Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 10:09

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Dat is een backup die het systeem een keer heeft gemaakt.
Mijn systems geeft 39GB aan. Wat nog steeds hoog is, maar normaal.

Heb een keer op XDA een procedure gelezen dat je je telefoon aan je laptop kunt hangen om die backup op te zoeken en te verwijderen. Kan het zo snel niet vinden en wat druk op het werk.

Maar je moet wel in de hoek zoeken volgens mij.

edit: Zelf net de update gegaan om te zien of ie ook door het dak zou gaan. Mijn systems usage is gezakt van 39 naar 37GB

[ Voor 14% gewijzigd door AndereKoekoek op 14-11-2022 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:14
dehardstyler schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:40:
[...]

Ik ben ook net geupgrade naar Android 13, maar bij mij is systeem zelfs 101GB! Ik ben toch wel benieuwd hoe dat komt, iemand een idee?
Bij mij istie 24GB! met nog 99GB vrije ruimte
Wel extreem veel bij jou dit zou betekenen dat als je de 128GB variant hebt met wat apps en wat videos/fotos zou je geheugen nu vol zijn ?

[ Voor 3% gewijzigd door IssY_I op 14-11-2022 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:06
IssY_I schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:27:
[...]

Bij mij istie 24GB! met nog 99GB vrije ruimte
Wel extreem veel bij jou dit zou betekenen dat als je de 128GB variant hebt met wat apps en wat videos/fotos zou je geheugen nu vol zijn ?
Ja raar indd, maar het staat er echt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EUlQfW3BteDFs8f3ZQQRLSNSZJI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OKSMjqWcjIivyUtcG2Q4Pb77.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien kan systeem zo groot worden omdat ik een 256GB versie heb en systeem daarom niet aan garbage collection hoeft te doen? (gokje) Nog steeds raar, maar dan is er in ieder geval een verklaring. Zoals je zegt had dit op een 128GB versie niet eens gekund.

edit: zijn er andere hier met een 256GB S21? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

dehardstyler schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:38:
[...]

[Afbeelding]

Misschien kan systeem zo groot worden omdat ik een 256GB versie heb en systeem daarom niet aan garbage collection hoeft te doen? (gokje) Nog steeds raar, maar dan is er in ieder geval een verklaring. Zoals je zegt had dit op een 128GB versie niet eens gekund.

Geef even apps permissies door op het uitroeptekentje te tikken.
Dan krijg je inzicht of er apps zijn die deze opslag pakken.
Ik heb dat ook gedaan adhv tip van @Gismo1979 en dan krijg je de informatie van apps en is bij mij systeem in elk geval geminimaliseerd tot 30GB, nog steeds achterlijk veel, maar goed je kan niet zien wat daar nog onder zit.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
Quad schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:45:
[...]

Geef even apps permissies door op het uitroeptekentje te tikken.
Dan krijg je inzicht of er apps zijn die deze opslag pakken.
Ik heb dat ook gedaan adhv tip van @Gismo1979 en dan krijg je de informatie van apps en is bij mij systeem in elk geval geminimaliseerd tot 30GB, nog steeds achterlijk veel, maar goed je kan niet zien wat daar nog onder zit.
Ahhhhhhh. Daar kwam even een aap van 64GB uit de mouw. Nu op 37GB voor systeem, dat lijkt logischer gezien de rest van het topic. Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Meteen even een vraag mbt de update.

Als ik in chrome een bestand/foto wilde doorsturen dan kreeg ik eerst altijd een lijstje.
Foto's, folder, google drive, Total commander enz. Vooral via Total commander kon ik overal op mijn telefoon bij en bestanden doorsturen etc.

Nu zie ik een hele beperkte lijstje met mappen of de fotogalerij.

Jullie al ontdekt hoe je dat uit kunt breiden? Zodat ik weer mappen zie of nog beter weer via Total commander kan door de folder kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@AndereKoekoek Kan je laten zien wat jij dan ziet op jouw Samsung telefoon?
Ik zie bij afbeelding of link delen namelijk alle mogelijke opties.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Quad schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:58:
@AndereKoekoek Kan je laten zien wat jij dan ziet op jouw Samsung telefoon?
Ik zie bij afbeelding of link delen namelijk alle mogelijke opties.
Kan geen schermafdruk maken ivm beveiligingsbeleid.
Een simpel voorbeeld:

Google images
Desktop weergave en dan een foto proberen te uploaden.

Kom je in recent die chronologisch gesorteerd.
Of ik kan via het knopje Albums naar de mappen: Download, screenshots, camera.

In Total commander kon ik zelf sorteren, filteren enz. En dus makkelijker de juiste bestanden terug vinden.

Ah was in private modus aan het proberen en dan werkt screenshot niet. Normale modus lukt het wel.

Het ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZm-fofKeRfdGU9rHsJB86Q1sxc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8AkBckbIcnXGBuS4w4LvlQK5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door AndereKoekoek op 14-11-2022 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

AndereKoekoek schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:02:
[...]

Kan geen schermafdruk maken ivm beveiligingsbeleid.
Een simpel voorbeeld:

Google images
Desktop weergave en dan een foto proberen te uploaden.

Kom je in recent die chronologisch gesorteerd.
Of ik kan via het knopje Albums naar de mappen: Download, screenshots, camera.

In Total commander kon ik zelf sorteren, filteren enz. En dus makkelijker de juiste bestanden terug vinden.

Ah was in private modus aan het proberen en dan werkt screenshot niet. Normale modus lukt het wel.

Het ziet er zo uit:
[Afbeelding]
Duidelijk, ik kom in de normale optie waarbij ik kan kiezen uit camera, browsen of recente afbeeldingen kan selecteren. Via browsen kan je dan naar 3rd party apps.
Bijzonder dat jij die optie niet (meer) krijgt.

Edit: @AndereKoekoek Het venster wat je daar ziet is overigens van Samsung Gallerij, wellicht dat je in die hoek moet zoeken op je toestel.

[ Voor 6% gewijzigd door Quad op 14-11-2022 12:26 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12

AvK

Ready Set Go

[...]

[Afbeelding]

Ja hier een S21 plus met 256GB. Mijn systeem is 57,2GB.
Best veel ja......

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

[...]

[Afbeelding]

Yup, S21 Ultra 256GB hier. Mijn 'System' folder is 31,19GB aldus 'device care'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
AvK schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:19:
[...]

