• Swurgin
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-11 13:23
mdebr schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 08:09:
Ik had verwacht wel ergens een s22 topic te vinden, maar kan het niet vinden. Mijn s10 is erg op. Nu hoop ik dat de s22 snel komt en ik kan overbruggen. Ik lees er geruchten over van een 50mp camera waarvan ik mij afvraag of het de moeite waard is ten opzichte van de s21. Klinkt mooi, maar of je er in de praktijk echt een wow-factor uit haald betwijfel ik. Wat zijn jullie ideeën daarbij?
Meerdere megapixels zijn alleen interessant wanneer je veel wilt croppen zonder veel kwaliteitsverlies. Dus niet alleen wat bijsnijden, maar echt croppen.

Bedenk ook dat meer megapixels betekent dat de 'filesize' van foto's groter word.

Ik persoonlijk vind dat bv. de S21 (Ultra) met 12 en de Pixel 4 XL (mijn vorige toestel) met 12.2 megapixels al geweldige foto's maakt, waar ik heel tevreden mee ben.

Ik zou tegenwoordig de koop van een telefoon niet meer laten afhangen van het aantal megapixels van de main camera. (Mits dit natuurlijk heel laag is. 12 is wel de minimum, zou ik zeggen)

Maar dit is mijn mening maar. En een ander kan en mag hier natuurlijk anders over denken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Swurgin op 18-09-2021 15:48 ]

"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:13
Ik had verwacht wel ergens een s22 topic te vinden, maar kan het niet vinden. Mijn s10 is erg op. Nu hoop ik dat de s22 snel komt en ik kan overbruggen. Ik lees er geruchten over van een 50mp camera waarvan ik mij afvraag of het de moeite waard is ten opzichte van de s21. Klinkt mooi, maar of je er in de praktijk echt een wow-factor uit haald betwijfel ik. Wat zijn jullie ideeën daarbij?
Zoals al eerder aangegeven zegt het aantal megapixels niets over de kwaliteit. S21 Ultra heeft een 108mp sensor waarbij de pixels gecombineerd worden zodat je een 12mp output krijgt. Deze is niet beter dan een 12mp sensor.

Mi11 Ultra heeft een grotere 108mp sensor maar is qua kwaliteit ook niet beter.

De sensor waar jij het over hebt is een 200mp sensor die 4 of 16 pixels kan combineren met als gevolg een output van 12,5mp of 50mp.
200mp is waarschijnlijk bedoeld om 8k te filmen. Voor fotografie zal waarschijnlijk 12,5mp gebruikt worden.

Nadeel van veel pixels is dat de grootte van de pixels kleiner worden als de sensor grootte gelijk blijft. Dit is een nadeel bij weinig licht omdat kleinere pixels in verhouding minder licht opvangen met als gevolg meer ruis.
Vandaar dat Samsung pixel binning toepast door 16pixels samen te voegen waardoor het één grote pixel moet gaan worden.

Persoonlijk heb ik liever een grote sensor met grote pixels, goede lenzen en vergeet niet dat de software nog belangrijker is omdat de sensors zo klein zijn.

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:33
Nog tips om de accuduur te verlengen?

Ik en mijn vriendin komen van een Huawei Mate 20 van inmiddels ruim 3 jaar oud.

Alles aan de S21's is fijner, (logisch, 3 jaar oud mid range vs nieuwe high end smartphone).

Maar de accu van de Mate 20 hield het zelfs na 3 jaar gebruik langer vol bij ons beiden dan de S21's.

Dat had ik niet verwacht?

Qua gebruik is er niets veranderd. Het valt extra op op vakantie natuurlijk. Maar het is wel opvallend de laatste 2 maanden.

Ik haal net een dag gebruik, vriendin 1.5. Maar bij de Mate was dat gemakkelijk zelfs inclusief navigeren. (Wat ik op de s21 niet eens meer doe sinds nieuwe auto).

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:47
Inverted_World schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:19:

Alles aan de S21's is fijner, (logisch, 3 jaar oud mid range vs nieuwe high end smartphone).

Maar de accu van de Mate 20 hield het zelfs na 3 jaar gebruik langer vol bij ons beiden dan de S21's.

Qua gebruik is er niets veranderd. Het valt extra op op vakantie natuurlijk. Maar het is wel opvallend de laatste 2 maanden.

Ik haal net een dag gebruik, vriendin 1.5. Maar bij de Mate was dat gemakkelijk zelfs inclusief navigeren. (Wat ik op de s21 niet eens meer doe sinds nieuwe auto).
heb je het scherm al op 60Hz gezet dat scheelt ook een hoop.

• Inverted_World
Michel242186 schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:24:
[...]

heb je het scherm al op 60Hz gezet dat scheelt ook een hoop.
Ja dat lees ik veel. Maar vind het toch wel een extreem groot nadeel als je de USP van een telefoon moet uitzetten om hem fatsoenlijk dagelijks te kunnen gebruiken haha. :P

Maar zoals ik het lees is dat het probleem waarschijnlijk ja:
Since web browsing is one of those tasks that benefits from a faster display rate, the screen is likely to stay closer to its 120Hz maximum, which would drain the battery faster. Indeed, when we turned on the adaptive display feature, the S21 Ultra's time on our battery test dropped to 10 hours and 7 minutes — a little bit better than average for a smartphone.

The Galaxy S21's time of 9 hours, 53 minutes also came with the refresh rate set to 60Hz. Turning on the adaptive display, the Galaxy S21 took an even bigger hit, dropping to 6 hours, 31 minutes on our test. That's a disappointing result any way you want to look at it.
Man man man, ik had me beter van te voren moet inlezen. Dus dat hele refreshrate verhaal komt met een gigantische prijs qua batterij. Jammerlijk.

[ Voor 54% gewijzigd door Inverted_World op 19-09-2021 08:31 ]

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:47
Inverted_World schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:27:
[...]

Ja dat lees ik veel. Maar vind het toch wel een extreem groot nadeel als je de USP van een telefoon moet uitzetten om hem fatsoenlijk dagelijks te kunnen gebruiken haha. :P
Ook bij mijn s20 heel snel op 60Hz gezet anders niet te doen.

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:39
Apart, heb mijn S21 gewoon op aanpasbaar (120hz), en kan prima 2 dagen mee. als ik geen gekke dingen doe.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:30
Renegade666 schreef op zondag 19 september 2021 @ 10:29:
Apart, heb mijn S21 gewoon op aanpasbaar (120hz), en kan prima 2 dagen mee. als ik geen gekke dingen doe.
Same here. Als je er geen gekke dingen op doet die 2 dagen dan lukt dat wel.

En lukt dat niet, op vakanties/weekendjes heb ik altijd wel een powerbankje mee die 4x volledig kan opladen.

