Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-09 22:06
Toevoegen van extra eSIM is leuk, maar dan moet je ze wel tegelijk kunnen aanzetten.....
Kan hier echt niets over vinden, in theorie moet het werken, maar om nou die gok te nemen....

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brotuck schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:52:
Toevoegen van extra eSIM is leuk, maar dan moet je ze wel tegelijk kunnen aanzetten.....
Kan hier echt niets over vinden, in theorie moet het werken, maar om nou die gok te nemen....
Doe je eerst 1 SIM naar eSim zetten.
Test je het vervolgens met een prepaid eSim erbij? Goedkoopste prepaid eSim is 5 Euro bij Simyo. Geen idee of er andere aanbieders zijn, maar voor een testje is dit bedrag te overzien denk ik zo?
https://www.simyo.nl/prepaid/bestellen/simkaart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
swhnld schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:25:
[...]

Doe je eerst 1 SIM naar eSim zetten.
Test je het vervolgens met een prepaid eSim erbij? Goedkoopste prepaid eSim is 5 Euro bij Simyo. Geen idee of er andere aanbieders zijn, maar voor een testje is dit bedrag te overzien denk ik zo?
https://www.simyo.nl/prepaid/bestellen/simkaart
Nee werkt dus niet helaas.
Je kunt maar 1 eSIM actief hebben

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHYO2LAaFV-WZJ5noWCEiA0PWAU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ljAoGtR4UspB18rDBbu8SEmr.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Brotuck Goede bijdrage voor de discussie deze test!

Dat wordt dan een RFC indienen bij Samsung, om dat wel mogelijk te maken. Er zitten antenne's in die 2 sim kaarten aankunnen, dus zou een kwestie moeten zijn van een software aanpassing om 2 eSim kaarten mogelijk te kunnen maken.

[ Voor 10% gewijzigd door swhnld op 02-03-2021 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kwam de instellingen rondom snel laden tegen:
https://www.samsung.com/n...rie-gebruiken-en-opladen/
"Stap 3. Tik op de Snel opladen- of Supersnel opladen-schakelaar om deze te activeren."

Bij mij stond snel opladen (Quick Charge 2.0) uit, maar supersnel opladen (Power Delivery 3.0) stond aan. Is er voordeel of nadeel van deze opties voor de accu zelf?
Ben er ondertussen wel uit dat alles uit ruim 2 uur duurt om helemaal vol te geraken, en supersnel is ruim 1 uur om helemaal vol te geraken. Snel opladen heb ik nog niet getest qua doorlooptijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 20:01
Wat ik ook probeer, welke aanwijzing ik ook maar volg, ik krijg "Ok Google" niet werkend. Ik krijg geen respons en als ik de Google app open en daar mijn vraag stel krijg ik ook geen gesproken antwoord. Hebben er meer hier last van of ligt het echt aan mijn instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1986
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-09 17:12
henklbr schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 07:40:
[Afbeelding]

Ben heel tevreden met de accu-duur van mijn S21 Ultra'

Niks disabled (gebruik mijn foon als SMART-phone ;) ), WiFi6/5G/BT (GW3) altijd aan

Dit haalde ik nooit op mijn S20 Ultra & Note20 Ultra met hetzelfde gebruik!
je hebt de telefoon maar 2 uur en 49 minuten gebruikt?

Ik vind de accuduur echt superslecht.... ik haal niet meer dan 5 uur screen on time en kom de dag amper door... met mijn p30 pro haalde ik meer screen on time. alle reviews melden een screen on tijd van 10 uur o.i.d. maar dat haal ik echt bij lange na niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sander1986 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:02:
[...]

Ik vind de accuduur echt superslecht.... ik haal niet meer dan 5 uur screen on time en kom de dag amper door... met mijn p30 pro haalde ik meer screen on time. alle reviews melden een screen on tijd van 10 uur o.i.d. maar dat haal ik echt bij lange na niet.
Er zijn wisselende ervaringen hiermee. Mobiele provider bijvoorbeeld heeft al impact. Dekking heeft impact. Bepaalde applicaties (Google Chrome bijvoorbeeld trekt de accu leeg op de S21 reeks), wel of niet sluimermode op apps aan hebben staan. Of je schoon geïnstalleerd hebt of van een backup teruggezet heeft impact.
Waar het op neer komt is dat het zoiets simpels kan zijn dat de hardware van de S21 te nieuw is voor je Wifi netwerk thuis, of dat je bij Vodafone zit die een brakke 5G implementatie heeft, of dat je telefoon nog niet ingeleerd is om apps in de achtergrond uit te schakelen (wat de P30 heel agressief doet). Of Google Play is van slag en moet de cache geleegd krijgen. Of je hebt resolutie van het scherm op hoogste stand constant met maximale helderheid.
En is alles ge-update, zowel de Samsung telefoon software System Update als Play store als Galaxy Store apps?

Duik de rapportages rond batterij verbruik in, en kijk of je daar iets ziet. Ieders gebruik is anders, ieders inrichting ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1986
swhnld schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:13:
[...]

Er zijn wisselende ervaringen hiermee. Mobiele provider bijvoorbeeld heeft al impact. Dekking heeft impact. Bepaalde applicaties (Google Chrome bijvoorbeeld trekt de accu leeg op de S21 reeks), wel of niet sluimermode op apps aan hebben staan. Of je schoon geïnstalleerd hebt of van een backup teruggezet heeft impact.
Waar het op neer komt is dat het zoiets simpels kan zijn dat de hardware van de S21 te nieuw is voor je Wifi netwerk thuis, of dat je bij Vodafone zit die een brakke 5G implementatie heeft, of dat je telefoon nog niet ingeleerd is om apps in de achtergrond uit te schakelen (wat de P30 heel agressief doet). Of Google Play is van slag en moet de cache geleegd krijgen. Of je hebt resolutie van het scherm op hoogste stand constant met maximale helderheid.
En is alles ge-update, zowel de Samsung telefoon software System Update als Play store als Galaxy Store apps?

Duik de rapportages rond batterij verbruik in, en kijk of je daar iets ziet. Ieders gebruik is anders, ieders inrichting ook.
Alles is geheel up to date.
Ik gebruik wel chrome maar heb die wel in de sluimer stand apps gezet(op mijn Huawei gebruikte ik Edge omdat chrome daar erg haperde tijdens scrollen)
De resolutie heb ik op HD+ staan en dus niet op de hoogste stand(wel 120hz)
Thuis zit ik constant op de wifi(unifi AC LR AP's met goed bereik)
5G heb ik uitgezet en zit op het KPN netwerk.
Ik heb expres een schone installatie gedaan en handmatig de apps geïnstalleerd.
Hierna kreeg ik wel die AUB8 update dus die is er na overheen gegaan.
Wellicht nog maar eens een factory reset doen.

Rapportages zeggen facebook/chrome als hoofdgebruikers en dat kan ook wel kloppen maar niet iets wat er uit springt.