Ja hier een S21 plus met 256GB. Mijn systeem is 57,2GB.
Best veel ja......
HTT-Thalan schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:41:
[...]

Yup, S21 Ultra 256GB hier. Mijn 'System' folder is 31,19GB aldus 'device care'.
Dank voor jullie reacties, dit was inmiddels al uitgedokterd. Ik had niet genoeg machtigingen aangezet om Apps apart weer te geven.

[ Voor 26% gewijzigd door dehardstyler op 14-11-2022 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

dehardstyler schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:48:
[...]

[...]

Dank voor jullie reacties, dit was inmiddels al uitgedokterd. Ik had niet genoeg machtigingen aangezet om Apps apart weer te geven.
Nou, zeker bedankt! Systeem zit nu op 37,5GB. Hopla met 2 vinger aanslagen 20GB gewonnen. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Quad schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:14:
[...]

Duidelijk, ik kom in de normale optie waarbij ik kan kiezen uit camera, browsen of recente afbeeldingen kan selecteren. Via browsen kan je dan naar 3rd party apps.
Bijzonder dat jij die optie niet (meer) krijgt.

Edit: @AndereKoekoek Het venster wat je daar ziet is overigens van Samsung Gallerij, wellicht dat je in die hoek moet zoeken op je toestel.
Ben er nu achter dat dit de Android 13 Photo picker is die op de achtergrond is uitgerold.
Nog niet kunnen vinden hoe ik dit uit kan breiden om bijvoorbeeld ook Whatsapp folders toe te voegen aan het lijstje. Of nog beter: systeem en verborgen mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

AndereKoekoek schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:49:
[...]

Ben er nu achter dat dit de Android 13 Photo picker is die op de achtergrond is uitgerold.
Nog niet kunnen vinden hoe ik dit uit kan breiden om bijvoorbeeld ook Whatsapp folders toe te voegen aan het lijstje. Of nog beter: systeem en verborgen mappen.
Die heb ik vooralsnog niet.
Zie inderdaad dat het een nieuwe manier van toevoegen van media gaat zijn.

Kan je de app vinden in apps in de instellingen? En eventueel uitschakelen?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:20
Ari Gold schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:07:
Netwerk reset incoming want heb ook wel eens last van bluetooth stutters..
Sinds de update ook af en toe een stutter in geluid. Gewoon via de speakers van de telefoon bij beltoon of meldingsgeluid. Reboot en het is weer (een tijdje) weg. Geen idee wat het terug brengt.

Hopelijk weg met de november update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hakki schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:26:
[...]

Sinds de update ook af en toe een stutter in geluid. Gewoon via de speakers van de telefoon bij beltoon of meldingsgeluid. Reboot en het is weer (een tijdje) weg. Geen idee wat het terug brengt.

Hopelijk weg met de november update..
Ik ben bang dat dit niet in de eerst volgende update opgelost gaat worden (lijkt zo te lezen enkel een beveiligingsupdate):
https://www.sammobile.com...-november-security-patch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 17:27
Ik volg dit topic omdat ik de laatste tijd ook wat last heb van Battery Drain... Zo ook sinds de nieuwe Android 13 update lijkt het.

Iets wat ik nog niet eerder heb gezien (en ook nog niet heb kunnen vinden via Google) is onderstaande drain: "Agenda opslaan". Wie heeft hier enig idee?

Zojuist nog wat uitgebreider gegoogeld, dit lijkt er heel erg op:
https://www.reddit.com/r/...s/59ycnc/comment/d9cbb5i/
https://support.google.co...ttery-drain-android?hl=en

Ik heb al het volgende geprobeerd:
  • Play Services, Play Store, Google, Agenda, Calender geforceerd gestopt, Cache verwijderd en herstart
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kkpw05LwTDaPMzBfSry-Cn-JO7Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IsZlfdHtj5RvHhu5qYMXZ5hy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RvX7mWt1slWhc35UL0CTrjairjA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ggur0KJ84ixRQ5V8r5euKKKn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zU8M9F2yexBWlsPxRrJYWJh49pg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dY5XMgjy1dTpWmayCCUOA5gv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Crashy op 16-11-2022 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:27
@Crashy Hoeveel emailaccounts heb je erop staan? Misschien dat er eentje vast zit in een sync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
Gismo1979 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:54:
[...]

Ik ben bang dat dit niet in de eerst volgende update opgelost gaat worden (lijkt zo te lezen enkel een beveiligingsupdate):
https://www.sammobile.com...-november-security-patch/
Ik las het ook.
Intussen eens gegoogled en het zou te maken kunnen hebben met de Google Home app. Die camera's in de app en hun audio loopt al een tijdje niet goed had ik gemerkt (geluid als type telefoongesprek ipv media geluid) en nu op oneui5 dus bijkomende issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:04
Crashy schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:45:
Ik volg dit topic omdat ik de laatste tijd ook wat last heb van Battery Drain... Zo ook sinds de nieuwe Android 13 update lijkt het.

Iets wat ik nog niet eerder heb gezien (en ook nog niet heb kunnen vinden via Google) is onderstaande drain: "Agenda opslaan". Wie heeft hier enig idee?

Zojuist nog wat uitgebreider gegoogeld, dit lijkt er heel erg op:
https://www.reddit.com/r/...s/59ycnc/comment/d9cbb5i/
https://support.google.co...ttery-drain-android?hl=en

Ik heb al het volgende geprobeerd:
  • Play Services, Play Store, Google, Agenda, Calender geforceerd gestopt, Cache verwijderd en herstart
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je cache verwijderd in het app menu of via het recovery menu de cache partition verwijderd? Dat laatste helpt bij mij vaak beter :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZRsCQxavJwYda6E1-kFQbizh3w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t2sMjQtecsLMfhqKnPgESikk.jpg?f=fotoalbum_large
De novemberpatch is er.

• Crashy
Ari Gold schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:26:
@Crashy Hoeveel emailaccounts heb je erop staan? Misschien dat er eentje vast zit in een sync?
Werk (outlook) en Google (gmail), hoe kan ik dat oplossen?
Telesto schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:30:
[...]

Heb je cache verwijderd in het app menu of via het recovery menu de cache partition verwijderd? Dat laatste helpt bij mij vaak beter :)
Zojuist gedaan, ben benieuwd...

