Toppe schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:34:
Hoezo niet? Ik heb op dit moment 3x de Toolbox, 1x hoog model en 2x laag model. Daar passen mijn meest gebruikte items prima is, is te stapelen en makkelijk mee te nemen.
Voor sortering heb ik 3x SYS 3 M ORG, 1 voor schroeven, 1 voor elektra en 1 voor ‘diverse’ zoals ringen, haken, ogen, deuvels etc.
Verder heb ik ook nog 2x de SYS4 sort/3 waar items zoals boren sets, verzinkboren, gatenboren maar ook zaken zoals laserwaterpas, extra afteken materiaal, en wat divers klein materiaal in zitten.
Grote items zoals lijmklemmen, breekijzers, handzagen zitten in de SYS 3 XXL 337.
Ik vindt dat Festool de enige is die nadenkt over hun manier van opslaan, er is geen enkel ander merk die zo’n groot assortiment aan opslag heeft. De enige die in de buurt komen zijn DeWalt en Milwaukee. Beide zo gebouwd dat je ze van een bouwplaats op 6 hoog kan laten vallen en dat je koffers nog heel zijn. Daar in tegen zijn ze écht een stuk zwaarder en lomper.
Afgelopen weken druk bezig geweest met opruimen en van een hele volle zolder en nog 2 grote kasten terug gegaan naar bovenstaande koffers. Nog wel 8 verhuisdozen gevuld die richting mijn ouders gaan met materiaal.
Ik ben erg blij met mijn systainers

en nog een groot voordeel: Ze passen perfect in Ikea Stuva kasten. Ideaal om niet gebruikte systainers alsnog netjes weg te zeggen :!
[Afbeelding]
Ja, de systainers zijn van Tanos, maar Tanos en Festool vallen onder de zelfde holding (TTS). Ga er dus maar vanuit dat Festool zeer nauw betrokken is bij het ontwerpen van nieuwe systainers.
Ja, systainers is mooi spul, en ik ben ook blij met de systainers die ik heb.
Maar dat maakt het niet persé de beste keuze, naar mijn idee. Zo'n sys-tool is naar mijn idee weinig meer dan een emmer om lukraak wat tools in te gooien en dan vervolgens niet meer terug te kunnen vinden. Zo'n sortainer is dan al wat beter, maar als je daar bv. een setje ring-steeksleutels in wil bewaren, is mijn ervaring dat je het beste het bakje leeg kunt kiepen om dan de juiste maat eruit te zoeken, want anders is steevast de laatste sleutel die je vast houdt degene die je nodig hebt

Voor handgereedschap opslaan en mobiel zijn, heb ik veel liever een Parat koffer, is veel overzichtelijker en bergt netter op.
Voor schroefjes, boutjes, kabelschoenen, krimpkousen, etc. heb, zou ik denk ik meer dan 6 van die organizers nodig hebben, dan heb ik liever zo'n Asorter van Raaco ofzo. Past meer in, meer verschillende bakjes beschikbaar, en stuk goedkoper. Ook stapelbaar, trouwens, alhoewel vast niet zo robuust als een systainer.
Voor de rest, Eurokratten zijn ook in verschillende maten beschikbaar, stapelbaar, en stuk goedkoper
Begrijp me niet verkeerd, ik vind systainers mooi spul om m'n dure elektrische tools op te slaan, maar voor de rest zijn ze niet persé een erg logische keuze. Beetje net als iemand die alles van Gedore koopt. Past misschien mooi bij elkaar, maar ik heb liever tangen van Knipex en schroevendraaiers van PB Swiss