Lankman schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:14:
Gelukkig stond er een emoji bij. Alle gekheid op een stukje, als je/we advies vragen en het wordt gegeven, dan is het aan onszelf om te beoordelen wat we daar mee doen. En dat naar onze eigen maatstaven, ervaringen en hoeveel we erin willen investeren . Dat wil niet zeggen dat iemand anders zijn beweegredenen slecht zijn. De keuze en verantwoording is aan de vrager.
Ik vind merk gebonden advies opzich nooit een probleem.
Merken die hoogstaande standaarden hebben als in een dagelijkse gebruiker voor zn werk is er blij mee en het doet goed zn werk en gaat niet snel stuk daar betaal je gewoon voor.
Vast ook stukje marketing en merk winst maar ook materiaal gebruik en ergonomisch onderzoek.
Als een kloner er vervolgens een goedkope kopie van maakt zal vast ergens er verschil zijn.
Materiaal sterkte, ergonomie, afwerking support, garantie enz.
Soms zou je lijstjes van legeringen en plastic soorten willen naast elkaar leggen om tangen te vergelijken.
Of demontage en onderzoek. Van mafel, bosch, festool enz. Tegen de budget modellen.
Dat soort reviews.
Gewoon klinische beoordeling van materiaal en dergelijk.
Bedienings gemak is ook relatief en als vorm en kleur en handgreep anti trillings rubber enz.
Gebruik je het 8 uur op een dag? Ja fijn als je zenuwen en pezen geen ontstekingen krijgen door trillingen en dat geen gehoor beschadiging krijgt vh gillen.
Gebruik je dit stuk gereedschap af en toe en een uurtje of zo zijn die factoren al minder belangrijk
Dus dan is 200 euro goedkoper omdat je er niet elke dag 8uur mee kan werken zonder last te krijgen geen probleem.
Maar net als botte messen gevaarlijker zijn dan scherpe messen is gereedschap dat afbreekt of los laat of in iedergeval niet volgens verwachting werkt is ook gevaarlijk.
* copykat koopt voor zn zoon een action zijknipper om haken te knippen maar in zn toolbox ligt een wiha. Jaja moet knipex zijn maar gebruiks hoeveelheid vs prijs..
Edit:kijk ik bedoel neem een steeksleutel.
Concept is redelijk onveranderd dus ontwikkelings kosten zijn wel een beetje weg.
Wat bepaald of een merk beter is dan een submerk?
Pasvorm ring of bek?
Buig en breek weerstand? En hoeveel verschil? Kijk ik kan staan op mn sleutel 10 goed hè? Nou je bout breek eerder dan je sleutel dus eh point? Andersom een afbrekende sleutel die pezen doorsnijd wil je ook niet.
Roest vastheid ? Alles 4 weken in de regen in t gras laten liggen en kijken welke nog als nieuw zijn?
Ergonomie?
Enz.
Slijtage? En hoeveel moeren? 10.000? 100.000?
Ik zou wel eens de zogenaamde sloop en breek testen willen zien tussen a merken en b en c merken.
Zelfde met elektrisch gereedschap. Boor as? Lagers? Electronica? Enz. Slijtage, buigbaarheid breekbaarheid precisie enz.
Wat is het verschil.
Nu is het vaak een kijk ik heb een nieuwe tool review werkt lekker blabla.
Hij zaagt ja logisch het is een cirkelzaag!
Ik zou wel eens dat soort onderzoeken willen zien. Is de Amerk mythe een mythe of zit er bewijsbare winst in en wanneer ga je daar profijt van krijgen?
[
Voor 21% gewijzigd door
copykat op 13-09-2024 13:10
]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....