Hier precies hetzelfde op mijn S21. Installeren vanuit onbekende bron moet aangevinkt worden anders wil hij niet updaten. Vond het ook nogal vaag omdat het gewoon een Samsung app isHTT-Thalan schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:59:
[...]
Nope. Is niet geinstalleerd, en niet uitgeschakeld. En als hij wél al geinstalleerd was, had ik hem in ieder geval in de app store moeten vinden (maar dan zou je 'open' zien in plaats van 'install').
Ik denk dat het een bug of wijziging in de stock/oude software is geweestGismo1979 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:19:
[...]
Ik geloof dat de app bij via galaxy store is geïnstalleerd (https://apps.samsung.com/....billing&cId=000005937783).
Ik heb in ieder geval niet de optie van installeren van onbekende bron niet hoeven aan te vinken.
Weet iemand waar je een gebogen screenprotector van gehad glas kan krijgen? Geen zin om wat te importeren, gewoon een Nederlandse shop.
[Samsung Galaxy S21-serie] Accessoires topicHTT-Thalan schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:49:
Weet iemand waar je een gebogen screenprotector van gehad glas kan krijgen? Geen zin om wat te importeren, gewoon een Nederlandse shop.
Je had hem al gevonden
[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 21-10-2021 21:57 ]
Voor de geïnteresseerde onder ons, de 3e Beta voor de S21 Serie is uit in Europa (met November patch).
:strip_exif()/f/image/tSrulvjCTJJ07fbEqaziioBb.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanzelfsprekend alleen voor de hobbyisten en degenen die weten wat ze doen
Installatie uitleg evt hier te vinden;
https://forum.xda-develop...re-exynos.4333281/page-73
:strip_exif()/f/image/tSrulvjCTJJ07fbEqaziioBb.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanzelfsprekend alleen voor de hobbyisten en degenen die weten wat ze doen
Installatie uitleg evt hier te vinden;
https://forum.xda-develop...re-exynos.4333281/page-73
Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra
@CyberJohn hoe stabiel is hij? Lijkt het echt al finetunen naar een release toe, of is het nog echt prutswerk?
Had eigenlijk alleen bij de eerste Beta echt issues. Met de 2e Beta ben ik nergens tegen aan gelopen. Het is nu echt Finetunen idd. Wel opvallend, met Android 11 waren er 8 Beta's, we zitten nu dus op 3.418O2 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:23:
@CyberJohn hoe stabiel is hij? Lijkt het echt al finetunen naar een release toe, of is het nog echt prutswerk?
(Het is niet mijn daily driver, dus heb niet extreem veel tijd doorgebracht met de Beta)
Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra
Oke oke. Volgens mij wordt er wel meer losgetrokken van het OS bij elke release, dus het zou steeds sneller moeten kunnenCyberJohn schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:25:
[...]
Had eigenlijk alleen bij de eerste Beta echt issues. Met de 2e Beta ben ik nergens tegen aan gelopen. Het is nu echt Finetunen idd. Wel opvallend, met Android 11 waren er 8 Beta's, we zitten nu dus op 3.
(Het is niet mijn daily driver, dus heb niet extreem veel tijd doorgebracht met de Beta)
Onder instellingen, meldingen, meer, dan krijg je een overzicht van alle apps, en kun je de melding instellingen beheren.Boneka schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:41:
Hoe kan ik de Google tril functie uitzetten?
De Google Browser heeft geen eigen app? Wat bedoel je precies? Chrome? Daar kan je notificaties voor websites instellen onder instellingen en dan site instellingen. Of gewoon voor Chrome zelf notificaties volledig uitschakelen bij de app-info.Boneka schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 09:19:
De Google browser heeft zelf geen app en hij doet het alleen bij inspreken. Erg irritant.
Als je de Google app bedoelt, ook daar kan je meldingen van uit zetten als je bij eigenschappen van de app (app-info) kijkt.
[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 24-10-2021 09:42 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Vind beta 3 nog niet echt top, animaties stotteren nog wel. ( bij mij iig ). Dit had ik ook bij beta2 maar dat loste zichzelf spontaan op na een week. Hopelijk bij deze beta ook.CyberJohn schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:25:
[...]
Had eigenlijk alleen bij de eerste Beta echt issues. Met de 2e Beta ben ik nergens tegen aan gelopen. Het is nu echt Finetunen idd. Wel opvallend, met Android 11 waren er 8 Beta's, we zitten nu dus op 3.
Samsung Flip 7
Kun je uit de beta eigenlijk automatisch door naar de release, of moet je dan iets extra's doen?dave1972 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 09:56:
[...]
Vind beta 3 nog niet echt top, animaties stotteren nog wel. ( bij mij iig ). Dit had ik ook bij beta2 maar dat loste zichzelf spontaan op na een week. Hopelijk bij deze beta ook.
Ik wil toch even terugkomen op de problemen die ik met mijn S21 ervaar. Nu een maand verder en de nodige ritjes gemaakt met streaming muziek. Ik ben er uit dat het in ieder geval niet ligt aan de volgende dingen:PatrickPR schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 07:53:
[...]
Wederom even mezelf quoten na nog meer trial & error. Het blijft een raar fenomeen.
Onderweg naar werk getest met de volgende situaties, meestal met de qmusic app aangezien het daar mee begon. Maar heb ook andere apps (Slam, Juke) geprobeerd waarbij hetzelfde gebeurt.
- Bluetooth TWS oordoppen: geluid valt weg op willekeurige momenten. Zelfs binnen enkele seconden dat de app streamt.
- USB-C/jack adapter i.c.m. bedrade IEM's: geluid valt weg op willekeurige momenten. Zelfs als ik net op de fiets zit naar het station.
- USB-C/jack adapter i.c.m. bedrade IEM's:geen haperingen bij het afspelen vanaf de telefoon (mp3 offline, dus niet-streaming).
Oorzaken kunnen zijn:
1 Combinatie van streaming en de USB-C/jack adapter
2 De radio apps zelf
3 USB-C/jack adapter wiebelt teveel waardoor slecht contact
4 De S21 software in combinatie met de streaming apps
Wat ik verder nog heb gedaan is via de Samsung Galaxy Store de app Samsung USB-C headset geïnstalleerd. Geen idee wat deze app doet maar het verhelpt het uitvallen in ieder geval niet. Daarnaast ook de gegevensbesparing en batterij optimalisaties voor deze apps uitgezet.
Oorzaak 3 lijkt me onwaarschijnlijk gezien wanneer het gebeurt en dat het niet voorkomt bij offline afspelen.
Oorzaak 1 is het naar mijn idee ook niet aangezien ik voor langere tijd op het werk dezelfde streaming apps heb geluisterd met de adapter. Dit sluit ook oorzaak 2 ook uit.
Dan blijft over dat het toch ergens in de combi software met streaming apps zit. Het lijkt haast wel of de app door de telefoon zelf wordt afgesloten om opnieuw te starten, op random momenten. Ik ben er inmiddels wel over uit dat het niets met reizen of bewegen (cell handover) te maken heeft. Waar het in zit, ik heb geen idee. Ik hoop dat het met toekomstige updates wordt verholpen.
