Klopt, bij mij ook. Al moest ik wel eerst naar Instellingen - Apps - Speciale Toegang - Apps Apparaatbeheer en daar het schuifje bj Outlook verwijderen. Daarna heb ik de Galaxy Store Outlook verwijderd, Toen de telefoon geherstart en daarna weer Outlook geinstalleerd vanuit de Google Play Store. Toen Outlook geinstalleerd was kon ik weer account toevoegen, apparaatbeheer accepteren etc etc.stijn1309 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:38:
Update van Outlook app uit en nu geen crashes meer!
Outlook werkt weer als een zonnetje.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Ik had de play store versie er nog opstaan die de hele tijd crashte met de hoop dat het snel verholpen zou zijn... Dus voor mij was het een kwestie van updaten en klaar!r_buren schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:43:
[...]
Klopt, bij mij ook. Al moest ik wel eerst naar Instellingen - Apps - Speciale Toegang - Apps Apparaatbeheer en daar het schuifje bj Outlook verwijderen. Daarna heb ik de Galaxy Store Outlook verwijderd, Toen de telefoon geherstart en daarna weer Outlook geinstalleerd vanuit de Google Play Store. Toen Outlook geinstalleerd was kon ik weer account toevoegen, apparaatbeheer accepteren etc etc.
Outlook werkt weer als een zonnetje.
Nu Whatsapp opnieuw installeren en de backup terugzetten. Lost dat de groene lijntjes op?
Daar ben ik dus echt te lui voor, is dit een werkende workaround dan?swhnld schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:41:
@SYQ @ArcticWolf Maak een backup van Whatsapp, daarna verwijder de app, vervolgens op bestandssysteem alle Whatsapp folders verwijderen. Daarna telefoon herstarten.
Nu Whatsapp opnieuw installeren en de backup terugzetten. Lost dat de groene lijntjes op?
Is er nog steeds sprake van regelmatige battery drain, warm worden en de percentages van je batterij zien verdampen?
Kan een nieuw toestel aanschaffen via Telenet met 100€ cashback waardoor de 128GB versie op 400€ zou uitkomen. Verleidelijk, maar ik heb schrik dat de batterij capaciteit voor mij echt te klein gaat zijn als redelijk stevige gebruiker. Maak ik me zorgen om niks? Na 3 jaar wil ik nog steeds gewoon de dag kunnen doorkomen zonder bij te laden / besparingstrukjes uit te halen.
Het was de oplossing voor Whatsapp problemen bij de Android 11 upgrade op veel systemen. Of ook hier...SYQ schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:36:
[...]
Daar ben ik dus echt te lui voor, is dit een werkende workaround dan?
Niet geschoten, altijd mis.
Pak de S21+, die heeft een grotere accu.Lambo LP670 SV schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:03:
Wat zijn de ervaringen van de gebruikers van de gewone S21 5G hier met betrekking tot de batterij?
Is er nog steeds sprake van regelmatige battery drain, warm worden en de percentages van je batterij zien verdampen?
Kan een nieuw toestel aanschaffen via Telenet met 100€ cashback waardoor de 128GB versie op 400€ zou uitkomen. Verleidelijk, maar ik heb schrik dat de batterij capaciteit voor mij echt te klein gaat zijn als redelijk stevige gebruiker. Maak ik me zorgen om niks? Na 3 jaar wil ik nog steeds gewoon de dag kunnen doorkomen zonder bij te laden / besparingstrukjes uit te halen.
Nou heb het voor jullie getest, het heeft niet geholpen. Nu heb ik weer een sloot aan whatsapp media in mijn Gallery waarvan datum niet klopt 🤡swhnld schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:41:
@SYQ @ArcticWolf Maak een backup van Whatsapp, daarna verwijder de app, vervolgens op bestandssysteem alle Whatsapp folders verwijderen. Daarna telefoon herstarten.
Tsja, er is nog een alternatief, mijn problemen na de Android 12 upgrade waren weg na een factory reset, maar die kost nog een uurtje of 2 meer werk...SYQ schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:23:
[...]
Nou heb het voor jullie getest, het heeft niet geholpen. Nu heb ik weer een sloot aan whatsapp media in mijn Gallery waarvan datum niet klopt 🤡
Ik had overigens alle media naar de cloud gearchiveerd vooraf en opgeschoond op het apparaat (ruimte vrij maken optie). Scheelt na de reset een hoop tijd. En vooraf ben ik zeker dat het veilig gearchiveerd was.
