Het is niet de bedoeling dat ik inderdaad alles met de hand ga doen, maar als ik de ringbalk met de hand doe dan hoef ik geen rekening meer te houden met het 15x15 kunnen zagen.J.E. Weinor schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:18:
[...]
Je wilt een overkapping gaan maken en je hebt maar een handzaag en je wilt een balk van 15x15 cm doorzagen op lengte, ik vraag mij af hoe je de rest van je overkapping wilt zagen afkorten etc.
Alles met de handzaag kan maar dat valt je tegen en als het alleen maar om een overkapping als zelfbouw gaat en je wilt verder niets meer met hout gaan doen kun je beter de machines gaan huren of bij iemand familie kunt lenen.
Machines aanschaffen voor alleen je overkapping wordt een dure gelegenheid in aanschaf.tenzij je meer wilt gaan doen met hout.
Alles precies op de cm op maat laten bezorgen zou ik niet doen dan kun je beter een kant en klare overkapping bestellen en als bouwpakket in elkaar zetten.
Zo wordt de range van afkortzagen namelijk veel groter en betaalbaarder dan als ik rekening moet houden met de ringbalk.
Als ze 4500 euro rekenen voor montage dan ben ik best bereid om zo'n 400 euro uit te geven voor een goede afkortzaag. Een cirkelzaag kan ik lenen dus dan zou ik naar mijn idee al het gereedschap bij de hand hebben.