Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:07
Er is een tweede februari update uit AUB6 met:
- De prestaties van Camera zijn verbeterd.
- De algehele apparaatprestaties zijn verbeterd.

Ik neem aan dat de prestaties van de 4G en 5G terug in orde zijn. Volgens Reddit lijken enkele gebruikers betere batterijduur te ondervinden.

https://www.sammobile.com...update-here-is-whats-new/

[ Voor 13% gewijzigd door algalid op 12-02-2021 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
algalid schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 18:42:
Er is een tweede februari update uit AUB6 met:
- De prestaties van Camera zijn verbeterd.
- De algehele apparaatprestaties zijn verbeterd.

Ik neem aan dat de prestaties van de 4G en 5G terug in orde zijn. Volgens Reddit lijken enkele gebruikers betere batterijduur te ondervinden.

https://www.sammobile.com...update-here-is-whats-new/
Zie deze post van deze middag 1210u: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66124134

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:07
@henklbr Excuses heb het in de stroom berichten gemist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destorized
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-08 14:18
Mijn eerste indruk na een goeie 6 uur met de nieuwe update is dat de battery drain een pak minder is geworden. Alles lijkt terug normaal te zijn. Blij dat Samsung het redelijk snel heeft kunnen fixen, dacht dat we langer gingen moeten wachten voor een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:24
Ik krijg het nog niet (NL)...kan ik hem handmatig doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Michel242186 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 19:32:
Ik krijg het nog niet (NL)...kan ik hem handmatig doen?
Ja, zie post van @henklbr een stukje hierboven met de plaatjes erin over de nieuwe rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:29
destorized schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 19:23:
Mijn eerste indruk na een goeie 6 uur met de nieuwe update is dat de battery drain een pak minder is geworden. Alles lijkt terug normaal te zijn. Blij dat Samsung het redelijk snel heeft kunnen fixen, dacht dat we langer gingen moeten wachten voor een update.
Idem. Vandaag om 13u vertrokken naar mijn werk aan 80% en sta nu op 59% met een uurtje gamen en wat Whatsapp. Hij zal geen prijzen winnen met zijn batterijverbruik maar dat is imo meer dan behoorlijk.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 09:59
Batch schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:44:
Zou het kunnen dat alleen de S21 accuproblemen heeft en de Ultra niet?
Geen idee maar ik heb een Ultra en uitstekende accuduur vind ik. 6 a 7 uur sot en standby tijd lijkt normaal tov S20.
Heb 5G uitgeschakeld en zit relatief veel op wifi.
Alleen bij camera gebruik gaat het heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22-09 23:18
Hier ook alles terug normaal, AOD verbruikt terug 0,5% per uur zoals ervoor.
Ben blij met de accuduur van de S21, (ik kom van de S7) en als ik gsmarena mag geloven heeft de S21 de hoogste accuduur tov alle vorige "vanilla" S-versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:31
TweakerD schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:31:
[...]

DIT!
Deze exacte stappen hebben geholpen. Dankje @ikbenben

Wat deed ik anders?
- Ik had het aan de laptop voordat ik het de telefoon uitschakelde. Nu dus uitgeschakeld en daarna even gewacht. USB erin en vrij snel power en volumeup
- Ik hield de knoppen ingedrukt tot ik een recovery scherm zag. (Ook 8, 10, 12 sec etc.. geprobeerd). Maar daarnet liet ik los zodra ik het woordje Samsung zag

Toen leek het heel even alsof het normaal doorging met booten, maar popte het ineens in recovery mode!

Thanks to everybody voor de suggesties. Ik heb o.a. ook een andere kabel geprobeerd (@Batch), dank voor het meedenken en dank @packfrenk voor een alternatieve manier!
Dit is me gelukt, ik zit nu in recovery mode maar wat moet ik hier. Ik ben altijd gewend om in Download Mode een rom te installeren via Odin. Maar Recovery Mode is geen Download Mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
henklbr schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:10:
[Afbeelding][Afbeelding]

This ROM is the latest ROM for Multi-CSC OXM released 12 Feb 21, and can be used for ALL CSC's mentioned in Multi-CSC OXM!

This is an official Samsung ROM, so KNOX won't be triggered!

What's new:
* February security patches (Samsung Android Security Updates)
* The performance of Camera has been improved
* The security of your device has been improved

Model SM-G998B
Model name Galaxy S21 Ultra
Country Multi-CSC OXM
Version Android 11
Changelist 20701476
Build date Tue, 09 Feb 2021 13:39:22 +0000
Security Patch Level 2021-02-01
Multi-CSC OXM
PDA G998BXXU1AUB6
CSC G998BOXM1AUB6

Details for download with Frija:
[Afbeelding]

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.14.4

HOME_CSC_OXM -> data will stay intact
CSC_OXM -> device will reset
Ik krijg steeds een secure check fail: bootloader als hij begint met loaden... enig idee?

|:(
moet ik wel de juiste firmware downloaden 8)7
r_buren schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:12:
[...]

Dit is me gelukt, ik zit nu in recovery mode maar wat moet ik hier. Ik ben altijd gewend om in Download Mode een rom te installeren via Odin. Maar Recovery Mode is geen Download Mode.
Toestel uitzetten, vol UP en power ingedrukt houden en als logo verschijnt los laten. En dan reboot to bootloader selecteren, dan gaat hij naar Download Mode.

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 12-02-2021 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
ArcticWolf schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:13:
[...]

Ik krijg steeds een secure check fail: bootloader als hij begint met loaden... enig idee?

|:(
moet ik wel de juiste firmware downloaden 8)7

[...]

