Acties:
  • 0 Henk 'm!
yinx84 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:01:
Heb op al m'n vorige Galaxy toestellen altijd met veel plezier gebruikgemaakt van Disconnect Pro. Helaas werkt die niet meer op de S21. Las op Reddit een comment van iemand die contact gezocht had met de devs, die gaven aan er mee bezig te zijn... maar blijkbaar krijgen ze het nog niet voor elkaar.

Iemand een alternatieve ad blocker? Ik weet dat in de Samsung Browser een build-in blocker zit die erg prima schijnt te zijn, maar ik ben té gehecht aan Chrome.
Overstappen op een andere op Chrome gebaseerde browser zoals brave of Edge (zit ook een adblocker ingebouwd)? Scheelt ook enorm accu gebruik, Chrome heeft enorm veel overhead met alle data die het voor Google verzameld tijdens gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
swhnld schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:04:
[...]

Overstappen op een andere op Chrome gebaseerde browser zoals brave of Edge (zit ook een adblocker ingebouwd)? Scheelt ook enorm accu gebruik, Chrome heeft enorm veel overhead met alle data die het voor Google verzameld tijdens gebruik.
Denk dat je gelijk hebt. Toch maar eens de Samsung browser proberen, want volgens mij is die ook gebaseerd op Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-08 09:46
Feedback op moderatie mag in hier: Ideeën- & Feedbacktopic voor Tablets & Telefoons

[ Voor 37% gewijzigd door 13art op 22-02-2021 15:25 ]

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
Ikzelf gebruik adaway ... De nonrooted versie

Samsung Flip 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:31
neeecht schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:25:
[...]

Aub een screenshot van bellen naar: *#0011#
Tijdens een actieve data verbinding/speedtest.

Tijdens/in screenshot menu kun je pijltje naar beneden tikken voor volledige tekst screenshot.
Geen idee wat erop te zien valt, vertel het mij maar :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pbYD8jlF85sN1qisUDYGz33EeyA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m69LIRa6fza1fbQLMwkNBLEQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KtYhdLzGU2R-dSWkT5uQb1M9i6U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/0x557DeYhaYq9zpa1pOyz4BG.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Heb op al m'n vorige Galaxy toestellen altijd met veel plezier gebruikgemaakt van Disconnect Pro. Helaas werkt die niet meer op de S21.
Heb ik nog staan op mijn S21 Ultra. Ik zie wel bij recente activiteit nog dingen staan die tegengehouden worden, wellicht andere zaken dan reclamebanners.
Maar ik heb ook en Blokada VPN aanstaan (ooit eens een update gehad van Disconnect die veel meer reclame door liet). Beide draaien tegelijkertijd, dus wellicht is de blokada die alles doet nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Heb op al m'n vorige Galaxy toestellen altijd met veel plezier gebruikgemaakt van Disconnect Pro. Helaas werkt die niet meer op de S21. Las op Reddit een comment van iemand die contact gezocht had met de devs, die gaven aan er mee bezig te zijn... maar blijkbaar krijgen ze het nog niet voor elkaar.

Iemand een alternatieve ad blocker? Ik weet dat in de Samsung Browser een build-in blocker zit die erg prima schijnt te zijn, maar ik ben té gehecht aan Chrome.
Ik maak gebruik van firefox icm de addon "Ublock" en "Dark Reader". Beide addon zijn gelijk aan de desktop versie en firefox werkt verder prima. Met zo'n grote smartphone is het wel fijn dat de bar onderin zit.

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 22-02-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:18
Hakki schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:09:
[...]

Geen idee wat erop te zien valt, vertel het mij maar :)
[Afbeelding][Afbeelding]
Cool! Band N78, 3500 MHz met 50 MHz bandbreedte!
Daar moeten we in Nederland zeker nog een jaar op wachten.

Midden frequentie is: 3774.72 MHz.
In Nederland wordt 3450-3750 MHz geveild.
Begin en eind 50 MHz mogelijk veel later ook nog:
In de afgelopen periode is gebleken dat een oplossing in het kader van internationale samenwerking in principe haalbaar is.
Alle inzet is er op gericht om tijdig, dat wil zeggen vóór september 2022 deze internationale oplossing te realiseren.
Hiermee zal 300 MHz, lopend van 3450–3750 MHz, vanaf 1 september 2022 beschikbaar komen voor mobiele communicatie (5G).
Mocht de internationale oplossing niet tijdig gerealiseerd zijn, dan kan het noodzakelijk zijn om voor een korte periode een overbruggingsmaatregel te treffen.
Op dit moment wordt de kans dat een overbruggingsmaatregel noodzakelijk is als laag ingeschat.
Waar het belang van de nationale veiligheid dit vraagt, zullen in overleg tussen het ministerie van Defensie,
het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, het ministerie van Economische Zaken en Klimaat en de partijen die in de 3,5 GHz-veiling spectrum verwerven,
nadere afspraken worden gemaakt over de (technische) aard en exacte duur van de eventueel te treffen overbruggingsmaatregel.
De in te roepen overbruggingsperiode zal in ieder geval beperkt zijn tot maximaal 6 maanden.

