Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:12
ArcticWolf schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:40:
Mijn data verbinding valt af en toe gewoon weg terwijl hij aangeeft dat hij nog wel is verbonden. Even airplane mode aan en uit en hij heeft gelijk weer verbinding... Iemand anders dit probleem? Provider: Vodafone.
En zit op de. Laatste AUB7 update (gewone S21)
Ja even terug lezen, al tig keer gemeld.
Scherm aanzetten = verbinding terug. Ideaal te testen met WhatsApp Desktop voor Windows.

Zal ook wel weer een nieuwe 'feature' zijn. Met S10+ geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
jk-5 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:42:
Ik heb gek genoeg nog steeds geen update.

[Afbeelding]
Ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
neeecht schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:53:
[...]

Ja even terug lezen, al tig keer gemeld.
Scherm aanzetten = verbinding terug. Ideaal te testen met WhatsApp Desktop voor Windows.

Zal ook wel weer een nieuwe 'feature' zijn. Met S10+ geen last.
Ja had het gelezen maar sinds de update is het wel een stuk stabieler geworden... Maar goed is dus een algemeen probleem die nog niet is opgelost. Bij WA op desktop is het helemaal irritant ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
ArcticWolf schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:00:
[...]

Ja had het gelezen maar sinds de update is het wel een stuk stabieler geworden... Maar goed is dus een algemeen probleem die nog niet is opgelost. Bij WA op desktop is het helemaal irritant ja.
Een google:
https://forums.androidcen...en-screen-turned-off.html oud
https://eu.community.sams...ock-my-phone/td-p/1249349 wat nieuwer.

Maar eens loeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@ArcticWolf als ik zo google, hebben veel meer (android) telefoons dit probleem.
Ik draai nu een radio stream met een gelockt scherm. WhatsApp lijkt het nu ook te blijven doen.

Ik vrees dat het te maken heeft met de LTE setting: WAKEUP_INFO.
Dit is een teller die bijhoudt hoelang je online bent met een actieve connectie.
Echter lijkt een WhatsApp request tot wakker worden te komt en unlockt deze de idle modus niet.
RRC: CONNECTED opbouw duurt te lang ofzo. Ik vrees dat dit een feature is.
Zodat je telefoon niet 24/7 connected is met alle radio banden terwijl je om bijna geen data vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@neeecht ik had net gewoon m'n scherm aan, radio app & WA aan maar data kwam niet meer binnen. Je ziet alleen het pijltje UP knipperen (4g). Even airplane mode aan > uit en het werkt weer OF je wacht, maar dan springt hij eerst naar Edge en dan duurt het even en dan springt hij weer naar LTE.

Ik herken het probleem ook dat ik geen verbinding heb als het scherm uitstaat bij Web WA, maar dat hebben idd meerdere telefoons (wel zwaar irritant).

5G werkt ook wel, maar die locked hij maar sporadisch terwijl het hier in Amersfoort en Utrecht best aanwezig zou moeten zijn.

Dus vraag mij af of ik even een factory reset moet doen (omdat m'n handmatige fw update niet helemaal soepel ging :P ) of dat het vooralsnog een Samsung / Vodafone bug is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
@ArcticWolf bij KPN en T-Mobile heb ik hetzelfde. Nooit uitval in de telefoon, puur zichtbaar met WA-Windows.
Nu met radio stream aan, blijft alles perfect online. Het is dus een connectivity / idle dingetje.

Als ik namelijk mijn WA berichten wil ontvangen of verzenden, zonder te wachten, is één druk op de aanknop op de S21 voldoende om direct weer verbinding te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@ArcticWolf hmm een setting die ik had uitgezet, staat nu weer aan. Mogelijk na laatste update:

Settings > Battery and device care > Battery > Background usage limits > Put unused apps to sleep [Uit]zetten.
Probeer dat eens?

En anders WhatsApp (en andere gewilde apps) toevoegen aan: Never sleeping apps (0), bij mij nu...

Update:
Tot nu toe lijkt het te werken, deze optie uit (zonder toevoegen never sleeping apps).

Update 2: 2 minuten later, toch weer een disconnect. Nu toevoegen aan never sleeping.
Eerst ff eten :P

[ Voor 23% gewijzigd door neeecht op 16-02-2021 19:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neeecht
@ArcticWolf update 3: WhatsApp toegevoegd aan Never sleeping apps en de functie Put unused apps to sleep [Aan]gezet.

Stabielste tot nu toe wat ik gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@neeecht ga het proberen, thanks!

Alleen op de snelweg zie je telefoon nog heel vaak naar Edge schieten... Maar heb hem nog met 5G aan. Zal eens testen of het minder wordt zonder 5G aan.

