Eerst Tweakers, dan shoppen. Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
@tploumen ook usb debugging geprobeerd aan te zetten in de developer opties?

En anders inderdaad afwachten.

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:24
Glassertje schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 22:01:
[...]

Is dat niet de Google driver die je via windows update kunt downloaden? Hier heb ik die wel eens zien staan tussen optionele updates zien staan.
Zie nu dat ik de verkeerde ge-quote heb 8)7 Deze reactie was voor @tploumen bedoeld.
Glassertje schreef op zondag 25 juli 2021 @ 00:49:
[...]

Zie nu dat ik de verkeerde ge-quote heb 8)7 Deze reactie was voor @tploumen bedoeld.
En niet goed gelezen @tploumen heeft een Mac in gebruik. Dus hij kan Windows Update wel proberen, maar zal niet veel uithalen daar.

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik heb een aantal fotos in de gallerij staan waarbij de helft van de foto een donker laagje heeft. Hebben meer s21 gebruikers dit?
Ik kan het nog niet reproduceren, het gebeurt heel af en toe.
Zowel horizontale als verticale fotos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83EinIeu_INnkuccJtrtm8mVOiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wqjK6ZSj0IMZChWew31xBNRc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door wizai op 25-07-2021 08:59 ]

Anjunabeats

wizai schreef op zondag 25 juli 2021 @ 08:58:
Ik heb een aantal fotos in de gallerij staan waarbij de helft van de foto een donker laagje heeft. Hebben meer s21 gebruikers dit?

[Afbeelding]
Die harde lijn lijkt er op te duiden dat er een bug is waarbij het verwerken van het beeld ermee stopt.
Ik neem aan dat je alles helemaal bij hebt qua updates? Heb je iets gemerkt of het altijd bij een bepaalde instelling of camera is?
Verzamel dan een aantal voorbeelden die je hebt, en post dit naar Samsung, zij kunnen dan de bug oplossen en uit de foto's de informatie halen waardoor het fout gaat hopelijk.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-11 22:37

Bullet NL

Eigen Wijs

Zo, ik mag mij hier ook melden, ik ben van de Note 10+ naar de S21 Ultra 512Gb gegaan. Net wel even de Smart Clear View Cover met S Pen gekocht, bedoel.... Pennetje is wel fijn ;-)

Afijn, ik ga het mee maken, mijn laatste Galaxy S was een S6 van jaren terug.....
De Note 10+ was aan vervanging toe en is nu twee jaar oud, maar eigenlijk is dat nog steeds een best goed toestel. Ben benieuwd hoe de S21 Ultra zich gaat houden!

Cogitationis poenam nemo patitur

@Bullet NL welkom! Ben zelf van de Note 8 naar de Ultra gegaan, zonder pennetje want gebruikte die uiteindelijk nooit. Je gaat van een goed naar een goed toestel, dus ben benieuwd naar je ervaringen :)

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-11 00:42
Hier ook de overgang van de Note 8 naar S21 ultra gemaakt. Nu nog alle data aan het oververhuizen want ja... geen memory slot meer :/ Wat dat betreft is het eigenlijk een beetje te triest voor woorden dat meer en meer opties zijn verdwenen van een telefoon die rustig aardig boven de 1000 euro kost. De vingerafdrukscanner aan de voorkant ipv de achterkant vind ik ook nog niet zo handig. En dan geen notification ledje meer, kom op zeg. Verder geen telefoonaccesoires meer zoals een adapter en oordoppen. Dit gedrag begint wel een beetje triest te worden voor een vlaggenschiptelefoon met zo'n prijs. Ik vond dat edge op de Note 8 echt helemaal niks en het heeft me 2,5 jaar lang regelmatig in de weg gezeten. Ik heb nooit een cover op mijn telefoon en had echt vaak bij het scrollen dat hij begon te zoomen omdat ik dan weer net met een vinger op zo'n edge-stukje zat. De randjes bij deze S21 ultra zijn gelukkig een stuk minimaler en de telefoon is ook iets dikker (wat ik juist wel fijn vind, en dat extra gewicht boeit me echt helemaal niks).

Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen :)

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-11 23:15
tploumen schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:18:
Wie van jullie heeft er na de update van juli ook problemen dat de date connectie (4G) wegvalt: cirkel icoontje met schuine streep verschijnt in beeld....???

Iemand enig idee hoe dit op te lossen...? Factory reset schijnt niet werken als het modem corrupt is geraakt tijdens de firmware update. Gewoon wachten tot de volgende update in augustus...?
Heb je factory reset al geprobeerd dan. Liefst vanuit recovery mode. Accounts en sim verwijderen. Ik ga ervan uit dat je de sim er al een keer in en uit gehaald hebt. Netwerk instellingen gereset heb je waarschijnlijk ook al geprobeerd.

Odin is niet moeilijk maar ik begrijp je wel als het de eerste keer is.
Geen idee waar je woont maar je kan altijd bij me langs komen.

[ Voor 13% gewijzigd door Garret1410 op 25-07-2021 15:13 ]

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-11 17:09
benchMarc schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:45:
En dan geen notification ledje meer, kom op zeg.
Tip van de dag: aodNotify.
Gebruikte ik op mijn Note10+, en werkt ook perfect op de S21 Ultra die ik sinds deze week heb.

De Note10+ beviel me nog prima maar had ik helaas laten vallen (echt 1x een dag zonder hoesje, gelijk ding stuk...) dus nu een S21 Ultra. Dagelijkse gebruikerservaring is voor mij vrijwel identiek, maar het 120 Hz scherm is toch wel een lekkere vooruitgang en de vingerafdruk scanner is wat sneller. En de camera's natuurlijk weer wat beter. Verder benut ik vrijwel niks van de betere SoC en dergelijke met mijn beperkte gebruik. Toestel bevalt desalniettemin tot noch toe uitstekend.
@benchMarc ja, de ontwikkeling voelt niet altijd als vooruitgang. Voor mij is de zoom camera de beste verbetering tov de Note 8.

• benchMarc
Wekko306 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:35:
[...]

Tip van de dag: aodNotify.
Gebruikte ik op mijn Note10+, en werkt ook perfect op de S21 Ultra die ik sinds deze week heb.
Thanks. Heb de app even geprobeerd, maar het ziet er naar uit dat ik niet kan instellen dat hij alleen een ledje laat knipperen zonder dat de rest zoals de klok zichtbaar wordt. Ik kan wel het scherm op zwart houden zolang er geen notification komt, maar als er dan een notification komt dan laat hij alles van het aod zien.

• tploumen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-11 19:42
@Garret1410

Dankjewel!

Kan ik zomaar mijn Google account en Samsung account verwijderen bij instellingen...? Die zijn toch nodig voor de beveiliging van de telefoon...?

Tevens vraag ik me af of er een verschil zit in het uitvoeren van de hard reset via de instellingen (nadat je bent ingelogd) en de hard reset via de recovery mode. Ik heb me laten vertellen dat die 2 exact hetzelfde doen en niet de eventueel door de update corrupt geraakte partitie van het modem wissen. Wat ik gelezen heb is dat bij 9 van de 10 mensen die dit probleem hebben de hard reset niet de oplossing was.