[ Voor 7% gewijzigd door swhnld op 24-11-2021 21:45 ]
Ik had voor de android 12 geen batterij-issues, en daarna ook niet. Ik kom met mijn gebruik met gemak 2 dagen door, maar ik ben geen stevige gebruiker. Een dag moet mijn inziens makkelijk lukken. Batterij-drain ligt vaker aan een (slecht geoptimaliseerde) app dan aan de telefoon zelf.Lambo LP670 SV schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:03:
Wat zijn de ervaringen van de gebruikers van de gewone S21 5G hier met betrekking tot de batterij?
Warm worden had ik alleen de eerste week na aanschaf last van, waarschijnlijk omdat de telefoon aan het inleren is en op de achtergrond veel doet. Sindsdien nooit meer opgemerkt. Batterij-percentage terug zien lopen valt ook wel mee, vooral het scherm is de grootste verbruiker.
Fijn dat je het hebt getest want zat daar echt niet op te wachtenSYQ schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:23:
[...]
Nou heb het voor jullie getest, het heeft niet geholpen. Nu heb ik weer een sloot aan whatsapp media in mijn Gallery waarvan datum niet klopt 🤡
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Die kost bij Telenet een pak meer, is het me niet waard (en is me ook iets te groot denk ik)
Met de huidige aanbiedingen een S21 voor 400€ en de S21+ voor 600€.
Dus de gewone S21 voldoet waarschijnlijk niet qua accuduur met stevig gebruik?
ligt eraan wat je onder stevig verstaat. Voor Android 12 kon ik er makkelijk een dag mee, ook met best veel gebruik. En eenmaal buiten de deur (voor langere tijd) neem ik sowieso altijd een powerbank mee dus accuduur is dan nooit een probleem.Lambo LP670 SV schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:51:
[...]
Die kost bij Telenet een pak meer, is het me niet waard (en is me ook iets te groot denk ik)
Ik neem aan dat er nog wel een update komt voor Android 12 en de batterij optimalisatie. Dat zie je wel vaker na een grotere update. Dat er wat issues zijn die later worden gefixed.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Lees veel gedoe over de accuduur. Dat is wel een pré. Iemand hier met een s21 ultra die ergens tegenaan loopt?
Ik heb zelf een S21 Ultra, met op Android 12 de accu bescherming aan dat hij niet verder dan 85% oplaad. Einde dag heb ik tussen 39 en 59 procent accu over afhankelijk van gebruik. Ik trek laad op bij 10 procent ongeveer, en dan is hij in 38 minuten weer op 85 procent.
Ga ik naar kantoor wordt de telefoon draadloos opgeladen in de auto, vandaar ook de 85% bescherming die ik aangezet heb, want ik zit op de dagen dat ik naar kantoor ga 75 minuten heen en 75 minuten terug in de auto.
Enige optimalisatie die ik gedaan heb is 5G uitzetten, dat was een accu drain voor mij (i.c.m. T-Mobile netwerk en dual sim). De rest laat ik de optimalisatie van apps aan Samsung over. Ook helderheid e.d. staat allemaal op de default. Toen ik begin dit jaar het toestel net had, heb ik er bijna 3 dagen mee gedaan nadat ik alles geoptimaliseerd had, maar nu na de Android 12 upgrade toestel vers gereset en nog geen tijd genomen voor optimalisatie.
https://www.androidplanet...sung-one-ui-4-android-12/
One UI 4/Android update is hier aan het installeren. PHN toestel, OTA. Duurt dus wel even, dus niet denken, even snel installeren
[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 25-11-2021 12:45 ]
Ik zou daarna ook een factory reset doen en de boel opnieuw instellen zodat je alle nieuwe instellingen ook tegenkomt en kunt inrichten, en er niets blijft hangen van Android 11.418O2 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:40:
https://news.samsung.com/...ience-centered-around-you
https://www.androidplanet...sung-one-ui-4-android-12/
One UI 4/Android update is hier aan het installeren. PHN toestel, OTA. Duurt dus wel even, dus niet denken, even snel installeren
Daarnaast zijn er her en der issues met crashende apps, of problemen met whatsapp video delen.
Ik ga het zien, Reset doe ik niet als het niet hoeft. Voor alles weer is geinstalleerd en alle apps werken ben ik een halve dag verderswhnld schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:53:
[...]
Ik zou daarna ook een factory reset doen en de boel opnieuw instellen zodat je alle nieuwe instellingen ook tegenkomt en kunt inrichten, en er niets blijft hangen van Android 11.
Daarnaast zijn er her en der issues met crashende apps, of problemen met whatsapp video delen.
Presteert de camera na de UI4 update nog steeds ondermaats? Dat is toch een veelgelezen klacht. Of zijn dat vooral de salty users?swhnld schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:57:
@Lambo LP670 SV @Sosua Accuduur is enorm subjectief, je kunt hooguit de statistieken in de reviews vergelijken met de statitieken van je huidige telefoon.
