• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
swhnld schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:20:
[...]

Goed he!
Dus die andere terugsturen, of in de kast leggen.
Die van mij af fabriek gaat al 4 maanden mee. Echter het is plastic, dus zal eerder een keer beschadigen dan ander materiaal, en dan kun je die alsnog vervangen.
Dat doe je knap, langer dan een paar weken heeft die van mij het niet volgehouden. 1 grote waas over het hele scherm. Nu gebruik hydrogel protectors. Die gaan ook maar een paar weken mee bij mij. Maar daar heb ik een shitload van ingekocht bij AE

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:00
weet iemand, of iemand die bij Samsung werkt of er binnenkort nog een actie komt bij de s21 serie? (zoals een kleine cashback of weer iets gratis erbij)
Aggressor schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:41:
weet iemand, of iemand die bij Samsung werkt of er binnenkort nog een actie komt bij de s21 serie? (zoals een kleine cashback of weer iets gratis erbij)
Meestal rond een grote release komt er wel een actie. Je kunt terugzoeken op internet of er vorig jaar een actie was rond deze tijd, er zijn sites die dat melden, en het oude nieuws daarvan staat online.
Meestal is er bijvoorbeeld rond augustus nieuws over nieuwe modellen en komt er een actie op de bestaande modellen die daarop aanhaken.
kendo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 06:25:
[...]

Dat doe je knap, langer dan een paar weken heeft die van mij het niet volgehouden. 1 grote waas over het hele scherm. Nu gebruik hydrogel protectors. Die gaan ook maar een paar weken mee bij mij. Maar daar heb ik een shitload van ingekocht bij AE
Ik denk dat bij mij meehelpt dat er een Spigen tough armor case omheen zit met opstaande randen waardoor het scherm bijvoorbeeld niet op tafel kan liggen, en dan kan krassen. Ook doe ik het toestel nooit met sleutels in mijn zak, of met iets anders hards. Hooguit met een stoffen mondkapje er naast.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:35
Weet iemand het verschil tussen VLD en PLD mbt de landcode? Beide staan als Nederland. Weet niet welke normaal is?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

sdk1985 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 23:25:
Weet iemand het verschil tussen VLD en PLD mbt de landcode? Beide staan als Nederland. Weet niet welke normaal is?
PHN is de internationale versie voor Nederland, andere codes zijn provider specifiek, of werken hier wel maar zijn bedoeld voor een ander land. Risico is dan dat specifieke functies het niet kunnen doen, of updates op andere momenten komen dan de rest heeft.

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-10 23:52
Weet iemand toevallig hoe je in WhatsApp meldingen (bovenaan de popupjes) uit kunt zetten maar wel het meldingsstipje boven het icoontje kunt behouden? Als ik meldingen uit zet, is het meldingsstipje met getalletje van het aantal ongelezen berichten ook weg. Daardoor weet je dus niet of er berichten zijn.
Ik wil dit perse omdat ik mezelf erop betrap dat ik anders IEDER berichtje dat binnen komt direct ga lezen en dat wil ik niet gezien het aantal berichtjes per uur. Knetter irritant... 🥴

En mis ook de optie om het camera shutter geluidje uit te schakelen. Staat deze ergens verborgen in een sub,sub, submenu? 😉

[ Voor 13% gewijzigd door chefspecial op 02-07-2021 14:19 ]

• Swurgin
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-11 13:23
chefspecial schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:06:
Weet iemand toevallig hoe je in WhatsApp meldingen (bovenaan de popupjes) uit kunt zetten maar wel het meldingsstipje boven het icoontje kunt behouden? Als ik meldingen uit zet, is het meldingsstipje met getalletje van het aantal ongelezen berichten ook weg. Daardoor weet je dus niet of er berichten zijn.
Ik wil dit perse omdat ik mezelf erop betrap dat ik anders IEDER berichtje dat binnen komt direct ga lezen en dat wil ik niet gezien het aantal berichtjes per uur. Knetter irritant... 🥴

En mis ook de optie om het camera shutter geluidje uit te schakelen. Staat deze ergens verborgen in een sub,sub, submenu? 😉
Is dat niet bij Settings > Notifications
Daar kun je per app kiezen of je zo'n pop up krijgt dacht ik.
Of je bedoeld wat anders ?

Camera geluidje kun je blijkbaar niet meer uitzetten op Samsung telefoons. Dit is het eerste wat ik zocht toen ik de telefoon net had haha
Als je geroot bent moet dat wel kunnen denk ik, trouwens

[ Voor 10% gewijzigd door Swurgin op 02-07-2021 21:46 ]

"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-11 15:15
Ik hoor dat geluid nooit als ik een foto maak, ik denk omdat ik mijn telefoon altijd op vibration of do not disturb heb staan. Dat zou je dus kunnen proberen voordat je een foto maakt.

• Swurgin
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-11 13:23
Klopt. Je kunt inderdaad het systeem geluid helemaal uitzetten.
Dat werkt. Was ik even vergeten 😁

"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)

• chefspecial
Swurgin schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:44:
[...]

Is dat niet bij Settings > Notifications
Daar kun je per app kiezen of je zo'n pop up krijgt dacht ik.
Of je bedoeld wat anders ?

Camera geluidje kun je blijkbaar niet meer uitzetten op Samsung telefoons. Dit is het eerste wat ik zocht toen ik de telefoon net had haha
Als je geroot bent moet dat wel kunnen denk ik, trouwens
Klopt, de ballonnen zijn uit te schakelen, echter dan doet de badge met het aantal ongelezen berichten het ook niet meer. Het is dus echt alles of niets. :/
chefspecial schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 10:21:
[...]

Klopt, de ballonnen zijn uit te schakelen, echter dan doet de badge met het aantal ongelezen berichten het ook niet meer. Het is dus echt alles of niets. :/
Binnen de Whatsapp applicatie kun je ook meldingsinstellingen aanpassen en pop-up uitzetten. Dat al geprobeerd?

• chefspecial
swhnld schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:45:
[...]

Binnen de Whatsapp applicatie kun je ook meldingsinstellingen aanpassen en pop-up uitzetten. Dat al geprobeerd?
Ja, maar dan is het getalletje boven de icoon ook weg.. echt super irritant. Lijkt een probleem met android 11. Nu ben je OF verplicht om alle berichten te zien OF je ziet niks en moet je de app openen om te weten of er ongelezen berichten zijn

[ Voor 16% gewijzigd door chefspecial op 03-07-2021 22:48 ]

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:04
chefspecial schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:47:
[...]

