Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Hier Tele2 4GAmersfoort schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:11:
Hoe is bij jullie de 5G snelheid met de S21. Bij mijn KPN abo is deze voor download intussen opgelopen tot bijna 500Mb in huis.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/RZnlrhb9JtdFfPvoq2838JEr.jpg?f=fotoalbum_large)
Gebruik je Spotify? Spotify > Instellingen > Cache > XX.Albert020 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:02:
[...]
Daar heb ik deze info vandaan.....
[Afbeelding]
Af en toe neemt dat wel eens 8+GB in beslag bij mij. Je kan er geen limiet voor instellen maar je kan het af en toe wel legen.
1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh
https://www.sammobile.com...atsapp-issue-infuriating/
Heb er zelf niet echt last van met gemanipuleerde instellingen.
Ik ben een tevreden s21+ gebruiker. Nu zie ik bij apparaatonderhoud de optie apparaatbeveiliging staan. Is het aan te raden dit in te schakelen?
Krijg je betaalt abonnement op McAfee security IPV te vertrouwen op de ingebouwde beveiliging.adwin84 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:32:
Goedemiddag,
Ik ben een tevreden s21+ gebruiker. Nu zie ik bij apparaatonderhoud de optie apparaatbeveiliging staan. Is het aan te raden dit in te schakelen?
99 procent heeft voldoende aan de ingebouwde beveiliging.
Sinds afgelopen week in het bezit van een S21. Komende vanaf een S8 is dit wel weer even een flinke sprong. Vooral het 120hz scherm is een verademing.
Nu heb ik KPN eSim ingesteld. Werkt voor de rest prima. 4G verbinding is gelegd zodra de WiFi uit staat en dit werkt ook. Nu heb ik alleen als ik iemand bel, zij mij niet horen. Maar zodra ik bijvoorbeeld via WhatsApp bel, een spraak bericht stuur of iets anders dergelijks. Lukt dit allemaal wel.
Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik werd net gebeld door het ziekenhuis en dat is toch lastig als je niets terug kan zeggen.
Vreemd, heb dit even gehad bij de eerdere firmware begin februari maar is daarna opgelost (in ieder geval heb er geen last meer van gehad). Welke firmware en antenne versie staat erop?Dubrillion schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:02:
Repost: maar misschien heeft iemand dit ook gehad!
Sinds afgelopen week in het bezit van een S21. Komende vanaf een S8 is dit wel weer even een flinke sprong. Vooral het 120hz scherm is een verademing.
Nu heb ik KPN eSim ingesteld. Werkt voor de rest prima. 4G verbinding is gelegd zodra de WiFi uit staat en dit werkt ook. Nu heb ik alleen als ik iemand bel, zij mij niet horen. Maar zodra ik bijvoorbeeld via WhatsApp bel, een spraak bericht stuur of iets anders dergelijks. Lukt dit allemaal wel.
Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik werd net gebeld door het ziekenhuis en dat is toch lastig als je niets terug kan zeggen.
Voor de zekerheid: Je hebt al gecheckt dat je tijdens zo'n gesprek je microfoon niet op mute hebt staan?Dubrillion schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:02:
Repost: maar misschien heeft iemand dit ook gehad!
Ik weet niet of het mogelijk is, maar je zou eens kunnen proberen om jezelf via een recorder app op te nemen als je in een gesprek zit. Dan kun je checken of Android uberhaupt je stem waarneemt tijdens een gesprek.
De laatste firmware. Heb gecheckt of er nog nieuwe software wasArcticWolf schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:06:
[...]
Vreemd, heb dit even gehad bij de eerdere firmware begin februari maar is daarna opgelost (in ieder geval heb er geen last meer van gehad). Welke firmware en antenne versie staat erop?
Ja heb ik gecheckt. Grappige is dat het in alle andere apps wel gewoon werkt. WhatsApp gesprekken of audio opnemenFriXion schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:10:
[...]
Voor de zekerheid: Je hebt al gecheckt dat je tijdens zo'n gesprek je microfoon niet op mute hebt staan?
Ik weet niet of het mogelijk is, maar je zou eens kunnen proberen om jezelf via een recorder app op te nemen als je in een gesprek zit. Dan kun je checken of Android uberhaupt je stem waarneemt tijdens een gesprek.
[ Voor 42% gewijzigd door Dubrillion op 30-04-2021 14:19 ]
Moest even zoeken naar m'n posts:Dubrillion schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:19:
[...]
De laatste firmware. Heb gecheckt of er nog nieuwe software was
[...]
Ja heb ik gecheckt. Grappige is dat het in alle andere apps wel gewoon werkt. WhatsApp gesprekken of audio opnemen
ArcticWolf in "[Samsung Galaxy S21-serie] Ervaringen & Discussie"
ArcticWolf in "[Samsung Galaxy S21-serie] Ervaringen & Discussie"
https://eu.community.sams...foon-gesprek/td-p/2799526
Maar staat geen fix bij, was bij mij na de FW update wel weg... zag trouwens dat er vandaag een carrier update stond in de play store, misschien lost dat het op?
Duurt echt enkele seconde. Mogelijk komt dit door de nieuwe power saving modus op de KPN masten.
Ik hoop echt dat de nieuwe mei update dit oplost, want het is weer dezelfde ellende als tijdens de 3G UMTS tijd.
Omdat WhatsApp (web) zo direct is, valt het waarschijnlijk zo op.
Maar ik heb nu wat andere apps getest waar is direct merk dat het laden enkele seconde duurt.
com.dsi.ant.plugins.antplus com.dsi.ant.sample.acquirechannels com.dsi.ant.server com.dsi.ant.service.socket com.samsung.android.app.routines com.samsung.android.bixby.agent com.samsung.android.bixby.agent.dummy com.samsung.android.bixby.service com.samsung.android.app.settings.bixby com.samsung.systemui.bixby2 com.samsung.android.bixby.wakeup com.sec.android.app.dexonpc com.sec.android.desktopmode.uiservice com.sec.android.app.desktoplauncher com.samsung.desktopsystemui com.android.printspooler com.android.bips com.google.android.printservice.recommendation com.facebook.appmanager com.facebook.katana com.facebook.services com.facebook.system com.sec.factory.camera com.sem.factoryapp com.sec.factory com.sec.factory.cameralyzer com.sec.android.app.factorykeystring com.sec.android.app.servicemodeapp com.sec.android.RilServiceModeApp com.sec.android.app.bluetoothtest com.sec.android.app.hwmoduletest com.sec.android.app.wlantest com.sec.epdgtestapp com.google.android.apps.docs com.google.android.apps.photos com.google.android.videos com.google.android.apps.youtube.music com.android.chrome com.google.android.apps.turbo com.google.android.googlequicksearchbox com.google.android.partnersetup com.google.ar.core com.google.android.tts com.google.android.apps.maps com.google.android.feedback com.android.hotwordenrollment.okgoogle com.android.hotwordenrollment.xgoogle com.google.android.youtube com.google.android.apps.tachyon com.google.audio.hearing.visualization.accessibility.scribe com.google.android.apps.restore com.google.android.configupdater com.google.android.syncadapters.contacts com.google.android.syncadapters.calendar com.google.android.onetimeinitializer com.hiya.star com.samsung.android.smartcallprovider com.samsung.android.visionarapps com.samsung.android.aremoji com.samsung.android.aremojieditor com.sec.android.mimage.avatarstickers com.samsung.android.ardrawing com.samsung.android.arzone com.samsung.android.app.camera.sticker.facearavatar.preload com.samsung.android.livestickers com.sec.android.app.pink com.samsung.android.stickercenter com.samsung.android.scan3d com.samsung.android.knox.containeragent com.samsung.android.knox.analytics.uploader com.sec.enterprise.knox.cloudmdm.smdms com.samsung.android.knox.attestation com.sec.enterprise.knox.attestation com.samsung.android.knox.containercore com.samsung.knox.securefolder com.samsung.android.bbc.bbcagent com.android.managedprovisioning com.samsung.knox.keychain com.knox.vpn.proxyhandler com.samsung.ucs.agent.ese com.linkedin.android com.samsung.sree com.samsung.android.voc com.samsung.android.drivelink.stub com.samsung.android.forest com.samsung.android.fmm com.samsung.android.game.gametools com.samsung.android.game.gamehome com.samsung.android.game.gos com.samsung.android.calendar com.samsung.android.app.ledbackcover com.samsung.android.app.simplesharing com.samsung.android.app.social com.samsung.android.rubin.app com.samsung.android.coldwalletservice com.samsung.android.scloud com.samsung.android.app.spage com.samsung.android.mdx com.samsung.android.kidsinstaller com.samsung.android.app.mirrorlink com.samsung.android.samsungpass com.samsung.android.samsungpassautofill com.samsung.android.authfw