Ik heb zelf een S21 Ultra, met op Android 12 de accu bescherming aan dat hij niet verder dan 85% oplaad. Einde dag heb ik tussen 39 en 59 procent accu over afhankelijk van gebruik. Ik trek laad op bij 10 procent ongeveer, en dan is hij in 38 minuten weer op 85 procent.
Ga ik naar kantoor wordt de telefoon draadloos opgeladen in de auto, vandaar ook de 85% bescherming die ik aangezet heb, want ik zit op de dagen dat ik naar kantoor ga 75 minuten heen en 75 minuten terug in de auto.
Enige optimalisatie die ik gedaan heb is 5G uitzetten, dat was een accu drain voor mij (i.c.m. T-Mobile netwerk en dual sim). De rest laat ik de optimalisatie van apps aan Samsung over. Ook helderheid e.d. staat allemaal op de default. Toen ik begin dit jaar het toestel net had, heb ik er bijna 3 dagen mee gedaan nadat ik alles geoptimaliseerd had, maar nu na de Android 12 upgrade toestel vers gereset en nog geen tijd genomen voor optimalisatie.
De stabiele update kwam echter ook met een bug in de verversingssnelheid van het scherm waardoor het leek alsof animaties en scrollen haperden. Samsung heeft hiervoor een nieuwe hotfix-update uitgebracht om dit probleem op te lossen
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Ik heb dat bericht ook gelezen. Kanttekening hierin is dat deze bug alleen de varianten met een Qualcomm processor treft.Erik1805 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:30:
Las onderstaande op Androidworld, iemand die update al?
De stabiele update kwam echter ook met een bug in de verversingssnelheid van het scherm waardoor het leek alsof animaties en scrollen haperden. Samsung heeft hiervoor een nieuwe hotfix-update uitgebracht om dit probleem op te lossen
Ah oke, dan geldt dat niet voor de NL variantenGismo1979 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:36:
[...]
Ik heb dat bericht ook gelezen. Kanttekening hierin is dat deze bug alleen de varianten met een Qualcomm processor treft.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Yep.Erik1805 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:37:
[...]
Ah oke, dan geldt dat niet voor de NL varianten
Hier is heb ik het artikel gevonden waar ik het gelezen heb (is wel in het Engels):
https://www.sammobile.com...laxy-s21-has-a-lag-issue/
Nope, alleen dat ik hier ook last van heb. Maar ga er niet teveel moeite insteken, want kijk toch bijna nooit meer op Facebook.Rienbos schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:24:
Sinds de update naar 12 werken de links in berichten in Facebook niet meer. Dus een artikel met een link naar een nieuwssite werkt niet. Ik heb dit ook in Instagram. Apps cache geleegd geen resultaat, opnieuw geinstalleerd werkt niet. Iemand een idee?
Waar zie jij een gewone S21 voor €400? Ik wil morgen mijn slag slaan met Black Friday en wil de S21 5G kopen.Lambo LP670 SV schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:51:
[...]
In combinatie met een abonnement kan hij fors goedkoper worden. Daar komt ook nog een 100 euro cashback bovenop als je hem deze week besteld: https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=7G5HTHY2YMBRVTRD07 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:46:
[...]
Waar zie jij een gewone S21 voor €400? Ik wil morgen mijn slag slaan met Black Friday en wil de S21 5G kopen.
Waar zie jij hem voor 800 eu dan?devastator83 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:10:
Ik kan de S21 ultra kopen voor 800 euro, goedkoper als de Pixel 6 Pro dus. Ik twijfel behoorlijk hard tussen deze 2 toestellen. Iemand die ze beide heeft en zn ervaringen kan delen ?
Website van Telenet (BE), je moet er wel klant zijn. Is overigens het losse toestel zonder abbo ofzo.TRD07 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:46:
[...]
Waar zie jij een gewone S21 voor €400? Ik wil morgen mijn slag slaan met Black Friday en wil de S21 5G kopen.
Dus 500 - 100 cashback.
[ Voor 11% gewijzigd door Lambo LP670 SV op 25-11-2021 19:16 ]
In alle review lees ik dat de prijs/kwaliteit van de pixel hoger ligt, maar als de prijs nagenoeg hetzelfde is ...
[ Voor 25% gewijzigd door devastator83 op 25-11-2021 17:52 ]
100 euro cashback op een telefoon 849 euro is te weinig voor Black Friday. Dat kan beterSkix_Aces schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:44:
[...]
