Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Skix_Aces schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:40:
Ik heb problemen met de focus van de main camera. Bij normale foto's had ik al gemerkt dat hij maar op een hele specifieke afstand focust en dat voorwerpen die verder of dichterbij staan niet scherp op beeld staan. Nu wilde ik net een foto maken van mijn schrift maar ik krijg hem er gewoon niet scherp op. Het midden van de foto is super scherp en precies wat ik van de foto verwacht, maar de hoeken van de foto zijn wazig en van beduidend slechtere kwaliteit. Zie ook onderstaande foto. Deze foto is gemaakt met de main sensor en scene optimalisatie aan. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
[Afbeelding]
Ja herkenbaar, maar is dat niet vanwege de afstand/diepte?

Closeup van m'n poes: (haar oren zijn ook wat "waziger")
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HYj7bek.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 18-03-2021 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22:15
Ja herkenbaar, maar is dat niet vanwege de afstand/diepte?
De foto die in mijn post staat is van een plat vel papier. Als ik de telefoon verder weg houd en digitaal inzoom krijgt hij wel heel het stuk scherp. Dat is echter ook niet gewenst aangezien de foto dan van een stuk lagere kwaliteit is. Ik ben er voor een flagship in ieder geval niet tevreden mee. Ik wil gewoon een foto kunnen maken en er altijd vanuit gaan dat hij scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skix_Aces schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:32:
[...]

De foto die in mijn post staat is van een plat vel papier. Als ik de telefoon verder weg houd en digitaal inzoom krijgt hij wel heel het stuk scherp. Dat is echter ook niet gewenst aangezien de foto dan van een stuk lagere kwaliteit is. Ik ben er voor een flagship in ieder geval niet tevreden mee. Ik wil gewoon een foto kunnen maken en er altijd vanuit gaan dat hij scherp is.
Ik denk dat iedereen wel een camera wil die automagisch perfecte plaatjes doet, maar dat doet geen een camera.
En de reviews geven dat ook aan dat de camera van de Ultra gekke dingen doet:
https://tweakers.net/smar...2gb-ram_p1219412/reviews/

Ik zou zeggen, leer er mee leven, of verkoop de telefoon en zoek een andere uit waar de reviews wel lovend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09 14:47
Hoe is de haptic feedback van de S21? Vergelijkbaar met de Oneplus 7 pro?
Zit te twijfelen tussen de Oneplus 9 of de S20 FE of de S21 of de plus.
De Ultra vind ik te duur voor mijn gebruik.
Ik heb nu een Oneplus 7 pro en eigenlijk is deze net iets te groot en gaat de batterij net niet lang genoeg mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Bassbounce op 18-03-2021 19:29 ]

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:14
Ik heb problemen met de focus van de main camera. Bij normale foto's had ik al gemerkt dat hij maar op een hele specifieke afstand focust en dat voorwerpen die verder of dichterbij staan niet scherp op beeld staan. Nu wilde ik net een foto maken van mijn schrift maar ik krijg hem er gewoon niet scherp op. Het midden van de foto is super scherp en precies wat ik van de foto verwacht, maar de hoeken van de foto zijn wazig en van beduidend slechtere kwaliteit. Zie ook onderstaande foto. Deze foto is gemaakt met de main sensor en scene optimalisatie aan. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
[Afbeelding]
Dat is bekend omdat de S20 en S21 een grotere sensor hebben. Vandaar dat de S21 Ultra ook overschakelt naar de groothoek lens als een object dichterbij is.
Deze functie kun je in en uitschakelen. Op foto stand zie je linksonder een icoontje waar je op kunt drukken.
Bassbounce schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:28:
Hoe is de haptic feedback van de S21? Vergelijkbaar met de Oneplus 7 pro?
Zit te twijfelen tussen de Oneplus 9 of de S20 FE of de S21 of de plus.
De Ultra vind ik te duur voor mijn gebruik.
Ik heb nu een Oneplus 7 pro en eigenlijk is deze net iets te groot en gaat de batterij net niet lang genoeg mee.
Geen directe ervaring maar ik dacht dat de OP7 juist niet zulke goede haptics had van wat ik lees. De S20 heeft goede haptics dus ga ervan uit dat de S21 dat ook heeft. Maar dat weet ik dus niet zeker.

[ Voor 24% gewijzigd door Garret1410 op 18-03-2021 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Gek iets, mijn geluid is overal zachtjes echter een like op Facebook geeft een keihard geluid. Iemand een idee hoe dit kan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YlkCbdGOiN8Ma5Do38RzJjiTR9Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s8srnr2fODoEMoXUPJyh9uzP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 07:29
Wackmack schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:45:
Gek iets, mijn geluid is overal zachtjes echter een like op Facebook geeft een keihard geluid. Iemand een idee hoe dit kan?

[Afbeelding]
Ik heb dit ook. Op Reddit gelezen dat dit aan FB zelf ligt. Eens verwijderen en herinstalleren kan misschien helpen. Ikzelf heb gewoon het geluid in FB uitgeschakeld.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
ikbenben schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 07:38:
[...]

Ik heb dit ook. Op Reddit gelezen dat dit aan FB zelf ligt. Eens verwijderen en herinstalleren kan misschien helpen. Ikzelf heb gewoon het geluid in FB uitgeschakeld.
Goeie tip, direct even doen, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ikbenben schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 07:38:
[...]

Same here! zal het wel uitzetten.

Lenseflare van de normale S21 :9
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jxw7mYG.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 19-03-2021 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-09 11:32
Is er eigenlijk een goede reden dat "fast charge" default uit staat op de S21, maar "super fast charge" default aan staat?
Ik weet dat normaal gezien meer watt, meer hitte en dus minder goed voor de levensduur van je batterij op lange termijn. Maar volgens mij is "super fact charge" meer watt en dus hitte dan "fast charge", dus het lijkt me onlogisch dat het ene default uit staat en het andere aan?
Of is de oude "fast charge" net minder goed voor de levensduur voor je batterij dan "super fast charge" om een andere reden, ook al gebruikt die laatste meer watt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neverwinterx schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:08:
Is er eigenlijk een goede reden dat "fast charge" default uit staat op de S21, maar "super fast charge" default aan staat?
Ik weet dat normaal gezien meer watt, meer hitte en dus minder goed voor de levensduur van je batterij op lange termijn. Maar volgens mij is "super fact charge" meer watt en dus hitte dan "fast charge", dus het lijkt me onlogisch dat het ene default uit staat en het andere aan?
Of is de oude "fast charge" net minder goed voor de levensduur voor je batterij dan "super fast charge" om een andere reden, ook al gebruikt die laatste meer watt?
Het zijn 2 verschillende standaarden. Ik denk dat het mis kan gaan als de telefoon niet weet welke te kiezen, en dat Samsung met de bijbehorende, doch niet meegeleverde, lader kiest voor de snellere versie die zij het beste ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
Zal zijn zodat de forums niet wereldwijd volgespamd worden door gebruikers die lopen te klagen dat 'super fast charge' niet werkt.