Toestel uitzetten, vol UP en power ingedrukt houden en als logo verschijnt los laten. En dan reboot to bootloader selecteren, dan gaat hij naar Download Mode.
Ik was ook zo afgegaan op dat plaatje van Henk dat ik G998B firmware aan het downloaden was totdat ik opeens ergens hier zag dat de G98B de Ultra is :) En ik heb de gewone S21 256GB

En restart in bootloader was de goede !! Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
r_buren schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:31:
[...]

Ik was ook zo afgegaan op dat plaatje van Henk dat ik G998B firmware aan het downloaden was totdat ik opeens ergens hier zag dat de G98B de Ultra is :) En ik heb de gewone S21 256GB

En restart in bootloader was de goede !! Thanx
Ik heb nu alleen de PHN csc en de fw is DBT (of LUX)... zal vast goed gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
ArcticWolf schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:34:
[...]

Ik heb nu alleen de PHN csc en de fw is DBT (of LUX)... zal vast goed gaan :+
Ja dat gaat goed, dat kan ik me nog herinneren van mijn root tijd.
Wat ik me wel afvraag is of hierna mijn OTA firmware updaten nog werkt. Want ik wil dit niet elke keer hoeven doen. @henklbr weet jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
r_buren schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:36:
[...]

Wat ik me wel afvraag is of hierna mijn OTA firmware updaten nog werkt. Want ik wil dit niet elke keer hoeven doen. @henklbr weet jij dat?
Bij m'n Huawei had ik dat ook gedaan en toen kreeg ik ook nog gewoon OTA's daarna... maar geen idee of dat bij Samsung ook is (denk het wel).

Vond dit:
https://www.reddit.com/r/...ugh_odin_once_am_i_still/

edit:
gelukt met flashen :)

edit2:
heb ook nog gewoon de PHN csc behouden, maar wel de update AUB6 en AUB7 nu

[ Voor 18% gewijzigd door ArcticWolf op 12-02-2021 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_buren
ArcticWolf schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:37:
[...]

Bij m'n Huawei had ik dat ook gedaan en toen kreeg ik ook nog gewoon OTA's daarna... maar geen idee of dat bij Samsung ook is (denk het wel).

Vond dit:
https://www.reddit.com/r/...ugh_odin_once_am_i_still/

edit:
gelukt met flashen :)

edit2:
heb ook nog gewoon de PHN csc behouden, maar wel de update AUB6 en AUB7 nu
En zijn al je applicaties er nog en alles wat je daarvoor ook had geconfigureerd ?

EDIT: Hier update ook gelukt yay !!

[ Voor 3% gewijzigd door r_buren op 12-02-2021 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
r_buren schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:50:
[...]

En zijn al je applicaties er nog en alles wat je daarvoor ook had geconfigureerd ?
Ja, wel de HOME als CSC selecteren.

HOME_CSC_OMC_OXM_G991BOXM1AUB6_CL20701476_QB38117155_REV01_user_low_ship_MULTI_CERT.tar

heb nu ook volledig bereik op 4g en 5g... dat was eerst anders :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YIioDYrl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SeWtUTil.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door ArcticWolf op 12-02-2021 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-09 22:06
Ja zolang je de goede firmware flashed dan blijf je ota behouden

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik heb een VDF toestel, S21 ultra en heb nog geen 1 update gehad van Februari, laat staan de 2e update van Februari.

Hoe lang duurt dat meestal bij providers??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducatii
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-08 11:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HI7_hYPRMJobE0a72apCF9f4_jo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OiHsjJ5ada9WMrOPdfI2MdjJ.jpg?f=fotoalbum_large

Met mijn s21 ultra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
r_buren schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:36:
[...]

Jazeker: die werken gewoon...

OTA-updates werken niet als bv Nederland (PHN) een andere build krijgt...

Maar deze build, AUB6, is vanmorgen ook beschikbaar gekomen voor de S21-serie in Nederland (OTA & Smart Switch)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• destorized
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-08 14:18
Kan nu wel definitief zeggen dat de batterij problemen opgelost zijn met deze nieuwe update. Heb de telefoon 16uur geleden volledig opgeladen, en momenteel zit ik aan 4 uur SOT en heb nog 50% over. De helft hiervan was WiFi en de andere helft 4G. (Bluetooth, locatie, aod & 120hz staan altijd aan bij ik)

Mijn 4G signaal is ook een stuk beter en stabieler geworden binnenhuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batch
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-07 09:43
De tweede versie van de februari update is hier OTA binnen gerold. Ben benieuwd of de batterij problemen nu opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-04-2023
Ook hier nu de ota binnen nu. En net zoals vorige keer 1 dag later dan Samsung begon met de uitrol van de update. Ik zie de extra risico en nut er ook niet van in om het zelf via odin te flashen. Ben benieuwd naar de batterij performance na de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Compo schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 08:43:
Ook hier nu de ota binnen nu. En net zoals vorige keer 1 dag later dan Samsung begon met de uitrol van de update. Ik zie de extra risico en nut er ook niet van in om het zelf via odin te flashen. Ben benieuwd naar de batterij performance na de update.
Met Odin flashen is niks "engs" aan: helemaal geen risico...

Er zijn nu eenmaal mensen die altijd de laatste updates op hun telefoon willen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compo
henklbr schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 08:45:
[...]

Met Odin flashen is niks "engs" aan: helemaal geen risico...

Er zijn nu eenmaal mensen die altijd de laatste updates op hun telefoon willen hebben...
Ik snap het helemaal maar je leest niet voor niks dat mensen bang zijn hun ota te verliezen naar dat ze zelf handmatig aan het tweaken zijn geweest.
Bedoel het niet verkeerd hoor.
Zie het als een tip, tot nu toe hebben de meeste binnen 24 uur de ota binnen op hun toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook de AUB6 op mijn Ultra binnen gekregen. Geen AUB7 echter gezien waar sommige aan refereren. Is de AUB7 op een ander model?

