Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Vincent91 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:38:
[...]
Weet u toevallig wat dit betekent
En geld dit ook voor de s21 fe?
https://www.galaxyclub.nl...en-updates-per-land-meer/
In plaats van een aparte firmware per land maken ze er een per grotere regio. Dat is minder werk, dus goedkoper te doen.
Verwacht niet dat het veel impact heeft voor S21 serie gebruikers.

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-11 09:52
CVEB update is uit met de beveilingsupdate van juni. Wel een grote update, ongeveer 1000mb. Dus een hoop fixes onder de motorkap. Moet zeggen de beste update tot nu toe. Geen micro stutters meer hier en daar.

Samsung Flip 7

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:47

Quad

Doof

dave1972 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:43:
CVBE update is uit met de beveilingsupdate van juni. Wel een grote update, ongeveer 1000mb. Dus een hoop fixes onder de motorkap. Moet zeggen de beste update tot nu toe. Geen micro stutters meer hier en daar.
Meestal weet ik wel wat een bepaalde afkorting of tekst betekent, maar bij CVBE loop ik even vast.
Wat bedoel je hiermee? :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:06:
[...]

Meestal weet ik wel wat een bepaalde afkorting of tekst betekent, maar bij CVBE loop ik even vast.
Wat bedoel je hiermee? :)
Hij doelt waarschijnlijk op deze update:

G998BXXU5CVEB

Deze bevat een belangrijke fix voor de dirty pipe vulnerability. De update komt waarschijnlijk komende dagen/weken binnen via OTA.

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
doogster schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:43:
[...]

Hij doelt waarschijnlijk op deze update:

G998BXXU5CVEB

Deze bevat een belangrijke fix voor de dirty pipe vulnerability. De update komt waarschijnlijk komende dagen/weken binnen via OTA.
De S21 serie heeft zover ik erover gelezen heb geen last van aangezien de linux kernel lager is dan de versie (2.2) die wel getroffen is door de dirty pipe vulnerability (al ben ik wel een noob op dat gebied 8)7 ).

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23:48
is de samsung s21 fe compatible met esim ??

• Marten Smook
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-11 08:55
De S21 FE is niet compatible met esim @Vincent91

• Vincent91
Marten Smook schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:10:
De S21 FE is niet compatible met esim @Vincent91
op verschillende samsung forums word er gezegd van wel ?

in de winkel gisteren zeiden ze ook dat deze het ondersteund

het moet enkel nog geactiveerd worden

edit : juist bevestiging gekregen dat geen esim support heeft

is dit een must of is een gewone simkaart beter ?

[ Voor 15% gewijzigd door Vincent91 op 01-06-2022 11:41 ]

Vincent91 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:19:
[...]

op verschillende samsung forums word er gezegd van wel ?

in de winkel gisteren zeiden ze ook dat deze het ondersteund

het moet enkel nog geactiveerd worden

edit : juist bevestiging gekregen dat geen esim support heeft

is dit een must of is een gewone simkaart beter ?
De hele S21 serie, met uitzondering van de S21 FE ondersteunen ESIM. Voor de S21 FE is dit aangevraagd, maar of het ooit komt...

Gewone SIM kaart is momenteel de betere keuze, die stop je zo in een ander toestel wanneer je telefoon kapot gaat bij een val partij, een ESIM overzetten is lastiger, en sommige aanbieders rekenen daar zelfs geld voor.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:33
Knip, alleen in het accessoires topic is voldoende.

[ Voor 94% gewijzigd door 13art op 02-06-2022 06:43 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Vincent91
Vanonder aan de linkse kant van mijn gsm is er een streep te zien

Is dit mmwave antenne?

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 19:50
jaydenjarno schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 18:28:
Ik wil misschien de s21fe. Al verbaas ik me over de laadsnelheid. Ook battery life zie ik wel klachten. Is het zo erg? De skin van Samsung vind ik wel erg mooi. Heb nu de OnePlus Nord.
Dus of deze if de nord2t
Ik heb hier in het begin wel last van gehad. Kwam van een Huawei p30 met supersnel laden en deed bijna 2 dagen met een batterijlading. Ben alleen overgestapt omdat er geen updates meer kwamen.

Nu na een maand gaat de batterij veel langer mee dan de eerste 2 weken (terwijl ik nu intensiever gebruik maak van de telefoon) en met een snellader gaat het laden ook vlotter (verwacht niet supersnel).
Inmiddels ben ik aan de telefoon gewend en is het prima zo. Ik heb ook getwijfeld tussen de s21 fe en de Nord 2, maar heb denk ik een prima keuze in mijn geval gemaakt.

• Vincent91
Too5 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:42:
[...]

Ik heb hier in het begin wel last van gehad. Kwam van een Huawei p30 met supersnel laden en deed bijna 2 dagen met een batterijlading. Ben alleen overgestapt omdat er geen updates meer kwamen.

Nu na een maand gaat de batterij veel langer mee dan de eerste 2 weken (terwijl ik nu intensiever gebruik maak van de telefoon) en met een snellader gaat het laden ook vlotter (verwacht niet supersnel).
Inmiddels ben ik aan de telefoon gewend en is het prima zo. Ik heb ook getwijfeld tussen de s21 fe en de Nord 2, maar heb denk ik een prima keuze in mijn geval gemaakt.
Ik heb mijn s21 fe van ochtend aan de lader gedaan tot 84% en moet deze avond terug opladen omdat ik nu aan 19% ben

Is dit normaal?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:35
@Vincent91 Ik zal even via mijn glazen glazenbol in je telefoon kijken...

Dat hangt er toch vanaf wat je ermee hebt gedaan? Maar dat valt toch prima via de batterij statistieken uit te lezen waaraan de batterij capaciteit is opgegaan.

• Vincent91
jongetje schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:50:
@Vincent91 Ik zal even via mijn glazen glazenbol in je telefoon kijken...