Ja, maar dan is het getalletje boven de icoon ook weg.. echt super irritant. Lijkt een probleem met android 11. Nu ben je OF verplicht om alle berichten te zien OF je ziet niks en moet je de app openen om te weten of er ongelezen berichten zijn
Welke launcher gebruik je? Met de MS launcher heb ik gewoon de situatie die jij wilt... Enkel een meldingsbadge bij het icoontje van Whatsapp.

Enige wat ik daarvoor gedaan heb is de Whatsapp notificaties uitzetten...de badge bleef werken.

https://wren.co/join/Devian

• chefspecial
Devian schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 23:25:
[...]

Welke launcher gebruik je? Met de MS launcher heb ik gewoon de situatie die jij wilt... Enkel een meldingsbadge bij het icoontje van Whatsapp.

Enige wat ik daarvoor gedaan heb is de Whatsapp notificaties uitzetten...de badge bleef werken.
De standaard launcher van Samsung gewoon. Maar wat ik nu begrijp kan dat dus helemaal niet met deze launcher

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-11 14:58
swhnld schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:20:
[...]

Goed he!
Dus die andere terugsturen, of in de kast leggen.
Die van mij af fabriek gaat al 4 maanden mee. Echter het is plastic, dus zal eerder een keer beschadigen dan ander materiaal, en dan kun je die alsnog vervangen.
Mijn exemplaar op de S10 is 2 jaar meegegaan (van ontvangst tot ik 'm nu doorschuif), en hangt er nog steeds op. Had wel een andere besteld, maar heb 'm nooit aangebracht :)
Op mijn S21+ heb ik 'm wel gelijk vervangen door een Spigen protector. Best handig, die EZ FIT :D

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:05
Wat halen jullie aan SOT ongeveer op de S21 Plus? Ik krijg met mijn Oneplus 8t gemiddeld 4-5 uur SOT en dan is die echt leeg..

En dan is mijn toestel dezelfde ochtend nog volledig opgeladen.

Dit zou voor mij al een reden zijn om te switchen naar de S21 Plus

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-11 14:58
Ik heb de S21+ sinds afgelopen vrijdag (of was het nu donderdag).
Bij de instellingen -> batterij zie ik staan 'Een volledige lading duurt circa 15 u 46 m'. En gemiddeld dagelijks gebruik over afgelopen 7 dagen zou 59% moeten zijn (maar de 1ste dag hangt die maar iets boven de 50% en vandaag telt natuurlijk ook amper mee :) )

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-11 14:04
Knamix schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:39:
Wat halen jullie aan SOT ongeveer op de S21 Plus? Ik krijg met mijn Oneplus 8t gemiddeld 4-5 uur SOT en dan is die echt leeg..

En dan is mijn toestel dezelfde ochtend nog volledig opgeladen.

Dit zou voor mij al een reden zijn om te switchen naar de S21 Plus
Het is wisselend hoeveel met 5g aan maar ik haal tussen de 6 tot 9 uur. Mocht je WiFi aan hebben en geen 5g gebruiken kan het hoger zijn. Dit is wel mijn ervaring en kan verschillen voor jou.

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:27
Ik heb mijn S21+ bij de officiële Samsung webshop gekocht. Ik dacht 1 simslot te hebben. Waarom zegt mijn telefoon dat mijn simkaart in simslot 2 zit. Heeft iedereen dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XuOgCzpt0j2VOnUn-YjqNRCDwa4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v5h6jGikAQLqM77NMPBfxpED.jpg?f=fotoalbum_large

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:00
ChromeFR schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:31:
Ik heb mijn S21+ bij de officiële Samsung webshop gekocht. Ik dacht 1 simslot te hebben. Waarom zegt mijn telefoon dat mijn simkaart in simslot 2 zit. Heeft iedereen dit?

[Afbeelding]
Zijn niet alle s21 plus dual sims?
Volgens mij is je toestel een DS versie..dual sim. En je hebt hem in sim 2 gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Aggressor op 07-07-2021 15:34 ]

[Afbeelding]
In de basis verkoopt Samsung hier Dual Sim toestellen. Enkele SIM wordt bij uitzondering verkocht in specifieke markten voor specifieke providers die daar grif voor willen betalen.
Losse verkoop 1 model is veel efficiënter voor Samsung dan overal een afwijking.

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-11 23:28

[Afbeelding]
MIsschien heb je de sim gewoon aan de verkeerde van het simkaart slotje? Kijk maar naar deze link, daar zie je halverwege de pagina een plaatje van het simkaart slotje en daar zie je dat er aan 2 kanten een simkaart kan en ze zijn beide gemerkt. De ene met SIM1 en de andere met SIM2. Check maar eens ;)

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

[Afbeelding]
Yep.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f61HPBy-nYBPVa-cS-7s9tQQ6Cw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yAKO2BKqmGu6k7uJKrmN63zE.jpg?f=fotoalbum_large

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:09

[Afbeelding]
http://x264.nl/dump/samsung_s21_sim_settings.jpg

Yup yup. Single Sim wordt bijna niet verkocht in NL/EU.
Ideaal, gewoon even in het goede sim slot doen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:27
Een vraagje over de Galaxy S21 / Android: is het mogelijk om meer volume niveau's te krijgen? Met mijn Shure Aonic 4's is het volume vaak of te hard of te zacht. Iemand een idee?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-11 09:35

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ramon schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:18:
Een vraagje over de Galaxy S21 / Android: is het mogelijk om meer volume niveau's te krijgen? Met mijn Shure Aonic 4's is het volume vaak of te hard of te zacht. Iemand een idee?
Installeer Sound Assistant van Samsung.
https://play.google.com/s...ng.android.soundassistant

Kun je zelf bepalen in hoeveel steps je volume wordt verhoogd.
Je kunt ook bijvoorbeeld je geluid uitzetten na 23.00.

• Knamix
Aanstaande maandag/dinsdag krijg ik een S21 Plus 256GB in Phantom Black binnen.

