:48

Bozznl

GT: The Bozzz88

Hakki schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:18:
[...]

Mss heeft de laatste update van deze week net alles slechter gemaakt tov ervoor en tov reviewers.. enfin, we zien wel.
Als die ineens beginnen te klagen zal het dat zijn en anders maar fingers crossed!
1x slapen :)
Ik heb echt 0 problemen met overheating of throttling. Ook performance wise loopt alles als een zonnetje bij intensief gebruik. Batterij gaat met mijn gebruik volle dag mee (and then some).

Ik heb af en toe beetje het gevoel dat de boel word opgeblazen. Snap het wel gezien het verleden maar toch... Exynos 2100 meer dan prima.

Nou maar hopen dat mijn ervaring zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Laatst online: 11:48

Bozznl

Knip

[ Voor 98% gewijzigd door Bozznl op 28-01-2021 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-09 18:31
Nu een aantal uur op de laatste firmware van vandaag (G988BXXU1AUAC) en hij wordt al lang zo heet niet meer. Kan toeval zijn natuurlijk.

Vergeet niet dat Samsung er 2 maanden eerder mee kwam, die maanden gebruiken ze normaal om alles glad te strijken. Dus ik heb er alle vertrouwen in dat alles goed komt.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
Dedicated camera review van de S21 Ultra door GSMArena:
YouTube: Samsung Galaxy S21 Ultra CAMERA review

Zoals ik al eerder zei, ze zijn niet bijster enthousiast, vind ik. Aangezien ik de S21+ heb besteld ben ik wel blij, want ze zeggen dat de verschillen tussen de 3 modellen niet heel erg groot zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 08:13
Theratron schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:40:
Dedicated camera review van de S21 Ultra door GSMArena:
YouTube: Samsung Galaxy S21 Ultra CAMERA review

Zoals ik al eerder zei, ze zijn niet bijster enthousiast, vind ik. Aangezien ik de S21+ heb besteld ben ik wel blij, want ze zeggen dat de verschillen tussen de 3 modellen niet heel erg groot zijn :)
Niet bijster enthousiast vind ik wat overdreven. Volgens mij is hun conclusie dat het een prima camera is, met wat aantekeningen over de processing. Zelf ik heb ik wel voor de Ultra gekozen. Niet omdat ik verwacht of hoopte dat het qua camera veel beter zal zijn dan de S21(+), de verschillen tussen de flagships zijn sowieso niet bijster groot tegenwoordig, met wat plussen en minnen hier en daar. Voor mij was het belangrijkste de extra flexibiliteit met inzoomen, vooral de optische 10x zoom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theratron
Ted_W schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:56:
[...]

Niet bijster enthousiast vind ik wat overdreven. Volgens mij is hun conclusie dat het een prima camera is, met wat aantekeningen over de processing. Zelf ik heb ik wel voor de Ultra gekozen. Niet omdat ik verwacht of hoopte dat het qua camera veel beter zal zijn dan de S21(+), de verschillen tussen de flagships zijn sowieso niet bijster groot tegenwoordig, met wat plussen en minnen hier en daar. Voor mij was het belangrijkste de extra flexibiliteit met inzoomen, vooral de optische 10x zoom.
Dat is dan ook het grootste verschil, de aanwezigheid van de extra periscopische zoomlens. Ik had verwacht dat de 108MP main cam ook echt wel verschil zou maken maar dat lijkt tot nu toe niet echt het geval. Of de 40MP front cam. Maar daar let ik niet op want die gebruik ik alleen voor videobellen, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
Theratron schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:59:
[...]

Dat is dan ook het grootste verschil, de aanwezigheid van de extra periscopische zoomlens. Ik had verwacht dat de 108MP main cam ook echt wel verschil zou maken maar dat lijkt tot nu toe niet echt het geval. Of de 40MP front cam. Maar daar let ik niet op want die gebruik ik alleen voor videobellen, haha.
Nou dat is het, ik dacht zelf ook aan next Level foto's enzo maar dat is het niet. Vooral video vind ik erg achterblijven.
Selfiecam boeit mij ook niks maar van een compleet camera eiland achterop verwacht ik een nieuwe standaard en die zetten ze maar niet, met uitzondering op zoom gebied.
Ik heb mijn bestelling van de week geannuleerd maar af en toe getwijfeld om hem toch weer te bestellen maar als ik dan SuperSAF zie die na 2 weken de accu 'okay' vind en ik verhalen lees over heatissues, en nog steeds geen goede side to side vergelijkingen van de Exy en 888 versie dan weet ik me te beheersen.
Vind het echt een te duur grapje om afhankelijk te zijn van evt. updates die de manco's (in mijn ogen) moeten fixen.

Kijk dan uit naar de Note21Ultra maar ik verwacht niet dat die komt .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:36
Bomberman71 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:12:
[...]

Nou dat is het, ik dacht zelf ook aan next Level foto's enzo maar dat is het niet. Vooral video vind ik erg achterblijven.
Selfiecam boeit mij ook niks maar van een compleet camera eiland achterop verwacht ik een nieuwe standaard en die zetten ze maar niet, met uitzondering op zoom gebied.
Ik heb mijn bestelling van de week geannuleerd maar af en toe getwijfeld om hem toch weer te bestellen maar als ik dan SuperSAF zie die na 2 weken de accu 'okay' vind en ik verhalen lees over heatissues, en nog steeds geen goede side to side vergelijkingen van de Exy en 888 versie dan weet ik me te beheersen.
Vind het echt een te duur grapje om afhankelijk te zijn van evt. updates die de manco's (in mijn ogen) moeten fixen.

Kijk dan uit naar de Note21Ultra maar ik verwacht niet dat die komt .....
Je kunt dan blijven wachten want next gen komt er niet. Het zijn steeds kleine stapjes die gemaakt worden. Hoezo verwachte je next gen, want dat was bij de S20 Ultra wel de hype maar nu is dit echt gepromoot vanuit Samsung dus ik verwachtte gewoon een verbetering tov S20 en dat is ook gelukt.

Kreeg net een email van Samsung dat de S21 iets later geleverd gaat worden maar uiterlijk maandag ivm overweldigend succes van de pre-orders. Ik heb 16 januari besteld dus dat vind ik wel vreemd dan.
Maar even geduld hebben dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
Garret1410 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:59:
[...]

