• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:35

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Dank jullie wel voor de reacties.

@swhnld beetje kort door de bocht dat je denkt dat mensen zich niet inlezen. Alleen iets teveel de focus op professionele reviews en voorbeeldfoto's van de camera. Een enkele gebruikersreview en dat was bijna allemaal positief.

Toestellen kunnen ook niet perfect zijn, want als iemand dat bereikt dan kunnen we overige fabrikanten hun deuren sluiten.

Blij om te lezen dat de accu goed mee gaat. Door gebruik van dual sim (werk en privé) is mijn telefoon vaak rond het avondeten op 15%. Dat zal voor mij persoonlijk in ieder geval zijn opgelost en een grote stap vooruit.
Overige zaken gelezen (3.5mm, de kaart enz) en is allemaal geen issue voor mij.

Na ontvangst zal ik de telefoon eens goed testen en mijn bevindingen delen.

Iig bedankt allemaal :)
AndereKoekoek schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:04:
Gisteravond een S21 Ultra besteld en dacht daarna even dit topic door te lezen voor tips en trucs.

Krijg alleen het gevoel dat ik het beter andersom had kunnen doen. Eerst hier lezen en daarna een telefoon kiezen :/
AndereKoekoek schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:22:
@swhnld beetje kort door de bocht dat je denkt dat mensen zich niet inlezen. Alleen iets teveel de focus op professionele reviews en voorbeeldfoto's van de camera. Een enkele gebruikersreview en dat was bijna allemaal positief.
Mijn opmerking was algemeen over de 4 categorieën mensen die je ziet. En zoals je zelf aangaf had je nog wat dieper onderzoek kunnen doen, maar dat is iets voor de volgende keer. Zo zijn er ook mensen die over 2 maanden roepen, had ik maar gewacht want prijs gedaald....

Eigenlijk vergat ik de belangrijkste les die ik geleerd heb te noemen. Ga niet achteraf je eigen besluit om iets te kopen in twijfel trekken. Je neemt een besluit op dat moment op basis van de kennis en ervaring die je dan hebt. De levenservaring die je daarna opdoet helpt je weer bij een volgende aankoop.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
swhnld schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:46:
[...]

[...]

Mijn opmerking was algemeen over de 4 categorieën mensen die je ziet. En zoals je zelf aangaf had je nog wat dieper onderzoek kunnen doen, maar dat is iets voor de volgende keer. Zo zijn er ook mensen die over 2 maanden roepen, had ik maar gewacht want prijs gedaald....

Eigenlijk vergat ik de belangrijkste les die ik geleerd heb te noemen. Ga niet achteraf je eigen besluit om iets te kopen in twijfel trekken. Je neemt een besluit op dat moment op basis van de kennis en ervaring die je dan hebt. De levenservaring die je daarna opdoet helpt je weer bij een volgende aankoop.
Je kunt onderzoeken wat je wil, maar aan het eind van de dag kom je er pas achter wat je mist wanneer je het gebruikt. Feit blijft gewoon dat er met elke, zogenaamde "upgrade", steeds meer uitgesloopt wordt.

Ik blijf erbij, de S21 ultra is 1 van mijn slechtere aankopen geweest van de laatste jaren. En wanneer ik dan kijk naar de stappen die ik heb gemaakt van de Galaxy S -> Galaxy S4 -> Galaxy S8+ -> Galaxy S21 ultra, dan was de stap van S8+ naar Ultra ook meteen de kleinste.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
kendo schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:57:
[...]

Je kunt onderzoeken wat je wil, maar aan het eind van de dag kom je er pas achter wat je mist wanneer je het gebruikt. Feit blijft gewoon dat er met elke, zogenaamde "upgrade", steeds meer uitgesloopt wordt.

Ik blijf erbij, de S21 ultra is 1 van mijn slechtere aankopen geweest van de laatste jaren. En wanneer ik dan kijk naar de stappen die ik heb gemaakt van de Galaxy S -> Galaxy S4 -> Galaxy S8+ -> Galaxy S21 ultra, dan was de stap van S8+ naar Ultra ook meteen de kleinste.
Ik moet zeggen dat ik ook ben overgegaan van een S8, echter ben ik naar de OnePlus 8 gegaan vanwege de prijs. 400 euro voor top specs. Maar daar zie je hetzelfde. Ik zat hier in het topic omdat ik de S21 ook overwoog maar ik vind Samsung te duur geworden. Ik heb hem nu een paar maanden.

De dingen die ik heel erg mis zijn de notificatie LED, dat is echt voor mij nummer 1. Met de LED zag je altijd vanaf de andere kant van de kamer of er een notificatie was en bovendien welk type, aan de kleur. WhatsApp-groen, Signal-blauw, Email rood. Ik had het uitgebreid ingesteld. Met always-on display zie je alleen maar een klein wit icoontje naast de klok dat je niet op afstand kan onderscheiden. Het valt totaal niet op als je naar de telefoon kijkt. Het is zelfs lastig om uberhaupt te zien of er notificaties zijn of niet als je er niet echt pal naast zit.

Dat mis ik echt enorm en ik denk er zelfs aan de OP8 weg te doen voor een Xperia 5 III (echter... de prijs is net zo hoog als Samsung). Ik snap niet dat dit er nou per se af moet op alle nieuwe toestellen, het kost vrijwel niks, en is een heel energie efficiente manier voor duidelijke notificaties. Het is wellicht wat lastiger om hem onder de schermranden te verwerken maar aan de zijkant kan ook nog prima. En aan de zijkanten is ook best nog wel plek want hoeveel ruimte kost een LEDje nou helemaal. Als de speaker past dan past een LEDje ook. Dit mis ik echt elke dag, maanden later. Het is niet iets dat wel went.

Nummer 2 dat ik mis is de "indrukbare" home button: De S8 had een druksensor onder het glas waarmee je hem onderin hard kon indrukken en dat was zeg maar je home button. De gestures van Android 11 vind ik een stuk minder handig omdat hij vaak een scroll actie binnen een app als de naar-boven-swipe actie (go to home) misinterpreteert. Elke keer als ik de S8 weer even pak word ik er aan herinnerd hoe handig dat eigenlijk was.

De andere dingen mis ik minder. 3.5mm jack gebruikte ik op het werk veel omdat ik mijn werk headset in de telefoon prikte. Nu zit ik nooit op kantoor.. In de toekomst ga ik het wellicht wel missen. Het cameragat zit me minder in de weg al blijf ik het lelijk vinden. En de biosensor mis ik ook niet zo, ondanks dat ik die wel eens gebruikte gebruik ik meestal mijn wearable daarvoor.

Nogmaals ik heb nu een OP8 maar al deze verwijderde functies gelden voor de S21 serie ook, helaas :-(

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 21-05-2021 21:25 ]

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
kendo schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:57:
[...]

Idem hier.. ik ben van jaren Huawei naar de normale S21 overgestapt en zal hem wel houden vanwege de prijs... maar m'n laatste Huawei (Mate 10 Pro) lag gewoon beter in de hand en ook qua bediening was het allemaal een stuk fijner. Loop nog steeds te prutsen na 4 maanden :X
En heb m'n vorige telefoons altijd zonder screenprotector gehad, ook weleens laten vallen... nooit een kras en nu een lange kras rondom de camera die glinstert in de zon. Zou bijna zeggen dat er geen Gorilla (Victus) glas in zit 8)7
Enige upgrade gevoel wat ik eraan heb over gehouden is de camera en het 120hz scherm, verder jammer van het geld.

oh ja en dan ook nog die vervelende web WA bug niet te vergeten... :X

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:32
ArcticWolf schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:53:
[...]

