• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:15
Jron667 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 17:07:
Ik ga mijn eigen gereedschapskoffer samenstellen, mijn vriendin klust ook maar ik ben constant gereedschap kwijt (dat ligt dus nog waar ze het laatste bezig was). Ik ben er wel klaar mee om bij elk klusje een half uur te zoeken naar het gereedschap.
Dat is eigenlijk een vader-zoon ergernis.
Als eerste: een koffer met een slot :) . Weet nog niet welke, vind Parax iets te duur.

Wat ga ik er mee doen
  • Onderhoud tractor, graafmachine
Als je die hele lijst al in één enkele tas of koffer krijgt, wens ik je succes met tillen. Dus dat wordt verdelen en/of iets met wieltjes en dan komt er de eis bij dat de handgreep hoog genoeg moet zitten en niet op ouwe wijven- of kinderhoogte, zoals bij menige compressor. Er zal gereedschap zijn of komen dat er niet zomaar in past (koevoet, grotere sleuteltang, lange waterpas) of wat te zwaar is om elke keer mee te slepen (¾ inch doppen).
En wat bij mij tot ergernis leidt, dat is het gegraai in een grote bak waar alles door elkaar in ligt. Kleine dingen moet je dan letterlijk uitgraven.. Aparte overzichtelijke vakjes (dus niet vakjes in vakjes zoals bij een crumplertas) zijn wel zo prettig.

KPN is een drieletterwoord


  • Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
ChillPascal schreef op zondag 14 juni 2026 @ 11:19:
Ik ben opzoek naar een bedraadde bouwlamp op een statief. Voornamelijk voor binnenshuis bij klus- en schilderwerkzaamheden. Online zie ik veel statieven met dubbele lamp, heeft dit wezenlijke meerwaarde? Ik zou er maximaal zo'n €150,- voor willen uitgeven.

Hebben jullie tips?
Onze schilder gebruikte zo'n lamp: Afbeeldingslocatie: https://tse2.mm.bing.net/th/id/OIP.oblz0uRMipR51IaAt39MTwHaHa?r=0&pid=Api Niet dit merk, maar wel model. Ikzelf heb een lamp met hoge kleurechtheid en lumen en straal vaak indirect aan (lamp tegen een witte muur aanzetten) Werkt voor mij prima.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan


  • Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:04
De Proxxon steeksleutels net gekocht op Vinted voor 10 euro.
BBBrt schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:00:
[...]

Ik mis schroevendraaiers of anders een handgreep voor bij de bitset?
Striptang.
Electriciteit doe ik niet zo vaak, mijn vriendin doet de dingen die met electriciteit te maken hebben.

Schroevendraaiers is wel een goed idee, die was ik vergeten, ik heb een set Weha's, die zijn wel prettig, die zal ik nog een keer kopen.

  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:42
ChillPascal schreef op zondag 14 juni 2026 @ 11:19:
Ik ben opzoek naar een bedraadde bouwlamp op een statief. Voornamelijk voor binnenshuis bij klus- en schilderwerkzaamheden. Online zie ik veel statieven met dubbele lamp, heeft dit wezenlijke meerwaarde? Ik zou er maximaal zo'n €150,- voor willen uitgeven.

Hebben jullie tips?
Ik heb soortgelijk aan deze: https://www.lidl.nl/p/par...e-led-bouwlamp/p100393500 maar dan van de Aldi. 50,- in de aanbieding. En dan kom je momenteel op https://www.hbm-machines....statief-5000k?sku=H134487 uit voor ook 50,- maar die mist het handige handvat dat je gebruikt als je het statief op de plank laat liggen. NB: Zo'n lamp is ook akelig handig als je van jigsaw puzzels houd. Het verschil tussen zwart en bijna zwart of wit en bijna wit wordt dan heerlijk duidelijk ;)

Hier vind je ongeveer dezelfde discussie over wat/welke/vergelijking.

[ Voor 7% gewijzigd door DjoeC op 15-06-2026 11:42 ]


  • DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:19
elektriekert schreef op zondag 14 juni 2026 @ 19:54:
[...]


Heb van mijn pa 2 vlakschuurmachines gehad.
Minimaal 20 jaar oud. Een ferm en een groene Bosch meen ik. Dat spul trilt in je hand, niet meer normaal.
Heb ze in de garage liggen in nooit te gebruiken.
Mijn vrouw heeft een simpele mouse gekocht, maar voor het eerste degelijke schuurwerk komt er ook een fatsoenlijk schuurmachine.
Ik heb een aantal groene Bosch vlakschuurmachines versleten en waarschijnlijk een oppervlakte van een voetbalveld mee geschuurd maar nooit last gehad van de trillingen. Ik ben geen Hulk of Schwarzenegger en IT-er van beroep, waarschijnlijk is de ene hier gevoeliger voor dan de ander.

Ik vraag me ook af hoeveel mensen er werkelijk ervaringen mee hebben die roepen dat merk X en apparaat Y trilt en niet moet kopen.

  • ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Zojuist toch maar eens de aankoop waar ik al meer dan andehalf jaar naar zat te kijken gedaan:
Een Makita DVC665ZU rugstofzuiger. Dat gaat heel wat opruimwerk schelen bij het frezen, zagen en schuren :)
Tevens dan ook maar een hittepistool en een set met boor en slagschroevendraaier gekocht. De slagmoersleutel was ook een ding waar ik al een tijd over zat te wikken, en de G-serie boormachine die ik nu heb werkt niet met LXT. Op zich geen ramp, maar nu wordt het een en ander gestroomlijnd qua batterijen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!


  • _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

*never mind, niet goed gekeken

[ Voor 103% gewijzigd door _ferry_ op 15-06-2026 21:06 ]


  • elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:50
DasNieNix schreef op maandag 15 juni 2026 @ 18:37:
[...]

Ik heb een aantal groene Bosch vlakschuurmachines versleten en waarschijnlijk een oppervlakte van een voetbalveld mee geschuurd maar nooit last gehad van de trillingen. Ik ben geen Hulk of Schwarzenegger en IT-er van beroep, waarschijnlijk is de ene hier gevoeliger voor dan de ander.

Ik vraag me ook af hoeveel mensen er werkelijk ervaringen mee hebben die roepen dat merk X en apparaat Y trilt en niet moet kopen.
Ik kan me herinneren dat ik vroeger in mijn tienerjaren weleens de boei boord mee heb geschuurd en dan na een halve dag schuren dat echt wel te voelen was in mijn hand.
Niet heel denderend dus.

  • vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:45
Ik heb denk ik wat aankoopadvies nodig voor een haakse slijper:

Wat wil ik: een paar tegels van 60 x 60 x 4cm doorzagen/snijden. De tegels liggen nu op de grond en het idee is om ze door te snijden en deels weg te halen.

Er is nog een beetje twijfel tussen huren voor een half dagje of kopen, maar omdat ik wel fan ben van zelf spullen hebben ('je weet nooit wanneer je het nodig hebt...') ben ik wel een beetje aan het kijken richting zelf kopen.

Maar wat is dan een zinnige aankoop?
  • Geen accu maar een 230V kabel. Meeste werkzaamheden in en om huis kan ik prima een verlengkabel uitrollen.
  • Diameter: 125 of 230mm? Ik zou denken dat tegels van 4cm dik met een 125mm schijf moeten kunnen - zo lang de schijf niet teveel is afgesleten? Tegelijkertijd heeft Toolmax op z'n website staan "Voor zware doorslijpklussen, zoals beton of dikke buizen, kies je een 230mm slijpschijf.". Ook op KlusIdee stond een forumtopic waarin 230mm wordt aangeraden voor tegelwerk.
  • Vermogen - allerlei sites met aankoopadvies, maar ben nog niet echt iets tegengekomen waarin gezegd wordt hoeveel vermogen je nodig hebt voor zo'n klus.
  • Nice-to-have: een bijbehorende opbergdoos. Gereedschap wordt hier helaas in een niet-geisoleerde schuur bewaard en los handgereedschap roest daar weg - een kunststof opbergdoos beschermd dan wel. Zijn er merken waar dit over het algemeen bij zit?
  • Nog andere dingen om op te letten?
En ja: beschermbril, gehoorbescherming en handschoenen - check.

