• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:29

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik krijg de update ook aangeboden sinds enkele dagen. Ik twijfel nog of ik durf door te gaan, de accu-issues bij mijn S8 destijds waren echt 'crippling' (elke dag twee keer volledig opladen).
HTT-Thalan schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:18:
Ik krijg de update ook aangeboden sinds enkele dagen. Ik twijfel nog of ik durf door te gaan, de accu-issues bij mijn S8 destijds waren echt 'crippling' (elke dag twee keer volledig opladen).
December update komt er aan, dus even aankijken wat daarin zit aan bugfixes.

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11 21:06

Canis Lupus

Vosbot

Bij mij de Android 12 update vanochtend geinstalleerd, geen gekke dingen opgemerkt, accu goed en gevoel dat telefoon over algemeen soepeler loopt.
So far, so good :)
(en nog niet eens gezocht naar de verbeteringen in versie 12.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:00
Vammorgen nieuwe update geinstalleerd en daarmee lijkt in ieder geval de groene streep bij het verzenden van videos in Whatsapp opgelost te zijn.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:18:
Idd, zit nu ook op 2x opladen per dag :X

@Arjant2
Hier nog geen WA update gehad.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:29

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

ArcticWolf schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:27:
[...]

@Arjant2
Terwijl ik nu soms 2 dagen met een halve accu doe _O-. Ik wacht nog wel even dan :D.

• Arjant2
ArcticWolf schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:27:
[...]

@Arjant2
Ik kreeg vanmorgen een OTA update van de firmware (bugfixes?), dus geen WA update.
Ik zit nu op versie: G996BXXU3BUKG/G996BOXM3BUKG/G996BXXU3BUKG
Daarmee is dus in ieder geval het whatsapp probleem opgelost voor mij, daar waar ik hem wel had na de update naar Android 12

[ Voor 27% gewijzigd door Arjant2 op 01-12-2021 10:39 ]

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ik zie nu dat er ook een software update is voor mijn S21, dezelfde als @Arjant2 . Kreeg hiervan geen melding, maar even handmatig zoeken en hij vond de update. Benieuwd of deze dan ook de accu issues oplost.

Het switchen van 5G naar 4G hielp iets maar nog steeds moet ik wel een keer bijladen op een dag terwijl dat voorheen niet hoefde of pas savonds laat bij het naar bed gaan en dan nog meer voor de zekerheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 01-12-2021 10:45 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Als tegengeluid: ik ervaar geen absurde drain. Wel iets meer dan eerst, maar niet zo heel dramatisch

• Arjant2
418O2 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:47:
Als tegengeluid: ik ervaar geen absurde drain. Wel iets meer dan eerst, maar niet zo heel dramatisch
Idem. Geen drain (S21+).
Dus ik kan niet zeggen of het beter geworden is met deze update.

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09:07
Ik merk zelf ook geen hogere battery drain vergeleken met Android 11. Op het WhatsApp probleem na ben ik tot dusver ook nog geen noemenswaardige bugs tegen gekomen dus dat is positief. Verder heb ik nog geen nieuwe update ontvangen op mijn reguliere S21 maar die zal later vandaag wel binnenkomen als de S21+ hem nu al heeft.

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-09 15:18
Sinds de Android 12 update krijg ik steeds de melding dat "Messanger steeds stopt". Hebben meer mensen dat? Heb de app al opnieuw geïnstalleerd maar dat hielp niet. Begint best vervelend te worden nu.....

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Theratron schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:31:
Sinds de Android 12 update krijg ik steeds de melding dat "Messanger steeds stopt". Hebben meer mensen dat? Heb de app al opnieuw geïnstalleerd maar dat hielp niet. Begint best vervelend te worden nu.....
Yup ik ook. Facebook messenger has stopped, oid.

• 418O2
  • Nu online
Ik heb wel dat het multi-task scherm vaak leeg is, anderen ook?

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-10 17:23
Degene die problemen hebben, hebben jullie een volledige reset gedaan na de update?
Momenteel sta ik zelf nog op de android 11 maar ben twijfelachtig of ik hem al wil installeren als ik alle problemen zo lees.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• 418O2
  • Nu online
ikbenben schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:01:
Degene die problemen hebben, hebben jullie een volledige reset gedaan na de update?
Momenteel sta ik zelf nog op de android 11 maar ben twijfelachtig of ik hem al wil installeren als ik alle problemen zo lees.
Nee, vind ik echt teveel moeite voor deze mini bugs. Als je daar geen zin in hebt zou ik even wachten. Het is niet alsof het veel extra biedt

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 02-12-2021 10:03 ]

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 04:47
Ik heb geen problemen met Android 12.
Heb wel een hardreset gedaan.
Heb trouwens de s21ultra.
Ben zeer tevreden met de batterijduur.

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

• aaronito
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-10 14:28
Hier net de tweede android 12 update binnen.

• Theratron
418O2 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:03:
[...]