Kreeg net een email van Samsung dat de S21 iets later geleverd gaat worden maar uiterlijk maandag ivm overweldigend succes van de pre-orders. Ik heb 16 januari besteld dus dat vind ik wel vreemd dan.
Maar even geduld hebben dan maar.
Ik ook, en ik heb hem ook op dag één gepre-ordered. Ik vind dat echt heel erg slecht. Meeste mensen die hem bij een provider hebben besteld hadden hem afgelopen dinsdag of woensdag al in huis, en de fabrikant loopt zelf te kloten en haalt zijn eigen leveringsdatum niet eens. Echt belachelijk! Dat doen we dus niet nog een keer, ik haal hem volgende keer wel weer bij mobiel.nl.
Dat heb ik deze keer niet gedaan omdat je dan weer codes moet gaan opsturen voor die buds live terwijl ze bij Samsung zelf gewoon automatisch in het winkelmandje werden gedaan. Maar zo boeiend zijn die extra's dan ook weer niet. Ik had mijn weekend vrij gehouden om het toestel in te richten. Zucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moespad
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09-08-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pcTYlC08J9MXWqnEB7Bf-jF2H50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CLFF8pl6JzHWO2MP7uhKQK7i.jpg?f=fotoalbum_large
Batterij van de ultra is na twee dagen echt wel wat vooruit gegaan! Vind dit heel acceptabel, wat ie vandaag laat zien. Ajax gestreamed op Chrome, true detective zitten kijken tijdens het eten. Heel tevreden.

Minder tevreden ben ik over de vingerafdruk scanner. Krijg soms opeens mijn telefoon niet meer ontgrendeld met mijn duim, en een uur later doet ie het opeens vlekkeloos. En zo blijft dat een beetje door sukkelen. Misschien komt het door de pre-installed screenprotector van Samsung (de onderste, die tweede uiteraard eraf gehaald). Iemand die hetzelfde ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49

robhof

Lembongan view

jonnah_21 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:22:
[Afbeelding]
Batterij van de ultra is na twee dagen echt wel wat vooruit gegaan! Vind dit heel acceptabel, wat ie vandaag laat zien. Ajax gestreamed op Chrome, true detective zitten kijken tijdens het eten. Heel tevreden.

Minder tevreden ben ik over de vingerafdruk scanner. Krijg soms opeens mijn telefoon niet meer ontgrendeld met mijn duim, en een uur later doet ie het opeens vlekkeloos. En zo blijft dat een beetje door sukkelen. Misschien komt het door de pre-installed screenprotector van Samsung (de onderste, die tweede uiteraard eraf gehaald). Iemand die hetzelfde ervaart?
Erg netjes inderdaad. Mijn tweede dag, met ook nog aardig wat foto's overzetten en apps installeren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsCqX3VWNqsQpe_VXGqpeLhfIfs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lDQVwiechyaT1JDKsgIryqeg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moespad
jonnah_21 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:22:
[Afbeelding]

Op eerst even op mezelf terug te komen. Ik kom van een OP6T af met optische scanner. Bij deze sonische scanner moet ik gewoon wat harder drukken, en dan doet ie het wel 10/10 keer!
robhof schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:33:
[...]

Erg netjes inderdaad. Mijn tweede dag, met ook nog aardig wat foto's overzetten en apps installeren:
[Afbeelding]
En dit is zeker netjes! Beter dan op mijn eerste twee dagen. Met het installeren van allerlei apps en spelen met launchers ging het bij mij een stuk harder met die batterij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Heb vandaag ook de S21 ultra 256GB besteld bij Samsung, zeiden dat hij morgen gewoon geleverd zou moeten worden.

Niet dus, word volgende week donderdag.
Ik ga hem annuleren. Principe kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 16:46

R2L

038Robijno schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:57:
Heb vandaag ook de S21 ultra 256GB besteld bij Samsung, zeiden dat hij morgen gewoon geleverd zou moeten worden.

Verlies je wel de pre-order bonus (buds pro en de tag). Die van mij heeft ook vertraging. Afgelopen dinsdag besteld bij mobiel.nl. Is dezelfde dag al verstuurd maar vermoedelijk vermist geraakt bij postnl... :( Hopelijk komt ie nog boven water, want ik kan pas na 5 werkdagen een vermissing aanmelden.

[ Voor 24% gewijzigd door R2L op 29-01-2021 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moespad
038Robijno schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:57:

Je pre-ordered hem op de laatste dag, logisch toch dat je dan kans hebt op wat vertraging. Las hierboven van iemand die hem op de 16e meteen pre-orderde, en desalniettemin tot maandag moet wachten. Dat is een ander verhaal uiteraard, maar in dit geval.. van zoiets maak je toch geen principe kwestie joh, veel te veel gedoe ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
R2L schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 00:26:
[...]

Verlies je wel de pre-order bonus (buds pro en de tag). Die van mij heeft ook vertraging. Afgelopen dinsdag besteld bij mobiel.nl. Is dezelfde dag al verstuurd maar vermoedelijk vermist geraakt bij postnl... :(
Ben je mooi klaar mee dan.. gebeurd wel vaker opeens met dure pakketen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:51
Ik overweeg als testcase een S21 met een Snapdragon te bestellen via https://28mobile.com/prod...os=1&_sid=03783f156&_ss=r
Heeft iemand enig idee of dit toestel goed op het KPN netwerk zal gaan werken of dat ik rekening moet houden met beperkingen (bijv. 5G niet volledig etc)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

Moespad schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 00:39:
[...]

Je pre-ordered hem op de laatste dag, logisch toch dat je dan kans hebt op wat vertraging. Las hierboven van iemand die hem op de 16e meteen pre-orderde, en desalniettemin tot maandag moet wachten. Dat is een ander verhaal uiteraard, maar in dit geval.. van zoiets maak je toch geen principe kwestie joh, veel te veel gedoe ;)
Zelfde hier. Heb hem op de 14e gepre-ordered. Krijg ik gisteren een bericht dat ik hem vandaag niet krijg. Schandalig, terwijl hij al wel gewoon in de winkels ligt en door providers wordt uitgeleverd :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakki
Net de mijne via Coolblue mogen ontvangen.
Idd schandalig van de Samsung Store. Had er deze week nog een hoesje besteld met vermelding 'levering 29/01', maar nu in de verste verte geen spoor van.. Niet op mijn account en geen verzendbevestiging. Als ik nu kijk om opnieuw te bestellen, zie ik 'uit voorraad', dus dat zal ook wachten worden.
Hmm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
Ik krijg net bericht van Samsung dat het toestel morgen geleverd gaat worden. Gelukkig maar.

Je zou denken dat als je bij Samsung zelf besteld, dat je het als eerste hebt maar dat is dus niet zo. Maar ik had het kunnen weten want ik kan me herinneren dat dit vorig jaar of jaar daarvoor ook zo was.

[ Voor 56% gewijzigd door Garret1410 op 29-01-2021 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:17
Krijgen jullie ook steeds meldingen van de IMS service over noodoproepen in gebieden met mobiele dekking?
Ik denk dat het met WiFi bellen te maken heeft. Erg irritant en je kan ze zo niet uitschakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
Garret1410 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:23:
Ik krijg net bericht van Samsung dat het toestel morgen geleverd gaat worden. Gelukkig maar.