Wellicht dat mensen met een oudere lader in de kast dan pech hebben omdat 'fast charge' dan niet in beeld verschijnt. Ik zal het eens uitproberen met een oude S8 lader.

Overigens werkt 'super fast charging' niet met een MacBook pro lader. Ik heb geen S21 maar een Fold2 maar ik denk dat de laad techniek niet wezenlijk verschilt tussen die 2.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Waarschijnlijk omdat de originele Samsung 25W lader de USB 3.0 standaard (super fast charge) ondersteund. Deze lader krijg je er helaas niet meer bij maar bij de S20 zat deze er nog wel bij.

Hoeveel meer slijtage het geeft weet ik niet want daar zijn de meningen over verdeeld maar warmte is wel een factor maar dat is van 0-100% opladen ook. Tussen de 30% en 80% zou het beste zijn.
Als je geen haast hebt kun je 'fast charge' uitschakelen.

In de industrie zijn Li-ion accu's vaak groter qua capaciteit dan opgegeven. Eventuele slijtage wordt dan opgevangen. Een beetje hetzelfde als met SSD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 18:38
Vraagje: ik wil via Marktplaats een S21 plus aanschaffen. Deze is geleverd door Vodafone. Weet iemand toevallig of deze andere software heeft dan een "normale" S21 plus uit de winkel? Of is branded/custom software niet meer aan de orde tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rendier2710 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 19:14:
Vraagje: ik wil via Marktplaats een S21 plus aanschaffen. Deze is geleverd door Vodafone. Weet iemand toevallig of deze andere software heeft dan een "normale" S21 plus uit de winkel? Of is branded/custom software niet meer aan de orde tegenwoordig?
Kan anders zijn. Vodafone doet nog aan branding volgens mij, en dan moet je langer wachten op updates. Vraag foto op van software versie, daar is uit te halen of het branded is of niet. @henklbr weet daar alles van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:51

13art

Moderator Mobile
Rendier2710 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 19:14:
Vraag het de verkoper, die zal het waarschijnlijk wel kunnen zeggen. En anders is het vaak aan de hand van de firmware versie wel te achterhalen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 18:50
Ik heb een S21 Ultra met flinke korting op de kop getikt. Was display model uit een telefoonwinkel hier inner buurt. Het gekke is alleen dat ik ‘m niet met USB kan verbinden (valt de hele tijd uit, verbindt weer opnieuw en dan weer uit, weer opnieuw, een soort flipperkast) en de camera loopt regelmatig vast als ie een langere tijd aan staat.

Wat kan ik daar aan doen? Of wordt dit retour naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RiccardoNL schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:03:
Ik heb een S21 Ultra met flinke korting op de kop getikt. Was display model uit een telefoonwinkel hier inner buurt. Het gekke is alleen dat ik ‘m niet met USB kan verbinden (valt de hele tijd uit, verbindt weer opnieuw en dan weer uit, weer opnieuw, een soort flipperkast) en de camera loopt regelmatig vast als ie een langere tijd aan staat.

Garantie geval denk ik. Aankloppen bij Samsung en zal gerepareerd worden verwacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
[Afbeelding]
Dit is geen probleem van je telefoon. Maar telefooncamera's worden beter en krijgen grotere sensoren. Daardoor wordt, zeker bij een close-up foto, je scherpte diepte ook kleiner.
Je focus gebied is vlak en parallel aan hoe je de camera houdt. Je houdt je camera hier in een hoek, dus de bovenkant van je foto is wazig omdat dat achter je focus gebied valt.
Dit is hetzelfde als zo'n wazige achtergrond wat je op professionele bruiloftfotos ziet.

Hoe verder je je camera van je schrift houdt, hoe groter de scherpte diepte wordt. Vandaar dat je met digitaal zoomen dan wel alles in focus hebt.

Als je het leuk vindt is het misschien de moeite om daar eens in te duiken op YouTube. Door dit soort dingen te weten kan je ook meer uit je camera halen :)

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
*verkeerde draadje*

[ Voor 83% gewijzigd door ArcticWolf op 22-03-2021 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
RiccardoNL schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:03:

Heb ik ook, maar bij mij ligt het aan de computer. Heb ook last van dit issue met 1 specifieke kabel. tip, probeer eerst even een andere computer en wissel even van kabel. De kans dat het aan je telefoon ligt acht ik heel klein.

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Poncho
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:04
[Afbeelding]
Dat probleem ken ik. Ik maak graag af en toe een foto van een A4'tje met tekst. Dit lukte met mijn oude Moto G4 Plus prima (16MP camera), maar bij de S20 en S20FE is het alleen scherp in het midden - soms zelfs onleesbaar aan de randen!
Die telefoons heb ik dan ook terug gestuurd voornamelijk daarom. De S21 heeft er in de normale modus ook wat last van maar door de 64MP modus te gebruiken en een 'zoom' van 2.0 - BAM! dan komen ze er (met voldoende licht uiteraard) erg scherp uit over het hele A4tje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-09 18:15
Heb sinds 2 dagen dat 80% van de apps na 2 seconden crashen. Daarna krijg ik een melding dat de app vastzit in het geheugen en veel batterij gebruikt. Heb van alle apps de cache en settings al gewist en ook de apps volledig opnieuw geïnstalleerd. Gaat 2 keer starten dan weer goed en daarna weer crashen. Telefoon rebooten helpt ook niet. Iemand dit ook ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
Ricktachtig schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:37:
Heb sinds 2 dagen dat 80% van de apps na 2 seconden crashen. Daarna krijg ik een melding dat de app vastzit in het geheugen en veel batterij gebruikt. Heb van alle apps de cache en settings al gewist en ook de apps volledig opnieuw geïnstalleerd. Gaat 2 keer starten dan weer goed en daarna weer crashen. Telefoon rebooten helpt ook niet. Iemand dit ook ervaren?
Het eerst waar ik aan moest denken was hieraan;
nieuws: Google bevestigt dat Android-apps crashen door probleem System WebView

Mocht dat het euvel niet zijn, wat gebeurd er als je het toestel opstart in veilige modus?

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
Volkan1984 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:34:
[...]

Als het een barst(je) zou zijn in het scherm, zou de telefoon via find my device toch nog te vinden zijn? Lijkt me eerder dat er een probleem is met het toestel zelf..
Als je de FMD aan hebt staan wel ja...

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicjjk
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-02 10:24
CyberJohn schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:39:
[...]