Edit: zojuist nog wel wat batterijverbruik instellingen aangepast via Instellingen - Apps - (3 puntjes rechtsboven) Speciale toegang - Batterijverbruik optimaliseren - Alle apps. Heb daar de radio apps uitgevinkt zodat er geen optimalisatie is. Binnenkort eens kijken of dat effect heeft.
- De apps
- De USB-C adapter
- Batterij optimalisatie instellingen
- Bluetooth oordopjes
Wat ik, naast het hele euvel met de streaming radio ervaar, ook nu een aantal keren heb meegemaakt is dat het internet via 4G echt volledig vastloopt. Geen enkele app krijgt dan fatsoenlijke data of het is onwijs traag, terwijl de telefoon 4G+ aan blijft geven en de 2 pijltjes constante activiteit aangeven. Na een paar minuten verdwijnt het weer. Wat ik ook zie in de streaming apps is dat ze gewoon gaan zoeken naar een verbinding, de app zelf blijft werken. Wat mij ook opvalt is dat mijn S21 altijd 4G+ aan blijft geven, terugval naar 4G of zelfs 3G zie ik nooit.
Ik heb al een andere SIM-kaart geprobeerd maar dit lost niets op. Toch zit ik er aan te denken om via mijn provider toch maar een nieuwe SIM aan te vragen om het maar uit te sluiten. Mogelijk dat er toch iets gewijzigd is in de tussentijd.
Zijn er meer mensen met een S21 (of + of Ultra) die het verschijnsel van het 'vastlopen' van de internetverbinding herkennen? Ik blijf het raar vinden dat ik het met een nieuwe telefoon wel heb, en met mijn S9 nergens last van had.
Sinds de update van 15 juli werkte 4G niet meer fatsoenlijk op mijn S21 Ultra 512 Gb (continu "no signal" icoontje). Daarom tot 23 oktober op 3G blijven werken. 23 oktober alles inwendig laten vervangen door Samsung Service Center Rotterdam. Nu werkt mijn telefoon als nooit tevoren!! Zelfs de nabijheidssensor werkt nu goed.PatrickPR schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:06:
[...]
Ik wil toch even terugkomen op de problemen die ik met mijn S21 ervaar. Nu een maand verder en de nodige ritjes gemaakt met streaming muziek. Ik ben er uit dat het in ieder geval niet ligt aan de volgende dingen:
- De apps
- De USB-C adapter
- Bluetooth oordopjes
Wat ik, naast het hele euvel met de streaming radio ervaar, ook nu een aantal keren heb meegemaakt is dat het internet via 4G echt volledig vastloopt. Geen enkele app krijgt dan fatsoenlijke data of het is onwijs traag, terwijl de telefoon 4G+ aan blijft geven en de 2 pijltjes constante activiteit aangeven. Na een paar minuten verdwijnt het weer. Wat ik ook zie in de streaming apps is dat ze gewoon gaan zoeken naar een verbinding, de app zelf blijft werken. Wat mij ook opvalt is dat mijn S21 altijd 4G+ aan blijft geven, terugval naar 4G of zelfs 3G zie ik nooit.
Ik heb al een andere SIM-kaart geprobeerd maar dit lost niets op. Toch zit ik er aan te denken om via mijn provider toch maar een nieuwe SIM aan te vragen om het maar uit te sluiten. Mogelijk dat er toch iets gewijzigd is in de tussentijd.
Zijn er meer mensen met een S21 (of + of Ultra) die het verschijnsel van het 'vastlopen' van de internetverbinding herkennen? Ik blijf het raar vinden dat ik het met een nieuwe telefoon wel heb, en met mijn S9 nergens last van had.
Ik concludeer dus dat ik een van de eerste moederborden met kinderziektes had.
Ik kan iedereen met problemen aanbevelen bij Samsung Service Center Rotterdam langs te gaan. Een betere service kun je je niet voorstellen (neem dat maar aan van een perfectionist).
Ik heb mijn S21 pas sinds eind september. Hoe groot zou de kans zijn dat daar nog een moederbord met kinderziektes in zit denk je? Wat jij omschrijft heb ik trouwens niet, mijn telefoon geeft aan gewoon verbinding te hebben. Hoe kwam je er achter dat jouw nabijheidssensor niet goed werkte? Dan kan ik dat ook checken bij mij.tploumen schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:29:
[...]
Sinds de update van 15 juli werkte 4G niet meer fatsoenlijk op mijn S21 Ultra 512 Gb (continu "no signal" icoontje). Daarom tot 23 oktober op 3G blijven werken. 23 oktober alles inwendig laten vervangen door Samsung Service Center Rotterdam. Nu werkt mijn telefoon als nooit tevoren!! Zelfs de nabijheidssensor werkt nu goed.
Ik concludeer dus dat ik een van de eerste moederborden met kinderziektes had.
Ik kan iedereen met problemen aanbevelen bij Samsung Service Center Rotterdam langs te gaan. Een betere service kun je je niet voorstellen (neem dat maar aan van een perfectionist).
Heb je al een andere provider geprobeerd?PatrickPR schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:06:
[...]
Ik wil toch even terugkomen op de problemen die ik met mijn S21 ervaar. Nu een maand verder en de nodige ritjes gemaakt met streaming muziek. Ik ben er uit dat het in ieder geval niet ligt aan de volgende dingen:
- De apps
- De USB-C adapter
- Bluetooth oordopjes
En heb je al een netwerkanalyse, cell tower signaal, e.d. gedaan?
Stel er is een configuratiefout bij je provider die de handover van het verkeer van mast naar mast niet goed afhandeld?
Of een netwerkprobleem waarbij je IP adres veranderd bij overgang van mast naar mast?
Of dat je te lang verbonden blijft op een mast waardoor de data niet tijdig aankomt of gebroken?
Want dat is wat er veranderd onderweg, de enige variabele zijn de gsm masten waarmee je verbonden bent.
Ik heb naast mijn eigen provider (Youfone, KPN netwerk) de KPN SIM kaart van mijn werktelefoon geprobeerd. Beide providers dus op het KPN-netwerk en met beide hetzelfde probleem op de S21, mijn werktelefoon heeft nergens last van (al kan ik dit nog eens dubbelchecken door de Youfone SIM in de werktelefoon te stoppen). Kan dus nog steeds in het netwerk van KPN zitten. Ik heb niet 1-2-3 de mogelijkheid om andere providers te proberen.swhnld schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:22:
[...]
Heb je al een andere provider geprobeerd?
Stel er is een configuratiefout bij je provider die de handover van het verkeer van mast naar mast niet goed afhandeld?
Of een netwerkprobleem waarbij je IP adres veranderd bij overgang van mast naar mast?
Of dat je te lang verbonden blijft op een mast waardoor de data niet tijdig aankomt of gebroken?
