Ja dat merkte ik bij m'n Makita VC2512L ook! Rond de knop is de hele behuizing warm, ook al is ie niet ingeschakeld. Dus zet ik 'm voor de zekerheid ook altijd maar op 'off'zzattack schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:21:
Ik had mn Bosch GAS altijd op de automatische inschakelstand staan, maar merkte dat de stofzuiger best wel warm was ondanks dat ie in een koude garage ongebruikt stond. Voortaan toch maar de knop omzetten dus, standby verbruik is een stuk hoger dan ik had verwacht.
Het gaat er om dat je moet weten WAT je wil meten, en daar stel je dan je multimeter op in.
En het is niet mogelijk een cursus electronica te volgen of te snappen na het kijken van een youtube filmpje
Dus als voorbeeld, als je een 12 volt dc voeding hebt, zet je je multimeter op DC en meet je of dat er uitkomt...
En het is niet mogelijk een cursus electronica te volgen of te snappen na het kijken van een youtube filmpje
Dus als voorbeeld, als je een 12 volt dc voeding hebt, zet je je multimeter op DC en meet je of dat er uitkomt...
Ben binnenkort aan nieuwe klusje en ben daarvoor opzoek naar een machine voor het afbikken van tegels en licht beton werk. Ik stuitte op deze HiKOKI DH26PC2W1Z SDS-Plus Boorhamer. Deze machine kan ik tevens gebruik als gewone boormachine (die is aan vervanging toe) Is dit een mooie machine voor wat werk?
[ Voor 18% gewijzigd door pizzacabonara op 27-03-2021 11:00 ]
Poah dikke Massey.
Aangezien vele hier waarschijnlijk een mooie schuur / werkplaats hebben, het volgende.
We hebben een garage die ik wil om toveren tot een werkplek om onderhoud aan mijn motor te plegen.
aangezien de vloer een simpele koude betonnen vloer is zit ik eraan te denken om bijvoorbeeld van die pvc vloertegels erin te leggen. Helaas zijn deze best aan de dure kant. Je betaald al snel 25 tot 30 euro per vierkante meter en voor een net iets meer dan 10m2 kom je dus al snel op de 300 euro uit.
Hoe hebben diegene die hier een schuur of werkplaats hebben het geregeld met de vloer?
We hebben een garage die ik wil om toveren tot een werkplek om onderhoud aan mijn motor te plegen.
aangezien de vloer een simpele koude betonnen vloer is zit ik eraan te denken om bijvoorbeeld van die pvc vloertegels erin te leggen. Helaas zijn deze best aan de dure kant. Je betaald al snel 25 tot 30 euro per vierkante meter en voor een net iets meer dan 10m2 kom je dus al snel op de 300 euro uit.
Hoe hebben diegene die hier een schuur of werkplaats hebben het geregeld met de vloer?
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Maar net hoeveel je eraan wilt uitgeven. Als je het heel goedkoop wilt, stukje restpartij vinyl zeil scoren en gewoon neerleggen.thijsco19 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:58:
Aangezien vele hier waarschijnlijk een mooie schuur / werkplaats hebben, het volgende.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Toevallig vandaag al binnen gekregen (9 dagen!). Werkt weer perfect. De boorkop is na monteren amper met m'n hand tegen te houden, dus ik denk dat het met de kracht wel goed zitRazorMaron schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:15:
[...]
Laat me weten wat het resultaat is!
Bedankt aan de rest voor hun input!
Wat mij betreft dus een aanrader. Heb het motortje hier besteld. Even goed opmeten en aantal tanden tellen.
[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 27-03-2021 13:10 ]
Ik heb er ook wel eens naar gekeken (naar een betere vloer voor mijn klusplek), en een coating overwogen om het wat minder vlekgevoelig te maken. Maar ik was er niet van overtuigd dat ik de vloer voldoende schoon kon krijgen (voormalige garage) en ondertussen staat er zoveel spul in dat ik er maar niet aan begonnen ben. Dus gewoon een kale betonnen vloer op staal.
[ Voor 6% gewijzigd door inhico op 27-03-2021 12:28 ]
...
Als je het hebt over weerstand meten, dan gaan doorgaans multimeters in 'continuity' stand piepen bij een waarde van <25 ohm. Dit betekent niet dat het kortgesloten is, en de continuity meting gebruik je alleen voor specifieke doeleinden, meestal niet voor debuggen van een systeem dat je niet kent.RazorMaron schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:04:
Ik vraag het gewoon even hier.
Ik ben nieuw als het gaat om repareren van elektronica, een multimeter is dus in deze essentieel. Maar ik snap bij god niet hoe ik zoiets moet gebruiken. Ik heb al verscheidene filmpjes en sites erbij gepakt om te zoeken hoe je een diagnose kan doen en dan krijg ik dat ik of de weerstand moet meten of diode mode moet gebruiken. Het gaat dus om defecte elektronica waarvan ik de mobo wil doormeten op allerlei punten en controleren welke component evt kapot is.
Goed, maar bij welke waardes weet ik of het nu goed of fout is? Ik kan nu wel uren gaan meten maar ik heb geen idee bij welke waardes ik een short te pakken heb. Dat mijn multimeter überhaupt geen speaker heeft maakt het moeilijker om dit uit te vogelen.
Alle bronnen die ik opzocht geven alleen aan hoe je een diagnose pleegt zonder het te hebben over waardes. Snap ik ook wel, je hoeft daar niet per se naar te kijken als je het aan de hand van geluid al weet.
Als je wil debuggen moet je veel van het systeem kennen, en verschillende metingen doen. In-systeem meten van componenten is per definitie lastig en onbetrouwbaar tenzij je schema's hebt, of heel goed weet wat je doet.
Als je specifieke vragen hebt over electronica en meten, kan je die beter in dit topic stellen, of zelf even een topic aanmaken in MME.
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Ik heb op de vloer voor mijn werkbank en rond de motorbrug deze tegels van HBM liggen. Deze zijn niet duur, en werken goed tegen optrekkende koude. Ik vind ze ook wel prettig lopen, zou bijna op mijn sokken gaan sleutelenthijsco19 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:58:
Het is medium-hard foam, je merkt wel dat deze behoorlijk indeuken bij puntbelasting, dat veert na wat tijd wel weer terug. Ik denk dat je ze met bijvoorbeeld opbokken van een motor wel zou beschadigen (misschien niet in één keer, maar wel als je het regelmatig doet). Ik heb ze dus niet liggen op de plek waar ik mijn motor stal.
Anders denk ik dat de beste optie een gietvloer is, maar dat is van een heel andere prijscategorie. Daarbij moet je ook opletten dat deze oliebestendig is.
Ik heb zelf nog nooit een multimeter gehad/gebruikt die gaat piepen in ohm (weerstand meten) modus.dragonhaertt schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:28:
[...]
Als je het hebt over weerstand meten, dan gaan doorgaans multimeters in 'continuity' stand piepen bij een waarde van <25 ohm. Dit betekent niet dat het kortgesloten is, en de continuity meting gebruik je alleen voor specifieke doeleinden, meestal niet voor debuggen van een systeem dat je niet kent.
Als je wil debuggen moet je veel van het systeem kennen, en verschillende metingen doen. In-systeem meten van componenten is per definitie lastig en onbetrouwbaar tenzij je schema's hebt, of heel goed weet wat je doet.
Als je specifieke vragen hebt over electronica en meten, kan je die beter in dit topic stellen, of zelf even een topic aanmaken in MME.
Verder is het redelijk lastig om printen te repareren als je niet weet hoe bepaalde componenten werken en je ook niet weet hoe een multimeter werkt.
Toevallig 3 weken terug ook mee bezig geweest. Egaliseren en daarna garage vloer coating. Erg blij mee. Was voor 20m2 iets meer dan 300 euro kwijt.thijsco19 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:58:
Ik werk overigens voornamelijk met hout, dus weet niet hoe deze vloer met olie omgaat
[ Voor 11% gewijzigd door Cavalera125 op 27-03-2021 13:37 ]
Ik heb de vloer van de garage met vloerverf voor beton gedaan. Voornamelijk gedaan om stof tegen te gaan en makkelijker schoonmaken. Was toen een nieuwe vloer dus geen last van vuil of olie wat erin was getrokken. Zou na 30 jaar wel weer een nieuwe laag overheen mogen.thijsco19 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:58:
Voor mij is het een werkplek en geen showroom; ik stel dan ook geen hoge eisen aan hoe er eruit ziet.
Zo min mogelijkrockhopper schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:26:
[...]
Maar net hoeveel je eraan wilt uitgeven. Als je het heel goedkoop wilt, stukje restpartij vinyl zeil scoren en gewoon neerleggen.
Vinyl zeil, inderdaad ook aan te denken maar ben niet echt bekend met dat spul. Hoe stevig / hard is dat spul?
Bedoeling is dat het niet makkelijk ingedrukt kan worden door de motor / motorheftafel of werkbank.
