Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJVersteeg
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 00:11
Sinds de update naar 13 heb ik regelmatig dat er een rode ico met daarin een wit kruis in het midden verschijnt va mijn scherm. Gaat alleen weg na een reset doch na er een poos is ie er weer. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:01

13art

Moderator Mobile
FJVersteeg schreef op maandag 19 december 2022 @ 01:56:
Sinds de update naar 13 heb ik regelmatig dat er een rode ico met daarin een wit kruis in het midden verschijnt va mijn scherm. Gaat alleen weg na een reset doch na er een poos is ie er weer. Iemand een idee?
Kan je iets specifieker zijn? Wanneer zie je dit kruis? Bij het opstarten? Wanneer het toestel al opgestart is? Kan je er een screenshot van maken? Zijn er zaken die je zelf al geprobeerd hebt? Opstarten in 'safe mode' (weet niet zeker of de Samsung dit heeft maar ik denk van wel), is het probleem er dan nog steeds?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJVersteeg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JDxkSyh6Wak81RwzSVEKjvBhTak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M6CJ8Kn12iQB2QlRbplc52jY.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is het, komt bij het opstarten. Dan wel. Dan niet. Gewoon random.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
FJVersteeg schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:20:
[Afbeelding]
Staat daar normaal wat, een widget ofzo?
Wat gebeurt er als je erop klikt?
Wat gebeurt er bij een longpress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[Afbeelding]
Dat zwevend 'camera' icoon rechtsboven (net over het icoontje van virtual android) is dat er ook altijd?
Lijkt er op dat er een applicatie of widget niet geladen wordt zoals dragon2 al suggereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJVersteeg
Erop klikken of longpress voert helemaal niets uit.
En dat andere icoontje dat is een zwevende shortcut voor Screenshots. Dat was er daarvoor ook al.
Het verscheen gelijk na de 13 update.
Fabrieksinstellingen doe ik liever niet, 400GB+ aan spul staat erop. Doch als het moet..... 😕

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
FJVersteeg schreef op maandag 19 december 2022 @ 20:19:
Erop klikken of longpress voert helemaal niets uit.
En dat andere icoontje dat is een zwevende shortcut voor Screenshots. Dat was er daarvoor ook al.
Het verscheen gelijk na de 13 update.
Fabrieksinstellingen doe ik liever niet, 400GB+ aan spul staat erop. Doch als het moet..... 😕
Je kunt eens kijken of het ook optreedt als je een tijdje in save mode draait. Dan weet je zeker dat het een third party app is.

https://www.samsung.com/u...laxy-device-in-safe-mode/

Misschien staat er ook iets onder 'onderhoudsrapport' (instellingen - batterij en apparaatonderhoud - grafiekje rechtsboven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjokoboj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-01 10:43
Kleine bedenking: kan het zijn dat je -al dat niet per ongeluk- een kritieke Samsung app hebt verwijderd?

Dan zou het kunnen dat wanneer die specifieke app wil/moet starten voor de goede werking van je toestel het systeem crasht.

Zoals gezegd, maar een ideetje dat opkomt. Ik ben geen expert.

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 19:42
[Afbeelding]
Het lijkt op het geen verbindingsicoon. Heb je 2 simkaarten erin?

• sjokoboj
Vandaag de december patch ontvangen (s21FE)

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:08
Kan iemand me vertellen of het normaal is dat er geen Google Play system updates worden gevonden wanneer de geïnstalleerde versie van 1 oktober is en ondertussen zowel 1 november als 1 december al uit zijn?
Dit is overigens na installatie van de december patch vanuit Samsung.

[ Voor 14% gewijzigd door mac1987 op 22-12-2022 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mac1987 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:37:
Kan iemand me vertellen of het normaal is dat er geen Google Play system updates worden gevonden wanneer de geïnstalleerde versie van 1 oktober is en ondertussen zowel 1 november als 1 december al uit zijn?
Dit is overigens na installatie van de december patch vanuit Samsung.
Ja, gebeurt vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
@swhnld en waar ligt dat dan aan? Wat verhindert zo'n update die juist bedoeld is om leverancieronafhankelijk te zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mac1987 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:31:
@swhnld en waar ligt dat dan aan? Wat verhindert zo'n update die juist bedoeld is om leverancieronafhankelijk te zijn?
Goede vraag voor onze vrienden van Google want die krijgen de vraag van de telefoon of er een update is en antwoorden met nee. Dus daar is logica ingebouwd, misschien soort van beta status of taal of regio afhankelijk. In oktober was er 2 keer een update bijvoorbeeld beide hielden 1 oktober als datum .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:54
Ik kom er maar niet uit:

Sinds de laatste android update op mijn s21fe kan ik geen foto's uit de galerij plukken via whatsapp.

De galerij is niet zichtbaar.
Ik moet eerst naar de gallerij toe en vandaaruit delen.

Beide apps gestopt, cache gewist, cache van toestel gewist.

Tot op heden lukt niks en had ook niks veranderd. Iemand de tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:09

AndereKoekoek

Ping! Pong?

b.o.n.s schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 22:42:
Ik kom er maar niet uit:

Sinds de laatste android update op mijn s21fe kan ik geen foto's uit de galerij plukken via whatsapp.

Is dat niet die nieuwe photo picker?
Kun je alleen uit je cameramap en je downloadmap foto's selecteren.

Heb daar zelf iig last van en geen oplossing gevonden. Zelfs een topic op xda gestart en 0 reacties in een maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik kom er maar niet uit:

Kan een rechten probleem zijn op de folders waar de foto's in staan. Enige succesvolle oplossing die ik dan ken is een fabrieksinstellingen reset uitvoeren omdat het om systeem folders gaat en rechten niet in de cache staan. Al een jaar lang zie je dit soort problemen bij meerdere merken Android telefoons voorbij komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik kom er maar niet uit:

Had ik ook, mijn vrouw ook. Rechtenprobleem. Volgens mij heb ik Whatsapp toegang gegeven tot mijn fotos en daarmee was het gefixt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 23:43

Gallus

Cheesy

Timmert schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 00:46:
[...]

Had ik ook, mijn vrouw ook. Rechtenprobleem. Volgens mij heb ik Whatsapp toegang gegeven tot mijn fotos en daarmee was het gefixt.
Same here. Vanuit Apps en dan App-rechten kun je weer toegang geven op foto's en video's.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Kijk, dit zijn tips waar je wat aan hebt.
Zo iets kleins, zo iets 'frustrerends'.

Thanks all!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 12:28
Deze week een S21 Ultra gescoord met het idee mijn Note 8 te updaten. De Note blijft m.i. een toptelefoon echter moest deze elke dag wel tussentijds even aan de lader. Boeit mij opzich niet zoveel maar tezamen met een gigantische barst in de telefoon toch maar een poging gewaagd tot wat anders.

Eerste indruk van de S21 t.o.v. de Note, een zwaar ding en tegenvallende foto`s :+ :P
Het is geen nieuwe telefoon dus dat is altijd een beetje een risico natuurlijk... Ik ga zo even proberen wat S21 VS Note foto`s te plaatsen hier.

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FSSF schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 14:03:
Deze week een S21 Ultra gescoord met het idee mijn Note 8 te updaten. De Note blijft m.i. een toptelefoon echter moest deze elke dag wel tussentijds even aan de lader. Boeit mij opzich niet zoveel maar tezamen met een gigantische barst in de telefoon toch maar een poging gewaagd tot wat anders.