Je kan ook eens apps in slaapmode zetten, wellicht hebben jullie op de achtergrond veel dingen lopen waar je geen weet van hebt. Ook met bixby kan je wat handige dingen maken die helpt voor je batterij.

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 19-09-2021 10:51 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik kan "soms" ook wel 2 dagen met een lading, maar dan moet ik niet te veel doen. Die van mij staat ook op de variabele helderheid, verversingsfrequentie en dus hoogste resolutie. Maar bij een paar keer bellen, appen, mailen en 2 uurtjes browsen per dag, moet ik 's avonds toch echt laden voor de volgende dag. Want veel meer dan ~30% is er dan niet over.

Het batterij verbruik lijkt in de 11jaar dat ik de Galaxy S smartphones gebruik, ook niet echt veranderd.

Wanneer ik nu mijn S21 ultra naast mijn Galaxy S leg, dan is de technische vooruitgang gewoon gigantisch. Zowel intern als extern. Behalve de praktische levensduur van een batterijlading.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Gister heb ik een S21 Ultra besteld. Als vervanger voor mijn OnePlus 6T. Het enige wat ik ga missen is het tekenen van bijvoorbeeld een V op het vergrendelde scherm zodat de flitser aan gaat. Of is zoiets ook te regelen op een Samsung?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Swurgin
kendo schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:22:
Ik kan "soms" ook wel 2 dagen met een lading, maar dan moet ik niet te veel doen. Die van mij staat ook op de variabele helderheid, verversingsfrequentie en dus hoogste resolutie. Maar bij een paar keer bellen, appen, mailen en 2 uurtjes browsen per dag, moet ik 's avonds toch echt laden voor de volgende dag. Want veel meer dan ~30% is er dan niet over.

Het batterij verbruik lijkt in de 11jaar dat ik de Galaxy S smartphones gebruik, ook niet echt veranderd.

Wanneer ik nu mijn S21 ultra naast mijn Galaxy S leg, dan is de technische vooruitgang gewoon gigantisch. Zowel intern als extern. Behalve de praktische levensduur van een batterijlading.
Ik denk dat dat gewoon heel normaal is. En zelfs logisch.

Ik denk dat men 'alles ontwerpt' rond het batterijgebruik. Met andere woorden, ze pushen de techniek zover ze kunnen, zolang de batterij het een dag volhoud bij normaal gebruik.

Ik heb zelf het scherm op maximum brightness en op 120Hz. En heb zelfs processing speed op maximum (dat was eerder een switch met aan / uit, maar heeft nu 3 standen kom ik net achter).
En haal daarmee net een dag. En gebruik de phone best veel met spelletjes en social.

Ik ben eigenlijk heel tevreden met dit enorme 'beest' :)

(Samsung Galaxy S21 Ultra 5G 16RAM)

"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Inverted_World schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:19:

Herkenbaar...
Kom zelf van de huawei P30 Pro en merk dat de S21 Ultra (ondanks de optimale settings) het idd minder goed lijkt te doen dan de P30 Pro.
Gebruik de telefoon absoluut intensief, maar bij de P30 kon ik de dag net redden waarbij de S21 Ultra toch even aan het stroom moet.

• Inverted_World
Swurgin schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:37:
[...]

Ik denk dat dat gewoon heel normaal is. En zelfs logisch.

Ik denk dat men 'alles ontwerpt' rond het batterijgebruik. Met andere woorden, ze pushen de techniek zover ze kunnen, zolang de batterij het een dag volhoud bij normaal gebruik.

Ik heb zelf het scherm op maximum brightness en op 120Hz. En heb zelfs processing speed op maximum (dat was eerder een switch met aan / uit, maar heeft nu 3 standen kom ik net achter).
En haal daarmee net een dag. En gebruik de phone best veel met spelletjes en social.

Ik ben eigenlijk heel tevreden met dit enorme 'beest' :)

(Samsung Galaxy S21 Ultra 5G 16RAM)
Je kunt je wellicht voorstellen dat als je van een 3 jaar oude midrange telefoon komt, waar je 2 dagen mee deed het een beetje vreemd aanvoelt dat een nieuwe telefoon een 120hz scherm heeft maar daar 30% accu op moet inleveren.. en je krap aan een dag haalt.

Dat voor een toestel dat ook nog eens 400 euro duurder is dan de Mate 20 destijds was.

Je zegt dat alles ontworpen is op accuduur. Maar mijn 300hz Razer Blade 15 verliest nauwelijks accuduur ten opzichte van 60hz.

Ik ben mega blij met de S21 verder hoor. Maar vind het ondermaats de 120hz i.c.m de accuduur. Ook mijn vriendin ervaart dit, en die gebruikt haar telefoon vrijwel nooit op een keertje mail checken na.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Inverted_World schreef op zondag 19 september 2021 @ 18:31:
[...]

Je kunt je wellicht voorstellen dat als je van een 3 jaar oude midrange telefoon komt, waar je 2 dagen mee deed het een beetje vreemd aanvoelt dat een nieuwe telefoon een 120hz scherm heeft maar daar 30% accu op moet inleveren.. en je krap aan een dag haalt.

Dat voor een toestel dat ook nog eens 400 euro duurder is dan de Mate 20 destijds was.

Je zegt dat alles ontworpen is op accuduur. Maar mijn 300hz Razer Blade 15 verliest nauwelijks accuduur ten opzichte van 60hz.

Ik ben mega blij met de S21 verder hoor. Maar vind het ondermaats de 120hz i.c.m de accuduur. Ook mijn vriendin ervaart dit, en die gebruikt haar telefoon vrijwel nooit op een keertje mail checken na.
Hier ook, kom zelf van een 3 jaar oude Mate 10 Pro af en had verwacht dat het verbruik beter zou zijn, maar is jammer genoeg niet zo terwijl ik op de S21 niet veel meer of minder doe. Krasvastheid van het scherm vind ik ook minder dan de Mate 10 Pro, terwijl dat in theorie niet mogelijk zou moeten zijn.

Enige meerwaarde is de 120hz en de camera, verder vind ik het zonde van de ruim 800 euro die ik heb neergeteld voor dit toestel.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Swurgin
Ik snap die obsessie met batterij duur niet.
Maar goed. Whatever.

[ Voor 7% gewijzigd door Swurgin op 19-09-2021 20:03 ]

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Gewoon uit interesse, hoe komt je S10 al "op" na 2 jaar? :p

Canon EOS R | Olympus OM-1

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-11 15:15
FeareX schreef op maandag 20 september 2021 @ 02:47:
[...]

Gewoon uit interesse, hoe komt je S10 al "op" na 2 jaar? :p
S7 hier, die is pas echt op ;-)

• miicker
  • Niet online
Ik heb mijn Galaxy S21 Ultra net ontvangen. Bij het eerste gebruik ben ik er blij mee. Hetgeen dat ik nu al het meeste mis van mijn OnePlus 6T is een alert slider. Ik kom er nu achter hoe verrekte handig dat is. Sterker nog, ik heb nu geen flauw idee hoe ik mijn S21 snel kan aanpassen naar stil (volledig), alleen trillen of ook geluid. Wat is de snelste manier? Is er wellicht een app die een soort software alert slider kan imiteren? Of dat ik de drie genoemde opties ergens als quick setting kan toevoegen?