Ook dat probeer ik liever als het echt niet anders kan, want ookal heb ik een backup via SmartSwitch, ik ben toch weer een week bezig met het opnieuw instellen van alle apps.

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
tploumen schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:06:
@Garret1410

Dankjewel!

Kan ik zomaar mijn Google account en Samsung account verwijderen bij instellingen...? Die zijn toch nodig voor de beveiliging van de telefoon...?

Tevens vraag ik me af of er een verschil zit in het uitvoeren van de hard reset via de instellingen (nadat je bent ingelogd) en de hard reset via de recovery mode. Ik heb me laten vertellen dat die 2 exact hetzelfde doen en niet de eventueel door de update corrupt geraakte partitie van het modem wissen. Wat ik gelezen heb is dat bij 9 van de 10 mensen die dit probleem hebben de hard reset niet de oplossing was.

Ook dat probeer ik liever als het echt niet anders kan, want ookal heb ik een backup via SmartSwitch, ik ben toch weer een week bezig met het opnieuw instellen van alle apps.
Ze doen niet exact hetzelfde. Degenen via de instellingen neemt het verwijderen van je Google en Samsung account ook mee in het proces. Via het recovery menu wordt je Google account niet verwijderd.

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23:27
wizai schreef op zondag 25 juli 2021 @ 08:58:

[Afbeelding]
Ik ben dit probleem meerdere keren tegen gekomen op zowel mijn eigen S21 als op mijn vriendin haar S21. Heb het al een tijdje niet meer gezien dus misschien hebben ze het ondertussen opgelost, maar anders zal ik ook wel een support issue naar Samsung sturen.

• tploumen
CyberJohn schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:41:
[...]

Ze doen niet exact hetzelfde. Degenen via de instellingen neemt het verwijderen van je Google en Samsung account ook mee in het proces. Via het recovery menu wordt je Google account niet verwijderd.
Dan zou je dus zeggen dat het verstandiger is via instellingen te resetten naar fabrieksinstellingen...?

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
tploumen schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:25:
[...]

Dan zou je dus zeggen dat het verstandiger is via instellingen te resetten naar fabrieksinstellingen...?
Zolang je de gegevens van het Google Account weet, maakt het niet uit.

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-11 22:14
Als je echt een factory reset wil doen vind ik nog steeds odin + wipe de beste. Niks geen google account wat achter blijft.

Overigens wordt odin ook gebruikt door de repair centres van Samsung. Mits je de laatste versie en juiste firmware gebruikt is dat altijd goed.

Just here for the fun

• tploumen
Brotuck schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:57:
Als je echt een factory reset wil doen vind ik nog steeds odin + wipe de beste. Niks geen google account wat achter blijft.

Overigens wordt odin ook gebruikt door de repair centres van Samsung. Mits je de laatste versie en juiste firmware gebruikt is dat altijd goed.
Dankjulliewel voor de adviezen allemaal. Mijn strategie is nu duidelijk: tot aan de update van augustus blijf ik op 3G zitten. Als dat het probleem niet oplost doe ik een factory reset. Als dat niet mag baten doe ik een full wipe via Odin en flash ik terug naar de firmware van juni (toen deed het probleem zich namelijk nog niet voor). Mocht dat ook niet baten dan stuur ik hem op naar Samsung en steek ik een kaarsje op dat ze voor 1 keer professionaliteit laten zien.

Nog 1 slotvraag: moet ik echt USB-debugging aanzetten om te kunnen flashen met Odin...?

• Brotuck
tploumen schreef op zondag 25 juli 2021 @ 22:17:
[...]

Dankjulliewel voor de adviezen allemaal. Mijn strategie is nu duidelijk: tot aan de update van augustus blijf ik op 3G zitten. Als dat het probleem niet oplost doe ik een factory reset. Als dat niet mag baten doe ik een full wipe via Odin en flash ik terug naar de firmware van juni (toen deed het probleem zich namelijk nog niet voor). Mocht dat ook niet baten dan stuur ik hem op naar Samsung en steek ik een kaarsje op dat ze voor 1 keer professionaliteit laten zien.

Nog 1 slotvraag: moet ik echt USB-debugging aanzetten om te kunnen flashen met Odin...?
Nee dat zou ik nooit doen.

Just here for the fun

• Garret1410
tploumen schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:06:
@Garret1410

Dankjewel!

Het is al gezegd en in principe doen ze hetzelfde alleen via settings worden accounts verwijderd en via recovery niet vandaar dat ik zei om de accounts te verwijderen. En inderdaad is dan de beveiliging eraf.
Waarom moeilijk doen denk je misschien. Nou dat is omdat ik dat zo gewend ben.

Of het werkt weet ik ook niet maar het is te proberen. Opnieuw flashen is misschien de beste oplossing. Ik heb het probleem met 4G nooit gehad dus kan je daar niet verder mee helpen.

USB debugging is niet nodig met Odin.

Misschien toch eens proberen om zelf te flashen. Lees onderstaande link maar eens door. Ik gebruik Frija om firmware te downloaden en Windows 10.

https://forum.xda-develop...8b-7th-july-2021.4218529/

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Gismo1979 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:10:
[...]

De verwachting is dat Android 12 eind van het jaar komt. Ik verwacht geen grootte update meer van de OneUI versie voordat Android 12 komt (waarom recourses op een update van OneUI zetten als je nu bezig bent met Android 12 met OneUI 4.0?)
Tsja, ik zat er naast :X. Er komt dus toch eerst een update van OneUI:
https://www.galaxyclub.nl...ons-krijgen-m-en-wanneer/

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:24
benchMarc schreef op zondag 25 juli 2021 @ 18:35:
[...]

Thanks. Heb de app even geprobeerd, maar het ziet er naar uit dat ik niet kan instellen dat hij alleen een ledje laat knipperen zonder dat de rest zoals de klok zichtbaar wordt. Ik kan wel het scherm op zwart houden zolang er geen notification komt, maar als er dan een notification komt dan laat hij alles van het aod zien.
Ik heb een Samsung S21+ en als ik onder Meldingen > instellingen > korte pop-up dan kan ik een notificatie led kiezen. Ik neem aan dat dit ook op de ultra zal zitten. Vind het alleen jammer dat je niet in kan stellen, dat die om een bepaalde tijd een keer moet knipperen. Dit doet die alleen als je een bericht krijgt.

• benchMarc
Glassertje schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:52:
[...]

Ik heb een Samsung S21+ en als ik onder Meldingen > instellingen > korte pop-up dan kan ik een notificatie led kiezen. Ik neem aan dat dit ook op de ultra zal zitten. Vind het alleen jammer dat je niet in kan stellen, dat die om een bepaalde tijd een keer moet knipperen. Dit doet die alleen als je een bericht krijgt.
Idd, daarom heb ik daar niet zoveel aan. Zoals bij de vroegere telefoons bleef dat ledje net zo lang knipperen tot je de telefoon opende. Als je nu de notificatie niet ziet dan moet je dus alsnog in je telefoon gaan om te zien of je een melding hebt gekregen. Ik snap echt niet dat ze bij gebrek aan zo'n ledje dan niet implementeren dat het scherm een kleine animatie laat zien zo lang de melding nog ongeopend is.
Gismo1979 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:38:
[...]