Eerste indruk van de S21 t.o.v. de Note, een zwaar ding en tegenvallende foto`s :+ :P
Het is geen nieuwe telefoon dus dat is altijd een beetje een risico natuurlijk... Ik ga zo even proberen wat S21 VS Note foto`s te plaatsen hier.
Dat gewicht had je tevoren kunnen lezen, hij heeft een stuk groter scherm, grotere behuizing en grotere accu plus 5g netwerk en antennes.
Foto's vond ik zelf even wennen (kwam ook van de Note 8) doordat de kleurverzadiging anders is, maar ben er wel happy mee en krijg vaak complimenten voor de vakantie foto's die ik ermee maak.
Overigens was de 8 serie wel echt een game changer die sindsdien niet meer verbeterd is. Soms zou je bijna willen dat Samsung net als Apple met hun design stil stond. Maar dat is zo saai....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
Vergelijkingsfotootjes van de S21 Ultra en Note 8

Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/7028487c-e633-45f5-943a-5c01ac4bd721.jpg
Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/e7472b58-b1a6-4cc1-9153-0fc446085466.jpg

Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/1b2955b2-8ffd-4fe6-9861-e2780ccad494.jpg
Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/52f1034d-caf5-4c83-acae-bba9176eab68.jpg

Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/1k0/b1fe7c03-edcf-4a2f-8874-757e2bb1c5a8.jpg
Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/1k0/4162cf84-8c89-42a2-916e-38734818dc67.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door FSSF op 26-12-2022 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roflmao
  • Laatst online: 20-09 23:54
Ik heb een oprechte vraag hier, hoe zit het met de mensen die langere tijd een S21 FE hebben (die heeft altijd een Snapdragon toch?), loopt alles nog steeds zo soepel als dag 1? Bijv. ook als je 1 scherm youtube hebt en 1 scherm instagram? (schermdelen)?

Wat zijn de nadelen bij mensen die het echt wat langer gebruiken?

Ik zit in zware dubio, de S21 FE is met abbo extreem goedkoop (360 euro) terwijl de iphone 13 het dubbele kost en dan heb je geen 120 hz scherm... De 14 is zelfs meer dan 2x zo duur. Ik zelf met een hopeloos verouderde SE2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 20:37

knakworst

Get more sats!

Mijn S21FE werkt nog zoals op dag één. Vroeger na een software update had dat een enorme impact, nu een nieuwe Android versie moet ik zoeken met een vergrootglas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Roflmao schreef op zondag 25 december 2022 @ 22:27:
Ik heb een oprechte vraag hier, hoe zit het met de mensen die langere tijd een S21 FE hebben (die heeft altijd een Snapdragon toch?), loopt alles nog steeds zo soepel als dag 1? Bijv. ook als je 1 scherm youtube hebt en 1 scherm instagram? (schermdelen)?

Ik zit in zware dubio, de S21 FE is met abbo extreem goedkoop (360 euro) terwijl de iphone 13 het dubbele kost en dan heb je geen 120 hz scherm... De 14 is zelfs meer dan 2x zo duur. Ik zelf met een hopeloos verouderde SE2020.
Heb een S20 FE 5G met Snapdragon 865 gekocht in 2021 na tien jaar iPhone. Vanwege meer bang for the buck. Heb het toestel nu bijna twee jaar, meerdere Android updates verder en nog steeds heel tevreden. Snelheid, batterijduur, specs, allemaal prima in orde. Laat je niet aanpraten dat Android geen updates krijgen of snel traag worden. Ja, een toestel van 150 euro misschien, of ja, misschien was dat zo in 2011.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FSSF
Gisteren wat foto`s gemaakt en vergeleken met een andere S21 ultra, redelijk gelijkwaardig aan mijn S21. Telefoon lijkt dus gewoon in orde te zijn.
Blijkbaar lagen mijn verwachtingen van deze telefoon dus toch gewoon te hoog :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moineau
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-09 23:40
Ik kom er maar niet uit:

Heb ik ook. In whatsapp paperclipje klikken, dan in het volgende scherm op de drie puntjes rechtsboven, galerij selecteren. Wel omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Moineau schreef op maandag 26 december 2022 @ 20:36:
[...]

Heb ik ook. In whatsapp paperclipje klikken, dan in het volgende scherm op de drie puntjes rechtsboven, galerij selecteren. Wel omslachtig.
Gefixed dus, door de tips hierboven.
Je moet je de rechten aanpassen van whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Gallus schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 07:51:
[...]

Same here. Vanuit Apps en dan App-rechten kun je weer toegang geven op foto's en video's.
@Moineau zie hier :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moineau
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-09 23:40
Thanks! Gedaan, en ik zie nu inderdaad ook de galerij-categorieën in plaats van alleen mijn whatsapp-foto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roflmao
  • Laatst online: 20-09 23:54
knakworst schreef op zondag 25 december 2022 @ 23:41:
Mijn S21FE werkt nog zoals op dag één. Vroeger na een software update had dat een enorme impact, nu een nieuwe Android versie moet ik zoeken met een vergrootglas.
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2022 @ 10:49:
[...]

Heb een S20 FE 5G met Snapdragon 865 gekocht in 2021 na tien jaar iPhone. Vanwege meer bang for the buck. Heb het toestel nu bijna twee jaar, meerdere Android updates verder en nog steeds heel tevreden. Snelheid, batterijduur, specs, allemaal prima in orde. Laat je niet aanpraten dat Android geen updates krijgen of snel traag worden. Ja, een toestel van 150 euro misschien, of ja, misschien was dat zo in 2011.
Thx voor de reacties.

Zit nu met een hopeloos verouderde Iphone SE 2020, zo een S21 fe is zo extreem goedkoop (letterlijk 2x zo goedkoop als een iph 13)... Wel met abbo maar goed, ik moet hoe dan ook verlengen.

Appel 13 is 2x zo duur, en de 14 is NOG duurder terwijl beide niet eens een 120 hz scherm hebben. Thafuq? Ik ben het serieus zat om top dollar voor niet top dollar toestellen neer te leggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Roflmao op 26-12-2022 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:16
FSSF schreef op maandag 26 december 2022 @ 11:34:
Gisteren wat foto`s gemaakt en vergeleken met een andere S21 ultra, redelijk gelijkwaardig aan mijn S21. Telefoon lijkt dus gewoon in orde te zijn.
Blijkbaar lagen mijn verwachtingen van deze telefoon dus toch gewoon te hoog :+
Geen idee wat je verwacht maar de S21 heeft nog steeds één van de betere camera's. In jouw voorbeelden is dat ook duidelijk te zien.
Die van het pak melk is zeer waarschijnlijk met de macro camera gemaakt die automatisch inschakelt als je dichtbij komt.
Denk dat het verschil bij weinig licht nog groter wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjokoboj
Roflmao schreef op zondag 25 december 2022 @ 22:27:

Eerlijk, ik heb pas recent een S21 FE, dus echt specifiek is mijn antwoord zeker niet.

Na een HTC Desire, Samsung S4, Motorola G3, Sony XZ2 compact, elk gedurende meerdere jaren te hebben gebruikt kan ik bevestigen dat Android gewoon soepel blijft lopen. Natuurlijk geldt dat meer voor de recentere modellen met betere specs - alhoewel de G3 meer basic was dan de andere - en mettertijd modernere Android versies. Idem zeg maar zoals het voor iOS het geval zal zijn.

Meerdere van mijn (jongere) ex-collega's hadden een iPhone en de meest recente werd jaarlijks geshowd tijdens de koffie. Af en toe hielden we een wedstrijdje, mijn XZ2 heeft er meerdere (bij stemming) gewonnen O-) :*) o.a. google assistant werd beter bevonden dan Siri met de opdracht "speel Beat it" 8).
Het is me altijd blijven ontgaan waarom zij hun iPhone moesten vervangen door het nieuwere en vooral duurdere model zodra het beschikbaar is. (om dan nog de duimen te leggen in de vergelijking :+ ).
Ik herinner me trouwens dat ten tijde van de X er geklaagd werd over de batterij van de iPhone. Degenen met een Android opscheppen natuurlijk 8)

Het is maar hoe je het bekijkt maar iOS/Apple is niet (noodzakelijk) superieur, hoor. Eerder in de eerste plaats duurder. Als je een beetje zoekt op het web vind je wel gebruikerservaringen, vergelijkende tests, ...

Je zal wel even moeten wennen dat Android iets anders werkt, maar je zal veel plezier beleven aan je nieuwe S21 FE.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roflmao schreef op maandag 26 december 2022 @ 23:00:
[...]
Zit nu met een hopeloos verouderde Iphone SE 2020, zo een S21 fe is zo extreem goedkoop (letterlijk 2x zo goedkoop als een iph 13)... Wel met abbo maar goed, ik moet hoe dan ook verlengen.

