De OTA update voor de S21 FE komt bij mij nu binnen (beveiliging 1-8).
Bij mij gisteren al 👍AudioHome schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 08:30:
De OTA update voor de S21 FE komt bij mij nu binnen (beveiliging 1-8).
Mijn S21 Ultra van een jaar oud was in een bootloop beland. Na opstarten direct weer uit, dat on het oneindige door. Naar de servicewinkel gegaan van Samsung in Amsterdam. Moederbord en batterij werden vervangen onder garantie. De lol bleek helaas van korte duur, de camera met 3x zoom bleek te zijn gesneuveld. Vermoedelijk optische stabilisatie defect. A fijn, toestel weer ingeleverd. Komt hij terug uit reparatie. Hebben ze de ultrawide camera vervangen.... Toestel kwam verder gewoon alle kwaliteitscontroles van Samsung door. Camera nog steeds defect... Toestel weer ingenomen en naar Samsung hoofdkantoor gestuurd om te controleren hoe dit toestel door de checks heen komt terwijl deze defect is.
Zomaar wat ervaringen met de S21 Ultra
Zomaar wat ervaringen met de S21 Ultra
Sindskort heb ik moeite om met een usb-c kabel contact te leggen met de usb-c poort van mijn Samsung Galaxy s21 Ultra. Ik heb 4 kabels gebruikt, de full on usb-c kabels zoals de apple usb-c kabel die ik gebruikte voor fast charging legt geen enkel contact meer. 2 Usb-a naar usb-c kabels leggen wel nog contact na wat gefriemel naar een positie waarmee er contact gevonden wordt. Hoe kan het dat ik met full on usb-c kabels geen contact meer vindt en met die usb-a naar usb-c wel?
Ik had al wat stof uitgekuisd met een paperclip, maar dit heeft het misschien erger gemaakt.. Iemand tips?
Ik had al wat stof uitgekuisd met een paperclip, maar dit heeft het misschien erger gemaakt.. Iemand tips?
Ik heb toch iets vreemds in mijn S21 Ultra maar misschien dat iemand het bekend voorkomt omtrent "Do Not Disturb"; van de 6 mensen die ik als Favourite heb gemarkeerd, wil ik alle inkomende telefoontjes horen, alle messages en alle high priority conversations. Daarnaast heb ik enkele van die mensen ook in Whatsapp extra gemarkeerd als high priority alsmede aparte toontjes etc.
Goed, ik ga naar bed, swipe down op de telefoon en tik "Do Not Disturb" aan. En willekeurig (het is namelijk niet ontzettend regelmatig dat ik berichten verwacht) gebeuren die toontjes en/of de pop-ups gewoon niet. Wat wel fijn is; de rest is wel ontzettend stil 's nachts dus dat is dan wel meegenomen. Maar ja, heb niet voor niets favroutie & high prio instellingen gemaakt.
Ideeen?
Goed, ik ga naar bed, swipe down op de telefoon en tik "Do Not Disturb" aan. En willekeurig (het is namelijk niet ontzettend regelmatig dat ik berichten verwacht) gebeuren die toontjes en/of de pop-ups gewoon niet. Wat wel fijn is; de rest is wel ontzettend stil 's nachts dus dat is dan wel meegenomen. Maar ja, heb niet voor niets favroutie & high prio instellingen gemaakt.
Ideeen?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
@Market_Watcher werken de kabels wel op andere apparaten? Zo ja, dan is er een probleem met je oplaadpoort en moet je laten repareren. Mogelijk onder garantie?
En paperclip kan schade veroorzaken, beter is stof eruit peuteren met houten sateprikker of tandenstoker.
En paperclip kan schade veroorzaken, beter is stof eruit peuteren met houten sateprikker of tandenstoker.
@MAX3400 weet je zeker dat de geluiden niet gebeuren en je het niet gewoon onbewust negeert of zelfs wegdrukt?
Ik gebruik ook deze instellingen, alleen voor bellen/sms (ivm waakdienst) is de hoge prio uitzondering, en heb geen problemen bemerkt.
Whatsapp heb ik het niet mee geprobeerd, als er echt nood is bellen ze wel.
Ik gebruik ook deze instellingen, alleen voor bellen/sms (ivm waakdienst) is de hoge prio uitzondering, en heb geen problemen bemerkt.
Whatsapp heb ik het niet mee geprobeerd, als er echt nood is bellen ze wel.
Nee, dat kan ik je wel vertellen dat ik ze negeer of wegdruk. Het is werkelijk willekeurig want het kan ook zijn dat ik van 1 persoon om 08:00 een appje krijg en die maakt dan geen geluid. En om 08:10 van diezelfde persoon nog een appje, en dan wel geluid. Maar als ik DnD niet gebruik, dus gewoon hele dag alle pingels en bellen; dan hoor ik echt elk appje binnenkomen.swhnld schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:50:
@MAX3400 weet je zeker dat de geluiden niet gebeuren en je het niet gewoon onbewust negeert of zelfs wegdrukt?
SMS heeft er het afgelopen half jaar 3x ruzie mee gehad; en dat is wel vervelend wat die is inderdaad in gebruik voor mijn standby-dienst. Je mist dus gewoon een automatische melding. Nou herhalen we sommige meldingen wel en dan de tweede hoor ik wel. Maar ook hier; handig is anders (en ik slaap onbewust toch heel licht tijdens standby).
mijn google play system update is sindskort verdwenen bij de instelllingen (beveiligin & biometrie)
zijn er nog die dit hebben ?
@Vincent91 Bij mij is die ook verdwenen sinds de Augustus update.
Onder 'instellingen - Info telefoon - Softwaregegevens' staat de google play systeem versie wel nog gewoon. Al heeft erop klikken bij mij ook geen zin meer. Lijkt erop dat dit Samsung eruit gehaald is.
Onder 'instellingen - Info telefoon - Softwaregegevens' staat de google play systeem versie wel nog gewoon. Al heeft erop klikken bij mij ook geen zin meer. Lijkt erop dat dit Samsung eruit gehaald is.