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:55
miicker schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:02:
Ik heb mijn Galaxy S21 Ultra net ontvangen. Bij het eerste gebruik ben ik er blij mee. Hetgeen dat ik nu al het meeste mis van mijn OnePlus 6T is een alert slider. Ik kom er nu achter hoe verrekte handig dat is. Sterker nog, ik heb nu geen flauw idee hoe ik mijn S21 snel kan aanpassen naar stil (volledig), alleen trillen of ook geluid. Wat is de snelste manier? Is er wellicht een app die een soort software alert slider kan imiteren? Of dat ik de drie genoemde opties ergens als quick setting kan toevoegen?
Als je de volumeknop bedient dan kun je die settings toch instellen bij de slider (op het scherm) ?

Just here for the fun

• miicker
  • Niet online
Brotuck schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:04:
[...]

Als je de volumeknop bedient dan kun je die settings toch instellen bij de slider (op het scherm) ?
Klopt, alleen moet ik 6 acties ondernemen om de telefoon op stil te zetten in plaats van trillen. Komende van een simpele slider met 3 standen voelt het nogal als een achteruitgang. Sterker nog, als de telefoon is vergrendeld kost het nog veel meer acties:
- Telefoon ontgrendelen (oppakken, face unlock of fingerprint gebruiken)
- Volume knop indrukken
- Klikken op de drie puntjes
- Klikken op het tandwiel
- Klikken op de knop vorige
- Kiezen voor "Stil" bij geluidstand
- Menu sluiten

Ik zie nu wel dat ik het in het swipe down menu redelijk snel kan aanpassen, dus dat helpt wel :)

miicker schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:02:
Ontgrendel de telefoon, van bovenaf het scherm naar beneden schuiven, komt een knop in beeld als quick action waar je met 1 klik van geluid naar alleen trillen gaat, en nog een klik helemaal stil is, en nog een klik weer aan.

Je kunt ook geavanceerder aan de slag met Bixby routines en programmeren wat de telefoon doet in bepaalde situaties (zit je op werk Wifi dan stil, in de auto dan keihard geluid, etc.).
Ook niet storen kun je tijdsblokken opgeven.

Maar als ook voormalig OP gebruiker, die slider is een hele sterke feature van OP, wat mij betreft hun grootste USP.

• Brotuck
Als je een Galaxy Watch gebruikt is het nog eenvoudiger, want die synct met de telefoon.
Maar goed ben het volledig met iedereen eens dat een slider zoveel fijner zou zijn.

Just here for the fun

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-11 09:39
PatrickPR schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:27:
[...]

Even mezelf quoten over dit issue. Ik heb van het weekend nog geprobeerd om het euvel te triggeren. Eerst in de auto op de snelweg (no worries, zat als passagier in de auto), streaming radio aan en via bluetooth naar de autoradio sturen. Dit is de hele rit van ongeveer 15 minuten goed gegaan. Zag in de SIM status informatie dat de signaalsterkte wel fluctueerde (logisch gezien het rijden en de cel handover) maar nergens werd de stream danwel internetverbinding onderbroken.

Daarna nog op de fiets en bluetooth oordopjes en weer streaming radio. De verbinding is op geen enkel moment verbroken geweest. Uiteraard is de snelheid wat langzamer, maar wel verschillende cels gepakt.

De keren dat het voorkwam in de trein luisterde ik met mijn bedrade oortjes in combinatie met een Samsung USB-C naar 3,5mm jack adapter. Dit weekend 2 keer getest met bluetooth. Kan hier nog verschil in zitten? In die zin dat het adaptertje iets triggert? De telefoon reageert/detecteert wel dat de adapter aanwezig is. Het lijkt mij wel aardig vergezocht.

Deze donderdag ga ik weer naar kantoor met de trein. Ik zal als test dan eens via bluetooth streaming radio luisteren. De trial & error continues.
Wederom even mezelf quoten na nog meer trial & error. Het blijft een raar fenomeen.

Onderweg naar werk getest met de volgende situaties, meestal met de qmusic app aangezien het daar mee begon. Maar heb ook andere apps (Slam, Juke) geprobeerd waarbij hetzelfde gebeurt.
- Bluetooth TWS oordoppen: geluid valt weg op willekeurige momenten. Zelfs binnen enkele seconden dat de app streamt.
- USB-C/jack adapter i.c.m. bedrade IEM's: geluid valt weg op willekeurige momenten. Zelfs als ik net op de fiets zit naar het station.
- USB-C/jack adapter i.c.m. bedrade IEM's:geen haperingen bij het afspelen vanaf de telefoon (mp3 offline, dus niet-streaming).

Oorzaken kunnen zijn:
1 Combinatie van streaming en de USB-C/jack adapter
2 De radio apps zelf
3 USB-C/jack adapter wiebelt teveel waardoor slecht contact
4 De S21 software in combinatie met de streaming apps

Wat ik verder nog heb gedaan is via de Samsung Galaxy Store de app Samsung USB-C headset geïnstalleerd. Geen idee wat deze app doet maar het verhelpt het uitvallen in ieder geval niet. Daarnaast ook de gegevensbesparing en batterij optimalisaties voor deze apps uitgezet.

Oorzaak 3 lijkt me onwaarschijnlijk gezien wanneer het gebeurt en dat het niet voorkomt bij offline afspelen.
Oorzaak 1 is het naar mijn idee ook niet aangezien ik voor langere tijd op het werk dezelfde streaming apps heb geluisterd met de adapter. Dit sluit ook oorzaak 2 ook uit.

Dan blijft over dat het toch ergens in de combi software met streaming apps zit. Het lijkt haast wel of de app door de telefoon zelf wordt afgesloten om opnieuw te starten, op random momenten. Ik ben er inmiddels wel over uit dat het niets met reizen of bewegen (cell handover) te maken heeft. Waar het in zit, ik heb geen idee. Ik hoop dat het met toekomstige updates wordt verholpen.

Edit: zojuist nog wel wat batterijverbruik instellingen aangepast via Instellingen - Apps - (3 puntjes rechtsboven) Speciale toegang - Batterijverbruik optimaliseren - Alle apps. Heb daar de radio apps uitgevinkt zodat er geen optimalisatie is. Binnenkort eens kijken of dat effect heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickPR op 24-09-2021 14:11 ]

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Zie of liever gezegd hoor ook een minpunt aan het toestel. Het geluid boven bij telefoneren is verschoven van front naar bovenop de rand zoals beneden. Mooi voor het stereo effect maar minder als je telefoneert. Feitelijk moet je je toestel verticaal houden. Dit komt natuurlijk omdat de bezels zijn verdwenen. Voor mij als minder horende een beetje jammer. Ben soms aan het schuiven met het toestel.