In combinatie met een abonnement kan hij fors goedkoper worden. Daar komt ook nog een 100 euro cashback bovenop als je hem deze week besteld: https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=7G5HTHY2YMBRV
Ah geen lid daar en heb een Sim-Only abonnement, dus moet een phone-only aanbieding zijn. Moet toch wel ergens iets beters te krijgen zijn dan EUR 100 cashback bij Samsung zelfLambo LP670 SV schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:38:
[...]
Website van Telenet (BE), je moet er wel klant zijn.
Dus 500 - 100 cashback
Dat geld niet alleen voor de telefoon als je hem bij Samsung koopt heTRD07 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:55:
[...]
100 euro cashback op een telefoon 849 euro is te weinig voor Black Friday. Dat kan beter
EDIT: Ik lees nu dat je al een sim only abonnement hebt. Een telefoon als de S21 zou ik nooit zonder abonnement kopen omdat hij dan gewoon te duur wordt. Zeker nu met Black Friday zijn de beste deals echt te vinden als je hem icm een abonnement koopt.
[ Voor 20% gewijzigd door Skix_Aces op 25-11-2021 18:04 ]
Samsung heeft het hele Facebook framework aangepakt van Android 11 (waar het een onderdeel van de Samsung Rom was) naar Android 12, waar ze het niet meer in hun rom gebouwd hebben.Rienbos schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:24:
Sinds de update naar 12 werken de links in berichten in Facebook niet meer. Dus een artikel met een link naar een nieuwssite werkt niet. Ik heb dit ook in Instagram. Apps cache geleegd geen resultaat, opnieuw geinstalleerd werkt niet. Iemand een idee?
De meeste mensen hebben er geen zin in, maar na een versie upgrade van het OS is het altijd het beste om een backup te maken, dan een factory reset te doen en je apps opnieuw te installeren.
Dit komt omdat er heel veel variaties ontstaan met wat mensen aanpassen waardoor onmogelijk alles eruit gehaald wordt bij het testen en er altijd ergens fouten ontstaan. Dit geld voor een telefoon, een PC, eigenlijk overal met een grote wijziging.
Dit hele proces kost je 2-3 uur werk waarschijnlijk.
Salty users.Sosua schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:21:
[...]
Presteert de camera na de UI4 update nog steeds ondermaats? Dat is toch een veelgelezen klacht. Of zijn dat vooral de salty users?
Plus Samsung staat niet stil en er er komt een Expert app aan, staat nu in beta in Zuid-Korea.
https://www.xda-developer...era-app-galaxy-s21-ultra/
https://www.galaxyclub.nl...pp-voor-galaxy-s21-ultra/
Hij plakt uiteraard wel het laatste item, maar ik kon altijd een kiezen tussen 'paste' en 'clipboard'.
Nu is clipboard dus weg, en in settings zoeken naar clipboard levert alleen een toggle op voor notificatie aan/uit.
Iemand?
Nu tijdens BF is het toestel voor +/-400 te koop (na cashback) icm abbo.
S20 FE 5g idem. Toestel is wel iets groter maar heeft wel een sd slot.
Vanavond nog maar verder inlezen en morgen een knoop doorhakken.
Cons:::BB4E
Dan ga ik dat doen. Ben ik weer even van de straat af. Bedankt voor het advies.swhnld schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:09:
[...]
Samsung heeft het hele Facebook framework aangepakt van Android 11 (waar het een onderdeel van de Samsung Rom was) naar Android 12, waar ze het niet meer in hun rom gebouwd hebben.
De meeste mensen hebben er geen zin in, maar na een versie upgrade van het OS is het altijd het beste om een backup te maken, dan een factory reset te doen en je apps opnieuw te installeren.
Dit komt omdat er heel veel variaties ontstaan met wat mensen aanpassen waardoor onmogelijk alles eruit gehaald wordt bij het testen en er altijd ergens fouten ontstaan. Dit geld voor een telefoon, een PC, eigenlijk overal met een grote wijziging.
Dit hele proces kost je 2-3 uur werk waarschijnlijk.
Het zit er wel in, binnen de nieuwe privacy instellingen en Samsung toetsenbord. Heb hem gezien tijdens opnieuw instellen van mijn telefoon na de factory reset afgelopen weekend, dus het is er nog wel.dragon2 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:52:
Ik kan op mijn s21 ultra mijn clipboard niet meer vinden sinds Android 12 😕
Hij plakt uiteraard wel het laatste item, maar ik kon altijd een kiezen tussen 'paste' en 'clipboard'.
Nu is clipboard dus weg, en in settings zoeken naar clipboard levert alleen een toggle op voor notificatie aan/uit.
Iemand?
Heb je ook alle apps via de Galaxy Store gecontroleerd op updates?