Want dat is wat er veranderd onderweg, de enige variabele zijn de gsm masten waarmee je verbonden bent.
Ik heb tijdens een paar ritjes eens gekeken wat de signaalsterkte doet, zoals verwacht fluctueert die netjes heen en weer als gevolg van het steeds aanstralen van een nieuwe mast. Netwerktype blijft ook op LTE staan. IP-adres kan ik nog eens naar kijken. Hoe kan ik inzicht krijgen in het gebruik van de masten? Zijn daar apps voor?
Wat ik nog ga proberen is om de netwerkverbinding te forceren op 3G. Mocht dit niet werken kan ik de netwerkinstellingen nog resetten.
De enige kloterij is SmartSwitch. Voor de reparatie heb ik mijn telefoon gebackuped met SmartSwitch via mijn Macbook naar een externe harde schijf (Western Digital My Passport).
Als ik de backup herstel dan blijf hij om de haverklap hangen op een bepaald percentage. Op een gegeven moment wordt ook de externe harde schijf niet meer aangestuurd (ik zie het lampje dan niet meer knipperen en na verloop van tijd schiet deze in standby modus en kan ik hem loskoppelen).
Ik dacht zo slim te zijn mijn backup (NTFS formaat) dan maar over te zetten naar een Windows computer en daar via SmartSwitch te herstellen, echter de backup wordt daar niet gevonden.
Terug naar mijn Macbook en mijn externe harde schijf wordt de backup ook niet meer gevonden.
Ik heb al zeker 10x SmartSwitch + drivers opnieuw geïnstalleerd en zowel computer als telefoon opnieuw opgestart, maar mijn backup wordt gewoon niet meer herkend door SmartSwitch. Dit terwijl ik de backup wel zelf terug kan vinden op mijn externe harde schijf en de bestanden handmatig kan openen.
Iemand enig idee wat ik nog kan proberen om het weer werkend te krijgen...? De bestanden handmatig overzetten is voor mijn geen optie.
Als ik de backup herstel dan blijf hij om de haverklap hangen op een bepaald percentage. Op een gegeven moment wordt ook de externe harde schijf niet meer aangestuurd (ik zie het lampje dan niet meer knipperen en na verloop van tijd schiet deze in standby modus en kan ik hem loskoppelen).
Ik dacht zo slim te zijn mijn backup (NTFS formaat) dan maar over te zetten naar een Windows computer en daar via SmartSwitch te herstellen, echter de backup wordt daar niet gevonden.
Terug naar mijn Macbook en mijn externe harde schijf wordt de backup ook niet meer gevonden.
Ik heb al zeker 10x SmartSwitch + drivers opnieuw geïnstalleerd en zowel computer als telefoon opnieuw opgestart, maar mijn backup wordt gewoon niet meer herkend door SmartSwitch. Dit terwijl ik de backup wel zelf terug kan vinden op mijn externe harde schijf en de bestanden handmatig kan openen.
Iemand enig idee wat ik nog kan proberen om het weer werkend te krijgen...? De bestanden handmatig overzetten is voor mijn geen optie.
@tploumen Heb je deze backup echt nodig? Stel je zet de telefoon nieuw op, dan sync je allerlei informatie met de diverse cloud diensten, en apps haal je terug uit de app store, wat mis je dan nog? Is wellicht sneller dan dit probleem op te lossen.
Mijn ervaring met diensten als smartswitch, bij meerdere merken telefoons, als het werkt, is het prima, maar voor je het weet zit er toch een dingetje fout, heb je ineens geen rechten op je media folder van Whatsapp, of zijn er instellingen corrupt onder water buiten de nieuwe interface want nieuwere software update, of...
Mijn ervaring met diensten als smartswitch, bij meerdere merken telefoons, als het werkt, is het prima, maar voor je het weet zit er toch een dingetje fout, heb je ineens geen rechten op je media folder van Whatsapp, of zijn er instellingen corrupt onder water buiten de nieuwe interface want nieuwere software update, of...
De clouddiensten heb ik al gebruikt, echter deze zijn niet toereikend.swhnld schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:19:
@tploumen Heb je deze backup echt nodig? Stel je zet de telefoon nieuw op, dan sync je allerlei informatie met de diverse cloud diensten, en apps haal je terug uit de app store, wat mis je dan nog? Is wellicht sneller dan dit probleem op te lossen.
Ik ben er al achter dat de backuphistory file niet meer te vinden is in de backup map. Daarom kan de backup niet geladen worden.
Iemand enig idee hoe ik dit op klan lossen...?
Met een bestand recovery tool op je harde schijf deze file terughalen? Recuva bijvoorbeeld (al heb ik geen idee of die er voor de Mac is, maar zo'n soort programma in ieder geval)?tploumen schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:25:
[...]
Ik ben er al achter dat de backuphistory file niet meer te vinden is in de backup map. Daarom kan de backup niet geladen worden.
Onderweg van werk naar huis de telefoon geforceerd op 3G. Verbinding bleef de hele tijd goed en streaming is niet 1x uitgevallen. Halverwege de telefoon weer terug gezet op 4G en ja hoor, op mijn eindstation viel het geluid weg. Ik had het scherm geactiveerd, dus het was geen bespaarstand vermoed ik. In de SIM informatie was de signaalsterkte niet opvallend laag en de status bleef Verbonden, eigenlijk zoals normaal. Het IP adres wijzigde niet en ook het verbindingstype bleef op LTE staan.swhnld schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:22:
[...]
Heb je al een andere provider geprobeerd?
Ik denk toch dat het ergens in het signaal zit en de communicatie met de masten. Ik ga daarom maar een nieuwe SIM bestellen. Morgen nog 1x de heenreis proberen op 3G.
1 november 2021 update komt hier binnen
[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 27-10-2021 10:38 ]
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Ik merk op mijn S21+ dat er vaak bovenin het scherm rechtsboven zowel het wifi symbool staat als het 4G/5G symbool. Heeft iemand deze ervaring ook?
Vooralsnog lijkt het er niet op dat het dataverbruik op dat moment via 4G/5G loopt. Tevens staat bij mij de optie om op mobiel over te schakelen bij slechte wifi uit (het treedt ook op bij een goede wifi verbinding).
Vooralsnog lijkt het er niet op dat het dataverbruik op dat moment via 4G/5G loopt. Tevens staat bij mij de optie om op mobiel over te schakelen bij slechte wifi uit (het treedt ook op bij een goede wifi verbinding).
Dat valt mij inderdaad ook op op de S21+. Het bijzondere is dat het na opnieuw opstarten vaak een paar dagen verdwijnt, maar vervolgens weer terug komt.
Heb je bellen over 4G aan staan? Dan gaat een deel van je gesprek namelijk over de dataverbinding, en heb je 4G nodig, naast je Wifi.Gismo1979 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:21:
Ik merk op mijn S21+ dat er vaak bovenin het scherm rechtsboven zowel het wifi symbool staat als het 4G/5G symbool. Heeft iemand deze ervaring ook?