  • Tomson7
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:23
DasNieNix schreef op maandag 15 juni 2026 @ 18:37:
[...]

Ik heb een aantal groene Bosch vlakschuurmachines versleten en waarschijnlijk een oppervlakte van een voetbalveld mee geschuurd maar nooit last gehad van de trillingen. Ik ben geen Hulk of Schwarzenegger en IT-er van beroep, waarschijnlijk is de ene hier gevoeliger voor dan de ander.

Ik vraag me ook af hoeveel mensen er werkelijk ervaringen mee hebben die roepen dat merk X en apparaat Y trilt en niet moet kopen.
Mijn handen tintelen al na ~10 minuten werken met m'n multitool van Bosch groen.

Met m'n GSS-160 is dat pas na een uur of 2.

  • procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:45
vanaalten schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:44:
Ik heb denk ik wat aankoopadvies nodig voor een haakse slijper:

Wat wil ik: een paar tegels van 60 x 60 x 4cm doorzagen/snijden. De tegels liggen nu op de grond en het idee is om ze door te snijden en deels weg te halen.

Er is nog een beetje twijfel tussen huren voor een half dagje of kopen, maar omdat ik wel fan ben van zelf spullen hebben ('je weet nooit wanneer je het nodig hebt...') ben ik wel een beetje aan het kijken richting zelf kopen.

Maar wat is dan een zinnige aankoop?
  • Geen accu maar een 230V kabel. Meeste werkzaamheden in en om huis kan ik prima een verlengkabel uitrollen.
  • Diameter: 125 of 230mm? Ik zou denken dat tegels van 4cm dik met een 125mm schijf moeten kunnen - zo lang de schijf niet teveel is afgesleten? Tegelijkertijd heeft Toolmax op z'n website staan "Voor zware doorslijpklussen, zoals beton of dikke buizen, kies je een 230mm slijpschijf.". Ook op KlusIdee stond een forumtopic waarin 230mm wordt aangeraden voor tegelwerk.
  • Vermogen - allerlei sites met aankoopadvies, maar ben nog niet echt iets tegengekomen waarin gezegd wordt hoeveel vermogen je nodig hebt voor zo'n klus.
  • Nice-to-have: een bijbehorende opbergdoos. Gereedschap wordt hier helaas in een niet-geisoleerde schuur bewaard en los handgereedschap roest daar weg - een kunststof opbergdoos beschermd dan wel. Zijn er merken waar dit over het algemeen bij zit?
  • Nog andere dingen om op te letten?
En ja: beschermbril, gehoorbescherming en handschoenen - check.
Een paar tegels moet wel lukken met een 125mm, heb ik zelf ook wel eens gedaan.
Je moet dan het schijfje dan het werk laten doen.

Ligt er ook aan waarvoor je hem in de toekomst nog meer voor wilt gaan gebruiken.

  • Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

DasNieNix schreef op maandag 15 juni 2026 @ 18:37:
[...]

Ik heb een aantal groene Bosch vlakschuurmachines versleten en waarschijnlijk een oppervlakte van een voetbalveld mee geschuurd maar nooit last gehad van de trillingen. Ik ben geen Hulk of Schwarzenegger en IT-er van beroep, waarschijnlijk is de ene hier gevoeliger voor dan de ander.

Ik vraag me ook af hoeveel mensen er werkelijk ervaringen mee hebben die roepen dat merk X en apparaat Y trilt en niet moet kopen.
Ik zal dan een heel gevoelig mens zijn . Tintelen en gewoon vermoeide handen/polsen.

  • No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:05
vanaalten schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:44:
Ik heb denk ik wat aankoopadvies nodig voor een haakse slijper:

Wat wil ik: een paar tegels van 60 x 60 x 4cm doorzagen/snijden. De tegels liggen nu op de grond en het idee is om ze door te snijden en deels weg te halen.

Er is nog een beetje twijfel tussen huren voor een half dagje of kopen, maar omdat ik wel fan ben van zelf spullen hebben ('je weet nooit wanneer je het nodig hebt...') ben ik wel een beetje aan het kijken richting zelf kopen.

Maar wat is dan een zinnige aankoop?
  • Geen accu maar een 230V kabel. Meeste werkzaamheden in en om huis kan ik prima een verlengkabel uitrollen.
  • Diameter: 125 of 230mm? Ik zou denken dat tegels van 4cm dik met een 125mm schijf moeten kunnen - zo lang de schijf niet teveel is afgesleten? Tegelijkertijd heeft Toolmax op z'n website staan "Voor zware doorslijpklussen, zoals beton of dikke buizen, kies je een 230mm slijpschijf.". Ook op KlusIdee stond een forumtopic waarin 230mm wordt aangeraden voor tegelwerk.
  • Vermogen - allerlei sites met aankoopadvies, maar ben nog niet echt iets tegengekomen waarin gezegd wordt hoeveel vermogen je nodig hebt voor zo'n klus.
  • Nice-to-have: een bijbehorende opbergdoos. Gereedschap wordt hier helaas in een niet-geisoleerde schuur bewaard en los handgereedschap roest daar weg - een kunststof opbergdoos beschermd dan wel. Zijn er merken waar dit over het algemeen bij zit?
  • Nog andere dingen om op te letten?
En ja: beschermbril, gehoorbescherming en handschoenen - check.
125 en een diamantschijf gaat prima. heb ik dit weekend nog gedaan. diamantschijf wordt ook niet kleiner dat is ook wel fijn.

Veroordeel niet, verwonder u slechts


  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:42
vanaalten schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:44:
Ik heb denk ik wat aankoopadvies nodig voor een haakse slijper:

Wat wil ik: een paar tegels van 60 x 60 x 4cm doorzagen/snijden. De tegels liggen nu op de grond en het idee is om ze door te snijden en deels weg te halen.

Er is nog een beetje twijfel tussen huren voor een half dagje of kopen, maar omdat ik wel fan ben van zelf spullen hebben ('je weet nooit wanneer je het nodig hebt...') ben ik wel een beetje aan het kijken richting zelf kopen.

Maar wat is dan een zinnige aankoop?
  • Geen accu maar een 230V kabel. Meeste werkzaamheden in en om huis kan ik prima een verlengkabel uitrollen.
  • Diameter: 125 of 230mm? Ik zou denken dat tegels van 4cm dik met een 125mm schijf moeten kunnen - zo lang de schijf niet teveel is afgesleten? Tegelijkertijd heeft Toolmax op z'n website staan "Voor zware doorslijpklussen, zoals beton of dikke buizen, kies je een 230mm slijpschijf.". Ook op KlusIdee stond een forumtopic waarin 230mm wordt aangeraden voor tegelwerk.
  • Vermogen - allerlei sites met aankoopadvies, maar ben nog niet echt iets tegengekomen waarin gezegd wordt hoeveel vermogen je nodig hebt voor zo'n klus.
  • Nice-to-have: een bijbehorende opbergdoos. Gereedschap wordt hier helaas in een niet-geisoleerde schuur bewaard en los handgereedschap roest daar weg - een kunststof opbergdoos beschermd dan wel. Zijn er merken waar dit over het algemeen bij zit?
  • Nog andere dingen om op te letten?
En ja: beschermbril, gehoorbescherming en handschoenen - check.
Hmm, voor 1-malig (of 2 of 3) zou ik t wel weten: https://middelkoopverhuur.nl/product/betonslijper-op-accu/ Voor 45,- per dag en verder geen omkijken naar.

  • jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor 180 heb je er eentje (op draad, dat wel) in huis inclusief 230mm diamant-blad. Geen gedoe met heen en weer rijden naar de verhuurtoko, discussie over extra kosten voor slijtage en je hoeft ook niet te haasten als je om 16:45 nog niet klaar bent. Huren is leuk voor echt duur gereedschap zoals graafmachines, voor handgereedschap vind ik het zonde van tijd en geld.

  • thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:59

thijsco19

KTM 990 SMT

vanaalten schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:44:
Ik heb denk ik wat aankoopadvies nodig voor een haakse slijper:

Wat wil ik: een paar tegels van 60 x 60 x 4cm doorzagen/snijden. De tegels liggen nu op de grond en het idee is om ze door te snijden en deels weg te halen.