Mocht dat het euvel niet zijn, wat gebeurd er als je het toestel opstart in veilige modus?
Heb het probleem ook op mijn Note 20.
Lijkt nu opgelost te zijn door System Webview te verwijderen via play store en opnieuw te updaten.
Lees nu dat er een update voor is maar deze was er vanochtend in mijn play store nog niet vandaar het eerst verwijderen en daarna updaten..

[ Voor 12% gewijzigd door Magicjjk op 23-03-2021 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-09 18:15
CyberJohn schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:39:
[...]

Bedankt. Dit lijkt het probleem op te hebben gelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-09 09:35
Ik gebruik sinds de release een Fold2, maar wil geloof ik toch geen foldable meer. Simpele reden omdat ik dat ding zeer weinig uitklap en vervolgens een beetje onhandig op het voorste scherm bezig ben. Feit dat hij niet waterdicht is vind ik ook jammer. In de auto is het wel fijn als hij uitgeklapt in de carkit zit, maar 1x in de week in de auto zitten is ook niet heel spannend meer.

Ik geloof dat ik dan als samsung gebruiker bij de S21 Ultra uitkom. Ik heb niet echt het WOW effect als ik de S21 bekijk, maar wil dus echt geen foldable meer. In principe verkoop ik de fold en voor hetzelfde geld heb ik een S21U dus financieel gezien is het prima.

Ik probeer mijzelf in dit topic nog even te overtuigen dat de S21U het echt waard is of dat ik misschien nog even een serie oversla.

Tips, adviezen etc welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

cliors schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:06:
Ik gebruik sinds de release een Fold2, maar wil geloof ik toch geen foldable meer. Simpele reden omdat ik dat ding zeer weinig uitklap en vervolgens een beetje onhandig op het voorste scherm bezig ben. Feit dat hij niet waterdicht is vind ik ook jammer. In de auto is het wel fijn als hij uitgeklapt in de carkit zit, maar 1x in de week in de auto zitten is ook niet heel spannend meer.

Ik geloof dat ik dan als samsung gebruiker bij de S21 Ultra uitkom. Ik heb niet echt het WOW effect als ik de S21 bekijk, maar wil dus echt geen foldable meer. In principe verkoop ik de fold en voor hetzelfde geld heb ik een S21U dus financieel gezien is het prima.

Ik probeer mijzelf in dit topic nog even te overtuigen dat de S21U het echt waard is of dat ik misschien nog even een serie oversla.

Tips, adviezen etc welkom.
zelfde weg bewandeld :*) Erg mooi device, maar voor mij was de fold2 onpraktisch. Vond het maar niks dat ik er super voorzichtig mee moest omgaan. Ik ben toen terug gegaan naar de s20+ die ik gelukkig nog niet had verkocht

Ik gebruik nu al een tijdje op de S21+ maar verschil met vorige toestel is echt minimaal
- sdkaart mis ik niet
- batterij nagenoeg zelfde (ws door slechte bereik thuis)
- camera net zo bout (en traag)
- lage resolutie tov de s20 merk ik niet (geldt natuurlijk niet voor de s21u)

Waarom ik de switch alsnog heb gedaan, koste me effectief 150 euro en plat scherm. Vooral dat laatste, wat heb ik dat gemist zeg na al die jaren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
SYQ schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:16:
[...]

Ik gebruik nu al een tijdje op de S21+ maar verschil met vorige toestel is echt minimaal
- sdkaart mis ik niet
"Vorige toestel" is in dit geval de S20?
Mijn laatste "S" was een S10+ dus ik verwacht wel wat vooruitgang in principe.

Wat betreft overige specs zal het minstens zo goed zijn als de Fold 2 vermoed ik en misschien zelfs beter op sommige punten. Alhoewel, Snapdragon (fold) is toch wel retesnel.

Edit: Inmiddels S21U (zilver,256gb) besteld bij mobiel.nl. Komt morgen binnen.
Ik kon m'n moeders abbo verlengen en nam het toestel er dan maar bij. Heeft mij 993 euro gekost (incl 60 euro ing kortingscode) en als het goed is gaat daar ook nog 100 euro cashback vanaf.

[ Voor 16% gewijzigd door cliors op 24-03-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

cliors schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:22:
[...]

"Vorige toestel" is in dit geval de S20?
Mijn laatste "S" was een S10+ dus ik verwacht wel wat vooruitgang in principe.

Wat betreft overige specs zal het minstens zo goed zijn als de Fold 2 vermoed ik en misschien zelfs beter op sommige punten. Alhoewel, Snapdragon (fold) is toch wel retesnel.
Ja idd, vergelijking was tov de S20+. En disclaimer; geen facts, gewoon hoe ik het ervaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Magicjjk schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:56:
[...]

Heb het probleem ook op mijn Note 20.
Lijkt nu opgelost te zijn door System Webview te verwijderen via play store en opnieuw te updaten.
Lees nu dat er een update voor is maar deze was er vanochtend in mijn play store nog niet vandaar het eerst verwijderen en daarna updaten..
Dit lostte het bij mij ook op net! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb Whatsapp via de parallele app geinstalleerd voor mijn 2de SIM, maar ik krijg de geluiden niet uit voor berichten die op die whatsapp binnen komen op mijn S21 Ultra. Op mijn vorige telefoons had ik geen probleem daarmee. Hebben anderen dat ook?

Ik heb het idee dat het iets is met taalinstellingen, telefoon staat in het Nederlands, en als ik geluid op Stil zet in de parallelle whatsapp, er uit ga en weer terug kom, staat die ineens op Silent als geluid, en maakt die herrie als er een bericht binnen komt. Zou dat de oorzaak kunnen zijn dat die het geluid type niet kent of zo dus herrie maakt?

[ Voor 6% gewijzigd door swhnld op 24-03-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
swhnld schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:27:
Ik heb Whatsapp via de parallele app geinstalleerd voor mijn 2de SIM, maar ik krijg de geluiden niet uit voor berichten die op die whatsapp binnen komen op mijn S21 Ultra. Op mijn vorige telefoons had ik geen probleem daarmee. Hebben anderen dat ook?

Ik heb het idee dat het iets is met taalinstellingen, telefoon staat in het Nederlands, en als ik geluid op Stil zet in de parallelle whatsapp, er uit ga en weer terug kom, staat die ineens op Silent als geluid, en maakt die herrie als er een bericht binnen komt. Zou dat de oorzaak kunnen zijn dat die het geluid type niet kent of zo dus herrie maakt?
Instellingen -> Apps -> WhatsApp -> Meldingen

Daar kun je per categorie instellen wel/geen notificatiegeluid

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henklbr schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:41:
[...]

Instellingen -> Apps -> WhatsApp -> Meldingen

Daar kun je per categorie instellen wel/geen notificatiegeluid
Die staat hetzelfde voor parallel als voor de normale versie, en het werkt ook prima voor de normale whatsapp, alleen gek genoeg niet voor de paralelle whatsapp.