Overigens zie onder Instellingen - Info Telefoon - Softwaregegevens - Google Play-systemupdate de versie van december staan. En vervolgens is er een download, en installatie plus toestel herstart, maar blijft op december staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
swhnld schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:01:
Hier ook de AUB6 op mijn Ultra binnen gekregen. Geen AUB7 echter gezien waar sommige aan refereren. Is de AUB7 op een ander model?

Overigens zie onder Instellingen - Info Telefoon - Softwaregegevens - Google Play-systemupdate de versie van december staan. En vervolgens is er een download, en installatie plus toestel herstart, maar blijft op december staan.
AUB7 is idd de nieuwe baseband voor de normale S21 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 07:23
swhnld schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:01:

Na een update en restart heb ik nu de januari 2021 versie van Google Play staan (was inderdaad december 2020).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batch
Na een half uur zonder gebruik toch al weer 3% lading er af. Dat is niet hoopvol...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:36

13art

Moderator Mobile
Batch schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:42:
Na een half uur zonder gebruik toch al weer 3% lading er af. Dat is niet hoopvol...
Hoe lullig ook, het komt vaker voor dat na een Ota (niet alleen Samsung) het verbruik omhoog gaat. Een factory reset kan nog wel eens helpen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Batch schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:42:
Kan even duren voordat hij zich heeft her-gekalibreerd. Ik had 15% over de hele nacht eraf maar zag dat Vodafone ook even plat heeft gelegen rond een uur of 3 (dan verbruikt hij automatisch meer). Durf nu de telefoon weer zonder lader te laten liggen zonder te stressen dat hij leeg is voordat de wekker af gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batch
Ok, dan wacht ik het nog even af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Ben ik hier soms de enige met een S21 ultra VDF versie??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:48
Ik heb de S21 5G via T-Mobile en ik heb de update nog niet. Waarschijnlijk zit er verschil in de carrier versie. Hij vertoont ook ander gedrag rond het tonen van het 5G icoontje

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batch
Bij nader inzien lijkt het toch beter geworden. In ieder geval slurpen Google Play Services en Always On Display de batterij niet meer leeg zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Batch schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 11:05:
Bij nader inzien lijkt het toch beter geworden. In ieder geval slurpen Google Play Services en Always On Display de batterij niet meer leeg zo lijkt het.
Het is nog niet top, maar wel te doen... hoeven in ieder geval geen zorgen meer te maken dat hij een werkdag niet haalt :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/heZwetKl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik heb het idee dat de vingerscanner iets later/trager reageert met de laatste update.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Daarnet de eerste keer men lenzen eens schoongemaakt... en jawel er blijkt een vuiltje aan de binnekant te zitten, net in het midden van de main lens... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Onbewerkte foto met de S21.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Le4K6yr.jpg

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Nu online
Wat vinden jullie van deze beide foto's?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j40vEPQNyNyL6IReh8y2C4tfjw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6mURBo5fkUk4zbfkAk5ZQJJn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YM6wHofGK0dt7nRj5qYZhCRqUdA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fi3pa6VYOcc0cITLKLHXt6Hf.jpg?f=fotoalbum_large

Bovenste vind ik ontzettend korrelig/blurry. Onderste stuk scherper. Ja, ik weet dat het nog wel beter kan (gewoon ff snel point en shoot).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Batch
Brotuck schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 12:21:
Ik heb het idee dat de vingerscanner iets later/trager reageert met de laatste update.
Verwijder je opgeslagen vingerafdruk en voeg die opnieuw toe. Houd je duim verticaal op de sensor (dus recht omhoog). Beweeg je duim steeds iets naar links, rechts, boven en beneden, maar draai je duim niet, want dan gaat de herkenning achteruit. Als de vingerafdruk éénmaal is opgeslagen, kun je je duim zelfs omgekeerd op de sensor leggen en werkt het ontgrendelen nog steeds foutloos.

[ Voor 3% gewijzigd door Batch op 13-02-2021 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Acid Vendetta schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:34:

Bovenste vind ik ontzettend korrelig/blurry. Onderste stuk scherper. Ja, ik weet dat het nog wel beter kan (gewoon ff snel point en shoot).
Ik had mijn camera eerst op 3:4 64MP gezet maar ik heb een veel beter resultaat precies als ik het op Full zet.
Op 3:4 kreeg ik een macro shot niet scherp, op Full wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Nu online
De bovenste is met de standaard foto app van Samsung. De onderste met een andere. Beide standaard instellingen.

De foto's met standaard software van Samsung zijn bij mij in ieder geval erg slecht. Instellingen wijzigen heeft amper invloed. Morgen overdag probeer ik nog wat foto's met de verschillende apps te maken onder dezelfde condities.

Is met een S21 Ultra trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09 14:47
Is er iemand die van een Oneplus 7 pro na een s21 plus is gegaan?
Wil misschien na een s21 plus overstappen omdat ik een vlak scherm wil.

[ Voor 35% gewijzigd door Bassbounce op 13-02-2021 20:43 ]

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bassbounce schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:36:
Is er iemand die van een Oneplus 7 pro na een s21 plus is gegaan?
Wil misschien na een s21 plus overstappen omdat ik een vlak scherm wil.
Iets ander stapje, Oneplus Nord naar S21 Ultra. Voor de Nord had ik een Note 8, en voor de Note 8 een OP3.

Belangrijkste verschil tussen Samsung en Oneplus is de software. Van Samsung is het af binnen hun sausje, bij Oneplus is er meer ruimte om zelf dingen te doen, zee levendige custom rom community, etc. Maar bij beide Oneplus toestellen had ik per update te maken met wel of geen problemen met zaken als bluethooth of automatische herstarts, en dat had ik niet bij de Note 8, en wilde ik weer. Belangrijkste gemis op de Samsung is de alert slider. Groot voordeel is nu 3 android versie upgrades garantie bij Samsung dus kan er zeker 5 jaar mee doen verwacht ik qua support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
swhnld schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:31:
[...]

