Heb je al gekeken bij batterij -> batterij - details weergeven gekeken?Unknown Alien schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:48:
Misschien iemand een idee
Ik heb enkele maanden de S21 enterprise. Laad altijd max tot 85% en snachts laad ik hem niet op.
Nu heb ik sinds enkele weken, dat wanneer ik ga slapen dat de telefoon snachs gewoon leegloopt, door niks te doen.
Ik zet zelfs alles uit. synch, locatie, wifi, mobile network etc. Ik zet ook alle actieve Apps uit. En dan alsnog loopt de batterij van 30% naar 1% leeg...
Gedurende dag is het verbruik normaal. Zoals nu heb ik hem opgeladen tot 85% en in 40 min tijd is er 2% afgegaan.
Dus alleen snachts loopt die leeg..~8 uur 30% foetsie
Ik heb een diagnose gedaan, maar geeft aan dat de batterij goed is. 4000ah
Enige idee waar ik iets kan vinden of een instelling die ik mis.
Thanks
*edit* Heb de update van okt 2022*
's nachts worden vaak ook synchronisaties uitgevoerd (bijv. WhatsApp backup). Misschien dat daar iets fout gaat?Unknown Alien schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:48:
Ik heb enkele maanden de S21 enterprise. Laad altijd max tot 85% en snachts laad ik hem niet op.
Nu heb ik sinds enkele weken, dat wanneer ik ga slapen dat de telefoon snachs gewoon leegloopt, door niks te doen.
Ik zet zelfs alles uit. synch, locatie, wifi, mobile network etc. Ik zet ook alle actieve Apps uit. En dan alsnog loopt de batterij van 30% naar 1% leeg...
Gedurende dag is het verbruik normaal. Zoals nu heb ik hem opgeladen tot 85% en in 40 min tijd is er 2% afgegaan.
Thanks
Synchroniseren heb ik uitgezet, zo ook mijn wifi en mobiel data, dus hij kan nergens heen synchroniseren.
Ook heb ik alle Apps uitgezet.
Snap er geen klap van.....al heb ik wel gelezen dat er meerdere klachten zijn geweest na update feb, 2022 dat men precies hetzelfde meld, maar ik heb update okt. 2022 en kan daar verder niks over vinden.
Ook heb ik alle Apps uitgezet.
Snap er geen klap van.....al heb ik wel gelezen dat er meerdere klachten zijn geweest na update feb, 2022 dat men precies hetzelfde meld, maar ik heb update okt. 2022 en kan daar verder niks over vinden.
Aan deze afbeelding te zien is er duidelijk iets wat een constante drain geeft. zowel overdag als 's nachts aan de helling van de lijn te zien.Unknown Alien schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:10:
Ja, maar daar zie ik niks geks
[Afbeelding]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dit was tot ~1 maand terug niet zo. Ik was nogal verbaasd over de batterij duur. 1 x per dag bietje bijladen om ervoor te zorgen dat hij niet onder de 30% zou komen en ik met een leeg toestel de deur uit gaat.
Zou de laatste update iets te maken kunnen hebben....Zo nog ff verder googlen.
Erg irritant dat de tel. leeg is, als ik wakker word en naar mijn werk moet.
Je kunt in de blauwe grafiek op een segment klikken om te zien wat het meest accu verbruikt gedurende dat uur. Wat levert dat op?Unknown Alien schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:10:
[Afbeelding]
Heb je apps geblokkeerd voor sluimerstand?Unknown Alien schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:10:
[Afbeelding]
Hoe vaak doe je "apparaat onderhoud" uitvoeren? Die controleert hongerige en misdragende apps normaal gesproken.
Heb je de cache van het toestel al een keer gewist?
De kans is groot dat dit 1 van de Google services is. Ga eens in de apps en probeer deze eens geforceerd te stoppen en herstart daarna je telefoon.
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Probeer eens de Good Guardian app en diens bijbehorende apps om te kijken of er niet wat anders aan de hand is. De normale batterijoverzichten vind ik meestal vrij nutteloos. Met die Good Guardians en bijvoorbeeld Batteryt Guardian en Thermal Guardian, kun je vaak wel apps vinden die wat fout doen. Verder helpt het altijd wel om even zelf te kijken naar updates in zowel Play Store als Samsung Store. Grote kans dat er een update is die de boel fout laat lopen.Unknown Alien schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:48:
Thanks
Ik kan sowieso iedereen die Good Guardians aanraden, je krijgt er echt zoveel meer informatie over en kunt in ieder geval zorgen dat apps niet zomaar je batterij leegtrekken. Het voorkomt niet alles, maar lijkt toch wel te helpen. Ook van de App Booster weet ik eigenlijk niet wat het doet, maar sinds ik hem gebruik heb ik de afgelopen 4 jaar met Galaxy toestellen eigenlijk geen rare dingen meer gehad.
[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 21-10-2022 10:35 ]
Batterij verbruik - Geen App-gebruikTelesto schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:42:
[...]
Je kunt in de blauwe grafiek op een segment klikken om te zien wat het meest accu verbruikt gedurende dat uur. Wat levert dat op?
Ja die laat ik soms draaien en had nu status goed. Heb hem laten lopen, maar geeft ook aan dat er geen hoog batterij verbruik is.swhnld schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:43:
[...]
Heb je apps geblokkeerd voor sluimerstand?
Hoe vaak doe je "apparaat onderhoud" uitvoeren? Die controleert hongerige en misdragende apps normaal gesproken.
Heb je de cache van het toestel al een keer gewist?
Nee ik heb geen Apps geblokkeerd voor sluimerstand. Die setting staat op 0
Cache heb ik nog niet geleegd, zo ff doen.
bij Apps, staat dat al deze services 0% batterij hebben verbruikt..ik heb alles ook uitstaan wat ik niet nodig heb.ikbenben schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:52:
De kans is groot dat dit 1 van de Google services is. Ga eens in de apps en probeer deze eens geforceerd te stoppen en herstart daarna je telefoon.
Thanmks, ga ik zo ff installeren en uitproberen.Martinspire schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:34:
[...]
Probeer eens de Good Guardian app en diens bijbehorende apps om te kijken of er niet wat anders aan de hand is. De normale batterijoverzichten vind ik meestal vrij nutteloos. Met die Good Guardians en bijvoorbeeld Batteryt Guardian en Thermal Guardian, kun je vaak wel apps vinden die wat fout doen. Verder helpt het altijd wel om even zelf te kijken naar updates in zowel Play Store als Samsung Store. Grote kans dat er een update is die de boel fout laat lopen.
Ik kan sowieso iedereen die Good Guardians aanraden, je krijgt er echt zoveel meer informatie over en kunt in ieder geval zorgen dat apps niet zomaar je batterij leegtrekken. Het voorkomt niet alles, maar lijkt toch wel te helpen. Ook van de App Booster weet ik eigenlijk niet wat het doet, maar sinds ik hem gebruik heb ik de afgelopen 4 jaar met Galaxy toestellen eigenlijk geen rare dingen meer gehad.
