Ja, klinkt als een software fout, maar als het hardware blijkt te zijn krijg je een leeg toestel terug, dus de backup maken helpt dan dubbel.kendo schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:00:
[...]
Komende week heb ik mooi de tijd om eens een "echte" reset uit te voeren. Dit is echt iets dat sinds de G998BXXS3BUKG(3-12-2021) of de G998BXXS3BUL1(8-12-2021) update aanwezig is. Daarvoor nooit last gehad, terwijl ik de optie, 's avonds, regelmatig gebruik.
Heb even deze topic doorgenomen maar het is mij niet duidelijk geworden. Dus ik gooi de vraag er maar even in. Op dit moment heb ik een esim met abonnement van Vodafone. Mijn prepay simkaart van Vodafone wil ik gaan vervangen voor een esim met KPN abonnement. Maar is dit wel mogelijk, twee esim kaarten? Of toch beter esim + simkaart. Bij esim instellingen staat "abonnement toevoegen"
Nog niet getest, maar ik denk dat je maar één ESIM tegelijkertijd on air kunt hebben.ipje schreef op zondag 26 december 2021 @ 18:26:
Heb even deze topic doorgenomen maar het is mij niet duidelijk geworden. Dus ik gooi de vraag er maar even in. Op dit moment heb ik een esim met abonnement van Vodafone. Mijn prepay simkaart van Vodafone wil ik gaan vervangen voor een esim met KPN abonnement. Maar is dit wel mogelijk, twee esim kaarten? Of toch beter esim + simkaart. Bij esim instellingen staat "abonnement toevoegen"
Zelf heb ik:
sim1: kpn
sim2: vodafone
esim1: t-mobile.
Als ik sim2 aanzet werkt esim1 niet meer.
Zo maar even een niet dringende observatie / vraag tussendoor:
Vandaag is mijn nummer geporteerd van KPN (fysieke sim) naar T-mobile (E-sim). Dat is goed gegaan en als ik nu iemand bel met die E-sim zien ze mijn bestaande (geporteerd) nummer.
Als ik echter in de "sim card manager" kijk rapporteert deze elektronische sim nog steeds het tijdelijke nummer waarmee hij origineel geleverd is. Het is geen groot probleem, maar ik zou het graag aangepast zien.
Iemand een idee?
Vandaag is mijn nummer geporteerd van KPN (fysieke sim) naar T-mobile (E-sim). Dat is goed gegaan en als ik nu iemand bel met die E-sim zien ze mijn bestaande (geporteerd) nummer.
Als ik echter in de "sim card manager" kijk rapporteert deze elektronische sim nog steeds het tijdelijke nummer waarmee hij origineel geleverd is. Het is geen groot probleem, maar ik zou het graag aangepast zien.
Iemand een idee?
Op de telefoon, naar Instellingen gaan, dan Verbindingen, en dan Sim kaart beheer, Meer instellingen SIM-kaart, dan Dubbele SIM altijd aan, en daar kun je telefoon nummers instellen per SIM kaart.HTT-Thalan schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:29:
Zo maar even een niet dringende observatie / vraag tussendoor:
Iemand een idee?
swhnld schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:35:
[...]
Op de telefoon, naar Instellingen gaan, dan Verbindingen, en dan Sim kaart beheer, Meer instellingen SIM-kaart, dan Dubbele SIM altijd aan, en daar kun je telefoon nummers instellen per SIM kaart.
Heb je nog een fysieke sim om erin te stoppen, bij mij zitten er 2 sim kaarten in en is dit wel beschikbaar.
Dat gaat je niet helpen, het telefoonnummer werkt prima, maar er staat eigenlijk alleen nog een 'administratiefoutje' in je telefoon. Wellicht dat een restart of vliegtuigstand al een oplossing geeft. Anders zou je de sim even opnieuw aan kunnen melden.
Ik heb maar ff naar tmobile gechat en zij zeggen wacht even 24 uur en dan lost het zich vanzelf op.
We gaan zien
.
We gaan zien
De esim ook al eens uit en aan gezet?HTT-Thalan schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:25:
Ik heb maar ff naar tmobile gechat en zij zeggen wacht even 24 uur en dan lost het zich vanzelf op.
We gaan zien.
Ik weet niet of je bekend bent met flashen maar je zou de nieuwste firmware BULC kunnen proberen.kendo schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:00:
[...]
Komende week heb ik mooi de tijd om eens een "echte" reset uit te voeren. Dit is echt iets dat sinds de G998BXXS3BUKG(3-12-2021) of de G998BXXS3BUL1(8-12-2021) update aanwezig is. Daarvoor nooit last gehad, terwijl ik de optie, 's avonds, regelmatig gebruik.
Is tot nu toe de beste Android 12 firmware.
Meteen even geïnstalleerd, de 3e al deze maandalmere schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 07:18:
Er staat weer een software update klaar voor onze fijne samsung
[Afbeelding]
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Zeker wel. Ik deed niet anders op mijn S1 en S4. Op de S8+ nog 1x gedaan om zo de nieuwste Android te kunnen draaien. Maar daarna weer terug moeten flashen om weer ota updates te krijgen.Garret1410 schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:52:
[...]
Ik weet niet of je bekend bent met flashen maar je zou de nieuwste firmware BULC kunnen proberen.
Is tot nu toe de beste Android 12 firmware.
Ik vind het tegenwoordig te veel werk om allemaal bij te gaan houden welke versies er uit komen.
Ik vind zelfs een reset al veel te omslachtig, met al die apps die tegenwoordig gekoppeld zijn aan digid en app-accounts met 2FA, die alleen te activeren zijn met, jawel, de app.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Ja, en de maand is nog niet omkendo schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:50:
[...]
Meteen even geïnstalleerd, de 3e al deze maand
Gebruik Authy als 2FA app, die kun je backuppen en restoren. Idem trouwens met de Lastpass Authenticator, maar die is betaald. Digid kun je de app herinstalleren via SMS als 2 factor mits je dat ingesteld hebt.kendo schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:04:
[...]
Zeker wel. Ik deed niet anders op mijn S1 en S4. Op de S8+ nog 1x gedaan om zo de nieuwste Android te kunnen draaien. Maar daarna weer terug moeten flashen om weer ota updates te krijgen.