Iets ander stapje, Oneplus Nord naar S21 Ultra. Voor de Nord had ik een Note 8, en voor de Note 8 een OP3.

Belangrijkste verschil tussen Samsung en Oneplus is de software. Van Samsung is het af binnen hun sausje, bij Oneplus is er meer ruimte om zelf dingen te doen, zee levendige custom rom community, etc. Maar bij beide Oneplus toestellen had ik per update te maken met wel of geen problemen met zaken als bluethooth of automatische herstarts, en dat had ik niet bij de Note 8, en wilde ik weer. Belangrijkste gemis op de Samsung is de alert slider. Groot voordeel is nu 3 android versie upgrades garantie bij Samsung dus kan er zeker 5 jaar mee doen verwacht ik qua support.
Ja custom roms doe ik eigenlijk niet meer.
Ik vind de updates ook brak en wil ook draadloos gaan laden en wil het liefst een kleiner toestel.
De normale s21 was een mooi toestel geweest echter lees ik dat de batterij erg kort meegaat.
Vandaar dat ik de plus wil.

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Bassbounce de batterij gaat nu weer langer mee, update foutje van Samsung met de update deze maand, en een week later herstelt. Maar S21+ is met plat scherm toch fractie kleiner dan OP7pro, dus zou die lekker nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Bassbounce schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:37:
[...]

Ja custom roms doe ik eigenlijk niet meer.
Ik vind de updates ook brak en wil ook draadloos gaan laden en wil het liefst een kleiner toestel.
De normale s21 was een mooi toestel geweest echter lees ik dat de batterij erg kort meegaat.
Vandaar dat ik de plus wil.
Gaat sinds gisteren echt wel een stuk beter:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kVCYzalh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
@ArcticWolf

Niet slecht, maar volgens mij gaat de normale s21 net zolang op een lading mee als een Oneplus 7 pro.

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Bassbounce schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:24:
@ArcticWolf

Niet slecht, maar volgens mij gaat de normale s21 net zolang op een lading mee als een Oneplus 7 pro.
Zelfs slechter dan mijn 3 jaar oude Huawei Mate 10 Pro... hoop dat er nog wel wat optimalisatie updates komen vanuit Samsung en dat dit even een quickfix was om het ergste te verhelpen.
Maar het scherm en de foto's zijn wel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
ArcticWolf schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:28:
[...]

Zelfs slechter dan mijn 3 jaar oude Huawei Mate 10 Pro... hoop dat er nog wel wat optimalisatie updates komen vanuit Samsung en dat dit even een quickfix was om het ergste te verhelpen.
Maar het scherm en de foto's zijn wel erg mooi.
Ja is zonde, ik wil weer terug na Samsung dus zal voor de plus moeten gaan echter zie ik dan weer niet vreselijk veel verschil tussen de s20fe en de s21 plus.
De prijs scheelt wel fors :+

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Batterij op de S21 Ultra is nu prima !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nw-pZBREP-Y6fVL5yooXQ7gVtJI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rNtat7bLV2ojFQx0E3mTZay8.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
Acid Vendetta schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:34:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

In de onderste foto lijken de aansluitingen aan de onderkant 1 blok metaal te zijn, terwijl de bovenste tussenruimte laat zien bij de metalen stripes. Ook is de muur op de onderste foto helemaal uitgesmeerd, terwijl de bovenste foto veel meer structuur laat zien.

Mijn voorkeur gaat uit naar de bovenste foto. Daar is veel minder digitale processing op toegepast en er is veel meer detail te zien.

Ik ben benieuwd naar een test met voldoende licht.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:50
Acid Vendetta schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:05:
De bovenste is met de standaard foto app van Samsung. De onderste met een andere. Beide standaard instellingen.

De foto's met standaard software van Samsung zijn bij mij in ieder geval erg slecht. Instellingen wijzigen heeft amper invloed. Morgen overdag probeer ik nog wat foto's met de verschillende apps te maken onder dezelfde condities.

Is met een S21 Ultra trouwens.
Met welke app dan? Met alleen "andere app" weten de niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:12
S21 batterij nu ook veel beter hier.
Gisteren rond 11:00 stekker uit de lader gehaald. Middagje foto's nemen en wat speedtests.
Rond 22:00 tot 08:00 flight mode, mooie ___ flatline in verbruik en nu nog 60% over.

Nu met 2 sims actief (dual standby, 1 fysieke sim aan, 1 fysieke sim uit en 1 esim aan) ook betere batterij verbruik dan de S10+ met dual sim lijkt.

Uiteraard is de S10+ is stukje ouder.

In het *#0011# ServiceMode Menu zie ik nu ook Wake_Info staan. Ik kan daar nog weinig over vinden, maar die modus lijkt aan te geven hoe actief de modem moet werken of iets dergelijks.

@jk-5 jij enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Nu online
ShaneV schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:43:
[...]

Met welke app dan? Met alleen "andere app" weten de niets.
Gaat niet om een specifieke app, maar dat er out of the box nogal veel verschil in zit. Het is "Open Camera". Echter is er net een update geweest van Samsung met verbetering camera prestaties. Dus vergelijken met gister wordt nu ook wel weer anders..

