AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Ook even gekeken, maar die staat bij uit. Dus denk echt dat het een crash is.kendo schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:08:
Net wederom een reboot. Maar ik zie nu bij onderhoud en optimalisatie "automatisch opnieuw opstarten" aan staan. Die ga ik nu eerst eens uitzetten. Ik kan me niet herinneren dit ooit aangezet te hebben.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Zaterdag heb ikzelf de mei update ontvangen, zondag mijn vrouw. Beiden (tot dusver!) geen restarts of andere vreemde dingen voorgehad. Wij hebben zoals elke update nadien nogmaals volledig herstart. Alles lijkt tot dusver heel normaal. Maar zoals gezegd, 2x een FE. Misschien geen restarts omdat er een Snapdragon inzit?
Heeft iemand al geprobeerd om de cash te legen in recovery mode? Alhoewel dat blijkbaar niet het wondermiddel is als je het artikel verder leest: https://eu.community.sams...er-may-update/m-p/7479598
Ook maar uitgezet. Ik had het uitstaan.kendo schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:08:
Net wederom een reboot. Maar ik zie nu bij onderhoud en optimalisatie "automatisch opnieuw opstarten" aan staan. Die ga ik nu eerst eens uitzetten. Ik kan me niet herinneren dit ooit aangezet te hebben.
hoi
Wij hebben Good Guardian niet, kennen het zelfs niet en hebben ook nergens last van (S21FE weliswaar)Martinspire schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:34:
Hebben degenen met issues nog wel Good Guardians erop staan?
Ik heb de Battery Guardian, Thermal Guardian en Memory Guardian altijd aan staan en draai de App Booster ook altijd na een update. Wellicht daarom nergens last van...
Maar anderzijds, kan het niet omgekeerd?
Dat de reboots terug te brengen zijn tot een app (die de "slachtoffers" wel hebben)?
Ook geen idee wat good guardian is, maar ik heb de eerste 5 dagen nergens last van gehad. Toen een spontane reboot. En wederom 5 dagen geen last.sjokoboj schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:40:
[...]
Wij hebben Good Guardian niet, kennen het zelfs niet en hebben ook nergens last van (S21FE weliswaar)
Dat de reboots terug te brengen zijn tot een app (die de "slachtoffers" wel hebben)?
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
https://galaxystore.samsu...ndroid.samsung.utilityappsjokoboj schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:40:
[...]
Wij hebben Good Guardian niet, kennen het zelfs niet en hebben ook nergens last van (S21FE weliswaar)
Het is een app die bovenop de standaard instellingen van Samsung en Android zelf nog wat dingen hebben.
- Battery Tracker - hou in de gaten welke apps batterij verbruiken en hoe lang ze actief zijn
- Batterij Guardian - Automatisch apps beperken die veel batterij verbruiken (in 1 jaar heb ik 3 events gehad zo te zien). Ook apps beperken als je weinig mobiele data overhebt zodat je er niet overheen gaat. Plus power saving tijdens bedtijd.
- Galaxy App booster - doet iets met apps, al is het nog onduidelijk wat. Als ie ermee bezig is dan wordt je telefoon wel wat warm, dus het is wel iets. Ik gok dat ie alle apps draait en kijkt wat ze nodig hebben aan performance en dat dan gebruikt om automatisch instellingen te wijzigen als je ze opstart. Maar pin me er niet op vast. In ieder geval raden ze het aan na elke update te doen, dus het zal niet voor niks zijn.
- Thermal Guardian - Hou temperatuur in de gaten van apps. Je kunt ook limiet instellen (dus als je een warme telefoon niet prettig vind)
- Memory Guardian - voornamelijk voor opschonen geheugen, maar net iets meer functies en inzicht dan de standaard apps. Verder kun je prioriteit geven aan je meest gebruikte apps of zoveel mogelijk apps in het geheugen laden.