Ik vind het tegenwoordig te veel werk om allemaal bij te gaan houden welke versies er uit komen.
Ik vind zelfs een reset al veel te omslachtig, met al die apps die tegenwoordig gekoppeld zijn aan digid en app-accounts met 2FA, die alleen te activeren zijn met, jawel, de app.
Overigens gaat het hier om het flashen van een officiële versie, dan houd je gewoon OTA's.
swhnld schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:09:
[...]
Ja, en de maand is nog niet om
[...]
Gebruik Authy als 2FA app, die kun je backuppen en restoren. Idem trouwens met de Lastpass Authenticator, maar die is betaald. Digid kun je de app herinstalleren via SMS als 2 factor mits je dat ingesteld hebt.
Overigens gaat het hier om het flashen van een officiële versie, dan houd je gewoon OTA's.
Ik ga er weer eens even induiken. Ik zou graag weer regelmatig een "schone" install willen, zonder alle geïmporteerde gremlins vanaf vorige backups. De image op mijn s21, is feitelijk ook weer gebaseerd op de instellingen van een backup vanaf mijn s8+.
Als je gewoon de originele firmware flashed met Odin behoud je OTA en CSC.kendo schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:04:
[...]
Zeker wel. Ik deed niet anders op mijn S1 en S4. Op de S8+ nog 1x gedaan om zo de nieuwste Android te kunnen draaien. Maar daarna weer terug moeten flashen om weer ota updates te krijgen.
Maar ik zou sowieso bij elke OS update een factory reset doen. Het is even werk inderdaad maar ik gebruik ook Samsung Pass dus veel wachtwoorden worden onthouden.
Ben benieuwd wat er in de update zit. December patch hadden we al.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Bugfixes.Erik1805 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:40:
Ben benieuwd wat er in de update zit. December patch hadden we al.
@swhnld @ArcticWolf hoe is jullie batterij verbruik sinds de december update?
Volgens mij hier nog nooit zo laag geweest. Ik zal het even monitoren.
Wisselt hier heel erg, ene moment is hij zo leeg, andere moment niet... maar laatste tijd zo druk dat ik er niet naar gekeken heb en hem maar gewoon oplaad.neeecht schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:58:
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Gaat goed hier, haal er 2 dagen uit op dit moment.neeecht schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:58:
Ik ben geïnteresseerd in de S21 FE die begin januari verschijnt. Deze heeft een Snapdragon 888. Supersnelle soc, maar had afgelopen jaar bij verschillende merken last van overheating. Weet iemand of dit nog steeds een probleem is?
Beste vraag je dit op XDA forum, of elders waar meer mensen een Samsung telefoon met SD888 gebruiken, hier in Nederland zijn die officieel niet verkocht, is alles Exynos, dus weinig mensen in dit topic zullen een toestel met SD888 hebben om dit te kunnen vertellen en een representatief beeld te vormen.Jammie schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:15:
Ik ben geïnteresseerd in de S21 FE die begin januari verschijnt. Deze heeft een Snapdragon 888. Supersnelle soc, maar had afgelopen jaar bij verschillende merken last van overheating. Weet iemand of dit nog steeds een probleem is?
Of probeer het in dit topic: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
Merk hier ook wel een lagere accu sinds de december update. Heb de gewone s21
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
5G uitzetten al geprobeerd?Erik1805 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:50:
Merk hier ook wel een lagere accu sinds de december update. Heb de gewone s21
Staat al uit sinds dag 1
Ik zou dat wel ff checken, want het valt mij op dat na iedere update de instellingen van de simkaart weer op 5G/4G/etc staan IPV 4G/3G/etc zoals ik ingesteld had.
Wat geeft je batterij aan waar het verbruik zit?
@neeecht vond het al zo vreemd mbt batterij de afgelopen dagen, maar blijkbaar is er iets mis met de VF antenne hier waarop ik zit waardoor ik bijna geen internet heb. Telefoon al een reboot gegeven, maar mocht niks baten. Lijkt er dus op dat de antenne weer de batterij leeg trekt.
[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 30-12-2021 23:48 ]
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Hier nu andersom na drie dagen nog 29%.ArcticWolf schreef op donderdag 30 december 2021 @ 23:47:
@neeecht vond het al zo vreemd mbt batterij de afgelopen dagen, maar blijkbaar is er iets mis met de VF antenne hier waarop ik zit waardoor ik bijna geen internet heb. Telefoon al een reboot gegeven, maar mocht niks baten. Lijkt er dus op dat de antenne weer de batterij leeg trekt.
Na de update. Bizar.
Bij welke SIM enabled en op welke netwerken, aangezien je er 3 hebt?neeecht schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 08:58:
[...]
Hier nu andersom na drie dagen nog 29%.
Na de update. Bizar.
Ik heb dual sim T-Mobile (privé en werk beide bij hun), waarbij de werk SIM, SIM2 is, en die is standaard voor bel, sms en data. Bij de privé contact heb ik ingesteld om altijd sim 1 te gebruiken.
[ Voor 18% gewijzigd door swhnld op 31-12-2021 10:05 ]
Nu alleen kpn sim1. Sim2 vod en esim tmo uit.swhnld schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:03:
[...]
Bij welke SIM enabled en op welke netwerken, aangezien je er 3 hebt?
Ik heb dual sim T-Mobile (privé en werk beide bij hun), waarbij de werk SIM, SIM2 is, en die is standaard voor bel, sms en data. Bij de privé contact heb ik ingesteld om altijd sim 1 te gebruiken.
Helaas heb ik sinds 2 maanden ongeveer last van random verbindingsproblemen, waarbij mijn S21 Ultra regelmatig het netwerk verliest (Vodafone). 5G uitschakelen en alleen 4G/3G/2G inschakelen helpt in sommige gebieden, maar in andere gebieden verlies ik iedere halve minuut zo'n 15 seconden netwerkverbinding en komt daarna weer 4G tevoorschijn. Zelfde issues als hier door veel mensen wereldwijd wordt aangegeven: https://eu.community.sams...-last-update/td-p/3844729
Hebben meer mensen hier dit probleem en zo ja, hoe hebben jullie dit aangepakt? Vindt het ontzettend irritant, sommige gebieden totaal geen bereik meer (ook niet bellen) en de batterij slurpt door continue zoeken naar netwerk binnen enkele uren leeg als dit probleem optreedt.