Je zou denken dat als je bij Samsung zelf besteld, dat je het als eerste hebt maar dat is dus niet zo. Maar ik had het kunnen weten want ik kan me herinneren dat dit vorig jaar of jaar daarvoor ook zo was.
Mooi is dat, ik heb hem de 15e al besteld, toch maar even gebeld met de klantenservice want op whatsapp kreeg ik geen reactie, en op de mail ook niet. Medewerker vertelde me dat het er toch echt naar uitziet dat het maandag wordt. Bijna een week later dan mensen die hem bij providers en (andere) webwinkels hebben gekocht. Gaat lekker daar... De Z Fold werd geleverd zonder de beloofde e-sim functionaliteit en daar was geen hoesje voor te krijgen, de S21+ wordt helemaal niet geleverd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Theratron schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:57:
[...]

Mooi is dat, ik heb hem de 15e al besteld, toch maar even gebeld met de klantenservice want op whatsapp kreeg ik geen reactie, en op de mail ook niet. Medewerker vertelde me dat het er toch echt naar uitziet dat het maandag wordt. Bijna een week later dan mensen die hem bij providers en (andere) webwinkels hebben gekocht. Gaat lekker daar... De Z Fold werd geleverd zonder de beloofde e-sim functionaliteit en daar was geen hoesje voor te krijgen, de S21+ wordt helemaal niet geleverd...
Wat bedoel je: de Z Fold2 werd geleverd zonder de "beloofde" eSIM?
Deze werd toegevoegd na een firmware-update in verschillende landen...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
henklbr schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:05:
[...]

Wat bedoel je: de Z Fold2 werd geleverd zonder de "beloofde" eSIM?
Deze werd toegevoegd na een firmware-update in verschillende landen...
Precies, die mogelijkheid kwam na 3 of 4 weken pas. Het punt is dat Samsung toch wel wat leveringsproblemen kent de laatste tijd. Hoesjes en telefoons die niet op de beloofde datum geleverd worden, de e-sim die ik nodig had voor mijn werk werd pas mogelijk meer dan 3 weken nadat het toestel al in de winkels lag. Dat is toch best vreemd, dat het toestel niet meteen werkte zoals geadverteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Eerste kleine issue die ik nu heb is dat bluetooth soms disconnect en daarna de weg kwijt is.
En google auto lijkt soms vast te lopen. Nu al 2x gehad.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:00
Ligt het aan mij of is de camera op de S21 redelijk zwak? Ik mis scherpte. Mijn oude S9 was op dat vlak veel beter. Ook lijkt er iets met de huidtonen gedaan worden naar vervaging toe. Alle beauty filters staan uit en scene detectie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-09 22:40
ShaneV schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:25:
Ligt het aan mij of is de camera op de S21 redelijk zwak? Ik mis scherpte. Mijn oude S9 was op dat vlak veel beter. Ook lijkt er iets met de huidtonen gedaan worden naar vervaging toe. Alle beauty filters staan uit en scene detectie ook.
Ik dacht dat de sensor van de S21 een stuk groter is voor meer lichtinval, het nadeel is natuurlijk dat het moeilijker scherp te stellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
Tec7lol schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:30:
[...]

Ik dacht dat de sensor van de S21 een stuk groter is voor meer lichtinval, het nadeel is natuurlijk dat het moeilijker scherp te stellen is.
Dat zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn, het is alvast wennen. De pro stand lijkt het iets beter te doen. Het valt me ook op dat er een paarse gloed in het midden van de foto's is. Vooral zichtbaar op een witte achtergrond. Denk vooral dat er nog een paar updates zullen nodig zijn om de camera echt stabiel te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
Hakki schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:20:
Net de mijne via Coolblue mogen ontvangen.
Idd schandalig van de Samsung Store. Had er deze week nog een hoesje besteld met vermelding 'levering 29/01', maar nu in de verste verte geen spoor van.. Niet op mijn account en geen verzendbevestiging. Als ik nu kijk om opnieuw te bestellen, zie ik 'uit voorraad', dus dat zal ook wachten worden.
Hmm
Hier hetzelfde. De Samsung bestelling website is ook niet te openen. Echt schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Michele_M_ schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:51:
[...]

Hier hetzelfde. De Samsung bestelling website is ook niet te openen. Echt schandalig.
heb ze eens gecontacteerd via whatsapp.. 24/7 support.
Een robot ja.. na ettelijke uren nog een gepord en toen direct reactie.. mijn hoesje is voor aankomende donderdag, dus toch maar ff tijdelijk de LED wallet gebruiken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DanielC.
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-08-2022
Zo, de telefoon vanmorgen ontvangen via het werk :) Helemaal ingesteld, geupdate en Nova Launcher er direct weer op uiteraard. Net even met de telefoon snel wat foto's gemaakt hier in de oudste winkelstraat van NL.

Zonder instellingen aan te passen, uit te losse hand. Zeer onder de indruk, zelf met dit slechte weer

https://imgur.com/a/PKjoOdF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
ShaneV schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:25:
De camera van de S21 is praktisch hetzelfde als de S20 maar dan iets verbeterd.
Met scherpte bedoel je dan scherpte van gezichten of gewoon in het algemeen.

Maar het is nu lastig te zeggen zonder voorbeeld. In het verleden gebruikte Samsung wel veel oversharpening maar ik dacht dat dat sinds de S9 al niet meer zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Garret1410 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:39:
[...]

Maar het is nu lastig te zeggen zonder voorbeeld. In het verleden gebruikte Samsung wel veel oversharpening maar ik dacht dat dat sinds de S9 al niet meer zo was.
Had je mijn PM nog niet gelezen?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Michele_M_ schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:51:
[...]

Geen problemen met het openen van de "Bestelling"-website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Mijn S21 is net geleverd. Moet zeggen, de violet achterkant ziet er wel mooi uit.
Iets minder vind ik dan weer de wat roze zijkant, maar mogelijk is dat het licht.

Weet iemand of je Sim1 op 5G kan zetten en Sim2 vervolgens op 4G/3G/etc?
Of is 5G niet beschikbaar bij dual sim?
(ff belangrijk te weten voor ik 5G ga activeren op mijn Sim1 abonnement)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Iemand de private share al getest?
Denk dat ik toch een een nieuw simkaartje moet ophalen bij Proximus en dan laten overzetten van oud naar nieuwe sim door werkgever.
Krijg telkens melding 'couldn't read sim card's number'

Niet dat het een prio functionaeit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:07
Ik heb nu een S9 en net vanmiddag de S21 256GB grijs binnengekregen. Weet iemand of er bij het gebruik Smartswitch van telefoon naar telefoon de foto's van de sd kaart ook automatisch meegaan. ?? Ziet smartswitch dat? Of kijkt ie alleen naar de DCIM folder in het telefoongeheugen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
@r_buren Smartswitch ziet normaal gezien de foto's en zet ze over. Nu was ik wat te optimistisch en zette alles over maar dat ding hangt halverwege, dus dan maar een aantal opties per keer.

Hoewel de switch met de jaren beter en beter wordt kan het zijn dat een foto in obscure folder niet wordt overgezet (van editing apps bvb) maar normaal wordt de overgrote meerderheid overgezet als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
algalid schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:18:
@r_buren Smartswitch ziet normaal gezien de foto's en zet ze over. Nu was ik wat te optimistisch en zette alles over maar dat ding hangt halverwege, dus dan maar een aantal opties per keer.