Is het trouwens normaal dat wireless altijd maar tot 98% oplaad? elke morgen word ik wakker met 98%. Als ik de telefoon er op leg zegt die meestal 2 uur en 30 min tot volledig opgeladen.
ik heb met een kabel(zelfde usb brick) getest en toen werd ik wakker met 85%

Ik vermoed dat er nog een hoop optimalisaties doorgevoerd moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
sander1986 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:57:
[...]

Is het trouwens normaal dat wireless altijd maar tot 98% oplaad? elke morgen word ik wakker met 98%. Als ik de telefoon er op leg zegt die meestal 2 uur en 30 min tot volledig opgeladen.
ik heb met een kabel(zelfde usb brick) getest en toen werd ik wakker met 85%
Mijn S21+ laadt draadloos gewoon op tot 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:47
Gismo1979 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:08:
[...]

Mijn S21+ laadt draadloos gewoon op tot 100%.
Idem, s21 ultra, wireless charge tot de 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
ik zat op coolblue de reviews te lezen over de s21 en s21 plus maar als ik de reviews mag geloven en de reviews hier op tweakers is de accu niet al te best,

is dat erg overdreven of is het echt zo?

ik doe gemiddeld 3 tot 4 jaar met een telefoon ( mijn huidige huawei p30 lite is echt aan vervanging toe ) en wil deze keer een high end toestel maar dat van de accu houd mij een beetje tegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
sander1986 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:02:
[...]

Ik heb niet de tijd om heel de dag op mijn telefoon te zitten en dan hier te posten: kijk eens, 8u SoT!

Er zijn mensen die overdag wat "anders" te doen hebben ;)

Maar zo gebruik ik mijn telefoon, en dit resultaat behaalde ik nooit met mijn S20 Ultra en/of Note20 Ultra.

Resumé: ben dus zeer tevreden met de accuduur van mijn toestel...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
sander1986 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:57:
[...]

Hierna kreeg ik wel die AUB8 update dus die is er na overheen gegaan.
Wellicht nog maar eens een factory reset doen.
AUB8: je praat dus over een S21/S21+ en niet de S21 Ultra die ik heb (want die zit namelijk op AUB9).

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1986
henklbr schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:52:
[...]

AUB8: je praat dus over een S21/S21+ en niet de S21 Ultra die ik heb (want die zit namelijk op AUB9).
Nee de S21 ultra, ik zie nu dat er staat *****AUB9 / *****AUB9 / ******AUB8 bij versie informatie 1feb 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:57
Ik heb geen issues met mijn batterij.
Vandaag ook al veel gebeld etc.

Maar na 6uur heb ik nog 16 uur batterij over. dus meer dan genoeg.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
joey82 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:47:
ik zat op coolblue de reviews te lezen over de s21 en s21 plus maar als ik de reviews mag geloven en de reviews hier op tweakers is de accu niet al te best,

ik doe gemiddeld 3 tot 4 jaar met een telefoon ( mijn huidige huawei p30 lite is echt aan vervanging toe ) en wil deze keer een high end toestel maar dat van de accu houd mij een beetje tegen....
Hangt er helemaal van af wat je van je telefoon verwacht...

Hier gaan mensen uit hun dak als ze bv geen 7 8 of 9u SoT halen met hun telefoon.

Ik vind het belangrijk, en ik hang niet heel de dag aan mijn telefoon, om minimaal de dag door te komen, en dan haal je er ook nog wel es 2 dagen uit!

En ik fotografeer best wel wat, tijdens wandelen Koptelefoon op mijn klus en Spotify luisteren 5G op het KPN-netwerk...

Maar ik zit niet heel de dag met de foon in mijn handen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
ik zie bij reviews ook vaak foto's voorbij komen die zijn gemaakt met daaronder de resolutie etc,

zijn deze foto's dan gemaakt in de stand dat je zelf van alles kunt instellen mbt de camera?

of zijn het foto's die gemaakt zijn met de automatische stand die naar mijn idee/mening de meeste mensen gebruiken? dat zou namelijk wel een eerlijker beeld geven over de camera, of klets ik nu uit mijn nek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
henklbr schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:56:
[...]

Hangt er helemaal van af wat je van je telefoon verwacht...

Hier gaan mensen uit hun dak als ze bv geen 7 8 of 9u SoT halen met hun telefoon.

Ik vind het belangrijk, en ik hang niet heel de dag aan mijn telefoon, om minimaal de dag door te komen, en dan haal je er ook nog wel es 2 dagen uit!

En ik fotografeer best wel wat, tijdens wandelen Koptelefoon op mijn klus en Spotify luisteren 5G op het KPN-netwerk...

Maar ik zit niet heel de dag met de foon in mijn handen...
ik gebruik mijn telefoon eigenlijk niet echt heel veel,

de apps die ik gebruik zijn whatsapp, bankieren, 9292, twitter, netflix etc :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 22:14

Ligt ook aan de verwachting. Als ik een auto koop met 500pk en het verbruik is 1:10 dan kun je daarover klagen maar iedereen met een beetje verstand begrijpt dat het het o.a. afhankelijk is van je rechterbeen.

Ik heb de Ultra en vind de accuduur juist erg goed maar als je de Ultra zwaar belast is het verbruik ook veel hoger dan een midrange toestel.
Plus dat er veel meer factoren zijn die het verbruik bepalen zoals al eerder vermeld is.

Als ik mijn gebruik vergelijk met S20+ die ik heb gehad dan kan ik zeggen dat het een heel stuk beter is.

Maar ik heb geen idee hoe de S21 presteert want die heeft de kleinste accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

robhof

Lembongan view

Garret1410 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:34:
[...]

Ligt ook aan de verwachting. Als ik een auto koop met 500pk en het verbruik is 1:10 dan kun je daarover klagen maar iedereen met een beetje verstand begrijpt dat het het o.a. afhankelijk is van je rechterbeen.

Ik heb de Ultra en vind de accuduur juist erg goed maar als je de Ultra zwaar belast is het verbruik ook veel hoger dan een midrange toestel.
Plus dat er veel meer factoren zijn die het verbruik bepalen zoals al eerder vermeld is.

Als ik mijn gebruik vergelijk met S20+ die ik heb gehad dan kan ik zeggen dat het een heel stuk beter is.

Ik ben ook zeer tevreden over de accuduur van de S21 Ultra. Met gemiddeld zo'n anderhalve dag en 7-8 uur screen time (wisselt uiteraard) voor mij de beste accuduur in vele jaren. Dit is op WQHD+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22-09 23:18
Garret1410 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:34:
[...]