[ Voor 35% gewijzigd door Crashy op 17-11-2022 12:46 ]

• IssY_I
Still waiting 😃

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 14:06
nevermind

[ Voor 96% gewijzigd door scorpio op 17-11-2022 14:32 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 15:42

Acradavos

Poetsfanaat

[...]

[Afbeelding]

Je moet je apps (bij dat vraagteken) even permissies geven. daarna zakt je system usage.

• Ari Gold
Crashy schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:42:
[...]

Werk (outlook) en Google (gmail), hoe kan ik dat oplossen?

[...]

Zojuist gedaan, ben benieuwd...
Je Gmail agenda is zichtbaar in de agenda app van Samsung zelf. Staat je sync op automatisch van dit account? Je kan dit uitzetten zodat je handmatig moet syncen. Zo kan je kijken of dit nog je batterij slurpt.

Gebruik je trouwens een Galaxy watch?

• Crashy
Ari Gold schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:54:
[...]

Je Gmail agenda is zichtbaar in de agenda app van Samsung zelf. Staat je sync op automatisch van dit account? Je kan dit uitzetten zodat je handmatig moet syncen. Zo kan je kijken of dit nog je batterij slurpt.

Gebruik je trouwens een Galaxy watch?
Ja, een Samsung Galaxy Active 2

• Ari Gold
Crashy schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:58:
[...]

Ja, een Samsung Galaxy Active 2
Ik lees namelijk ook battery drain issues van de agenda icm een smartwatch..

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25

13art

Moderator Mobile
Ik moet wat bekennen.... Ik heb de overstap gemaakt naar het Motorolakamp. Met de Samsung S21+ heb ik altijd een wat moeizame relatie gehad. Samsung heeft ontzettend veel handige integraties, maar tegelijkertijd hebben ze dat naar mijn idee soms iets te ver doorgevoerd. Desondanks heb ik de S21+ voor het overgrote deel met veel plezier gebruikt. Zal ik ooit weer de overstap maken naar Samsung? Ik vraag het me af. Aan de andere kant, zoals veel Tweakers zullen herkennen, lonkt al snel de vernieuwing (tot overmaat van ramp van de vrouw des huizes ;) )

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +3 Henk 'm!
13art schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:41:
Ik moet wat bekennen.... Ik heb de overstap gemaakt naar het Motorolakamp. Met de Samsung S21+ heb ik altijd een wat moeizame relatie gehad. Samsung heeft ontzettend veel handige integraties, maar tegelijkertijd hebben ze dat naar mijn idee soms iets te ver doorgevoerd. Desondanks heb ik de S21+ voor het overgrote deel met veel plezier gebruikt. Zal ik ooit weer de overstap maken naar Samsung? Ik vraag het me af. Aan de andere kant, zoals veel Tweakers zullen herkennen, lonkt al snel de vernieuwing (tot overmaat van ramp van de vrouw des huizes ;) )
Verandering van spijs doet eten is het gezegde, dus sterkte, en graag een review plaatsen van de Motorola voor de rest ter leering ende vermaeck ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 09:58

E-B

13art schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:41:Zal ik ooit weer de overstap maken naar Samsung? Ik vraag het me af. Aan de andere kant, zoals veel Tweakers zullen herkennen, lonkt al snel de vernieuwing (tot overmaat van ramp van de vrouw des huizes ;) )
Ik herken dat wel. :)

Hier S3 -> S8 -> S21 en echt een (Android) toestelliefhebber. Toestellen heb ik gemiddeld maximaal 2 jaar en ik ben niet heel erg merkgebonden. Wel ontdekt dat Nexus/Pixel toestellen erg fijn (schone Android, snelle updates). En dat je wat betreft Samsung toestellen dan toch het beste af bent met een toestel uit de "Galaxy S" serie (kort een A52 gehad maar dat was het net niet, of zo). Daarom zou ik sneller opnieuw kiezen voor een Pixel of Samsung Galaxy S toestel.

Ben dan ook wel benieuwd welke Motorola je gekozen hebt en wat de ervaringen gaan zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
Vandaag 2 extra smartTags besteld (normale)
De plus variant waarmee je dingen tot aan de cm toe kan localiseren heb ik al een poosje in gebruik en werkt echt perfect, gebruik deze momenteel voor mijn bos sleutels.. omdat ik zo enorm verrast en tevreden ben vandaag 2 extra SmartTags besteld ga ik op een andere reserve bos sleutels doen en de ander ergens verstoppen bij me motor

Ze zijn in de aanbieding wegens zwarte vrijdag die officieel is begonnen en scheelt toch bijna 50% .. kosten normaal 33€ per stuk en nu voor 17€ met gratis verzending

https://www.amazon.nl/gp/...smid=A17D2BRD4YMT0X&psc=1

Het rare is.. de mijne heb ik om 21:00 uur besteld bij Gsmpunt.nl die waren daar ook in de aanbieding wegens black friday voor 17€ (exact zelfde prijs als bij Amazon) maar nu nog geen 4 uur later is de prijs aangepast naar de normale prijs van 30€ ... Maargoed Amazon heeft ze nog liggen dus sla je slag nu het nog kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik merk bij mij op dat ineens de standaard browser op Google Chrome staat, en dat ik die ook niet kan veranderen naar een andere browser, ondanks dat er 2 alternatieven geïnstalleerd zijn.
Ik heb de S21 Ultra en draai Android 13 met 1 november beveiliging update.
Zijn er meer mensen met dit probleem of zit er iets mis in mijn software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
Wat gebeurd er als je ze probeert te veranderen? Of zie je ze überhaupt niet meer in het lijstje staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Telesto schreef op zondag 20 november 2022 @ 15:39:
Wat gebeurd er als je ze probeert te veranderen? Of zie je ze überhaupt niet meer in het lijstje staan?
Staan niet in het lijstje, onder Instellingen - Apps - Standaard apps kiezen - browser, zie ik alleen Chrome.

