Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 18:09

ParaWM

Pro Prutser

FJVersteeg schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:20:
Met hulp van het forum mijn probleem bijna opgelost, dank jullie wel. Mijn portable 1 tb m2 stick wordt niet gezien door mijn s21U omdat er te weinig power uit de usb-c poort komt om de 1tb te voeden. Iemand een idee om de 1tb m2 stick te voorzien van power terwijl die in de s21 zit?
Een random USB-C hub met PD (power delivery) zal wel werken waarschijnlijk. Telefoon oplader snoertje er aan en ook de externe SSD eraan.
swhnld schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:44:
[...]

Zeker, een dock gebruiken waar je een voeding op kan aansluiten.
categorie: Docking stations
Zelf weet ik dat het werkt met de HP G5:
uitvoering: HP USB-C G5 Essential Dock
Maar ik heb ook ergens een goedkopere draagbare versie waar de telefoon ook aan werkt, maar weet het merk zo niet.
Grappig zeg, nooit aan gedacht. Koppel net de telefoon even aan mij G2 Thunderbolt dock die normaal voor de werk laptop is.... Meteen telefoon met ethernet verbonden, geluid via de soundbar, laadt op, en een berg aan usb-a en -c poorten beschikbaar. Via adaptertje kan er inderdaad een grote SATA SSD gekoppeld, werkt perfect. Hij ziet alleen de monitor niet die ook via HDMI aan het dock hangt. Leuk speelgoed _/-\o_

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ParaWM mijn dock werkt het scherm wel op, en gebruik DeX erop voor email e.d.
Zelfs een keer de laptop thuis laten liggen en zo een dag op kantoor gewerkt, Outlook, Teams, Office, Internet, werkte allemaal prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag kreeg ik weer een Play system update op de S21u na er vorige week er al een gehad te hebben (januari), na herstart controleerde ik nogmaals en toen volgde nog een Play update. Datum is nog steeds januari 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 12:34
swhnld schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:41:
Vandaag kreeg ik weer een Play system update op de S21u na er vorige week er al een gehad te hebben (januari), na herstart controleerde ik nogmaals en toen volgde nog een Play update. Datum is nog steeds januari 2023.
Ik ben al even aan het zoeken maar waar vind ik de versie/datum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nixo schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 23:03:
[...]

Ik ben al even aan het zoeken maar waar vind ik de versie/datum?
Instellingen - info telefoon - software - play system
Hier zie je jaartal en maand versie, alsmede de update mogelijkheid en na de update een restart knop.

Werkelijk versie tot versienummer achter de komma is onder instellingen - apps te vinden
Daar achter Uw apps op sorteer knop klikken, vinkje aanzetten voor speciale apps, en dan ok geven. Nu kun je de Google Play Services app vinden, open klikken en helemaal naar beneden scrollen voor het versie nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:17
Die van mij heeft ook play service van 1 januari 2023.
Kan ook geen nieuwere detecteren.
Wat is er zo belangrijk aan deze update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Heb sinds kort problemen met de vingerafdruksensor. Toestel galaxy s21 fe.

Sensor reageert regelmatig niet wanneer ik op het scherm druk. Icoontje komt ook niet in beeld. (Staat wel als zodanig ingesteld bij instellingen)

Pas wanneer ik 2 maal op het scherm tik komt het vingerprint Icoontje te voorschijn en kan ik de gsm ontgrendelen.

In de instellingen staat ingesteld dat ik het toestel kan ontgrendelen met het scherm uit.

Lijkt wel of dit probleem ontstaan is na de beveiligingsupdate van januari 2023.

Voorheen nooit problemen hiermee gehad.

Toestel heb ik al gewist en naar fabrieksinstellingen gezet.

Iemand een idee of ook dit probleem?

Ps:

Als ik het always on display op "altijd weergegeven" zet, werkt de vingerafdruksensor wel zonder problemen.

Heb het probleem ook op samsung forum gezet. Zijn nog een aantal personen die hetzelfde ervaren.

[ Voor 13% gewijzigd door invincible30 op 06-02-2023 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@invincible30 heb je de Google Play systeem updates al geïnstalleerd? Onder Instellingen - Info Telefoon - Software Gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

swhnld schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:44:
@invincible30 heb je de Google Play systeem updates al geïnstalleerd? Onder Instellingen - Info Telefoon - Software Gegevens?
Ja, zijn van januari 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-01 10:43
Iemand bekend met het volgend probleem?

Af en toe krijg ik een foutmelding (die ik nu niet letterlijk kan herhalen) dat SystemUI niet geoptimaliseerd is voor de Android versie. Het heeft ook iets te maken met een vertraging in de gevoeligheid van het scherm.
Als de boodschap nog eens komt zal ik wat beter opletten en ze hier dan neerschrijven.

[ Voor 1% gewijzigd door sjokoboj op 06-02-2023 19:02 . Reden: kleine correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjokoboj schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:49:
Iemand bekend met het volgend probleem?

Af en toe krijg ik een foutmelding (die ik nu niet letterlijk kan herhalen) dat SystemUI niet geoptimaliseerd is voor de Android versie. Het heeft ook iets te maken met een vertraging in de gevoeligheid van het scherm.
Als de boodschap nog eens komt zal ik wat beter opletten en ze hier dan neerschrijven.
Via Galaxy Store zijn alle Samsung apps up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
Zo-even heb ik Game Booster bijgewerkt. Dat was de enige update in de Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, en de Play System updates zijn ook helemaal bij gok ik?

Heb je nog via ADB apps verwijderd of gewoon apps gedisabled?

Boot anders in recovery en verwijder de cache en kijk of dat het oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
Ik blijf van ADB af, kan ik ook niks verkeerd doen.
Er zijn geen samsung apps disabled, wel in (ultieme) sluimerstand gezet.