com.samsung.android.spayfw com.samsung.android.svoiceime com.samsung.android.fast com.samsung.sec.android.teegris.tui_service com.samsung.android.smartswitchassistant com.samsung.klmsagent com.samsung.android.app.tips com.samsung.android.themestore com.samsung.android.themecenter com.samsung.android.mdecservice com.samsung.android.sm.devicesecurity com.samsung.android.oneconnect com.samsung.android.beaconmanager com.samsung.android.app.reminder com.samsung.android.aware.service com.samsung.android.app.sharelive com.samsung.android.mateagent com.samsung.android.app.omcagent com.samsung.android.securitylogagent com.samsung.klmsagent com.samsung.android.brightnessbackupservice com.samsung.android.shortcutbackupservice com.samsung.gamedriver.S11MaliG77 com.samsung.accesory com.samsung.android.dynamiclock com.samsung.clipboardsaveservice com.samsung.android.icecone com.samsung.android.mobileservice com.samsung.sait.sohservice com.samsung.crane com.samsung.android.sdm.config com.samsung.android.allshare.service.mediashare com.samsung.android.mdm com.samsung.android.cidmanager com.samsung.android.smartmirroring com.samsung.android.mdx.kit com.samsung.android.service.tagservice com.samsung.android.easysetup com.samsung.android.net.wifi.wifiguider com.samsung.android.app.watchmanagerstub com.samsung.ucs.agent.boot com.samsung.android.dqagent com.samsung.android.aircommandmanager com.samsung.android.samsungpositioning com.samsung.android.ipsgeofence com.samsung.android.mcfserver com.samsung.android.svcagent com.samsung.storyservice com.samsung.android.da.daagent com.samsung.ipservice com.samsung.safetyinformation com.samsung.android.sm.policy com.samsung.android.tapack.authfw com.samsung.android.camerasdkservice com.samsung.android.cameraxservice com.samsung.android.smartcallprovider com.samsung.faceservice com.samsung.android.smartface com.samsung.sec.android.application.csc com.samsung.aasaservice com.samsung.android.digitalkey com.sec.android.easyMover com.sec.android.easyMover.Agent com.sec.android.cover.ledcover com.sec.android.daemonapp com.sec.android.app.parser com.sec.android.app.shealth com.sec.android.sdk.health com.sec.android.service.health com.sec.android.app.billing com.sec.android.widgetapp.webmanual com.sec.android.app.SecSetupWizard com.sec.android.app.setupwizardlegalprovider com.sec.android.app.ringtoneBR com.sec.android.app.setupwizardlegalprovider com.sec.android.diagmonagent com.sec.android.app.DataCreate com.sec.android.app.samsungapps com.sec.android.app.chromecustomizations com.sec.android.preloadinstaller com.sec.android.app.popupcalculator com.sec.android.widgetapp.easymodecontactswidget com.sec.android.app.personalization com.sec.android.sdhms com.sec.android.emergencymode.service com.sec.android.emergencylauncher com.sec.android.provider.emergencymode com.sec.android.app.apex com.sec.android.app.applinker com.sec.android.uibcvirtualsoftkey com.sec.android.app.ocrservice com.sec.spp.push com.sec.mhs.smarttethering com.sec.mldapchecker com.sec.enterprise.mdm.services.simpin com.sec.sve com.sec.bcservice com.sec.samsung.advp.imssettings com.sec.modem.settings com.android.cts.ctsshim com.android.cts.priv.ctsshim com.android.bookmarkprovider com.android.egg com.android.emergency com.android.wallpaperbackup com.android.dynsystem com.android.apps.tag com.android.providers.partnerbookmarks com.android.providers.calendar com.android.calllogbackup com.android.providers.userdictionary com.android.autoinstalls.config.samsung android.autoinstalls.config.samsung com.skms.android.agent com.diotek.sec.lookup.dictionary com.google.android.setupwizard com.samsung.android.cmfa.framework com.samsung.gpuwatchapp com.samsung.android.hdmapp com.samsung.android.knox.pushmanager com.samsung.android.mapsagent com.google.android.cellbroadcastreceiver com.samsung.oda.service com.samsung.android.accessibility.talkback com.samsung.android.service.peoplestripe com.samsung.android.app.sbrowseredge de.axelspringer.yana.zeropage
Ik was op zich super tevreden met alle bloatware die vervolgens van mijn S21 Ultra af was, op 2 kleine probleempjes na.
1) GPS locatie werkte alleen nog maar als het scherm aan stond
2) Android Auto werkte niet meer (start wel op maar zwart beeld in de auto)
Ik heb alle bovenstaande packages weer teruggezet, en in ieder geval GPS werkt weer normaal. Andoid Auto nog niet kunnen testen.
Nu wil ik graag weer zoveel mogelijk packages verwijderen, maar ditmaal zonder dat de 2 issue's die ik had weer terugkomen.
Wellicht dat hier iemand zit die hier ook al mee bezig is geweest, en we op die manier een wat "veiligere" lijst kunnen maken
https://wren.co/join/Devian
Ah om mezelf alvast te helpen...voor Android Auto is het wellicht verstandig om:Devian schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 15:00:
Ik had op XDA, in het batterij save topic, een lijst van iemand gevonden van packages die hij allemaal de-installeerde via ADB. Dat was deze lijst:
com.dsi.ant.plugins.antplus com.dsi.ant.sample.acquirechannels com.dsi.ant.server com.dsi.ant.service.socket com.samsung.android.app.routines com.samsung.android.bixby.agent com.samsung.android.bixby.agent.dummy com.samsung.android.bixby.service com.samsung.android.app.settings.bixby com.samsung.systemui.bixby2 com.samsung.android.bixby.wakeup com.sec.android.app.dexonpc com.sec.android.desktopmode.uiservice com.sec.android.app.desktoplauncher com.samsung.desktopsystemui com.android.printspooler com.android.bips com.google.android.printservice.recommendation com.facebook.appmanager com.facebook.katana com.facebook.services com.facebook.system com.sec.factory.camera com.sem.factoryapp com.sec.factory com.sec.factory.cameralyzer com.sec.android.app.factorykeystring com.sec.android.app.servicemodeapp com.sec.android.RilServiceModeApp com.sec.android.app.bluetoothtest com.sec.android.app.hwmoduletest com.sec.android.app.wlantest com.sec.epdgtestapp com.google.android.apps.docs com.google.android.apps.photos com.google.android.videos com.google.android.apps.youtube.music com.android.chrome com.google.android.apps.turbo com.google.android.googlequicksearchbox com.google.android.partnersetup com.google.ar.core com.google.android.tts com.google.android.apps.maps com.google.android.feedback com.android.hotwordenrollment.okgoogle com.android.hotwordenrollment.xgoogle com.google.android.youtube com.google.android.apps.tachyon com.google.audio.hearing.visualization.accessibility.scribe com.google.android.apps.restore com.google.android.configupdater com.google.android.syncadapters.contacts com.google.android.syncadapters.calendar com.google.android.onetimeinitializer com.hiya.star com.samsung.android.smartcallprovider com.samsung.android.visionarapps com.samsung.android.aremoji com.samsung.android.aremojieditor com.sec.android.mimage.avatarstickers com.samsung.android.ardrawing com.samsung.android.arzone com.samsung.android.app.camera.sticker.facearavatar.preload com.samsung.android.livestickers com.sec.android.app.pink com.samsung.android.stickercenter com.samsung.android.scan3d com.samsung.android.knox.containeragent com.samsung.android.knox.analytics.uploader com.sec.enterprise.knox.cloudmdm.smdms com.samsung.android.knox.attestation com.sec.enterprise.knox.attestation com.samsung.android.knox.containercore com.samsung.knox.securefolder com.samsung.android.bbc.bbcagent com.android.managedprovisioning com.samsung.knox.keychain com.knox.vpn.proxyhandler com.samsung.ucs.agent.ese com.linkedin.android com.samsung.sree com.samsung.android.voc com.samsung.android.drivelink.stub com.samsung.android.forest com.samsung.android.fmm com.samsung.android.game.gametools com.samsung.android.game.gamehome com.samsung.android.game.gos com.samsung.android.calendar com.samsung.android.app.ledbackcover com.samsung.android.app.simplesharing com.samsung.android.app.social com.samsung.android.rubin.app com.samsung.android.coldwalletservice com.samsung.android.scloud com.samsung.android.app.spage com.samsung.android.mdx com.samsung.android.kidsinstaller com.samsung.android.app.mirrorlink com.samsung.android.samsungpass com.samsung.android.samsungpassautofill com.samsung.android.authfw com.samsung.android.spayfw com.samsung.android.svoiceime com.samsung.android.fast com.samsung.sec.android.teegris.tui_service com.samsung.android.smartswitchassistant com.samsung.klmsagent com.samsung.android.app.tips com.samsung.android.themestore com.samsung.android.themecenter