Waar heb je de firmware vandaan? Ik kan 'm nergens vinden voor de SM-G991B PHNGarret1410 schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:18:
[...]
Ik heb hem geflashed met Odin. Deed niet aan de beta mee. Wel lekker vlot van Samsung deze keer want normaal duurt het tot einde jaar of langer.
Eerste indrukken zijn gematigd. Het lijken vooral kleine cosmetische verschillen. Maar dit was ook wel bekend. Vind het wel mooi omdat alles wat consistenter en duidelijker is geworden.
Ik gebruik de betaalde versie van nova launcher een een custom Kwgt configuratie . Ga je dan veel merken/zien/beleven van de nieuwe Android 12 schil? Ik gebruik nu al een Android 12 icon pack dus ik heb het idee dat er voor mij heel weinig gaat veranderen 😁
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Qua schil niet, want die vervang je, zou je dat niet doen is One UI 4 wel een verandering. Los wat er onder water gebeurt.Juancho schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:02:
Ik gebruik de betaalde versie van nova launcher een een custom Kwgt configuratie . Ga je dan veel merken/zien/beleven van de nieuwe Android 12 schil? Ik gebruik nu al een Android 12 icon pack dus ik heb het idee dat er voor mij heel weinig gaat veranderen 😁
Even teruglezen, de Europese versie zit ook de PHN in, staat eerder in dit topic uitgelegd bij testen van de beta van 12.Quickdust schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:45:
[...]
Waar heb je de firmware vandaan? Ik kan 'm nergens vinden voor de SM-G991B PHN
Iemand Android 12 al via OTA ontvangen?
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Nog niet, ik heb ook nog een Tele2-versie dus ik zal nog iets langer moeten wachten verwacht ik. Ben nog iets te huiverig over het flashen van een normale Nederlandse versie.Erik1805 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:44:
Iemand Android 12 al via OTA ontvangen?
Ah oke, ik heb een los toestel destijds gekocht maar ook nog nietGalukon schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:02:
[...]
Nog niet, ik heb ook nog een Tele2-versie dus ik zal nog iets langer moeten wachten verwacht ik. Ben nog iets te huiverig over het flashen van een normale Nederlandse versie.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Dank voor de tips, zal het allemaal nalopenswhnld schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:22:
[...]
Het kan aan van alles liggen, dus begin eens met een voice recorder app, en kijk of die wel goed opneemt, want dan weet je of het de hardware van de microfoon is, in dat geval, opsturen voor reparatie.
Gaat de voice recorder wel goed, dan kan het aan het netwerk liggen, en kun je gaan kijken of het op Wifi, via 4G via 2G bellen allemaal aan en uitzetten verschil maakt, en idem aan de andere kant met wie je spreekt. Ook kijken of het provider specifiek is, bij jou en de andere kant, bijvoorheeld T-Mobile heeft geen HD voice met KPN, dus schakelt terug naar lagere kwaliteit.
ja, ik zie er bij mij nu ook een staan van europakkettheonlymarco83 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 21:41:
Hier opeens een berichtje van DHL dat morgen een onbekend pakketje geleverd gaat worden door europakket+ b.v. Iemand een idee of dit bedrijfje de uitlevering van de oortjes verzorgd?
[ Voor 8% gewijzigd door LNDN op 17-11-2021 12:32 ]
Teruglezen op Tweakers is een ramp heb ik inmiddels gemerkt. Maar ik zit nu op AUIE dus dan zou ik die update path van UK (of india) moeten pakken als ik het hier zo zie?swhnld schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:17:
[...]
Even teruglezen, de Europese versie zit ook de PHN in, staat eerder in dit topic uitgelegd bij testen van de beta van 12.
Germany is de meest logische. Mogelijk dat UK ook dezelfde is, maar India is nog niet beschikbaar en Germany en UK wel, dus er zal iets anders zijn met India, daar is andere wetgeving dan hier.LNDN schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:19:
[...]
Teruglezen op Tweakers is een ramp heb ik inmiddels gemerkt. Maar ik zit nu op AUIE dus dan zou ik die update path van UK (of india) moeten pakken als ik het hier zo zie?
Of je wacht 2-4 weken, en dan komt die upgrade gewoon OTA binnen met eventueel ondertussen gevonden bugs opgelost.
Ja, normaal ook mijn eerste keus, maar die heeft "AUHD to ZUIC" als eerste update... maw je moet van de AUHD afkomen en mijn tel heeft AUIE staan nu..swhnld schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:43:
[...]
Germany is de meest logische. Mogelijk dat UK ook dezelfde is, maar India is nog niet beschikbaar en Germany en UK wel, dus er zal iets anders zijn met India, daar is andere wetgeving dan hier.
Of je wacht 2-4 weken, en dan komt die upgrade gewoon OTA binnen met eventueel ondertussen gevonden bugs opgelost.
Dan idd de UK versie nemen. Gezien je gebruikersnaam London is, zit je daar ook?LNDN schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:45:
[...]
Ja, normaal ook mijn eerste keus, maar die heeft "AUHD to ZUIC" als eerste update... maw je moet van de AUHD afkomen en mijn tel heeft AUIE staan nu..
Nee, daar horen andere klinkersswhnld schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:49:
[...]
Dan idd de UK versie nemen. Gezien je gebruikersnaam London is, zit je daar ook?
HIJ IS ER!!! DE OTA!! ANDROID 12 *rent als een malle door het huis!*
[ Voor 43% gewijzigd door LNDN op 18-11-2021 10:04 ]
ow niceLNDN schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:04:
HIJ IS ER!!! DE OTA!! ANDROID 12 *rent als een malle door het huis!*![]()
![]()
Volgens mij hebben de telco's geen aparte software voor telefoons meer (zoals in Amerika) toch?
