• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52
Die accudingen maken knap veel herrie voor hun formaat.

Vergeet niet dat je om bij je (auto)banden te komen de lucht door een slang moet. Dan is het wellicht makkelijker om de compressor aan een verlengsnoer (dat je voor elk apparaat kunt gebruiken en wellicht al hebt)te prikken dan tien meter (stugge) slang ergens opgerold te bewaren. Die krulsnoeren die vaak in zo'n accessoiresetje zitten zijn niet goed voor je woordkeus. Als ik er mild over mag zijn: ondingen.

KPN is een drieletterwoord

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Wat anders: zijn hier mensen thuis in rolsteigers?

Wil er om verschillende redenen zelf maar 'ns eentje kopen, om tot een werkhoogte van zo'n 9 meter omhoog te gaan. 90cm breed lijkt een goed compromis om stabiel te zijn op die hoogte, 'n beetje betaalbaar te blijven, en vooral ook niet al te log te zijn als ik 'm een stuk lager gebruik - wat het vaakst voor komt.

Altrex lijkt het overal aanwezig a-merk, maar heeft tot dubbel de prijs van 'witmerk' alternatieven. Nu heb ik geen idee wat daar dan weer de kwaliteit van is. Het moet wel allemaal aan dezelfde arbo normen voldoen, maar dat zegt vast niet alles. Met name Panthera (Pro) trok mijn aandacht.

En wat is handig (of juist onzin) om mee te bestellen? Bijvoorbeeld: het meest voorkomend gebruik zal hoger snoeiwerk zijn en dan trekt dit de aandacht. Rolt dat echt beter door de tuin dan de (zelden meewerkende) standaard wielen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabant
JT schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 21:22:
[...]

Banden, reiniging van spullen, pneumatische ratelsleutel,
Zo'n ratelsleutel (heb er ook een gebruik hem nooit) zou die misschien nog net trekken, maar een slagmoersleutel gat naar adem happen.
wellicht airbrush/spot repair in de toekomst.
dan raad ik je een filter (ontvochtiger) aan.

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Banden, reiniging van spullen, pneumatische ratelsleutel, wellicht airbrush/spot repair in de toekomst.
Reiniging weet ik niet zeker, maar zodra er verf aan te pas komt, is een olie-vrije voor zover ik weet een must.

En ergens heb ik 't gevoel dat olie-vrij en stil juist niet lekker samen gaan?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:38

JT

VETAK y0

trabant schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 21:27:
[...]
Zo'n ratelsleutel (heb er ook een gebruik hem nooit) zou die misschien nog net trekken, maar een slagmoersleutel gat naar adem happen.
Slagmoer heb ik op accu van Bosch blauw, maar daar kan ik niet zo een ratelsleutel voor krijgen.
[...]
dan raad ik je een filter (ontvochtiger) aan.
Goed om te weten :Y)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:38

JT

VETAK y0

Gwaihir schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 21:28:
[...]

Reiniging weet ik niet zeker, maar zodra er verf aan te pas komt, is een olie-vrije voor zover ik weet een must.

Ik zie er verschillende die dat combineren op verschillende websites :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• trabant
Gwaihir schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 21:28:
Ik heb nu al een jaar of vijf de eerste generatie 70L Low Noise van HBM. Aangenaam stil en geen gedoe met olie verversen. Qua filters van alles geprobeerd, maar koop liever meteen een Festo 40µm*.

*meer over luchtverzorging hier.

[ Voor 37% gewijzigd door trabant op 20-09-2025 21:45 ]

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:02
Ik wil graag een accu kitspuit aanschaffen. Staat al lang op het verlanglijstje. Ben begonnen met de badkamer renovatie dus er komt het nodige kitwerk aan alsmede high tack kitwerk. Nu dus het goede moment om tot aanschaf over te gaan.

Ik heb al Bosch Blauw machines maar lees over hun kitspuit dat deze op de laagste stand nog steeds te snel gaat voor de wat dunnere kit. Lijkt meer geschikt te zijn voor wat grover werk.

Iemand een tip voor een fijne accu kitspuit die redelijk goed high tack kan doen maar zeker ook netjes is voor badkamer afkitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Guido7619 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 21:40:
Ik wil graag een accu kitspuit aanschaffen. Staat al lang op het verlanglijstje. Ben begonnen met de badkamer renovatie dus er komt het nodige kitwerk aan alsmede high tack kitwerk. Nu dus het goede moment om tot aanschaf over te gaan.

Ik heb al Bosch Blauw machines maar lees over hun kitspuit dat deze op de laagste stand nog steeds te snel gaat voor de wat dunnere kit. Lijkt meer geschikt te zijn voor wat grover werk.