Andere bug is de taal die niet altijd wordt herkend van Nederlands naar Engels of andersom.

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Op mijn oude S7 edge kon ik met de Samsung? Klok en temperatuur makkelijk switchen naar een ander land voor tijd en temperatuur. Met je vinger kon je dan swipen. Nu moet ik in de app gaan zoeken steeds naar de andere locatie. Wat doe ik fout of kan dat niet meer?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb de vraag van @Glassertje en de reacties erop afgesplitst naar: [Adguard] Internet snelheid gehalveerd bij aanzetten

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:09
Sinds 3 maand een S21 met KPN abonnement in gebruik. En eigenlijk? Alleen maar ergernis. Met de meest recente patches en updates blijft het belsignaal dramatisch:
- voice staat op 4G/3G/2G
- call setup duurt 10sec
- call connect duurt 10sec
- tegenpartij wordt gehoord, maar tegenpartij hoort jou niet.
- toestel wordt heet tijdens een oproep, na 15-20min verander je in een robot
- na 20 min is het onmogelijk om te bellen.

Intussen lijkt het een generiek probleem op de interwebs: wat is de workaround voor dit probleem? Dagelijkse reboot is niet acceptabel. Zie softwareversie hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXJWQ7MzT0IfGf9s09x8YoWu6aU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZjUqtpZfsbhtDyGaNxus0ypg.jpg?f=fotoalbum_large

Ook is het opvallend dat het telefoonnummer op 'onbekend' staat. Wellicht het draadje naar de oplossing?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_au8-Di9gdtEYXGYoDOesOs55fE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G5pnDwEdYAyQ12RzKnQZWKA9.jpg?f=user_large

Ninja edit: netwerk instelling resetten werkt ook niet.

[ Voor 18% gewijzigd door dnhelle op 27-09-2021 21:55 ]

• kendo
  • Niet online
Mijn telefoonnummer staat ook op onbekend maar behalve het dramatische ontvangst van de s21, herken ik jouw andere problemen niet.

Ik erger me dan weer kapot aan de voortdurende meldingsproblemen, slechte ontvangst, wegvallend netwerk en matige accuduur.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Juancho
dnhelle schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:36:
Sinds 3 maand een S21 met KPN abonnement in gebruik. En eigenlijk? Alleen maar ergernis. Met de meest recente patches en updates blijft het belsignaal dramatisch:
- call setup duurt 10sec

Intussen lijkt het een generiek probleem op de interwebs: wat is de workaround voor dit probleem? Dagelijkse reboot is niet acceptabel. Zie softwareversie hieronder:
[Afbeelding]

Ook is het opvallend dat het telefoonnummer op 'onbekend' staat. Wellicht het draadje naar de oplossing?
[Afbeelding]

Denk dat het weinig met de S21 te maken heeft maar dat jij helaas net de pech hebt van een foutief toestel. Ik neem aan dat je gewoon nog recht hebt op een nieuw model?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:09
kendo schreef op maandag 27 september 2021 @ 22:19:
Mijn telefoonnummer staat ook op onbekend maar behalve het dramatische ontvangst van de s21, herken ik jouw andere problemen niet.

Ik erger me dan weer kapot aan de voortdurende meldingsproblemen, slechte ontvangst, wegvallend netwerk en matige accuduur.
Haha, wat verschillen jouw problemen dan met die van mij? :-)
Ik ga een backup trekken en het toestel bij KPN aanmelden voor retour. Dit is onacceptabel.

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-11 10:46
Ik heb de OneUI 4 beta vandaag geinstalleerd, wat een puinzooi is dat zeg.

Ik begrijp goed dat 't allemaal (nog) niet zo soepeltjes zal draaien in een beta (wat het overigens ook verre van doet) maar echt alles staat schots en scheef. Lettertype en grootte van iconen, menu-items, (ingebouwde) widgets, applicaties en websites helemaal uit hun verband gerukt. Heb voor de zekerheid gecontroleerd of ik niet toevallig een thema had geactiveerd; helaas niet het geval.

Nog meer mensen die dit opviel (of mogelijk hebben opgelost)?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

@dnhelle @kendo Telefoon nummer onbekend betekent dat die niet in de simkaart geprogrammeerd staat. Oorzaak, provider koppelt nummer later pas aan de sim kaart dan dat die gemaakt wordt.
Via een iPhone kon/kun je dat alsnog zelf er op zetten, maar bij Android kan dat nergens voor zover ik weet.
https://www.appletips.nl/...elefoonnummer-raadplegen/
Via de instellingen van je iPhone kun je ook snel je telefoonnummer raadplegen. Tap hiervoor op Instellingen ▸ Telefoon. Via de optie 'Mijn nummer' kun je het telefoonnummer van de SIM bekijken. Bovendien kun je deze hier ook nog aanpassen om welke reden dan ook

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:28
kendo schreef op maandag 27 september 2021 @ 22:19:

bij mij heeft er nog nooit een telefoonnummer gestaan.. altijd onbekend.

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:48
Zojuist de update met oktober patch binnen gehaald. Ik heb de S21+.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_tLHQsjRAElmv4bjc5QrAcTozo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F1Xz5XhWDSgxGnyK6WzEAu5D.jpg?f=fotoalbum_large

• Renegade666
Idem @ S21

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
pimsaint schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 06:25:
Ik heb de OneUI 4 beta vandaag geinstalleerd, wat een puinzooi is dat zeg.

Ik begrijp goed dat 't allemaal (nog) niet zo soepeltjes zal draaien in een beta (wat het overigens ook verre van doet) maar echt alles staat schots en scheef. Lettertype en grootte van iconen, menu-items, (ingebouwde) widgets, applicaties en websites helemaal uit hun verband gerukt. Heb voor de zekerheid gecontroleerd of ik niet toevallig een thema had geactiveerd; helaas niet het geval.

Nog meer mensen die dit opviel (of mogelijk hebben opgelost)?
Heb hier ook de Beta draaiende op mn S21 Ultra. Gebruik het toestel niet actief, maar viel mij inderdaad ook op dat er nog veel foutjes in zitten. Sommige foutjes verdwenen spontaan na een paar dagen. Ook verdwenen een paar na het legen van de cache via het recovery menu.

Draai nu elk jaar de Beta's, maar heb naar mijn idee inderdaad meer bugs dan voorgaande Beta's. :X

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

• Juancho
Ik ga niet beginnen aan bèta versies en wacht wel op de officiële release van Android 12. Sowieso maak ik gebruik van de Nova launcher schil.

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:00
Kan iemand hier mij wat meer vertellen over de accu duur van de normale s21.