Er is nog een beetje twijfel tussen huren voor een half dagje of kopen, maar omdat ik wel fan ben van zelf spullen hebben ('je weet nooit wanneer je het nodig hebt...') ben ik wel een beetje aan het kijken richting zelf kopen.

Maar wat is dan een zinnige aankoop?
  • Geen accu maar een 230V kabel. Meeste werkzaamheden in en om huis kan ik prima een verlengkabel uitrollen.
  • Diameter: 125 of 230mm? Ik zou denken dat tegels van 4cm dik met een 125mm schijf moeten kunnen - zo lang de schijf niet teveel is afgesleten? Tegelijkertijd heeft Toolmax op z'n website staan "Voor zware doorslijpklussen, zoals beton of dikke buizen, kies je een 230mm slijpschijf.". Ook op KlusIdee stond een forumtopic waarin 230mm wordt aangeraden voor tegelwerk.
  • Vermogen - allerlei sites met aankoopadvies, maar ben nog niet echt iets tegengekomen waarin gezegd wordt hoeveel vermogen je nodig hebt voor zo'n klus.
  • Nice-to-have: een bijbehorende opbergdoos. Gereedschap wordt hier helaas in een niet-geisoleerde schuur bewaard en los handgereedschap roest daar weg - een kunststof opbergdoos beschermd dan wel. Zijn er merken waar dit over het algemeen bij zit?
  • Nog andere dingen om op te letten?
En ja: beschermbril, gehoorbescherming en handschoenen - check.
Ipv een 125mm slijptol zou ik voor een 150mm gaan. Is een beetje de vervanging van de 125mm slijptol.
Nadeel is wel dat die gelijk een stuk duurder zijn.

Voor een 125mm slijptol: https://www.toolmax.nl/me...nt-doorslijpschijven.html
Inclusief 2 diamantschijven en koffer. 1400 watt vermogen al heb ik geen idee hoeveel je nodig zou hebben en of dit veel of weinig is. Metabo is wel een goed merk.
150mm schijf: https://www.toolmax.nl/w-...tt-10000-min-in-doos.html
Goedkoopste gekozen, vergelijkbaar vermogen als bovenstaande.

Denk er ook aan om het goed nat te houden, voorkomt een hoop stof.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.


  • inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:09

inhico

pw

Mijn ervaring met een 230mm slijptol is dat die lomp en zwaar is. En daarmee minder inzetbaar voor andere klussen.

...


  • trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:15
vanaalten schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:44:
Ik heb denk ik wat aankoopadvies nodig voor een haakse slijper:

Wat wil ik: een paar tegels van 60 x 60 x 4cm doorzagen/snijden. De tegels liggen nu op de grond en het idee is om ze door te snijden en deels weg te halen.
Met een 125mm een geul erin zagen en dan ff met een voorhamer rossen voor de genadeklap?
  • Geen accu maar een 230V kabel. Meeste werkzaamheden in en om huis kan ik prima een verlengkabel uitrollen.
  • Diameter: 125 of 230mm? Ik zou denken dat tegels van 4cm dik met een 125mm schijf moeten kunnen - zo lang de schijf niet teveel is afgesleten? Tegelijkertijd heeft Toolmax op z'n website staan "Voor zware doorslijpklussen, zoals beton of dikke buizen, kies je een 230mm slijpschijf.". Ook op KlusIdee stond een forumtopic waarin 230mm wordt aangeraden voor tegelwerk.
Zo'n zware brandweerflex moet je ook kunnen hanteren en is voor de kleinere gangbaardere klussen echt overkill.
  • Nice-to-have: een bijbehorende opbergdoos. Gereedschap wordt hier helaas in een niet-geisoleerde schuur bewaard en los handgereedschap roest daar weg - een kunststof opbergdoos beschermd dan wel. Zijn er merken waar dit over het algemeen bij zit?
De grote merken verkopen hun speeltjes met en zonder systainer, maar dat is nog geen garantie voor waterdicht opbergen in een vochtige schuur. Actieve ontvochtiging is dan een overweging waard.
En ja: beschermbril, gehoorbescherming en handschoenen - check.
Iets voor je knieën en om je (lage) onderrug warm te houden. Afhankelijk waar je werkt kan een stofafzuiging een geniaal item zijn.

KPN is een drieletterwoord


  • copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:11

copykat

Good copy isn't bad

@vanaalten ik heb gewoon een zandschep en een moker gebruikt.

Grindtegels 8x60x60 opwippen met schep rechtop zetten, klap met t vuistje, moker in t midden. ( wel even wijdbeens staan buiten bereik vd vallende brokken.)

Veel minder herrie en stof

Beter voor je rug. Zon haakse slijper managen is ook vermoeiend.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....


  • Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:11

Roozzz

Plus ultra

vanaalten schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:44:
Ik heb denk ik wat aankoopadvies nodig voor een haakse slijper:

Wat wil ik: een paar tegels van 60 x 60 x 4cm doorzagen/snijden. De tegels liggen nu op de grond en het idee is om ze door te snijden en deels weg te halen.
[...]

En ja: beschermbril, gehoorbescherming en handschoenen - check.
Waarom ga je zagen/snijden als het weg moet? Dat kost tijd en geeft een ontzettende klerebende.

Ik heb soortgelijk spul (60x60x6) hier gewoon opgewipt en met een vuistje verkleind.

Edit, wat @copykat zegt dus.

If you can see, look. If you can look, observe


  • dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-06 07:55
Ik heb zowel een 125mm (Bosch groen) als 230mm (Bosch blauw) haakse slijper. De 125mm werkt icm een diamantschijf prima voor 4cm dikke stoeptegels, je moet de schijf het werk laten doen. De 230mm is echt een véél lomper apparaat, fysiek groot en zwaar, maar gaat als een tierelier. Ik heb hem gekocht (Hornbach, setje met diamantschijf inbegrepen) voor het doorslijpen van dikke betonnen opsluitbanden, en daarna ook gebruikt voor de rest van de stoeptegels. De stoeptegels gingen 2x zo snel met de 230mm, maar de stuif die er vanaf kwam ging voor mijn gevoel ook 2x zo ver door de tuin. Denk dus naast de door jou genoemde PBM's ook aan een goed stofmasker!

[ Voor 5% gewijzigd door dunedanh op 16-06-2026 10:28 ]


  • Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:16

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

thijsco19 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:37:
[...]

Ipv een 125mm slijptol zou ik voor een 150mm gaan. Is een beetje de vervanging van de 125mm slijptol.
Nadeel is wel dat die gelijk een stuk duurder zijn.

Voor een 125mm slijptol: https://www.toolmax.nl/me...nt-doorslijpschijven.html
Inclusief 2 diamantschijven en koffer. 1400 watt vermogen al heb ik geen idee hoeveel je nodig zou hebben en of dit veel of weinig is. Metabo is wel een goed merk.
150mm schijf: https://www.toolmax.nl/w-...tt-10000-min-in-doos.html
Goedkoopste gekozen, vergelijkbaar vermogen als bovenstaande.

Denk er ook aan om het goed nat te houden, voorkomt een hoop stof.
Ik heb een 125 mm van Metabo met een variabel toerental. Ik heb een 150 mm beschermkap er los bijgekocht en kan dan een diamantschijf van 150 mm veilig gebruiken op een lager toerental. Apparaat is met 1000 watt nog steeds krachtig genoeg, maar wel makkelijker te hanteren dan een zwaardere 150 mm machine.

Ben erg tevreden over de Metabo haakse slijper, variabel toerental, anti-kickback beveiliging en andere veiligheidsfeatures zijn erg fijn, zeker als het je eerste en enige slijptol is.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.


  • djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:34
Slijptol met stofkap of met water doet wonderen. Oud isolatie plaatje er onder leggen waar je in kan slijpen en dan heb je een stuk minder stof.

  • dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:04

dollyking

duck tape

ChillPascal schreef op zondag 14 juni 2026 @ 11:19:
Ik ben opzoek naar een bedraadde bouwlamp op een statief. Voornamelijk voor binnenshuis bij klus- en schilderwerkzaamheden. Online zie ik veel statieven met dubbele lamp, heeft dit wezenlijke meerwaarde? Ik zou er maximaal zo'n €150,- voor willen uitgeven.

Hebben jullie tips?
Voor schilder / stucwerk raad ik een 360 bol of staaf aan, deze geeft een veel egaler licht dan een rechthoek bouwlamp (straler)

met die bollen zoals deze: https://www.stukadoor-shop.nl/bouwlamp-luna-4001.html?source=googlebase&gad_source=1&gad_campaignid=21410097971&gbraid=0AAAAACndLuXcv4gZOM0rxGxsS9x8tpdLW&gclid=CjwKCAjw6MPRBhBTEiwAd-7Mrxp-KV6-DnQek4phb-unFzQL_tMLRuxe81Ipu22DI3zpSn8C4iJTvxoCgaQQAvD_BwE

er is minder schaduwen en verblinding, bij slopen en breekwerk maak ik graag gebruik van de led slang op haspel

  • vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:45
copykat schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:17:
@vanaalten ik heb gewoon een zandschep en een moker gebruikt.

Grindtegels 8x60x60 opwippen met schep rechtop zetten, klap met t vuistje, moker in t midden. ( wel even wijdbeens staan buiten bereik vd vallende brokken.)

Veel minder herrie en stof

Beter voor je rug. Zon haakse slijper managen is ook vermoeiend.
Dan even wat uitleg over de klus:
Vanaf garage loopt er een pad naar het huis. Bij het huis ligt, iets verhoogd t.o.v. pad, een terras. Zowel terras als pad met 60x60 tegels, maar wel versprongen.

Aan de zijkant van terras en pad wil ik een rij tegels weghalen om een geul te graven voor elektra, vervolgens weer opvullen met tuinaarde voor plantjes.

Tekening, even snel geklunst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6JSETlPJwZodvAm5p0rLXvsgqCE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/VkaXnrZxQNTbtHgQwgwt93hK.png?f=user_large
Alle tegels met 'x' wil ik dus weghebben, maar daar waar terras overgaat op pad is er overlap: onder de terras-tegels ligt, versprongen, pad-tegels.

Optie 1: een terras-tegel weghalen die eigenlijk moet blijven liggen, dan de onderliggende pad-tegel weghalen, doorzagen en deze met de terras-tegel weer terugleggen en hopen dat dat een beetje netjes er uit blijft zien. Ik heb geen tegelleg-ervaring en niet de illusie dat ik dat netjes voor elkaar krijg.

Optie 2: de onderliggende pad-tegen laten liggen en doorzagen waar hij nu ligt zodat ik de terras-tegel zelf niet hoef weg te halen. Het hoeft niet super-strak, want je gaat er niets van zien zodra er aarde in de geul ligt.

Dus m'n voorkeur gaat uit naar optie 2 - en daarom is er uit wippen en met een moker werken geen optie. En het gaat om 1 tegel, dus qua belasting voor m'n rug zal dat ook meevallen.

Maar dank voor al het meedenken! Vooralsnog neig ik naar die 125mm van Metabo - zeker als je daar met zo'n stofkap nog 150mm schijven bij kan gebruiken.

  • -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
dollyking schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 11:24:
[...]

Voor schilder / stucwerk raad ik een 360 bol of staaf aan, deze geeft een veel egaler licht dan een rechthoek bouwlamp (straler)

met die bollen zoals deze: https://www.stukadoor-shop.nl/bouwlamp-luna-4001.html?source=googlebase&gad_source=1&gad_campaignid=21410097971&gbraid=0AAAAACndLuXcv4gZOM0rxGxsS9x8tpdLW&gclid=CjwKCAjw6MPRBhBTEiwAd-7Mrxp-KV6-DnQek4phb-unFzQL_tMLRuxe81Ipu22DI3zpSn8C4iJTvxoCgaQQAvD_BwE

er is minder schaduwen en verblinding, bij slopen en breekwerk maak ik graag gebruik van de led slang op haspel
Eens! Die felle spots met intern goedkope LEDs zijn verschrikkelijk om bij te schilderen. Ik schilder binnen enkel nog met een hoofdlampje als extra verlichting. Door continu fel licht op het oppervlak zie je elke imperfectie en je staat nooit in je eigen schaduw te werken.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop


  • trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:15
Snap je nu waarom menige tegelzetter klaagt over die huidige trend van alsmaar grotere tegels?

Als je de tegel zelf weg hebt, kun je weer 4 cm dieper in zijn fundering zagen. Desnoods schuin. En wat bij de verbouwing van mijn huis een gevleugelde uitspraak werd: "Gentlemen, we have the technology."
spoiler:
Om vervolgens hamer en beitel ter hand te nemen.

KPN is een drieletterwoord


  • copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:11

copykat

Good copy isn't bad

@vanaalten ah dan heb ik niks gezegd, ik dacht je wilt je rug niet verkloten met zware 60x60 tillen en wilde ze verkleinen om makkelijker in de bouwcontainer te dumpen. Vandaar dat t me iets omslachtig leek.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....


  • copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:11

copykat

Good copy isn't bad

trabant schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 11:54:
Snap je nu waarom menige tegelzetter klaagt over die huidige trend van alsmaar grotere tegels?

Als je de tegel zelf weg hebt, kun je weer 4 cm dieper in zijn fundering zagen. Desnoods schuin. En wat bij de verbouwing van mijn huis een gevleugelde uitspraak werd: "Gentlemen, we have the technology."
spoiler:
Om vervolgens hamer en beitel ter hand te nemen.
"Gentlemen we found technology? " in de tuin onder t terras begraven? :Y)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....


  • NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06 09:58

NDF82

Doomed Space Marine

Ik heb laatst geleerd hoe ik de bovendruk van mijn compressor kan instellen.

Ik wil echter alleen de onderdruk instellen m.a.w. de druk waarop mijn compressor aanslaat. Het is een simpele hbm machine.

Waarom? Omdat beneden de 7bar mijn spijker pistool de nagels er niet meer volledig in slaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SU57PQxE5Epw6CEhwXK_wDPEabo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dWnvcWDTmDSqChLqwKxeQGlO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCLdQEsoxQSZyLWm1mg7kuL3-Sc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XqjEln2QZeylML78HNi7hnHO.jpg?f=fotoalbum_large

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II


  • Linux gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20:08
NDF82 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 21:11:
Ik heb laatst geleerd hoe ik de bovendruk van mijn compressor kan instellen.

Ik wil echter alleen de onderdruk instellen m.a.w. de druk waarop mijn compressor aanslaat. Het is een simpele hbm machine.

Waarom? Omdat beneden de 7bar mijn spijker pistool de nagels er niet meer volledig in slaat.
Deze drukregelaar ken ik niet, meestal heb je een dubbel instel mechanisme, binnen in de grote veer, zit een dunnere veer, die je in of uit kunt draaien, net als de dikke veer, het stel mechanisme is een draaiknop, die je in kunt drukken voor de andere veer in te stellen. Hier is het uitgelegd; https://www.kenwtools.nl/compressorschakelaar-condor-bipolar-1-weg.html

Wat heb je gevonden op youtube?

  • ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

De stofzuiger is inmiddels binnen. Ik ben er toch wel blij mee. De bediening is redelijk makkelijk, middels een afstandsbediening waarvan het snoer aan de heupbevestiging is verbonden. De zuigkracht is voor de lengte van de slang afdoende om stof etc. goed op te zuigen.

Helaas is de vulling van de M-Box voor de bestelde set van boormachine en slagschroevendraaier niet zo geschikt. De vorm sluit eigenlijk niet goed aan bij de boormaschine/ Ik denk dat ik maar een invulling ga maken met de 3D-printer.

[ Voor 30% gewijzigd door ocf81 op 16-06-2026 21:31 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!


  • NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06 09:58

NDF82

Doomed Space Marine

Linux gebruiker schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 21:24:
[...]