Alle updates zijn al gedaan.
Zodra je tikt op een specifiek tijdslot update daaronder het app verbruik voor het uur dat je geselecteerd hebtUnknown Alien schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:40:
[...]
Batterij verbruik - Geen App-gebruik
[...]
Ja die laat ik soms draaien en had nu status goed. Heb hem laten lopen, maar geeft ook aan dat er geen hoog batterij verbruik is.
Nee ik heb geen Apps geblokkeerd voor sluimerstand. Die setting staat op 0
Cache heb ik nog niet geleegd, zo ff doen.
[...]
bij Apps, staat dat al deze services 0% batterij hebben verbruikt..ik heb alles ook uitstaan wat ik niet nodig heb.
[...]
Thanmks, ga ik zo ff installeren en uitproberen.
Alle updates zijn al gedaan.
Het zou kunnen. Bij elke update kunnen er wat foutjes insluipen die dit soort vreemde klachten kunnen veroorzaken. Een factory reset wil in dat soort gevallen nog wel eens helpen, maar ja dat doe je liever niet en pas wanneer niks anders soelaas biedt.Unknown Alien schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:41:
Dit was tot ~1 maand terug niet zo. Ik was nogal verbaasd over de batterij duur. 1 x per dag bietje bijladen om ervoor te zorgen dat hij niet onder de 30% zou komen en ik met een leeg toestel de deur uit gaat.
Zijn er meer mensen met een S21+ waar het draadloos betalen structureel de eerste keer mis gaat? Ik krijg altijd de melding dat ik hem er langer voor moet houden echter doe ik de 2e keer precies hetzelfde en werkt het dan meteen. Gaat om ING draadloos betalen.
@Galukon gaat ING via de Google pay of via eigen implementatie? Rabobank ging eerst via wallet, maar sinds het Google Pay als provider gebruikt is het eigenlijk 100% raak.
Ik heb wel een ander opmerkelijk dingetje, ik was van de week ineens al mijn bluetooth koppelingen kwijt. Niet wereldschokkend, wel irritant.
Ik heb wel een ander opmerkelijk dingetje, ik was van de week ineens al mijn bluetooth koppelingen kwijt. Niet wereldschokkend, wel irritant.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Via hun eigen app. Ik heb Google Pay nog niet werkend gekregen. Ik dacht dat hun het ook nog niet ondersteunde.Quad schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:31:
@Galukon gaat ING via de Google pay of via eigen implementatie? Rabobank ging eerst via wallet, maar sinds het Google Pay als provider gebruikt is het eigenlijk 100% raak.
Het gebeurd elke keer bij de AH.swhnld schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:36:
@Galukon @Quad ik heb in de winkels geen problemen, maar er is 1 parkeergarage waar het altijd de eerste keer mis gaat. Heb geleerd gewoon toestel er voor te houden, even te wachten na de fout, en dan pakt die het alsnog.
verkeerde topic, sorry.
[ Voor 87% gewijzigd door Glassertje op 23-10-2022 14:28 ]
Uit eigen ervaring werkt ING lang niet zo soepel als banken die via Google Pay gaan (gebruik zelf Revolut)Galukon schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:22:
Zijn er meer mensen met een S21+ waar het draadloos betalen structureel de eerste keer mis gaat? Ik krijg altijd de melding dat ik hem er langer voor moet houden echter doe ik de 2e keer precies hetzelfde en werkt het dan meteen. Gaat om ING draadloos betalen.
Ik zou graag Google Pay willen gebruiken maar jammer genoeg ondersteunen ze het niet..Telesto schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:20:
[...]
Uit eigen ervaring werkt ING lang niet zo soepel als banken die via Google Pay gaan (gebruik zelf Revolut)
Zal denk ik ING liggen want andere toestellen hebben er ook last van zoals de Pixel 7.Galukon schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:22:
Ik heb met de S21U icm Rabobank nooit geen problemen gehad.
Ik kreeg net de 1 oktober Google Play Systeem update binnen op mijn S21 Ultra.
Deze is te controleren via Instellingen - Info telefoon - Softwaregegevens - Google Play Systeem-update
https://www.droidapp.nl/n...steemupdate-oktober-2022/
En als het goed is volgende maand krijgen we Android 13:
https://www.androidplanet...13-updateschema-one-ui-5/
Deze is te controleren via Instellingen - Info telefoon - Softwaregegevens - Google Play Systeem-update
https://www.droidapp.nl/n...steemupdate-oktober-2022/
[ Voor 37% gewijzigd door swhnld op 26-10-2022 16:29 ]
Beste mensen sindskort ook in het bezit van de Galaxy S21+
Opzich tevreden maar toch een klein maar best irritant minpunt gevonden namelijk de vinger printscanner. Na 4 vingers geregistreerd te hebben (zelfde duim uiteraard) unlockt mijn foon nog steeds zeer moeizaam waar kan dit aan liggen? Mijn vorige oude toestel (Mi 9T uit 2019) was echt instant unlock met de lichtste aanraking op het scherm (met ook nogeens glasplaat screenprotector) Maar nu met de S21 moet ik echt mijn gehele duim best hard zowat door het scherm duwen om mijn scherm te unlocken.... Ik gebruik nu voor het gemak de face unlock maar heb toch liever de vinger scanner.
Opzich tevreden maar toch een klein maar best irritant minpunt gevonden namelijk de vinger printscanner. Na 4 vingers geregistreerd te hebben (zelfde duim uiteraard) unlockt mijn foon nog steeds zeer moeizaam waar kan dit aan liggen? Mijn vorige oude toestel (Mi 9T uit 2019) was echt instant unlock met de lichtste aanraking op het scherm (met ook nogeens glasplaat screenprotector) Maar nu met de S21 moet ik echt mijn gehele duim best hard zowat door het scherm duwen om mijn scherm te unlocken.... Ik gebruik nu voor het gemak de face unlock maar heb toch liever de vinger scanner.
[ Voor 17% gewijzigd door IssY_I op 29-10-2022 17:10 ]
Bij mij werkt hij goed.IssY_I schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:04:
Laatst een tip gelezen wat het bij mij net wat beter heeft gemaakt.
Nieuwe vingerprint registreren in een donkere omgeving. Tijdens het registreren de vinger iedere keer iets wat verplaatsen (omhoog/omlaag/links en rechts). Ook de vingertop meenemen bij het registreren van de vinger. Let erop dat je vinger niet draait (bij oudere scanners werkte dit juist wel beter, maar bij die in de S21 werkt dit averechts).
https://www.androidplanet.nl/tips/vingerafdruk-sneller/
Ik herken dit niet. Bij mijn S21+ gaat het unlocken best vlot.IssY_I schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:04:
Wat gebeurd er als je maar één vinger registreert? Zit er uberhaupt iets van een screenprotector op nu? Zo ja, die er eerst eens afhalen om te zien wat er dan gebeurd.
De techniek die gebruikt wordt bij de 9T (optisch) is anders dan bij de S21 serie (ultrsoon). Hierdoor werkt een glazen screenprotector bij de 9T prima, maar bij de S21 serie is dit een heel ander verhaal.