Appel 13 is 2x zo duur, en de 14 is NOG duurder terwijl beide niet eens een 120 hz scherm hebben. Thafuq? Ik ben het serieus zat om top dollar voor niet top dollar toestellen neer te leggen.
Apple en Samsung hebben een andere strategie. Apple lanceert duur en blijft duur, daarbij proberen ze met marketing een stempel van premium neer te zetten en mensen te binden. Uiteraard is het een prima product, maar objectief is de prijs erg hoog voor wat je krijgt. Echter zolang mensen bereid zijn om te betalen is het de prijs waard.

Samsung lanceert ook duur maar laat dan de prijzen dalen zodra de ontwikkelkosten er uit zijn. Daarbij geven ze bulk kortingen die de providers door kunnen berekenen waardoor je de korting bij je abonnement kunt krijgen. Doel is mensen naar hun merk te krijgen en te houden. Daarbij is er sterke concurrentie van Chinese merken die telefoons op de markt dumpen, wat helpt de prijzen laag te houden en de strategie van Samsung te beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 20:51
Knip, dit hoort in het aankoopadvies gedeelte van dit mooie forum.

[ Voor 78% gewijzigd door 13art op 31-12-2022 15:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Samsung is er vroeg bij dit jaar *O* . Januari update komt hier net binnen op de S21+ (PHN).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gismo1979 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:05:
Samsung is er vroeg bij dit jaar *O* . Januari update komt hier net binnen op de S21+ (PHN).
Dankjewel, had vanochtend nog gekeken en toen niets, komt nu ook op de S21 Ultra, slechts 237 MB, dus echt alleen de beveiligingsupdate nodig deze keer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:30
Volgens dit en dit artikel hebben wat Samsung modellen dat de Google Play System update blijft hangen op Juli 2022 patch.

In het 2e artikel staat een link waar je de update handmatig kunt downloaden. Deze zijn getekend door Google en zouden vertrouwd moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:04

d0s

sssst

Roflmao schreef op maandag 26 december 2022 @ 23:00:
[...]

[...]

Thx voor de reacties.

Mijn S21FE met android 13 eigenlijk alleen maar sneller geworden. Geweldige upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:20
Glassertje schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 23:57:
Volgens dit en dit artikel hebben wat Samsung modellen dat de Google Play System update blijft hangen op Juli 2022 patch.

In het 2e artikel staat een link waar je de update handmatig kunt downloaden. Deze zijn getekend door Google en zouden vertrouwd moeten zijn.
Werkt op mijn S21FE, Google Play System staat nu op nu 1 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:58

E-B

Zojuist komt er een update met de januari patch op mijn S21 binnenrollen. Weer keurig op tijd, deze maand.

Voor zover ik dat zo even snel zag staan er verder geen bijzonderheden in de changelog (meteen op installeren gedrukt :)).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kqN7O0F-lhUJZh82_MFlTaAcMqs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zSPhaEpXGuAfdaZpxh0eSDA4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door E-B op 04-01-2023 10:46 . Reden: Screenshot bijgevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mac1987
Glassertje schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 23:57:

Met een zakelijke telefoon met apparaatbeheer geactiveerd zijn handmatige APK's helaas geen optie, maar bedankt voor de tip. Gisteren kon mijn S21+ opeens geen verbinding maken met de update server van Google Play Services. Vandaag 2 updates achter elkaar. Versie is nu van 1 november. Deze loopt dus nog steeds achter, maar het verschil is wat acceptabeler geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-B

E-B

mac1987 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 02:26:
[...]

Met een zakelijke telefoon met apparaatbeheer geactiveerd zijn handmatige APK's helaas geen optie, maar bedankt voor de tip. Gisteren kon mijn S21+ opeens geen verbinding maken met de update server van Google Play Services. Vandaag 2 updates achter elkaar. Versie is nu van 1 november. Deze loopt dus nog steeds achter, maar het verschil is wat acceptabeler geworden.
Grappig. Het viel mij al een tijdje op dat mijn S21 vast zat op een update van oktober (handmatig controleren mocht niet baten). Gisteren zag ik het bericht van @Glassertje en vandaag komen inderdaad de updates weer binnenrollen. Ben wel benieuwd of nog bekend gaat worden wat de oorzaak is geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
mac1987 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 02:26:
[...]

1 November is de laatste patch, dus je bent up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 21:00
Glassertje schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:41:
[...]

Net ook de S22u gemeld. Nu ook de S21 inderdaad, een update van 53 MB.
Niet alleen meer updates van onder 1 MB. Dat is het duidelijke verschil nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Glassertje schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:41:
[...]

Niet volgens Google

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
Ah kijk, dat wist ik niet. Dankjewel

Edit: Heb overigs net op mijn telefoon na handmatig zoeken naar updates, ook weer een update gehad. Overigs nog steeds november.

[ Voor 20% gewijzigd door Glassertje op 05-01-2023 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 12:34
Hier sinds een paar dagen ook over van de s20FE naar de s21 FE 256GB. Die kwam voor een hele mooie prijs bij Belsimpel voorbij.
Tot nu merk ik dat alles wat sneller en vloeiende gaat. Nog niet goed naar het verschil in foto's gekeken.
Maar fijne telefoon tot nu toe. Al verbaast het me altijd hoeveel tijd het kost voor alles is omgezet en ingelogd op de juiste accounts.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dooiedibbes voor de S21, met 2 simkaarten erin zet je maar op 1 de dataverbinding aan. Dus dat is geen probleem.
Werkt het dan nog niet, scoor lokaal een goedkoop toestel die ze kunnen ondersteunen met de instellingen.

Voor je overige vragen adviseer ik hier een topic te openen, in het Windows onderwerp, meer mensen met kennis die meelezen: Windows clients

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dooiedibbes
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-01 16:32

Dooiedibbes

PSN: Eczeem

swhnld schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 08:25:
@Dooiedibbes voor de S21, met 2 simkaarten erin zet je maar op 1 de dataverbinding aan. Dus dat is geen probleem.
Werkt het dan nog niet, scoor lokaal een goedkoop toestel die ze kunnen ondersteunen met de instellingen.

Voor je overige vragen adviseer ik hier een topic te openen, in het Windows onderwerp, meer mensen met kennis die meelezen: Windows clients
De lokale sim werkt tevens wel op mijn huidige telefoon, ik ben alleen bang dat wanneer ik beide simkaarten dual erin heb zitten dat die dan op NL kaart ook gaat roamen. Vandaar. Maar als dat geen probleem moet meenemen dan is dat ok.

Ik ga tevens een topic openen in windows. Er is tevens een vers topic geopend met wat updates.

PSN: Eczeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:43
Zijn er hier ook S21(+) gebruikers met onverklaarbaar mobiel datagebruik?

Vodafone zegt dat ik al 5,5gb heb verbruikt deze maand maar de telefoon geeft 1,32gb aan. Dataverbruik voor apps in de achtergrond uitschakelen lijkt geen effect te hebben. Je ziet het tegoed in de Vodafone-app nog dalen, ook al zit ik op wifi. Alleen mobiele data helemaal uitzetten lijkt te helpen (edit: en zelfs dat is maar de vraag want ik zit inmiddels weer wat lager).

Ik kwam op het internet een topic tegen waarbij het aan de combi Samsung-Vodafone kan liggen maar helemaal duidelijk was dat niet. Sowieso gaat iedereen dan toch naar elkaar wijzen.

Ik ben al langer niet tevreden over het batterijverbruik van mijn telefoon overigens dus het is sowieso al niet de beste telefoon uit mijn leven. Maar dit is wel heel vreemd.

[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 10-01-2023 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb even gekeken, aangezien ik ook een S21+ en Vodafone heb, maar hier is niets aan de hand: m'n telefoon rapporteert 3,52GB gegevensverbruik (mobiel), terwijl bij Vodafone 3,2GB staat.

Dat is een afwijking van 10% (maar in mijn 'voordeel'). Ik heb er verder nooit op gelet of daar verschil in zit, omdat ik eigenlijk nooit mijn databundel op krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AudioHome
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Bij een telefoon hier in huis zie je dat de normale email app (alleen die app) met een zakelijk outlook account soms ineens extreem veel mobiele data gaat verstoken.
Dit vooral op de achtergrond, en dan snel 3..5GB in een paar dagen terwijl meestal gewoon de wifi aktief is.
In dit geval een Samsung S20 icm Simpel abonnement.