Heeft herstarten dan niet hetzelfde effect als in recovery de cache cleanen?

Hoe boot ik in recovery en verwijder de cache?
Dat zal ik eens proberen, maar daarna moet ik de foutmelding trachten te triggeren.

[ Voor 22% gewijzigd door sjokoboj op 07-02-2023 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 15:37
Ik zoek een telefoon voor m'n moeder die mag verlengen. Ze heeft genoeg aan 128GB en wil het liefst niks betalen of rond de 300 euro besteden en een simonly nemen. De s23 en s22 vallen dan al snel af en kom ik uit op de Samsung Galaxy S21 FE 5G (2022).

Die kan ik via het ING portaal via samsung voor 345 euro kopen.
Is dat een goede deal tegenwoordig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjokoboj
cliors schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:08:
Ik zoek een telefoon voor m'n moeder die mag verlengen. Ze heeft genoeg aan 128GB en wil het liefst niks betalen of rond de 300 euro besteden en een simonly nemen. De s23 en s22 vallen dan al snel af en kom ik uit op de Samsung Galaxy S21 FE 5G (2022).

Die kan ik via het ING portaal via samsung voor 345 euro kopen.
Is dat een goede deal tegenwoordig?
Volgens mij is dit prijsgewijs (vergeleken met de prijzen België) een zeer goede deal met een prijs/kwaliteit verhouding die m.i. niet te kloppen is! Ten opzichte van de s22(+) lever je niet veel in en krijg je even lang updates als de S22.
Ik vind het toestel gewoon een topper!
Maar als ik vragen mag: waarom persé een Samsung Galaxy? (al zal je moeder daar zeker redenen voor hebben) Er zijn goedkopere alternatieven in andere merken, en zelfs binnen Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
invincible30 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 19:50:
Heb sinds kort problemen met de vingerafdruksensor. Toestel galaxy s21 fe.

Sensor reageert regelmatig niet wanneer ik op het scherm druk. Icoontje komt ook niet in beeld. (Staat wel als zodanig ingesteld bij instellingen)

Pas wanneer ik 2 maal op het scherm tik komt het vingerprint Icoontje te voorschijn en kan ik de gsm ontgrendelen.

In de instellingen staat ingesteld dat ik het toestel kan ontgrendelen met het scherm uit.

Lijkt wel of dit probleem ontstaan is na de beveiligingsupdate van januari 2023.

Voorheen nooit problemen hiermee gehad.

Toestel heb ik al gewist en naar fabrieksinstellingen gezet.

Iemand een idee of ook dit probleem?

Ps:

Als ik het always on display op "altijd weergegeven" zet, werkt de vingerafdruksensor wel zonder problemen.

Heb het probleem ook op samsung forum gezet. Zijn nog een aantal personen die hetzelfde ervaren.
Yes ik heb dit ook. Maar vind het niet zo storend. Maar nu ik het lees. Precies wat jij hebt en denk ik ook sinds 1 of 2 updates geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 15:37
sjokoboj schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:04:
[...]

Volgens mij is dit prijsgewijs (vergeleken met de prijzen België) een zeer goede deal met een prijs/kwaliteit verhouding die m.i. niet te kloppen is! Ten opzichte van de s22(+) lever je niet veel in en krijg je even lang updates als de S22.
Ik vind het toestel gewoon een topper!
Maar als ik vragen mag: waarom persé een Samsung Galaxy? (al zal je moeder daar zeker redenen voor hebben) Er zijn goedkopere alternatieven in andere merken, en zelfs binnen Samsung.
Thanks d:)b
Waar moet ik aan denken bij een goedkoper samsung alternatief? De A serie bijvoorbeeld? M'n moeder is nou eenmaal bekend met samsung en ik weet uit ervaring dat ze bij andere merken al snel geïrriteerd zal raken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Nixo schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:19:
[...]

Yes ik heb dit ook. Maar vind het niet zo storend. Maar nu ik het lees. Precies wat jij hebt en denk ik ook sinds 1 of 2 updates geleden.
Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjokoboj
cliors schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:29:
[...]

Thanks d:)b
Waar moet ik aan denken bij een goedkoper samsung alternatief? De A serie bijvoorbeeld? M'n moeder is nou eenmaal bekend met samsung en ik weet uit ervaring dat ze bij andere merken al snel geïrriteerd zal raken. :+
Afhankelijk van de prijsstelling natuurlijk denk ik aan de A-serie maar ook de S21 (niet FE).
Ik las dat je moeder liefst niet teveel geld uitgeeft, dat is maar één criterium uiteraard. In de A klasse met 128 GB zijn er een aantal uitvoeringen van goedkoop (+/- 200 euro) tot duurder (+/- 450 euro) (prijzen Coolblue België) en uiteraard verschillende specificaties. Vraag is wat je moeder precies wil doen met haar Samsung.

Bij wijze van voorbeeld:
Als ze graag en veel foto's neemt zou ik de A13 niet zomaar adviseren. Er zijn gewoon betere keuzes zoals de A53. Zeker voor macro foto's (bloemen bijv). De S21FE heeft dan weer geen macro lens maar een tele, die op de A53 niet aanwezig is. De S21 serie (ook de FE) heeft betere camera's dan de A serie.
Bellen/sms/messenger/whatsapp/ .. dan heb je genoeg aan een A13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjokoboj schreef op maandag 6 februari 2023 @ 23:41:
Heeft herstarten dan niet hetzelfde effect als in recovery de cache cleanen?