Edit:
Met 5G uit geen interrupts meer gehad... Zit dus nog iets niet helemaal goed in de baseband

[ Voor 21% gewijzigd door ArcticWolf op 17-02-2021 07:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Er rolt een nieuwe update uit voor de S21 & S21+ (NIET voor de S21 Ultra!): AUB8

Voor de S21+ is deze inmiddels beschikbaar via Smart Switch in België en Nederland

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:29
henklbr schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:13:
Er rolt een nieuwe update uit voor de S21 & S21+ (NIET voor de S21 Ultra!): AUB8

Voor de S21+ is deze inmiddels beschikbaar via Smart Switch in België en Nederland
Ik wacht deze keer nog wat met installeren :P

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-08 09:46
henklbr schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:23:
[...]

Helemaal geen "garantie perikelen", je hebt geen officiële lader gebruikt -> BAM...

En geloof me: Samsung kan zien of je wel/geen originele lader gebruikt hebt...
Wat een onzin. Onderbouwd met "geloof me". Nee ik geloof je niet. Onderbouw.

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
Voor iedereen die geen fatsoenlijke foto's uit z'n camera krijgt, uit het xda draadje:

"*uck me, how HOW, HOW can someone take such a stunning videos and photos, and other users report crap performance? some of the pics and video section of this clip are DSLR level!!! absolutely mind-blowing!!!
I assure you, when I pick up a guitar it doesn't sound like Eric Clapton. Either the guitars I've used are all defective or the wielder of the object has a major effect on the results. ;)"

https://forum.xda-develop...mera-performance.4227097/

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
laarom schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:54:
[...]

Wat een onzin. Onderbouwd met "geloof me". Nee ik geloof je niet. Onderbouw.
Dan geloof je me toch niet...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
henklbr schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:13:

Inmiddels is deze ook OTA beschikbaar, AUB8, voor de S21 en S21+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laarom
offtopic, dus weg

[ Voor 87% gewijzigd door PaT op 17-02-2021 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Samsung lader van een ouder model Samsung springt wel naar "fast charging".
Huawei lader (sneller dan die oude Samsung lader) geeft enkel "charging".
Universele lader in auto > Charging, terwijl Huawei er wel gebruik van maakt.

Is m'n werktelefoon (Samsung A50) helemaal leeg, dan laad hij niet eens met een ander type lader... dan moet je hem aanzetten, wachten tot het startscherm voorbij is en dan de andere lader in pluggen anders doet hij het niet. Bij een Samsung lader maakt het niet uit.

Zit geen vendor lock op met laden maar wel een soort van identificatie.

Edit:
Ik krijg de update nu binnen

[ Voor 13% gewijzigd door PaT op 17-02-2021 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 07:23
Ook voor usb-c headsets voert mijn S21 Ultra een soort check uit. Ik heb het geprobeerd met mijn originele Huawei en OnePlus headsets, beide werken goed. Een ander vaag merk (vergeten welke precies) weigert op mijn S21 Ultra, er verschijnt dan de melding not supported terwijl diezelfde headset wel gewoon werkt op andere telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Er worden log-bestanden op je toestel opgeslagen die uitgelezen kunnen worden door een Samsung Service Center.
En die zien dus precies of je wel/geen officiële lader en/of andere accessoire gebruikt hebt mocht je je toestel gaan aanmelden dat deze het opeens niet meer doet...

Jij laat je toch niet uit de tent lokken?

[ Voor 23% gewijzigd door PaT op 17-02-2021 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Ondertussen draait mijn S21 ultra met VDF nog steeds de Januari update.

Snap dat het een aantal dagen langer kan duren, maar dit is wel erg lang wachten zo!

Een tip: koop nooit een toestel van KPN, T-Mobile of Vodafone zelf.
Trage updates!

Als ik überhaupt nog de Februari update krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:28
038Robijno schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:51:

Snap dat het een aantal dagen langer kan duren, maar dit is wel erg lang wachten zo!

Trage updates!

Hier hetzelfde met de T-Mobile versie. Nog de AUAB software

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
jk-5 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:52:
[...]

Hier hetzelfde met de T-Mobile versie. Nog de AUAB software
Is toch echt waanzin.. slaat nergens op dat we zo lang moeten wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
038Robijno schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:51:

Trage updates!

Indeed vreemd...

Ondertussen zijn er al 2 updates geweest voor de UN-branded Ultra (3e zit in de pijpleiding, AUB9), en 3 voor de UN-branded normale en plus-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
henklbr schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:10:
[...]

Indeed vreemd...