Hoewel de switch met de jaren beter en beter wordt kan het zijn dat een foto in obscure folder niet wordt overgezet (van editing apps bvb) maar normaal wordt de overgrote meerderheid overgezet als je wil.
Hij hing bij mij ook, maar als je de beide toestellen herstart en switch opnieuw start gaat hij verder waar hij gebleven was !

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-04-2023
Hier een tip voor mensen die mooi wallet case zoeken. De otterbox strada galaxy s21 ultra cover.
Staat de ultra supergoed en kan een stootje hebben. De camera module is ook erg goed afgedekt.

[ Voor 20% gewijzigd door Compo op 29-01-2021 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntjes1
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-03-2021
Ik heb gisteren de s21 gekregen, ik vind hem prachtig. Maar, de netwerk verbinding is echt slecht. Gelukkig nu veel thuis met WiFi, maar zelf thuis aan het raam heb ik veel E en af en toe 4g maar hij laad dus alles traag of gewoon niet.

Denk dat ik contact moet opnemen met Samsung? Heb hem via mobiel.nl besteld. Heb al opnieuw opstarten geprobeerd, ook plastic hoesje eraf gehaald wat ik had meebesteld, maar wordt het allemaal niet beter op helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CWH
  • Laatst online: 14-09 08:38

CWH

r_buren schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:14:
Ik heb nu een S9 en net vanmiddag de S21 256GB grijs binnengekregen. Weet iemand of er bij het gebruik Smartswitch van telefoon naar telefoon de foto's van de sd kaart ook automatisch meegaan. ?? Ziet smartswitch dat? Of kijkt ie alleen naar de DCIM folder in het telefoongeheugen?
Je kunt zelf opgeven wat overgezet moet worden, zowel van gsm als sd-card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Brotuck schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:39:
Eerste kleine issue die ik nu heb is dat bluetooth soms disconnect en daarna de weg kwijt is.
Bluetooth nog verder te testen, maar qua android auto dat nu ingebakken zit: kan de volgorde van de apps niet meer kiezen. Kon wel op mijn S10 via sideloaden van de app..
Nu ineens wel weer

[ Voor 3% gewijzigd door Hakki op 29-01-2021 17:54 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
Garret1410 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:39:
[...]

Vooral in het algemeen. Objecten zien er goed uit maar, gezichten zijn echt zwak. Zeker in vergelijking met de front camera. Zit hem vooral in de focus ook welke niet zit waar hij moet zijn. Andere zaken op een verdere afstand zijn dan wel scherp (wat niet de bedoeling is)

[ Voor 11% gewijzigd door ShaneV op 29-01-2021 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Garret1410 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:23:

Welke heb jij besteld en met welk hoeveelheid geheugen?

Vorig jaar waren er idd leveringsproblemen met de S20 Ultra 512 GB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millennium1980
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 17:12
Even een vraagje vanmiddag  nieuwe s21 ultra gehad.

Ik ben nu tegen een eerste bugs aangelopen 

Via spotify en vlc kan ik niet casten naar mijn Google nest audio.

Het lukt wel via Google home app.

Ook kan smart things nog niet overweg met de Google nest Audio en Rookmelders  een beetje jammer.

En als laatst ziet hij ook de dymo  labelprinter  wireless niet.

Waar kan ik eventueel bugs melden bij samsung?

Wie weet raad.

Iemand hier een oplossing  voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batch
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-07 09:43
Ik heb vandaag de S21 ontvangen. Foto's kan ik nog niks over zeggen. Alles werkt op twee dingen na:

1. Het lukt mij niet om in het boot recovery menu te komen.
2. De DigId app is niet te gebruiken. Het inloggen lukt wel, maar daarna het typen van de pincode lukt niet (om te registreren). Hebben er meer dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millennium1980
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 17:12
Digid is bij mij gewoon gelukt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:07
CWH schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:46:
[...]

Je kunt zelf opgeven wat overgezet moet worden, zowel van gsm als sd-card.
Overzetten is allemaal prima gegaan. Top dat Smartswitch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batch
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-07 09:43
DigId is inmiddels gelukt. Bij de registratie beweegt het tweede blokje als je het eerste cijfer typt. Beetje vreemd. Als je gewoon de pincode doortypt gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
dragon2 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:25:
Heeft iemand toevallig een idee voor een hoesje voor de ultra waar *een* s-pen in kan? Ik heb pennen van note 8 en 9 en wat losse pennen, dus heb niet heel veel zin om een duur samsung hoesje en nog een s-pen te moeten kopen...
Denk dat je even moet wachten totdat de Chinezen hier massaal gehoor aangeven met 100 verschillende oplossingen. Op dit moment is dat nog een beetje een niche omdat lang niet iedereen een Spen heeft liggen en er dus relatief weinig vraag naar is.
Mensen met interessse zullen voor die Van Samsung gaan maar dat duurt nog een maandje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
henklbr schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:45:
[...]

Welke heb jij besteld en met welk hoeveelheid geheugen?

Vorig jaar waren er idd leveringsproblemen met de S20 Ultra 512 GB...
Heb de 512gb versie dinsdag gehad via de kpn

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:14
Waar staat dit voor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajsOWx_YDF2PDuhjoBeb5C6ndTo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xKNmxUJ1gKSuEnmbEgl8Q8L7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Nooit gezien maar ik heb nog geen S21 :) Maar trek de balk eens naar beneden, staat er dan niks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyC1983
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wDbsj6tgZwrCvBFIB7G9TE9gdKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gncFPMukpmZ4n2VZdEBR3bw7.jpg?f=fotoalbum_large

Verbeterde verwerking.
Is te vinden bij batterij instellingen onder apparaat onderhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShaneV
Even paar testen gedaan in de pro modus met jpg en raw. Het is overduidelijk dat er sterke ruisvermindering wordt toegepast waardoor alle scherpte uit de jpg is tov de raw. (met alle optimalisaties uit).

//edit: portret mode is ook in orde. De gewone foto mode gaat volledig de mist in. Front camera trekt betere foto's dan de primaire. Jammer

Werk aan de winkel voor Samsung.

[ Voor 22% gewijzigd door ShaneV op 29-01-2021 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Brotuck schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:39:
Mijn muziek had ook enkele haperingen bij android auto daarstraks.. maandag langere afstanden te rijden en dan bang afwachten wat het resultaat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:04
Hier iemand met een Samsung S21 en werkende 5G?
Zo ja, moet je nog iets speciaal instellen?

Vandaag de extra functie aangezet. En SMS gekregen.

