Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-03 21:14

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Even een vraagje die jullie misschien kunnen beantwoorden.

Ik heb via de vraag en aanbod hier een half jaar geleden een s21fe gekocht .

Toestel doet het top .
Maar nu heb ik het volgende probleem .

Het toestel draait nog steeds android 12 en one ui 4.1 .

Ik krijg met geen mogelijkheid een update geforceerd. 13 niet en 14 niet.

Apparaat heeft een hard reset gehad maar er komen geen software updates binnen .

Playstore updates doen het gewoon netjes .
Maar android en one ui updaten dus niet.

Mijn vorige s20fe draaide al android 13 .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/88_nPUCdTEiWfzP6Mmbav37vHDg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MKxOWtuW7FNCBItW7L0T2AIH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Japiegsxr op 18-12-2023 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:19
Japiegsxr schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:59:
Even een vraagje die jullie misschien kunnen beantwoorden.

Ik heb via de vraag en aanbod hier een half jaar geleden een s21fe gekocht .

Toestel doet het top .
Maar nu heb ik het volgende probleem .

Het toestel draait nog steeds android 12 en one ui 4.1 .

Ik krijg met geen mogelijkheid een update geforceerd. 13 niet en 14 niet.

Apparaat heeft een hard reset gehad maar er komen geen software updates binnen .

Playstore updates doen het gewoon netjes .
Maar android en one ui updaten dus niet.

Mijn vorige s20fe draaide al android 13 .
[Afbeelding]
Wat heb je al geprobeerd? Samsung zelf heeft een speciale pagina hiervoor met een aantal opties https://www.samsung.com/a...-not-update-the-software/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten Smook
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-04 08:55
Ik merk sinds de Android 14 update dat mijn batterijduur echt zeer omhoog is gegaan. Ondervinden jullie dit ook? (S21FE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:35
Marten Smook schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:28:
Ik merk sinds de Android 14 update dat mijn batterijduur echt zeer omhoog is gegaan. Ondervinden jullie dit ook? (S21FE)
Idem hier met een gewone S21. Enkele weken geleden begon het probleem, al weet ik niet juist of dat ook overeenkomt met een specifieke update. Sommige nachten verlies ik gewoon 40% of meer, terwijl er gewoon geen enkele app in de achtergrond draait. In de battery settings kan je ook gebruik per app/service zien en zie ik niets dat meer dan 3% gebruikt heeft.

Rebooten zal ook niet helpen want heb hierbij enkele keren voorgehad dat 's morgens de batterij helemaal plat was en het toestel dus uitgevallen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:43
Mensen met een S21FE die last hebben van slechte wifi? Heb soms dat hij gewoon geen netwerken ziet en pak ik mn oude Xiaomi erbij die vind er zat, zelfs uit de straat.

Heb netwerk instellingen al gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Ari Gold schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:36:
Mensen met een S21FE die last hebben van slechte wifi? Heb soms dat hij gewoon geen netwerken ziet en pak ik mn oude Xiaomi erbij die vind er zat, zelfs uit de straat.

Nee nooit last van. Heb keurig wifi6 met mijn asus en bij anderen ook geen probleem. S21fe 5g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-01 10:43
Ari Gold schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:36:

Niet zo erg, maar mijn S21FE heeft meer dan eens een zwakkere WiFi ontvangst dan de S21FE van mijn vrouw ook al staan we naast elkaar. :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:40
sjokoboj schreef op woensdag 20 december 2023 @ 19:15:
[...]

Niet zo erg, maar mijn S21FE heeft meer dan eens een zwakkere WiFi ontvangst dan de S21FE van mijn vrouw ook al staan we naast elkaar. :?
Getest door naar *#0011# te bellen?
Dan krijg je het servicemode menu.
Dan kies je rechtsboven de drie puntjes en daar kies je WiFi.

De gegevens daar zijn hetzelfde op beide telefoons?
Hetzelfde kanaal, dezelfde Modulations, etc?

Daar kun je het goed vergelijken.

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-05 20:10
Hier helaas flink wat problemen met de update. Gisteren werkte mijn aan/uit knop niet meer, vanmorgen al meerdere restarts zonder eigen actie. Daarna werd de telefoon steeds geherstart op het moment dat de aan/uit knop werd ingedrukt op het home scherm. Vervolgens in een dead lock bij het opstartscherm.

Zijn er wellicht al ergens verzamelpagina's met oplossingen hiervoor?

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-05 20:10
la_fusion schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:02:
Hier helaas flink wat problemen met de update. Gisteren werkte mijn aan/uit knop niet meer, vanmorgen al meerdere restarts zonder eigen actie. Daarna werd de telefoon steeds geherstart op het moment dat de aan/uit knop werd ingedrukt op het home scherm. Vervolgens in een dead lock bij het opstartscherm.

Zijn er wellicht al ergens verzamelpagina's met oplossingen hiervoor?
En nu na lang volume min + powerbutton ingedrukt te houden, een extra herstart en alle knoppen werken weer 8)7

• sjokoboj
Marten Smook schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:28:
Tot nog toe heb ik ergens dezelfde ervaring sinds de update. Inderdaad, meer batterijgebruik dan gebruikelijk, maar ook weer niet overdreven veel. Dus vroeg ik mij af of ik wel juist was?

Vannacht daarentegen was er volkomen onverklaarbaar 10% batterijgebruik, stond in vliegtuigstand. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fifagek
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-03 19:53
Ik hoop dat ik hier in het goede topic zit. Zo niet, dan hoor ik het graag.