Nee, vind ik echt teveel moeite voor deze mini bugs. Als je daar geen zin in hebt zou ik even wachten. Het is niet alsof het veel extra biedt
Dit. Als ik een nieuw toestel heb ben ik meestal een halve dag of meer bezig alles weer naar mijn zin en "up and running" te krijgen qua apps met inloggen enzo. Dus een reset is voor mij echt niet te doen als Messenger de enige app is die foutmeldingen geeft. Gelukkig hebben anderen het ook dus ik neem aan dat het zal worden opgelost. Verder geen bugs (ik vind sommige interface elementen geen verbetering, maar dat zijn geen bugs haha), batterij is nog steeds prima (S21+), dus op zich zie ik geen reden niet te updaten.

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

CWH

dragon2 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:20:
[...]

Yup ik ook. Facebook messenger has stopped, oid.
Ja, ik ook. Ook van galaxy Watch!
CWH schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:40:
[...]

Ja, ik ook. Ook van galaxy Watch!
Dit zijn bugs vanuit de Android 11 naar 12 upgrade. Je kunt even wachten op de December security update die elk moment langs kan komen.
Als dat het niet oplost, factory reset doen, Samsung heeft de Facebook bloatware uit de Android 12 rom gehaald (de app zelf komt nog wel op je toestel, maar is geen systeem app meer, en het Facebook framework is er uit, maar sommige apps die daar gebruik van maken of maakten...). Er is niemand nog met crashende app problemen na een factory reset na de Android 12 upgrade.

• 418O2
  • Nu online
Helpt het niet om die facebook apps even te deinstalleren en te herinstalleren?

• ArcticWolf
  • Niet online
Theratron schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:31:
ja krijg de melding wel, maar app zelf blijft werken :X

• Theratron
swhnld schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:49:
[...]

Dit zijn bugs vanuit de Android 11 naar 12 upgrade. Je kunt even wachten op de December security update die elk moment langs kan komen.
Als dat het niet oplost, factory reset doen, Samsung heeft de Facebook bloatware uit de Android 12 rom gehaald (de app zelf komt nog wel op je toestel, maar is geen systeem app meer, en het Facebook framework is er uit, maar sommige apps die daar gebruik van maken of maakten...). Er is niemand nog met crashende app problemen na een factory reset na de Android 12 upgrade.
Oh dat klinkt goed! Fijn dat ze die Facebook meuk eraf hebben gegooid! En logische verklaring ook dat je dan af en toe die melding krijgt.
418O2 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:24:
Helpt het niet om die facebook apps even te deinstalleren en te herinstalleren?
Heb ik twee keer gedaan, ook cache en gegevens van Messenger geleegd, maar helaas werkt dat niet.
ArcticWolf schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:56:
[...]

ja krijg de melding wel, maar app zelf blijft werken :X
Klopt! Of althans start hij zo snel weer op dat je het niet merkt haha.

• ArcticWolf
  • Niet online
@neeecht ik heb geen zichtbare update gehad, maar m'n battery drain is opeens weg.

• 418O2
  • Nu online
ArcticWolf schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:56:
@neeecht ik heb geen zichtbare update gehad, maar m'n battery drain is opeens weg.
Kan zijn dat je play services de oorzaak waren, die updaten silent

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 21:09
dnhelle schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:36:
Sinds 3 maand een S21 met KPN abonnement in gebruik. En eigenlijk? Alleen maar ergernis. Met de meest recente patches en updates blijft het belsignaal dramatisch:
- voice staat op 4G/3G/2G
- call setup duurt 10sec
- call connect duurt 10sec
- tegenpartij wordt gehoord, maar tegenpartij hoort jou niet.
- toestel wordt heet tijdens een oproep, na 15-20min verander je in een robot
- na 20 min is het onmogelijk om te bellen.

Intussen lijkt het een generiek probleem op de interwebs: wat is de workaround voor dit probleem? Dagelijkse reboot is niet acceptabel. Zie softwareversie hieronder:
[Afbeelding]

Ook is het opvallend dat het telefoonnummer op 'onbekend' staat. Wellicht het draadje naar de oplossing?
[Afbeelding]

Ninja edit: netwerk instelling resetten werkt ook niet.
De Android 12 update lijkt dit probleem verholpen te hebben!🥳

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
swhnld schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:49:
[...]

Is een factory reset te verkiezen boven "wipe cache" na de update naar Android 12?

En is na een factory reset het een nadeel als je een backup terugzet?
Ik weet niet of het volgende zo is, maar als bijvoorbeeld een backup enkel wat data en instellingen inhoudt, en eventuele bugs alleen worden veroorzaakt door upgrade van het OS, dan is met de factory reset een nieuwe installatie van het OS verkregen en kan een backup terug geplaatst worden wat tijdbesparend is voor opnieuw installeren van apps en instellingen.

• ArcticWolf
  • Niet online
Krijg nu nieuwe update binnen voor de normale S21... Ben benieuwd of die wat android 12 issues oplost.

Edit:
WA video verzenden is opgelost!

[ Voor 17% gewijzigd door ArcticWolf op 03-12-2021 11:44 ]

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
ArcticWolf schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:33:
Krijg nu nieuwe update binnen voor de normale S21... Ben benieuwd of die wat android 12 issues oplost.

Edit:
Ja ik krijg hem ook binnen. De BUKG update. Grappig genoeg nog steeds november 2021 beveiligiingsupdate dus dan krijgen we binnenkort ook nog de december update :)

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:44
ArcticWolf schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:56:
S21 update nu net.
Nog steeds november patch. Ik laat je weten.