Heb al wat gegoogled maar kom er niet echt uit.

Screen on time zegt me niet zoveel daar kijk ik nooit naar.

Ben van plan om een s21 aan te schaffen en ben benieuwd hoeveel % je rond een uur of 9 s’avonds nog over hebt na een dagje werken dus af en toe war whatsapp, telefoon gesprekje en even tweakers lezen.

• Renegade666
Inhumanous schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 21:26:

Ben van plan om een s21 aan te schaffen en ben benieuwd hoeveel % je rond een uur of 9 s’avonds nog over hebt na een dagje werken dus af en toe war whatsapp, telefoon gesprekje en even tweakers lezen.
Hier momenteel nog 45% na een dag. Al mort ik zeggen dat hij tijdens het rijden opgeladen word ivm Android auto aan de kabel.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Inhumanous schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 21:26:

Als je weinig doet haal je wel 2 dagen zonder problemen... scherm gaat wel snel met browsen (komt door de 120hz mode).
Met bellen is hij erg zuinig. Valt verder weinig over te zeggen... ik denk dat mijn S21 gemiddeld 1 dag meegaat, maar laad hem vaak ook kort even op tijdens een auto ritje of net voordat ik naar bed ga ofzo.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• De jong2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-10-2021
Twijfel tussen een iphone 13 en een s21 met tele 2 unlimited data. Iemand hier die weet of de automatische bundelbooster middels automate nog werkt met een s21? Weet dat dit op de iphone sowieso geen mogelijkheid is.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:13
- call setup duurt 10sec

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Best vreemd. Ik heb de S21 Ultra sinds release maar nooit geen problemen met bellen of ontvangst gehad en ik bel best veel voor m'n werk. Zit al jaren bij KPN en ik zie trouwens wel mijn nummer staan.

Dus zoals eerder gezegd zou ik de telefoon retour doen en een nieuwe vragen.

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-09 15:18
Ik heb de S21+ sinds release en ben gewoon erg tevreden met het toestel. Maar de laatste anderhalve week is de batterij ineens een stuk slechter. Waar ik eerst aan het eind van de dag nog zo'n 45% over had, zit ik nu standaard rond de 19% (vanzelfsprekend bij hetzelfde gebruik).

Zijn er meer mensen die dat gemerkt hebben?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:55
Nee. Welke apps verbruiken het?

Gebruik je toevallig Signal?

• Theratron
418O2 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:48:
Nee. Welke apps verbruiken het?

Gebruik je toevallig Signal?
Nee, Signal heb ik niet. Volgens AccuBattery Pro verbruikt Samsung internet het meest, maar dat was ook na flink wat browsen. Ik zie daar sinds de hogere accuduur geen gekke dingen in staan, alleen apps die ik daadwerkelijk veel gebruik (browser, WhatsApp).
De ontlaadsnelheid is het hoogst bij "Android-systeem".... maar ook dat is redelijk normaal denk ik?

Heb ook al zitten kijken naar het signaal van de ontvangst (ik heb twee T-mobile simkaarten in het toestel zitten, privé en werk), maar dat staat ook al sinds het begin op 2 van de 4 streepjes en is niet veranderd. Snap er niks van : P

[ Voor 18% gewijzigd door Theratron op 07-10-2021 10:09 ]

• 418O2
@Theratron je bent bij qua OS en app updates neem ik aan?

• Theratron
418O2 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:10:
@Theratron je bent bij qua OS en app updates neem ik aan?
Yup, security patch van 1 oktober is binnen (de problemen begonnen net voor die update, anders had dat een verklaring kunnen zijn), en alle apps zijn ook bij....

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:32
Theratron schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:22:
[...]

Yup, security patch van 1 oktober is binnen (de problemen begonnen net voor die update, anders had dat een verklaring kunnen zijn), en alle apps zijn ook bij....
Ik neem aan dat je de telefoon al opnieuw opgestart hebt?

• Theratron
acale schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:56:
[...]

Ik neem aan dat je de telefoon al opnieuw opgestart hebt?
Ha, zeker. Vaak alle apps eerst afgesloten, nog even die device maintenance eroverheen en daarna opnieuw opstarten. No luck helaas...
Theratron schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:01:
[...]

Ha, zeker. Vaak alle apps eerst afgesloten, nog even die device maintenance eroverheen en daarna opnieuw opstarten. No luck helaas...
Caches Al geprobeerd te wissen?
https://www.samsung.com/i...r-the-cache-on-my-device/

• Theratron
Dank voor de link! De device care doe ik bijna iedere dag, maar ik zal inderdaad nog eens proberen de hele partitie te clearen. Wellicht dat daar toch iets inzit dat de batterij leeg trekt.

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Theratron schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:27:
[...]

Dank voor de link! De device care doe ik bijna iedere dag, maar ik zal inderdaad nog eens proberen de hele partitie te clearen. Wellicht dat daar toch iets inzit dat de batterij leeg trekt.
Als je de hele partitie wilt clearen dient de telefoon tegenwoordig gekoppeld te zijn aan een pc.

• Juancho
Theratron schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:27:
[...]

Waar kan ik device care vinden?

• BigF25
  • Laatst online: 10-11 16:07
Juancho schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:41:
[...]

Waar kan ik device care vinden?
Apparaatonderhoud staat standaard niet tussen de apps, best een shortcut voor aanmaken staat het tussen de apps

[ Voor 6% gewijzigd door BigF25 op 08-10-2021 09:58 ]

• Gismo1979
  • Niet online
BigF25 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:52:
[...]

Apparaatonderhoud staat standaard niet tussen de apps, best een shortcut voor aanmaken staat het tussen de apps
Instellingen -> Batterij en apparaatonderhoud toch? ;)

• Juancho
Ah dat ding. Daar had ik al een widget voor idd. Maar nu ook ff aangezet dat het dagelijks automatisch gebeurt 👍🏼

• Theratron
Gismo1979 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 07:11:
[...]

Als je de hele partitie wilt clearen dient de telefoon tegenwoordig gekoppeld te zijn aan een pc.
Ah, dank! Vroeg me al af waarom het niet lukte via de werkwijze uit de eerdere link.

• Brotuck
Inmiddels is de tweede beta beschikbaar voor onze telefoon, maar ik heb mega veel issues gehad met 4g/5g ermee. Getest met KPN en T-Mobile bleek het heel onstabiel te zijn allemaal. Alleen op 3G zetten krijg je weer een werkende data verbinding mee. APN opnieuw instellen hielp niet.

Ik zou er even afblijven...

Just here for the fun

• tploumen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:11
Brotuck schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:42:
Inmiddels is de tweede beta beschikbaar voor onze telefoon, maar ik heb mega veel issues gehad met 4g/5g ermee. Getest met KPN en T-Mobile bleek het heel onstabiel te zijn allemaal. Alleen op 3G zetten krijg je weer een werkende data verbinding mee. APN opnieuw instellen hielp niet.