Dat hangt er toch vanaf wat je ermee hebt gedaan? Maar dat valt toch prima via de batterij statistieken uit te lezen waaraan de batterij capaciteit is opgegaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUdcMjMCFmK2XWxEQLLtk-BZwg4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eUAiZPjPTvSknnbInvmXHPBd.jpg?f=fotoalbum_large

• jongetje
Daar heb je je antwoord. Startpagina one ui, wat dat mag zijn heeft de helft van je batterij gebruikt.

• Vincent91
jongetje schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:00:
Daar heb je je antwoord. Startpagina one ui, wat dat mag zijn heeft de helft van je batterij gebruikt.
zou een reset veel kunnen verhelpen ?

ik las in de reviews dat de batterijduur niet zo denderend was

ik heb de laatste updates geinstalleerd en volgens samsung galaxy club zou het beter moeten zijn

• Quad

Quad

Doof

jongetje schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:00:
Dat is dus de launcher van Samsung.
Cache legen van de app, killen, zou wel veel kunnen helpen.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Vincent91
Quad schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:29:
[...]

Dat is dus de launcher van Samsung.
Cache legen van de app, killen, zou wel veel kunnen helpen.
hoe doe je dat ? cache legen ?

edit ; ik heb een reset uitgevoerd maar dan weet ik het tegen volgende keer

[ Voor 13% gewijzigd door Vincent91 op 03-06-2022 17:55 ]

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Sinds deze week heb ik ineens geen 4G meer terwijl ik bel. Kan ik daaruit opmaken dat VoLTE niet meer werkt? Bellen via 4G is wel ingeschakeld in de instellingen. Dit uit/aan zetten los het probleem niet op, reboot van de telefoon evenmin.

Iemand nog een idee?

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:20

ParaWM

Pro Prutser

Van de 64 uur (2d16u) heb je 18.5 uur je scherm aan? Zit jij 9 uur per dag op je telefoon of staat je scherm time out op een uur ofzo? Dat is wel heel veel scherm-aan tijd. Niet vreemd dat het dan hard gaat.

Sinterklaas wil bier !

• Vincent91
ParaWM schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:08:
[...]

Van de 64 uur (2d16u) heb je 18.5 uur je scherm aan? Zit jij 9 uur per dag op je telefoon of staat je scherm time out op een uur ofzo? Dat is wel heel veel scherm-aan tijd. Niet vreemd dat het dan hard gaat.
Ik zit minimaal 3 a 4 u per dag op m'n gsm

Er zijn er die 8u doen dus

Ik laad m'n gsm nooit op tot 100% maar tot 80%

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-11 12:53
Vincent91 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:50:
[...]
hoe doe je dat ? cache legen ?
Instellingen / Apps / Startpagina One UI / Opslag / Cache legen (rechts onderaan)

Ivm batterij tot 80% opladen: je kan dit standaard aanzetten op je Samsung:
Instellingen / Batterij en apparaatonderhoud / Batterij / Meer batterij-instellingen / Batterij beschermen

• Vincent91
kontroll schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 22:04:
[...]

Instellingen / Apps / Startpagina One UI / Opslag / Cache legen (rechts onderaan)

Ivm batterij tot 80% opladen: je kan dit standaard aanzetten op je Samsung:
Instellingen / Batterij en apparaatonderhoud / Batterij / Meer batterij-instellingen / Batterij beschermen
blijkbaar helpt het want heb de indruk dat het nu minder snel gaat :9

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:48
Hmm, ik kreeg met geen mogelijkheid mn 2e (lokale) simkaart aan de praat in het buitenland. De medewerker daar zei dat al mn instellingen gewoon goed stonden, maar het lukte maar niet. Ik heb een S21 Ultra, niet eens een half jaar oud nog.
Toen ik de kpn kaart eruit haalde en de lokale kaart als sim1 gebruikte werkte het wel. Is dit normaal of deed ik iets verkeerd

NS FC: SW 2742 0448 8213

Musta schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:39:
Hmm, ik kreeg met geen mogelijkheid mn 2e (lokale) simkaart aan de praat in het buitenland. De medewerker daar zei dat al mn instellingen gewoon goed stonden, maar het lukte maar niet. Ik heb een S21 Ultra, niet eens een half jaar oud nog.
Toen ik de kpn kaart eruit haalde en de lokale kaart als sim1 gebruikte werkte het wel. Is dit normaal of deed ik iets verkeerd
En met je KPN kaart als sim 2 werkt het dan wel?
En alleen kpn in sim 2?
Staat sim 2 aan in de instellingen, je kunt een sim kaart in de software uit zetten.

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-10 22:19
Ik had vanwege een zwakke batterij m'n toestel naar een Samsung service gebracht die ervan overtuigd was dat de batterij in orde was en heeft het daarom ook niet vervangen. Volgens de "manager" die daar rondliep moest hij zijn splinternieuwe S22 zelfs 3 keer per dag opladen dus ik moest tevreden zijn met mijn toestel. :? 8)7
ADVIES= Ik moest hem maar even gebruiken nog en NIET resetten alvorens ik hem aanbied bij samsung zodat ze het verbruik kunnen nakijken.

Dezelfde avond heb ik de telefoon bij Dynalogic aangemeld, woensdag opgehaald en zaterdag weer terug met een nieuwe accu en backcover. _/-\o_

Nu even backuppen en kijken wat de accu zal doen over een weekje. Wat is het overigens vervelend dat backups nooit volledig terug te zetten zijn en er altijd wel apps verdwijnen of settings niet juist zijn. Beltonen die niet kloppen, niet storen volledig opnieuw instellen etc.
De app "email" zou volgens mij ALLE accounts moeten terugzetten maar is dus compleet leeg. Zwaar vervelend om iets van 10 accounts (ja die heb ik) terug te moeten zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door cliors op 05-06-2022 13:06 ]

@cliors gebruik je de Samsung ingebouwde backup, of die van Google? En wat staat daarbinnen aan? En hoe zijn je privacy instellingen, want blokkeer je gegevens delen, kunnen die niet in de backup zitten.