Edit:
Eerste test: B1 met tmo en vod doet weer normaal op de S21.

[ Voor 11% gewijzigd door neeecht op 03-12-2021 13:12 ]

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik kan een instelling niet meer vinden 8)7 .
Weet iemand waar ik het kan uitzetten dat applicaties automatisch verwijderd worden na 3 maanden niet gebruikt (app blijft wel op telefoon, maar gegevens en cache wordt wel verwijderd)?

• 418O2
  • Nu online
ArcticWolf schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:33:

Edit:
hier ook; en het multitaskbugje ook.

• Skix_Aces
Bij mij werkt WhatsApp ook weer goed na de laatste update :D
buffy1966 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:31:
[...]

Is een factory reset te verkiezen boven "wipe cache" na de update naar Android 12?

Ik weet niet of het volgende zo is, maar als bijvoorbeeld een backup enkel wat data en instellingen inhoudt, en eventuele bugs alleen worden veroorzaakt door upgrade van het OS, dan is met de factory reset een nieuwe installatie van het OS verkregen en kan een backup terug geplaatst worden wat tijdbesparend is voor opnieuw installeren van apps en instellingen.
Wipe cache werkte niet voor mij.

Na de factory reset heb ik er niet voor gekozen een backup terug te zetten, alleen binnen Whatsapp de chat geschiedenis terug gehaald, maar die maakt zijn eigen backup. Idem voor Stocard. De rest staat in de cloud of is niet interessant (save games solitaire bijvoorbeeld)

• Theratron
Ennnn..... De nieuwe update heeft de grootte van de letters weer aangepast! Ze zijn nu weer kleiner geworden. Bizar...... Kan ik weer alles aan gaan passen...
Wel goed te horen dat er bugs zijn opgelost, ben benieuwd of de "stop"melding van Messenger ook gefixt is. Heb hem sinds de update niet meer gezien.

• neeecht
neeecht schreef op zondag 28 november 2021 @ 23:26:
[...]

Zullen we eerst even op de volgende update wachten? :)
Alle vorige bugs heeft Samsung ook gefixt. Wel bloedje irritant steeds, dan wel ja.
@ArcticWolf @Juancho rond 14:30 de deur uit gegaan met in dacht 96%.
Nu 23:40 nog 84%, zelfs beter dan ooit volgens mij!.

Hier zeer blij mee, hopen dat het zo blijft.

• ArcticWolf
  • Niet online
neeecht schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:40:
[...]

@ArcticWolf @Juancho rond 14:30 de deur uit gegaan met in dacht 96%.
Nu 23:40 nog 84%, zelfs beter dan ooit volgens mij!.

Hier zeer blij mee, hopen dat het zo blijft.
Ja deze update heeft een hoop goed gemaakt, batterij is hier ook merkbaar beter geworden.

• pascaldv
  • Laatst online: 28-10 08:44
Heb de S21 reeds 2-3 maanden in gebruik.

Eerst nog met de Tele2 abbo voordat 29-11 de overstap naar KPN plaats vond.

Via Tele2 geen enkel probleem met de data verbinding.
Nu thuis had ik eergister de Wifi even uit en toen merkte ik een hele beroerde verbinding op via de data. Tot en met de melding "geen internet verbinding".

Locatie moet niet uitmaken.
Mijn zakelijke S10e en de Iphone12 van mijn vriendin zijn ook beide KPN.
Beide geen problemen.

De S21 is volledig bijgewerkt.
Iemand nog tips?
pascaldv schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:41:
Heb de reeds 2-3 maanden in gebruik.

Nu thuis had ik eergister de Wifi even uit en toen merkte ik een hele beroerde verbinding op via de data. Tot en met de melding "geen internet verbinding".

Beide geen problemen.

Iemand nog tips?
5g uitgezet? Dat is het verschil met de andere toestellen dus zou ik als eerste proberen.

• pascaldv
swhnld schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:22:
[...]

5g uitgezet? Dat is het verschil met de andere toestellen dus zou ik als eerste proberen.
Net geprobeerd, helaas geen verschil.
Onderstaande is dan nog steeds wat ik voornamelijk te zien krijg.
Thuis pakt hij sowieso geen 5G, in het centrum wel bij de supermarkt. Op 5G nog geen tests kunnen doen.

Ook een keer opnieuw bij het netwerk geregistreerd. Opnieuw opstarten maakt niets uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ArIb1T4ch0kpWAGU3JNZqtE3Z0Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZrpCtKLJtS1WfGMgOE4ijZQm.jpg?f=fotoalbum_large

Bij uitzondering:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fl9KXzuVPKuwNVG34kfDzfeRLkU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BzcBPAR1LeJ9dRaV7NzIi1lP.jpg?f=fotoalbum_large

• almere
pascaldv schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:06:
[...]

Net geprobeerd, helaas geen verschil.
Onderstaande is dan nog steeds wat ik voornamelijk te zien krijg.
Thuis pakt hij sowieso geen 5G, in het centrum wel bij de supermarkt. Op 5G nog geen tests kunnen doen.

Ook een keer opnieuw bij het netwerk geregistreerd. Opnieuw opstarten maakt niets uit.