Komt vaker voor en verdwijnt ook weer, nooit echt een goede oorzaak voor gevonden.
Voor de zekerheid de data gebruikslimiet van de telefoon strak gezet zodat die op tijd stopt.

@ D-e-n: Welke app is het bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
AudioHome schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:55:
@ D-e-n: Welke app is het bij jou?
Hoe bedoel je dat? Ik gebruik gewoon standaard gmail maar zowel gebruik van data op de achtergrond als mobiele data staan nu uit dus ik zou helemaal niks moeten verbruiken. Maar toch daalt mijn tegoed nog steeds. (200mb in een ochtendje)

Het zou de laatste update van Samsung kunnen zijn die ik recent heb geinstalleerd maar dan nog is de vraag wat er gebeurt.

[ Voor 10% gewijzigd door D-e-n op 10-01-2023 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 22:10
Holgersson schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:18:
Ik heb even gekeken, aangezien ik ook een S21+ en Vodafone heb, maar hier is niets aan de hand: m'n telefoon rapporteert 3,52GB gegevensverbruik (mobiel), terwijl bij Vodafone 3,2GB staat.

Dat is een afwijking van 10% (maar in mijn 'voordeel'). Ik heb er verder nooit op gelet of daar verschil in zit, omdat ik eigenlijk nooit mijn databundel op krijg.
Misschien meer een Vodafone dingetje, mijn vrouw hat hetzelfde met een Motorola, Vodafone gaf een een enorm verbruik op maar de telefoon zat maar opheel weinig data. Het lijkt nu verholpen te zijn. Ik heb wel een heleboel settings aangepast om zoveel mogelijk achtergrond data tegen te houden. Vreemde was dat het gebeurde tterwijl de telefoon verbinding had met wifi. Zelfs het uitzetten van de mobiele data hielp niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:05:
[...]

Hoe bedoel je dat? Ik gebruik gewoon standaard gmail maar zowel gebruik van data op de achtergrond als mobiele data staan nu uit dus ik zou helemaal niks moeten verbruiken. Maar toch daalt mijn tegoed nog steeds. (200mb in een ochtendje)

Het zou de laatste update van Samsung kunnen zijn die ik recent heb geinstalleerd maar dan nog is de vraag wat er gebeurt.
Onder instellingen - verbindingen - wifi - inteligent Wifi toevallig de optie aanstaan voor mobiel internet bij slecht signaal?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYzHbpEgO2ecH4jMMnwvHJcgPa0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nOOJqKl5Rv989pRLitV9yvbS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 19:58
Gismo1979 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:28:
[...]

Onder instellingen - verbindingen - wifi - inteligent Wifi toevallig de optie aanstaan voor mobiel internet bij slecht signaal?

[Afbeelding]
Ik heb net ontdekt dat als je 5 keer op intelligent WiFi klikt uit jouw foto dat je een extra optie krijgt genaamd wifi developer options. :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
@acale klopt is al eerder genoemd in dit topic ;)
IssY_I in "[Samsung Galaxy S21-serie] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 19:58
Oeps, dan heb ik het gemist blijkbaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Gismo1979 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:28:
[...]

[Afbeelding]
Die stond aan maar dat was hem volgens mij niet. Want mobiele data uitzetten zou alles moeten overrulen.

Ik heb de ziggo app er nu even afgegooid, die kwam steeds maar weer in mijn meldingen. En ik heb hem weer eens opnieuw opgestart. Data van apps op de achtergrond staat uit op een paar uitzonderingen na. Nu lijkt het even stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fifagek
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-08 21:19
Sinds vorige week vrijdag heb ik de Samsung Galaxy S21 FE 5G G990.
Ik heb daar nog wel wat vragen over, na een week gebruik zijn mij de nodige dingen opgevallen.
Voor de overzichtelijkheid zal ik ze nummeren.
Wellicht kunnen jullie mij helpen in onderstaande dingen?

1. Afgelopen zondag heb ik de telefoon gekoppeld aan de auto volgens het instructieboekje van de auto. Echter heb ik sinds zondagmiddag al 2x gehad dat de telefoon na het starten verbonden werd, maar voor ik aan het einde van de straat was was de verbinding ook alweer verbroken. Als ik dan via mijn infotainment systeem (van Opel) naar telefoon ga dan wordt die weer opnieuw verbonden en blijft die verbonden.
Is te voorkomen dat de verbinding af en toe verbroken wordt? 2x in 4 a 5 dagen tijd vind ik best veel.

2. De navigatie gaat via een app op mijn telefoon (het ellendige BringGo van Opel, maar als het werkt is het top!). Bij het opstarten van deze app op de telefoon en dan de overdracht naar het Infotainmentsysteem krijg ik op het telefoonscherm de melding dat Bluetooth Music uitgeschakeld moet worden. Ik kan dan op 'OK' klikken bij de app op de telefoon, maar afgelopen zondag tijdens het rijden had ik (daarna alsnog) geen stemgeluid terwijl er wel 2 voicepacks op de telefoon staan. Als ik de app niet via het Infotainmentsysteem, maar via de telefoon gebruik dan praat ze ook!
Is Bluetooth Music een app op je telefoon die je kunt uitzetten? Ik zie deze niet onder Instellingen, Apps staan.

3. Ik ben best wel nieuws minded en heb van 3 grote (bekende) apps de pushberichten aan staan. Echter van Omroep Gelderland heb ik sinds gisteravond al niets meer gehad op de telefoon, ook van de Gelderlander (regionale broertje AD oftewel Algemeen Dagblad) heb ik er vanavond een aantal gemist.
Deze zijn wel op de iPad binnengekomen, maar niet op de telefoon. De telefoon is de hele dag via 4G en Wifi verbonden geweest. De iPad via Wifi de hele dag.
Maakt het nog verschil of het schuifje 'Wis machtiging bij niet gebruik app' aan of uit staat? Eerlijkheidshalve heb ik hem bij Omroep Gelderland eind van de middag uitgezet, maar toen kwam er nog niets. Op de iPad heb ik daar wel meldingen van gehad.
Mijn vorige telefoon, een Samsung Galaxy S7 kon tot 49 berichten per app (bijvoorbeeld in een week) hendelen alvorens ze niet meer op de telefoon binnen kwamen. Of is dat getal naar beneden bijgesteld?

4. Op mijn oude Samsung Galaxy S7, die ik 4,5 jaar heb gehad had ik bij de machtigingen standaard staan 'Niets ingesteld als standaard'. Bij mijn nieuwe S21 FE staat standaard ingevuld 'In deze app' of als ik het schuifje bij 'Ondersteunende koppelingen openen' uitzet 'In andere app'. Bij de ondersteunende webadressen kan ik dan (deels) zelf kiezen bij welke adressen ik het schuifje aan zet en bij welke uit.
Wat is hierin de beste keuze en kan ik dit 'blind' voor alle (zelf geïnstalleerde) apps zo invullen? Met machtigingen/standaardinstellingen ben ik altijd voorzichtig!

5. Ik heb de telefoon afgelopen vrijdag opgehaald en toen heb ik hem bij mijn ouders thuis geïnstalleerd en de gegevens via Samsung Switch (of in ieder geval iets van Samsung) overgezet. Toen werd éénmalig om het Wifi wachtwoord gevraagd. Echter toen ik naar mijn eigen huis en later in de week naar het werk ging heb ik nooit geen WiFi-wachtwoorden hoeven in te vullen.
Hoe kan de telefoon deze Wifi netwerken herkend hebben zonder dat er een Smartwatch, oude telefoon o.i.d. in de buurt was? Heeft dit met Samsung Smart Switch (waarop de telefoon ingelogd staat) te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:01

13art

Moderator Mobile
Fifagek schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 22:28:
Sinds vorige week vrijdag heb ik de Samsung Galaxy S21 FE 5G G990.
Ik heb daar nog wel wat vragen over, na een week gebruik zijn mij de nodige dingen opgevallen.
Voor de overzichtelijkheid zal ik ze nummeren.
Wellicht kunnen jullie mij helpen in onderstaande dingen?