[ Voor 3% gewijzigd door Gismo1979 op 25-08-2022 11:38 . Reden: Blijkt zoals E-B aangeeft niet alleen Samsung gerelateerd te zijn. ]
Viel mij ook al op een aantal dagen geleden. We zijn niet de enige, in ieder geval: https://www.androidpolice...ogle-play-system-updates/Vincent91 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:29:
mijn google play system update is sindskort verdwenen bij de instelllingen (beveiligin & biometrie)
[edit] Toevoeging;
Volgens mij is het niet Samsuns specifiek (zie bovenstaand linkje).Gismo1979 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:35:
@Vincent91Lijkt erop dat Samsung eruit gehaald heeft.
[ Voor 25% gewijzigd door E-B op 25-08-2022 11:36 . Reden: Reactie op Gismo1979 ]
Er is ondertussen een fix voor, via een update van de Play Store. Deze wordt gefaseerd uitgerold, maar je kunt hem ook handmatig sideloaden:E-B schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:35:
Viel mij ook al op een aantal dagen geleden. We zijn niet de enige, in ieder geval: https://www.androidpolice...ogle-play-system-updates/
https://9to5google.com/20...lay-system-updates-pixel/
Update 8/23: The issue preventing users from checking for Google Play system updates is fixed by a new version of the Play Store. The current stable release with the problem is 31.9.13.
Updating to Google Play Store 31.9.20 (h/t Mishaal Rahman) or 32.0.20 will bring back the “Check for update” page, though the August Google Play system update is not yet widely rolled out. Any listed version of the APK will work, while Google should finish rolling out the fix automatically over the coming days.
Onder de instellingen van Play Store (instellingen - over) heb ik die versie nu kunnen installeren en de optie is er nu inderdaad weer.swhnld schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:03:
[...]
Er is ondertussen een fix voor, via een update van de Play Store. Deze wordt gefaseerd uitgerold, maar je kunt hem ook handmatig sideloaden:
https://9to5google.com/20...lay-system-updates-pixel/
[...]
Ik kreeg net weer een beveiliging update op de S21 Ultra, zat al op de 1 augustus update, en dat nummer is gelijk gebleven. Versie is CVH7/CVH7/CVH7
Download 610 mb.
Download 610 mb.
[ Voor 5% gewijzigd door swhnld op 30-08-2022 06:25 ]
Dat kan kloppen. Nieuwe functies voor de camera o.a.swhnld schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 06:24:
Ik kreeg net weer een beveiliging update op de S21 Ultra, zat al op de 1 augustus update, en dat nummer is gelijk gebleven. Versie is CVH7/CVH7/CVH7
Download 610 mb.
https://www.galaxyclub.nl...galaxy-s22-en-s21-series/
En vanochtend weer geen prio-melding. En 4 minuten later wel, van dezelfde afzender en dezelfde appMAX3400 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:31:
[...]
Nee, dat kan ik je wel vertellen dat ik ze negeer of wegdruk. Het is werkelijk willekeurig want het kan ook zijn dat ik van 1 persoon om 08:00 een appje krijg en die maakt dan geen geluid. En om 08:10 van diezelfde persoon nog een appje, en dan wel geluid. Maar als ik DnD niet gebruik, dus gewoon hele dag alle pingels en bellen; dan hoor ik echt elk appje binnenkomen.
SMS heeft er het afgelopen half jaar 3x ruzie mee gehad; en dat is wel vervelend wat die is inderdaad in gebruik voor mijn standby-dienst. Je mist dus gewoon een automatische melding. Nou herhalen we sommige meldingen wel en dan de tweede hoor ik wel. Maar ook hier; handig is anders (en ik slaap onbewust toch heel licht tijdens standby).

/edit: en net weer; half uur geleden netjes een appje + melding. Nu ligt telefoon naast me, alleen een trilling zonder melding..
[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 30-08-2022 20:52 ]
Hier ook op de S21+. Thanks voor het melden.swhnld schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 06:24:
Download 610 mb.
Ik gebruik deze optie niet meer, maar in mijn vorige baan (met een andere Android telefoon) werd de do not disturb optie alleen overruled als er binnen x minuten 2x werd gebeld, geappt, etc. Op de iPhone van mijn man werkt het ook zo. Zou het kunnen dat dat hier ook het geval is?MAX3400 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:17:
[...]
En vanochtend weer geen prio-melding. En 4 minuten later wel, van dezelfde afzender en dezelfde app![]()
/edit: en net weer; half uur geleden netjes een appje + melding. Nu ligt telefoon naast me, alleen een trilling zonder melding..
Zijn hier GCAM gebruikers? Merken jullie dat dit kwalitatief veel verschil maakt?
De Pixel 6(A) scoort over het algemeen beter in tests dan de S21FE, terwijl de prijs vergelijkbaar is.
Maar er zijn wat zaken waardoor ik liever een S21FE zou aanschaffen, maar de camera is dan wel weer een dealbreaker. Als dat opgelost kan worden door de Google algoritmes naar de samsung te brengen, ben ik overtuigd
De Pixel 6(A) scoort over het algemeen beter in tests dan de S21FE, terwijl de prijs vergelijkbaar is.
Maar er zijn wat zaken waardoor ik liever een S21FE zou aanschaffen, maar de camera is dan wel weer een dealbreaker. Als dat opgelost kan worden door de Google algoritmes naar de samsung te brengen, ben ik overtuigd
Dat is bij mij al niet het geval. Voornamelijk bij whatsapp wordt niet elke berichtje opgevolgd door een geluidsnotificatie.MAX3400 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:31:
[...]
....Maar als ik DnD niet gebruik, dus gewoon hele dag alle pingels en bellen; dan hoor ik echt elk appje binnenkomen...
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Zelf gebruik ik die niet, maar is er wel volgens XDA: https://www.xda-developers.com/google-camera-port-hub/greatgonzo schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:02:
Zijn hier GCAM gebruikers? Merken jullie dat dit kwalitatief veel verschil maakt?
hmm.. ik lees het al.. Er is een werkende versie, maar het stuurt alleen maar de camera aan, verbetert niet de software oidswhnld schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:11:
[...]