Met kerst 2019 heb ik een zelf gemaakte foto rond geappt die ik bewerkt heb met tekst (fijne feestdagen etc.). Ik denk dat dat via Google Foto's is geweest. Dit was een staande foto.
Voor dit jaar heb ik ook weer een zelf gemaakte foto waar ik een kerstgroet (tekst) aan wil toevoegen. Verschil is dat dit een liggende foto is. Ik zie alleen even niet hoe ik de tekst ook liggend kan krijgen. Ik heb er ook al even op gegoogeld maar daar heb ik de oplossing ook nog niet gevonden.
Is dat überhaupt mogelijk of wil ik iets dat niet mogelijk is?
Ik wil het graag zo eenvoudig mogelijk houden, dus zonder apps te installeren et cetera. De tekst wil ik dan dus toevoegen via 'Galerij' of 'Google Foto's' (als het liggend kan).
Hoe ik de foto zelf in Google Foto's moet draaien weet ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
sjokoboj schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:27:
[...]

Tot nog toe heb ik ergens dezelfde ervaring sinds de update. Inderdaad, meer batterijgebruik dan gebruikelijk, maar ook weer niet overdreven veel. Dus vroeg ik mij af of ik wel juist was?

Vannacht daarentegen was er volkomen onverklaarbaar 10% batterijgebruik, stond in vliegtuigstand. 8)7
Vorige nacht, ook in vliegtuigstand, slechts 3% batterij gebruikt. Veel minder dan de vorige nachten. Begrijpe wie kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-04 23:10
De kleuren op mijn scherm zijn 'überlevendig', zo erg dat het pijn aan m'n hoofd doet.
Maar ik kan nergens meer de instelling vinden om de kleuren van levendig naar natuurlijk te zetten.
Is die optie verdwenen of kijk ik niet goed?

Scherm is nu wel heel goed in de zon af te lezen...

Sorry, toch gevonden onder een andere zoekterm.

[ Voor 18% gewijzigd door Too5 op 24-12-2023 16:13 ]

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Even een vraagje betreffende Google TV op een S21+.
Voorheen kon ik films ingezoomd (shermvullend) kijken op mijn S21+. Tegenwoordig heb ik aan de zijkanten en aan de bovenzijde en onderzijde een zwarte rand. Gebruik nu dus ongeveer maar 80% van mijn scherm. Ik kan zo geen instelling vinden om dit weer terug te zetten of is dit bij jullie ook zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:20
Ik heb er moeite mee. Ik kreeg het bericht om mijn abonnement te verlengen. Ik gebruik nu 2 jaar de s21 ultra. Nooit problemen gehad hoewel ik wel merk dat de accu minder wordt. Maar na 2 jaar intensief gebruik mag dat ook wel.
Nu moet mijn nerd hart nog wachten tot 18 januari vind ik, omdat dat de s24 wordt aangekondigd. Mocht dit te duur worden i.c.m. een abonnement, dan wordt de s23 ultra waarschijnlijk goedkoper.

Maar man, wat vind mijn nerd hart dit moeilijk om zo lang te wachten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
KingSizeBas schreef op zondag 31 december 2023 @ 08:12:
Ik heb er moeite mee. Ik kreeg het bericht om mijn abonnement te verlengen. Ik gebruik nu 2 jaar de s21 ultra. Nooit problemen gehad hoewel ik wel merk dat de accu minder wordt. Maar na 2 jaar intensief gebruik mag dat ook wel.
Nu moet mijn nerd hart nog wachten tot 18 januari vind ik, omdat dat de s24 wordt aangekondigd. Mocht dit te duur worden i.c.m. een abonnement, dan wordt de s23 ultra waarschijnlijk goedkoper.

Maar man, wat vind mijn nerd hart dit moeilijk om zo lang te wachten :)
Een luxe keuze eigenlijk ;) .

Ik heb nu een S21+ en ben van plan om deze te vervangen door een S24U. Eigenlijk vanwege de camera's. De S21+ maakt geen verkeerde foto's, maar merk dat de zoom eigenlijk vaak net te weinig is zonder dat de kwaliteit achteruit gaat.
Ik vind een gebogen scherm niet fijn (ervaring met een S9) vandaar de S24U i.v.d. S23U.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingSizeBas
Gismo1979 schreef op zondag 31 december 2023 @ 13:19:
[...]

Een luxe keuze eigenlijk ;) .

Ik heb nu een S21+ en ben van plan om deze te vervangen door een S24U. Eigenlijk vanwege de camera's. De S21+ maakt geen verkeerde foto's, maar merk dat de zoom eigenlijk vaak net te weinig is zonder dat de kwaliteit achteruit gaat.
Ik vind een gebogen scherm niet fijn (ervaring met een S9) vandaar de S24U i.v.d. S23U.
Hier hetzelfde hoor. Ik kies de telefoon op basis van de camera omdat ik hier 2 kleine meisjes heb rondhuppelen waar ik graag fotos van maak.
Ik snap de keuze van de gebogen schermen niet en vind het ook meer irritant voor het plakken van een screenprotector.
Mijn keuze zal ook uitgaan naar een s24U, maar hangt ook van de prijs af. Nog maar 18 dagen wachten tot de onthulling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
@KingSizeBas Je hebt hetzelfde idee als mij. Ze worden wel prijzig:
https://www.galaxyclub.nl/samsung/galaxy-s24/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:43
sjokoboj schreef op woensdag 20 december 2023 @ 19:15:
[...]

Staat bij jou Ram Plus aan? Bij mij stond die aan en ik heb die uitgezet. Ik ervaar nu niet meer de problemen die ik voorheen had. Constant vol bereik en snelheid zakt niet meer naar 0.2mbit (waardoor ik dus wifi opnieuw moest inschakelen om weer normale snelheid te hebben).