De frequentieruimte tussen 3400–3450 MHz en de frequentieruimte tussen 3750–3800 MHz kan vanaf 2026 opnieuw voor lokaal gebruik ingezet kan worden.
Deze twee blokken van 50 MHz kennen mogelijk beperkingen als gevolg van bescherming van naburig gebruik, namelijk boven de 3800 MHz en onder de 3400 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielC.
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-08-2022
Sinds ik 5G uitgezet heb doet mn batterij het opeens een stuk beter. Heb de update nog niet uitgevoerd, maar lijkt er dus op dat je veel kunt besparen door:

- Geen Chrome te gebruiken
- Geen 5G aan te hebben
- Hearthstone niet in 120fps te draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1986
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-09 17:12
Ik heb sinds 2 dagen de S21 ultra, direct geupdatet naar AUB8.
Net heb ik mijn bluetooth aangemeld op mijn auto(2016 Lexus NX300h) maar het is 1 en al gestotter. De Huawei p30 pro die ik hiervoor had heeft nooit problemen gegeven.

Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigBangVampa
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:00
sander1986 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:15:
Net heb ik mijn bluetooth aangemeld op mijn auto(2016 Lexus NX300h) maar het is 1 en al gestotter. De Huawei p30 pro die ik hiervoor had heeft nooit problemen gegeven.

Iemand enig idee?
Ik had een gelijkaardig probleem en als ik mij nog goed herinner heb ik toen 'music share' uitgezet in de Bluetooth instellingen (Geavanceerd)

Hopelijk lukt dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:30
Ik heb m'n S21 Ultra SD888 inmiddels een week als erbij-telefoon en kwam achter het eerste nadeel: eSim staat uit! Dat had ik kunnen weten als ik wat meer research had gedaan overigens.

Mijn S21 komt dus uit Hong Kong en heeft als CSC code 'BRI' (Taiwan). Daar staat eSim uit en dat krijg ik dus ook niet zomaar terug. Ik kan wel een andere firmware flashen, maar dat is dan voor Exynos en ik ben bang dat ik dan alles verniel. Mogelijk dat het met een software update nog weer aan gaat... Ik heb het niet perse nodig, want ik heb ook gewoon de dual sim, maar vind het wel jammer.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1986
BigBangVampa schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:25:
[...]

Ik had een gelijkaardig probleem en als ik mij nog goed herinner heb ik toen 'music share' uitgezet in de Bluetooth instellingen (Geavanceerd)

Hopelijk lukt dit...
Straks even proberen! Thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:47
Ik "had" een S21 (nou ja...2 eigenlijk...2 abbonementen).

- Bij eentje deed de oorspeaker het echt enorm slecht met bellen, alsof je in een blikje in een aquarium zat te bellen.
- De andere doet het redelijk ok...

Nu maar weer wachten op een nieuwe (geretourneerd natuurlijk) en in de tussentijd jullie tips lezen.

Tevens tvp :P

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:47
F r a n k D schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:36:
Hoe ervaren jullie de gesprekskwaliteit zelf? Bij mijn S21 lijkt het alsof de speaker ratelt tegen iets.
Het is zeer storend tot niet mee te bellen.
Dat had ik dus ook, was niet te gebruiken...en terug gestuurd.

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1986
BigBangVampa schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:25:
[...]

Hopelijk lukt dit...
Helaas werkt het niet.... verschillende apps geprobeerd. Allemaal stotteren en als het niet stottert dan klinkt het als een oude plaat met kleine kraakjes erin zeg maar.... echt niet naar te luisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
sander1986 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:11:
[...]

Helaas werkt het niet.... verschillende apps geprobeerd. Allemaal stotteren en als het niet stottert dan klinkt het als een oude plaat met kleine kraakjes erin zeg maar.... echt niet naar te luisteren...
Misschien helpt een update van de software van je auto?

Een andere mogelijkheid is wellicht om de wifi uit te zetten als je de telefoon in de auto gebruikt. Ik weet niet of het waar is, maar deze tip kreeg ik van mijn autodealer. Deze gaf aan dat wifi een sterk signaal is wat voor problemen kan zorgen met bleutooth.

(De clio van mij werkt na een update van de autoradio wel beter maar niet vlekkeloos (ligt aan Renault aangezien het voorkomt bij een S6, S9 en S21+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mijn Huawei Mate 10 Pro kon niet goed verbinden met m'n bluetooth carkit (DVD90 uit 2006, UHP4 module), verloor na een paar seconden de verbinding. Maar deze S21 verbindt wel goed en kan ook goed bellen, het is geen HD kwaliteit maar het is te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42

Iemand enig idee?
Hier juist andersom. Met mijn Huawei P30 Pro kon ik nooit automatisch mijn Tesla openen zonder de app te oefenen. Met mij Samsung gaat het weer automatisch, zo relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1986
Ik heb een bericht naar Lexus gestuurd. Hopelijk is er een update anders gaat deze telefoon toch heel snel de deur weer uit 😔 zou erg zonde zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loesloes
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik heb sinds twee weken de Samsung s21 ultra maar ben tellerugesteld in de camera.

Al geruime tijd fotografeer ik met S20 en geen probleem mee gehad maar deze s21 ultra geeft hele lelijke lensflare als je een foto wil maken waar de zon op staat. Wat ik ook probeer hij blijft komen.

Wat baal ik enorm zeg, heb gespaard om deze ultra te.kopen. 1300 euro en dan laat hij slechte foto's zien van zonsopkomsten.
Ik heb vanuit alle hoeken gefotografeerd maar de enorme lensflare blijf komen. Om te testen heb ik op hetzelfde moment met mijn s20 dezelfde foto genomen en die is goed.