- Media File Guardian - Volgens mij voor het opschonen van media, maar die gebruik ik verder niet
https://galaxystore.samsu...ndroid.goodlock?langCd=nl
Ik vind het ideaal en geeft mij echt een groot voordeel ten opzichte van andere Android fabrikanten over hoeveel je hoe makkelijk kunt customizen. Ik begrijp Samsung ook niet waarom ze dit niet gewoon standaard op elke telefoon zetten. Het is gewoon erg handig om alles naar je eigen hand te zetten en extra inzicht te geven voor wie dat wil. Good Guardians komt ook voort uit Galaxy Labs en ik had verwacht dat ze dit wel door zouden zetten naar OneUI zelf, maar het is vooralsnog allemaal apart.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
De update vermeldt dat de stabiliteit en de betrouwbaarheid is verbeterd.Gismo1979 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:31:
Op mijn S21+ (unbranded) komt nu een nieuwe update binnen. Hopelijk geen reboots meer hierna....
Ben em nu aan het updaten.
Dank dat je dit hier even gemeld hebt!
Edit: Na de update kreeg ik promt een update van Google Play systems.
Zou daar het probleem hebben gezeten?
[ Voor 13% gewijzigd door AvK op 26-05-2023 12:55 ]
Meteen ook even gepakt. Kijken of het probleem is opgelost.Gismo1979 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:31:
Op mijn S21+ (unbranded) komt nu een nieuwe update binnen. Hopelijk geen reboots meer hierna....
Als dit een patch is, hebben ze dat toch snel gefixtGismo1979 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:31:
Galukon schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:25:
Zou iemand mij het versie nummer kunnen sturen van de versie die niet meer reboot?

hoi
Galukon schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:25:
Zou iemand mij het versie nummer kunnen sturen van de versie die niet meer reboot?
:strip_exif()/f/image/EnTZpHy1XGxvOmx38vt9ZTov.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Tweddy op 30-05-2023 15:34 ]
https://www.sammobile.com...es-reboot-freezing-issue/
Volgens dit bericht is deze update er gekomen om de reboot bugs te pletten.
[ Voor 36% gewijzigd door GodDamage op 31-05-2023 08:44 ]
Idem hier gelukkigKingSizeBas schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:50:
ik had meerdere reboots per dag, maar sinds de vorige update nergens meer last van
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Mooie producten!
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling
Het is wel erg jammer, ik zoek de telefoon uit op de camera omdat ik de mooiste fotos en videos wil kunnen maken van mn kindjes.
YouTube: 12 juni 2023
Oef.KingSizeBas schreef op maandag 12 juni 2023 @ 07:37:
Ik snap dat er wat problemen zijn met de laatste update en de camera, maar man man man.
Het is wel erg jammer, ik zoek de telefoon uit op de camera omdat ik de mooiste fotos en videos wil kunnen maken van mn kindjes.
YouTube: 12 juni 2023
Ik heb er verder (nog) niets van meegekregen én heb om dezelfde reden een S21 gekocht, maar neem aan dat je doelt op het beeld wat niet soepel lijkt te lopen? Welke update gaat het dan om en zijn er meer problemen bekend? Het was mij nog niet opgevallen, namelijk (ik maak ook te weinig filmpjes...).
Ik heb de meest recente versie op mijn telefoon staan. Hiervoor waren de problemen dat de telefoon vast liep en moest herstarten. De laatste update was om dat te fixen, maar zorgt nu voor issues met de camera.E-B schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:59:
[...]
Oef.
Ik heb er verder (nog) niets van meegekregen én heb om dezelfde reden een S21 gekocht, maar neem aan dat je doelt op het beeld wat niet soepel lijkt te lopen? Welke update gaat het dan om en zijn er meer problemen bekend? Het was mij nog niet opgevallen, namelijk (ik maak ook te weinig filmpjes...).
Ik heb ergens gelezen dat er iets is met een donkere omgeving met een bepaalde zoom.
Maar ik heb dus ook dat het beeld niet soepel loopt. Dit alleen met slow motion trouwens. Gewone filmpjes gaan goed.
Check. Ben altijd wel bij qua updates betreft dus dan zal ik er ook wel last van hebben. In mijn ogen is fotograferen in donkere omstandigheden nooit zo goed geweest als met mijn Google Pixel dus dat probeer ik te vermijden. En "gelukkig", als ik film, dan film ik niet bij zondere modi dus daarom waarschijnlijk niets gemerkt.KingSizeBas schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:36:
[...]
Ik heb de meest recente versie op mijn telefoon staan. Hiervoor waren de problemen dat de telefoon vast liep en moest herstarten. De laatste update was om dat te fixen, maar zorgt nu voor issues met de camera.
Ik heb ergens gelezen dat er iets is met een donkere omgeving met een bepaalde zoom.