Hoe boot ik in recovery en verwijder de cache?
Dat zal ik eens proberen, maar daarna moet ik de foutmelding trachten te triggeren.
Herstarten is niet hetzelfde helaas, was het maar zo makkelijk.
Samsung heeft de instructies:
https://www.samsung.com/i...r-the-cache-on-my-device/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
Deze uitleg vond ik duidelijker: https://www.hardreset.inf...axy-s21-fe-5g/wipe-cache/

Het heeft alleszins niet geholpen

Wanneer ik wil verbinden met mijn eigen Public Wifi mislukt de verbinding,
Overigens zou hier een verband zijn met Android 13.
ik krijg dan een foutmelding ongeveer waar de vingerafdruksensor zit. Die melding kan ik niet wegklikken (wel weg na herstart). Als ik op die foutboodschap klik, komt het bericht dat SystemUI niet geoptimaliseerd is voor de Android versie en er vertraging zit op het aanraakscherm.

[ Voor 12% gewijzigd door sjokoboj op 08-02-2023 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
En nu erger ik me er ook aan.... thnx 🤣😂
Zal wel met update hersteld worden (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjokoboj schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 23:52:
Deze uitleg vond ik duidelijker: https://www.hardreset.inf...axy-s21-fe-5g/wipe-cache/

Het heeft alleszins niet geholpen

Wanneer ik wil verbinden met mijn eigen Public Wifi mislukt de verbinding,
Overigens zou hier een verband zijn met Android 13.
ik krijg dan een foutmelding ongeveer waar de vingerafdruksensor zit. Die melding kan ik niet wegklikken (wel weg na herstart). Als ik op die foutboodschap klik, komt het bericht dat SystemUI niet geoptimaliseerd is voor de Android versie en er vertraging zit op het aanraakscherm.
Als dat het geval is, fabrieksinstellingen reset en opnieuw de boel opzetten daarna, is er iets niet lekker gegaan in de versie upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Nixo schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:05:
[...]

En nu erger ik me er ook aan.... thnx 🤣😂
Zal wel met update hersteld worden (hoop ik)
🫣🤣

Always on display op altijd aan zetten is een optie. Dan werkt de vingerafdruksensor wel goed.

Hopelijk een fix binnenkort hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
swhnld schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:04:
[...]

Als dat het geval is, fabrieksinstellingen reset en opnieuw de boel opzetten daarna, is er iets niet lekker gegaan in de versie upgrade.
Tja, het hindert me niet hoor.
Het verbinden met mijn public opengesteld wifi netwerk heb ik getest omdat het op het forum van mijn provider (Proximus) ter sprake kwam. In ieder geval is android13 naar het schijnt dikwijls een spelbreker (dat het niet werkt). Of alle toestellen die dit ondervinden van Samsung zijn ???

Ik gebruik dat public netwerk niet, of ik het automatisch zou gebruiken (netwerk van andere Proximus klanten) heb ik nog niet overwogen. Tenslotte heb ik meestal genoeg data over en in het buitenland (waar ik wel dikwijls krap zit met GB's) werkt het niet.

En tot dusver heb ik de foutmelding nog niet op een andere wijze gekregen.

Dus nog even aanzien. Mogelijk lost een update het wel op.

Maar toch bedankt voor je tips!

[ Voor 3% gewijzigd door sjokoboj op 08-02-2023 17:05 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Galukon schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:47:
Zijn er meer mensen hier waar op een S21+ roaming tussen palen bij Tele2/T-Mobile niet lekker lijkt te werken? Ik heb soms minuten geen netwerk waar soms alleen den vliegtuigmodus werkt als remedie. Niet alleen op dezelfde plek maar ook onderweg met Android Auto waarbij YouTube Music er mee op houdt en er geen route meer te plannen is, hier ook alleen dezelfde remedie.
Ik heb gisteren een hele dag op 4G gebrowsed maar dat werkt prima, zodra ik hem weer op 5G zet is het weer beroerd qua connectiviteit. Niemand hier die dezelfde ervaring heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:05

KrazyJay

Galukon schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:00:
[...]

Ik heb gisteren een hele dag op 4G gebrowsed maar dat werkt prima, zodra ik hem weer op 5G zet is het weer beroerd qua connectiviteit. Niemand hier die dezelfde ervaring heeft?
Ik heb dat op mijn S21FE ook (België, Proximus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
KrazyJay schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:11:
[...]

Ik heb dat op mijn S21FE ook (België, Proximus).
Dus bij jou werkt het ook niet goed op 5G maar als je switched naar 4G is er niks aan de hand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:05

KrazyJay

@Galukon Correct, exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-08 15:00
Heb kennelijk per abuis het onderdeel Noodwaarschuwingen eruit gegooid met ADB. Kreeg geen NLalerts en na onderzoek zie ik het hele onderdeel niet meer terug in mijn instellingen.

Iemand een idee hoe ik dat weer terugzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ik merk dat mijn apps vanuit de Play store niet meer automatisch updaten. Heb de optie 'Auto-update over wifi only' aan staan en ben altijd gewend dat hij start met updaten als ik m'n telefoon 's avonds aan de lader leg. Tegenwoordig gebeurt dat niet meer. Gisteren opende ik de playstore en had ik meer dan 10 updates klaarstaan. Dit gaat de laatste tijd vaker zo.

Iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:08
Sinds een kleine week ontvang ik ineens geen gesprekken meer op mijn SIM2. Op de een of andere manier is er nu ineens Call Forwarding geactiveerd, al weet ik niet hoe, en weet ik zelfs niet hoe ik het de-activeer.

De reden dat ik weet dat het aan staat is vanwege een foutmelding die ik krijg bij een van de settings : Verbindingen -> SIM-beheer -> Meer SIM-instellingen -> Dubbele SIM altijd aan. Wanneer ik daarop klik, zie ik een Uit toggle die uit staat (dus staat de feature dan aan ?!). Wanneer ik daarop tik, krijg ik een tijdje 'Instellingen bijwerken...' tot er een foutmelding komt dat dit mislukt is, en die toont dat Oproepen Doorschakelen ingeschakeld is op mijn Werk SIM.
EDIT: of misschien staat er gewoon Uit omdat het ook effectief Uit staat (de toggle staat uit) en het verschuiven van de toggle verandert dit misschien in Aan ? Dus dan is het het aanzetten van deze feature die mislukt, wat ok is (behalve dan dat mijn probleem dan door iets anders veroorzaakt wordt).