Ondertussen zijn er al 2 updates geweest voor de UN-branded Ultra (3e zit in de pijpleiding, AUB9), en 3 voor de UN-branded normale en plus-versie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAeaualC1Pu9sBbh6hiLXX7g50Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BarU9ZIItSZsX9DwmJphXNXZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was het niet ergens mogelijk om een stock rom er op te flashen via Odin/Frija zodat je naar de toekomst toe wel OTA gewoon de normale updates krijgt? Betekend wel een fabrieksreset dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
swhnld schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:42:
[...]

Was het niet ergens mogelijk om een stock rom er op te flashen via Odin/Frija zodat je naar de toekomst toe wel OTA gewoon de normale updates krijgt? Betekend wel een fabrieksreset dacht ik?
Volgens mij kan je niet meer van een VDF naar een PHN software flashen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
swhnld schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:42:
[...]

Vroeguh...

Dit is niet meer: VDF maakt ook deel uit van de grote Multi-CSC OXM familie, net zoals TNL (T-Mobile) en PHN (UN-branded).

Als je de UN-branded PHN firmware op een VDF (Vodafone) toestel flasht, dan blijft de huidige CSC, VDF in dit geval, behouden.

Je zou de UN-branded firmware op je toestel kunnen flashen, @038Robijno : met AP BL CP & HOME_CSC_OXM blijven je huidige instellingen intact.
Als dezelfde build verschijnt voor Vodafone, krijg je zelfs je OTA-updates; krijgt Vodafone een ander buildnr, dan zal je die eerst weer moeten flashen wil je weer OTA-updates kunnen ontvangen op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Heeft iemand ook last van dat als je belt dat hij niet door verbind of dat je de eerste 5 seconden van een informatie nummer hoort en daarna niks meer terwijl de verbinding wel in stand blijft. Als je dan de 2e keer belt is er niks aan de hand... :? Dacht dat het een incident was maar lijkt wel structureel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
https://www.androidplanet...s21-accuproblemen-update/

Ben benieuwd of het beter gaat na deze update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11:04
De update die in dat artikel wordt vermeld is al bijna een week oud. Ik heb deze versie, AUB6, al een tijdje draaien en ik moet zeggen dat de battery life perfect is na die update. Zie ook de screenshot die ik gisteravond heb gemaakt. Ik heb vanmiddag ook de nieuwste update, AUB8, geïnstalleerd maar over de performance daarvan valt nog niks te zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pa7LeBQ2u8-wcObzaDksMaX-WhU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f6I565QMfgn3HBSrxZ1qK4MC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:15:
Heeft iemand ook last van dat als je belt dat hij niet door verbind of dat je de eerste 5 seconden van een informatie nummer hoort en daarna niks meer terwijl de verbinding wel in stand blijft. Als je dan de 2e keer belt is er niks aan de hand... :? Dacht dat het een incident was maar lijkt wel structureel bij mij.
Heb je bij je instellingen gekeken of er belhulpen e.d. aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
swhnld schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:26:
[...]

Heb je bij je instellingen gekeken of er belhulpen e.d. aan staan?
Zo te zien niet. Bij call settings kan ik niks vreemds vinden.

Edit:
Ik doe straks even een factory reset. Zoveel staat er nog niet op gelukkig.

[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 17-02-2021 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
henklbr schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:10:
[...]

Indeed vreemd...

Ik heb nu AUB8 als update. Ga hem nu installeren.

Update:
Nog steeds geen KPN B32 1400 MHz. Niet met 4G, niet met 5G.

[ Voor 9% gewijzigd door neeecht op 17-02-2021 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
neeecht schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:45:
[...]

Ik heb nu AUB8 als update. Ga hem nu installeren.

Update:
Nog steeds geen KPN B32 1400 MHz. Niet met 4G, niet met 5G.
Is die wel actief bij jou? 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
ArcticWolf schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:22:
[...]

Is die wel actief bij jou? 😅
Ja, overal.
Wil jij zeggen dat je wel B32 hebt op een S21 dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-09 22:06
henklbr schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:09:
[...]

Vroeguh...

Dit is niet meer: VDF maakt ook deel uit van de grote Multi-CSC OXM familie, net zoals TNL (T-Mobile) en PHN (UN-branded).

Als je de UN-branded PHN firmware op een VDF (Vodafone) toestel flasht, dan blijft de huidige CSC, VDF in dit geval, behouden.