Maar ik heb dus ook dat het beeld niet soepel loopt. Dit alleen met slow motion trouwens. Gewone filmpjes gaan goed.
Hoe dan ook; vervelend probleem en ik hoop dat het snel opgelost zal worden. :-)
Iemand een goede tip? (Omgeving Utrecht, of rotterdam bij voorkeur).
Volgens mij is het glas gelamineerd en direct op de touch- en displaylaag gelijmd. Die zullen dan altijd gezamenlijk vervangen moeten worden.b_map schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 23:52:
Mijn s21+ heeft een barstje in het scherm. Alle pixels doen het nog, touch ook normaal. Volgens mij is dan alleen het glas vervangen ipv hele display ook mogelijk toch? Online vind ik echter alleen enkele winkels die alleen glas vervangen voor de s21, maar geen die dat bij de s21+ erbij hebben staan.
Iemand een goede tip? (Omgeving Utrecht, of rotterdam bij voorkeur).
Mijn eerste vermoeden is de twee simkaarten omdat ik bij het verbruiks niets vreemds zie. Dus ik vroeg mijzelf af wat hier de ervaringen zijn. kijkend in dit topic zie ik vooral info over de accu toen het toestel net uit was (en weinig tot geen dual sim gebruik) wat natuurlijk niet vergelijkbaar is met een accu die al een tijd gebruikt is.
En voordat ik de accu laat vervangen ben ik eens benieuwd naar jullie ervaringen.
Geen twee simkaarten, slechts 1 eSIM. Toestel is ongeveer 1,5 jaar oud en ik ben, denk ik, zo'n 2 à 3 keer per dag aan het bij-/opladen.soskes schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:57:
Zijn er hier mensen die de S21 gebruiken met 2 sims? Ik heb hem als backup gekocht om de tijd te overbruggen tot ik kan verlengen. Maar mijn accu sprint naar de 15% als een malle. Zelfs snachts verlies ik gemakkelijk 25% of meer.
Mijn eerste vermoeden is de twee simkaarten omdat ik bij het verbruiks niets vreemds zie. Dus ik vroeg mijzelf af wat hier de ervaringen zijn. kijkend in dit topic zie ik vooral info over de accu toen het toestel net uit was (en weinig tot geen dual sim gebruik) wat natuurlijk niet vergelijkbaar is met een accu die al een tijd gebruikt is.
En voordat ik de accu laat vervangen ben ik eens benieuwd naar jullie ervaringen.
Reden is misschien ook niet heel gek; 2 x treinreis van 20 minuten (plus ongeveer 1 x 20 minuten wachten), Pokemon Go aan tijdens het fietsen (ca. 20 minuten), werkprofiel en tot slot Binance & WhatsApp sowieso uitgezonderd van de batterij optimalisatie in verband met de notificaties.
hier wel 2 simkaarten, maar red de hele dag gewoon. vaak savonds wat sneller omdat ik dan nog wel eens de neiding heb op de bank om hem veel te gebruiken, en dan slurpt hij redelijk vlot leeg.soskes schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:57:
Zijn er hier mensen die de S21 gebruiken met 2 sims? Ik heb hem als backup gekocht om de tijd te overbruggen tot ik kan verlengen. Maar mijn accu sprint naar de 15% als een malle. Zelfs snachts verlies ik gemakkelijk 25% of meer.
Batterij is tegenwoordig sneller leeg dan voorheen heb ik het idee, maar dat heb ik bij alle samsung toestellen gehad. na 2 jaar, word de tijd korter.
Zelf geen problemen gehad met 2 sim kaarten er in (KPN Sim 1, T-Mobile Sim 2), in de nacht verloor ik ongeveer 10% accu.soskes schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:57:
Wat wel kan uitmaken is hoe de dekking is en of je wel of niet ook op de Wifi zit. Zonder Wifi wordt er constant naar het beste netwerk gezocht voor dataverkeer. En ook als je dan bijvoorbeeld 3G dekking hebt voor data blijft die zoeken naar eerst 5G en dan 4G voor een betere verbinding.
Je kunt proberen om in ieder geval databesparing aan te zetten, en zorgen op Wifi te zitten, dan ben je al een eind in de richting.