Idem hier.. ik ben van jaren Huawei naar de normale S21 overgestapt en zal hem wel houden vanwege de prijs... maar m'n laatste Huawei (Mate 10 Pro) lag gewoon beter in de hand en ook qua bediening was het allemaal een stuk fijner. Loop nog steeds te prutsen na 4 maanden :X
En heb m'n vorige telefoons altijd zonder screenprotector gehad, ook weleens laten vallen... nooit een kras en nu een lange kras rondom de camera die glinstert in de zon. Zou bijna zeggen dat er geen Gorilla (Victus) glas in zit 8)7
Enige upgrade gevoel wat ik eraan heb over gehouden is de camera en het 120hz scherm, verder jammer van het geld.

oh ja en dan ook nog die vervelende web WA bug niet te vergeten... :X
Kan ik mij ook in vinden. Kocht de S21 Ultra met de gedachten het beste van het beste te hebben. Toch viel de camera kwaliteit mij toch best tegen, maja kan ik mee leven aangezien ik niet zo vaak foto's maak.
De grote en het gewicht begon mij ook steeds meer tegen te staan. Heb niet de grootste handen ;) Dus nu toch maar in de verkoop en kijk of de Zenfoen 8 wat is, top specs en compact. Alleen wat mindere camera maar ben ook niet zo'n foto goeroe.

Ook OneUI is toch niet mijn ding en hou meer van stock android. Uiteraard is dat ook altijd persoonlijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door Pukson op 22-05-2021 16:08 ]

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:34
Pukson schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 16:05:
[...]

Kan ik mij ook in vinden. Kocht de S21 Ultra met de gedachten het beste van het beste te hebben. Toch viel de camera kwaliteit mij toch best tegen, maja kan ik mee leven aangezien ik niet zo vaak foto's maak.
De grote en het gewicht begon mij ook steeds meer tegen te staan. Heb niet de grootste handen ;) Dus nu toch maar in de verkoop en kijk of de Zenfoen 8 wat is, top specs en compact. Alleen wat mindere camera maar ben ook niet zo'n foto goeroe.

Ook OneUI is toch niet mijn ding en hou meer van stock android. Uiteraard is dat ook altijd persoonlijk :)
Qua afmeting/gewicht en presentaties ben ik dan ook zeer tevreden met de gewone S21 >:)

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
GekkePrutser schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:06:
[...]
dingen die ik heel erg mis zijn de notificatie LED, dat is echt voor mij nummer 1. Met de LED zag je altijd vanaf de andere kant van de kamer of er een notificatie was en bovendien welk type, aan de kleur. WhatsApp-groen, Signal-blauw, Email rood. Ik had het uitgebreid ingesteld. Met always-on display zie je alleen maar een klein wit icoontje naast de klok dat je niet op afstand kan onderscheiden. Het valt totaal niet op als je naar de telefoon kijkt. Het is zelfs lastig om uberhaupt te zien of er notificaties zijn of niet als je er niet echt pal naast zit.
...
Nummer 2 dat ik mis is de "indrukbare" home button: De S8 had een druksensor onder het glas waarmee je hem onderin hard kon indrukken en dat was zeg maar je home button. De gestures
...
Nogmaals ik heb nu een OP8 maar al deze verwijderde functies gelden voor de S21 serie ook, helaas :-(
Dat ledje heb ik opgelost met aodnotify, dat lijkt alleen wel een Samsung specifieke app.

Een home icoontje heb ik trouwens gewoon op m'n s21 ultra? Zelfde als op m'n note 8?

• GekkePrutser
  • Niet online
dragon2 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 16:49:
[...]

Dat ledje heb ik opgelost met aodnotify, dat lijkt alleen wel een Samsung specifieke app.

Een home icoontje heb ik trouwens gewoon op m'n s21 ultra? Zelfde als op m'n note 8?
Hee bedankt voor de tip, die app is inderdaad voor Samsung maar ik vond wel een andere voor OnePlus 8.

Puntje met OLED is natuurlijk wel dat het dan gaat inbranden.. Maar als je de ring rond de camera gebruikt is het wel minder merkbaar.

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-11 16:52

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Iemand die het hier is gelukt om met een CSC van THL/THL,THL/EUX/VDF om 5G connectiviteit te krijgen met Vodafone?

Ik krijg alleen maar 4G+ :(

Maar als ik hem op VDF/VDF,VDF/EUX/VDF heb dan krijg ik wél 5G.
Wat overigens wel frappant is, met de Speedtest.net app haal ik bétere snelheden op 4G+ dan dat ik het haalde met de 5G met de CSC van Vodafone de VDF.

Ik heb het met Samkey omgezet(kost geld, ik weet het O-))

Heb hem nu weer terug op THL gezet, want dan heb je iig voice recording.

Maar mocht iemand een idee hebben hoe je alsnog wél 5G kunt krijgen.
Ik gebruik een e-sim, ik verdacht in eerste instantie namelijk mijn, relatief oude, fysieke simkaart dat die niet goed zou zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k0EOI-juq87Y4Th_HDbLO472Bvg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WV8APLJsLtZJWBh30lo8734U.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pMzg-ixazcAN5-7G5U958kLLmWo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tw9dGyuWLFBEsj72BKHFkeEI.jpg?f=fotoalbum_tile

Nog iets anders, ik krijg NFC betalingen met Bunq niet werkend :(
Óók niet met de stock CSC van Vodafone.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/soC2ntF62xyiZR8xXOgz-2Lfilw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/99LcWsH3B7Q3OOiqbnPr3t2G.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand enig idee?

Overigens heb ik ook nog in Samkey geprobeerd naar de PHN CSC te gaan, toen werkte 5G óók niet.

Nu weer terug naar THL >:)

--edit-- Wat de Bunq Tap & Pay betreft, dit blijkt géén 'bug' te zijn maar een feature 8)7 https://together.bunq.com...le-wrong-error-message/34
Beetje lame eigenlijk, want die functie werkte prima vroeger.

[ Voor 22% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 22-05-2021 18:30 ]

• kendo
  • Niet online
Whatsapp meldingen gaan hier op de ultra nog steeds niet goed. Net weer een hele tijd bezig geweest met meldingen, machtigingen en weet ik wat.

Heel vaak is er geen enkel geluid of trilling, regelmatig een keer trillen en het begin van het ingestelde meldingsgeluid, maar halverwege afgekapt.
En ook ook heel vaak 1x trillen + een half geluid, gevolgd door het daadwerkelijk ingestelde meldingsgeluid.

Ik heb de app nu meerdere keren opnieuw geïnstalleerd, cache geleegd etc. Het enige wat me nog rest is een complete factory reset.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:38
[...]

Ik moet zeggen dat ik ook ben overgegaan van een S8, echter ben ik naar de OnePlus 8 gegaan vanwege de prijs. 400 euro voor top specs. Maar daar zie je hetzelfde. Ik zat hier in het topic omdat ik de S21 ook overwoog maar ik vind Samsung te duur geworden. Ik heb hem nu een paar maanden.

De dingen die ik heel erg mis zijn de notificatie LED, dat is echt voor mij nummer 1. Met de LED zag je altijd vanaf de andere kant van de kamer of er een notificatie was en bovendien welk type, aan de kleur. WhatsApp-groen, Signal-blauw, Email rood. Ik had het uitgebreid ingesteld. Met always-on display zie je alleen maar een klein wit icoontje naast de klok dat je niet op afstand kan onderscheiden. Het valt totaal niet op als je naar de telefoon kijkt. Het is zelfs lastig om uberhaupt te zien of er notificaties zijn of niet als je er niet echt pal naast zit.