Ik zou er even afblijven...
En als je terugflasht werkt 4G dan weer...?

• Brotuck
tploumen schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 00:39:
[...]

En als je terugflasht werkt 4G dan weer...?
Ja zodra ik de originele filmware erop zette werkte het probleemloos.

Just here for the fun

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-11 12:09
Het valt me op dat het GPS signaal wordt verbroken als ik mijn telefoon (S21 Ultra) in mijn broekzak doe (spijkerbroek).

Met mijn Samsung Watch is het handig dat ik de aanwijzingen op mijn horloge zie. Maar het GPS signaal valt dus weg in mijn broekzak waardoor ik hier geen gebruik van kan maken. Op 2 manieren in mijn zak geprobeerd (bovenkant naar boven en onder), maar steeds na een halve minuut ofzo valt het signaal weg.

Is dit normaal of een defect? Ook het kompas doet het erg slecht icm Google Maps als ik aan het lopen ben. Misschien heeft dit iets met elkaar te maken? Met de auto geen probleem dus het lijkt vooral mis te gaan als ik niet snel genoeg beweeg.

[ Voor 8% gewijzigd door bsmpower op 14-10-2021 21:47 ]

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23:29
Ik had een soortgelijk probleem laatst in de auto @bsmpower. Ik had Google maps en flitsmeister aangezet en mijn telefoon vervolgens in mijn broekzak gedaan. Na een halve minuut viel Google maps opeens uit (terwijl hij aan het spreken was viel hij opeens weg). Heb maps hierna nog 2x aangezet maar elke keer viel de navigatie uit. Flitsmeister deed het echter wel goed dus bij mij was het geen GPS issue.

Wellicht is het een probleem in de Google maps app, of is de telefoon te aggresief met batterij besparing?

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-11 12:09
Skix_Aces schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:22:
Ik had een soortgelijk probleem laatst in de auto @bsmpower. Ik had Google maps en flitsmeister aangezet en mijn telefoon vervolgens in mijn broekzak gedaan. Na een halve minuut viel Google maps opeens uit (terwijl hij aan het spreken was viel hij opeens weg). Heb maps hierna nog 2x aangezet maar elke keer viel de navigatie uit. Flitsmeister deed het echter wel goed dus bij mij was het geen GPS issue.

Wellicht is het een probleem in de Google maps app, of is de telefoon te aggresief met batterij besparing?
Ik heb Google Maps inmiddels op de lijst gezet van apps die nooit sluimeren. Nog niet de kans gehad om te testen of dat werkt. Laat het resultaat hier weten als ik dit heb getest.

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:06
Ik heb sinds een weekje nu ook een S21 (opvolger van mijn S9). En eigenlijk het enige wat ik echt mis is de bixby knop :X
Wie had dat gedacht? Heul vroeger had ik een motorola die kon je met schudden de zaklamp aan laten zetten. Daarna op de S9 via een tooltje de bixby knop (dubbel klik) de zaklamp optie gelinkt. Nu heb de zaklamp maar onder de linker sneltoets op het homescreen gezet, maar is nog best omslachtig met wat ik gewend was (vooral uitzetten)

Hoe zetten jullie makkelijk de zaklamp aan en uit?

https://f1nerd.nl

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:34
ymoona schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:58:
Ik heb sinds een weekje nu ook een S21 (opvolger van mijn S9). En eigenlijk het enige wat ik echt mis is de bixby knop :X
Wie had dat gedacht? Heul vroeger had ik een motorola die kon je met schudden de zaklamp aan laten zetten. Daarna op de S9 via een tooltje de bixby knop (dubbel klik) de zaklamp optie gelinkt. Nu heb de zaklamp maar onder de linker sneltoets op het homescreen gezet, maar is nog best omslachtig met wat ik gewend was (vooral uitzetten)

Hoe zetten jullie makkelijk de zaklamp aan en uit?
Instellingen - Geavanceerde functies - Zijtoets - Twee keer drukken aan zetten - App openen en daar flitser kiezen. Dan kun je met dubbelklikken op de onderste knop rechts de zaklamp aan en uit zetten :) Werkt prima :)

• ymoona
r_buren schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:13:
[...]

Instellingen - Geavanceerde functies - Zijtoets - Twee keer drukken aan zetten - App openen en daar flitser kiezen. Dan kun je met dubbelklikken op de onderste knop rechts de zaklamp aan en uit zetten :) Werkt prima :)
Thanks! Vergeten te melden dat ik daar graag de camera app heb.

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:34
ymoona schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:19:
[...]

Thanks! Vergeten te melden dat ik daar graag de camera app heb.
Waarom zou je met de camera de lamp aan willen doen? Dat is omslachtig ? Dus dan doe je eerst dubbelklik om de camera te starten dan ga je met flitser zitten stoeien ? :) Omslachtig hoor >:) :? ;)

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-11 13:45
Er is een vergelijkbare app; sideActions, waarmee je meerdere functies kan toekennen aan de startknop, afhankelijk van hoe je hem indrukt (bijv. 2x drukken, 1x kort 1x vasthouden etc.). Werkt voor mij vrijwel vergelijkbaar als net eerdere apps met de Bixby knop deden.

• ymoona
Telesto schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:53:
Er is een vergelijkbare app; sideActions, waarmee je meerdere functies kan toekennen aan de startknop, afhankelijk van hoe je hem indrukt (bijv. 2x drukken, 1x kort 1x vasthouden etc.). Werkt voor mij vrijwel vergelijkbaar als net eerdere apps met de Bixby knop deden.
Ja top, dit is hem, gelijk gekocht.

Ik kom er net dat de onderste lens van het camera eiland niet gebruikt lijkt te worden. Getest met vinger voor de lens methode. In geen van de zoomstanden word de onderste gebruikt, ik dacht nu juist dat dat de tele lens was?

• Gismo1979
  • Niet online
ymoona schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 23:32:
[...]

Ja top, dit is hem, gelijk gekocht.

Ik kom er net dat de onderste lens van het camera eiland niet gebruikt lijkt te worden. Getest met vinger voor de lens methode. In geen van de zoomstanden word de onderste gebruikt, ik dacht nu juist dat dat de tele lens was?
Bij mij wordt deze pas gebruikt als je 10x inzoomt.

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:50
en bij voldoende licht, anders gaat ie croppen vanop de andere lenzen.

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:54
- call setup duurt 10sec

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb het toestel al wat langer en dit probleem is bij mij sinds enkele weken ook aan de hand. Mijn toestel naar het Samsung repair-center gestuurd, vorige week terug gehad. Er zou "een onderdeel" vervangen zijn.
Na ontvangst bleek het probleem niet opgelost, dus opnieuw een reparatieverzoek aangemaakt. Nu ligt hij daar enkele dagen, ze willen het moederboord vervangen maar het onderdeel is niet op voorraad. Hopelijk lost dit het probleem op... Al met al heel vervelend om je telefoon telkens kwijt te zijn en opnieuw te moeten installeren.