Tsja, ik zat er naast :X. Er komt dus toch eerst een update van OneUI:
https://www.galaxyclub.nl...ons-krijgen-m-en-wanneer/
Ja, dat is elk jaar zo, met de zomer hebben ze dan weer iets nieuws bij de nieuwe toestellen, hoewel dit een minor upgrade is. Ik had een grotere verandering verwacht ergens. Benieuwd wat de 12 release dan gaat brengen.
benchMarc schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:23:
[...]
Idd, daarom heb ik daar niet zoveel aan. Zoals bij de vroegere telefoons bleef dat ledje net zo lang knipperen tot je de telefoon opende. Als je nu de notificatie niet ziet dan moet je dus alsnog in je telefoon gaan om te zien of je een melding hebt gekregen. Ik snap echt niet dat ze bij gebrek aan zo'n ledje dan niet implementeren dat het scherm een kleine animatie laat zien zo lang de melding nog ongeopend is.
Zit dat niet in het Always On scherm als je dat aan zet.

• benchMarc
swhnld schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:51:
[...]

Zit dat niet in het Always On scherm als je dat aan zet.
Het probleem met AOD is dat je altijd een klok en andere zaken op je scherm ziet. Ik wil een volledig zwart scherm als er niks gebeurt en een animatie wanneer een melding binnenkomt die pas verdwijnt als je hem opent. Maar daar heb ik nog niks voor gevonden.

Het lijkt erop dat de app LED me know dit wel kan. Het werkt nu zonder dat ik de klok zie en tot dusver houdt de app zich stabiel. Even aankijken of het goed blijft werken, maar het lijkt precies wat ik zoek.

[ Voor 19% gewijzigd door benchMarc op 27-07-2021 14:49 ]

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-11 22:04
benchMarc schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:12:
[...]

Het probleem met AOD is dat je altijd een klok en andere zaken op je scherm ziet. Ik wil een volledig zwart scherm als er niks gebeurt en een animatie wanneer een melding binnenkomt die pas verdwijnt als je hem opent. Maar daar heb ik nog niks voor gevonden.
Niet als je gaat personaliseren met ClockFace module in Goodlock (Nicelock indien goodlock niet beschikbaar).

Gooi alle velden weg en dan heb je een zwart scherm met vingeradruk icoon en zie je dus enkel icoontjes van de meldingen die binnenkomen. Staat hier al ergens gepost in deze thread: [Samsung Galaxy S21-serie] Ervaringen & Discussie

• tploumen
Hoe is het mogelijk!!!! Ik ben nu in Frankrijk en ineens kan ik 4G zonder enig signaalverlies gebruiken. Tevens kan ik RCS chatfuncties inschakelen in de berichten app van Samsung (iets wat ik na de juli update niet kon).

In welke plaats ik in Nederland ook kwam: om de haverklap 4g drops met "No Signal" symbool. Hier in Frankrijk werkt alles perfect. Heeft hier iemand een verklaring voor...???? Werken ze soms in Frankrijk met een andere band en heb ik bij terugkomst in Nederland weer hetzelfde probleem...????

En nee: het kan niet aan mijn T-mobile SIM kaart hebben gelegen, want die werkte perfect in de telefoons van familie en vrienden. En ja: ook de SIM kaarten van familie en vrienden (bijvoorbeeld Vodafone) gaven 4G disconnects in mijn S21 Ultra.

Belangrijkste vraag: kan ik nu een hardware defect uitsluien....???

Ik ben zo blij!! 😀

[ Voor 16% gewijzigd door tploumen op 27-07-2021 16:34 ]

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@tploumen nee, lijkt juist wel een hardware defect zo want kan zijn dat ze in Frankrijk een andere band gebruiken en dat de antenne (die het meest gebruikt wordt in Nederland) wel kapot is. De carrier bepaald de preferred band als ik het goed heb, als die switch mislukt omdat hij geen verbinding krijgt dan krijg je disconnects.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• tploumen
ArcticWolf schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:40:
@tploumen nee, lijkt juist wel een hardware defect zo want kan zijn dat ze in Frankrijk een andere band gebruiken en dat de antenne (die het meest gebruikt wordt in Nederland) wel kapot is. De carrier bepaald de preferred band als ik het goed heb, als die switch mislukt omdat hij geen verbinding krijgt dan krijg je disconnects.
Meen je niet!! :/ Ik had al de hoop dat het er een link was met dat ik de RCS chatfunctie in de Samsung berichten app niet geactiveerd kreeg. Dat was het eerste wat me opviel na de update van juli: om de zoveel tijd versprong mijn scherm met een melding dat ik mijn telefoonnummer ter verificatie moest invoeren (die telkens niet geaccepteerd werd). Vervolgens toen ik chatfunctie in de berichten app had uitgeschakeld kreeg ik de melding om mijn telefoonnummer te verifiëren niet meer en toen pas merkte ik het no signal symbool op dat spontaan om de zoveel tijd voor enkele seconden tevoorschijn kwam.

Je zou toch bij een hardware defect verwachten dat je überhaupt geen verbinding kunt maken met 4G of 3G...? Zoals eerder aangegeven: 4G werkte in Nederland, maar viel op verschillende momenten weg (terwijl dat vóór de update van juli nooit het geval was). In Frankrijk werkt het ononderbroken. 3G werkte in Nederland en Frankrijk ononderbroken.
Bovendien zou je mogen verachten dat een firmware update geen hardware defect kan veroorzaken.

Volgens mij hebben de Exynos modellen allemaal dezelfde antenne. Zo wordt mijn unlocked toestel - de SM-998B/DS - ook in Frankrijk verkocht heb ik zojuist opgezocht. En volgens mij is de antenne in staat om te switchen tussen de verschillende banden en frequenties. Als ik goed ben ingelezen heet dat MIMO.

Mijn vraag aan jou ArticWolf is: ben jij erg thuis in de wereld van mobiele netwerken...? Of is jouw reactie meer datgene wat jou logisch lijkt als gemiddelde kenner...? No offence overigens: ik waardeer het zeer dat je je licht hier over laten schijnen. Wellicht hebben andere tweakers ook nog ideeën.

[ Voor 7% gewijzigd door tploumen op 27-07-2021 21:06 ]

ArcticWolf schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:40:
Banden zijn dacht ik voor de hele EU vastgesteld, daarom ook dat gedoe met dat satelliet station in Groningen waardoor 5G op 3,5 GHz een probleem is in Nederland?

@tploumen in het T-Mobile topic zijn wat netwerk specialisten actief. Zou daar dit zeker ook melden.
[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2

• PhoDB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-08 06:03
benchMarc schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:12:
[...]