Dat mis ik echt enorm en ik denk er zelfs aan de OP8 weg te doen voor een Xperia 5 III (echter... de prijs is net zo hoog als Samsung). Ik snap niet dat dit er nou per se af moet op alle nieuwe toestellen, het kost vrijwel niks, en is een heel energie efficiente manier voor duidelijke notificaties. Het is wellicht wat lastiger om hem onder de schermranden te verwerken maar aan de zijkant kan ook nog prima. En aan de zijkanten is ook best nog wel plek want hoeveel ruimte kost een LEDje nou helemaal. Als de speaker past dan past een LEDje ook. Dit mis ik echt elke dag, maanden later. Het is niet iets dat wel went.

Nummer 2 dat ik mis is de "indrukbare" home button: De S8 had een druksensor onder het glas waarmee je hem onderin hard kon indrukken en dat was zeg maar je home button. De gestures van Android 11 vind ik een stuk minder handig omdat hij vaak een scroll actie binnen een app als de naar-boven-swipe actie (go to home) misinterpreteert. Elke keer als ik de S8 weer even pak word ik er aan herinnerd hoe handig dat eigenlijk was.

De andere dingen mis ik minder. 3.5mm jack gebruikte ik op het werk veel omdat ik mijn werk headset in de telefoon prikte. Nu zit ik nooit op kantoor.. In de toekomst ga ik het wellicht wel missen. Het cameragat zit me minder in de weg al blijf ik het lelijk vinden. En de biosensor mis ik ook niet zo, ondanks dat ik die wel eens gebruikte gebruik ik meestal mijn wearable daarvoor.

Ik begrijp je volkomen, voor mij ook een reden waarom ik nog steeds een S7 heb. Behoorlijk veroudert maar ik blijf de user experience heerlijk vinden en dat heb ik niet bij de S21 serie.

BlaBlaBla

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pSU2m-JcKwerymmOmjCfHZIUNjE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fZvHuv2yNOUreEjFkqUveHgT.jpg?f=fotoalbum_largeVoor diegenen die klagen over lens flare. Dit was gemaakt op de Galaxy S3 in 2012. Dus het "probleem" was er altijd al en is niet specifiek voor de S21..

Just here for the fun

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-10 22:19
Brotuck schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:17:
[Afbeelding]Voor diegenen die klagen over lens flare. Dit was gemaakt op de Galaxy S3 in 2012. Dus het "probleem" was er altijd al en is niet specifiek voor de S21..
Lol... Dus het is "ok" in 2021.

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-11 15:15
Voor de mensen die de notificatieled missen: Probeer de aodNotify app eens. Heb em sinds vandaag in gebruik en ik vind het een goede vervanger. Je kunt er o.a. een notificatieeffect mee creëeren rondom de frontcamera. De app is gratis maar de betaalde versie heeft meer mogelijkheden.

• GekkePrutser
  • Niet online
[Afbeelding]Voor diegenen die klagen over lens flare. Dit was gemaakt op de Galaxy S3 in 2012. Dus het "probleem" was er altijd al en is niet specifiek voor de S21..
Het ziet me er meer uit alsof de lens daar vies was eigenlijk.

Nou is de Sagrada Familia niet echt een makkelijke lichtomgeving maar ik heb hier ook vaak foto's gemaakt (ik woon toevallig in Barcelona :) ) en zo erg heb ik het met geen enkel toestel of camera gehad.

@FriXion Dit vind ik op zich een mooie oplossing, ik maak me alleen nogal zorgen over het inbranden van de amoleds..

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:46
Ondertussen weer 3x Rabo Wallet geprobeerd: 2x mislukte het.

Wat ik doe:
- telefoon aandoen, lockscreen in beeld, niet unlocked
- telefoon bij terminal houden. Gebeurt niks
- dan doe ik t nog een keer en breekt de terminal de handel af

Ik en Apple Pay gewend, dus ik zal wel iets verkeerd doen...

XPENG G9 Performance 2024

• kendo
  • Niet online
.

[ Voor 108% gewijzigd door kendo op 23-05-2021 20:43 ]

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Voor de mensen die issues hebben met NFC/betalingen via de telefoon.

Op mijn S10 had ik dat ook na een reset. Je moet even kijken of de bank app niet in sluimerstand staat. Hetzelfde geldt voor Web Whatsapp wanneer deze alleen synct wanneer je Whatsapp echt open hebt op je telefoon.

Op mijn S21 beide nog niet gedaan, maar een bekend issue van mijn S10.

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23:27
kramon schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:38:
Ondertussen weer 3x Rabo Wallet geprobeerd: 2x mislukte het.

Wat ik doe:
- telefoon aandoen, lockscreen in beeld, niet unlocked
- telefoon bij terminal houden. Gebeurt niks
- dan doe ik t nog een keer en breekt de terminal de handel af

Ik en Apple Pay gewend, dus ik zal wel iets verkeerd doen...
Ik had eerst precies hetzelfde probleem als jij hebt met de rabobank app. Wat bleek, ik hield het verkeerde deel van de telefoon tegen de terminal. Bij andere telefoons die ik heb gebruikt zat de nfc chip aan de bovenkant van de telefoon. Bij de S21 zit hij richting de onderkant van de telefoon waardoor je hem op een andere manier tegen de terminal moet houden. Zie ook deze pagina van Samsung: https://www.samsung.com/hk_en/nfc-support/

Ik zou zeggen probeer het op deze manier nog eens!

[ Voor 4% gewijzigd door Skix_Aces op 23-05-2021 21:17 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:34

13art

Moderator Mobile
[...]
De dingen die ik heel erg mis zijn de notificatie LED, dat is echt voor mij nummer 1.
Ik miste een notificatieled in het begin ook toen ik overstapte op telefoons zonder notificatieled. Echter na verloop van tijd wen je er waarschijnlijk wel aan.

Als je er over nadenkt is het eigenlijk ook van de zotte dat je altijd maar op de hoogte moet/wil zijn van wanneer er van welke app een notificatie is. En anders is er natuurlijk altijd nog aod (heb ik zelf overigens niet).

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• GekkePrutser
  • Niet online
13art schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:25:
[...]

Ik miste een notificatieled in het begin ook toen ik overstapte op telefoons zonder notificatieled. Echter na verloop van tijd wen je er waarschijnlijk wel aan.

Als je er over nadenkt is het eigenlijk ook van de zotte dat je altijd maar op de hoogte moet/wil zijn van wanneer er van welke app een notificatie is. En anders is er natuurlijk altijd nog aod (heb ik zelf overigens niet).
Waarom van de zotte? Ik vind het juist handig als ik ff tijd heb dat ik niet naar de telefoon hoef te lopen om te checken of er wat staat. Met de LED kan ik het van een afstandje zien. Ik gebruik de telefoon juist weinig als ik thuis ben. Het geeft me juist meer rust als de LED er op zit. Meestal is er niks en dan weet ik dat ook. Ik ben heel spaarzaam met uitdelen van notificatierechten aan apps namelijk; alleen voor dingen/mensen die ik echt belangrijk vind.

AoD vind ik geen optie vanwege het inbranden (heb ik op mijn Samsung A3 veel problemen mee gehad: Vertikale banden die je ziet op een donkergrijze achtergrond. Die verschenen al na 2 maanden AoD in gebruik en werden steeds erger. Uiteindelijk uitgezet en toen is het niet erger geworden. Ik denk dat de SamsungAoD zich wel vertikaal verplaatst om inbranden te verkomen maar niet (genoeg) horizontaal. Vandaar dat je banden krijgt.