Check ook even bij je vrouw of die dan aan of uit staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingSizeBas
Januari update bij mij is binnen. S21 ultra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:39

AvK

Ready Set Go

Op de Plus ook! Dank!

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:02
Ari Gold schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 19:41:
[...]

Staat bij jou Ram Plus aan? Bij mij stond die aan en ik heb die uitgezet. Ik ervaar nu niet meer de problemen die ik voorheen had. Constant vol bereik en snelheid zakt niet meer naar 0.2mbit (waardoor ik dus wifi opnieuw moest inschakelen om weer normale snelheid te hebben).

Check ook even bij je vrouw of die dan aan of uit staat.
Heb die hier ook uitgezet had een hele tijd geleden. Ging soms niet vooruit met die optie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
Sinds de laatste update heb ik dat wanneer ik iets aan het lezen ben en langzaam door de blz scroll, de blz opeens heel snel naar beneden scrollt en dat blz lang. Ik vermoed dat het met de verversing snelheid te maken heeft, maar die staat al op de laagste stand. Anderen hier last van, of nog fijner: een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:39
Sinds de update naar oneui 6 werkt mijn hotspot functie niet meer. Toestellen kunnen verbinden, maar krijgen geen data binnen. Idem op tablet (werkt wel nog in ipad, dus abonnement en simkaart ok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01-05 16:46
na bijna 4 jaar gebruik is mijn conclusie dat de S21 op zich een prima telefoon is MAAR, de batterij is gewoon ondermaats bij normaal gebruik.
Bij mij staan alle toeters en bellen natuurlijk aan, (daar heb je uiteindelijk voor betaald en zonde om ze af te zetten of lager te zetten).
Maar zeker als je meer dan de helft van de dag op het mobiele netwerk zit dan haalt hij de avond niet. En dat is best wel jammer.
Ik twijfel daarom om deze nog te vervangen door een S24, of meteen door een snapdragon telefoon. (hoewel de S24 volgens de testen toch zo een 30% langer zou moeten meegaan (op mobiel netwerk) dan de S21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 06:54
Tec7lol schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 17:19:
na bijna 4 jaar gebruik is mijn conclusie dat de S21 op zich een prima telefoon is MAAR, de batterij is gewoon ondermaats bij normaal gebruik.
Bij mij staan alle toeters en bellen natuurlijk aan, (daar heb je uiteindelijk voor betaald en zonde om ze af te zetten of lager te zetten).
Maar zeker als je meer dan de helft van de dag op het mobiele netwerk zit dan haalt hij de avond niet. En dat is best wel jammer.
Ik twijfel daarom om deze nog te vervangen door een S24, of meteen door een snapdragon telefoon. (hoewel de S24 volgens de testen toch zo een 30% langer zou moeten meegaan (op mobiel netwerk) dan de S21)
Is de accu na 4 jaar niet op misschien? Nou weet ik niet hoe oud mijn toestel is (2e hands) maar ik hou het hier prima een (werk)dag vol met 2 actieve simkaarten en (5g) data aan + outlook/MS365 continu actief.
Nou weet ik niet hoe oud mijn toestel is (2e hands).

Wel heb ik via routines enkele besparingen erin gezet, bijv. wanneer verbinding thuis met de wifi, dan mobiele data uit en het mobiele netwerk over naar 2 of 3G, en NFC uit.. Bij het afspelen van filmpjes/youtube overschakelen naar 60Hz ipv 120, automatisch draaien aan. Overdag niet thuis dan wifi helemaal uit, NFC pas aan bij openen wallet etc.. misschien helpt dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Tec7lol schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 17:19:
Tja, hier geen last. Haal altijd de avond wel. Moet wel even opletten wanneer Android Auto geactiveerd is en ik heb em niet aan de lading. Dat vreet stroom.

Misschien een nieuwe batterij laten plaatsen? Kost de wereld niet.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
Meer mensen last van slecht internet en trage telefoon sinds de laatste update?
Zowel WiFi als data gaat traag. En in het algemeen openen apps traag. Normaal bellen gaat wel gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-04 22:52
Too5 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:35:
Zowel WiFi als data gaat traag. En in het algemeen openen apps traag. Normaal bellen gaat wel gewoon prima.
Cache al geleegd en herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-04 15:03
Too5 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:35:
Jep, zowel mijn vrouw als ik heb dit beide. Duidelijk merkbaar trager.
Ik ga de cache partition legen om te testen of dat helpt.

[ Voor 7% gewijzigd door DarkAllMan op 06-03-2024 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
mac1987 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:37:
[...]