Zelf gebruik ik die niet, maar is er wel volgens XDA: https://www.xda-developers.com/google-camera-port-hub/
Sinds kort hoor ik consequent een korte zachte tik als ik het scherm in- of uitschakel. Herstart van de telefoon heeft niet geholpen.
Herkent iemand dit of weet iemand hoe dit op te lossen?
Onder Geluiden en Trillen in de instellingen, bediening systeemgeluid/trillen al gekeken of daar geluid aan staat voor schermver-/ontgrendeling?iexip66 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:35:
Sinds kort hoor ik consequent een korte zachte tik als ik het scherm in- of uitschakel. Herstart van de telefoon heeft niet geholpen.
Dank. Dat was het. Heb daar niet in eerste instantie aan gedacht omdat ik het een onnatuurlijke tik vond.
Nee, helaas. Ik heb het echt al maanden consequent kunnen "merken". Het kan dagen goed gaan (elke dag 1 berichtje van 1 persoon tijdens DnD inkomend) en dan hoor ik netjes *ping*. En magisch dan 1 dag niet. En daarna magisch wel weer. Herstart heeft geen invloed. App "pinned" houden heeft geen invloed. Nada.Too5 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:12:
[...]
Zou het kunnen dat dat hier ook het geval is?
Dat lijkt me helemaal frustrerend. Ik heb dan weer de "luxe" dat ik mijn smartphone overdag gewoon in zicht heb dus als het beeld kort aan/uit gaat, heb ik het al door. En ja, geluidjes zijn absoluut fijner.13art schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:09:
[...]
Dat is bij mij al niet het geval. Voornamelijk bij whatsapp wordt niet elke berichtje opgevolgd door een geluidsnotificatie.
Heb jij toevallig voor jouw Whatsapp (algemeen of per persoon) een ander geluidje ingesteld dan standaard werd meegeleverd op de smartphone? Want dat komt me weer bekend voor mijn oude OP7 Pro; die leek soms alleen default-sounds te willen afspelen.
Ach het valt wel mee met het frustrerende. Door de week werk ik dus prima om dan niet altijd gestoord te worden. Heb daarnaast een domme smartwatch en die trilt wel bij elk bericht. En nee, ik heb binnen whatsapp geen aparte geluiden ingesteld dus dat kan het niet zijn.[b]MAX3400 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 09:51:[/b
Dat lijkt me helemaal frustrerend. Ik heb dan weer de "luxe" dat ik mijn smartphone overdag gewoon in zicht heb dus als het beeld kort aan/uit gaat, heb ik het al door. En ja, geluidjes zijn absoluut fijner.
Heb jij toevallig voor jouw Whatsapp (algemeen of per persoon) een ander geluidje ingesteld dan standaard werd meegeleverd op de smartphone? Want dat komt me weer bekend voor mijn oude OP7 Pro; die leek soms alleen default-sounds te willen afspelen.
Klopt het dat de camera van de S21 een vertraging heeft? Als ik met m'n eigen telefoon S22+ een foto maak is het instant. Met de S21 van mijn vrouw zit er een vertraging op, moment klikken en foto krijgen is niet hetzelfde beeld zeg maar. Is dit eventueel een instelling?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Staat toevallig 'bewegingsfoto' aan? Eén na rechtse icoontje bovenin.Oekol schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:29:
Klopt het dat de camera van de S21 een vertraging heeft? Als ik met m'n eigen telefoon S22+ een foto maak is het instant. Met de S21 van mijn vrouw zit er een vertraging op, moment klikken en foto krijgen is niet hetzelfde beeld zeg maar. Is dit eventueel een instelling?
Net even gecheckt, is het helaas niet. Is niet van toepassing bij de huidige foto formaat oid zei die. Hij staat op 3:4 met de meeste mp volgens mij.13art schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:58:
[...]
Staat toevallig 'bewegingsfoto' aan? Eén na rechtse icoontje bovenin.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Kan je een keer een schernopname maken zodat we kunnen zien wat je precies bedoelt en of het afwijkend is of niet?Oekol schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 23:18:
[...]
Net even gecheckt, is het helaas niet. Is niet van toepassing bij de huidige foto formaat oid zei die. Hij staat op 3:4 met de meeste mp volgens mij.
Ik loop hier al sinds de S8+ tegenaan. En nooit volledig kunnen oplossen. En ook bij mijn S21 ultra zijn meldingen en meldingsgeluiden volledig random. Soms gaat het een tijd goed, en dan uit het niets, weer problemen.MAX3400 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 09:51:
[...]
Nee, helaas. Ik heb het echt al maanden consequent kunnen "merken". Het kan dagen goed gaan (elke dag 1 berichtje van 1 persoon tijdens DnD inkomend) en dan hoor ik netjes *ping*. En magisch dan 1 dag niet. En daarna magisch wel weer. Herstart heeft geen invloed. App "pinned" houden heeft geen invloed. Nada.
[...]
Dat lijkt me helemaal frustrerend. Ik heb dan weer de "luxe" dat ik mijn smartphone overdag gewoon in zicht heb dus als het beeld kort aan/uit gaat, heb ik het al door. En ja, geluidjes zijn absoluut fijner.
Android instellingen, Samsung instellingen, Google instellingen en dan ook nog eens app instellingen. Allemaal overlappend.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Het kan zijn dat je instellingen meegenomen hebt van je S8. Beste oplossing is backup maken van WhatsApp en je foto's, fabrieksreset, en dan alles handmatig instellen, maar niet je instellingen terug zetten uit de Samsung backup bijvoorbeeld.kendo schreef op zondag 11 september 2022 @ 00:38:
[...]
Ik loop hier al sinds de S8+ tegenaan. En nooit volledig kunnen oplossen. En ook bij mijn S21 ultra zijn meldingen en meldingsgeluiden volledig random. Soms gaat het een tijd goed, en dan uit het niets, weer problemen.
Android instellingen, Samsung instellingen, Google instellingen en dan ook nog eens app instellingen. Allemaal overlappend.