Ga je dan nog een niveau dieper naar:
Instellingen -> Apps -> WhatsApp -> Meldingen -> Instellingen meldingen in app
Staat meldingsgeluiden uit. En onder berichten staat Meldingsgeluid op Silent. En open ik dat heet die stil.
Dus geen idee waarom het lawaai maakt als er een bericht binnen komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUDC7BHtcWqFLtCM1Bi4DL765N4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WgNLTMJM1gQX7tJX51Bd1M2r.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bt4KtIBTjalb-wEoW0C9ncL-Zzw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uNXmlX2xtiSPu1J40GNTeTNT.jpg?f=fotoalbum_large

Heb nog iets gevonden, bij de normale Whatsapp staat het meldingsgeluid op Standaard (stil), en selecteer ik dat, houd het geluid wel op bij nieuwe binnenkomende berichten op Whatsapp.

[ Voor 47% gewijzigd door swhnld op 24-03-2021 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberJohn
swhnld schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:27:

Heb je een 2e WhatsApp geinstalleerd via de Dual Messenger functie van Samsung zelf of via Parallel Space? Mocht je niet de ingebouwde functie gebruikt hebben, wellicht helpt het om die te proberen.

Edit: Volgensmij gewoon via Dual Messenger, als ik je screenshots zie

Wellicht is een alternatieve optie Whatsapp te installeren en als 2e Whatsapp Business

[ Voor 8% gewijzigd door CyberJohn op 24-03-2021 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
FeareX schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:28:
[...]

Dit is geen probleem van je telefoon. Maar telefooncamera's worden beter en krijgen grotere sensoren. Daardoor wordt, zeker bij een close-up foto, je scherpte diepte ook kleiner.
Je focus gebied is vlak en parallel aan hoe je de camera houdt. Je houdt je camera hier in een hoek, dus de bovenkant van je foto is wazig omdat dat achter je focus gebied valt.
Maar, dat zou dan puur theoretisch volgens mij ook moeten inhouden dat als je onderwerp en je telefoon allebeij keurig rechtgehouden worden dat dit effect niet zo moeten optreden, right? Want, ik zie 't inderdaad bij veel toestellen lately en telkens is 't verhaal "de grote sensor", maar geldt dat wel echt als je alles recht houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:20
SYQ schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:16:
[...]

zelfde weg bewandeld :*) Erg mooi device, maar voor mij was de fold2 onpraktisch. Vond het maar niks dat ik er super voorzichtig mee moest omgaan. Ik ben toen terug gegaan naar de s20+ die ik gelukkig nog niet had verkocht

- sdkaart mis ik niet

Waarom ik de switch alsnog heb gedaan, koste me effectief 150 euro en plat scherm. Vooral dat laatste, wat heb ik dat gemist zeg na al die jaren :*)
Camera net zou bout en traag??? Ik ben aan het kijken naar een opvolger voor mijn S10 en komt steeds uit op de S21 (Plus) als vervanger. Of de Ultra, maar die is gelijk 300,- duurder... De S21 komt tot nu toe steeds erg goed uit de test qua camera, en vaak als winnaar, tov toestellen als de Oppo X2/X3, OnePlus 8/9, etc.. Alleen toestellen van Huawei (geen Google), Xiaomi Mi10 (hier niet leverbaar) of iPhone (geen optie) zijn gelijkwaardig of beter qua camera? Ben dus erg benieuwd wat je dan geen bout camera vind in een mobiele telefoon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
ascent schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:44:
[...]

Maar, dat zou dan puur theoretisch volgens mij ook moeten inhouden dat als je onderwerp en je telefoon allebeij keurig rechtgehouden worden dat dit effect niet zo moeten optreden, right? Want, ik zie 't inderdaad bij veel toestellen lately en telkens is 't verhaal "de grote sensor", maar geldt dat wel echt als je alles recht houdt?
Ja klopt! Ik zag alleen in het voorbeeld dat het schrift en de camera niet perfect recht tegenover elkaar werden gehouden.

Als voorbeeldje net even twee foto's gemaakt van een stoeptegel. Eentje perfect recht (als je naar beneden mikt krijg je een waterpasje in beeld).

Gemaakt op m'n S10+, standaard camera stand op de hoofdcamera.

Wat mij opvalt bij deze foto is dat alles in focus is, maar als je in de uiterste hoeken kijkt zie je onscherpte. Dat is simpelweg een limitatie van de lens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QYBEBaqSABXAwueqekcfkPubmJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wmWTq74lLgPMSPA7sPnjURlp.jpg?f=fotoalbum_large

De tweede foto heb ik mijn camera onder een hoek van zo'n 90° gehouden, dan zie je dat alleen het midden scherp is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VlB9P4srg_hOQsB7E5FaF3pdpgw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ODQUImSTgZjkwGGKcKbQnq8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
FeareX schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:12:
[...]

Ja klopt! Ik zag alleen in het voorbeeld dat het schrift en de camera niet perfect recht tegenover elkaar werden gehouden.

Gemaakt op m'n S10+, standaard camera stand op de hoofdcamera.
Ik *denk* dat 't op de S10 meevalt en op de S20/S21 zichtbaarder is. Zelf zit ik nog in 't OnePlus kamp (maar, daar wil ik denk ik uit, zodoende dat ik hier kom loeren) maar de overeenkomsten als ik mijn foto's met die van 't schrift vergelijk van de orginele poster, zie ik overeenkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
ascent schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:16:
[...]

Ik *denk* dat 't op de S10 meevalt en op de S20/S21 zichtbaarder is. Zelf zit ik nog in 't OnePlus kamp (maar, daar wil ik denk ik uit, zodoende dat ik hier kom loeren) maar de overeenkomsten als ik mijn foto's met die van 't schrift vergelijk van de orginele poster, zie ik overeenkomsten.
De S10 heeft ook een iets kleinere sensor geloof ik.

Als iemand hier dezelfde test voor je kan doen dan heb je wat beter zicht erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YytpS69NDhdSs00Hz67WAJNYbTM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iK5bzPZWaBtoIv9pItutJUul.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is hoe 't bij een OnePlus8Pro eruit ziet. Denk dat 't vergelijkbaar is aan 't effect wat jij omschrijft en waar FeareX net ook al even op inhaakte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

bsmpower schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:55:
[...]