Hebben meer mensen hier dit probleem en zo ja, hoe hebben jullie dit aangepakt? Vindt het ontzettend irritant, sommige gebieden totaal geen bereik meer (ook niet bellen) en de batterij slurpt door continue zoeken naar netwerk binnen enkele uren leeg als dit probleem optreedt.
foutje, dubbel post
[ Voor 96% gewijzigd door Hi-Sintar op 04-01-2022 02:29 ]
In één van de laatste post in dat topic vermeld iemand dat er een foutieve batch met mainboards is. Dat topic gaat wel alleen over de S21 Ultra. Is er een manier om te checken of jouw telefoon een foutief mainboard heeft?Hi-Sintar schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 02:27:
Helaas heb ik sinds 2 maanden ongeveer last van random verbindingsproblemen, waarbij mijn S21 Ultra regelmatig het netwerk verliest (Vodafone). 5G uitschakelen en alleen 4G/3G/2G inschakelen helpt in sommige gebieden, maar in andere gebieden verlies ik iedere halve minuut zo'n 15 seconden netwerkverbinding en komt daarna weer 4G tevoorschijn. Zelfde issues als hier door veel mensen wereldwijd wordt aangegeven: https://eu.community.sams...-last-update/td-p/3844729
Geen idee, daarvoor zou ik denk ik naar de Samsung store moeten. Ik heb zelf ook de S21 Ultra. Ik lees ook mensen die een nieuw toestel van Samsung hebben gekregen waar na een tijdje (week, maand) hetzelfde probleem heeft opgetreden. Het rare is dat er dus nooit een probleem is geweest tot een van de software updates eind oktober / begin november. Eigenlijk hetzelfde als men op het forum van Samsung aangeeft, problemen zijn begonnen na bepaalde software updates. Kennelijk hebben sommige Samsung medewerkers aangegeven dat een reparatie of vervanging geen oplossing biedt omdat het een software probleem is en Samsung dit moet oplossen, ik hoop dat het inderdaad met een van de toekomstige updates wordt opgelost.PatrickPR schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:11:
[...]
In één van de laatste post in dat topic vermeld iemand dat er een foutieve batch met mainboards is. Dat topic gaat wel alleen over de S21 Ultra. Is er een manier om te checken of jouw telefoon een foutief mainboard heeft?
Probleem lijkt in mijn geval dat het toestel niet of nauwelijks automatisch kan downgraden van netwerk. Dus als ik de instelling op 5G/4G/3G/2G heb staan, kiest het toestel geen 4G netwerk als op mijn locatie 5G niet beschikbaar is. In plaats daarvan krijg ik een ø te zien en is er geheel geen netwerk. Bij 4G/3G/2G werkt het stabieler, dit komt omdat er een grotere 4G dekking is. Maar ook hier als ik op plekken kom waar geen 4G dekking is, schakelt het toestel niet terug naar 3G of Edge maar is er in zijn geheel geen bereik.
Misschien een vervelende klus die je een paar uur tijd kost, maar al geprobeerd of een fabrieksreset helpt?Hi-Sintar schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:59:
[...]
Geen idee, daarvoor zou ik denk ik naar de Samsung store moeten. Ik heb zelf ook de S21 Ultra. Ik lees ook mensen die een nieuw toestel van Samsung hebben gekregen waar na een tijdje (week, maand) hetzelfde probleem heeft opgetreden. Het rare is dat er dus nooit een probleem is geweest tot een van de software updates eind oktober / begin november. Eigenlijk hetzelfde als men op het forum van Samsung aangeeft, problemen zijn begonnen na bepaalde software updates. Kennelijk hebben sommige Samsung medewerkers aangegeven dat een reparatie of vervanging geen oplossing biedt omdat het een software probleem is en Samsung dit moet oplossen, ik hoop dat het inderdaad met een van de toekomstige updates wordt opgelost.
Probleem lijkt in mijn geval dat het toestel niet of nauwelijks automatisch kan downgraden van netwerk. Dus als ik de instelling op 5G/4G/3G/2G heb staan, kiest het toestel geen 4G netwerk als op mijn locatie 5G niet beschikbaar is. In plaats daarvan krijg ik een ø te zien en is er geheel geen netwerk. Bij 4G/3G/2G werkt het stabieler, dit komt omdat er een grotere 4G dekking is. Maar ook hier als ik op plekken kom waar geen 4G dekking is, schakelt het toestel niet terug naar 3G of Edge maar is er in zijn geheel geen bereik.
Zo'n reset lost veel problemen op die door een software upgrade ontstaan zijn, en heeft bij meerdere mensen hier op het forum al de oplossing gebracht voor hun problemen.
Maak een backup van je foto's en whatsapp geschiedenis e.d., reset toestel naar fabrieksinstellingen en zet alles weer terug wat je nodig hebt/vindt en kijk of het opgelost is.
Ik heb dit probleem ook met mijn S21 sinds ik het toestel heb aangeschaft eind augustus. Het terugvallen naar 3G zie ik echt nooit gebeuren. In plaats daarvan freezed het mobiele internet, ik zie het toestel wel nog bereik aangeven met de bars. Het is slechts op enkele plekken, maar wel irritant als ik in het OV streaming radio aan het luisteren ben.Hi-Sintar schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:59:
[...]
Geen idee, daarvoor zou ik denk ik naar de Samsung store moeten. Ik heb zelf ook de S21 Ultra. Ik lees ook mensen die een nieuw toestel van Samsung hebben gekregen waar na een tijdje (week, maand) hetzelfde probleem heeft opgetreden. Het rare is dat er dus nooit een probleem is geweest tot een van de software updates eind oktober / begin november. Eigenlijk hetzelfde als men op het forum van Samsung aangeeft, problemen zijn begonnen na bepaalde software updates. Kennelijk hebben sommige Samsung medewerkers aangegeven dat een reparatie of vervanging geen oplossing biedt omdat het een software probleem is en Samsung dit moet oplossen, ik hoop dat het inderdaad met een van de toekomstige updates wordt opgelost.