Ook gezien maar zoals ik verwacht zijn ze dus te zacht. Bedoeling is wel om de motorheftafel te kunnen verplaatsen (zonder motor uiteraard) netzoals de werkbank. Zo te horen gaat dat minder makkelijk met die tegels.Wild Chocolate schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:05:
[...]
Ik heb op de vloer voor mijn werkbank en rond de motorbrug deze tegels van HBM liggen. Deze zijn niet duur, en werken goed tegen optrekkende koude. Ik vind ze ook wel prettig lopen, zou bijna op mijn sokken gaan sleutelen![]()
Het is medium-hard foam, je merkt wel dat deze behoorlijk indeuken bij puntbelasting, dat veert na wat tijd wel weer terug. Ik denk dat je ze met bijvoorbeeld opbokken van een motor wel zou beschadigen (misschien niet in één keer, maar wel als je het regelmatig doet). Ik heb ze dus niet liggen op de plek waar ik mijn motor stal.
Anders denk ik dat de beste optie een gietvloer is, maar dat is van een heel andere prijscategorie. Daarbij moet je ook opletten dat deze oliebestendig is.
Hoe goed blijven ze in elkaar zitten? Misschien een optie om het als een soort mat meer te leggen als ik aan het sleutelen ben.
Met die prijs zal ik rond de 160 euro zitten. Stuk beter dan de totale prijs van pvc vloertegels.Cavalera125 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:36:
[...]
Toevallig 3 weken terug ook mee bezig geweest. Egaliseren en daarna garage vloer coating. Erg blij mee. Was voor 20m2 iets meer dan 300 euro kwijt.
Ik werk overigens voornamelijk met hout, dus weet niet hoe deze vloer met olie omgaat
Enige nadeel dat egaliseren en de coating droogtijd nodig heeft. 2x 24 uur begreep ik. Dat is nu niet mogelijk ivm de spullen die erin staan.
Hierop voortbordurend, de muren willen we wit maken, nog tips hiervoor?
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Niet erg, het is wel makkelijk(er) schoon te maken. Als ik zou dit neerleggen zou ik het ook direct afschrijven. Mocht je de boel opleveren (huur dan wel verkoop) trek je het weg en de vloer eronder is wel puntgaaf.thijsco19 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 15:34:
[...]
Zo min mogelijk.
Vinyl zeil, inderdaad ook aan te denken maar ben niet echt bekend met dat spul. Hoe stevig / hard is dat spul?
Bedoeling is dat het niet makkelijk ingedrukt kan worden door de motor / motorheftafel of werkbank.
Mocht je dit nemen, neem dan industriële kwaliteit (dikste, stevigste versie). Het is dun, dus buiten kleine putjes zul je weinig zien. Het kan niet goed tegen zware dingen schuiven, het is dus maar net hoe en wat je hebt staan/liggen en hoe je het gaat gebruiken.
Gietvloer is het mooiste, maar ook meteen duur. Persoonlijk heb ik niks liggen, kale ruwe beton vloer, maar ik werk ook niet met super zware spullen.
Die hbm tegels vind ik zelf wel mooi, dus als ze ooit weer op voorraad zijn misschien in mijn schuur leggen
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik gebruikte zelf altijd een milieumat van 200 x 100cm om de motor op te zetten + voor onderhoud. Zijn er ook voor gemaakt om af en toe wat olie op te morsen et cetera, kosten nieuw zo'n 4 tientjes.thijsco19 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:58:
Als aanvulling op de tegels van HBM de actiion heeft ook zo iets.thijsco19 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:58:
https://www.action.com/nl-nl/p/multifunctionele-matten/
Een andere optie is nog een stuk oud tapijt.
Tapijttegels.thijsco19 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:58:
Continuity mode (piep-modus) is gewoon een weerstands-meting, en vaak een subfunctie van de weerstandsmodus.akatar schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:33:
[...]
Ik heb zelf nog nooit een multimeter gehad/gebruikt die gaat piepen in ohm (weerstand meten) modus.
Verder is het redelijk lastig om printen te repareren als je niet weet hoe bepaalde componenten werken en je ook niet weet hoe een multimeter werkt.
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Die action matten heb ik (sporthoekje van gemaakt).apfel schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:31:
[...]
Als aanvulling op de tegels van HBM de actiion heeft ook zo iets.
Een andere optie is nog een stuk oud tapijt.
Twee dingen:
-koop in 1x genoeg. De uitvoering wisselt nog wel eens en dan kan je het niet aan elkaar leggen.
- het spul is absoluut ongeschikt voor een klusvloer.
Wat gebruiken de mede gereedschaps fanaten om hun gereedschap bij de hand te hebben bij klusjes in en rondom het huis?
Ik gebruik momenteel de strategie om 5 keer op en neer naar de schuur te lopen omdat ik weer iets ben vergeten...
Zoiets lijkt me wel handig: https://www.gereedschapce...inlay-voor-20l-emmer.html
Iemand ervaring hier mee of alternatieven?
Ik gebruik momenteel de strategie om 5 keer op en neer naar de schuur te lopen omdat ik weer iets ben vergeten...
Zoiets lijkt me wel handig: https://www.gereedschapce...inlay-voor-20l-emmer.html
Dat gebruik je volgens mij 2 keer, en de 3de keer haal je daar gewoon de hamer uit die je dan nodig hebt, om later er achter te komen dat je ook nog een tang van doen hebt.Alphacell schreef op zondag 28 maart 2021 @ 06:00:
Wat gebruiken de mede gereedschaps fanaten om hun gereedschap bij de hand te hebben bij klusjes in en rondom het huis?
Ik heb jaren geleden een bak met wieltjes gekocht. Leek me toen ook wel makkelijk voor een klus. Resultaat : die bak staat achter in het tuinhuis stof te happen, met het materiaal in dat toen nodig was. Af en toe heb ik eens iets nodig, maar na gebruik gaat dat terug naar die bak.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Ik heb dat ding en vind hem heel praktisch. Genoeg vakjes en in de emmer zelf kan je groter spul kwijt.Alphacell schreef op zondag 28 maart 2021 @ 06:00:
Aanvulling nav reactie Arator:
Dit is wel uit het oogpunt van dat ik hem voor werk gebruik. Staat dus in m'n bus en ik pak m mee naar waar ik werkzaamheden heb. Zitten alle schroevendraaiers, beitels en wat ander grut in dat ik niet constant nodig heb, maar wel op elke klus binnen bereik wil hebben.
[ Voor 19% gewijzigd door Framoes op 28-03-2021 07:54 ]
Die vraag komt geregeld voorbij, inclusief veel reacties met foto’s van Tweakers, dus zoek vooral ook nog even in dit topic en in het vorige deel.Alphacell schreef op zondag 28 maart 2021 @ 06:00:
Persoonlijk gebruik ik deze tas van Stanley. Perfect voor binnenshuis en om mee te nemen, en als je er een bijbehorende koffer in plaatst heb je ook altijd wat schroefjes en pluggen bij de hand.
https://www.coolblue.nl/s...tm_campaign=product-share
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ou5TcAJGEfRML7wwC5OmAY9F.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FEOXh2dEex9V89ekbBUZNC52.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d3BKQtzNvf0rgmGlX5R709D5.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KxgXb76we6l2PInUvsVt2IXq.jpg?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Ethiron op 28-03-2021 10:11 ]
Hier een 6-tal jaren geleden eerste een poly-urethaan (1 component) betonvloer-verf gebruikt: doe dat niet!!!thijsco19 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:58:
Een half jaar later lag een groot deel eraf (voornamelijk daar waar banden van de auto staan)
Vervolgens deze vloer geschrobd en grof en snel opgeschuurd (gewoon korrel 60-80 snel op de excenter en vlotjes eroverheen.
Daarna een 2k epoxy-coating gebruikt en sindsdien geen problemen mee, helemaal perfect!
De vloer heeft al vaker olie mogen happen (ook wel eens 2 dagen laten liggen) opvegen en weg is het!
Waar kan de vloer niet tegen?
Lassen op de vloer, door de hoge temperaturen krijg je lelijke bruine vlekken.. (vraag me niet hoe ik dat weet)
Owja, ik ben destijds vergeten anti-slip in de vloer te gieten (droog kwarts-zand) en met natte schoenen is hij spekglad.
3 jaar geleden ook nog bij een vriend in z'n garage geplaatst, ook tevreden mee (hij heeft wel de kwarts-zand gebruikt..)
Paar tips: ik heb destijds de epoxy coating via marktplaats gekocht, fvr-trading heette de aanbieder, snelle levering/goed contact (let op, verbruik vermenigvuldigen met 2-3).
De voorbereiding (primer) die hij mee verkoopt is elders een stuk voordeliger te koop (B1 besser sparen Tiefgrund).
2050vandaag, waarom wachten?