Deze drukregelaar ken ik niet, meestal heb je een dubbel instel mechanisme, binnen in de grote veer, zit een dunnere veer, die je in of uit kunt draaien, net als de dikke veer, het stel mechanisme is een draaiknop, die je in kunt drukken voor de andere veer in te stellen. Hier is het uitgelegd; https://www.kenwtools.nl/compressorschakelaar-condor-bipolar-1-weg.html

Wat heb je gevonden op youtube?
YouTube: How a Budget Air Compressor PRESSURE SWITCH Works!

Ik heb slechts 1 veer die ik kan instellen. Wellicht is mijn regelaar te eenvoudig voor wat ik wil?

Wat is het risico dat ik die druk opvoer naar max 9 bar? Dan wordt de min druk ~7 bar verwacht ik.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II


  • Linux gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20:08
NDF82 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 07:05:
[...]

YouTube: How a Budget Air Compressor PRESSURE SWITCH Works!

Ik heb slechts 1 veer die ik kan instellen. Wellicht is mijn regelaar te eenvoudig voor wat ik wil?

Wat is het risico dat ik die druk opvoer naar max 9 bar? Dan wordt de min druk ~7 bar verwacht ik.
Ik ken jouw compressor en drukschakelaar niet, is het een idee om de verkoper, leverancier, of fabrikant om info te vragen?

  • ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:27
@vanaalten Als je de haakse slijper maar incidenteel gaat gebruiken dan kan het een stuk goedkoper:
- LIDL Haakse slijper 1200W 125mm €24,99
- Action: diamant slijpschijven 125mm €2,99

Een grotere slijptol (of een 125mm van Metabo) hebben ze evt. ook.

Slijpers geen ervaring mee (maar wel 3j garantie volgens de handleiding!), die slijpschijven van Action wel en die zijn dikke prima om wat tuintegels etc. mee te slijpen. Zeker als je water gebruikt dan gaan de schijven wel een poos mee.

Heb zelf een Bosch blauw GWS 7-125 die bij Amazon.de aantal jaren terug iets van €30-40 was.

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 17-06-2026 10:31 ]


  • vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:45
ThinkPad schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:23:
@vanaalten Als je de haakse slijper maar incidenteel gaat gebruiken dan kan het een stuk goedkoper:
- LIDL Haakse slijper 1200W 125mm €24,99
- Action: diamant slijpschijven 125mm €2,99

Een grotere slijptol (of een 125mm van Metabo) hebben ze evt. ook.

Slijpers geen ervaring mee (maar wel 3j garantie volgens de handleiding!), die slijpschijven van Action wel en die zijn dikke prima om wat tuintegels etc. mee te slijpen. Zeker als je water gebruikt dan gaan de schijven wel een poos mee.

Heb zelf een Bosch blauw GWS 7-125 die bij Amazon.de aantal jaren terug iets van €30-40 was.
Mja, als ik het goedkoopste zou willen - dan zou ik toch gaan huren. Zeker voor dit klusje, halve middag huren is dan meer dan genoeg (bouwmarkt op 5 fietsminuten afstand).
Maar als ik dan toch besluit dat ik iets wil hebben, dan wil ik wel iets wat een beetje toekomstbestendig is (daarom een sterke voorkeur voor een bijpassende koffer, anders roest 'ie weg in de schuur) - en iets wat voor deze klus goed genoeg is.

Dus vandaar dat m'n vraag begon met: "betonnen steen 4cm dik doorsnijden - lukt dat met een 125mm schijf en hoeveel vermogen heeft een slijper dan nodig?" - zodat ik vervolgens wat keuzes kon maken.

Natuurlijk kan ik geld besparen door een Lidl eigen merk te nemen, dan een plastic bewaardoos bij de Blokker te kopen. Wat echt een zinnig advies is om te geven - geen kritiek op je tip! - maar 'goedkoopste oplossing' was niet waar ik naar op zoek was. Ik vrees dat ik dan toch ook gewoon een snob ben die een mooie passende doos om een bekend merk apparaat toch ook belangrijk vind.. dus min of meer m'n keuze al bepaald (dank @thijsco19 voor de tip!). Moet enkel nog de bestel-knop indrukken...

  • 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

vanaalten schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:35:
(daarom een sterke voorkeur voor een bijpassende koffer, anders roest 'ie weg in de schuur)
Ik denk dat je het vochtwerende vermogen van gangbare koffers overschat.

Overigens zou je ook met de helft van het vermogen (en prijs) van die Metabo toe kunnen, zonder op kwaliteit in te leveren. Bijvoorbeeld met de GWS 7-125, of W 850-125 (met koffer en 1 diamantschijf). Je kunt dan alleen iets minder kracht zetten.

Welke slijper je ook kiest, als het M14 draad heeft zou ik er sowieso een snelspanmoer op zetten.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?


  • NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06 09:58

NDF82

Doomed Space Marine

Linux gebruiker schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:59:
[...]

Ik ken jouw compressor en drukschakelaar niet, is het een idee om de verkoper, leverancier, of fabrikant om info te vragen?
Dat was een goed idee van jou. M'n probleem via whatsapp voorgelegd en kreeg deze (korte) reactie:
Je zal dezer dagen een nieuwe drukschakelaar compleet gaan ontvangen.
Ben benieuwd!

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II


  • DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik weet niet meer precies hoe iedereen over Skil gereedschap denkt, maar mijn ervaring heeft vandaag zijn dieptepunt bereikt.

De (koolborstel) schroefmachine (van vriendin, heb zelf Makita die zij ook graag leent) vloog letterlijk in brand (in 3 jaar af-en-toe gebruik). Nog erger dan de welbekende DeWalt smokemachine.
En wat doet een tweaker met de overgebleven 2Ah accu's?
Die koopt de Skil RC Car 3166

Binnen een half uur de motor oververhit en de afstandsbediening stuk.

Zover mijn Skil avontuur.
Iemand nog tips waar ik die accu's wel voor kan gebruiken?

[ Voor 5% gewijzigd door DJMaze op 17-06-2026 19:20 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar


  • copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:11

copykat

Good copy isn't bad

DJMaze schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:19:
Ik weet niet meer precies hoe iedereen over Skil gereedschap denkt, maar mijn ervaring heeft vandaag zijn dieptepunt bereikt.

..

Zover mijn Skil avontuur.
Iemand nog tips waar ik die accu's wel voor kan gebruiken?
Voor een accu looflighter voor je kamado aan te steken? Ik heb gehoord van een kennis dat ze erg goed zijn in fikkies maken....


* copykat rent

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....


  • trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:15
DJMaze schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:19:
...
Iemand nog tips waar ik die accu's wel voor kan gebruiken?
Truck nuts?

KPN is een drieletterwoord


  • TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:01
DJMaze schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:19:
Zover mijn Skil avontuur.
Iemand nog tips waar ik die accu's wel voor kan gebruiken?
Om kleingeld van te maken via marktplaats?

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay


  • The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DJMaze schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:19:
Ik weet niet meer precies hoe iedereen over Skil gereedschap denkt, maar mijn ervaring heeft vandaag zijn dieptepunt bereikt.

De (koolborstel) schroefmachine (van vriendin, heb zelf Makita die zij ook graag leent) vloog letterlijk in brand (in 3 jaar af-en-toe gebruik). Nog erger dan de welbekende DeWalt smokemachine.
En wat doet een tweaker met de overgebleven 2Ah accu's?
Die koopt de Skil RC Car 3166

Binnen een half uur de motor oververhit en de afstandsbediening stuk.

Zover mijn Skil avontuur.
Iemand nog tips waar ik die accu's wel voor kan gebruiken?
Voor alles waar Kill it with fire van toepassing is :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)


  • twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:14

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
DJMaze schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:19:
Ik weet niet meer precies hoe iedereen over Skil gereedschap denkt, maar mijn ervaring heeft vandaag zijn dieptepunt bereikt.

De (koolborstel) schroefmachine (van vriendin, heb zelf Makita die zij ook graag leent) vloog letterlijk in brand (in 3 jaar af-en-toe gebruik). Nog erger dan de welbekende DeWalt smokemachine.
En wat doet een tweaker met de overgebleven 2Ah accu's?
Die koopt de Skil RC Car 3166

Binnen een half uur de motor oververhit en de afstandsbediening stuk.

