Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Disker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-10 18:35
AvK schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:19:
[...]

Installeer de app Accu Battery eens. Kan je net even wat meer zien mbt tot je verbruik en waar het mogelijk aan ligt.
Top ga ik doen.

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-11 23:40
Disker schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:04:
[...]

Klopt en dit deed ik voorheen niet, alleen de afgelopen 3 dagen nadat de batterij besloot het te begeven.

In de avond sloot ik letterlijk alles af (om te kijken wat het verbruik zal zijn in idle) en alsnog zuipt mijn telefoon batterij zonder enige actieve applicaties.

Er is geen merkwaardig verschil trouwens. Alsnog verliest de telefoon 35% in 7 uur idle in de nacht!

Hiervoor nooit problemen gehad, en tel is maar 2/3 maanden oud.
Zeker als de telefoon nog maar zou oud is, lijkt het me een software issue. Cache partitie van het toestel al eens geleegd? Heeft bij mij vaak dergelijke problemen verholpen. Als je verder niets specifiek kunt vinden is volledige reset nog een optie.

• Disker
Telesto schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:54:
[...]

Zeker als de telefoon nog maar zou oud is, lijkt het me een software issue. Cache partitie van het toestel al eens geleegd? Heeft bij mij vaak dergelijke problemen verholpen. Als je verder niets specifiek kunt vinden is volledige reset nog een optie.
Ja standaard dingen al gedaan. Ook nog gekeken naar app historie etc, maar laatste weken is er niks veranderd wat dit eventueel zou kunnen veroorzaken. Eventuele reset ga ik nog doen, wat eerst de resultaten van de batterij app even af.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:32

AvK

Ready Set Go

Disker schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:02:
[...]

Ja standaard dingen al gedaan. Ook nog gekeken naar app historie etc, maar laatste weken is er niks veranderd wat dit eventueel zou kunnen veroorzaken. Eventuele reset ga ik nog doen, wat eerst de resultaten van de batterij app even af.
Dat kan een paar dagen duren he voordat de app echt de resultaten kan tonen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Disker
AvK schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:11:
[...]

Dat kan een paar dagen duren he voordat de app echt de resultaten kan tonen.
Klopt, maar indien het wel een garantieding gaat worden kan ik teminste "bewijs" aanleveren, ook al ligt de bewijslast niet bij mij op dit moment nog.

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 12:19
Ik merk de laatste tijd slechte prestaties met 4G. Ik zie ook dat hij steeds tussen 4G en 4G+ wisselt, zijn er hier meer met dit probleem?
Herstarten gaf geen verschil overigens.

• aaronito
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-10 14:28
Marsman83 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:51:
Ik merk de laatste tijd slechte prestaties met 4G. Ik zie ook dat hij steeds tussen 4G en 4G+ wisselt, zijn er hier meer met dit probleem?
Herstarten gaf geen verschil overigens.
ja hier ook niet meer wat het geweest is.
maar hier begint "5G" en 4G te switchen waardoor ik soms totaal geen verbinding meer heb.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
^the same hier... Dacht dat het aan KPN lag of dat m'n telefoon zwaarder beschadigd was dan ik dacht toen ik hem liet vallen 2 weken geleden.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:11

avotar

P0werd by Black Coffee

**spuit 11**

[ Voor 98% gewijzigd door avotar op 12-07-2022 07:57 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• J97B30A
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-11 10:04
Heeft iemand van hier ooit problemen gehad met de S21 ultra 1.0 camera?

Wanneer ik de camera open (camera app of bv snapchat) is het zicht erg wazig. Wanneer ik dan de telefoon schud of een tik geef werkt hij ineens naar behoren. (autofocus ofzoiets)

Op internet lees ik dat dit een bekend probleem is maar lees ook erg veel dan mensen de camera hebben laten vervangen en het daarna alsnog is.

Zit nu te twijfelen of ik hem moet laten repareren want als het daarna nog steeds zou zijn, is zonde van het geld.

Iemand hier ervaring mee? :D

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
J97B30A schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:32:
Heeft iemand van hier ooit problemen gehad met de S21 ultra 1.0 camera?

Wanneer ik de camera open (camera app of bv snapchat) is het zicht erg wazig. Wanneer ik dan de telefoon schud of een tik geef werkt hij ineens naar behoren. (autofocus ofzoiets)

Op internet lees ik dat dit een bekend probleem is maar lees ook erg veel dan mensen de camera hebben laten vervangen en het daarna alsnog is.

Zit nu te twijfelen of ik hem moet laten repareren want als het daarna nog steeds zou zijn, is zonde van het geld.

Iemand hier ervaring mee? :D
hier nog nooit last van gehad met mijn s21 ultra. Misschien iets met de OIS ofzo lijkt het??

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:32

13art

Moderator Mobile
Het heeft me ruim een half jaar gekost, maar ik heb eindelijk Flitsmeister zover dat op mijn S21+ meldingen tegelijkertijd over de speaker van de telefoon alsmede via Bluetooth worden afgespeeld. Wat ik voorheen ook probeerde, het was of het één of het ander.

Blijkt dus, in mijn ogen, een 'Samsung overbodige functie f*ck up' te zijn die de boel in de war schopte. Maar goed, op de volgende manier lukt het.

Binnen Flitsmeister moet de functie 'forceer telefoonspeaker' uit staan. Daarna binnen de telefoon instellingen moet 'Afzonderlijk app-geluid' aan gezet worden en Flitsmeister geselecteerd worden en als Audioapparaar moet dan de telefoon geselecteerd worden.

Et voila, nooit meer hoeven schakelen tussen forceer telefoonspeaker aan/uit maar altijd hoorbare meldingen ongeacht of er via bluetooth of gewoon naar de fm radio van de auto wordt geluisterd.

Edit:
Het is nog niet de perfecte oplossing merk ik. De waarschuwingstonen gaan over de telefoonspeaker maar de tekst over Bluetooth. Geen idee hoe dat kan. Maar ok ik word in ieder geval in beide gevallen tijdig gewaarschuwd.