Samsung:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mUBmpkmWue36dFqgLNikC1YXUNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b88VI49r0l8cBl6R8dijKxQx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S4MUfjCfnDrmjwos9beDKQDKxrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qWPHHkI3hQYXVn60fuHSmC3s.jpg?f=fotoalbum_large

Open Camera

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVGUPPmcu_rKorruCJCasxA98NU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RrZihApxPUGoEQOrPi5RNvzw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKKBioabWTH_nsBvWHdBWzTMCUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y29RXCDaVmhuJrxfgDLMYevd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Acid Vendetta op 14-02-2021 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@Acid Vendetta ik zie een groot verschil in focus punt. Bedoel je dat of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Nu online
Dat het onscherp lijkt inderdaad. Maar dat is niet focus. Dat is korrelig als je inzoomt. Details zijn minder goed zichtbaar over de gehele foto.

Maar ik ben blijkbaar de enige die dit bemerkt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
De tekst op die chip is wel heel erg onscherp.
Tafel lijkt scherper, ander focus punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Nu online
Maar als je het vergroot blijft het vaag. Niet wat je zou verwachten als er wel op gefocust was. Bij beide handmatig op de tekst van het reepje geheugen.

Misschien wordt het zo duidelijker:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/grTfvxBshj9EVXUjtZqzrbDax4Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HmxgzAorBOcZQ94AvEDbrfch.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Rechter foto is tig keer beter dan de linker. Compleet andere focus en lens stiller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Nu online
Beide foto's op een stabiele ondergrond gemaakt. Ik heb nu meerdere foto's gemaakt en het verschil blijft gewoon opvallen. Links is met de standaard Samsung foto app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEen
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-09 18:16
Ik heb een Belkin WCH003 63 watt adapter. Deze heeft PD3 en aangesloten op een S20 komt er "supersnel laden" als vermelding op het scherm van de S20.
De S21 echter laat alleen "snelladen" zien op het display. Beide telefoons laten wel "supersnel laden" zien als er een 25 watt Samsung lader is aangesloten.
Toch curieus dat een S21 de Belkin lader niet accepteerd. Misschien komt het nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
neeecht schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:07:
De tekst op die chip is wel heel erg onscherp.
Tafel lijkt scherper, ander focus punt.
Valt me toch ook op dat de focus anders ligt tussen beide. Bij Samsung is de focus rond het object scherper dan bij de andere app. Bij de andere is dan weer het object zelf scherper maar alles er rond minder scherp.
Zoals ik het op deze foto's zie focust de Samsung app op het verkeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 20:01
Ligt het aan mij of is het scherm van de ultra ontzettend statisch? Ik blijf maar stof ervan af vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compo
realphoenikx schreef op zondag 14 februari 2021 @ 15:11:
Ligt het aan mij of is het scherm van de ultra ontzettend statisch? Ik blijf maar stof ervan af vegen.
Ik heb er zelf geen last van, hij zit hier in een wallet case. Kan me voorstellen met dit droge weer en zonder hoesje dat hij nu echt stof aan trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen last ervan hier met originele scherm beveiliger er op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ook van de gewone, herken wel wat je zegt. Maar verder geen last van. Heb ook m'n scherm protector eraf getrokken vanwege een puntje die erin zat.

edit:
Batterij is echt een stuk beter geworden:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6M8ZRGEl.jpg

Heb het scherm ook van white naar dark gezet... denk dat dat ook heeft geholpen :+

[ Voor 20% gewijzigd door ArcticWolf op 14-02-2021 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batch
Ik raad iedereen aan om de helderheid van de S21 terug te schroeven, als je 'm voor routenavigatie in de auto gebruikt. Doordat het in de auto heel licht is, gaat de helderheid automatisch langdurig op maximale sterkte en is bij mij Waze al ingebrand. Vooral het zwarte vlak met de volgende afslag is nu goed te zien op een grijze achtergrond. Hier baal ik wel van..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 038Robijno
Kunnen we geen aparte topic maken omtrent "batterij verbruik" lees hier alleen maar over hoe de batterij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:51
swhnld schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:05:
[...]

Geen last ervan hier met originele scherm beveiliger er op.
8)7 ik zie nu pas dat er eentje op zit, lekker laten zitten :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
Batch schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:20:
Ik raad iedereen aan om de helderheid van de S21 terug te schroeven, als je 'm voor routenavigatie in de auto gebruikt. Doordat het in de auto heel licht is, gaat de helderheid automatisch langdurig op maximale sterkte en is bij mij Waze al ingebrand. Vooral het zwarte vlak met de volgende afslag is nu goed te zien op een grijze achtergrond. Hier baal ik wel van..
Ik zou hem direct door Samsung laten ophalen met uitleg.
Dit klinkt als de volgende software/hardware bug. Men weet dat de telefoon hiervoor gebruikt wordt.
Net als het geluid, zou er een helderheidslimiet op moeten zitten als het zo snel kan inbranden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:50
S21 ultra batterij is (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MeRv8-7jO74aUbFGUup90FJqkjU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sIPfJ4gYDRWqcPup3nYDhRgF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
Batch schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:20:
Dat is wel heel erg snel, hier tot op heden geen last van gehad op amoled panelen gelukkig..

@ArcticWolf
Netjes, gaat de goede kant op.

[ Voor 4% gewijzigd door Bassbounce op 14-02-2021 22:52 ]

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Zit nu op 6%, jammer! Netjes hoe jij het doet. Nog tips mbt bepaalde instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:50
Wackmack schreef op zondag 14 februari 2021 @ 23:29:
[...]