Daarom maak ik me met AoDnotify ook wel zorgen over inbranden. Rond de camera is misschien wel een optie want daar zit toch al een gat. Alleen het zal tijdens gebruik dan wel een extra randje geven.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 23-05-2021 21:32 ]

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:04
13art schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:25:
[...]

Het eerste wat ik altijd doe is alle notificaties uitzetten. En alleen telefoon aan en voor mail en whatsapp(en dan niet voor groepsapps) de optie meldingsbadge aan zodat ik op mijn startscherm bij het icoon zien kan of er wat is.

De rest zie ik wel als ik het wil zien.

Doe dat nu een jaar of 2 en bevalt super.

https://wren.co/join/Devian

• Brotuck
GekkePrutser schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:38:
[...]

Het ziet me er meer uit alsof de lens daar vies was eigenlijk.

Nou is de Sagrada Familia niet echt een makkelijke lichtomgeving maar ik heb hier ook vaak foto's gemaakt (ik woon toevallig in Barcelona :) ) en zo erg heb ik het met geen enkel toestel of camera gehad.

@FriXion Dit vind ik op zich een mooie oplossing, ik maak me alleen nogal zorgen over het inbranden van de amoleds..
Gekkigheid natuurlijk, maar nee de lens was niet vies. Heb nog meer foto's waar het wel goed ging. Maar ik kwam deze toevallig tegen en vond het wel grappig.

Just here for the fun

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ben een beetje aan het generaliseren natuurlijk. Er zijn uiteraard redenen te bedenken waarin het handig kan zijn zo'n notificatieled. Maar het is ondertussen ook bekend dat notificaties (led/geluid) dezelfde gebieden/stofjes triggeren in de hersenen als bij verslaving. Elke keer weer. Dat zal een rol spelen in waarom veel mensen graag elk berichtje willen meekrijgen, moeite hebben de telefoon op zij te leggen, etc. En dat is eigenlijk van de zotte. Hoeveel berichten die op een dag binnen komen zijn daadwerkelijk echt zo belangrijk dat je er meteen van op de hoogte moet zijn? Voor de meeste mensen zal dit (wilde gok) 90% van de berichten zijn al niet meer. Maar het gevoel (laten we het voor het gemak de verslaving noemen) zegt dat het wel van elk berichtje op de hoogte wil zijn. Elke keer weer een korte rush als er weer een notificatie is. Van de zotte dus.

• kramon
Skix_Aces schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:16:
[...]

Ik had eerst precies hetzelfde probleem als jij hebt met de rabobank app. Wat bleek, ik hield het verkeerde deel van de telefoon tegen de terminal. Bij andere telefoons die ik heb gebruikt zat de nfc chip aan de bovenkant van de telefoon. Bij de S21 zit hij richting de onderkant van de telefoon waardoor je hem op een andere manier tegen de terminal moet houden. Zie ook deze pagina van Samsung: https://www.samsung.com/hk_en/nfc-support/

Omg, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Thanks!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zYSC3d2Hj3emh8ZJH9wBKsYIfwo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gyXYHpqeNu98Op3gfjEJ0D1D.png?f=fotoalbum_large

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:35
Ik heb sinds eergisteren de S21 Ultra, so far over het algemeen tevreden, maar het valt mij wel op dat de batterij echt gigantisch snel leeg gaat. Ik heb hem vanochtend om pak en beet half 8 van de lader gehaald (100%) en ben inmiddels op 89% nu ik dit typ.

Heb iig bluetooth aan staan (voor m'n Galaxy Watch 3) en scherm staat op FHD met adaptive refresh rate.

Dit gaat wel erg snel vind ik... Meer mensen deze ervaring?

• Brotuck
sn0x0r schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:06:
Ik heb sinds eergisteren de S21 Ultra, so far over het algemeen tevreden, maar het valt mij wel op dat de batterij echt gigantisch snel leeg gaat. Ik heb hem vanochtend om pak en beet half 8 van de lader gehaald (100%) en ben inmiddels op 89% nu ik dit typ.

Heb iig bluetooth aan staan (voor m'n Galaxy Watch 3) en scherm staat op FHD met adaptive refresh rate.

Gebruik je google chrome ? Ik zou eens checken in de batterij gegevens of die niet heel veel accu verbruikt

Just here for the fun

• 13art

13art

Moderator Mobile
sn0x0r schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:06:

Geef het een paar dagen de tijd. Accu is in het begin vaak niet top. Het systeem moet nog inleren en zich aanpassen aan jouw gebruik. Dus naast checken van abnormaal hoog verbruik door apps heeft het ook de tijd nodig om te optimaliseren.

• sn0x0r
Brotuck schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:20:
[...]

Gebruik je google chrome ? Ik zou eens checken in de batterij gegevens of die niet heel veel accu verbruikt
Geen Chrome, wel Edge, dus zal niet heel veel verschil maken. Als ik ook kijk bij mijn batterij verbruik is Edge de grootste verbruiker tot nu toe.

Hij heeft nu de hele tijd met scherm uit gestaan en dan is batterij verbruik helemaal niet hoog, dus het zal hem hebben gezeten in browsen/settings doen enzovoorts, omdat ik de telefoon nog veel aan het personaliseren ben.
13art schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:52:
[...]

Geef het een paar dagen de tijd. Accu is in het begin vaak niet top. Het systeem moet nog inleren en zich aanpassen aan jouw gebruik. Dus naast checken van abnormaal hoog verbruik door apps heeft het ook de tijd nodig om te optimaliseren.
Ik geef het idd nog even een paar dagen tijd, het zal ook wel te maken hebben met wat ik hierboven al zeg, ik ben nog veel aan het klikken en doen om de telefoon een beetje te ontdekken. :)

• ArcticWolf
  • Niet online
sn0x0r schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:55:
[...]

Geen Chrome, wel Edge, dus zal niet heel veel verschil maken. Als ik ook kijk bij mijn batterij verbruik is Edge de grootste verbruiker tot nu toe.

Hij heeft nu de hele tijd met scherm uit gestaan en dan is batterij verbruik helemaal niet hoog, dus het zal hem hebben gezeten in browsen/settings doen enzovoorts, omdat ik de telefoon nog veel aan het personaliseren ben.

[...]

Ik geef het idd nog even een paar dagen tijd, het zal ook wel te maken hebben met wat ik hierboven al zeg, ik ben nog veel aan het klikken en doen om de telefoon een beetje te ontdekken. :)
Edge verbruikt zoveel omdat je scherm dan naar 120hz gaat.

• kramon
Skix_Aces schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:16:
[...]

Zonet geprobeerd en dat was het euvel :-) Dankjewel @Skix_Aces !

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:30
Hij guys, sinds een paar dagen ben ik een gelukkig bezitter van een galaxy s21 ultra. Heb jarenlang Xiaomi's gehad, maar ik ben weer terug op het oude nest. Het valt me op dat de batterijduur echt slecht is. 3 uur sot met een beetje browser (samsung) en WhatsApp is al een uitdaging. Maar goed we geven het nog een paar dagen en we zullen zien of dat veel invloed heeft. Mijn bereik van tele 2 is ook niet al te best zie ik. Ik heb 5g uitgezet en ik heb meestal 2 of 3 streepjes. Met kpn is het meestal vol. Ik heb een nieuwe sim besteld. Ik zie dat mijn software draait op eux/tnl. Is die eux normaal? Ik weet dat het vroeger vaak phn was.