Ik merk soms wel vertraging in updates tegenover hier.LNDN schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:47:
[...]
Volgens mij hebben de telco's geen aparte software voor telefoons meer (zoals in Amerika) toch?
Teleurstellende update dit kwa uiterlijk...
Ja, in combinatie met Nova launcher word ik er ook niet vrolijk van.... Moet alles opnieuw instellen door het veel grotere lettertype. En die quick toggels..... Nog maar twee rijen (met dual sim info aangezet) en daarboven een gigantische loze ruimte. Waar slaat dat op?LNDN schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:32:
Teleurstellende update dit kwa uiterlijk...
Ik persoonlijk had meer een buiging richting Google's Android 12 verwacht. Vooral met de quick toggles en material you.Theratron schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:14:
[...]
Ja, in combinatie met Nova launcher word ik er ook niet vrolijk van.... Moet alles opnieuw instellen door het veel grotere lettertype. En die quick toggels..... Nog maar twee rijen (met dual sim info aangezet) en
Dat was altijd al en erg handig om niet je hand helemaal naar boven te moeten werken om een toggle aan te zetten.daarboven een gigantische loze ruimte. Waar slaat dat op?
[ Voor 3% gewijzigd door LNDN op 18-11-2021 12:21 ]
Met name dat je nu als dual sim gebruiker maar 2 rijen quick toggels hebt is wel erg beperkend. Ze hadden prima iets meer van de loze ruimte bovenin voor dual sim kunnen gebruiken zodat de 3 rijen toggles bleven
Ik heb dat sinds dag 1 uitgezet toen dat kon.Telesto schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:24:
Met name dat je nu als dual sim gebruiker maar 2 rijen quick toggels hebt is wel erg beperkend. Ze hadden prima iets meer van de loze ruimte bovenin voor dual sim kunnen gebruiken zodat de 3 rijen toggles bleven
Net geüpdate S21+, de vingerafdrukscanner werkt wel beter, heb ik het idee 😀
Lucky you! Bij mij nog meer dan 2 uur downloadtijd
Binnen 3,5 minuut hier gedownloadKwakkel schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:52:
[...]
Lucky you! Bij mij nog meer dan 2 uur downloadtijd
Zie UI technisch weinig tot geen verschillen.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Dat, en in het algemeen voelt het iets sneller. Verder merk ik niet veel verschil.Glassertje schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:33:
Net geüpdate S21+, de vingerafdrukscanner werkt wel beter, heb ik het idee 😀
Meer mensen last van de Galaxy Watch Plugin die steeds stopt na het installeren van de update? Heb hem via 'Apps' uninstalled, vervolgens Galaxy Wearable opgestart, waarna hij de Plugin opnieuw download. Moest daarna ook nog mijn Galaxy Watch resetten, maar lijkt het nu weer te doen.
Voor de rest vlekkeloos
Voor de rest vlekkeloos
Die is inderdaad nieuw voor de S21. Op tablets van Samsung is deze functie wel al een tijdje aanwezig.Glassertje schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:40:
Ik zie een optie onder meer batterij instellingen om je batterij te sparen. Heb die nog nooit gezien?
[Afbeelding]
Zorgt ervoor dat de batterij niet meer dan 85% opgeladen wordt. Ik twijfel of ik deze aanzet. Ik heb het aangezet. Kijken of ik er last van heb. Zal korter met een lading doen, maar als ik daardoor langer doe met de batterij is het meegenomen (gaat toch iedere avond op de oplader).
Nieuw is ook de ram-plus:
[ Voor 31% gewijzigd door Gismo1979 op 18-11-2021 15:24 ]
Waar heb je dat uitgezet? Kan het in mijn instelling niet zo vinden.LNDN schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:30:
[...]
Ik heb dat sinds dag 1 uitgezet toen dat kon.
Ja eens, maar het was nooit eerder zo'n enorm grote loze ruimte. Eerder zaten er 4 rijen en die waren nog steeds prima met één hand te bereiken.LNDN schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:21:
Dat was altijd al en erg handig om niet je hand helemaal naar boven te moeten werken om een toggle aan te zetten.
Eens! Dit dus.Telesto schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:24:
Ik wil dat niet uitzetten omdat ik vaak switch en makkelijk in de gaten wil kunnen houden welke sim aan staat (qua data). En dan zit je dus aan twee rijen toggles vast nu...LNDN schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:30:
[...]
Ik heb dat sinds dag 1 uitgezet toen dat kon.
Maar er is ook goed nieuws. De grotere tekst is wel duidelijk te lezen (hoewel het ietsje kleiner had gekund, maar als je één tandje terug gaat in de instellingen is de tekst meteen een heel stuk kleiner). De vingerafdrukscanner lijkt mij ook beter te functioneren en alles voelt soepeler aan vind ik. Alsof we eigenlijk eerst 90hz hadden en nu daadwerkelijk naar 120hz zijn gegaan : )
Ik draai sinds vanochtend ook de nieuwe android 12 update. Sommige dingen werken nog niet helemaal vlekkeloos. Zo heb ik soms lag bij het switchen van apps, en werkt de camera niet super snel maar dat zal wel gefixed worden. Het valt me wel op dat ze erg veel whitespace hebben toegevoegd op bepaalde plekken in het OS. Bij WhatsApp notificaties zit er bijvoorbeeld veel ruimte tussen de berichten die in een groep gestuurd worden wat erg vervelend leest.
Ook heb ik gemerkt dat ze een jelly effect hebben toegevoegd als je scrolled en de top/bottom van de app hebt bereikt. Dit ziet er voor nu raar uit maar zal wel een kwestie van wennen zijn.