Ik vind ergens nergens waar je dat Doorschakelen kunt configureren. Het is ook vaag dat dit probleem ineens de laatste week optreedt. En het is ook vreemd dat die bovenstaande setting mislukt, alsof het iets aan server/provider kant is.

Ik snap er maw niet veel van :( .

[ Voor 13% gewijzigd door Twixie op 13-02-2023 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De nieuwe One UI 5.1 skin komt er nu snel aan:
https://www.sammobile.com...e-ui-5-1-update-released/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Het ligt in elk geval wel aan mijn S21. Wanneer ik mijn privé-SIM uit het toestel haal, is er geen probleem en werkt mijn werk-SIM gewoon goed.
Steek ik de privé-SIM terug erin, is het probleem er na een paar minuten terug. Ik heb ondertussen ook gemerkt dat het sturen van MMI opdrachten naar Proximus (werk-SIM) het probleem ook weer heel even verhelpt, maar enkele minuten later is het weer van dat.
Bovendien blijken SMS berichten ook niet, of in elk geval met heel veel vertraging, toe te komen.

Ook bizar is dat het probleem nog altijd speelt wanneer ik in de S21 settings de privé-SIM uitschakel. Haal ik fysiek de SIM uit het toestel, dan is alles terug ok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabouterTilly
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07:13
Ben hem aan het binnenhalen op S21FE 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Twixie schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:58:
[...]
Het ligt in elk geval wel aan mijn S21. Wanneer ik mijn privé-SIM uit het toestel haal, is er geen probleem en werkt mijn werk-SIM gewoon goed.
Ik sta compleet nergens momenteel :(. Heb een complete factory reset gedaan, en nagenoeg onmiddellijk na de initiële configuratie al terug getest, en heb het probleem nog altijd.
SIM1 = Proximus, voor calls en SMS
SIM2 = Orange, voor data
Bel ik mijn Proximus nummer, dan krijg ik geen call binnen op mijn S21, en word ik met mijn Voicemail verbonden.

Ik zal maar eens bij Proximus Support proberen, al vrees ik dat ik daar ook nergens ga geraken, temeer daar het probleem zonder twijfel te maken heeft met Dual SIM, gezien het probleem verdwijnt van zodra ik de Orange SIM uit mijn toestel haal.

Probleem is er ook nog maar een week of zo, en vorige week heb ik echt niets speciaal gedaan met mijn telefoon, dus komt zomaar out of the blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
KabouterTilly schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:06:
[...]

Ben hem aan het binnenhalen op S21FE 🥳
Ik ook 😃😃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 19:37

Ryan1981

Je ne sais pas

5.1 is nog niet beschikbaar voor mijn s21u :O Maar zal de komende dagen wel komen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweddy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 08:12
Ryan1981 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:13:
5.1 is nog niet beschikbaar voor mijn s21u :O Maar zal de komende dagen wel komen :P
Voor mijn 'gewone' S21 ook nog niet.
Niet dat er nou wereldschokkende verbeteringen in zitten maar als techliefhebber blijf je toch altijd nieuwsgierig he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
Ik ben een (wat ik noem) een matig gebruiker. Ik heb mijn smartphone nodig, gebruik hem ook, maar speel geen zware games bijvoorbeeld. Sinds ik de S21FE heb staat bij opladen dat mijn batterij na opladen (85%) goed is voor 2d en 2u. Dat is zowat een constante mededeling tot dusver. Soms kom ik wat langer toe, soms wat minder.
Na de update naar 5.1 heb ik ineens een gemiddelde batterijduur van 4d en 4u. Een verdubbeling _/-\o_
Een optimistische bug? :+
Want of de batterij nu echt zo lang zal meegaan valt nog af te wachten, ik vermoed van niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

sjokoboj schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:05:
Ik ben een (wat ik noem) een matig gebruiker. Ik heb mijn smartphone nodig, gebruik hem ook, maar speel geen zware games bijvoorbeeld. Sinds ik de S21FE heb staat bij opladen dat mijn batterij na opladen (85%) goed is voor 2d en 2u. Dat is zowat een constante mededeling tot dusver. Soms kom ik wat langer toe, soms wat minder.
Na de update naar 5.1 heb ik ineens een gemiddelde batterijduur van 4d en 4u. Een verdubbeling _/-\o_
Want of de batterij nu echt zo lang zal meegaan valt nog af te wachten, ik vermoed van niet 8)
Ik denk dat die het gemiddelde verbruik weer even opnieuw moet inleren. Kijk over een paar dagen nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 12:11
sjokoboj schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:05:
Na de update van tijdje terug heb ik juist dat de telefoon het helemaal geen dag meer volhoud juist. Daarvoor gewoon prima, maar nu een regelrechte ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweddy
Poesmij schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:40:
[...]Na de update van tijdje terug heb ik juist dat de telefoon het helemaal geen dag meer volhoud juist. Daarvoor gewoon prima, maar nu een regelrechte ramp.
ik ben benieuwd, de update voor mijn gewone S21 komt nu binnen en daar zit een Exynos chip in dus ben benieuwd naar de verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Ryan1981 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:13:
Voor de S21+ PHN komt hij nu net pas binnen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:06
De One UI 5.1 update komt ook binnen op de S21 van Vodafone (VDF).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJpQjPxCBNAsFTfOY3JAU2EGV5E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8EuByAGYOqNMo8AQmaBwkHBE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fTZR_xlQfMbqMfKuFrThTAbI43w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bYxDY684OxGbtTUGNJy0JefX.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 88% gewijzigd door Megapaul op 15-02-2023 14:01 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten Smook
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 09:26
De One UI haal ik net binnen op mij S21FE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Tweddy schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 08:25:
[...]
ik ben benieuwd, de update voor mijn gewone S21 komt nu binnen en daar zit een Exynos chip in dus ben benieuwd naar de verschillen.
Één verschil heb ik al gevonden... De batterijwidget voor op het startscherm is nu beschikbaar. Nu kan ik in een oogopslag zien wat het batterijniveau is van mijn aangesloten apparaten (watch4 en buds live).