• 13art

13art

Moderator Mobile
hollabizack12 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:12:
Hij guys, sinds een paar dagen ben ik een gelukkig bezitter van een galaxy s21 ultra. Heb jarenlang Xiaomi's gehad, maar ik ben weer terug op het oude nest. Het valt me op dat de batterijduur echt slecht is. 3 uur sot met een beetje browser (samsung) en WhatsApp is al een uitdaging. Maar goed we geven het nog een paar dagen en we zullen zien of dat veel invloed heeft. Mijn bereik van tele 2 is ook niet al te best zie ik. Ik heb 5g uitgezet en ik heb meestal 2 of 3 streepjes. Met kpn is het meestal vol. Ik heb een nieuwe sim besteld. Ik zie dat mijn software draait op eux/tnl. Is die eux normaal? Ik weet dat het vroeger vaak phn was.
Tnl staat voor T-Mobile Nederland. Gezien je bij tele2 zit lijkt me dat normaal.

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:36
Ik heb nu een aantal dagen de S21+, alleen het scherm is niet egaal dezelfde kleur.
Het bovenste gedeelte is wat lichter dan het onderste gedeelte.

Is dit normaal bij deze generatie amoled panelen?
Want dan heeft omruilen geen zin.

[ Voor 8% gewijzigd door Bassbounce op 24-05-2021 19:31 ]

Huidige Pc

• GekkePrutser
  • Niet online
Bassbounce schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:30:
Ik heb nu een aantal dagen de S21+, alleen het scherm is niet egaal dezelfde kleur.

Mijn collega heeft hem ook (al is het niet de + maar de gewone S21) en ik heb daar helemaal niks van gezien. En ik heb er uitgebreid mee gespeeld. Maar ik zou even op meerdere ervaringen wachten. Ik denk echter dat als het zo was, je het hier al wel gehoord zou hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 24-05-2021 20:10 ]

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bassbounce schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:30:

Is het verschil duidelijk aanwezig? Ik heb de plus, maar herken niet wat jij beschrijft. Mijn scherm is egaal qua kleur. Ik heb het scherm-modus op stand natuurlijk staan en niet op de stand levendig.

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:36
Gismo1979 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:53:
[...]

Is het verschil duidelijk aanwezig? Ik heb de plus, maar herken niet wat jij beschrijft. Mijn scherm is egaal qua kleur. Ik heb het scherm-modus op stand natuurlijk staan en niet op de stand levendig.
Nee niet extreem, het is voornamelijk zichtbaar op grijs.
Hier staat de stand op levendig, ik vind natuurlijk persoonlijk te geel.

Huidige Pc

• sn0x0r
Gismo1979 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:53:
[...]

Ik heb hem zelf op vivid (levendig) staan maar zie het probleem dat omschreven wordt door Bassbounce ook niet.

Denk toch iets met het scherm dan?

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:40

Christiano007

Ich bin der champion

Ik wilde de google assistent activeren maar het lukt me maar niet om met het commando hey google het te activeren.

Nu heb ik de assistent app gedownload en kan ik wel deze wel openen via vegen of door de app te openen, maar ik wil gewoon het gewoon openen door hey google

[ Voor 56% gewijzigd door Christiano007 op 25-05-2021 09:08 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

• 418O2
  • Laatst online: 21:51
"De app"? Welke app? Eenhandig vegen?

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 17:57:
Iemand die het hier is gelukt om met een CSC van THL/THL,THL/EUX/VDF om 5G connectiviteit te krijgen met Vodafone?

Wat overigens wel frappant is, met de Speedtest.net app haal ik bétere snelheden op 4G+ dan dat ik het haalde met de 5G met de CSC van Vodafone de VDF.

Ik gebruik een e-sim, ik verdacht in eerste instantie namelijk mijn, relatief oude, fysieke simkaart dat die niet goed zou zijn.

[Afbeelding][Afbeelding]
Om even mijzelf te quoten ;) Iemand die hier ervaring mee heeft?

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

418O2 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:00:
"De app"? Welke app? Eenhandig vegen?
Nee de google assistent app. Maar het is me gelukt om eenhandig vegen weer te activeren:)

Alleen hey google krijg ik niet voor elkaar

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Nou heb een volledige reset gedaan, in het begin werkt het "hey google" gebeuren gewoon, maar opeens niet meer.

Ik kan hem/haar dus alleen bereiken via het swypen. .... maar dat wil ik juist niet.

Oplossing gevonden in een andere topic
Ben je zeker dat je Engels(united states) eerst hebt staan, en daaronder Nederlands(België?)
Daarna even rebooten en dan zou retrain voice model erbij moeten staan.
Nu doet hij het wél :)

[ Voor 39% gewijzigd door Christiano007 op 25-05-2021 22:33 ]

• cheeseruler
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-10 07:52
Sinds vandaag is dat gedoe met disconnects op Web Whatsapp weer erger geworden.
Zelfs via een wifi hotspot is het niet meer te doen. Volgens mij is dit sinds de laatste update die ik dit weekend heb geïnstalleerd.

Ik overweeg zelfs een andere telefoon want dit gedoe is niet normaal meer.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 17:12
Heb af en toe last van spam calls uit het buitenland... specifiek van nummers die beginnen met +235. Weet iemand of/hoe je nummers met dat net nummer kunt blocken? Lijkt er op dat je alleen maar volledige nummers kunt blocken...

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

cheeseruler schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:59:
Sinds vandaag is dat gedoe met disconnects op Web Whatsapp weer erger geworden.
Zelfs via een wifi hotspot is het niet meer te doen. Volgens mij is dit sinds de laatste update die ik dit weekend heb geïnstalleerd.

Ik overweeg zelfs een andere telefoon want dit gedoe is niet normaal meer.
Hoe heb je je update gedaan? Instelllingen van je vorige telefoon over laten zetten door de backup?
Heb daar dit soort issues voorheen op de s10 gehad tot ik een factory reset deed en alleen de apps via backup terug gezet.
Hier loopt alles echt als een zonnetje via web whatsapp. Berichten worden sneller ingeladen dan op mijn s10 Telefoon is helemaal up to date.

@mensen die issues hebben met de herkenning van de vingerafdruk. Hebben jullie een screenprotector aangebracht? En gerealiseerd dat de S21 al wordt uitgeleverd met een screen protector?
Heb ook dit op mijn s10 gehad door na aankoop meteen een sc erop te plakken. Bij vervangen door slechte respons kwam ik ineens 2 screen protectors tegen. Zag dat de s21 ook een sc heeft af fabriek.
Tot nu toe alles goed herkend, maar de sensor zit wel redelijk in het midden en dat is niet heel handig.

Sinds vrijdag de S21 en zeker tevreden over het toestel, Nu nog 75% accu over incl gebruik web whatspp en draadloos opladen van mijn smartwatch(van 12 naar 28%).
Mijn S10 was rond deze tijd op 15% zonder opladen van mijn smartwatcj.

• vali
  • Laatst online: 08-11 11:37
AndereKoekoek schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:24:
[...]

Hoe heb je je update gedaan? Instelllingen van je vorige telefoon over laten zetten door de backup?
Heb daar dit soort issues voorheen op de s10 gehad tot ik een factory reset deed en alleen de apps via backup terug gezet.
Hier loopt alles echt als een zonnetje via web whatsapp. Berichten worden sneller ingeladen dan op mijn s10 Telefoon is helemaal up to date.