Ik denk dat het probleem zit bij Swift keyboard dat ik al jaren gebruik.swhnld schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:13:
[...]
Het zit er wel in, binnen de nieuwe privacy instellingen en Samsung toetsenbord. Heb hem gezien tijdens opnieuw instellen van mijn telefoon na de factory reset afgelopen weekend, dus het is er nog wel.
Nu even Samsung keyboard ingesteld en nu is de optie er wel
Ik ga denk niet over gaan tot aankoop. Weet nu al dat ik me veel te veel ga ergeren aan de te kleine batterij die snel leeg is door de niet al te zuinige soc en modem. Gepruts met powerbanks heb ik geen zin in, doet de luxe feeling teniet in mijn ogen van een high-end apparaat.shameblaster schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:27:
Ik twijfel ook enorm om de s21 aan te schaffen. Lees veel wisselende ervaringen over de accu.
Nu tijdens BF is het toestel voor +/-400 te koop (na cashback) icm abbo.
S20 FE 5g idem. Toestel is wel iets groter maar heeft wel een sd slot.
Vanavond nog maar verder inlezen en morgen een knoop doorhakken.
Jammer want de gewone S21 heeft in mijn ogen wel een redelijk compact design en goede camera's.
Ik laat hem sowieso wel elke dag op wat een goede routine is.
En dit was de oplossing. Alles werkt weer.Rienbos schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:51:
[...]
Dan ga ik dat doen. Ben ik weer even van de straat af. Bedankt voor het advies.
De devs moeten dit wel weten maar lijken van de aardbodem verdwenen
Gelukkig doet cube acr het nog wel
[ Voor 6% gewijzigd door dragon2 op 26-11-2021 17:52 ]
Veiligheidspatch staat nog op november.. vreemd dat ze niet ineens combinerenr_buren schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:27:
De december update komt er ook al weer aan : https://www.sammobile.com...s-to-update-several-apps/
En geïnstalleerd bedankt 🙂r_buren schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:27:
De december update komt er ook al weer aan : https://www.sammobile.com...s-to-update-several-apps/
Samsung Flip 7
Oh ik wist niet dat ie in Nederland ook al uit was
Heb hem via een samfirmware downloader binnen geharkt te vinden op xda 🙂r_buren schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:02:
[...]
Oh ik wist niet dat ie in Nederland ook al uit wasBij mij komt er nog niks, maar dat zal dan vast snel komen.
Samsung Flip 7
Mogelijk de carrier policies ofzo. Band 1 wordt nu weer normaal gemeten/weergegeven en batterij verbruik lijkt beter te zijn.
In 4G en 5G modus.
Update: Na het wisselen van de sim (fysiek sim2 en esim1) is het weer drama met banden en metingen.
Daar zit dus een dikke bug.
[ Voor 21% gewijzigd door neeecht op 27-11-2021 00:56 ]
Is bij jou het probleem (groene strepen) met video versturen via WhatsApp opgelost? Ik heb paar dgn terug ook factory reset gedaan maar video's worden nog steeds crappy ontvangen door tegenpartijswhnld schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:13:
[...]
Het zit er wel in, binnen de nieuwe privacy instellingen en Samsung toetsenbord. Heb hem gezien tijdens opnieuw instellen van mijn telefoon na de factory reset afgelopen weekend, dus het is er nog wel.
Niet te vinden op Sam iig 🙂swhnld schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:29:
@dave1972 dat is nog de november update. Blijkbaar heeft Duitsland al een december versie.
Samsung Flip 7
Ik heb nul problemen op dit moment.SYQ schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:40:
[...]
Is bij jou het probleem (groene strepen) met video versturen via WhatsApp opgelost? Ik heb paar dgn terug ook factory reset gedaan maar video's worden nog steeds crappy ontvangen door tegenpartij
Moet wel zeggen dat ik na dat factory reset, geen backup van de telefoon heb terug gezet, maar alleen apps individueel wanneer nodig.
Wel een backup van Whatsapp terug gezet, maar zonder media, die had ik los gearchiveerd wat ik wil bewaren, en de rest weggegooid.
Dat verklaard waarom m'n internet zo slecht is de laatste paar dagen... dacht dat het aan Vodafone lag, maar je ziet het communicatie icoontje dan schakelen tussen 4g en 4g+ maar er gebeurd niks. Waardeloos weer...neeecht schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:59:
@ArcticWolf lijkt erop dat de S21 een stille kleine update in de achtergrond heeft gekregen.
Mogelijk de carrier policies ofzo. Band 1 wordt nu weer normaal gemeten/weergegeven en batterij verbruik lijkt beter te zijn.
