PatrickPR schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:27:
[...]
Even mezelf quoten over dit issue. Ik heb van het weekend nog geprobeerd om het euvel te triggeren. Eerst in de auto op de snelweg (no worries, zat als passagier in de auto), streaming radio aan en via bluetooth naar de autoradio sturen. Dit is de hele rit van ongeveer 15 minuten goed gegaan. Zag in de SIM status informatie dat de signaalsterkte wel fluctueerde (logisch gezien het rijden en de cel handover) maar nergens werd de stream danwel internetverbinding onderbroken.
Daarna nog op de fiets en bluetooth oordopjes en weer streaming radio. De verbinding is op geen enkel moment verbroken geweest. Uiteraard is de snelheid wat langzamer, maar wel verschillende cels gepakt.
De keren dat het voorkwam in de trein luisterde ik met mijn bedrade oortjes in combinatie met een Samsung USB-C naar 3,5mm jack adapter. Dit weekend 2 keer getest met bluetooth. Kan hier nog verschil in zitten? In die zin dat het adaptertje iets triggert? De telefoon reageert/detecteert wel dat de adapter aanwezig is. Het lijkt mij wel aardig vergezocht.
Deze donderdag ga ik weer naar kantoor met de trein. Ik zal als test dan eens via bluetooth streaming radio luisteren. De trial & error continues.
Wederom even mezelf quoten na nog meer trial & error. Het blijft een raar fenomeen.
Onderweg naar werk getest met de volgende situaties, meestal met de qmusic app aangezien het daar mee begon. Maar heb ook andere apps (Slam, Juke) geprobeerd waarbij hetzelfde gebeurt.
- Bluetooth TWS oordoppen: geluid valt weg op willekeurige momenten. Zelfs binnen enkele seconden dat de app streamt.
- USB-C/jack adapter i.c.m. bedrade IEM's: geluid valt weg op willekeurige momenten. Zelfs als ik net op de fiets zit naar het station.
- USB-C/jack adapter i.c.m. bedrade IEM's:geen haperingen bij het afspelen vanaf de telefoon (mp3 offline, dus niet-streaming).
Oorzaken kunnen zijn:
1 Combinatie van streaming en de USB-C/jack adapter
2 De radio apps zelf
3 USB-C/jack adapter wiebelt teveel waardoor slecht contact
4 De S21 software in combinatie met de streaming apps
Wat ik verder nog heb gedaan is via de Samsung Galaxy Store de app Samsung USB-C headset geïnstalleerd. Geen idee wat deze app doet maar het verhelpt het uitvallen in ieder geval niet. Daarnaast ook de gegevensbesparing en batterij optimalisaties voor deze apps uitgezet.
Oorzaak 3 lijkt me onwaarschijnlijk gezien wanneer het gebeurt en dat het niet voorkomt bij offline afspelen.
Oorzaak 1 is het naar mijn idee ook niet aangezien ik voor langere tijd op het werk dezelfde streaming apps heb geluisterd met de adapter. Dit sluit ook oorzaak 2 ook uit.
Dan blijft over dat het toch ergens in de combi software met streaming apps zit. Het lijkt haast wel of de app door de telefoon zelf wordt afgesloten om opnieuw te starten, op random momenten. Ik ben er inmiddels wel over uit dat het niets met reizen of bewegen (cell handover) te maken heeft. Waar het in zit, ik heb geen idee. Ik hoop dat het met toekomstige updates wordt verholpen.
Edit: zojuist nog wel wat batterijverbruik instellingen aangepast via Instellingen - Apps - (3 puntjes rechtsboven) Speciale toegang - Batterijverbruik optimaliseren - Alle apps. Heb daar de radio apps uitgevinkt zodat er geen optimalisatie is. Binnenkort eens kijken of dat effect heeft.
[
Voor 4% gewijzigd door
PatrickPR op 24-09-2021 14:11
]