Daarnaast, controleer in de Instellingen onder Info Telefoon - Software gegevens, de Google Play System Update (als je die aanklikt kun je een update doen), die is soms niet bijgewerkt, en dat kan een groot verschil maken.
Ook de Google Play updates geregeld binnen halen kan enorm uitmaken, dat doet die normaal tijdens opladen op de Wifi, maar geen wifi of staat uit... met name de carrier settings hebben impact, en soms ook applicatie updates als daar fouten in zitten.
Moet nu gedurende de dag wel even bijladen anders wordt het in de avond spannend of ik het wel red.
Eerder kon ik gemakkelijk een dag doen. Overigens herken ik dit wel van vrijwel al mijn telefoons (iPhone, OnePlus, Samsung).
Gisteravond ontvangenacale schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:22:
Voor wie het interessert, juni update is aan het downloaden hier op mijn S21fe
Google is nog toestand van mei en zegt dat er geen update is
[ Voor 0% gewijzigd door sjokoboj op 15-06-2023 08:49 . Reden: typo ]
Ja, bij mij ook. De Google updates komen meestal wat later aan.sjokoboj schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:49:
[...]
Gisteravond ontvangen![]()
Google is nog toestand van mei en zegt dat er geen update is
Op mijn S21+ nu ookacale schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:22:
Voor wie het interessert, juni update is aan het downloaden hier op mijn S21fe
ik laat de update netjes lopen en na 10min krijg ik error ODIN MODE SVB Fail...
dikke brick dus nu en weet niet wat ik kan doen om hem te fixen want geraak niet in de recovery menu
Update:
via ODIN terug leven ingekregen, OTA opnieuw geprobeerd ( dacht mss iets misgelopen ) en lijkt te werken nu.
oef
[ Voor 18% gewijzigd door Hanzzzie op 16-06-2023 14:40 ]
Simracing and 3D-Printing enthousiast
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ik ben zeker geen deskundige op dit gebied, maar wat wij hier in NL krijgen is een EUX versie. Heb je al op SamMobile gekeken of de firmware die jij zoekt al uit is?sdk1985 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:21:
Ik kan van de S21 FE (SM-G990B2) alleen Europese firmware vinden + Georgie, Rusland, Kazakstan. Zou dit model specifiek voor deze regio zijn? Ik zoek eigenlijk India (INS).
Yes:acale schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:38:
[...]
Ik ben zeker geen deskundige op dit gebied, maar wat wij hier in NL krijgen is een EUX versie. Heb je al op SamMobile gekeken of de firmware die jij zoekt al uit is?
https://samfw.com/firmware/SM-G990B2
https://www.sammobile.com...-2022/firmware/#SM-G990B2
Voor mijn S20FE is min of meer elk land beschikbaar. Voor deze helaas niet!
Ter info:
INS - call rec, call ID/spam, SPay
THL - call rec, call ID/spam, no SPay
XXV - call rec, SPay, no call ID/spam
SEK - call rec, no call ID/spam, no SPay
ILO - call rec, call ID/spam, no SPay
[ Voor 18% gewijzigd door sdk1985 op 17-06-2023 19:30 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Deze melding krijg ik nu nog steeds, maar veranderd naar een paar seconde in: "opladen".
Wat staat er bij jullie?
Ook opladen.-Bas schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:53:
Vraagje, eerder wanneer ik mijn snellader aansloot (draad) dan kreeg ik de melding 'snel opladen gestart'.
Deze melding krijg ik nu nog steeds, maar veranderd naar een paar seconde in: "opladen".
Wat staat er bij jullie?
Dit is sinds de laatse Android OS update.
Wanneer je naar je batterij instelling gaat zie je wel dat de telefoon aan het snelladen is.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Draait nu G991BXXU8EWF1 van 1 Juni 23
Geen issues hierzo
Het zit anders dan je aangeeft, de SM-G996 is de S21+ serie, de SM-G991 is de gewone S21 serie.IssY_I schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:53:
De laatste update is de G996BXXU8EWF1
Dus het modelnummer zit in de versie verwerkt. Dus die 6 is een modelnummer geen versienummer.
Dus pak je de post van Hanzzie, dan draait hij echt wel de laatste versie op de S21.
En pak je jou post, gaat het om de S21+ maar verder dezelfde versieHanzzzie schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:52:
G991BXXU8EWF1
IssY_I schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:53:
G996BXXU8EWF1
Word er gek van en wil niet alles kwijt op mijn telefoon...