Camera net zou bout en traag??? Ik ben aan het kijken naar een opvolger voor mijn S10 en komt steeds uit op de S21 (Plus) als vervanger. Of de Ultra, maar die is gelijk 300,- duurder... De S21 komt tot nu toe steeds erg goed uit de test qua camera, en vaak als winnaar, tov toestellen als de Oppo X2/X3, OnePlus 8/9, etc.. Alleen toestellen van Huawei (geen Google), Xiaomi Mi10 (hier niet leverbaar) of iPhone (geen optie) zijn gelijkwaardig of beter qua camera? Ben dus erg benieuwd wat je dan geen bout camera vind in een mobiele telefoon :?
Excuus, niks mis met de camera voor dagelijks gebruik. Alleen vind ik hem ondermaats presteren tov een Pixel of iPhone en dan bedoel ik alleen bij bewegende objecten. Foto maken van kids? vergeet het maar. Maar het meest stoor ik me aan de feedback (die er niet is) bij het maken van foto's, soms pakt die hem niet en anders is het een foto met 3sec vertraging (ervaren met s10+,s20+ en s21+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
Heb sinds vanavond ook een S21+, ik kom vanaf een Oneplus 7 pro, maar wat zijn de kleuren dof op de S21 :? . Zelfs op vivid mode, heb er even een oude S9 bij gepakt maar zelfs daar zijn de kleuren beter op met name een betere contrast en diepere kleuren.

Gezichten op de s21 zijn snel geel het ziet er allemaal wat dof uit.
Eye comfort staat natuurlijk uit, is dit een bekend probleem en word dit nog gepatcht?
Bijzonder jammer, verder is het een mooi toestel lekker vlot en One ui ziet er goed uit.

[ Voor 30% gewijzigd door Bassbounce op 25-03-2021 21:47 ]

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Bassbounce schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:42:
Heb sinds vanavond ook een S21+, ik kom vanaf een Oneplus 7 pro, maar wat zijn de kleuren dof op de S21 :? . Zelfs op vivid mode, heb er even een oude S9 bij gepakt maar zelfs daar zijn de kleuren beter op met name een betere contrast en diepere kleuren.

Gezichten op de s21 zijn snel geel het ziet er allemaal wat dof uit.
Eye comfort staat natuurlijk uit, is dit een bekend probleem en word dit nog gepatcht?
Bijzonder jammer, verder is het een mooi toestel lekker vlot en One ui ziet er goed uit.
Waarschijnlijk ben je felle kleuren gewend die niet natuurgetrouw zijn. Samsung schermen zijn tegenwoordig beter gekalibreerd maar in "Levendig" nog steeds meer 'pop' dan bijvoorbeeld een iPhone.
Of er moet iets niet goed zijn maar dat kan ik vanaf hier niet beoordelen.
SYQ schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:46:
[...]

Excuus, niks mis met de camera voor dagelijks gebruik. Alleen vind ik hem ondermaats presteren tov een Pixel of iPhone en dan bedoel ik alleen bij bewegende objecten. Foto maken van kids? vergeet het maar. Maar het meest stoor ik me aan de feedback (die er niet is) bij het maken van foto's, soms pakt die hem niet en anders is het een foto met 3sec vertraging (ervaren met s10+,s20+ en s21+).
Wat bedoel je met feedback. Je kunt een trilling instellen als je een foto neemt. Vertraging vind ik wel meevallen tov S20+ maar misschien dat de S21 Ultra net iets anders is.
ascent schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:44:
[...]

Lens vervorming aan de zijkanten heb je altijd wel maar ik moet zeggen dat ik er weinig last van heb. Als ik te dichtbij kom dan schakelt automatisch de Focus Enhancer aka macro mode in. Bij mij worden foto's hierdoor haarscherp. Ik vind het een geweldige feature maar zit alleen op de Ultra.

[ Voor 48% gewijzigd door Garret1410 op 25-03-2021 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Komt er bij jullie ook geluid vanuit het camera gedeelte (achterkant) wanneer je de telefoon schud? Als ik m'n vinger op de camera's plaats is het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheeseruler
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 11:54
cliors schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:16:
Komt er bij jullie ook geluid vanuit het camera gedeelte (achterkant) wanneer je de telefoon schud? Als ik m'n vinger op de camera's plaats is het weg.
Ja heb ik ook met mijn normale S21.

Op mijn Huawei had ik dat ook. Is iets in de camera en heel normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik geloof dat het de optische beeldstabilisatie (OIS – Optical image Stabilization) is die je hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Ok. Niet teveel schudden dan. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knolpower!
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-03 10:35
Ik heb ook dat geluid,
Hoort dit of kan dit een probleem vormen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Knolpower! schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:09:
Ik heb ook dat geluid,
Hoort dit of kan dit een probleem vormen?
https://support-nl.panaso...-panasonic-camera-en%2Fof
Dit is normaal en kan geen kwaad. Niets om je zorgen over te maken. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberJohn
CyberJohn schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:12:
[...]

[...]

Dit is geloof ik jaarlijks een van de eerste vragen die voorbij komt :+

Het is de OIS van de camera's, dit is normaal en is in ieder geval al aanwezig sinds de S8 d:)b
Dit is inderdaad heel normaal en komt doordat er losse elementen in de camera constructie aanwezig zijn. Het zou pas niet goed zijn als hij niet meer ratelt, dan ga je namelijk problemen krijgen met focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
@Garret1410

Ja klopt misschien kon ik daar mee leven, maar mijn Oneplus 7 pro is ook zeker 25% feller in direct zonlicht al zeggen reviews dat de S21+ meer nits zou moeten hebben.
Ben bang dat ik het toestel moet retourneren en gewoon maar een Oneplus 8T moet nemen.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 14:07
Bassbounce schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:42:
Zelfde hier, van Note 8 naar S21 Ultra en de kleuren zien er anders, minder IN YOUR FACE uit.
Misschien weer even wennen maar mijn wallpaper ziet er minder fris uit op de S21 Ultra in vergelijking met de Note 8.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
Uberprutser schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:25:
[...]

Zelfde hier, van Note 8 naar S21 Ultra en de kleuren zien er anders, minder IN YOUR FACE uit.
Misschien weer even wennen maar mijn wallpaper ziet er minder fris uit op de S21 Ultra in vergelijking met de Note 8.
Ja erg jammer, als ik mijn foto's terug kijk van personen dan heb ik de neiging om die gene te bellen en te vragen of dat alles goed met ze gaat want het lijkt net of ze geelzucht hebben.
Totaal geen kleur in het gezicht maar erg bleek.
Bijzonder jammer want ik ging juist uit van de vele lovende reacties hier en van goede reviews.
Ik wist dat het geen qhd scherm zou zijn maar de kleuren zijn gewoon niet goed.
De natuurlijke rode tint op bijvoorbeeld wangen knokkels enz zijn haast niet zichtbaar en erg geel.
Kan het ook niet veranderen dmv de verschillende instellingen.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Op zich valt het wel mee. Net een paar dingen tegelijkertijd met dezelfde helderheid gedaan en dan is het te verwaarlozen. De S21 lijkt ook een stuk conservatiever te zijn qua helderheid dus wanneer ie op automatisch staat is ie onder dezelfde situatie minder fel.