Heb je de telefoon nieuw gekocht of tweedehands? Als het nieuw is, en het probleem blijft zou ik er mee terug gaan naar de winkel.
Toestel heb ik 2e hans gekocht en is anderhalf jaar oud maar gewoon nog zo goed als nieuw. Factuur heb ik nog liggen en heb nog garantie mocht dit echt nodig zijn.13art schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:40:
[...]
Ik herken dit niet. Bij mijn S21+ gaat het unlocken best vlot.
Wat gebeurd er als je maar één vinger registreert? Zit er uberhaupt iets van een screenprotector op nu? Zo ja, die er eerst eens afhalen om te zien wat er dan gebeurd.
De techniek die gebruikt wordt bij de 9T (optisch) is anders dan bij de S21 serie (ultrsoon). Hierdoor werkt een glazen screenprotector bij de 9T prima, maar bij de S21 serie is dit een heel ander verhaal.
Heb je de telefoon nieuw gekocht of tweedehands? Als het nieuw is, en het probleem blijft zou ik er mee terug gaan naar de winkel.
Toen ik mn duim voor de eerste keer registreerde werd deze nadien amper herkent en uiteindelijk helemaal niet vandaar meerdere scans met dezelfde duim.
Er zit een nieuw origineel 30€ screen protector op..
Kan me nog herinneren dat de verkoper opschepte over de vingerprint scanner hoe goed deze wel niet is en ook werkt met natte of vettige vingers bla bla
Oke ga dat eens proberenGismo1979 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:31:
[...]
Bij mij werkt hij goed.
Laatst een tip gelezen wat het bij mij net wat beter heeft gemaakt.
Nieuwe vingerprint registreren in een donkere omgeving. Tijdens het registreren de vinger iedere keer iets wat verplaatsen (omhoog/omlaag/links en rechts). Ook de vingertop meenemen bij het registreren van de vinger. Let erop dat je vinger niet draait (bij oudere scanners werkte dit juist wel beter, maar bij die in de S21 werkt dit averechts).
https://www.androidplanet.nl/tips/vingerafdruk-sneller/
Mocht het nog steeds niet beter zijn trek ik als laatste redmiddel de onlangs duur geplaatst screenprotector eraf ter waarde van 30€
Misschien erg voor de hand liggend, maar hoe werkt het met andere vingers?IssY_I schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:59:
[...]
Toestel heb ik 2e hans gekocht en is anderhalf jaar oud maar gewoon nog zo goed als nieuw. Factuur heb ik nog liggen en heb nog garantie mocht dit echt nodig zijn.
Toen ik mn duim voor de eerste keer registreerde werd deze nadien amper herkent en uiteindelijk helemaal niet vandaar meerdere scans met dezelfde duim.
Er zit een nieuw origineel 30€ screen protector op..
Kan me nog herinneren dat de verkoper opschepte over de vingerprint scanner hoe goed deze wel niet is en ook werkt met natte of vettige vingers bla bla
Ik zal dat eens straks proberen13art schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:00:
[...]
Misschien erg voor de hand liggend, maar hoe werkt het met andere vingers?
Screenprotector is met de vingerscanner inderdaad een issue. De een werkt de andere is een drama. Ikzelf gebruik er geen.IssY_I schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:00:
[...]
Oke ga dat eens proberen
Mocht het nog steeds niet beter zijn trek ik als laatste redmiddel de onlangs duur geplaatst screenprotector eraf ter waarde van 30€
Ik heb een screenprotector van de action met een gat erin. Ook niet alles maar dan werkt het wel.
Heb er ook een met zon gat voor de scanner maar het is geen echte gat.. het rondje is gewoon van helder materiaal gemaakt ofzo.. voel in iedergeval geen randje als ik er met mn nagel overheen ga...jongetje schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:23:
Ik heb een screenprotector van de action met een gat erin. Ook niet alles maar dan werkt het wel.
:strip_exif()/f/image/dHalH6QoZ9Nt6vrvOyn6SDfG.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb zojuist mn andere duim geprobeerd maar registreren is al een hele opgave en krijg een melding dat mn vinger mischien te droog is of dat ik harder moet gaan drukken, en dat het ook kan liggen aan de screenprotector...Gismo1979 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:09:
[...]
Screenprotector is met de vingerscanner inderdaad een issue. De een werkt de andere is een drama. Ikzelf gebruik er geen.
Ik geef het op en trek de screenprotector eraf.
Mensen het is gefixed! Lag aan de screenprotector
Eindelijk instant unlocks zonder pijn te lijden!!
Mn duim begon aardig misvormd te raken
De snelheid en aanraak gevoeligheid is nu exact hetzelfde als met de Xiaomi Mi9T, per direct met de lichtste aanraking
Eindelijk instant unlocks zonder pijn te lijden!!
Mn duim begon aardig misvormd te raken
De snelheid en aanraak gevoeligheid is nu exact hetzelfde als met de Xiaomi Mi9T, per direct met de lichtste aanraking
[ Voor 5% gewijzigd door IssY_I op 29-10-2022 20:11 ]
Zat er fabrieksaf niet een protector op? Die heb ik namelijk er nog steeds op zitten, dunne folie, werkt prima.
⏩ PVOutput☀️
Nee helemaal niets, heb deze bij aanschaf direct voorzien van een protector bij een phonezaak. Kennelijk moet er dus een flinterdunne plastic folie op het scherm want anders werkt de scanner gewoon dus nietQuad schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:37:
Zat er fabrieksaf niet een protector op? Die heb ik namelijk er nog steeds op zitten, dunne folie, werkt prima.
Die van mij wel en die zit er nog steeds opQuad schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:37:
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Heheikbenben schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 00:07:
[...]
Die van mij wel en die zit er nog steeds op
Ik vond het randje uiterst vervelend, vooral i.c.m. gestures.
Die is nochtans zéér dun. Het valt totaal niet op dat er eentje opligt.Gismo1979 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 08:08:
[...]
HeheDie van mij was er na 1 dag al vanaf. Werkt prima zonder (al is dat voor iedereen persoonlijk).
Ik vond het randje uiterst vervelend, vooral i.c.m. gestures.
Heb je een ultra? Daar valt het inderdaad niet zo op met de gebogen randen. Ik heb de S21+ en met een plat beeldscherm veegde ik telkens over het randje van de screenprotector heen. Na een halve dag was die aan de zijkanten al los aan het gaan. Dus voor mij persoonlijk werkte dit niet.ikbenben schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 08:35:
[...]
Die is nochtans zéér dun. Het valt totaal niet op dat er eentje opligt.
Nee, de gewone S21.Gismo1979 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 08:39:
[...]
Heb je een ultra? Daar valt het inderdaad niet zo op met de gebogen randen. Ik heb de S21+ en met een plat beeldscherm veegde ik telkens over het randje van de screenprotector heen. Na een halve dag was die aan de zijkanten al los aan het gaan. Dus voor mij persoonlijk werkte dit niet.
Ik gebruik ook de gestures maar heb zelf nergens last van.