Soms kan ik uren verder. Dan crasht hij 3x op een half uur
Nu alweer?jerry_a schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:44:
Er is weer een update voor de 21+.
Dank voor het melden.
Meer die hier tegenaan lopen of het opgelost hebben?
Nope, nog nooit last van gehadNixo schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:05:
Issue op de S21 FE. Ik krijg compleet random op de dag dat mijn scherm naar nachtmodus gaat.
Nee hier geen last vanNixo schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:05:
Issue op de S21 FE. Ik krijg compleet random op de dag dat mijn scherm naar nachtmodus gaat.
Al een paar maanden met de 'oogbescherming'. Die staat tussen 22u en 7u ingesteld, maar gaat regelmatig vanzelf gedurende de dag aan.Nixo schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:05:
Ja precies dit! Maar ik heb er ook nog geen oplossing voor gevonden behalve zelf aan/uit zetten....Too5 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:27:
[...]
Al een paar maanden met de 'oogbescherming'. Die staat tussen 22u en 7u ingesteld, maar gaat regelmatig vanzelf gedurende de dag aan.
Zelf geen last van, maar kan het zijn dat je accu dan bijna leeg is en de spaarstand inschakelt?Nixo schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:05:
Bij gebruik van de spaarstand gaat het scherm namelijk ook op nachtmodus..
Nee, is met een zo goed als volle accu. Wacht wel een update af. Dat wil zaken nog wel eens op mysterieuze wijze fixen 😀daanNL schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 08:38:
[...]
Zelf geen last van, maar kan het zijn dat je accu dan bijna leeg is en de spaarstand inschakelt?
Bij gebruik van de spaarstand gaat het scherm namelijk ook op nachtmodus..
Is zo maar een gedachte.
Bij mij ook nagenoeg volle batterij. Met een 2e s21 fe hetzelfde probleem nu.Nixo schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:37:
[...]
Nee, is met een zo goed als volle accu. Wacht wel een update af. Dat wil zaken nog wel eens op mysterieuze wijze fixen 😀
Iemand hier met hetzelfde probleem? Of een oplossing?
Het kan zo irritant zijn dat de Sim lees module in de telefoon kapot is, of de antennes kapot zijn.Huizinity schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:28:
Sinds gisteravond herkent mijn S21FE mijn SIM kaarten niet meer. Ik heb er 2 in zitten, maar beide worden niet meer herkent. Ik heb de SIM tray uiteraard al gecontroleerd op de juiste plaatsing. Herstart van telefoon verricht ook geen wonderen.
Iemand hier met hetzelfde probleem? Of een oplossing?
Heb je de Sim kaarten in een andere telefoon geprobeerd en werken ze daar wel?
En zitten beide op hetzelfde mobiele netwerk of andere netwerken?
Eerst zou ik beginnen met alle software updates te controleren voor geval daar iets mist.
Onder instellingen - beveiliging - Updates openvouwen, zie je zowel Systeem als Play updates. zorgen dat die bij zijn. Als er Play updates zijn, na herstart nog een keer zoeken, soms is er een rijtje updates te doorlopen.
Lost dat het niet, zou ik een backup maken en fabrieksinstellingen reset doen, stuur je de telefoon op voor reparatie gebeurt dat ook. maar soms lost een fabrieksinstellingen reset dit soort problemen op als het in de aansturing van de software zit.
Begin, offload zo veel mogelijk data van je telefoon door bijvoorbeeld de foto's naar de cloud te synchroniseren en daarna te verwijderen op de telefoon, hetzelfde voor de WhatsApp media.
Daarna maak een backup van je WhatsApp in de App.
En doe hetzelfde met de Samsung backup voor je telefoon instellingen e.d.
Nu een fabrieksinstellingen reset uitvoeren.
na herstart, loop de telefoon setup door, zet geen backups terug, log nergen op in, het gaat gewoon om te kijken of de sim kaarten gaan werken. Doen ze dat, oorzaak gevonden (en dan nogmaals een reset om wel alles terug te gaan zetten). Doen ze dat niet is het echt de hardware die kapot is, dan opsturen voor garantie/reparatie of inruilen voor een nieuwe, of....