Het zal je een avondje kosten, maar dan is er geen legacy meer in verborgen instellingen die je meesleept.
Ik ben inmiddels meerdere fabrieks resets en clean installs verder, zowel op de S8+ en S21ultra, niks helpt, tenminste, niet definitief.swhnld schreef op zondag 11 september 2022 @ 08:37:
[...]
Het kan zijn dat je instellingen meegenomen hebt van je S8. Beste oplossing is backup maken van WhatsApp en je foto's, fabrieksreset, en dan alles handmatig instellen, maar niet je instellingen terug zetten uit de Samsung backup bijvoorbeeld.
Het zal je een avondje kosten, maar dan is er geen legacy meer in verborgen instellingen die je meesleept.
Het is dat ie nog maar 1,5 jaar oud is, anders was ie nu vervangen geweest door de "concurrent"
(De S21 ultra is dan ook totaal niet wat ik had verwacht als opvolger voor mijn S8+)
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Als je probleem over meerdere toestellen, meerdere Android versies, meerdere schone installaties mee gaat, dan kan ik alleen adviseren met Whatsapp contact op te nemen, want die geschiedenis zul je steeds meegenomen en teruggezet hebben schat ik zo in. Whatsapp is de constante hierin.kendo schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:44:
[...]
Ik ben inmiddels meerdere fabrieks resets en clean installs verder, zowel op de S8+ en S21ultra, niks helpt, tenminste, niet definitief.
Het is dat ie nog maar 1,5 jaar oud is, anders was ie nu vervangen geweest door de "concurrent"
(De S21 ultra is dan ook totaal niet wat ik had verwacht als opvolger voor mijn S8+)
Het is niet alleen bij whatsapp. Het is ook bij de standaard mail app, Gmail, Outlook, Postnl, Omrin(afval) app, etc..swhnld schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:04:
[...]
Als je probleem over meerdere toestellen, meerdere Android versies, meerdere schone installaties mee gaat, dan kan ik alleen adviseren met Whatsapp contact op te nemen, want die geschiedenis zul je steeds meegenomen en teruggezet hebben schat ik zo in. Whatsapp is de constante hierin.
Elke app die ingesteld staat voor meldingen, vertoont dit gedrag.
zet je dan ook altijd de back-up terug? misschien dat er toch een of andere instelling wordt meegenomen dan.kendo schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:33:
[...]
Het is niet alleen bij whatsapp. Het is ook bij de standaard mail app, Gmail, Outlook, Postnl, Omrin(afval) app, etc..
Elke app die ingesteld staat voor meldingen, vertoont dit gedrag.
Nee, geen intellingen backups, dat werkt toch niet 100%. Je moet altijd nog vanalles instellen. Alles gaat handmatig.Ruudox schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:20:
[...]
zet je dan ook altijd de back-up terug? misschien dat er toch een of andere instelling wordt meegenomen dan.
Zojuist een kleine OTA update binnen gekregen.
Geen idee wat er aangepast is.
Patch staat nog op 1 augustus.
Geen idee wat er aangepast is.
Patch staat nog op 1 augustus.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ook op de s21
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Hier ook, S21 Ultra, dank @Glassertje voor de informatie
Niet om te klagen, maar wel for the record, de S21FE valt weer buiten de boot en mag wachten een andere dag. Toch frappant voor een toestel dat bijna een jaar jonger is dan de S21-reeks zelf.
@KrazyJay hier ook geen updates op een Ultra
Het is altijd wel zo, dat de EU-software updates (EUX) voor de S21FE altijd later komen dan de S22 en S21-lijn, en daarnaast zelfs ook later zijn dan de software updates voor de niet-EU S21FE builds zoals de (EUY), op een enkele uitzondering daargelaten. Echt een uitzondering, en ik snap niet waarom.
PHN en LUX-builds zijn er dacht ik niet voor dit toestel.
S21 FE zit vanaf een bepaald moment op het nieuwe update systeem met niet meer landelijke maar regio updates, daarom EUX ipv PHN, etc.KrazyJay schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:11:
Het is altijd wel zo, dat de EU-software updates (EUX) voor de S21FE altijd later komen dan de S22 en S21-lijn, en daarnaast zelfs ook later zijn dan de software updates voor de niet-EU S21FE builds zoals de (EUY), op een enkele uitzondering daargelaten. Echt een uitzondering, en ik snap niet waarom.
https://www.galaxyclub.nl...en-updates-per-land-meer/
Lekker belangrijk of je een week eerder of later de update krijgt.
Daarnaast kan het wel iets specifieks voor de S21 zijn en niet voor de fe.
Daarnaast kan het wel iets specifieks voor de S21 zijn en niet voor de fe.
Ik heb het idee dat mijn S21 na de update van vanochtend ineens, eindelijk, veel vloeiender werkt. Geen stutters meer tijdens het scrollen door YouTube bijvoorbeeld. Anderen? Wellicht had ik een ander probleem wat nu per ongelijk opgelost is natuurlijk, maar ik merk echt verschil.
Mijn S21 Ultra loopt ook uitzonderlijk soepel. Heb een tijdje de S21 niet intensief gebruikt maar daarvoor in de plek de iphone 13 Pro maar het was me opgevallen dat de S21 erg soepel loopt opeens. Heb wel een reset gedaan dus weet niet of het door de reset komt of de update.SaN schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:12:
Ik heb het idee dat mijn S21 na de update van vanochtend ineens, eindelijk, veel vloeiender werkt. Geen stutters meer tijdens het scrollen door YouTube bijvoorbeeld. Anderen? Wellicht had ik een ander probleem wat nu per ongelijk opgelost is natuurlijk, maar ik merk echt verschil.
Ik heb sinds een aantal dagen dat whatsapp berichten überhaupt niet binnen komen tot ik whatsapp zelf open.
Mijn man heeft het ook op z'n iPhone. Wellicht is er meer gaande bij whatsapp..
Ah, ik dacht dat ik setting had aangepast dus ik was al een mooi tijdje aan het zoeken..Too5 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 01:30:
Ik heb sinds een aantal dagen dat whatsapp berichten überhaupt niet binnen komen tot ik whatsapp zelf open.