Ben heel erg benieuwd naar het toestel :)

• Gismo1979
  • Niet online
Knamix schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:05:
Aanstaande maandag/dinsdag krijg ik een S21 Plus 256GB in Phantom Black binnen.

Ben heel erg benieuwd naar het toestel :)
Die heb ik ook. 8) Ik ben er erg tevreden mee. Veel plezier alvast.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 17:12
Even tijdje geleden postte ik hier over m'n onderste speaker die niet werkt op m'n reguliere S21. Veel dingen geprobeerd van een simpele restart, wipe cache partition, safe mode, verschillende accessibility opties aan en uit gezet, diagnostics... niets hielp.

Vandaag een factory reset gedaan en warempel! Hij werkte... voor een half uurtje. Terwijl ik m'n reguliere apps aan het installeren was merkte ik op dat hij weer gestopt was met werken en ik alleen geluid uit de bovenkant had.

Nu zou je denken dat het een app is die de boosdoener is, maar wederom in safe mode geprobeerd (alleen native apps actief) en niet geholpen. Ook is er een setting genaamd 'mono audio' waarmee je geluid over beide speakers forceert, maar ook dan komt het geluid maar uit èèn kant.

De speaker werkt dus wel, maar iets zet hem steeds uit. Heeft iemand enig idee nav dit verhaal?

[ Voor 8% gewijzigd door yinx84 op 10-07-2021 19:32 ]

• Knamix
yinx84 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:27:
Even tijdje geleden postte ik hier over m'n onderste speaker die niet werkt op m'n reguliere S21. Veel dingen geprobeerd van een simpele restart, wipe cache partition, safe mode, verschillende accessibility opties aan en uit gezet, diagnostics... niets hielp.

Vandaag een factory reset gedaan en warempel! Hij werkte... voor een half uurtje. Terwijl ik m'n reguliere apps aan het installeren was merkte ik op dat hij weer gestopt was met werken en ik alleen geluid uit de bovenkant had.

Nu zou je denken dat het een app is die de boosdoener is, maar wederom in safe mode geprobeerd (alleen native apps actief) en niet geholpen. Ook is er een setting genaamd 'mono audio' waarmee je geluid over beide speakers forceert, maar ook dan komt het geluid maar uit èèn kant.

De speaker werkt dus wel, maar iets zet hem steeds uit. Heeft iemand enig idee nav dit verhaal?
En als je je rom opnieuw flasht? Andere zou ik het toestel terugsturen ...
@yinx84 gewoon nog een factory reset doen. Dan alles updaten, telefoon, play store, Galaxy Store.
Test daarna of alles nog werkt.
Zo ja, herstart en test nogmaals.
Vervolgens, 1 app installeren die je het vaakst gebruikt. Test of alles werkt en noteer de app.
Dan nog een app, alles testen en noteren.
Meest waarschijnlijke is 1 app de oorzaak als die er op gezet wordt en zijn instellingen actief worden.

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-09 15:18
Gismo1979 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:24:
[...]

Die heb ik ook. 8) Ik ben er erg tevreden mee. Veel plezier alvast.
Die heb ik ook, exact dat model. Heerlijke telefoon, zelfs komend van de Note 9 en 10+ ; )

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
Knamix schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:59:
[...]

Wellicht kan je even testen in de veilige modus, deze kan je activeren als je de rode uitschakel knop op het scherm lang ingedrukt houdt. Deze modus schakelt alle 3rd party apps uit, hierdoor kan je uitsluiten dat het een niet samsung app is. Dan kan het alleen nog liggen aan een instelling oid.

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 17:12
Knamix schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:59:
[...]

Inderdaad maar op laten halen. Kreeg net het bericht dat ze een nieuw onderdeel besteld hebben en ze daar nog even op moeten wachten. Hopelijk niet te lang.

Blijkbaar toch iets kaduuk :)

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:14
Inmiddels is de Juli update voor de S21 Ultra beschikbaar in Duitsland. Dus je kunt handmatig al updaten.
G998BXXU3AUG4 staat beschikbaar.

Just here for the fun

• Knamix
Toestel zojuist binnengekregen en het ziet er erg netjes uit! Helaas wel mini krasjes in bepaalde zonlicht te zien op de frame (ik gok vanwege de leren case).

Van welk materiaal is de bezel gemaakt? Ik weet dat je bij een iPhone een polijstdoekje kan gebruiken om de krasjes te verwijderen, maar dat is metaal.

Is dit bij de s21 series ook?

• Gismo1979
  • Niet online
@Knamix Heb je een tweede hands gekocht of nieuw?
Gezien hat frame gecoat (zwart) is zou ik deze niet gaan polijsten. Als hij nieuw is en je stoort je aan de krasjes zou ik eens contact opnemen met de winkel of de telefoon omgeruild kan worden.

• Knamix
Gismo1979 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:10:
@Knamix Heb je een tweede hands gekocht of nieuw?
Gezien hat frame gecoat (zwart) is zou ik deze niet gaan polijsten. Als hij nieuw is en je stoort je aan de krasjes zou ik eens contact opnemen met de winkel of de telefoon omgeruild kan worden.
Is inderdaad tweedehands.

Toestel zit in een hoes dus dan laat ik het maar zo :(

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-09 15:18
Knamix schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:53:

Van welk materiaal is de bezel gemaakt? Ik weet dat je bij een iPhone een polijstdoekje kan gebruiken om de krasjes te verwijderen, maar dat is metaal.

Is dit bij de s21 series ook?
Aluminium volgens mij

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-11 15:15

• Knamix
Jammer... dus als ik aan de slag was gegaan had ik heel de lak wss er af gehaald 8)7

• Gismo1979
  • Niet online
swhnld schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:51:
Net OTA de 1 juli update ontvangen op de S21 Ultra - AUG4.
Op de S21+ ook :9

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:19
En de gewone S21 ook :)

Kijken als AA nu straks ook beter/sneller draait.

[ Voor 53% gewijzigd door Renegade666 op 14-07-2021 14:30 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Brotuck
Renegade666 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:29:
En de gewone S21 ook :)

Kijken als AA nu straks ook beter/sneller draait.
1 grote ellende met Flitsmeister en AA. Crashes / resets etc.
Als je google maps gebruikt gaat het nu perfect overigens

Just here for the fun

• Renegade666
@Brotuck
Ik zal straks kijken als ik naar huis toe rij, ben benieuwd.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Brotuck schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:17:
[...]