Je zou de UN-branded firmware op je toestel kunnen flashen, @038Robijno : met AP BL CP & HOME_CSC_OXM blijven je huidige instellingen intact.
Als dezelfde build verschijnt voor Vodafone, krijg je zelfs je OTA-updates; krijgt Vodafone een ander buildnr, dan zal je die eerst weer moeten flashen wil je weer OTA-updates kunnen ontvangen op je telefoon.
Er is al een G998BXXU1AUB9 uit hoor ? Israel zag ik

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
neeecht schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:08:
[...]

Ja, overal.
Wil jij zeggen dat je wel B32 hebt op een S21 dan?
Geen idee, maar wist niet dat die al in de lucht was. Enig idee hoe ik dat kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
ArcticWolf schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:30:
[...]

Geen idee, maar wist niet dat die al in de lucht was. Enig idee hoe ik dat kan zien?
B32 is overal on air:
https://antennekaart.nl/k...binations=314,315,316,317

En "zien" zou je dat kunnen met een radio ontvanger:
http://x264.nl/dump/1400mhz-2021-02-01-b32-kpn.jpg <-- dit zie je bijna altijd.
http://x264.nl/dump/1400m...1-b32-kpn-bit-of-data.jpg
http://x264.nl/dump/1400m...b32-kpn-bit-more-data.jpg

En hier met een L-band patch antenne:
http://x264.nl/dump/airba...-1200-1000mhz-1700mhz.jpg

De S21 connect niet met B32.
De S20 connect wel met B32. Daarom zijn de publieke speedtests van KPN met de S20 dus met een flinke korrel zout te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
neeecht schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:36:
[...]

B32 is overal on air:
https://antennekaart.nl/k...binations=314,315,316,317

En "zien" zou je dat kunnen met een radio ontvanger:
http://x264.nl/dump/1400mhz-2021-02-01-b32-kpn.jpg <-- dit zie je bijna altijd.
http://x264.nl/dump/1400m...1-b32-kpn-bit-of-data.jpg
http://x264.nl/dump/1400m...b32-kpn-bit-more-data.jpg

En hier met een L-band patch antenne:
http://x264.nl/dump/airba...-1200-1000mhz-1700mhz.jpg

De S21 connect niet met B32.
De S20 connect wel met B32. Daarom zijn de publieke speedtests van KPN met de S20 dus met een flinke korrel zout te nemen.
Oh, nee dan kan ik het niet zien nee... heb geen KPN. Ik dacht al, heb ik iets gemist bij Vodafone :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
ArcticWolf schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:39:
[...]

Oh, nee dan kan ik het niet zien nee... heb geen KPN. Ik dacht al, heb ik iets gemist bij Vodafone :X
Nuh, 700 en 1400 MHz zijn nog akelig stil bij Vodafone.
En 1400 is nog akelig stil bij T-Mobile.

Bij KPN wel on air, maar maar één telefoon connect er mee.
Het is maar waar je duizenden euros voor wilt neerleggen. De klant betaald toch.

Wachten op S21 updates!
Ik zag wel een app geupdate worden: Carrier Services. Nooit eerder gezien.
Hopelijk binnen enkele weken, vrees enkele maanden, kunnen we max speedtesten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
neeecht schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:42:
[...]

Nuh, 700 en 1400 MHz zijn nog akelig stil bij Vodafone.
En 1400 is nog akelig stil bij T-Mobile.

Bij KPN wel on air, maar maar één telefoon connect er mee.
Het is maar waar je duizenden euros voor wilt neerleggen. De klant betaald toch.

Wachten op S21 updates!
Ik zag wel een app geupdate worden: Carrier Services. Nooit eerder gezien.
Hopelijk binnen enkele weken, vrees enkele maanden, kunnen we max speedtesten!
Ik haalde 160Mbit/s thuis op 5G en 220Mbit/s (ook 5G) op Utrecht CS, niet heel bijzonder. Heb de metingen niet meer omdat ik net m'n telefoon een factory reset heb gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:31
ArcticWolf schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:51:
[...]

Ik haalde 160Mbit/s thuis op 5G en 220Mbit/s (ook 5G) op Utrecht CS, niet heel bijzonder. Heb de metingen niet meer omdat ik net m'n telefoon een factory reset heb gegeven.
Ik haalde net met mijn gewone S21 256 GB met firmware AUB8 een snelheid van 292 down en 55 up op station Ede Wageningen met 4G+ !!
Wow😊

[ Voor 7% gewijzigd door r_buren op 17-02-2021 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielC.
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-08-2022
Gewoon even uit nieuwsgierigheid... Ik zie een aantal mensen flink discussieren over 5G en snelheden etc. Wat ik me afvraag: hoeveel snelheid heb je nou echt nodig? Ik snap dat de techniek niet stilstaat en ook niet stil moet staan, maar thuis op mn wifi zit ik netjes rond 200 en op 4G/5G meestal net boven 100mbps. Meer heb ik ook echt niet nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Heeft er iemand toevallig een betere callrecorder gevonden dan boldbeast?