Wel nu twijfels; had ik dan toch de S21 Ultra moeten nemen want damn, wat is ie zwaar in vergelijking met de Note 8.

Edit; kwestie van gewenning zal het ook wel zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Uberprutser op 26-03-2021 17:46 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-09 09:33
Ik wil eigenlijk ook wel eens mensen horen met goede ervaringen, please, Haha

Ik twijfel nog steeds om hem aan te schaffen. En al deze verhalen helpen niet.

Dus .. wie heeft er wel goede ervaring met dit toestel ?

"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

Swurgin schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:05:

Ja, reviewers zijn vaak redelijk enthousiast, maar toch blij dat ik dit topic heb gelezen.

Heb via het werk mogelijkheid om een nieuwe smartphone aan te kopen en dacht Android nog eens een kans te geven... de S21 lijkt het toch niet te worden :+

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik denk dat je in elk toestel topic hier op Tweakers wel posts vind van ontevreden mensen. Heb zelf het idee dat het erger wordt de laatste tijd, maar het kan ook de Corona dip zijn die meespeelt.

Eigenlijk is er maar 1 probleem met de hele S21 serie. Toestellen zijn stabiel en betrouwbaar, doen eigenlijk alles wat je er van vraagt, er is weinig aan te Tweaken. Dus krijg je hier eigenlijk weinig mensen die vertellen hoe tevreden ze zijn, of welke Tweaks ze gedaan hebben, maar meer de mensen die ergens niet blij over zijn en een oplossing zoeken, of bevestiging dat zij niet de enigste zijn. Je ziet weinig Gcam gebruikers zoals bij de goedkope Chinese merken want de camera's voldoen voor het gros van de gebruikers meteen.

Als je een toestel koopt, bedenk goed wat je ermee wil doen en waarom je het koopt. Een A42 is namelijk ook een mooi toestel, minder snel, mindere camera, veel goedkoper. 70 procent van de mensen hebben er genoeg aan. Overige 30 procent hebben een snellere processor of betere camera nodig, of willen gewoon het beste wat nu verkrijgbaar is. Bij Samsung is dat de S21 serie.
Twijfel je over andere merken, maak een topic in het Aankoop en advies topic voor telefoons, en hopelijk kom je dan tot een gedegen keuze.
Aankoopadvies Tablets en Telefoons

Overigens, ik ben erg tevreden met mijn S21 Ultra. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Los van het scherm en de 32 extra gram aan gewicht tov mijn fossiele Note 8 heb ik weinig aan te merken.
Net even gefilmd in 4k60 en dat is een stuk scherper en beter tov de 1080p60 die ik gewend ben.

Altijd NovaLauncher gedraaid (pas de dp aan en daar is de Samsung UI niet zo blij mee) maar bij de S21 de dp aangepast naar 424 (any tips?) en alles werkt nog uitstekend.

Ik loop al 3,5 jaar rond met m'n Note en dan is het ook meer de gewenning denk ik dan dat het per se niet goed is. Slecht zal ik niet snel gebruiken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online

Ik! :) :)
Ik heb de plus en hij bevalt me goed. Iedere telefoon heeft zijn positieve en negatieve punten. Veel dingen zijn een persoonlijke voorkeuren.

Ik verwacht van een telefoon geen spiegelreflexcamera kwaliteit foto's. Voor mij zijn de foto's van goede kwaliteit.

Qua kleuren heb ik het scherm op natuurlijk (voorheen basis) staan. Wit lijkt hierdoor wat geler, maar daar ben ik aan gewend en vind de rest van de kleuren zo rustiger (en echter) overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Ik ben erg blij met m'n ultra anders hoor 😊

Kom van note 8 en note 9.

Enige dingetjes zijn klein en ook niet altijd s21 specifiek. Bv geen foto's meer bij bellijst en tot nu toe nog wat lastig een voor mij fijn en mooi hoesje te vinden waar een s-pen in past. Ik mis het afgeronde scherm ook wel een beetje. Bij digid kun je niet zien op welke positie je cijfers intypt dus blind typen. En Firefox geeft af en toe 2 zwarte strepen in beeld.

That's it.

Verder erg blij mee 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
Kijk ! Dank heren !

Dit is niet om de anderen die hier hun frustraties en problemen luchten te ondermijnen hoor.

Ben gewoon altijd benieuwd naar de andere kant van verhalen.

En tuurlijk hoor je het negatieve altijd meer. Mensen die tevreden zijn melden zich gewoon niet zoveel :)

Ik denk dan toch dat ik de gok eens ga wagen volgende week, wanneer ik mag verlengen :)

"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batch
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-07 09:43
Ik kom van de S9+ en heb nu de gewone S21. Wat mij opvalt is dat met de zon in de rug en een blauwe lucht op de achtergrond de lucht veel te blauw wordt weergegeven. De S9+ maakte mooiere foto's en daar ben ik toch wel teleurgesteld over, ook al is de S21 voor de rest een fijn toestel en qua grootte precies goed. Misschien worden de foto's met toekomstige updates nog beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassbounce
shyheim schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:27:
[...]

Ja, reviewers zijn vaak redelijk enthousiast, maar toch blij dat ik dit topic heb gelezen.

Heb via het werk mogelijkheid om een nieuwe smartphone aan te kopen en dacht Android nog eens een kans te geven... de S21 lijkt het toch niet te worden :+
Mwa, ik heb een Oneplus 7 pro en het is misschien gewenning geweest al waren de kleuren op de Samsung s9 zeker beter.
De haptic feedback was wel erg goed en het geluid was adembenemend.
Het scherm viel voor mij gewoon tegen, voor een ander is het misschien goed genoeg of merkt het niet eens.
Misschien had ik voor een Ultra moeten gaan maar ik vind die wat te prijzig.

Wat betreft software zit je bij Samsung wel snor daar kan Oneplus nog een hoop van leren.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
Dat hoop ik ook ja. Dat updates nog veel kunnen doen.

Mijn laatste Samsung was een S8+ en kwam toen eigenlijk in een soort anti-Samsung fase haha.
Dus ik weet niet hoe Samsung tegenwoordig met updates omgaat.

Ik kan natuurlijk ook wachten op Sony, totdat die eindelijk de Xperia 1 III aankondigingen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

Bassbounce schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:51:
[...]

Mwa, ik heb een Oneplus 7 pro en het is misschien gewenning geweest al waren de kleuren op de Samsung s9 zeker beter.
De haptic feedback was wel erg goed en het geluid was adembenemend.
Het scherm viel voor mij gewoon tegen, voor een ander is het misschien goed genoeg of merkt het niet eens.
Misschien had ik voor een Ultra moeten gaan maar ik vind die wat te prijzig.