[Afbeelding]

Bij uitzondering:
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XqDz7hI_JJolaoUIePlY18Cu7Nk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CPk7QD3vShgWL9QyrSs7u8L7.jpg?f=fotoalbum_large

Hier geen problemen kpn en 5g

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:11
Sinds ongeveer 2 weken (mogelijk na de Android 12 update) heb ik op mijn S21 Ultra veel problemen wanneer het toestel switcht van 5G naar 4G/4G+ en vice versa. Als ik in een gebied kom waar net geen 5G dekking is waardoor het toestel naar 4G moet overschakelen, heb ik gedurende 1 a 2 minuten geheel geen netwerk. Je ziet het toestel soms even schakelen naar 4G en daarna krijg ik weer een 0 (met een diagonaal streepje erdoorheen) teken dat er dus geen netwerk is. Ik dacht eerst dat het aan de simkaart lag, heb dan ook vandaag een nieuwe simkaart binnengekregen van Vodafone, maar nog steeds hetzelfde probleem. Soms reboot het toestel ook wanneer dit optreed, lijkt alsof hij de switch niet goed kan maken van 5G terug naar 4G en daarna vastloopt. Ik lees hier meer mensen met problemen na de update, veelal batterij issues, dat zou in mijn geval ook hiermee te maken kunnen hebben. Constant zoeken naar netwerk en schakelen tussen 4G en 5G geeft een hoge battery drain. Iemand soortgelijke problemen en zou dit opgelost worden met een toekomstige software update? Of is er intern iets stuk aan mijn toestel?

De optie 4G/3G/2G selecteren lijkt dit probleem overigens grotendeels op te lossen, dus denk dat ik het voorlopig daarop laat staan.

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:09
Hier 4G Tele 2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUXhD2x26C9dmZWgykF5zqqeDDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nPgwdAn1fK4XMtVqpjTkk6N5.jpg?f=fotoalbum_large

• almere
Zo kan ik het ook 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1lYC1R8UUm-m3BYvCeeVXo1cL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e9aqvFXqxP7kgCwteSYGoq09.jpg?f=fotoalbum_large

• 418O2
  • Nu online
Volgens mij heb je daar juist heel slecht bereik ;)

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:31
buffy1966 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:31:
[...]

Ja mijn ervaring is dat een factory reset altijd beter is.

Als je geen problemen hebt na een update dan maakt het natuurlijk niet uit maar heb je problemen dan probeer je eerst een wipe cache of eventueel de app van Samsung zelf genaamd Good Guardians om zo alle apps te optimaliseren.

Mijn ervaring met de update naar Android 12 was dat niet alles soepel liep ondanks de wipe cache. Na een factory reset liep alles een stuk soepeler zonder stotteren en lag.

Via Samsung cloud alles terug gezet incl. Samsung Pass voor de wachtwoorden dus het was zo gepiept.

Een backup terugzetten kan een probleem zijn als je problemen ervaart na een factory reset. Ik zou als er problemen zijn een factory reset uitvoeren en even geen backup terugzetten om te zien of de problemen die je eerst ervaarde weg zijn. Zo ja dan zet je één voor één alles terug.

• pascaldv
5G lijkt wel stabiel te werken.
Maandag maar eens de KPN lastig vallen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSYXoLZe7vUXpPK_4k9J4S0R5WE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HGNO9CF4lJ2HH740bBSnMarw.jpg?f=fotoalbum_large

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Sinds de december update hoef ik niet meer twee keer per dag op te laden. Een flink stuk beter nu :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sz3cXH_etHaPimgSezMM4q5yJi0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R3k5KvfMtUX3kPFhMbHVMwJU.jpg?f=fotoalbum_large

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-11 09:39
pascaldv schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:41:
Heb de S21 reeds 2-3 maanden in gebruik.

Beide geen problemen.

Iemand nog tips?
Jouw problemen lijken heel erg op de issues die ik ook wel eens ervaar met mijn S21 met Youfone (KPN netwerk). Lijkt het bij jou ook alsof de mobiele internetverbinding compleet vast loopt? Ondanks de paar streepjes bereik en het 4G-icoon?

Ik heb echt het idee dat de combi KPN-netwerk en de radio's van de S21 op sommige plekken geen fijne is. Het omschakelen lijkt niet lekker te gaan.

• almere
Ben wel blij met mijn sot.
Of valt dit tegen ?
Ik heb wel bij ontwikkelaarsopties uitvoering voor apps in cache onderbreken op aangezet gezet.
Ik laad altijd tot 85 %

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1VEWJtAqpCOyFTs8SgyBTNCv068=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WXGLW0TBn2w7xP8f1QWv5d2P.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door almere op 07-12-2021 13:33 ]

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:21
PatrickPR schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:07:
[...]

Jouw problemen lijken heel erg op de issues die ik ook wel eens ervaar met mijn S21 met Youfone (KPN netwerk). Lijkt het bij jou ook alsof de mobiele internetverbinding compleet vast loopt? Ondanks de paar streepjes bereik en het 4G-icoon?

Ik heb echt het idee dat de combi KPN-netwerk en de radio's van de S21 op sommige plekken geen fijne is. Het omschakelen lijkt niet lekker te gaan.
Precies dit probleem heb ik ook al een tijd. Echt specifieke plekken waar ik gewoon geen internet heb, ondanks voldoende 4G-bereik. Op andere plaatsen speelt dat probleem met hetzelfde bereik niet.