Beter dan alle voorgaande S-versies.
Ik heb geen klagen, bij normaal gebruik eindig ik de dag tussen 30 en 40%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik kan er geen peil op trekken eerlijk gezegd, ene moment verbruikt hij nagenoeg niks, andere moment zie je de procenten terug lopen zonder verklaarbare reden.
Met Google Maps en Flitsmeister aan verbruikt hij op 1 of andere manier relatief weinig batterij, maar met browsen zie je de procenten terug lopen (Edge).
Waarschijnlijk dat het met de scherm frequentie te maken heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14

Van wanneer zijn de reviews? Ik weet dat er een hoop klachten waren over de accu na een bepaalde update, maar dat is inmiddels ook weer via een andere update rechtgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik zie een update uitkomen in duitsland voor de maand maart, maar ik vraag me af of die geflashed kan worden ? @henklbr

Het gaat om: G998BXXS2AUBB/G998BOXM2AUBB/G998BXXU2AUBB
Landcode DBT

De reden waarom ik het ff zeker wil weten is omdat er nu XXS2 staat

[ Voor 15% gewijzigd door Brotuck op 04-03-2021 11:58 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IWQ1pYGD0aj_DiFIomgB4ZoGRm0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vJrEelycX2pne6yeXM27tM9T.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AKyMu5BqU7s1aqgFGok4sjcKwRY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TedBoa2NGioU6N2YqFT3e9tA.jpg?f=fotoalbum_tile

This ROM is the latest ROM for Multi-CSC OXM released 04 Mar 21, and can be used for ALL CSC's mentioned in Multi-CSC OXM!

This is an official Samsung ROM, so KNOX won't be triggered!

What's new:
* March security patches (Samsung Android Security Updates)
* The security of your device has been improved.
* After the update, you cannot downgrade to the old software due to security policy changes.

Model SM-G998B
Model name Galaxy S21 Ultra
Country Multi-CSC OXM
Version Android 11
Changelist 20701476
Build date Wed, 24 Feb 2021 15:26:17 +0000
Security Patch Level 2021-03-01
Multi-CSC OXM
PDA G998BXXS2AUBB
CSC G998BOXM2AUBB

Details for download with Frija:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TpvZX-mVPQyZ5L4lYh1bm_4V9Yw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QYI1taNii5hWk3LCfU11kWAn.png?f=fotoalbum_large

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.14.4

HOME_CSC_OXM -> data will stay intact
CSC_OXM -> device will reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
S21 Ultra maart security patch nu beschikbaar.

Belgie: OTA & Smart Switch
Nederland: Smart Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 10:31
Wanneer jullie Netflix streamen vanaf de s21 (bijv via Chromecast) en je wilt even snel pauzeren/terugspoelen, hoe doe je dit dan als de telefoon vergrendeld is?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:55
Hmm net even getest met Netflix cast en inderdaad geen mogelijkheid om dit te doen.
Nieuwigheid OneUI 3.1 of door update in de Netflix app (nog niet op ander toestel gekeken).
Beetje in instellingen geprutst, maar niks dat helpt

Edit: S10 met android 11 en OneUI 3.0 zelfde probleem.
TabS5e met android 10 en OneUI 2.5 geen probleem en controle lockscreen.

Android 11 wijziging dus.. geen verbetering alleszins!

[ Voor 29% gewijzigd door Hakki op 05-03-2021 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Update voor Maart komt hier binnen op de S21+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Review update S21+ met nieuwe benchmarks voor de hele S21 serie:
reviews: Samsung Galaxy S21+ - Een kort overzicht
De benchmark cijfers zijn een stuk positiever geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMCThomas
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-09 00:22
Hai vraagje, als je 16:9 selecteert (op de s21 ultra) maakt hij de foto's dan nog steeds op de main camera? En in welke resolutie is dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22:15
TMCThomas schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:53:
Hai vraagje, als je 16:9 selecteert (op de s21 ultra) maakt hij de foto's dan nog steeds op de main camera? En in welke resolutie is dit dan?
Dit kan je makkelijk testen door je vinger voor elke lens te leggen. Zodra je je vinger op beeld ziet weet je dat die lens op dat moment actief is.

De resolutie van de foto kan je zien door bij een foto in de galerij omhoog te swipen. Of op de drie puntjes te drukken en dan details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Beeldverhouding maakt toch niet uit, da's gewoon een crop op de maximum resolutie.. geen lenswijzigingen volgens het gekozen formaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMCThomas
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-09 00:22
Skix_Aces schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:18:
[...]

Dit kan je makkelijk testen door je vinger voor elke lens te leggen. Zodra je je vinger op beeld ziet weet je dat die lens op dat moment actief is.

De resolutie van de foto kan je zien door bij een foto in de galerij omhoog te swipen. Of op de drie puntjes te drukken en dan details.
Ik heb hem nog niet, vandaar ook mij vraag. :) Normaal gesproken zou ik het zelf even gaan uittesten in een winkel maar dat is nu wat lastiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 10:31
Hakki schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 17:30:
Hmm net even getest met Netflix cast en inderdaad geen mogelijkheid om dit te doen.
Nieuwigheid OneUI 3.1 of door update in de Netflix app (nog niet op ander toestel gekeken).
Beetje in instellingen geprutst, maar niks dat helpt

Edit: S10 met android 11 en OneUI 3.0 zelfde probleem.
TabS5e met android 10 en OneUI 2.5 geen probleem en controle lockscreen.

Android 11 wijziging dus.. geen verbetering alleszins!
Bedankt voor het checken, ik had al het idee dat het op mijn s10e (voor ik 'm verkocht, met Android 10) wel gewoon werkte. Jammer dat het met instellingen niet op te lossen is, hopen dat een toekomstige update dit verhelpt.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomason12
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 31-08 17:12
De twee dingen die ik het leukst vind aan de S21 zijn uitstekende dynamische 120Hz-weergave en krachtige prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 15:46
Beveiligingspatch van Maart nu ook voor de S21 te downloaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 16-09 09:49
RamonRJC schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:38:
Zie hem nu ook binnen komen op mijn s21ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:20
Weer een update gehad net op mijn HK/BRI S21 Ultra: https://doc.samsungmobile.com/SM-G9980/BRI/doc.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4AQFw-0tY3mhG2EemTx1zYmdVE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PegIT3zcIcJH5dlufuKyHr2v.png?f=fotoalbum_large

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
RamonRJC schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:38:
Zitten ook software updates in en een radio update, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheeseruler
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 11:54
De disconnects bij Web Whatsapp zijn nu echt op het hoogtepunt! Waar ik voorheen enkele minuten kon appen zonder disconnects, heb ik dat nu na bijna elk verzonden bericht. Dit is echt onacceptabel, maar heb geen idee wat ik nog kan doen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cheeseruler schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:51:
De disconnects bij Web Whatsapp zijn nu echt op het hoogtepunt! Waar ik voorheen enkele minuten kon appen zonder disconnects, heb ik dat nu na bijna elk verzonden bericht. Dit is echt onacceptabel, maar heb geen idee wat ik nog kan doen :-(
Overstappen op een andere chat app, of op zakelijke whatsapp ingeval het gebruik zakelijk is?
Of iets anders doen om je tijd te vullen zoals gamen, studeren of vrijwilligerswerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 22:54

oCe

aka Dookie.

ja heel irritant... alle opties gerelateerd aan battery saving enzo al geprobeerd. twee anderen met ook een s21 hebben hetzelfde probleem, kom het online meer tegen: vraag me af of het s21 of android 11 gerelateerd is.