com.samsung.android.mdecservice com.samsung.android.sm.devicesecurity com.samsung.android.oneconnect com.samsung.android.beaconmanager com.samsung.android.app.reminder com.samsung.android.aware.service com.samsung.android.app.sharelive com.samsung.android.mateagent com.samsung.android.app.omcagent com.samsung.android.securitylogagent com.samsung.klmsagent com.samsung.android.brightnessbackupservice com.samsung.android.shortcutbackupservice com.samsung.gamedriver.S11MaliG77 com.samsung.accesory com.samsung.android.dynamiclock com.samsung.clipboardsaveservice com.samsung.android.icecone com.samsung.android.mobileservice com.samsung.sait.sohservice com.samsung.crane com.samsung.android.sdm.config com.samsung.android.allshare.service.mediashare com.samsung.android.mdm com.samsung.android.cidmanager com.samsung.android.smartmirroring com.samsung.android.mdx.kit com.samsung.android.service.tagservice com.samsung.android.easysetup com.samsung.android.net.wifi.wifiguider com.samsung.android.app.watchmanagerstub com.samsung.ucs.agent.boot com.samsung.android.dqagent com.samsung.android.aircommandmanager com.samsung.android.samsungpositioning com.samsung.android.ipsgeofence com.samsung.android.mcfserver com.samsung.android.svcagent com.samsung.storyservice com.samsung.android.da.daagent com.samsung.ipservice com.samsung.safetyinformation com.samsung.android.sm.policy com.samsung.android.tapack.authfw com.samsung.android.camerasdkservice com.samsung.android.cameraxservice com.samsung.android.smartcallprovider com.samsung.faceservice com.samsung.android.smartface com.samsung.sec.android.application.csc com.samsung.aasaservice com.samsung.android.digitalkey com.sec.android.easyMover com.sec.android.easyMover.Agent com.sec.android.cover.ledcover com.sec.android.daemonapp com.sec.android.app.parser com.sec.android.app.shealth com.sec.android.sdk.health com.sec.android.service.health com.sec.android.app.billing com.sec.android.widgetapp.webmanual com.sec.android.app.SecSetupWizard com.sec.android.app.setupwizardlegalprovider com.sec.android.app.ringtoneBR com.sec.android.app.setupwizardlegalprovider com.sec.android.diagmonagent com.sec.android.app.DataCreate com.sec.android.app.samsungapps com.sec.android.app.chromecustomizations com.sec.android.preloadinstaller com.sec.android.app.popupcalculator com.sec.android.widgetapp.easymodecontactswidget com.sec.android.app.personalization com.sec.android.sdhms com.sec.android.emergencymode.service com.sec.android.emergencylauncher com.sec.android.provider.emergencymode com.sec.android.app.apex com.sec.android.app.applinker com.sec.android.uibcvirtualsoftkey com.sec.android.app.ocrservice com.sec.spp.push com.sec.mhs.smarttethering com.sec.mldapchecker com.sec.enterprise.mdm.services.simpin com.sec.sve com.sec.bcservice com.sec.samsung.advp.imssettings com.sec.modem.settings com.android.cts.ctsshim com.android.cts.priv.ctsshim com.android.bookmarkprovider com.android.egg com.android.emergency com.android.wallpaperbackup com.android.dynsystem com.android.apps.tag com.android.providers.partnerbookmarks com.android.providers.calendar com.android.calllogbackup com.android.providers.userdictionary com.android.autoinstalls.config.samsung android.autoinstalls.config.samsung com.skms.android.agent com.diotek.sec.lookup.dictionary com.google.android.setupwizard com.samsung.android.cmfa.framework com.samsung.gpuwatchapp com.samsung.android.hdmapp com.samsung.android.knox.pushmanager com.samsung.android.mapsagent com.google.android.cellbroadcastreceiver com.samsung.oda.service com.samsung.android.accessibility.talkback com.samsung.android.service.peoplestripe com.samsung.android.app.sbrowseredge de.axelspringer.yana.zeropage
Ik was op zich super tevreden met alle bloatware die vervolgens van mijn S21 Ultra af was, op 2 kleine probleempjes na.
1) GPS locatie werkte alleen nog maar als het scherm aan stond
2) Android Auto werkte niet meer (start wel op maar zwart beeld in de auto)
Ik heb alle bovenstaande packages weer teruggezet, en in ieder geval GPS werkt weer normaal. Andoid Auto nog niet kunnen testen.
Nu wil ik graag weer zoveel mogelijk packages verwijderen, maar ditmaal zonder dat de 2 issue's die ik had weer terugkomen.
Wellicht dat hier iemand zit die hier ook al mee bezig is geweest, en we op die manier een wat "veiligere" lijst kunnen maken
com.samsung.android.app.mirrorlink
Niet te deinstalleren....
com.google.android.cellbroadcastreceiver
Bij dit soort lijsten zou ik altijd oppassen, en alleen de dingen verwijderen waarvan jij zeker weet dat je ze niet nodig hebt. Niet zomaar klakkeloos de lijst kopiëren en daarna versteld staan dat bepaalde features niet meer werken.
Precies, ik hoop juist dit soort feedback te krijgen om wel tot een goede lijst te komen!Skix_Aces schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:14:
@Devian er zitten een hoop dingen in die lijst die ik niet zou verwijderen hoor.
zorgt er bijvoorbeeld voor dat je NL alert en andere emergency broadcast oproepen kan ontvangen. Veel andere apps of services gebruik je nu wellicht nog niet, maar op het moment dat je een feature wel wilt gebruiken ben je misschien dagen aan het troubleshooten terwijl jij zelf de oorzaak bent dat die functie het niet doet.com.google.android.cellbroadcastreceiver
Bij dit soort lijsten zou ik altijd oppassen, en alleen de dingen verwijderen waarvan jij zeker weet dat je ze niet nodig hebt. Niet zomaar klakkeloos de lijst kopiëren en daarna versteld staan dat bepaalde features niet meer werken.
Is het sneller om alle items in die lijst te Googlen en zo erachter te komen wat ze precies voor functie hebben?Devian schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:10:
[...]
Precies, ik hoop juist dit soort feedback te krijgen om wel tot een goede lijst te komen!
[ Voor 15% gewijzigd door bsmpower op 04-05-2021 22:21 ]
Hoort wel op de zijkant van de doos te staan..bsmpower schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:59:
Ik heb een S21 Ultra aangeschaft en wil me aanmelden voor de Samsung promotie. Ik moet een foto maken van de streepjescode en IMEI maar die staan bij mij nergens op het doosje? Ik kan de IMEI via de telefoon opzoeken, maar er wordt specifiek om een foto van de verpakking gevraagd met beide nummers. Hoe hebben jullie dit gedaan met de promo aanvraag? Overigens gewoon nieuw gekocht bij Mobiel.nl, dus geen vage winkel ofzo 😉
Ik was gisteravond aan slaap toe denk ik. Inmiddels gevonden 🙈Aggressor schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 22:44:
[...]
Hoort wel op de zijkant van de doos te staan..
Geen geluid meer! Iemand met ervaring hiermee?
WhatsApp bellen werkt wel. Dus mic en speaker goed.
Update:
https://eu.community.sams...-phone-calls/td-p/2802549
Zoals daar aangegeven:
Reboot telefoon fixt het (tijdelijk).
Hopelijk Mei update spoedig en gefixt.
Update 2:
En ik heb inderdaad lopen spelen met 5G uitzetten en connectiviteit. Omdat de telefoon steeds de verbinding verliest. Behoorlijke bugs dus.
[ Voor 69% gewijzigd door neeecht op 05-05-2021 13:29 ]
Ik heb exact ditzelfde probleem. Als iemand hiermee kan helpen graag!neeecht schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:50:
Ik bel bijna nooit, maar sinds gisteren bij KPN + S21 als iemand mij belt of ik hun bel:
Update:
Zoals daar aangegeven:
Update 2:
En ik heb inderdaad lopen spelen met 5G uitzetten en connectiviteit. Omdat de telefoon steeds de verbinding verliest. Behoorlijke bugs dus.
Ik had dat met Vodafone in februari alleen dat is toen wel ge-patched met een update want heb er sindsdien geen last meer van. Wel erg slecht dat het voor sommige apparatuur nog niet gemaakt is.neeecht schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:50:
Ik bel bijna nooit, maar sinds gisteren bij KPN + S21 als iemand mij belt of ik hun bel:
Update:
Zoals daar aangegeven:
Update 2:
Ik heb een poging gedaan...dit is wat ik vinden kon....en of het wel of niet te uninstallen is is in sommige gevallen mijn mening (ik uninstall namelijk bvb de Microsoft applicaties niet omdat ik ze zelf gebruik..Volkan1984 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 04:33:
[...]
Is het sneller om alle items in die lijst te Googlen en zo erachter te komen wat ze precies voor functie hebben?
Maar sta dus open voor feedback...dit is wellicht zelfs misschien beter voor in een eigen topic?
Als iemand wellicht dit in een beter format zetten kan dan graag...