Met boldbeast kan ik op mijn s21 ultra alleen opnemen als ik de speakerstand gebruik (mode 12). Automatisch aanzetten hiervan door boldbeast gaat blijkbaar niet.

Dit is dus niet helemaal optimaal. Aan de andere kant ben ik wel blij dat er tenminste nog - Iets- werkt aan callrecorders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DanielC. schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:12:
Gewoon even uit nieuwsgierigheid... Ik zie een aantal mensen flink discussieren over 5G en snelheden etc. Wat ik me afvraag: hoeveel snelheid heb je nou echt nodig? Ik snap dat de techniek niet stilstaat en ook niet stil moet staan, maar thuis op mn wifi zit ik netjes rond 200 en op 4G/5G meestal net boven 100mbps. Meer heb ik ook echt niet nodig ;)
Het gaat niet om nodig hebben, maar omdat het technisch moet kunnen, en dan wil je dat ook een keer testen, net als een keer plankgas met de auto op de autobahn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:03

Denko

|{ing Øf ßlitz

dragon2 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:16:
Heeft er iemand toevallig een betere callrecorder gevonden dan boldbeast?

Met boldbeast kan ik op mijn s21 ultra alleen opnemen als ik de speakerstand gebruik (mode 12). Automatisch aanzetten hiervan door boldbeast gaat blijkbaar niet.

Dit is dus niet helemaal optimaal. Aan de andere kant ben ik wel blij dat er tenminste nog - Iets- werkt aan callrecorders...
Cube acr gebruik ik

PSN & XBL: Denkoyugo

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58

Vanaf 2:40

Het is een beetje als de megapixel / megaherz / noem maar op gekte.

[ Voor 6% gewijzigd door j-phone op 18-02-2021 00:42 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• DanielC.
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-08-2022
swhnld schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:50:
[...]

Het gaat niet om nodig hebben, maar omdat het technisch moet kunnen, en dan wil je dat ook een keer testen, net als een keer plankgas met de auto op de autobahn.
Plankgas op de auto autobahn heb ik ook nooit begrepen ;)

• ArcticWolf
  • Niet online
It's over 9000! Dat gevoel zeg maar ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MhQ87iil.jpg

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Goed nieuws voor T-Mobile (TNL) branded S21 Ultra:

Er staat een update klaar voor je telefoon: AUB9...

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:28
henklbr schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:36:

Ik heb op de 'gewone' S21 (TNL) nu de AUB8 update. Eindelijk

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Verwijderd

Ook alleen speaker mode.

• 038Robijno
henklbr schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:36:

Enig idee wanneer de VDF versie meestal volgt na andere providers?

• Da_Poncho
  • Laatst online: 15:58
Ik heb nu de AUB8 op een S21 en voor mijn gevoel is de gevoeligheid van het scherm nu te sterk. Kan ook tussen de oren zitten, maar als ik langzaam scroll dan schokt/springt het een beetje. Volgens mij was dit eerder minder erg. Is in sommige apps sterker aanwezig dan in andere. 120hz staat aan uiteraard.

Is niet echt een soepele ervaring op zo'n dure telefoon...

Zijn er andere die dit ook ervaren?

[ Voor 8% gewijzigd door Da_Poncho op 18-02-2021 20:45 ]

• destorized
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-08 14:18
Da_Poncho schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:44:
Ik heb nu de AUB8 op een S21 en voor mijn gevoel is de gevoeligheid van het scherm nu te sterk. Kan ook tussen de oren zitten, maar als ik langzaam scroll dan schokt/springt het een beetje. Volgens mij was dit eerder minder erg. Is in sommige apps sterker aanwezig dan in andere. 120hz staat aan uiteraard.

Heb dit ook gemerkt.

• ArcticWolf
  • Niet online

Viel mij ook op :/ dacht dat het aan mij lag.

Batterij is ook weer slechter geworden.

• Da_Poncho
  • Laatst online: 15:58
Heb een filmpje gemaakt, gaat vooral om het langzaam scrollen. Mijn vinger zal natuurlijk niet helemaal trillingsvrij zijn maar het lijkt nu versterkt in scrollen...

https://imgur.com/a/y93hSyc

[Video: https://i.imgur.com/Vd7iUdQ.mp4]

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 19:14
Ik merk net op dat bij het instellingenscherm bij batterij hier nergens iets te zien is van screen on time?