@mensen die issues hebben met de herkenning van de vingerafdruk. Hebben jullie een screenprotector aangebracht? En gerealiseerd dat de S21 al wordt uitgeleverd met een screen protector?
Heb ook dit op mijn s10 gehad door na aankoop meteen een sc erop te plakken. Bij vervangen door slechte respons kwam ik ineens 2 screen protectors tegen. Zag dat de s21 ook een sc heeft af fabriek.
Tot nu toe alles goed herkend, maar de sensor zit wel redelijk in het midden en dat is niet heel handig.

Sinds vrijdag de S21 en zeker tevreden over het toestel, Nu nog 75% accu over incl gebruik web whatspp en draadloos opladen van mijn smartwatch(van 12 naar 28%).
Mijn S10 was rond deze tijd op 15% zonder opladen van mijn smartwatcj.
Ik heb dagen dat de vingerafdruk het non-stop doet maar ook dat hij het paar keer niet doet. Heb zelf een glazen screenprotector die met lijm is aangebracht. Bied betere bescherming dat het plastic geval wat Samsung vanuit de fabriek levert.

• cheeseruler
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-10 07:52
AndereKoekoek schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:24:
[...]

...*knip*...
Update is gewoon gedaan via de settings van Android dus via de officiële manier.

Verwijderd

Al mensen de standaard screen protector verwijderd? Ik merk dat er snel krassen opkomen. Mijn S9 had standaard geen protector en ook geen krassen.

• Gismo1979
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:54:
Al mensen de standaard screen protector verwijderd? Ik merk dat er snel krassen opkomen. Mijn S9 had standaard geen protector en ook geen krassen.
Yep, hiero :). Ik heb hem eigenlijk vrijwel meteen eraf gehaald, want ik bleef er met swipen makkelijk achter haken (bij de S21+). Bij de Ultra heb je er denk ik minder tot geen last, aangezien hier de randen van gebogen zijn.

Tot nu toe geen last van krassen op het scherm (het toestel zit met transport wel in een insteekhoes).

• ArcticWolf
  • Niet online
Ja, altijd gedaan bij m'n vorige toestellen (Mate 10 Pro en P8) ook weleens laten vallen, nooit echt zichtbare krassen... liet m'n S21 laatst vallen (viel op het aanrecht en schoof een paar cm), gelijk een lange veeg rondom de camera en die glinstert in het zonlicht (heb mij echt even afgevraagd of er echt Victus glas is gebruikt :X )

@neeecht
Ik kwam net op deze website:
https://ilovesamsung.ro/s...e-whatsapp-samsung-oneui/

en deze optimalisatie had ik nog niet gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://ilovesamsung.ro/wp-content/uploads/2021/04/Probleme-cu-WhatsApp-pe-seria-Samsung-Galaxy-S21.png

edit:
niet geholpen :( vandaag is het echt zwaar klote met al die disconnects.

[ Voor 23% gewijzigd door ArcticWolf op 26-05-2021 19:24 ]

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:04

en deze optimalisatie had ik nog niet gedaan.

edit:
In combinatie hiermee via multitasking scherm ook al WhatsApp vast gezet om open te blijven?

• sn0x0r
Hakki schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:09:
[...]

In combinatie hiermee via multitasking scherm ook al WhatsApp vast gezet om open te blijven?
Hoe doe je dit?

Ik heb er namelijk ook echt mega veel last van. Whatsapp Web open op mijn laptop, beide verbonden met dezelfde WiFi, maar bijna direct zodra het scherm van m'n S21 Ultra uit gaat, komen veel berichten op zijn minst ernstig vertraagd binnen bij anderen, als ik het toestel dan unlock schiet alles ineens door... Ik had dit op mijn vorige telefoon ook niet tot zelden (OnePlus 6).

• Hakki
Multitasking scherm openen, bovenaan klikken op het logo van WhatsApp venster en dan 'keep open'. App blijft dan zoveel mogelijk lopen op achtergrond.
Heb quasi geen last van connectie problemen. (Al zou ik mss beter zwijgen?)

• sn0x0r
Wat betreft het Whatsapp web probleem, ik heb adaptive battery uit en enhanced processing aan gezet en bij mij lijkt het probleem nu verholpen.

Batterij is (obviously) vandaag wel wat sneller leeg gegaan.

• ArcticWolf
  • Niet online
sn0x0r schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:29:
Wat betreft het Whatsapp web probleem, ik heb adaptive battery uit en enhanced processing aan gezet en bij mij lijkt het probleem nu verholpen.

Batterij is (obviously) vandaag wel wat sneller leeg gegaan.
Heb ik ook, maakt bij mij niks uit... }:O

• Skix_Aces
Wellicht handig om toe te voegen dat WhatsApp web bij mij wel perfect werkt. Heb nooit problemen ervaren, en als het scherm uitstaat laat WhatsApp web de notificatie vaak eerder zien dan de telefoon zelf. Ik heb batterijverbruik voor WhatsApp gewoon op optimaliseren staan, en dit werkt prima voor mij.

Het gaat dus niet bij iedereen mis, maar het is zeker iets dat Samsung (of WhatsApp) moet oppakken.
Skix_Aces schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:48:
Wellicht handig om toe te voegen dat WhatsApp web bij mij wel perfect werkt. Heb nooit problemen ervaren, en als het scherm uitstaat laat WhatsApp web de notificatie vaak eerder zien dan de telefoon zelf. Ik heb batterijverbruik voor WhatsApp gewoon op optimaliseren staan, en dit werkt prima voor mij.

Het gaat dus niet bij iedereen mis, maar het is zeker iets dat Samsung (of WhatsApp) moet oppakken.
Grote kans dat er problemen waren die inmiddels opgelost zijn, maar waardoor tussentijds mensen die probeerden het op te lossen allerlei instellingen hebben staan die problemen geven.
Beste is fabrieksreset dan en geen backup terugzetten, en geen instellingen aanpassen, het zou gewoon moeten werken, net als bij jou het geval is.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:04
ArcticWolf schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:13:
[...]

Ja, altijd gedaan bij m'n vorige toestellen (Mate 10 Pro en P8) ook weleens laten vallen, nooit echt zichtbare krassen... liet m'n S21 laatst vallen (viel op het aanrecht en schoof een paar cm), gelijk een lange veeg rondom de camera en die glinstert in het zonlicht (heb mij echt even afgevraagd of er echt Victus glas is gebruikt :X )

@neeecht

en deze optimalisatie had ik nog niet gedaan:
[Afbeelding]

edit:
Ik moet eerlijk zeggen dat sinds ik (zie eerder) een hele lading packages gedisabled heb mijn Whatsapp web offline probleem opgelost is :).

https://wren.co/join/Devian

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Zijn de Tweakers niet zo erg meer van 'Tweaken' ? ;)
Geen mensen die een andere CSC hebben op hun S21-serie?

Hopelijk is er toch íemand die hier ook ervaring mee heeft en erop kan en wil reageren...
Priyantha Bleeker schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 17:57:

[Afbeelding][Afbeelding]

• 418O2
Ik heb wel eens 5G in beeld gehad, maar KPN vindt 5G niet zo belangrijk in het noorden

En nee, ik laat mijn telefoon stock tegenwoordig. Werkt goed genoeg

[ Voor 20% gewijzigd door 418O2 op 28-05-2021 14:33 ]

Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:27:
Zijn de Tweakers niet zo erg meer van 'Tweaken' ? ;)
Geen mensen die een andere CSC hebben op hun S21-serie?

Hopelijk is er toch íemand die hier ook ervaring mee heeft en erop kan en wil reageren...