Ikzelf backup het minimale, accounts toevoegen is even een klusje, maar je zet op die manier ook geen problemen terug met een backup gelinkt aan instellingen, en je ontdekt nog eens wat nieuws. Plus het is makkelijker wisselen tussen fabrikanten, want een Samsung backup terugzetten op een OnePlus, of een Google backup terugzetten op een iPhone... En als laatste forceert het mij na te denken of ik iets nog steeds gebruik / nodig heb in plaats van in het oneindige meeslepen.

• cliors
swhnld schreef op zondag 5 juni 2022 @ 13:52:
@cliors gebruik je de Samsung ingebouwde backup, of die van Google? En wat staat daarbinnen aan? En hoe zijn je privacy instellingen, want blokkeer je gegevens delen, kunnen die niet in de backup zitten.
Ik backup zowel met Samsung als Google en backup alles behalve media.
Misschien gewoon bij 1 houden zodat het niet door elkaar heenloopt eventueel?
cliors schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:21:
[...]

Ik backup zowel met Samsung als Google en backup alles behalve media.
Misschien gewoon bij 1 houden zodat het niet door elkaar heenloopt eventueel?
Ja, 1 gebruiken zal elkaar niet in de weg zitten met terugzetten.

• Vincent91
Welk toetsenbord gebruiken jullie?

Swiftkey of Samsung?

• cliors
swhnld schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:35:
[...]

Ja, 1 gebruiken zal elkaar niet in de weg zitten met terugzetten.
Wat zou je adviseren ? Ik neig naar samsung omdat het een samsung telefoon is en ik waarschijnlijk toch nooit de overstap doe naar iets anders.
cliors schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:13:
[...]

Wat zou je adviseren ? Ik neig naar samsung omdat het een samsung telefoon is en ik waarschijnlijk toch nooit de overstap doe naar iets anders.
Ja, op de Samsung telefoon, zeker als je er op blijft, is dit de meest complete keuze.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:19

13art

Moderator Mobile
Vincent91 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:46:

Swiftkey of Samsung?
Swiftkey. Zowel Samsung al Google keyboard geprobeerd, maar ik blijf terug komen bij Swiftkey. Denk dat het ip allemaal weinig uitmaakt en het allemaal een kwestie van wennen is. Maar ja Swiftkey gebruik ik al jaren, dus dat ben ik het meeste gewend.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Too5
Vincent91 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:46:

Swiftkey of Samsung?
Swiftkey, die gebruik ik al sinds m'n 1e (of 2e misschien) smartphone en is helemaal aangepast aan mijn schrijfwijze /woordkeuze.

• Too5
Musta schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:39:
Ik heb bij mijn telefoon gecheckt (s21fe) maar hier doet elke simkaart het in elk slot (1 lokale en 1 Nl'se).
Heb de telefoon in Nederland gekocht.

• Quad

Quad

Doof

13art schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:38:
[...]

Swiftkey. Zowel Samsung al Google keyboard geprobeerd, maar ik blijf terug komen bij Swiftkey. Denk dat het ip allemaal weinig uitmaakt en het allemaal een kwestie van wennen is. Maar ja Swiftkey gebruik ik al jaren, dus dat ben ik het meeste gewend.
Ik sluit hierbij aan. Swiftkey was de eerste toetsenbord welke innoveerde met swipen, goede voorspellingen en correcties zijn het beste van allemaal. Daar raak je aan gewend en iets anders is dan voor je gevoel zo'n stap terug..

Maar volgens mij werd op de Samsung S21+ Swiftkey mee geïnstalleerd als "bloatware".

@swhnld dat lukt met Swiftkey ook wel. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 06-06-2022 23:11 ]

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Ik gebruik Gboard, dan kun je in meerdere talen tikken, in mijn geval Nederlands en Engels, zonder dat je van toetsenbordtaal hoeft te wisselen voor spellingscontrole.
Samsung toetsenbord kan dat niet.

Edit: SwiftKey gebruik ik niet, nooit de wil gehad dat swipen aan te leren. Daarnaast was het niet ooit een betaalde toetsenbord app?

[ Voor 31% gewijzigd door swhnld op 06-06-2022 23:17 ]

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:31

avotar

P0werd by Black Coffee

swhnld schreef op maandag 6 juni 2022 @ 23:08:
Ik gebruik Gboard, dan kun je in meerdere talen tikken, in mijn geval Nederlands en Engels, zonder dat je van toetsenbordtaal hoeft te wisselen voor spellingscontrole.
Samsung toetsenbord kan dat niet.

Edit: SwiftKey gebruik ik niet, nooit de wil gehad dat swipen aan te leren. Daarnaast was het niet ooit een betaalde toetsenbord app?
Hij is van microsoft tegenwoordig.
Maar je kan het ook zonder swipen gebruiken.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

AvK

Ready Set Go

Waar ik mij erg over verbaas is dat de prijzen voor de oorspronkelijke S21, S21+ en de S21 ultra zo ontzettend hoog blijven t.o.v. de S22 serie. We zijn nu toch echt wel een flinke poos verder na de release van de S22 serie. Kan me niet herinneren dat dit bij voorgaande edities ook zo was. Lijkt wel krapte op de markt ofzo.

Wat ook best vreemd is is dat er schijnbaar met de S22 erg veel problemen zijn. Mijn een 2 maanden geleden aangeschafte S21+ draait als een zonnetje. De S21 en S22 verschillen toch niet zo heel erg van elkaar?

[ Voor 25% gewijzigd door AvK op 07-06-2022 16:19 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

@AvK prijzen zijn gebaseerd op wat de mensen er voor geven, en hoeveel voorraad er is. Dus dat is voor ons speculeren, wij weten niet meer dan dat.