Mmm, lijkt een issue met Ultieme Sluimerstand. Als ik de browsers open heb staan ze wel in het lijstje. Sluit ik de programmas zijn ze weer weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KabouterTilly
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20-09 22:33
Nog geen nieuwsberichten gezien, maar zojuist Android 13 / One UI 5 update geïnstalleerd op de S21FE. Handmatig gezocht naar update en kon zo gedownload worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:07
13art schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:41:
Ik maak ook wel eens een overstap maar op de een of andere manier kom ik steeds weer terug naar Samsung. Ik hoop echt dat de S23 met de Snapdragon een grote verbetering is want heb het idee dat Samsung wat steken heeft laten vallen tov de concurrentie ondanks dat het allround goede toestellen zijn, blinken ze nergens in uit.

Onlangs de Pixel 7 Pro geprobeerd maar vond het uiteindelijk toch de upgrade niet waard. Ik vond het toch allemaal niet zo 'smooth' als wat ik had gehoopt en de accuduur was ook niet heel goed maar de camera vond ik wel weer erg goed evenals de animaties.

Motorola zegt me tegenwoordig niet veel. In het verre verleden maakten ze wel goede telefoons maar geen idee hoe dat tegenwoordig is.
In iedergeval succes met je nieuwe speeltje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 18:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Zit nu ook op android 13. Werd onaangenaam verrast toen ik mijn zaklamp aanzette een paar keer en opeens een luid alarm afging met een countdown om 112 te bellen.

Ik heb namelijk mijn zaklamp op dubbel klikken op de power knop, super handig want dan zet je hem in het donker op gevoel aan zonder op je scherm te hoeven kijken.

Hadden ze me wel even mogen waarschuwen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Garret1410 schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:32:
[...]

Ik maak ook wel eens een overstap maar op de een of andere manier kom ik steeds weer terug naar Samsung. Ik hoop echt dat de S23 met de Snapdragon een grote verbetering is want heb het idee dat Samsung wat steken heeft laten vallen tov de concurrentie ondanks dat het allround goede toestellen zijn, blinken ze nergens in uit.

Onlangs de Pixel 7 Pro geprobeerd maar vond het uiteindelijk toch de upgrade niet waard. Ik vond het toch allemaal niet zo 'smooth' als wat ik had gehoopt en de accuduur was ook niet heel goed maar de camera vond ik wel weer erg goed evenals de animaties.

Motorola zegt me tegenwoordig niet veel. In het verre verleden maakten ze wel goede telefoons maar geen idee hoe dat tegenwoordig is.
In iedergeval succes met je nieuwe speeltje.
Ik ben ook overgestapt naar Motorola Edge 30 Fusion (komende van de S21) en heb er echt geen spijt van, heb ook niet het idee dat het een downgrade is terwijl het toestel wel een stuk goedkoper was, enige is het update beleid... maar goed dat is nog even afwachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Ryan1981 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:27:
Zit nu ook op android 13. Werd onaangenaam verrast toen ik mijn zaklamp aanzette een paar keer en opeens een luid alarm afging met een countdown om 112 te bellen.

Ik heb namelijk mijn zaklamp op dubbel klikken op de power knop, super handig want dan zet je hem in het donker op gevoel aan zonder op je scherm te hoeven kijken.

Hadden ze me wel even mogen waarschuwen!
Gek, bij mij is 2x drukken camera starten. 5x drukken stond wel aan voor SOS noodgevallen (instellingen - Veiligheid en noodsituatie). Ik heb SOS noodgevallen maar snel uitgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Gismo1979 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:08:
[...]

Gek, bij mij is 2x drukken camera starten. 5x drukken stond wel aan voor SOS noodgevallen (instellingen - Veiligheid en noodsituatie). Ik heb SOS noodgevallen maar snel uitgezet.
Dat klopt. Ik had hem te vaak aan uit gezet in te korte tijd blijkbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archioak
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19-09 08:29
Hallo,

Weten jullie toevallig hoe ik het heel kort fel worden van het scherm kan uitzetten zodra ik de telefoon ontgrendel met minimale/lage helderheid. Als ik dan de vingerafdruk scanner gebruik, wordt voor een halve seconde het scherm heel fel bij ontgrendelen. M'n oude telefoon had dit niet. Ik heb alle effecten voor vingerafdruk al uitgezet, maar het is er nog steeds helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin99
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:12
Hallo,

Bijna 2 weken geleden de update gedaan naar Android 13 en sindsdien is het batterijverbruik aanzienlijk lager geworden. Moet nu al 2x per dag opladen terwijl ik het toestel echt niet uren genbruik op een dag.
Zie geen grote verbruikers staan bij de batterij-instellingen. Gebruikte eerst de Nova launcher, nu de standaard Samsung UI, maar tussen beide launchers zit ook geen groot verschil in batterijverbruik.
Ik kan natuurlijk alles weer terugzetten naar de fabrieksinstellingen, maar dat kost weer veel tijd om alles in te stellen. Vervelende is dat ik gewoon niet kan zien wat er zoveel aan batterij verbruikt. Iemand nog tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/669I6h_IywTcj5Xipj2wQCNHyD4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c2KMLHj7QcZp9Xf6l6bSRPRM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sJq9HnsLBg1ILDuFLwKbJ3f3wcw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uq2Q6mRcfJRXdSj2xeiLYL1C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Archioak schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:09:
Hallo,

Weten jullie toevallig hoe ik het heel kort fel worden van het scherm kan uitzetten zodra ik de telefoon ontgrendel met minimale/lage helderheid. Als ik dan de vingerafdruk scanner gebruik, wordt voor een halve seconde het scherm heel fel bij ontgrendelen. M'n oude telefoon had dit niet. Ik heb alle effecten voor vingerafdruk al uitgezet, maar het is er nog steeds helaas.
Het komt mij niet bekend voor maar Google eens op deze tekst dan komen er verschillende verwijzingen en mogelijke oplossingen tevoorschijn, hopelijk zit daar iets bruikbaars tussen?
s21 unlock screen brightness

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martin99 schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:39:
Hallo,

Bijna 2 weken geleden de update gedaan naar Android 13 en sindsdien is het batterijverbruik aanzienlijk lager geworden. Moet nu al 2x per dag opladen terwijl ik het toestel echt niet uren genbruik op een dag.
Zie geen grote verbruikers staan bij de batterij-instellingen. Gebruikte eerst de Nova launcher, nu de standaard Samsung UI, maar tussen beide launchers zit ook geen groot verschil in batterijverbruik.
Ik kan natuurlijk alles weer terugzetten naar de fabrieksinstellingen, maar dat kost weer veel tijd om alles in te stellen. Vervelende is dat ik gewoon niet kan zien wat er zoveel aan batterij verbruikt. Iemand nog tips?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toestel cache al een keer geleegd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin99
swhnld schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:43:
[...]