Andere optie is dat je aan hebt staan om automatisch naar 4G te gaan als de Wifi slecht is.
Na een paar weken tevreden gebruiker van de S21 te zijn geweest krijg ik in eens een probleem met de notificaties van Whatsapp. Ze zijn ineens helemaal silent (dus geen geluid en trilfunctie), zonder dat ze daarop ingesteld zijn. Als ik de status balk naar voren haal staan ze ook onder de "alerting notifications" echter doen ze mij helemaal niet alerten. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Heb al telefoon restarts geprobeerd, forced stop en restart van de app en herinstallatie van Whatsapp ook al gedaan en niks helpt.
Heb al telefoon restarts geprobeerd, forced stop en restart van de app en herinstallatie van Whatsapp ook al gedaan en niks helpt.
Heb ik ook een poos gehad. Vandaag de oplossing gevonden.drBunhead schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:13:
Na een paar weken tevreden gebruiker van de S21 te zijn geweest krijg ik in eens een probleem met de notificaties van Whatsapp. Ze zijn ineens helemaal silent (dus geen geluid en trilfunctie), zonder dat ze daarop ingesteld zijn. Als ik de status balk naar voren haal staan ze ook onder de "alerting notifications" echter doen ze mij helemaal niet alerten. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Ik heb dit doorlopen. En ingesteld dat Whatsapp nooit sluimert.
hoi
Is het bij jou altijd stil?drBunhead schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:13:
Ik heb al meer dan 4 jaar problemen met whatsapp meldingen op mijn Samsung telefoons(s8+ en nu de s21 ultra) Maar niet altijd. Het is volkomen random, en niets helpt.
Ik heb halve/afgekapte geluidsmeldingen, dubbele geluidsmeldingen, een halve melding meteen gevolgd door het hele deuntje, ik heb zowel geluid als trillen, ik heb alleen trillen, ik heb alleen geluid, ik heb alleen visuele popups, of soms gewoon helemaal niets. En dat alles zonder ook maar 1 instelling te veranderen.
Opnieuw installeren helpt niet, factory reset helpt niet. En de app staat specifiek aangemeld als nooit sluimeren. En gedempte meldingen staan uit.
Het is zo erg dat ik na nog geen half jaar met de S21 ultra, overweeg om Samsung na 11 jaar gewoon te dumpen. Het is gewoon de zoveelste ergernis die ik heb bij de S21 Ultra.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Dat heb ik ook al ingesteld. Helpt bij mij niks, notificaties komen ook wel binnen. Alleen geen "alerting notifications", dus geen geluid en/of trillen maar op achtergrond.jerry_a schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:21:
[...]
Heb ik ook een poos gehad. Vandaag de oplossing gevonden.
Ik heb dit doorlopen. En ingesteld dat Whatsapp nooit sluimert.
Bij is het van goed werken, naar ineens helemaal niks. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat een update van Whatsapp de boel om zeep heeft geholpen. Die is namelijk rond de tijd dat het stopte met werken geüpdate.kendo schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:50:
[...]
Is het bij jou altijd stil?
Ik heb al meer dan 4 jaar problemen met whatsapp meldingen op mijn Samsung telefoons(s8+ en nu de s21 ultra) Maar niet altijd. Het is volkomen random, en niets helpt.
Ik heb halve/afgekapte geluidsmeldingen, dubbele geluidsmeldingen, een halve melding meteen gevolgd door het hele deuntje, ik heb zowel geluid als trillen, ik heb alleen trillen, ik heb alleen geluid, ik heb alleen visuele popups, of soms gewoon helemaal niets. En dat alles zonder ook maar 1 instelling te veranderen.
Opnieuw installeren helpt niet, factory reset helpt niet. En de app staat specifiek aangemeld als nooit sluimeren. En gedempte meldingen staan uit.
Het is zo erg dat ik na nog geen half jaar met de S21 ultra, overweeg om Samsung na 11 jaar gewoon te dumpen. Het is gewoon de zoveelste ergernis die ik heb bij de S21 Ultra.
EDIT: Verder in gedoken op mijn laatste vondst. Schijnbaar zat ik in het Beta programma voor Whatsapp. Eruit gestapt, opnieuw de app geinstalleerd en voila: het werkt weer.
[ Voor 5% gewijzigd door drBunhead op 27-10-2021 19:47 ]
Hi, ik heb exact hetzelfde. Alleen nu een nieuwe ontvangen van Samsung maar dezelfde problemen weer. Heb jij misschien of iemand anders nog de gouden tip?dnhelle schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:36:
Sinds 3 maand een S21 met KPN abonnement in gebruik. En eigenlijk? Alleen maar ergernis. Met de meest recente patches en updates blijft het belsignaal dramatisch:
- voice staat op 4G/3G/2G
- call setup duurt 10sec
- call connect duurt 10sec
- tegenpartij wordt gehoord, maar tegenpartij hoort jou niet.
- toestel wordt heet tijdens een oproep, na 15-20min verander je in een robot
- na 20 min is het onmogelijk om te bellen.
Intussen lijkt het een generiek probleem op de interwebs: wat is de workaround voor dit probleem? Dagelijkse reboot is niet acceptabel. Zie softwareversie hieronder:
[Afbeelding]
Ook is het opvallend dat het telefoonnummer op 'onbekend' staat. Wellicht het draadje naar de oplossing?
[Afbeelding]
Ninja edit: netwerk instelling resetten werkt ook niet.
Je eerste optie: deze staat aan en op voorkeur voor 4G. Echter dit uitschakelen maakt geen verschil.swhnld schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:52:
[...]
Heb je bellen over 4G aan staan? Dan gaat een deel van je gesprek namelijk over de dataverbinding, en heb je 4G nodig, naast je Wifi.
Andere optie is dat je aan hebt staan om automatisch naar 4G te gaan als de Wifi slecht is.
Je tweede optie staat bij mij uit.
Heb je een volledig nieuw toestel van Samsung ontvangen...? Of is je toestel gerepareerd...?marloesw schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:50:
[...]
Hi, ik heb exact hetzelfde. Alleen nu een nieuwe ontvangen van Samsung maar dezelfde problemen weer. Heb jij misschien of iemand anders nog de gouden tip?
Hier is net een software update met de november beveiligingspatch binnen gekomen.
Misschien weet iemand van jullie raad:
Probleem: Telefoon een weekje of drie in gebruik. Zeer regelmatig worden mijn aanrakingen door het tochscreen niet geregistreerd of volgt er geen/een verkeerde actie op. Laten we zeggen 1 op de 50 keer. Dit gebeurt met name aan de zijkanten van het scherm.
Hiervoor altijd de s2 tm deze gehad en nooit zulke problemen ondervonden.
Dacht aanvankelijk dat het "wennen" was omdat deze geen gebogen scherm meer heeft. Of dat de nieuwe clear view cover even wennen was. Maar het blijft voorkomen..
