Vonroc nooit van gehoord ken wel Ferm valt ook onder de betaalbare budget.BlueSS50 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:41:
Je hebt pas in de gaten hoe vaak je een multitool gebruikt als hij stuk is....
Helaas is gister en vandaag is een groot deel van mijn arsenaal gesneuveld. Ik heb alles van Parkside. tot voor kort naar volle tevredenheid het was altijd krachtig genoeg en werkte nauwkeurig.
Gister is de boorhamer, schroefmachine, multitool gesneuveld en vandaag de reciprozaag. alleen de schroefmachine was mijn eigen schuld (van de steiger gevallen waardoor de accu klem brak).
Alle machines werkten wel fijn en ik krijg ook van de 3 apparaten welke zonder mijn schuld zijn gesneuveld mijn geld terug. echter is de multitool en de reciprozaag niet op voorraad waardoor ik deze dus niet opnieuw
kan bestellen. ze hebben ook geen idee wanneer wel. op de duitse site staat augustus wat veel te lang is.
Ik twijfel nu om over te stappen op Vonroc welke wel alles op voorraad hebben. ik zit dan alleen met twee accu systemen.
Heeft iemand ervaring met Vonroc?
Vraag mij af als je veel met budget gereedschap werkt laat staan op de steiger en heb het vermoeden dat je als ZZPer in de bouw zit? voor dit gereedschap gaat als reden is het stuk koop ik wel een goedkope voor een habbekrats hoe betrouwbaar het stuk gereedschap ook is.
De overweging is puur aanschaf kosten, 2 jaar geleden ook gezien dat enkele zzpers met gereedschap werken met budget machines van 30 a 40 euro is het kapot gaat het de container in en kopen wel weer een nieuwe.
De eerste aanschaf kan wat duurder liggen betreft aanschaf maar je kunt er langer plizier van hebben en je zet uitbreiden.
Makita maakt goede producten en betaalbaar in vergelijk met festool of mafel je begint als basis set en breid je set naar gelang uit, met de gratis accu en aanschaf body evt met of zonder M-box kun je een hele voordelige uitbreiding samenstellen dat scheelt aanzien op de prijs.
Festool ligt klasse hoger en vele malen uitgebreider dan makita en doordachter systeem van werkplek tot aan inrichting werkbus wat makita weer niet heeft maar de prijs ligt ook vele malen hoger mafel ook heel duur merk.
Milwaukee schijnt ook goed te wezen prijzen liggen rond die van Makita en dan hebben we het nog niet over Dewalt en Metabo die maakt ook bepaalde goede machines het jammere van Metabo is dat ze niet zijn verder gegaan in de ontwikkeling van Electra Beckum tijdens overname want dat was een topmerk jammer dat je er niets meer van terug ziet.
Maar met overnames zie je dat wel vaker wat ooit top merken waren en tijdens overname zie je er niets meer van terug of van kwaliteit over naar kwantiteit.