[...]
Je krijgt provider instellingen op basis van je toestel. Dus door het omzetten van de codes verander je van lokaal naar buitenlands of vice versa. En blijkbaar heeft Vodafone daar geen 5G profiel voor die ze hiervandaan aanbieden dus gelimiteerd of 4G+ wat nauwelijks verschil maakt en zelfs sneller is doro de hogere frequenties op dit moment.

Je zou nog in de developer opties kunnen kijken, maar anders is de enige optie om met rooten aan de slag te gaan, wat je Knox beveiliging doet activeren, en mogelijk andere gevolgen heeft.

Ik zou dus voor nu laten staan, of uitzoeken hoe je voice recording actief kunt krijgen na omzetten, maar dan toch naar XDA gaan waar meer mensen Tweaken versus hier rondom Samsung telefoons.

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:19
418O2 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:33:
Ik heb wel eens 5G in beeld gehad, maar KPN vindt 5G niet zo belangrijk in het noorden

En nee, ik laat mijn telefoon stock tegenwoordig. Werkt goed genoeg
Klopt, zijn maar een paar masten met 5g hier🤔

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• kendo
  • Niet online
Ja, al vrij snel, omdat ie vol swirls zat. Ik gebruik nu hydrogel folie die super eenvoudig is aan te brengen. Alleen gaan kunstof protectors, bij mij, nooit zo lang mee. Maar de enige glazen protectors die echt goed werken op een curved scherm, zijn degenen met uv lijm. Werken perfect, ook altijd gebruikt op mijn s8+.

Zonder protector wordt het 1 groot kras festijn(microkrassen, swirls ed.) Ik werk in de metaal(veel silicaten en korund) .

• Brotuck
De Juni update voor de S21 Ultra is al te downloaden en te installeren via ODIN voor de vroege vogels.
De firmware kun je via Frija vinden onder XSG

Dan krijg je G998BXXU3AUE8 terug

Just here for the fun

• TMCThomas
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-11 08:55
Dit komt simpelweg omdat de camera vet is, effect kun je op elke telefoon creëren.

Heb net nog even een kleine fotoshoot gedaan tussen mijn s9 en s21 ultra. Ik zou zeggen oordeel zelf:

S21 ultra:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iF2RzAW-FWpXqJvqmFzOBFVKexY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMKmEfMSlYpWeKKf1jIOwMjQ.jpg?f=fotoalbum_large

s9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-vJIF0jbCZQERrDENumrg_r6Dk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZoKPfMCd6MOBw0WmOPIM04fB.jpg?f=fotoalbum_large

S21 ultra
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLA0aN_vdLOaMvLah12HtJE34Nc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gCtBd2LFWWtURQlWc7d1tqWd.jpg?f=fotoalbum_large

s9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tYQXmaBWRcGZGrF8HQUg8-yEoMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bQYRHRFNAEl98TTOO9eM1K0M.jpg?f=fotoalbum_large

s21 ultra
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BEGxlVTjRdc0d9TcCVaA_UvOn_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5xCycGugvYsNUDFbns7BbhjT.jpg?f=fotoalbum_large

s9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZezNNOA7yvQfJE74Nt3ahbqGpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RQH2OgjABGDCpvqNGSCf262y.jpg?f=fotoalbum_large

Alle foto's zijn genomen zonder iets aan te passen, gewoon richten en klikken.

Tja ik kan niet anders zeggen dat ik teleurgesteld ben. Zou iemand wellicht vanavond een foto willen maken van een lantaarnpaal? Ik ben benieuwd of mij camera het misschien erger heeft als de andere door een defect. Samsung zelf vertelde mijn namelijk dat dit niet de bedoeling was maar ik twijfel of het echt een defect is of gewoon een ontwerpfout in de camera.

• Da_Poncho
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:22
TMCThomas schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:52:
[...]

Dit komt simpelweg omdat de camera vet is, effect kun je op elke telefoon creëren.

Heb net nog even een kleine fotoshoot gedaan tussen mijn s9 en s21 ultra. Ik zou zeggen oordeel zelf:

S21 ultra:
[Afbeelding]

s9
[Afbeelding]

S21 ultra
[Afbeelding]

s9
[Afbeelding]

s21 ultra
[Afbeelding]

s9
[Afbeelding]

Alle foto's zijn genomen zonder iets aan te passen, gewoon richten en klikken.

Tja ik kan niet anders zeggen dat ik teleurgesteld ben. Zou iemand wellicht vanavond een foto willen maken van een lantaarnpaal? Ik ben benieuwd of mij camera het misschien erger heeft als de andere door een defect. Samsung zelf vertelde mijn namelijk dat dit niet de bedoeling was maar ik twijfel of het echt een defect is of gewoon een ontwerpfout in de camera.
Standaard [3:4] (12MP is dat dacht ik) en op 0.5x is bij mij ook niet zo scherp/mooi. Lijkt bij jouw foto's wel erger.

Ik gebruik vaak 3:4 - 64MP en dan 1.0x of zelfs 2.0x. Met voldoende licht geeft dat mooie scherpe foto's. Werkt helaas niet voor 'overzicht'-foto's.

• TMCThomas
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-11 08:55
[b]TMCThomas schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:52:

Zou iemand wellicht vanavond een foto willen maken van een lantaarnpaal?
Iemand die dat misschien zou willen doen? :)

[ Voor 13% gewijzigd door TMCThomas op 01-06-2021 23:35 ]

• Hakki
Een spijtige geruststelling voor jou.. het is gewoon een eigenschap van de lens, maar dus niks mis met je toestel!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HpHOnOQOqklIJRe7mnV3VCseRuE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2RVcRig8rwTqcTkWi5njyF7n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hI1sp_P1Z1WQa4xKrM9vjIdAyc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rT8S5539Vvmth5UxXCrWyO1L.jpg?f=fotoalbum_large

• ArcticWolf
  • Niet online
De gewone S21 heeft wel echt andere lenzen:

(klik voor originele grootte)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hJQeIYHl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mbztkcul.jpg

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-09 15:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98XXMUw6AxYA12-DwyxHPLQUUNc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yIhFWvQ4JbruWHOmFRQnDJ40.jpg?f=fotoalbum_large
Deze zojuist regen de zon in genomen met de S21+..... Totaal geen last van lensflares (op één kleine reflectie na), ook niet op eerdere foto's.

Lijkt of ik de extra wide angle lens genomen heb maar dat is niet zo, was de standaard lens.

Edit: nog eentje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1UXkC6U6NWvPcwDPbkB-Ur8mkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hKwNbrpjchuz03RLpOXY1yT4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Theratron op 03-06-2021 20:13 ]

• hollabizack12
Zijn er al mensen die de juni update ota hebben gehad?

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-09 15:18
hollabizack12 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:52:
Nee....

• Brotuck
hollabizack12 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:52:
Ik heb hem al geflashed handmatig. Ik merk geen verschil tbh

Just here for the fun

• hollabizack12
Brotuck schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:51:
[...]

Ik heb hem al geflashed handmatig. Ik merk geen verschil tbh
Oké das jammer! Had gehoopt op wat verbetering op het gebied van batterijduur en camera lag. We wachten het nog maar even af.

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-11 23:28
Brotuck schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:49:
De Juni update voor de S21 Ultra is al te downloaden en te installeren via ODIN voor de vroege vogels.
De firmware kun je via Frija vinden onder XSG

Waar type ik dat XSG in? Ik krijg met stand Auto alleen maar de AUE1.

Dan krijg je G998BXXU3AUE8 terug

• yinx84
Ik meende dat de S21 stereo geluid had (dus geluid uit boven- en onderkant van het toestel), maar dit lijkt niet meer te werken. Kan ook niet ergens een setting vinden om dit aan/uit te zetten. Iemand nog een idee wat ik kan checken?