- verschillende toetsenborden geprobeerd
- aanraakgevoeligheid verhoogd
- veilige modus geprobeerd
- via members app het touchscreen getest
- alle updates geïnstalleerd
Maar probleem blijft. Ik zal mijn cache nog eens gaan "wipen" maar geen idee of dat gaat helpen.
Wat me wel trouwens al gelijk opviel is dat de stock screenprotector niet helemaal mooi in het midden van de telefoon zit (iets teveel naar rechts geplakt). Dit zie je duidelijk bij de frontcamera.
Iemand nog een idee of wordt het een ticket aanmaken en richting Utrecht voor een reparatieafspraak bij die experience toko daarzo?
Probleem: Telefoon een weekje of drie in gebruik. Zeer regelmatig worden mijn aanrakingen door het tochscreen niet geregistreerd of volgt er geen/een verkeerde actie op. Laten we zeggen 1 op de 50 keer. Dit gebeurt met name aan de zijkanten van het scherm.
Dacht aanvankelijk dat het "wennen" was omdat deze geen gebogen scherm meer heeft. Of dat de nieuwe clear view cover even wennen was. Maar het blijft voorkomen..
Maar probleem blijft. Ik zal mijn cache nog eens gaan "wipen" maar geen idee of dat gaat helpen.
Wat me wel trouwens al gelijk opviel is dat de stock screenprotector niet helemaal mooi in het midden van de telefoon zit (iets teveel naar rechts geplakt). Dit zie je duidelijk bij de frontcamera.
Iemand nog een idee of wordt het een ticket aanmaken en richting Utrecht voor een reparatieafspraak bij die experience toko daarzo?
@theonlymarco83 haal de screen protector er eens af, dan opnieuw vingerafdruk inleren.
@theonlymarco83
Het lijkt me niet goed wat jij omschrijft maar ik weet wel dat de vorige Galaxy's vaak last hadden van onbedoelde interacties aan de zijkanten vanwege het gebogen scherm. Bij de S21U is dat verbeterd maar ik begrijp uit je verhaal dat je de gewone S21 hebt met plat scherm.
Probeer eens zonder screenprotector en hoesje en zorg ervoor dat scherm goed schoon is. Anders lijkt het me een garantie gevalletje.
Het lijkt me niet goed wat jij omschrijft maar ik weet wel dat de vorige Galaxy's vaak last hadden van onbedoelde interacties aan de zijkanten vanwege het gebogen scherm. Bij de S21U is dat verbeterd maar ik begrijp uit je verhaal dat je de gewone S21 hebt met plat scherm.
Probeer eens zonder screenprotector en hoesje en zorg ervoor dat scherm goed schoon is. Anders lijkt het me een garantie gevalletje.
Ik wil over een maand of 2 tot 4 een nieuwe mobiel is het de moeite waard om te wachten of de 22 of is de 21 de moeite waard? Heb nu een 20 en ben wel tevreden over de camera en accusuur en de kleur. Ik wil altijd graag een goede camera beetje accu en een leuk kleurtje (beetje rare eisen oo tweakers ik weet het). Maar ook gewoon een snelle mobiel met apps ppenen en snel schakelen ertussen
Tja het bekende antwoord denk ik... Heb je er het geld voor over... Van S20 naar S21 zal geen enorm verschil zijn. Behalve dat de rand weer normaal is en de camera wat anders geplaatst is. Wat ik begreep is de S22 nog minder aangepakt ivm de S21. Slechts wat details.
Als je het geld er voor over hebt kan je denk ik beter van S20 naar S22 gaan. Kan je weer een tijd vooruit. Zeker als je graag het nieuwste van het nieuwste wil hebben.
En anders is de S21 ook een fantastisch toestel. Ik vind het oprecht het beste toestel die ik ooit gehad heb.
Als je het geld er voor over hebt kan je denk ik beter van S20 naar S22 gaan. Kan je weer een tijd vooruit. Zeker als je graag het nieuwste van het nieuwste wil hebben.
En anders is de S21 ook een fantastisch toestel. Ik vind het oprecht het beste toestel die ik ooit gehad heb.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Kijk hoe de situatie dan is. Nu zijn er geruchten, dan zal de S22 uit zijn en de S21 waarschijnlijk goedkoper geprijsd.Annie1980 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:00:
Ik wil over een maand of 2 tot 4 een nieuwe mobiel is het de moeite waard om te wachten of de 22 of is de 21 de moeite waard? Heb nu een 20 en ben wel tevreden over de camera en accusuur en de kleur. Ik wil altijd graag een goede camera beetje accu en een leuk kleurtje (beetje rare eisen oo tweakers ik weet het). Maar ook gewoon een snelle mobiel met apps ppenen en snel schakelen ertussen
Ik herken jouw problemen, maar dat is alleen wanneer ik hem iets te ver over de rand beet heb, dus net met een vinger, per ongeluk, op het scherm. Dan registreert ie inderdaad de bewegingen van de andere vinger niet en, dan gebeuren er soms vreemde dingen. Dit komt echter maar zelden en per ongeluk voor.theonlymarco83 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 00:59:
Misschien weet iemand van jullie raad:
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Ik ga er eens op letten! Het is inderdaad de normale S21 variant. Thx voor de suggesties. Iemand die nog zou kunnen nagaan, in het *#0*# service menu bij de touchscreentest, of de onderkant van de telefoon wat minder gevoelig iskendo schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:25:
[...]
Ik herken jouw problemen, maar dat is alleen wanneer ik hem iets te ver over de rand beet heb, dus net met een vinger, per ongeluk, op het scherm. Dan registreert ie inderdaad de bewegingen van de andere vinger niet en, dan gebeuren er soms vreemde dingen. Dit komt echter maar zelden en per ongeluk voor.
Als je boven (nog boven die vierkantjes), en links/rechts helemaal ultiem langs de randjes wrijft dan wordt de touch wel geregistreerd (zwart stipje). Beneden moet je echt veel meer óp het scherm (van de rand af) "aanraken" voordat er een registratie (zo'n zwart stipje) plaatsvindt. Zijn marginale verschillen wellicht maar duidelijk merkbaar. Even om uit te sluiten dat de onderkant bij mij geen halve deadzone is
Heb net de test op de S21 Ultra gedaan maar merk geen verschil in gevoeligheid van de registratie.theonlymarco83 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:19:
[...]
Ik ga er eens op letten! Het is inderdaad de normale S21 variant. Thx voor de suggesties. Iemand die nog zou kunnen nagaan, in het *#0*# service menu bij de touchscreentest, of de onderkant van de telefoon wat minder gevoelig is
Als je boven (nog boven die vierkantjes), en links/rechts helemaal ultiem langs de randjes wrijft dan wordt de touch wel geregistreerd (zwart stipje). Beneden moet je echt veel meer óp het scherm (van de rand af) "aanraken" voordat er een registratie (zo'n zwart stipje) plaatsvindt. Zijn marginale verschillen wellicht maar duidelijk merkbaar. Even om uit te sluiten dat de onderkant bij mij geen halve deadzone is. Of de calibratie van het scherm net niet honderd procent is. Of anders mijn motoriek dus nog steeds niet gewend is aan de breedte van de 21 tov 20, al lijkt me dat heel sterk
Ik heb zelf sinds zaterdag de S21. Fantastisch toestel. Had een Flip 3 maar kon er niet aan wennen
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Dat hele zijkanten gedoe met touch is bij de s21 niet aanwezig hoor. Logisch ook want die heeft niet meer zo'n edge scherm.