Ook is het voor mij nu mogelijk om met de camera app op mijn watch4 te zoomen met de camera van de telefoon..

[ Voor 10% gewijzigd door Gismo1979 op 15-02-2023 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onecht
  • Laatst online: 30-08 03:42
S21 Vodafone ook gearriveerd!

[ Voor 28% gewijzigd door onecht op 15-02-2023 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Twixie schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:58:
[...]

Ik sta compleet nergens momenteel :(. Heb een complete factory reset gedaan, en nagenoeg onmiddellijk na de initiële configuratie al terug getest, en heb het probleem nog altijd.
SIM1 = Proximus, voor calls en SMS
SIM2 = Orange, voor data
Bel ik mijn Proximus nummer, dan krijg ik geen call binnen op mijn S21, en word ik met mijn Voicemail verbonden.

Ik zal maar eens bij Proximus Support proberen, al vrees ik dat ik daar ook nergens ga geraken, temeer daar het probleem zonder twijfel te maken heeft met Dual SIM, gezien het probleem verdwijnt van zodra ik de Orange SIM uit mijn toestel haal.

Probleem is er ook nog maar een week of zo, en vorige week heb ik echt niets speciaal gedaan met mijn telefoon, dus komt zomaar out of the blue.
Ik heb zoiets vergelijkbaar gehad op een ander toestel.
Dat bleek uiteindelijk aan het wel of niet bellen over WiFi (vowifi) of wel of niet bellen over 4G te liggen.
Zet al die functies en opties eens uit en probeer het nog eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
knakworst schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:09:
[...]

Ik denk dat die het gemiddelde verbruik weer even opnieuw moet inleren. Kijk over een paar dagen nog eens.
Wel, neen dus, bij 85% opladen blijft hij nog altijd 4d4u aangeven als gemiddelde batterijduur.
En de bijwerking is ondertussen meer dan 14dagen geleden.
IK laad nog steeds om de 2 à 3 dagen op van +/-25% tot 85%

Omdat ik voor een korte periode (14 dagen vakantie) wat meer batterijduur denk nodig te hebben heb ik vanmorgen al eens opgeladen tot 100% . Nu is de batterijduur geschat op 5d1u ! O-)

Ik begin te vermoeden dat ik nog minder dan een matig gebruiker ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:24

E-B

Allemachtig, dat zijn nette prestaties! Ik zou mijzelf niet per se als een zware gebruiker willen classificeren maar ik moet halverwege de dag én bij thuiskomst opladen anders kom ik de dag niet door. :)

In zijn geheel nooit tevreden geweest over de accuduur van mijn S21 maar door het gebruik van de snellader wel mee leren leven (zou nu ook niet meer zonder snellaadfunctionaliteit kunnen, denk ik).

Kleine kanttekening; telefoon hangt alleen aan de lader als het nodig is (ligt dus niet in de nacht aan de lader, bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
Opladen gebeurt hier ook nooit 's nachts.
Ik ben een matig gebruiker (meestal) maar heb veel energiebesparende instellingen.
Helderheid scherm minder dan 50%, geen AOD, apps uitschakelen, etc.
Alle kleine dingen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-08 15:00
iexip66 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 07:36:
Heb kennelijk per abuis het onderdeel Noodwaarschuwingen eruit gegooid met ADB. Kreeg geen NLalerts en na onderzoek zie ik het hele onderdeel niet meer terug in mijn instellingen.

Iemand een idee hoe ik dat weer terugzet?
Helemaal niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:03

13art

Moderator Mobile
Als je de naam van het pakket kan achterhalen dan kan je via adb dit ook weer inschakelen aangezien je het met adb niet daadwerkelijk verwijdert. Dat wordt dus even Googlen oid om de naam te achterhalen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onecht
  • Laatst online: 30-08 03:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fifagek
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-08 21:19
Afgelopen vrijdag heb ik gehoord/gelezen over miljoenen Samsung telefoons die ongemerkt te hacken zijn.
Hierin worden de nodige toestellen genoemd waaronder de S22 maar de S21 FE niet. Betekend dit dat mijn telefoon 'veilig' is? Of is het toch wel goed om Voice over LTE en Voice over Wifi uit te schakelen?

Afgelopen weekend heb ik gezocht naar deze 2 opties maar deze niet gevonden. Via Instellingen, Verbindingen, Mobiele netwerken heb ik wel Bellen via 4G SIM 1 uitgeschakeld.
En natuurlijk heb ik de nieuwste software update geïnstalleerd op mijn telefoon!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:24
S21 wordt inderdaad niet genoemd in de publicatie van de kwetsbaarheid, dus je kunt aannemen dat het daar niet voor geldt. Overigens heeft Samsung aangegeven dat ze bijna alle kwetsbaarheden al gepacht hebben en dan ze er nog 1 in april zullen patchen.

Kortom: zeker met een S21 weinig om je druk over te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
"Jouw telefoon is toch waterdicht?"

Vroeg mijn vrouw vanmorgen. Ze wilde met een lampje onderwater in het aquarium schijnen om een vis in een donkere verstopplek te lokaliseren die al een paar dagen zoek was. Even snel opgezocht en zag inderdaad dat 'ie tot anderhalve meter aan zou moeten kunnen.