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 16-07-2022 11:08 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:11

ParaWM

Pro Prutser

13art schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:39:
Het heeft me ruim een half jaar gekost, maar ik heb eindelijk Flitsmeister zover dat op mijn S21+ meldingen tegelijkertijd over de speaker van de telefoon alsmede via Bluetooth worden afgespeeld. Wat ik voorheen ook probeerde, het was of het één of het ander.

Blijkt dus, in mijn ogen, een 'Samsung overbodige functie f*ck up' te zijn die de boel in de war schopte. Maar goed, op de volgende manier lukt het.

Binnen Flitsmeister moet de functie 'forceer telefoonspeaker' uit staan. Daarna binnen de telefoon instellingen moet 'Afzonderlijk app-geluid' aan gezet worden en Flitsmeister geselecteerd worden en als Audioapparaar moet dan de telefoon geselecteerd worden.

Et voila, nooit meer hoeven schakelen tussen forceer telefoonspeaker aan/uit maar altijd hoorbare meldingen ongeacht of er via bluetooth of gewoon naar de fm radio van de auto wordt geluisterd.
Oooh, geweldig. Ik heb ook google maps toegevoegd. Ik zal morgen eens testen, maar vermoed dat ik nu eindelijk van mijn aloude probleem af ben dat ik maps (en flitsmeister) niet hoor als de telefoon met bluetooth verbonden is met de auto (voor bellen) maar ik gewoon FM radio luister.

Super bedankt! :)

Sinterklaas wil bier !

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:32

13art

Moderator Mobile
ParaWM schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:19:
[...]

Oooh, geweldig. Ik heb ook google maps toegevoegd. Ik zal morgen eens testen, maar vermoed dat ik nu eindelijk van mijn aloude probleem af ben dat ik maps (en flitsmeister) niet hoor als de telefoon met bluetooth verbonden is met de auto (voor bellen) maar ik gewoon FM radio luister.

Super bedankt! :)
Graag gedaan. In Maps zelf kan je overigens ook een instelling vinden om navigatiegeluiden af te spelen via de telefoonspeaker (instellingen - navigatie instellingen - stem afspelen via Bluetooth)

Overigens staat die bij mij uit maar toch vanmiddag geluid over bluetooth bij het navigeren toen ik 'afzonderlijk app-geluid) had geactiveerd (maar niet Maps had geselecteerd). Maffe instelling dat 'afzonderlijk app-geluid'. Zoiets zorgt alleen maar voor problemen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Disker
Nou het batterij probleem is opgelost, ik ging van Max 17 uur nu naar 40 uur (ongebruikt, scherm uit).

Combinatie van gebruikt/ongebruikt ging van 12 uur naar 26 uur.

Niks gedaan dit is opeens versprongen en lijkt weer zoals 2 weken geleden. Geen wijzigingen gedaan in opties/apps. Erg vreemd
Disker schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 22:52:
Nou het batterij probleem is opgelost, ik ging van Max 17 uur nu naar 40 uur (ongebruikt, scherm uit).

Combinatie van gebruikt/ongebruikt ging van 12 uur naar 26 uur.

Niks gedaan dit is opeens versprongen en lijkt weer zoals 2 weken geleden. Geen wijzigingen gedaan in opties/apps. Erg vreemd
Software update? Apps geupdate? Carrier settings geupdate?
Ik heb het onlangs allemaal gehad en zie ook ineens een verbetering in de accuduur. Helaas kan ik er niet 1 nauwkeurig aanwijzen waardoor de verbetering komt.

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:51
De helderheid van m'n s21fe is regelmatig te laag waardoor deze lastig te lezen is in de zon

Hoe los ik dit op?

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:56
Vincent91 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 12:47:
De helderheid van m'n s21fe is regelmatig te laag waardoor deze lastig te lezen is in de zon

Hoe los ik dit op?
Helderheid hoger zetten

• Vincent91
Hij staat op z'n hoogst

Het is enkel als de batterij warm is

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:06
Vincent91 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 12:51:
[...]

Hij staat op z'n hoogst

Het is enkel als de batterij warm is
Dat komt omdat de telefoon dan te warm is. Dan moet je in de schaduw gaan staan/zitten.

• Vincent91
jongetje schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:24:
[...]

Dat komt omdat de telefoon dan te warm is. Dan moet je in de schaduw gaan staan/zitten.
Bij m'n a52s had ik dit probleem niet

Nogal lastig soms
Vincent91 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:35:
[...]
Bij m'n a52s had ik dit probleem niet

Nogal lastig soms
A52s is ook een middenklasse telefoon, is wat trager, en de software is daar op ingesteld. Ook is de helderheid lager. En er is meer ruimte in het toestel (screen to body ratio). Resultaat is dat de telefoon minder snel warm wordt.
https://m.gsmarena.com/co...one1=10954&idPhone2=11039

Voor nu, wit beschermhoesje gebruiken weerkaatst de zon, en bij gebruik telefoon in de schaduw houden, beperkt warm worden want zwart absorbeert de warmte.

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
swhnld schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:19:
[...]

A52s is ook een middenklasse telefoon, is wat trager, en de software is daar op ingesteld. Ook is de helderheid lager. En er is meer ruimte in het toestel (screen to body ratio). Resultaat is dat de telefoon minder snel warm wordt.
https://m.gsmarena.com/co...one1=10954&idPhone2=11039

Voor nu, wit beschermhoesje gebruiken weerkaatst de zon, en bij gebruik telefoon in de schaduw houden, beperkt warm worden want zwart absorbeert de warmte.
Of geen beschermhoesje gebruiken. Door het hoesje kan de telefoon juist de warmte niet kwijt.
Gismo1979 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 21:39:
[...]

Of geen beschermhoesje gebruiken. Door het hoesje kan de telefoon juist de warmte niet kwijt.
Ja en nee. Leg morgen je telefoon in de zon, zonder hoesje, en kijk wat de temperatuur doet.

Daarna af laten koelen, in een witte theedoek wikkelen, in de zon leggen, en kijk dan wat er gebeurt met de temperatuur.