Wie heeft hier meer last van. Ik mag toch echt hopen dat dit word opgelost want zoveel geld voor een telefoon mag dit toch niet voorkomen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1-IlBIgY0LbX37hMZO_iuuQS_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mChghm1WaMSyrObDPe25DlyW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTyR9oxE44Sef-X6ymoYlJ4zDDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Mx5MFt5GT3BojJStD9bi2XF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYHZioyaypI7EpmNaA9mk_rN_hY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hUN9Ff7xd6flp7Sc2Mu2UtUO.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYYUiRNwj_FuNvOmH-F26nQYLnc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KBvYV2EPQtgjC3zuV6Wy3zus.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Loesloes op 23-02-2021 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielC.
Als we het hebben over software updates, kijken we dan near Baseband version of naar Build number?

Zojuist geupdate, bij Baseband start AUB8 en bij Build staat AUB9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielC.
Loesloes schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 01:59:
Ik heb sinds twee weken de Samsung s21 ultra maar ben tellerugesteld in de camera.

Al geruime tijd fotografeer ik met S20 en geen probleem mee gehad maar deze s21 ultra geeft hele lelijke lensflare als je een foto wil maken waar de zon op staat. Wat ik ook probeer hij blijft komen.

Wat baal ik enorm zeg, heb gespaard om deze ultra te.kopen. 1300 euro en dan laat hij slechte foto's zien van zonsopkomsten.
Ik heb vanuit alle hoeken gefotografeerd maar de enorme lensflare blijf komen. Om te testen heb ik op hetzelfde moment met mijn s20 dezelfde foto genomen en die is goed.

Wie heeft hier meer last van. Ik mag toch echt hopen dat dit word opgelost want zoveel geld voor een telefoon mag dit toch niet voorkomen.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Heb je dit met 108mp en met 10mp beide? Is een andere lens namelijk. Ook is het belangrijk dat de lens schoon is, maar ga er vanuit dat je dat al doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17:01
henklbr schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:36:
Goed nieuws voor T-Mobile (TNL) branded S21 Ultra:

Er staat een update klaar voor je telefoon: AUB9...
Ik sta er echt versteld van dat er nog steeds carrier branded versies van de telefoons verkocht worden... Aangezien ik mijn telefoons overal vandaan haal, voor de toekomst: hoe weet ik van te voren of het een branded toestel is? Want ik heb vorig jaar de Z Fold 2 5G via T-mobile gekocht, maar die was niet branded. Stel dat ik nu via T-Mobile de S21 had gehaald dan was dat een koude kermis geworden... doen ze het alleen bij de populaire "mainstream" toestellen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
DanielC. schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:13:
Als we het hebben over software updates, kijken we dan near Baseband version of naar Build number?

Zojuist geupdate, bij Baseband start AUB8 en bij Build staat AUB9.
Vreemd. Ik heb de S21+ en bij mij staat bij beide AUB8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

Wie heeft hier meer last van. Ik mag toch echt hopen dat dit word opgelost want zoveel geld voor een telefoon mag dit toch niet voorkomen.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Met de gewone S21 geen last van... neem aan dat je al hebt gespeeld met de verschillende camera instellingen en lenzen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VlSQ6gP.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-09 22:06

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Heb het net ook getest met mijn S21 Ultra, moet zeggen dat ik andere resultaten heb. Maar een beetje lens flare zie ik wel.

Hier een 108 MP en een 12MP versie

https://photos.app.goo.gl/mYn3oMhECqipJaGb9

https://photos.app.goo.gl/GguBB5ew8pYWmEnQ8

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loesloes
Brotuck schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:48:
[...]

Heb het net ook getest met mijn S21 Ultra, moet zeggen dat ik andere resultaten heb. Maar een beetje lens flare zie ik wel.

Hier een 108 MP en een 12MP versie

https://photos.app.goo.gl/mYn3oMhECqipJaGb9

https://photos.app.goo.gl/GguBB5ew8pYWmEnQ8
Dat zijn dezelfde lens flare dingen als ik heb. Die rode uitschieters. Echt dat mag niet. Baal daar van, heb je je spaarcenten in een ultra gezet heb je dit. Heb juist de ultra voor ook fotografie gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loesloes
ArcticWolf schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:28:
[...]

Met de gewone S21 geen last van... neem aan dat je al hebt gespeeld met de verschillende camera instellingen en lenzen?

[Afbeelding]
Jazeker, alles getest wat lenzen betreft. Ook in de pro stand.

Dit is iets wat eigenlijk niet kan, zeker niet van zo een duur toestel. Ik mag hopen dat updates komen die dat verbeteren. Lensflare kan altijd iets maar niet in deze mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Loesloes schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:54:
[...]

Jazeker, alles getest wat lenzen betreft. Ook in de pro stand.