Hier zo'n zelfde tas in gebruik, heel blij mee. Ik heb hem gecombineerd met twee Stanley "profi" organizers, die er precies inpassen. Heel prettig om een collectie van schroeven, pluggen, maar ook een paar lasdoppen, kroonsteentjes, m6 boutjes, houtdraadbouten, enz. Altijd bij de hand te hebben. Enige 'nadeel' is dat de volle tas (er past echt veel in) en twee van die volle bakken aardig wat wegen.Ethiron schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:08:
[...]
Die vraag komt geregeld voorbij, inclusief veel reacties met foto’s van Tweakers, dus zoek vooral ook nog even in dit topic en in het vorige deel.
Persoonlijk gebruik ik deze tas van Stanley. Perfect voor binnenshuis en om mee te nemen, en als je er een bijbehorende koffer in plaatst heb je ook altijd wat schroefjes en pluggen bij de hand.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/7H64kpCbW1nld3iGxY11rRw2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7Utn2uoIHDzHV5vvsPueG9lS.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door MJV op 28-03-2021 21:08 ]
Ziet er goed uit ja, het idee is idd om voor 90% van de klusjes gewoon alles bij de hand te hebben, en dat het dus ook gwn de vaste plek is voor schroevendraaiers e.d. dat ik die altijd weet te vinden, wel handig dat er in die tas zon orgsniser past, dat gaat niet in de emmer.
Vind het wel een leuk idee de emmer. 😎
Vind het wel een leuk idee de emmer. 😎
B1 is het huismerk van Toom, een bouwmarktketen in Duitsland.BjornHero schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:00:
[...]
Hier een 6-tal jaren geleden eerste een poly-urethaan (1 component) betonvloer-verf gebruikt: doe dat niet!!!
Een half jaar later lag een groot deel eraf (voornamelijk daar waar banden van de auto staan)
Vervolgens deze vloer geschrobd en grof en snel opgeschuurd (gewoon korrel 60-80 snel op de excenter en vlotjes eroverheen.
Daarna een 2k epoxy-coating gebruikt en sindsdien geen problemen mee, helemaal perfect!
De vloer heeft al vaker olie mogen happen (ook wel eens 2 dagen laten liggen) opvegen en weg is het!
Waar kan de vloer niet tegen?
Lassen op de vloer, door de hoge temperaturen krijg je lelijke bruine vlekken.. (vraag me niet hoe ik dat weet)
Owja, ik ben destijds vergeten anti-slip in de vloer te gieten (droog kwarts-zand) en met natte schoenen is hij spekglad.
3 jaar geleden ook nog bij een vriend in z'n garage geplaatst, ook tevreden mee (hij heeft wel de kwarts-zand gebruikt..)
Paar tips: ik heb destijds de epoxy coating via marktplaats gekocht, fvr-trading heette de aanbieder, snelle levering/goed contact (let op, verbruik vermenigvuldigen met 2-3).
De voorbereiding (primer) die hij mee verkoopt is elders een stuk voordeliger te koop (B1 besser sparen Tiefgrund).
Ik zoek een grote afschuinfrees (45 graden). De grootste die ik kan vinden van CMT heeft een werkende hoogte van 26mm (en een diameter van 65mm).
Eigenlijk zoek ik nog een maatje groter. Enig idee bij welk merk ik dan zou kunnen kijken?
Eigenlijk zoek ik nog een maatje groter. Enig idee bij welk merk ik dan zou kunnen kijken?
Voor een frees vind ik dat al behoorlijk groot. Op Youtube heb ik wel eens gezien dat ze een 45 graden met een jig maakten. In dit filmpje geloof ik:Raymond schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:56:
Ik zoek een grote afschuinfrees (45 graden). De grootste die ik kan vinden van CMT heeft een werkende hoogte van 26mm (en een diameter van 65mm).
Voor mij werkt zoiets niet: Ik wil een gedeelte van een kant afschuinen (even snelle google-search gedaan, voor een plaatje ter illustratie)orf schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:03:
[...]
Voor een frees vind ik dat al behoorlijk groot. Op Youtube heb ik wel eens gezien dat ze een 45 graden met een jig maakten. In dit filmpje geloof ik:
[YouTube: These 3 Details Will Take Your Furniture Projects to the Next Level]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w5SzLjl1HjxPYvZkFdKcOQpV.jpg?f=user_large)
Met een frees kan ik "invallen".
Malletje maken dat je freesmachine onder 45 graden op die hoek staat. Dan kan je de schuine rand met de onderkant van een normale 18mm groef-frees maken.Raymond schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:28:
[...]Voor mij werkt zoiets niet: Ik wil een gedeelte van een kant afschuinen (even snelle google-search gedaan, voor een plaatje ter illustratie)
[Afbeelding]
Met een frees kan ik "invallen".
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Ik wissel tussen de tas die @Ethiron post (waar ik ook nog die twee organizers bij wil halen die @MJV postte) en een grote gereedschapskoffer. De grote koffer is mijn ik ga naar een klus en ik weet niet wat ik tegen ga komen, dus een redelijk compleet arsenaal voor wat ik mogelijk moet doen. Erg erg zwaar maar ik heb een versie met wieltjes en zo'n trolley handvat.Alphacell schreef op zondag 28 maart 2021 @ 06:00:
De tas is meer voor in en rond huis in de buurt/buren, stop erin wat je denkt nodig te hebben maar misgrijpen doe je toch. De wat kleinere klussen waarvan je meestal een goed idee hebt wat je nodig denkt te hebben.
Emmertjes werkte ik vroeger ook mee, maar buiten dat ze handig zijn om water op te vangen (loodgieter werk) vind ik ze voor gereedschap minder ideaal. Dus uiteindelijk vanaf gestapt.
Die heb ik ook. Inmiddels mijn tweede. Ben daar zeer tevreden over. Sterk licht handzaam, niet te duur en kan tegen ruw en langdurig gebruik.pizzacabonara schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 10:59:
Ben binnenkort aan nieuwe klusje en ben daarvoor opzoek naar een machine voor het afbikken van tegels en licht beton werk. Ik stuitte op deze HiKOKI DH26PC2W1Z SDS-Plus Boorhamer. Deze machine kan ik tevens gebruik als gewone boormachine (die is aan vervanging toe) Is dit een mooie machine voor wat werk?
naar aanleiding van de kortingen op amazon: https://www.amazon.de/Bos...schiene-FSN/dp/B0030VWYAK
Passen die klemmen ook op festool rails?
Als het puur voor je FSxxx rail is, overweeg dan een snelspanklem.Raymond schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:12:
naar aanleiding van de kortingen op amazon: https://www.amazon.de/Bos...schiene-FSN/dp/B0030VWYAK
https://www.gereedschappr...ool-fs-hz-160-491594.html
Deze gebruik ik voor mijn Festool rail, echt ideaal.
Afgelopen weekend een lekkage geconstateerd in de badkamer, nu is er iemand langs geweest met een endoscoop/videoscoop van Laserliner.
Mooi spul en wel handig, alleen vindt ik het jammer dat de kop niet kan ‘bewegen’ zodra je in een gat zit waardoor je met regelmaat bezig bent met het goed krijgen van de kop.
Iemand een idee of zo’n ding ook bestaat waarbij de kop bewogen kan worden via een joystick? En het liefst dat hij geen €5000 is.
En daarnaast had ik geloof ik een korte slang gewild, deze is 2 meter en dat is erg lang, een systeem waarbij je eventueel de slang kan verkorten/verlengen was mooi geweest
Mooi spul en wel handig, alleen vindt ik het jammer dat de kop niet kan ‘bewegen’ zodra je in een gat zit waardoor je met regelmaat bezig bent met het goed krijgen van de kop.
Iemand een idee of zo’n ding ook bestaat waarbij de kop bewogen kan worden via een joystick? En het liefst dat hij geen €5000 is.
En daarnaast had ik geloof ik een korte slang gewild, deze is 2 meter en dat is erg lang, een systeem waarbij je eventueel de slang kan verkorten/verlengen was mooi geweest
:strip_exif()/f/image/C6HRdO1A1TCJxoZNtsaQ30FF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door Toppe op 29-03-2021 12:16 ]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Ik heb zelf ook zo'n emmerhouder van Makita. Eerst was ik vrij skeptisch maar nu kan ik stiekem toch niet meer zonder. Dingen die je vaak nodig hebt zoals schroevendraaiers, duimstok, potlood etc doe ik netjes in de vakjes zodat ik ze niet kwijt raak en altijd weet waar het ligt. Grote dingen zoals mijn slagschroevendraaiers en hamers mik in in de emmer. Heb ik alles bij de hand en hoef ik niet steeds te zoeken naar de kleine dingen.Alphacell schreef op zondag 28 maart 2021 @ 06:00:
Ik heb de nieuwere variant van Makita: voordeel van deze inlay is dat je ook aan de buitenkant een schroefmachine kan bevestigen
Deze heb ik ook, vak op de 2e foto is haast precies hoe ik hem ook heb met de Wera schroevendraaiers. Ik moet hem alleen een keer uitmesten, zitten teveel grote zware spullen als steeksleutels 24 e.d. in waardoor hij onnodig zwaar is.Ethiron schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:08:
[...]