Hooguit kan je wat issues hebben als je bijv een edge panel app aan hebt staan.
Hooguit kan je wat issues hebben als je bijv een edge panel app aan hebt staan.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik zou toch wachten, ws komt de s22 begin 2022 uit mits leverbaar. Ik ben zelf ook erg tevreden over de s21+. Alleen vind ik de camera minder, zeer trage sluitertijd (maar dat waren de vorige modellen ook - sinds s6 edge)
Is er iemand die de fabrieksmatig aangebrachte screenprotector verwijderd heeft en het al een paar maanden zonder doet...?
Zo ja, zijn er microscratches zichtbaar bij verschillende lichtinvalshoeken op een zwart scherm...?
Persoonlijk haat ik van die "stickers" op mijn dure AMOLED scherm, maar microscratches wil ik ook niet.
Zo ja, zijn er microscratches zichtbaar bij verschillende lichtinvalshoeken op een zwart scherm...?
Persoonlijk haat ik van die "stickers" op mijn dure AMOLED scherm, maar microscratches wil ik ook niet.
Ik heb zelf wel eens het probleem dat ik in een app het toetsenbord gebruik en dat de telefoon tijdens het typen opeens met een rare animatie naar de homescreen toe gaat. Dit gebeurd meestal als ik ergens in het midden aan het typen ben dus ik denk dat het een bug in de software is want ik ben dan niet in de buurt van de onderkant. Het is een vervelende bug maar ik kan er mee leven. Zijn er meer die dit ook ervaren? Ik gebruik trouwens SwiftKey als toetsenbord.
Vanaf dag 2 de screenprotector eraf gehaald (kwam al los omdat ik vanwege het vlakke scherm i.c.m. veeggebaren de rand de hele tijd raakte) en nog geen krassen ontdekt (of ze komen niet door de vingervlekken heen).tploumen schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 20:17:
Is er iemand die de fabrieksmatig aangebrachte screenprotector verwijderd heeft en het al een paar maanden zonder doet...?
Moet wel zeggen dat wanneer het toestel vervoerd wordt deze in een insteekhoesje zit.
Dankjewel! Nog 3 vragen:Gismo1979 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 21:25:
[...]
Vanaf dag 2 de screenprotector eraf gehaald (kwam al los omdat ik vanwege het vlakke scherm i.c.m. veeggebaren de rand de hele tijd raakte) en nog geen krassen ontdekt (of ze komen niet door de vingervlekken heen).
Moet wel zeggen dat wanneer het toestel vervoerd wordt deze in een insteekhoesje zit.
1) Hoe lang heb je het toestel al...?
2) Heb je een gewone S21 (omdat je schrijft "vlakke scherm")...?
3) Bedoel je met insteekhoesje een gewone case, waarbij het scherm open blijft...?
1. Vanaf dat de S21 serie uitgekomen is. Januari 2021.tploumen schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 21:36:
[...]
Dankjewel! Nog 3 vragen:
1) Hoe lang heb je het toestel al...?
2) Heb je een gewone S21 (omdat je schrijft "vlakke scherm")...?
3) Bedoel je met insteekhoesje een gewone case, waarbij het scherm open blijft...?
2. Ik heb de S21+
3. Insteekhoesje is een lederen zakje/etuitje met een opening aan een korte zijde waar je de telefoon in stopt en uit haalt bv:
https://www.goedhoesje.nl...en-insteekhoesje-maat-xl/ (niet degene die ik heb maar is hetzelfde idee)
Helemaal super!
Dus nooit in je broekzak...?
Dus nooit in je broekzak...?
Ik heb ook een S21+, maar met een back cover. Heb ook de screenprotector eraf gehaald en nog geen krasje hier. Zit gewoon in mijn broekzak.
@tploumenIn de insteekhoes gaat de telefoon in de broekzak, dus niet zonder hoes.
Hier de ultra, vanaf release zonder screenprotector en zonder hoesje in m'n broekzak. Hij ziet er nog uit als nieuw
Hier de S21, met de Samsung SP er op zitten. En gelukkig maar.. Want ik heb wel eens wat last van de zwaartekracht, en de SP heeft wat putjes en krassen er in zitten, die anders in het glas zou zitten.
Nadeel is dat deze niet los te krijgen zijn ivm vingerscanner, anders had ik een nieuwe gehaald. De 3rd party zijn allemaal niet bevorderlijk voor de scanner.
Nadeel is dat deze niet los te krijgen zijn ivm vingerscanner, anders had ik een nieuwe gehaald. De 3rd party zijn allemaal niet bevorderlijk voor de scanner.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Ik heb sinds het weekend de S21. Wat is de beste camerastand voor het standaard "plaatjes" schieten?
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Ik moet zeggen dat de hydrogel filmpjes van bv. Aliexpress, het prima doen met de vingerscanner van de S21 ultra. De levensduur is bij bij echter niet zo lang. Maar dat ligt meer aan mijn gebruik van de telefoon. En ze kosten bijna niksRenegade666 schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:00:
Hier de S21, met de Samsung SP er op zitten. En gelukkig maar.. Want ik heb wel eens wat last van de zwaartekracht, en de SP heeft wat putjes en krassen er in zitten, die anders in het glas zou zitten.
Gewoon de stand waar de camera app op opent. Dat is de hoofd camera die je dan hebt met nodige automatische hulpmiddelen.Erik1805 schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:10:
Ik heb sinds het weekend de S21. Wat is de beste camerastand voor het standaard "plaatjes" schieten?
Super bedankt voor jullie reacties. Ben met name benieuwd of het Gorilla Victus glas goed bestand is tegen microscratches. Die kunnen ontstaan door bijvoorbeeld zandkorrteltjes die in je broekzak geraken. Dat type kras zie je niet wanneer je recht op de telefoon kijkt met een scherm dat aan staat. Die zie je alleen wanneer je de telefoon met een scherm dat uit staat schuin houdt in een bepaalde lichtbron.
Ik vraag dit omdat ik de waarde van het toestel zo hoog mogelijk wil houden, maar ik verafschuw screen protectors.
Ik vraag dit omdat ik de waarde van het toestel zo hoog mogelijk wil houden, maar ik verafschuw screen protectors.
Er zijn gewoon filmpjes van Jerry Riggs die de schermen test. Alle schermen van de laatste generaties scoren hetzelfde bij niveau 6 krast het. Dus een screenprotector is een must als je het perfect wil houden en tegelijkertijd gewoon in je broekzak stopt zonder bescherming rondom van een zakje.tploumen schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:25:
Super bedankt voor jullie reacties. Ben met name benieuwd of het Gorilla Victus glas goed bestand is tegen microscratches. Die kunnen ontstaan door bijvoorbeeld zandkorrteltjes die in je broekzak geraken. Dat type kras zie je niet wanneer je recht op de telefoon kijkt met een scherm dat aan staat. Die zie je alleen wanneer je de telefoon met een scherm dat uit staat schuin houdt in een bepaalde lichtbron.