Maar helaas. Waterschade. Direct SIM verwijderd, het scherm begon te flikkeren, er zit condens achter de camera. Scherm werkt nu helemaal niet meer, maar m'n smartwatch is nog wel verbonden. Geprobeerd uit te zetten, maar dat lukt niet zonder scherm. Althans, de powerbutton + volume down herstart de telefoon alleen maar. Ik voel hem trillen, maar zie dat m'n smartwatch weer verbindt.

Ik vrees dat het een verloren zaak is. Ik ga nog even met een föhn en een bak rijst aan de gang voor de zekerheid. Helaas ook net buiten de garantie.

Iemand nog tips of dingen die ik kan proberen voordat ik hem op stuur?

[ Voor 3% gewijzigd door yinx84 op 26-03-2023 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Fifagek schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 22:00:
Afgelopen vrijdag heb ik gehoord/gelezen over miljoenen Samsung telefoons die ongemerkt te hacken zijn.
Hierin worden de nodige toestellen genoemd waaronder de S22 maar de S21 FE niet. Betekend dit dat mijn telefoon 'veilig' is? Of is het toch wel goed om Voice over LTE en Voice over Wifi uit te schakelen?

Afgelopen weekend heb ik gezocht naar deze 2 opties maar deze niet gevonden. Via Instellingen, Verbindingen, Mobiele netwerken heb ik wel Bellen via 4G SIM 1 uitgeschakeld.
En natuurlijk heb ik de nieuwste software update geïnstalleerd op mijn telefoon!
Ja, je telefoon is veilig. De S21 FE heeft in de EU een Qualcomm soc en modem, niet een Samsung Exynos (die hebben de problemen). De S23 is om dezelfde reden ook veilig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
yinx84 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 13:57:
..Geprobeerd uit te zetten, maar dat lukt niet zonder scherm. Althans, de powerbutton + volume down herstart de telefoon alleen maar. Ik voel hem trillen, maar zie dat m'n smartwatch weer verbindt...
Mocht iemand met een kapot scherm deze comment vinden: als je eerst je telefoon aan de oplader aansluit zodat deze oplaadt (wel tricky als je waterschade hebt) en dan powerbutton + volume down doet, dan gaat je telefoon uit. Doe je het zonder laden, dan is het een reboot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
yinx84 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 13:57:
"Jouw telefoon is toch waterdicht?"

Vroeg mijn vrouw vanmorgen. Ze wilde met een lampje onderwater in het aquarium schijnen om een vis in een donkere verstopplek te lokaliseren die al een paar dagen zoek was. Even snel opgezocht en zag inderdaad dat 'ie tot anderhalve meter aan zou moeten kunnen.
De telefoon zou inderdaad tegen water moeten kunnen, maar dat is vooral bescherming bij een val in het water, niet voor gebruik onder water. En hoe goed de bescherming is na 1+ jaar gebruik is natuurlijk ook maar de vraag. Een kleine beschadiging kan de bescherming al teniet doen.

Een bak rijst helpt niet. Een fohn (niet te warm of vanaf een grotere afstand) of gewoon de telefoon op een plek met een luchtstroom plaatsen helpt mogelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
RepareerDroid schreef op zondag 26 maart 2023 @ 15:23:
[...]
De telefoon zou inderdaad tegen water moeten kunnen, maar dat is vooral bescherming bij een val in het water, niet voor gebruik onder water. En hoe goed de bescherming is na 1+ jaar gebruik is natuurlijk ook maar de vraag. Een kleine beschadiging kan de bescherming al teniet doen.

Een bak rijst helpt niet. Een fohn (niet te warm of vanaf een grotere afstand) of gewoon de telefoon op een plek met een luchtstroom plaatsen helpt mogelijk wel.
Dank voor de imput! Heb 'm uit de bak rijst gehaald en ligt nu voor de ventilator op standje 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001

AvK

Ready Set Go

yinx84 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 16:43:
[...]

Dank voor de imput! Heb 'm uit de bak rijst gehaald en ligt nu voor de ventilator op standje 3.
Zou em op een radiator leggen. Mocht je CV hebben.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 00:59
RepareerDroid schreef op zondag 26 maart 2023 @ 15:23:
[...]

Bij een val in het water komt er door de klap meer kracht op de seals te staan dan bij rustig in het water brengen in een ondiep aquarium. Misschien dat het zout water is, waar de telefoon slechter tegen kan (zoutkristallen schijnen tussen de seals te gaan zitten)? Ik zou toch Samsung aanschrijven, aangezien dit wel erg triest is voor iets dat beweert IPX8 te zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
mac1987 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 00:20:
[...]

Bij een val in het water komt er door de klap meer kracht op de seals te staan dan bij rustig in het water brengen in een ondiep aquarium. Misschien dat het zout water is, waar de telefoon slechter tegen kan (zoutkristallen schijnen tussen de seals te gaan zitten)? Ik zou toch Samsung aanschrijven, aangezien dit wel erg triest is voor iets dat beweert IPX8 te zijn...
Ga ik zeker doen. Het was overigens geen zout water.

Vanmorgen weer even aangezet en het scherm doet het gelukkig weer. Helaas wordt de SIM-kaart niet meer gelezen, werkt de vingerafdrukslezen niet en lijkt de camera stuk. Kan wel foto's back-uppen, dan gaat 'ie richting Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Wellicht een stomme vraag... maar èèn van de drie klachten die ik opgegeven heb is dat de SIM-kaart niet meer gelezen wordt. Nu wil ik eigenlijk niet m'n SIM-kaartje meesturen. Neem aan dat ze op zo'n service punt wel een dummy SIM-kaart hebben liggen om te diagnostiseren? Er wordt in de voorbereidingsstappen niets gezegd over het meesturen van de SIM of niet.