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 22:54

oCe

aka Dookie.

swhnld schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:20:
[...]

Overstappen op een andere chat app, of op zakelijke whatsapp ingeval het gebruik zakelijk is?
Of iets anders doen om je tijd te vullen zoals gamen, studeren of vrijwilligerswerk?
top oplossing |:(

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:44

RMX

Dit heb ik ook ineens. Paar dagen terug ging het nog goed.
Heel irritant idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheeseruler
swhnld schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:20:
[...]

Helaas gebruiken mijn contacten nog amper Signal of Telegram. Zakelijk gebruik ik een iPhone en daarmee werkt Web Whatsapp wel perfect.
Wat ik met het tweede deel van je post moet doen weet ik niet precies.

Groetjes, een gamende studerende vrijwilligerswerker

[ Voor 0% gewijzigd door cheeseruler op 11-03-2021 00:57 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheeseruler
RMX schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:58:
[...]

Dit heb ik ook ineens. Paar dagen terug ging het nog goed.
Heel irritant idd
Ja het is erger geworden. Zoals eerder gezegd, heel vervelend dit.

Het lijkt inderdaad een Android 11 probleem te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door cheeseruler op 11-03-2021 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:57
Begin mij er ook aan ergeren.. Straks pak ik mijn S8 weer uit de kast..

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@cheeseruler Web whatsapp levert ook discussies op bij Oneplus toestellen, lijkt slechter te zijn geworden met de Android 10 en later nog erger met Android 11 upgrade.

Denk dat je het beste met een op Whatsapp support gericht forum/topic aan de slag gaat met de leverancier om aan een oplossing te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakki
Ik heb geen problemen met whatsapp.. maar bovenop mijn eerder geplaatste instellingen, heb ik de app ook wel 'vastgepind' in het recent apps menu. Zo zou de telefoon het dus moeten open houden..
Misschien is dat jullie ontbrekende schakel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Renegade666 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:44:
[...]
Begin mij er ook aan ergeren.. Straks pak ik mijn S8 weer uit de kast..
Ik moet inderdaad zeggen dat ik als S8 bezitter geen enkele last heb van dit probleem.

Wel mis ik Android 10 behoorlijk, dit was toch wel een hele grote update. Om die reden zit ik ook de kat uit de boom te kijken maar de modellen van Samsung slaan de plank steeds nogal mis voor me. De S21 is dan weer een van de betere maar ook weer niet in alles positief (vooral het verminderde geheugen is niet handig in combinatie met DeX).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik heb er soms last van, soms uren achtereen geen last van en dan opeens weer even wel. Met m'n vorige Huawei Mate 10 pro nog nooit last van gehad, irriteert dus wel een beetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:38:
[...]

Ik moet inderdaad zeggen dat ik als S8 bezitter geen enkele last heb van dit probleem.

Wel mis ik Android 10 behoorlijk, dit was toch wel een hele grote update. Om die reden zit ik ook de kat uit de boom te kijken maar de modellen van Samsung slaan de plank steeds nogal mis voor me. De S21 is dan weer een van de betere maar ook weer niet in alles positief (vooral het verminderde geheugen is niet handig in combinatie met DeX).
De S8 heeft 4GB geheugen en 64 GB opslag, de S21 het dubbele met 8GB geheugen en 128GB opslag in de basisversie. Dus DeX zal op de S21 beter werken dan op de S8, je zal er op vooruit gaan qua geheugen en opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
swhnld schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:36:
[...]

De S8 heeft 4GB geheugen en 64 GB opslag, de S21 het dubbele met 8GB geheugen en 128GB opslag in de basisversie. Dus DeX zal op de S21 beter werken dan op de S8, je zal er op vooruit gaan qua geheugen en opslag.
Absoluut ja. Ik gebruik DeX niet veel meer omdat het te slecht is gaan werken (apps worden zwaarder). Echt elke keer dat ik naar een andere tab ga dan refresht alles.

Maar als ik zoveel geld investeer in een nieuwe telefoon wil ik er echt flink op vooruit gaan, naar 12GB minstens. De S20 zou een betere optie zijn, maar die (vooral de achterkant kleuren) vind ik weer zo lelijk (het oog wil ook wat) en de CPU valt relatief tegen.

Ik koop maar eens in de zoveel jaar een smartphone (zie je wel aan die S8 die ik nog steeds heb) en dan wil ik ook wel dat die lang mee kan.

[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 11-03-2021 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:49:
[...]

Absoluut ja. Ik gebruik DeX niet veel meer omdat het te slecht is gaan werken (apps worden zwaarder). Echt elke keer dat ik naar een andere tab ga dan refresht alles.

Maar als ik zoveel geld investeer in een nieuwe telefoon wil ik er echt flink op vooruit gaan, naar 12GB minstens. De S20 zou een betere optie zijn, maar die (vooral de achterkant kleuren) vind ik weer zo lelijk (het oog wil ook wat) en de CPU valt relatief tegen.

Ik koop maar eens in de zoveel jaar een smartphone (zie je wel aan die S8 die ik nog steeds heb) en dan wil ik ook wel dat die lang mee kan.
Dan is alleen de duurste Ultra een optie, verder zijn er geen Samsung telefoons met meer geheugen. En andere merken ondersteunen DeX niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweddy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 08:12
Noodgedwongen overgestapt van een S10 naar een S21. Noodgedwongen door onherstelbare schade van de S10: Eerst flink laten vallen met flinke barsten en vervolgens is de telefoon in een onbewaakt ogenblik in water gevallen..

De S21 is eigenlijk nauwelijks een upgrade te noemen in mijn ogen en dat komt omdat de S10 weinig te wensen overliet.
Geen edgerandjes is fijner, de knoppen zijn veel beter geplaatst en weer 2 jaar extra ondersteuning. De accu is gegroeid van 3400 naar 4000mAh en het lijkt erop dat ik iets makkelijker het eind van de dag haal. Volgens de Tweakers accuduurtest haal je slechts 5% meer gebruikstijd ondanks een 18% grotere accu:
  • 9:28 naar 10:02 uur browsen wifi
  • 8:03 naar 8:29 uur browsen 4G
  • 18:09 naar 18:51 uur video kijken
Niet de upgrades die een dergelijke vervanging normaal gesproken kunnen verantwoorden.

Ik had moeiteloos nog jaren met de S10 kunnen doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Tweddy op 12-03-2021 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Tweddy schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:46:
...

