Apple loopt altijd jaren achter de feiten aan als het gaat om mobiele technieken.D0gtag schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:09:
[...]
Ik ben van de S10+ naar de S21+ gegaan, het scherm is (ondanks de lagere res) een verbetering. Afgezien van de refreshrate zien de kleuren er beter uit, ik weet niet exact waar het aan ligt (screen mode natural).
De processor is snel en of hij zuiniger is dan de SD variant dat kan ik niet testen maar dat betwijfel ik ten zeerste aangezien bij bijna identiek is aan de exynos. Enige grote verschil is de gpu.
5g heb ik uitstaan en ook al heb ik een abo met 5g, geen interesse in. Dit scheelt accu bij elk toestel met 5g (zie iPhones).
De sd-kaart mis ik niet eerlijk gezegd. Het is meer een fomo dan daadwerkelijk missen. Mijn S10+ (128GB) + 64GB SD kwam niet verder dan gezamenlijk 80GB in 2 jaar tijd. En 90% zijn (in mijn geval) onzinnig apps en media. (Mijn meme collection).
De S21 gaf mij initieel een maaah gevoel, maar nu ik hem wat langer heb voelt het toch aan als een verbetering en wat meer wow.
Mis je veel met de upgrade naar de S21, nee. Maar je mist ook niet veel als je niet upgrade.
5G bij KPN en T-Mobile heeft een betere dekking, effecientere techniek en dus beter batterij verbruik.
Je gebruikt N28 700 MHz ipv B20 800 MHz, vooral de upload frequentie is een stuk lager.
703-733 MHz t.o.v. 832-862 MHz. Hierdoor hoeft je telefoon minder hard te zenden en heeft beter batterij verbruik.