Heb overigens weinig hoop dat het toestel goed gerepareerd kan worden, los van wat er allemaal niet meer werkt zie ik ook nog steeds condensdruppels in de lenzen zitten. Het vocht kan gewoon niet weg, en aangezien hij morgen pas wordt opgehaald denk ik dat er aardig wat aan het corroderen is aan de binnenkant.

Heb m'n hoop nu puur gevestigd op coulance vanuit Samsung.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mac1987
yinx84 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:23:
Wellicht een stomme vraag... maar èèn van de drie klachten die ik opgegeven heb is dat de SIM-kaart niet meer gelezen wordt. Nu wil ik eigenlijk niet m'n SIM-kaartje meesturen. Neem aan dat ze op zo'n service punt wel een dummy SIM-kaart hebben liggen om te diagnostiseren? Er wordt in de voorbereidingsstappen niets gezegd over het meesturen van de SIM of niet.

Heb overigens weinig hoop dat het toestel goed gerepareerd kan worden, los van wat er allemaal niet meer werkt zie ik ook nog steeds condensdruppels in de lenzen zitten. Het vocht kan gewoon niet weg, en aangezien hij morgen pas wordt opgehaald denk ik dat er aardig wat aan het corroderen is aan de binnenkant.

Heb m'n hoop nu puur gevestigd op coulance vanuit Samsung.
Je hoeft je eigen SIM kaart niet mee te sturen, alleen de telefoon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-05 21:57
Goedemorgen

Heb mijn antieke zakelijke Galaxy A8 (Android 9) ingeruild voor een S21 (Android 13)
Aangezien de A8 al een tijd zodanig sloom was draaide ik intussen zaken als Android Auto via mijn prive S10E, waar ik zeer tevreden over was. Ik gebruik Waze als navigatie.

Wat me opvalt bij de combi S21-Android Auto-Waze is dat als ik muziek luister via Android Auto-Spotify er bij een Waze bericht een zachte klik hoorbaar is, ook al zet ik audio in Waze op UIT. De zachte klik is niet irritant, maar volume Spotify is dan kortstondig lager, en dat is wel irritant.

Iemand een idee waar dat uit te zetten is? Op mijn S10E komt dit niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
M'n telefoon is einde ochtend opgehaald door de koerier ter reparatie. Wat is jullie ervaring qua wachttijd? Hoeveel werkdagen gaan er over het algemeen overheen voordat je bericht krijgt?

[ Voor 3% gewijzigd door yinx84 op 28-03-2023 13:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
Tot nu toe geen goede ervaring... in hun dashboard kan ik sinds gisterenochtend de melding zien dat de telefoon niet meer te repareren is wegens waterschade. En nu dan? Geen enkel bericht gekregen over vervolgstappen.

Coulance? Kan ik beter vast naar een ander toestel zoeken? Kan ik 'm nog terugkrijgen? Stuur gewoon een mail!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mac1987
Hopelijk hebben ze nog niks laten weten, omdat ze nog in gesprek zijn met Samsung. Fingers crossed dat die coulance bieden (wat IMO in dit geval overigens niet meer dan normaal zou zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batch
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-07 09:43
Als de accuduur niet goed is, zou je er voor kunnen kiezen om het leermechanisme van het gebruik van apps te resetten. Dat gaat als volgt.

1. Sluit eerst alle apps af.
2. Ga naar instellingen>Apps.
3. Zorg dat alle Apps en Systeem-apps worden weergegeven. (Klik daarvoor op de drie streepjes achter Uw apps.
4. Ga naar de app Device Health Services, druk op Opslag beheren en Alle gegevens wissen.
5. Ga naar de app Samsung Device Health Manager Service, druk op Opslag en Cache legen en Gegevens wissen.
6. Ga naar de app Apparaatbeveiliging, druk op Opslag en Cache legen en Gegevens wissen.
7. Ga naar Apparaatonderhoud, druk op Opslag en Cache legen en Gegevens wissen.

Start de S21 direct opnieuw op. Vanaf nu zal de S21 weer beginnen met opnieuw leren van het gebruik van je apps. Deze procedure is vooral handig om te doen als je in de loop der tijd veel apps geïnstalleerd en/of verwijderd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
mac1987 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:26:
Hopelijk hebben ze nog niks laten weten, omdat ze nog in gesprek zijn met Samsung. Fingers crossed dat die coulance bieden (wat IMO in dit geval overigens niet meer dan normaal zou zijn).
Helaas. Ik mag 'm terug hebben voor 37 euro, ongerepareerd. Is niet meer te redden, en geen coulance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
yinx84 schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:16:
[...]

Helaas. Ik mag 'm terug hebben voor 37 euro, ongerepareerd. Is niet meer te redden, en geen coulance.
Als je kijkt in topics naar waterschade is dit meestal de reactie helaas.

Ik zie waterdichtheid op elektronica meer als bescherming tegen vocht wat er per ongeluk op komt (omstoten glas water, in de wc vallen etc.) dan dat je het product onder water kunt gebruiken. Ik sta dan ook raar te kijken als ik iemand met een telefoon doodleuk onderwater filmpjes zie maken in het zwembad O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Laatst online: 16-09 08:14
yinx84 schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:16:
[...]

Miss kan je 'm op je inboedelverzekering gooien ?

Samsung Flip 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
dave1972 schreef op maandag 3 april 2023 @ 15:31:
[...]

Miss kan je 'm op je inboedelverzekering gooien ?
Had ik al gecheckt. Helaas vallen smartphones en tablets onder een aparte categorie waar je apart een verzekering voor moet afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

yinx84 schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:00:
[...]