Toevallig ook beta tester van whatsapp?
Het is volgens mij het meest probleemvrije toestel dat ik in de laatste tien jaar heb gebruikt. Nooit sloom, vol of instabiel. Ik moet voor mijn gevoel wel erg vaak updaten. Ik heb ook eindelijk geen "range anxiety" meer sinds dit toestel.Garret1410 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:54:
[...]
Mijn S21 Ultra loopt ook uitzonderlijk soepel. Heb een tijdje de S21 niet intensief gebruikt maar daarvoor in de plek de iphone 13 Pro maar het was me opgevallen dat de S21 erg soepel loopt opeens. Heb wel een reset gedaan dus weet niet of het door de reset komt of de update.
Nee, geen beta testers hier.KingSizeBas schreef op donderdag 22 september 2022 @ 07:03:
[...]
Ah, ik dacht dat ik setting had aangepast dus ik was al een mooi tijdje aan het zoeken..
Toevallig ook beta tester van whatsapp?
Valt me nu op dat smart lock niet meer werkt op mijn S21+. Net gekeken bij instellingen is de optie vertrouwde plaatsen verdwenen. Is dit iemand anders ook opgevallen of zit er bij mij softwarematig wat mis?
Het klopt. Bij mij is het ook weg. Ik heb een S20 FE. Het schijnt dat dit te maken heeft met de laatste update van Google Play System update.
Mijn S21 Ultra heeft smart lock nog gewoon, en de Play system update is 1 augustus. Beveiliging patch van 1 september.
Jep, bij mij is de optie vertrouwde plaatsen ook verdwenen. Gebruik de S21. Vond al dat ik zo veel moest unlocken de afgelopen dagen

@swhnld die staat al op augustus en er is momenteel geen update voor
@swhnld same here.
Staat hier (ook een s21+) nog gewoon onder 'Vergrendelscherm'.Gismo1979 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 21:13:
Valt me nu op dat smart lock niet meer werkt op mijn S21+. Net gekeken bij instellingen is de optie vertrouwde plaatsen verdwenen. Is dit iemand anders ook opgevallen of zit er bij mij softwarematig wat mis?
Staat onder 'Vertrouwde agents' (wat een bar slechte vertaling van 'Trust agents'

hier, s21 ultra. Onder vergrendelscherm, smartlock, vertrouwde plaatsen. Wel staat het aantal vertrouwde plaatsen, voor de zoveelste keer, weer op 0.
Yep, staat aan. Het rare is dat het wel heeft gewerkt en ook gewoon onder vergrendelscherm heeft gestaan. Het is ineens foetsie.13art schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:55:
[...]
Staat hier (ook een s21+) nog gewoon onder 'Vergrendelscherm'.
Staat onder 'Vertrouwde agents' (wat een bar slechte vertaling van 'Trust agents') Smart Lock (Google) wel geactiveerd?
Ook op mijn S21+ is 'vertrouwde plaatsen' verdwenen onder 'smart lock'.
Ik draai de laatste stock Android (v12). Ik zag dat ik mijn toestel moest rebooten om de 'Google Play-systeemupdate' te voltooien. Die is van 1 juli naar 1 augustus 2022 gegaan, maar het probleem was er in beide situaties.
Ik draai de laatste stock Android (v12). Ik zag dat ik mijn toestel moest rebooten om de 'Google Play-systeemupdate' te voltooien. Die is van 1 juli naar 1 augustus 2022 gegaan, maar het probleem was er in beide situaties.
Er zijn meer mensen waarbij Smart Lock/Trusted Places weg is. Maar een update is onderweg.
https://9to5google.com/20...k-trusted-places-missing/
https://www.rprna.com/upd...for-some-android-users-1/
https://9to5google.com/20...k-trusted-places-missing/
https://www.rprna.com/upd...for-some-android-users-1/
Voorlopig heb ik het probleem van steeds ontgrendelen opgelost door de tip te volgen die ik hier ergens las, namelijk, door een routine te maken met bixby
Na aanleiding van je bericht heb ik hier ook eens naar gekeken. Ik heb nu onder bixby-routines een routine aangemaakt dat als ik op 1 plaats ben de telefoon ontgrendeld blijft (max. 4 uur lang).acale schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:38:
Voorlopig heb ik het probleem van steeds ontgrendelen opgelost door de tip te volgen die ik hier ergens las, namelijk, door een routine te maken met bixby
Als: Plaats (je kunt hier een wifipunt aangeven voor nauwkeurigere bepaling)
Dan: telefoon ontgrendeld laten.
Nu even kijken of het werkt zoals bedacht.
Ik had ergens gelezen dat je de cache en gegevens van Google Play Service moest legen. Niet doen en zeker niet als je een galaxy watch 4 hebt

Dacht het even te proberen, maar heeft niet geholpen. Heeft er wel voor gezorgt dat mijn watch4 niet meer verbond met de telefoon en voor een nieuwe connectie gereset moest worden.
[ Voor 21% gewijzigd door Gismo1979 op 02-10-2022 08:36 ]
Zoals de artikelen van @13art aangeven:
De beta van de benodigde versie staat als APK op apkmirror. Dus je kunt proberen die beta te sideloaden als je niet wil wachten of de Bixby work-around niet je van het vind.
De huidige versie in de play Store is 22.33.16The fix for this issue in Google Smart Lock is appearing with version number 22.39.12 on Google Play Services.
De beta van de benodigde versie staat als APK op apkmirror. Dus je kunt proberen die beta te sideloaden als je niet wil wachten of de Bixby work-around niet je van het vind.
Hehe, het leeg gooien van de cache had ik al geprobeerd voordat ik de reactie van 13art had gekezen. Ik wacht nu totdat het opgelost wordt middels de update en tussentijds test ik de bixby routine uit.
Bij mij werkt het opvallend goed. Zelfs beter dan Samsung smart lockGismo1979 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 08:32:
[...]