BloX:
5G Netwerktoegang
Supersnel internetten via ons 5G-netwerk. Staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
henk26 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:38:
Ik overweeg als testcase een S21 met een Snapdragon te bestellen via https://28mobile.com/prod...os=1&_sid=03783f156&_ss=r
Heeft iemand enig idee of dit toestel goed op het KPN netwerk zal gaan werken of dat ik rekening moet houden met beperkingen (bijv. 5G niet volledig etc)?
Ik zou graag hetzelfde weten. Kan ik - op de oplader na - een Snapdragon aanschaffen zonder zorgen over region lock, gedoe met frequenties, etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
MaZo schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:06:
[...]
Ik zou graag hetzelfde weten. Kan ik - op de oplader na - een Snapdragon aanschaffen zonder zorgen over region lock, gedoe met frequenties, etc?
Je zal problemen hebben met sommige 4G/5G frequenties ja. En ook met Samsung Pay (al werkt dat in NL geloof ik toch al niet) en VoLTE en WiFi calling.

Dat is gewoon de keerzijde van buitenlandse toestellen. Welke frequenties precies hangt totaal af van welk model je importeert. China, HongKong (zijn verschillend van China!), Korea of US.

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 29-01-2021 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
ShaneV schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:58:
[...]

Vooral in het algemeen. Objecten zien er goed uit maar, gezichten zijn echt zwak. Zeker in vergelijking met de front camera. Zit hem vooral in de focus ook welke niet zit waar hij moet zijn. Andere zaken op een verdere afstand zijn dan wel scherp (wat niet de bedoeling is)
Lijkt me vreemd want de front camera heeft autofocus en in de reviews ziet het er best scherp uit. Ik heb de S9 gehad maar weet echt niet meer hoe de front camera was want die camera gebruik ik zelden.

Wat ik wel weet is dat de S20 ook de gezichten een beetje smooth maakt alsof er een filter op zit. Ben daar ook geen fan van maar ik had gelezen dat de S21 dit juist niet doet dus erg scherp. Je kunt ook kiezen tussen Natural en Bright. Misschien dat even proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:45

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Garret1410 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:19:
[...]

Lijkt me vreemd want de front camera heeft autofocus en in de reviews ziet het er best scherp uit. Ik heb de S9 gehad maar weet echt niet meer hoe de front camera was want die camera gebruik ik zelden.
Hij bedoelt net dat de front goed is, de normale op achterkant slecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neeecht
neeecht schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:02:
Hier iemand met een Samsung S21 en werkende 5G?
Zo ja, moet je nog iets speciaal instellen?

Vandaag de extra functie aangezet. En SMS gekregen.

BloX:
5G Netwerktoegang
Supersnel internetten via ons 5G-netwerk. Staat aan.
Na een tip:
https://community.vodafon...ra-5G-zijn-er/ba-p/201860
Houd er wel rekening mee dat 5G niet werkt op de Samsung S21 serie als je Dual Sim gebruikt (eSIM + simkaart). Je telefoon schakelt dan automatisch terug naar het 4G netwerk.
8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bomberman71
MaZo schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:06:
[...]
Ik heb destijds mijn Note 8 besteld vanuit Hongkong en ALLES deed het toen naar behoren, Gprs,3G en 4G.
5G natuurlijk niet want dat was er niet.
Had meteen ook de Snapdragon 835 versie en 256GB intern met de mooie blauwe kleur.
Het mooie/goeie spul houden die Aziaten vaak voor hun zelf.

Heb nooit issues gehoord vanuit HK zelf. China is een ander verhaal en dat zag je in het begin ook met Xiaomi toestellen voordat ze hier verkocht werden en dan moest je aan de slag met het flashen en Rom's enzo.

Persoonlijk denk ik niet dat het de moeite waard is. Goedkoop zijn ze al niet meer, zeker niet met fatsoenlijk versturen en zeer waarschijnlijk de belastingen.
Daarbij, de 888 is tot nu toe beter maar zie daar ook gewoon tegenvallende accutijd en hitte issues en dat is ansich niet zo vreemd want ze delen dezelfde cores.
Leuk als je daar toch een keer komt (alhoewel dat tegenwoordig niet aannemelijk zijn) en zoiets kan mee nemen maar ik zou er geen extra moeite voor doen.
Dus even afwachten en kijken hoe het loopt de komende weken (qua issues en echte resultaten) en dan een Exynos nemen of net als ik gewoon voorlopig overslaan en langs de zijlijn meekijken en afwachten wat er nog meer op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorioz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-07 22:22
Ik heb iets geks, waarvan ik niet zeker weet of dit een Android dingetje is of een S21 dingetje.. sinds een jaar of 10 weer in kamp Android, vandaar...

Ik wil Whatsapp meldingen als volgt:
1 op 1: geen geluid, trillen, badge nr
Groepen: geen geluid, niet trillen, badge nr

Dit kan ik zoals ik gewend was in iOS instellen in WA. Het lijkt echter dat deze settings worden overruled..

Als ik m'n algemene telefoongeluid aan heb staan, geven alle soorten berichten geluid (standaard Galaxy melding geluid, verschrikkelijk). Pas ik het type meldinggeluid in Whatsapp aan naar bijvoorbeeld beep once (ipv stil), dan krijg ik beep once. Inconsequent gedrag dus.

Als ik m'n algemene telefoongeluid uit heb, trillen aan, dan krijg ik bij alle berichten (1 op 1 en groep) een tril. Terwijl ik trillen voor groepsberichten in WA uit heb staan. Super irritant.

Iemand een idee wat hier gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49

robhof

Lembongan view

ShaneV schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:17:
Even paar testen gedaan in de pro modus met jpg en raw. Het is overduidelijk dat er sterke ruisvermindering wordt toegepast waardoor alle scherpte uit de jpg is tov de raw. (met alle optimalisaties uit).

//edit: portret mode is ook in orde. De gewone foto mode gaat volledig de mist in. Front camera trekt betere foto's dan de primaire. Jammer

Werk aan de winkel voor Samsung.
Pics or it didn't happen! 😉

Zonder gekheid: heb je voorbeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyC1983
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:10
Jorioz schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:24:
Ik heb iets geks, waarvan ik niet zeker weet of dit een Android dingetje is of een S21 dingetje.. sinds een jaar of 10 weer in kamp Android, vandaar...

Ik wil Whatsapp meldingen als volgt:
1 op 1: geen geluid, trillen, badge nr
Groepen: geen geluid, niet trillen, badge nr

Dit kan ik zoals ik gewend was in iOS instellen in WA. Het lijkt echter dat deze settings worden overruled..

Als ik m'n algemene telefoongeluid aan heb staan, geven alle soorten berichten geluid (standaard Galaxy melding geluid, verschrikkelijk). Pas ik het type meldinggeluid in Whatsapp aan naar bijvoorbeeld beep once (ipv stil), dan krijg ik beep once. Inconsequent gedrag dus.

Als ik m'n algemene telefoongeluid uit heb, trillen aan, dan krijg ik bij alle berichten (1 op 1 en groep) een tril. Terwijl ik trillen voor groepsberichten in WA uit heb staan. Super irritant.