In 4G en 5G modus.
Update: Na het wisselen van de sim (fysiek sim2 en esim1) is het weer drama met banden en metingen.
Daar zit dus een dikke bug.
Nou zelfde gedaan, backup WhatsApp zelfs genegeerd en nog steeds zie ik een groen streep wanneer ik video's verstuur. Eindresultaat 2x factory reset en nog steeds niet opgelost. Nou ja, iig vanavond iets te doen 🙃swhnld schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:20:
[...]
Ik heb nul problemen op dit moment.
Moet wel zeggen dat ik na dat factory reset, geen backup van de telefoon heb terug gezet, maar alleen apps individueel wanneer nodig.
Wel een backup van Whatsapp terug gezet, maar zonder media, die had ik los gearchiveerd wat ik wil bewaren, en de rest weggegooid.
Ja er is weer iets goed mis.ArcticWolf schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:16:
[...]
Dat verklaard waarom m'n internet zo slecht is de laatste paar dagen... dacht dat het aan Vodafone lag, maar je ziet het communicatie icoontje dan schakelen tussen 4g en 4g+ maar er gebeurd niks. Waardeloos weer...
WhatsApp windows werkt niet meer bij opstarten.
Vroeger kon ik powerknop even snel indrukken. Nu moet ik scherm ontgrendelen voordat het werkt.
En soms zelfs ook WhatsApp op de telefoon even openen.
Als je *#0011# opent dan kun je het gedrag van de telefoon zien met de banden.
Vooral Band 1 gaat hier compleet verkeerd.
Web Whatsapp werkt hier wel tot nu nog steeds naar behorenneeecht schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:01:
[...]
Ja er is weer iets goed mis.
WhatsApp windows werkt niet meer bij opstarten.
Vroeger kon ik powerknop even snel indrukken. Nu moet ik scherm ontgrendelen voordat het werkt.
En soms zelfs ook WhatsApp op de telefoon even openen.
Als je *#0011# opent dan kun je het gedrag van de telefoon zien met de banden.
Vooral Band 1 gaat hier compleet verkeerd.
Wellicht is het provider verschillend?ArcticWolf schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:08:
[...]
Web Whatsapp werkt hier wel tot nu nog steeds naar behoren
I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.
Balen zeg. Zijn dit filmpjes die je zelf maakt? Of die je doorstuurt? Whatsapp probeert de beelden te optimaliseren, mogelijk gaat het daar fout, is ergens een instelling voor dacht ik maar kan het zo snel niet vinden.SYQ schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:47:
[...]
Nou zelfde gedaan, backup WhatsApp zelfs genegeerd en nog steeds zie ik een groen streep wanneer ik video's verstuur. Eindresultaat 2x factory reset en nog steeds niet opgelost. Nou ja, iig vanavond iets te doen 🙃
Is hier al iets voor?
Dat moet iets anders zijn. Haal 1,5 dag met gemak en Android 12Juancho schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:06:
Ik weet niet wat er aan de hand is maar mijn S21 met Android 12 gaat echt bizar snel leeg momenteel. Hala bij lange na niet 1 dag, bij normaal gebruik. Bizar om het % te zien dalen...
Is hier al iets voor?
Reset en restoreJuancho schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:06:
Ik weet niet wat er aan de hand is maar mijn S21 met Android 12 gaat echt bizar snel leeg momenteel. Hala bij lange na niet 1 dag, bij normaal gebruik. Bizar om het % te zien dalen...
Is hier al iets voor?
Dat zal voor mij echt de allerlaatste oplossing zijn. Ik heb een heel nova launcher setup draaien, veel KGWT packs die runnen. Volgens mij wordt dat allemaal niet meegenomen bij een restore en moet je alles weer gaan installeren en instellen.
Best een gedoe als je niet de standaard samsung schil gebruik.
Dat is je eigen keus natuurlijk. Maar het is sowieso goed om na te denken over een back-up en restore strategieJuancho schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:09:
[...]
Dat zal voor mij echt de allerlaatste oplossing zijn. Ik heb een heel nova launcher setup draaien, veel KGWT packs die runnen. Volgens mij wordt dat allemaal niet meegenomen bij een restore en moet je alles weer gaan installeren en instellen.
Best een gedoe als je niet de standaard samsung schil gebruik.
Dat heb ik wel maar nova en al die KGWT dingen komen nooit goed terug als je er een backup van maakt. Heel irritant, anders had ik idd zo ff een volledige sweep gedaan.418O2 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:15:
[...]
Dat is je eigen keus natuurlijk. Maar het is sowieso goed om na te denken over een back-up en restore strategie
Maar misschien moet het wel, zal even kijken of de accu komende week weer so snel leeg loopt.