Dit is iets wat eigenlijk niet kan, zeker niet van zo een duur toestel. Ik mag hopen dat updates komen die dat verbeteren. Lensflare kan altijd iets maar niet in deze mate.
Hier komt het idd ook terug:
https://robinwong.blogspo...-ultra-camera-review.html
WHAT COULD BE IMPROVED
- In camera image processing can be reworked - too aggressive now
- Lens flare can be a problem - apply better lens coating
- Disable digital zooms (software related) - useless and problematic

On the whole, I did enjoy myself shooting with the latest Samsung S21 Ultra, the cameras are fantastic and I get very pleasing results. I like the main camera and I still suggest you using it for most of your shoots with the S21 Ultra. Use only the other cameras when necessary, and I value the versatility of having options - ultra wide, medium telephoto and super telephoto. I noticed some improvements in image output - less chromatic aberration, and I also notice that the overall user experience of the S21 Ultra's camera modules are snappier, less laggy and smoother overall. I particularly like the super telephoto camera, providing a massive reach of 240mm, yet maintaining very high image quality output. The super telephoto camera sets apart the S21 Ultra from the predecessors, and also from other flagship smartphone cameras, it opens up a lot of shooting possibilities.

At the same time, I wish Samsung has less aggressive approach to their in camera image processing. The over-sharpening and too much noise filtering created very unnatural and fake looking results. Lens flare can be an issue when shooting against strong source of light, some improvement in lens coatings can be made in the future. Also, software can be improved, the switching to digital zoom was completely unnecessary in all situations, and can ruin a perfectly fine image.
Wel vreemd dat de gewone S21 (vooralsnog?) dit issue niet heeft en de Ultra wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:56
ArcticWolf schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:04:
Wel vreemd dat de gewone S21 (vooralsnog?) dit issue niet heeft en de Ultra wel.
Hieronder een foto die ik tegen de zon in heb genomen met de normale S21. Ook hier is lens flare te zien, maar ik stoor me er niet aan. Gewoon geen foto's tegen de zon in maken 😅.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pi6xNHYixM7I5WQSb7zCmeEFVZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YjEdO4BZMXw2qJOir0sHV6vQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Skix_Aces schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:14:
[...]

Hieronder een foto die ik tegen de zon in heb genomen met de normale S21. Ook hier is lens flare te zien, maar ik stoor me er niet aan. Gewoon geen foto's tegen de zon in maken 😅.
[Afbeelding]
Die lensflare vind ik toch echt een heel stuk minder (en zelfs een beetje natuurlijk) tov wat de ultra hierboven maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Skix_Aces schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:14:
[...]

[Afbeelding]
Laten we eerlijk wezen, als ik dat met mijn Nikon DSLR en 300 euro lens (nee zeker geen topmodel!) doe dan zit het ook vol met flares ;) Nog wel erger dan dit. Afhankelijk van de gebruikte lens is het zelfs veel erger.

Met smartphones heb je juist minder omdat er minder lens elementen zijn over het algemeen.

Ik vind dit behoorlijk meevallen omdat je hier tegen een keiharde lichtbron in schiet met een voorgrond die veel donkerder is. Daar kan je niet echt tegenop coaten.

[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 23-02-2021 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skix_Aces
GekkePrutser schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:38:
Ik vind dit behoorlijk meevallen omdat je hier tegen een keiharde lichtbron in schiet met een voorgrond die veel donkerder is. Daar kan je niet echt tegenop coaten.
Ja precies, ik vind de lens flare zelf ook meevallen. M'n punt was meer om te laten zien dat de normale S21 ook gewoon lens flare heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loesloes
ArcticWolf schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:04:
[...]

Hier komt het idd ook terug:
https://robinwong.blogspo...-ultra-camera-review.html

[...]

Precies dezelfde lensflare als in dit artikel heb ik ook. Lijkt dus een ultra ding. Wat waardeloos. En zoals ik kan lezen kunnen ze daar ook niks aan doen?. Nou ben je dan mooi klaar mee. Heb je zo een duur ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loesloes
GekkePrutser schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:38:
[...]

Laten we eerlijk wezen, als ik dat met mijn Nikon DSLR en 300 euro lens (nee zeker geen topmodel!) doe dan zit het ook vol met flares ;) Nog wel erger dan dit. Afhankelijk van de gebruikte lens is het zelfs veel erger.

Met smartphones heb je juist minder omdat er minder lens elementen zijn over het algemeen.

Nou, de voorganger heb ik heel jaar mee gefotografeerd en ook de zon in. Niets aan de hand. Op dezelfde manier met deze ultra foto's maken en dan heb je die lelijke ,echt ook niet een beetje, flare.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aUel9ze7dRu6Li4OeW68dllQz_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h9suQ0gfZjrkwEmZIkmacg1M.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Loesloes op 23-02-2021 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
@Loesloes Ik weet niet of het helpt, maar heb je de flares ook zo erg als je scene-optimalisties uit hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Ik zie het anders op de voorganger ook.. maar wel subtieler. Eens op zelfde moment zelfde foto nemen als je echt wilt vergelijken.
Zie er verder voor mij persoonlijk niet echt probleem in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:29
Je kan anders eens proberen met Gcam en zien wat resultaat dat geeft.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:17
Loesloes schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:51:
[...]

Precies dezelfde lensflare als in dit artikel heb ik ook. Lijkt dus een ultra ding. Wat waardeloos. En zoals ik kan lezen kunnen ze daar ook niks aan doen?. Nou ben je dan mooi klaar mee. Heb je zo een duur ding
Hoe meer elementen in een lens hoe meer kans op lens flare. Daarom kan het zijn dat de S21 hier geen last van heeft omdat die een andere lens heeft. Heeft niets met prijs te maken maar met de gebruikte techniek. iPhone 12 heeft ook heel veel last van lens flare.