Je zult zien dat voorbeeld 2 veel langer koel blijft, ondanks het hoesje (de witte theedoek) wat er dan omheen zit.

Is de telefoon heet, dan kan een hoesje de warmte afgifte beperken, maar hoeveel hangt van het hoesje af, het materiaal en hoe warmtegeleiding dat is. Dat is weer te testen met heet toestel, en met en zonder hoesjes af laten koelen.

Dus ja, een hoesje kan isolerend werken, en nee een hoesje (en screenprotector) kan warmte verminderen.
Wat dan ook meespeelt is de kleur van de telefoon, een zwarte of een witte telefoon achterkant maakt nog een heel verschil.

Ik laat mijn hoesje er altijd om en gebruik een wit t-shirt op het strand de zon weg te houden door die op de telefoon te leggen. Gaat tot dusverre goed.

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Zijn er binnen dit topic ook tweakers met een Galaxy S21 FE (Exynos)? Ik lees veel verschillende dingen over de batterij duur, zijn er mensen die daar wat meer over kunnen vertellen? Batterijduur is namelijk het enige wat mij een beetje tegenhoudt om dit toestel te gaan kopen.
Stefan22 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:47:
Zijn er binnen dit topic ook tweakers met een Galaxy S21 FE (Exynos)? Ik lees veel verschillende dingen over de batterij duur, zijn er mensen die daar wat meer over kunnen vertellen? Batterijduur is namelijk het enige wat mij een beetje tegenhoudt om dit toestel te gaan kopen.
Wordt die nog verkocht dan? Dacht dat huidige S21 FE aanbod alleen Snapdragon chips hadden.
Kan overigens fout in de Pricewatch staan dus check voor aanschaf met de leverancier.

• Gismo1979
  • Niet online
swhnld schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:24:
[...]

Wordt die nog verkocht dan? Dacht dat huidige S21 FE aanbod alleen Snapdragon chips hadden.
Kan overigens fout in de Pricewatch staan dus check voor aanschaf met de leverancier.
reviews: Samsung Galaxy S21 FE - Een geslaagd ‘flagship lite’?
Als ik de review van tweakers.net lees werd/wordt de 21fe geleverd met de exynos 2100. Echter niet in Nederland, dus als hij die wilt kopen is het een import model.

Het volgende topic is wellicht wel interessant voor deze vraag:
Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Lijkt inderdaad hier in Nederland om de Snapdragon 888 variant te gaan, ik meende dat we hier de Exynos variant kregen. Ik lees echter alsnog wel veel variërende dingen over de batterij, dat het na een aantal weken beter wordt aangezien het toestel dan apps in slaapstand plaatst onder andere. Op Reddit kom ik echter posts tegen van mensen die echt zaken als 120Hz uitschakelen omdat het toestel anders het einde van de dag gewoon niet haalt. Ben benieuwd wat de ervaringen hier zijn na een aantal weken.

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 08:35
even een vraag. hoe goed is een S21 FE om nu aan te schaffen? Mijn abo is afgelopen en mijn LG velvet begint na 2 jaar toch langzaam te worden (mogelijk verholpen met factory reset, maar heb daar geen zin in nog). Nu twijfel ik of ik voor een S21 FE ga die nog een redelijke prijs heeft, of dat ik voor een iphone 12 ga.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

De S21 FE krijgt nog 4.5 jaar security updates en is een snel en courant, dus voor een mooie prijs lijkt het mij een aanrader. Heb hem zelf ook... Een iPhone is natuurlijk weer heel iets anders.

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:45

KrazyJay

Ik heb de mijne (8/256) gekocht met 100 Euro cashback via Samsung; het was voor die 539 Euro een goede deal. Ik ben veel met telefoons bezig, het interesseert me en zet ze voor veel dingen in.

De S21FE kan ik omschrijven als saai toestel. Saai omdat ik eens niet de behoefte heb om te gaan rommelen met bootloader unlocks en root om te configureren zoals ik wil, saai omdat ik niet regelmatig moet gaan klooien om iets dat werkte weer werkend te krijgen, en saai omdat er niets over te klagen is, maar ook omdat die geen wow-factor heeft. Er zit geen glazen achterkant op (saai), maar het gaat dan ook niet stuk als die eens op de grond valt. Het is gewoon een degelijk toestel waar alles het van doet. Is dat wat je zoekt, dan lijkt het me een goede keuze.
Stefan22 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:56:
Lijkt inderdaad hier in Nederland om de Snapdragon 888 variant te gaan, ik meende dat we hier de Exynos variant kregen. Ik lees echter alsnog wel veel variërende dingen over de batterij, dat het na een aantal weken beter wordt aangezien het toestel dan apps in slaapstand plaatst onder andere. Op Reddit kom ik echter posts tegen van mensen die echt zaken als 120Hz uitschakelen omdat het toestel anders het einde van de dag gewoon niet haalt. Ben benieuwd wat de ervaringen hier zijn na een aantal weken.
De Samsung software leert van je gebruik en past daar ook apps op aan dmv slaapstanden.
Of iemand het einde van de dag wel of niet haalt hangt van heel veel factoren af. Zelf denk ik dat een dag prima haalbaar is bij standaard instellingen.
Maar ben je het type die alleen in je telefoon leeft zijn er legio opties te bedenken om stroomverbruik te verminderen of er gewoon een sport van maken.
Overigens is de Sony 10 IV de kampioen accu levensduur op dit moment, maar daar is een ander topic voor aankoopadvies als je dat zoekt:
Koopadvies en leveringen smartphones en tablets

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:40
Stefan22 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:56:
Met de mijne haal ik makkelijk de hele dag, ik heb het toestel nu een paar maanden.
Nu ben ik geen zware gebruiker, maar ik denk dat je met normaal gebruik met gemak een dag haalt met de accu.
Verder kan ik het toestel zonder twijfel aanraden, snel en degelijk, bijna saai te noemen omdat ik er niks op aan te merken heb.