1. Afgelopen zondag heb ik de telefoon gekoppeld aan de auto volgens het instructieboekje van de auto. Echter heb ik sinds zondagmiddag al 2x gehad dat de telefoon na het starten verbonden werd, maar voor ik aan het einde van de straat was was de verbinding ook alweer verbroken. Als ik dan via mijn infotainment systeem (van Opel) naar telefoon ga dan wordt die weer opnieuw verbonden en blijft die verbonden.
Is te voorkomen dat de verbinding af en toe verbroken wordt? 2x in 4 a 5 dagen tijd vind ik best veel.

2. De navigatie gaat via een app op mijn telefoon (het ellendige BringGo van Opel, maar als het werkt is het top!). Bij het opstarten van deze app op de telefoon en dan de overdracht naar het Infotainmentsysteem krijg ik op het telefoonscherm de melding dat Bluetooth Music uitgeschakeld moet worden. Ik kan dan op 'OK' klikken bij de app op de telefoon, maar afgelopen zondag tijdens het rijden had ik (daarna alsnog) geen stemgeluid terwijl er wel 2 voicepacks op de telefoon staan. Als ik de app niet via het Infotainmentsysteem, maar via de telefoon gebruik dan praat ze ook!
Is Bluetooth Music een app op je telefoon die je kunt uitzetten? Ik zie deze niet onder Instellingen, Apps staan.

3. Ik ben best wel nieuws minded en heb van 3 grote (bekende) apps de pushberichten aan staan. Echter van Omroep Gelderland heb ik sinds gisteravond al niets meer gehad op de telefoon, ook van de Gelderlander (regionale broertje AD oftewel Algemeen Dagblad) heb ik er vanavond een aantal gemist.
Deze zijn wel op de iPad binnengekomen, maar niet op de telefoon. De telefoon is de hele dag via 4G en Wifi verbonden geweest. De iPad via Wifi de hele dag.
Maakt het nog verschil of het schuifje 'Wis machtiging bij niet gebruik app' aan of uit staat? Eerlijkheidshalve heb ik hem bij Omroep Gelderland eind van de middag uitgezet, maar toen kwam er nog niets. Op de iPad heb ik daar wel meldingen van gehad.
Mijn vorige telefoon, een Samsung Galaxy S7 kon tot 49 berichten per app (bijvoorbeeld in een week) hendelen alvorens ze niet meer op de telefoon binnen kwamen. Of is dat getal naar beneden bijgesteld?

4. Op mijn oude Samsung Galaxy S7, die ik 4,5 jaar heb gehad had ik bij de machtigingen standaard staan 'Niets ingesteld als standaard'. Bij mijn nieuwe S21 FE staat standaard ingevuld 'In deze app' of als ik het schuifje bij 'Ondersteunende koppelingen openen' uitzet 'In andere app'. Bij de ondersteunende webadressen kan ik dan (deels) zelf kiezen bij welke adressen ik het schuifje aan zet en bij welke uit.
Wat is hierin de beste keuze en kan ik dit 'blind' voor alle (zelf geïnstalleerde) apps zo invullen? Met machtigingen/standaardinstellingen ben ik altijd voorzichtig!

5. Ik heb de telefoon afgelopen vrijdag opgehaald en toen heb ik hem bij mijn ouders thuis geïnstalleerd en de gegevens via Samsung Switch (of in ieder geval iets van Samsung) overgezet. Toen werd éénmalig om het Wifi wachtwoord gevraagd. Echter toen ik naar mijn eigen huis en later in de week naar het werk ging heb ik nooit geen WiFi-wachtwoorden hoeven in te vullen.
Hoe kan de telefoon deze Wifi netwerken herkend hebben zonder dat er een Smartwatch, oude telefoon o.i.d. in de buurt was? Heeft dit met Samsung Smart Switch (waarop de telefoon ingelogd staat) te maken?
1. Heb zelf geen Android auto maar ik hoor van meer mensen met allemaal een andere auto regelmatig dat de verbinding niet in één keer goed tot stand komt. Niet veel dat je er aan kan doen volgens mij.

2. Hier mag iemand anders antwoord op geven.

3. Welkom in de wondere wereld van accu optimalisatie. Iets waar Samsung (evenals andere merken) berucht om is. Je zal de apps moeten vrijwaren van accuoptimalisatie. Deze website kan je er bij helpen: https://dontkillmyapp.com/samsung Ook kan je kijken of de apps toestemming hebben voor geven van meldingen en gebruik van data op de achtergrond. Maar volgens mij staan deze twee standaard aan.

4. Dit is voornamelijk bedoeld voor als jij een link van bijvoorbeeld de Gelderlander in je browser aantikt dat dan de app van de Gelderlander geopend wordt. Ook kan je bij standaard apps invullen welke browser je standaard wil gebruiken etc. Ik persoonlijk heb nog nooit iets met de webadressen daar gedaan. De apps regelen dit veelal zelf.

5. Het zou goed kunnen ja dat bij het overzetten van je gegevens ook de wifi wachtwoorden mee zijn overgezet.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Fifagek Je komt van een oude Android versie ineens op de nieuwste Android versie terecht, en er zijn grote veranderingen in de structuur geweest. Denk hierbij aan folder lokaties, maar ook rechten.

Dus werken apps niet, gooi ze van de telefoon af, wis hun bijbehorende bestanden en herstart de telefoon. Daarna probeer ze opnieuw te installeren en zie of je problemen weg zijn.
Wissen van rechten gebeurt pas na een X aantal maanden een app niet gebruiken.

Samsung maakt een backup van allerlei instellingen waaronder de wifi wachtwoorden, dus op de nieuwe telefoon komen deze mee terug. Loop eens het hele instellingen menu door.

Ik heb zelf geen ervaring met Opel, maar geen issues ervaren met Android Auto op mijn telefoon. Wel is het zaak tijdens setup de permissies goed in te stellen. ik heb gemerkt dat als ik mijn telefoon de eerste keer koppel er wat additionele vragen over rechten voorbij kunnen komen, dus tegenwoordig neem ik een paar minuten met de auto stationair om te koppelen en zeker te zijn dat alles werkt, het telefoonboek synchroniseert, etc. Dus je zou kunnen proberen de verbinding te wissen in zowel de Opel als in de telefoon, en dan opnieuw instellen?
Verder zou het een idee zijn te kijken voor software updates in de Opel, de bluetooth versie op je telefoon is veel recenter dan op de S7, dus daar kan ook een bugje zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjokoboj
@Fifagek
@13art

Ik heb sedert iets meer dan 1 maand een S21 FE en gebruik hem in mijn auto (Seat bouwjaar 2018) via Android Auto zonder enig probleem.

Wanneer ik enkel Bleutooth inschakel wordt automatisch al dan niet draadloos verbinding gemaakt tussen de auto en de S21 FE. Ik moet wel toestemming geven om berichten (SMS vermoed ik) te lezen. Als ik dat niet doe werkt de telefoon ook probleemloos handsfree via het infotainment systeem, hoor. Berichten krijg ik niet zoveel dus daar kan ik verder niet over oordelen.

Navigatie dan. Ik navigeer hoofdzakelijk met Waze, dit vereist (zoals elk GPS app) dat ik de GPS inschakel en ook internet (4G). Ook dit werkt probleemloos samen. Ik kan ook gewoon overschakelen naar google maps.

Tot dusver is de verbinding tussen de Seat en mijn S21 nog niet zonder mijn tussenkomst verbroken. Het is me dan ook niet echt duidelijk waar de oorzaak bij andere auto's kan liggen. Tenzij ....

Wat ik wel weet is dat het kabeltje tussen de S21FE (of eender welke smartphone) en het infotainment systeem van ZEER groot belang is. Ik gebruik nog mijn oud kabeltje van mijn Sony XZ2 compact. Niet onbelangrijk, dit is een USB naar USB-c kabel, want in mijn auto zitten USB aansluitingen, in de S21FE een USB-C. Dit kabeltje werkt toevallig (?) perfect samen met mijn S21FE.
Algemeen wordt aangeraden het kabeltje dat bij de smartphone zit te gebruiken in de wagen voor data-overdracht zoals Android Auto. In het geval van de S21 FE is dat uiteraard het bijgeleverde USB-C naar USB-C en mogelijk/waarschijnlijk heb je zoals ik geen USB-C in je wagen.