Dit is op het moment dat ik dat probleem heb. Iemand die hier verstand van heeft en dit allemaal kan begrijpen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yaZ5VPOsLzjtJfY4KYpOY90VBmM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jChPLEavhgQEYiI3Z8dNMee8.png?f=fotoalbum_large

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
almere schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:06:
Ben wel blij met mijn sot.
Of valt dit tegen ?
Ik heb wel bij ontwikkelaarsopties uitvoering voor apps in cache onderbreken op aangezet gezet.
Ik laad altijd tot 85 %
Wat doet de cache onderbreken functie?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• almere
Erik1805 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:15:
[...]

Wat doet de cache onderbreken functie?
Eerlijk gezegt weet ik dat niet precies.
Kwam het ergens tegen op xda developers.
Daar werd gezegd dat het kan helpen voor een betere sot . Kwam het eerder ook tegen in een YouTube filmpje.

• r_buren
  • Nu online
almere schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:30:
[...]

Eerlijk gezegt weet ik dat niet precies.
Kwam het ergens tegen op xda developers.
Daar werd gezegd dat het kan helpen voor een betere sot . Kwam het eerder ook tegen in een YouTube filmpje.
Dat was deze video: YouTube: Samsung S21 Series - INSANE Battery Optimization in 1 STEP!. Ik heb hem ook gezien en ingesteld.

• Theratron
Kreeg zojuist toch weer de foutmelding dat Messenger is gestopt. Ik had even de hoop dat het voorbij was na de laatste update, en het is zeker wel minder geworden, maar het gebeurt dus nog steeds... : (
Theratron schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:01:
Kreeg zojuist toch weer de foutmelding dat Messenger is gestopt. Ik had even de hoop dat het voorbij was na de laatste update, en het is zeker wel minder geworden, maar het gebeurt dus nog steeds... : (
Ja, als je er last van hebt, factory reset doen. En anders ermee leren leven, of van je device afhalen en een andere dienst gebruiken.

• almere
Theratron schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:01:
Er is een nieuwe update uit. Inclusief dec beveiliging.
Misschien dat het daar mee over is.
Hier trouwens geen problemen ermee.

Groet

[ Voor 3% gewijzigd door almere op 08-12-2021 12:58 ]

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
dennistd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:21:
[...]

Precies dit probleem heb ik ook al een tijd. Echt specifieke plekken waar ik gewoon geen internet heb, ondanks voldoende 4G-bereik. Op andere plaatsen speelt dat probleem met hetzelfde bereik niet.

Dit is op het moment dat ik dat probleem heb. Iemand die hier verstand van heeft en dit allemaal kan begrijpen?
[Afbeelding]
Ik heb het ook al eens gemeld, maar ik ervaar gelijkaardige problemen op een paar plaatsen waar de verbinding niet altijd optimaal is(simyo). Het probleem is niet zozeer dat er geen verbinding is, maar dat de telefoon de grootste moeite heeft om, uit zichzelf, weer te koppelen met het netwerk, terwijl4g gewoon wordt weergegeven. Even de vliegtuigstand aan en uit, is dan genoeg om meteen weer verbinding met 4g te hebben.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• neeecht
@ArcticWolf @Juancho @swhnld en anderen:
S21 december update is er. Tijd om te testen of het nog beter wordt allemaal! 8)

• Theratron
almere schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:30:
[...]

Er is een nieuwe update uit. Inclusief dec beveiliging.
Misschien dat het daar mee over is.
Hier trouwens geen problemen ermee.

Groet
Helaas, direct nadat ik die installeerde weer de foutmelding, haha. Mee leren leven dan maar....

• ArcticWolf
  • Niet online
neeecht schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:20:
S21 december update is er. Tijd om te testen of het nog beter wordt allemaal! 8)
Geïnstalleerd! Ben benieuwd 8)

Ja, heb ik al sinds vrijdagavond. Geen issues mee tot dusverre.

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:21
kendo schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:57:
[...]

Ik heb het ook al eens gemeld, maar ik ervaar gelijkaardige problemen op een paar plaatsen waar de verbinding niet altijd optimaal is(simyo). Het probleem is niet zozeer dat er geen verbinding is, maar dat de telefoon de grootste moeite heeft om, uit zichzelf, weer te koppelen met het netwerk, terwijl4g gewoon wordt weergegeven. Even de vliegtuigstand aan en uit, is dan genoeg om meteen weer verbinding met 4g te hebben.
Dat werkt bij mij helaas niet op die plekken, de verbinding blijft na het in- en uitschakelen van de vliegtuigstand slecht daar.

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:50
Nvt.. eerdere post eerst lezen dan reageren😅

[ Voor 86% gewijzigd door Renegade666 op 08-12-2021 22:53 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

dennistd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:50:
[...]

Dat werkt bij mij helaas niet op die plekken, de verbinding blijft na het in- en uitschakelen van de vliegtuigstand slecht daar.
Heb je 5G aan of uit staan in de mobiele netwerk settings? Als je dat veranderd, merk je er iets van met de verbinding dat die wel aanwezig blijft?