Is dat een optie die ergens moet aangevinkt worden want ik vind dit wel raar dat jullie allemaal screenshots posten met SOT in...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Astratuner schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:08:
Ik merk net op dat bij het instellingenscherm bij batterij hier nergens iets te zien is van screen on time?

Is dat een optie die ergens moet aangevinkt worden want ik vind dit wel raar dat jullie allemaal screenshots posten met SOT in...
Je moet er nog een keer op drukken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:12:
[...]

Wel op de grafiek van de batterij ;)

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 19:14
ArcticWolf schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:12:
[...]

Aha, ik leer nog elke dag bij hier!

Merci _/-\o_ .

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:03

Denko

|{ing Øf ßlitz

Apart, heb net een call van vandaag afgeluisterd, hoor beide kanten gewoon. Geen idee hoe. Sterkte met zoeken iig

PSN & XBL: Denkoyugo

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Heb 5g ook uit staan op mijn s21ultra. Tot heden voldoet de snelheid prima van 4g en merk dat de accu ook nog eens langer meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
038Robijno schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:06:
[...]

Enig idee wanneer de VDF versie meestal volgt na andere providers?
Sorry: heb daar geen indicatie van...

Zie wel dat Vodafone-branded devices nog op hele oude firmware zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeKNoRRiS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-06-2024
Sinds de update van gisteren gebruikt de webbrowser extreem veel stroom en wordt de telefoon erg heet. Anderen hier ook last van? Daarvoor eigenlijk weinig last van gehad..

Edit: dit is met de AUB6 update van tmobile

[ Voor 12% gewijzigd door KeKNoRRiS op 19-02-2021 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
henklbr schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 05:39:
[...]

Sorry: heb daar geen indicatie van...

Zie wel dat Vodafone-branded devices nog op hele oude firmware zitten...
Haal nu de update binnen.. eindelijk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@neeecht web whatsapp werkt sinds de nieuwe AUB8 update gewoon goed, ook zonder die prioritering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:37
AUB9 ook OTA binnen op de Ultra nu (PHN)

[ Voor 8% gewijzigd door Hakki op 19-02-2021 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Laatst online: 16:42
Zonet de AUB9 update ontvangen (S21 Ultra)
Batterij was minder bij de vorige update kijken of dit nu weer opgelost is of dat er weer andere problemen zijn bijgekomen.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-04-2023
BigF25 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:54:
Batterij was minder bij de vorige update kijken of dit nu weer opgelost is of dat er weer andere problemen zijn bijgekomen.. 8)7
Loopt hier nu ook binnen , ben benieuwd wat het ons gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Ik wacht deze keer op de beta-testers ( :9 ) voor ik hem installeer. Ik wil geen 2de keer een drain.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• destorized
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-08 14:18
ikbenben schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:46:
Ik wacht deze keer op de beta-testers ( :9 ) voor ik hem installeer. Ik wil geen 2de keer een drain.
Na 2 dagen op AUB8 merk ik nog geen verschil met AUB6 op vlak van batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
ArcticWolf schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:09:
@neeecht web whatsapp werkt sinds de nieuwe AUB8 update gewoon goed, ook zonder die prioritering
Hier juist weer andersom. Compleet disconnect drama.
Zal er nog eens een reboot tegenaan gooien.

Update: Werkt helaas ook niet. Ach ja... tis niet anders.

[ Voor 8% gewijzigd door neeecht op 19-02-2021 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compo
Merk en zie hier toch echt een vlakkere lijn in batterij gebruik. Verder nog geen problemen ondervonden. Camera moet ik nog testen. AUB9 tot nu toe loopt goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Compo op 19-02-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Hmm @ArcticWolf WhatsApp op de telefoon sluit ik altijd af op de S10+. En blijft dan werken op Windows.

Nu proberen op de S21 WhatsApp 'open' te laten, dus niet alle apps afsluiten.
Laat jij WhatsApp ook 'open', of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
neeecht schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:43:
Hmm @ArcticWolf WhatsApp op de telefoon sluit ik altijd af op de S10+. En blijft dan werken op Windows.

Nu proberen op de S21 WhatsApp 'open' te laten, dus niet alle apps afsluiten.
Laat jij WhatsApp ook 'open', of?
Als je met sluiten bedoeld uit het geheugen gooien... Nee. Maar wel gewoon weg uit scherm ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 16:17
BigF25 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:54:
Vorige update was bij mij qua accuduur zeer goed. Het is moeilijk inschatten maar ik denk een dik uur schermtijd meer. Ik hou nu ongeveer 50% over aan het eind van de dag terwijl het eerst rond de 35% was.
Ik hoop dat deze update hetzelfde voor mij doet.