De vraag die ik me dan stel is of je kabeltje niet de schuldige is? En dus kan ik enkel maar aanraden om een ander kwalitatief kabeltje te gebruiken.

Edit
Over de BringGo app, ik ken die niet, maar heb je al eens een andere app getest. bijv google maps?
Heb je er al aan gedacht dat je punt 2 wel eens geheel aan BringGo zou kunnen liggen?

En over punt3 maak ik de bedenking dat veel machtigingen standaard zijn beperkt. Mogelijk ook enkele die je aanhaalt. Die zijn per app in te stellen.

Nog enkele tips (ook voor S21FE)
https://forum.xda-develop...timization-guide.4376755/
https://eu.community.sams...r-verbeteren/td-p/5524627

[ Voor 14% gewijzigd door sjokoboj op 13-01-2023 15:37 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fifagek
Bedankt voor jullie antwoorden!
Voor wat betreft mijn 3e vraag. Wellicht ben ik gisteren niet duidelijk geweest maar ik heb van Omroep Gelderland en de Gelderlander wél 24 berichten ontvangen tussen maandag en woensdag (Omroep GLD) en tussen maandag en donderdag (de Gelderlander). Wellicht komen de pushberichten 25 t/m 49 (tot zover ging vorige telefoon) voor deze apps als ik bij deze apps onder batterij de optie Geoptimaliseerd verander in Onbeperkt. Dit zou ik nog kunnen proberen!

@swhnld De telefoon is inderdaad ineens 4,5 jaar jonger. Dat vergeet ik nog wel eens. De app van de Gelderlander had ik toevallig afgelopen maandag al van mijn telefoon afgegooid en opnieuw geïnstalleerd met een andere reden. De 'fout' van toen was opgelost.
Wellicht moet ik dit nogmaals doen en ook met de Omroep Gelderland app.

Voor wat betreft het instellen van de Bluetooth koppeling met de auto. Dit heb ik afgelopen zondag ook rustig stationair (draaiend) gedaan voordat ik ben gaan rijden. Echter toen ging het volgens het instructieboekje en heb ik geen expliciete vragen over permissies (behalve downloaden telefoonboek) gehad.

Voor wat betreft een softwareupdate voor de Opel van 2015 kan het nog wel eens een lastig verhaal worden. Opel was in 2015 nog onderdeel van General Motors, maar tegenwoordig van Stellantis (Peugeot). Bij vragen over de app BringGo geven ze ook niet thuis. Opel heeft gezien dat dat geen gelukkige keuze was en heeft tegenwoordig iets anders. De klanten die echter BringGo als navigatie hebben laten ze in de kou staan. Die kunnen voor al gauw € 1.000,- een nieuwe radio(unit) kopen met de vraag of daarop de achteruitrijcamera werkt. Dat is de optie die Opel biedt (op volledig eigen kosten van de klant).
Gelukkig kan ik de app wel gebruiken op de telefoon in een houder in tegenstelling tot de S7 (hier crashte de app bij opstarten al laatste half jaar). Maar zowel de S7 als zijn voorganger, een S4 mini hebben het gedaan via het infotainmentscherm.
Bovenstaand stuk wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet bij Opel kan informeren of er een software update is voor een auto uit 2015.

@sjokoboj Ik werk niet met kabeltjes. Mijn telefoons, ook mijn 2 vorige die ik gehad heb toen ik deze auto reed zijn (bij voorkeur) via Bluetooth verbonden.
USB-C heb ik inderdaad niet in de auto! Daarvoor heb ik ook een aparte adapter voor op het lichtnet moeten kopen. Nu ik dit typ besef ik dat ik mijn telefoon nooit meer in de(ze) auto kan opladen.
Het bizarre is dat ik afgelopen zondag navigatie (een kaart die 'mee reed', geen geluid) op het infotainmentsysteem kreeg via BringGo en vandaag met geen mogelijkheid. Ik krijg wel de melding op mijn telefoon bij de app dat mijn telefoon niet getest is en mogelijk niet compatibel is met de infotainment-unit.
De telefoon heb ik pas 1 week en Android auto heb ik eerlijkheidshalve nog niet geprobeerd. BringGo is een eigen (betaalde) app die naar het Infotainmentsysteem ging. De vraag is alleen of mijn Corsa uit 2015 niet net (1 jaar) te oud is voor Android auto.
Zoals bovenstaand gezegd kan ik BringGo wel in een telefoonhouder vanaf het telefoonscherm met kaart en geluid gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Fifagek geluid komt mogelijk via het media kanaal, dus selecteer bluetooth als bron op de autoradio en je zou geluid moeten hebben.
Ik gebruik Flitsmeister en als ik toch de autoradio en navigatie wil gebruiken heeft Flitsmeister een Forceer telefoon speaker optie.

Op mijn S21 heb ik een ouder type Samsung oplader gekocht met aan de ene kant usb-a, en aan de andere kant usb-a, werkt prima in vliegtuig, auto, etc. De Originele Samsung 15W Travel Adapter met USB-C Kabel 1 Meter 2A Zwart, hier besteld indertijd: https://www.gsmpunt.nl/op...-c-kabel-1-meter-2a-zwart
Er zullen mogelijk meer kabels werken, kijk dan eens in het accessoires topic (linkje in het roze blok hieronder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanochtend iets raars, de telefoon was uitgeschakeld aan de oplader. Wel gewoon tot 85 procent opgeladen. Dit is mij niet eerder overeengekomen.

In ieder geval alles gecheckt en er was een Google Play Services systeem update. Die geladen. Bleef wel op 1 november staan na het herstarten als datum wat die ervoor ook al had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:22
Elke keer als ik in mijn auto stapt verbind mijn telefoon met mijn auto via AndroidAuto wireless. Allemaal handig, maar ik begrijp alleen niet waarom dan met scherm aanspringt en de achtergrond verlichting ervan zachtjes aanzet. Lijkt mij enorm zonde van de batterij. Is dit ergens in te stellen want ik kan het namelijk nergens vinden om dit uit te zetten. Ik heb normaal Always On display aan staan maar dat mag ook wat mij betreft uit tijdens gebruik met AndroidAuto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
Ik kan op het moment niet bevestigen dat wanneer ik mijn S21 FE aansluit op Android Auto (bedraad wel) het scherm aanspringt. Of dat het scherm oplicht als ik enkel met bleutooth contact maak (voor de telefoon app) en de S21 FE in mijn zakt steekt.
Waarom zet je Always On Display eens niet uit en test eens?

Daarbij maak ik de bedenking waarom je zo bezorgd bent over het batterij verbruik?

DXO heeft eens getest wat Always On Display doet met de batterij (https://www.dxomark.com/a...s-it-affect-battery-life/) :
code:
1
2
The results of our battery tests revealed that autonomy was largely impacted
 by this always-on screen feature, draining the battery about 4 times faster
!

[ Voor 3% gewijzigd door sjokoboj op 16-01-2023 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

jongetje schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:40:
Elke keer als ik in mijn auto stapt verbind mijn telefoon met mijn auto via AndroidAuto wireless. Allemaal handig, maar ik begrijp alleen niet waarom dan met scherm aanspringt en de achtergrond verlichting ervan zachtjes aanzet. Lijkt mij enorm zonde van de batterij. Is dit ergens in te stellen want ik kan het namelijk nergens vinden om dit uit te zetten. Ik heb normaal Always On display aan staan maar dat mag ook wat mij betreft uit tijdens gebruik met AndroidAuto.
ik heb het uitstaan, maar bij mij gedraagt hij zich hezelfde.
Sinds Android 13.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:07

GreyGhost

Het is een spook

Kreeg net een security update bij een update check.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/897UTRIAiSREmr1wNFZpddrAUZI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H3N5cijQfvlFLWMKBATUYffk.jpg?f=fotoalbum_large

For I am grey, between the darkness and the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Het lijkt erop dat mn toestel langzaam aan het opladen is sinds de januari update (s21+). Iemand hier ook last van?