Misschien dat AodNotify je wensen kan vervullen?

• benchMarc
PhoDB schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 02:22:
[...]

Misschien dat AodNotify je wensen kan vervullen?
Zie benchMarc in "[Samsung Galaxy S21-serie] Ervaringen & Discussie"

Moet zeggen dat LED me know ook niet flawless is. Ineens brandde het ledje niet meet bij nieuwe meldingen.

• ArcticWolf
  • Niet online
swhnld schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:45:
[...]

Banden zijn dacht ik voor de hele EU vastgesteld, daarom ook dat gedoe met dat satelliet station in Groningen waardoor 5G op 3,5 GHz een probleem is in Nederland?

@tploumen in het T-Mobile topic zijn wat netwerk specialisten actief. Zou daar dit zeker ook melden.
[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
Maximum band is vast gelegd idd, maar de provider mag nog steeds zelf bepalen welke hij inzet in een land (en welke hij überhaupt beschikbaar heeft). Kan zijn dat T-Mobile Frankrijk op 1400~2600mhz zit en T-Mobile Nederland op 800~1400mhz zit. Ik noem maar wat, want heb zelf geen T-Mobile maar dan heb je een idee.

@tploumen
Nope geen specifieke kennis van netwerken. Maar je mobiel gaat idle altijd terug naar een bepaalde band (die opdracht krijgt volgens mij van de provider), als hij dat niet kan dan krijg je disconnects.
Maar je zou nog een factory reset kunnen doen? Misschien dat je modem fw ergens een tik heeft gehad... je weet het niet }:O

[ Voor 17% gewijzigd door ArcticWolf op 28-07-2021 10:31 ]

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-11 22:38

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Brotuck schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:32:
[...]

Even opnieuw koppelen in bluetooth, dus in de auto en op de telefoon even weghalen en opnieuw toevoegen
Helaas had ik ook al geprobeerd (vergat dat te melden..).

Ik heb het twee keer met mijn Pixel 4 gehad en toen gaf Mr Google twee keer snel een oplossing, tot nu toe nog niet gevonden helaas.

Zit te denken aan een factory reset..

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:17
Hebben jullie het ook dat als de accu op 100% staat dat het vrij snel naar 99/98% gaat?

Zojuist telefoon van de lader gehaald en 20 minuten gereden. Ik kijk op me telefoon en die staat op 98% zonder SOT.

Bijna alle apps staan in deep sleep.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXMMDoh-bXDrznkTEZISNksC_eI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ck7ID5tqe8KltrNEH3aTyg81.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ehqvu6z2uknKkPB6CfdONTpfBy4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ErCtfku9574wrglEfMVyGJIN.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik naar de geschatte tijd kijk is dat ook vrij laag? In een nacht verlies ik ongeveer 5% zonder gebruik.

[ Voor 5% gewijzigd door Knamix op 29-07-2021 09:26 ]

• Gismo1979
  • Niet online
Knamix schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:59:
Hebben jullie het ook dat als de accu op 100% staat dat het vrij snel naar 99/98% gaat?

Zojuist telefoon van de lader gehaald en 20 minuten gereden. Ik kijk op me telefoon en die staat op 98% zonder SOT.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Yep, als ik hem van de lader af haal en ik kijk ff iets op internet springt hij al naar 99%. Deed mijn S6 en S9 ook, dus daar maak ik me niet druk om. Ik haal met de S21+ de dag makkelijk. Gemiddeld een SOT van 2,5 tot 3 uur en dan nog ca. 55% op de accu (overdag gebruik ik hem niet veel en 's avonds vaak even een spelletje).

[ Voor 8% gewijzigd door Gismo1979 op 29-07-2021 09:06 ]

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 18:36
Knamix schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:59:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als ik naar de geschatte tijd kijk is dat ook vrij laag? In een nacht verlies ik ongeveer 5% zonder gebruik.
Ja dat heb ik ook al opgemerkt. Vond het ook raar en dacht al van die gaat wel snel leeg zijn zo.

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:47
August update binnen op mijn S21 Ultra Snapdragon versie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fnhPJROEGd4EpTot24RqBRqC-7c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ApMcyJed0p7yOfyvsnvvZAea.png?f=fotoalbum_large

XPENG G9 Performance 2024

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23:24
Zojuist mijn S21 binnen gekregen maar nog niet direct enthousiast, ziet er strak uit maar de accu loopt met rap tempo leeg (meer dan 10% in 15 minuten). Ik begon op 53% op 11.10 nu is het 11.55 en zit ik op 38%. Ik heb hem nu maar even aan mijn Huawei snel lader gelegd (lang leven de 'duurzaamheid') maar dan duurt het ook nog meer dan 1,5 uur vanaf 38% om op te laden.

Ik heb nu wel de laatste update gedraaid, hopelijk is dat een oplossing maar mijn vorige telefoon (Huawei P20) kan ik gewoon de hele dag mee doen vanaf 7 uur 's ochtends tot 's avonds en dan houd ik altijd batterij over.

Hoe zijn jullie ervaringen, na de update?

[ Voor 20% gewijzigd door wm1234 op 31-07-2021 12:01 ]

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-11 17:09
wm1234 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:54:
Zojuist mijn S21 binnen gekregen maar nog niet direct enthousiast, ziet er strak uit maar de accu loopt met rap tempo leeg (meer dan 10% in 15 minuten). Ik begon op 53% op 11.10 nu is het 11.55 en zit ik op 38%.

Ik heb nu wel de laatste update gedraaid, hopelijk is dat een oplossing maar mijn vorige telefoon (Huawei P20) kan ik gewoon de hele dag mee doen vanaf 7 uur 's ochtends tot 's avonds en dan houd ik altijd batterij over.

Hoe zijn jullie ervaringen, na de update?
De eerste 2 dagen ging de accu snel leeg inderdaad, sindsdien houdt hij het langer vol dan mijn oude Note 10+. Dik in orde wat mij betreft.

• wm1234
Wat is lang uit houden in uren ongeveer met normaal gebruik?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-11 21:51
wm1234 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:02:
Wat is lang uit houden in uren ongeveer met normaal gebruik?
Kom over twee dagen eens terug. Eerste dagen installeer je veel en Android moet ook nog redelijk wat afhandelen.

• Gismo1979
  • Niet online
Geef een nieuwe telefoon eens ongeveer 1 week de tijd. De software moet je gebruik nog leren.

Apps die je niet gebruikt zou ik verwijderen of uitschakelen. Mocht je twijfelen over een app zou ik deze laten staan en eventueel hier eens vragen wat de app voor functie heeft.

• TheDutchCat
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:31
De telefoon komt na een bepaalde tijd ook met een melding in de trant van: "Hey ik ga deze apps op sleep zetten, omdat je ze al lange tijd niet gebruikt hebt". Dit kan je dan nakijken en desnoods dingen niet laten slapen of ze zelfs verwijderen.