Meestal probeer je directe lichtinval te vermijden maar in jouw geval is dat lastig maar misschien kun je spelen met de hoek waarmee je de foto neemt.

Het is mij nog niet opgevallen maar ik zal het eens testen of het een Ultra dingetje is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
Ik heb nu weer een 22.06 MB update op de S21.
AUB8/AUB8/AUB9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:37:
AUB8/AUB8/AUB9.
Grappig, op mijn S21 Ultra is het net andersom met de update van afgelopen week, AUB9/AUB9/AUB8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
AUB8/AUB8/AUB9.
Baseband update zo te zien (die is nu AUB9)

Al stond er ook "camera updates" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
AUB8/AUB8/AUB9.
Dat is een CP/Radio update

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Helaas nog steeds geen B32 bij KPN :o

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:53
Ik heb ondertussen al een maandje de S21.
In het algemeen tevreden, lekker vlot (kom van een S8).

Maar dingen zijn minder handig, en misschien dat iemand hier een oplossing voor heeft
-Vingerreader niet altijd mogelijk, als ik hem wil unlocken moet ik een pincode instellen (net zoals je hem herstart), de scanner is dan niet "actief" in beeld.
-Smartlock werk ook niet altijd even goed. Deze heb ik ingesteld voor thuis, maar moet daar ook nog vaak een pincode/vinger er op doen
-Android Auto is zeer traag in mijn Kia Ceed SW 2020. Dit was bij de S8 niet het geval. Alle vensters renderen langzaam, als je de kaart ervoor hebt (zowel maps, als Flitsmeister), dan rij je nie vloeiend, maar stok hij. Popups komen traag in beeld, en verwijden ook weer traag.

Vooral dat laatste is erg irritant. Is er een mogelijkheid om AA te resetten of iets in die trend, zonder dat het hele toestel gereset worden?

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Hakki
De eerste 2 opmerkingen zijn veiligheidsfeatures.
De laatste ivm AA: in de instellingen naar apps gaan, android auto en daar de cache en data wissen. (eventueel update downloaden via apkmirror)

• Renegade666
@Hakki
Bedankt.

Ik heb de cache/opslag gewist. Straks weer even proberen in de auto.
Versie van AA > 6.1.610524

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Hakki
Renegade666 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:53:
Ik heb de cache/opslag gewist. Straks weer even proberen in de auto.
Versie van AA > 6.1.610524
FYI: er is een 6.1.610544 beschikbaar.

• Renegade666
@Hakki
Staat er nu op :)

• Gismo1979
  • Niet online
Renegade666 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:35:
Ik heb ondertussen al een maandje de S21.
In het algemeen tevreden, lekker vlot (kom van een S8).

Maar dingen zijn minder handig, en misschien dat iemand hier een oplossing voor heeft
-Vingerreader niet altijd mogelijk, als ik hem wil unlocken moet ik een pincode instellen (net zoals je hem herstart), de scanner is dan niet "actief" in beeld.
-Smartlock werk ook niet altijd even goed. Deze heb ik ingesteld voor thuis, maar moet daar ook nog vaak een pincode/vinger er op doen
-Android Auto is zeer traag in mijn Kia Ceed SW 2020. Dit was bij de S8 niet het geval. Alle vensters renderen langzaam, als je de kaart ervoor hebt (zowel maps, als Flitsmeister), dan rij je nie vloeiend, maar stok hij. Popups komen traag in beeld, en verwijden ook weer traag.

Vooral dat laatste is erg irritant. Is er een mogelijkheid om AA te resetten of iets in die trend, zonder dat het hele toestel gereset worden?
Voor de vingerreader heeft de onderstaande reactie mij in ieder geval geholpen:
Batch schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:27:
[...]

Verwijder je opgeslagen vingerafdruk en voeg die opnieuw toe. Houd je duim verticaal op de sensor (dus recht omhoog). Beweeg je duim steeds iets naar links, rechts, boven en beneden, maar draai je duim niet, want dan gaat de herkenning achteruit. Als de vingerafdruk éénmaal is opgeslagen, kun je je duim zelfs omgekeerd op de sensor leggen en werkt het ontgrendelen nog steeds foutloos.
Het is nog niet helemaal vlekkeloos, maar de reader registreert mijn vingers nu wel beters.

• Renegade666
@Gismo1979
Het probleem is niet dat hij mijn vingers niet ziet. Het probleem is dat het scan gedeelte dan niet actief is, ik zie hem ook niet in beeld. Als hij er wel is, werken mijn duimen supersnel qua scanne.

• RamonRJC
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 15:46
Renegade666 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:08:
@Gismo1979
Het probleem is niet dat hij mijn vingers niet ziet. Het probleem is dat het scan gedeelte dan niet actief is, ik zie hem ook niet in beeld. Als hij er wel is, werken mijn duimen supersnel qua scanne.
Dat heeft ermee te maken dat je eens in de zoveel tijd even je pincode moet invoeren. Dat is ter beveiliging.

• Gismo1979
  • Niet online
@Renegade666 Wat heb je aanstaan onder: Instellingen -> Biometrie en beveiliging -> Vingerafdrukken.
Hier staat bij mij een optie om de scanner altijd actief te laten zijn.