Verder is er niet heel veel veranderd maar dat wist ik van te voren al.
Helaas is het probleem dat de telefoon tijdens het typen opeens naar een ander scherm springt nog niet opgelost met deze update. Tijdens het typen van dit bericht is dit zelfs 2x voorgekomen. Erg vervelend en ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben?
Ook heb ik gemerkt dat ze een jelly effect hebben toegevoegd als je scrolled en de top/bottom van de app hebt bereikt. Dit ziet er voor nu raar uit maar zal wel een kwestie van wennen zijn.
Verder is er niet heel veel veranderd maar dat wist ik van te voren al.
Helaas is het probleem dat de telefoon tijdens het typen opeens naar een ander scherm springt nog niet opgelost met deze update. Tijdens het typen van dit bericht is dit zelfs 2x voorgekomen. Erg vervelend en ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben?
Toevallig voor de navigatiebalk veeggebaren (gestures) aanstaan? Je kunt de gevoelligheid van het scherm aanpassen onder: instellingen -> Display -> Navigatiebalk -> Onder veeggebaren: Meer opties -> Gevoeligheid gebaar.Skix_Aces schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:18:
Bij mij staat die op zijn enerlaagste stand. Misschien kun je daar mee spelen.
Hij stond bij mij ook op de een na laagste stand en ik heb hem nu op de laagste gezet. Ben benieuwd of dat invloed gaat hebben. Ik heb ook nog de standaard screenprotector op de telefoon zitten dus misschien dat die er invloed op heeft.Gismo1979 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:26:
[...]
Toevallig voor de navigatiebalk veeggebaren (gestures) aanstaan? Je kunt de gevoelligheid van het scherm aanpassen onder: instellingen -> Display -> Navigatiebalk -> Onder veeggebaren: Meer opties -> Gevoeligheid gebaar.
Bij mij staat die op zijn enerlaagste stand. Misschien kun je daar mee spelen.
Ik ga in ieder geval eerst eens kijken of hij zo beter werkt, bedankt voor de tip!
Update ook binnen. Merk niet veel verschil.
Mooi, snel officiële update, voelt aan alsof manueel flashen niet meer nodig is!
Ik heb met Android auto wel een issue.
Als de muziek op staat, zie ik links onderaan steeds dezelfde richtlijn staan, die wijzigt niet meer bij verder rijden..
Heb manuele flash gedaan begin deze week, zonder cache te wissen en ik draai beta van Google maps, mogelijks ligt het daaraan.. tenzij iemand anders hetzelfde ervaart?
Als de muziek op staat, zie ik links onderaan steeds dezelfde richtlijn staan, die wijzigt niet meer bij verder rijden..
Heb manuele flash gedaan begin deze week, zonder cache te wissen en ik draai beta van Google maps, mogelijks ligt het daaraan.. tenzij iemand anders hetzelfde ervaart?
@Hakki
Ik ben nu ook aan het updaten, en moet morgen weer naar het werk rijden, dus zal ik zien als dat mij ook het geval is met AA
Ik ben nu ook aan het updaten, en moet morgen weer naar het werk rijden, dus zal ik zien als dat mij ook het geval is met AA
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Android 12, Windows 11...
Ik merk weinig verschil.
Ik merk weinig verschil.
Na de update zijn alle video's die ik verstuur via WA corrupted (groenig en groene lijn aan de linkerkant)... erg bijzonder.
Signal en FB Messenger hebben dat probleem niet.
Ik heb ook net de update binnen. Ik wilde even checken hoe Android 12 er uit zag dus heb even van launcher veranderd. Had dus een leeg scherm, wilde die nieuwe material UI widgets eens proberen en ook hoe de icoontjes veranderen qua kleur tov de wallpaper.
Maar hoe krijg je dit voor elkaar? Zowel specifieke widgets van Android 12 zie ik niet en ook verandert er niets aan de icoontjes.
Maar hoe krijg je dit voor elkaar? Zowel specifieke widgets van Android 12 zie ik niet en ook verandert er niets aan de icoontjes.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik heb de Android 12 update geïnstalleerd en nu last van een bugje. De app Outlook crashed icm de Office365 account van het werk. Met mijn hotmail account alleen gaat het wel goed.
Heb app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt niet. Feedback verstuurd dat de app frequent crashed.
Afwachten maar hoe verder, geen grote prio tijdens de huidige lock down.
Heb app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt niet. Feedback verstuurd dat de app frequent crashed.
Ik heb na het lezen van jouw bericht gelijk geprobeerd en ja bij mij crashed Outlook ook de hele tijd. Nog geen oplossing gevonden net als jij. Onenote doet het gelukkig wel. Dus het is niet alle Office 365 apps.swhnld schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:37:
Ik heb de Android 12 update geïnstalleerd en nu last van een bugje. De app Outlook crashed icm de Office365 account van het werk. Met mijn hotmail account alleen gaat het wel goed.
EDIT : dit (https://eu.community.sams...ht-nicht-mehr/m-p/4329492) gevonden in een duitstalig forum. Bij mij helpt het
[ Voor 20% gewijzigd door r_buren op 18-11-2021 21:55 ]
Ja, de versie uit de Galaxy Store installeren helpt, maar dan wel update blokkeren, want in de Google Play store staat een nieuwere versie waarmee het weer fout gaat.r_buren schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:41:
[...]
Ik heb na het lezen van jouw bericht gelijk geprobeerd en ja bij mij crashed Outlook ook de hele tijd. Nog geen oplossing gevonden net als jij. Onenote doet het gelukkig wel. Dus het is niet alle Office 365 apps.