Kan gedeinstalleerd worden:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
| com.samsung.android.app.routines Samsung Bixby com.samsung.android.bixby.agent Samsung Bixby com.samsung.android.bixby.agent.dummy Samsung Bixby com.samsung.android.bixby.service Samsung Bixby com.samsung.android.app.settings.bixby Samsung Bixby com.samsung.systemui.bixby2 Samsung Bixby com.samsung.android.bixby.wakeup Samsung Bixby com.sec.android.app.dexonpc Samsung Dex com.sec.android.desktopmode.uiservice Samsung Dex com.sec.android.app.desktoplauncher Samsung Dex com.samsung.desktopsystemui Samsung Dex com.facebook.appmanager Facebook com.facebook.katana Facebook com.facebook.services Facebook com.facebook.system Facebook com.sec.factory.camera FactoryCamera com.sec.factory DeviceTest com.sec.factory.cameralyzer Cameralyzer com.sec.android.RilServiceModeApp Service Mode com.sec.android.app.bluetoothtest Test app com.sec.android.app.hwmoduletest Test app com.sec.android.app.wlantest Test app com.sec.epdgtestapp Test app com.google.android.apps.docs Google Drive com.google.android.apps.photos Google Photos com.google.android.videos Google TV com.google.android.apps.youtube.music YouTube Music com.android.chrome Google Chrome com.google.android.googlequicksearchbox Google Quick Search com.google.android.partnersetup Google Partner Setup com.google.ar.core AR Core com.google.android.tts Google Tekst to Speech com.google.android.gms.location.history Google Location History com.google.android.apps.maps Google Maps com.google.android.feedback Feedback Agent com.android.hotwordenrollment.okgoogle OK Google com.android.hotwordenrollment.xgoogle OK Google com.google.android.youtube YouTube Music com.google.android.apps.tachyon Google Duo com.google.audio.hearing.visualization.accessibility.scribe Accessability com.google.android.apps.restore App Backup&Restore com.google.android.syncadapters.contacts Google Contacts Sync com.google.android.syncadapters.calendar Google Calendar Sync com.google.android.onetimeinitializer Google One Time thin?? com.samsung.android.smartcallprovider Samsung Smart Call com.samsung.android.visionarapps Samsung Vision AR com.samsung.android.aremoji Samsung Vision AR com.samsung.android.aremojieditor Samsung Vision AR com.sec.android.mimage.avatarstickers Samsung Vision AR com.samsung.android.ardrawing Samsung Vision AR com.samsung.android.arzone Samsung Vision AR com.samsung.android.app.camera.sticker.facearavatar.preload Croco and Friend com.samsung.android.livestickers Live Stickers com.sec.android.app.pink Samsung Picture Link com.samsung.android.stickercenter Samsung StickerCenter com.samsung.android.scan3d Samsung 3D scanner com.samsung.android.knox.containeragent Samsung Knox com.samsung.android.knox.analytics.uploader Samsung Knox com.sec.enterprise.knox.cloudmdm.smdms Samsung Knox com.samsung.android.knox.attestation Samsung Knox com.sec.enterprise.knox.attestation Samsung Knox com.samsung.android.knox.containercore Samsung Knox com.samsung.knox.securefolder Samsung Knox com.samsung.android.bbc.bbcagent Samsung Knox com.android.managedprovisioning Samsung Knox com.samsung.knox.keychain Samsung Knox com.knox.vpn.proxyhandler Samsung Knox com.linkedin.android LinkedIn com.samsung.sree Samsung Global Goals com.samsung.android.voc Samsung Members com.samsung.android.drivelink.stub Samsung Carmode com.samsung.android.forest Samsung Digital Wellbeing & Parental control com.samsung.android.fmm Samsung Find My Mobile com.samsung.android.game.gametools Game Booster com.samsung.android.game.gamehome Game Launcher com.samsung.android.game.gos Game Optimizing Service com.samsung.android.calendar Samsung Calendar com.samsung.android.app.ledbackcover Samsung LED Cover com.samsung.android.app.simplesharing Samsung Link Sharing com.samsung.android.app.social Samsung Whats New app com.samsung.android.rubin.app Samsung Customization Service com.samsung.android.coldwalletservice Samsung Blockchain Keystore com.samsung.android.scloud Samsung Cloud com.samsung.android.app.spage Samsung Daily com.samsung.android.mdx ??? com.samsung.android.kidsinstaller Kids Home com.samsung.android.samsungpass Samsung Pass com.samsung.android.samsungpassautofill Samsung Pass com.samsung.android.authfw Samsung Pass com.samsung.android.spayfw Samsung Pay com.samsung.android.svoiceime Samsung voice input com.samsung.android.fast Samsung Secure Wifi?? com.samsung.sec.android.teegris.tui_service Samsung Teegris com.samsung.android.smartswitchassistant Samsung Smart Switch com.samsung.klmsagent Samsung Knox com.samsung.android.app.tips Tips com.samsung.android.themestore Galaxy Themes com.samsung.android.themecenter Galaxy Themes com.samsung.android.mdecservice Samsung Call & text on other devices com.samsung.android.sm.devicesecurity Samsung Device Security com.samsung.android.oneconnect Samsung SmartThings com.samsung.android.beaconmanager Shop tracking/Beacon tracking com.samsung.android.app.reminder Samsung Reminder com.samsung.android.aware.service Quick Share com.samsung.android.app.sharelive Quick Share com.samsung.android.mateagent Samsung Galaxy Friends com.samsung.android.app.omcagent Samsung Configuration Update com.samsung.android.securitylogagent SecurityLogAgent com.samsung.android.shortcutbackupservice Smart Shortcuts?? com.samsung.accessory Samsung Accessory Service com.samsung.android.dynamiclock Dynamic Lockscreen com.samsung.clipboardsaveservice Samsung Clipboard com.samsung.android.icecone Keyboard Content Center com.samsung.android.mobileservice Samsung Experience Service com.samsung.crane Samsung Call+ com.samsung.android.allshare.service.mediashare Samsung Nearby Servce com.samsung.android.mdm Mobile Device Management com.samsung.android.cidmanager Samsung CIDManager com.samsung.android.smartmirroring Samsung Smart View com.samsung.android.service.tagservice Samsung Tags com.samsung.android.net.wifi.wifiguider Samsung Wifi tips com.samsung.android.app.watchmanagerstub Samsung Wearable Manager Installer com.samsung.android.aircommandmanager Samsung Air Command com.samsung.android.mcfserver Samsung Muliconnectivity com.samsung.android.da.daagent Samsung Dual Messenger Sandbox com.samsung.safetyinformation Safety Information com.samsung.android.sm.policy Samsung Smart Manager com.samsung.android.smartcallprovider Samsung Smart Call com.samsung.android.digitalkey Samsung Digital Key com.sec.android.easyMover Samsung Smart Switch com.sec.android.easyMover.Agent Samsung Smart Switch com.sec.android.cover.ledcover Samsung Ledcover com.sec.android.daemonapp Weather/Finance/Etc com.sec.android.app.parser Unlock phone via pc com.sec.android.app.shealth Samsung Health com.sec.android.sdk.health Samsung Health com.sec.android.service.health Samsung Health com.sec.android.app.billing Samsung Checkout com.sec.android.widgetapp.webmanual User Manual com.sec.android.app.SecSetupWizard Samsung SetupWizard com.sec.android.app.setupwizardlegalprovider Samsung SetupWizard com.sec.android.app.ringtoneBR Ringtone Backup?? com.sec.android.app.setupwizardlegalprovider Samsung SetupWizard com.sec.android.diagmonagent Diag tool com.sec.android.app.DataCreate Automation Test?? com.sec.android.app.chromecustomizations Google Chrome Cust com.sec.android.preloadinstaller Application Installer com.sec.android.widgetapp.easymodecontactswidget ?? com.sec.android.emergencymode.service Emergency Mode com.sec.android.emergencylauncher Emergency Mode com.sec.android.provider.emergencymode Emergency Mode com.sec.android.app.apex Samsung Motion Photos com.sec.android.uibcvirtualsoftkey Miracast maybe? com.sec.android.app.ocrservice Samsung OCR Service com.sec.spp.push Samsung Push Service com.sec.mhs.smarttethering Samsung Auto Hotspot com.sec.mldapchecker MLDAPlog?? com.sec.enterprise.mdm.services.simpin Knox SIM PIN com.sec.modem.settings Silent Logging app com.android.bookmarkprovider Bookmark Provider com.android.egg Easter egg com.android.wallpaperbackup ?? com.android.dynsystem Dynamic System Updates com.android.apps.tag NFC Tag app com.android.providers.partnerbookmarks Partner zooi com.android.calllogbackup Call Log Backup/Restore com.android.providers.userdictionary Stock keyboard user dictionary com.android.autoinstalls.config.samsung ??? android.autoinstalls.config.samsung ??? com.diotek.sec.lookup.dictionary Samsung Dictionary com.google.android.setupwizard Android Setup Wizard com.samsung.android.accessibility.talkback Samsung Talkback com.samsung.android.service.peoplestripe Samsung People Edge Screen com.samsung.android.app.sbrowseredge Samsung Internet Edge Panel de.axelspringer.yana.zeropage Upday News de.telekom.tsc T-Mobile/D-Telecom apps |