• Renegade666
@Gismo1979
Dat staat ook aan.

Maar denk eerder dat het beveilingsoptie zoals @RamonRJC en @Hakki aangeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheeseruler
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 11:54
Sinds enkele weken gebruik ik de S21 normale versie met veel plezier.

Enige smetje is toch wel de disconnects van de Web Whatsapp.

Ik heb de gebruikelijke trucs al geprobeerd. De app is uitgezonderd van sluimerstand en dergelijke. Weet iemand een lijstje met settings die je in kan stellen? Misschien zie ik iets over het hoofd.

Heeft iemand hier nog gouden tips? Als ik de telefoon ook maar even aanraak heeft Web Whatsapp meteen verbinding :|

[ Voor 2% gewijzigd door cheeseruler op 25-02-2021 15:39 . Reden: grammatica ]

• Hakki
cheeseruler schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:38:

Ik heb de gebruikelijke trucs al geprobeerd. De app is uitgezonderd van sluimerstand en dergelijke. Weet iemand een lijstje met settings die je in kan stellen? Misschien zie ik iets over het hoofd.

Heeft iemand hier nog gouden tips? Als ik de telefoon ook maar even aanraak heeft Web Whatsapp meteen verbinding :|
wat ik altijd doe:
settings => apps => special access => optimize battery usage => all apps => vinkje afzetten bij de app in kwestie (zodat er geen optimalisatie meer is).
Zal +/- zelfde doen dan 'never sleep apps', maar aangezien het minder gebruiksvriendelijke interface is, is het meer technisch en kan het mss nog meer zaken omzeilen.

• kramon
Mijn HK S21 Ultra kreeg vandaag deze update:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5sr0v8NSxmDpwqlIJ13ezxrsGI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GSqjsD3C6jnE5Ni26RK7py2Y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:31
kramon schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:33:

[Afbeelding]
Dat is snel van Samsung om nu al de maart update uit te rollen 😊

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
r_buren schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:19:
[...]

Dat is snel van Samsung om nu al de maart update uit te rollen 😊
Die is ook al beschikbaar voor de Note10-serie, S10-serie & Fold, incl. OneUI 3.1 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door henklbr op 25-02-2021 18:19 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• cheeseruler
Hakki schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:42:
[...]

wat ik altijd doe:
settings => apps => special access => optimize battery usage => all apps => vinkje afzetten bij de app in kwestie (zodat er geen optimalisatie meer is).
Zal +/- zelfde doen dan 'never sleep apps', maar aangezien het minder gebruiksvriendelijke interface is, is het meer technisch en kan het mss nog meer zaken omzeilen.
Bedankt! Deze had ik nog niet geprobeerd.

We gaan het morgen testen :-)

• neeecht
cheeseruler schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:06:
[...]

Bedankt! Deze had ik nog niet geprobeerd.

We gaan het morgen testen :-)
Werkt helaas ook allemaal niet.
Moet je maar eens testen: Verbinding valt weg en druk dan op je power knop om het scherm aan te zetten.
Direct daarna werkt je WhatsApp verbinding weer.

• neeecht
henklbr schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:11:
[...]

Die is ook al beschikbaar voor de Note10-serie, S10-serie & Fold, incl. OneUI 3.1 ;)
In HK bedoel je?

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Resp. Duitsland, Zwitserland & Frankrijk ;)

• cheeseruler
neeecht schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:22:
[...]

Werkt helaas ook allemaal niet.
Moet je maar eens testen: Verbinding valt weg en druk dan op je power knop om het scherm aan te zetten.
Direct daarna werkt je WhatsApp verbinding weer.
Een ram tegen de tafel werkt ook merkte ik.

Dit is toch wel een raar probleem? Mijn oude gare Huawei had nergens last van.

• Hakki
Hier (gelukkig) geen issues met WhatsApp web. Dagelijks in gebruik.
Vroeger had je in de wifi instellingen onder advanced een keuzemogelijkheid wat er moest gebeuren bij standby (always keep wifi on), maar kan die nu niet meer vinden.
Wifi power saving ofzo staat ook niet aan?
En in app instellingen: 'allow background data usage' actief onder 'mobile data'?

• ArcticWolf
  • Niet online
cheeseruler schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 20:11:
[...]

Een ram tegen de tafel werkt ook merkte ik.

Dit is toch wel een raar probleem? Mijn oude gare Huawei had nergens last van.
Heb/had ik ook, je kan WA onder "never sleeping apps" zetten, kijken of dat helpt. En "Always on display" helpt ook...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jeUVci3l.jpg

Maar eerlijk, werkt allemaal niet echt soepel nee... op m'n Mate 10 Pro ging het ook allemaal veel soepeler. Maar zat vandaag even wat foto's op die telefoon te bekijken en kreeg bijna last van m'n ogen... dat 120hz scherm van Samsung is toch wel echt nice vergeleken met zo'n "oud" scherm. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door ArcticWolf op 25-02-2021 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakki
Jouw printscreen staat precies op sammobile 😊

• sander1986

Iemand enig idee?
Ik ben vandaag bij de dealer geweest en updates laten uitvoeren. Het werd echter alleen maar erger....