EDIT : dit (https://eu.community.sams...ht-nicht-mehr/m-p/4329492) gevonden in een duitstalig forum. Bij mij helpt het
Overigens ook problemen met de MijnDHL app.
swipe omlaag x2.. verticale puntjes > lay-out quick panelTelesto schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:02:
[...]
Waar heb je dat uitgezet? Kan het in mijn instelling niet zo vinden.
Cache leegmaken hielp bij mij met de MijnDHL app (rare trekanimaties bij alle 4 de randen zijn nu naar 2 gegaan) en met rekordbox van Pioneer (wilde eerst niet opstarten).swhnld schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:23:
[...]
Ja, de versie uit de Galaxy Store installeren helpt, maar dan wel update blokkeren, want in de Google Play store staat een nieuwere versie waarmee het weer fout gaat.
Overigens ook problemen met de MijnDHL app.
[ Voor 20% gewijzigd door LNDN op 19-11-2021 00:32 ]
Ja dat heb ik ook.ArcticWolf schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:25:
Na de update zijn alle video's die ik verstuur via WA corrupted (groenig en groene lijn aan de linkerkant)... erg bijzonder.
vanmorgen getest, geen issue gehad. het is nog alleen nog steeds zo traag als voor de update..Hakki schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:21:
Mooi, snel officiële update, voelt aan alsof manueel flashen niet meer nodig is!
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Bij de wallpaper instellingen (als je lang op een lege plek op een thuisscherm drukt, en dan linksonder "Achtergrond en stijl") kan je een kleurpalet kiezen en ook aangeven dat je de kleur van app pictogrammen (helemaal onderaan dat kleurenpallet-menu) mee wilt laten veranderen.Juancho schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:31:
Ik heb ook net de update binnen. Ik wilde even checken hoe Android 12 er uit zag dus heb even van launcher veranderd. Had dus een leeg scherm, wilde die nieuwe material UI widgets eens proberen en ook hoe de icoontjes veranderen qua kleur tov de wallpaper.
Ik heb zelf ook een vraag: ik vind de nieuwe notificaties echt niet fijn, merk dat ik ze de hele tijd handmatig wil uitklappen (op pijltje naar beneden drukken). Er staat gewoon zo weinig info op. Is er ergens een instelling die regelt dat notificaties automatisch al uitgeklapt zijn? Want dit is allemaal extra werk...
Ik ben eigenlijk helemaal niet zo blij met Android 12. Heb niet de indruk dat het prettiger werkt, en volgens mij hebben ze dingen alleen maar aangepast om nog iets aan te kunnen passen. De "lag" in het deelmenu is nu tenminste wel verdwenen, maar er is nog maar één rij met apps om te delen (het lijkt nu meer op het custom deelmenu van Chrome, waar ik ook al niet blij mee ben). En dan de quick settings.... zucht. Geef mij maar Android 11.
Kun je in jou geval niet de meldingen op gedetailleerd zetten i.p.v. kort onder: Instellingen -> Meldingen?Theratron schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:35:
[...]
Ik heb zelf ook een vraag: ik vind de nieuwe notificaties echt niet fijn, merk dat ik ze de hele tijd handmatig wil uitklappen (op pijltje naar beneden drukken). Er staat gewoon zo weinig info op. Is er ergens een instelling die regelt dat notificaties automatisch al uitgeklapt zijn? Want dit is allemaal extra werk...
Ik ben eigenlijk helemaal niet zo blij met Android 12. Heb niet de indruk dat het prettiger werkt, en volgens mij hebben ze dingen alleen maar aangepast om nog iets aan te kunnen passen. De "lag" in het deelmenu is nu tenminste wel verdwenen, maar er is nog maar één rij met apps om te delen (het lijkt nu meer op het custom deelmenu van Chrome, waar ik ook al niet blij mee ben). En dan de quick settings.... zucht. Geef mij maar Android 11.
Wat betreft het menu delen: Als je de rij doorscrolled naar het laatste icoontje (... meer) dan kun je de volgorde van de apps wijzigen en dan je meest gebruikte vooraan zetten. Je krijgt daar niet de meerdere rijen voor terug, maar je hebt dan je meest gebruikte applicaties vooraan.
Is die optie m.b.t. batterij beschermen er sinds android 12? Ik zit nog op 11 en zie die optie niet (S21 Ultra)Gismo1979 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:46:
[...]
Die is inderdaad nieuw voor de S21. Op tablets van Samsung is deze functie wel al een tijdje aanwezig.
Zorgt ervoor dat de batterij niet meer dan 85% opgeladen wordt. Ik twijfel of ik deze aanzet. Ik heb het aangezet. Kijken of ik er last van heb. Zal korter met een lading doen, maar als ik daardoor langer doe met de batterij is het meegenomen (gaat toch iedere avond op de oplader).
Nieuw is ook de ram-plus:
[Afbeelding]
@FireSonus Die optie van batterijbescherming is inderdaad nieuw in android 12. Op jou Ultra zul je die nu ook niet vinden als je nog op android 11 zit.
Dank voor je antwoord, ja de meldingen staan al op gedetailleerd, volgens mij gaat die instelling meer over hoe ze binnen komen. Als je ze op "kort" zet krijg je een klein balkje in je beeld en langs de randen die coole edge lighting, en "gedetailleerd" is de standaard/stock Android melding (ik zou eigenlijk een combinatie van de twee willen, wel de uitgebreide melding, maar ook de edge lighting, haha).Gismo1979 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:47:
[...]
Kun je in jou geval niet de meldingen op gedetailleerd zetten i.p.v. kort onder: Instellingen -> Meldingen?
Wat betreft het menu delen: Als je de rij doorscrolled naar het laatste icoontje (... meer) dan kun je de volgorde van de apps wijzigen en dan je meest gebruikte vooraan zetten. Je krijgt daar niet de meerdere rijen voor terug, maar je hebt dan je meest gebruikte applicaties vooraan.