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-11 16:35
jaydenjarno schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 18:28:
Ik wil misschien de s21fe. Al verbaas ik me over de laadsnelheid. Ook battery life zie ik wel klachten. Is het zo erg? De skin van Samsung vind ik wel erg mooi. Heb nu de OnePlus Nord.
Dus of deze if de nord2t
Nog even een positieve ervaring posten: sinds de update van mei is de standby tijd echt drastisch verbeterd.
Had afgelopen weekend na 1 dag en 10 uur nog 75% over. Dat vind ik prima. SOT was in dit geval maar ongeveer 30 minuten, dus telefoon nauwelijks gebruikt. Als je het scherm veel gebruikt in zonlicht dan zal het een stuk harder gaan. Maar ik vind met name de standby belangrijk, juist omdat ik geen hele zware gebruiker ben.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11 00:19

Martinspire

Awesomeness

AvK schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:09:
Waar ik mij erg over verbaas is dat de prijzen voor de oorspronkelijke S21, S21+ en de S21 ultra zo ontzettend hoog blijven t.o.v. de S22 serie. We zijn nu toch echt wel een flinke poos verder na de release van de S22 serie. Kan me niet herinneren dat dit bij voorgaande edities ook zo was. Lijkt wel krapte op de markt ofzo.

Wat ook best vreemd is is dat er schijnbaar met de S22 erg veel problemen zijn. Mijn een 2 maanden geleden aangeschafte S21+ draait als een zonnetje. De S21 en S22 verschillen toch niet zo heel erg van elkaar?
Ze verschillen niet heel veel en ik denk dat het chiptekort ook niet meehelpt. Niet dat ik de S22 overal uitverkocht zie, maar ik denk dat dit de prijzen wel wat verhoogt voor de componenten.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
canth schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:51:
[...]

Nog even een positieve ervaring posten: sinds de update van mei is de standby tijd echt drastisch verbeterd.
Had afgelopen weekend na 1 dag en 10 uur nog 75% over. Dat vind ik prima. SOT was in dit geval maar ongeveer 30 minuten, dus telefoon nauwelijks gebruikt. Als je het scherm veel gebruikt in zonlicht dan zal het een stuk harder gaan. Maar ik vind met name de standby belangrijk, juist omdat ik geen hele zware gebruiker ben.
klopt, maar in eerste instantie was dat bij mij niet zo, zelfs een heel stuk slechter. Het heeft zeker een paar dagen geduurd voordat het beter werd.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:48
swhnld schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:59:
[...]

En met je KPN kaart als sim 2 werkt het dan wel?
En alleen kpn in sim 2?
Staat sim 2 aan in de instellingen, je kunt een sim kaart in de software uit zetten.
Hmm kpn als sim 2 nooit geprobeerd. De sim 2 stond toen 100% wel aan (was in Turkije op vakantie toen).
Misschien moet ik dat eens gaan proberen de volgende keer dan, KPN als sim 2 en de Turkse simkaart als sim 1.
Too5 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:09:
[...]

Ik heb bij mijn telefoon gecheckt (s21fe) maar hier doet elke simkaart het in elk slot (1 lokale en 1 Nl'se).
Heb de telefoon in Nederland gekocht.
Mijne is ook in NL gehaald bij KPN zelf, maar met mn s9+ hiervoor heb ik t niet eerder meegemaakt dat de ene sim t wel doet en de andere niet. Probeer zo lang mogelijk hetzelfde nummer te behouden, dus wil t liefst dezelfde simkaart gebruiken (als ik op vakantie ben dan).

Zal het de volgende keer eens anders doen en dan kpn in sim 2 zetten. Wie weet hoeft t niet eens omdat ik laatst de telefoon nog heb geupdatet.

NS FC: SW 2742 0448 8213

Musta schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:06:
[...]
Hmm kpn als sim 2 nooit geprobeerd. De sim 2 stond toen 100% wel aan (was in Turkije op vakantie toen).
Misschien moet ik dat eens gaan proberen de volgende keer dan, KPN als sim 2 en de Turkse simkaart als sim 1.
Misschien kun je nu al proberen of de KPN werkt op SIM kaart 2, dan weet je of die SIM kaart lezer kapot is, en kun je het toestel voor de volgende keer repareren.

• Vincent91
Iemand al de juni update ontvangen op de s21 fe?

Ik heb trouwens een enterprise edition

Deze is overal uitverkocht maar toch nog kunnen verkrijgen :9 _/-\o_
Voor wie niet wil wachten voor de OTA update, bij XDA vind je de instructies hoe de laatste update te downloaden en zelf te installeren.
Dit is de uitleg voor de S21 Ultra, maar die is ook bruikbaar voor andere modellen, mits je maar je eigen type nummer kiest.
https://forum.xda-develop...m-g998b-30th-may.4218529/
Bij SamMobile op de website kun je voor jou specifieke toestel kijken of er updates uit zijn. De Duitse versie is meestal als eerste beschikbaar in Europa.
https://www.sammobile.com/firmwares/

Ik heb zelf deze maand gekozen om handmatig te upgraden want ik had wat bevriezingen bij applicaties zoals DigiD of de Schiphol app her en der, wat tijdelijk oploste door telefoon te herstarten, maar die zijn nu opgelost voor mij.

• macweeds
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:04
swhnld schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:17:
Voor wie niet wil wachten voor de OTA update, bij XDA vind je de instructies hoe de laatste update te downloaden en zelf te installeren.
Dit is de uitleg voor de S21 Ultra, maar die is ook bruikbaar voor andere modellen, mits je maar je eigen type nummer kiest.
Bij SamMobile op de website kun je voor jou specifieke toestel kijken of er updates uit zijn. De Duitse versie is meestal als eerste beschikbaar in Europa.

Ik heb zelf deze maand gekozen om handmatig te upgraden want ik had wat bevriezingen bij applicaties zoals DigiD of de Schiphol app her en der, wat tijdelijk oploste door telefoon te herstarten, maar die zijn nu opgelost voor mij.
Bedankt voor de tip. Kun je hierna nog wel OTA's ontvangen?
macweeds schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:01:
[...]