Zover mijn Skil avontuur.
Iemand nog tips waar ik die accu's wel voor kan gebruiken?
Het is niet voor niets dat skil de naamgever is aan de Skilsaw. Die oorspronkelijke wormdrive-handcirkelzaag was een absoluut beest en jarenlang dé standaard op Amerikaanse bouwplaatsen. Samen met de framing nailer is dat waarschijnlijk het gereedschap waarmee de Amerikaanse suburbs zijn neergezet. Maar goed, dat is wel een ander kaliber dan de Skil-machines die je hier in de bouwmarkt ziet.

  • significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-06 19:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0RAz90_QzkO98xe9PyexF2RJls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pNwMUq5USbTs9WoVmyiMxvwe.jpg?f=fotoalbum_large dit was vanochtend nog passend in T20 schroeven, nu past het overal...

Het is een bosch impact bit maar blijkbaar heeft de bosch gdx 210c meer impact dan het bitje aan kan, dit is al de derde uit de set die gehemeld is (t15 kapot met een gsr18v-90c, t30 met de 210).

Iemand advies voor impact bitjes die het wel blijven doen?

  • IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:59
DJMaze schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:19:
Iemand nog tips waar ik die accu's wel voor kan gebruiken?
Verkopen op Marktplaats.

...


  • copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:11

copykat

Good copy isn't bad

@significant de milwaukee impactbits schijnen wel goed te zijn. In iedergeval beter dan de gene van Bosch.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....


  • procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:45
significant schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:16:
[Afbeelding] dit was vanochtend nog passend in T20 schroeven, nu past het overal...

Het is een bosch impact bit maar blijkbaar heeft de bosch gdx 210c meer impact dan het bitje aan kan, dit is al de derde uit de set die gehemeld is (t15 kapot met een gsr18v-90c, t30 met de 210).

Iemand advies voor impact bitjes die het wel blijven doen?
Dit is wel een leuke video om te kijken:

YouTube: Best Star (Torx) Bit Brand? Milwaukee, DeWalt, Makita, Ryobi, Wera, Wiha, Irwin, Bosch, Bauer

Heb zelf een setje van Makita waar ik wel tevreden over ben.

  • MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:23

MJV

Ik heb hier een setje van het illustere merk Butser in gebruik, ideaal met kleurcodes en ze zijn aardig duurzaam. Ik raak ze sneller kwijt dan dat ze verslijten ;). (Geen aandelen/belang).

  • KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:59
significant schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:16:
[Afbeelding] dit was vanochtend nog passend in T20 schroeven, nu past het overal...

Het is een bosch impact bit maar blijkbaar heeft de bosch gdx 210c meer impact dan het bitje aan kan, dit is al de derde uit de set die gehemeld is (t15 kapot met een gsr18v-90c, t30 met de 210).

Iemand advies voor impact bitjes die het wel blijven doen?
Apart, ik heb beide, de Milwaukee bits met zilveren tip en een assortiment doosje van Bosch met de impact bits en dit is mij met de Bosch nooit gebeurd op een Makita DTD met 170Nm.

Het kan natuurlijk een slechte batch zijn. Ik ben in ieder geval erg tevreden over de Milwaukee bits. Wel de zilveren tip nemen, de oude (zwarte tips) strippen heel snel.

K to the KillaZ


  • DBBMAX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13:09
significant schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:16:
[Afbeelding] dit was vanochtend nog passend in T20 schroeven, nu past het overal...

Het is een bosch impact bit maar blijkbaar heeft de bosch gdx 210c meer impact dan het bitje aan kan, dit is al de derde uit de set die gehemeld is (t15 kapot met een gsr18v-90c, t30 met de 210).

Iemand advies voor impact bitjes die het wel blijven doen?
Ik heb de Milwaukee met zilveren tip, enorm tevreden over! Als je een slagschroevendraaier hebt, raad ik je aan om vooral 50 mm of langere bitjes te kopen, die passen dan direct in je machine zonder verlengstuk.
Probeer wel diegene te kopen met de nieuwe "case"
Bij de oude variant (zie foto) is het verwijderen van de bitjes erg moeilijk, met de nieuwe cases is het opgelost
Afbeeldingslocatie: https://www.totaltools.com.au/media/catalog/product/1/4/146268-milwaukee-impact-screwdriver-bit-set-shockwave-29pc-48324081-HERO.jpg?optimize=medium&bg-color=255,255,255&fit=bounds&height=615&width=615&canvas=615:615

  • dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:49

dragonhaertt

@_'.'

Ik heb een setje wera impaktor en die heb ik ook nog niet kapot gedraaid.
Zo'n bit-check impaktor setje komt ook nog met een handige magnetische houder welke ik erg vaak gebruik, ook in de normale schroefboor machines. Die houdt een tx schroef ook netjes opzijnkop op de plek waardoor je makkelijk met één hand iets kan vasthouden, en met de andere een schroef er in jagen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.


  • Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:24

Pixeltje

Woo-woohoo!

significant schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:16:
[Afbeelding] dit was vanochtend nog passend in T20 schroeven, nu past het overal...


Iemand advies voor impact bitjes die het wel blijven doen?
ik sluit me aan bij de Milwaukee posts hierboven. Ik heb ook een impactsetje van Gedore waar ik erg gecharmeerd van ben maar prijs/kwaliteit is in dit geval Milwaukee de betere keuze.

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.


  • No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:05
significant schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:16:
[Afbeelding] dit was vanochtend nog passend in T20 schroeven, nu past het overal...

Het is een bosch impact bit maar blijkbaar heeft de bosch gdx 210c meer impact dan het bitje aan kan, dit is al de derde uit de set die gehemeld is (t15 kapot met een gsr18v-90c, t30 met de 210).

Iemand advies voor impact bitjes die het wel blijven doen?
ik heb impact bits van ecotools.nl gaan prima.

Veroordeel niet, verwonder u slechts


  • Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
significant schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:16:
[Afbeelding] dit was vanochtend nog passend in T20 schroeven, nu past het overal...

Het is een bosch impact bit maar blijkbaar heeft de bosch gdx 210c meer impact dan het bitje aan kan, dit is al de derde uit de set die gehemeld is (t15 kapot met een gsr18v-90c, t30 met de 210).

Iemand advies voor impact bitjes die het wel blijven doen?
Ik heb van elke maat een doosje van Bosch en gebruik en misbruik die al jarenlang met een gdx 200c en makita dtd en die zijn door mij niet kapot te krijgen. Voor langere bits gebruik ik SabreCut want die zijn goedkoop en gaan ook niet kapot.

  • twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:14

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Je moet er ook een beetje geluk mee hebben. Ik heb DeWalt-bits gehad die bijna breken als je ernaar kijkt, terwijl ik ook no-name bits heb gekregen bij een doos schroeven die niet stuk te krijgen zijn. Met Milwaukee heb ik zelf goede ervaringen, maar op het forum was er ook iemand die meerdere Milwaukee-bits kapot heeft gekregen. wera geld uitgeven ga ik niet doen, maar als ik eerlijk ben zijn de milwaukees inmiddels ook niet echt goedkoop meer. de prijs van de bulk doosjes was een belangrijke reden voor mij om ze te kopen.

  • Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:29
No Hands schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 19:53:
[...]

ik heb impact bits van ecopools.nl gaan prima.
Speciaal om zwembaden in elkaar te schroeven? :+

Ik neem aan dat je ecotools.nl bedoelt...

iRacing Profiel


  • significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-06 19:43
Dank voor de tips, ja het zou zomaar een slechte batch kunnen zijn... Dat de bitjes wat langer zijn is vooral met de slagschroevendraaier handig, dus dat glhouden we erin.

Gaan we eens kijken hoe de milwauke bitjes het doen!

  • DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
significant schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:16:
Iemand advies voor impact bitjes die het wel blijven doen?
Bitjes, dit topic staat er vol mee.
Mooi begin antwoord van @copykat hier copykat in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"

Zelf gebruik ik ook de standaard Bosch bits in een slagschroevendraaier. Denk dat je een pechgeval van maandagochtend hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door DJMaze op 20-06-2026 11:12 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar


  • Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

dragonhaertt schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:08:
Ik heb een setje wera impaktor en die heb ik ook nog niet kapot gedraaid.