Wat betreft het deelmenu, het duurde even voordat ik door had dat je apps naar het aparte veldje ("favorieten") kon slepen : P
Dat is de nieuwe manier om ze vast te zetten inderdaad. Een functie die al heel lang in Android zit, en die ze op een gegeven moment er zelfs uitgehaald hebben (dat was helemáál erg, haha). Maar inderdaad, het blijft maar één rij. Ik vind de grotere letters op zich prima, maar er gaat overal zoveel ruimte verloren... in het deelmenu, de notificaties, de quick toggles.... echt jammer. Die nieuwe visie van Google is niet mijn ding. Ben benieuwd hoeveel loze ruimte ik straks te zien krijg op de Galaxy Tab S7 : P
Helaas, app cache (en app gegevens) leegmaken heeft niet geholpen, app helemaal verwijderd, toestel herstart, opnieuw installeren, heeft niet geholpen. Toestel cache wipe https://thedroidguy.com/w...tition-galaxy-s21-1147707 helpt ook niet. MijnDHL blijft crashen bij mij zodra ik die open.LNDN schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:27:
[...]
Cache leegmaken hielp bij mij met de MijnDHL app (rare trekanimaties bij alle 4 de randen zijn nu naar 2 gegaan) en met rekordbox van Pioneer (wilde eerst niet opstarten).
Nu werk ik toch thuis gedurende de huidige lock down, dus heb geduld tot het opgelost wordt door De HeL.
Sommige aanpassingen zijn inderdaad wennen. Jammer idd dat je niet alles naar je hand kan zetten.Theratron schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:30:
[...]
Ik vind de grotere letters op zich prima, maar er gaat overal zoveel ruimte verloren... in het deelmenu, de notificaties, de quick toggles.... echt jammer. Die nieuwe visie van Google is niet mijn ding. Ben benieuwd hoeveel loze ruimte ik straks te zien krijg op de Galaxy Tab S7 : P
Qua lettergrootte. Kun je niets met de instellingen 'tekstgrootte en opmaak' en 'inzoomen op scherm' onder instellingen - > display? Ik vind het bij mij wel meevallen.
:strip_exif()/f/image/1REBp4QTuaKk0ybmGUx1qi6H.jpg?f=fotoalbum_large)
Of zit ik helemaal verkeerd te kijken?
De vingersensor werkt nu bijna instant. Voorheen moest ik de vinger toch echt wel goed plaatsen en met voldoende druk. Nu is het even aanraken en klaar.
En alle apps werken nog. Ook DHL en outlook.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Helaas niet, ik heb geprobeerd tekst ietsje kleiner te maken maar de "volgende stap" is meteen een heel stuk kleiner. Ik vrees dat ik er gewoon aan moet gaan wennen haha.Gismo1979 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:43:
[...]
Sommige aanpassingen zijn inderdaad wennen. Jammer idd dat je niet alles naar je hand kan zetten.
Qua lettergrootte. Kun je niets met de instellingen 'tekstgrootte en opmaak' en 'inzoomen op scherm' onder instellingen - > display? Ik vind het bij mij wel meevallen.
[Afbeelding]
Of zit ik helemaal verkeerd te kijken?
Vingerafdrukscanner heb ik wel gemerkt, die is inderdaad flink verbeterd!
Vind na de update van Android 12 het scherm op vloeiende aangepast vele,
malen beter reageren dan voorheen 😉
malen beter reageren dan voorheen 😉
[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 19-11-2021 11:42 ]
Outlook werkt ook gewoon, alleen neit de laatste update icm office365 van het werk.kendo schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:33:
De vingersensor werkt nu bijna instant. Voorheen moest ik de vinger toch echt wel goed plaatsen en met voldoende druk. Nu is het even aanraken en klaar.
Voor DHL kan het nog iets te maken hebben met de webbrowser zit ik te denken waar die in rendert, wat is jou standaard browser op de telefoon? Ik gebruik Edge.
Sinds de Android 12 upgrade kan ik Google Now Launcher niet meer als mijn launcher instellen. Best klote, aangezien ik die launcher erg fijn vond.. Dan maar de Samsung launcher gaan leren.
Deze launcher is toch allang gestopt?FriXion schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:15:
Sinds de Android 12 upgrade kan ik Google Now Launcher niet meer als mijn launcher instellen. Best klote, aangezien ik die launcher erg fijn vond.. Dan maar de Samsung launcher gaan leren.
Oke, ik gebruik de losse outlook app.swhnld schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:05:
[...]
Outlook werkt ook gewoon, alleen neit de laatste update icm office365 van het werk.
Voor DHL kan het nog iets te maken hebben met de webbrowser zit ik te denken waar die in rendert, wat is jou standaard browser op de telefoon? Ik gebruik Edge.
Bij mij opend DHL in de samsung browser. Welke ook mijn standaard is.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Ok, dus je gebruikt de MijnDHL app niet, maar je gaat er gewoon heen via de browser. Die laatste gaat bij mij ook gewoon goed.kendo schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:48:
[...]
Oke, ik gebruik de losse outlook app.
Bij mij opend DHL in de samsung browser. Welke ook mijn standaard is.
Even gechecked maar mijn Outlook 365 (werk) en DHL app werken gewoon goed. Ik had wel 2x dat de gear smartwatch app het niet deed of craste maar dat is nu ook niet meer gebeurt. Vooralsnog lijkt alles dus te werken. Maargoed, door mijn Nova schil zie ik maar beperkt het effect van Android 12.
Hier helaas ook Outlook app crasht direct na het openen.
Voor de rest nog geen issues gehad.