Zit nu op 6%, jammer! Netjes hoe jij het doet. Nog tips mbt bepaalde instellingen?
Heb niet echt specifiek bijzondere instellingen.
In mijn geval;
-donkere thema
-comfortabele scherm van 22 - 7u (blue filter)
-schermhelderheid manual tussen 50-70%
-aut.helderheid uit
Scherm verder op 120hz variabel, wqhd+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Laatst online: 14-09 11:44
PrinsEen schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:31:
Ik heb een Belkin WCH003 63 watt adapter. Deze heeft PD3 en aangesloten op een S20 komt er "supersnel laden" als vermelding op het scherm van de S20.
De S21 echter laat alleen "snelladen" zien op het display. Beide telefoons laten wel "supersnel laden" zien als er een 25 watt Samsung lader is aangesloten.
Toch curieus dat een S21 de Belkin lader niet accepteerd. Misschien komt het nog?
En dat is nou juist het punt met die laders.
Iedereen doet alsof het universeel is met QC2/3/4 en PD enzo maar de realiteit is soms anders.
Je ziet dat je een zwaardere lader hebt die voldoet aan de eis en dus met gemak die 25W supersnel modus zou moeten doen en je ziet nu dat hij niet verder komt dan de reguliere snellaad modus.
Dit is een beetje afgekeken van Apple die ook zorgde dat hun eigen laders vaak net die voorsprong hielden teneinde die te verkopen. De aftermarket lader mist dus net een 'authentificatie' waardoor hij niet in de super modus gaat en bij de 'mindere' 25W fabrieks lader heb je dat wel.
Is allemaal software en ter promotie van hun eigen verkoop.

Dat is de reden dat een lader in de doos een pre is, dan heb je altijd de ideale lader voor dat toestel.
Het is nu wachten op laad schade door brakke 3rd party laders en dan garantie perikelen ........ Let maar op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Mijn snel laders van Huawei worden niet eens gezien voor "snel laden" maar als gewoon laden... overigens duurt het laden dan 1,5u ipv 1u met super snel laden, dus is de winst van super snel laden ook niet significant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Laatst online: 14-09 11:44
ArcticWolf schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:25:
Mijn snel laders van Huawei worden niet eens gezien voor "snel laden" maar als gewoon laden... overigens duurt het laden dan 1,5u ipv 1u met super snel laden, dus is de winst van super snel laden ook niet significant.
Je ziet nu dus dat hun hele verhaal mank gaat van "men heeft kasten vol met laders ".
Gewoon niks anders als een cashgrab en frustratie en wellicht straks evt schade door het gebruik van ontelbaar veel verschillende laad configuraties.
En ja qua tijd niet de wereld van verschil maar wel een verschil.
Je betaald voor een telefoon en mag je verwachten dat je van de snellaad functie gebruik kan maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Bomberman71 op 15-02-2021 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Bomberman71 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:44:
[...]

Je ziet nu dus dat hun hele verhaal mank gaat van "men heeft kasten vol met laders ".
Gewoon niks anders als een cashgrab en frustratie en wellicht straks evt schade door het gebruik van ontelbaar veel verschillende laad configuraties.
Je betaald voor een telefoon en mag je verwachten dat je van de snellaad functie gebruik kan maken.
Ik heb hier letterlijk 3 laders op 25 Watt liggen die het ook allemaal goed doen, dus neehoor

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compo
[...]

Daarom heb ik de originelen 25 watt lader van Samsung zelf maar mee besteld.
Gaat helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:51
Compo schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:48:
[...]

Gaat helemaal goed.
Werkt gewoon het beste en ook meteen een draadloze oplader van samsung die voldoet aan de eisen.
Als je ongeveer 1200 euro betaald voor perfectie, dan heb je ook het geld liggen voor een goede oplader. Maar daar zullen de meningen over verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Compo schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:48:
[...]

Gaat helemaal goed.
Ik heb hem er ook bij gekocht, maar m'n Huawei werkte wel op andere snel laders, de S21 dus niet... in de auto heb ik een 3A lader en daar doet hij ook niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Ik heb een wireless charger onderweg van Aliexpress, al dat fast charging boeit me zo niet, liefst zo traag mogelijk aangezien hij heel de nacht oplaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:33
Tec7lol schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:02:
Ik heb een wireless charger onderweg van Aliexpress, al dat fast charging boeit me zo niet, liefst zo traag mogelijk aangezien hij heel de nacht oplaad.
Maar of je dan voor goedkope meuk uit China moet gaan? Je hebt ook gewoon langzamere draadloze laders op de Nederlandse markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Divine
  • Laatst online: 22-09 20:40
Inmiddels ook mijn S21 Ultra binnen, als opvolger van mijn S10, maar ben ik de enige of verschillende foto's qua kwaliteit niet zoveel? Ik vind de Ultra nauwelijks scherper/beter dan de S10...

Ook als ik inzoom (waar de Ultra tot 30x optisch toch zou moeten uitblinken?) op een schilderij in de woonkamer, dan is de Ultra met zijn ingezoomde foto nauwelijks beter dan de S10.

Heb verschillende dingen, in verschillende omstandigheden gefotografeerd met zowel de Ultra als de S10, maar ik vind de Ultra slechts minimaal beter.

Doe ik iets verkeerd of zie ik bepaalde instellingen over het hoofd? Of zijn er meer mensen die dit zo ervaren? Ben heel benieuwd.

Edit: ik doel hierbij echt op de achter-camera's. Selfies van de Ultra zijn wel duidelijk beter.

[ Voor 6% gewijzigd door -Divine op 15-02-2021 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Bomberman71 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:15:
[...]

En dat is nou juist het punt met die laders.
Iedereen doet alsof het universeel is met QC2/3/4 en PD enzo maar de realiteit is soms anders.
Je ziet dat je een zwaardere lader hebt die voldoet aan de eis en dus met gemak die 25W supersnel modus zou moeten doen en je ziet nu dat hij niet verder komt dan de reguliere snellaad modus.
Dit is een beetje afgekeken van Apple die ook zorgde dat hun eigen laders vaak net die voorsprong hielden teneinde die te verkopen. De aftermarket lader mist dus net een 'authentificatie' waardoor hij niet in de super modus gaat en bij de 'mindere' 25W fabrieks lader heb je dat wel.
Is allemaal software en ter promotie van hun eigen verkoop.