Ik begrijp de aangedragen oplossing, maar als ik lees dat het bij anderen met hetzelfde probleem geen oplossing heeft geboden, sta ik eerlijkgezegd niet te springen om een fabrieksreset uit te voeren. Ik gebruik het toestel zakelijk en het is echt een heel gedoe om alle accounts en apps terug te zetten. Gelukkig is de dekking in mijn eigen woonplaats op 4G goed, maar laatst bijv. in Amsterdam geweest en daar had ik continue netwerkproblemen. 4G/4G+ komt even tevoorschijn, kan 15 seconden op internet en daarna valt de verbinding weer weg met het Ø-teken rechtsbovenin. Halve minuut later weer verbinding en zo gaat het maar door. Ik kijk het nog even aan en hoop op een software-update met een fix. Als laatste redmiddel hou ik de fabrieksreset in mijn achterhoofd mocht het verergeren.swhnld schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:13:
[...]
Misschien een vervelende klus die je een paar uur tijd kost, maar al geprobeerd of een fabrieksreset helpt?
Zo'n reset lost veel problemen op die door een software upgrade ontstaan zijn, en heeft bij meerdere mensen hier op het forum al de oplossing gebracht voor hun problemen.
Maak een backup van je foto's en whatsapp geschiedenis e.d., reset toestel naar fabrieksinstellingen en zet alles weer terug wat je nodig hebt/vindt en kijk of het opgelost is.
Ik heb dit nog nooit met de S21 gehad. Wel met de S20 en dat bleek waarschijnlijk aan de simkaart te liggen. Ik zeg waarschijnlijk omdat het probleem niet zo vaak voorkwam en ik heb de simkaart vervangen en heb het probleem toen niet meer gehad maar heb de S20 ook weer verkocht toen de S21 uitkwam dus ik heb het niet uitvoerig kunnen testen.Hi-Sintar schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 02:27:
Dit was het eerste wat ik probeerde. Nieuwe simkaart aangevraagd en vervangen, helaas geen verbetering. Ik heb alleen e-sim (nog) niet geprobeerd.Garret1410 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:36:
[...]
Ik heb dit nog nooit met de S21 gehad. Wel met de S20 en dat bleek waarschijnlijk aan de simkaart te liggen. Ik zeg waarschijnlijk omdat het probleem niet zo vaak voorkwam en ik heb de simkaart vervangen en heb het probleem toen niet meer gehad maar heb de S20 ook weer verkocht toen de S21 uitkwam dus ik heb het niet uitvoerig kunnen testen.
Is een eSim te proberen door jou, ondersteunt je provider dat? Zou wel interessant zijn om te ervaren of dat die anders afgehandeld wordt dan een fysieke SIM kaart, ondanks een relatief kleine kans.Hi-Sintar schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:56:
[...]
Dit was het eerste wat ik probeerde. Nieuwe simkaart aangevraagd en vervangen, helaas geen verbetering. Ik heb alleen e-sim (nog) niet geprobeerd.
[ Voor 201% gewijzigd door swhnld op 05-01-2022 11:15 ]
Sinds kort ook in het bezit van de S21.
Nu heb ik het volgende probleem:
Ik heb 2 simkaarten in mijn telefoon, zakelijk en privé. Als ik op mijn ene simkaart gebeld wordt en niet opneem, schakelt de oproep automatisch door naar mijn andere simkaart ipv naar mijn voicemail.
Weet iemand hoe ik dit kan uitschakelen?
De handleiding biedt helaas geen oplossing..
EDIT: toch gevonden: oproep instellingen->aanvullende services->doorschakelen
Nu heb ik het volgende probleem:
Ik heb 2 simkaarten in mijn telefoon, zakelijk en privé. Als ik op mijn ene simkaart gebeld wordt en niet opneem, schakelt de oproep automatisch door naar mijn andere simkaart ipv naar mijn voicemail.
Weet iemand hoe ik dit kan uitschakelen?
De handleiding biedt helaas geen oplossing..
EDIT: toch gevonden: oproep instellingen->aanvullende services->doorschakelen
[ Voor 9% gewijzigd door Bobermo op 05-01-2022 14:10 ]
Heb een e-Sim besteld, ben benieuwd. Vandaag ook weer, rij ik naar Eindhoven Airport en moet bij het vliegveld bellen, geen netwerk. 50 Meter verderop wel netwerk en 50 meter verder weer niet. Om gek van te worden.swhnld schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:10:
[...]
Is een eSim te proberen door jou, ondersteunt je provider dat? Zou wel interessant zijn om te ervaren of dat die anders afgehandeld wordt dan een fysieke SIM kaart, ondanks een relatief kleine kans.
Dit lijkt dan wel een ander probleem dan die ik had. Ik had totaal geen verbinding en soms de melding dat er geen sim in zat. Moest toestel opnieuw opstarten en dan ging het weer een tijdje goed.Hi-Sintar schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:26:
[...]
Heb een e-Sim besteld, ben benieuwd. Vandaag ook weer, rij ik naar Eindhoven Airport en moet bij het vliegveld bellen, geen netwerk. 50 Meter verderop wel netwerk en 50 meter verder weer niet. Om gek van te worden.
Er staat weet een update klaar voor de Samsung
[ Voor 21% gewijzigd door almere op 06-01-2022 10:46 ]
I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.
Schijnt de beste update te zijn tot nu toe.almere schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:44:
Er staat weet een update klaar voor de Samsung
[Afbeelding]
Samsung Flip 7
Als ik sinds januari update mijn time-out voor het scherm laat doen, dan schakelt hij alles uit naar 60Hz. Vergrendelen en opnieuw ontgrendelen en ik heb weer 120Hz.
Ook al toont de developer settings 120Hz, is niet meer smooth
Ook al toont de developer settings 120Hz, is niet meer smooth
[ Voor 16% gewijzigd door Hakki op 09-01-2022 15:23 ]
Is er eigenlijk een manier om te voorkomen dat de S21 om de paar dagen ineens weer pincode vraagt ipv vingerafdruk ? Dit is gewoon rete-irritant en heeft er bij mij eigenlijk al snel voor gezorgd dat ik die fingerprint scan gewoon als enorm onbetrouwbaar ervaar. Met mijn oude OnePlus 3 was ik tenminste zeker dat ik mijn telefoon ontgrendelde als ik mijn duim op de scanner legde. Met mijn S21 is het telkens weer hopen dat het werkt.