• wm1234
Ik moet zeggen dat jullie gelijk hebben (ik had ook niet anders verwacht). Vanaf het middaguur opgeladen, nu nog 73% over. Moet wel zeggen dat ik vanmiddag mijn oude telefoon nog mee had maar gisteren kon ik ook er ook de hele dag mee doen.

• benchMarc
Ik heb de S21 ultra nu een week en ben echt totaal niet te spreken over de accuduur. Mijn Note 8 die ik 2,5 jaar had doet het nog langer. Gisterenmorgen van de lader gehaald, 100% en om 19:00 nog maar 27% over. SoT van 4 uur. Resolutie staat op max met de hoge refresh rate. Ik heb brightness altijd vrij laag staan, op zo'n 25%. Bereik is gedurende de hele dag dikke prima. Ik heb bij de installatie van een week geleden de smart switch gebruikt. Voel er weinig voor om alles van scratch te moeten installeren, tenzij iemand een goede reden heeft dat mijn slappe accuduur daardoor komt.

This thread is worthless without pics:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YzgnSJqDJ5ZLoJ2V5MO3BpGNej0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hHNq2IEKs2VAUByKOV6OXq6r.jpg?f=user_large

Dit kan toch geen normale accuduur zijn lijkt me?

[ Voor 6% gewijzigd door benchMarc op 03-08-2021 09:21 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
benchMarc schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:19:
Ik heb de S21 ultra nu een week en ben echt totaal niet te spreken over de accuduur. Mijn Note 8 die ik 2,5 jaar had doet het nog langer. Gisterenmorgen van de lader gehaald, 100% en om 19:00 nog maar 27% over. SoT van 4 uur. Resolutie staat op max met de hoge refresh rate. Ik heb brightness altijd vrij laag staan, op zo'n 25%. Bereik is gedurende de hele dag dikke prima. Ik heb bij de installatie van een week geleden de smart switch gebruikt. Voel er weinig voor om alles van scratch te moeten installeren, tenzij iemand een goede reden heeft dat mijn slappe accuduur daardoor komt.

This thread is worthless without pics:

[Afbeelding]

Dit kan toch geen normale accuduur zijn lijkt me?
Always on display uitzetten ;)

• benchMarc
ArcticWolf schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:47:
[...]

Always on display uitzetten ;)
Ik gebruik LED me know, waardoor het scherm zwart is, tenzij er een notification komt, dan licht een klein ringetje rondt de camera op. En zo te zien is het maar 5% verbruik, dus daar ga ik toch niet veel mee winnen? De accuduur is dan nog belabberd.

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-10 23:52
Ik heb de S21 Ultra nu een aantal weken in gebruik en toch wel flink teleurgesteld in de batterij. Als je een YouTube filmpje kijkt van pak 'm beet 15 minuten keldert de percentage zo met 7-8%. Is dat normaal? Heb geen gekke apps geïnstalleerd en ook op de achtergrond draait weinig. Heb intussen het scherm al terug gezet naar fhd+, maar dat helpt ook niet echt veel. Meer mensen last van ?

• 418O2
chefspecial schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:49:
Ik heb de S21 Ultra nu een aantal weken in gebruik en toch wel flink teleurgesteld in de batterij. Als je een YouTube filmpje kijkt van pak 'm beet 15 minuten keldert de percentage zo met 7-8%. Is dat normaal? Heb geen gekke apps geïnstalleerd en ook op de achtergrond draait weinig. Heb intussen het scherm al terug gezet naar fhd+, maar dat helpt ook niet echt veel. Meer mensen last van ?
Dat gaat wel vlot inderdaad. Helderheid scheelt ook een hoop.

• Brotuck
Probeer eens een tijdje met firefox te werken ipv chrome. Die slurpt energie op een of andere manier

Just here for the fun

• 418O2
swhnld schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:37:
[...]

Ja, en dark mode helpt ook een beetje.
Bij videokijken maakt dat weinig uit natuurlijk :)
418O2 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:15:
[...]

Bij videokijken maakt dat weinig uit natuurlijk :)
Hangt er vanaf of je door YouTube browsed, of 1 video full screen kijkt. Eerste geval kun je witte achtergrond hebben wat meeste energie kost bij Oled schermen.

• ArcticWolf
  • Niet online
Nu we het toch over helderheid hebben... als de zon schijnt gaat bij mij (S21) de helderheid achteruit, ook al geeft de telefoon aan dat hij maximaal staat. Maar het scherm is amper af te lezen, ook al hou je hem uit de zon 8)7 fabrieksding of software ding?

ArcticWolf schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:54:
Nu we het toch over helderheid hebben... als de zon schijnt gaat bij mij (S21) de helderheid achteruit, ook al geeft de telefoon aan dat hij maximaal staat. Maar het scherm is amper af te lezen, ook al hou je hem uit de zon 8)7 fabrieksding of software ding?
Hoe warm is de telefoon op dat moment, er is oververhitting bescherming ingebouwd dacht ik...

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik heb al een aantal keren hetzelfde gehad met een S21 Ultra. Ik heb toen een paar keer het scherm uitgezet en weer aan (met de Power button) en toen ging de helderheid weer omhoog. Geen idee wat de oorzaak is, het gebeurt bij mij zo nu en dan (zo'n 3 keer in de 4 weken dat ik dit toestel heb).

• ArcticWolf
  • Niet online
doogster schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:24:
[...]

Ik heb al een aantal keren hetzelfde gehad met een S21 Ultra. Ik heb toen een paar keer het scherm uitgezet en weer aan (met de Power button) en toen ging de helderheid weer omhoog. Geen idee wat de oorzaak is, het gebeurt bij mij zo nu en dan (zo'n 3 keer in de 4 weken dat ik dit toestel heb).
Heb dat ook geprobeerd idd, maar werkte hier niet.
swhnld schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:14:
[...]

Hoe warm is de telefoon op dat moment, er is oververhitting bescherming ingebouwd dacht ik...
Ja idd, maar heb weleens gehad dat het metaal rond de camera zo heet was dat je hem daar niet fijn kon vasthouden maar de helderheid wel goed bleef... viel gisteren eigenlijk wel mee.

ArcticWolf schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:26:
[...]
Ja idd, maar heb weleens gehad dat het metaal rond de camera zo heet was dat je hem daar niet fijn kon vasthouden maar de helderheid wel goed bleef... viel gisteren eigenlijk wel mee.
Ja, maar buitenkant temperatuur is niet alleen waar de hitte bescherming op afgaat, gaat juist om de binnen kant, daar zitten de sensoren, dus als de processor vol bezig is en te warm dreigt te worden, schakelt die ook terug, idem beeldscherm en accu.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:36
Ik heb ondertussen een maandje of 7 mijn s21 en ben nog steeds enorm tevreden. Goed, ik kwam af van een oudere LG G6 dus ik liep sowieso al een paar generaties telefoons achter. Maar wat een snel ding zeg die S21! Ziet er ook prachtig uit, werkt soepel en fijn. Formaat is top en de hoesjes die ik heb van Nudient maken het helemaal af.