Idd, video's gemaakt met de Samsung camera. Maar ik ben niet de enige, meerdere topics op het Samsung forum. Ff uitzingen dusswhnld schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:00:
[...]
Balen zeg. Zijn dit filmpjes die je zelf maakt? Of die je doorstuurt? Whatsapp probeert de beelden te optimaliseren, mogelijk gaat het daar fout, is ergens een instelling voor dacht ik maar kan het zo snel niet vinden.
Ik had een bug report ingestuurd naar Samsung. Ze hebben gereageerd dat het probleem bij WhatsApp ligt en dat ze het naar hun hebben doorgestuurd. Aangezien het alleen gebeurd bij WhatsApp zou het ook goed een WhatsApp bug kunnen zijn in combinatie met Android 12.SYQ schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:28:
[...]
Idd, video's gemaakt met de Samsung camera. Maar ik ben niet de enige, meerdere topics op het Samsung forum. Ff uitzingen dus
Probeer eens 2G/3G/4G modus? (Geen 5G dus)Juancho schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:06:
Is hier al iets voor?
Of kan dit niet in android 12 ?
Zie het niet meer staat bij de settings in de camera app.
[ Voor 22% gewijzigd door almere op 28-11-2021 06:36 ]
Zal ik eens doen, maar voor Android 12 geen last gehad dus.neeecht schreef op zondag 28 november 2021 @ 01:49:
[...]
Probeer eens 2G/3G/4G modus? (Geen 5G dus)
Afgelopen nacht eens een test gedaan. Geladen tot 100%, slapen en om 0830 van ochtend was het 70%.lijkt me absoluut nie t kunnen, zo'n drop terwijl de telefoon op het nacht kastje ligt.
En als je in instellingen- meldingen -alle apps de camera op stil zet?almere schreef op zondag 28 november 2021 @ 06:35:
Weet iemand hoe je het shutter geluid uit zet als je een foto maakt.
Of kan dit niet in android 12 ?
Zie het niet meer staat bij de settings in de camera app.
Die van mij doet 10 procent in de nacht ongeveer met 5G uit.Juancho schreef op zondag 28 november 2021 @ 09:22:
[...]
Zal ik eens doen, maar voor Android 12 geen last gehad dus.
Afgelopen nacht eens een test gedaan. Geladen tot 100%, slapen en om 0830 van ochtend was het 70%.lijkt me absoluut nie t kunnen, zo'n drop terwijl de telefoon op het nacht kastje ligt.
Overigens kan er ook een app zijn in de achtergrond die problemen veroorzaakt. Even je batterij statistieken bekijken welk proces het meeste gebruikte.
Hellaas dit werkt ook niet.swhnld schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:21:
[...]
En als je in instellingen- meldingen -alle apps de camera op stil zet?
Nog steeds het shutter geluid bij het nemen van een foto.
Welk land heb je je telefoon gekocht? In sommige landen is het namelijk verplicht dat de camera bij het maken van foto’s geluid maken, zodat vieze mensen niet meer ongezien foto’s kunnen maken.almere schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:39:
[...]
Hellaas dit werkt ook niet.
Gewoon in Nederland bij mobiel.nlFiscalist schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:00:
[...]
Welk land heb je je telefoon gekocht? In sommige landen is het namelijk verplicht dat de camera bij het maken van foto’s geluid maken, zodat vieze mensen niet meer ongezien foto’s kunnen maken.
Als je bij instellingen naar geluiden en trillen gaat, en dan naar volume dan kan je systeemgeluiden uitzetten. De camera shutter is dan ook stil.almere schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:39:
[...]
Hellaas dit werkt ook niet.
Als je dan weer terug gaat naar geluiden en trillen en dan naar bediening systeemgeluid/trillen dan kan je daar onderaan ook nog het trillen van de camera shutter uitzetten.
Ik heb helaas geen optie kunnen vinden waarbij enkel het geluid van de camera wordt uitgezet.
Ja zo werkt het idd. Wel jammer dat Samsung de aan uit optie heeft weggelaten.Skix_Aces schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:37:
[...]
Als je bij instellingen naar geluiden en trillen gaat, en dan naar volume dan kan je systeemgeluiden uitzetten. De camera shutter is dan ook stil.
Als je dan weer terug gaat naar geluiden en trillen en dan naar bediening systeemgeluid/trillen dan kan je daar onderaan ook nog het trillen van de camera shutter uitzetten.
Ik heb helaas geen optie kunnen vinden waarbij enkel het geluid van de camera wordt uitgezet.