Iemand van jullie afgelopen maand de telefoon bestelt met de "gratis galaxy buds 2 actie" en deze al ontvangen? Begin van de vorige maand meteen geregistreerd maar na de initiële bevestiging niets meer gehoord. Volgens samsung op facebook zouden ze vertraging hebben met het verwerken van de aanvragen. Maar de aangegeven termijn van twee weken hebben ze nu al overschreden met twee weken
.
Dit duurt altijd onwijs lang en het is altijd succesvoller dan verwacht...theonlymarco83 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 01:01:
Iemand van jullie afgelopen maand de telefoon bestelt met de "gratis galaxy buds 2 actie" en deze al ontvangen? Begin van de vorige maand meteen geregistreerd maar na de initiële bevestiging niets meer gehoord. Volgens samsung op facebook zouden ze vertraging hebben met het verwerken van de aanvragen. Maar de aangegeven termijn van twee weken hebben ze nu al overschreden met twee weken.
Reken er maar niet op dat je ze binnen afzienbare tijd zal krijgen. De galaxy buds live die ik zou krijgen bij m'n s21 hebben 13 weken op zich laten wachten wegens "groter succes dan verwacht" terwijl ik mijn aanvraag op de 2e dag dat de actie was begonnen had ingediend.theonlymarco83 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 01:01:
Iemand van jullie afgelopen maand de telefoon bestelt met de "gratis galaxy buds 2 actie" en deze al ontvangen? Begin van de vorige maand meteen geregistreerd maar na de initiële bevestiging niets meer gehoord. Volgens samsung op facebook zouden ze vertraging hebben met het verwerken van de aanvragen. Maar de aangegeven termijn van twee weken hebben ze nu al overschreden met twee weken.
Ik moest ook ongeveer twee maanden op m'n buds uit de vorige actie, heb ze nu binnen en zijn best handig. Geluid niet geweldig, niet zoveel bas als ik zou willen, toch leuk om te krijgen.
Uit de bevestigingsmail:theonlymarco83 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 01:01:
Samsung header image
"Wij houden je per e-mail op de hoogte van iedere stap in het verwerkingsproces:
We gaan je ingestuurde gegevens zo snel mogelijk controleren. Daarna laten we je weten of je aan alle actievoorwaarden voldoet.
Als er gegevens ontbreken, laten wij je dat ook binnen twee weken weten. Je kunt de ontbrekende informatie dan alsnog naar ons sturen.
Nadat alles goed is gekeurd, streven we ernaar om binnen negen weken jouw SM-R177 te versturen naar het opgegeven adres."
11 weken dus
Op 9 oktober in de 'bedankt voor je deelname' e-mail: "Nadat alles goed is gekeurd, streven we ernaar om binnen negen weken jouw SM-R177 te versturen naar het opgegeven adres"
Vandaag op 8 november in de e-mail dat deelname is goedgekeurd: "We streven ernaar om binnen zes weken jouw SM-R177 te versturen naar het opgegeven adres"
Daar hebben ze dus al één week erbij gesmokkeld. Ik meld het wel even als ik de Galaxy Buds2 black ontvangen heb.
Vandaag op 8 november in de e-mail dat deelname is goedgekeurd: "We streven ernaar om binnen zes weken jouw SM-R177 te versturen naar het opgegeven adres"
Daar hebben ze dus al één week erbij gesmokkeld. Ik meld het wel even als ik de Galaxy Buds2 black ontvangen heb.
Hier ook aangemeld maar nu al meer dan 3 weken verder nog geen reactie van goedkeuring.... Jammer van zulke acties hoor
Wees gerust, je krijgt ze vanzelf als je een goedkeurings mail hebt gehad. Duurt gewoon erg lang. Was bij mijn S21 ook het geval. Maar uiteindelijk netjes de dopjes gekregen.
Hier opeens een berichtje van DHL dat morgen een onbekend pakketje geleverd gaat worden door europakket+ b.v. Iemand een idee of dit bedrijfje de uitlevering van de oortjes verzorgd?
Goedkeuring alleen na meer dan 3 weken nog niet binnen... Dat moet toch niet zo moeilijk zijn.
Heb vanaf start de S21 Ultra, en mijn batterij houd het geen dag meer vol.
Wie heeft dit ook en wat hebben jullie gedaan om dit op te lossen?
ik heb van februari tot mei gewachtstijn1309 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 22:36:
Goedkeuring alleen na meer dan 3 weken nog niet binnen... Dat moet toch niet zo moeilijk zijn.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
@stijn1309 Elke actie van Samsung duurt enorm lang met uitleveren. Ik heb iets van 12 weken op de buds pro moeten wachten.
Toeval of niet maar heb nu net vanmorgen mijn Goedkeuring binnen.jongetje schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:29:
@stijn1309 Elke actie van Samsung duurt enorm lang met uitleveren. Ik heb iets van 12 weken op de buds pro moeten wachten.
Daarin staat binnen 6 weken.
Nu de goedkeuring er is gaat het wel goedkomen met de buds!
Ik heb sinds deze week een S21 Ultra en heb hiervoor een poosje geen Samsung telefoon gehad. Wat is er gebeurd met Edge Lighting? Ik kan het nergens vinden, ook niet in de Samsung Store.
Hoe kan ik nu semi-opvallende meldingen krijgen op mijn AOD?
AodNotify app. Als je voor hem in-app een koffie koopt krijg je alle functies. Vind het echt een goede app met meer dan voldoende instel mogelijheden zonder echt complex te worden.B00st3r schreef op woensdag 10 november 2021 @ 23:24:
Ik heb sinds deze week een S21 Ultra en heb hiervoor een poosje geen Samsung telefoon gehad. Wat is er gebeurd met Edge Lighting? Ik kan het nergens vinden, ook niet in de Samsung Store.
Edge Lighting staat onder: Instellingen - meldingen - instellingen korte pop up (indien type melding op kort staat en niet op gedetailleerd)B00st3r schreef op woensdag 10 november 2021 @ 23:24:
Gevonden, thanks!Gismo1979 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 07:13:
[...]
Edge Lighting staat onder: Instellingen - meldingen - instellingen korte pop up (indien type melding op kort staat en niet op gedetailleerd)
Ondertussen krijg ik met geen mogelijkheid Android Auto aan de praat met mijn S21 Ultra. Zeer frustrerend omdat ik deze toch bijna dagelijks gebruik.
Edit: Android Auto werkt nu. Er stond een instelling niet goed in m'n telefoon (iets met 2e scherm ofzo). Echter, het beeld in de auto is heel erg schokkerig. 2 FPS, dat idee zeg maar. Heel vervelend. Ben blij dat het werkt, maar herkent iemand dit? Ik heb 2 kabels getest, geen verschil.