• joahn93
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-11 14:56
daanNL schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:24:
[...]

Ik heb het toestel al wat langer en dit probleem is bij mij sinds enkele weken ook aan de hand. Mijn toestel naar het Samsung repair-center gestuurd, vorige week terug gehad. Er zou "een onderdeel" vervangen zijn.
Na ontvangst bleek het probleem niet opgelost, dus opnieuw een reparatieverzoek aangemaakt. Nu ligt hij daar enkele dagen, ze willen het moederboord vervangen maar het onderdeel is niet op voorraad. Hopelijk lost dit het probleem op... Al met al heel vervelend om je telefoon telkens kwijt te zijn en opnieuw te moeten installeren.
Hi,

Is dit een specifiek KPN S21 probleem of speelt dit op alle S21? en in hoeverre ook op de S21+ en Ultra modellen? Ik heb mijn oog namelijk op de S21+ laten vallen, maar dit zijn geen fijne dingen om te lezen

• 418O2
joahn93 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:23:
[...]

Hi,

Is dit een specifiek KPN S21 probleem of speelt dit op alle S21? en in hoeverre ook op de S21+ en Ultra modellen? Ik heb mijn oog namelijk op de S21+ laten vallen, maar dit zijn geen fijne dingen om te lezen
Dit zijn specifieke issues bij hun specifieke telefoons. het overgrote deel heeft geen problemen.

• Gismo1979
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:29:
[...]

Dit zijn specifieke issues bij hun specifieke telefoons. het overgrote deel heeft geen problemen.
Inderdaad. Ter informatie: Ik heb hier een S21+ op KPN netwerk en heb deze problemen gelukkig niet.

• 418O2
Gismo1979 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:29:
[...]

Inderdaad. Ter informatie: Ik heb hier een S21+ op KPN netwerk en heb deze problemen gelukkig niet.
Heb op mijn Ultra ook geen issues op KPN, maar laten we het geen opsommingstopic maken :) Je kan er van uitgaan dat er honderden tweakers met een S21 zijn, dan zitten er altijd een paar tussen met issues. Degene zonder problemen laten over het algemeen niet regelmatig weten dat ze geen problemen hebben. Wat ook weer logisch is :)

• Juancho
joahn93 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:23:
[...]

Hi,

Ik heb nu al een maand of 10 de S21 met Vodafone als provider en ben echt uitermate te spreken en ervaar al die issues absoluut niet. gewoon een top toestel, kan niet anders concluderen _/-\o_

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:36
Juancho schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:02:
[...]

Ik heb nu al een maand of 10 de S21 met Vodafone als provider en ben echt uitermate te spreken en ervaar al die issues absoluut niet. gewoon een top toestel, kan niet anders concluderen _/-\o_
Hier het zelfde, maandje of 8 toestel in bezit, top toestel ;)

• Glassertje
Een vraagje, ik heb een S21+ en ik zie op verschillende telefoons dat de Google Play Systeemupdate 1 augustus is, echter op mijn telefoon heb ik 1 juni 2021. Alles is up to date.

Hebben jullie die van augustus of die van juni?

Zie nu dat de nieuwste 1 september is. Vind het maar raar dat mijn telefoon die niet update. Je kan handmatig updaten, maar heb er niet zo'n goed gevoel over.

[ Voor 26% gewijzigd door Glassertje op 20-10-2021 20:47 ]

Glassertje schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:42:
Een vraagje, ik heb een S21+ en ik zie op verschillende telefoons dat de Google Play Systeemupdate 1 augustus is, echter op mijn telefoon heb ik 1 juni 2021. Alles is up to date.

Hier ook juni, S21 Ultra phn.
Net gecheckt maar ook geen update.

• Glassertje
swhnld schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:47:
[...]

Hier ook juni, S21 Ultra phn.
Net gecheckt maar ook geen update.
Dankje voor de bevestiging. Een paar posten terug heeft iemand met een S21 de augustus patch. Raar.

Edit: Heb ook PHN versie.

[ Voor 4% gewijzigd door Glassertje op 20-10-2021 20:52 ]

• Gismo1979
  • Niet online
Glassertje schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:42:

Zie nu dat de nieuwste 1 september is. Vind het maar raar dat mijn telefoon die niet update. Je kan handmatig updaten, maar heb er niet zo'n goed gevoel over.
De google play systeemupdate is bij mij ook juni 2021 en geen update beschikbaar vooralsnog. Moest wel even goed lezen 8)7 . Dacht in eerste instantie dat je de beveiligingsupdate nog op juni had staan |:(

• CyberJohn
Gismo1979 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:23:
[...]

De google play systeemupdate is bij mij ook juni 2021 en geen update beschikbaar vooralsnog. Moest wel even goed lezen 8)7 . Dacht in eerste instantie dat je de beveiligingsupdate nog op juni had staan |:(
De Google Play system updates lopen buiten de Samsung updates om, door op Google Play System Update te drukken, checkt hij via Google of hier een update voor klaar staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYAReLUWrMTlLkctdwxLKwfW05Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VF3yitaIwZUS28v2AcoidGlE.jpg?f=fotoalbum_large

• Glassertje
@CyberJohn Deze wordt dus niet geupdate.

Je kunt 'm ook updaten via apkmirror, daar staat bij dat het de originele apk is, maar ik vertrouw het allemaal niet zo.

[ Voor 59% gewijzigd door Glassertje op 21-10-2021 11:00 ]

• CyberJohn
Glassertje schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:58:
@CyberJohn Deze wordt dus niet geupdate.

Je kunt 'm ook updaten via apkmirror, daar staat bij dat het de originele apk is, maar ik vertrouw het allemaal niet zo.
Je kan deze zelf handmatig updaten door een APK te downloaden;
September update;
https://www.apkmirror.com...1-2-android-apk-download/

Edit:
Zie dat je zelf de suggestie ook al deed, ninja edit :-)

[ Voor 6% gewijzigd door CyberJohn op 21-10-2021 11:04 ]

Je kunt handmatig wel iets doen, maar daarmee ook bugs introduceren.

Mijn algemene advies aan iedereen, tenzij iemand developer of hobbyist is, volg gewoon de updates zoals vrijgegeven en ga niet spelen met sideloading of beta's tenzij mensen de consequenties begrijpen, en ook als het totaal mis gaat zonder problemen zonder het toestel kunnen.

Als je op internet kijkt hoeveel gedoe er soms uit beta's en sideloading komt, en mensen daar ziet huilen, en hun frustratie bot vieren op de leverancier...... terwijl het hun eigen keuze is buiten de gekaderde lijntjes te gaan.