Cache al geleegd en herstart?
Yes, maar helaas zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Het is een tijd beter geweest, maar tegenwoordig loopt mijn batterij gewoon weer veel te snel leeg wanneer het toestel niet in gebruik is. Ik zie op 1 nacht zo'n 40 a 60% verdwijnen, en dat zonder dat er ook maar enige app actief is.
Nog mensen met dit probleem ? (Is een gewone S21).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:29
Sinds een paar weken zit ik met een 'raar' probleem. Soms gaat mijn scherm spontaan aan als mijn telefoon gewoon stil ligt. Bijvoorbeeld op tafel. Ik heb 'Optillen om te activeren" uitstaan en ik krijg ook geen meldingen. Dat heb ik bevestigd via 'Historie meldingen' Iemand anders met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-04 12:00
Twixie schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:43:
Het is een tijd beter geweest, maar tegenwoordig loopt mijn batterij gewoon weer veel te snel leeg wanneer het toestel niet in gebruik is. Ik zie op 1 nacht zo'n 40 a 60% verdwijnen, en dat zonder dat er ook maar enige app actief is.
Nog mensen met dit probleem ? (Is een gewone S21).
Ik heb het ook sinds een tijdje, giert leeg, haal het einde van de dag niet meer. Maar ik dacht dat het misschien kwam omdat ik nu een dual sim erin heb zitten? Maar als ik dan kijken bij batterij zie je niet echt grote slurpers, dus het lijkt meer het systeem of iets anders wat niet in de lijst staat.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Nixo schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:52:
[...]
Maar ik dacht dat het misschien kwam omdat ik nu een dual sim erin heb zitten? Maar als ik dan kijken bij batterij zie je niet echt grote slurpers, dus het lijkt meer het systeem of iets anders wat niet in de lijst staat.....
FWIW: ik heb er ook 2 SIMs in zitten. En verder ook geen enkele grote verbruikers in de battery-stats. Maar de grafiek gaat 's nachts gewoon lineair naar beneden, aan zo'n 5% per uur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:42
alex3305 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:04:
Sinds een paar weken zit ik met een 'raar' probleem. Soms gaat mijn scherm spontaan aan als mijn telefoon gewoon stil ligt. Bijvoorbeeld op tafel. Ik heb 'Optillen om te activeren" uitstaan en ik krijg ook geen meldingen. Dat heb ik bevestigd via 'Historie meldingen' Iemand anders met hetzelfde probleem?
Dit heb ik ook, alleen al sinds ik het toestel heb (denk 2 jaar). En inderdaad, ook geen notificatie ofzo. Maar het is echt heel sporadisch (of meestal valt het me niet op omdat ie in mijn broekzak zit)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Ik gebruik al jaren de default calendar app van Samsung, Ik heb google calendars en Office 365 gesynced op mijn telefoon. Echter sinds enige tijd, synced mijn agenda niet goed meer met Office 365.
Ik moet dan mijn account verwijderen en weer toevoegen en dan is mijn agenda weer goed. Maar als afspraken wijzigen komen deze niet door op mijn telefoon. Wie heeft ook deze ervaringen of wellicht een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Twixie schreef op maandag 18 maart 2024 @ 19:46:
[...]

FWIW: ik heb er ook 2 SIMs in zitten. En verder ook geen enkele grote verbruikers in de battery-stats. Maar de grafiek gaat 's nachts gewoon lineair naar beneden, aan zo'n 5% per uur.
Heb je het toestel op de Wifi zitten of niet, en zo ja, staat bellen via wifi aan met voorkeur op Wifi? Het kan zijn dat er problemen met het mobiele netwerk zijn.

Ander probleem kan zitten in een fout in de instellingen onder water, maar om dat op te lossen moet je eerst backup maken en dan naar fabrieksinstellingen terug en je telefoon opnieuw opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkAllMan schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:46:
Ik gebruik al jaren de default calendar app van Samsung, Ik heb google calendars en Office 365 gesynced op mijn telefoon. Echter sinds enige tijd, synced mijn agenda niet goed meer met Office 365.
Ik moet dan mijn account verwijderen en weer toevoegen en dan is mijn agenda weer goed. Maar als afspraken wijzigen komen deze niet door op mijn telefoon. Wie heeft ook deze ervaringen of wellicht een oplossing?
Is de Office 365 een zakelijke of een prive account? En is de Calendar app up-to-date via de Samsung Galaxy Store?

Ik heb bij de zakelijke account Outlook geïnstalleerd, en daarbinnen deel ik de agenda informatie. Outlook verzorgt dus de synchronisatie met het toestel. Dat gaat goed voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
swhnld schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:50:
[...]

Is de Office 365 een zakelijke of een prive account? En is de Calendar app up-to-date via de Samsung Galaxy Store?

Ik heb bij de zakelijke account Outlook geïnstalleerd, en daarbinnen deel ik de agenda informatie. Outlook verzorgt dus de synchronisatie met het toestel. Dat gaat goed voor mij.
Zakelijk account en ja, is up to date!

Dit begrijp ik niet geheel:

Bedoel je dat je gewoon outlook gebruikt ipv de native apps?

[ Voor 22% gewijzigd door DarkAllMan op 20-03-2024 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkAllMan schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:13:
[...]

Zakelijk account en ja, is up to date!

Dit begrijp ik niet geheel:

Bedoel je dat je gewoon outlook gebruikt ipv de native apps?
In de native Outlook app, in de instellingen van de account kun je agenda synchroniseren aanzetten zodat het ook beschikbaar is voor andere apps op je telefoon.
Hiermee omzeil je protocol gedoe tussen exchange en andere merken apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
swhnld schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:45:
[...]

Heb je het toestel op de Wifi zitten of niet, en zo ja, staat bellen via wifi aan met voorkeur op Wifi? Het kan zijn dat er problemen met het mobiele netwerk zijn.

Ander probleem kan zitten in een fout in de instellingen onder water, maar om dat op te lossen moet je eerst backup maken en dan naar fabrieksinstellingen terug en je telefoon opnieuw opzetten.
Ik kan kiezen uit een aantal opties voor sim 1 en 2. VoIP, Mobiel netwerk, wifi. Maakt het uit wat ik kies (zet ze nu beide op wifi.

Mogelijk idd een complete reset. Zou een optie zijn maar liever nog niet. Zoveel gedoe weer. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
swhnld schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:27:
[...]

In de native Outlook app, in de instellingen van de account kun je agenda synchroniseren aanzetten zodat het ook beschikbaar is voor andere apps op je telefoon.
Waar vind ik die instelling voor de sync?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DarkAllMan schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:56:
[...]