1 grote ellende met Flitsmeister en AA. Crashes / resets etc.
Als je google maps gebruikt gaat het nu perfect overigens
Ik heb 0 problemen met Flitsmeister sinds ik dit toestel heb, maar gebruik geen AA.

• Brotuck
swhnld schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:02:
[...]

Ik heb 0 problemen met Flitsmeister sinds ik dit toestel heb, maar gebruik geen AA.
Nee op je toestel zelf werkt het erg goed en stabiel, maar op Android Auto niet.
Ik heb vaak issues ermee:
- Route verdwijnt tijdens rijden gewoon , het lijkt op een reset
- Tijdens navigeren gaat muziek van spotify stotteren en beeld schokken en Android Auto crashed
- Na aankomst blijft er een notificatie balkje actief op de telefoon, terwijl AA allang is afgesloten

Just here for the fun

• Hussie95
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15-07-2021
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Als ik op de browser zit, en wil een foto uploaden krijg ik de optie camera, camera camrecorder en bestanden. Maar zou graag willen dat ik vanuit galerij kan uploaden zoals bij mijn vorige toestel (samsung A50)

Is dit mogelijk?

• 418O2
  • Laatst online: 21:51
Uploaden waarheen?

• Hussie95
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15-07-2021
Ik zit onder andere bij een forum, en plaats daar vaak foto's, maar op deze manier is het erg omslachtig

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:34
Hussie95 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:24:
Ik zit onder andere bij een forum, en plaats daar vaak foto's, maar op deze manier is het erg omslachtig
Als ik even dit forum als voorbeeld pak:

Klik op het plusje, dan browsen, dan bij het onderdeel "door bestanden browsen en andere apps" even swipen tot je galerie ziet. Heel simpel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjOdgC1hw_eD1-WBnyyDcDkfDuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xJigNrgqn0XiGICS34wW1Pzg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Juancho op 14-07-2021 23:01 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Knamix
Zelf nog geen OTA ontvangen en zit nog op de juni patch. Ik heb zelf de S21 Plus

Hebben jullie een VPN aangezet of..?

Wat halen jullie aan SOT als ik vragen mag? Toestel heb ik afgelopen avond tot 100% opgeladen.

Slapen > wakker worden = 8 uur. Zat toen op 92 procent (geen SOT)

Nu 11:13 met 1 uur en 15 min sot heb ik og maar 59% over.

Dit is normaal gebruik met WhatsApp, Spotify, YouTube etc.

Ligt het aan mij of gaat dit wel heel erg snel?

• Juancho
Ik zou even bij je batterij info kijken welke apps zoveel energie vreten en die misschien killen. Stiekem zijn er heel veel apps actief op de achtergrond terwijl je daar geen weet van hebt. En ook apps die je helemaal niet nodig bent. Ook dat kan je allemaal uitzetten zodat ze alleen geactiveerd worden als je de app echt zelf opstart.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

Sorcerer8472

Mens sana?

Misschien een rare vraag om hier te stellen, maar weet iemand welke CA (4G+) combinaties de S21 ondersteunt in de VS?

Eén van de issues waar ik tegenaan liep met m'n SGS9 is dat deze in de VS eigenlijk bijna niets ondersteunt terwijl de techniek daar echt nodig is voor goede snelheden. Providers gebruiken snippertjes van 5 MHz en 10 MHz en stapelen die op elkaar, dus als je telefoon dit niet aankan op die frequenties dan kan het nogal traag worden helaas.

Ben benieuwd of iemand hier meer weet. Anders wordt m'n volgende telefoon waarschijnlijk toch een iPhone! :o

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• senslight
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-11 14:52
Even een vraag.

Mijn s21 ultra.

Als ik met WhatsApp een foto wil maken dan is deze 1/4 van de werkelijke foto die hij laat zien op het scherm. Wanneer de foto gemaakt is laat hij hem in het totaal zie. Uitzoomen werkt niet.... Iema d enig idee

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hier ook een S21 Ultra. Zojuist geprobeerd maar ik kan het probleem dat je beschrijft niet reproduceren.
@senslight ik heb het probleem ook niet. Gok dus dat je ergens een instelling niet lekker hebt zitten. begin met een backup te maken van Whatsapp, en het dan helemaal van je telefoon te gooien, telefoon herstarten, dan de folders op de interne opslag van Whatsapp ook verwijderen.

@Sorcerer8472 je kunt de frequenties in de VS gebruikt bij elkaar zoeken via een zoekmachine en naast de S21 leggen, of een VS versie S21 op de kop tikken (herkenbaar aan de SD processor er in). Mijn ervaring van een paar jaar terug met mijn SGN8 en de iPhone6s van mijn vrouw was betere dekking met de Samsung, waar mijn vrouw dan geen signaal had, had ik het wel (beide KPN abonnement op dat moment). Staten die we bezocht hebben zijn Californië, Arizona, Nevada, Georgia, New York en D.C.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

swhnld schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:32:

@Sorcerer8472 je kunt de frequenties in de VS gebruikt bij elkaar zoeken via een zoekmachine en naast de S21 leggen, of een VS versie S21 op de kop tikken (herkenbaar aan de SD processor er in). Mijn ervaring van een paar jaar terug met mijn SGN8 en de iPhone6s van mijn vrouw was betere dekking met de Samsung, waar mijn vrouw dan geen signaal had, had ik het wel (beide KPN abonnement op dat moment). Staten die we bezocht hebben zijn Californië, Arizona, Nevada, Georgia, New York en D.C.
Thanks voor je reactie!

Als ik een VS-versie op de kop tik zul je weer zien dat die de Europese frequenties niet volledig ondersteunt. Op cacombos.com lijkt iig de iPhone dit wel allemaal netjes te doen. Bij iPhones is dit een stuk meer rechtgetrokken in de laatste modellen. Alleen support voor 600 MHz (T-Mobile USA band 71) lijkt er niet in te zitten in de internationale versie, CA combos allemaal hetzelfde volgens cacombos.com...

Het gaat ook niet echt om de dekking verder maar wel om de snelheid. Die is soms echt vrij laag omdat je maar 1 band gebruikt. Waarom er zo'n verschil in dekking was met je vrouw weet ik niet, maar bij KPN is het een beetje random op welke provider je terechtkomt en dat kan nogal een verschil maken per locatie.