Toestel cache al een keer geleegd?
Dat had ik inderdaad al gedaan via de recovery modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martin99 schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:16:
[...]

Dat had ik inderdaad al gedaan via de recovery modus
Wat nog meer? Apparaat onderhoud?
Play services geupdate?
Toestel zelf laatste update?
Galaxy Store alle apps geupdate?
Play Store alle apps geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin99
swhnld schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:56:
[...]

Wat nog meer? Apparaat onderhoud?
Play services geupdate?
Toestel zelf laatste update?
Galaxy Store alle apps geupdate?
Play Store alle apps geupdate?
Ja, alles. Het is ontstaan na de update naar Android 13.
Toestel nu ongeveer 18 maanden in gebruik en de app accubattery geeft een gezondheidspercentage aan van 88%, maar dit liep al gelijdelijk aan terug met de vorige Android versie. Dus niet iets wat plots na de update naar Android 13 gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martin99 schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:29:
[...]

Toestel nu ongeveer 18 maanden in gebruik en de app accubattery geeft een gezondheidspercentage aan van 88%, maar dit liep al gelijdelijk aan terug met de vorige Android versie. Dus niet iets wat plots na de update naar Android 13 gebeurde.
Bij gekke problemen na een Android versie upgrade is fabrieksinstellingen reset het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 10:25
Is een s22 ultra 256 gb voor 740 euro met inruil van een s20 fe 128gb een goede prijs ?

En is256gb genoeg voor opslag ? Zit yep twijfelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin99
swhnld schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:51:
[...]

Bij gekke problemen na een Android versie upgrade is fabrieksinstellingen reset het antwoord.
Ga eerst nog een keer de cache legen, als dat niets uithaalt....dan maar resetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Martin99 schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:18:
[...]

Ga eerst nog een keer de cache legen, als dat niets uithaalt....dan maar resetten
Sync aan en uitzetten kan ook nog helpen. Dit lijkt eerder op een bug, dan een werkelijk slechte batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
Martin99 schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:29:
[...]

Heb zelf ook (nog steeds) last van Battery Drain, installeer Good Guardians eens via de Galaxy Store, en dan de app Battery Guardian en Battery Tracker, deze geeft iets meer detail over welk proces batterij verbruikt.

Overigens ben ik er ook nog steeds niet uit wat het probleem is, heb zelfs mijn gehele google account er al af gegooid, hielp niet, bij mij heet het probleem "Agenda Opslaan", tot op heden geen oplossing voor... Sync uitzetten helpt overigens wel, maar ja, dat is niet de oplossing natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
Hier ook telkens meer last van battery drain. Ik sluit geregeld alle appa gewoon af, en in de overzicht staan dan apps die niet eens meer open staan.
Zitnu 57 % en kan nog maar 6 uren werken geeft hij aan.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Crashy schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:30:
[...]

Heb zelf ook (nog steeds) last van Battery Drain, installeer Good Guardians eens via de Galaxy Store, en dan de app Battery Guardian en Battery Tracker, deze geeft iets meer detail over welk proces batterij verbruikt.

Overigens ben ik er ook nog steeds niet uit wat het probleem is, heb zelfs mijn gehele google account er al af gegooid, hielp niet, bij mij heet het probleem "Agenda Opslaan", tot op heden geen oplossing voor... Sync uitzetten helpt overigens wel, maar ja, dat is niet de oplossing natuurlijk.
Nogmaals even inhaken op jouw probleem.

Check de comments hier even. Het gaat wel om een Gear S3, maar misschien werkt t ook bij jou zo..?

https://www.reddit.com/r/...s/o20v0g/comment/h25quyh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

ik heb het volgende probleem, ik heb 2 simkaarten in mijn ultra. sim 1 kan gebeld worden sim 2 enkel als ik niet verbonden met wifi. ik heb bellen via wifi al uitgeschakeld. het wordt nog gekker dat wanneer ik iemand bel via sim 2 dan kan die mij ook bellen op sim 2. dit probleem heb ik na de upgrade naar android 13. iemand een suggestie?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mindcre8r schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:20:
ik heb het volgende probleem, ik heb 2 simkaarten in mijn ultra. sim 1 kan gebeld worden sim 2 enkel als ik niet verbonden met wifi. ik heb bellen via wifi al uitgeschakeld. het wordt nog gekker dat wanneer ik iemand bel via sim 2 dan kan die mij ook bellen op sim 2. dit probleem heb ik na de upgrade naar android 13. iemand een suggestie?
Jazeker, wis de cache van het toestel via recovery en kijk of dat het oplost.

Daarnaast ga ik ervan uit dat je de standaard acties al gedaan hebt?
Gekeken handmatig of er een nieuwere security update is (na de Android 13 oktober is er nog een november patch gekomen)
Gekeken of er een Google Play Serices Update is via Instellingen - Info telefoon - Software, Play versie
Alle app via de Samsung Galaxy Store laten updaten
Alle apps via de Google Play Store laten updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

clearen van het cache is de enige optie nog, maar ik kom dat menu niet in (power off, power on met volume omhoog ingedrukt houden)

Bears and Bulls

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

mindcre8r schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:37:
clearen van het cache is de enige optie nog, maar ik kom dat menu niet in (power off, power on met volume omhoog ingedrukt houden)
Tegenwoordig moet je de telefoon via een USB kabeltje aansluiten op je computer voordat je in het munu terecht kan komen. Vraag me niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 02:08
mindcre8r schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:37:
USB dongle met koptelefoon, of aansluiting op een computer werkt. Waarom Samsung hiervoor heeft gekozen? Geen idee...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Recovery in met usb verbonden is gekomen als vervanging van de combinatie met de Bixby knop op vorige generaties.

Ik gok dat de reden hiervoor zit om per ongeluk in recovery gaan te voorkomen omdat volume en powerknop naast elkaar zitten. Je hebt dan de combinatie van 3 zaken nodig. Usb plus power plus volume knop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004

d0s

sssst

Blij met de update naar android 13 op de S21 FE. Vind de notificaties een vooruitgang en het voelt vooral allemaal veel sneller aan, ook de animaties.

