SunnieNL schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:49:
[...]
Vraag me af of 5G dan wel werkt bij 2 simkaarten, gezien er specifiek esim+Sim staat.
Bij de simkaart verbindingen staat
sim1:5G,4g,3G,2g
Sim2:4g,3G,2g
Sim1 toont bij mij op t moment 4g+ en dit veranderd niet naar 5G als ik sim2 uit zet. Zal morgen buiten eens proberen (zou natuurlijk kunnen dat ik in een 5g gat leef bij tmobile. Heb het 5g abo vanmiddag aangezet, dus zou verwachten dat dat er wel doorheen is).
Wat mij verder opvalt:
- bij de Nokia 9 kan ik bij bellen en dual sim na het eerste gesprek aangeven of ik een contact altijd met sim1 of sim2 wil bellen. Dat krijg ik op de s21 nog niet voor elkaar
- de signaalwaarden van de s21 zijn echt heel slecht, kijkend naar de grafische weergave van het signaal. Maar kan zijn dat het plaatje anders wordt opgebouwd dan op de Nokia9.
- telefoonnummers van de simkaarten blijven staan op onbekend.
- flitsmeister one raakte in korte rit beetje in de stress en gaf continue koppelgeluid. Muziek via Bluetooth liep wel door.
- waze kan het geluid niet door de speaker zenden terwijl spotify Bluetooth gebruikt. Dan gaat spotify ook tijdelijk over de speaker. Dat kon op mijn Nokia 9 wel.
- ik heb 2x een berichten app, een van Google en een van Samsung met zelfde icoon en zelfde naam
Als je de esim activeert, neemt die dan de plek over van Sim 1?
Vodafone en 5G werkt alleen als je één sim actief hebt. Ik heb een fysieke, maar maakt niet uit welke denk ik.
Als je de eSIM activeert (dus aanzet in de telefoon) neemt deze de plek over van sim 2
Als je één sim wil gebruiken, kan dit sim1 of sim2 of esim1 (of esim2? etc..) zijn.
Wanneer je sim2 weer aanzet, wordt de eSIM(1) uitgezet. Met meerdere eSIMs, denk ik alle eSIMs uitgezet.
Als je sim2 uitzet en weer aanzet, vraagt de telefoon om een sim pincode.
Als je sim1 uitzet wordt deze weer direct aangezet. Echter wel nieuw is, dat de data connectie echt wordt verbroken met de mast. Dit zou weer beter moeten zijn voor batterij verbruik.
Update en @
Michele_M_
KPN en T-Mobile kunnen wel 5G tegelijk op sim1 en sim2 of sim1 en esim1.
Dit gebeurt met een connectie op NR Band 28, 700 MHz. Je moet inderdaad wel in de buurt zijn van een mast die dit ondersteunt.
Let op: Met 5G bij T-Mobile, kun je met 4G verbonden zijn met mast A en 5G verbonden zijn met mast B.
Zie hier voor 5G dekking:
https://antennekaart.nl/kaart/5g
[
Voor 8% gewijzigd door
neeecht op 30-01-2021 05:02
]