De updatelijst van Duitsland is uit. Deze maand wordt Android 13 verwacht voor de S21 serie (ook de FE).swhnld schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:24:
https://www.sammobile.com...release-schedule-germany/
Mooi dat het bevestigd wordt.Gismo1979 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:17:
[...]
De updatelijst van Duitsland is uit. Deze maand wordt Android 13 verwacht voor de S21 serie (ook de FE).
https://www.sammobile.com...release-schedule-germany/
Ik denk wel dat ik rustig afwacht op de Nederlandse vrijgave, en niet handmatig via Odin ga updaten nadat de Duitse versie is vrijgegeven. het zijn dezelfde versies in Europa, dus technisch kan het, maar ik laat onze buurtjes de kooltjes uit het vuur halen met testen.
Hallo allemaal,
Ik ben van plan een S21 FE aan te schaffen, echter twijfel ik nog omdat ik een S20 FE had, met veel "black crush" in het scherm. Twee geprobeerd, maar ze hadden het allebei, gek dat dit niet bij veel reviews naar voren kwam. Nu is mijn vraag of iemand dit ook ervaart of dat de S21 FE dat niet heeft? Ik heb nu een A52, die heeft nergens last van namelijk.
Alvast bedankt!
Ik ben van plan een S21 FE aan te schaffen, echter twijfel ik nog omdat ik een S20 FE had, met veel "black crush" in het scherm. Twee geprobeerd, maar ze hadden het allebei, gek dat dit niet bij veel reviews naar voren kwam. Nu is mijn vraag of iemand dit ook ervaart of dat de S21 FE dat niet heeft? Ik heb nu een A52, die heeft nergens last van namelijk.
Alvast bedankt!
Black crush kan in elk AMOLED scherm optreden, met name op hele hoge resolutie, en hoewel de kans klein lijkt als ik op het onderwerp zoek, lijk jij al 2 keer pech gehad te hebben. Probeer het toestel, bewaar de A52 als reserve, en gaat het mis, stuur het terug.Archioak schreef op zondag 6 november 2022 @ 18:16:
Hallo allemaal,
Alvast bedankt!
ow nice thanks voor de update voor de update.
Downloading as we speak (t-mobile)
Downloading as we speak (t-mobile)
[ Voor 7% gewijzigd door Ruudox op 07-11-2022 10:44 ]
Lol, een uurtje geleden had ik nog gekeken of er een update was voor de S21+. Toen was er niks, nu ben ik thuis, zie dit bericht, kijk nog een keer, en ja hoor, daar komt de update binnen rollen.E-B schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:43:
Android 13 komt hier binnenrollen op een standaard S21 5G (simlockvrij op KPN).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn Netwerk access points waren overschreven door UK dingen, dus voor mobiele data heb ik even weer manuele aanpassing gedaan. Voor de rest geen issues momenteel.
Wat doen jullie met de RAM plus optie?
Ik heb deze nu uitgezet na het lezen van een post in het S10 topic (Sunrise in "[Samsung Galaxy S10-serie] Ervaringen & Discussie"). De opslag in de S21 zal wel snel genoeg zijn voor deze functie, maar ik het in het gebruik genoeg aan de 8Gb.
Ik heb deze nu uitgezet na het lezen van een post in het S10 topic (Sunrise in "[Samsung Galaxy S10-serie] Ervaringen & Discussie"). De opslag in de S21 zal wel snel genoeg zijn voor deze functie, maar ik het in het gebruik genoeg aan de 8Gb.
Dank! Hier is die ook binnen op de S21 Ultra. Sneller dan ik verwacht had. Zie wat kleine veranderingen in de look and feel van de instellingen maar verder merk ik niets.E-B schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:43:
Android 13 komt hier binnenrollen op een standaard S21 5G (simlockvrij op KPN).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zie wel dat het nog de security update van 1 oktober is, dus verwacht dat de november patch ook nog ergens de komende weken moet gaan komen.
Een bugje waar ik tegenaan liep na de upgrade is dat android system intelligence een foutmelding gaf om bij te werken via de Play Store. Foutmelding was dat het niet compatibel is. Heb daarna de update weggeklikt op het kruisje er achter en heb de foutmelding niet meer, ook niet na opnieuw zoeken.
Hebben mensen hier ervaring met het vervangen van de accu en da backplate?
Ik heb namelijk het idee dat mijn accu niet helemaal mee 100% is haal nooit het einde van de dag + er zitten grote barsten in mijn achterkant (nogal vaak gevallen)
met accubattery pro krijg ik ook maar een geschatte percentage van +/- 80%
Ik heb namelijk het idee dat mijn accu niet helemaal mee 100% is haal nooit het einde van de dag + er zitten grote barsten in mijn achterkant (nogal vaak gevallen)
Wel ervaring met een ander toestel, maar denk dat het niet veel anders is met de S21(+/ultra)? heb wat video filmpjes gezien en bij de S21+ is de batterij door Samsung overdreven met superlijm vast gemaakt, maarja als je die toch gaat vervangen kan je dus met brute kracht ding eruit trekken.Ruudox schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:14:
Hebben mensen hier ervaring met het vervangen van de accu en da backplate?
Volgens mij kost een batterij vervangen bij Samsung zelf 69€
Werkt idd thnxswhnld schreef op maandag 7 november 2022 @ 20:27:
Een bugje waar ik tegenaan liep na de upgrade is dat android system intelligence een foutmelding gaf om bij te werken via de Play Store. Foutmelding was dat het niet compatibel is. Heb daarna de update weggeklikt op het kruisje er achter en heb de foutmelding niet meer, ook niet na opnieuw zoeken.
I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.
Meer mensen waar vandaag de wekker niet af ging na de update naar Android 13?
Beeld ging wel aan, maar de telefoon trilt niet. Geluid van de wekker staat standaard uit.
Niet Storen stond aan, maar wekker staat als uitzondering.
Ik zal vandaag nog eens een herstart doen en de cache legen en dan proberen we het morgen weer
Beeld ging wel aan, maar de telefoon trilt niet. Geluid van de wekker staat standaard uit.
Ik zal vandaag nog eens een herstart doen en de cache legen en dan proberen we het morgen weer
Er is een paar dagen geleden een update voor de klok uitgekomen. Misschien ligt het daar aan?KingSizeBas schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:57:
Werkte probleemloos vanochtend. Maar ik heb geen trillen en alleen geluid.KingSizeBas schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:57:
[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 08-11-2022 14:35 ]
Nergens problemen mee gehad. Na een update laat ik wel telkens de app booster lopen en herstart ik eens.
Dat doe ik inderdaad ook altijd.ikbenben schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 14:38:
Nergens problemen mee gehad. Na een update laat ik wel telkens de app booster lopen en herstart ik eens.
Bij een echte update zoals nu naar Android 13 doe ik ook altijd een cache partitie wipe.
Edit: Mijn S21 plus lijkt iets vlotter te reageren. Verder zie ik weinig verschil met Android 12.