Iemand een idee wat hier gebeurt?
Je kan een kijkje nemen bij de "App-info".

De app icoon ingedrukt houden totdat er een pop up is.
Dan op de omcirkelde i drukken.

Hier kun je de meldingen ook in detail nalopen.
Wellicht kan het ook aan de machtigingen liggen. (Of juist gebrek aan de machtigingen), waardoor de app niet helemaal naar behoren werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorioz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-07 22:22
TommyC1983 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:57:
[...]

Je kan een kijkje nemen bij de "App-info".

De app icoon ingedrukt houden totdat er een pop up is.
Dan op de omcirkelde i drukken.

Hier kun je de meldingen ook in detail nalopen.
Wellicht kan het ook aan de machtigingen liggen. (Of juist gebrek aan de machtigingen), waardoor de app niet helemaal naar behoren werkt?
Thnx. Wist niet dat je via deze weg ook bij de meldinginstellingen kon komen, maar had deze instellingen via een andere weg wel gevonden en al nagelopen. Als ik hier de meldingen voor chats en groepsberichten uit zet, krijg ik helemaal niks (geen tril en geen badge nr, terwijl badge nr een eigen instelling heeft). En als ik de meldingen voor chats en groepsberichten aan zet, lijkt het alsof de WA instellingen niet gevolgd worden, maar de systeem instellingen incl Galaxy melding geluid. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Vraag me af of 5G dan wel werkt bij 2 simkaarten, gezien er specifiek esim+Sim staat.
Bij de simkaart verbindingen staat
sim1:5G,4g,3G,2g
Sim2:4g,3G,2g

Sim1 toont bij mij op t moment 4g+ en dit veranderd niet naar 5G als ik sim2 uit zet. Zal morgen buiten eens proberen (zou natuurlijk kunnen dat ik in een 5g gat leef bij tmobile. Heb het 5g abo vanmiddag aangezet, dus zou verwachten dat dat er wel doorheen is).

Wat mij verder opvalt:
- bij de Nokia 9 kan ik bij bellen en dual sim na het eerste gesprek aangeven of ik een contact altijd met sim1 of sim2 wil bellen. Dat krijg ik op de s21 nog niet voor elkaar
- de signaalwaarden van de s21 zijn echt heel slecht, kijkend naar de grafische weergave van het signaal. Maar kan zijn dat het plaatje anders wordt opgebouwd dan op de Nokia9.
- telefoonnummers van de simkaarten blijven staan op onbekend.

- flitsmeister one raakte in korte rit beetje in de stress en gaf continue koppelgeluid. Muziek via Bluetooth liep wel door.
- waze kan het geluid niet door de speaker zenden terwijl spotify Bluetooth gebruikt. Dan gaat spotify ook tijdelijk over de speaker. Dat kon op mijn Nokia 9 wel.
- ik heb 2x een berichten app, een van Google en een van Samsung met zelfde icoon en zelfde naam :(

Als je de esim activeert, neemt die dan de plek over van Sim 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
SunnieNL schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:49:
[...]

Vraag me af of 5G dan wel werkt bij 2 simkaarten, gezien er specifiek esim+Sim staat.

Sim1 toont bij mij op t moment 4g+ en dit veranderd niet naar 5G als ik sim2 uit zet. Zal morgen buiten eens proberen (zou natuurlijk kunnen dat ik in een 5g gat leef bij tmobile. Heb het 5g abo vanmiddag aangezet, dus zou verwachten dat dat er wel doorheen is).

Wat mij verder opvalt:
- bij de Nokia 9 kan ik bij bellen en dual sim na het eerste gesprek aangeven of ik een contact altijd met sim1 of sim2 wil bellen. Dat krijg ik op de s21 nog niet voor elkaar
- de signaalwaarden van de s21 zijn echt heel slecht, kijkend naar de grafische weergave van het signaal. Maar kan zijn dat het plaatje anders wordt opgebouwd dan op de Nokia9.

- flitsmeister one raakte in korte rit beetje in de stress en gaf continue koppelgeluid. Muziek via Bluetooth liep wel door.
- waze kan het geluid niet door de speaker zenden terwijl spotify Bluetooth gebruikt. Dan gaat spotify ook tijdelijk over de speaker. Dat kon op mijn Nokia 9 wel.
- ik heb 2x een berichten app, een van Google en een van Samsung met zelfde icoon en zelfde naam :(

hier ook geen 5g. Ook geen 2e simkaart. Wel abbo voor 5G

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neeecht
SunnieNL schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:49:
[...]

Wat mij verder opvalt:

Vodafone en 5G werkt alleen als je één sim actief hebt. Ik heb een fysieke, maar maakt niet uit welke denk ik.
Als je de eSIM activeert (dus aanzet in de telefoon) neemt deze de plek over van sim 2

Als je één sim wil gebruiken, kan dit sim1 of sim2 of esim1 (of esim2? etc..) zijn.
Wanneer je sim2 weer aanzet, wordt de eSIM(1) uitgezet. Met meerdere eSIMs, denk ik alle eSIMs uitgezet.

Als je sim2 uitzet en weer aanzet, vraagt de telefoon om een sim pincode.
Als je sim1 uitzet wordt deze weer direct aangezet. Echter wel nieuw is, dat de data connectie echt wordt verbroken met de mast. Dit zou weer beter moeten zijn voor batterij verbruik.

Update en @Michele_M_

KPN en T-Mobile kunnen wel 5G tegelijk op sim1 en sim2 of sim1 en esim1.
Dit gebeurt met een connectie op NR Band 28, 700 MHz. Je moet inderdaad wel in de buurt zijn van een mast die dit ondersteunt.

Let op: Met 5G bij T-Mobile, kun je met 4G verbonden zijn met mast A en 5G verbonden zijn met mast B.
Zie hier voor 5G dekking: https://antennekaart.nl/kaart/5g

[ Voor 8% gewijzigd door neeecht op 30-01-2021 05:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
TommyC1983 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:07:
[...]

[Afbeelding]

Verbeterde verwerking.
Is te vinden bij batterij instellingen onder apparaat onderhoud.
Ben wel benieuwd naar die verbeterde verwerking. Impact en verhouding op performance + extra verbruik.

Nu moet ik wel zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat ik nog meer performance nodig ga hebben... komende van een s8 voelt alles instant.

[ Voor 11% gewijzigd door yinx84 op 30-01-2021 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
neeecht schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 04:58:
[...]

Vodafone en 5G werkt alleen als je één sim actief hebt. Ik heb een fysieke, maar maakt niet uit welke denk ik.
Als je de eSIM activeert (dus aanzet in de telefoon) neemt deze de plek over van sim 2

Als je één sim wil gebruiken, kan dit sim1 of sim2 of esim1 (of esim2? etc..) zijn.
Wanneer je sim2 weer aanzet, wordt de eSIM(1) uitgezet. Met meerdere eSIMs, denk ik alle eSIMs uitgezet.