En ik weet van mijn foto hobby van vroeger dat daar fabrikanten in de kleine lettertjes hadden staan dat zij de spatwaterdicht van de camera's en lenzen toen der tijd maar tot een jaar na aankoop garandeerden ivm met het verval van het rubber.
Nooit gezocht of samsung ook zo iets in hun kleine lettertjes heeft staan.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Dan heb je het wel minimaal over 40 jaar geleden he.......Edgenumber schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:02:
vocht kan door kleine kiertjes naar binnen kruipen.
En ik weet van mijn foto hobby van vroeger dat daar fabrikanten in de kleine lettertjes hadden staan dat zij de spatwaterdicht van de camera's en lenzen toen der tijd maar tot een jaar na aankoop garandeerden ivm met het verval van het rubber.
Nooit gezocht of samsung ook zo iets in hun kleine lettertjes heeft staan.
Maar zo'n 10 jaar gelden stond dit nog in de documentatie van nikon camera's.
Het is natuurlijk indekken. Ik heb wel langer dan een jaar na aankoop met mijn camera's door de regen kunnen lopen.
Maar aan de andere kant dekken ze zich niet voor niets in.
Maar goed dat waren camera's vanntoen dit is een telefoon van nu.
[ Voor 86% gewijzigd door Edgenumber op 28-07-2023 21:07 ]
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Fair enough.Edgenumber schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 21:03:
Nope, wel een jaartje of 10, maar geen 40.
Is je telefoon nat geworden? Regen moet geen probleem. Plons in de wc heeft geen probleem gegegeven bij mijn partner haar 21 fe (nu al een paar maanden geleden).Huizinity schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:56:
Bedankt! Er lijkt vocht in mijn telefoon te zitten. Wat opzich wel vreemd is, gezien zijn IP68 rating. Ik kwam er achter door een lichte gloed/ waas op mijn fotos. Op dit moment doet ie het weer even qua SIM, nadat ik m heb droog geblazen.
Zwembad water is een ander punt. Hier zitten chemicaliën in en daar geldt de ip68 weer niet voor en kan coating die gebruikt is voor waterdichtheid in bv. de oplaadpoort beschadigen waar dan weer water door naar binnen kan.
[ Voor 9% gewijzigd door Gismo1979 op 28-07-2023 22:45 ]
Hier ook hopeloze roaming, maar dan tussen KPN en Base. Ik woon op de grens van NL en B, en fiets vaak in het grensgebied. Ik moet handmatig omschakelen, anders heb ik met gemak een half uur geen verbinding. Dit is met 5G. Zal de volgende keer eens 4G proberen.Galukon schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:00:
[...]
Ik heb gisteren een hele dag op 4G gebrowsed maar dat werkt prima, zodra ik hem weer op 5G zet is het weer beroerd qua connectiviteit. Niemand hier die dezelfde ervaring heeft?
Update: met 5G is roaming net zo slecht. De telefoon blijft veel te lang op het netwerk met een slechte verbinding hangen en gaat niet actief naar een beschikbaar beter netwerk. zowel van NL naar B als terug van B naar NL.
Als ik dus thuis aankom blijft mijn S21FE aan het Belgische netwerk hangen, met een onbruikbare verbinding (geen data). Ik moet de verbinding echt verbreken en opnieuw maken.
[ Voor 31% gewijzigd door guido66 op 06-08-2023 13:11 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Voor de 21FE is de augustus patch ook beschikbaarjerry_a schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 16:05:
Er is weer een update voor de 21+.
Ik update mijn apps regelmatig, zowel google apps als de Galaxy apps. Gisteren heb ik de google apps nog geupdated vóór de systeemupdate, de Galaxy apps ergens vorige week of weekend. Na de systeemupdate merkte ik dat er 4 updates beschikbaar waren in de Galaxy store.
Of er nu een verband is met de systeemupdate weet ik niet maar de Galaxy apps updaten niet. Geen enkele download start echt. De download blijft staan op 0 bytes van de zoveel.
Is dit bekend bij iemand?
Update
Er zijn 2 updates verdwenen uit de lijst "te updaten ". Geüpdatet? (Maar onmogelijk zonder wifi, niet thuis)
Update 2
Nog 1 update te gaan maar geen wifi.
Ligt het aan de Galaxy store?