Ik had moeiteloos nog jaren met de S10 kunnen doen.
Lijkt me lastig als die gebarsten in het water is gevallen :+

De verschillen zijn niet meer zo groot als in het begin van "de moderne smartphone". De reclames maken je lekker, dan koop je er eentje en denk je "meh".

Ik heb nu een witte S10+, daarvoor een S7 edge... beide even fijn eigenlijk. Al vond ik de S7 edge er mooier uitzien.

Maarja, dit is het s21 topic. On topic: ik wacht nog een paar generaties O-)

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
FeareX schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:50:
[...]

Lijkt me lastig als die gebarsten in het water is gevallen :+

De verschillen zijn niet meer zo groot als in het begin van "de moderne smartphone". De reclames maken je lekker, dan koop je er eentje en denk je "meh".

Ik heb nu een witte S10+, daarvoor een S7 edge... beide even fijn eigenlijk. Al vond ik de S7 edge er mooier uitzien.

Maarja, dit is het s21 topic. On topic: ik wacht nog een paar generaties O-)
Eerlijk, ik zat echt zo... waarom heb ik 900 euro uitgegeven voor een telefoon waarmee ik hetzelfde doe als op m'n Huawei Mate 10 Pro :X 8)7 enige dingetje wat wel echt fijn is, is het 120Hz scherm en de accu duur is toch wel wat beter sinds de laatste updates... die Mate 10 hield het echt niet lang meer vol. En de camera is een heel stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
GekkePrutser schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:49:
[...]

Is een fold 2 niets voor je? Dex is prima te doen met dat toestel en hij heeft 12GB.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
j-phone schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 21:47:
[...]
Is een fold 2 niets voor je? Dex is prima te doen met dat toestel en hij heeft 12GB.
Absoluut! Lijkt me een geweldig ding!!

Alleen de prijs... Ik heb die cashback actie nooit gezien :F En die is alweer voorbij.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 12-03-2021 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skix_Aces
Absoluut! Lijkt me een geweldig ding!!

Alleen de prijs... Ik heb die cashback actie nooit gezien :F En die is alweer voorbij.
Het hoort hier eigenlijk niet thuis, maar de cashback actie voor de fold 2 loopt nog tot 21 maart: https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=FCMZ9DJGTVDJR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loesloes
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01-2022
Goedemorgen, wie weet of je de s21 retour kan doen met geld terug?
Ik ben zo teleurgesteld over de camera prestaties als het gaat om fotograferen van een zon foto. De lensflare is zo spuug lelijk aanwezig dat ik erg in mijn maag zit met duur gekocht product.
Ik heb juist deze gekocht voor de camera's. Maak al geruime tijd foto's en op de s20 nooit last gehad van zulke lens flares.
Online lees ik inmiddels dat veel meer mensen dit hebben. Sommigen maken nooit zon foto's en dan is de camera prima voor andere composities, maar ik maak veel landschap foto's o.a met de smartphone en dan is het telkens frustraties.

Had ik maar gewoon voor een ander merk gegaan waar de camera beter zijn. Ik zie van andere merken zulke mooie foto's, ook macro foto's. Daar kan momenteel deze dure s21 niet aan tippen.

Nu denken wellicht mensen maar foto's maken daar is de telefoon niet in eerste instantie voor , maar dit kan gewoon niet.

Maar goed, ik wil hem dus retour doen maar kan dat, heeft iemand dat al eens gedaan.?

Alvast bedankt
Groetjes LoesAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYYUiRNwj_FuNvOmH-F26nQYLnc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KBvYV2EPQtgjC3zuV6Wy3zus.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-Va1f8xftXiGGDAIik87PbYphQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X6wteNXxFbrptIGB4c5XV2wj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Loesloes voor retourzendingen moet je even de voorwaarden nakijken. Volgens mij heb je standaard 14 dagen na levering om je te bedenken bij online aankopen. Anders verkoop op marktplaats en pak je verlies en koop een S20 terug of ander toestel waar je wel gelukkig mee bent.
En advies bij een volgend toestel, wacht eerst 3 maanden na lancering wat de praktijk ervaringen zijn. Ik zie te vaak kinderziektes bij nieuwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loesloes
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01-2022
swhnld schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 08:58:
@Loesloes voor retourzendingen moet je even de voorwaarden nakijken. Volgens mij heb je standaard 14 dagen na levering om je te bedenken bij online aankopen. Anders verkoop op marktplaats en pak je verlies en koop een S20 terug of ander toestel waar je wel gelukkig mee bent.
En advies bij een volgend toestel, wacht eerst 3 maanden na lancering wat de praktijk ervaringen zijn. Ik zie te vaak kinderziektes bij nieuwe modellen.
Dat is zeker een goed advies.

Zou Samsung door updates dit verhelpen denk je? Het is iets wat meer ervaren word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loesloes schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 16:35:
[...]

Dat is zeker een goed advies.

Zou Samsung door updates dit verhelpen denk je? Het is iets wat meer ervaren word.
Lensflare heb ik ook bij andere toestellen gemeld zien worden. Het zou met updates opgelost kunnen worden, maar dan zullen er wel tickets bij Samsung zelf gemeld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1986
Ik heb sinds vanmorgen een probleem met mijn s21 ultra. Het scherm gaat niet meer aan. Wel trilt de telefoon als je op de power knop drukt of een softreset wil doen met volume down en power button. Het toestel was volgeladen en heeft in de ochtend gewoon gewerkt. Een uur daarna doet die niets meer

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destorized
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-08 14:18
Bij mij werkt "ok google" niet op m'n S21. Nog iemand dat probleem? In de Google assistant instellingen staat het ingeschakeld maar als ik "ok google" zeg gebeurt er niets

[ Voor 5% gewijzigd door destorized op 13-03-2021 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sander1986 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 18:07:
Ik heb sinds vanmorgen een probleem met mijn s21 ultra. Het scherm gaat niet meer aan. Wel trilt de telefoon als je op de power knop drukt of een softreset wil doen met volume down en power button. Het toestel was volgeladen en heeft in de ochtend gewoon gewerkt. Een uur daarna doet die niets meer

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
Met kabel aan de computer koppelen, kijken wat er gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
destorized schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 18:48:
Bij mij werkt "ok google" niet op m'n S21. Nog iemand dat probleem? In de Google assistant instellingen staat het ingeschakeld maar als ik "ok google" zeg gebeurt er niets
Volgens mij is dat al eerder langs gekomen hier in het topic, je kunt even terugzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 20:01
Het is inderdaad voorbij gekomen, maar zonder oplossing. Bij mij heeft het geholpen om bixby volledig uit te schakelen. Daarna Google app updates verwijderen waarna Hello Google weer zou moeten werken. Updates wederom installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1986
swhnld schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 19:44:
[...]