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ik ben sinds vandaag over op de S21 enterprise. Ik heb 2 jaar een S9+ gebruikt, naar alle tevredenheid, maar de support is zo goed als gesopt voor de S9+ en dan wil ik er vanaf.

Alles overzetten blijft toch wel een werk, maar wel leuk om met een nieuwe tel. bezig te zijn.

Enige wat ik net vaag vond is het schermdiagonaal. Van beide telefoons is het schermdiagonaal 6.2" , maar de S9+ is wel iets breder. Dat is het enige wat me nu tegen valt.

Ben nu een update aan het installeren en dan ff verder kieken.

• huntedjohan
heb de mijne vandaag in gebruik genomen. en tot nu toe aangenaam verrast. Is lekker klein (tenminste in verhouding met de LG velvet) en weegt stuk minder voor mn gevoel.

• Vincent91
tot hoelang krijgt de s21fe update support ?

ik lees op veel sites tot 2025 ,klopt dit ?

de nothing phone krijgt updates tot 2026

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15:55
Vincent91 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:38:
tot hoelang krijgt de s21fe update support ?

ik lees op veel sites tot 2025 ,klopt dit ?

de nothing phone krijgt updates tot 2026
4 jaar android updates en 5 jaar beveleigingsupdates vanaf de introductie. Dat betekent dat hij tot en met december 2026 nog zeker beveiligingsupdates krijgt.

• Gismo1979
  • Niet online
https://www.sammobile.com...-1-1-on-galaxy-s21-ultra/

Dit zou ik een rare zet vinden. Een UI *.*.1 als een major update te zien en zo een android update minder te hoeven doen. Laat die 4.1.1 versie maar zitten wat mij betreft. Zitten nu dicht op Android 13 dat 12L mijn inziens geen nut meer heeft.

• MaXXeR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2024
Ik heb een issue met de standaard email app. Ik wil per email aangeven of ik de afbeeldingen wil zien, dus met knop "afbeeldingen weergeven". Echter mis ik deze knop. Alleen een volledige system reset zou in mijn geval nog een optie zijn want cache en gegevens zijn al gewist, app herinstalled, maar knop nog steeds weg. Die instelling werkt wel gewoon, dus alle afbeeldingen weergeven werkt normaal.

Ik gok dat dit door een fout in een update komt, maar of dit de email-update of systeem-update is weet ik niet.

Heb die knop gewoon nodig want spam staat geregeld bij normale mail en andersom. En tsja plaatjes kunnen ook fout zijn en schadelijke shit bevatten dus daarom wil ik ze standaard niet weergeven, maar per mail aangeven of ik ze wil zien.

Misschien iemand die hetzelfde ervaart en al een work around heeft?
MaXXeR schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:50:
Ik heb een issue met de standaard email app. Ik wil per email aangeven of ik de afbeeldingen wil zien, dus met knop "afbeeldingen weergeven". Echter mis ik deze knop. Alleen een volledige system reset zou in mijn geval nog een optie zijn want cache en gegevens zijn al gewist, app herinstalled, maar knop nog steeds weg. Die instelling werkt wel gewoon, dus alle afbeeldingen weergeven werkt normaal.

Ik gok dat dit door een fout in een update komt, maar of dit de email-update of systeem-update is weet ik niet.

Heb die knop gewoon nodig want spam staat geregeld bij normale mail en andersom. En tsja plaatjes kunnen ook fout zijn en schadelijke shit bevatten dus daarom wil ik ze standaard niet weergeven, maar per mail aangeven of ik ze wil zien.

Misschien iemand die hetzelfde ervaart en al een work around heeft?
Als het uit een update komt kan Samsung het oplossen met een volgende update. Heb je het daar al gemeld?

Workaround, gebruik een andere mail app zoals Outlook.

• AfterSun
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-10 11:48
Mensen vraagje. Ik heb een S21 FE en die zou 25watt super snel laden moeten ondersteunen. Echter slaat mijn 25watt oplader niet aan. Als ik naar de settings kijk zie ik enkel de optie ''snel opladen'' en niet de optie ''super snel opladen''. Hoe kan dit en hebben andere S21 FE gebruikers ook dit probleem?

• huntedjohan
AfterSun schreef op zondag 24 juli 2022 @ 22:21:
Mensen vraagje. Ik heb een S21 FE en die zou 25watt super snel laden moeten ondersteunen. Echter slaat mijn 25watt oplader niet aan. Als ik naar de settings kijk zie ik enkel de optie ''snel opladen'' en niet de optie ''super snel opladen''. Hoe kan dit en hebben andere S21 FE gebruikers ook dit probleem?
Ik heb een snellader van Samsung gekocht met 2 meter belkin usb c kabel en hier heb ik gewoon supersnel laden volgens mijn telefoon info

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-11 02:40
AfterSun schreef op zondag 24 juli 2022 @ 22:21:
Het gaat niet alleen om het vermogen, maar ook om de techniek. Ondersteunt jouw 25 watt later PPS? Zo niet, dan zal 'Super snel laden' niet beschikbaar komen. Zo wel, dan zou het ook aan de kabel kunnen liggen. Heb je de originele, meegeleverde kabel geprobeerd?

• AfterSun
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-10 11:48
mac1987 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:22:
[...]

Het gaat niet alleen om het vermogen, maar ook om de techniek. Ondersteunt jouw 25 watt later PPS? Zo niet, dan zal 'Super snel laden' niet beschikbaar komen. Zo wel, dan zou het ook aan de kabel kunnen liggen. Heb je de originele, meegeleverde kabel geprobeerd?
Thanks. De lader zou PPS moeten ondersteunen. Het deze lader: https://www.amazon.nl/gp/...itle_o03_s00?ie=UTF8&th=1

Ik heb ook de aangeleverde kabel geprobeerd. Echter werkt dat ook niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hSSX-QeKiRIt6LOqf22sKs-MQlw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A01f93hXeMMcLOucGd6gPuGX.jpg?f=fotoalbum_large

Wat mij aan deze setting opvalt is dat ''Snel opladen'' wel als optie staat, maar niet de extra optie ''super snel opladen'' wat je wel bij andere s21 en s22 series ziet.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-11 02:40
AfterSun schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:34:
[...]