In ieder geval werkt het zo.
Bedankt .
Mijn nieuwe Tab S7 kreeg gelijk een update naar November.
Zijn er meerdere die Android 12 nog niet hebben ontvangen?
Heb je alles geüpdate, inclusief Galaxy Store apps en Google Apps?MRoubos schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:52:
Heb gisteren mijn s21+ binnen gehad. Bij Samsung nl besteld. Maar krijg Android 12 nog niet. Beveiliging staat op Oktober.
Mijn nieuwe Tab S7 kreeg gelijk een update naar November.
Zijn er meerdere die Android 12 nog niet hebben ontvangen?
En daarna telefoon een herstart gegeven?
Ja er is iets compleet mis.Juancho schreef op zondag 28 november 2021 @ 09:22:
[...]
Zal ik eens doen, maar voor Android 12 geen last gehad dus.
Heb je toevallig dual sim?
Nee gewoon 1 sim kaartje.neeecht schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:53:
[...]
Ja er is iets compleet mis.
Heb je toevallig dual sim?
Zie hierboven. Is echt het laatste redmiddel voor mij.Albert020 schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:46:
[...]
Heb je al een fabriek reset geprobeerd ?
Ik denk dat je dat beter maar wel kan doen dan eeuwen klooien. En sowieso niet gelijk updaten met een complexere installatie. Duurt altijd even voor alle software is aangepast op nieuwe Android versies.Juancho schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:48:
[...]
Zie hierboven. Is echt het laatste redmiddel voor mij.
Zullen we eerst even op de volgende update wachten?418O2 schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:55:
[...]
Ik denk dat je dat beter maar wel kan doen dan eeuwen klooien. En sowieso niet gelijk updaten met een complexere installatie. Duurt altijd even voor alle software is aangepast op nieuwe Android versies.
Alle vorige bugs heeft Samsung ook gefixt. Wel bloedje irritant steeds, dan wel ja.
Als hij nu issues heeft en die gauw wil hebben opgelost, dan zou ik niet gaan wachten op de eerste update.neeecht schreef op zondag 28 november 2021 @ 23:26:
[...]
Zullen we eerst even op de volgende update wachten?
Alle vorige bugs heeft Samsung ook gefixt. Wel bloedje irritant steeds, dan wel ja.
Waarschijnlijk kost het prutsen met allerlei mogelijke trucjes je meer tijd dan een reset, plus je hebt de kans door het gepruts nieuwe problemen en complexiteit toe te voegen.Juancho schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:48:
[...]
Zie hierboven. Is echt het laatste redmiddel voor mij.
Ik begrijp best dat je er tegenop ziet om de reset te doen, maar het is een kwestie van er even voor gaan zitten, plannen en doen.
Zo wie zo is het goed om de stappen te doorlopen dat je weet dat je alles goed geregeld hebt mocht je je telefoon ooit verliezen, of kapot gaan.
Enige alternatief is jezelf blijven frustreren en hopen dat er ooit een update voorbij komt die het oplost voor je. Maar wat schiet je op met al die frustratie?
Meer mensen waarbij dit zo is? Ik vraag me af of dit echt een feature is, of toch een bug.
Hier ook even getest. En ja, bij mij gebeurt hetzelfde. Scherm blijft donker.benchMarc schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:58:
Vandaag de android 12 update voor mijn S21 Ultra binnen gekregen. Wat me opvalt in de camera app is dat het scherm niet langer van helderheid veranderd als ik de camera app open. Voorheen was het zo dat de helderheid automatisch opgeschroefd werd. Als ik nu de helderheid op heel laag heb staan dan blijft dit ook zo wanneer ik de camera app open. Erg onhandig omdat ik normaal een lage helderheid gebruik bij het lezen, maar voor foto's is het wel fijn als het scherm goed fel staan om zo alles te kunnen zien. Vind ook nergens een optie om dit aan of uit te kunnen zetten.
Meer mensen waarbij dit zo is? Ik vraag me af of dit echt een feature is, of toch een bug.
Ik vond het eerder positief, aangezien ik andersom vaak verblind werd door ineens volle helderheid. Als je gsm al helder staat door fel daglicht, dan blijft het helder.. maar als je gsm laag staat en dan ineens volle bak..
Je kan het wel opvangen door een bixby routine in te steken bij openen van de camera app...
Accu lijkt bij mijn S21+ normaal. Vanmorgen om 7uur op 84% en nu om 15:30 staat ie op 65%
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic
In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.
:strip_exif()/f/image/LtFAcK2ALBKSxyz18diVfOTd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RXXRRuksJ3KVPVDOjshnJawd.jpg?f=fotoalbum_large)