[ Voor 12% gewijzigd door AvK op 08-11-2022 15:42 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Hmmm toch een soort van bug ontdekt. Flitsmeister geeft geen notificaties meer weer op het always on scherm. Althans, de notificatie komt niet meer als een always on melding wanneer het scherm uit staat.
Zou me kunnen voorstellen dat Flitsmeister hiervoor geupdate moet wordenom goed samen te werken met Android 13 op de S21+. Net als bij Android 12 staat bij mij de instelling zo dat het always on display verschijnt wanneer ik op het scherm tik. Ondanks dat kwam toch de flitsmeister melding in beeld, echter na de update naar Android 13 werkt dit dus niet meer.
Heb nog even bij de notificatie instellingen van Flitsmeister gekeken, maar daar staan alle permissies goed ingesteld, evenals de toestemming om meldingen op het Always on Display weer te geven.
Zou me kunnen voorstellen dat Flitsmeister hiervoor geupdate moet wordenom goed samen te werken met Android 13 op de S21+. Net als bij Android 12 staat bij mij de instelling zo dat het always on display verschijnt wanneer ik op het scherm tik. Ondanks dat kwam toch de flitsmeister melding in beeld, echter na de update naar Android 13 werkt dit dus niet meer.
Heb nog even bij de notificatie instellingen van Flitsmeister gekeken, maar daar staan alle permissies goed ingesteld, evenals de toestemming om meldingen op het Always on Display weer te geven.
[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 08-11-2022 17:22 ]
Inmiddels ook op 13
Vooral de verbindingen sectie is hermetisch opgewaardeerd. Je kunt nu de Ultra-Wide band (UWB) helemaal uitschakelen, gaat de batterij nu ook een stukje langer mee.
Nieuwe subsectie voor al je verbindingen in instellingen.
Achtergrond themas flink aangepast je kan nu letterlijk alles op je scherm aanpassen (in plaats van individueel)
Google lens kan je nu eindelijk wegpleuren want Samsung's versie is nu geïmplementeerd in de galerij en je kan er meer dingen mee doen. Vind ik echt cool
Ook nog een grappige functie ondekt bij het wifi gedeelde, als je naar Verbindingen - Wifi - (3 stipjes rechtbovenin) dan zie je nu staan "intelligente Wifi" als je daarop drukt en helemaal naar beneden scrollt en weer op "inteligente Wifi" drukt maar nu 5x achterelkaar...zo open je de wi-fi developer opties!
Kan je mooi alle verbindingen om je heen zien en kan je zo het allerbeste kanaal kiezen voor op je router?
Vooral de verbindingen sectie is hermetisch opgewaardeerd. Je kunt nu de Ultra-Wide band (UWB) helemaal uitschakelen, gaat de batterij nu ook een stukje langer mee.
Nieuwe subsectie voor al je verbindingen in instellingen.
Achtergrond themas flink aangepast je kan nu letterlijk alles op je scherm aanpassen (in plaats van individueel)
Google lens kan je nu eindelijk wegpleuren want Samsung's versie is nu geïmplementeerd in de galerij en je kan er meer dingen mee doen. Vind ik echt cool
Ook nog een grappige functie ondekt bij het wifi gedeelde, als je naar Verbindingen - Wifi - (3 stipjes rechtbovenin) dan zie je nu staan "intelligente Wifi" als je daarop drukt en helemaal naar beneden scrollt en weer op "inteligente Wifi" drukt maar nu 5x achterelkaar...zo open je de wi-fi developer opties!
Kan je mooi alle verbindingen om je heen zien en kan je zo het allerbeste kanaal kiezen voor op je router?
:strip_exif()/f/image/jAAF3wUiEUIvnKjabW9dGl1j.jpg?f=fotoalbum_large)
Ah leuk. Maar mijn router kiest automatisch de beste kanalen. Net zoals de meeste toch?IssY_I schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 19:54:
[Afbeelding]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Geen idee of het daarvoor bedoeld is vandaar ook mijn vraagteken. Het is in iedergeval geen nutteloze toevoeging, altijd handig dit soort dingetjes toch?AvK schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 22:22:
[...]
Ah leuk. Maar mijn router kiest automatisch de beste kanalen. Net zoals de meeste toch?
Total control
Vanochtend ging het scherm aan, maar het geluid werd niet afgespeeld...KingSizeBas schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:57:
Heb de clock update van de Galaxy Store nog niet geüpdate. Dat nu eerst maar doen en zien wat er morgen gebeurt.
[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 09-11-2022 06:54 ]
Bij mij was er geen update beschikbaar in de app store of samsung store.13art schreef op woensdag 9 november 2022 @ 06:51:
[...]
Vanochtend ging het scherm aan, maar het geluid werd niet afgespeeld...
Heb de clock update van de Galaxy Store nog niet geüpdate. Dat nu eerst maar doen en zien wat er morgen gebeurt.
Ik heb wel de app toegevoegd aan de uitzonderingenlijst van Niet Storen. Bij werkte de wekker weer zoals het zou moeten.
Goede, heb ik ook meteen maar gedaan.KingSizeBas schreef op woensdag 9 november 2022 @ 07:49:
[...]
Bij mij was er geen update beschikbaar in de app store of samsung store.
Ik heb wel de app toegevoegd aan de uitzonderingenlijst van Niet Storen. Bij werkte de wekker weer zoals het zou moeten.
Sinds een paar dagen de S21 FE in gebruik en de batterijduur is echt dramatisch. Komend van een Mi 9T Pro met een kleinere batterij (4000 tegenover 4500mah) lijkt het wel een stap achteruit.
Nu op 27% met 2 uur SOT en dan gebruik ik hem dagelijks nog minder dan op de 9T. Normaal zou ik rond de 40/45% accu zitten met zeker 3+ SOT op de 9T.
Bijna alle apps staan in de ultieme sluimerstand, syncen op de achtergrond staat ook uit, helderheid op een lage stand. Wel staat 5G aan en 120hz wat natuurlijk ook het verschil is met de 9T, maar zo een drastisch groot verschil?
Ook staat batterij beschermen aan, maar dat ga ik zo uitzetten. Ik laadde de 9T ook altijd tot 100% op en kon ik het langer volhouden dan de S21 nu..
Nu op 27% met 2 uur SOT en dan gebruik ik hem dagelijks nog minder dan op de 9T. Normaal zou ik rond de 40/45% accu zitten met zeker 3+ SOT op de 9T.
Bijna alle apps staan in de ultieme sluimerstand, syncen op de achtergrond staat ook uit, helderheid op een lage stand. Wel staat 5G aan en 120hz wat natuurlijk ook het verschil is met de 9T, maar zo een drastisch groot verschil?
Ook staat batterij beschermen aan, maar dat ga ik zo uitzetten. Ik laadde de 9T ook altijd tot 100% op en kon ik het langer volhouden dan de S21 nu..
Ik ben erg tevreden over de baterijduur, laat het tot 85% op en dat gaat prima. Wel heb ik als eerste 120Hz verlaagt, maar geen idee hoeveel dat scheelt maar zeker iets.Ari Gold schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:26:
Sinds een paar dagen de S21 FE in gebruik en de batterijduur is echt dramatisch. Komend van een Mi 9T Pro met een kleinere batterij (4000 tegenover 4500mah) lijkt het wel een stap achteruit.