@Sorcerer8472 verschil zat in de antennes. Banden alleen zeggen niet alles. Maar klinkt alsof je je keuze gemaakt hebt, dus succes ermee.

• Knamix
Zit nog steeds op de juni patch en zelfs met VPN van Duitsland lukt het me niet om de update binnen te halen...

Nog andere ideeën?

• CyberJohn
Knamix schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:25:
Zit nog steeds op de juni patch en zelfs met VPN van Duitsland lukt het me niet om de update binnen te halen...

Nog andere ideeën?
Welke CSC heb je, dit kan je vinden onder instellingen, info over toestel, software gegevens en dan onder service provider. Het lijkt een beetje op PHN/PHN,PHN/EUX.

Een VPN gaat op een Samsung niet helpen om een bepaalde update binnen te halen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door CyberJohn op 16-07-2021 20:38 ]

• Renegade666
Moet zeggen na een aantal dagen na de laatste update, AA is nog steeds ruk...

Dus niks mee opschoten.

Voor de rest verder geen issues, maar had die ook niet meer atm

• Knamix
CyberJohn schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:37:
[...]

Welke CSC heb je, dit kan je vinden onder instellingen, info over toestel, software gegevens en dan onder service provider. Het lijkt een beetje op PHN/PHN,PHN/EUX.

Een VPN gaat op een Samsung niet helpen om een bepaalde update binnen te halen ;)
Ik heb blijkbaar TNL :? 8)7

• 418O2
T-Mobile dus.

• Knamix
Dus dan is het denk ik weer wachten totdat tmobile de update gaat pushen vanaf hun kant?

• 418O2
Knamix schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:50:
[...]

Dus dan is het denk ik weer wachten totdat tmobile de update gaat pushen vanaf hun kant?
Jep.

• CyberJohn
Enige optie om dan sneller de update te draaien, is flashen. Dit kan met behoud van je data etc.

• Knamix
CyberJohn schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 01:21:
[...]

Enige optie om dan sneller de update te draaien, is flashen. Dit kan met behoud van je data etc.
Oeh vertel :D. Dat zou heel erg handig zijn omdat ik op mijn telefoon verschillende authenticaters heb voor werk..

Gaat dat tegenwoordig nog steeds via ODIN/Samsung KIES of ga ik dan heel erg terug in de tijd? :X
Knamix schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 07:50:
[...]

Oeh vertel :D. Dat zou heel erg handig zijn omdat ik op mijn telefoon verschillende authenticaters heb voor werk..

Gaat dat tegenwoordig nog steeds via ODIN/Samsung KIES of ga ik dan heel erg terug in de tijd? :X
Begin hier maar:
https://forum.xda-develop...wnloader-checker.3910594/

• CyberJohn
Knamix schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 07:50:
[...]

Het makkelijkste is om de guide onderaan sammobile.com te gebruiken. Ik weet niet precies welk model je hebt, maar hier vind je de firmware en uitleg voor de S21 5G. Mocht je een ander model hebben, kan je de firmware ook daar vinden. (Maar idd Odin is nogsteeds van de partij)

https://www.sammobile.com...ad/G991BXXU3AUG4/1561021/

Je kan de firmware ook via een download tool binnenhalen, maar dat vergt iets meer puzzel werk als je niet bekend bent met de model nrs.

Als je het eerder hebt gedaan, is alleen in download modus komen even nieuw. Je kan via het recovery menu starten naar bootloader doen, of toestel uit en beide volume knoppen indrukken en dan de usb kabel erin doen.

Succes d:)b

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:09
@ArcticWolf hoe gaat het met WhatsApp Windows bij jou?
Sinds de laatste update blijft het hier nu eindelijk werken.

Heel af en toe een disconnect, maar die had ik op de S10 ook.

• Brotuck
Android auto is nu wel veel sneller actief dan ik tot nu toe gewend was.
Maps + Spotify werkt als een trein nu.

Flitsmeister heeft het niet gered, die is eraf. Wat een slechte plugin op Android auto.

Just here for the fun

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
neeecht schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:55:
@ArcticWolf hoe gaat het met WhatsApp Windows bij jou?
Sinds de laatste update blijft het hier nu eindelijk werken.

Heel af en toe een disconnect, maar die had ik op de S10 ook.
Sinds de juni (vorige) update eigenlijk geen problemen meer gehad. Niet meer gehad dat ik alsnog 2 verdiepingen naar beneden moest om een tik op het scherm te geven }:O

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• brouwerchris
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-10 09:02
Brotuck schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:18:
Android auto is nu wel veel sneller actief dan ik tot nu toe gewend was.
Maps + Spotify werkt als een trein nu.

Flitsmeister heeft het niet gered, die is eraf. Wat een slechte plugin op Android auto.
Meestal is Flitsmeister na een (ota) update disabled in de app lijst in settings .
De laatste drie OTA updates veroorzaakten op mijn S20Ultra hetzelfde probleem, oorzaak is mij onbekend.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

swhnld schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:22:
@Sorcerer8472 verschil zat in de antennes. Banden alleen zeggen niet alles. Maar klinkt alsof je je keuze gemaakt hebt, dus succes ermee.
Waar heb je die info vandaan? Ik dacht dat er geen verschil tussen EU en US modellen zat qua antennes, en dat versterkers min of meer dezelfde SOC zijn? Uitzondering is mmwave wat er alleen in de VS op zit toch?

Overigens merk ik qua ontvangst niet veel verschil. Het gaat er puur om dat je met een EU model in de VS vaak op een 10 MHz en soms zelfs 5 MHz-kanaaltje wordt gedropt en dus maar een kleine snipper van het spectrum kunt gebruiken. Door het EU-model te flashen kun je met US firmware wel gewoon 4G+ bereiken, maar dat is te veel gedoe om mee te klooien nu, en ik wil niet de hele tijd lopen flashen als ik heen en weer reis :+

Heb bij Samsung ooit gevraagd waarom de EU firmware dit dan niet heeft, en volgens een technicus was het "te veel gedoe en niet bij te houden die banden" 8)7

Grappig genoeg werkt het soms ook wel, bij bepaalde combinaties van banden zoals 4+4 en 17+4 :?