Die vraag komt geregeld voorbij, inclusief veel reacties met foto’s van Tweakers, dus zoek vooral ook nog even in dit topic en in het vorige deel.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Awesome
Even een vraagje mbt de 'houdbaarheid' van accu's.
Van het weekend moest ik m'n pa even helpen met een klusje, of ik m'n boormachine (Bosch blauw) mee kon nemen. Beetje vreemde vraag vond ik omdat ie zelf zeker 3 boormachines heeft liggen in de garage.
Antwoord was dat de accu's daarvan overleden waren. Dat heb ik 'm al vaker horen zeggen, dat als je accu's weinig gebruikt, deze de geest geven. Maar is dat ook zo?
Als je 2/3 keer per jaar een boormachine nodig hebt, trekken de accu's dat, of of dat funest voor je accu en kan je beter voor machines met snoer gaan?
Anders weet ik wel een leuk cadeautje voor z'n verjaardag binnenkort.
Hij heeft onlangs met mijn Bosch staan werken en daar was ie wel over te spreken.
Van het weekend moest ik m'n pa even helpen met een klusje, of ik m'n boormachine (Bosch blauw) mee kon nemen. Beetje vreemde vraag vond ik omdat ie zelf zeker 3 boormachines heeft liggen in de garage.
Antwoord was dat de accu's daarvan overleden waren. Dat heb ik 'm al vaker horen zeggen, dat als je accu's weinig gebruikt, deze de geest geven. Maar is dat ook zo?
Als je 2/3 keer per jaar een boormachine nodig hebt, trekken de accu's dat, of of dat funest voor je accu en kan je beter voor machines met snoer gaan?
Anders weet ik wel een leuk cadeautje voor z'n verjaardag binnenkort.
Hij heeft onlangs met mijn Bosch staan werken en daar was ie wel over te spreken.
PSN: Flix20-NL
Ligt er een beetje aan wat voor accu's het zijn. Met Lithium-ion accu's zou dat niet echt een probleem moeten zijn. Die lopen nauwelijks uit zichzelf leeg en kennen ook geen geheugeneffect. Li-ion veroudert wel (hoe koeler je ze bewaart hoe langzamer), maar als je ze een paar keer per jaar gebruikt en zorgt dat je ze niet helemaal leeg weglegt moet dat makkelijk jaren mee kunnen (ik meen dat opslaan op 80% lading wordt aangeraden bij sporadisch gebruik, maar dat zou je even uit moeten zoeken). Ik gebruik mijn ~4 jaar oude 14.4V accu's de afgelopen paar jaar ook maar sporadisch, maar die doen het ook nog prima.
Als dat nog oude NiCd/NiMh accu's zijn, dan kan het goed zijn dat ze zijn leeggelopen en uiteindelijk de geest hebben gegeven ja. Maar als het zo'n oude machines zijn is een keer een nieuwe sowieso geen gek idee wellicht.
Als dat nog oude NiCd/NiMh accu's zijn, dan kan het goed zijn dat ze zijn leeggelopen en uiteindelijk de geest hebben gegeven ja. Maar als het zo'n oude machines zijn is een keer een nieuwe sowieso geen gek idee wellicht.
[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 29-03-2021 14:58 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Zou dan een om Bosch Professional accu's gaan.Orion84 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:56:
Ligt er een beetje aan wat voor accu's het zijn. Met Lithium-ion accu's zou dat niet echt een probleem moeten zijn. Die lopen nauwelijks uit zichzelf leeg en kennen ook geen geheugeneffect. Li-ion veroudert wel (hoe koeler je ze bewaart hoe langzamer), maar als je ze een paar keer per jaar gebruikt en zorgt dat je ze niet helemaal leeg weglegt moet dat makkelijk jaren mee kunnen (ik meen dat opslaan op 80% lading wordt aangeraden bij sporadisch gebruik, maar dat zou je even uit moeten zoeken). Ik gebruik mijn ~4 jaar oude 14.4V accu's de afgelopen paar jaar ook maar sporadisch, maar die doen het ook nog prima.
PSN: Flix20-NL
Ik ben op zoek naar dikke, stevige handschoenen om in de tuin te werken. Specifieker: iets waarmee ik bramen en andere dingen met heel veel stekels te lijf kan gaan zonder telkens de dagen erna -tig splinters uit m'n handen te moeten peuteren. Ik had al een paartje 'lederen' handschoenen, maar na 1 dag snoeien en hakselen zaten die al vol scheuren en gaten... en de stekels komen er nog altijd door.
Alles wat ik lijk te vinden in DHZ zaken is rommel en veel te dun, online is de keuze in handschoenen gigantisch maar zie ik door de bomen het bos niet meer...
Wie heeft de gouden tip die m'n handen stekel-/splintervrij houdt?
Alles wat ik lijk te vinden in DHZ zaken is rommel en veel te dun, online is de keuze in handschoenen gigantisch maar zie ik door de bomen het bos niet meer...
Bij een bedrijskledingzaak gaan zoeken. Als er speciale handschoenen bestaan waar je met een slagersmes niet doorkomt bestaat wat jij zoekt ook
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Geen aandeel in dit bedrijf, maar kijk even naar een specialist zoals:Slonzo schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:23:
Ik ben op zoek naar dikke, stevige handschoenen om in de tuin te werken. Specifieker: iets waarmee ik bramen en andere dingen met heel veel stekels te lijf kan gaan zonder telkens de dagen erna -tig splinters uit m'n handen te moeten peuteren. Ik had al een paartje 'lederen' handschoenen, maar na 1 dag snoeien en hakselen zaten die al vol scheuren en gaten... en de stekels komen er nog altijd door.
https://veiligheidshandschoenen-shop.nl/ dan kan je selecteren wat je belangrijk vind (vinger gevoel, prikvast of juist snijvast etc). Er zijn meer van dit soort bedrijven, gebruik vooral google.
Als altijd: you get what you pay for, maar als je maar één keer per jaar flink in de tuin te keer gaat zou ik er niet te veel geld aan uitgeven.
Ikzelf gebruik hiervoor een stel lashandschoenen, heel dik leer met voering, komt geen stekel door.
Ook de polsen zijn goed bedekt.
Alleen bijna geen gevoel wat ik beetpak en gebruik ze ook bij de BBQ.
Ook de polsen zijn goed bedekt.
Alleen bijna geen gevoel wat ik beetpak en gebruik ze ook bij de BBQ.
Ah, op de bovenvermelde website zie ik een risicofilter 'steken en perforatie', ik vermoed dat ik mijn gading daar wel zal vinden
Lashandschoenen had ik ook al aan gedacht, maar wist niet of dat goed zou werken...
Bedankt voor de antwoorden!
Bedankt voor de antwoorden!
Wat zijn hier de ervaringen met Klium? Afgelopen weekend een Makita grasmaaier besteld (2 x 18V) met daarbij in het achterhoofd dat er een gratis accu wordt verstrekt door Makita.
Na contact met de klantenservice bleek dat ik de registratie moest doen via Makita.be. Helaas loopt er bij Makita België geen actie op het tuingereedschap (die liep tot eind december 2020) op het 'normale' accugereedschap loopt wel een actie.
Het liefst zou ik de bestelling morgen weigeren (en de maaier bij een echte Nederlandse webshop bestellen) maar ik lees verhalen over zoekrakende pakketten en dat het aankoopbedrag dan niet wordt teruggestort.
Mensen posten over het algemeen de negatieve ervaringen dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik zit nu in het Bosch Blauw ecosysteem maar aangezien ik nu tuingereedschap nodig heb (onlangs verhuisd) leek mij deze actie een mooi moment om over te stappen naar Makita. Tevens een reciprozaag besteld!
Na contact met de klantenservice bleek dat ik de registratie moest doen via Makita.be. Helaas loopt er bij Makita België geen actie op het tuingereedschap (die liep tot eind december 2020) op het 'normale' accugereedschap loopt wel een actie.
Het liefst zou ik de bestelling morgen weigeren (en de maaier bij een echte Nederlandse webshop bestellen) maar ik lees verhalen over zoekrakende pakketten en dat het aankoopbedrag dan niet wordt teruggestort.
Mensen posten over het algemeen de negatieve ervaringen dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik zit nu in het Bosch Blauw ecosysteem maar aangezien ik nu tuingereedschap nodig heb (onlangs verhuisd) leek mij deze actie een mooi moment om over te stappen naar Makita. Tevens een reciprozaag besteld!
[ Voor 4% gewijzigd door JayRune op 29-03-2021 17:38 ]
Ik bestel al een jaar of 5 al mijn gereedschap bij Klium, niks dan lof voor ze. Wanneer er gedoe is lossen ze het netjes op.JayRune schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:26:
Wat zijn hier de ervaringen met Klium? Afgelopen weekend een Makita grasmaaier besteld (2 x 18V) met daarbij in het achterhoofd dat er een gratis accu wordt verstrekt door Makita.