Met kabel aan de computer koppelen, kijken wat er gebeurt?
Werkt helaas niet. Na wat proberen krijg ik de telefoon te zien als Samsung USB modem in apparaatbeheer en hoor een USB geluidje maar adb en Samsung dex zien de telefoon niet.

Verder heb ik gekeken in find my device op mijn Google account. Deze zegt laatst gezien op de tijd dat de telefoon nog bruikbaar was. Het lijkt dus niet alleen het scherm te zijn. Wat ik wel apart vind is dat ik af en toe trillingen van het toestel door krijg alsof er een berichtje binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sander1986 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 23:32:
[...]

Werkt helaas niet. Na wat proberen krijg ik de telefoon te zien als Samsung USB modem in apparaatbeheer en hoor een USB geluidje maar adb en Samsung dex zien de telefoon niet.

Verder heb ik gekeken in find my device op mijn Google account. Deze zegt laatst gezien op de tijd dat de telefoon nog bruikbaar was. Het lijkt dus niet alleen het scherm te zijn. Wat ik wel apart vind is dat ik af en toe trillingen van het toestel door krijg alsof er een berichtje binnen komt.
Klinkt als een gevalletje garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Loesloes schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 06:05:
Goedemorgen, wie weet of je de s21 retour kan doen met geld terug?
Ik ben zo teleurgesteld over de camera prestaties als het gaat om fotograferen van een zon foto. De lensflare is zo spuug lelijk aanwezig dat ik erg in mijn maag zit met duur gekocht product.
Ik heb juist deze gekocht voor de camera's. Maak al geruime tijd foto's en op de s20 nooit last gehad van zulke lens flares.
Online lees ik inmiddels dat veel meer mensen dit hebben. Sommigen maken nooit zon foto's en dan is de camera prima voor andere composities, maar ik maak veel landschap foto's o.a met de smartphone en dan is het telkens frustraties.

Had ik maar gewoon voor een ander merk gegaan waar de camera beter zijn. Ik zie van andere merken zulke mooie foto's, ook macro foto's. Daar kan momenteel deze dure s21 niet aan tippen.

Nu denken wellicht mensen maar foto's maken daar is de telefoon niet in eerste instantie voor , maar dit kan gewoon niet.

Maar goed, ik wil hem dus retour doen maar kan dat, heeft iemand dat al eens gedaan.?

Alvast bedankt
Groetjes Loes[Afbeelding]

[Afbeelding]
De wettelijke afkoelingsperiode, mits online gekocht.

Als je daar al over heen zit dan kan ik je alleen maar aanraden de telefoon ZSM te verkopen. Samsung telefoons zakken heel snel in waarde. Als hij in nieuwstaat verkeerd verkoop je hem nu misschien met 100 a 150 verlies, over 3 maanden is dat met 300 verlies.

Een ding wat ik uit ervaring weet, is dat dit soort klachten blijven knagen en de spijt en teleurstelling wordt alleen maar groter en de S21, iig de exynos variant heeft erg veel teleurstellingen.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Na een maand met de S21 Ultra moet ik zeggen er erg blij mee te zijn qua functionaliteit en stabiliteit. Alles wat ik er tegenaan gooi doet de telefoon naar wens. Nu alleen nog op vakantie ermee kunnen, maar dat is even afwachten nog tot Corona onder controle is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaronito
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 09:52
destorized schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 18:48:
als je english uk als primary zet in 'talen voor assistent en dan Nederlands als tweede taal bijvoegen
dan zou het moeten werken als je naar voice match gaat en hey google slider terug uit en aan zet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
swhnld schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:47:
Na een maand met de S21 Ultra moet ik zeggen er erg blij mee te zijn qua functionaliteit en stabiliteit. Alles wat ik er tegenaan gooi doet de telefoon naar wens. Nu alleen nog op vakantie ermee kunnen, maar dat is even afwachten nog tot Corona onder controle is.
Ik ben er niet zo happy mee eigenlijk. Ja beeldscherm, snelheid, smoothness zijn top en ben erg fan van de looks van de tel zelf, maar de camera's...?
Flagship onwaardig wat mij betreft.
Weet niet of het met de laatste update te maken heeft maar de avondshots zijn regelrecht sh*t
Excuse my french
Heel veel ruis (spikkels? In uiterst donkere gedeeltes) daarnaast objecten welke totaal uitgewassen uitzien..
Snap er niets van eerlijk gezegd.
Mijn oude lg v30 doet het wat dat betreft zelfs beter, absurd 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• destorized
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-08 14:18
aaronito schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:45:
[...]

als je english uk als primary zet in 'talen voor assistent en dan Nederlands als tweede taal bijvoegen
dan zou het moeten werken als je naar voice match gaat en hey google slider terug uit en aan zet
Dit was de oplossing, dankje. Heb eerste taal op English(US) ingesteld en de tweede op Nederlands(België). Daarna werkte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
sander1986 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 23:32:
[...]

Klinkt als een barst(je) in het amoled scherm. Dus niet in het glas aan de buitenkant maar echt in het onderliggende amoled scherm. Draai je telefoon goed in het licht, als er een barstje in zit kun je dit zien bij het draaien in het licht. Hoeft soms maar 1 mm groot te zijn. Wellicht heb je het toestel ergens gestoten oid?

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:21
dust419 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:18:
[...]

Klinkt als een barst(je) in het amoled scherm. Dus niet in het glas aan de buitenkant maar echt in het onderliggende amoled scherm. Draai je telefoon goed in het licht, als er een barstje in zit kun je dit zien bij het draaien in het licht. Hoeft soms maar 1 mm groot te zijn. Wellicht heb je het toestel ergens gestoten oid?
Als het een barst(je) zou zijn in het scherm, zou de telefoon via find my device toch nog te vinden zijn? Lijkt me eerder dat er een probleem is met het toestel zelf..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
Tja wat camera's betreft heeft het ook te maken met persoonlijke voorkeur.
De S21 Ultra moet je als allround zien en niet de beste in elke categorie.

De een houdt van scherpte en of meer contrast en de ander van natuurlijke kleuren en minder processed look.
Persoonlijke vind ik de iphone 12 Pro camera iets meer naar mijn smaak maar als ik kijk naar het toestel als geheel heb ik liever de S21 Ultra.

Bevalt het niet dan kun je beter iets zoeken wat je wel bevalt anders blijf je ermee zitten en er zijn genoeg reviews en vergelijkingen te vinden. Ik snap dat die niet het hele plaatje laten zien maar je hebt wel een indicatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
Garret1410 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:10:
Tja wat camera's betreft heeft het ook te maken met persoonlijke voorkeur.
De S21 Ultra moet je als allround zien en niet de beste in elke categorie.

De een houdt van scherpte en of meer contrast en de ander van natuurlijke kleuren en minder processed look.
Persoonlijke vind ik de iphone 12 Pro camera iets meer naar mijn smaak maar als ik kijk naar het toestel als geheel heb ik liever de S21 Ultra.