Bedankt voor de tip. Kun je hierna nog wel OTA's ontvangen?
Jazeker, dit is de officiële software van Samsung die je flashed, dus ook geen bootloaders die je moet unlocken of wat dan ook. Deze firmwares worden door Samsung geladen op gerepareerde telefoons.

Enige risico wat je neemt door hem eerder te installeren dan dat Samsung deze vrij geeft voor jou, is dat er ondertussen bugs gevonden zijn die jij dan ook krijgt, terwijl als je wacht de OTA een nieuwere update krijgt. Overigens ook als er een nieuwere update komt na gevonden bugs krijg je die update alsnog OTA gelijk met de rest.

Zelf zou ik alleen deze methode doen als je al problemen hebt, of als er nieuwe features zijn waar je nieuwsgierig naar bent, of je een andere reden hebt waarom je niet kunt of wilt wachten.

• Vincent91
Mijn s21fe is een enterprise edition

Is er een verschil met de gewone versie?

Of is dit enkel een pluspunt voor zakelijk gebruik?

• Quad

Quad

Doof

Vincent91 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 17:07:
Mijn s21fe is een enterprise edition

Is er een verschil met de gewone versie?

Of is dit enkel een pluspunt voor zakelijk gebruik?
https://www.coolblue.nl/a...ng-enterprise-editie.html

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Vincent91
ParaWM schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:08:
[...]

Ik heb aangegeven in de members app dat one ui veel verbruikt op de achtergrond en ze stellen voor om het toestel ter reparatie te sturen, zou dit veel verhelpen

Kan dit niet opgelost worden door updates?

Heb wel een reset uitgevoerd en het heeft wel wat verholpen

• Gismo1979
  • Niet online
swhnld schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:17:

Nu komt hij bij mij via de OTA binnen

• Vincent91
Gismo1979 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 07:11:
[...]

Nu komt hij bij mij via de OTA binnen
welk model ??

edit : https://www.sammobile.com...ed%20markets%20at%20first.

[ Voor 45% gewijzigd door Vincent91 op 16-06-2022 11:34 ]

• Gismo1979
  • Niet online
@Vincent91 De S21+ (Nederlandse versie (PHN))

https://www.galaxyclub.nl...met-weinig-veranderingen/

[ Voor 9% gewijzigd door Gismo1979 op 16-06-2022 11:44 ]

• Vincent91
Iemand die weet wat verbeterde verwerking is?

blijkbaar is de juni update vertraagd voor de s21fe :/

[ Voor 39% gewijzigd door Vincent91 op 20-06-2022 12:00 ]

• jongetje
@Vincent91 Dat zijn volgens mij gewoon wat bugfixes.

En zo'n ramp is het toch niet als de juni update/patch wat later komt?

• Vincent91
jongetje schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:24:
@Vincent91 Dat zijn volgens mij gewoon wat bugfixes.

En zo'n ramp is het toch niet als de juni update/patch wat later komt?
inderdaad geen ramp

het is wel een high-end toestel

de a52s heeft al een tijdje de update binnen

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-11 11:53
Ik moet zeggen dat de Juni update eindelijk wat verbetering geeft wat betreft de prestaties. Voelt soepeler aan zonder al teveel haperingen. Zelfs Twitter hapert minder.

Jammer dat het zolang heeft moeten duren. Ben ondertussen al overgestapt op een ander toestel maar heb de S21 Ultra voor de zekerheid nog even gehouden.

[ Voor 5% gewijzigd door Garret1410 op 20-06-2022 18:46 ]

• Undersound3
  • Laatst online: 08-11 10:37
Dag,

Herkent iemand het volgende probleem. Op de S21 FE 5G werkt "Mobiele Hotspot" slecht. Er lijkt continue packetloss op te treden. Als ik in een webapp zit die veel lezen/schrijven doet klapt continue de verbinding met die autosave functie van die webapp eruit. Ligt het aan de webapp? Hmm nee, met usb tethering gaat het opslaan prima. Alles suggesties welkom.

Update:
Lijkt op dit probleem
https://forum.kpn.com/toe...-s21-fe-werkt-niet-561270

Ook bij normaal browsen laden soms delen van webpagina's niet (css en images etc)

[ Voor 23% gewijzigd door Undersound3 op 21-06-2022 16:28 ]

• Quad

Quad

Doof

@Undersound3 Gebruik je de hotspot om vanaf je PC te browsen via je mobiele internet? Betreft het een Windows 10 of Windows 11 PC?
Indien dat het geval is, de recente Windows CU hebben een probleem gecreëerd met het gebruik van mobiele hotspots.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Vincent91
Wie laad zijn batterij tot 85%? En wat is dan de gemiddelde batterijduur?

• doogster
  • Niet online
Vincent91 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:57:
Ik laad de batterij van mijn S21 Ultra tot 85% op. Ik gebruik mijn telefoon intensief. Op dit moment geeft het overzicht met de batterij status aan dat een volledige lading, tot 85% dus, circa 1 dag en 16 uur meegaat.

• Gismo1979
  • Niet online
Ik laad mijn S21+ op tot 85%. De batterijstatus geeft bij mij nu aan 1 dag en 16 uur gemiddeld. Bij mij gaat hij iedere avond aan de oplader met meestal nog ongeveer 30%-40% over (met ca. 1 uur spelletje spelen op de telefoon (minecraft)).

• Marten Smook
Ik heb met mijn telefoon (S21 FE) batterij problemen als ik tot 85% oplaad, ik red de dag in dat geval niet.
Screen on time is 3 uur +-, met batterijbesparing aan red ik het wel.

• Undersound3
Quad schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:05:
@Undersound3 Gebruik je de hotspot om vanaf je PC te browsen via je mobiele internet? Betreft het een Windows 10 of Windows 11 PC?
Indien dat het geval is, de recente Windows CU hebben een probleem gecreëerd met het gebruik van mobiele hotspots.
@Quad Dank voor je reactie.