• 418O2
Wat @swhnld zegt. Zeker niet op je daily driver, zeker niet als er belangrijke zaken/data/accounts op staan. Je gaat er waarschijnlijk toch niets van merken en als er echt issues zijn worden ze vaak wel gepushed

[ Voor 31% gewijzigd door 418O2 op 21-10-2021 11:24 ]

• CyberJohn
swhnld schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:09:
Je kunt handmatig wel iets doen, maar daarmee ook bugs introduceren.

Mijn algemene advies aan iedereen, tenzij iemand developer of hobbyist is, volg gewoon de updates zoals vrijgegeven en ga niet spelen met sideloading of beta's tenzij mensen de consequenties begrijpen, en ook als het totaal mis gaat zonder problemen zonder het toestel kunnen.

Als je op internet kijkt hoeveel gedoe er soms uit beta's en sideloading komt, en mensen daar ziet huilen, en hun frustratie bot vieren op de leverancier...... terwijl het hun eigen keuze is buiten de gekaderde lijntjes te gaan.
Ik geloof dat we op Tweakers zitten, denk dat deze boodschap vanzelfsprekend is voor iedereen die het vinkje "installaties van onbekende bronnen toestaan" aandrukt. Zolang je weet waar je aan begint, backups maakt en weet hoe je moet flashen; kan er vrij weinig mis gaan B)

• 418O2
CyberJohn schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:31:
[...]

Ik geloof dat we op Tweakers zitten, denk dat deze boodschap vanzelfsprekend is voor iedereen die het vinkje "installaties van onbekende bronnen toestaan" aandrukt. Zolang je weet waar je aan begint, backups maakt en weet hoe je moet flashen; kan er vrij weinig mis gaan B)
Alleen met zaken als play services kom je wel in een tricky gebied imo. En Tweakers zijn allang geen weldoordachte lui meer, hoe vaak ik hier niet de meest stupide shit lees, daar kan de gemiddelde Facebook Beppie niet aan tippen :P
CyberJohn schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:31:
[...]
Wil je echt tweaken met een telefoon ben je beter af bij merken als Oneplus, Xiaomi of Sony, waar de bootloader ontgrendeld kan en mag worden, en er zelfs vormen van support richting de community zijn.
Samsung kies je juist als je een telefoon wil die het gewoon goed doet en waar je relatief weinig tot geen omkijken naar hebt. We zitten hier in het Samsung topic, een 'verkeerde' keuze met tweaken kan je Knox triggeren, en daarmee applicaties blokkeren die je voor je werk of bank nodig hebt als voorbeeld.
En waar vroeger bij elk toestel wel een [toestelnaam] Custom Rom topic was, zie je nu naast ervaringen hooguit iets over accessoires en levertijden als sub topics. Mobiele telefoons tweaken zie je bijna niet meer hier gebeuren, daarvoor is iedereen wel naar XDA verhuist.

• CyberJohn
De Knox eFuse doorbranden gebeurd niet zomaar, dit gebeurd pas nadat je niet-Knox kernel op het apparaat laadt. Hiervoor moet je eerst de bootloader unlocken, wat gewoon nog mogelijk is op Samsung toestellen.

In tegenstelling tot Xiaomi en OnePlus heb je hier geen code oid voor nodig. Sony benoemd net als Samsung dat je mogelijk je Fabrieksgarantie verliest. Tevens heb je voor deze merken een Computer nodig voor het ontgrendelen, waar je bij Samsung alleen een knopje hoeft om te zetten. Daarnaast is het op XDA behoorlijk stil omtrent Custuom Roms, je hebt nog een aantal smaakjes die voor verschillende toestellen uitkomen. Maar het Tweaken zoals voorheen zie je niet meer.

[ Voor 43% gewijzigd door CyberJohn op 21-10-2021 12:39 ]

• yingyang
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-03 14:45
CyberJohn schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:52:
[...]

De Google Play system updates lopen buiten de Samsung updates om, door op Google Play System Update te drukken, checkt hij via Google of hier een update voor klaar staat.

[Afbeelding]
Ik snap een ding niet, want ik zie op jouw printscreen Android versie 12 staan, terwijl deze net uit is en voorlopig allen de Google Pixel 6 hem heeft, hoe is dit mogelijk?

• CyberJohn
yingyang schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:45:
[...]

Ik snap een ding niet, want ik zie op jouw printscreen Android versie 12 staan, terwijl deze net uit is en voorlopig allen de Google Pixel 6 hem heeft, hoe is dit mogelijk?
Dit gaat om de One UI 4.0 Beta 2 (Android 12) :)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:56

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik snap iets niet!

Als ik een CC wil toevoegen om te betalen met de S21, moet ik 'samsung checkout' installeren.
Als je dat probeert... blokt hij dat omdat hij standaard geen zaken buiten de play store mag installeren (en dat wil ik ook zo houden). Waarom probeert het Samsung eigen OS een niet-geverifieerde app te installeren, en is deze niet op de play store beschikbaar?

• Gismo1979
  • Niet online
@HTT-Thalan Waar probeer je je CC toe te voegen? Aan play store, galaxy store of een andere app?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Gismo1979 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:28:
@HTT-Thalan Waar probeer je je CC toe te voegen? Aan play store, galaxy store of een andere app?
Bij 'settings' heb je bovenaan je persoonlijke profiel, en daarin heb je een aantal subsecties: 'devices, places...en dus ook 'payment methods'.

• Gismo1979
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:36:
[...]

Bij 'settings' heb je bovenaan je persoonlijke profiel, en daarin heb je een aantal subsecties: 'devices, places...en dus ook 'payment methods'.
Ah oké. Heb je Samsung Check Out toevallig uitgeschakeld?
Als het goed is staat deze onder Instellingen - Apps. Volgens mij is deze app namelijk al geïnstalleerd op de telefoon.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Gismo1979 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:42:
[...]

Ah oké. Heb je Samsung Check Out toevallig uitgeschakeld?
Als het goed is staat deze onder Instellingen - Apps. Volgens mij is deze app namelijk al geïnstalleerd op de telefoon.
Nope. Is niet geinstalleerd, en niet uitgeschakeld. En als hij wél al geinstalleerd was, had ik hem in ieder geval in de app store moeten vinden (maar dan zou je 'open' zien in plaats van 'install').

• Gismo1979
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:59:
[...]

Nope. Is niet geinstalleerd, en niet uitgeschakeld. En als hij wél al geinstalleerd was, had ik hem in ieder geval in de app store moeten vinden (maar dan zou je 'open' zien in plaats van 'install').
Ik geloof dat de app bij via galaxy store is geïnstalleerd (https://apps.samsung.com/....billing&cId=000005937783).
Ik heb in ieder geval niet de optie van installeren van onbekende bron niet hoeven aan te vinken.
Pagina: 1 ... 25 ... 44 Laatste

Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic

In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.