......
De telefoon gebruikt AI om batterij gebruik te optimaliseren op jou gebruik en dat kost enkele weken om aan te leren.Ari Gold schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:26:
Er zijn wel wat dingetjes om op te letten.
Hoe heb je je data overgezet? Via SmartSwitch levert soms rare problemen op, zeker als je van een lagere Android versie gekomen bent naar Android 12, internet staat vol verhalen met problemen daarmee met alle merken toestellen. In dat geval zou ik een goede backup maken en een factory reset uitvoeren en opnieuw inrichten.
Uiteraard niet via de SmartSwitch omdat ik al over de problemen daarmee gelezen had. Ik ga sowieso nog even een cache partition wipe doen.swhnld schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:13:
[...]
De telefoon gebruikt AI om batterij gebruik te optimaliseren op jou gebruik en dat kost enkele weken om aan te leren.
Er zijn wel wat dingetjes om op te letten.
Hoe heb je je data overgezet? Via SmartSwitch levert soms rare problemen op, zeker als je van een lagere Android versie gekomen bent naar Android 12, internet staat vol verhalen met problemen daarmee met alle merken toestellen. In dat geval zou ik een goede backup maken en een factory reset uitvoeren en opnieuw inrichten.
Ik was in het begin ook erg teleurgesteld over de batterij (kwam van huawei p30 waarbij ik makkelijk 2 dagen op 1 lading kon doen). Na ongeveer 2 weken werd de batterij opmerkelijk beter en nu heb ik er geen klachten meer over.Ari Gold schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:26:
Heb een paar dagen geleden de update gedaan naar Android 13.Ari Gold schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:26:
Het verbruik bij mijn telefoon (S21 plus) is nu ook minder goed dan voorheen Zit nu op 44% terwijl ik meestal nog rond de 60% zit. Even geduld hebben. Over een aantal dagen / een week is het weer normaal.
Geen problemen met mijn S21+ batterij. 9uur SOT
Geen spaarstand en mét aanpasbare framerate
Voor alles en nog wat gebruikt behalve gamen.
Wat ik ook heb gedaan is het netwerk veranderen naar 3G
(heb dan -+ 10mbps snelheid) nu wel constant volle signaal..klinkt cheap maar meer dan zat voor social media, bij mij thuis en zelfs op werk is het signaal zeer slecht met dit toestel?? Mag soms van geluk spreken dat ik net aan verbonden blijf. Ik had dit probleem niet bij mijn vorige toestellen..vindt de antennes dus in de S21+ wel erg zwak.
Ben dus genoodzaakt om 2 stappen lager te gaan. Maarja zoals je ziet gaat mijn batterij wel een stuk langer mee. Uiteraard ook mijn gehele telefoon en achtergrond processen geoptimaliseerd etc
(heb dan -+ 10mbps snelheid) nu wel constant volle signaal..klinkt cheap maar meer dan zat voor social media, bij mij thuis en zelfs op werk is het signaal zeer slecht met dit toestel?? Mag soms van geluk spreken dat ik net aan verbonden blijf. Ik had dit probleem niet bij mijn vorige toestellen..vindt de antennes dus in de S21+ wel erg zwak.
Ben dus genoodzaakt om 2 stappen lager te gaan. Maarja zoals je ziet gaat mijn batterij wel een stuk langer mee. Uiteraard ook mijn gehele telefoon en achtergrond processen geoptimaliseerd etc
:strip_exif()/f/image/hXZQ5MKo2ip0wv3UFtdupxl6.jpg?f=fotoalbum_large)
Op welke androidversie is dit?IssY_I schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:20:
Aanvulling:
Je kunt in Bixby routines instellen, dat je wanneer je verbonden bent met wifi sowieso overschakeld naar 3G en dat je mobiele datagegevens tijdelijk pauzeert. Wanneer je je wifi-verbinding verbreekt, staat alles weer zoals het was.
[ Voor 12% gewijzigd door -Bas op 10-11-2022 10:44 ]
Ik moet me meer verdiepen in dat bixby gebeuren momenteel heb ik dat hermetisch afgezet op allerlei manieren om dus de batterij te besparen, ik ken bixby enkel van de negativiteit verhalen destijds toen het geforceerd geïntroduceerd werd.. heb dus geen enkele idee hoever het nu gevorderd is want mijn laatste Galaxy was de SII i9100-Bas schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:42:
[...]
Op welke androidversie is dit?
Aanvulling:
Je kunt in Bixby routines instellen, dat je wanneer je verbonden bent met wifi sowieso overschakeld naar 3G en dat je mobiele datagegevens tijdelijk pauzeert. Wanneer je je wifi-verbinding verbreekt, staat alles weer zoals het was.
Ik zit gewoon op de nieuwste versie 13
Wow, dat zijn waarden waar ik alleen maar van kan dromen. Maar ik ben gestopt met vergelijken met anderen aangezien dat ondoenlijk is. Bij mij draaien er best wat processen op de achtergrond ter synchronisatie. Slimme thermostaat bijvoorbeeld wat gebruik maakt van geofencing, carkit, paar email adressen, WhatsApp, Telegram, ed. Buiten de deur eigenlijk altijd op mobiele data en geen wifi.IssY_I schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:20:
[Afbeelding]
Als je "aanpasbare batterij" aan hebt staan geldt dat inderdaad. Dit staat bij mij uit sinds gisteren.AvK schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:06:
[...]
Heb een paar dagen geleden de update gedaan naar Android 13.
Het verbruik bij mijn telefoon (S21 plus) is nu ook minder goed dan voorheen Zit nu op 44% terwijl ik meestal nog rond de 60% zit. Even geduld hebben. Over een aantal dagen / een week is het weer normaal.
Aanpassingen van gister zijn; wipe cache, 4g ipv 5g en voor heel wat apps ook "gegevensverbruik op achtergrond uitgezet".
Vandaag; Batterij op 29% en SOT van 1u52min

Zie er echt op tegen om met apps aan de gang te gaan zoals BetterBatteryStats om te kijken of er een wakelock gaande is. Out of the box goed werken heb ik helaas niet getroffen.
Later maar 100% opladen aanzetten en kijken hoe ver ik morgen kom.
Dat is echt Fa*king slecht .. excuse my languageAri Gold schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:36:
[...]
Als je "aanpasbare batterij" aan hebt staan geldt dat inderdaad. Dit staat bij mij uit sinds gisteren.
Aanpassingen van gister zijn; wipe cache, 4g ipv 5g en voor heel wat apps ook "gegevensverbruik op achtergrond uitgezet".
Zie er echt op tegen om met apps aan de gang te gaan zoals BetterBatteryStats om te kijken of er een wakelock gaande is. Out of the box goed werken heb ik helaas niet getroffen.