Iemand een tip voor een fijne accu kitspuit die redelijk goed high tack kan doen maar zeker ook netjes is voor badkamer afkitten?
Ik heb er een in de hand gehad van iemand die bij mij aan het klussen was. Hij vond het onnodig voor het geld en hij heeft dat ding nog elke twee weken in de hand. Als je thuis alleen de badkamer gaat doen en geen volledige verbouwing is dit wel zonde van je geld. Koop een echt goed kitpistool voor een euro of €40 en je kunt er ook prima je hele badkamer mee kitten. Vergeet niet dat een accu kitpistool ook gelijk een stuk zwaarder is.
Persoonlijk zou ik het afraden, behalve als je per se geld wilt uitgeven of als je je hele huis verbouwd of als je elk weekend een klus doet.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:45

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Guido7619 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 21:40:

Als je in de gelegenheid bent om er 1 te testen zou ik dat doen. het is ook mogelijk dat die personen gewoon te langzaam gaan. zelf gebruik ik de makita accu kitspuit en het is voor mij helemaal prima. Ik zou ook eens een goede handspuit proberen mogelijk is dat al genoeg voor je. Zelf heb ik geen dag spijt van mijn aankoop en had het veel eerder moeten doen, maar ik snap zeer goed dat de meeste mensen hem niet zouden kopen. Bijkomend voordeel: Mijn moeder met artrose kan weer zelf kitten, dus hoef ik het niet te doen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door twain4me op 20-09-2025 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Of anders een variant op perslucht, als je al een compressor hebt.
En zelfs een kleine compressor+kitspuit is qua kosten vergelijkbaar met een accu versie, met als voordeel dat je daarna nog een compressor hebt om andere klusjes te doen :)

[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 20-09-2025 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bleiblei
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:25
Gwaihir schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 21:25:

Wil er om verschillende redenen zelf maar 'ns eentje kopen, om tot een werkhoogte van zo'n 9 meter omhoog te gaan. 90cm breed lijkt een goed compromis om stabiel te zijn op die hoogte, 'n beetje betaalbaar te blijven, en vooral ook niet al te log te zijn als ik 'm een stuk lager gebruik - wat het vaakst voor komt.

Altrex lijkt het overal aanwezig a-merk, maar heeft tot dubbel de prijs van 'witmerk' alternatieven. Nu heb ik geen idee wat daar dan weer de kwaliteit van is. Het moet wel allemaal aan dezelfde arbo normen voldoen, maar dat zegt vast niet alles. Met name Panthera (Pro) trok mijn aandacht.

En wat is handig (of juist onzin) om mee te bestellen? Bijvoorbeeld: het meest voorkomend gebruik zal hoger snoeiwerk zijn en dan trekt dit de aandacht. Rolt dat echt beter door de tuin dan de (zelden meewerkende) standaard wielen?
Ik heb een 75cm ASC easyclic rolsteiger met werkhoogte 6.2m. Dat is toch best spannend. Zou ik zeker niet doen op 9m. Overigens professioneel merk en doet zeker niet onder voor Altrex. Maar goed, als ik opnieuw een steiger zou kopen denk ik dat ik gewoon voor 1.35m gaan. Dan kan je ook veel makkelijker van platform naar platform klimmen. Met 90cm wordt dat wel krap. En met 75cm moet je door luiken.

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:02
twain4me schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 21:55:
[...]

Als je in de gelegenheid bent om er 1 te testen zou ik dat doen. het is ook mogelijk dat die personen gewoon te langzaam gaan. zelf gebruik ik de makita accu kitspuit en het is voor mij helemaal prima. Ik zou ook eens een goede handspuit proberen mogelijk is dat al genoeg voor je. Zelf heb ik geen dag spijt van mijn aankoop en had het veel eerder moeten doen, maar ik snap zeer goed dat de meeste mensen hem niet zouden kopen. Bijkomend voordeel: Mijn moeder met artrose kan weer zelf kitten, dus hoef ik het niet te doen ;)
Ja testen met daadwerkelijk kit erin wordt altijd moeilijk denk ik.

Ik heb al 2 handkitspuiten. Een goedkopen en een dure. Gaat allemaal wel en doe vaak kitwerk. Dus dit leek mij een mooie aanschaf.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:25

Ik heb een jaar geleden een gebruikte op MP gekocht, 1 van de beste aankopen van het afgelopen jaar. er kunnen twee vloeren naast elkaar qua diepte, 245 breed, en een werkhoogte van 8.20. drie vloeren erbijj, 2 schoren. Alles lukt ermee.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:12
No Hands schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 22:25:
[...]

Ik heb een jaar geleden een gebruikte op MP gekocht, 1 van de beste aankopen van het afgelopen jaar. er kunnen twee vloeren naast elkaar qua diepte, 245 breed, en een werkhoogte van 8.20. drie vloeren erbijj, 2 schoren. Alles lukt ermee.
Ik herken dit helemaal. Ik heb er vorig jaar 1 overgenomen van mijn aannemer, ook een brede, met wielen, schoren hekwerk etc. Ik kan nu overal bij en hoef nooit meer een ladder te verplaatsen. Dakgoten gaan nu super snel, de boeidelen tot in de nok zijn goed bereikbaar. Ik ben er erg blij mee en kan het aanraden als je erover nadenkt. Ik had dit eerder moeten doen.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:45

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit

Ik heb zelf altrex (oude meuk) en alles wat je er nu voor koopt past nog steeds. als het even kan zou ik altijd een dubbele halen. (130cm uit mijn hoofd) de dubbele plank is geweldig als je aan het werk bent kan je ook 1 plank iets hoger om spullen neer te zetten en 1 plank om op te staan/lopen. alleen past dan de kantplank niet (niet dat ik die heb) en voldoed het niet aan de arbo ( maargoed dat hoeft ook niet als je voor jezelf bezig bent :+ )

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:10

MJV

[...]

Banden, reiniging van spullen, pneumatische ratelsleutel, wellicht airbrush/spot repair in de toekomst.
Kijk even naar hoeveel lucht er nodig is, pneumatische ratel ga je niet redden met 6L denk ik, die vragen een hoop per minuut.
Pagina: 1 ... 261 262 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).