Als je in de vingerafdrukken kijkt, onder 'info ontgrendelen met biotmetrie', vind je dat de Samsung policy is dat je om de 72 uur je wachtwoord in moet vullen. Bij gezichtsherkenning zelfs nog veel vaker. Beiden zijn nu eenmaal minder secure dan een password en aan die policy kun je denk ik weinig doen, helaas.
Ja, dat van die 72u komt er ook telkens op, maar dat is dus echt om te huilen. Zelfs een Apple doet dit niet zo agressief. Of misschien denkt Samsung dat hun fingerprint scanner eigenlijk inherent onbetrouwbaar is ?
Hoezo is het telkens weer hopen. Om de drie dagen wordt er gevraagd om de pin. Bij mij s ochtends als ik de telefoon van de lader haal en dat is toch zo gebeurt. IPhone vraagt om pin als je de iphone 8uur niet gebruikt hebt en standaard om de 6 dagen.Twixie schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:31:
Is er eigenlijk een manier om te voorkomen dat de S21 om de paar dagen ineens weer pincode vraagt ipv vingerafdruk ? Dit is gewoon rete-irritant en heeft er bij mij eigenlijk al snel voor gezorgd dat ik die fingerprint scan gewoon als enorm onbetrouwbaar ervaar. Met mijn oude OnePlus 3 was ik tenminste zeker dat ik mijn telefoon ontgrendelde als ik mijn duim op de scanner legde. Met mijn S21 is het telkens weer hopen dat het werkt.
Of je gebruikt gezichtsherkenning en dan moet je vaker je pin invoeren of wanneer je ingesteld hebt dat het toestel elke nacht opnieuw opstart, dan zul je ook je pin in moeten voeren
[ Voor 10% gewijzigd door Garret1410 op 09-01-2022 19:33 ]
Fingerprint scanners zijn inherent onbetrouwbaarder. Aangezien Samsung veel verschillende modellen en sensoren heeft, maar overal de 72 uur hanteert, lijkt het me gewoon een beleidskeuze.Twixie schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:09:
Ja, dat van die 72u komt er ook telkens op, maar dat is dus echt om te huilen. Zelfs een Apple doet dit niet zo agressief. Of misschien denkt Samsung dat hun fingerprint scanner eigenlijk inherent onbetrouwbaar is ?
[quote]Twixie schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:31:
Is er eigenlijk een manier om te voorkomen dat de S21 om de paar dagen ineens weer pincode vraagt ipv vingerafdruk ? Dit is gewoon rete-irritant en heeft er bij mij eigenlijk al snel voor gezorgd dat ik die fingerprint scan gewoon als enorm onbetrouwbaar ervaar. Met mijn oude OnePlus 3 was ik tenminste zeker dat ik mijn telefoon ontgrendelde als ik mijn duim op de scanner legde. Met mijn S21 is het telkens weer hopen dat het
*al beantwoord *
Is er eigenlijk een manier om te voorkomen dat de S21 om de paar dagen ineens weer pincode vraagt ipv vingerafdruk ? Dit is gewoon rete-irritant en heeft er bij mij eigenlijk al snel voor gezorgd dat ik die fingerprint scan gewoon als enorm onbetrouwbaar ervaar. Met mijn oude OnePlus 3 was ik tenminste zeker dat ik mijn telefoon ontgrendelde als ik mijn duim op de scanner legde. Met mijn S21 is het telkens weer hopen dat het
*al beantwoord *
[ Voor 10% gewijzigd door dave1972 op 10-01-2022 08:00 ]
Samsung Flip 7
Blij te lezen dat ik niet de enige ben... Heb sinds de voorlaatste update ook dit gezeik. Kwam er pas relatief laat achter omdat ik bijna altijd thuis ben en dus altijd op WiFi zit. Maar ook hier: bereik wat helemaal wegvalt. Dan weer verbinding maakt, dan weer wegvalt. Waardeloos...Hi-Sintar schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:09:
[...]
Ik begrijp de aangedragen oplossing, maar als ik lees dat het bij anderen met hetzelfde probleem geen oplossing heeft geboden, sta ik eerlijkgezegd niet te springen om een fabrieksreset uit te voeren. Ik gebruik het toestel zakelijk en het is echt een heel gedoe om alle accounts en apps terug te zetten. Gelukkig is de dekking in mijn eigen woonplaats op 4G goed, maar laatst bijv. in Amsterdam geweest en daar had ik continue netwerkproblemen. 4G/4G+ komt even tevoorschijn, kan 15 seconden op internet en daarna valt de verbinding weer weg met het Ø-teken rechtsbovenin. Halve minuut later weer verbinding en zo gaat het maar door. Ik kijk het nog even aan en hoop op een software-update met een fix. Als laatste redmiddel hou ik de fabrieksreset in mijn achterhoofd mocht het verergeren.
Ik heb dus WEL een volledige reset uitgevoerd en heeft NIETS geholpen. Bij het allereerste opstarten gebeurde het al gelijk...
UPDATE - na aanleiding van de message op dat Samsung forum heb ik reparatie aangevraagd bij Samsung. Toestel wordt morgen opgehaald en gegarandeerd binnen 3 werkdagen terug. Ben benieuwd, ik laat het hier wel weten.
[ Voor 7% gewijzigd door jelleeelco op 10-01-2022 13:18 ]
Zorg wel alles goed gebackupt te hebben voordat ze het toestel ophalen, je weet niet hoe je het terugkrijgt, meestal helemaal leeg zonder data.jelleeelco schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:00:
[...]
UPDATE - na aanleiding van de message op dat Samsung forum heb ik reparatie aangevraagd bij Samsung. Toestel wordt morgen opgehaald en gegarandeerd binnen 3 werkdagen terug. Ben benieuwd, ik laat het hier wel weten.
Thanks...uiteraard lever ik hem helemaal leeg aanswhnld schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:13:
[...]
Zorg wel alles goed gebackupt te hebben voordat ze het toestel ophalen, je weet niet hoe je het terugkrijgt, meestal helemaal leeg zonder data.