Bevalt het niet dan kun je beter iets zoeken wat je wel bevalt anders blijf je ermee zitten en er zijn genoeg reviews en vergelijkingen te vinden. Ik snap dat die niet het hele plaatje laten zien maar je hebt wel een indicatie.
Met alle respect, dit heeft verre te maken met wat ik verder omschrijf/bedoel.

Kwaliteit van een geschoten plaatje kan je heel makkelijk beoordelen als goed of slecht.

In daglicht schiet de s21 ultra zeer goede plaatjes, niets over te klagen en in dat aspect doen smartphones het eigenlijk al jarenlang goed dus niks spannends zou je zeggen.

Gaan we alleen over naar de avond en daarmee avondshots (in mijn geval)
Bagger..!

Wellicht handig als ik mijn 'pijnpunt' nader toelicht, 2 voorbeelden :)
Kijk vooral naar de donkere gedeeltes.. ;( :F

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsLhX5C6VfVqNZzun6g1odHFpjs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5d7norWFmoPRADdzM2u2PwRZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ASnANeRj9J3wWk92FImsyAkT34=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EvIRCH1rOnHF4oURmHPmPLYc.jpg?f=fotoalbum_tile

Anno 2021 kan je echt wel mooie avondshots schieten.
Zelfs menig mid tier modellen doen dit prima. Overigens is het vaak een feature waarmee men van de daken schreeuwt.

De s21 ultra laat hier alleen verbazingwekkend of misschien moet ik zeggen lachwekkende resultaten zien, nogmaals, dit is in mijn geval.

Ben dan eigenlijk ook wel benieuwd hoe anderen de avondshots ervaren en hiervan de resultaten willen delen.

Ik heb het idee dat dit met recente update te maken heeft, hoop dan ook dat het snel gefixt wordt want alle andere features van de telefoon vind ik wel geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@BigF25 misschien goed om aan te geven welke van de camera's en instellingen je gebruikt? Dan kunnen anderen kijken of ze het probleem kunnen reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
swhnld schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:34:
@BigF25 misschien goed om aan te geven welke van de camera's en instellingen je gebruikt? Dan kunnen anderen kijken of ze het probleem kunnen reproduceren.
Goeie
Main sensor, zowel op foto als nacht stand geen goede resultaten.
Instellingen verder, auto hdr, autofocus traceren, scene optimalisatie staan aan. Uitschakelen had overigens ook geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knolpower!
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-03 10:35
Knip, crossposten hoeft niet. Daarbij hoort deze vraag echt in het accessoires topic. Ik zie dat je daar ook al antwoord hebt gekregen.

[ Voor 87% gewijzigd door 13art op 16-03-2021 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
BigF25 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:58:
[...]

Met alle respect, dit heeft verre te maken met wat ik verder omschrijf/bedoel.

Kwaliteit van een geschoten plaatje kan je heel makkelijk beoordelen als goed of slecht.

In daglicht schiet de s21 ultra zeer goede plaatjes, niets over te klagen en in dat aspect doen smartphones het eigenlijk al jarenlang goed dus niks spannends zou je zeggen.

Gaan we alleen over naar de avond en daarmee avondshots (in mijn geval)
Bagger..!

Wellicht handig als ik mijn 'pijnpunt' nader toelicht, 2 voorbeelden :)
Kijk vooral naar de donkere gedeeltes.. ;( :F

[Afbeelding][Afbeelding]

Anno 2021 kan je echt wel mooie avondshots schieten.
Zelfs menig mid tier modellen doen dit prima. Overigens is het vaak een feature waarmee men van de daken schreeuwt.

De s21 ultra laat hier alleen verbazingwekkend of misschien moet ik zeggen lachwekkende resultaten zien, nogmaals, dit is in mijn geval.

Ben dan eigenlijk ook wel benieuwd hoe anderen de avondshots ervaren en hiervan de resultaten willen delen.

Ik heb het idee dat dit met recente update te maken heeft, hoop dan ook dat het snel gefixt wordt want alle andere features van de telefoon vind ik wel geweldig.
Deze foto's zijn zo te zien zonder nachtstand gemaakt. Heb je ook de sluitertijden en iso van de foto's?

Als ik jouw foto's zo bekijk vind ik ze ook niet op een S21 Ultra foto lijken. S21 Ultra heeft hele fijne ruis en geen vlekkerig waterverf ruis. S20 heeft wel weer iets grovere ruis. Er lijkt echt iets niet goed te zijn met die foto's.

Kleine edit: In pikdonker is de ruis wel wat minder goed en wat vlekkerig. Ook is het detail weg. Dit is me eigenlijk niet eerder opgevallen. Ga het verder uitzoeken.
Misschien dat het inderdaad met de laatste update te maken heeft want ik heb genoeg getest met S20 en iPhone 12 en toen is me dit niet opgevallen.

[ Voor 9% gewijzigd door Garret1410 op 16-03-2021 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Garret1410 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:37:
[...]

Deze foto's zijn zo te zien zonder nachtstand gemaakt. Heb je ook de sluitertijden en iso van de foto's?

Als ik jouw foto's zo bekijk vind ik ze ook niet op een S21 Ultra foto lijken. S21 Ultra heeft hele fijne ruis en geen vlekkerig waterverf ruis. S20 heeft wel weer iets grovere ruis. Er lijkt echt iets niet goed te zijn met die foto's.

Kleine edit: In pikdonker is de ruis wel wat minder goed en wat vlekkerig. Ook is het detail weg. Dit is me eigenlijk niet eerder opgevallen. Ga het verder uitzoeken.
Misschien dat het inderdaad met de laatste update te maken heeft want ik heb genoeg getest met S20 en iPhone 12 en toen is me dit niet opgevallen.
Toch echt de s21 ultra hoor :)
Point en shoot op normal mode, iso5000, 3200 (eettafel)
Dat uitgesmeerde in het donker mag gewoon niet gebeuren. Overigens is de nachtmodus niet veel beter (overbelicht en onscherp)
Denk toch dat de laatste update boosdoener is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-09 22:03
Weet iemand toevalig hoe Samsung om gaat met hun promoties? En voor de reacties komen met: "we hebben geen glazen bol", ik bedoel vooral of daar in het verleden een patroon in zat.

Ik ben aan het wachten tot ik mijn contract mag verlengen (loopt af op 21 juli, mag verlengen vanaf 21 maart). Dan word het waarschijnlijk de S21 Ultra. We hebben bij launch de buds en tag als promotie gehad, maar heeft Samsung een soort van schema gehad in het verleden qua promoties?

Als we uit het verleden weten dat de nieuwe promotie pas komt na de Note launch Dan ga in daar niet op wachten, maar als die bijvoorbeeld in het verleden altijd na 6 maanden kwam dan is dat de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AlxRoelofs schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:35:
Weet iemand toevalig hoe Samsung om gaat met hun promoties? En voor de reacties komen met: "we hebben geen glazen bol", ik bedoel vooral of daar in het verleden een patroon in zat.