Zo'n bit-check impaktor setje komt ook nog met een handige magnetische houder welke ik erg vaak gebruik, ook in de normale schroefboor machines. Die houdt een tx schroef ook netjes opzijnkop op de plek waardoor je makkelijk met één hand iets kan vasthouden, en met de andere een schroef er in jagen.
Welke set heb je?

De Bit-Check 30 Impaktor 1
Wera Bit-Check 30 Impaktor 1, 30‑delig

Of de Wera Bit-Check 30 Impaktor 2
Wera Bit-Check 30 Impaktor 2

Zelf had ik eerst de 1 en later toch omgeruild voor de 2 vanwege de bithouder. Die ringmagneet van de eerste is echt een slecht ontwerp, zie Vliegvlug in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"
Die tweede heeft een ingebouwde magneet en dat werkt veel beter.

Ben vooral benieuwd of jij de eerste heb en bij jou die ringmagneet wel werkt en de mijne dan gewoon stuk was.

  • Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

significant schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:16:
[Afbeelding] dit was vanochtend nog passend in T20 schroeven, nu past het overal...

Het is een bosch impact bit maar blijkbaar heeft de bosch gdx 210c meer impact dan het bitje aan kan, dit is al de derde uit de set die gehemeld is (t15 kapot met een gsr18v-90c, t30 met de 210).

Iemand advies voor impact bitjes die het wel blijven doen?
Heeft die Bosch er een bijbehorende impact bithouder bij?

Wij Wera maakt deze echt onderdeel uit van het impact systeem namelijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ngiGw794n_Myr-DbrYcJjHUR4eY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QY7WiTyU3CcoUMr9xTE7bcaO.webp?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nlS8L148ueftUxvsFdEcdEqR7RM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5ozcUygHRsN5zsxgmDmSHi7L.webp?f=user_large
Waarbij de levensduur van je bits dus enorm verbetert als je die gebruikt.

Mogelijk dat dit bij Bosch ook zo is?

  • dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:49

dragonhaertt

@_'.'

Vliegvlug schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:30:
[...]

Welke set heb je?

De Bit-Check 30 Impaktor 1
[Afbeelding: Wera Bit-Check 30 Impaktor 1, 30‑delig]

Of de Wera Bit-Check 30 Impaktor 2
[Afbeelding: Wera Bit-Check 30 Impaktor 2]

Zelf had ik eerst de 1 en later toch omgeruild voor de 2 vanwege de bithouder. Die ringmagneet van de eerste is echt een slecht ontwerp, zie Vliegvlug in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"
Die tweede heeft een ingebouwde magneet en dat werkt veel beter.

Ben vooral benieuwd of jij de eerste heb en bij jou die ringmagneet wel werkt en de mijne dan gewoon stuk was.
Ik heb de bit check 30 versie 1.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0xdQFsEr-jTLMhFd2qVjn8wbjRE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kSf1TK1LMfxTwZjoTg893nZX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-4hYemCpIg6MBJ-MR6abUTZBbY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s4iLuE20aquZcFA4Rleobx3p.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SiLvWkipdwtboABW_DrdOb08vQ0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FMgwQDLdI2l3OHgauIE3r47K.jpg?f=fotoalbum_tile
(Versleten tx20 met woodies schroeven)
Bij een verzonken schroef zit hij mooi strak en recht. Bij een bolkop is er inderdaad iets speling, waardoor hij schuin gaat staan om tegen de magneet te blijven. Hij blijft wel goed zitten en zodra je gaat schroeven is het geen probleem meer, dus ik denk dat je misschien een maandagochtend model had.

Ik weet niet hoe de versie 2 zich verhoudt tot deze, maar tot nu toe geen klachten.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.


  • copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:11

copykat

Good copy isn't bad

Wat ik met arsortie doosjes erg heb is er zitten bitjes in die die je nooit gebruikt maar toch niet er uit gooit om t plekje te vullen met een extra veel gebruikte want misschien krijg je een keer spijt. 😅

En de bithouders, diverse soorten geprobeerd goedkope 5euro grabbelbak , lange makita, makita lock, push shortholder, ( te dik voor mn gevoel door die springloaded ring) maar gewoon de medium Dewalt uit mn asortiedoosje geeft een goede mix tussen vasthoudendheid met bit in de houder houden en er makkelijk uit te trekken. De 5 en 6cm lengte is stiekum toch de meeste ergonomische. Vandaar dat die longbits in een impactschroefmachine mijn voorkeur hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZpJz1Ri5ro3-pU8cAnm-3JVSX4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e0VLkLIRRuqeWtJuNJMDcZ5P.jpg?f=fotoalbum_large mn hobby spul.

Edit en de grap is ik pak nu meestal mm milwakee sleutelhanger bithouder omdat 90% daar in zit.

[ Voor 4% gewijzigd door copykat op 20-06-2026 13:13 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....


  • Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

dragonhaertt schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:05:
[...]


Ik heb de bit check 30 versie 1.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
(Versleten tx20 met woodies schroeven)
Bij een verzonken schroef zit hij mooi strak en recht. Bij een bolkop is er inderdaad iets speling, waardoor hij schuin gaat staan om tegen de magneet te blijven. Hij blijft wel goed zitten en zodra je gaat schroeven is het geen probleem meer, dus ik denk dat je misschien een maandagochtend model had.
Dank voor de foto’s! (y)

Dit is de foto die ik destijds heb gemaakt van die bithouder van de Impaktor 1 set, hierin is de ringmagneet in de voorste stand geschoven:
Wera Impaktor bithouder

Dat lijkt wel flink meer afstand tot de schroef te zijn dan bij jou het geval is, dus zal goed kunnen dat ik een maandagmorgen model had. Maar alsnog suf dat je zelfs bij jou de schroeven wat schuin moet zetten willen ze de ringmagneet halen. :|
Laat dat ding gewoon een klein beetje meer naar voren kunnen schuiven en het is opgelost. Daar laat Wera mijnsinziens toch een steekje vallen.

Ander probleem wat die houder bij mij had was dat de ringmagneet heel erg vast in de onderste stand zat en dat richting de schroef schuiven als hij eenmaal los was zodanig weinig weerstand had dat deze heel makkelijk weer terug schoof.
Ik weet niet hoe de versie 2 zich verhoudt tot deze, maar tot nu toe geen klachten.
Die bithouder van de Impaktor 2 set bevalt me prima! Geen bewegende delen, de bit wordt simpelweg goed vastgeklemd en er zit een hele sterke magneet ingebouwd waar mee de bit goed magnetisch wordt en de schroeven aan het bitje blijven plakken.
100x beter dan die andere bithouder! ;)

  • vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:45
thijsco19 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:37:
[...]

Ipv een 125mm slijptol zou ik voor een 150mm gaan. Is een beetje de vervanging van de 125mm slijptol.
Nadeel is wel dat die gelijk een stuk duurder zijn.

Voor een 125mm slijptol: https://www.toolmax.nl/me...nt-doorslijpschijven.html
Inclusief 2 diamantschijven en koffer. 1400 watt vermogen al heb ik geen idee hoeveel je nodig zou hebben en of dit veel of weinig is. Metabo is wel een goed merk.
150mm schijf: https://www.toolmax.nl/w-...tt-10000-min-in-doos.html
Goedkoopste gekozen, vergelijkbaar vermogen als bovenstaande.

Denk er ook aan om het goed nat te houden, voorkomt een hoop stof.
Nog even terugkomen op het haakse-slijper-voor-4cm-tegel verhaal:
Vandaag twee tegels doorgeslepen met die Metabo 125mm met diamant doorslijpschijf. Voor wie hier ooit vragen over heeft: NEE, je komt met deze slijper NIET door een 4cm tegel. Dikte van het apparaat zelf zit in de weg, dus effectief kan je denk ik 3cm dik doorsnijden.

Maar, een beitel op de sleuf en een vuistje gebruiken en de tegel spleet verder helemaal door. Dan is het geen supermooi breukvlak, maar dat was toch niet van belang.