Ik heb me telefoon gisteren avond tot 86% opgeladen, normaal gesproken tot 100% maar wilde deze niet aan de lader gedurende de gehele nacht hebben, was heel moe en vroegtijdig de lader eruit getrokken.. maar eerst ff snel in instellingen gedoken en die batterij bescherming aangevinkt opladen tot 85% zodat de boel dan reset.
Toen ik wakker werd was de batterij maar met 1 procentpunt gezakt.. van 86% naar 85% in een tijdspanne van 9 uren
En sindsdien tot nu toe bijna 6 uur SOT met nog 35% batterij
:strip_exif()/f/image/enOqh9AmDmO3EX8xvhuwA6PU.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is dan wel weer erg weinig. 7% per nacht is hier zo'n beetje de standaard. Denk niet dat het van anderen ontzettend slecht is (uitzonderingen daar gelaten) maar dat het van jou, om wat voor reden dan ook, uitzonderlijk goed is tov van de meesten.IssY_I schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:24:
[...]
Dat is echt Fa*king slecht .. excuse my language![]()
Ik heb me telefoon gisteren avond tot 86% opgeladen, normaal gesproken tot 100% maar wilde deze niet aan de lader gedurende de gehele nacht hebben, was heel moe en vroegtijdig de lader eruit getrokken.. maar eerst ff snel in instellingen gedoken en die batterij bescherming aangevinkt opladen tot 85% zodat de boel dan reset.
Toen ik wakker werd was de batterij maar met 1 procentpunt gezakt.. van 86% naar 85% in een tijdspanne van 9 uren
En sindsdien tot nu toe bijna 6 uur SOT met nog 35% batterij![]()
[Afbeelding]
Hier vanochtend van de lader en nu op 42% met een SOT van 1:34uur. Wat zegt het? Geen reet omdat je niet weet wat er allemaal aan apps op staat, wat er met de telefoon gedaan is terwijl het scherm uit stond (muziek geluisterd, stukken gereden met Flitsmeister aan, etc). Ook iemand die veel videos kijkt/streamt zal verhoudingsgewijs een veel betere SOT hebben dan iemand bij wie de telefoon een groot gedeelte van de dag in de broekzak zit en die alleen af en toe even snel kijkt voor wat berichten en/of browsen. Om even je eigen voorbeeld aan te halen, een sot van 6 uur wil dus zeggen dat je in zo'n 12uur tijd, 6 uur maar je scherm hebt zitten turen. Dat is behoorlijk wat als je het mij vraagt.
Kortom sot's zijn niet te vergelijken met elkaar en daarmee is het dus ook lastig te beoordelen aan de hand van de sot of iemand onnodig veel drain heeft of niet. Daarvoor zijn er veel teveel variabelen.
That being said, was het voor mij wel even een reminder om meer apps te beperken die ik toch zelden of nooit gebruik.
[ Voor 21% gewijzigd door 13art op 10-11-2022 19:46 ]
Heb inderdaad aangepaste batterij aanstaan. Maar jouw ervaring slaat natuurlijk helemaal nergens op.Ari Gold schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:36:
[...]
Als je "aanpasbare batterij" aan hebt staan geldt dat inderdaad. Dit staat bij mij uit sinds gisteren.
Er zal iets anders aan de hand zijn.
Ja klopt helemaal daarom post ik dan ook een screenshot met de 3 grootste verbruikers van mij.13art schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:30:
[...]
Dat is dan wel weer erg weinig. 7% per nacht is hier zo'n beetje de standaard. Denk niet dat het van anderen ontzettend slecht is (uitzonderingen daar gelaten) maar dat het van jou, om wat voor reden dan ook, uitzonderlijk goed is tov van de meesten.
Hier vanochtend van de lader en nu op 42% met een SOT van 1:34uur. Wat zegt het? Geen reet omdat je niet weet wat er allemaal aan apps op staat, wat er met de telefoon gedaan is terwijl het scherm uit stond (muziek geluisterd, stukken gereden met Flitsmeister aan, etc).
Vandaag lekker op de Wifi gezeten en gewebrowsed & geyoutubet voor de rest niet veel spannends heb alleen nog eventjes die tip van @-Bas overgenomen om mn netwerk signaal te switchen maar 2G als ik thuis op de wifi zit
en oja dat mijn phone naar vliegtuigmodus + spaarstand springt gedurende nacht als ik toch lig te pitten tussen 01:00 & 06:00uur
Ik zie veel mensen die hele tijd "klagen" waarom hun batterij het zo slecht doet maar nooit een screenshot posten van hun 3 grootste verbruikers, dan kunnen we eventueel helpen
[ Voor 5% gewijzigd door IssY_I op 10-11-2022 19:56 ]
.
[ Voor 100% gewijzigd door IssY_I op 10-11-2022 19:57 . Reden: Foutje ]
Ja letterlijk. volgende week weer werken dan zal het minder worden.13art schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:30:
[...]
Om even je eigen voorbeeld aan te halen, een sot van 6 uur wil dus zeggen dat je in zo'n 12uur tijd, 6 uur naar je scherm hebt zitten turen. Dat is behoorlijk wat als je het mij vraagt.
Maar ik heb dit toestel maar een week of 2 dus voor mij is het een vernieuwde toestel
Dingen uitproberen, alles uitvinden en dingen testen en onlangs nog een nieuwe grote update met nieuwe mogelijkheden.. kortom veel aan het spelen met dit ding jah
[ Voor 3% gewijzigd door IssY_I op 10-11-2022 20:10 ]
Mijn punt dus.IssY_I schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:24:
[...]
Dat is echt Fa*king slecht .. excuse my language
IssY_I schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:41:
[...]
Ja klopt helemaal daarom post ik dan ook een screenshot met de 3 grootste verbruikers van mij.
Vandaag lekker op de Wifi gezeten en gewebrowsed & geyoutubet voor de rest niet veel spannends heb alleen nog eventjes die tip van @-Bas overgenomen om mn netwerk signaal te switchen maar 2G als ik thuis op de wifi zit![]()
en oja dat mijn phone naar vliegtuigmodus + spaarstand springt gedurende nacht als ik toch lig te pitten tussen 01:00 & 06:00uur
Ik zie veel mensen die hele tijd "klagen" waarom hun batterij het zo slecht doet maar nooit een screenshot posten van hun 3 grootste verbruikers, dan kunnen we eventueel helpen

Ik zie nu al dat Spotify de boosdoener is?Ari Gold schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:31:
[...]
Mijn punt dus.
[...]
[Afbeelding]
Kom maar op met je expertise.
Hoelang staat deze op de achtergrond te draaien.. kun je zien als je erop klikt
15u20m sinds laatste volledige lading en die was +/-2 weken geleden. Pas sinds vorig weekend telefoon echt in gebruik en tot 85% opgeladen elke keer.IssY_I schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:40:
[...]
Ik zie nu al dat Spotify de boosdoener is?
Hoelang staat deze op de achtergrond te draaien.. kun je zien als je erop klikt
Gemiddeld gebruik over afgelopen 7 dagen is 2u in de achtergrond.