• Juancho
  • Nu online
Heb nog geen december update binnen gekregen maar zal binnenkort wel komen. Ik merk wel dat het wat beter gaat nu ik 5g heb uitgezet. Zou dat dan echt zoveel extra batterij kosten? Kan ik me bijna niet voorstellen.... Owja en ik heb dat knopje in developers mode aangezet zoals iemand hierboven als tip doorgaf.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Juancho schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:09:
[...]

Heb nog geen december update binnen gekregen maar zal binnenkort wel komen. Ik merk wel dat het wat beter gaat nu ik 5g heb uitgezet. Zou dat dan echt zoveel extra batterij kosten? Kan ik me bijna niet voorstellen.... Owja en ik heb dat knopje in developers mode aangezet zoals iemand hierboven als tip doorgaf.
Hangt helemaal van de dekking en antennes af bij jou. Op vakantie in Portugal met 5G aan heb ik weinig batterij leegloop en haal ik 2 dagen. In Nederland thuis op T-Mobile met 5G aan heb ik wel batterij leegloop en haal ik 1 dag, en met 5G uit 2 dagen.

• Juancho
  • Nu online
swhnld schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:39:
[...]

Hangt helemaal van de dekking en antennes af bij jou. Op vakantie in Portugal met 5G aan heb ik weinig batterij leegloop en haal ik 2 dagen. In Nederland thuis op T-Mobile met 5G aan heb ik wel batterij leegloop en haal ik 1 dag, en met 5G uit 2 dagen.
Tja voor Android 12 had ik 5g wel aan staan en was de batterijduur gewoon normaal. Dus lijkt me dan toch niet aan de dekking te liggen maar gewoon aan de software?

Juancho schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:01:
[...]

Tja voor Android 12 had ik 5g wel aan staan en was de batterijduur gewoon normaal. Dus lijkt me dan toch niet aan de dekking te liggen maar gewoon aan de software?
Of aan een combinatie van factoren. Het is niet alleen Android 12 die uitkwam, ook de mobiele netwerken innoveren constant, en er komen allerlei carrier settings updates langs met enige regelmaat.

Belangrijkste punt, op dit moment is 4G sneller dan 5G (door gebrek aan hogere banden op dit moment), dus het is handig 5G te hebben, maar op dit moment niet erg om terug te schakelen naar 4G.

• YoYo51
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-11 06:49
Na update naar Android 12 merk ik dat me Galaxy s21 Plus een stuk onstabieler is. Sommige apps crashen regelmatig zoals Google Maps. Amazon Prime Video app werkt helemaal niet meer. Hopen dat ze z.s.m. met een update komen. Meer mensen zelfde problemen?

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
YoYo51 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:06:
Na update naar Android 12 merk ik dat me Galaxy s21 Plus een stuk onstabieler is. Sommige apps crashen regelmatig zoals Google Maps. Amazon Prime Video app werkt helemaal niet meer. Hopen dat ze z.s.m. met een update komen. Meer mensen zelfde problemen?
Nee geen enkel probleem mee. Alles super stabiel.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

YoYo51 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:06:
Ja, er zijn er meer die issues rapporteren als je terugleest in dit topic, factory reset doen en je gegevens uit de backup terugzetten lossen de problemen op.
Oorzaak is een gewijzigde structuur onder water in Android, en het eruit slopen van het Facebook framework door Samsung, hierdoor wordt onze privacy beter, maar moeten we wel even door de zure appel heen als er problemen ontstaan. Overigens heeft niet iedereen problemen, het is een combinatie van apps en besturingssysteem waar dit door ontstaat lijkt het.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-11 20:42
Heeft iemand suggesties voor een goede dock voor de S21 die minstens een HDMI out en voeding heeft ?
Ben er gisteren achter gekomen dat ik met de S21 + DeX gebruik kan maken van xCloud op mijn TV. Volgens wat ik op YouTube zie, zou dat vrij goed moeten werken. Ik kan goedkoop een USB-C naar HDMI kabeltje kopen, maar dan loopt je telefoon wel snel leeg, denk ik. Dus zou liever een powered dock hebben die ik dan eventueel ook voor KB+Muis kan gebruiken mocht ie ook USB hebben (wellicht altijd het geval als het powered is).
Twixie schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:29:
Heeft iemand suggesties voor een goede dock voor de S21 die minstens een HDMI out en voeding heeft ?
Ben er gisteren achter gekomen dat ik met de S21 + DeX gebruik kan maken van xCloud op mijn TV. Volgens wat ik op YouTube zie, zou dat vrij goed moeten werken. Ik kan goedkoop een USB-C naar HDMI kabeltje kopen, maar dan loopt je telefoon wel snel leeg, denk ik. Dus zou liever een powered dock hebben die ik dan eventueel ook voor KB+Muis kan gebruiken mocht ie ook USB hebben (wellicht altijd het geval als het powered is).
USB-C docking stations: https://tweakers.net/dock...th5zo--GfYw6QJ-7d0OFVSvkB

Bij mij werkt dit met gebruik van een HP Dock G5 goed. Alleen waren die voor Corona te koop voor 135 Euro, en gaan ze nu rond de 300 Euro over de plank.

Ik heb de indruk dat de i-tec docks in bovenstaande lijst soortgelijk zijn aan de HP dock G5, maar niet getest. pricewatch: i-tec USB-C Dual Display Docking Station with Power Delivery 100 ...