Kan wellicht gedeinstalleerd worden:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| com.android.printspooler Print services com.android.bips Print services com.google.android.printservice.recommendation Print services com.sec.android.app.servicemodeapp Service Mode com.samsung.ucs.agent.ese eSE UCS Plugin?? com.samsung.android.sdm.config Configuration update com.samsung.ucs.agent.boot Samsung Bootagent com.samsung.android.tapack.authfw Samsung Pass com.samsung.faceservice Samsung Face Service com.samsung.android.smartface Samsung Face iets com.samsung.aasaservice AASAservice?? com.sec.android.app.personalization Perso?? com.sec.android.sdhms Device Health Manager com.sec.android.app.applinker Not sure com.sec.sve SecVideoEngineService?? com.sec.bcservice com.sec.bcservice?? com.sec.samsung.advp.imssettings ?? com.android.providers.calendar Calendar app com.samsung.android.cmfa.framework CMFA Framework com.samsung.gpuwatchapp Samsung GPUwatch com.samsung.android.knox.pushmanager Samsung Knox Pushmanager |
Kan niet gedeinstalleerd worden:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| com.dsi.ant.plugins.antplus Android ANT services No com.dsi.ant.sample.acquirechannels Android ANT services No com.dsi.ant.server Android ANT services No com.dsi.ant.service.socket Android ANT services No com.sem.factoryapp SEMFactoryApp No com.google.android.apps.turbo Device Health Services No com.google.android.projection.gearhead Android Auto No com.google.android.configupdater ConfigUpdater No com.hiya.star CallerID/ SPAM recognizion No com.microsoft.appmanager MS Jouw Telefoon No com.microsoft.office.officehubrow MS Office No com.microsoft.office.outlook Outlook No com.microsoft.skydrive OneDrive No com.samsung.android.app.mirrorlink MirrorLink (Android Auto) No com.samsung.android.brightnessbackupservice Adaptive Brightness App No com.samsung.gamedriver.S11MaliG77 Samsung Gamedriver No com.samsung.sait.sohservice SoHService??? No com.samsung.android.mdx.kit MDE Service Framework No com.samsung.android.easysetup Samsung Connect Easy Setup No com.samsung.android.dqagent Something with wifi check? No com.samsung.android.samsungpositioning Samsung Positioning No com.samsung.android.ipsgeofence Samsung GPS update No com.samsung.storyservice Samsung StoryService No com.samsung.android.location Location Services No com.samsung.sec.android.application.csc CSC management No com.sec.android.app.samsungapps Galaxy Store No com.sec.android.app.popupcalculator Samsung Calculator No com.sec.location.nsflp2 Samsung Location SDK No com.android.cts.ctsshim Compatibility Test Suite No com.android.cts.priv.ctsshim Compatibility Test Suite No com.android.emergency Emergency services No com.skms.android.agent Samsung KMS Agent No com.samsung.android.mapsagent Maps agent No com.google.android.cellbroadcastreceiver NL Alert No |
Onbekend:
1
2
3
4
5
6
7
| com.sec.android.app.factorykeystring DeviceKeystring?? com.samsung.android.svcagent SVC Agent?? com.samsung.ipservice IPService?? com.samsung.android.camerasdkservice SCameraService?? com.samsung.android.cameraxservice SCameraXService?? com.samsung.android.hdmapp ??? com.samsung.oda.service ??? |
Wellicht dat er toch wat bugs in zaten.
Just here for the fun
Lijkt erop dat de laatste update inderdaad nog wat foutjes bevat. Echter is het niet duidelijk wat er gepacht wordt.Brotuck schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:37:
Voor Duitsland is er inmiddels al een update verschenen namelijk versie G998BXXU3AUE1
Wellicht dat er toch wat bugs in zaten.
https://www.sammobile.com...ting-2nd-may-2021-update/
Changelog voor de Duitse build van 26-4Gismo1979 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:08:
[...]
Lijkt erop dat de laatste update inderdaad nog wat foutjes bevat. Echter is het niet duidelijk wat er gepacht wordt.
https://doc.samsungmobile.com/SM-G991B/DBT/doc.html
Edit: voor de mensen die de Nederlandse builds willen volgen:
https://doc.samsungmobile.com/SM-G991B/PHN/doc.html
[ Voor 12% gewijzigd door niksie1981 op 07-05-2021 08:17 ]
En voor de Ultraniksie1981 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:15:
[...]
voor de mensen die de Nederlandse builds willen volgen:
https://doc.samsungmobile.com/SM-G998B/PHN/doc.html
"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)
Onderbuik gevoel was denk ik juist: Veel (nieuwe?) bugs in de May update.
We hebben al zoveel connectiviteit probelemen en zelfs stilte tijdens het bellen.
En nog meer issues die ik hier gelezen heb. Hopelijk fixen ze alle bugs snel, maar daarom hebben we nu nog geen May update zo lijkt het.
Ik heb sinds twee weken de Mei update zonder problemen dus ook niet met bellen tenminste niet in zoverre dat het me opgevallen is. Sinds gisteren de nieuwste update maar merk geen verschil.neeecht schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 22:09:
Onderbuik gevoel was denk ik juist: Veel (nieuwe?) bugs in de May update.
We hebben al zoveel connectiviteit probelemen en zelfs stilte tijdens het bellen.
En nog meer issues die ik hier gelezen heb. Hopelijk fixen ze alle bugs snel, maar daarom hebben we nu nog geen May update zo lijkt het.
Er zullen vast bugs zijn maar ik heb ze niet ervaren.
[ Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 09-05-2021 18:49 ]
Hier nog geen enkele update. Vorige keer heel snel, nu beide nog niet.
Mijn S21 is Made in Vietnam. Die van jouw?
Nederland PHN maar ik flash de Duitse DBT versieneeecht schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:59:
@Garret1410 super!
Hier nog geen enkele update. Vorige keer heel snel, nu beide nog niet.
Mijn S21 is Made in Vietnam. Die van jouw?
Telefoon lijkt iets sneller, bijvoorbeeld het scrollen van websites in chrome lijkt vloeiender te gaan.
als je iets over de accuduur kan zeggen, graagadwin84 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:00:
Ik heb gisteren de mei update gekregen. Heb een toestel met TPH(Portugal) firmware.
Telefoon lijkt iets sneller, bijvoorbeeld het scrollen van websites in chrome lijkt vloeiender te gaan.
ben benieuwd of het beter/slechter of hetzelfde is gebleven.
Ik heb weer aangezet: Lock screen instantly with side key.
Dan klik je er weer op en zie je het 5G icoontje bovenin en de data pijltjes.
Ik blijf data pijltjes houden omdat ik WhatApp op Windows aan heb.
Heel af en toe zie je ook het WhatsApp (check berichten?) icoontje verschijnen.
Nu kijken of de verbinding ook daadwerkelijk blijft werken.
Update: Dat was een korte test.
Phone not connected. Drama. Begin met nu af te vragen of het een modem limitatie is.
Lijkt wel iets sneller te reconnecten, dat wordt de volgende test.
Update 2: Lijkt toch iets stabieler dan voorheen.
Vooral WhatApp Windows opstarten laad nu vrijwel direct nu.
Meestal na een bericht op mijn telefoon start ik de Windows app even op.
We gaan het monitoren!
Berichten sturen en verbinding wordt weer verbroken. Niets veranderd blijkbaar. We geven het gewoon op!
[ Voor 36% gewijzigd door neeecht op 11-05-2021 16:16 ]
Ook met DSaudio contstant issues. TIjdens het streamen geen muziek meer, moet ik eerst 1 nummer terug, en weer naar voren en dan doet hij het weer. (in combi met AA).
En begint bijna elke keer weer opnieuw of op de opgeslagen nummers, maar niet waar hij gebleven was.
Ook AA traag als...
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
De link waar ze naar verwijzen toont echter niet het changelog:
https://doc.samsungmobile.com/SM-G998B/PHN/doc.html
Maar lang verhaal kort, er is weinig veranderd.
Dat had ik de vorige keer ook, na een update werkt het even goed en daarna begint het weer.neeecht schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:15:
Eerste test lijkt erop dat de (5G) verbinding nu tot stand blijft op de S21, ook met gelockt scherm.
Ik heb weer aangezet: Lock screen instantly with side key.
Dan klik je er weer op en zie je het 5G icoontje bovenin en de data pijltjes.
Ik blijf data pijltjes houden omdat ik WhatApp op Windows aan heb.
Heel af en toe zie je ook het WhatsApp (check berichten?) icoontje verschijnen.
Nu kijken of de verbinding ook daadwerkelijk blijft werken.
Update: Dat was een korte test.
Phone not connected. Drama. Begin met nu af te vragen of het een modem limitatie is.
Lijkt wel iets sneller te reconnecten, dat wordt de volgende test.
Update 2: Lijkt toch iets stabieler dan voorheen.
Vooral WhatApp Windows opstarten laad nu vrijwel direct nu.
Meestal na een bericht op mijn telefoon start ik de Windows app even op.
We gaan het monitoren!
Berichten sturen en verbinding wordt weer verbroken. Niets veranderd blijkbaar. We geven het gewoon op!
Het stomme is dat ik soms echt helemaal nergens last van heb en het andere moment is het echt drama met WA disconnects, heel erg vreemd.
Dan druk je toch op pauze...Tweddy schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:14:
Wat een enorme download zeg. Heb een beetje spijt dat ik het onder werk(Teams)tijd aan het doen ben want het trekt nogal een wissel op mijn netwerk haha.