Ik heb het stotterige scrollen alleen in de Chrome browser en soms in de Google news feed. Stotterend langzaam scrollen is me niet opgevallen.

[ Voor 38% gewijzigd door Garret1410 op 19-02-2021 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Vraagje over WhatsApp icm d'r Ultra. Normaal gesproken werden de icon automatisch gevuld bij bepaalde woorden zoals kip of hond. Overal gekeken naar deze instelling maar zie het nergens.

Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvAIlANRgfBdiRllmrSpOOoT6tw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kPHX9uBCvmSEVxHgOJIJHyvC.jpg?f=fotoalbum_large

Welke instelling gebruiken jullie voor de foto's? De 100MP instelling maakt foto's die 10 keer zo groot zijn! Kan de foto's ook niet meer selecteren voor Tweakers.net, ze zijn te breed. Deze foto is maar 3mb en kijk hoe prachtig

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qp1apyrgv3mIXpZFUA_dX8tIztE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQp9u9FNY7Hl1WTv53W598I1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door Wackmack op 20-02-2021 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 07:23
Ik hou mijn setting op 3:4 (zonder 108MP) voor foto's. Maakt ook prima foto's en qua file size scheelt het echt een hoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wackmack schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 08:02:
Vraagje over WhatsApp icm d'r Ultra. Normaal gesproken werden de icon automatisch gevuld bij bepaalde woorden zoals kip of hond. Overal gekeken naar deze instelling maar zie het nergens.

Iemand een idee?
Probeer eens een ander toetsenbord te gebruiken, of als je het toetsenbord wat je nu gebruikt open heb staan daar in de instellingen van te kijken? Deze emoji's of stickers komen uit het toetsenbord. Bij Gboard in de toetsenbord instellingen onder voorkeuren, emoji's op symbooltoetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wackmack schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 08:02:
Volgens mij is het de instelling:
Instellingen -> Algemeen Beheer-> instellingen Samsung toetsenbord -> voorspellende tekst. Deze moet aangevinkt zijn en daaronder staat emoji's voorstellen. Als je die aanvinkt zou het moeten lukken (ik heb die uitstaan).

[ Voor 10% gewijzigd door Gismo1979 op 20-02-2021 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Gismo1979 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:38:
[...]

Volgens mij is het de instelling:
Instellingen -> Algemeen Beheer-> instellingen Samsung toetsenbord -> voorspellende tekst. Deze moet aangevinkt zijn en daaronder staat emoji's voorstellen. Als je die aanvinkt zou het moeten lukken (ik heb die uitstaan).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1QdW-vFx2tnmeH_bfNkui4_zqE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bf2HWnkBccC4L7egC5q46LJe.jpg?f=fotoalbum_large

Staat allemaal goed. Even verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
swhnld schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:43:
[...]

Probeer eens een ander toetsenbord te gebruiken, of als je het toetsenbord wat je nu gebruikt open heb staan daar in de instellingen van te kijken? Deze emoji's of stickers komen uit het toetsenbord. Bij Gboard in de toetsenbord instellingen onder voorkeuren, emoji's op symbooltoetsenbord.
Dit was het inderdaad!

Met het Samsung toetsenbord kan dit niet maar het SwiftKey toetsenbord kan je downloaden in de playstore en zodoende is het me toch gelukt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marvin.
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:51
Ik heb een S21 gekocht en ik merk dat ik met bellen of gebeld worden soms geen verbinding kan maken met de persoon die ik wil bereiken, andere keren duurt het even waardoor ik de ander en de ander mij de eerste 5 seconden niet horen.

Andere hier ook last van? Ik ben klant bij Vodafone.

Edit:
Ik ben Blijkbaar niet de enige: https://eu.community.sams...foon-gesprek/td-p/2799526

[ Voor 22% gewijzigd door Marvin. op 20-02-2021 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeKNoRRiS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-06-2024
Ik heb een oplossing gevonden om batterij drain en temperatuur sterk te verminderen:

1. Geen google chrome gebruiken (gebruik nu brave browers)
2. Achtergrond gebruik van al je browsers blokkeren (slaapstand of ultieme slaapstand)

Ik merkte dat bij chrome mijn telefoon gigantsich heet werd, zelfs heter dan in spelletjes. Verder zag ik dat bijna de helft van het gebruik van chrome in de achtergrond plaatsvond.

Na wisselen na brave browers en al het achtegrond gebruik van browsers te blokkeren blijft mijn telefoon koud tijdens het browsen en draint de batterij nauwelijks in de achtergrond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Laatst online: 16:42
Laatste update lijkt weer prima wat batterij betreft (ultra) (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04IdVCzw5Fa1WklDlg9cwc4mCKY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/53SNGKpJGvno1GtRutxUHPFT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Marvin. schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 14:50:
Ik heb een S21 gekocht en ik merk dat ik met bellen of gebeld worden soms geen verbinding kan maken met de persoon die ik wil bereiken, andere keren duurt het even waardoor ik de ander en de ander mij de eerste 5 seconden niet horen.