Thanks. De lader zou PPS moeten ondersteunen. Het deze lader: https://www.amazon.nl/gp/...itle_o03_s00?ie=UTF8&th=1

Ik heb ook de aangeleverde kabel geprobeerd. Echter werkt dat ook niet.

[Afbeelding]

Wat mij aan deze setting opvalt is dat ''Snel opladen'' wel als optie staat, maar niet de extra optie ''super snel opladen'' wat je wel bij andere s21 en s22 series ziet.
Lijkt een software probleem dan. Mijn S21+ toont deze optie wel, ook al is er geen lader ingeplugd. Ook zie ik bij elke review van de FE 25 watt laden vermeld staan, met soms zelfs de vermelding' Super fast charging'. Ik zou contact opnemen met Samsung.

• Vincent91
Ik krijg een nieuwe update op m'n s21 fe

• jongetje
Vincent91 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 06:24:
Ik krijg een nieuwe update op m'n s21 fe
Blij mee?

• MaXXeR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2024
swhnld schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:07:
[...]

Als het uit een update komt kan Samsung het oplossen met een volgende update. Heb je het daar al gemeld?

Workaround, gebruik een andere mail app zoals Outlook.
Had gekeken en het is inderdaad door de laatste update. Heb dit ook getest door oudere versie er op te zetten en hierna te updaten. Na update is de knop weg.

Dit is momenteel al een bekend issue. Het is nu alleen afwachten wat ze er mee gaan doen. Voorlopig doe ik het met de vorige update, die van januari en hou het een beetje in de gaten.

• Vincent91

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11 19:21
Mmm, ik word er gek van. Als ik mijn S21 open krijg ik berichten en meldingen aan.
Leg ik hem daarna aan de kant dan komen de meldingen ook nog door.

Maar als ik hem een tijdje niet aanraak komt er niets meer door. Geef melding, sms, bericht of push.
Open ik dan mijn telefoon terug, komt alles weer door.

Heb ik ergens een spaarstand van de wifi aanstaan die de verbinding verbreekt of zo? Want ik zou anders niet weten hoe of wat...
Astratuner schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:08:
Mmm, ik word er gek van. Als ik mijn S21 open krijg ik berichten en meldingen aan.

Maar als ik hem een tijdje niet aanraak komt er niets meer door. Geef melding, sms, bericht of push.

Heb ik ergens een spaarstand van de wifi aanstaan die de verbinding verbreekt of zo? Want ik zou anders niet weten hoe of wat...
Databesparing aangezet?

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11 19:21
Gegevensbesparing staat uit.

Heb nu eens de WiFi spaarstand uitgezet. Zien wat dat geeft.

• Unknown Alien
  • Nu online
Welke adaptor gebruiken jullie om snel te laden?

Ik heb de standaard Samsung daar staat op adaptive fast charging en de batterij is nu 45% vol en duurt nog 55 min voordat deze volgeladen is.

Vind dat niet snel of zijn mijn verwachtingen te hoog?

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Unknown Alien schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:10:

Ik heb de standaard Samsung daar staat op adaptive fast charging en de batterij is nu 45% vol en duurt nog 55 min voordat deze volgeladen is.

Ik gebruik deze voor supersnel laden, bevalt goed.

https://www.bol.com/nl/nl...ck/9200000116274204/?s2a=

• Gismo1979
  • Niet online

Wat staat er vermeld als je aan het opladen bent? Laden, snel laden of supersnel laden?
Als er alleen laden staat zou je eens kunnen kijken onder instellingen -> Batterij en apparaatonderhoud -> Kopje Batterij ->Meer batterij-instellingen of daar de juiste knopjes aangezet zijn onder 'Opladen' (Je toestel dient wel niet aan de oplader te hangen als je hier wat wilt wijzigen).

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:22

E-B

Precies deze: Samsung USB-C Snellader 25W Zwart.

Bewust voor een originele 25W oplader gekozen want zo duur is hij niet, imho. :) Nooit echt gemeten hoe snel de telefoon opgeladen is.

Weet wel dat het voor mij snel genoeg gaat en het gaat sowieso merkbaar sneller dan een reguliere (niet snelle) oplader. Half uurtje laden geeft je redelijk wat capaciteit om bij "nood" weer even verder te kunnen, ik schat zo'n 50 tot 60%. En met een uurtje zit je tussen de 75% tot 90% (afhankelijk van het startpunt vaak hang ik hem rond 20% weer even aan de lader).

Wel even het advies van @Gismo1979 controleren, daar staan namelijk specifieke opties met betrekking tot het wel/niet toestaan van snel- en supersnel opladen.

• Unknown Alien
  • Nu online
Gismo1979 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:52:
[...]

Wat staat er vermeld als je aan het opladen bent? Laden, snel laden of supersnel laden?
Als er alleen laden staat zou je eens kunnen kijken onder instellingen -> Batterij en apparaatonderhoud -> Kopje Batterij ->Meer batterij-instellingen of daar de juiste knopjes aangezet zijn onder 'Opladen' (Je toestel dient wel niet aan de oplader te hangen als je hier wat wilt wijzigen).
Ik heb alle 3 aan staan
  1. Snel opladenn
  2. Supersnel oplade
  3. Snel draadloos opladen
Als ik hem aan de oplader aansluit geeft hij aan :" Snelle oplader aangesloten" .

• E-B

E-B

Unknown Alien schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:08:
[...]
Als ik hem aan de oplader aansluit geeft hij aan :" Snelle oplader aangesloten" .
In dat geval vraag ik mij af of je een (super-)snellader hebt. :) Welke lader gebruik je? En misschien dat je even de specificaties kunt bekijken (en delen)?

Ook handig om te weten of je de originele USB kabel gebruikt of dat je misschien een alternatieve kabel hebt gekocht?