Als je sim2 uitzet en weer aanzet, vraagt de telefoon om een sim pincode.
Als je sim1 uitzet wordt deze weer direct aangezet. Echter wel nieuw is, dat de data connectie echt wordt verbroken met de mast. Dit zou weer beter moeten zijn voor batterij verbruik.

Update en @Michele_M_

Dit gebeurt met een connectie op NR Band 28, 700 MHz. Je moet inderdaad wel in de buurt zijn van een mast die dit ondersteunt.

Let op: Met 5G bij T-Mobile, kun je met 4G verbonden zijn met mast A en 5G verbonden zijn met mast B.
Zie hier voor 5G dekking: https://antennekaart.nl/kaart/5g
Ah, dus dat is een Vodafone beperking?
In mijn geval is sim1 tmobile (welke dus staat ingesteld op Max 5g) en sim2 Vodafone (ingesteld op Max 4g). Dataverbinding staat op sim1 en geeft 4g+.
Antennekaart geeft wel 5g masten van tmobile, maar die staan wel stukje weg van mij

https://antennekaart.nl/k...oom=14&providers=T-mobile
Woon zelf in de vesting van Gorinchem (zeg maar het midden van de 3 palen. Waar de plaatsnaam staat).

Is er een manier om te zien of die verbinding heeft met een 5g mast?

Edit, ik zie nu dat er dichterbij mijn huis een 4g mast staat in de binnenstad. Grote kans dat ik daar op zit. Net ook op de tmobile website gekeken en dan woon ik dus in een grijs gebied :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_zPgDBPD7Nr9cdZtLfmFReUhBzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BoO1xvwS5svfGiWHrhDqzIyb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door SunnieNL op 30-01-2021 08:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

W84 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:08:
Nou... da's een behoorlijke tegenvaller en vooral downgrade. Ik dacht m'n S10 te vervangen met een S21, maar no way. Alles is er zo wat uitgesloopt voor nog steeds een premium prijs en een verotte Exynos. Jammer. Misschien maar overstappen naar een ander merk. Ik haal met m'n S10 soms maar 3 tot 4 uur en zonder al te gek verbruik, dus ik gok voornamelijk door die fijne Exynos. -O-
Ik ben van de S10+ naar de S21+ gegaan, het scherm is (ondanks de lagere res) een verbetering. Afgezien van de refreshrate zien de kleuren er beter uit, ik weet niet exact waar het aan ligt (screen mode natural).
De processor is snel en of hij zuiniger is dan de SD variant dat kan ik niet testen maar dat betwijfel ik ten zeerste aangezien bij bijna identiek is aan de exynos. Enige grote verschil is de gpu.

5g heb ik uitstaan en ook al heb ik een abo met 5g, geen interesse in. Dit scheelt accu bij elk toestel met 5g (zie iPhones).

De sd-kaart mis ik niet eerlijk gezegd. Het is meer een fomo dan daadwerkelijk missen. Mijn S10+ (128GB) + 64GB SD kwam niet verder dan gezamenlijk 80GB in 2 jaar tijd. En 90% zijn (in mijn geval) onzinnig apps en media. (Mijn meme collection).

De S21 gaf mij initieel een maaah gevoel, maar nu ik hem wat langer heb voelt het toch aan als een verbetering en wat meer wow.

Mis je veel met de upgrade naar de S21, nee. Maar je mist ook niet veel als je niet upgrade.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 04:58:
[...]
Vodafone en 5G werkt alleen als je één sim actief hebt. Ik heb een fysieke, maar maakt niet uit welke denk ik. Als je de eSIM activeert (dus aanzet in de telefoon) neemt deze de plek over van sim 2

En wat als je een combinatie van providers hebt? Dus T-Mobile in SIM1 en KPN in SIM2? Of KPN in SIM1 en Vodafone in SIM2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D0gtag schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:09:
[...]
5g heb ik uitstaan en ook al heb ik een abo met 5g, geen interesse in. Dit scheelt accu bij elk toestel met 5g (zie iPhones).
Je kunt een iPhone eerste generatie 5G implementatie niet vergelijken met een Samsung 3de generatie 5G implementatie.

Qua techniek alleen al zou 5G zuiniger moeten zijn, zeker als je je bevindt in een gebied met voldoende dekking. Mis je de dekking dan is het toestel steeds op zoek naar netwerk en kun je idd beter naar 4G terugschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Telefoon (S21+)binnen
Alles overzetten ging heel easy. Ik had gelijk 5g
Bij de S10 had ik de mogelijkheid om met een andere vingerafdruk gelijk in de veilige map te komen, deze kan ik hier tot nu toe niet vinden.
Tot nu toe best te spreken over de accu duur.
Ik krijg met geen mogelijkheid de app IpPro voor de beveiliging camera's aan de praat. Krijg iedere keer de melding slecht netwerk. Op 4 andere devices werkt het wel. Nog even vogelen ermee.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2024
Mijn S21 wordt ook een aantal dagen later geleverd.

Ik twijfel of ik nog een adapter moet kopen. Ik heb een Galaxy Tab S6 met de standaard snellader (15w Adaptive Fast Charging).

Mijn huidige telefoon (OnePlus 6) laadt ik meestal maar één keer per dag op, een uur tot anderhalf voor het slapengaan. Is de nieuwere lader de moeite waard of volstaat die van mijn tablet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

swhnld schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:22:
[...]

Je kunt een iPhone eerste generatie 5G implementatie niet vergelijken met een Samsung 3de generatie 5G implementatie.

Qua techniek alleen al zou 5G zuiniger moeten zijn, zeker als je je bevindt in een gebied met voldoende dekking. Mis je de dekking dan is het toestel steeds op zoek naar netwerk en kun je idd beter naar 4G terugschakelen.
3de gen. Is een stretch, heel vele beter dan Apple is het niet en per GB is 5g zuiniger maar per saldo is het minder zuinig. Zowel voor base station als ontvanger.(laat basis taken nou dingen zijn als standby en simple browsen ).
5g uitzetten scheelt energie, probeer het zelf. (Ik heb goede dekking en bereik met 5g). Standby tijd is gewoon veel korter met 5g het scheelt in de nacht 10%

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D0gtag schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:51:
[...]

3de gen. Is een stretch, heel vele beter dan Apple is het niet en per GB is 5g zuiniger maar per saldo is het minder zuinig. Zowel voor base station als ontvanger.(laat basis taken nou dingen zijn als standby en simple browsen zijn).
5g uitzetten scheelt energie, probeer het zelf. (Ik heb goede dekking en bereik met 5g). Standby tijd is gewoon veel korter met 5g het scheelt in de nacht 10%
Ik heb hier nu nog een Oneplus Nord met dual sim op dual 5G van T-Mobile en op Wifi netwerk. Met of zonder 5G aan merk ik geen verschil in de accu over de nacht. Benieuwd hoe de S21 Ultra die ik besteld heb in de praktijk gaat uitpakken zodra die binnen is qua verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

swhnld schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:01:
[...]