[ Voor 4% gewijzigd door d0s op 02-12-2022 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:15

jmk

Ik merk dat het audiovolume naar mijn bluetooth headset steeds automatisch naar een heel laag niveau gaat.
21FE met Android 13. Sinds de update lijkt dit te spelen.

Beetje irritant omdat het volume van met headset onafhankelijk ingesteld moet worden van mijn telefoon. Dat los ik op door het volume van mijn telefoon op 80% te zetten en op mijn headset op 50% ofzo.
Nadat mijn telefoon automatisch naar 30%(?) ofzo springt is het volume van mijn headset ineens 15% wat echt veel te zacht is. Ik moet mijn telefoon dan bedienen voor een acceptabel volume.

Merken jullie dat ook wel eens?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin99
Martin99 schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:18:
[...]

Nou, toestel helemaal gereset, alleen de apps geïnstalleerd die ik het meest gebruik en geen andere launcher geïnstalleerd.
Ben nog niet overtuigd, batterij lijkt niet veel beter te zijn geworden.
Lang bezig geweest met amper resultaat, maar misschien het wat beter wordt. Vervelender is dat ik weer ander probleem erbij heb.
Ik gebruik een dubbele sim, een simkaart privé en esim voor het werk. Met mijn privé sim ontvang ik geen bericht (sms). Kwam hier tijdens het installeren van een app waarbij een verificatiecode verstuurd zou worden en deze kwam dus binnen. Ook merkte ik dat inkomende oproepen niet binnen komen. Eerst leek dit alleen geval te zijn als wifi is ingeschakeld, Op 4g leek het wel te gaan, maar later weer niet. Het bericht kwam de volgende dag trouwens wel binnen.
Op de esim gaat alles wel goed. Contact gehad gehad met de provider (Youfone), daar kan men geen probleem constateren.
Als ik de esim uitzet werkt de simkaart wel weer, die lijkt dan niet te zijn beschadigd.
Telefoon staat niet in de "niet storen modus", dus dat het niet.
Iemand die nog weet wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
Martin99 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 20:51:
[...]

Nou, toestel helemaal gereset, alleen de apps geïnstalleerd die ik het meest gebruik en geen andere launcher geïnstalleerd.
Lang bezig geweest met amper resultaat, maar misschien het wat beter wordt. Vervelender is dat ik weer ander probleem erbij heb.
Ik gebruik een dubbele sim, een simkaart privé en esim voor het werk. Met mijn privé sim ontvang ik geen bericht (sms). Kwam hier tijdens het installeren van een app waarbij een verificatiecode verstuurd zou worden en deze kwam dus binnen. Ook merkte ik dat inkomende oproepen niet binnen komen. Eerst leek dit alleen geval te zijn als wifi is ingeschakeld, Op 4g leek het wel te gaan, maar later weer niet. Het bericht kwam de volgende dag trouwens wel binnen.
Op de esim gaat alles wel goed. Contact gehad gehad met de provider (Youfone), daar kan men geen probleem constateren.
Als ik de esim uitzet werkt de simkaart wel weer, die lijkt dan niet te zijn beschadigd.
Raar dat het voorheen wel werkte maar na een factory reset niet.. dan staat er toch iets niet goed in je instellingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjokoboj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-01 10:43
Hier een s21 FE sinds een dag of tien.
Mijn tweede Samsung ooit. Van de S4 mini was ik destijds niet happy. De batterij voldeed niet. Ondanks beloftes kreeg ik niet de verwachte updates toen (o.a. KitKat).
Die S4 werkte trouwens pas goed nadat ik hem had geroot en er een Custom Rom had geplaatst. Toen heb ik gezworen nooit nog Samsung,
Het kan verkeren :D

Tot dusver ben ik heel tevreden van het toestel en de batterij. Nu is het update beleid verbeterd. Of zou moeten zijn. Dadelijk na ingebruikname hebben de updates zich geïnstalleerd waaronder Androïd 13.
De Security patch zit echter nog op oktober, Er zijn geen recentere updates, alle zijn geïnstalleerd.
Mis ik iets? Zal de volgende patch alles rechtzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sjokoboj schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:24:
De Security patch zit echter nog op oktober, Er zijn geen recentere updates, alle zijn geïnstalleerd.
https://www.androidplanet...s21-fe-android-13-update/
https://www.sammobile.com...security-update-released/

Lijkt er op dat wij een beetje achter lopen deze keer met de S21 FE updates ten opzichte van de rest van de wereld. Komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Mijn tweede Samsung ooit. Van de S4 mini was ik destijds niet happy. De batterij voldeed niet. Ondanks beloftes kreeg ik niet de verwachte updates toen (o.a. KitKat).
Die S4 werkte trouwens pas goed nadat ik hem had geroot en er een Custom Rom had geplaatst. Toen heb ik gezworen nooit nog Samsung,
Het kan verkeren :D

Tot dusver ben ik heel tevreden van het toestel en de batterij. Nu is het update beleid verbeterd. Of zou moeten zijn. Dadelijk na ingebruikname hebben de updates zich geïnstalleerd waaronder Androïd 13.
Same here.

Ik denk dat de 'grote' 13 update een beetje te veel capaciteit heeft opgeslokt om alle kleinere security updates mee te nemen. Ik hoop binnen een maand weer bij te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Martin99 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 20:51:
[...]

Op welk slot heb je de fysieke simkaart geïnstalleerd? Volgens mij werkt de esim alleen i.c.m. een fysieke simkaart in een specifiek slot samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin99
mac1987 schreef op zondag 4 december 2022 @ 19:52:
[...]

Op welk slot heb je de fysieke simkaart geïnstalleerd? Volgens mij werkt de esim alleen i.c.m. een fysieke simkaart in een specifiek slot samen.
Fysieke simkaart in slot SIM 1 en esim geeft eSIm 1 aan.
Hen netwerki stellingen gereset en dan komt de oproep 1 of 2 keer binnen, de daaropvolgende oproepen krijg je direct de voicemail of wordt ie doorgeschakeld als dat ingesteld is.
Dat is juist zo vreemd, nadat ik wat aangepast heb, gaat het bij de eerst binnenkomende oproep goed en daarna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Dat is volgens mij wel de juiste config (fysieke sim in slot 1). Heb je al contact gehad met Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin99
mac1987 schreef op zondag 4 december 2022 @ 21:45:
Dat is volgens mij wel de juiste config (fysieke sim in slot 1). Heb je al contact gehad met Samsung?
Heb ik nog niet gedaan, kan het eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjokoboj
En mijn vrouw jaloers :*) :+
Dus ook voor haar een (groene) s21 FE (die ik mag instellen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
Vraagje over Standen/Routines.