Waar vind ik die instelling voor de sync?
Outlook, settings, en dan in de email account is een schuifje ervoor om agenda sync aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-05 12:18
swhnld schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:27:
[...]

bij mij werkt dit al jaren niet goed. afspraken worden op een of andere manier niet goed gesynchroniseerd.
Oplossing voor mij is om de accounts toe te voegen in de Samsung email app als Exchange Activesync account en dan alleen de agendasynchronisatie aan te zetten

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Sinds deze week, kraken en knetteren de speakers van mijn s21 ultra ineens, uit het niets. Tot nog toe, geen oplossing kunnen vinden. Het vreemde is, dat ze beide tegelijkertijd zijn begonnen. Sim tray verwijderd, veilige modus geprobeerd, factory reset, *#0*#. De achterklep los gehad en ze fysiek gecontroleerd, maar heb niks kunnen vinden. Ik heb nu beide speakers besteld. Mocht dit niet helpen, dan maar (voortijdig) over naar de s24.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 18:43

jmk

Zijn er mensen die nog steeds een battery drain ervaren op de nieuwste update(s) op een 21FE?

Ik heb de updates nu langer dan een maand uitgesteld maar ben nu toch maar aan het updaten. Zal hier nog even posten of ik problemen ervaar

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:55
jmk schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:36:
Zijn er mensen die nog steeds een battery drain ervaren op de nieuwste update(s) op een 21FE?

Ik heb de updates nu langer dan een maand uitgesteld maar ben nu toch maar aan het updaten. Zal hier nog even posten of ik problemen ervaar
Heb je misschien Bubbleupnp draaien? Die trok bij mijn 21FE de batterij steeds leeg. Nu ik cloud uit heb gezet geen problemen meer, betekent wel dat ik geen Tidal meer heb in Bubbleupnp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
jmk schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:36:

Ja, maar draai ook dual sim nu. Ik weet niet of die verantwoordelijk is...
En gebruik nu ook android auto, welke voor mijn gevoel ook slurpt.

Dus ik weet nog niet zo goed wie de schuldige is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 18:43

jmk

Mijn batterijverbruik is normaal(na 1 dag). Ik was bang dat het heel erg tegen zou vallen vanwege de verhalen die ik had gelezen maar tot nu gewoon prima.

Ik heb wel mijn cache geleegd in de recovery mode (stock versie) meteen na de update

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Too5
Over de nacht de s21 fe gecheckt:
Met duo sim aan en data aan, drain van 5% (van 23u tot 7u).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Too5 schreef op maandag 8 april 2024 @ 23:36:
Over de nacht de s21 fe gecheckt:
Met duo sim aan en data aan, drain van 5% (van 23u tot 7u).
Dat is heel keurig! Misschien moet ik toch de great reset overwegen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Ook de S21 serie krijgt een update naar UI 6.1 met een vleugje AI:
https://www.sammobile.com...d-2021-samsung-flagships/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
kendo schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 22:03:
Sinds deze week, kraken en knetteren de speakers van mijn s21 ultra ineens, uit het niets. Tot nog toe, geen oplossing kunnen vinden. Het vreemde is, dat ze beide tegelijkertijd zijn begonnen. Sim tray verwijderd, veilige modus geprobeerd, factory reset, *#0*#. De achterklep los gehad en ze fysiek gecontroleerd, maar heb niks kunnen vinden. Ik heb nu beide speakers besteld. Mocht dit niet helpen, dan maar (voortijdig) over naar de s24.
Nieuwe speakers hebben het probleem opgelost. Ik werk in de metaal, dus vooral de bovenste speaker zat helemaal vol met slijpsel/metaaldeeltjes.
Meteen even een nieuwe achterkant geplaatst (vooraf voorzien van tape) en weer klaar. Hij kan weer 3 jaar mee ;)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
Eens een totaal andere vraagje.

Ik ben een fervent Firefox gebruiker - zowel op PC als op smartphone - en heb Firefox op mijn S21FE zo ingesteld dat links worden geopend in een apart privé scherm. Zo kan ik bijv. cookies aanvaarden en toch niet definitief opslaan.

Android wil me echter absuluut Chrome opdringen en zet achter mijn rug Chrome als standaard browser terug. En dan openene links dus in Chrome, wat ik niet wil. Echt erg vind ik dat Android me niet de mogelijkheid wil geven om Firefox als standaard browser voor te stellen. Om de een of andere reden krijg ik bijna altijd enkel Chrome of "geen" voorgesteld en is "geen" zelfs niet eens selecteerbaar.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@sjokoboj Dat kan wel. Ik gebruik Brave als mijn standaard browser.

Ga naar Instellingen > Apps > Standaard apps kiezen > Browser-app en daar kun je vervolgens Firefox kiezen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_vGHPk12mC3Z_vCzjxxZjuj8BM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nmzsDXHhCOTegL2lHHFhuJdQ.png?f=user_large

Je kunt Chrome zelfs volledig uitschakelen. Als je naar Chrome gaat op jouw startscherm of appslade en lang inhoudt, dan op het ℹ klikt (rechtsboven), dan kun je onderin Chrome volledig uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
@alex3305 Heb je niet goed gelezen of was ik zo onduidelijk ? :) Die keuzes tussen verschillende browsers krijg ik gewoon niet ! Zou het kunnen dat ik een 3e browser app moet installeren, gewoon om de keuze van Firefox mogelijk te maken?
Dank je voor de tip, waarom ben ik daar zelf niet op gekomen ? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@sjokoboj Je hebt het niet benoemd en mijn glazen bol app is al een tijdje stuk :F. Bij mij werkt het anders prima. Ook met twee browsers. Wellicht even een factory reset doen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
Vind ik wat zware maatregel, niet nu.
Even terug komen op het uitschakelen van chrome, chrome was al eerder uitgeschakeld, dat was ik vergeten.
Eigenlijk vreemd, waarom wordt chrome dan zomaar standaard browser???