Zeer tevreden gebruiker!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Replar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-07 07:14
Ik had hetzelfde probleem en deze oplossing lijkt tot dusver te werken:

https://eu.community.sams...ght-sunshine/td-p/2806654

• 418O2
Replar schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:24:
[...]

Ik had hetzelfde probleem en deze oplossing lijkt tot dusver te werken:

https://eu.community.sams...ght-sunshine/td-p/2806654
You can try to reset your adaptive brightness data

Go to settings > apps > search for device health services > Storage (for the app) > Manage storage > reset adaptive brightness data
Dat dus

• Garret1410
Als de temperatuur te hoog wordt is dimmen normaal bij schermen met hoge helderheid. De S20 had het veel erger. De S21 Ultra is een flinke vooruitgang op dat gebied.

Wat ik dan wel jammer vind is dat de handmatige helderheid niet heel hoog is maar met boost juist heel hoog en dat is helaas niet in te stellen. Met boost wordt het toestel namelijk heel warm en dimt dan extreem terug.

[ Voor 10% gewijzigd door Garret1410 op 10-08-2021 19:08 ]

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-11 11:26

R2L

De augustus OTA update staat klaar voor de PHN toestellen (hier S21 U)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJkB_AAuuLN_OIlJEm9F1wn43Zk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qwdEPnIYmPxsK28eh2keWR1f.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 74% gewijzigd door R2L op 11-08-2021 10:54 . Reden: Screenshot toegevoegd ]

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-11 20:19
Hier ook aan het bijwerken op de S21.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:58
Heeft het flashen van de EU-versie impact op garantie of iets dergelijks als je de telefoon direct via Tele2 hebt?
Galukon schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:02:
Heeft het flashen van de EU-versie impact op garantie of iets dergelijks als je de telefoon direct via Tele2 hebt?
Nee, zolang je officiële Samsung software er op hebt zijn er geen problemen. Er zijn wel risico's als je bootloader gaat unlocken en Knox af gaat, maar als je gewoon via de officiële tools de firmware naar PHN weet te zetten is er geen probleem waar ik ooit over gelezen heb als je voor garantie bij Samsung aanklopt.

• GforceNL
  • Laatst online: 08-11 13:13

GforceNL

Out of memory....

Nergens een changelog te vinden ?

<Zinloze tekst hier>

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:58
swhnld schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:10:
[...]

Nee, zolang je officiële Samsung software er op hebt zijn er geen problemen. Er zijn wel risico's als je bootloader gaat unlocken en Knox af gaat, maar als je gewoon via de officiële tools de firmware naar PHN weet te zetten is er geen probleem waar ik ooit over gelezen heb als je voor garantie bij Samsung aanklopt.
Moet je daarvoor de bootloader en Knox unlocken?

• GforceNL
  • Laatst online: 08-11 13:13

GforceNL

Out of memory....

swhnld schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:16:
[...]

Er zit een linkje in het update venster, die al gevolgt?
Ja, vandaar de vraag:
• Algehele stabiliteit van functies verbeterd.
Is niet heel uitgebreid.

[/quote]

[ Voor 3% gewijzigd door GforceNL op 11-08-2021 12:36 ]

<Zinloze tekst hier>

GforceNL schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:35:
[...]

Ja, vandaar de vraag:

[...]

Is niet heel uitgebreid.

[/quote]
Sammobile heeft iets meer als je de linkjes volgt uit het artikel, maar zijn eigenlijk alleen beveiligingsupdates en bugfixes, geen nieuwe features: https://www.sammobile.com...ust-2021-security-update/

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-11 14:33

Garrett

Watercooler

Kan iemand eens een aantal 1:1 samples posten van de S21 Ultra camera?
Het is nu een dik half jaar na de launch, en verschillende updates later.
Ik ben benieuwd hoe de kwaliteit van de foto's zich verhoudt in vergelijking met hoe het in het begin was.

Je kan "oude" reviews opzoeken maar soms worden de foto's stukken beter na enkele updates, echter worden de meeste reviews niet geupdate voor zover ik weet.

I love watercooling

Garrett schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:16:
Kan iemand eens een aantal 1:1 samples posten van de S21 Ultra camera?
Het is nu een dik half jaar na de launch, en verschillende updates later.
Ik ben benieuwd hoe de kwaliteit van de foto's zich verhoudt in vergelijking met hoe het in het begin was.

Je kan "oude" reviews opzoeken maar soms worden de foto's stukken beter na enkele updates, echter worden de meeste reviews niet geupdate voor zover ik weet.
Toevallig kwam ik deze nieuwe reviews tegen:
https://www.notebookcheck...este-Kamera.548682.0.html
En ook video:
https://www.notebookcheck...oto-Bereich.551046.0.html

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 18:36
Sinds de laatste update heb ik de indruk dat de batterij van 100% terug iets minder snel naar 98-97% leegloopt.

Nog andere met deze indruk?

• Swurgin
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-11 13:23
Afaik is de indicator tussen 90% en 100% totaal niet belangrijk. En zelfs eigenlijk een beetje 'misleidend', de manier waarop Android (en andere systemen ?) het opladen van een accu hanteert.

Ik zou me daar totaal geen zorgen over maken.

"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)

• benchMarc
Ik heb gemerkt dat mensen mij moeilijk kunnen verstaan als ik bel terwijl hij op de speaker staat. Ik kreeg commentaar van mensen die via Signal belden. Heb geprobeerd op de normale manier te bellen maar ook daar horen ze mij slecht als hij op de speaker staat en ik ook maar 2 meter uit de buurt ben. Als ik zelf een voice recorder aanzet dan klinkt alles kraarkhelder, ook al sta ik 4 meter er vandaan. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:20
2 meter is ook wel ver, ik vermoed dat het komt vanwege het filteren van achtergrond geluiden. Als het allemaal versterkt wordt gaat het rondzingen. Bij een voicerecorder staat je speaker uit.

• Renegade666
Even een vraag, ik wou even wifi bellen testen met mijn S21 bij een klant (bijna geen bereik).
Ik zit bij KPN, toestel word ondersteund, maar ik kan de optie opeens niet meer vinden.
Ik weet zeker dat die er eerst wel gewoon was, ik heb bij mijn ouders de laatste maanden geregeld nodig gehad, en had toen ook het icoontje er bij.

Maar nu is hij helemaal bijgewerkt, is de optie weg blijkbaar :S
Iemand meer dit issue?

Edit:
Ik heb hem gevonden, zit tegenwoordig in de opties van de bel app....

[ Voor 8% gewijzigd door Renegade666 op 20-08-2021 10:03 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• benchMarc
jongetje schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:15:
2 meter is ook wel ver, ik vermoed dat het komt vanwege het filteren van achtergrond geluiden. Als het allemaal versterkt wordt gaat het rondzingen. Bij een voicerecorder staat je speaker uit.
Het gekke is dat bij mijn Note 8 dit geen enkel probleem was. Op de speaker kon ik gerust een paar meter verder staan. Sinds ik van de Note 8 naar de S21 Ultra ben gegaan kreeg ik ineens commentaar van mensen, terwijl ik precies hetzelfde deed als voorheen.
benchMarc schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:43:
[...]