Edit:
Ik ben Blijkbaar niet de enige: https://eu.community.sams...foon-gesprek/td-p/2799526
Yep heb hier ook last van... Heb ik eerder in het topic gepost. Ook Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Batterij verbruik na de laatste update AUB8 weer een stuk minder geworden op de S21.
De fix voor de update was een stuk beter.

Weet niet wat ze allemaal aan het doen zijn bij Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
neeecht schreef op zondag 21 februari 2021 @ 13:01:
Batterij verbruik na de laatste update AUB8 weer een stuk minder geworden op de S21.

Oei, ik hoop dat het bij mij gaat meevallen want heb hem net ook geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compo

Deze ochtend op strand geweest en foto's gemaakt met de 21 ultra.
De foto's komen er echt beter uit dan 2 weken geleden met de oude firm AUB6.
Ook de batterij gebruik is tijdens camera gebruik een stuk beter geworden.
Tot nu toe geen spijt gehad van de keuze voor de s21 ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compo

Raar hier is het echt andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Op Reddit lees ik toch ook veel positieve commentaar over AUB8. Het zijn eerder uitzonderingen waarbij het minder goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Compo schreef op zondag 21 februari 2021 @ 13:32:
[...]

Niet raar, de S21 Ultra is een andere telefoon dan de S21 en S21+ qua hardware (scherm, camera) en software. De Ultra heeft AUB9 versie software, de andere AUB8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik mij zat af te vragen, zijn er al vergelijkingen van de S21 Ultra en de diverse compact camera's? Ik kon ze niet zo 1,2,3 vinden, maar denk dat met 10 keer optische zoom er best wel wat van afvallen qua kwaliteit. Uiteraard is het geen spiegelreflex, maar voor de doorsnee mens zou je denk ik met een telefoon met camera als deze prima uit de voeten kunnen, wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@neeecht ik had eerst ook een negatieve ervaring met AUB8 maar vreemd genoeg is het het batterij verbruik sinds gisteren opeens een stuk beter. Net of de software even moet calibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 16-09 09:49
Compo schreef op zondag 21 februari 2021 @ 13:32:
[...]

Ik ben ook echt blij dat ik voor de ultra ben gegaan in plaats van de s21. Was eerst terughoudend over de grote (en vooral het gewicht) maar gek genoeg went dat enorm snel. Vind zelfs mijn oude Xiaomi 9tpro heel klein aanvoelen.

Vooral de macro camera gebruik ik meer dan ik had verwacht.

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 21-02-2021 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
ArcticWolf schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:00:
@neeecht ik had eerst ook een negatieve ervaring met AUB8 maar vreemd genoeg is het het batterij verbruik sinds gisteren opeens een stuk beter. Net of de software even moet calibreren?
Ja. na nieuwe oplaad beurt is het nu iets beter.
We gaan het monitoren.

Wel apart dat Turn off 5G nu als power saving mode staat.
Logisch omdat het als extra techniek erbij gekoppeld wordt, maar zo werd 5G niet verkocht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
neeecht schreef op zondag 21 februari 2021 @ 23:25:
[...]

Ja. na nieuwe oplaad beurt is het nu iets beter.
We gaan het monitoren.

Wel apart dat Turn off 5G nu als power saving mode staat.
Logisch omdat het als extra techniek erbij gekoppeld wordt, maar zo werd 5G niet verkocht. :P
5G staat sowieso uit bij mij, sinds de AUB8 is het wel een stuk stabieler geworden maar als je belt in 5G dan verbindt hij slechter door dan in 4G...
Zit nog echt iets verkeerd ergens, wel erg slecht anno 2021 dat je niet normaal kan bellen.
Marvin. schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 14:50:

Edit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Heb op al m'n vorige Galaxy toestellen altijd met veel plezier gebruikgemaakt van Disconnect Pro. Helaas werkt die niet meer op de S21. Las op Reddit een comment van iemand die contact gezocht had met de devs, die gaven aan er mee bezig te zijn... maar blijkbaar krijgen ze het nog niet voor elkaar.

Iemand een alternatieve ad blocker? Ik weet dat in de Samsung Browser een build-in blocker zit die erg prima schijnt te zijn, maar ik ben té gehecht aan Chrome.
Pagina: 1 ... 13 ... 44 Laatste

Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic

In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.