Afgelopen weekend ook de januari-update geïnstalleerd en vandaag toevallig naar het werk geweest. Uiteraard N=1 over slechts 2 ritjes (heen en terug) maar op de plekken waar de streaming radio voorheen uitviel is het vandaag blijven werken. Alleen op de gebruikelijke plek waar KPN altijd weg valt, viel de streaming radio uit.
Ik hoop dat de laatste update dus het één en ander heeft verholpen ten aanzien van wegvallend bereik etc.
Ik hoop dat de laatste update dus het één en ander heeft verholpen ten aanzien van wegvallend bereik etc.
Tja...ik had al de laatste update en die heeft bij mij niets geholpen. Volledige factory reset gedaan. Zodra ik 'Welcome' zie verschijnen en op verder klik, wil hij iets van internet afhalen en valt het netwerk gelijk weg.PatrickPR schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:33:
Afgelopen weekend ook de januari-update geïnstalleerd en vandaag toevallig naar het werk geweest. Uiteraard N=1 over slechts 2 ritjes (heen en terug) maar op de plekken waar de streaming radio voorheen uitviel is het vandaag blijven werken. Alleen op de gebruikelijke plek waar KPN altijd weg valt, viel de streaming radio uit.
Als ik wil inloggen bij google is het probleem echt duidelijk te reproduceren: er is netwerk...ik klik op 'inloggen', en het valt uit. Komt weer op, ik klik op verbinden...en valt weer uit.
Ik vrees dat het idd een faulty moederbord is...
Ik moet zeggen dat er bij mij ook enige verbetering lijkt te zijn opgetreden na de laatste update. Buitenshuis kan ik de instelling gewoon op 5G/4G/3G zetten en hij schakelt netjes over van 5G naar 4G en vice versa op de meeste plekken waar ik de laatste dagen geweest ben. Alleen als ik de oprit thuis oprijd, valt met die instelling het gehele bereik weg. Rondom mijn huis moet ik de instelling op 4G/3G/2G zetten en dan heb ik netjes stabiel 4G(+) netwerk. Dus verbetering ja, geheel opgelost nog niet. Maar ben al blij met deze verbetering. Wacht nog wel even af voordat ik het toestel opstuur ter reparatie.
[ Voor 4% gewijzigd door Hi-Sintar op 10-01-2022 21:58 ]
Misschien dat je wat ervaringen en ideeën in het accessoires-topic vind, daar worden ook hoesjes en screenprotectors besproken.Twieeker schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:53:
[...]
Klopt, hij is er ook nog op.
Maar alvast voor de nabije toekomst handig als er mensen wat ervaringen hebben goed om te weten.
Hebben er overigens meer mensen last van random reboots ?
De automatische reboot setting staat uit, maar ik heb meerdere keren per week dat de telefoon zichzelf opnieuw start.
De automatische reboot setting staat uit, maar ik heb meerdere keren per week dat de telefoon zichzelf opnieuw start.
Ah excuus, bedankt. Ik wist niet dat daar een apart topic voor was.PatrickPR schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:59:
[...]
Misschien dat je wat ervaringen en ideeën in het accessoires-topic vind, daar worden ook hoesjes en screenprotectors besproken.
Ik heb het ook soms sinds Android 12 update.Twieeker schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:51:
Maar ik zie ook soms issue met framerate en soms heb ik geen geluid meer om te bellen/gebeld te worden en moet ik rebooten.
Zal eens een full reset worden wellicht, als het te lastig wordt en ik tijd heb.
Ik! Behoorlijk vaak zelfs! bloedirritant!Twieeker schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:51:
Etuuuuuh!
Ik zit nog altijd met de update van 28 december. Ik zie dat ze in andere landen 09/01 een update gehad hebben.
Dat is serieus 2 weken oud... Ik wacht altijd een paar dagen met installeren van een nieuwe, zal niet de eerste keer zijn dat een update wordt teruggetrokken vanwege een bug.nedius004 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:44:
Ik zit nog altijd met de update van 28 december. Ik zie dat ze in andere landen 09/01 een update gehad hebben.
In de Instellingen kun je zien of er problemen gedetecteerd zijn met crashende apps. Als dat het geval is kun je proberen de apps te verwijderen en herinstalleren of dat het oplost, zo niet, toestel reset naar fabriek instellingen, zo niet, dan neem contact op met de ontwikkelaar, mogelijk is het niet Android 12 compatibel.CRpt3r55 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:38:
[...]
Ik! Behoorlijk vaak zelfs! bloedirritant!
Enig idee waar? 😊swhnld schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:43:
[...]
In de Instellingen kun je zien of er problemen gedetecteerd zijn met crashende apps. .
Etuuuuuh!
Instellingen, Apparaat onderhoud, Onderhoudsrapport, Historie App Problemen
Update over reparatie mbt wegvallende mobiele 4g en 5g verbindingen.
Toestel ligt nu by Dynafix en ze wachten op een onderdeel: het main board.
Ziet er dus naar uit dat als je hier consequent last van hebt, het main board idd vervangen moet worden.
Toestel ligt nu by Dynafix en ze wachten op een onderdeel: het main board.
Ziet er dus naar uit dat als je hier consequent last van hebt, het main board idd vervangen moet worden.
Klopt het dat dit probleem er enkel is bij de S21 Ultra of hebben de S21 en S21+ er ook last van?
S20 is bij mij prima stabielMensionXL schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:07:
Klopt het dat dit probleem er enkel is bij de S21 Ultra of hebben de S21 en S21+ er ook last van?
Weer een update - toestel kon niet gerepareerd worden en krijg (naar alle waarschijnlijkheid) een nieuw toestel...
Camera, display, batterij en mainboard moesten vervangen worden... Dynafix heeft alles afgesloten en het loopt nu via Samsung.
Camera, display, batterij en mainboard moesten vervangen worden... Dynafix heeft alles afgesloten en het loopt nu via Samsung.
ik weet niet of ik het hier mag plaatsen maar heb deze update ook ontvangen op mijn a52s met januari patch en is ook zeer stabiel
Heftig. Maar is het nieuwe mainboard dan een verbeterde versie of zullen deze problemen na één tot twee jaar weer opnieuw opduiken?jelleeelco schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:47:
Weer een update - toestel kon niet gerepareerd worden en krijg (naar alle waarschijnlijkheid) een nieuw toestel...