Het gekke is dat bij mijn Note 8 dit geen enkel probleem was. Op de speaker kon ik gerust een paar meter verder staan. Sinds ik van de Note 8 naar de S21 Ultra ben gegaan kreeg ik ineens commentaar van mensen, terwijl ik precies hetzelfde deed als voorheen.
Andere plaatsing microfoons, kleinere bezels, ander model hoesje, andere screenprotector?

En eerlijk, de Note 8 was ook gewoon een perfect toestel, Samsung moest het Note 7 debakel goedmaken, en deed dat ook. Het is dat de versie upgrades stopte waar ik uit beroepsdeformatie mee bij wil blijven, anders had ik dat toestel nog wel gehad.
De S21 Ultra is ook gewoon goed, wat dingen zijn anders doordat de bezels kleiner zijn, andere scherm rondingen. gewoon maar mee leren leven en mee met de evolutie.

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03:43
Zijn er hier mensen die hun S21 altijd op 'Do not disturb' hebben staan en problemen hebben met flitsmeister?

Wanneer ik in de auto stap verbind m'n telefoon automatisch met Bluetooth en start flitsmeister op. Ik krijg echter geen meldingen door. Wanneer ik flitsmeister handmatig afsluit en opnieuw opstart, krijg ik de meldingen wel door...

Instellingen voor flitsmeister mbt do not disturb staan goed (flitsmeister mag de do not disturb overrulen)

Iemand een idee wat dit kan zijn? Op mijn Oneplus Nord werkte dit prima

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-11 09:35

AndereKoekoek

Ping! Pong?

De laatste 2 weken heb ik een keer of 8 gehad dat mijn 4g/5g data het niet meer doet.

Icoontjes geven aan dat er bereik is, maar met geen enkele app kan ik verbinden.

Gegevensverbinding uit/aan
Vliegtuig stand aan/uit
Dit vertelt de verbinding niet. Moet het toestel in zijn geheel opnieuw opstarten en dan werkt het weer.

Zelf het idee dat het te reproduceren is wanneer het toestel even geen bereik heeft gehad, zoals op het strand. Als je daarna weer wel bereik hebt dan herpakt de verbinding zich niet.

Meer mensen dit soort issues?
@giganielsie ik heb af en toe ook problemen, begonnen rond de Android Auto release van Flitsmeister. Echter krijg de melding dan alsnog op mijn smartwatch, dus niet verder ingedoken.

@AndereKoekoek geen problemen. Zou adviseren rond te vragen op het forum topic van je telefoon provider. Heb gehad dat mobiele verbinding op een mast bleef hangen en elders niet opnieuw verbond tenzij telefoon herstart. Was toen met Vodafone bij mij, 10 jaar terug ongeveer. Vodafone heeft dat opgelost uiteindelijk in betreffende mast.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
AndereKoekoek schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:01:
De laatste 2 weken heb ik een keer of 8 gehad dat mijn 4g/5g data het niet meer doet.

Icoontjes geven aan dat er bereik is, maar met geen enkele app kan ik verbinden.

Gegevensverbinding uit/aan
Vliegtuig stand aan/uit
Dit vertelt de verbinding niet. Moet het toestel in zijn geheel opnieuw opstarten en dan werkt het weer.

Zelf het idee dat het te reproduceren is wanneer het toestel even geen bereik heeft gehad, zoals op het strand. Als je daarna weer wel bereik hebt dan herpakt de verbinding zich niet.

Meer mensen dit soort issues?
Mijn s8+ had dit soort verbindingsproblemen ook al, en na de laatste update op mijn s21 ultra, is dit gedrag ook weer prominent aanwezig bij mij. Ik kan het wel sturen door de vliegtuigstand uit en weer in te schakelen. Dan is er op de zelfde plaats ineens weer volledige 4G+ ontvangst. Bij mij verdwijnen de icoontjes voor mobiele gegevens echter wel in zijn geheel. Het ene moment ben ik aan het browsen zonder problemen, en het andere moment is alles weg. En komt pas terug wanneer ik zelf de verbinding weer uit en in schakel.

Een ander probleem dat ik nog steeds ervaar bij mijn s21 ultra zijn de meldingen voor nieuwe berichten, mails, etc. of liever, het gebrek eraan.

Whatsapp weigert bv. om consistent, op de zelfde manier de meldingen weer te geven. Ik heb geluid , trillen en AOD activeren ingesteld. Het is volledig random welke combinatie van de signalen worden gebruikt bij een nieuw bericht. AOD werkt eigenlijk altijd. Maar het geluid werkt vaker niet dan wel. En trillen is vaak maar een half signaal.
Wanneer ik bv. tijdens een gesprek 10 appjes ontvang in een kort tijdsbestek. Dan hebben 5 daarvan geheid, geen geluid en trilsignaal. Of een paar met een half geluidje of trilling.

Gmail laat de laatste tijd de mails pas weer binnen wanneer ik fysiek de app open. Dus daar is vast het bekende Android powersaving trucje weer actief. Het werkte voorheen wel goed. Outlook werkt nu ineens wel weer constant, maar heeft een hele tijd gehad dat mails pas na een paar uur binnen kwamen.

powersaving staat/stond uit, cache legen helpt niet, en een factory reset heeft de laatste keer niks uitgehaald, behalve een hoop frustratie om alle noodzakelijke apps weer te installeren en te activeren.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• tploumen
@kendo @AndereKoekoek

- Wanneer 4G wegvalt, zien jullie dan gedurende een paar seconden een cirkel icoontje in beeld met een schuine streep (op de plaats waar normaal 4G staat)...?

- Gaat 4G vanzelf weer verbinden na een paar seconden om vervolgens weer weg te vallen...?

- Hebben jullie dit probleem na een firmware update gekregen...?

Ik heb dit probleem op mijn S21 Ultra na de firmware update van de maand juli. Een volledig verse flash via SmartSwitch en een reset naar fabrieksinstellingen heeft mijn probleem nog steeds niet opgelost. Alleen 3G werkt constant bij mij.

Ik verzoek jullie dringend een foutrapportage te sturen via de Samsung Members app. Hoe meer meldingen, hoe groter de kans dat Samsung dit kan oplossen in een volgende firmware update.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
tploumen schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:15:
@kendo @AndereKoekoek

- Wanneer 4G wegvalt, zien jullie dan gedurende een paar seconden een cirkel icoontje in beeld met een schuine streep (op de plaats waar normaal 4G staat)...?

- Gaat 4G vanzelf weer verbinden na een paar seconden om vervolgens weer weg te vallen...?

- Hebben jullie dit probleem na een firmware update gekregen...?

Ik heb dit probleem op mijn S21 Ultra na de firmware update van de maand juli. Een volledig verse flash via SmartSwitch en een reset naar fabrieksinstellingen heeft mijn probleem nog steeds niet opgelost. Alleen 3G werkt constant bij mij.