Onder batterij instellingen staat supersnel oplader aangesloten. Alleen zie ik dit verder nergens terug (notificatie en standby scherm). Instellingen voor snel laden ook doorlopen, staat allemaal goed. Helaas niet kunnen testen met een ander kabel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
Ik had voor deze nieuwe update nogal wat wazige problemen met mijn S21+. Oa met Spotify en notificaties. Lijkt erop dat het nu weer gefixt is. 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-B

E-B

Glassertje schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 01:45:
Ik had voor deze nieuwe update nogal wat wazige problemen met mijn S21+. Oa met Spotify en notificaties. Lijkt erop dat het nu weer gefixt is. 😁
Grappig, ik kreeg ook een melding op mijn S21 in combinatie met (onder andere) Spotify. Iets met betrekking tot achtergrondservices en het daarvan in moeten schakelen. Snapte al niet waar die melding vandaan kwam maar ik dacht in eerste instantie dat het aan de app lag. Het was niet in mij opgekomen dat het zou komen door de maandelijkse update van Samsung.

Hoe dan ook; melding binnen Spotify is verdwenen na de update. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:14

Quad

Doof

SYQ schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 00:30:
Het lijkt erop dat mn toestel langzaam aan het opladen is sinds de januari update (s21+). Iemand hier ook last van?

Onder batterij instellingen staat supersnel oplader aangesloten. Alleen zie ik dit verder nergens terug (notificatie en standby scherm). Instellingen voor snel laden ook doorlopen, staat allemaal goed. Helaas niet kunnen testen met een ander kabel
Vaak is dit een kwestie van cache legen van je telefoon, of soms helpt een herstart al.
Heb je de eerste optie al gedaan?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Quad schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:28:
[...]

Vaak is dit een kwestie van cache legen van je telefoon, of soms helpt een herstart al.
Heb je de eerste optie al gedaan?
Helaas, niet geholpen. Herstart had ik al geprobeerd. Maar es kijken of het aan de kabel ligt, heb eentje besteld

Edit: met andere kabel laadt die weer zoals het hoort. Wel zie ik nog dat de melding van supersnel laden verandert in laden maar kwam via reddit tegen dat dit sindskort standaard is

[ Voor 20% gewijzigd door SYQ op 21-01-2023 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fifagek
swhnld schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 08:48:
@Fifagek geluid komt mogelijk via het media kanaal, dus selecteer bluetooth als bron op de autoradio en je zou geluid moeten hebben.
Ik gebruik Flitsmeister en als ik toch de autoradio en navigatie wil gebruiken heeft Flitsmeister een Forceer telefoon speaker optie.

Op mijn S21 heb ik een ouder type Samsung oplader gekocht met aan de ene kant usb-a, en aan de andere kant usb-a, werkt prima in vliegtuig, auto, etc. De Originele Samsung 15W Travel Adapter met USB-C Kabel 1 Meter 2A Zwart, hier besteld indertijd: https://www.gsmpunt.nl/op...-c-kabel-1-meter-2a-zwart
Er zullen mogelijk meer kabels werken, kij/k dan eens in het accessoires topic (linkje in het roze blok hieronder).

Voorheen kwam het geluid niet via het media kanaal, maar misschien zijn er wat dingen veranderd. Dat is iets wat ik inderdaad nog zou kunnen proberen! Het werkt in ieder geval niet zoals het op de S4 mini en S7 gewerkt heeft, maar goed oudere software (2015)/oudere auto en nieuwe telefoon maakt wellicht dat dingen wat veranderen.

Bedankt voor de link naar het oudere type Samsung oplader. GSM punt heb ik ongeveer 2 jaar terug naar volle tevredenheid iets besteld dus dat is wel een partij die ik op voorhand al vertrouw gezien de vorige positieve ervaring. En ik zal inderdaad nog eens naar het accessoires topic in het roze blokje kijken.

Wellicht ben ik liever lui dan moe, maar ik vroeg me af of er een (nog) snellere manier is. Voorheen had ik een SD kaart in mijn telefoon zitten, maar in de S21 kan géén SD kaart meer.
Een aantal foto's en muziek heb ik nu overgenomen van de SD kaart en dit staat nu op mijn laptop.
Voor wat betreft de foto's alleen was ik gewend om in de 'Galerij' een aantal albums te hebben. Ik ben bezig met een huis(verbouwing) waar ik de voortgang met foto's in een mapje in de galerij bij houdt etc.
Als ik mijn telefoon aan mijn laptop koppel kan ik de documenten wel naar 'mijn bestanden' op de telefoon overzetten maar niet rechtstreeks naar de Galerij.

Is daar een trucje voor? Of kan ik ze alleen naar mijn bestanden overzetten en moet ik in de galerij even éénmalig het mapje opnieuw aanmaken? En dan vanuit mijn bestanden/recente foto's de betreffende foto's in het juiste mapje plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fifagek schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 20:28:
Wellicht ben ik liever lui dan moe, maar ik vroeg me af of er een (nog) snellere manier is. Voorheen had ik een SD kaart in mijn telefoon zitten, maar in de S21 kan géén SD kaart meer.
Een aantal foto's en muziek heb ik nu overgenomen van de SD kaart en dit staat nu op mijn laptop.
Voor wat betreft de foto's alleen was ik gewend om in de 'Galerij' een aantal albums te hebben. Ik ben bezig met een huis(verbouwing) waar ik de voortgang met foto's in een mapje in de galerij bij houdt etc.
Als ik mijn telefoon aan mijn laptop koppel kan ik de documenten wel naar 'mijn bestanden' op de telefoon overzetten maar niet rechtstreeks naar de Galerij.

Is daar een trucje voor? Of kan ik ze alleen naar mijn bestanden overzetten en moet ik in de galerij even éénmalig het mapje opnieuw aanmaken? En dan vanuit mijn bestanden/recente foto's de betreffende foto's in het juiste mapje plaatsen?
De Galerij synchroniseer je met de cloud door erop in te loggen gekoppeld aan OneDrive. Via die route zou het op zowel de oude als nieuwe telefoon goed komen, en als ruimtebesparende thumbnails zichtbaar zijn. Bij je telefoon krijg je een x aantal mb opslag op OneDrive.
Binnen de synchronisatie instellingen kun je ook de foto bibliotheken selecteren.

Gezien je nu handmatig gedaan hebt is denk ik via Mijn Bestanden de oude foto's op je telefoon terugzoeken de beste optie op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fifagek
swhnld schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:47:
[...]

De Galerij synchroniseer je met de cloud door erop in te loggen gekoppeld aan OneDrive. Via die route zou het op zowel de oude als nieuwe telefoon goed komen, en als ruimtebesparende thumbnails zichtbaar zijn. Bij je telefoon krijg je een x aantal mb opslag op OneDrive.
Binnen de synchronisatie instellingen kun je ook de foto bibliotheken selecteren.

Gezien je nu handmatig gedaan hebt is denk ik via Mijn Bestanden de oude foto's op je telefoon terugzoeken de beste optie op dit moment
Ik ben een leek op het gebied van OneDrive. Had ik dit van telefoon op telefoon moeten doen? Of kan ik dit ook van laptop (waarop ik vorige week de foto's/muziek heb uitgezocht, en ook wat dingen heb weggegooid van de SD kaart) naar telefoon overzetten? Beiden zitten op OneDrive!
Hoe werkt de synchronisatie en het uiteindelijke overzetten dan precies?
Kan ik ook aangeven wat niet naar de telefoon gesynchroniseerd heeft te worden? Ik heb bijvoorbeeld ook Word-documenten die ik niet op mijn telefoon hoef te hebben!