Dat is de reden dat een lader in de doos een pre is, dan heb je altijd de ideale lader voor dat toestel.
Het is nu wachten op laad schade door brakke 3rd party laders en dan garantie perikelen ........ Let maar op.
Helemaal geen "garantie perikelen", je hebt geen officiële lader gebruikt -> BAM...

En geloof me: Samsung kan zien of je wel/geen originele lader gebruikt hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
[...]

Nou, in dit geval vind ik het geen cashgrab. De toestellen zijn dit jaar 200 euro goedkoper dan vorig jaar, en ik heb zojuist een officiële Samsung 25w lader gekocht voor 16 euro. Zonder snoer, want dat zat nog wel in de doos. Dat is nog steeds een besparing van 184 euro. Toegegeven, er is nog verder beknibbeld, onder andere op de hoeveelheid RAM, het weghalen van de SD kaart optie (hoewel je daar weer een iets grotere batterij voor terugkrijgt) en de schermresolutie, maar ik heb er nu toch minder problemen mee dan bij Apple. Bij de nieuwe iPhones zijn de prijzen gewoon hetzelfde gebleven en kan je echt extra uitgeven om je toestel op te laden (want Apple wil altijd veel geld hebben voor zijn accessoires) en de kabel die je daar in de doos krijgt past niet op oudere laders tenzij je een iPad Pro hebt gekocht. Dus die actie van Apple is wel echt een cashgrab. Hebben ze ook nodig want ze zijn natuurlijk straatarm daar in Cupertino..... :/

Maar goed, het artikel van Arnoud laatst gelezen hebbend en de YouTube video van mr. whosetheboss gezien hebbend vind ik eigenlijk dat als het de fabrikanten écht om het milieu gaat, ze de klanten de optie moeten geven om de lader er optioneel bij te bestellen zonder meerprijs. Dat deed Samsung vorig jaar in de US met de oordoppen bij de Note 20 serie. Zou een nette oplossing zijn. Voor het milieu : p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
-Divine schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:20:
Inmiddels ook mijn S21 Ultra binnen, als opvolger van mijn S10, maar ben ik de enige of verschillende foto's qua kwaliteit niet zoveel? Ik vind de Ultra nauwelijks scherper/beter dan de S10...

Ook als ik inzoom (waar de Ultra tot 30x optisch toch zou moeten uitblinken?) op een schilderij in de woonkamer, dan is de Ultra met zijn ingezoomde foto nauwelijks beter dan de S10.

Heb verschillende dingen, in verschillende omstandigheden gefotografeerd met zowel de Ultra als de S10, maar ik vind de Ultra slechts minimaal beter.

Doe ik iets verkeerd of zie ik bepaalde instellingen over het hoofd? Of zijn er meer mensen die dit zo ervaren? Ben heel benieuwd.

Edit: ik doel hierbij echt op de achter-camera's. Selfies van de Ultra zijn wel duidelijk beter.
Heb je de foto's bekeken op een computer monitor en dan op ware grootte?
Ik kom (via een tussenstap met een Fold 2) van een Note 10+, en op de telefoonschermen zie je het verschil niet. Maar op de computer zie ik het wel degelijk, zeker als de hoeveelheid licht minder wordt. De Note 10+ is veel troebeler van dichtbij en bij wel voldoende daglicht en complexe taferelen (een ondergesneeuwde straat met bomen enzo) zie je echt minder detail (in de bakstenen van de huizen en boomschors).

Maart vooral de nachtmodus is dramatisch verbeterd de laatste tijd. Foto genomen van mijn zoontje in zijn verduisterde kamer en de S21+ toont niet alleen veel meer detail, de huidskleur is ook veel echter, de Note gaf hem een groene teint.

Kortom, bij het bestuderen van de foto's op een goede computermonitor zie ik echt wel verschil. Maar als je ze alleen bekijkt op je telefoon en gebruikt voor dingen als Whatsapp of Instagram dan hoef je voor de fotokwaliteit de overstap naar een nieuw toestel niet te maken ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Divine
  • Laatst online: 22-09 20:40
Theratron schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:41:
[...]

Ik kom (via een tussenstap met een Fold 2) van een Note 10+, en op de telefoonschermen zie je het verschil niet. Maar op de computer zie ik het wel degelijk, zeker als de hoeveelheid licht minder wordt. De Note 10+ is veel troebeler van dichtbij en bij wel voldoende daglicht en complexe taferelen (een ondergesneeuwde straat met bomen enzo) zie je echt minder detail (in de bakstenen van de huizen en boomschors).

Maart vooral de nachtmodus is dramatisch verbeterd de laatste tijd. Foto genomen van mijn zoontje in zijn verduisterde kamer en de S21+ toont niet alleen veel meer detail, de huidskleur is ook veel echter, de Note gaf hem een groene teint.

Kortom, bij het bestuderen van de foto's op een goede computermonitor zie ik echt wel verschil. Maar als je ze alleen bekijkt op je telefoon en gebruikt voor dingen als Whatsapp of Instagram dan hoef je voor de fotokwaliteit de overstap naar een nieuw toestel niet te maken ; )
Heb ze nu ook op de computer bekeken en dan klopt het dat de Ultra het in 8 van de 10 gevallen wint, maar ik vind het nauwelijks overtuigend. De nachtmodus ben ik het met je eens, daar wint de Ultra het met gemak van de S10. Ik heb nu in het donker ook wat selfies gemaakt en dan is mijn hoofd op de Ultra echt heel veel scherper en veel gedetailleerder, maar op de S10 is er veel minder ruis en is de achtergrond vrij zuiver, waar er bij de Ultra toch veel 'rommelige' pixels zijn. Daarnaast schiet de S10 zijn foto's sneller. Als ik beide sluiter-knoppen tegelijk indruk, is de S10 steeds enkele tienden van een seconde sneller klaar met maken, verwerken en opslaan.