Had ik al gecheckt. Helaas vallen smartphones en tablets onder een aparte categorie waar je apart een verzekering voor moet afsluiten.
Nou, gewoon je verlies nemen en een nieuwe kopen!
Hup hup!!!

:)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
AvK schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:36:
[...]

Nou, gewoon je verlies nemen en een nieuwe kopen!
Hup hup!!!

:)
Inderdaad gedaan. Toch maar weer voor een S23 gegaan, aangezien ik wel redelijk verliefd was op m'n S21. Die ga ik echt niet meer in de buurt van water laten komen!

Ik heb hem een jaar geleden ook laten fixen omdat de onderste speaker niet meer werkte. Is toen netjes vervangen, maar vermoed dat daar de waterdichtheid is aangetast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
yinx84 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:31:
[...]

Inderdaad gedaan. Toch maar weer voor een S23 gegaan, aangezien ik wel redelijk verliefd was op m'n S21. Die ga ik echt niet meer in de buurt van water laten komen!

Ik heb hem een jaar geleden ook laten fixen omdat de onderste speaker niet meer werkte. Is toen netjes vervangen, maar vermoed dat daar de waterdichtheid is aangetast.
Heb je hem toen bij Samsung laten fixen of bij een lokale winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:02

jerry_a

doei

Update net geïnstalleerd.

hoi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Er is weer een update voor de S21+. Nu bezig met installeren.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GapClio
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 19:32
jerry_a schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 23:37:
Er is weer een update voor de S21+. Nu bezig met installeren.
En... nog problemen ondervonden dat zaken niet werken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

GapClio schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:07:
[...]

En... nog problemen ondervonden dat zaken niet werken??
Tot nu toe werkt alles.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
(S21 FE)
Het is precies een kleine update. En na de update is het beveiligingsniveau nog altijd1 april, net als google trouwens.
Wat -nog altijd- niet werkt is verbinden met (Proximus-België) Public WiFi, maar nu blijft de foutboodschap ook op het scherm staan en gaat enkel weg na een heropstart. Ik krijg ook een boodschap dat het scherm niet is geoptimaliseerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Beveiligingspatch 1 mei. Basebandversie G996BXXU7EWE1.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
jerry_a schreef op zondag 14 mei 2023 @ 10:17:
Op de S21/+/Ultra of FE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

sjokoboj schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:24:
[...]

Op de S21/+/Ultra of FE?
Op de S21+.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:59
Heb die van mij ook bijgewerkt afgelopen weekend (S21), maar heb nu al 2x gehad dat hij volledig vastloop en vervolgens herstart :S

Beide keren toen ik in WA zat.

[ Voor 11% gewijzigd door Renegade666 op 15-05-2023 12:56 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Renegade666 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:55:
Heb die van mij ook bijgewerkt afgelopen weekend (S21), maar heb nu al 2x gehad dat hij volledig vastloop en vervolgens herstart :S

Beide keren toen ik in WA zat.
Waarschijnlijk is vannacht mijn toestel ook geherstart..... Moest mijn sim pincode en toestelcode gebruiken. vreemd.

S21+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
AvK schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:04:
[...]

Waarschijnlijk is vannacht mijn toestel ook geherstart..... Moest mijn sim pincode en toestelcode gebruiken. vreemd.

S21+
Vanmorgen voor het eerst gehad dat de telefoon opnieuw is opgestart. Ik heb automatische optimalisatie uitstaan. Vreemd.

Ook een S21+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweddy
Gismo1979 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 06:57:
[...]

Vanmorgen voor het eerst gehad dat de telefoon opnieuw is opgestart. Ik heb automatische optimalisatie uitstaan. Vreemd.

Ook een S21+
Hier een S21 en gisteren een spontane herstart en vanochtend een vastloper waarna ik lang op de aan/uitknop moest drukken voor een herstart. Gezien ook jullie reacties zal dit iets met de laatste update te maken hebben vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Mijn s21 ultra heeft zichzelf net ook voor het eerst gereboot. Eerder ook deze update geïnstalleerd.

Volgens mij nog nooit meegemaakt zolang ik hem heb

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
jerry_a schreef op zondag 14 mei 2023 @ 10:17:
Dank voor alle meldingen over reboots. Als ik deze update krijg aangeboden, ga ik die maar even overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:04
Jep hier ook. Ik had geluk dat de wekker wel gewoon werkt nadat de S21+ opnieuw opstart. Ik opende mijn telefoon om de wekker uit te zetten en in een keer moest ik mijn SIM pin invullen. Ik dacht er niks van, maar na het openen van dit topic is er wel duidelijk wat er dus gebeurd is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 20:25
Hier ook al 1x last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Helaas dat ik het in gang heb gezet, is besmettelijk dus :) Al moet k zeggen dat ik gisteren en vandaag weer geen issues heb gehad.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Renegade666 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 20:27:
Helaas dat ik het in gang heb gezet, is besmettelijk dus :) Al moet k zeggen dat ik gisteren en vandaag weer geen issues heb gehad.
Ik ook niet. Misschien is het een eenmalige reset?
En ook mijn wekker ging gelukkig gewoon af.
Wel met een ander melodietje dan mij eigen geluidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
AvK schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 21:02:
[...]

Ik ook niet. Misschien is het een eenmalige reset?
En ook mijn wekker ging gelukkig gewoon af.
Wel met een ander melodietje dan mij eigen geluidje.
Helaas, net weer een herstart🤔😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Laatst online: 19-09 22:20
Ik heb ook sinds de laatste update dat de telefoon minimaal 2x per dag een herstart heeft. De ene keer loopt deze vast terwijl ik er mee bezig ben, maar ook dat als ik de telefoon aanzet dat ik ineens mijn sim-pin moet invullen.

Laat de nieuwe update maar snel komen.
Pagina: 1 ... 41 ... 44 Laatste

Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic

In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.