[ Voor 24% gewijzigd door B00st3r op 11-11-2021 13:06 ]
Dat idee krijg ik de laatste tijd ook idd, al weet ik niet zeker of het ook echt zo is (ik laad em op wanneer ie rond de 30% zit en dat tijdstip wisselt van dag tot dag, dus ik weet niet hoe lang ik exact met 1 lading doe).RMX schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:58:
Heb vanaf start de S21 Ultra, en mijn batterij houd het geen dag meer vol.
Vandaag al de Galaxy Buds2 ontvangen, dus dat viel nog mee! 9 oktober aangevraagd en 11 november ontvangen, dus dat zijn bijna vijf weken.Holgersson schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:13:
Op 9 oktober in de 'bedankt voor je deelname' e-mail: "Nadat alles goed is gekeurd, streven we ernaar om binnen negen weken jouw SM-R177 te versturen naar het opgegeven adres"
Heb de laatste tijd van die momenten dat de telefoon (normale S21) erg traag wordt voor enkele seconden. Dan ga je van WA naar de browser bv en dan vertraagt het hele OS en na 2 a 3 seconden gaat hij weer snel verder... ben ik de enige?
[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 15-11-2021 09:33 ]
Echt het hele systeem, of alleen de browser? Ik gebruik de Samsung browser, en heb nog wel eens dat ie vast loopt. De terugknop werkt dan ook niet meer. Browser sluiten en opnieuw starten is dan de oplossing. (S21 ultra)ArcticWolf schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:33:
Heb de laatste tijd van die momenten dat de telefoon (normale S21) erg traag wordt voor enkele seconden. Dan ga je van WA naar de browser bv en dan vertraagt het hele OS en na 2 a 3 seconden gaat hij weer snel verder... ben ik de enige?
Welke browser? En hoeveel tabbladen heb je open staan die dan in het geheugen geladen en ververst moeten worden?ArcticWolf schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:33:
https://www.sammobile.com...ate-rolling-out-globally/
Android 12 is blijkbaar losgelaten op de S21 serie. Nu kan het afwachten tot hij op de Nederlandse markt uitkomt beginnen....
Zo te lezen eerst degene die aan de beta mee hebben gedaan:
https://www.galaxyclub.nl...start-een-beetje-althans/
Android 12 is blijkbaar losgelaten op de S21 serie. Nu kan het afwachten tot hij op de Nederlandse markt uitkomt beginnen....
[ Voor 30% gewijzigd door Gismo1979 op 15-11-2021 13:27 ]
@swhnld @kendo Het probleem doet zich ook met andere apps voor, ik dacht ik noem even WA naar browser op 
Maar het doet zich ook voor van camera naar WA of instagram. Laatst had ik het zelfs van het instellingen menu naar WA toe.
Dat de terug knop vastloopt heb ik bij de Edge browser inderdaad ook weleens.
Maar het doet zich ook voor van camera naar WA of instagram. Laatst had ik het zelfs van het instellingen menu naar WA toe.
En je hebt de optimalisatie gedraaid vanuit de instellingen?ArcticWolf schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:38:
@swhnld @kendo Het probleem doet zich ook met andere apps voor, ik dacht ik noem even WA naar browser op
Gebeurt het ook gelijk na een herstart van je telefoon?
Heb je de cache van Android al eens geleegd? idem play store?
Hoe vol zit je geheugen als dit gebeurt?
Wat draait er allemaal op de achtergrond?
Hoe veel open notificaties heb je?
Iets veroorzaakt waarschijnlijk dat de applicaties niet in het geheugen zitten, komen of blijven waardoor er gewisseld moet worden en naar opslag weggeschreven.
Oh jeetje, m'n optimalisatie was idd heel erg slecht, heb dat gelijk maar gedaan.swhnld schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:18:
[...]
En je hebt de optimalisatie gedraaid vanuit de instellingen?
Gebeurt het ook gelijk na een herstart van je telefoon?
Heb je de cache van Android al eens geleegd? idem play store?
Hoe vol zit je geheugen als dit gebeurt?
Wat draait er allemaal op de achtergrond?
Hoe veel open notificaties heb je?
Iets veroorzaakt waarschijnlijk dat de applicaties niet in het geheugen zitten, komen of blijven waardoor er gewisseld moet worden en naar opslag weggeschreven.
Ja gebeurde ook na een herstart van m'n telefoon.
Hoe clear je je cache tegenwoordig?
Ik zal de overige vragen voorlopig even monitoren!
ik heb gedaan met een de telefoon aan mijn computer gekoppeld.
Als je slim bent zet je optimalisatie op automatisch elke dag. Vergeet je het ook niet 😉ArcticWolf schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:28:
[...]
Oh jeetje, m'n optimalisatie was idd heel erg slecht, heb dat gelijk maar gedaan.
Ja gebeurde ook na een herstart van m'n telefoon.
Hoe clear je je cache tegenwoordig?
Ik zal de overige vragen voorlopig even monitoren!
Ik heb hem geflashed met Odin. Deed niet aan de beta mee. Wel lekker vlot van Samsung deze keer want normaal duurt het tot einde jaar of langer.Gismo1979 schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:23:
https://www.sammobile.com...ate-rolling-out-globally/
Eerste indrukken zijn gematigd. Het lijken vooral kleine cosmetische verschillen. Maar dit was ook wel bekend. Vind het wel mooi omdat alles wat consistenter en duidelijker is geworden.
Ook geflashed.. so far so good.
Maar geen must haves voor mezelf die er op de vorige versie niet waren.
Maar geen must haves voor mezelf die er op de vorige versie niet waren.
Yesss, ik heb de beta gedraaid en mijn S21 (in Zuid-Korea) is vandaag geupdate met OneUI 4!Gismo1979 schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:23:
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Ik merk de laatste tijd dat mensen mij moeilijk kunnen verstaan, zijn er mensen die dat ook gemerkt hebben en zo ja wat is er dan tegen te doen?
Het kan aan van alles liggen, dus begin eens met een voice recorder app, en kijk of die wel goed opneemt, want dan weet je of het de hardware van de microfoon is, in dat geval, opsturen voor reparatie.yingyang schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:45:
Ik merk de laatste tijd dat mensen mij moeilijk kunnen verstaan, zijn er mensen die dat ook gemerkt hebben en zo ja wat is er dan tegen te doen?
Gaat de voice recorder wel goed, dan kan het aan het netwerk liggen, en kun je gaan kijken of het op Wifi, via 4G via 2G bellen allemaal aan en uitzetten verschil maakt, en idem aan de andere kant met wie je spreekt. Ook kijken of het provider specifiek is, bij jou en de andere kant, bijvoorheeld T-Mobile heeft geen HD voice met KPN, dus schakelt terug naar lagere kwaliteit.
[ Voor 4% gewijzigd door swhnld op 16-11-2021 13:38 ]
Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic
In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic
In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.