[ Voor 15% gewijzigd door Dancis op 12-05-2021 19:50 ]
Yup, hier ook vandaagDancis schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:10:
Hier komt de mei update binnen. Ik heb een Vodafone toestel.
"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)
Ik heb het idee dat de batterij van mijn s21+ hetzelfde is gebleven. Wel voelt de telefoon sneller aan en lijkt de vingerscanner beter te werken.Aggressor schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:16:
[...]
als je iets over de accuduur kan zeggen, graag
ben benieuwd of het beter/slechter of hetzelfde is gebleven.
Sinds de mei update is de camera bij mij een stuk verbeterd. Zijn de foto's eindelijk beter dan mijn oude s10e.
Weet niet of die mei instelling het grote verschil heeft gemaakt of een instelling verkeerd stond, maar jemig wat een verschil!
Staat meldingen van telefoongesprekken wel aan bij instellingen --> meldingen --> opgenomen Apps?vbandr84 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:44:
Vraagje....als ik een gemiste oproep heb dan zie ik dit niet in mijn lockscreen ( andere berichten wel ) Als ik dan mijn scherm ontgrendel dan zie ik het wel. Iemand een idee?
Heb hier inderdaad ook last van, vooral bij een lantaarnpaal zie je dit heel duidelijk. Zodra ik switch naar de groothoeklens is het praktisch gezien weg. Dit mag toch eigenlijk niet bij zo'n dure telefoon. Lijkt me ook dat dit probleem in de lens zit, vraag me af of toekomstige updates veel uit zullen maken.Loesloes schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 01:59:
Wie heeft hier meer last van. Ik mag toch echt hopen dat dit word opgelost want zoveel geld voor een telefoon mag dit toch niet voorkomen.

:strip_exif()/f/image/fLm7FwtH192zV1fMxmtr8iVz.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog meer mensen die hier zoveel last van hebben? Vind het erg storend zo, zeker als je bedenkt dat mijn s9 dit helemaal niet had.
[ Voor 28% gewijzigd door TMCThomas op 14-05-2021 00:18 ]
Om te weten of het aan de lens licht zou je andere camera software kunnen gebruiken.TMCThomas schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 23:45:
[...]
Heb hier inderdaad ook last van, vooral bij een lantaarnpaal zie je dit heel duidelijk. Zodra ik switch naar de groothoeklens is het praktisch gezien weg. Dit mag toch eigenlijk niet bij zo'n dure telefoon. Lijkt me ook dat dit probleem in de lens zit, vraag me af of toekomstige updates veel uit zullen maken.
Nog meer mensen die hier zoveel last van hebben? Vind het erg storend zo, zeker als je bedenkt dat mijn s9 dit helemaal niet had.
Hoe is het resultaat met bijvoorbeeld Gcam?
https://www.gizmochina.co...amsung-galaxy-s21-series/
Hier staat ook dat het door de lens zelf komt:TMCThomas schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 23:45:
[...]
Heb hier inderdaad ook last van, vooral bij een lantaarnpaal zie je dit heel duidelijk. Zodra ik switch naar de groothoeklens is het praktisch gezien weg. Dit mag toch eigenlijk niet bij zo'n dure telefoon. Lijkt me ook dat dit probleem in de lens zit, vraag me af of toekomstige updates veel uit zullen maken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://robinwong.blogspo...-ultra-camera-review.html
Vreemd genoeg heeft de gewone S21 er nagenoeg geen last van...LENS FLARE
Flare is a persistent problem for the cameras, and there is nothing that can be done to remedy this. Whenever the camera is pointed at a strong source of light. flare can be an issue, with blobs of unwanted light or leaks happening. Perhaps some better coating for the lens to resist ghosting and flare can help in future camera design for Samsung, after all, some very bad flares can ruin the image altogether.
Mooi artikel, samengevat was zijn uitkomst:ArcticWolf schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:35:
[...]
Hier staat ook dat het door de lens zelf komt:
https://robinwong.blogspo...-ultra-camera-review.html
Lees ik dan dit artikel (uit 2016 al) is mijn conclusie dat lens flare ook via de software weggewerkt kan worden:WHAT I LIKE
- Impressive main camera delivering great results
- Versatile ultra wide, medium telephoto and super telephoto cameras
- Super telephoto camera (240mm) is surprisingly good - a gamechanger
- Snappier, smoother shooting experience
- Fantastic Dynamic AMOLED 2X Screen
WHAT COULD BE IMPROVED
- In camera image processing can be reworked - too aggressive now
- Lens flare can be a problem - apply better lens coating
- Disable digital zooms (software related) - useless and problematic
https://www.androidcentra...-what-it-and-how-avoid-it
Google has acknowledged that many Pixel owners are unhappy with the lens flare, and is working to have the camera software identify and synthetically remove egregious lens flare when you shoot in HDR+ (as the Pixel is set to by default).
Zeker hier ook. Heb al eerder eens gereageerd maar ben zo ontzettend teleurgesteld in de ultra. Enorme lensflare zoals je hier laat zien ik heb dezelfde flare en zie online meer mensen die allemaal het zelfde hebben. Ronduit slechte camera. Ik maak vooral natuur foto's, die zijn zo slecht als de zon schijnt dan heb je allemaal die flare erin. Had gehoopt dat het eens opgelost zou worden door updates maar tot nu toe eigenlijk ergenissen als ik mooie foto's wil maken. Zit soms te denken om hem te verkopen of te ruilen maar hij was zo duur, veel geld voor mij en dan heb je zo een slecht telefoon als het op de camera aankomt. Waardeloos toch.TMCThomas schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 23:45:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo hé! Die flares zijn behoorlijk aanwezig inderdaad. Opzich geen lelijke flare, het zou slechter kunnen
Mooi voorbeeld van specs vs praktijk. Lenzen en coatings trekken geen publiek, dus daar hoor je niks over van de marketing afdeling.
In de professionele fotografiemarkt worden coatings en lensopbouw wel benadrukt en ook uitgebreider beoordeeld in reviews.
Ondanks dat het indrukwekkend is wat de techgiganten uit die kleine camera's weten te persen is er dus zeker nog verbetering mogelijk!
Ook nog een leuke bevinding van mijn kant wat aansluit in dit verhaal: de lens van mijn S7 was scherper tot in de hoeken dan mijn S10.
Canon EOS R | Olympus OM-1
Had er nog niet bij stil gestaan, maar hier werkt hij idd ook niet meer..
F weer opnieuw aanzetten dat play knopje in de galaxy store, dat werkte bij mij.Gismo1979 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 19:29:
Sinds de laatste update werkt Smart Lock bij mij niet meer. Google Play service cache legen, locatie opnieuw instellen werkt niet. Iemand anders hier ook last van?
Pixel 9 Pro XL
Geen idee wat je bedoelt. Onder galaxy store kan ik geen smart lock of google play service vinden.dave1972 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 20:55:
[...]
F weer opnieuw aanzetten dat play knopje in de galaxy store, dat werkte bij mij.
[ Voor 95% gewijzigd door dave1972 op 15-05-2021 21:11 ]
Pixel 9 Pro XL
Ik kan sinds de laatste mei update (S21 Ultra 512GB) geen ABN Amro QR Codes meer scannen. Lijkt dat er soort weerkaatsing/flare is vanaf het computerscherm en het de QR codes niet meer pakt...
Na lange tijd gebruik moeten maken van de e.dentifier2 omdat de scan niet werkte.
1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh
Net getest op de ABN site in te loggen met een QR code, werkt prima en snelMirabis schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:32:
Kan een van jullie iets voor mij testen (QR code scannen van pc scherm)?
Ik kan sinds de laatste mei update (S21 Ultra 512GB) geen ABN Amro QR Codes meer scannen. Lijkt dat er soort weerkaatsing/flare is vanaf het computerscherm en het de QR codes niet meer pakt...
Na lange tijd gebruik moeten maken van de e.dentifier2 omdat de scan niet werkte.
Just here for the fun
Dat had ik dus ook, maar dan al na de april-update en bij ING en DigiD. De mei-update komt nu binnen; zal zo es checken. Was wel afhankelijk van het scherm; op mijn eigen 2 schermen ging het niet, op het (glanzende) scherm van de laptop van mijn vrouw werkte het wel.Mirabis schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:32:
Kan een van jullie iets voor mij testen (QR code scannen van pc scherm)?
Edit: DigiD werkt nu.
Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650
Zijn er nog alternatieven voor die dramatische Rabo Wallet app? Google Pay/Android Pay kan nog niet lijkt me, nog ideeën/tips?
P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024
Eigenlijk gebruik ik al jaren de ING NFC betaalfunctie naar volle tevredenheid. Maar Rabo geen ervaring mee met NFC.kramon schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:43:
Ik heb een iPhone XS Max en een S21 Ultra wat daarvan de vervanger zou zijn. Doordat ik twee weken geleden met een falende Rabo Wallet app in de supermarkt stond ben ik weer terug naar mijn XS Max gegaan. Die shit moet gewoon werken, echt jammer.
Zijn er nog alternatieven voor die dramatische Rabo Wallet app? Google Pay/Android Pay kan nog niet lijkt me, nog ideeën/tips?