[ Voor 2% gewijzigd door sjokoboj op 15-04-2024 13:48 . Reden: beetje duidelijker ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Ik heb Chrome niet eens in mijn lijst met standaard browsers staan. Samsung browser staat bij mij op standaard, met als 2e, firefox. En dat is ook altijd zo geweest. Chrome staat echter wel op mijn app scherm.

Nu gebruik ik Chrome ook totaal niet. Niet op mobiel en ook niet op de desktop. Dus waarschijnlijk zijn alle rechten al ingetrokken, net als andere apps die lang niet worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
Samsung browser heb ik verwijderd, maar met Chrome lukt dat niet.

In de lijst van standaard browsers krijg ik sowieso altijd chrome (nochtans uitgeschakeld) voorgesteld en soms (!) ook Firefox, maar meestal niet. De andere keuze (niet selecteerbaar!) is "geen". Dus is dat geen keuze, toch?
Als Firefox er wel eens bij staat is Chrome vooraf geselecteerd en kan ik Firefox ook selecteren, anders niet. Firefox blijft dan even de standaard en dan krijg ik plots weer de situatie dat Chrome opstart bij een link en Firefox niet meer in de lijst van standaard browsers staat, enkel Chrome en "geen".
Vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01-05 23:01
Nul reacties in het topic hierop - het zal dus niet zo'n groot probleem zijn blijkbaar.

Ik heb net een S21 5G in gebruik genomen als backup telefoon voor situaties waar mn S23U te groot/zwaar is zoals festivals enzo, en ik ben er best tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
XelaRetak schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:32:
[...]

Nul reacties in het topic hierop - het zal dus niet zo'n groot probleem zijn blijkbaar.

Ik heb net een S21 5G in gebruik genomen als backup telefoon voor situaties waar mn S23U te groot/zwaar is zoals festivals enzo, en ik ben er best tevreden over.
Nee, ik herken het probleem niet. Maar N=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undersound3
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-04 08:00
@HTT-Thalan oude post maar dankjewel! Ik heb met het pinnetje van de simkaart verwijderaar, waar je normaal je simkaart sleuf mee opendrukt met lichte druk de randen en bodem van de usb-c poort op de telefoon geschraapt, zat een hoop vuil wat, zoals je zei vastgedrukt zit. Daardoor kan het kabeltje er ook niet lekker in en krijg je de melding "De verbinding van uw lader controleren....". Na schoonmaken werkte alle kabels weer ! Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Undersound3 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:01:
@HTT-Thalan oude post maar dankjewel! Ik heb met het pinnetje van de simkaart verwijderaar, waar je normaal je simkaart sleuf mee opendrukt met lichte druk de randen en bodem van de usb-c poort op de telefoon geschraapt, zat een hoop vuil wat, zoals je zei vastgedrukt zit. Daardoor kan het kabeltje er ook niet lekker in en krijg je de melding "De verbinding van uw lader controleren....". Na schoonmaken werkte alle kabels weer ! Dank!
De S23U die ik erna in gebruik nam had precies hetzelfde probleem, maar die gaat er ook uit en de vervanger zal hetzelfde hebben, gewoon een dingetje als je veel in stoffige omgevingen komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:39
Update 6.1 is er (Ultra).
Mijn hotspot issue hiermee opgelost:-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:09
Undersound3 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:01:
Tip: Beter gebruik je een houten tandenstoker ipv iets van metaal, minder kans dat je je usb-poort per ongeluk sloopt.

Ik heb de update nog afgehouden in afwachting hoe groot het probleem is, heb al een S9 gehad die allemaal verlepte kleuren en grijswaardes kreeg vanuit het niets. Ga hem nu toch maar eens updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Net de laatste update met one ui 6.1 geïnstalleerd op mijn 21 ultra, maar nu zijn mijn swipe up functies aan de onderkant niet meer aanwezig.
Ik had rechtsonder swipe up als vorige, linksonder swipe up, de openstaande apps. En vanuit het midden omhoog, terug naar homescreen.

Ze zijn vervangen door een nieuw, zwaar irritant systeem.
Even gekeken op verschillende fora, maar dat schijnt wel een probleem te zijn voor velen.

Je moet nu kennelijk vanuit de zijkanten swipen voor, vorige en bottom bar swipen en tegelijk beethouden, om de lijst met openstaande apps te bekijken.

Jammer weer :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:30
@kendo Daar is wel een fix voor

https://www.sammobile.com...tures-back-on-one-ui-6-1/

Ik blijf het belachelijk vinden dat je gedwongen wordt om door zoveel hoepels te springen om weer een normaal werkend systeem te krijgen. Ik had dit enkele maanden geleden al op mijn S9 tab, nu binnenkort dus ook op mijn S21fe? Edit: ja dus, update staat gereed om te installeren.

[ Voor 6% gewijzigd door guido66 op 14-05-2024 22:02 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
guido66 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:57:
@kendo Daar is wel een fix voor

https://www.sammobile.com...tures-back-on-one-ui-6-1/

Ik blijf het belachelijk vinden dat je gedwongen wordt om door zoveel hoepels te springen om weer een normaal werkend systeem te krijgen. Ik had dit enkele maanden geleden al op mijn S9 tab, nu binnenkort dus ook op mijn S21fe? Edit: ja dus, update staat gereed om te installeren.
Die had ik idd voorbij zien komen, maar had me er nog niet in verdiept. Net even toegepast, en het werkt weer als vanouds.
Maar idd weer een extra app + modules + extra submenus nodig om de meest simpele functies te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@kendo @guido66 Ik gebruikte de Google-style gestures al een flinke poos en ben er dus enorm aan gewend. Maar ik vind het wel goed dat Samsung hun eigen implementatie laat varen voor een generiekere aanpak, hoe vervelend voor gebruikers ook. Daarnaast heb je nog steeds de keuze voor knopjes. Dat is volgens mij op zoiets als een Pixel wel anders :X.