Ik zie net ook dat ik deze heb gemist om in sluimerstand te zetten.
Oke
Ik zie ook dat Chrome lekker bezig is geweest.
Waarom zet je die niet in ultieme sluimerstand.. je hebt de browser maar 11 luttele minuutjes gebruikt maar heeft 2.7% van je batterij getrokken... Gelijk ultimate deep sleep die app
Waarom zet je die niet in ultieme sluimerstand.. je hebt de browser maar 11 luttele minuutjes gebruikt maar heeft 2.7% van je batterij getrokken... Gelijk ultimate deep sleep die app

Dat staat ie ook.IssY_I schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:54:
Oke
Ik had al meteen 59 apps in ultieme sluiterstand gepleurd.
Maar goed. Ik had al battery optimization posts gevonden op XDA en Reddit, dus ik ga nog even verder zoeken.
[ Voor 11% gewijzigd door Ari Gold op 10-11-2022 21:00 ]
Het risico hiervan is wel dat Spotify stopt met spelen wanneer je het scherm uit zet. Mocht dat gebeuren dan weet je vast dat het waarschijnlijk door de sluimerstand komt.Ari Gold schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:48:
[...]
15u20m sinds laatste volledige lading en die was +/-2 weken geleden. Pas sinds vorig weekend telefoon echt in gebruik en tot 85% opgeladen elke keer.
Gemiddeld gebruik over afgelopen 7 dagen is 2u in de achtergrond.
Ik zie net ook dat ik deze heb gemist om in sluimerstand te zetten.
Goedzo. Ik heb chrome trouwens uitgeschakeld, is algemeen bekend dat het geen energiezuinige browser is. Gebruik al jaren Opera maarja ieder zn ding natuurlijk.Ari Gold schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:58:
[...]
Dat staat ie ook.
Ik had al meteen 59 apps in ultieme sluiterstand gepleurd.
Maar goed. Ik had al battery optimization posts gevonden op XDA en Reddit, dus ik ga nog even verder zoeken.
Wat je nog moet doen is bij elke app van die 59 de toestemingen en machtigingen controleren.. en alles nerfen.
Jij gebruikt zo te zien vaak Spotify .. die moet je idd ook gewoon laten sluimeren maar wel de machtigingen en toestemmingen van aanpassen.. elke app wilt alles van je weten en willen van alles doen op je phone
En zo ga je elke app (zelfs systeem apps) langs en contrleer je alles!
In de normale sluimerstand als het goed is niet en anders kan je dit aanpassen in de app zelf (deze blijft gewoon actief totdat je de app afsluit en later gooit ie deze in de sluimerstand13art schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:04:
[...]
Het risico hiervan is wel dat Spotify stopt met spelen wanneer je het scherm uit zet. Mocht dat gebeuren dan weet je vast dat het waarschijnlijk door de sluimerstand komt.
In de ultieme sluimerstand gooit ie de app meteen in sluimeren en helemaal weg uit het geheugen
En dat dat uberhaupt moet is gewoon eigenlijk belachelijk om een redelijke SOT te krijgen. Natuurlijk zullen mensen een hogere SOT hebben zonder minder te hebben aangepast. Dan heb ik gewoon een maandagochtend model.IssY_I schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:06:
[...]
Goedzo. Ik heb chrome trouwens uitgeschakeld, is algemeen bekend dat het geen energiezuinige browser is. Gebruik al jaren Opera maarja ieder zn ding natuurlijk.
Wat je nog moet doen is bij elke app van die 59 de toestemingen en machtigingen controleren.. en alles nerfen.
Jij gebruikt zo te zien vaak Spotify .. die moet je idd ook gewoon laten sluimeren maar wel de machtigingen en toestemmingen van aanpassen.. elke app wilt alles van je weten en willen van alles doen op je phonedus die hoeven dan niet je locatie te weten ..
En zo ga je elke app (zelfs systeem apps) langs en contrleer je alles!
Rustig en diep ademhalenAri Gold schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:14:
[...]
En dat dat uberhaupt moet is gewoon eigenlijk belachelijk om een redelijke SOT te krijgen. Natuurlijk zullen mensen een hogere SOT hebben zonder minder te hebben aangepast. Dan heb ik gewoon een maandagochtend model.
Lekker een dagje ervoor zitten en in de instellingen duiken. Google wilt gewoon alles van je weten net als Apple trouwens. Kost even tijd om alles goed aan te passen maar dit doe je dan 1x als overstapt naar een nieuwe phone.
Net als Mailtjes of WhatsApp kun je gerust sluimeren als je dat wilt (meldingen komen alleen iets vertraagd aan) maar blijven wel werken.. de intervallen tussen de synchronisatie worden wat langer, thats all maar helpt wel
Het is gewoon totale controle over je eigen toestel. Jij bent de baas
Interessant. 72% en 2u15m SOT.
Enige verschil is 2 uurtjes op 4g en de rest van de dag op wifi.
Netwerk reset incoming want heb ook wel eens last van bluetooth stutters..
Edit: In de nacht niet aan de oplader gehangen. 30% en 5u22m SOT. Benieuwd hoe dat morgen gaat op 4G.
Enige verschil is 2 uurtjes op 4g en de rest van de dag op wifi.
Netwerk reset incoming want heb ook wel eens last van bluetooth stutters..
Edit: In de nacht niet aan de oplader gehangen. 30% en 5u22m SOT. Benieuwd hoe dat morgen gaat op 4G.
[ Voor 22% gewijzigd door Ari Gold op 13-11-2022 21:00 ]
Noem het maar nat vingerwerk of Fingerspitzengefühl, maar na de update naar Android 13 is de batterijduur van mijn S21+ stukken beter dan voorheen.
Waar ik 's avonds écht begin van de avond al nodig had om op te laden, is dat sinds de update van afgelopen week niet meer voorgekomen.
Ik ben benieuwd hoelang dit kan blijven.
Ik ben overigens wel benieuwd waarom "systeem" 68GB opslag in gebruik neemt. Helaas niet inzichtelijk dus niet te zien of dit inclusief apps is en cache opslag en dergelijke.
Waar ik 's avonds écht begin van de avond al nodig had om op te laden, is dat sinds de update van afgelopen week niet meer voorgekomen.
Ik ben overigens wel benieuwd waarom "systeem" 68GB opslag in gebruik neemt. Helaas niet inzichtelijk dus niet te zien of dit inclusief apps is en cache opslag en dergelijke.
[ Voor 21% gewijzigd door Quad op 13-11-2022 23:49 ]
⏩ PVOutput☀️
Bij mij is dit 'maar' 36,77GB. Heb je apparaatonderhoud al toestemming gegeven tot applicaties?Quad schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:05:
Ik ben ook net geupgrade naar Android 13, maar bij mij is systeem zelfs 101GB! Ik ben toch wel benieuwd hoe dat komt, iemand een idee?Quad schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:05:
Noem het maar nat vingerwerk of Fingerspitzengefühl, maar na de update naar Android 13 is de batterijduur van mijn S21+ stukken beter dan voorheen.
Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic
In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic
In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.