Ik heb geen flauw idee... Ik zie wel in Samsung Members aardig wat mensen met zelfde problemen, en krijgen een heel ander toestel als voorstel... je bent je S21 Ultra 512 GB kwijt en ze willen een S21 5G als ruil toestel aanbieden.. humor. Probleem is namelijk dat de S21 Ultra 512GB niet meer te leveren is...Ik zou genoegen nemen met een 256 GB toestel, maar dan wel met geld terug..MensionXL schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:02:
[...]
Heftig. Maar is het nieuwe mainboard dan een verbeterde versie of zullen deze problemen na één tot twee jaar weer opnieuw opduiken?
Misschien liever mijn geld terug... en een iPhone 13 Pro Max aanschaffen
Pff wat een gedoe. Daarom hou ik mijn toestel liever nog even, alhoewel de verbindingsproblemen niet geheel opgelost zijn. Ik denk dat ik het voor lief neem dat ik soms handmatig moet schakelen tussen 5G en 4G/3G/2G. Vindt het wel zeer jammer voor zo'n premium toestel dat er op grote schaal problemen zijn van dezelfde aard. Ben Samsung gebruiker vanaf de Galaxy S2 maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Dit is wat ik dus ook al langer denk. Het omschakelen van/naar 5G/4G/3G is toch iets wat zowat basale functionaliteit van een GSM is. En het gaat al jaren goed bij menig fabrikant en ook bij Samsung met eerdere modellen. Al moet ik toegeven dat ik er ook niet dusdanig veel last van heb dat ik al die moeite van het toestel ter reparatie aanbieden ga doen.Hi-Sintar schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:33:
Vindt het wel zeer jammer voor zo'n premium toestel dat er op grote schaal problemen zijn van dezelfde aard. Ben Samsung gebruiker vanaf de Galaxy S2 maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Op de laatste pagina's van het S20 topic staan nog tips om het evt op te lossen.Hi-Sintar schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:33:
Pff wat een gedoe. Daarom hou ik mijn toestel liever nog even, alhoewel de verbindingsproblemen niet geheel opgelost zijn. Ik denk dat ik het voor lief neem dat ik soms handmatig moet schakelen tussen 5G en 4G/3G/2G. Vindt het wel zeer jammer voor zo'n premium toestel dat er op grote schaal problemen zijn van dezelfde aard. Ben Samsung gebruiker vanaf de Galaxy S2 maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Daar hebben we net de upgrade naar 12 gehad.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Is de januari update on hold gezet ? Heb de s21plus unbranded maar nog steeds niks mogen ontvangen.
Ik lees geen fix maar alleen een suggestie om de netwerkinstellingen te resetten. Dit had ik al gedaan maar heeft het probleem niet verholpen. Daarnaast een suggestie voor legen van cache van de Bluetooth app, maar heb (gelukkig) dan weer geen problemen met Bluetooth.avotar schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:55:
[...]
Op de laatste pagina's van het S20 topic staan nog tips om het evt op te lossen.
Daar hebben we net de upgrade naar 12 gehad.
Buiten het feit dat het mobiel netwerk in bepaalde gebieden opeens wegvalt, heb ik ook soms problemen dat wanneer ik wel verbinding met het mobiel netwerk heb en ik bel iemand, dat de telefoon niet overgaat (ik hoor dus geen beltoon in mijn oor) en als de andere partij opneemt hoor ik niets. Zowel ik niet als de andere partij niet (getest door te bellen met 2 telefoons naast elkaar). Dan moet ik het toestel opnieuw opstarten en kan dan weer bellen, voor even... Soms paar dagen, soms na 1 dag weer opnieuw opstarten. Frustrerend dit, de basics van een mobiele telefoon zijn helemaal verprutst door Samsung met de recente updates.
Ik heb de s21 unbranded, en heb vanochtend de januari update + stabiliteitsverbeteringen ontvangen.nielsjo schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:32:
Is de januari update on hold gezet ? Heb de s21plus unbranded maar nog steeds niks mogen ontvangen.
Hier ook wegvallende verbinding en lagging scherm. Soms opent een app gewoon niet (Galaxy Store). Waardeloos! Snel maar eens de januari patch proberen om te zien of dat beter gaat!Hi-Sintar schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:14:
[...]
Ik lees geen fix maar alleen een suggestie om de netwerkinstellingen te resetten. Dit had ik al gedaan maar heeft het probleem niet verholpen. Daarnaast een suggestie voor legen van cache van de Bluetooth app, maar heb (gelukkig) dan weer geen problemen met Bluetooth.
Buiten het feit dat het mobiel netwerk in bepaalde gebieden opeens wegvalt, heb ik ook soms problemen dat wanneer ik wel verbinding met het mobiel netwerk heb en ik bel iemand, dat de telefoon niet overgaat (ik hoor dus geen beltoon in mijn oor) en als de andere partij opneemt hoor ik niets. Zowel ik niet als de andere partij niet (getest door te bellen met 2 telefoons naast elkaar). Dan moet ik het toestel opnieuw opstarten en kan dan weer bellen, voor even... Soms paar dagen, soms na 1 dag weer opnieuw opstarten. Frustrerend dit, de basics van een mobiele telefoon zijn helemaal verprutst door Samsung met de recente updates.
Best heftig.. is de s21 niet goedkoper dan de ultra?jelleeelco schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:05:
[...]
Ik heb geen flauw idee... Ik zie wel in Samsung Members aardig wat mensen met zelfde problemen, en krijgen een heel ander toestel als voorstel... je bent je S21 Ultra 512 GB kwijt en ze willen een S21 5G als ruil toestel aanbieden.. humor. Probleem is namelijk dat de S21 Ultra 512GB niet meer te leveren is...Ik zou genoegen nemen met een 256 GB toestel, maar dan wel met geld terug..