Maar de gestures zijn wat mij betreft vrij eenvoudig:
  • Links of rechts van het scherm swipen voor terug
  • Kort omhoog voor home
  • Lang omhoog voor app wisselaar
Een workaround nu zorgt er ook weer voor dat je eventueel in de toekomst moet wennen of echt niet meer terug kunt wisselen. Ik was de laatste keer dat ik wisselde binnen een week gewend. En omdat de gestures nu uniform over fabrikanten zijn, kun je ook eenvoudig wisselen naar bijvoorbeeld een Pixel of een OnePlus. Dat vind ik wel een groot pluspunt.

Er was ook nog rechts van het scherm omhoog swipen voor Assistant, maar die is er uit gehaald zonder vervanger :-(. Dat moet met OneUI 6.1 Circle to Search worden, geïntroduceerd op de S24.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Zojuist geüpdatet naar OneUI 6.1. Eerste indruk is dat de telefoon veel soepeler aanvoelt, met name door de animaties. Bijvoorbeeld teruggaan naar het hoofdscherm geeft een mooie animatie. Circle to search zit erin en werkt prima. De letters in het notificatie- en quick settings-gedeelte zijn nu eindelijk ook correct mee geschaald. Dat is voor mij enorm fijn, want ik kan ze eindelijk fatsoenlijk lezen :D. Ook leuk dat de klok meekleurt met Material Design colors.

Tot dusver tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ik heb een probleem met mijn S21 dat notificaties gewoon zeer laat toekomen.
2 voorbeelden waar dit zeer goed bij opvalt:
* Mijn Eufy deurbel. Er wordt gebeld en op mijn iPad krijg ik direct notificatie. Meer dan een minuut later krijg ik ineens het belgeluid te horen op mijn S21.
* Facebook Messenger. Ik hoor op mijn iPad en PC dat ik een berichtje krijg... Minuten later ineens een notificatie op mijn S21 voor hetzelfde berichtje.

Zijn er nog mensen met dit probleem, of heb ik een of andere setting niet goed staan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@Twixie Misschien dat Google Play Services of Google Messaging Service (heet dat zo?) per ongeluk in diepe slaap beland? Dit zou je kunnen controleren onder batterij.

In principe gaan 'alle' meldingen op Android via Google. Dus ik zou daar ook het probleem zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ik had online als tip gevonden om eens alle app instellingen te resetten : Settings > Apps > ... > App-voorkeuren resetten.
Nou.. dat heeft het dus helemaal om zeep geholpen en nu krijg ik gewoon niets meer van push notificaties, ook niet van andere apps :(.

EDIT: eens naar de individuele rechten gekeken. En bij Meldingen stond inderdaad de helft van de apps uit, uitgerekend die waarvan je juist wél meldingen wil krijgen (Mail, Whatsapp, Messenger, enz...).
EDIT2: het waren eigenlijk alle rechten die ik mocht gaan reviewen. Absurd veel rechten weggenomen van apps, bvb Whatsapp, Voice Recorder, Shazam etc geen rechten voor microfoon.

[ Voor 44% gewijzigd door Twixie op 31-05-2024 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:37

Martinspire

Awesomeness

Vreemd. Ik heb laatst ook al eens play services moeten updaten omdat deze al 9 maanden niet was bijgewerkt. Weet ook niet waar dat door kwam.

Eergister trouwens een nieuwe update geïnstalleerd. De eerste na de grote OneUI 8.1 update.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
even een vraagje - ik heb mijn S21fe gegeven aan mijn vrouw. haar s7edge naar fabrieksinstellingen gereset. Ik dacht dat alle gegevens dan weg waren, maar de fotogalerij staat er nog op hoe kan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:18
smeijers schreef op zondag 2 juni 2024 @ 08:31:
even een vraagje - ik heb mijn S21fe gegeven aan mijn vrouw. haar s7edge naar fabrieksinstellingen gereset. Ik dacht dat alle gegevens dan weg waren, maar de fotogalerij staat er nog op hoe kan dat?
Zit er een geheugenkaart in toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
daar zeg je wat... ga het controleren. bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ikkuh84 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 22:02:
[...]

Dit heb ik ook, alleen al sinds ik het toestel heb (denk 2 jaar). En inderdaad, ook geen notificatie ofzo. Maar het is echt heel sporadisch (of meestal valt het me niet op omdat ie in mijn broekzak zit)
Ik heb er nu, afkloppen, na de update naar OneUI 6.1 geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:48

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vriend van mij heeft een S21 FE, na een software update werkt z'n wifi niet meer. Hij ziet geen netwerken meer. Iemand een idee hoe je dit kan oplossen? Wifi gaat aan maar ziet geen netwerken. 8)7

Gedaan zonder resultaat:
-Veilige modus
-Reddit post tips

Verkopende partij bied de optie het toestel op te sturen naar Samsung, gaat geld kosten. (buiten garantie)

Heb al even gezocht in dit topic, maar kon geen oplossing vinden.....

[ Voor 7% gewijzigd door Harmen op 24-06-2024 08:40 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
Sinds de laatste update loopt m'n batterij opvallend snel leeg. Hebben meer mensen hier last van? S21fe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:46
Too5 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 00:53:
Sinds de laatste update loopt m'n batterij opvallend snel leeg. Hebben meer mensen hier last van? S21fe
Niet met FE, qel met de gewone. Viel mij namelijk gisteren erg op.
Ben je weekend weg en houd het geen dag meer vol

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archioak
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 25-01 09:51
Ik lijk er ook last van te hebben inderdaad, ook op een s21 FE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@Too5 @Archioak
Hebben jullie het alleen als alleen bv 4/5G gebruikt, en niet bij wifi?