• Gismo1979
  • Niet online
@Unknown Alien Hoe lang geeft hij aan als je de opties snelladen uitzet?
Al lijkt 55 minuten bij 45% enigszins in de lijn der verwachting. Het laden gaat in het begin snel en daarna langzamer.
Als ik kijk onder de kop 'Hoe vol telefoons zitten met snelladers' in het nieuwstopic van tweakers: https://tweakers.net/nieu...-sneller-dan-de-oude.html lijkt me dat deze tijd tot volledig vol wel kan kloppen.
Unknown Alien schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:08:
[...]

Ik heb alle 3 aan staan
  1. Snel opladenn
  2. Supersnel oplade
  3. Snel draadloos opladen
Oplader loskoppelen.
Zat snel opladen uit in instellingen.
Verbind oplader, geeft deze Snel opladen aan, is het een snellader voor hoge snelheid.
Zonder, dan is het niet de snelste lader mogelijk die je hebt.

• huntedjohan
Astratuner schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:08:

weet niet of dat met samsung is, of dat het android is. Ditzelfde had ik met mijn LG velvet. soms hele dag geen email binnen, en dan ineens 10 tegelijk van de hele dag.

• Unknown Alien
  • Nu online
Gismo1979 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:32:
@Unknown Alien Hoe lang geeft hij aan als je de opties snelladen uitzet?
Al lijkt 55 minuten bij 45% enigszins in de lijn der verwachting. Het laden gaat in het begin snel en daarna langzamer.
Als ik kijk onder de kop 'Hoe vol telefoons zitten met snelladers' in het nieuwstopic van tweakers: https://tweakers.net/nieu...-sneller-dan-de-oude.html lijkt me dat deze tijd tot volledig vol wel kan kloppen.
E-B schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:23:
[...]

In dat geval vraag ik mij af of je een (super-)snellader hebt. :) Welke lader gebruik je? En misschien dat je even de specificaties kunt bekijken (en delen)?

Ook handig om te weten of je de originele USB kabel gebruikt of dat je misschien een alternatieve kabel hebt gekocht?
Net wezen opzoeken. Ik heb een normale snelle originele oplader van Samsung en deze is 15watt.

Voor sneller moet ik dus zon 25w of meer kopen.

• Gismo1979
  • Niet online
Unknown Alien schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:19:
[...]

[...]

Net wezen opzoeken. Ik heb een normale snelle originele oplader van Samsung en deze is 15watt.

Voor sneller moet ik dus zon 25w of meer kopen.
Ik heb bij aanschaf van mijn S21+ destijds de volgende aangeschaft:
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Is ook wel de originele 25W oplader van Samsung. Dit is ook voor de S21 en S21+ het maximale wat ondersteund wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Gismo1979 op 29-07-2022 14:51 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geloof dat mijn S21 Ultra oplaadt van 50 naar 85 procent in "ongeveer" 40 minuten aan de Samsung 25W-lader; ik kan me er eerlijk gezegd niet al te druk om maken want ik heb nu in 5 maanden nog geen enkele dag gehad dat ik de telefoon heb leeggetrokken; ook niet op vakantie de hele dag op pad en foto's maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uewhzi7daLvDS44fgIZ6Wz08Wqc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0yHC8ROCMGEBSUrWAxAKuDOs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door MAX3400 op 29-07-2022 14:55 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Vincent91
Skix_Aces schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:24:
[...]

4 jaar android updates en 5 jaar beveleigingsupdates vanaf de introductie. Dat betekent dat hij tot en met december 2026 nog zeker beveiligingsupdates krijgt.
Op tweakers staat

Die wordt erg lang voorzien van updates voor een Android-toestel, liefst vijf jaar. Dat betekent dat de ondersteuning pas in januari 2027 ophoud

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-11 19:19

jmk

Het zou wel heel mooi zijn als de telefoonbatterij na 4 jaar nog goed genoeg is voor dagelijks gebruik. Softwareondersteuning is waarschijnlijk niet meer de zwakste schakel.

Yippie kayak, other buckets!

jmk schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:00:
Het zou wel heel mooi zijn als de telefoonbatterij na 4 jaar nog goed genoeg is voor dagelijks gebruik. Softwareondersteuning is waarschijnlijk niet meer de zwakste schakel.
Batterij zit een instelling in toestel, maximaal tot 85 procent laden, dus dat aanzetten helpt.

Voor de rest hangt het veel van gebruik af, bij opladen vind slijtage plaats, bij heet worden idem. Maar het is wel een gebruiksproduct.
Dus ik zie mensen elke 2 jaar aan een nieuwe accu, en mensen 6 jaar met dezelfde accu.

• GapClio
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-11 14:13
Mag hopen dat de telefoon 7 jaar meegaat met de batterij. Software ondersteuning, qua updates, vind ik niet zo belangrijk.

• Vincent91
swhnld schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:18:
[...]

Batterij zit een instelling in toestel, maximaal tot 85 procent laden, dus dat aanzetten helpt.

Voor de rest hangt het veel van gebruik af, bij opladen vind slijtage plaats, bij heet worden idem. Maar het is wel een gebruiksproduct.
Dus ik zie mensen elke 2 jaar aan een nieuwe accu, en mensen 6 jaar met dezelfde accu.
ik zie mensen met een iphone van 5j oud dus waarom niet ?

• jongetje
swhnld schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:18:
[...]

En dan ook het (super) snel laden uitzetten. Dat zijn allemaal dingen die minder goed zijn voor je batterij.
Vincent91 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:47:
[...]
ik zie mensen met een iphone van 5j oud dus waarom niet ?
Mijn vrouw is iPhone gebruiker, maar haar privé 6s heeft bijvoorbeeld in 4 jaar tijd 2 accu's versleten, haar werk iPhone 7 idem. Maar de iPhone 4 die ze daarvoor privé had ging gewoon 3 jaar mee op de accu. Ze heeft privé nu een SE 2020, kijken hoe lang die het doet.

• trainz2009
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:35
Mijn S21 Ultra is helaas aan het dood gaan. Start continu opnieuw op. Komt in het scherm waar je de pincode kan invoeren, loopt vast en start weer opnieuw op. Zelfs in veilige modus. Vrees dat het toch reparatie gaat worden..