Nu heb ik daar voor de deur nog een aantal dingen geprobeerd en heb het kunnen oplossen:

Menu Instellingen geluiden afzonderlijk appgeluid hiermee koppel je een specifieke app(youtube music bijv) aan een specifiek bluetooth apparaat. Dit loste bij mij het probleem op

• Renegade666
cheeseruler schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:38:

Heeft iemand hier nog gouden tips? Als ik de telefoon

ook maar even aanraak heeft Web Whatsapp meteen verbinding :|
Ik heb hetzelfde met web whatsapp.

Tevens hier nog AA getest na het legen. Geen verschil...snik

• cheeseruler
Ik moet zeggen dat ik waarschijnlijk alleen problemen ervaar op mobiele data (4G).
Heb nu Wi-Fi aan en net de "fix" van Hakki gedaan.
Dit werkt vooralsnog goed.

Morgen de echte test op kantoor. (jaja ik mag wel naar kantoor :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Net nog even AA aangehad naar kantoor, met een route. Maar hij laat nu de route ook niet meer zien... Gaat goed met die updates van AA... zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheeseruler
cheeseruler schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 22:05:
Ik moet zeggen dat ik waarschijnlijk alleen problemen ervaar op mobiele data (4G).
Heb nu Wi-Fi aan en net de "fix" van Hakki gedaan.
Dit werkt vooralsnog goed.

Morgen de echte test op kantoor. (jaja ik mag wel naar kantoor :+ )
Helaas pindakaas.
Thuis lijkt het op WiFi goed te gaan, maar op kantoor niet. Kan ook liggen aan het gammele netwerk op kantoor.

4G blijft sowieso drama.

Zou het helpen als we allemaal Samsung mailen met deze klacht? :9
Post op Reddit bijvoorbeeld kan ook helpen om het wat groter aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
cheeseruler schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:18:
[...]

Helaas pindakaas.
Thuis lijkt het op WiFi goed te gaan, maar op kantoor niet. Kan ook liggen aan het gammele netwerk op kantoor.

4G blijft sowieso drama.

lijkt me dan idd eerder aan je netwerkinstellingen te zijn op het werk.. mss hebben ze blokkering op het domein gezet?
Via 4g moet de achtergronddata actief staan.

Ikzelf gebruik AOD, mocht dat uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 16:17
cheeseruler schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:18:
[...]

Zou dat zeker doen maar de vraag is of het een Samsung of S21 probleem is want ik lees deze problemen al jaren met diverse toestellen. Ik gebruik het zelf niet dus heb me er nooit in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:14:
[...]

Zou dat zeker doen maar de vraag is of het een Samsung of S21 probleem is want ik lees deze problemen al jaren met diverse toestellen. Ik gebruik het zelf niet dus heb me er nooit in verdiept.
Alternatief is natuurlijk om Facebook Messenger te gebruiken, heeft geen link met de telefoon en is net zo handig met berichten als Facebook Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destorized
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-08 14:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Hakki schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 20:56:
[...]

Jouw printscreen staat precies op sammobile 😊
Ik zie t idd. Wereldberoemd! 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)

[Afbeelding]
Taiwan, niet Hong Kong... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Klopt inderdaad, gekocht in HK met een BRI (Taiwan) CSC. Misschien dat de andere CSC's er ook in zitten, maar als ik dat zo lees heb ik daar niets aan ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batch
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-07 09:43
Ik heb momenteel het probleem dat mijn S21 regelmatig uit zichzelf van de donkere stand naar de lichte stand gaat, volgens mij sinds de laatste update. Zijn er meer met dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skix_Aces
Batch schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:51:
Ik heb momenteel het probleem dat mijn S21 regelmatig uit zichzelf van de donkere stand naar de lichte stand gaat, volgens mij sinds de laatste update. Zijn er meer met dat probleem?
Heb jij al bij "instellingen donkere stand" onder display gekeken? Als je die functie uitzet zou hij altijd op de ingestelde stand moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vellichor
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-12-2023
Hebben jullie ook geen NL-alert gekregen? Ik kreeg dat voorheen wel op mijn S8 en heb al die instellingen van mijn S8 overgenomen op mijn S21. Ik kan de instellingen van noodmeldingen ook niet op mijn S21 vinden..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skix_Aces
vellichor schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:05:
Hebben jullie ook geen NL-alert gekregen? Ik kreeg dat voorheen wel op mijn S8 en heb al die instellingen van mijn S8 overgenomen op mijn S21. Ik kan de instellingen van noodmeldingen ook niet op mijn S21 vinden..
Niemand in Nederland heeft zo'n bericht gekregen:
De overheid zendt tweemaal per jaar een controlebericht uit. Op dat moment kun je controleren of je mobiele telefoon NL-Alert berichten ontvangt. In het geval je geen NL-Alert ontvangt, maak daar dan melding van bij de leverancier van je mobiele telefoon. Het volgende controlebericht wordt op maandag 7 juni 2021 rond 12.00 uur uitgezonden.
Bron: https://crisis.nl/nl-alert/je-mobiele-telefoon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batch
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-07 09:43
Skix_Aces schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:36:
[...]

