ArcticWolf schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:16:
[...]
Ik heb dit nog nooit gehad bij m'n P8 en Mate 10... en als er een alternatief was, dan was ik daar wel naar overgestapt. Vind het ronduit slordig dat dit nog speelt anno 2021.
Zakelijk heb ik een Samsung A52

Ja, maar het speelt nu wel bij Whatsapp op alle merken, dat is wat ik bedoel aan te geven, dat Whatsapp voorheen geen problemen had en nu wel, ligt bij WhatsApp. Jij bent niet alleen met problemen.
Of de oorzaak is dat ze bewust dit doen ivm inkomstenmodel, "we moeten toch je gegevens verkopen om de servers te kunnen betalen", "we moeten toch advertenties verkopen voor een soepele gebruikservaring", of dat het komt doordat het drukker is geworden met gebruik, ik weet het niet. Zoals @
Brotuck aangeeft, de zakelijke, betaalde versie heeft geen problemen.
Beste ga je aan de slag met Whatsapp zelf om tot een oplossing te komen.
Overigens kan het ook je werkgever of internetaanbieder zijn waardoor dit veroorzaakt wordt. Bijvoorbeeld T-Mobile Thuis heeft veel netwerk hikjes, maar ook dan is de beste weg om tot een oplossing te komen contact te zoeken met Whatsapp support zelf, zij kunnen dan helpen tot de orozaak te komen.
En mocht het in het ergste geval iets zijn uit de combinatie van Samsung met Whatsapp. Dan staat Whatsapp als bedrijf veel sterker om dit met Samsung uit te vechten, maar ook dan moet er bij Whatsapp bekent zijn dat dit speelt bij alle gebruikers, en gezien Samsung het meest verkochte merk is wereldwijd, zouden ze dan overspoelt worden met tickets.
Lang verhaal kort, voor het oplossen van dit probleem moet je bij Whatsapp aankloppen. Hier iets roepen zal je geen stap verder helpen.