Na aanleiding van je bericht heb ik hier ook eens naar gekeken. Ik heb nu onder bixby-routines een routine aangemaakt dat als ik op 1 plaats ben de telefoon ontgrendeld blijft (max. 4 uur lang).
Als: Plaats (je kunt hier een wifipunt aangeven voor nauwkeurigere bepaling)
Dan: telefoon ontgrendeld laten.
Nu even kijken of het werkt zoals bedacht.
Het lijkt inderdaad stabieler te werken. Bedankt voor de tip @acale
Is ook een kleine download, op de S21 Ultra slechts 225 MB.E-B schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:10:
[Afbeelding]
Komt zojuist een update met de 1 oktober patch binnenrollen op mijn S21 5G. Worden niet echt andere nieuwigheden genoemd op dit moment.
https://www.galaxyclub.nl...van-oktober-in-nederland/
[ Voor 7% gewijzigd door swhnld op 04-10-2022 21:53 ]
Smart unlock - trusted places is weer beschikbaar en actief bij mij, sinds gisteren. S21. (nog) geen 1 Oktober update te zien bij mij.
Bij mij is het nu ook weer beschikbaar.Gaargod schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 06:46:
Smart unlock - trusted places is weer beschikbaar en actief bij mij, sinds gisteren. S21. (nog) geen 1 Oktober update te zien bij mij.
Ik heb gisteren een S21 FE 256GB (zwart) ontvangen. Komt bij Proshop (Denemarken) vandaan, die deze week een scherpe deal heeft/had. Het blijkt echter model SM-G990B2/DS te zijn, terwijl ik zonder 2 toevoeging verwacht.
Dit topic/forum en XDA doorzocht, zonder resultaat.
Google levert een (ontkracht) gerucht dat het misschien een 4G model met goedkopere SoC zou zijn. Op de ontvangen doos staat gewoon 5G, dus dat gerucht klopt definitief niet.
Verder een Reddit topic gevonden waar de TS bevestigt dat er in zijn B2 gewoon een Snap 888 zit. Iemand geeft aan dat Samsung support hem vertelde dat het een nieuwe variant betreft met als verschil bluetooth 5.2 ipv 5.0 (certificering). Dat zie ik verder nergens terug.
Samsung NL site geeft S21 FE modellen met en zonder (2022) toevoeging, maar ik zie 1-2-3 geen verschil in specs. Spot nu wel "Software Support Periode = Tenminste tot en met Juli 2027" bij de 2022, dat is januari bij de "oude".
Geprobeerd Samsung support te bellen maar werd 2x opgehangen na de wachtrij
Whatsapp wacht ik nog steeds op een mens... Maar ik verwacht hier sowieso weinig van.
Het lijkt er wel op dat er aparte firmware voor wordt uitgebracht... Daardoor vrees ik dat de (mod) community, die al zeer beperkt lijkt voor de FE, hierdoor/voor nog minder gaat doen.
Ik heb de doos nog even geseald gelaten... Ik kan dus niks binnen Android checken.
Is iemand al tegen dit S21 FE B2 model aangelopen?
Google levert een (ontkracht) gerucht dat het misschien een 4G model met goedkopere SoC zou zijn. Op de ontvangen doos staat gewoon 5G, dus dat gerucht klopt definitief niet.
Verder een Reddit topic gevonden waar de TS bevestigt dat er in zijn B2 gewoon een Snap 888 zit. Iemand geeft aan dat Samsung support hem vertelde dat het een nieuwe variant betreft met als verschil bluetooth 5.2 ipv 5.0 (certificering). Dat zie ik verder nergens terug.
Samsung NL site geeft S21 FE modellen met en zonder (2022) toevoeging, maar ik zie 1-2-3 geen verschil in specs. Spot nu wel "Software Support Periode = Tenminste tot en met Juli 2027" bij de 2022, dat is januari bij de "oude".
Geprobeerd Samsung support te bellen maar werd 2x opgehangen na de wachtrij
Het lijkt er wel op dat er aparte firmware voor wordt uitgebracht... Daardoor vrees ik dat de (mod) community, die al zeer beperkt lijkt voor de FE, hierdoor/voor nog minder gaat doen.
Ik heb de doos nog even geseald gelaten... Ik kan dus niks binnen Android checken.
[ Voor 4% gewijzigd door nOLoGIc op 07-10-2022 11:44 ]
Er zijn wat oude berichten dat het een 4G model met 720G Snapdragon zou zijn. Maar als er op de doos 5G staat, dan zal het inderdaad waarschijnlijk gewoon de nieuwe versie zijn met BT5.2 en de 888. De 720G support geen 5G, dus ik zou er voor gaan. Openen en CPU-Z installeren. YOLO!nOLoGIc schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:37:
Ik heb gisteren een S21 FE 256GB (zwart) ontvangen. Komt bij Proshop (Denemarken) vandaan, die deze week een scherpe deal heeft/had. Het blijkt echter model SM-G990B2/DS te zijn, terwijl ik zonder 2 toevoeging verwacht.
Geprobeerd Samsung support te bellen maar werd 2x opgehangen na de wachtrijWhatsapp wacht ik nog steeds op een mens... Maar ik verwacht hier sowieso weinig van.
Sinterklaas wil bier !
Nu ik dit verhaal lees pak ik uit nieuwsgierigheid ook mijn doosje van de S21 FE erbij gepakt. Ik heb het 128GB model, en ook hierop zie ik staan SM-G990B2/DS. Deze heb ik ruim anderhalve maand geleden gekocht bij Belsimpel, geen buitenlands toestel dus (neem ik aan).nOLoGIc schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:37:
Momenteel op G990B2XXU1CVH7, dus lijkt inderdaad een aparte firmware versie. Updates komen steeds netjes op tijd binnen overigens.
In AIDA64 zie ik inderdaad Bluetooth versie 5.2 op mijn toestel, dit zou inderdaad de upgrade kunnen zijn t.o.v. de originele G990B. Voor de rest gewoon S888 hier.
EDIT: Overigens is de dev community op bijv XDA inderdaad teleurstellend voor dit toestel. Volgens mij kan ook alleen nog maar de Exynos soc geroot worden momenteel.