Er zijn ook goedkopere opties, maar dan moet je even kijken of je bijvoorbeeld nog weer een losse extra voeding nodig hebt om het dock van stroom te voorzien, zoals de Lenovo Travel Hub.
pricewatch: Lenovo 4X90S92381 Powered USB-C Travel Hub

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-11 21:19
@Twixie ik heb op vakantie films met een usbc naar Hdmi verloopje. Na een film van 2 uur had ik meer dan 50% batterij over omdat het scherm niet aan stand of zwart met touch pad. Als je uren met xcloud gaat gamen heb je waarschijnlijk wel een voeding nodig.

Verder is Android 12 stabiel bij mij en de batterij even goed. Ik heb T-mobile en geen 5g hier (staat wel aan in de telefoon) maar 4g+ dus over batterij leegloop met 5g kan ik niks zeggen.

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-11 21:50
Hakki schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:54:
[...]

Vanalles geprobeerd.
Cache toestel wissen, apps verwijderen, verlaten beta, manueel update via APK download, nieuwere APK voor AA

Soms gaat het heel even goed, maar snel terug om zeep. Krijg de meldingen niet meer visueel als maps niet open staat, zowel dikke banner bovenaan als preview linksonder blijven uit of staat vast.
Krijg zelfs geluidsmeldingen mail etc door mijn muziek, terwijl het in de opties af staat..

Frustrerend boeltje, geef het op.
Even zo houden want navigatie op zich gaat nog altijd met stem en visueel als maps open blijft staan.. als het bij de volgende maandupdate niet normaal is, toch weer de phn flashen (had de btu genomen als basis voor android 12)
Deze ochtend update AA gehad en in korte rit deze avond leek het weer normaal te werken.
Morgen langere rit.

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:33
Mijn vriendin heeft een S21.
Eerst was er een WhatsApp probleem met een groene streep.
Die is met een update opgelost maar nu heeft ze geen geluid wanneer ze een video verstuurd.

Meer mensen dit probleem?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• Toosh
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07-11 15:17
Hey medetweakers,
Vraagje over jullie batterij. Net een weekje de S21 in bezit, dacht dat ik het net te klein ging vinden maar ben wel tevreden over het handzame formaat.

Batterijgebruik vind ik wel vreemd tot op heden. Vandaag een dagje werken, 1 u screentijd (geen soc mediafanaat of andere gekke dingen, geen games etc..) toch uitkomend op 57 percent..

Gisteren even dagje met spaarstand en batterij presteert schitterend (kom drie dagen toe via deze modus schat ik) . Merk dat Chrome veel slurpt, maar idle verbruikt hij ook vrij snel. Bij vorig cheap Xiaomi model was dit beter op orde.

120 Hertz scherm afzetten lijkt me nogal gek (hiervoor koop je dergelijk toestel).

Enige tips? Thx

• ikbenben
Geef hem nog een aantal dagen. Je gsm is je gebruikspatroon nog aan het leren.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-11 13:51
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar zijn er meer mensen bij wie het automatisch dimmen van het scherm niet meer lekker loopt sinds de laatste update?

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 17:12
Mijn Location zet zichzelf de laatste tijd steeds zelf aan. Ik kom er niet achter welke app/service dit doet. Heb alle apps die als 'allow all the time' de rechten ontnomen, maar het gebeurt nog steeds.

Iemand nog tips? Of ook last van heeft?
yinx84 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:15:
Mijn Location zet zichzelf de laatste tijd steeds zelf aan. Ik kom er niet achter welke app/service dit doet. Heb alle apps die als 'allow all the time' de rechten ontnomen, maar het gebeurt nog steeds.

Iemand nog tips? Of ook last van heeft?
Systeemapp als het weer of de camera app?
Ergens ja gezegt over doorsturen van diagnostische informatie om diensten te helpen verbeteren?
Een find my phone service aan staan?
A-GPS gebruik?
MDM via de werkgever?

• r_buren
  • Nu online
Toosh schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:33:
Hey medetweakers,
Vraagje over jullie batterij. Net een weekje de S21 in bezit, dacht dat ik het net te klein ging vinden maar ben wel tevreden over het handzame formaat.

Batterijgebruik vind ik wel vreemd tot op heden. Vandaag een dagje werken, 1 u screentijd (geen soc mediafanaat of andere gekke dingen, geen games etc..) toch uitkomend op 57 percent..

Gisteren even dagje met spaarstand en batterij presteert schitterend (kom drie dagen toe via deze modus schat ik) . Merk dat Chrome veel slurpt, maar idle verbruikt hij ook vrij snel. Bij vorig cheap Xiaomi model was dit beter op orde.

120 Hertz scherm afzetten lijkt me nogal gek (hiervoor koop je dergelijk toestel).

Enige tips? Thx
Chrome verwijderen en Samsung Internet gebruiken. Is een hele stap weet ik maar batterij is echt stukken beter en t went snel.

• Toosh
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07-11 15:17
Thx probeer even met Samsung internet. Gewoon zo vreemd dat spaarstand zo effectief is zonder al te veel concessies te doen op algemeen gebruiksgemak. Zet nu spaarstand doorheen de werkdag op, 2dagen kom ik toe op deze manier. Lijkt me dus niet echt een batterij issue ...