Wat betreft software zit je bij Samsung wel snor daar kan Oneplus nog een hoop van leren.
Ben wel akkoord hoor - had zelf een s8 voor ik een iPhone XS kreeg van m’n werkgever.
Was daar wel tevreden over, behalve dat die snel warm werd, de Bixby-knop (die nu weg is begrijp ik) en het feit dat Samsung OS mij een anti-virussoftware wilde aansmeren (was zo’n functionaliteit om RAM te clearen enzo en dan gaf hij aan dat m’n toestel slechts 90% clear was ofzoiets).

Enige reden waarom ik stilletjesaan uitkijk maar een nieuwe phone is puur omdat het ‘kan’ via het werk. En omdat ik deze zomer m’n eerste dochter verwacht en ik nog leukere en scherpere foto’s wil kunnen maken dan ik nu al kan :D
Daarom twijfelde ik tussen s21 en iPhone 12.

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Swurgin schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:52:

Mijn laatste Samsung was een S8+ en ben toen eigenlijk in een soort anti-Samsung fase haha.

Ik kan natuurlijk ook wachten op Sony, totdat die eindelijk de Xperia 1 III aankondigingen ...
Samsung garandeert elke maand beveiligingsupdates op de S serie voor de eerste 4 jaar (in de praktijk volgt daarna vaak nog minimaal een jaar kwartaal updates, maar dat hebben ze nooit gegarandeerd). En ze garanderen 3 Android versie upgrades. Dus de S21 komt met Android 11, en krijgt nog Android 12, 13 en 14. Er is geen andere Android leverancier die dit niveau garandeert op dit moment bij mijn weten. Alle andere garanderen 1 of 2 versie upgrades, en 2 of 3 jaar beveiligingsupdates op maand, 2 maandelijks of kwartaal niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Gismo1979 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:25:
[...]

Ik geloof dat het de optische beeldstabilisatie (OIS – Optical image Stabilization) is die je hoort.
Dat is het inderdaad. Dat hebben de voorgaande modellen ook. Als je de camera opstart en IS aanspringt hoor je dat gerammel al bijna niet meer. Als je de camera niet gebruikt gaat de stroom van IS af en "hangt" je lens gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Update na 24 uur: ondanks dat het scherm minder vivid (natuurlijker) is, geen teleurgesteld gevoel meer.

Alles is zoveel sneller en vloeiender als met de Note 8 (can I have a DUH) dat de algehele ervaring beter is. En het scherm is rustiger voor de ogen.

En binnen een uur van 10 naar 90% laden is ook wel erg puik.

[ Voor 11% gewijzigd door Uberprutser op 27-03-2021 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Laatst online: 23-08 10:11
Mijn vriendin is vandaag van de S20 > S21 gegaan, alles gekopieerd 1 op 1 maar de spullen die op de oude micro-sd zijn dus niet gekopieerd en je hebt geen SD in s21, wat is nu wijsheid om alles 1 op 1 over te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:03
FSXnoob schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:51:
Mijn vriendin is vandaag van de S20 > S21 gegaan, alles gekopieerd 1 op 1 maar de spullen die op de oude micro-sd zijn dus niet gekopieerd en je hebt geen SD in s21, wat is nu wijsheid om alles 1 op 1 over te krijgen ?
Als je smartswitch gebruikt neemt ie de SD kaart ook mee. Bij mij had ie op de S21 een folder aangemaakt met de naam SdCardBackUp en dat werkte perfect.

[ Voor 3% gewijzigd door r_buren op 27-03-2021 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 16:26
Na Huawei weer terug op Samsung met een S21. Uiteindelijk de gok gewaagd om er één via een webshop in HK aan te schaffen met een SD888 er in (G9910). Scheelt aanzienlijk qua prijs met NL webshops mits je geen invoerrechten hoeft te betalen.
Ik had gedacht dat VoWifi i.c.m. KPN niet zou werken omdat het modelnummer er niet tussen staat, maar dat werkt gelukkig wel! Kan nu eindelijk in het hele huis fatsoenlijk bellen. De camera heb ik ingesteld op 64 MP, standaard staat de resolutie van de camera app lager ingesteld. Op 64 MP maakt de S21 geweldige foto's. Toestel voelt ontzettend vloeiend aan, apps vliegen er over. Het scherm is echt fantastisch, wat een genot voor de ogen. Het enige wat nog wel wat tegenvalt is de snelheid van de vingerafdrukscanner, op mijn Huawei ontgrendelde die sneller. Je moet best hard drukken wil je vingerafdruk herkent worden. Overall bezien erg blij met de S21 tot nu toe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
@henk26 Wat betreft de vingerafdrukscanner. Ik weet niet hoe je deze geregistreerd hebt, maar bij mij heeft het geholpen om de vinger tijdens het registreren niet te draaien. Alleen te verplaatsen. Kreeg deze tip hier in dit forum en sindsdien werkt hij een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Swurgin schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:52:

Mijn laatste Samsung was een S8+ en kwam toen eigenlijk in een soort anti-Samsung fase haha.

Ben van een P8 naar een Mate 10 Pro gegaan en eerlijk vond ik de stap naar een S21 "jammer"... de camera van de S21 is echt subliem maar verder vind ik de vooruitgang maar minimaal en soms zelfs een achteruitgang.
Als de de P40 niet zo duur was geweest en/of nog gewoon Google had was ik naar die overgestapt, maar dat is achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Laatst online: 22-09 11:32
Die licht-blauwige lens flare (bijna regenboogachtig soms) op de foto's met de gewone camera op de S21+ is dat normaal? Ik weet dat lens flare kan voorkomen, maar het lijkt wel wat fel soms. Ik heb wel de indruk dat als ik "Auto HDR" afzet in de settings dat het beter lijkt. Nog mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
shyheim schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:51:
[...]

Ben wel akkoord hoor - had zelf een s8 voor ik een iPhone XS kreeg van m’n werkgever.
Was daar wel tevreden over, behalve dat die snel warm werd, de Bixby-knop (die nu weg is begrijp ik) en het feit dat Samsung OS mij een anti-virussoftware wilde aansmeren (was zo’n functionaliteit om RAM te clearen enzo en dan gaf hij aan dat m’n toestel slechts 90% clear was ofzoiets).

Enige reden waarom ik stilletjesaan uitkijk maar een nieuwe phone is puur omdat het ‘kan’ via het werk. En omdat ik deze zomer m’n eerste dochter verwacht en ik nog leukere en scherpere foto’s wil kunnen maken dan ik nu al kan :D
Daarom twijfelde ik tussen s21 en iPhone 12.
Ondanks dat ik meer naar Samsung neig dan Apple, denk ik persoonlijk dat een iPhone 12 beter is met het fotograferen van kinderen en dieren binnenshuis. Huidskleuren doet de iPhone 12 beter en kinderen of dieren zitten vaak niet stil en als er veel beweging is dan maakt de iphone 12 scherpere foto's dan een Samsung Galaxy. Dat is mijn ervaring met verschillende modellen dus ik denk dat het bij de S21 niet anders is.