[ Voor 10% gewijzigd door KabouterTilly op 07-10-2022 12:16 ]
Ik maak me over de hardware ook geen zorgen (meer), prettig dat KabouterTilly specs bevestigt!
Blijft wel de aparte firmware en evt. extra horde voor modden.
Ik meen voor zowel Snap als Exynos unlock/root instructie gevonden te hebben op XDA en ook unofficial TWRP. Daarbij ook bevestiging dat camera (app) er niet mee stopt, zoals bij de A52S.
Ik kan zo snel niet beoordelen of de unlock/root firmware specifiek is... Er is al niet veel qua community, als dan ook nog dingen nvt blijken voor B2 variant
Ik wil proberen voor het eerst zonder unlock/root te draaien, maar wil de optie wel achter de hand houden als ik tegen teveel beperkingen aanloop...
Blijft wel de aparte firmware en evt. extra horde voor modden.
Ik meen voor zowel Snap als Exynos unlock/root instructie gevonden te hebben op XDA en ook unofficial TWRP. Daarbij ook bevestiging dat camera (app) er niet mee stopt, zoals bij de A52S.
Ik kan zo snel niet beoordelen of de unlock/root firmware specifiek is... Er is al niet veel qua community, als dan ook nog dingen nvt blijken voor B2 variant

Ik wil proberen voor het eerst zonder unlock/root te draaien, maar wil de optie wel achter de hand houden als ik tegen teveel beperkingen aanloop...
Persoonlijk ben ik zeer tevreden over het toestel, gebruik hiernaast nog een OnePlus 8T voor werk.
Was vroeger ook erg van het rooten en andere software flashen, maar moet zeggen dat ik hier de laatste jaren van terug ben gekomen.
Op de S21FE draai ik Nova Launcher (net als al jaren op alle smartphones), en middels ADB alle bloatware er wel af kunnen gooien. Ook variabele schermverversing is via de app GalaxyMaxHz prima te doen met ADB, geen root voor nodig. Echt een aanrader!
Was vroeger ook erg van het rooten en andere software flashen, maar moet zeggen dat ik hier de laatste jaren van terug ben gekomen.
Op de S21FE draai ik Nova Launcher (net als al jaren op alle smartphones), en middels ADB alle bloatware er wel af kunnen gooien. Ook variabele schermverversing is via de app GalaxyMaxHz prima te doen met ADB, geen root voor nodig. Echt een aanrader!
Zal vanwege gebrek aan chips zijn dat ze een update gedaan hebben, dus nu bluethooth 5.2 als extra meevaller op de FE.nOLoGIc schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:37:
Geprobeerd Samsung support te bellen maar werd 2x opgehangen na de wachtrijWhatsapp wacht ik nog steeds op een mens... Maar ik verwacht hier sowieso weinig van.
Voor root/unlock, blijf weg bij Samsung en kies een merk wat dat gewoon ondersteunt zoals Sony, Xiaomi, Asus, OnePlus. Zeker Xiaomi levert meer hardware voor het geld dan Samsung. Samsung koop je juist voor de stabiliteit in de software, de massa verschillende hoesjes en andere accessoires. Maar root je het, dan gelijk Knox errors en daardoor problemen in combinatie met bedrijfspolicies, dus ook tweedehands is het toestel dan minder waard.
Dat is het vreemde, bluetooth 5.2 zit in de SD 888, dus in principe al beschikbaar vanaf begin.swhnld schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:31:
[...]
Zal vanwege gebrek aan chips zijn dat ze een update gedaan hebben, dus nu bluethooth 5.2 als extra meevaller op de FE.
Voor root/unlock, blijf weg bij Samsung en kies een merk wat dat gewoon ondersteunt zoals Sony, Xiaomi, Asus, OnePlus. Zeker Xiaomi levert meer hardware voor het geld dan Samsung. Samsung koop je juist voor de stabiliteit in de software, de massa verschillende hoesjes en andere accessoires. Maar root je het, dan gelijk Knox errors en daardoor problemen in combinatie met bedrijfspolicies, dus ook tweedehands is het toestel dan minder waard.
De vraag is door Samsung support doorgezet naar een productspecialist, fwiw...
Heb de vraag ook gesteld aan de verkoper, of die het zelf weten, of hun distributer of het anders via hun kanalen bij Samsung kunnen aankaarten.
Vwb root/unlock, daar ben ik me van bewust. Voor m'n S9 (Exynos) geen probleem, nog steeds community activiteit. Maar sindsdien is er idd een hoop veranderd helaas.
Ik neig ook naar stock zonder unlock draaien, alleen al vanwege OTA updates. Ik gebruik sowieso geen echte custom roms, maar modded stock roms of soortgelijke projecten.KabouterTilly schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:11:
Persoonlijk ben ik zeer tevreden over het toestel, gebruik hiernaast nog een OnePlus 8T voor werk.
Ook al eeuwigheid Nova gebruiker. ADB debloat staat al op todo. GalaxyMaxHz sinds gisteren ook, mooi om te horen dat dat zonder root kan!
Maar er staan nog meer zaken die ik gewend ben als ?? op de todo...
Hier is 'smart lock - vertrouwde plaatsen' ook weer beschikbaar, ondanks dat ik nog steeds op de 1 augustus update van Google Play-syseemupdate zit.Gaargod schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 06:46:
Als ik mijn telefoon uit en aanzet dan is mijn GPS aan. Hoe komt dit en kan dit ook uitgeschakeld blijven? Ik wil namelijk niet dat dit aanstaat als ik het niet gebruik.
Waarschijnlijk gebruik je toch ergens locatie gegevens zoals weerbericht of find my phone.jongetje schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 06:50:
Als ik mijn telefoon uit en aanzet dan is mijn GPS aan. Hoe komt dit en kan dit ook uitgeschakeld blijven? Ik wil namelijk niet dat dit aanstaat als ik het niet gebruik.
Maak een taak aan via Bixby routines of via tasker die na opstarten locaties uitzet?