• Vincent91
Ik heb onlangs een reset gedaan maar mn ongebruikte apps gaan niet meer automatisch in diepe slaap

De reset is 3 dagen geleden

Vanaf wanneer gebeurt dit omgeveer?

• Massem
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-11-2024
Is het de moeite waard om van een S9+ te upgraden naar een S21 FE, m.n. qua camera? Of beter nog even doorsparen? :)
Vincent91 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 09:00:
Ik heb onlangs een reset gedaan maar mn ongebruikte apps gaan niet meer automatisch in diepe slaap

De reset is 3 dagen geleden

Vanaf wanneer gebeurt dit omgeveer?
Over de tijd van meerdere weken, je kunt zelf apparaat onderhoud draaien, maar je telefoon bepaald het verder op basis van allerlei parameters hoeveel de telefoon verbruikt.

NIet druk over maken en gewoon laten gebeuren is het beste.
Massem schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:59:
Is het de moeite waard om van een S9+ te upgraden naar een S21 FE, m.n. qua camera? Of beter nog even doorsparen? :)
Doorsparen als het kan.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Voor werk moest ik een klein jaar geleden over naar iOS, gelukkig is er een verandering in beleid doorgevoerd en wordt Android nu ook toegestaan. Da's mooi; morgen komt m'n Samsung S21FE binnen!

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:11

ParaWM

Pro Prutser

Massem schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:59:
Camera zal iets beter zijn, maar als je nog tevreden bent en hij doet het nog zou ik altijd zo laat mogelijk kopen. Heb je altijd de beste bang voor buck. Zeker als de foto's alleen op je telefoon bekijkt (en geen groot scherm) zal het verschil klein zijn......

Sinterklaas wil bier !

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:32

AvK

Ready Set Go

OTA augustus update komt bij mij binnen op mijn S21+.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Massem
ParaWM schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 18:09:
[...]

Camera zal iets beter zijn, maar als je nog tevreden bent en hij doet het nog zou ik altijd zo laat mogelijk kopen. Heb je altijd de beste bang voor buck. Zeker als de foto's alleen op je telefoon bekijkt (en geen groot scherm) zal het verschil klein zijn......
Thanks! Hm had gehoopt dat het wel een sprong vooruit zou zijn qua camera, maar dat valt misschien tegen dan.
Massem schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 22:06:
[...]

Thanks! Hm had gehoopt dat het wel een sprong vooruit zou zijn qua camera, maar dat valt misschien tegen dan.
Camera gaat met kleine stapjes tegenwoordig.
Maar je kunt hem ook nemen om gewoon weer eens een nieuwe te hebben.
Ik heb net een 427 MB grote augustus update binnen gekregen op mijn S21 Ultra.
Vanaf vandaag voor alle PHN versies beschikbaar:
https://www.galaxyclub.nl...-beschikbaar-in-nl-en-be/

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11 17:09

greatgonzo

schit-te-rend!

Massem schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 22:06:
[...]

https://www.dxomark.com/smartphones/Samsung/Galaxy-S9+

https://www.dxomark.com/s...xy-S21-FE-5G-(Snapdragon)

Van 81 naar 126 (primaire camera) is wel een flinke stap hoor.

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-11 22:24
Hoe heeft de 21fe een hogere score dan de p30 pro. Vind deze camera echt ok te huilen ivm met de Huawei.
Alleen in goed licht krijg je leuke resultaten.
Poesmij schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 23:30:
[...]

Hoe heeft de 21fe een hogere score dan de p30 pro. Vind deze camera echt ok te huilen ivm met de Huawei.
Alleen in goed licht krijg je leuke resultaten.
Dxomark legt uit hoe ze testen en tot een score komen, dus leg de testen naast elkaar en je hebt je antwoord hoe ze ertoe komen.
En ja, smaken verschillen, net als auto's, de ene wil een snelle hot hatch, de andere een logge SUV, de volgende een grote station. Alle drie vervoeren ze mensen en goederen, en toch zijn sommige mensen het fundamenteel oneens met elkaar.
Mijn advies, lees een test of review en pik er uit wat voor jou persoonlijk de belangrijkste punten zijn, en besluit op basis daarvan je aanschaf. En leer ermee leven dat sommige dingen misschien niet meer kunnen buiten jou controle, het is soms niet anders.

• E-B

E-B

swhnld schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:29:
[...]

Dxomark legt uit hoe ze testen en tot een score komen, dus leg de testen naast elkaar en je hebt je antwoord hoe ze ertoe komen.
En ja, smaken verschillen, net als auto's, de ene wil een snelle hot hatch, de andere een logge SUV, de volgende een grote station. Alle drie vervoeren ze mensen en goederen, en toch zijn sommige mensen het fundamenteel oneens met elkaar.
Mijn advies, lees een test of review en pik er uit wat voor jou persoonlijk de belangrijkste punten zijn, en besluit op basis daarvan je aanschaf. En leer ermee leven dat sommige dingen misschien niet meer kunnen buiten jou controle, het is soms niet anders.
Precies dit. Op gebied van (goede) telefoon-foto's ben ik de Pixel 2 XL gewend (DXOMARK score van 99) (tussentijds nog een A52 4G en een Sony Xperia 10 II gehad) en heb ik nu een S21 5G (DXOMARK score van 116).

Ik ben voor de S21 gegaan omdat die best aardige camera reviews kreeg en budgettair ik geen Pixel 4 of Pixel 5 kon scoren (wel een hele goede deal op een S21). De foto's zouden zogezegd "Google Pixel waardig" zijn. Dat vind ik persoonlijk dus wel meevallen (of eigenlijk tegenvallen dus...). Gevoelsmatig maak ik met de Pixel 2 sneller en beter een mooiere foto ten opzichte van de S21. Zeker als het licht wat minder wordt. Maar dat is, geloof ik, sowieso 1 van de mindere punten van de S21 en per definitie betere punten van de Pixel.