Ik zit op Linux Mint 19.3. Ik heb sterk het vermoeden dat het iets met de wireless ontvangst van de S21 FE 5G hier op locatie is. Ik heb even thuis geprobeerd (via de mobiele data verbinding uiteraard) en daar werkte het stabiel.

Op zich vreemd aangezien ik met mijn S7 hier op locatie geen problemen had. Zou de ontvangst slechter zijn? Lijkt me sterk met een nieuwer toestel. Heb ook al geswitched tussen 2.4 GHZ en 5 GHZ.

Helaas zonder resultaat.
Undersound3 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:11:
[...]

@Quad Dank voor je reactie.

Ik zit op Linux Mint 19.3. Ik heb sterk het vermoeden dat het iets met de wireless ontvangst van de S21 FE 5G hier op locatie is. Ik heb even thuis geprobeerd (via de mobiele data verbinding uiteraard) en daar werkte het stabiel.

Op zich vreemd aangezien ik met mijn S7 hier op locatie geen problemen had. Zou de ontvangst slechter zijn? Lijkt me sterk met een nieuwer toestel. Heb ook al geswitched tussen 2.4 GHZ en 5 GHZ.

Helaas zonder resultaat.
Zet 5G uit in je telefoon en probeer het opnieuw. Mogelijk zit daar een haakje, je S7 had alleen 4G.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-11 02:40
Ik red er net het eind van de dag mee op een S21+, maar met dual sim en zowel privé als werk accounts die gelijktijdig syncen ben ik geen doorsnee gebruiker. Zet ik m'n zakelijke sim en werkaccount uit en is er goede ontvangst op mijn privé simkaart, dan red ik gemakkelijk het eind van de dag, maar moet alsnog 's nachts laden om de volgende dag door te komen.
Ja, op de S21 Ultra. Mijn batterijstatistiek zegt 2 dagen en 2 uur op een lading. Is wel beter geworden sinds ik van T-Mobile overgestapt ben naar KPN voor mijn prive data sim (werk sim is nog T-Mobile), denk dat bij mij thuis en op het werk de KPN dekking stabieler is. Voor die wijziging was het 1 dag en 17 uur.

• Undersound3
swhnld schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:49:
[...]

Zet 5G uit in je telefoon en probeer het opnieuw. Mogelijk zit daar een haakje, je S7 had alleen 4G.
@swhnld
Dank voor de tip, had ik al geprobeerd, helaas geen effect...
Krijg over paar dagen nieuwe laptop, even kijken of dat wat uit haalt. Anders toch maar andere telefoon.
Undersound3 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:54:
[...]

@swhnld
Krijg over paar dagen nieuwe laptop, even kijken of dat wat uit haalt. Anders toch maar andere telefoon.
Iets anders, in je post had je het over 2.4ghz en 5ghz, maar dat is wifi, wat los staat van je mobiele data en gezien het thuis wel werkt mag dat het probleem niet zijn.
Het zou interessant kunnen zijn of de S7 nu nog goed werkt of dat wijzigingen in het mobiele netwerk je problemen veroorzaken. Ga je in de topics van bijvoorbeeld KPN of T-Mobile kijken zie je wekelijks wijzigingen in hun signalen. Dan ligt de oorzaak buiten het toestel.

• Gismo1979
  • Niet online
Undersound3 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:54:
[...]

@swhnld
Ik heb eens gegoogled op samsung s21fe problemen hotspot. De onderstaande mogelijkheid heeft bij iemand geholpen. Misschien helpt het jou ook om de netwerkinstellingen te resetten.
Instellingen > Algemeen Beheer > resetten > netwerkinstellingen resetten.

• Undersound3
swhnld schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:46:
[...]

Iets anders, in je post had je het over 2.4ghz en 5ghz, maar dat is wifi, wat los staat van je mobiele data en gezien het thuis wel werkt mag dat het probleem niet zijn.
Het zou interessant kunnen zijn of de S7 nu nog goed werkt of dat wijzigingen in het mobiele netwerk je problemen veroorzaken. Ga je in de topics van bijvoorbeeld KPN of T-Mobile kijken zie je wekelijks wijzigingen in hun signalen. Dan ligt de oorzaak buiten het toestel.
@swhnld ik zal weer eens de S7 proberen inderdaad. Om het nog even lastiger te maken. Ik heb zojuist nog even op mijn eigen laptop getest thuis en daar werkt het nu ook niet (had alleen nog maar op locatie getest). Op de andere laptop (windows) werkte het vanochtend wel maar op locatie ook weer niet.

Wat betreft de 2.4 en 5 ghz... er is een Band optie welke ik kan instellen op mijn mobiele hotspot configuratie dus dat is toch wel relevant lijkt me. Of ik begrijp het verkeerd. Dat is toch de communicatie band tussen mijn smartphone en laptop netwerkkaart?

HIer word eigenlijk precies beschreven wat ik ook ervaar
https://community.secondl...ic/472244-5g-and-hotspot/

[ Voor 5% gewijzigd door Undersound3 op 22-06-2022 23:33 ]

• Undersound3
Gismo1979 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:14:
[...]

Ik heb eens gegoogled op samsung s21fe problemen hotspot. De onderstaande mogelijkheid heeft bij iemand geholpen. Misschien helpt het jou ook om de netwerkinstellingen te resetten.
Instellingen > Algemeen Beheer > resetten > netwerkinstellingen resetten.
Dag @Gismo1979 , dankjewel, geprobeerd maar helaas zonder resultaat. Ik zag die ook voorbijkomen inderdaad als ook netwerk vergeten doen maar ook dat mag niet baten.

• Undersound3
swhnld schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 07:31:
[...]

En beide oplossingen beschreven in dit SL topic werken niet voor jou?
@swhnld nee helaas, de eerste leek hoopvol maar later schrijft OP dat het toch niet werkt (zie https://community.secondl...ndComment&comment=2348229) Ik denk dat het even werkt omdat je de config aanpast van je mobiele hotspot configuratie en ie daardoor een korte restart van die functionaliteit geeft waardoor het even werkt.