[ Voor 15% gewijzigd door sjokoboj op 19-08-2023 17:20 ]
Hier werkt updaten gewoon. Bugje wellicht? Opnieuw opstarten, sluiten van bepaalde apps en legen van cache al eens geprobeerd?sjokoboj schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 13:34:
Ik heb na de update (S21 FE) een vreemde ervaring.
Ik update mijn apps regelmatig, zowel google apps als de Galaxy apps. Gisteren heb ik de google apps nog geupdated vóór de systeemupdate, de Galaxy apps ergens vorige week of weekend. Na de systeemupdate merkte ik dat er 4 updates beschikbaar waren in de Galaxy store.
Of er nu een verband is met de systeemupdate weet ik niet maar de Galaxy apps updaten niet. Geen enkele download start echt. De download blijft staan op 0 bytes van de zoveel.
Is dit bekend bij iemand?
Update
Er zijn 2 updates verdwenen uit de lijst "te updaten ". Geüpdatet? (Maar onmogelijk zonder wifi, niet thuis)
Update 2
Nog 1 update te gaan maar geen wifi.
Ligt het aan de Galaxy store?
ja hoor, al 3 of 4 keer heropgestart, cache geleegd van de store en van de te updaten apps, alle apps afgesloten, niets hielp en 4 updates bleven 'laar voor download.Martinspire schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 17:25:
[...]
Hier werkt updaten gewoon. Bugje wellicht? Opnieuw opstarten, sluiten van bepaalde apps en legen van cache al eens geprobeerd?
Nog steeds 1 update (Samsung cloud manager, 3,02 MB) te gaan.
Ik begrijp niet waar die 3 andere updates (Smart things en Quick Share) gebleven zijn. Updaten is ingesteld op alleen via wifi en ben al uren niet op wifi geweest. De bijwerkingen zijn trouwens gedateerd op 18 augustus. Zou ik ze toch al hebben binnen gehaald vóór de systeemupdate en blijft de Galaxy app zelf haperen?
[ Voor 5% gewijzigd door sjokoboj op 19-08-2023 21:17 ]
Er was een andere app die moest bijgewerkt worden en samen met die update begon Clod Manager te downloaden en updaten.
Geen idee waarom dit dagen heeft geduurd.
Bij mij ook. S21 plus. Link geeft geen extra informatie, maar 1,3gb is wel aan de grote kant.Gismo1979 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:05:
Krijg nu een tweede update binnen op mijn S21+ (beveiligingspatch blijft augustus).
/f/image/OdBC9P0mW5WG3ImMGvA9caN3.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8wPiLOrcnh8Xsp9Ona3mBiTd.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie ineens links boven op de lock screens van twee Samsungs van mij (S21Ultra privé en A52 werk) "odido" staan. Reclame, heel vervelend. Wie heeft dit ook? Op mijn werk telefoon heb ik alleen Spotify, Netflix en de NS-app geïnstalleerd.
Ik check nog even bij andere collega's of zij dat ook hebben

Schiedam | 4050 Wp ZZO
Zit je toevallig bij T-Mobile? Dan lijkt het hier mee te maken te hebben:Matjan schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:55:
[Afbeelding]
Ik zie ineens links boven op de lock screens van twee Samsungs van mij (S21Ultra privé en A52 werk) "odido" staan. Reclame, heel vervelend. Wie heeft dit ook? Op mijn werk telefoon heb ik alleen Spotify, Netflix en de NS-app geïnstalleerd.
Ik check nog even bij andere collega's of zij dat ook hebben
nieuws: T-Mobile wijzigt naam in Odido en introduceert mobiel 1Gbit/s-abonnement
Yep, kreeg dit smsje ook netMartin1997 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:04:
[...]
Zit je toevallig bij T-Mobile? Dan lijkt het hier mee te maken te hebben:
nieuws: T-Mobile wijzigt naam in Odido en introduceert mobiel 1Gbit/s-abonnement
:strip_exif()/f/image/LlCsjy8llAkM8QTOSxe396Pb.jpg?f=fotoalbum_large)
Schiedam | 4050 Wp ZZO
Jeetje, dat is minder zeg. Ik heb toevallig de update klaar staan. Toch maar even wachten met installeren?Too5 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:15:
Sinds de laatste update blijft mijn sim steeds vernieuwen. Soms wel 5x achter elkaar. Heel vervelend als je net aan het bellen bent.