Misschien liever mijn geld terug... en een iPhone 13 Pro Max aanschaffen
Heb nog even zitten rondneuzen maar het blijkt mogelijk een probleem te zijn aan de zijde van Google. Veel Pixel-gebruikers ervaren zelfde soort problemen sinds de update naar Android 12. Zie bijvoorbeeld dit topic op het forum van Google:
https://support.google.co...-software-update-12?hl=en
Hopelijk rolt Google snel een update uit om dit op te lossen. Hoe meer mensen dit ervaren hoe groter de kans dat er snel een oplossing komt *fingers crossed*.
https://support.google.co...-software-update-12?hl=en
Hopelijk rolt Google snel een update uit om dit op te lossen. Hoe meer mensen dit ervaren hoe groter de kans dat er snel een oplossing komt *fingers crossed*.
Blij dat ik niet alleen ben.. exact hetzelfde probleem.Hi-Sintar schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:14:
[...]
heb ik ook soms problemen dat wanneer ik wel verbinding met het mobiel netwerk heb en ik bel iemand, dat de telefoon niet overgaat (ik hoor dus geen beltoon in mijn oor) en als de andere partij opneemt hoor ik niets. Zowel ik niet als de andere partij niet (getest door te bellen met 2 telefoons naast elkaar). Dan moet ik het toestel opnieuw opstarten en kan dan weer bellen, voor even... Soms paar dagen, soms na 1 dag weer opnieuw opstarten. Frustrerend dit, de basics van een mobiele telefoon zijn helemaal verprutst door Samsung met de recente updates.
Jazeker. Inmiddels heb ik mijn ruil voorstel binnen… nieuwe s21 ultra maar met 256gb ipv 512… die is nl niet meer te leveren.Publiekinternet schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:26:
[...]
Best heftig.. is de s21 niet goedkoper dan de ultra?
Ergste is dat het minimaal 10-15 werkdagen duurt voordat ze hem toesturen, los van het feit dat ik voor een reden 512GB ooit heb aangeschaft.
Ik heb alle informatie naar Mobiel.nl gestuurd en gevraagd om een alternatief (… 512GB als ze die nog op voorraad hebben) en anders koop ontbinden en aankoopbedrag terug storten.
Na de laatste update had ik met m'n S21 Ultra toch wel wat battery drains, die ik niet kon verklaren. Leek wel alsof de processor constant bezig bleef (haperingen en warmte als gevolg). In het overzicht van veelplegers van battery drains kwamen youtube en YT music naar voren, alleen had ik niet het idee dat de batterij beter ging presteren na een force close.
Volledige reset maar gedaan en eigenlijk alleen maar positief over de batterij nu (zaterdag gedaan, dus even de boel de tijd gegeven om 'te landen').
Volledige reset maar gedaan en eigenlijk alleen maar positief over de batterij nu (zaterdag gedaan, dus even de boel de tijd gegeven om 'te landen').
Soms helpt het al om je Cache partition te wipen in de recovery mode.WhateverSuitsU schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:16:
Na de laatste update had ik met m'n S21 Ultra toch wel wat battery drains, die ik niet kon verklaren. Leek wel alsof de processor constant bezig bleef (haperingen en warmte als gevolg). In het overzicht van veelplegers van battery drains kwamen youtube en YT music naar voren, alleen had ik niet het idee dat de batterij beter ging presteren na een force close.
Heb je dat ook gedaan voordat je een factory reset hebt gedaan?
Moet zeggen dat ik weinig problemen ervaar met S21 Ultra icm nieuwste firmware. Reis niet veel dus merk weinig van verbindingsproblemen en heb ook geen 5G.
Heb wel een paar kleine probleempjes gehad en dat is dat één keer heb gehad dat ik geen verbinding kreeg met bellen en ik hoorde ook geen beltoon.
Verder heb ik een paar keer gehad dat het lijkt alsof de refresh rate op 30fps staat dus alles is schokkerig.
Maar voor de rest valt het wel mee. Hoop wel dat Android 12 op het nivo komt van Android 11 want die was toch net wat beter.
Heb wel een paar kleine probleempjes gehad en dat is dat één keer heb gehad dat ik geen verbinding kreeg met bellen en ik hoorde ook geen beltoon.
Verder heb ik een paar keer gehad dat het lijkt alsof de refresh rate op 30fps staat dus alles is schokkerig.
Maar voor de rest valt het wel mee. Hoop wel dat Android 12 op het nivo komt van Android 11 want die was toch net wat beter.
Had ik niet gedaan! Voor de volgende keerAndereKoekoek schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:41:
[...]
Soms helpt het al om je Cache partition te wipen in de recovery mode.
Heb je dat ook gedaan voordat je een factory reset hebt gedaan?
Vraag van een nieuw eigenaar van de S21 :
De volgende optie is voor mij compleet onvindbaar :
De telefoon op gezette tijden automatisch uit- en inschakelen. (bv s'nachts i.v.m. energiebesparing )
Op mijn vorige Xiaomi toestellen was dit eenvoudig uit te voeren.
Google helpt mij helaas niet verder..
De telefoon op gezette tijden automatisch uit- en inschakelen. (bv s'nachts i.v.m. energiebesparing )
Instellingen - Batterij en apparaatonderhoud - Dan de 3 stipjes rechts bovenin - Automatische instelling - En dan de tweede optie van boven genaamd Automatisch opnieuw starten op ingestelde tijdenFlabergasted schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:22:
Vraag van een nieuw eigenaar van de S21 :
Dank voor je antwoord.r_buren schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:29:
[...]
Instellingen - Batterij en apparaatonderhoud - Dan de 3 stipjes rechts bovenin - Automatische instelling - En dan de tweede optie van boven genaamd Automatisch opnieuw starten op ingestelde tijden
Ik zie inderdaad de optie automatisch opstarten.
Is er echter geen mogelijkheid om de telefoon om 23.30 uit te schakelen en om 6.30 weer in te schakelen ?
Nee, dat zit er niet in, wel kun je een nachtstand inschakelen dat je niet gestoord wordt.Flabergasted schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:42:
[...]
Dank voor je antwoord.
Ik zie inderdaad de optie automatisch opstarten.
Is er echter geen mogelijkheid om de telefoon om 23.30 uit te schakelen en om 6.30 weer in te schakelen ?
Ga in Instellingen en zoek op Niet Storen, daar kun je Slapen instellen.
Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic
In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic
In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.
:strip_exif()/f/image/cbXuLZJ4hVkKwXqLVi9UCgIG.jpg?f=fotoalbum_large)