De tweede suggestie (kies 4GLTE) is op mijn telefoon niet beschikbaar.
Ik heb wel een 4G/3G/2G (auto connect) optie (naast de 5G/4G/3G/2G (auto connect) optie) maar als ik die selecteer lijkt dat even te werken maar daarna ook niet meer.

Ik wacht even mijn nieuwe laptop af en als dat niet werkt ruil ik mijn telefoon om naar een S22 (geen FE of andere afgeleid model) maar gewoon het core model zeg maar. Mocht 1 van de twee helpen dan update ik het hier even.

Bedankt voor het meedenken allemaal!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Van iets meer dan een meter hoog plat op de stenen... volledig zonder bescherming. Not impressed met het Victus glas ;( over het hele scherm zitten barsten, maar kreeg dat niet goed op de foto.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5p3cCYah.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door ArcticWolf op 24-06-2022 21:09 ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

ArcticWolf schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 21:06:
Van iets meer dan een meter hoog plat op de stenen... volledig zonder bescherming. Not impressed met het Victus glas ;( over het hele scherm zitten barsten, maar kreeg dat niet goed op de foto.

[Afbeelding]
Ja, dat doet auw. Als het je troost, je bent niet de eerste en zult ook niet de laatste zijn. Victus glas is sterker voor krassen maar niet onbreekbaar helaas. Bumperhoesje en screen protector maar overwegen na reparatie?
Over vingerafdruk scanner gesproken, ik heb het idee dat bij het unlocken van de telefoon de vingerafdruk scanner strenger is dan tijdens gebruik van de telefoon als deze al geopend is en een applicatie je vingerafdruk vraagt. Dit op de Ultra. Zijn er meer mensen die dat ervaren of ligt het aan mijzelf?

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:19

13art

Moderator Mobile
swhnld schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 08:21:
Over vingerafdruk scanner gesproken, ik heb het idee dat bij het unlocken van de telefoon de vingerafdruk scanner strenger is dan tijdens gebruik van de telefoon als deze al geopend is en een applicatie je vingerafdruk vraagt. Dit op de Ultra. Zijn er meer mensen die dat ervaren of ligt het aan mijzelf?
Heb geen Ultra maar een S21+ (scanner is hetzelfde neem ik aan?) maar ik merk totaal geen verschil. In beide gevallen is de scanner vlot.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Vincent91
ik krijg de update van juni nu binnen op de s21 fe :9

het is een zware update want de instalatie duur redelijk lang

[ Voor 37% gewijzigd door Vincent91 op 27-06-2022 11:15 ]

• Marten Smook
De update is ook binnen op mij s21 FE.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
swhnld schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 08:21:
Ja, unlocken gaat regelmatig moeilijk en traag. Maar inloggen bij bv. ing, gaat instant. Ook bij webshops ed.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Vincent91
Na de laatste update is de batterij nog beter geworden

Goed bezig Samsung!

• Too5
kendo schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:26:
[...]

Ja, unlocken gaat regelmatig moeilijk en traag. Maar inloggen bij bv. ing, gaat instant. Ook bij webshops ed.
Ja, hier ook het geval. En gezichtsherkenning doet het bijzo der slecht.

Ik ben even kwijt wie er problemen had met een buitenlandse sim. Hier moest ik tot een paar maanden terug de lokale simkaart op 2g/3g zetten, omdat er hier überhaupt geen 4g was en ik dan niet meer gebeld kon worden. Misschien is dat bij deze persoon ook het geval?

• AvK

AvK

Ready Set Go

Too5 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 00:38:
[...]

Ja, hier ook het geval. En gezichtsherkenning doet het bijzo der slecht.
Hier geen screen protector op de S21+.
Gezichtsherkenning werkt hier erg goed, vaak 'te goed'. Bijvoorbeeld als ik even wil kijken hoe laat het is springt ie al aan. Ook de vingerafdruk scanner werkt prima.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hoe is bij jullie de gesprekskwaliteit over 4G?
Ik ervaar met Vodafone toch zeer regelmatig problemen. Delen van gesprekken die wegvallen, mensen niet te verstaan, etc. Lijkt op packetloss, maar de mobiele ontvangst is qua aantal streepjes op dat moment prima.

Iemand een idee?

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-11 15:13
Ook Vodafone, ervaar geen enkele problemen...

• doogster
  • Niet online
Timmert schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:39:
Hoe is bij jullie de gesprekskwaliteit over 4G?
Ik ervaar met Vodafone toch zeer regelmatig problemen. Delen van gesprekken die wegvallen, mensen niet te verstaan, etc. Lijkt op packetloss, maar de mobiele ontvangst is qua aantal streepjes op dat moment prima.

Iemand een idee?
Met mijn S21 Ultra op het KPN-netwerk had ik ook problemen met de geluidskwaliteit tijdens gesprekken. Vooral de andere kant van de lijn meldde vaak dat ik slecht te verstaan was.

Ik heb toen eerst mijn sim kaart vervangen. Dat hielp niet. Vervolgens een service afspraak gemaakt bij Samsung. Daar bleek dat er een probleem met de antennes was. Er is toen een reparatie uitgevoerd waarbij een aantal zaken zijn vervangen, waaronder het moederbord. Daarmee was het probleem verholpen.

Je zou dus kunnen overwegen om je sim kaart te vervangen, dat is gratis bij Vodafone, net zoals bij KPN. Mocht dat niet helpen dan zou je ook nog eens kunnen proberen om de netwerkinstellingen in Android te resetten. Bij een Samsung Service Center kunnen ze je telefoon uitlezen en problemen detecteren. Dat is wel op afspraak.

[ Voor 15% gewijzigd door doogster op 07-07-2022 23:17 ]

• Gismo1979
  • Niet online
De update van Juli komt nu net binnen ca. 254 mb.