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10 02:29
Sinds vandaag maakt mijn samsung calculator ineens een tik geluid als je cijfers indrukt.. Heel erg irritant want ik het nergerns uitzetten. Hebben meer mensen dit?

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:34
Heb ik ook, sinds update naar laatste Android.
airwolf83 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:33:
Sinds vandaag maakt mijn samsung calculator ineens een tik geluid als je cijfers indrukt.. Heel erg irritant want ik het nergerns uitzetten. Hebben meer mensen dit?
marcelmg2 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:31:
Heb ik ook, sinds update naar laatste Android.
Ik heb de app even geïnstalleerd, en bij mij maakt deze ook geluid met intikken.
We zijn niet de enige die het hebben. Oplossing op het Samsung forum is de app verwijderen en de Google Calculator installeren.
https://us.community.sams...Sound-On-Tap/td-p/2124613

[ Voor 22% gewijzigd door swhnld op 22-12-2021 08:30 ]

• ikbenben
Iemand die weet hoe ik mijn S21 kan updaten naar de OneUI4.0? Ik heb de update al verleden maand gekregen meer telkens uitgesteld. Ik was van plan om dit te doen tijdens mijn vakantie maar nu verschijnt de update niet meer. Manueel refreshen geeft geen resultaat.

• destorized
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-08 14:18
ikbenben schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:42:
Iemand die weet hoe ik mijn S21 kan updaten naar de OneUI4.0? Ik heb de update al verleden maand gekregen meer telkens uitgesteld. Ik was van plan om dit te doen tijdens mijn vakantie maar nu verschijnt de update niet meer. Manueel refreshen geeft geen resultaat.
https://www.tizenhelp.com...-with-google-play-system/

• ikbenben
Ok, thx. Dus nog eventjes geduld hebben aangezien de update uitgesteld is.
Volgens https://doc.samsungmobile.com/SM-G991B/LUX/doc.html heb ik al 3 updates uitgesteld, ik sta nog op Android 11 laatste versie.

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10 02:29
swhnld schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:29:
[...]

[...]

Ik heb de app even geïnstalleerd, en bij mij maakt deze ook geluid met intikken.
We zijn niet de enige die het hebben. Oplossing op het Samsung forum is de app verwijderen en de Google Calculator installeren.
https://us.community.sams...Sound-On-Tap/td-p/2124613
Wel irritant zeg maar ben dus in ieder geval niet de enige. Maar ik ga dus idd maar even de google calculator instaleren en misschien komt er later nog een update voor de samsung calculator

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Voor wat het waard is: bij mij is de calculator volledig stil. Wellicht toch ergens een instelling?

• Skix_Aces
Telesto schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:19:
Voor wat het waard is: bij mij is de calculator volledig stil. Wellicht toch ergens een instelling?
Als je systeemgeluiden uitzet is het geluid in de calculator ook uit. Ik heb mijn systeemgeluiden standaard uitstaan vanwege de camera shutter, en op andere plaatsen vind ik het ook irritant.

• r_buren
  • Nu online
airwolf83 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:02:
[...]

Wel irritant zeg maar ben dus in ieder geval niet de enige. Maar ik ga dus idd maar even de google calculator instaleren en misschien komt er later nog een update voor de samsung calculator
Lees : https://www.galaxyclub.nl...ung-galaxy-s21-stopgezet/

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:31
Nieuwe firmware BULC is vrijgegeven. Eerst DBT en daarna zal de rest wel volgen.

• kendo
  • Niet online
Ik heb sinds de 2e december update wat problemen op mijn s21 ultra met het blauwfilter/oogbescherming.

Regelmatig is het scherm gelig van kleur, terwijl het blauw filter uit staat. Net ook weer. Na een paar keer aan en uit, schiet het scherm ineens weer naar de juiste witte kleur. Erg vervelend.

Ook heb ik sinds een paar dagen geen hoes en screenprotector meer om de telefoon, maar hij is dan erg gevoelig voor aanraking langs de schermranden. Regelmatig een verkeerde input, of een blokkade omdat mijn vingers dan net per ongeluk de randen aanraken.

Het scherm komt nu wel echt tot zijn recht, maar de achterkant maakt hem wel spekglad om goed beet te kunnen houden.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

kendo schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:39:
Ik heb sinds de 2e december update wat problemen op mijn s21 ultra met het blauwfilter/oogbescherming.

Regelmatig is het scherm gelig van kleur, terwijl het blauw filter uit staat. Net ook weer. Na een paar keer aan en uit, schiet het scherm ineens weer naar de juiste witte kleur. Erg vervelend.
Maak een backup, doe een fabriek reset, lost dat het niet op, contact opnemen met Samsung of de winkel en opsturen voor garantie.

• kendo
  • Niet online
swhnld schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:51:
[...]

Maak een backup, doe een fabriek reset, lost dat het niet op, contact opnemen met Samsung of de winkel en opsturen voor garantie.
Komende week heb ik mooi de tijd om eens een "echte" reset uit te voeren. Dit is echt iets dat sinds de G998BXXS3BUKG(3-12-2021) of de G998BXXS3BUL1(8-12-2021) update aanwezig is. Daarvoor nooit last gehad, terwijl ik de optie, 's avonds, regelmatig gebruik.

Pagina: 1 ... 29 ... 44 Laatste

Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic

In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.