Ik heb hier nu nog een Oneplus Nord met dual sim op dual 5G van T-Mobile en op Wifi netwerk. Met of zonder 5G aan merk ik geen verschil in de accu over de nacht. Benieuwd hoe de S21 Ultra die ik besteld heb in de praktijk gaat uitpakken zodra die binnen is qua verbruik.
Ik heb Vodafone, weet niet of de verschillen in band gebruik 4g/5g sharing van Vodafone) ook een verschil in energie vertaald. Ben er dus ook benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:46
De snelheden van 5g kosten gewoon meer energie dan 4g, blijkt uit alle testen. Qualcomm x60 (laatste chip) zal wel weer iets zuiniger zijn dan x55, maar het zijn geen hele grote verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-09 19:13
Ik woon zelf in Utrecht, en 5G werkt perfect met mijn nieuwe T-Mobile unlimited abonnement.
Maar echt groot verschil met de snelheid zien we niet. Haal zo'n 250mbps met 5G en 220mbps met 4G.
Alleen de Upload is stukken sneller geworden. 4G 30 tot 40. 5G 60 tot 70, wat eigenlijk nog sneller is als bij m'n provider.

Tot zover ben ik tevreden met mijn Samsung Galaxy S21 128GB. Grote upgrade vergeleken met mijn S7. Meer beeld, voelt allemaal net wat soepeler aan, Dubbele Werkgeheugen van 4 naar 8GB, 32 naar 128GB opslag is ook welkom. En foto's zien er prachtig eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@DeadPhoenix86 Heb op tweakers.net gelezen dat 5g bovenin niet altijd volledige 5g is:
reviews: Getest: 5g in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH

CWH

Ik heb de app AccuBattery geinstalleerd, vrij snel nadat ik de S21 Ultra binnenkreeg. Ik heb de S21 Ultra nog maar twee keer gedeeltelijk geladen. Hij was 65% vol toen ik 'm startte, de eerste keer bijgeladen tot iets van 75% en de tweede keer tot 92%. Nu keek ik naar de gegevens in de AccuBattery app en zag dat de gezondheid (al!) gezakt is naar 91%. De "ontwerpcapaciteit" moest ik trouwens ook aanpassen, die stond niet goed.
Vraag is nu, moet ik me hier iets van aantrekken? Of is er iets met de batterij aan de hand?

Trouwens, meen me te herinneren dat toen ik deze app installeerde op mijn S9+, drie jaar geleden, ik ook niet begon met 100%. En nu na drie jaar is de gezondheid 84%.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5qSzDUBs5xbBvNdaLPe1xe4rRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hn6EepRiRHhbyPRVzHparNQR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
CWH schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:55:
Ik heb de app AccuBattery geinstalleerd, vrij snel nadat ik de S21 Ultra binnenkreeg. Ik heb de S21 Ultra nog maar twee keer gedeeltelijk geladen. Hij was 65% vol toen ik 'm startte, de eerste keer bijgeladen tot iets van 75% en de tweede keer tot 92%. Nu keek ik naar de gegevens in de AccuBattery app en zag dat de gezondheid (al!) gezakt is naar 91%. De "ontwerpcapaciteit" moest ik trouwens ook aanpassen, die stond niet goed.
Vraag is nu, moet ik me hier iets van aantrekken? Of is er iets met de batterij aan de hand?

Trouwens, meen me te herinneren dat toen ik deze app installeerde op mijn S9+, drie jaar geleden, ik ook niet begon met 100%. En nu na drie jaar is de gezondheid 84%.
[Afbeelding]
Ik hecht niet zo veel waarde aan deze apps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH

CWH

henklbr schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:10:
[...]

Ik hecht niet zo veel waarde aan deze apps...
Ok, duidelijk. Ik ook niet echt, vroeg het me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Vanmorgen even met de camera gespeeld. Standaard staat de ratio op 3:4, maar kreeg een prompt die vroeg of ik niet 3:4 64MP wilde gebruiken om meer details te capturen.

Zie dat de filesize van een foto vrijwel verdubbelt. Het verschil zie ik als een leek niet op m'n telefoonscherm.

Is het die dubbele filesize waard denken jullie?

Edit: standaard S21 editie

[ Voor 4% gewijzigd door yinx84 op 30-01-2021 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-09 19:13
Gismo1979 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:43:
@DeadPhoenix86 Heb op tweakers.net gelezen dat 5g bovenin niet altijd volledige 5g is:
reviews: Getest: 5g in Nederland
Dat was te verwachten. 5G is enkel beschikbaar op beperkte locaties.
3G naar 4G was een grote vooruit gang. Maar van 4G naar 5G merk je haast niet, omdat 4G al behoorlijk snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Lees topic dagelijks maar nog niet tegen gekomen 🙃

Iemand die me kan vertellen hoe de camera presteert met bewegende objecten? En met camera bedoel ik natuurlijk foto's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShaneV
SYQ schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:50:

Iemand die me kan vertellen hoe de camera presteert met bewegende objecten? En met camera bedoel ik natuurlijk foto's
Niet zo goed :) snel wazige personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matedeor schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:21:
De snelheden van 5g kosten gewoon meer energie dan 4g, blijkt uit alle testen. Qualcomm x60 (laatste chip) zal wel weer iets zuiniger zijn dan x55, maar het zijn geen hele grote verschillen.
Ja, snelheden in de hogere frequenties kosten meer energie, maar hier is het nu nog alleen lage frequenties, en op de 700 MHz band is het zendvermogen hardstikke laag wat je nodig hebt om signaal te hebben. Terwijl de hoge snelheden in de gHz banden nog geveild moeten worden in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Iemand die Google photos gebruikt?
Als ik bovenaan de 'stories' wil gebruiken, duurt het 8-10sec tegen dat foto opent.. niet normaal..
Issue OneUi3.1 of hebben jullie dat niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
SYQ schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:50:

Tov de S20 is het een stuk beter. Heb net beiden getest met test persoon De S21 Ultra gebruikt consequent een sluitertijd van 1/33 en de S20 1/25. Dit scheelt toch weer iets.
Ook is het gezicht beter gedetailleerd en betere huidskleur.

[ Voor 32% gewijzigd door Garret1410 op 30-01-2021 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:45
yinx84 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:26:
Vanmorgen even met de camera gespeeld. Standaard staat de ratio op 3:4, maar kreeg een prompt die vroeg of ik niet 3:4 64MP wilde gebruiken om meer details te capturen.

Zie dat de filesize van een foto vrijwel verdubbelt. Het verschil zie ik als een leek niet op m'n telefoonscherm.

Is het die dubbele filesize waard denken jullie?

Edit: standaard S21 editie
Hoe meer pixels hoe meer detail je overhoud bij inzoomen. Op normale grootte zal je op zo'n klein scherm idd niet veel verschil zien, enkel bij inzoomen of op een groter scherm.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Pagina: 1 ... 5 ... 44 Laatste

Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic

In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.