Ik verzoek jullie dringend een foutrapportage te sturen via de Samsung Members app. Hoe meer meldingen, hoe groter de kans dat Samsung dit kan oplossen in een volgende firmware update.
Ja, idd. het cirkeltje met schuine streep. Het wel of niet vanzelf weer verbinden, is compleet random. Ik kan ook niet zeggen dat het een update specifiek, of zelfs een toestel specifiek probleem is, want mijn S8+ had ook regelmatig verbindingsproblemen. Maar bij mijn S21 ultra, lijkt er na de augustus update weer het een en ander mis te gaan.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• tploumen
@kendo precies!!!! Ik heb het ook random!!! Dacht al dat ik gek werd. Dus toch meer mensen die dit probleem hebben. Bij mij is het probleem ontstaan na de juli update (kan het tot op de dag nauwkeurig terugvoeren), maar na de augustus update heb ik het nog steeds. Het akelige is dat zelfs een factory reset het probleem niet oplost.

Kun jij ook een factory reset doen en hier terugrapporteren...?

Belangrijkste nog: kun je een foutrapport indienen via de Samsung Members app...? Liefst voorzien van een schermopname van jouw probleem...?

Thanks!!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:25
@tploumen welke provider?
En gebeurt het overal? Of alleen op sommige lokaties? https://antennekaart.nl/kaart/4g?

• tploumen
neeecht schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:37:
@tploumen welke provider?
En gebeurt het overal? Of alleen op sommige lokaties? https://antennekaart.nl/kaart/4g?
T-mobile. Maar geloof me, ik heb echt alles geprobeerd:

1) Mijn SIM-kaart (T-Mobile) in de Samsung Galaxy Note 10 Plus van mijn vrouw geprobeerd --> 4G werkt perfect op dat toestel;
2) De SIM-kaart van mijn vrouw (ook T-mobile) in mijn toestel gedaan --> 4G valt regelmatig weg;
3) De SIM-kaart van een andere provider (Vodafone) in mijn toestel gestopt --> 4G valt regelmatig weg;
4) OTA firmware update van augustus uitgevoerd --> 4G valt regelmatig weg;
5) Factory Reset uitgevoerd zonder apps opnieuw te installeren of Google of Samsung account te activeren (dus zo vers mogelijk) --> 4G valt regelmatig weg;

Tevens kan ik melden het probleem zich ook tijdens mijn vakantie in Frankrijk voordeed, waarbij opvallend was dat in de plaats Macon de 4G verbinding nooit is weggevallen. Zodra we in de buurt reden van Lyon had ik helemaal geen 4G meer (alleen nog maar het cirkel icoontje met schuine streep) en mijn vrouw die naast me zat had gewoon volledige 4G. Nogmaals, we zitten bij dezelfde provider T-mobile.

• tploumen
Iemand van jullie toevallig deze update ontvangen vannochtend...? Hij staat zelfs nog niet op sammmobile.com. Heb het vermoeden dat dit een persoonlijke update voor mij is na mijn Error Report via de Samsung Member app echter mijn probleem met de 4g verbinding verliezen is nog steeds niet opgelost hiermee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-XPTIVB0awYPTtNuv4E9pkxgG04=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ttcy31HjSrNbOXRmEPdeS9Ri.jpg?f=fotoalbum_large

• 418O2
tploumen schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:38:
Iemand van jullie toevallig deze update ontvangen vannochtend...? Hij staat zelfs nog niet op sammmobile.com. Heb het vermoeden dat dit een persoonlijke update voor mij is na mijn Error Report via de Samsung Member app echter mijn probleem met de 4g verbinding verliezen is nog steeds niet opgelost hiermee:

[Afbeelding]
Een persoonlijke?

Ik heb hem ook

• Renegade666
En ik ook :D

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-11 22:04
iedereen krijgt die..

Dit lijkt me de "OneUI 3.1.1" update die onder nummer "3.1" blijft zitten.

https://www.sammobile.com...-you-one-ui-3-1-1-update/
=> zoals gepland uitrollen S21 vanaf 25augustus. Geen idee wat er nieuw zou moeten zijn.

• tploumen
Aaaaaah super gelukkig dus geen persoonlijke fix die mijn probleem nog steeds niet oplost.

Klopt jullie versienummer dan ook met de mijne...? --> "AUHB"

[ Voor 26% gewijzigd door tploumen op 25-08-2021 12:06 ]

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-11 21:01
tploumen schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:04:
Aaaaaah super gelukkig dus geen persoonlijke fix die mijn probleem nog steeds niet oplost.

Klopt jullie versienummer dan ook met de mijne...? --> "AUHB"
Waarom ruil je dat toestel niet gewoon om? Zit me al een paar pagina's te verbazen daarover.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• tploumen
j-phone schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:37:
[...]

Waarom ruil je dat toestel niet gewoon om? Zit me al een paar pagina's te verbazen daarover.
Omdat ik het toestel via de eigen webshop van Samsung besteld heb. Dan heb je 2 opties bij een probleem:

Optie 1:
Je maakt een ophaalafspraak. Dan wordt het toestel gerepareerd door Dynafix. We weten allemaal hoeveel onzekerheden dat brengt. De communicatie is dan 0 en je ziet niet wat ze doen. Er is geen mogelijkheid mondeling e.e.a. toe te lichten. Veel mensen krijgen hun toestel met onderzoekskosten ongeprepareerd terug of er zijn juist nog meer problemen veroorzaakt.

Optie 2:
Je gaat langs bij een officieel Samsung Service Center. Daarvan zijn er 3: Amsterdam, Rotterdam en Utrecht.

Met een S21 Ultra 512 Gb in custom colours heb ik niet het eerste de beste toestel en wil ik dat alleen "Samsung handen" en "Samsung machines" aan mijn toestel komen. Immers, je laat een Ferrari ook niet door de KwikFit repareren.
Daarmee vervalt dus optie 1.

Bij optie 2 heb ik het probleem dat ik 2,5 uur enkele reis van het dichtstbijzijnde service center af woon.
Nu heb ik het geluk dat ik zaterdag 23 oktober sowieso in Rotterdam moet zijn omdat mijn vrouw dan de marathon rent. Ik wil hem dan gelijk om 10:00 uur na laten kijken. Mocht er dan nog iets niet goed zijn, dan heb ik het geluk dat ik de week erna vakantie heb en dus nog een keer terug zou kunnen rijden (please not!!).
De ervaringen met dit Service Center zijn ook zeer positief.

En misschien is het toch nog met een firmware update op te lossen voor die tijd. Met een beetje geluk zitten we dan al Android 12.

Als ik het toestel alleen op 3G laat staan werkt dat wel gewoon 100%. Nooit verbinding verlies. Dus ik heb wel internet, zij het niet erg snel.

Snap je nu mijn dilemma...? Als je nog betere ideeën hebt hoor ik dat graag...!

[ Voor 6% gewijzigd door tploumen op 25-08-2021 14:09 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 44 Laatste

Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic

In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.