Nu verder met grond weggraven... al is het daar eigenlijk wat te warm voor...

Maar dank iedereen voor de tips en meedenken!

  • Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb in mijn kluskist een doosje met alle vercrackte bitjes die je bij schroeven enzo krijgt. Die zijn voor vrienden die geen Torx-bits hebben maar wel Torx-schroeven ;) . Als ik bij vrienden kom klussen neem ik zelf wel schroeven mee, te vaak met goedkope bende staan werken (en me staan ergeren).


Op mijn boor/schroefmachines is ruimte voor 4 bitjes, zit altijd pozidriv en TX10+TX20 op. En dan nog ruimte voor iets anders, afhankelijk van wat ik op dat moment doe.

Daarnaast heb ik wat setjes lange/korte/rare bits boven mijn werkbank hangen in deze dingen:
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2FYBvMM5k4-Is%2Fmaxresdefault.jpg&f=1&nofb=1&ipt=c8659d7ef22e63b5a383657c02b6d6d06bf103bb60bace39a428502932d58a1c


Wera, tsja , ik koop het als het niet anders kan. PB Swiss is mijn huidige fetish.

Ik heb lange en korte bits, maar ik heb geen slagschroevendraaier, dus daar ook geen bits voor.

[ Voor 18% gewijzigd door Boudewijn op 20-06-2026 13:22 ]


  • copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:11

copykat

Good copy isn't bad

Mijn volgende arsortie doos die ik mezelf beloof heb nooit meer arsortiedozen te kopen en vermoedelijk gewoon wéér doe is:

https://www.toolstation.nl/milwaukee-shockwave-bitset/p29930?channable=002a9169640032393933300b?store=DA

Deze lengte vind ik erg fijn werken. Lang genoeg om niet met je bithouder tegen je werk aan tekomen kort genoeg om je pols recht te houden met schroeven.

Maar eerst mn huidige bitjes op maken.. :Y O-) :X

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....


  • Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:56
Ik heb een impact bitsetje van Einhell. Niet slecht maar kan het ook niet aanraden. Vooral het doosje zelf is een onding. Denk nu zelf aan een Hikoki setje, past mooi bij de triple hammer.

  • Erikzelf
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-06 21:46
Ik gebruik al jaren Wiha TY bits. Ik heb er nog nooit eentje gesloopt.

Voornamelijk de 50mm versie in de slagschroevendraaier, maar de korte zijn 29 ipv 25 mm en passen daardoor direct in m’n Bosch GSR 12v-35. En 4 stuks in het houdertje achterop. Waardoor deze heel compact blijft.

Toolstation had ze altijd in het assortiment, maar die heeft ze helaas niet meer.

  • elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:50
vanaalten schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:35:
[...]

Mja, als ik het goedkoopste zou willen - dan zou ik toch gaan huren. Zeker voor dit klusje, halve middag huren is dan meer dan genoeg (bouwmarkt op 5 fietsminuten afstand).
Maar als ik dan toch besluit dat ik iets wil hebben, dan wil ik wel iets wat een beetje toekomstbestendig is (daarom een sterke voorkeur voor een bijpassende koffer, anders roest 'ie weg in de schuur) - en iets wat voor deze klus goed genoeg is.

Dus vandaar dat m'n vraag begon met: "betonnen steen 4cm dik doorsnijden - lukt dat met een 125mm schijf en hoeveel vermogen heeft een slijper dan nodig?" - zodat ik vervolgens wat keuzes kon maken.

Natuurlijk kan ik geld besparen door een Lidl eigen merk te nemen, dan een plastic bewaardoos bij de Blokker te kopen. Wat echt een zinnig advies is om te geven - geen kritiek op je tip! - maar 'goedkoopste oplossing' was niet waar ik naar op zoek was. Ik vrees dat ik dan toch ook gewoon een snob ben die een mooie passende doos om een bekend merk apparaat toch ook belangrijk vind.. dus min of meer m'n keuze al bepaald (dank @thijsco19 voor de tip!). Moet enkel nog de bestel-knop indrukken...
Posh mooi ding, ik heb 6 jaar geleden de 1100W variant gekozen, zag er heel veel van 750W maar dat vond ik te licht. Ik ben er mee door 5 lagen betontegels heen gegaan die in gebruik waren om een latei te ondersteunen. Elke keer een tegel bijna doorhalen en dan met een koud beitel en een vuistje de genade slag gegeven.

Edit: ik zie dat je al ervaren hebt dat je schijfje het niet gaat halen ;)

  • DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:19
vanaalten schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:15:
[...]

Nog even terugkomen op het haakse-slijper-voor-4cm-tegel verhaal:
Vandaag twee tegels doorgeslepen met die Metabo 125mm met diamant doorslijpschijf. Voor wie hier ooit vragen over heeft: NEE, je komt met deze slijper NIET door een 4cm tegel. Dikte van het apparaat zelf zit in de weg, dus effectief kan je denk ik 3cm dik doorsnijden.

Maar, een beitel op de sleuf en een vuistje gebruiken en de tegel spleet verder helemaal door. Dan is het geen supermooi breukvlak, maar dat was toch niet van belang.

Nu verder met grond weggraven... al is het daar eigenlijk wat te warm voor...

Maar dank iedereen voor de tips en meedenken!
Ook een prima mogelijkheid is van twee kanten doorslijpen. Op die manier krijg je een mooie breuklijn.

  • trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:15
@DasNieNix Dan moet je wel bij die andere kant kunnen komen...

KPN is een drieletterwoord


  • henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vliegvlug schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:34:
Heeft die Bosch er een bijbehorende impact bithouder bij?

Wij Wera maakt deze echt onderdeel uit van het impact systeem namelijk:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waarbij de levensduur van je bits dus enorm verbetert als je die gebruikt.

Mogelijk dat dit bij Bosch ook zo is?
Tja, die verlengde levensduur van de bits is makkelijk te verklaren doordat de klap op de bit kleiner wordt doorddat een gedeelte van de energie van de impact uitgesmeerd wordt over de tijd door de vervorming van het materiaal in de bithouder. Het verruilt impact voor levensduur, effectief. Misschien dat de Bosch bithouder dit niet zo effectief doet, maar als extra schakel in de keten zal het altijd die impact wat uitsmeren, dus het zal ook een soortgelijk effect hebben.
Boudewijn schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:19:
Ik heb in mijn kluskist een doosje met alle vercrackte bitjes die je bij schroeven enzo krijgt. Die zijn voor vrienden die geen Torx-bits hebben maar wel Torx-schroeven ;) . Als ik bij vrienden kom klussen neem ik zelf wel schroeven mee, te vaak met goedkope bende staan werken (en me staan ergeren).

Op mijn boor/schroefmachines is ruimte voor 4 bitjes, zit altijd pozidriv en TX10+TX20 op. En dan nog ruimte voor iets anders, afhankelijk van wat ik op dat moment doe.

Daarnaast heb ik wat setjes lange/korte/rare bits boven mijn werkbank hangen in deze dingen:
[Afbeelding]

Wera, tsja , ik koop het als het niet anders kan. PB Swiss is mijn huidige fetish.

Ik heb lange en korte bits, maar ik heb geen slagschroevendraaier, dus daar ook geen bits voor.
Ik heb die bitblokjes in bijbehorende doosjes zitten, makkelijk om zo mee te nemen in de gereedschapskoffer, of een serie aan groottes mee te nemen voor als ik de grootte niet zeker weet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DvPuDyJ2-XnYs3RUQ3zo2nH3mHk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h5igwfU6xYDXuQAMNqOzsewz.jpg?f=fotoalbum_medium

Alhoewel ze tegenwoordig doorzichtige deksels hebben, dat zou me wel wat misgrijpen hebben gescheeld :P

  • DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:19
trabant schreef op maandag 22 juni 2026 @ 11:15:
@DasNieNix Dan moet je wel bij die andere kant kunnen komen...
Ik ging ervan uit dat in dit geval de tegels omgedraaid konden worden, zoniet dan gaat dit uiteraard niet op.
Pagina: 1 ... 286 287 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).