• Juancho
Ontving net ook de laatste update op mijn S21 met Vodafone... Zitten toch geen al te grote dingen in? Het is een beetje wachten tot Android 12 toch?

Juancho schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:22:
Ontving net ook de laatste update op mijn S21 met Vodafone... Zitten toch geen al te grote dingen in? Het is een beetje wachten tot Android 12 toch?
Ja, Android 12, of een nieuwe OneUI versie, net welke eerder komt.

• Gismo1979
  • Niet online
swhnld schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:56:
[...]

Ja, Android 12, of een nieuwe OneUI versie, net welke eerder komt.
De verwachting is dat Android 12 eind van het jaar komt. Ik verwacht geen grootte update meer van de OneUI versie voordat Android 12 komt (waarom recourses op een update van OneUI zetten als je nu bezig bent met Android 12 met OneUI 4.0?)

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-11 22:38

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Ik heb sinds de laatste update van een paar dagen terug. Ik gebruik altijd bluetooth voor het afspelen van muziek in mijn auto (Ford Fiesta met Ford Sync).

Alleen nu werkt dat niet meer, zodra ik muziek wil gaan luisteren geeft het display in de auto aan dat de bluetooth verbinding met de telefoon is verbroken, maar dan alleen voor het audio gedeelte..

Als ik "meekijk" in het verbindings- scherm van mijn S21 zie ik dan ook dat het schuifje bij audio naar off springt.

Ik heb hetzelfde gehad met een Pixel 4, maar dat was toen een bug in Android.. Over problemen met de S21 heb ik op dit vlak nog niks nuttigs dan wel een oplossing kunnen vinden..

• Brotuck
DutchHammer schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:59:
Ik heb sinds de laatste update van een paar dagen terug. Ik gebruik altijd bluetooth voor het afspelen van muziek in mijn auto (Ford Fiesta met Ford Sync).

Alleen nu werkt dat niet meer, zodra ik muziek wil gaan luisteren geeft het display in de auto aan dat de bluetooth verbinding met de telefoon is verbroken, maar dan alleen voor het audio gedeelte..

Als ik "meekijk" in het verbindings- scherm van mijn S21 zie ik dan ook dat het schuifje bij audio naar off springt.

Ik heb hetzelfde gehad met een Pixel 4, maar dat was toen een bug in Android.. Over problemen met de S21 heb ik op dit vlak nog niks nuttigs dan wel een oplossing kunnen vinden..
Even opnieuw koppelen in bluetooth, dus in de auto en op de telefoon even weghalen en opnieuw toevoegen

Just here for the fun

• tploumen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:42
Wie van jullie heeft er na de update van juli ook problemen dat de date connectie (4G) wegvalt: cirkel icoontje met schuine streep verschijnt in beeld....???

Iemand enig idee hoe dit op te lossen...? Factory reset schijnt niet werken als het modem corrupt is geraakt tijdens de firmware update. Gewoon wachten tot de volgende update in augustus...?
tploumen schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:18:
Wie van jullie heeft er na de update van juli ook problemen dat de date connectie (4G) wegvalt: cirkel icoontje met schuine streep verschijnt in beeld....???

Iemand enig idee hoe dit op te lossen...? Factory reset schijnt niet werken als het modem corrupt is geraakt tijdens de firmware update. Gewoon wachten tot de volgende update in augustus...?
Als je firmware update de fout is, zou je een backup kunnen maken en hem opnieuw flashen via Odin, en daarna de telefoon opnieuw instellen vanaf de backup.
Hier een uitleg hoe het ongeveer werkt:
https://www.wikihow.com/Recover-a-Bricked-Samsung-Galaxy

• tploumen
Dankjewel, maar zelf flashen via Odin vind ik te riskant.

• CyberJohn
swhnld schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 10:42:
[...]

Als je firmware update de fout is, zou je een backup kunnen maken en hem opnieuw flashen via Odin, en daarna de telefoon opnieuw instellen vanaf de backup.
Hier een uitleg hoe het ongeveer werkt:
https://www.wikihow.com/Recover-a-Bricked-Samsung-Galaxy
Dit is geen up to date handleiding. Als je het op deze manier doet, gaat het inderdaad fout.

@tploumen een up to date handleiding is hier te vinden, samen met de firmware voor de S21 5G (SM-G991B). Mocht je een ander toestel hebben, kan je de juiste firmware daar vinden.

Mocht je dit alsnog te riskant vinden (er kan eigenlijk niks mis gaan), kan je SmartSwitch van Samsung gebruiken (onderaan download voor Windows (of een Mac OS)). Als je je telefoon aansluit en dan op de 3 puntjes drukt en dan Emergency Software Recovery drukt. Zou je de firmware opnieuw kunnen installeren.

• tploumen
Super bedankt CyberJohn!!! Ik heb een SM-G998B/DS (S21 Ultra)

2 vragen nog:

1) Verlies ik mijn garantie als ik zelf flash via Odin...? (a.u.b. alleen beantwoorden indien je het 100% zeker weet);

2) De methode via SmartSwitch heeft mijn voorkeur en die heb ik al geprobeerd. Echter via Emergency Software Recovery verschijnt er dan geen firmware (waarschijnlijk omdat de firmware van de juli update wel gelukt is). Is er een manier om die firmware toch zichtbaar te krijgen...? Ik heb overigens zelf een MAC.

Dankjewel

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:39
@tploumen Als je het riskant vind, je hebt toch garantie? Als het toestel niet goed functioneert kun je ook terug naar de winkel. Daar is de garantie voor, of zelf contact opnemen met Samsung.

• tploumen
Heb je voor de gein al eens met de klantenservice van Samsung gebeld...? Dan weet je gelijk waarom ik mijn toestel daar alleen naar toe stuur als het echt niet meer anders kan.

Bovendien zullen ze mijn toestel open maken waardoor ik nooit meer dezelfde waterdichtheid krijg als wanneer hij uit de fabriek komt.
Of ze sturen me een refurbished toestel terug. Wil ik ook niet, want ben zelf altijd met fluwelen handschoenen omgegaan met mijn telefoon en het is een 512 GB Platinum Titanium model (zie die nog maar eena terug te krijgen).

Ik voel het meest voor wachten op de volgende update of opnieuw flashen via SmartSwitch als iemand me kan vertellen hoe dat moet.