Dan zou het systeem toch alsnog niet mijn GPS mogen aanzetten?swhnld schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:55:
[...]
Waarschijnlijk gebruik je toch ergens locatie gegevens zoals weerbericht of find my phone.
Maak een taak aan via Bixby routines of via tasker die na opstarten locaties uitzet?
Ik zie ook als ik Wi-Fi inschakel dat de GPS even snel aan en uit gaat om de locatie van de Wi-Fi aan Google door te geven.
Je hoeft maar 1 keer ergens akkoord op te hebben gegeven...jongetje schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:17:
[...]
Dan zou het systeem toch alsnog niet mijn GPS mogen aanzetten?
Ik zie ook als ik Wi-Fi inschakel dat de GPS even snel aan en uit gaat om de locatie van de Wi-Fi aan Google door te geven.
Hi, nieuwe S21 bezitter hier.
Excuus als deze vraag al gepost is.
Ik laat mijn S21 om de dag automatisch resetten.
2 dingen vallen op:
1. Alle geopende apps blijven actief na restart.
2. aod gaat niet actief, dus scherm blijft fel en dit is vervelend in de nacht en kost meer energie.
Bixby routines staan uit.
Zijn beide op te lossen?
Excuus als deze vraag al gepost is.
2 dingen vallen op:
2. aod gaat niet actief, dus scherm blijft fel en dit is vervelend in de nacht en kost meer energie.
Bixby routines staan uit.
Zijn beide op te lossen?
[ Voor 4% gewijzigd door Pinin op 19-10-2022 11:17 ]
www.casarodriguillo.com
Samsung kiest er bewust voor alles open te laten met een herstart. Dan kun je gewoon verder gaan waar je gebleven was. De rest regelt de software voor je via apparaat onderhoud.Pinin schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:15:
2 dingen vallen op:
Waarom denk je elke 2 dagen een herstart nodig te hebben? Mijn herstart ongeveer 1 keer per maand als de software update geïnstalleerd wordt.
Tja, bij andere telefoon ook nooit gedaan. Nu heb ik af en toe apps die crashen.swhnld schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:41:
[...]
Samsung kiest er bewust voor alles open te laten met een herstart. Dan kun je gewoon verder gaan waar je gebleven was. De rest regelt de software voor je via apparaat onderhoud.
Waarom denk je elke 2 dagen een herstart nodig te hebben? Mijn herstart ongeveer 1 keer per maand als de software update geïnstalleerd wordt.
www.casarodriguillo.com
Wat was je andere telefoon, en hoe heb je deze telefoon geïnstalleerd? Heb je data overgezet met SmartSwitch?Pinin schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:50:
[...]
Tja, bij andere telefoon ook nooit gedaan. Nu heb ik af en toe apps die crashen.
En kwam de telefoon met Android 11 of 12?
Was een pixel 4a, met android 12 denk ik. Overgezet met smartswitchswhnld schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:55:
[...]
Wat was je andere telefoon, en hoe heb je deze telefoon geïnstalleerd? Heb je data overgezet met SmartSwitch?
En kwam de telefoon met Android 11 of 12?
www.casarodriguillo.com
De crashende apps en aod instellingen kunnen vanuit de SmartSwitch migratie fout zijn. Met name rond Android 12 zijn enorm veel problemen in de markt.Pinin schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:57:
[...]
Was een pixel 4a, met android 12 denk ik. Overgezet met smartswitch
Backup Whatsapp, stel je foto's en contacten veilig en reset de telefoon naar fabrieksinstellingen. Stel opnieuw in zonder backups terug te zetten. Installeer Whatsapp handmatig en herstel backup via die route. Zou al je problemen moeten oplossen.
Ok, ik heb idd vooral whatapp problemenswhnld schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:06:
[...]
De crashende apps en aod instellingen kunnen vanuit de SmartSwitch migratie fout zijn. Met name rond Android 12 zijn enorm veel problemen in de markt.
Backup Whatsapp, stel je foto's en contacten veilig en reset de telefoon naar fabrieksinstellingen. Stel opnieuw in zonder backups terug te zetten. Installeer Whatsapp handmatig en herstel backup via die route. Zou al je problemen moeten oplossen.
www.casarodriguillo.com
Misschien iemand een idee
Ik heb enkele maanden de S21 enterprise. Laad altijd max tot 85% en snachts laad ik hem niet op.
Nu heb ik sinds enkele weken, dat wanneer ik ga slapen dat de telefoon snachs gewoon leegloopt, door niks te doen.
Ik zet zelfs alles uit. synch, locatie, wifi, mobile network etc. Ik zet ook alle actieve Apps uit. En dan alsnog loopt de batterij van 30% naar 1% leeg...
Gedurende dag is het verbruik normaal. Zoals nu heb ik hem opgeladen tot 85% en in 40 min tijd is er 2% afgegaan.
Dus alleen snachts loopt die leeg..~8 uur 30% foetsie
Ik heb een diagnose gedaan, maar geeft aan dat de batterij goed is. 4000ah
Enige idee waar ik iets kan vinden of een instelling die ik mis.
Thanks
*edit* Heb de update van okt 2022*
Ik heb enkele maanden de S21 enterprise. Laad altijd max tot 85% en snachts laad ik hem niet op.
Nu heb ik sinds enkele weken, dat wanneer ik ga slapen dat de telefoon snachs gewoon leegloopt, door niks te doen.
Ik zet zelfs alles uit. synch, locatie, wifi, mobile network etc. Ik zet ook alle actieve Apps uit. En dan alsnog loopt de batterij van 30% naar 1% leeg...
Gedurende dag is het verbruik normaal. Zoals nu heb ik hem opgeladen tot 85% en in 40 min tijd is er 2% afgegaan.
Dus alleen snachts loopt die leeg..~8 uur 30% foetsie
Ik heb een diagnose gedaan, maar geeft aan dat de batterij goed is. 4000ah
Enige idee waar ik iets kan vinden of een instelling die ik mis.
Thanks
*edit* Heb de update van okt 2022*
Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic
In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic
In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.