Ben niet ontevreden over de camera's van de S21 ( sowieso beter dan de A52 en de Xperia 10 :) ), ze maken mooie foto's. Echter kunnen (budget) Pixels van Google de kwaliteit van de foto's makkelijk bijbenen in mijn beleving. :)

Ps. de Pixels doen natuurlijk wel veel met algoritmes om de foto te perfectioneren. Andere fabrikanten doen dit ook maar zijn wat dat betreft nog niet zo ver/goed als Google, denk ik. Wellicht dat de Google Camera op een S21 uitmuntend goede foto's maakt. Dat heb ik (nog) niet getest of mij verder in verdiept. Gebruik graag de native camera app omdat die toch het beste aansluit op de hardware is mijn ervaring.
@E-B gcam app installeren al geprobeerd, dan heb je het Google sausje over je foto's, en hopelijk wel wat je graag wil zien?

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:37

GreyGhost

Het is een spook

Opladen met meerdere adapters en kabels gaat na de Aug update ineens erg traag, charging settings staan goed en een keer getoggled. Ik vond al wat meer meldingen online maar nog geen oplossing, hier ook mensen? En een oplossing?

For I am grey, between the darkness and the light

GreyGhost schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:54:
Opladen met meerdere adapters en kabels gaat na de Aug update ineens erg traag, charging settings staan goed en een keer getoggled. Ik vond al wat meer meldingen online maar nog geen oplossing, hier ook mensen? En een oplossing?
Toestel cache wissen helpt vaak na update problemen. Begin daar als eerste mee?

• Massem
Thanks, ik zal dit eens bekijken! Zou de overstap naar een S22 een betere zijn? Ik lees veel slechte verhalen over de batterij.
Massem schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 09:05:
[...]

Thanks, ik zal dit eens bekijken! Zou de overstap naar een S22 een betere zijn? Ik lees veel slechte verhalen over de batterij.
S22 is tov S21 verbeterd op foto's in donkere omstandigheden wat ik gelezen heb. Batterij weet ik niet, heb geen ervaring met die telefoon, maar je kunt ook de S22+ bekijken want de + modellen op de S serie hebben een betere batterij.
Of, ga voor de S21 Ultra welke een compleet andere camera setup heeft dan de rest van de S21 serie, deze heb ik, en met de 10 keer optische zoom is dat wel een hele fijne camera om bij je te hebben op vakantie, en heeft mijn compact camera vervangen. Eventueel kun je nog de Expert Raw app ervoor downloaden in de Galaxy Store voor allerlei pro opties. Voor mij is deze telefoon het Zwitserse zakmes onder de telefoons.

• Doolman
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-03 11:42
Hoi mensen, nu kan ik tweedehands een s21 ultra, 12gb, 128gb, op de kop tikken voor 500.
Ik bezit nu een iPhone 11.
Dit lijkt me een mooie stap voor vooral foto’s en een prima prijs, maar laat vooral jullie ervaring spreken als ik er naast zit!
Doolman schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 16:03:
Hoi mensen, nu kan ik tweedehands een s21 ultra, 12gb, 128gb, op de kop tikken voor 500.
Ik bezit nu een iPhone 11.
Dit lijkt me een mooie stap voor vooral foto’s en een prima prijs, maar laat vooral jullie ervaring spreken als ik er naast zit!
Zeker de 10 keer optische zoom zal een vooruitgang zijn en de iPhone kun je ook nog leuk kwijt als je wil. Succes met je aankoop!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:07

Quad

Doof

Mooi toestel zeker, maar je kiest wel voor een ander ecosysteem (Google), past dat bij jouw andere producten?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Doolman
Nou mijn zoontje heeft m’n Apple Watch gesloopt (dat gaat van z’n zakgeld af;)), onze MBP is 6 jaar oud en wil eens een ander eco systeem.
Vraag me vooral af of 500 euro een goede prijs is, kan dat bij Samsung (nog) moeilijk inschatten…

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:07

Quad

Doof

Is een nette prijs, maar misschien iets te goedkoop. Is ruim de helft van de huidige nieuwprijs.
Als de verkoper hem voor 749 heeft aangekocht, dan is 500 een faire prijs.

Maar goed, die afweging is voor jezelf. Is het topic niet voor. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Doolman
Nee is ook zo. Toch dank voor je reactie.

• Vincent91
Hoe moeilijk is het om uw software te flashen of is het beter om te wachten op de update?

als ik de csc code verander ,zijn de updates dan sneller ?

[ Voor 25% gewijzigd door Vincent91 op 16-08-2022 12:08 ]

• E-B

E-B

swhnld schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:34:
@E-B gcam app installeren al geprobeerd, dan heb je het Google sausje over je foto's, en hopelijk wel wat je graag wil zien?
Nog niet, omdat ik mij herinner dat het soms nog wel een uitdaging kan zijn om die op een ander toestel dan een Pixel geïnstalleerd te krijgen. :)

Ben tegenwoordig ook niet per se meer van het modden van mijn telefoon. Ding moet gewoon goed en zo betrouwbaar mogelijk werken. Apps die ik niet native vanuit de/een store kan installeren (bijvoorbeeld) probeer ik zoveel mogelijk te mijden. :)

Staat nog op mijn lijstje om mij er meer in te verdiepen (wat er voor nodig is om gcam app op de S21 aan de praat te krijgen).

[ Voor 10% gewijzigd door E-B op 16-08-2022 11:07 ]

Vincent91 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:39:
Hoe moeilijk is het om uw software te flashen of is het beter om te wachten op de update?

als ik de csc code verander ,zijn de updates dan sneller ?
Gewoon wachten is het beste. Minste kans op problemen, en Samsung heeft binnen een maand de laatste update voor alle S21 toestellen OTA beschikbaar.

Je kunt handmatig de Duitse variant downloaden als die er is, die is over het algemeen als eerste beschikbaar en compatibel met NL, maar gaat er iets fout ben je alles op je toestel kwijt (is mij een keer overkomen). Dat koste mij een dag je bloed, zweet en tranen.
Pagina: 1 ... 36 ... 44 Laatste

Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic

In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.