Ik ben aan het wachten tot ik mijn contract mag verlengen (loopt af op 21 juli, mag verlengen vanaf 21 maart). Dan word het waarschijnlijk de S21 Ultra. We hebben bij launch de buds en tag als promotie gehad, maar heeft Samsung een soort van schema gehad in het verleden qua promoties?

Als we uit het verleden weten dat de nieuwe promotie pas komt na de Note launch Dan ga in daar niet op wachten, maar als die bijvoorbeeld in het verleden altijd na 6 maanden kwam dan is dat de moeite waard.
Neem contact op met Samsung via de chat, kans is dat je daar nu al een aanbieding kunt krijgen.

Verder in de Pricewatch kun je een idee krijgen van prijsverloop als je bijvoorbeeld bij de S20 Ultra kijkt:
pricewatch: Samsung Galaxy S20 Ultra 5G (12GB intern) 128GB Grijs
Hoe langer je wacht, hoe goedkoper.

En als laatste, houd de Samsung site in de gaten: https://www.samsung.com/nl/promo/?cat=mobile
Alle promoties worden daar aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheeseruler
In de zoektocht naar stabiele Web Whatsapp-verbinding heb ik voor mij een "oplossing" gevonden. Omdat ik Web Whatsapp alleen op het werk gebruik heb ik geëxperimenteerd met de hotspot van mijn zakelijke iPhone.

Ik werk nu al 2 dagen stabiel met Web Whatsapp als mijn S21 verbinding met het internet maakt via de iPhone hotspot. Voor mij is dit werkbaar, maar eigenlijk geen "echte" oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
cheeseruler schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:24:
In de zoektocht naar stabiele Web Whatsapp-verbinding heb ik voor mij een "oplossing" gevonden. Omdat ik Web Whatsapp alleen op het werk gebruik heb ik geëxperimenteerd met de hotspot van mijn zakelijke iPhone.

Ik werk nu al 2 dagen stabiel met Web Whatsapp als mijn S21 verbinding met het internet maakt via de iPhone hotspot. Voor mij is dit werkbaar, maar eigenlijk geen "echte" oplossing.
Wat een rare oplossing/workaround }:O ik heb er overal last van (wifi/cellular), dus waarom zou een hotspot op een andere telefoon het probleem oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skix_Aces
FSXnoob schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:22:
Krijg je er ook een screenprotector op standaard? Bij mijn note 10 heeft die het echt 1.5 jaar super goed gedaan en net pas vervangen.
Ja maar die standaard screenprotector is echt ruk. Ik heb hem er nogsteeds op zitten, maar na 1 maand voorzichtig gebruik zit de screenprotector al helemaal onder de krassen. De meeste zie je bij normaal gebruik niet, maar er zitten ook al diepere krassen in die een regenboog kleur krijgen als ik het scherm bij normaal gebruik onder een bepaalde hoek bekijk.

Ik zit er zelf dus over te twijfelen om hem er gewoon af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FSXnoob schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:22:
Krijg je er ook een screenprotector op standaard? Bij mijn note 10 heeft die het echt 1.5 jaar super goed gedaan en net pas vervangen.
Ja, zit er op bij Samsung vandaan. Is een plastic bescherming, en heb een Spigen hoesje er omheen. Nog geen krasje er op na 5 weken gebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door swhnld op 17-03-2021 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skix_Aces schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:27:
[...]

Ja maar die standaard screenprotector is echt ruk. Ik heb hem er nogsteeds op zitten, maar na 1 maand voorzichtig gebruik zit de screenprotector al helemaal onder de krassen. De meeste zie je bij normaal gebruik niet, maar er zitten ook al diepere krassen in die een regenboog kleur krijgen als ik het scherm bij normaal gebruik onder een bepaalde hoek bekijk.

Ik zit er zelf dus over te twijfelen om hem er gewoon af te halen.
Voor jouw gebruik is een andere oplossing te overwegen zijn, lijk me een goede voor accessoires discussie topic wat dan het beste is 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheeseruler
ArcticWolf schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:41:
[...]

Wat een rare oplossing/workaround }:O ik heb er overal last van (wifi/cellular), dus waarom zou een hotspot op een andere telefoon het probleem oplossen?
Bij mij werkt het goed via die hotspot.

Als ik thuis ben werkt mijn eigen WiFi ook goed met de S21 en Web Whatsapp. Met 4/5G altijd problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
cheeseruler schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:09:
[...]

Bij mij werkt het goed via die hotspot.

Als ik thuis ben werkt mijn eigen WiFi ook goed met de S21 en Web Whatsapp. Met 4/5G altijd problemen.
Ik denk dat het ligt aan het feit dat zodra er een power-save functionaliteit opzit dat de whatsapp dan gewoon wegvalt tijdens een slaap stand.

Het doel daarvan is een langer leven met je batterij, maar de keerzijde is dus dat het geen constante verbinding meer is.

Een ad-hoc wifi heeft die functionaliteit niet vaak, een modern wifi AP echter wel.
Ook 4G en 5G maakt gebruik van de power save functionaliteit.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Brotuck schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:47:
[...]

Ik denk dat het ligt aan het feit dat zodra er een power-save functionaliteit opzit dat de whatsapp dan gewoon wegvalt tijdens een slaap stand.

Het doel daarvan is een langer leven met je batterij, maar de keerzijde is dus dat het geen constante verbinding meer is.

Een ad-hoc wifi heeft die functionaliteit niet vaak, een modern wifi AP echter wel.
Ook 4G en 5G maakt gebruik van de power save functionaliteit.
Het interessante is, dat zelfs met de "screen always on" optie dat web whatsapp wegvalt... terwijl als je dan op het scherm tikt de verbinding wel weer opgezet wordt.
Gisteren merkte ik ook dat ik een telefoonje had gemist (was niet overgegaan en kwam te voorschijn als gemist).... zit ergens in de radio fw iets nog niet helemaal lekker. Maar goed, vind dit echt super slecht anno 2021 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skix_Aces
Ik heb problemen met de focus van de main camera. Bij normale foto's had ik al gemerkt dat hij maar op een hele specifieke afstand focust en dat voorwerpen die verder of dichterbij staan niet scherp op beeld staan. Nu wilde ik net een foto maken van mijn schrift maar ik krijg hem er gewoon niet scherp op. Het midden van de foto is super scherp en precies wat ik van de foto verwacht, maar de hoeken van de foto zijn wazig en van beduidend slechtere kwaliteit. Zie ook onderstaande foto. Deze foto is gemaakt met de main sensor en scene optimalisatie aan. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2qM-Eu8kQ6NIQyF6BV7dZkwdrnc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IthbIPBO0wTamGwfywAW2iLm.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 15 ... 44 Laatste

Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic

In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.