Het komt nu alleen uit de bovenkant.

[ Voor 7% gewijzigd door yinx84 op 05-06-2021 18:30 ]

• Albert020
yinx84 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 18:29:
Ik meende dat de S21 stereo geluid had (dus geluid uit boven- en onderkant van het toestel), maar dit lijkt niet meer te werken. Kan ook niet ergens een setting vinden om dit aan/uit te zetten. Iemand nog een idee wat ik kan checken?

Het komt nu alleen uit de bovenkant.
Als hij dat met alle media doet kun je een reset proberen, anders is ie gewoon defect !

• yinx84
Albert020 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 21:51:
[...]

Als hij dat met alle media doet kun je een reset proberen, anders is ie gewoon defect !
Ben bang dat je gelijk hebt. Heb hem opnieuw gestart, maar helaas. Er zit een optie 'mono audio' die geluid over beide speakers forceert als je het aanzet, maar ook dan hoor ik enkel de bovenste speaker.

Ga nog wel een factory reset doen, maar heb er een hard hoofd in. Maar dan kan hij wel mooi en schoon opgehaald worden voor reparatie door de ophaalservice van Samsung!

• Brotuck
Zie plaatje (achter CSC), overigens is er weer een nieuwere release uit in thailand. Overigens is het dezelfde ROM die ook in NL zal uitkomen. Als Samsung tenminste niet nog ergens een update maakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVg1JqrLPnmwu_0tVkEy_4FOCB8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eJ2GjgtSaf4G7e3NSiK1S5Z3.png?f=user_large

Voor meer info over deze tweede update in Juni kijk ff hier:
https://www.sammobile.com...ts-second-update-in-june/

[ Voor 14% gewijzigd door Brotuck op 07-06-2021 15:23 ]

Just here for the fun

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11 12:00
Iemand ervaring met een kwalitatieve autohouder die draadloos oplaadt?

• 418O2
tijs67 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:35:
Iemand ervaring met een kwalitatieve autohouder die draadloos oplaadt?
[Samsung Galaxy S21-serie] Accessoires topic

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11 12:00

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:24
Vraagje, ik heb S21 ultra icm Tmobile 5G echter heb ik nog nooit het icoontje van 5G gezien. Zie altijd 4G staan. Is er manier om te controleren of ik daadwerkelijk 5G heb?

Woon in Gelderland waar ik 5G zou moeten hebben.

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:19
@Wackmack

https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/dekking

Misschien woon je net op een gebied waar geen 5G is (je moet 3/4G evne uitzetten in de dat filter)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:09
Wackmack schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:25:
Vraagje, ik heb S21 ultra icm Tmobile 5G echter heb ik nog nooit het icoontje van 5G gezien. Zie altijd 4G staan. Is er manier om te controleren of ik daadwerkelijk 5G heb?

Woon in Gelderland waar ik 5G zou moeten hebben.
En ook hier checken:
https://antennekaart.nl/kaart/5g

Dan kunnen we je precies vertellen hoe en wat.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

neeecht schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:31:
[...]

En ook hier checken:

Dat is wel een mooie :)

Meteen even voor mijn eigen postcode gedaan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evHddI8UkLwT5cPUo2YsGWqQHYw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yRCVsGjKQhKkre1Q812IGNQz.png?f=fotoalbum_large

Betekend dit nou wél of géén dekking?

• neeecht
@Priyantha Bleeker je kan mooi direct de kaart plakken:
https://antennekaart.nl/k...84&lng=4.65558529&zoom=14

Heb je ook T-Mobile?

Dan kan het zijn dat je alleen op een 4G bent verbonden:
https://antennekaart.nl/k...oom=14&providers=t-mobile

Belangrijk dat je jouw provider als enige aanvinkt en het verschil tussen 4G en 5G vergelijkt.

Bij KPN en T-Mobile kun je met een 4G én 5G mast verbonden zijn, de signalen moeten dan wel hard genoeg binnen komen op de telefoon.

• Wackmack
neeecht schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:31:
[...]

En ook hier checken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zltuZ-0CZD7kW3fBacGXEy7cYv0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hK5hNnrxA5Hpqdq5jMKq53iH.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is vrij dichtbij mijn huis. Alleen wat geeft dit aan? De site van Tmobile geeft ook prima bereik voor 5G aan. Nu nog 5G op mijn mobiel

[ Voor 34% gewijzigd door Wackmack op 11-06-2021 06:42 ]

• neeecht
@Wackmack als die site de dichtbij zijnde is en andere sites staan een stuk verder (of je gaat er dichter naar toe) en je hebt geen 5G? Dan T-Mobile even bellen hoe en wat.

• Skix_Aces
@Wackmack misschien een domme vraag maar heb je 5G wel aan staan? Ga in de instellingen naar: verbindingen -> mobiele netwerken -> netwerkmodus. Als het goed is staat 5G standaard aan maar je weet het maar nooit.

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

5g wordt ook uitgeschakeld in de bespaarmodus voor de accu. Heb je die toevallig aan?

• Wackmack
Skix_Aces schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:56:
@Wackmack misschien een domme vraag maar heb je 5G wel aan staan? Ga in de instellingen naar: verbindingen -> mobiele netwerken -> netwerkmodus. Als het goed is staat 5G standaard aan maar je weet het maar nooit.
Wow 😂😝😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-hpmN2kffnkg1roVpF2Xe2Y34U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DvKJYEESMSX6x79nPTBiFGTy.jpg?f=fotoalbum_large

Oeps 🤭, dit is blijkbaar de default instelling want heb hier nog nooit naar gekeken. Gelukkig nu eindelijk 5G straks.

Super bedankt voor je snelle reactie :*)

• Albert020
Hier het in Amsterdam voorlig geen 5G nodig zolang ik nog deze snelheden haal met 4G T-Mobile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8eE1-2w00IBtmCp4NI-C_pYoWo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dPQ4xacywaRjFE39yGpwLyBb.jpg?f=fotoalbum_large

• neeecht
Wackmack schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 00:01:
[...]

Wow 😂😝😁

[Afbeelding]

Oeps 🤭, dit is blijkbaar de default instelling want heb hier nog nooit naar gekeken. Gelukkig nu eindelijk 5G straks.

Hmm interessant. Ik krijg mij telefoon juist niet op 4G blijvend.
Altijd als ik van data sim verwissel gaat deze weer naar 5G en alle andere opties.

Goed om te zien dat de oplossing simpel was. :)

• neeecht

• Gismo1979
  • Niet online
Wackmack schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 00:01:
[...]

Wow 😂😝😁

[Afbeelding]

Ik zie dat je energiebesparing ook hebt aanstaan. Standaard schakelt deze 5G ook uit zoals @AndereKoekoek ook al aangeeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Gismo1979 op 12-06-2021 09:24 ]

• Wackmack
Gismo1979 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:22:
[...]

Ik zie dat je energiebesparing ook hebt aanstaan. Standaard schakelt deze 5G ook uit zoals @AndereKoekoek ook al aangeeft.
Yes!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EkcimIJNQB4B_UcYEwAyxqyM6Ns=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PCZQbCV1TTyEkhWLpjD0zATj.jpg?f=fotoalbum_large

• Albert020
Dichtstbijzijnde 5G mast is 1.5 KM van mijn huis verwijderd, pakt ie hem dan überhaupt wel ?
Pagina: 1 ... 20 ... 44 Laatste

Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic

In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.