Kijk even met de laatste update, en controleer ook de Play Services updates, mogelijk staan er daar ook een of meerdere van te wachten (na installatie krijg je een herstart vraag, doe die, en controleer dan nogmaals of die er op staat).Too5 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:15:
Sinds de laatste update blijft mijn sim steeds vernieuwen. Soms wel 5x achter elkaar. Heel vervelend als je net aan het bellen bent.
Voor beide update kun je controleren in de Instellingen - Beveiliging en privacy - Updates
En dan beveiligingsupdate, en Google Play-systeemupdate ieder apart aanklikken.
Toevallig introduceert de laatste update van Play Services een oude bekende bug. Onder smart lock is nu niet 'vertrouwde plaatsen' weg, maar wel 'vertrouwde apparaten'swhnld schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:48:
[...]
Kijk even met de laatste update, en controleer ook de Play Services updates, mogelijk staan er daar ook een of meerdere van te wachten (na installatie krijg je een herstart vraag, doe die, en controleer dan nogmaals of die er op staat).
Voor beide update kun je controleren in de Instellingen - Beveiliging en privacy - Updates
En dan beveiligingsupdate, en Google Play-systeemupdate ieder apart aanklikken.

https://www.sammobile.com...ng-samsung-galaxy-phones/
De Samsung site en startpost geven geen uitsluitsel. Diverse vergelijkingssites geven afwisselend 5.0 en 5.2 aan..
https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s21-10693.php
En nu zijn de vertrouwde apparaten weer terug na de laatste update van google play.Gismo1979 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:22:
[...]
Toevallig introduceert de laatste update van Play Services een oude bekende bug. Onder smart lock is nu niet 'vertrouwde plaatsen' weg, maar wel 'vertrouwde apparaten'. Al lijkt niet iedere telefoon hier last van te hebben:
https://www.sammobile.com...ng-samsung-galaxy-phones/
Vannacht heb ik de telefoon daarom laten leeglopen en doormiddel van een USB-C HDMI dongle heb ik kunnen bevestigen dat er inmiddels helemaal geen peut meer in de slimme telefoon zit. Nu dus even opladen en kijken of ik met een force reset nog iets kan bereiken. Anders wordt het morgen toch naar een Samsung Experience Center.
Ik ben toch wel aardig teleurgesteld, alhoewel zoiets altijd kan gebeuren natuurlijk. Met name omdat ik met mijn vorige telefoon (OnePlus 7 Pro) eigenlijk elke dag teleurgesteld was. Het meest positieve punt van dat apparaat was voor mij de oplader. Ik was dus ook echt enorm blij en een beetje verrast met de S21+. Vooral omdat Samsung vanuit het verleden een nogal slechte naam voor mij had opgebouwd mbt software. En dat is compleet onterecht. De telefoon ziet er dan ook nogal als nieuw uit en pas vorige week is de fabrieks-screen protector los beginnen te laten.
Edit: Inmiddels voor morgenvroeg een service verzoek aangemaakt bij een Samsung Experience Center.
[ Voor 3% gewijzigd door alex3305 op 03-10-2023 14:36 ]
Ik wil mijn telefoon daarom nu bij Dynalogic aanbieden, zoals gesuggereerd door Belsimpel, maar helaas gaat dat (nog) niet omdat mijn IMEI nog in reparatie staat bij Samsung
Vanochtend heb ik rond een uurtje of 10 foto's gemaakt van de hele telefoon. Gewoon als 'verzekering'. Dynalogic zou de telefoon, volgens planning, om 12:10u ophalen. Ik wilde daarop om 12:00u de telefoon klaarleggen voor de bezorger en toen was ik stomverbaasd. Het scherm deed het gewoon weer
Een hele opluchting, maar ook weer niet. Rond 10 uur vanochtend zat er gewoon geen leven in het scherm en nu ineens wel. De telefoon stond ook uit. Dit had ik bevestigd door middel van een HDMI dongle. Wat er dus gebeurt is, geen idee. Wel had ik de volgende notificatie:
De (hele vriendelijke) medewerker van Dynalogic is dus zonder mijn toestel weggegaan. Maar na 4 dagen heeft het probleem zichzelf dus opgelostquote: Systeem-UITelefoon opnieuw opgestart
Ontgrendel uw telefoon om app-meldingen te ontvangen.

Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic
In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.