Gezien de work around met een oudere APP versie ligt het Outlook probleem niet specifiek bij de Android 12 upgrade denk ik.stijn1309 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:19:
Hier helaas ook Outlook app crasht direct na het openen.
Voor de rest denk ik dit weekend maar even een fabrieksinstellingen reset te doen. Het is altijd goed weer even opnieuw ergens mee te beginnen na een versie upgrade die ineens gekke crashes veroorzaakt.
Grote kans ook dat de Android 13 upgrade minder issues geeft omdat die volgend jaar eerst bij de S22 serie terecht komt, en dan al de nodige bugs gerapporteerd en gladgestreken worden
Overigens naast MijnDHL komt nu over Gmail de melding dat die steeds crashed en voorstel de app in diepe slaap te zetten.
[ Voor 7% gewijzigd door swhnld op 19-11-2021 14:29 ]
Hier de update ook binnen. Nog niet voldoende gezien/gebruikt om een oordeel te geven. Wat ik wel vervelend nu is bij gebruik van Firefox en ik een bookmark open, het toetsenbord automatisch ook tevoorschijn komt. Als je een lege tab opent begrijp ik dat i.v.m. het invoeren van een zoekopdracht of URL, maar niet als je een pagina/site opent die je direct wilt navigeren. Dit was voor de update niet het geval.
Ervaart iemand anders hetzelfde en/of heeft iemand een oplossing hiervoor? Enkele zoekopdrachten hebben mij helaas nog niets opgeleverd. Thanks!
Ervaart iemand anders hetzelfde en/of heeft iemand een oplossing hiervoor? Enkele zoekopdrachten hebben mij helaas nog niets opgeleverd. Thanks!
Bij mij werkt de Mijn DHL app wel, maar als ik hem afsluit krijg je een pop-up met "Wil je Mijn DHL afsluiten?". Als ik dan op "Ja, sluit af" tap, sluit hij af, maar als ik de app daarna weer open staat die pop-up er nog.
Kleinigheidje. Verder werkt alles als een tierelier.
Kleinigheidje. Verder werkt alles als een tierelier.
Hier geen last van opspringende toetsenborden bij het openen van Bookmarks in Firefox Browser 94.1.2 op Android 12. Ik gebruik Samsung Keyboard (= default keyboard) op een S21 Ultra.Slunigo schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:10:
Hier de update ook binnen. Nog niet voldoende gezien/gebruikt om een oordeel te geven. Wat ik wel vervelend nu is bij gebruik van Firefox en ik een bookmark open, het toetsenbord automatisch ook tevoorschijn komt. Als je een lege tab opent begrijp ik dat i.v.m. het invoeren van een zoekopdracht of URL, maar niet als je een pagina/site opent die je direct wilt navigeren. Dit was voor de update niet het geval.
Klopt, maar als ie nog op je telefoon stond kon je em nog wel gebruiken, tot de upgrade naar 12. Hij staat nog wel op mijn telefoon maar doet niets meer en ik kan em ook niet meer kiezen in de instellingen.
Thanks voor je reactie!doogster schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:04:
[...]
Hier geen last van opspringende toetsenborden bij het openen van Bookmarks in Firefox Browser 94.1.2 op Android 12. Ik gebruik Samsung Keyboard (= default keyboard) op een S21 Ultra.
Ik heb nog even gekeken en er is inderdaad een situatie waarbij het bij mij ook niet gebeurd. Ik heb dezelfde versie en telefoon.
- Toetsenbord komt 'tevoorschijn'
Op het moment dat het toetsenbord reeds zichtbaar is, bijvoorbeeld als je op het 'plus-teken' drukt of 'New Tab' en 'Search or enter address' tevoorschijn komt (ik prefereer Engels) en je opent dan een bookmark minimaliseert het toetsenbord voor een kort moment om vervolgens weer tevoorschijn te komen.
- Toetsenbord 'blijft weg'
Op het moment als het toetsenbord al verborgen is, en ik druk op een bookmark/recent bezochte pagina, blijft deze verborgen. Bijvoorbeeld als ik dus het plus-teken aanklik, de zoekbalk verschijnt (Search or enter address) en ik op 'terug' klik om het toetsenbord te verbergen.
Ik ben ook erg nieuwsgierig naar de update, omdat het mogelijk mijn streaming audio probleem op kan lossen.
Nu zie ik veel info over hoe One UI 4 ingaat op het nog verder personaliseren van de interface en wat de nieuwe interface-functies zijn, maar daar heb ik eerlijk gezegd niet heel erg behoefte aan. Wat ik eigenlijk nergens echt lees zijn de verbeteringen 'onder de motorkap' van One UI 4 / Android 12. Zijn er aanpassingen aan de kernel? Voelt de telefoon sneller aan? Is het batterijverbruik verbeterd of andere prestatieverbeteringen? Zijn er bekende bugs of andere stabiliteitsissues opgelost?
Ik lees hier wel van sommige dat de telefoon sneller aanvoelt en dat de vingerafdrukscanner vlotter reageert, dat is natuurlijk super op te horen. Maar is hier meer over te vinden?
Nu zie ik veel info over hoe One UI 4 ingaat op het nog verder personaliseren van de interface en wat de nieuwe interface-functies zijn, maar daar heb ik eerlijk gezegd niet heel erg behoefte aan. Wat ik eigenlijk nergens echt lees zijn de verbeteringen 'onder de motorkap' van One UI 4 / Android 12. Zijn er aanpassingen aan de kernel? Voelt de telefoon sneller aan? Is het batterijverbruik verbeterd of andere prestatieverbeteringen? Zijn er bekende bugs of andere stabiliteitsissues opgelost?