• Vincent91
Gismo1979 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:58:
De update van Juli komt nu net binnen ca. 254 mb.
het is raar dat de s21 fe nog geen update heeft terwijl de s20 fe de update al krijgt aangeboden

het maakt niet veel uit voor mij maar het is wat vreemd dat het soms lang duurt

is dit vanwege de snapdragon 888 ,dat ze (veel) aanpassingen moeten doen ?

• Disker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-10 18:35
Ik denk dat mijn batterij het nu al aan het begeven is.

Sinds 3 dagen gaat het opeens heel snel (S21FE) van 2 maanden oud.

Van 1 dag en 12 uur naar max 22 uur nu! (Volgens batterij gegevens)

Gebruik de telefoon amper. Afgelopen dagen express zo min mogelijk door dit probleem.

Alleen WhatsApp en Reddit en wat sndere kleine apps gebruikt. Sluit letterlijk alles volledig af. Vannacht ging de batterij van 70 naar 20% ongebruikt.

Vandaag om 11.30 85% (altijd tot 85 procent geladen) procent opgeladen en nu nog maar 44 procent.

Kan ik gebruik maken van garantie?

Dit is belachelijk 4500 batterij en dan dit. Mijn vriend die een 20fe gebruikt gaat 2 dagen en 2 uur mee.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_8Dn2DU7vy7I86HFddeMvk03Hs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iOYz4Wg1f2F58S5fnXUTCbbD.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was gisteren.

Nu deze gemaakt dus max 15 uur?!! En kijk naar wat ik gebruik. Dus mis de laatste 2 dagen minimaal 15 uur extra aan batterij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f2AAWLYf4BRuaI92t6LkrxNLCRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tshoCKNy0Q9DlIVxn4pbRqyq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Disker op 09-07-2022 19:25 ]

• AvK

AvK

Ready Set Go

Cache legen, opnieuw opstarten, enz

@Disker In instellingen Samsung Apparaatonderhoud al gedraaid?

Dan de cache legen van Google Play Services

Volgende, toestel cache legen.

Laatste optie, goede backup maken en fabriekreset van het toestel.

• Disker
swhnld schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:14:
@Disker In instellingen Samsung Apparaatonderhoud al gedraaid?

Dan de cache legen van Google Play Services

Volgende, toestel cache legen.

Laatste optie, goede backup maken en fabriekreset van het toestel.
Eerste al 2 dagen geleden gedaan. Fabriek reset ga ik nog proberen.

Maar wel vreemd dat dit zo komt opspelen

Vandaag na 85% dit......

Gaat een fabriek reset niet voorkomen ben ik bang.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OIlMQ61YDcvnAToIoasRz8uKtZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eR6xhPkzS3UFO2geUWxQy2nC.jpg?f=fotoalbum_large
Disker schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:08:
[...]

Eerste al 2 dagen geleden gedaan. Fabriek reset ga ik nog proberen.

Maar wel vreemd dat dit zo komt opspelen

Vandaag na 85% dit......

Gaat een fabriek reset niet voorkomen ben ik bang.
[Afbeelding]
Niet geschoten altijd mis. Fabriekreset doet ook iets met accu statistieken.

En opsturen voor garantie / reparatie komt toestel ook leeg terug, dus goede backup is een must.

Mijn advies. Zo veel mogelijk opschonen (foto's en (Whatsapp) media los backuppen en van toestel af), dan is maken van backup sneller, en terugzetten ervan idem.

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23:18
Disker schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:18:
Alleen WhatsApp en Reddit en wat sndere kleine apps gebruikt. Sluit letterlijk alles volledig af. Vannacht ging de batterij van 70 naar 20% ongebruikt.
Het is niet voordelig voor de batterij duur om constant alle applicaties af te sluiten. Het opstarten van een schone applicatie kost meer rekenkracht dan dat hij al in het geheugen stond. Naast dat je hiermee de ervaring voor jezelf verslechterd aangezien het langer duurt voordat een app op start, is het dus ook nadelig voor je batterijduur aangezien hij hierdoor sneller leeg gaat.

• Disker
Skix_Aces schreef op maandag 11 juli 2022 @ 01:00:
[...]

Het is niet voordelig voor de batterij duur om constant alle applicaties af te sluiten. Het opstarten van een schone applicatie kost meer rekenkracht dan dat hij al in het geheugen stond. Naast dat je hiermee de ervaring voor jezelf verslechterd aangezien het langer duurt voordat een app op start, is het dus ook nadelig voor je batterijduur aangezien hij hierdoor sneller leeg gaat.
Klopt en dit deed ik voorheen niet, alleen de afgelopen 3 dagen nadat de batterij besloot het te begeven.

In de avond sloot ik letterlijk alles af (om te kijken wat het verbruik zal zijn in idle) en alsnog zuipt mijn telefoon batterij zonder enige actieve applicaties.

Er is geen merkwaardig verschil trouwens. Alsnog verliest de telefoon 35% in 7 uur idle in de nacht!

Hiervoor nooit problemen gehad, en tel is maar 2/3 maanden oud.

[ Voor 5% gewijzigd door Disker op 11-07-2022 10:06 ]

• AvK

AvK

Ready Set Go

Disker schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:04:
[...]

Klopt en dit deed ik voorheen niet, alleen de afgelopen 3 dagen nadat de batterij besloot het te begeven.

In de avond sloot ik letterlijk alles af (om te kijken wat het verbruik zal zijn in idle) en alsnog zuipt mijn telefoon batterij zonder enige actieve applicaties.

Er is geen merkwaardig verschil trouwens. Alsnog verliest de telefoon 35% in 7 uur idle in de nacht!

Hiervoor nooit problemen gehad, en tel is maar 2/3 maanden oud.
Installeer de app Accu Battery eens. Kan je net even wat meer zien mbt tot je verbruik en waar het mogelijk aan ligt.

Pagina: 1 ... 35 ... 44 Laatste

Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic

In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.