Na contact met de klantenservice bleek dat ik de registratie moest doen via Makita.be. Helaas loopt er bij Makita België geen actie op het tuingereedschap.
Jouw probleem met de acties van Makita herken ik overigens niet, toen ik mijn grasmaaier kocht, kwamen NLse klanten van Klium ook in aanmerking voor deze actie. Meestal staat het er ook vrij duidelijk bij wie wel/niet in aanmerking komen voor bepaalde acties.
Groetjes
@JayRune Klium is geen officiële NL dealer maar een officiële BE dealer. Je kan dus geen accu's claimen bij Makita.nl met bij Klium gekocht gereedschap.
In deze situatie kan je alleen je aankoop retourneren en een nieuwe bestellen bij een officiële NL Makita dealer: https://www.makita.nl/webdealer-overzicht.html
In deze situatie kan je alleen je aankoop retourneren en een nieuwe bestellen bij een officiële NL Makita dealer: https://www.makita.nl/webdealer-overzicht.html
Hier ook positieve ervaring, goede prijzen en nog nooit problemen gehad.JayRune schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:26:
Wat zijn hier de ervaringen met Klium?
Dit had ik een aantal weken terug al gemeld om op te passen met acties als je bij Klium besteld.JayRune schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:26:
Ze zijn geen dealer in nederland ondanks dat dit wel op klium.NL staat.
Nog even een vraagje...
Is er al bekend wanneer de Festool accu actie begint?
Ik zit behoorlijk te twijfelen tussen:
MAKITA DF001GZ BOOR-/SCHROEFMACHINE 40V MAX LOSSE BODY, op dit moment met gratis accu maar zonder systainer (kartonnen doos) voor 227 euro
en
FESTOOL TDC 18/4 I-BASIC ACCU SCHROEFBOORMACHINE QUADRIVE IN SYSTAINER, dus zonder accu maar met systainer voor 289
(leverbaar in april/mei)
Dus beiden zijn even duur als er een festool accu actie komt, dus iemand die dat weet of denkt te weten?
MAKITA DF001GZ BOOR-/SCHROEFMACHINE 40V MAX LOSSE BODY, op dit moment met gratis accu maar zonder systainer (kartonnen doos) voor 227 euro
en
FESTOOL TDC 18/4 I-BASIC ACCU SCHROEFBOORMACHINE QUADRIVE IN SYSTAINER, dus zonder accu maar met systainer voor 289
(leverbaar in april/mei)
Dus beiden zijn even duur als er een festool accu actie komt, dus iemand die dat weet of denkt te weten?
Wel een beetje afhankelijk van wat je er mee wil doen. Die Makita is 40V en heeft gigantisch veel trekkracht (140Nm). De Festool heeft ongeveer de helft, maar weegt ook 700 gram minder. Daarnaast is de kop verwisselbaar.akatar schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:56:
Nog even een vraagje...
en
(leverbaar in april/mei)
Qua gewicht en kracht zit de DF002 40V van Makita dichter bij de Festool. Die kost zonder accu en lader ook gelijk een stuk minder.
Maar wil je veel tellerkopschroeven van 160mm indraaien, dan moet je die DF001 halen.
Wie is er bekend met de dmr203 van Makita? Is het wat?
https://www.makita.nl/artikel/dmr203.html
Gratis accu-actie loopt ten einde en ik overweeg nog ff iets mee te pikken
Geen ervaring mee, maar wel met de DMR112 https://www.makita.nl/artikel/dmr112.htmlRaymond schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:13:
Kun je ook naar streamen via bluetooth en is tevens DAB+ radio, heerlijk apparaat en de beste aankoop van al mijn Makita spul
Wat zijn de ervaringen van de klussende tweakers hier met betrekking tot een gereedschapswagen? Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer...
Ben op zoek naar een wagen die het basis materiaal bevat in de prijs range tot max 500 euro (liever goedkoper). Een aantal lades gevulde met basis materiaal en een aantal lege lades voor mijn eigen spullen is de wens.
Ik zie op Hbm diverse gereedschapwagens maar sowieso hebben zij geen reviews en lees ik ook hier in het forum en voorgaande edities weinig ervaringen. Momenteel is de link hieronder hetgeen waar ik naar kijk maar ben dus benieuwd naar andere ervaringen en mogelijke goede tips naar een mooi geprijsde wagen!
https://www.hbm-machines....n-en-deur-met-foam-inlays
Ben op zoek naar een wagen die het basis materiaal bevat in de prijs range tot max 500 euro (liever goedkoper). Een aantal lades gevulde met basis materiaal en een aantal lege lades voor mijn eigen spullen is de wens.
Ik zie op Hbm diverse gereedschapwagens maar sowieso hebben zij geen reviews en lees ik ook hier in het forum en voorgaande edities weinig ervaringen. Momenteel is de link hieronder hetgeen waar ik naar kijk maar ben dus benieuwd naar andere ervaringen en mogelijke goede tips naar een mooi geprijsde wagen!
Voor echt grote schroeven heb ik een slagschroevendraaier, ook beter voor je polsFramoes schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:44:
[...]
Wel een beetje afhankelijk van wat je er mee wil doen. Die Makita is 40V en heeft gigantisch veel trekkracht (140Nm). De Festool heeft ongeveer de helft, maar weegt ook 700 gram minder. Daarnaast is de kop verwisselbaar.
Qua gewicht en kracht zit de DF002 40V van Makita dichter bij de Festool. Die kost zonder accu en lader ook gelijk een stuk minder.
Maar wil je veel tellerkopschroeven van 160mm indraaien, dan moet je die DF001 halen.
Ik wil een 2de schroefmachine omdat ik het wisselen van bitjes/boren wel beu ben.
Als je al iets op 18V hebt, zou ik gewoon daar voor gaan. Makita heeft met de DDF483 en 484 prima schroefmachines die best allround te gebruiken zijn.akatar schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:00:
[...]
Voor echt grote schroeven heb ik een slagschroevendraaier, ook beter voor je pols
Ik wil een 2de schroefmachine omdat ik het wisselen van bitjes/boren wel beu ben.
Zoals al genoemd, de DMR112 is de gene die je moet hebben. DAB+, BT en FM is echt heel handig.Raymond schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:13:
De accu's zijn geen probleem, makita 18 en 40v en ook festool 18v heb ik.Framoes schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:06:
[...]
Als je al iets op 18V hebt, zou ik gewoon daar voor gaan. Makita heeft met de DDF483 en 484 prima schroefmachines die best allround te gebruiken zijn.
[...]
Zoals al genoemd, de DMR112 is de gene die je moet hebben. DAB+, BT en FM is echt heel handig.
Ik ga altijd wel voor het nieuwste model, zo ben ik dan wel weer,
De DDF481 of zn 36V broer zou ik alleen kopen als je er ook werk voor hebt, lees; 200mm gatzagen bijvoorbeeld, het zijn beesten van machines (hence de meegeleverde koppelarm), maar ze zijn wel zwaaaar. De DDF484 is een mooie alleskunner en kost ook nog eens een stuk minder. Voor lochte tellerkoppen ed pak ik ook de slag, terwijl de DDF481 deze ook zo indraait, maar als ‘ie hapt..., pffffff.akatar schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:16:
[...]
De accu's zijn geen probleem, makita 18 en 40v en ook festool 18v heb ik.
Dank je voor de tip, maar eigenlijk was de originele vraag of iemand weet of er op redelijk termijn er weer een festool accu actie komt.bbbrumbrum schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:34:
[...]
De DDF481 of zn 36V broer zou ik alleen kopen als je er ook werk voor hebt, lees; 200mm gatzagen bijvoorbeeld, het zijn beesten van machines (hence de meegeleverde koppelarm), maar ze zijn wel zwaaaar. De DDF484 is een mooie alleskunner en kost ook nog eens een stuk minder. Voor lochte tellerkoppen ed pak ik ook de slag, terwijl de DDF481 deze ook zo indraait, maar als ‘ie hapt..., pffffff.
De accuschroever die het gaat worden zal hoofdzakelijk voor boren worden gebruikt, voor het schroeven heb ik een festool t18
Als je een beetje een middenweg tussen prijs, kracht en gewicht zoekt, lijkt de DF002 de beste optie.akatar schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:16:
[...]
De accu's zijn geen probleem, makita 18 en 40v en ook festool 18v heb ik.
Wel minder snufjes dan de Festool. Maar als je het als extra schroefmachine koopt, is dat ook niet per se nodig.
Die DF001 is de 40V variant van de DDF481 (of eigenlijk DDF486) en dat ding is zwaar en log. Totaal onpraktisch voor kleinere schroeven.
Top, dit advies neem ik mee in de keuze.Framoes schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:47:
[...]