Ik lees hier wel van sommige dat de telefoon sneller aanvoelt en dat de vingerafdrukscanner vlotter reageert, dat is natuurlijk super op te horen. Maar is hier meer over te vinden?
Gewoon installeren en zelf ondervinden.PatrickPR schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:21:
Ik ben ook erg nieuwsgierig naar de update, omdat het mogelijk mijn streaming audio probleem op kan lossen.
Die kun jezelf wijzigen. Touch op een leeg stukje van je homescreen en hou je vinger daar 3 seconden vast zodat je bij de settings komt om widgers etc toe te voegen Dan helemaal naar rechts swipen tot je bij de allereerste pagina komt. Daar kun je vervolgens de de keuze maken.FriXion schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:15:
Daar vind je google discover. Hij gebruikte voor de update google now launcher. Deze app os niet gemaakt voor Android 12 en ik verwacht niet dat die geüpdate wordt.R2L schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 19:35:
[...]
Die kun jezelf wijzigen. Touch op een leeg stukje van je homescreen en hou je vinger daar 3 seconden vast zodat je bij de settings komt om widgers etc toe te voegen Dan helemaal naar rechts swipen tot je bij de allereerste pagina komt. Daar kun je vervolgens de de keuze maken.
Deze is vervangen door google assistent zo te lezen:
https://androidworld.nl/apps/einde-google-now-launcher/
[ Voor 8% gewijzigd door Gismo1979 op 19-11-2021 19:52 ]
Owww, oké. Volgens mij gebruikte ik die now launcher alleen voor het nieuws, maar dat is alweer lang geledenGismo1979 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 19:50:
[...]
Daar vind je google discover. Hij gebruikte voor de update google now launcher. Deze app os niet gemaakt voor Android 12 en ik verwacht niet dat die geüpdate wordt.
Deze is vervangen door google assistent zo te lezen:
https://androidworld.nl/apps/einde-google-now-launcher/
Vanalles geprobeerd.Renegade666 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:01:
[...]
vanmorgen getest, geen issue gehad. het is nog alleen nog steeds zo traag als voor de update..
Cache toestel wissen, apps verwijderen, verlaten beta, manueel update via APK download, nieuwere APK voor AA
Soms gaat het heel even goed, maar snel terug om zeep. Krijg de meldingen niet meer visueel als maps niet open staat, zowel dikke banner bovenaan als preview linksonder blijven uit of staat vast.
Krijg zelfs geluidsmeldingen mail etc door mijn muziek, terwijl het in de opties af staat..
Frustrerend boeltje, geef het op.
Even zo houden want navigatie op zich gaat nog altijd met stem en visueel als maps open blijft staan.. als het bij de volgende maandupdate niet normaal is, toch weer de phn flashen (had de btu genomen als basis voor android 12)
Ok, heb vandaag even een paar uur vrij gemaakt en de telefoon naar de fabrieksinstellingen gereset.
Alle problemen met crashende apps zijn opgelost.
Tevens iets minder bloatware die achterblijft, het Facebook framework is weg uit de rom, en de facebook app zelf is gewoon te verwijderen.
Alle problemen met crashende apps zijn opgelost.
Tevens iets minder bloatware die achterblijft, het Facebook framework is weg uit de rom, en de facebook app zelf is gewoon te verwijderen.
@ArcticWolf WhatApps disconnect problemen zijn er weer!
Android 12, lekker man!
Ohja, ook dikke batterij drain. Zo jammer.
Android 12, lekker man!
Die drain heb ik idd ook! Maar nog geen problemen met WhatsApp gehad.neeecht schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:23:
Android 12, lekker man!
Het is minder erg dan in het begin, maar af en toe als ik wat op de PC wil versturen moet ik even whatsapp op de telefoon aanklikken anders gebeurt er niets.ArcticWolf schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:26:
[...]
Die drain heb ik idd ook! Maar nog geen problemen met WhatsApp gehad.
Dat had ik ook wel eens met Android 12 anders.... Denk niet een speciek Android 12 issue dus. Van een snellere batterij ook geen sprake hier.neeecht schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:27:
[...]
Het is minder erg dan in het begin, maar af en toe als ik wat op de PC wil versturen moet ik even whatsapp op de telefoon aanklikken anders gebeurt er niets.
[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 22-11-2021 18:59 ]
Heb ik met de S8 en S9 ook gehad, maar met de S8 was het echt héél erg. Ik ga dus maar even wachten om de S21 te upgraden....?neeecht schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:23:
Android 12, lekker man!
Kun je de 5G uitzetten, en een fabrieksreset doen. Ben benieuwd of dan het probleem met Whatsapp en de batterydrain weg is op Android 12?neeecht schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:23:
Android 12, lekker man!
Ik ben heel gelukkig met Android 12, de batterij is zeker niet slechter.
Niks van problemen gemerkt. Alles werkt even goed als voordien.
Niks van problemen gemerkt. Alles werkt even goed als voordien.
Merk qua batterij geen verschil met 11. Al heb ik wel de optie batterij bescherming aanstaan waardoor hij maar tot 85% oplaadt. Ik haal het eind van de dag dan wel nog (ca. 20-30% over.
Batterij is hier echt slecht geworden, je ziet de procenten gewoon terug lopen. Voorheen geen last van.
@ArcticWolf Misschien via een applicatie, zoals bijvoorbeeld Package Disable, applicaties verwijderd/uitgeschakeld die je normaal niet kunt verwijderen/uitgeschakelen?
Bij Package Disabler staat gemeld dat wanneer je applicaties verwijderd deze niet meer geüpdate kunnen worden wat eventueel voor problemen kan zorgen (ze melden daarom ook dat alle apps die je disabled weer aan moet zetten voordat je update).