Ik heb de stand "slapen" ingesteld.
Alle dagen van 21:00 tot 07:30 gaat de S21 FE op Niet Storen, zonder wekker 's morgens en dit automatisch.

Dat is de ene dag wel, de andere dag niet. Gisteren bijvoorbeeld wel, vandaag heb ik hem zonet (22:05) handmatig laten "inslapen".
Ik heb niks gewijzigd. Of is dit een bug? Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@sjokoboj Ik moet zeggen dat ik niet de routines gebruik hiervoor maar de niet storen optie onder meldingen, werkt flawless.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Quad schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 23:33:
@sjokoboj Ik moet zeggen dat ik niet de routines gebruik hiervoor maar de niet storen optie onder meldingen, werkt flawless.
Idem hier, deze optie bij slapen gaan was volgens mij nieuw na de Android 13 upgrade, maar ik was er niet blij mee, dus ben ook op de Niet Storen variant teruggeschakeld die ik voorheen ook al gebruikte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjokoboj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Ik heb sinds de upgrade regelmatig problemen met invulvelden, kan er op tikken tot ik een ons weeg maar er gebeurd niks, herkent iemand dit? andere velden op dezelfde, bijvoorbeeld website, werken wel. Reddit geeft ook af en toe geklier.

Daarnaast kan ik ineens geen recente items meer vinden buiten whatsapp's eigen afbeeldingsmappen. irritant als ik iets download, als bijlage het recente item wil mee sturen. Als ik dan via het menu rechtsboven kies voor gallerij krijg ik alleen maar foto's te zien... filmpjes zijn foetsie.
Dan dus eerst het bestand opzoeken in de foto's app, waar de filmpjes wel zichtbaar zijn, en dan via delen doorsturen... Probleem bleek te zitten in de machtigingen op foto's die sinds de upgrade spontaan weg waren.. handig.

[ Voor 7% gewijzigd door MrDrako op 09-12-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MrDrako Na een versie upgrade helaas zie je af en toe freak incidenten gebeuren. Windows, iOS, Android, Linux, je ziet het overal. Oorzaak is dat een bedrijf alleen een beperkte set kan testen, terwijl elke gebruiker een unieke combinatie heeft aan geïnstalleerde apps, plugins, add-ons, gemaakte instellingen, combinaties met externe devices, etc.

Je kunt beginnen via Recovery de cache te wissen en kijken of dat het oplost.
Zo niet, dan goede backup maken (en het liefst ook e.e.a. opschonen voor de snelheid bij het maken van de backup, en bij het terugzetten ervan), fabrieksinstellingen reset, en weer opnieuw instellen, daarna backup terugzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
November patch komt hier nog even binnen op de S21 FE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
Vraagje; mijn s21 fe verbindt niet automatisch met het sterkste Wifi-signaal. Ik heb accespoints thuis, maar als ik van ruimte wissel, wisselt het netwerk niet mee.
Iemand een idee hoe ik kan zorgen dat steeds naar het sterkste netwerk wordt overgeschakeld? Google helpt me niet echt verder (opties als zwakste signaal vergeten werkt in huis natuurlijk niet en ik heb geen 'slim schakelen' optie gevonden in de geavanceerde instellingen).
Ik zie wel de wifi-switcher apps, maar de reviews zijn niet erg goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Too5 op 09-12-2022 17:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martin99
Martin99 schreef op zondag 4 december 2022 @ 20:40:
[...]

Fysieke simkaart in slot SIM 1 en esim geeft eSIm 1 aan.
Hen netwerki stellingen gereset en dan komt de oproep 1 of 2 keer binnen, de daaropvolgende oproepen krijg je direct de voicemail of wordt ie doorgeschakeld als dat ingesteld is.
Dat is juist zo vreemd, nadat ik wat aangepast heb, gaat het bij de eerst binnenkomende oproep goed en daarna niet.
Probleem is opgelost door de esim te vervangen door een fysieke simkaart. Batterijprobleem nu ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
Too5 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:05:
Vraagje; mijn s21 fe verbindt niet automatisch met het sterkste Wifi-signaal. Ik heb accespoints thuis, maar als ik van ruimte wissel, wisselt het netwerk niet mee.
Iemand een idee hoe ik kan zorgen dat steeds naar het sterkste netwerk wordt overgeschakeld? Google helpt me niet echt verder (opties als zwakste signaal vergeten werkt in huis natuurlijk niet en ik heb geen 'slim schakelen' optie gevonden in de geavanceerde instellingen).
Dat lijkt me meer met het goed inrichten van je netwerk te maken hebben dan met je telefoon. Zorg dat op alle access points de settings precies gelijk zijn (kanalen etc). Vervolgens kun je het zendvermogen per acces point langzaam naar beneden zetten zodat apparaten beter roamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Too5 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:05:
Dat heeft te maken met stroombesparing, als de telefoon constant op zoek is naar de sterkste verbinding vreet energie en is de accu sneller leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
Telesto schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:36:
[...]

Dat lijkt me meer met het goed inrichten van je netwerk te maken hebben dan met je telefoon. Zorg dat op alle access points de settings precies gelijk zijn (kanalen etc). Vervolgens kun je het zendvermogen per acces point langzaam naar beneden zetten zodat apparaten beter roamen.
Met de Huawei en de iPhone nooit problemen gehad, die springen wel automatisch over. In mijn ogen dus toch een telefoon probleem.

@swhnld, is dat zelf aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Too5 schreef op zondag 11 december 2022 @ 02:55:
[...]
@swhnld, is dat zelf aan te passen?
Misschien is er een instelling in de developer settings (7 keer build nummer aantikken), maar ik heb er geen behoefte voor gevoeld dit te proberen want heb altijd voldoende signaal.