Als je een beetje een middenweg tussen prijs, kracht en gewicht zoekt, lijkt de DF002 de beste optie.
Wel minder snufjes dan de Festool. Maar als je het als extra schroefmachine koopt, is dat ook niet per se nodig.
Die DF001 is de 40V variant van de DDF481 (of eigenlijk DDF486) en dat ding is zwaar en log. Totaal onpraktisch voor kleinere schroeven.
Ben nu aan het kijken voor een geleiderail van makita 1500 mm in foudraal, als set compleet met 2 geleiderails koppelset en foudraal is niet aantrekkelijk en helemaal niet voordelig je bent goedkoper uit door het als losse onderdelen los te bestellen dan een complete set scheelt toch weer 50 euro of meer.
In Goed (auto)sleutelgereedschap zijn verschillende gereedschapswagens wel vaker besproken, volgens mij. Ik geloof dat het hoofdpunt om op te letten is hoe goed de lades gelagerd zijn.xtern15 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:57:
Wat zijn de ervaringen van de klussende tweakers hier met betrekking tot een gereedschapswagen? Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer...
Qua gereedschap zou ik weinig van de inhoud van zo'n HBM wagen verwachten.
Voor dat geld ziet het er goed uit. Als je geen klusser bent maar af en toe iets doet en geen kwaliteiten eisen hebt dan is dit zeker een mooie kar.xtern15 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:57:
Op mijn werk hebben monteurs de bruder mannesmann kar.
Ietsjes duurder. Nog steeds geen A kwaliteit, maar ook niet het goedkoopste imitatie.
https://www.gereedschapce...eedschapwagen-gevuld.html
Let wel op welke gereedschappen er bij zitten en wat je wensen zijn. Zo heb ik het idee dat de brudermannensman kar meer grote gereedschappen heeft. Zoals diverse tangen/hamers/meetgereedschap etc.
Ik heb deze sinds een maand ongeveer. Erg tevreden van, Bluetooth range is behoorlijk goed. Geluid ben ik ook tevreden over, het blijft natuurlijk wel een bouwspeaker dus geen top range verwachten.Raymond schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:13:
Mogelijkheid om naar stereo te gaan in de toekomst spreekt mij ook wel aan maar eerst nog wat ander spul kopen
'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)
Meer mensen hier met een DLM382Z? En heeft deze standaard een bot cirkelmes of heb ik pech gehad en zou een vervangend mes wel scherp moeten zijn...
Ik heb deze gebruikt: https://www.verfwebwinkel...-garagevloer-coating.htmlthijsco19 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:58:
Erg tevreden mee!
Dat is alsnog wel koud maarja hoeveel sleutel je nou echt op de grond?
Ik gebruik daarvoor een schuimen mat om op te zitten.
Zowel het originele mes als het reserve mes van mijn DLM431 zijn bot (niet geslepen).Anton2610 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:38:
Meer mensen hier met een DLM382Z? En heeft deze standaard een bot cirkelmes of heb ik pech gehad en zou een vervangend mes wel scherp moeten zijn...
Ik heb zelf een losse Beta kar (C24SA-XL) gekocht, qua prijs/kwaliteit naar mijn idee een geweldig ding, maar zit boven je budget zonder überhaupt gereedschap erin.. Gereedschap koop ik altijd merkspecifiek, aangezien ieder merk zijn eigen sterktes en zwaktes heeft. Uiteindelijk ben je dan wel meer geld kwijt, maar hobby mag geld kosten hextern15 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:57:
Ik geef liever iets meer uit aan een stukje kwaliteit wat ik voor de rest van mijn leven kan houden. Als je zo'n kar (bijna) dagelijks gaat gebruiken zou ik persoonlijk iets meer aan de kar zelf uitgeven, dat gaat ergenis opleveren als het allemaal niet lekker werkt, slap aanvoelt et cetera.
Met gereedschap zelf, je kan natuurlijk eerst een grote goedkopere set met van alles kopen en op den duur veel gebruikte en gesloopte dingen vervangen door beter spul.
Mijn mening: voor €500 kan je nooit kwaliteit verwachten met zo'n grote gevulde kar. Bij gerenommeerde merken ben je minstens dat bedrag kwijt voor de kar zonder inhoud.
Wat ik met zo'n budget dus zou doen: zoek een mooie kar van €300-400, tweedehands ook zeker een optie trouwens! En koop wat basis modules van bijvoorbeeld HBM om mee te starten. Los gereedschap verkoop/koop je makkelijker dan een hele kar, die kar staat er waarschijnlijk voor jáááren.
Koop trouwens wel liefst een kar waarvan je denkt dat je hem niet gevuld gaat krijgen, want na 3 maanden kom je erachter dat je al bijna ruimte tekort hebt
Al eens naar Sonic wagens gekeken?
NTD! Vandaag een Metabo SE 18 LTX 6000 + SM 5-55 schroefautomaat gekocht. Voor mij nieuw maar via Marktplaats. Tijdens onze aanstaande verbouwing voorzet wanden voor de gevels en 160m2 plafonds maken. Dan gaat deze zeer handig zijn vermoed ik. Al mijn accu gereedschap is al van Metabo dus ik heb genoeg accu’s
:strip_exif()/f/image/9YSeaqKjnji7E1G3u9XHQcxv.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door colvano op 30-03-2021 18:20 ]
Wat bedoel je met dagelijks gebruiken? Het is toch niet meer dan een kast op wieltjes? Het lijkt me niet dat je dagelijks heen en weer gaat met zo'n ding. Daar zijn andere oplossingen voor. Dus gewoon opslag, of zie ik iets over het hoofd?Ik geef liever iets meer uit aan een stukje kwaliteit wat ik voor de rest van mijn leven kan houden. Als je zo'n kar (bijna) dagelijks gaat gebruiken zou ik persoonlijk iets meer aan de kar zelf uitgeven, dat gaat ergenis opleveren als het allemaal niet lekker werkt, slap aanvoelt et cetera.
(ik heb zelf geen gereedschapskar)
...
Als ik mijn kar ff neem als voorbeeld: Die staat idd gewoon stil Wordt alleen even verplaatst als ik erachter wil schoonmaken of als ik weer eens wat erachter heb laten vallen.inhico schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:09:
[...]
Wat bedoel je met dagelijks gebruiken? Het is toch niet meer dan een kast op wieltjes? Het lijkt me niet dat je dagelijks heen en weer gaat met zo'n ding. Daar zijn andere oplossingen voor. Dus gewoon opslag, of zie ik iets over het hoofd?
Maar in één lade liggen allerlei steeksleutels/ringsleutels/doppensets/ratels/bahco's enz enz enz. Ik heb het niet gewogen, maar het zijn tientallen kilo's. Als je zo'n lade 5x per dag open en dicht doet, dan wil je wel een beetje kwaliteit hebben. Anders issie binnen een paar jaar aan gort. En juist zo'n kar koop je om gewoon 20jr te hebben staan. Die van mij staat 5jr en ik heb hem overgenomen van mn vader die hem ook alweer 10-15jr had.
Gewoon kopenRaymond schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:13:
Ik heb een DMR112 en ben daar opzich blij mee. Enige nadeel is dat het een echte bouwradio is. Dus veel lage tonen, wat prima 'punch' geeft voor muziek, maar minder prettig is als je op gematigd volume bijv. Radio 1 of een podcast wil luisteren. Ik vind het jammer dat niet te tweaken is.
Zoals hierboven al wordt aangegeven. Het gaat inderdaad om kwaliteit / levensduur van zo'n ding.inhico schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:09:
[...]
Wat bedoel je met dagelijks gebruiken? Het is toch niet meer dan een kast op wieltjes? Het lijkt me niet dat je dagelijks heen en weer gaat met zo'n ding. Daar zijn andere oplossingen voor. Dus gewoon opslag, of zie ik iets over het hoofd?
Bij mij staat hij eigenlijk permanent op zijn plek, verwacht hem komende jaren vrijwel nooit meer echt te verplaatsen (eerder wel met regelmaat en wellicht in toekomst weer vaker, ook een bus/aanhanger in voor bijvoorbeeld naar een circuitdag om wat te noemen). Een lade vol met doppensets en sleutels weegt een hoop. Even snel wat pakken en dat ding weer hardhandig dichtgooien zorgt dat het best wat te verduren krijgt.
Met de mega ultra superdeluxe premium 3000-delige wagen voor €200 van Aliexpress weet je dat je ladegeleiders erin hebt zitten van €0,50 waar elke gram vet er één teveel is en met het allerdunste stuk blik voor de lades wat te vinden was. Dat loopt je binnen een jaar toch volledig kapot.
Er staat hier in huis ook zo'n goedkoop ellendig ding die voor een paar tientjes ooit in een bouwmarkt is gekocht, lades sluiten voor geen ene meter en lopen verre van soepel, het rammelt en doet aan alle kanten, veels te kleine wielen eronder dat je hem geen eens prettig kan verplaatsen wanneer dat nodig is. Statisch draagvermogen zal ook niks zijn.