• CyberJohn
tploumen schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 12:20:
Super bedankt CyberJohn!!! Ik heb een SM-G998B/DS (S21 Ultra)

2 vragen nog:

1) Verlies ik mijn garantie als ik zelf flash via Odin...? (a.u.b. alleen beantwoorden indien je het 100% zeker weet);

2) De methode via SmartSwitch heeft mijn voorkeur en die heb ik al geprobeerd. Echter via Emergency Software Recovery verschijnt er dan geen firmware (waarschijnlijk omdat de firmware van de juli update wel gelukt is). Is er een manier om die firmware toch zichtbaar te krijgen...? Ik heb overigens zelf een MAC.

Dankjewel
1) Nee je verliest niet je garantie. Het zijn officiële firmwares vanuit Samsung, indien je een niet officiële probeert te flashen; krijg je een waarschuwing.

2) Je kan proberen het toestel eerst in Download modus te zetten en dan de Emergency Software Recovery te starten. Dit kan je doen door het toestel uit te schakelen en vervolgens beide volume knoppen ingedrukt te houden terwijl je de USB kabel in het toestel drukt.
tploumen schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 13:12:
Heb je voor de gein al eens met de klantenservice van Samsung gebeld...? Dan weet je gelijk waarom ik mijn toestel daar alleen naar toe stuur als het echt niet meer anders kan.

Bovendien zullen ze mijn toestel open maken waardoor ik nooit meer dezelfde waterdichtheid krijg als wanneer hij uit de fabriek komt.
Of ze sturen me een refurbished toestel terug. Wil ik ook niet, want ben zelf altijd met fluwelen handschoenen omgegaan met mijn telefoon en het is een 512 GB Platinum Titanium model (zie die nog maar eena terug te krijgen).

Ik voel het meest voor wachten op de volgende update of opnieuw flashen via SmartSwitch als iemand me kan vertellen hoe dat moet.
Mocht je in de buurt van een Samsung Service Punt wonen, hier kunnen ze het toestel ook voor je flashen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door CyberJohn op 24-07-2021 14:58 ]

tploumen schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 13:12:

Ik kan goed snappen dat je voorzichtig bent. Er zijn allerlei opties mogelijk, als je dieper de telefoon in wil duiken is er ook meer informatie uit te halen. Zolang je de officiele tools gebruikt en niet gaat rooten waardoor Knox getriggered wordt, zul je geen garantieproblemen krijgen.

Heb je je vorige telefoon nog, mogelijk dat je daarmee kunt oefenen om een gevoel te krijgen hoe het werkt? Of tik een oude S8 of zo op de kop om mee te oefenen als je het wil leren, dan beperk je je financiële risico.

• tploumen
Super jongens!

Nog 3 vragen:

1) Moet ik vooraf mijn Samsung en Google account verwijderen om niet mijn toegang tot het toestel te verliezen, mocht ik besluiten om met Odin te flashen...?

2) Kan ik wel terugflashen naar de versie van juni, of word ik verplicht de meest recente versie te flashen...?

3) Kan ik mijn apps data behouden tijdens de flash met Odin...?

Dankjulliewel

[ Voor 9% gewijzigd door tploumen op 24-07-2021 15:33 ]

• CyberJohn
tploumen schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 15:32:
Super jongens!

Nog 3 vragen:

1) Moet ik vooraf mijn Samsung en Google account verwijderen om niet mijn toegang tot het toestel te verliezen, mocht ik besluiten om met Odin te flashen...?

2) Kan ik wel terugflashen naar de versie van juni, of word ik verplicht de meest recente versie te flashen...?

3) Kan ik mijn apps data behouden tijdens de flash met Odin...?

Dankjulliewel
1) Nee dat hoeft niet, als je de gegevens van deze accounts hebt, je krijgt dan de melding na het flashen dat er een ongeautoriseerde reset is uitgevoerd. Vervolgens moet je je google gegevens invullen. Echter is het wel slim om deze wel te verwijderen. Maakt het proces van herstel makkelijker in de nihile kans dat het mis gaat.

2) Je kan terugflashen tot maximaal de Mei versie. Dit heeft te maken met de binary versie (Dikgedrukt);
Mei: G998BXXU3AUE1
April: G998BXXU2AUC8

Je kan nooit van een hoger getal terug naar een lagere, uiteraard wel omhoog.

3) Ja dit is mogelijk, door het bestand HOME_CSC te gebruiken in plaats van CSC, deze is in het firmware pakket te vinden met de andere bestanden.

[ Voor 5% gewijzigd door CyberJohn op 24-07-2021 16:57 ]

• tploumen
Dankjewel CyberJohn, jij lijkt me een echte expert waar ik meer aan heb dan de medewerkers van de klantenservice van Samsung die komen met standaardprocedures die ik al lang 10x heb uitgevoerd.

Helaas vind SmartSwitch mijn telefoon niet als ik hem in Download mode zet. Dus die optie vervalt lijkt me.

Hou ik nog over: zelf flashen via Odin (krijg ik buikpijn van, want lees teveel horror verhalen in diverse fora dat het mis gaat) of de telefoon in 3G only laten staan (daar doet het probleem zich niet voor) en hopen dat de update van augustus het probleem verholpen heeft. Ik vermoed dat er zich een conflict heeft voorgedaan tijdens het updaten van het modem.

Omdat de telefoon perfect heeft gefunctioneerd tot de update van juli en 3G het wel ongestoord blijft doen denk ik dat ik een hardware probleem kan uitsluiten. Hoe groot acht jij de kans dat de augustus update mijn probleem verhelpt (ervan uitgaande dat het modem ook weer geupdate wordt en het deze keer wel goed gaat).......???

[ Voor 9% gewijzigd door tploumen op 24-07-2021 17:30 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:34

13art

Moderator Mobile
tploumen schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:25:

Helaas vind SmartSwitch mijn telefoon niet als ik hem in Download mode zet. Dus die optie vervalt lijkt me.
Dan lijkt het er op dat je niet de juiste drivers op je pc hebt staan. Misschien daar nog even in duiken om achter de juiste drivers te komen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• CyberJohn
tploumen schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:25:
Dankjewel CyberJohn, jij lijkt me een echte expert waar ik meer aan heb dan de medewerkers van de klantenservice van Samsung die komen met standaardprocedures die ik al lang 10x heb uitgevoerd.