Just here for the fun
Dus een camera is slecht vanwege de lensflare. Ik kan best begrijpen dat het in jouw situatie een probleem is en ik zou dan ook op zoek gaan naar een camera met kleinere lens zoals de gewone S21 of S20. Lensflare is mij nooit opgevallen maar ik fotografeer ook niet tegen het licht in.Loesloes schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:04:
[...]
Zeker hier ook. Heb al eerder eens gereageerd maar ben zo ontzettend teleurgesteld in de ultra. Enorme lensflare zoals je hier laat zien ik heb dezelfde flare en zie online meer mensen die allemaal het zelfde hebben. Ronduit slechte camera. Ik maak vooral natuur foto's, die zijn zo slecht als de zon schijnt dan heb je allemaal die flare erin. Had gehoopt dat het eens opgelost zou worden door updates maar tot nu toe eigenlijk ergenissen als ik mooie foto's wil maken. Zit soms te denken om hem te verkopen of te ruilen maar hij was zo duur, veel geld voor mij en dan heb je zo een slecht telefoon als het op de camera aankomt. Waardeloos toch.
Voor 90% in de andere gevallen is het gewoon een goede camera in vergelijking met andere smartphones in deze klasse.
Mijn enigste kritiekpunt zijn de huidskleuren die ik niet goed vind. Maar ja zo heeft iedereen wel wat.
De iPhone 12 camera vind ik het beste maar een iPhone kan me nooit echt bekoren.
Nog nooit problemen gehad met de Rabo wallet met S20 en S21 Ultra. Heb je misschien instellingen gewijzigd? NFC moet natuurlijk wel altijd aan staan.kramon schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:43:
Ik heb een iPhone XS Max en een S21 Ultra wat daarvan de vervanger zou zijn. Doordat ik twee weken geleden met een falende Rabo Wallet app in de supermarkt stond ben ik weer terug naar mijn XS Max gegaan. Die shit moet gewoon werken, echt jammer.
[ Voor 18% gewijzigd door Garret1410 op 17-05-2021 22:12 ]
P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024
Ik heb onlangs ook een issue gehad met de klantenkaarten in de Rabo Wallet app toen ik geen internet had, verbinden met de winkel wifi en het werkte weer. NFC betalen echter geen enkel probleem. Gezien alle reacties die ook geen problemen hadden met betalen heb je of enorm pech gehad, of iets per ongeluk gesloopt.kramon schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:43:
Maakt niet uit met welk programma ik ze open op de PC (Paint Shop Pro, Paint, Foto's). Maakt niet uit hoe ik deel (Dropbox of via e-mail).
Het gekke is dat het afbeeldingspictogram wèl gewoon de foto laat zien, zie hierna.
Waar kan dit aan liggen?
Ik heb al 15 jaar Android, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt....
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q1j2cN5WbcGdGG9hfNL8aUGf.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A9Z9JA45ql802ykxHR6v46q9.jpg?f=user_large)
Samsung S23 Ultra 256GB
Het kan gewoon het formaat zijn van de foto dat de computer er moeite mee heeft die te tonen, of te weinig geheugen voor die applicatie.wvexeltweakers schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:05:
Als ik foto's heb gemaakt met mijn S21 en die deel naar mijn computer, dan krijg ik erg vaak verminkte foto's te zien. Of helemaal zwart, of zwart met allerlei gekleurde streepjes erdoor.
Maakt niet uit met welk programma ik ze open op de PC (Paint Shop Pro, Paint, Foto's). Maakt niet uit hoe ik deel (Dropbox of via e-mail).
Het gekke is dat het afbeeldingspictogram wèl gewoon de foto laat zien, zie hierna.
Waar kan dit aan liggen?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Probeer het eens in een ander programma te openen, begin met Irfanview https://www.irfanview.com/ en voor bewerken kijk naar iets zoals The GiMP? https://www.gimp.org/
Ook al een andere computer geprobeerd?wvexeltweakers schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:05:
Als ik foto's heb gemaakt met mijn S21 en die deel naar mijn computer, dan krijg ik erg vaak verminkte foto's te zien. Of helemaal zwart, of zwart met allerlei gekleurde streepjes erdoor.
Waar kan dit aan liggen?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Applicatie beschikt over 30 GB, en ook bij andere progs hetzelfde helaas.swhnld schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:51:
[...]
Het kan gewoon het formaat zijn van de foto dat de computer er moeite mee heeft die te tonen, of te weinig geheugen voor die applicatie.
Probeer het eens in een ander programma te openen, begin met Irfanview https://www.irfanview.com/ en voor bewerken kijk naar iets zoals The GiMP? https://www.gimp.org/
Ga ik proberen
Nee, staat uit. Moest ik zoeken, want had er nog nooit van gehoord.Hakki schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:52:
Toevallig de HEIF-instelling aanstaan en een PC/programma dat er niet mee overweg kan?
Samsung S23 Ultra 256GB
Nu geprobeerd, en daarop krijg ik ook een zwarte foto te zien. Maar op die computer krijg ik wel een foutmelding "Kleurprofielen komen niet overeen. Actief: sRGB Color Space profile. Ingesloten: ".
Kennelijk wordt er bij (bepaalde) foto's een apart kleurprofiel gebruikt, leid ik daaruit af. Erg fijn, maar hoe kan ik dat uitzetten....
Waarom doen ze dit soort onzin allemaal, heb ik toch niet om gevraagd.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UvAri8yOAMBCxFQeW0yMazFc.jpg?f=user_large)
Samsung S23 Ultra 256GB
En als je de foto opent door je telefoon op je computer aan te sluiten en naar de map te gaan waar de foto in staat op je telefoon? Dan kun je uitsluiten of het aan het delen ligt of aan de foto zelf.wvexeltweakers schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:05:
Waar kan dit aan liggen?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In elk geval niet bewust.Gismo1979 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:40:
@wvexeltweakers Misschien een filter aanstaan met fotograferen?
Ga ik ook proberen.FriXion schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:44:
[...]
En als je de foto opent door je telefoon op je computer aan te sluiten en naar de map te gaan waar de foto in staat op je telefoon? Dan kun je uitsluiten of het aan het delen ligt of aan de foto zelf.
Het aparte is dat het niet altijd zo is. Net 2 foto’s gemaakt en naar de pc gedeeld, gewoon goed te openen (…)
Samsung S23 Ultra 256GB
Als ik dat doe, krijg ik ook een zwarte foto met kleurstrepen.FriXion schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:44:
[...]
En als je de foto opent door je telefoon op je computer aan te sluiten en naar de map te gaan waar de foto in staat op je telefoon? Dan kun je uitsluiten of het aan het delen ligt of aan de foto zelf.
En ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden: ik heb nu gemerkt dat dit probleem zich voordoet als ik een foto op de telefoon heb bewerkt. Ik heb namelijk de gewoonte om (sommige) foto's bij te snijden en dan te delen. En de bijgesneden foto's hebben dit "probleem". Alle andere foto's kan ik gewoon goed openen en zien.
Dus kennelijk schrijft de S21 de bewerkte foto's in een ander kleurprofiel ofzo weg, en kan door de pc niet gelezen worden. Is dit enkel bij mij zo? En kunnen jullie bijgesneden foto's die worden gedeeld wèl gewoon openen op de pc?
Dus mijn voorlopige oplossing: als ik iets wil delen, niet bijsnijden op de telefoon.
Ik lees net op Galaxyclub dat de Camera app sinds 11 mei 21 geupdate is (en die versie heb ik inderdaad). Het gaat om versie 11.0.02.96. Maar of dit probleem daardoor komt weet ik niet, kan me niet meer herinneren hoelang dit precies speelt.
[ Voor 19% gewijzigd door wvexeltweakers op 19-05-2021 23:14 ]
Samsung S23 Ultra 256GB
Hier net eens geprobeerd om een geknipte foto te kopiëren naar mijn laptop en deze te openen. Met de standaard viewer van windows 10 kan ik deze foto openen. Ik heb ook de laatste versie van de camera app.wvexeltweakers schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:59:
[...]
Als ik dat doe, krijg ik ook een zwarte foto met kleurstrepen.
En ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden: ik heb nu gemerkt dat dit probleem zich voordoet als ik een foto op de telefoon heb bewerkt. Ik heb namelijk de gewoonte om (sommige) foto's bij te snijden en dan te delen. En de bijgesneden foto's hebben dit "probleem". Alle andere foto's kan ik gewoon goed openen en zien.
Dus kennelijk schrijft de S21 de bewerkte foto's in een ander kleurprofiel ofzo weg, en kan door de pc niet gelezen worden. Is dit enkel bij mij zo? En kunnen jullie bijgesneden foto's die worden gedeeld wèl gewoon openen op de pc?
Dus mijn voorlopige oplossing: als ik iets wil delen, niet bijsnijden op de telefoon.
Ik lees net op Galaxyclub dat de Camera app sinds 11 mei 21 geupdate is (en die versie heb ik inderdaad). Het gaat om versie 11.0.02.96. Maar of dit probleem daardoor komt weet ik niet, kan me niet meer herinneren hoelang dit precies speelt.