Die gevulde kar van mij zal als ik het moet schatten snel richting/over 200kg gaan. Bovendien is de inhoud ervan een heel stuk meer waard dan de kar zelf, terwijl de kar hetgene is wat waarschijnlijk het langste in bezit zal blijven. Dan dus liever een paar stuivers meer daaraan spenderen
Het zijn niet alleen de ladegeleiders waar je het verschil ziet/voelt. Bij de betere heb je een soort stevige versie van softclose of goed werkende vergrendeling zodat als je een bocht maakt je lades niet allemaal open schuiven en je wagen omvalt (sterker nog, die hebben ook een max 1 lade tegelijk open). Ook wieltjes zijn vaak beter (beter materiaal dat niet aangetast wordt door vloeistoffen op de vloer).
Bij de duurdere merkwagens is dat vrij duidelijk en als je dan al die inlays ziet van bijv zon Sonic wagen is dat erggg mooi. Maar dat is een wat duurdere klasse.
Ik heb deze lege wagen bij HBM vandaan en hoewel beduidend minder dan de merkwagens vond ik deze voor het geld goed. Maar wat hierboven al gezegd wordt, hij zit snel vol. En neem ook geen smalle wagen!
Bij de duurdere merkwagens is dat vrij duidelijk en als je dan al die inlays ziet van bijv zon Sonic wagen is dat erggg mooi. Maar dat is een wat duurdere klasse.
Ik heb deze lege wagen bij HBM vandaan en hoewel beduidend minder dan de merkwagens vond ik deze voor het geld goed. Maar wat hierboven al gezegd wordt, hij zit snel vol. En neem ook geen smalle wagen!
Betreft vloermatten op de website bij de action 40x40 en 6 stuks in de verpakking dezelfde kwaliteit ook eva foam als bij HBM nog voordeliger is als ze een keer in de weekaanbieding komen. op bol kosten ze 11,99 euro voor de zelfde als bij de action.thijsco19 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:58:
Er zit aanzienlijk verschil in kwaliteit in gereedschapwagen geleiders opbouw constructie materiaal dikte kg per lade hoe is de constructie in elkaar gezet geschroefd met parker of in de fabriek geponst de levensduur etc.6killer schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:26:
Het zijn niet alleen de ladegeleiders waar je het verschil ziet/voelt. Bij de betere heb je een soort stevige versie van softclose of goed werkende vergrendeling zodat als je een bocht maakt je lades niet allemaal open schuiven en je wagen omvalt (sterker nog, die hebben ook een max 1 lade tegelijk open). Ook wieltjes zijn vaak beter (beter materiaal dat niet aangetast wordt door vloeistoffen op de vloer).
Dat drijft de prijs ook op het merk Gedore gereedschapswagen die je wel eens tegenkomt bij garages dat zijn goede wagens en kunnen wel wat hebben maar ja het prijskaartje maar dan heb je ook wat gaat wel leven lang mee er zijn ook wel andere merken verkrijgbaar Beta schijnt ook wel goed te wezen en degelijk uitgevoerd.
De blikken trommels op wieltjes zoals bij Alie en andere sites voor een complete kast met laden kun je niet veel van verwachten maar daar is de prijs ook vaak naar.
Bij bouwmarkten zoals gamma en praxis moet je helemaal niet kopen geen kwaliteit en slappe kasten daar mag je nog duur voor betalen ook laat staan merk gereedschap zoals makita bosch blauw durven ze ook nog te vermelden met vaste lage prijzen.
[ Voor 12% gewijzigd door J.E. Weinor op 30-03-2021 23:55 ]
6 tegels van 40 cm² maakt 0,72 0,96 m² voor € 5,98 (Action)J.E. Weinor schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:27:
[...]
Betreft vloermatten op de website bij de action 40x40 en 6 stuks in de verpakking dezelfde kwaliteit ook eva foam als bij HBM nog voordeliger is als ze een keer in de weekaanbieding komen. op bol kosten ze 11,99 euro voor de zelfde als bij de action.
4 tegels van 60 cm² maakt 1,44 m² voor € 9,99 (HBM) dus het verschil is niet groot, maar die van Action lijken me goedkoper. Bij HBM heb je het voordeel dat het minder tegels zijn, dus minder voegjes waar troep doorheen kan.
Heb beide nog niet vastgehouden, die van HBM zijn niet voorradig (levertijd onbekend?) bij de action onbekend maar max van 5 setjes (per keer?) Maar bedankt voor de link in ieder geval.
[ Voor 2% gewijzigd door rockhopper op 31-03-2021 01:00 . Reden: even de berekening aangepast, note to self na 20u niet meer rekensommen maken ]
6 tegels van 40 x 40 cm is 0,96 m2 en geen 0,72 m2.rockhopper schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 00:21:
[...]
6 tegels van 40 cm² maakt 0,72 m² voor € 5,98 (Action)
4 tegels van 60 cm² maakt 1,44 m² voor € 9,99 (HBM) dus het verschil is niet groot, maar die van HBM lijken me goedkoper. Klein voordeel is dat het minder tegels zijn, dus minder voegjes waar troep doorheen kan.
Heb beide nog niet vastgehouden, die van HBM zijn niet voorradig (levertijd onbekend?) bij de action onbekend maar max van 5 setjes (per keer?) Maar bedankt voor de link in ieder geval.
Dat je max 5 setjes per keer kan heeft te maken met de corona situatie dus even naar action naar action in de buurt hoppen gaat nu niet.rockhopper schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 00:21:
[...]
6 tegels van 40 cm² maakt 0,72 m² voor € 5,98 (Action)
4 tegels van 60 cm² maakt 1,44 m² voor € 9,99 (HBM) dus het verschil is niet groot, maar die van HBM lijken me goedkoper. Klein voordeel is dat het minder tegels zijn, dus minder voegjes waar troep doorheen kan.
Vorig jaar ook deze setjes aangeschaft tijdens de weekaanbieding was de prijs 3,49 gelijk 10 opgehaald die van HBM heb ik ook geen verschil alleen de maat en prijs.
Zoals de andere hierboven beschrijven is het inderdaad iets meer dan dat. Als je goedkoop veel waar voor je geld wilt hebben, kun je ook op marktplaats kijken. Daar kun je vaak tweede/derde hands gereedschapskarren kopen van gereformeerde merken (Hazet, Gedore, Facom, Stahlwille) . Zo heb ik laatst zelf 3 Gedore karren gehaald die me in totaal 100 euro hebben gekost. Deze zijn rond de 30 a 40 jaar oud maar werken nog prima voor mij.inhico schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:09:
[...]
Als je tweedehands koopt, zorg ervoor dat je de karren bekijkt voor je ze koopt. Trek vervolgens alle lades open en sluit ze weer goed. Bij mij zaten een aantal laden geblokkeerd (iemand had ze met zelftappers geblokeerd) en een aantal lades waren de lagers van versleten. Dit zijn wel absoluut erger punten als je de kisten dagelijks intensief zou gebruiken, maar als je net als mij alleen voor de hobby nodig hebt dan kom je er wel mee weg.
Vaak zitten op de tweedehandskarren veel (lelijke) stickers. Laat je hier niet door afschrikken; een fohn, scotchbrite en een avondje werk en de stickers zijn verwijderd. Gebruik vervolgens een beetje remreiniger/ ontvetter en schuursponjes en de kleur van de kisten komen weer mooi terug.
Dan heb je voor een mooi bedrag een zeer mooie kwalitatieve kist, die je rest van je leven en van je kinderen meegaat
Aankomende zomer wil ik een overkapping gaan bouwen met balken van 15x15 als ringbalk.
Nou ben ik aan het kijken wat voor machine ik het beste kan kopen om deze balken in te korten.
Ben al aan het kijken bij de afkortzagen, zaagtafels en combinatiezagen, maar kunnen deze diep genoeg om de balk af te korten ?
Klopt het dat ik een zaagmachine moet zoeken met een zaagblad diameter van 315mm of de balken aan beide kanten zagen.
Zaagbreedte moet minimaal 150mm zijn.
Iemand ervaring met het zelf zagen van dit soort balken zo ja welke machine heb je hiervoor gebruikt?
Nou ben ik aan het kijken wat voor machine ik het beste kan kopen om deze balken in te korten.
Ben al aan het kijken bij de afkortzagen, zaagtafels en combinatiezagen, maar kunnen deze diep genoeg om de balk af te korten ?
Klopt het dat ik een zaagmachine moet zoeken met een zaagblad diameter van 315mm of de balken aan beide kanten zagen.
Iemand ervaring met het zelf zagen van dit soort balken zo ja welke machine heb je hiervoor gebruikt?