Bij Package Disabler staat gemeld dat wanneer je applicaties verwijderd deze niet meer geüpdate kunnen worden wat eventueel voor problemen kan zorgen (ze melden daarom ook dat alle apps die je disabled weer aan moet zetten voordat je update).
[ Voor 42% gewijzigd door Gismo1979 op 23-11-2021 09:32 ]
Merk geen verschil. Batterij is prima. Alleen de Whatsapp bug met filmpje delen. Komt dat een groene lijn in.
Update geïnstalleerd sinds zondag ochtend. Het streaming-issue nog niet kunnen testen, maar zoals meer hier merk ik in ieder geval geen verslechtering. Geen batterijdrain, geen crashende apps (mijnDHL bijv.), batterijverbruik is in mijn ogen iets verbeterd. Snelheid iets beter, browsen gaat ook sneller. Whatsapp werkt goed (geen groene lijnen bij filmpjes of issues met web).
Hier had ik afgelopen weekend ook last van. Dacht dat het delen was misgegaan omdat het om een slow motion filmpje ging maar blijkbaar hebben meer mensen hier last van. Maar even een bug report inschieten bij Samsung.Erik1805 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 07:57:
Alleen de Whatsapp bug met filmpje delen. Komt dat een groene lijn in.
EDIT: Heb 't nog eens getest en het komt bij mij alleen voor bij slow motion videos. Bepaalde kleuren overlappen niet goed met elkaar en zijn verschoven in het beeld. Dit resulteert niet alleen in een groene streep aan de zijkant van het scherm maar ook ik een "dubbel" beeld.
[ Voor 25% gewijzigd door Skix_Aces op 23-11-2021 10:35 ]
Twee kleine ergenisjes/observaties sinds mijn update:
- Soms verdwijnt m'n Edge Panel schuifje. Volgens mij altijd in Whatsapp, af en toe ook in Chrome. Moet dan terug naar m'n home screen om hem weer terug te toveren.
- Dat 'bounce' effect als je de onderkant/bovenkant van een pagina hebt bereikt was in het begin wel geinig, maar begint me nu een beetje te irriteren. Iemand een manier gevonden om dit uit te zetten?
- Soms verdwijnt m'n Edge Panel schuifje. Volgens mij altijd in Whatsapp, af en toe ook in Chrome. Moet dan terug naar m'n home screen om hem weer terug te toveren.
- Dat 'bounce' effect als je de onderkant/bovenkant van een pagina hebt bereikt was in het begin wel geinig, maar begint me nu een beetje te irriteren. Iemand een manier gevonden om dit uit te zetten?
Heb het met ieder filmpje.Skix_Aces schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:28:
[...]
Hier had ik afgelopen weekend ook last van. Dacht dat het delen was misgegaan omdat het om een slow motion filmpje ging maar blijkbaar hebben meer mensen hier last van. Maar even een bug report inschieten bij Samsung.
EDIT: Heb 't nog eens getest en het komt bij mij alleen voor bij slow motion videos. Bepaalde kleuren overlappen niet goed met elkaar en zijn verschoven in het beeld. Dit resulteert niet alleen in een groene streep aan de zijkant van het scherm maar ook ik een "dubbel" beeld.
Lijkt erop dat 5G uitzetten inderdaad een behoorlijk stuk helpt.ArcticWolf schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:48:
Batterij is hier echt slecht geworden, je ziet de procenten gewoon terug lopen. Voorheen geen last van.
had je ook daadwerkelijk 5G verbinding? of gewoon 4G?neeecht schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:47:
[...]
Lijkt erop dat 5G uitzetten inderdaad een behoorlijk stuk helpt.
Ik heb hier namelijk geen 5G, en dus alleen 4G, maar heb ook niet zozeer drain.
Hoe vind ik die optie? Ik heb via accubattery pro een alarm aan staan die bij 80% afgaat, dus ik laat hem alleen tot 100% op als ik een hele lange dag weg ga, op casual (home) days schommel ik steeds tussen ~30 en ~80% om inderdaad de hoeveelheid slijtage te beperken.Gismo1979 schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:34:
Merk qua batterij geen verschil met 11. Al heb ik wel de optie batterij bescherming aanstaan waardoor hij maar tot 85% oplaadt. Ik haal het eind van de dag dan wel nog (ca. 20-30% over.
@HTT-Thalan Je vindt die optie onder:
Instellingen -> Batterij en apparaatonderhoud -> Batterij -> Meer batterij-instellingen en dan de onderste optie.
Voorwaarde is wel dat je de update naar Android 12 hebt geïnstalleerd. Onder Android 11 is deze optie nog niet aanwezig.
Instellingen -> Batterij en apparaatonderhoud -> Batterij -> Meer batterij-instellingen en dan de onderste optie.
Voorwaarde is wel dat je de update naar Android 12 hebt geïnstalleerd. Onder Android 11 is deze optie nog niet aanwezig.
Ja als ik online ben met KPN, Vodafone of T-Mobile heb ik altijd 5G.Renegade666 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:57:
[...]
had je ook daadwerkelijk 5G verbinding? of gewoon 4G?
Ik heb hier namelijk geen 5G, en dus alleen 4G, maar heb ook niet zozeer drain.
Regio Amsterdam, Haarlem en Zaanstad.
Hier dus ook de groene streep bij het delen van een video met whatsapp. Terwijl het origineel dat niet heeft bij afspelen.
Ook de battery drain is bij mij aanzienlijk erger geworden.
Ook de battery drain is bij mij aanzienlijk erger geworden.
Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic
In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic
In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.
:strip_exif()/f/image/3nO2X7RKmL1jMxRCCyjCV7Vt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/D9p3fY5fEuMv82UL57tPBAdG.jpg?f=fotoalbum_large)