Hou ik nog over: zelf flashen via Odin (krijg ik buikpijn van, want lees teveel horror verhalen in diverse fora dat het mis gaat) of de telefoon in 3G only laten staan (daar doet het probleem zich niet voor) en hopen dat de update van augustus het probleem verholpen heeft. Ik vermoed dat er zich een conflict heeft voorgedaan tijdens het updaten van het modem.

Omdat de telefoon perfect heeft gefunctioneerd tot de update van juli en 3G het wel ongestoord blijft doen denk ik dat ik een hardware probleem kan uitsluiten. Hoe groot acht jij de kans dat de augustus update mijn probleem verhelpt (ervan uitgaande dat het modem ook weer geupdate wordt en het deze keer wel goed gaat).......???
Zoals @13art noemt, kan het aan de drivers liggen. Je kan de drivers vanuit Samsung hier vinden.

Je kan nog een aantal andere dingen proberen. (heb niet ver genoeg teruggelezen om te constateren of je dit al gedaan hebt)

1. Het toestel opstarten in veilige modus. Deze stand schakelt alle 3rd party apps uit. Dit kan je doen door in het power menu de rode Uitschakel knop langer ingedrukte te houden. Dan komt de Veilige stand knop naar voren.

2. De APN settings verwijderen en deze opnieuw te laten vinden door je telefoon.

3. Soms wil een SIM Swap helpen via je provider.

Als je gaat flashen, er kan bijna niks mis gaan. Zelfs als je de kabel eruit trekt tijdens het flashen, kan je het toestel opnieuw flashen. De partitie indeling is het belangrijkst en deze pas je niet aan tijdens het flashen. (tenzij je aan de vinkjes gaat zitten)

Edit:
Oeps, niet goed gelezen. Je hebt een Mac. Zelf heb ik nooit op een Mac geflashed. Dus durf niet precies te vertellen welke driver je dan moet hebben.

Edit2:
Probeer @ en dan de naam van de gebruiker te doen of degenen waar je op reageert te quoten, dan krijgt die persoon een melding :-)

[ Voor 6% gewijzigd door CyberJohn op 24-07-2021 18:14 ]

• tploumen
@CyberJohn Stap 1 en 2 heb ik al gedaan. Stap 3 heeft geen zin, want mijn SIM doet het prima in de Note 10 Plus van mijn vrouw en ook prima in de S7 van mijn moeder.

Omdat de problemen zijn ontstaan direct na de juli update (op 14 juli om precies te zijn), denk ik echt dat de update niet helemaal goed is gegaan. Het kan geen bug in de firmware zijn, want dan hadden jullie hetzelfde probleem gehad.
Ik hoop dus dat de OTA update van augustus het modem opnieuw flasht en het probleem dan is opgelost, maar ik heb daar onvoldoende verstand van hoe dit proces werkt. Wie van jullie weet dit...?

• Brotuck
tploumen schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:37:
@CyberJohn Stap 1 en 2 heb ik al gedaan. Stap 3 heeft geen zin, want mijn SIM doet het prima in de Note 10 Plus van mijn vrouw en ook prima in de S7 van mijn moeder.

Omdat de problemen zijn ontstaan direct na de juli update (op 14 juli om precies te zijn), denk ik echt dat de update niet helemaal goed is gegaan. Het kan geen bug in de firmware zijn, want dan hadden jullie hetzelfde probleem gehad.
Ik hoop dus dat de OTA update van augustus het modem opnieuw flasht en het probleem dan is opgelost, maar ik heb daar onvoldoende verstand van hoe dit proces werkt. Wie van jullie weet dit...?
Je kunt echt veel beter langs gaan bij een repair centre gecertificeerd door Samsung.

Zelf heb ik slechte ervaringen met flashen op een Mac, dus ik draaide daarop een emulator van vmware met windows 10. Je kunt de USB doorzetten naar de virtuele machine, dan werkt het gegarandeerd.

Just here for the fun

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:51
13art schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:36:
[...]

Dan lijkt het er op dat je niet de juiste drivers op je pc hebt staan. Misschien daar nog even in duiken om achter de juiste drivers te komen.
Is dat niet de Google driver die je via windows update kunt downloaden? Hier heb ik die wel eens zien staan tussen optionele updates zien staan.

• tploumen
CyberJohn schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:01:
[...]

Zoals @13art noemt, kan het aan de drivers liggen. Je kan de drivers vanuit Samsung hier vinden.

Je kan nog een aantal andere dingen proberen. (heb niet ver genoeg teruggelezen om te constateren of je dit al gedaan hebt)

1. Het toestel opstarten in veilige modus. Deze stand schakelt alle 3rd party apps uit. Dit kan je doen door in het power menu de rode Uitschakel knop langer ingedrukte te houden. Dan komt de Veilige stand knop naar voren.

2. De APN settings verwijderen en deze opnieuw te laten vinden door je telefoon.

3. Soms wil een SIM Swap helpen via je provider.

Als je gaat flashen, er kan bijna niks mis gaan. Zelfs als je de kabel eruit trekt tijdens het flashen, kan je het toestel opnieuw flashen. De partitie indeling is het belangrijkst en deze pas je niet aan tijdens het flashen. (tenzij je aan de vinkjes gaat zitten)

Edit:
Oeps, niet goed gelezen. Je hebt een Mac. Zelf heb ik nooit op een Mac geflashed. Dus durf niet precies te vertellen welke driver je dan moet hebben.

Edit2:
Probeer @ en dan de naam van de gebruiker te doen of degenen waar je op reageert te quoten, dan krijgt die persoon een melding :-)
Heb het op de Windows computer van het werk geprobeerd: --> SmartSwitch geïnstalleerd --> Laatste drivers van Samsung website geïnstalleerd --> Telefoon in Download mode gezet --> Telefoon aangesloten op computer --> Emergency Software Recovery gedrukt. Maar helaas telefoon komt niet tevoorschijn in het scherm en kan dus via deze weg niet updaten.

Ik woon zelf 2 uur bij het dichtsbijzijnde Samsung Service Center vandaan. Dat gaat hem dus ook niet worden. Dus blijft over flashen via Odin, of nog een paar dagen wachten op de volgende update van augustus. Mijn gevoel zegt dat ik het laatste moet doen.
Pagina: 1 ... 22 ... 44 Laatste

Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic

In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.