Nu ik vanmiddag weer thuis was en weer op wifi thuis, heb ik het idee dat hij nu minder verbruikt. Maar kan ook toeval zijn.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Aanvullend op de vraag accu die snel leeg loopt.
Is er ook een mogelijkheid om te controleren hoeveel % van je accu nog over is ten opzichte van een nieuwe telefoon?
De samsung accu check zegt helemaal in orde. Maar ik krijg geen feitelijke nummers te zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ik heb een gewone S21, maar ook bij mij is het al vele maanden dat de batterij zeer snel leeg loopt. Dan spreek ik over 40% gewoon 's nachts zonder dat het toestel gebruikt wordt. In de stats zie ook geen enkele app die effectief veel batterij verbruikt, dus het lijkt het systeem zelf dat op een of andere manier batterij blijft slurpen. Het verbruik is ook mooi lineair, want de batterij-curve is dus gewoon een rechte lijn naar beneden.
Dat is dus overigens ook gewoon op wifi, niet 4G/5G. Dat laatste nog niet getest (zal ik eens op letten als ik enkele uren buitenshuis ben zonder dat ik de telefoon gebruik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShaneV
Twixie schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:07:
[...]

Ik heb een gewone S21, maar ook bij mij is het al vele maanden dat de batterij zeer snel leeg loopt. Dan spreek ik over 40% gewoon 's nachts zonder dat het toestel gebruikt wordt. In de stats zie ook geen enkele app die effectief veel batterij verbruikt, dus het lijkt het systeem zelf dat op een of andere manier batterij blijft slurpen. Het verbruik is ook mooi lineair, want de batterij-curve is dus gewoon een rechte lijn naar beneden.
Dat is dus overigens ook gewoon op wifi, niet 4G/5G. Dat laatste nog niet getest (zal ik eens op letten als ik enkele uren buitenshuis ben zonder dat ik de telefoon gebruik).
Ik heb de 5G uitgeschakeld. Sinds dan gaat het beter. Kan ook gewoon aan de batterij zelf liggen. Hier 1034 cycles.

Kan je makkelijk hier zien:

Open phone app, key in *#9900#.
Tap on “Run dumpstate/logcat” and wait for it (it may take several minutes).
Tap the OK button when the Dump Result window pops up.
Tap “Copy to sdcard(include CP Ramdump)”.
Open My Files app, go to Internal Storage >> log >> Search for “dumpState_xxxxx.zip”. Share this zip file to your PC.
Unzip the file and look for a text file “dumpstate.txt”, open it. You may also unzip it on the phone if you are on OneUI 5/6.I suggest you open it on a PC, it will be easier to search for the information you need.
After opening the file, search for “mSavedBatteryAsoc”.
mSavedBatteryAsoc is the Absolute State of Charge (ASOC). The ASOC is a calculated reference value based on the designed fixed capacity value when the battery is manufactured. The ASOC of a fully charged brand new battery is 100% while an aging battery cannot reach 100% even in different charging and discharging conditions while fully charged. TLDR; ASOC can be considered as the battery health of a Samsung phone in percentage.
Then, search for “battery_cycle”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
mSavedBatteryAsoc > 93

battery_cycle > 1093

Hier nu ook even 5G uitgezet, kijken als dit effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
Bij mij helaas geen verschil tussen wel of geen WiFi. Ik red nu het einde vd dag niet meer, terwijl ik tot aan de update daar geen enkel probleem mee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
Inmiddels gaat het laden ook steeds trager. Hij begint met aangeven dat opladen bijv 50 min duurt en 5 minuten later zijn daar 20 min bijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Too5 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 00:50:
Inmiddels gaat het laden ook steeds trager. Hij begint met aangeven dat opladen bijv 50 min duurt en 5 minuten later zijn daar 20 min bijgekomen.
Is je batterij aan het sterven?
Al eens AccuBattery geprobeerd? Handige app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShaneV
Too5 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 00:50:
Zie hier een paar berichten terug hoe je de batterij goed kunt uitlezen. Is vrij simpel te doen. Apps werken niet, dit is de enige manier om exact te zien hoe het met je batterij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShaneV
De batterij laten vervangen door dynafix. Ophaling door Samsung. Kostprijs 124 euro. Gaat langer mee maar, 124 euro is wel aan de hoge kant. Mogelijks dat een samsung service center goedkoper is.

Totaal 1 week en 1 dag weg geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archioak
Misschien een tip voor anderen die vervanging van de accu overwegen, bij Coolblue kan je de accu voor 79 laten vervangen en is dan binnen 1 dag klaar in de winkel na afspraak of binnen 4 dagen met opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Archioak schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 07:42:
Misschien een tip voor anderen die vervanging van de accu overwegen, bij Coolblue kan je de accu voor 79 laten vervangen en is dan binnen 1 dag klaar in de winkel na afspraak of binnen 4 dagen met opsturen.
Is dit dan wel een orginele accu of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archioak
Anoniem: 1420638 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 08:12:
[...]

Is dit dan wel een orginele accu of?
Ja, het zijn de originele onderdelen volgens de Coolblue website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:32
Heyyhoo!

Weet iemand hoe je Gemini als assisstent-app kan openen met een veeg naar binnen vanuit 1 van de onderste hoeken? Gemini staat bij mij ingesteld als de default assisstant maar hij blijft de oude Google Assisstant openen.
Pagina: 1 ... 43 44 Laatste

Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic

In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.