Realiseer je ook, dat een gereedschapskar vooral handig is, wanneer je een grote schuur hebt, en je gereedschap vooral daar gebruikt. Ik heb er ook één in de garage staan, maar het ding staat eigenlijk meer in de weg dan dat ik er gemak van heb. Het is normaal ook wel handig om gereedschap naast je te leggen tijdens het werk. Maar omdat ik vooral aan mijn motor sleutel, kan ik mijn spullen ook op de motorbrug leggen...xtern15 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:57:
En als je je gereedschap mee wilt nemen naar elders in huis, heb je aan zo'n kar dus helemaal niets...
Persoonlijk heb ik nu dus meer gereedschap in houders aan de muur hangen, dan dat ik het in mijn kar heb liggen. (Nu is mijn kar een goedkoop ding van de Lidl, maar ik geloof steeds minder dat ik persé een knappe kar wil hebben...)
Geen eigen ervaring, maar een zaagtafel lijkt me in elk geval alles behalve handig voor het afkorten van grote zware balken. De vraag is natuurlijk ook of het zinvol is om een grote cirkelzaag/afkortzaag te kopen voor die paar zaagsnedes. Die machine gebruik je daarna misschien weinig meer, of is wanneer je hem gebruikt voor meer doorsnee klussen onhandig groot, zwaar en duur.Woolfy681 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:30:
Aankomende zomer wil ik een overkapping gaan bouwen met balken van 15x15 als ringbalk.
Een geschikte zaag huren of met een meer allround zaag (waar je dus veel meer plezier van hebt voor andere klussen) van twee kanten zagen is wellicht slimmer. Of gewoon die paar snedes even jezelf in het zweet werken met een goede handzaag.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Gewoon op maat laten aankomen van de houtzager, dan heb je er helemaal geen gedoe mee. Scheelt ook nog eens kilo's tillen.Woolfy681 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:30:
https://gereedschapverhuu...ag-200-mm-festool-ssu-200Woolfy681 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:30:
Zwaardzaag huren lijkt me de makkelijkste weg
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Ik ben hier nu mee bezig. Heb een invalzaag en een afkortzaag maar ik zaag alles van de 150mm balken met een japanse handzaag. Zagen voor deze grote doorsnedes zijn erg duur, groot en zwaar.Woolfy681 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:30:
Kunststof kun je krijgen!
Wat voor zagen heb je nu al?Woolfy681 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:30:
Als je een inval- of hand-cirkelzaag hebt kun je aan twee kanten inzagen en het middenstukje met de hand doen, scheelt een hoop centen voor een nieuwe zaag
Zelfs met een grote normale handcirkelzaag (als voorbeeld, de makita 5143R ) kom je er niet in een keer doorheen.
P.s. tenzij je echt heel graag wil, kun je kijken of je ergens een Mafell MKS 185 kan huren, die kan het wel
En ik gok dat je een zaagdiepte van 150mm wil, niet zaagbreedte
[ Voor 16% gewijzigd door michielh3 op 31-03-2021 09:58 ]
Bedankt voor alle tips.
Op dit moment bezit ik geen andere zaag dan een handzaag
Heb bij het bedrijf waar we een offerte op hebben gevraagd de vraag gesteld of ze de ringbalk op maat willen leveren in plaatst van de in de offerte aangegeven 6,2 meter.
Dit konden en wilde ze niet en aangeraden werd om de montage af te nemen (logisch dat ze dat aanraden als het 4500 euro moet kosten).
De kosten van de montage hebben er eigenlijk voor gezorgd dat ik nu zelf aan het kijken ben om het te plaatsen, want de kosten van montage zijn 3/2 van de materiaal prijs.
Heb gister nog elders een offerte op gevraagd en hoop dat zij meer meedenken.
Heb bij het bedrijf waar we een offerte op hebben gevraagd de vraag gesteld of ze de ringbalk op maat willen leveren in plaatst van de in de offerte aangegeven 6,2 meter.
Dit konden en wilde ze niet en aangeraden werd om de montage af te nemen (logisch dat ze dat aanraden als het 4500 euro moet kosten).
De kosten van de montage hebben er eigenlijk voor gezorgd dat ik nu zelf aan het kijken ben om het te plaatsen, want de kosten van montage zijn 3/2 van de materiaal prijs.
YouTube: I Love This Swedish Hand Saw - Cuts Through Big Beam Like Through...Woolfy681 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:30:
Gewoon een goede en grove handzaag pakken voor die paar balkjes. Ik heb ook een 7tpi hultafors en daarmee heb je al drie balken doorgezaagd, voordat je uberhaupt je afkortzaag hebt opgesteld
Eens. Iedereen wil alles maar elektrisch tegenwoordig, maar als je voor een projectje thuis eens een paar balken door moet doen is een goeie handzaag echt wel het voordeligste. Ik heb een goeie Bahco liggen, dat is zo door een hardhouten balk heen hoor.Raymond schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:03:
[...]
YouTube: I Love This Swedish Hand Saw - Cuts Through Big Beam Like Through...
Gewoon een goede en grove handzaag pakken voor die paar balkjes. Ik heb ook een 7tpi hultafors en daarmee heb je al drie balken doorgezaagd, voordat je uberhaupt je afkortzaag hebt opgesteld
Bedankt ga dit eens bekijken hij zaagt ze prima door met de handRaymond schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:03:
[...]
YouTube: I Love This Swedish Hand Saw - Cuts Through Big Beam Like Through...
@Woolfy681
Voor de goede orde: Wel een _goede_ handzaag pakken. Het verschil tussen mn hultafors (van 25 euro) en mn stanley (van een tientje) is GROOT.
Op basis van mn ervaringen met die stanley, had ik dit advies nooit gegeven. Maar nu ik die Hultafors heb, heb ik geleerd hoe goed een handzaag daadwerkelijk kan zijn.
Ik zaag nu ook echt veel vaker met de hand, simpelweg omdat dat veel makkelijker is op dat moment.
Voor de goede orde: Wel een _goede_ handzaag pakken. Het verschil tussen mn hultafors (van 25 euro) en mn stanley (van een tientje) is GROOT.
Op basis van mn ervaringen met die stanley, had ik dit advies nooit gegeven. Maar nu ik die Hultafors heb, heb ik geleerd hoe goed een handzaag daadwerkelijk kan zijn.
Ik zaag nu ook echt veel vaker met de hand, simpelweg omdat dat veel makkelijker is op dat moment.
Ga dan zeker voor een goede handzaag die iets meer kost inderdaad.Raymond schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:13:
@Woolfy681
Je wilt een overkapping gaan maken en je hebt maar een handzaag en je wilt een balk van 15x15 cm doorzagen op lengte, ik vraag mij af hoe je de rest van je overkapping wilt zagen afkorten etc.Woolfy681 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:03:
Bedankt voor alle tips.
Alles met de handzaag kan maar dat valt je tegen en als het alleen maar om een overkapping als zelfbouw gaat en je wilt verder niets meer met hout gaan doen kun je beter de machines gaan huren of bij iemand familie kunt lenen.
Machines aanschaffen voor alleen je overkapping wordt een dure gelegenheid in aanschaf.tenzij je meer wilt gaan doen met hout.
Alles precies op de cm op maat laten bezorgen zou ik niet doen dan kun je beter een kant en klare overkapping bestellen en als bouwpakket in elkaar zetten.
Ik ben op zoek naar een elektrische schaaf. Ik kan niet echt vinden wat ik nodig heb.
In eerste instantie wil ik hem gebruiken voor het arm schaven van nieuwe binnendeuren.
Dan zal ie daarna in de kast verdwijnen een voorlopig niet echt meer gebruikt worden.
Kan me voorstellen dat ie nog ooit wel weer van pas komt, bij het schaven van vuren of multiplex. Kan me niet voorstellen dat ik er hardhout mee ga schaven want daar klus ik zelf niet mee.
Nu zag ik de Bosch Groen PHO 2000 voor €84 in de aanbieding bij de Karwei staan: https://www.karwei.nl/ass...achine-pho-2000/p/B517892
Heeft iemand ervaring met de machine? Zou dit een goede schaaf zijn voor mijn situatie?
In eerste instantie wil ik hem gebruiken voor het arm schaven van nieuwe binnendeuren.
Dan zal ie daarna in de kast verdwijnen een voorlopig niet echt meer gebruikt worden.
Kan me voorstellen dat ie nog ooit wel weer van pas komt, bij het schaven van vuren of multiplex. Kan me niet voorstellen dat ik er hardhout mee ga schaven want daar klus ik zelf niet mee.
Nu zag ik de Bosch Groen PHO 2000 voor €84 in de aanbieding bij de Karwei staan: https://www.karwei.nl/ass...achine-pho-2000/p/B517892
Heeft iemand ervaring met de machine? Zou dit een goede schaaf zijn voor mijn situatie?
Ik heb de blauwe (gamma gooide zijn Bosch Proi spul er eens uit, 50% korting, dus ja). Maar zeer teverden over het dingbadkuip schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:24:
Ik ben op zoek naar een elektrische schaaf. Ik kan niet echt vinden wat ik nodig heb.
Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen
Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen
Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).