Je zou anders bij XDA nog op het forum kunnen vragen naar mogelijkheden?
https://forum.xda-developers.com/

Er zijn nog meer mogelijkheden voor aanpassingen aan settings dus:
https://www.xda-developer...ock-support-more-regions/

[ Voor 27% gewijzigd door swhnld op 11-12-2022 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
swhnld schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:36:
@MrDrako Na een versie upgrade helaas zie je af en toe freak incidenten gebeuren. Windows, iOS, Android, Linux, je ziet het overal. Oorzaak is dat een bedrijf alleen een beperkte set kan testen, terwijl elke gebruiker een unieke combinatie heeft aan geïnstalleerde apps, plugins, add-ons, gemaakte instellingen, combinaties met externe devices, etc.

Je kunt beginnen via Recovery de cache te wissen en kijken of dat het oplost.
Zo niet, dan goede backup maken (en het liefst ook e.e.a. opschonen voor de snelheid bij het maken van de backup, en bij het terugzetten ervan), fabrieksinstellingen reset, en weer opnieuw instellen, daarna backup terugzetten.
Wat ik mij afvraag. Als je een volledig backup neemt, je reset dan je toestel naar fabrieksinstellingen, en hierna de volledig backup terugzetten. Heb je dan ook niet eventuele problemen terug gezet? Je toestel is toch terug in dezelfde toestand als voor de reset naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
buffy1966 schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:00:
[...]

Wat ik mij afvraag. Als je een volledig backup neemt, je reset dan je toestel naar fabrieksinstellingen, en hierna de volledig backup terugzetten. Heb je dan ook niet eventuele problemen terug gezet? Je toestel is toch terug in dezelfde toestand als voor de reset naar fabrieksinstellingen?
Zonder een toestel te rooten en speciale software maak je nooit een 100 procent backup. Maar wat je via de normale route veilig stelt is voldoende voor dagelijks gebruik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
December update komt hier net binnen op de S21+ (PHN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

sjokoboj schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:11:
Vraagje over Standen/Routines.

Ik heb de stand "slapen" ingesteld.
Alle dagen van 21:00 tot 07:30 gaat de S21 FE op Niet Storen, zonder wekker 's morgens en dit automatisch.

Dat is de ene dag wel, de andere dag niet. Gisteren bijvoorbeeld wel, vandaag heb ik hem zonet (22:05) handmatig laten "inslapen".
Ik heb niks gewijzigd. Of is dit een bug? Iemand ervaring hiermee?
Mijn s21u heeft ook problemen met die "sleep mode". Ik had voorheen bedtime mode maar die hebben ze er uit gehaald en daarvoor in de plaats sleep mode.

Vroegah, kon je de bedtime mode uitzetten zonder dat je daarmee de dagelijkse timer beinvloed maar met deze sleep mode lijkt het er op dat als je hem onderbreekt hij zijn timer vergeet. Heb nu bewust niet zelf de sleep mode uitgezet en nu kijkt hij te blijven werken. Ook zwaar irritant dat hij standaard het alarm aanzet.waar ik helemaal niet op zit te wachten . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Iemand anders die sinds de Android update vaker last heeft van Whatsappberichtjes die je zelf stuurt maar op èèn vinkje blijven staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:32

jerry_a

doei

De update voor de 21+ is er.

hoi

• IssY_I
yinx84 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:55:
Iemand anders die sinds de Android update vaker last heeft van Whatsappberichtjes die je zelf stuurt maar op èèn vinkje blijven staan?
Nee, kan ook aan whatsapp zelf liggen
Geïnstalleerd (y)

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

AvK schreef op donderdag 1 december 2022 @ 16:07:
[...]

Tegenwoordig moet je de telefoon via een USB kabeltje aansluiten op je computer voordat je in het munu terecht kan komen. Vraag me niet waarom.
Dit is gelukt na het aansluiten van een usbc headset. helaas heeft het mijn probleem niet opgelost :(

Ik wil mijn toestel liever niet resetten vanwege allerhande apps en instellingen. ik hoop op een update die het probleem verhelpt.

Bears and Bulls

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
De laatste tijd vliegt de batterij leeg. Nu ruim een jaar in bezit. Kan McAfee de boosdoener zijn?
Boneka schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:02:
De laatste tijd vliegt de batterij leeg. Nu ruim een jaar in bezit. Kan McAfee de boosdoener zijn?
Meest waarschijnlijk heb je de Android 13 upgrade en verschillende Google Play services upgrades gehad en gaat daar iets mis.

Play Services cache wissen is 1.

Via recovery de toestel cache wissen is stap 2.

Data veilig zetten en fabrieksinstellingen reset is stap 3.

Normaal zou dat alles op moeten lossen. Heb je geluk is dat met stap 1 al geregeld, met pech pas na stap 3.
ben je ongeduldig, doe dan gelijk stap 3 want de voorgaande stappen zitten daar in.

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:22
arrgg misschien weet iemand hier de oplossing, ben al 2 uur aan het googlen en zoeken op de telefoon |:(

Android 13 en UI5

Ik vind die popup stijl meldingen \ kort erg leuk, maar die werkt niet meer.

Instellingen\meldingen\pop-upstijl meldingen. Dan optie kort en bij edge lichting-stijl iets kiezen. Hij laat dan een voorbeeld zien en dat werkt gewoon.

Maar als ik een App of Mail ontvang, krijg ik daar niet zo'n melding van, dat je edge oplicht en het bericht laat zien.

Ik heb alle meldingen aanstaan voor de Apps, de rechten staat ook goed. Weergeven bij uitschak. scherm staat ook aan, maar hij laat gewoon geen meldingen meer zien.

Heb zelfs de default theme weer terug gezet.

Normaal zie je bij menu "Instellingen\meldingen\pop-upstijl meldingen " ook rescente meldingen staan, maar dat staat er bij mij ook niet. Hij push helemaal geen meldingen meer..

Enig idee??
*edit werkt weer, maar geen idee hoe
*

• jmk

jmk

yinx84 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:55:
Ik merk de laatste tijd veel verschil in de status van de whatsapp vinkjes tussen whatsapp web en gebruik in de mobiel.

Het lijkt wel of het laatste bericht wat door mij wordt verstuurd niet van de juiste status wordt voorzien.

Ik denk dat dit aan whatsapp ligt en niet aan Samsung of de telefoon.

Je kan hier achter komen door wat vaker met elkaar te praten :+

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Klopt ja lichte lag.
Pagina: 1 ... 39 ... 44 Laatste

Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic

In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.