Voordeel van de S21, wat camera betreft dan is de 3x zoom maar ook die is niet optisch maar digitaal. Toch werkt het wel goed als er genoeg licht is.

[ Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 28-03-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
Garret1410 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:35:
[...]

.. de S21, wat camera betreft dan is de 3x zoom maar ook die is niet optisch maar digitaal. ...
Ik dacht dat de tot 10x zoom optisch is bij S21 Ultra.

Of bedoel je specifiek de niet Ultra modellen van de S21 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Swurgin schreef op zondag 28 maart 2021 @ 15:06:
[...]

Ik dacht dat de tot 10x zoom optisch is bij S21 Ultra.

Of bedoel je specifiek de niet Ultra modellen van de S21 ?
Ik bedoel de niet-Ultra modellen. Ultra heeft 3x en 10x optische zoom en nog een macro modus.
Verschil tussen de gewone S21 en Ultra is dit jaar groter dan voorheen maar daar is de prijs ook weer naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22:15
henk26 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:09:
De camera heb ik ingesteld op 64 MP, standaard staat de resolutie van de camera app lager ingesteld. Op 64 MP maakt de S21 geweldige foto's.
Als je de 64MP modus selecteert wordt er een andere sensor gebruikt die in sommige situaties juist slechtere foto's maakt. Ik zou daarom tussen beide modes switchen om het beste resultaat voor verschillende situaties te krijgen. Zelf gebruik ik de 64MP modus alleen als ik extra detail wil in sommige situaties. Vooral in low light condities maakt de 64MP modus beduidend slechtere foto's dan de normale modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Skix_Aces schreef op zondag 28 maart 2021 @ 17:49:
[...]

Als je de 64MP modus selecteert wordt er een andere sensor gebruikt die in sommige situaties juist slechtere foto's maakt. Ik zou daarom tussen beide modes switchen om het beste resultaat voor verschillende situaties te krijgen. Zelf gebruik ik de 64MP modus alleen als ik extra detail wil in sommige situaties. Vooral in low light condities maakt de 64MP modus beduidend slechtere foto's dan de normale modus.
Dan gebruikt mijn S21+ in ieder geval alleen de onderste camera, dus lijkt me niet handig om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Hebben meer mensen problemen met contactloos pinnen op de reguliere S21? Heb alle instellingen gecontroleerd, NFC uit en weer aangezet, maar hij reageert niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 18:09
Gebruik je een hoesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SluttyHo
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-08 08:09
comment deleted / wrong topic ;-)

[ Voor 91% gewijzigd door SluttyHo op 29-03-2021 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
SluttyHo schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:38:
Hier enkele dagen de Samsung Galaxy S21 FE 4G versie had, maar de accuduur was echt miserabel. Ik had 'schrik' of ik de avond ging halen of niet.
Hierna omgewisseld voor de 5G versie, and accuduur is echt geweldig. Heel groot verschil!
:P Echt??? De S21 FE?? Die komt pas in augustus..... 8)7
Geloof dat je een cijfertje verkeerd getypt hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ja, maar de eerste weken heeft hij altijd netjes gewerkt. Ineens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 18:09
yinx84 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:39:
[...]

Ja, maar de eerste weken heeft hij altijd netjes gewerkt. Ineens niet meer.
Doen normale NFC functies (bijvoorbeeld een NFC tag) het ook niet meer? Of is het alleen bij betalingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsjo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-07 14:14
Samsung wordt steeds sneller, heb net de beveiligingsupdates van 1 april al binnen gekregen op de s21+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 18:57
Ook op s21 komt april 2021 update inclusief camera prestatieverbeteringen en verbeteringen van de algehele apparaatprestaties.
Totaal 1038,94 MB; er viel blijkbaar heel wat te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-09 22:06
Ja de update is er inmiddels ook al voor de Ultra in Duitsland en Engeland, dus morgen ook in NL.
Je kan hem wel al handmatig erop gooien.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:57
Kon net met s21 gewoon bijwerken.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:53
Amersfoort schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:11:
Ook op s21 komt april 2021 update inclusief camera prestatieverbeteringen en verbeteringen van de algehele apparaatprestaties.
Totaal 1038,94 MB; er viel blijkbaar heel wat te verbeteren.
Sowieso dikke carrier profile updates!
B32 - 1400 MHz doet het eindelijk met KPN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@Brotuck kreeg net gewoon de OTA automatisch binnen op m'n S21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:54
yinx84 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:36:
Hebben meer mensen problemen met contactloos pinnen op de reguliere S21? Heb alle instellingen gecontroleerd, NFC uit en weer aangezet, maar hij reageert niet.
werkt hier prima met leather case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
ArcticWolf schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:42:
@Brotuck kreeg net gewoon de OTA automatisch binnen op m'n S21.
Op de Ultra ook al ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:53
@ArcticWolf @swhnld @BigF25

Kunnen jullie een update geven van de April 2021 update en WhatsApp Windows en verbinding algemeen?

Tijdens verbindingen testen zag ik zelfs de complete verbinding wegvallen, maar nu even niet meer lijkt.
WhatsApp Windows lijkt nu ook te blijven werken.

Nu nog even testen na een tijdje, als telefoon/scherm echt een tijd niets gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@neeecht Op de Ultra is de april update er nog niet.

[ Voor 12% gewijzigd door swhnld op 29-03-2021 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:47
neeecht schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:50:

Kunnen jullie een update geven van de April 2021 update en WhatsApp Windows en verbinding algemeen?

Tijdens verbindingen testen zag ik zelfs de complete verbinding wegvallen, maar nu even niet meer lijkt.

Nu nog even testen na een tijdje, als telefoon/scherm echt een tijd niets gedaan hebben.
Nog niet binnen, zal ergens deze week wel binnen druppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck

Geen issues met whatsapp web tot op heden. Kan natuurlijk ook door een update van whatsapp komen.
Verder niet zoveel bijzonders veranderd. Merk er niks aan iig.
5g snelheid van de KPN in huis lijkt wel beter te zijn nu

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

Geen issues vooralsnog met Web Whatsapp. Viel mij eigenlijk meteen al op, hij ging meteen door de eerste paar keer. En ben even van huis geweest en weer terug en daarna ook weer meteen.

Edit:
Appjes komen nu ook anders binnen zo te zien. Eerst kreeg ik altijd een 2e WA logo bovenin beeld met "checking for new messages" als er een nieuw of 2e bericht binnen kwam... en nu niet meer.

[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 29-03-2021 22:07 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 44 Laatste

Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic

In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.