Misschien klopt het wat je zegt en had ik van het cameraverschil te veel verwacht, maar dan is het mij die hoge prijs ook niet waard. Vind de telefoon op andere gebieden ook (nog) niet veel beter dan de S10. Wellicht een retourtje overwegen dan maar |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 19:14
Heeft de Samsung S21 ook geen intelligente laadmodus?

Als je elke dag bv om 07u opstaat en om 23u gaat slapen, dan laad hij de batterij tot 50% en dan 's morgens om 06u gaat ie verder laden van 50 - 100%.

Ik had dit op youtube gehoord maar ik denk wel dat de S21 hierover beschikt nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astratuner schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:30:
Heeft de Samsung S21 ook geen intelligente laadmodus?

Als je elke dag bv om 07u opstaat en om 23u gaat slapen, dan laad hij de batterij tot 50% en dan 's morgens om 06u gaat ie verder laden van 50 - 100%.

Ik had dit op youtube gehoord maar ik denk wel dat de S21 hierover beschikt nietwaar?
Nee, volgens mij niet. Ken de functie van Oneplus, maar hier (nog) niet gevonden op mijn Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Theratron schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:41:
[...]

Ik kom (via een tussenstap met een Fold 2) van een Note 10+, en op de telefoonschermen zie je het verschil niet.
Waarom heb je de fold eigenlijk weggedaan t.o.v. de S21? Het lijkt me zelf een geweldig toestel, als ik hem on betalen :P Is de S21 toch beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
-Divine schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:23:
[...]

Misschien klopt het wat je zegt en had ik van het cameraverschil te veel verwacht, maar dan is het mij die hoge prijs ook niet waard. Vind de telefoon op andere gebieden ook (nog) niet veel beter dan de S10. Wellicht een retourtje overwegen dan maar |:(
Het zijn tegenwoordig echt kleine verschillen tussen de vlaggenschepen inderdaad. Ieder jaar worden ze marginaal beter, maar je kan echt nog prima door met een vlaggenschip van een aantal jaar oud. Vooral de software ervaring is nauwelijks anders. Alleen die 120hz vind ik wel echt een verschil maken, maar terug naar 60hz zou waarschijnlijk ook wel weer wennen na een weekje ofzo ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
GekkePrutser schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:51:
[...]

Waarom heb je de fold eigenlijk weggedaan t.o.v. de S21? Het lijkt me zelf een geweldig toestel, als ik hem on betalen :P Is de S21 toch beter?
De Fold 2 is inderdaad wel erg gaaf hoor. Maar ik liep toch tegen wat dingen aan in het dagelijks gebruik.

Het is de vormfactor waar ik uiteindelijk de meeste problemen mee bleek te hebben. Hij is in een binnenzak erg zwaar en dik. In uitgevouwen stand is hij best lastig vast te houden, en de camera lens zit steeds in de weg waardoor je er met je vingers overheen gaat. Ik raak ook steeds per ongeluk de vingerafdrukscanner aan waardoor hij "valse registraties" doet. En tenslotte is het scherm aan de binnenkant echt een vingerveeg magneet. Oh, en het scherm aan de buitenkant is echt nog te smal. Veel apps schalen nog niet lekker met de vierkante schermverhouding van het binnenste scherm.

Verder is het scherm wel echt prachtig, de batterijduur goed, de foto's zijn goed, de processor is geweldig (Snapdragon 865+ ). En mensen zijn daadwerkelijk van het toestel onder de indruk, het is echt een looker.

Maar ik vind het toch weer fijn gewoon een telefoon te hebben met een glazen scherm, en dat heerlijk in de hand ligt. En waar alle apps normaal op reageren ; )

Ik heb hem nog maar ga hem verkopen. Hij is maar kort gebruikt en nog helemaal als nieuw, compleet met doos. Ik denk dat ik er 1.000 voor vraag (de helft van wat ik ervoor betaald heb), mochten mensen hier al interesse hebben. Het is de zwarte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compo
ipje schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:48:
[...]

Werkt gewoon het beste en ook meteen een draadloze oplader van samsung die voldoet aan de eisen.
Als je ongeveer 1200 euro betaald voor perfectie, dan heb je ook het geld liggen voor een goede oplader. Maar daar zullen de meningen over verschillen.
Helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 09:59
-Divine schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:20:

10x zoomlens werkt alleen bij voldoende licht. Als je bij weinig licht 10-30x zoomt wordt de primaire lens gebruikt.

Persoonlijk vind ik het verschil wel groot tov S10. Ik kijk dan niet alleen naar scherpte want dat is vaak softwarematige verscherping maar om het totaal plaatje.
Acid Vendetta schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:48:
[...]

Gaat niet om een specifieke app, maar dat er out of the box nogal veel verschil in zit. Het is "Open Camera". Echter is er net een update geweest van Samsung met verbetering camera prestaties. Dus vergelijken met gister wordt nu ook wel weer anders..

Samsung:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Open Camera

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is al vermeld maar je ziet duidelijk dat de focus anders ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Mijn data verbinding valt af en toe gewoon weg terwijl hij aangeeft dat hij nog wel is verbonden. Even airplane mode aan en uit en hij heeft gelijk weer verbinding... Iemand anders dit probleem? Provider: Vodafone.
En zit op de. Laatste AUB7 update (gewone S21)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
Ik heb gek genoeg nog steeds geen update.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZvLa19zMaje5h6ycvKUSC-eyLd0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H1lJycK7nIO8KfiuE33lTwl3.jpg?f=fotoalbum_large

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Pagina: 1 ... 12 ... 44 Laatste

Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic

In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.