Bedankt voor het proberen!Gismo1979 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:28:
[...]
Hier net eens geprobeerd om een geknipte foto te kopiëren naar mijn laptop en deze te openen. Met de standaard viewer van windows 10 kan ik deze foto openen. Ik heb ook de laatste versie van de camera app.
Samsung S23 Ultra 256GB
Krijg alleen het gevoel dat ik het beter andersom had kunnen doen. Eerst hier lezen en daarna een telefoon kiezen

Verbaasd me dat er mensen zijn die de telefoon in de prullenbak willen gooien en hun S8 boven de s21 ultra zetten.
Zijn er ook mensen die gewoon echt tevreden zijn?
Edit:
Kom zelf van een s10 af met een accu die zijn beste tijd heeft gehad en een scherm dat regelmatig gaat bibberen tijdens scrollen op gamen. Verder dit tevreden over de telefoon, maar scherm en accu vervangen is de moeite niet waard.
Hoop toch wel een grote stap vooruit te kunnen maken met de s21u
[ Voor 28% gewijzigd door AndereKoekoek op 21-05-2021 09:26 ]
Natuurlijk. Mensen komen hier niet elke dag melden hoe blij ze zijn met hun telefoon.AndereKoekoek schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:04:
Gisteravond een S21 Ultra besteld en dacht daarna even dit topic door te lezen voor tips en trucs.
Krijg alleen het gevoel dat ik het beter andersom had kunnen doen. Eerst hier lezen en daarna een telefoon kiezen
Verbaasd me dat er mensen zijn die de telefoon in de prullenbak willen gooien en hun S8 boven de s21 ultra zetten.
Software probleempjes heeft iedere telefoon en worden meestal wel opgelost.
Voor mij de perfecte telefoon, enige nadeel wat ik kan verzinnen is het gewicht.AndereKoekoek schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:04:
Gisteravond een S21 Ultra besteld en dacht daarna even dit topic door te lezen voor tips en trucs.
Edit:
Kom zelf van een s10 af met een accu die zijn beste tijd heeft gehad en een scherm dat regelmatig gaat bibberen tijdens scrollen op gamen. Verder dit tevreden over de telefoon, maar scherm en accu vervangen is de moeite niet waard.
Maar verder uitermate tevreden, ook over de camera.
Minpunten zijn er altijd natuurlijk.
Vind de telefoon erg langzaam worden als google auto draait, maar je mag zowieso niet aan je telefoon zitten tijdens rijden..
Just here for the fun
Ik kom zelf van een note 9 af, nadat deze spontaan was overleden. Los van een klein uitstapje naar een Nexus 6P heb ik altijd samsungmodellen gehad. De keuze voor een nieuw samsungmodel was dan ook niet zo heel moeilijk. Ik heb nog wel even naar Oneplus gekeken, maar de 9 Pro was op dat moment nog niet beschikbaar en ik kon ook niet meer wachten natuurlijkAndereKoekoek schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:04:
Edit:
De keuze voor een nieuw samsungtoestel was dus snel gemaakt. Aangezien ik 'm graag gebruik voor foto's (vakantie e.d.) en de grootst mogelijke accu wil, werd het dus de Ultra. Ook de langere software ondersteuning van samsung reviews: De belofte van smartphone-updates - Wie belooft wat en komen ze dat na?
is wel lekker natuurlijk. Dus ik hoop toch die 3 jaar met dit toestel wel te halen. Mijn ervaringen tot nu toe (in een paar punten):
- Performance
Top, zoals je mag verwachten (overigens met de note 9 ook prima)
- Camera
Top, zoals je mag verwachten, ook het extra hardwarematig zoomen is een nuttige functie
- Accu
Prima, beter dan de note 9. Kan altijd beter natuurlijk. Wel met 2 simkaarten, gps altijd aan etc. (corona melder)
Gewicht is inderdaad aan de zware kant, maar daar heb ik zelf niet echt problemen mee.
Ik moet nog steeds wel een beetje wennen aan de vingerafdrukscanner. Omdat het geen fysieke knop meer is, heb je niet echt een referentiepunt. Dit probleem is denk ik niet uniek voor de S21 Ultra en het schijnt al een stuk beter te zijn dan de S20, aangezien de scanner wat groter is.
Nee, ik iig. niet. Ik kom van een S8+(4 jaar gebruikt) en vindt de S21 ultra alles behalve een waardige upgrade. Ik durf wel te stellen dat dit 1 van mijn slechtste €1000+ uitgaven is geweest van de afgelopen jaren.AndereKoekoek schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:04:
Edit:
Het scherm van mijn S8+ is nog steeds prachtig, en 1 op 1, ik zie bijna geen verschil met de Ultra. De batterij van de ultra gaat natuurlijk langer mee, want 4 jaar jonger. Maar eigenlijk de zelfde batterijduur als wat de S8+ 4 jaar geleden deed. De ultra is ook "sneller", maar niet wereld schokkend.
Daarnaast geen 3,5mm jack, geen SD card uitbreiding, geen notificatie led, geen bio sensor meer voor Samsung Health, een gigantisch camera eiland die bij mij altijd in de weg zit, unlock via fingerprint is echt hit and mis . En gezichtsherkenning is net zo slecht als bij de S8+. Daarnaast nog de nodige "melding" problemen.
Langere Software ondersteuning voor oudere toestellen, was in mijn ogen, een veel betere optie geweest.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
FWIW: Ik ben enorm tevreden met m'n s21 ultra, komende van een S10. Niets te vrezen!AndereKoekoek schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:04:
Edit:
Ik ben zeer tevreden gebruiker ! In het verleden OP5T en Xiaomi 9Tpro gehad en ga mijn s21ultra zeker niet in de prullenbak gooien.AndereKoekoek schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:04:
Edit:
Er zijn andere mensen die gewoon de duurste optie kopen, en zou het een auto zijn dan denken dat ze meteen net zo goed kunnen rijden als Max Verstappen.
Dan zijn er mensen die goed naar de specs kijken en reviews lezen.
En het gros wat overblijft koopt gewoon de opvolger van hun vorige toestel.
En dan komt de ontvangst van het toestel, en voor de meeste mensen is er niets aan de hand, doen er alles mee wat ze willen, als ze al op Tweakers zitten komt er misschien een blije reactie op dit topic dat ze het toestel ook hebben, en daar blijft het bij.
Echter, helaas werkt Samsung met een deadline, en is de praktijk dat er bij oplevering kinderziektes zijn. Dus de eerste 2 maanden zijn er wat meer updates, maar al snel zie je dat de boel stabiliseert. Echter dan staan de mensen die last hebben al online te roepen om hun klacht kenbaar te maken. Dus dat zie je hier dan ook terug in de berichten.
De volgende stap wat overblijft is een probleem wat niet, of niet makkelijk op te lossen is. Zie bijvoorbeeld de Lens Flare meldingen wat mogelijk ligt aan de coating van de camera lenzen. Om dat goed op te lossen moet het toestel terug naar de fabriek. Mogelijk dat met de processing het nog verbeterd, maar verder moet je er mee leren leven, of toestel verkopen voor een ander toestel, en dan hopelijk leren de reviews en voorbeeld foto's af te wachten voordat je weer zo een aankoop doet in plaats van impulsief kopen.
Mijn ervaring, ik ben blij met het toestel. De 10x zoom gebruik ik regelmatig als vergrootglas om zaken in de verte te kunnen zien/lezen. Met alle functionaliteit en werkapps er op haal ik 2 volle dagen ermee op de accu.
Ten opzichte van de Note 8 die ik hiervoor had is er weinig merkbaar verbeterd, alleen de camera zoom en de software upgrades/updates zijn merkbaar aanwezig. Dat er onder water 5G en andere verbeteringen in zitten als 120hz scherm refresh is minder merkbaar. Maar dat is dan ook de huidige staat van de smartfoon ontwikkeling. De boel is feitelijk volwassen en uitontwikkeld. Er is een stukje evolutie maar geen revolutie. En dus zie je dat Samsung de ondersteuning verlengt van de modellen want klanten klagen dat ze geen verbetering zien naar een nieuwer model te gaan, en overheden overwegen ingrijpen op te veel afval uit de industrie.
Lang verhaal kort, als jij verwacht dat de S21 Ultra gewoon doet wat je gewend was te kunnen op je vorige telefoon, en je gerealiseerd hebt dat je mogelijk geen 3.5mm e.d. meer hebt, maar 10x optische zoom, kun je veel plezier hebben met dit toestel de komende 4 tot 5 jaar dat Samsung het zal ondersteunen.
Dat dingen als een 3.5mm aansluiting, SD kaart, notificatieled etc. ontbreken is natuurlijk al bekend voordat je em koopt en dat mis ik persoonlijk niet. Ook hoor ik vaker dat de vingerafdrukscanner niet goed werkt maar dat probleem heb ik nog nooit ervaren en ik unlock mijn telefoon altijd daarmee. Zelfde geldt voor Whatsapp web, dat gebruik ook ook dagelijks zonder dat het ooit niet gewerkt heeft.
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic
In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.