Heb jij al bij "instellingen donkere stand" onder display gekeken? Als je die functie uitzet zou hij altijd op de ingestelde stand moeten staan.
Dat lijkt inderdaad de oplossing te zijn. Dank je wel. Ik heb het over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Laatst online: 11:50
Met het risico op 'LMGTFY': als ik mn S21 oplaad, licht het scherm de hele tijd op, met bewegende vloeiende kleurrijke golven. Waar zet ik dat uit???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
marcelmg2 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:44:
Met het risico op 'LMGTFY': als ik mn S21 oplaad, licht het scherm de hele tijd op, met bewegende vloeiende kleurrijke golven. Waar zet ik dat uit???
Wellicht per ongeluk de screensaver aangezet?
Instellingen->Display->Sreensaver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Laatst online: 11:50
Gismo1979 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:48:

Wellicht per ongeluk de screensaver aangezet?
Instellingen->Display->Sreensaver.
Oops, zo ver had ik nog niet naar beneden gescrolled in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Omg.. Zelf had ik eigenlijk al besloten niet voor de s21 ultra te gaan ivm verborgen exynos tekortkomingen en problemen zoals het overheaten van de telefoon bij langdurig camera gebruik.

Omdat ik toch graag een opvolger wil voor mij P30 pro toch af en toe ervaringen checken maar dit is echt absurd. Zeker als je de phone wilt gebruiken als camera of voor contenf creation.

Ik wacht toch echt even op de android toestelllen die de komende maanden gaan komen die gebruik gaan maken van sonys nieuwe imx800 sensor of samsung moet met magische updates gaan komen. Fingers crossed.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skix_Aces
Ik heb afgelopen weekend nog wat foto's tegen de zon in met de reguliere S21 gemaakt omdat ik toch wel benieuwd was of ik de mate van lens flare die de ultra ervaart kan nabootsen. Zoals je op de foto's kan zien maakt de S21 zeer goede foto's tegen de zon in. Als er dus mensen twijfelen over de reguliere S21 door de lens flare kan ik zeggen dat dit bij dit toestel geen groot probleem is. Er is natuurlijk wel wat lens flare, maar hij blend goed met de omgeving en hij is niet de rode kleur die mensen op de ultra ervaren. De "ergste" lens flare die ik op camera heb kunnen zetten was toen de zon dichter bij de horizon stond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zwrNtPLfnEzmac7qlTsnvCaS7hs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cwN68pkLH6nzWgxvcpFlrzq5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CLH6gWL3QROFqZ_whtZcR5F7EhA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rCtAYvOC1Ux6AUh1AM0p04Ax.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Skix_Aces op 01-03-2021 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fpz1jrXwi-YJv-6IZjnebJz7Tos=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d52EOq0xV70TX9HyPb6JPQVM.jpg?f=fotoalbum_large

Ben heel tevreden met de accu-duur van mijn S21 Ultra'

Niks disabled (gebruik mijn foon als SMART-phone ;) ), WiFi6/5G/BT (GW3) altijd aan

Dit haalde ik nooit op mijn S20 Ultra & Note20 Ultra met hetzelfde gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Geen AOD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:31
Wanneer ik Netflix, via mijn S21, stream op mijn chromecast dan krijg ik geen control widget op het lockscreen.
Ik moet mijn telefoon dus iedere keer vergrendelen voordat ik kan pauzeren, hervatten of terugspringen. Dat was op mijn s10 zeker niet het geval.

Hebben meer mensen hier last van (en evt een oplossing)?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-09 22:06
Aangezien het een dual-sim telefoon is kun je dan ook met 2x eSIM werken ?
Of moet er altijd 1 echte sim inzitten ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Brotuck schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:53:
1 echte sim en 1 eSIM als ik het goed heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@neeecht is daarmee aan het pionieren? Ik weet dat hij 3 sims in de telefoon had, maar maximaal 2 tegelijk actief. Dacht dat meerdere eSims toevoegen kon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@swhnld ik kan inderdaad alleen dual sim met: Sim1+Sim2 of Sim1+eSim1 en mogelijk Sim1+eSim2 of eSim3 of eSim4 etc... Dit niet getest. Heb alleen T-Mobile eSIM.

Kies je Sim2, gaat eSim1 uit. Kies je eSim1, gaat Sim2 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:29:
[...]

@swhnld ik kan inderdaad alleen dual sim met: Sim1+Sim2 of Sim1+eSim1 en mogelijk Sim1+eSim2 of eSim3 of eSim4 etc... Dit niet getest. Heb alleen T-Mobile eSIM.

Kies je Sim2, gaat eSim1 uit. Kies je eSim1, gaat Sim2 uit.
Heb je wel de mogelijkheid om nog een eSim toe te voegen beschikbaar? Dat is een indicatie of het wel of niet mogelijk is meerdere eSims te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door swhnld op 02-03-2021 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
swhnld schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:31:
[...]

Heb je wel de mogelijkheid om nog een eSim toe te voegen beschikbaar? Dat is een indicatie of het wel of niet mogelijk is meerdere eSims te hebben.
Ja.

eSIMs:
eSIM 1
T-Mobile NL
Unknown number

+ Add mobile plan
Dan kun je Scan carrier QR code kiezen.
Ik zie geen reden waarom dit niet unlimited kan zijn. Niet meer dat wat info in een bestandje.
Helaas wel dan maar één eSIM die actief kan zijn.

http://x264.nl/dump/samsung_s21_sim_settings.jpg

En dan nog More Sim card settings:
Met onderaan: Remove all mobile plans
Pagina: 1 ... 14 ... 44 Laatste

Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic

In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.