Wat ik nu heb gedaan is 1 mapje (het album 'Huis') handmatig overgezet. Deze zou ik zelfs uit 'Mijn bestanden' kunnen verwijderen omdat ik ze via de laptop of SD kaart via OneDrive alsnog kan terughalen.
Ik heb echter meer albums maar omdat ik wat dingen aan het proberen ben is de rest nog niet overgezet. Zou dit nog wel via OneDrive kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fifagek
Begrijp ik dan goed dat ik bij installatie nieuwe telefoon in plaats van het overzetten van de gegevens via Samsung Switch had moeten kiezen voor overzetten via OneDrive?
Jammer maar helaas. Dan maar wat extra moeite doen om de albums opnieuw aan te maken en via mijn bestanden naar het betreffende album te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
De google play service updates zijn losgelaten op mijn S21+ (nu al de derde aan het installeren)..
Laatste update geeft wel nog steeds November 2022.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patjuh72
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-08 21:03
Goedendag,
Sinds gisteren ben ik in het bezit van de S21FE 5G. Ik kwam van een Xiaomi mi mix 3 5G wat opzich een goede telefoon was ware het niet dat na een jaar Xiaomi de stekker eruit trok, daar zit je dan met Android 9. Heb er nog een paar jaar mee gedaan door pixel experience erop te zetten maar er kwamen steeds meer kleine bugs bij kijken. Ik vind de Samsung een mooie telefoon, stuk lichter als de Xiaomi met een mooi helder scherm. Batterij ervaring zal nog moeten blijken na een poos gebruik. Enige wat me tegenvalt is de vingerafdruk scanner, ik heb best eelt op mijn handen en mijn duim werkt gewoon niet, dus nu maar met de wijsvinger gedaan, maar blijft een beetje traag .

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJVersteeg
Hallo,
Heb een Kingston A2000 SSD met externe behuizing gekocht om een backup van mijn S21Ultra te maken.
A2000 geformatteerd op mijn laptop, geen letter toegewezen want hij is voor de phone.
Aangesloten op de S21 en welja hij werd gezien, netjes 1TB aan ruimte. Gelijk testen en 200GB gekopieerd naar de SSD, vloog erop ff tussendoor, en het stond erop. Mooi zo! dacht ik.. Als ik nu de 1TB stick in de S21 prop word ie niet meer gezien, wat ik ook probeer.
Iemand van jullie een oplossing? Heel heel graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
FJVersteeg schreef op zondag 29 januari 2023 @ 20:40:
Hallo,
Heb een Kingston A2000 SSD met externe behuizing gekocht om een backup van mijn S21Ultra te maken.
A2000 geformatteerd op mijn laptop, geen letter toegewezen want hij is voor de phone.
Aangesloten op de S21 en welja hij werd gezien, netjes 1TB aan ruimte. Gelijk testen en 200GB gekopieerd naar de SSD, vloog erop ff tussendoor, en het stond erop. Mooi zo! dacht ik.. Als ik nu de 1TB stick in de S21 prop word ie niet meer gezien, wat ik ook probeer.
Ziet de pc hem nog wel? Zo ja, dan formatteren en opnieuw proberen. Zo nee, dan heb je waarschijnlijk specialistischere software nodig of misschien dat een Linux installatie hem nog ziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FJVersteeg schreef op zondag 29 januari 2023 @ 20:40:
Hallo,
Kan zijn dat je hem te snel losgetrokken hebt en dat daarmee de boel corrupt geraakt is.
De kopieer actie lijkt snel, maar er worden gegevens gebufferd op de schijf voor dat ze weggeschreven worden. Trek je de kabel er dan uit is de boel corrupt.

Mijn advies, nog een keer formatteren , nog een keer kopiëren en dan netjes de schijf loskoppelen zoals hier beschreven:
https://www.samsungsfour....-a-galaxy-smartphone.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Laatst online: 20-09 18:42
Zijn er meer mensen hier waar op een S21+ roaming tussen palen bij Tele2/T-Mobile niet lekker lijkt te werken? Ik heb soms minuten geen netwerk waar soms alleen den vliegtuigmodus werkt als remedie. Niet alleen op dezelfde plek maar ook onderweg met Android Auto waarbij YouTube Music er mee op houdt en er geen route meer te plannen is, hier ook alleen dezelfde remedie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Galukon schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:47:
Zijn er meer mensen hier waar op een S21+ roaming tussen palen bij Tele2/T-Mobile niet lekker lijkt te werken? Ik heb soms minuten geen netwerk waar soms alleen den vliegtuigmodus werkt als remedie. Niet alleen op dezelfde plek maar ook onderweg met Android Auto waarbij YouTube Music er mee op houdt en er geen route meer te plannen is, hier ook alleen dezelfde remedie.
Hier op S21 Ultra op T-Mobile ook onderweg haperingen met YouTube Music ervaren, maar toen ik offline muziek ging doen ook haperingen, dus gaf eigenlijk de carkit de schuld van het vervangende vervoer, want gebruik het normaal nooit, dus had me erbij neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Laatst online: 20-09 18:42
swhnld schreef op maandag 30 januari 2023 @ 22:32:
[...]

Hier op S21 Ultra op T-Mobile ook onderweg haperingen met YouTube Music ervaren, maar toen ik offline muziek ging doen ook haperingen, dus gaf eigenlijk de carkit de schuld van het vervangende vervoer, want gebruik het normaal nooit, dus had me erbij neergelegd.
Was die toen al gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjuh72
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-08 21:03
Dag 2 met de S21FE, kan aan mij liggen maar wanneer ik sim 2 aan zet dan lijkt sim 1 qua netwerk iets in te zakken. Beide sims KPN netwerk ( simyo sim 1 kpn sim 2). KPN is alleen bellen sim zonder data omdat ik alles met een iPad doe voor mijn werk. Sowieso lijkt de ontvangst iets minder als de oude telefoon, of ik ben te kritisch kan ook natuurlijk 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:22
Patjuh72 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 23:47:
Sowieso lijkt de ontvangst iets minder als de oude telefoon, of ik ben te kritisch kan ook natuurlijk 😉
Wat waren de waardes dan mbt ontvangst op je oude en je huidige telefoon?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Glassertje
S21+ Zojuist de januari update van Google Play Systeemupdate gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Glassertje schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:09:
S21+ Zojuist de januari update van Google Play Systeemupdate gehad.
Dank, hier ook op de Ultra, was een 55 Mb download.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-09 19:52
Hier ook, op de gewone S21 256 GB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjokoboj
Hier ook tweemaal op S21FE van mij en mijn echtgenote.
Ook beide S21FE vandaag de januari patch van Samsung ontvangen.

[ Voor 7% gewijzigd door sjokoboj op 31-01-2023 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:20
sjokoboj schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:04:
Hier ook tweemaal op S21FE van mij en mijn echtgenote.
Ook beide S21FE vandaag de januari patch van Samsung ontvangen.
Hier op mijn S21FE wel de android beveilingsspatch van 1 januari, maar de Google Play staat nog steeds op 1 november..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
jaxel70 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 00:34:
[...]

Hier op mijn S21FE wel de android beveilingsspatch van 1 januari, maar de Google Play staat nog steeds op 1 november..
Toen het nieuws op internet te lezen kwam dat de update er was heb ik meermaals gekeken en op updaten geklikt. Het is mij niet gelukt up te daten, het bleef de situatie van november.
De S21FE van mijn vrouw bleef zelfs plakken op oktober.
Gisteren ging het (bijna) vanzelf.

Oftewel wacht je nog even af, misschien gaat het vandaag wel vanzelf.
Oftewel probeer je eens handmatig te updaten.
https://support.google.com/googleplay/answer/9037938?hl=nl

Meer tips over de Play Store
https://androidworld.nl/tips/google-play-store-werkt-niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJVersteeg
Met hulp van het forum mijn probleem bijna opgelost, dank jullie wel. Mijn portable 1 tb m2 stick wordt niet gezien door mijn s21U omdat er te weinig power uit de usb-c poort komt om de 1tb te voeden. Iemand een idee om de 1tb m2 stick te voorzien van power terwijl die in de s21 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FJVersteeg schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:20:
Met hulp van het forum mijn probleem bijna opgelost, dank jullie wel. Mijn portable 1 tb m2 stick wordt niet gezien door mijn s21U omdat er te weinig power uit de usb-c poort komt om de 1tb te voeden. Iemand een idee om de 1tb m2 stick te voorzien van power terwijl die in de s21 zit?
Zeker, een dock gebruiken waar je een voeding op kan aansluiten.
categorie: Docking stations
Zelf weet ik dat het werkt met de HP G5:
uitvoering: HP USB-C G5 Essential Dock
Maar ik heb ook ergens een goedkopere draagbare versie waar de telefoon ook aan werkt, maar weet het merk zo niet.
Pagina: 1 ... 40 ... 44 Laatste

Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic

In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.